Subjektiiviset ihmiset ärsyttävät.

Anonyymi-ap

Jotka ovat päättäneet olevansa aina oikeassa asioissa, kieltäytymällä edes kuuntelemaan eriävää mielipidettäkin vaikka se olisi totuus ja itse olisi täysin väärässä.

Mieti oletko objektiivinen vai subjektiivinen olento?

15

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

... jatkan vähän vielä, niin kun ihminen vanhenee, niin älykkyys vähenee ja subjektiivisuus sekä jääräpäisyys lisääntyy.

• Anonyymi

Objektiivisesti katsottuna kommenttisi on ärsyttävän subjektiivinen ja olet täysin väärässä.

• Anonyymi

Oliko Galilei mielestäsi siis subjektiivinen puolustessaan heliosentristä näkemystä niin jääräpäisesti, että ikvisitio lopulta tuomitsi hänet jumalanpilkasta?

• Anonyymi

Mikä subjektiivisuudessa ärsyttää? Oletko kenties itse tiedostamatta liian subjektiivinen?

Itseäni ei ainakaan subjektiiviset mielipiteet ärsytä, koska nehän ovat elämän suola. Hauskaa kuunneltavaa tai luettavaa.

• Anonyymi

Yleensä ihminen jolla on järkkymätön kanta asiaan kuin asiaan on aika tylsä tyyppi. Itse kyseenalaistan asioita usein vain keskustelun aikaansaamiseksi, siinäkin toki rajansa. Oikeastaan taviksen on aika turha lukita kantaansa juuri mihinkään. Usein näilläkin palstoilla tivataan ihmisen uskoa ikään kuin valinta olisi tehtävä kahden (ääripään) välillä. Hyvä esimerkki on ilmastonmuutos. Jos et kerro uskotko vai et, se kyllä hyvin pian kerrotaan kumpaan leiriin kuulut. Rationaalinen keskustelu on lähes mahdotonta.

• Anonyymi

Kuulutko siis niihin, jotka näilläkin palstoilla kyseenalaistavat ilmastonmuutoksen? Ja sinun tapauksessasi ihan vain keskustelun aikaansaamikseksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulutko siis niihin, jotka näilläkin palstoilla kyseenalaistavat ilmastonmuutoksen? Ja sinun tapauksessasi ihan vain keskustelun aikaansaamikseksi?

Juuri näin ;) puolensa pitäis valita ja huutaa sitten hallelujaata kuorossa.

Tämähän on nimenomaan keskustelupalsta, eikö vain. Jos on kaksi puolta ja molemmat huutaa omaa hallelujaansa, eipä siitä kovin hedelmällistä keskustelua synny, mutta se taitaa mm. Ilmastokeskustelussa olla tarkoituskin. On toki monta muutakin politisoitunutta aihetta, joihin ei juuri kannata täällä paukkuja tuhlata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin ;) puolensa pitäis valita ja huutaa sitten hallelujaata kuorossa.

Tämähän on nimenomaan keskustelupalsta, eikö vain. Jos on kaksi puolta ja molemmat huutaa omaa hallelujaansa, eipä siitä kovin hedelmällistä keskustelua synny, mutta se taitaa mm. Ilmastokeskustelussa olla tarkoituskin. On toki monta muutakin politisoitunutta aihetta, joihin ei juuri kannata täällä paukkuja tuhlata.

Itsehän otit ilmastonmuutoksen esimerkiksi. Ilmastonmuutoksen olemassaolosta ei ole juuri keskustelemista. Joten jos vain keskustelun vuoksi sen kiistää on - anteeksi vain - idiootti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän otit ilmastonmuutoksen esimerkiksi. Ilmastonmuutoksen olemassaolosta ei ole juuri keskustelemista. Joten jos vain keskustelun vuoksi sen kiistää on - anteeksi vain - idiootti.

Kyseessä on kaksi eri asiaa. Ilmastonmuutos on laaja kokonaisuus kun taas ilmastonmuutoksen olemassaolon myöntäminen tai kiistäminen on vain yksi osa-alue. Lisäksi, ei kai kukaan ilmaston muuttumista sinänsä kiistä, vai mitä olet itse mieltä? Tarkoitan tässä pelkästään ilmiötä ilmaston muutos vaikka ilmeisesti senkin taakse on leivottu laajempia merkityksiä ja sisältöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseessä on kaksi eri asiaa. Ilmastonmuutos on laaja kokonaisuus kun taas ilmastonmuutoksen olemassaolon myöntäminen tai kiistäminen on vain yksi osa-alue. Lisäksi, ei kai kukaan ilmaston muuttumista sinänsä kiistä, vai mitä olet itse mieltä? Tarkoitan tässä pelkästään ilmiötä ilmaston muutos vaikka ilmeisesti senkin taakse on leivottu laajempia merkityksiä ja sisältöjä.

Olet oikeassa. Rationaalinen keskustelu kanssasi on lähes mahdotonta.

• Anonyymi

Kitinää riittää joka lähtöön. Yksi ulisee yhdestä ja toinen toisesta. Samaa paskaa eri tuutista.

• Anonyymi

Hyvä ja erityisesti tarpeellinen kommentti 🤪

• Anonyymi

Ihminen on aina subjektiivinen yksilönä, mutta kollektiivina objektiivinen jonkin aiheen suhteen, mikäli se voidaan todistaa sellaiseksi.

• Anonyymi

ihmiskunta ei kyllä ole paljon viisastunut 2000 vuodessa, samat tarinat, mutta kuvittele vaikka eläväsi vuotta 4579 mille silloin näyttäisi.

• Anonyymi

Mutta niin joku sarja, joku aika sitten otin oikein projektiksi katsoa jokaisen jakson Taisteluplaneetta Galacticas, vanhat 1978 lähtien ja uudet siis kaikki tuosta, satoja jaksoja, sitten uudessa etsivät maapalloa että sellainen joku oli olemassa, sitten vihdoin löytävät: ei ole jäljellä kuin romua vain kun tekoälyrobotit tuhonneet ihmiskunnan.

Mutta päättyy ihan iloisesti tuo sarja, en viitsi paljastaa ihan loppua jos joku haluaa katsella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8652
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      165
      1237
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      876
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      784
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe