Ehtoollinen suviseuroissa

Niinkuin tuonne Twitteriin kirjoitin, niin se on aina niin liikuttava tilaisuus. Uskon, että rakas Jeesus on Pyhän Henkensä kautta siellä konkreettisesti läsnä.

Karoliina

49

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • > Uskon, että rakas Jeesus on Pyhän Henkensä kautta siellä konkreettisesti läsnä.

      Näin ei rippipuheessa opetettu. Siinä opetettiin että Jeesus on kirjaimellisesti läsnä leivässä ja viinissä, joka on hänen todellinen ruumis ja veri.

      Ero saattaa vaikuttaa vähäpätöiseltä, mutta se on tämä joka erottaa meidät reformoiduista ja vapaista suunnista kun on kyseessä ehtoollinen.

      Uskomme kuten katolliset tässä kysymyksessä.

      • Miksi sitä sitten sanotaan Jeesuksen MUISTO ateriaksi, jos avaaja näkee niin, että Jeesus on fyysisesti läsnä.

        Siinä on selkeä ristiriita ja kun on kysymyksessä lestadiolaisuus, jolle Jeesus ei ole kaikkivaltias, ei se Jeesukselle kaikkivaltiaana kelpaa.

        Jeesus ei ole siellä samassa pöydässä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Miksi sitä sitten sanotaan Jeesuksen MUISTO ateriaksi, jos avaaja näkee niin, että Jeesus on fyysisesti läsnä.

        Siinä on selkeä ristiriita ja kun on kysymyksessä lestadiolaisuus, jolle Jeesus ei ole kaikkivaltias, ei se Jeesukselle kaikkivaltiaana kelpaa.

        Jeesus ei ole siellä samassa pöydässä.

        > Miksi sitä sitten sanotaan Jeesuksen MUISTO ateriaksi

        Luterilaisessa perinteessä ehtoollinen yhdistää sekä muistoaterian että Jeesuksen todellisen läsnäolon. Ehtoollisen katsotaan olevan sekä muistomerkki että sakramentti.

        Ehtoollinen on muistoateria siksi, että se muistuttaa Jeesuksen viimeisestä illallisesta opetuslastensa kanssa ja hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa merkityksestä kristillisen uskon kannalta. Ehtoollinen palauttaa mieleen Jeesuksen uhrautuvan rakkauden ja antaa uskoville tilaisuuden muistaa ja kiittää hänen tekojansa.

        Samalla ehtoollinen on myös sakramentti, jossa uskomme Jeesuksen läsnäoloon ehtoolliselementeissä. Uskomme että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa. Leipä ja viini ovat sekä muistomerkki että kanava, jonka kautta Jeesus lahjoittaa itsensä uskovilleen.

        Tämä yhdistelmä tarkoittaa, että luterilaisessa ehtoollisessa uskova osallistuu Jeesuksen muistoateriaan, samalla kun hän vastaanottaa Jeesuksen todellisen läsnäolon.

        Näin ollen luterilaisessa opetuksessa ehtoollinen yhdistää muistomerkkiajatuksen ja Jeesuksen läsnäolon siten, että uskova voi samanaikaisesti muistaa Jeesusta ja hänen tekojaan, sekä kokea Jeesuksen todellisen läsnäolon ja osallisuuden hänen armoonsa ja uhriinsa.


    • Anonyymi

      vieläkö joku uskoo tähän satuun. Itse uskon sitten Jeesukseen kun se kävelee kadulla vastaan. Mutta uskokaa rauhassa, jos se helpottaa elämäänne kohti kuolemaa, joka meidät korjaa kaikki ennemmin tai myöhemmin.

    • Anonyymi

      MINUN Jeesus asuu sydämessäni ei ollenkaan leipomotuotteissa eikä viinakaupan antimissa !

      AINA !

      • Kristityt ovat uskoneet että Jeesus on kirjaimellisesti läsnä ehtoollisen leivässä ja viinissä, ihan kristinuskon ensimmäisistä vuosikymmenistä asti, mikä olen useaan otteeseen todistanut täällä palstalla.


      • Anonyymi
        LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Kristityt ovat uskoneet että Jeesus on kirjaimellisesti läsnä ehtoollisen leivässä ja viinissä, ihan kristinuskon ensimmäisistä vuosikymmenistä asti, mikä olen useaan otteeseen todistanut täällä palstalla.

        Toki on uskoneet kaikkea muutakin huuhaata ihan kuin luemme sanasta.

        Ruansulatuskanavaanko jeesuksen haluat tunkea häh !?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki on uskoneet kaikkea muutakin huuhaata ihan kuin luemme sanasta.

        Ruansulatuskanavaanko jeesuksen haluat tunkea häh !?

        Miten ne kristityt, jotka elivät siihen aikaan ja olivat tavanneet Jeesuksen tai tunsivat ihmisiä, jotka olivat tavanneet Jeesuksen, olisivat voineet ymmärtää tämän väärin, kun taas sinä 2000 vuotta myöhemmin ymmärt sen oikein?

        Raamatun kohdissa, kuten Markuksen evankeliumin 14:22-24 ja Luukkaan evankeliumin 22:19-20, kerrotaan Jeesuksen viimeisestä ehtoollisesta, jossa hän antoi opetuslapsilleen leivän ja viinin sanoen, että ne ovat hänen ruumistaan ja vertaan. Varhaiset kristityt, kuten apostolien seuraajat, ovat pitäneet näitä sanoja kirjaimellisina ja uskoneet, että ehtoollisen sakramentissa Jesuksen ruumis ja veri on todellisesti läsnä.


      • LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Kristityt ovat uskoneet että Jeesus on kirjaimellisesti läsnä ehtoollisen leivässä ja viinissä, ihan kristinuskon ensimmäisistä vuosikymmenistä asti, mikä olen useaan otteeseen todistanut täällä palstalla.

        Ei Jeesus ole läsnä joka kekkereissä, mutta Ehtoollisessa Hän on Pyhän Hengen muodossa.

        Miten se sopeutuu siihen, kun vain harva lestillinen uskoo Jeesuksen jumaluuteen, sekä kaikkivaltiaaksi?

        Ei toimi lestadiolaisuudessa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei Jeesus ole läsnä joka kekkereissä, mutta Ehtoollisessa Hän on Pyhän Hengen muodossa.

        Miten se sopeutuu siihen, kun vain harva lestillinen uskoo Jeesuksen jumaluuteen, sekä kaikkivaltiaaksi?

        Ei toimi lestadiolaisuudessa.

        > Ei Jeesus ole läsnä joka kekkereissä, mutta Ehtoollisessa Hän on Pyhän Hengen muodossa.

        Tämä ei koskaan ole ollut kristillisen kirkon opetus. Kukaan kirkkoisistä ei ole opettanut noin. Voi ottaa esimerkkinä Pyhä Ignatius, joka oli varhainen kristillinen piispa ja marttyyri. Hänen uskotaan eläneen noin 35 jKr. - 107 jKr. Hän kirjoitti näin (käännös):

        6:2 Harkitkaa niitä, jotka pitävät harhaoppeja Jeesuksen Kristuksen armosta, joka on tullut meille, kuinka vastakkaisia he ovat Jumalan mielenlaadulle. Heillä ei ole välittämistä rakkaudesta eikä leskestä, eikä orvosta, eikä kärsivästä, eikä sidotusta tai vapaasta, eikä nälkäisestä tai janoisesta. He pidättäytyvät ehtoollisesta ja rukouksesta, koska he eivät tunnusta, että ehtoollinen on Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen liha, joka kärsi meidän syntiemme vuoksi, ja jonka hänen hyvyytensä Isä herätti ylös.

        Alkuperäinen teksti täällä (luku 6):
        https://www.earlychristianwritings.com/text/ignatius-smyrnaeans-hoole.html

        Varhaisessa kirkossa siis pidettiin asia niin tärkeänä, että ei hyväksytty kristityiksi niitä joka eivät tunnustaneet että ”ehtoollinen on Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen liha”.

        Voisin kaivaa sinulle kuinka monta tahansa vastaavia opetuksia kirkkoisistä, jopa Paavalista, mutta se jää johonkin toiseen päiväseen


      • LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        > Ei Jeesus ole läsnä joka kekkereissä, mutta Ehtoollisessa Hän on Pyhän Hengen muodossa.

        Tämä ei koskaan ole ollut kristillisen kirkon opetus. Kukaan kirkkoisistä ei ole opettanut noin. Voi ottaa esimerkkinä Pyhä Ignatius, joka oli varhainen kristillinen piispa ja marttyyri. Hänen uskotaan eläneen noin 35 jKr. - 107 jKr. Hän kirjoitti näin (käännös):

        6:2 Harkitkaa niitä, jotka pitävät harhaoppeja Jeesuksen Kristuksen armosta, joka on tullut meille, kuinka vastakkaisia he ovat Jumalan mielenlaadulle. Heillä ei ole välittämistä rakkaudesta eikä leskestä, eikä orvosta, eikä kärsivästä, eikä sidotusta tai vapaasta, eikä nälkäisestä tai janoisesta. He pidättäytyvät ehtoollisesta ja rukouksesta, koska he eivät tunnusta, että ehtoollinen on Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen liha, joka kärsi meidän syntiemme vuoksi, ja jonka hänen hyvyytensä Isä herätti ylös.

        Alkuperäinen teksti täällä (luku 6):
        https://www.earlychristianwritings.com/text/ignatius-smyrnaeans-hoole.html

        Varhaisessa kirkossa siis pidettiin asia niin tärkeänä, että ei hyväksytty kristityiksi niitä joka eivät tunnustaneet että ”ehtoollinen on Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen liha”.

        Voisin kaivaa sinulle kuinka monta tahansa vastaavia opetuksia kirkkoisistä, jopa Paavalista, mutta se jää johonkin toiseen päiväseen

        Opintoihin on aikoinaan kuulunut useita opintoviikkoja ko. asia, mutta Kristittynä laitan selkeästi suuremman arvoin Raamatun sanomaan, en ihmissukuihin.

        Paavali on poikkeus, ja siteeraan Häntä lähes päivittäin. Miksi, juuri siksi, kun Hän ei ole oppiaan saanut keltään ihmiseltä, ainoastaan Messias Jeesukselta, kun he olivat yhdessä kirkastumisen jälkeen erämaassa, Hänellä ei ole ihmisuskoa, vaan;

        Gal. 11:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.

        Laitanpa alkukielellä asian, niin ehkä suhteesi "kirkkoisiin tulee kriittisempään tarkasteluun; 11 Mutta minä kiitän teitä, veljeni, että se evankeliumi, jota olen evankelioinut, ei ollut ihmisistä.
        12 Enkä minä edes saanut sitä ihmisiltä. Minä olen oppinut sen siinä Messias Jeshuan ilmestyksessä.
        13 Sillä te olette kuulleet entisestä elämäntavastani, joka oli juutalaisuudessa, että minä runsaasti olin vainoamassa Jumalan seurakuntaa, ja olin sen tuhoaja.
        14 Ja minä ohitin siinä juutalaisuudessa paljon ikäisiäni, jotka olivat minun sukuani, ja olin erityisen kiivas isieni opetusten puolesta.
        (Ohittaa; tulla suuremmaksi, runsaammaksi, rikkaammaksi.)
        15 Mutta kun tahtoi hän, joka minut erotti äitini kohdusta, ja kutsui minut hyvyydessään,
        16 Että paljastaisi minussa hänen poikansa, että häntä julistaisin kansakunnissa, en siinä silmänräpäyksessä paljastanut tätä ihmisille,

        Siinä syyt.


    • Anonyymi

      Kuuntelin pienen pätkän ohjelmaa ja siinä oli ahdistava henki ja se aiheuttaa ongelmia kuulijoissa, vaikka sanoma olisi muuten oikein. Tämän aiheuttaa synti, joka rehoittaa seurakunnassa. Tämän Jumalanpalveluksen lopussa Pyhä Henki tulee voimallisesti vaikuttamaan ja se tuo ilon kuulijoissa. https://areena.yle.fi/1-4587276

    • Anonyymi

      Miksi Jeesuksen pitäisi olla läsnä ehtoollisessa konkreettisesti!?

      Muistini mukaan Hän nousi ylös taivaaseen ja istuu siellä odottaen hetkeä jolloin palaa noutamana omansa.

      Eikös Hän sanonut lähettävänsä Pyhän Henkensä itsensä tilalle, mihin se asia on unohtunut lutterilaisten ehtoollisesta jossa vouhkataan läsnäolevasta konkr. Jeesuksesta!

      ei muisto- ja yhteysateria tarvitse mitään läsnäolevaa Jeesusta, mikä muisto se sellainen jossa päähenkilö on läsnä hohoijaa.

      • > Miksi Jeesuksen pitäisi olla läsnä ehtoollisessa konkreettisesti!?

        Koska Jeesus itse opettaa näin, koska Paavali opettaa näin, koska näin on uskottu ihan kristinuskon alkumetreistä asti ja koska siihen liittyy lupaus: "Sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen puolesta syntien anteeksisaamiseksi." (Matt 26:28)


      • Anonyymi
        LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        > Miksi Jeesuksen pitäisi olla läsnä ehtoollisessa konkreettisesti!?

        Koska Jeesus itse opettaa näin, koska Paavali opettaa näin, koska näin on uskottu ihan kristinuskon alkumetreistä asti ja koska siihen liittyy lupaus: "Sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen puolesta syntien anteeksisaamiseksi." (Matt 26:28)

        Mutta miten Jeesus voi olla siellä konkreettisesti, kun samaan aikaan oli useita ehtoollistilaisuuksia eri puolilla maapalloa???
        Onko Jeesuksella monta ruumista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miten Jeesus voi olla siellä konkreettisesti, kun samaan aikaan oli useita ehtoollistilaisuuksia eri puolilla maapalloa???
        Onko Jeesuksella monta ruumista?

        Matt. 18:20
        Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miten Jeesus voi olla siellä konkreettisesti, kun samaan aikaan oli useita ehtoollistilaisuuksia eri puolilla maapalloa???
        Onko Jeesuksella monta ruumista?

        > Onko Jeesuksella monta ruumista?

        Luterilaisessa teologiassa opetus Jeesuksen konkreettisesta läsnäolosta ehtoollisessa ei tarkoita, että Jeesuksella olisi fyysisesti monta ruumista samanaikaisesti eri ehtoollistilaisuuksissa ympäri maailmaa. Sen sijaan luterilaisuudessa korostetaan Jeesuksen erityistä läsnäoloa ehtoollisessa, joka on salaperäinen ja hengellinen.

        Luterilaisessa opetuksessa Jeesus on läsnä ehtoollisessa koko olemuksellaan, ruumiillaan ja verellään, vaikka ehtoollista vietettäisiin samanaikaisesti eri paikoissa. Tämä läsnäolo ylittää fyysisen avaruuden ja ajan rajoitukset. Opettamme että Jeesuksen läsnäolo ehtoollisessa on erityinen ja salaperäinen tapa, jossa Jeesus tulee uskovan luokse lahjoittaakseen itsensä ja armonsa.

        Jeesuksen läsnäolo ehtoollisessa ei ole sidoksissa fyysiseen aikaan tai paikkaan. Ehtoollisessa Jeesus tulee luoksemme erityisellä ja salaperäisellä tavalla, joka ylittää inhimillisen käsityskyvyn. Tämä on keskeinen osa luterilaista opetusta ehtoollisesta.


      • Anonyymi
        LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        > Onko Jeesuksella monta ruumista?

        Luterilaisessa teologiassa opetus Jeesuksen konkreettisesta läsnäolosta ehtoollisessa ei tarkoita, että Jeesuksella olisi fyysisesti monta ruumista samanaikaisesti eri ehtoollistilaisuuksissa ympäri maailmaa. Sen sijaan luterilaisuudessa korostetaan Jeesuksen erityistä läsnäoloa ehtoollisessa, joka on salaperäinen ja hengellinen.

        Luterilaisessa opetuksessa Jeesus on läsnä ehtoollisessa koko olemuksellaan, ruumiillaan ja verellään, vaikka ehtoollista vietettäisiin samanaikaisesti eri paikoissa. Tämä läsnäolo ylittää fyysisen avaruuden ja ajan rajoitukset. Opettamme että Jeesuksen läsnäolo ehtoollisessa on erityinen ja salaperäinen tapa, jossa Jeesus tulee uskovan luokse lahjoittaakseen itsensä ja armonsa.

        Jeesuksen läsnäolo ehtoollisessa ei ole sidoksissa fyysiseen aikaan tai paikkaan. Ehtoollisessa Jeesus tulee luoksemme erityisellä ja salaperäisellä tavalla, joka ylittää inhimillisen käsityskyvyn. Tämä on keskeinen osa luterilaista opetusta ehtoollisesta.

        Tuo on kyllä tyhmyyden huippu: "
        "Luterilaisessa teologiassa opetus Jeesuksen konkreettisesta läsnäolosta ehtoollisessa ei tarkoita, että Jeesuksella olisi fyysisesti monta ruumista samanaikaisesti eri ehtoollistilaisuuksissa ympäri maailmaa. "

        Ja kuitenkin sanotaan, että Jeesus on läsnä KONKREETTISESTI!!!

        Tuo on kyllä niin salaperäistä oppia, että sen ymmärtää vain täysin aivoton ihminen.

        Materialistit sekoilevat tuon asian kanssa, koska eivät tajua, että Jeesus on Pyhän hengen välityksellä ehtoollistilanteessa, eikä konkreettisesti materiaalisessa muodossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä tyhmyyden huippu: "
        "Luterilaisessa teologiassa opetus Jeesuksen konkreettisesta läsnäolosta ehtoollisessa ei tarkoita, että Jeesuksella olisi fyysisesti monta ruumista samanaikaisesti eri ehtoollistilaisuuksissa ympäri maailmaa. "

        Ja kuitenkin sanotaan, että Jeesus on läsnä KONKREETTISESTI!!!

        Tuo on kyllä niin salaperäistä oppia, että sen ymmärtää vain täysin aivoton ihminen.

        Materialistit sekoilevat tuon asian kanssa, koska eivät tajua, että Jeesus on Pyhän hengen välityksellä ehtoollistilanteessa, eikä konkreettisesti materiaalisessa muodossa.

        Se että sinä et halua uskoa siihen ei tee siitä vääräksi. Kaikki ei tarvitse olla järjellä selittävissä. Uskomme myös yliluonnolliseen.

        Ota huomioon että kristityt läpi kristillisyyden historia ovat uskoneet suurin piirtein kuten kuvasin. Sinun käsitys on uusi ja epäkristillinen.


      • Anonyymi
        LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Se että sinä et halua uskoa siihen ei tee siitä vääräksi. Kaikki ei tarvitse olla järjellä selittävissä. Uskomme myös yliluonnolliseen.

        Ota huomioon että kristityt läpi kristillisyyden historia ovat uskoneet suurin piirtein kuten kuvasin. Sinun käsitys on uusi ja epäkristillinen.

        Tyhmyyttä ei tarvitse puolustaa uskon puutteella. Tuohan ei ole uskoa yliluonnolliseen, vaan sinä uskot materiaan.
        Usko nimenomaa tekee tyhjäksi tuollaiset ristiriitaiset järjen päätelmät, ja luottaa siihen, että "Herra on henki" ja toimii vain Pyhän henkensä kautta. Se ei tarvitse mitään materiaalisia apukeinoja, kuten lihan ruumista tai vettä!
        "Autuaat ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyyttä ei tarvitse puolustaa uskon puutteella. Tuohan ei ole uskoa yliluonnolliseen, vaan sinä uskot materiaan.
        Usko nimenomaa tekee tyhjäksi tuollaiset ristiriitaiset järjen päätelmät, ja luottaa siihen, että "Herra on henki" ja toimii vain Pyhän henkensä kautta. Se ei tarvitse mitään materiaalisia apukeinoja, kuten lihan ruumista tai vettä!
        "Autuaat ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Lisään vielä että Jumala todella toimii myös materian kautta mitä kaikki helluntailaiset eivät usko. Mutta he erottavat materian ja Pyhän Hengen toiminnan, missä mennään harhaan.


      • Anonyymi
        LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Se että sinä et halua uskoa siihen ei tee siitä vääräksi. Kaikki ei tarvitse olla järjellä selittävissä. Uskomme myös yliluonnolliseen.

        Ota huomioon että kristityt läpi kristillisyyden historia ovat uskoneet suurin piirtein kuten kuvasin. Sinun käsitys on uusi ja epäkristillinen.

        Niinpä, mutta helluntaialiset kun luottavat omaan järkeensä Jeesuksen sanojen sijaan niin lopputulos on tuo.

        Ja on totta että jo alkukristityt uskoivat Jeesuksen konkreettiseen läsnäoloon ehtoollisessa. mitä tuon omaan järkeensä luottavan materialistihellarin soperrus ei muuksi muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyyttä ei tarvitse puolustaa uskon puutteella. Tuohan ei ole uskoa yliluonnolliseen, vaan sinä uskot materiaan.
        Usko nimenomaa tekee tyhjäksi tuollaiset ristiriitaiset järjen päätelmät, ja luottaa siihen, että "Herra on henki" ja toimii vain Pyhän henkensä kautta. Se ei tarvitse mitään materiaalisia apukeinoja, kuten lihan ruumista tai vettä!
        "Autuaat ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Uskoa Jumalaan joka on toiminut ja toimii materian kautta, Jumalaan joka itse tuli tänne ihmiseksi ja otti fyysisen ruumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyyttä ei tarvitse puolustaa uskon puutteella. Tuohan ei ole uskoa yliluonnolliseen, vaan sinä uskot materiaan.
        Usko nimenomaa tekee tyhjäksi tuollaiset ristiriitaiset järjen päätelmät, ja luottaa siihen, että "Herra on henki" ja toimii vain Pyhän henkensä kautta. Se ei tarvitse mitään materiaalisia apukeinoja, kuten lihan ruumista tai vettä!
        "Autuaat ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Jaa... Katekismuksen herran ehtoollisen nauttiminen on törkeä Jeesuksen pilkkaus.
        Barjeesuksen ehtoollisenne on laitettu korvaamaan Lait antaneen kaikki valtiaan Jeesuksen opin ehtoollisen ja siitä tietoisena Paavali antoi vakavan varoituksen.

        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        TÄSTÄ SELVIÄÄ, että Lait antaneella kristillisten Jeesuksella ei ole ruumista:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        (Epäilen, että nuo tekstinä ei ole "sanatarkasti) oikein...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa... Katekismuksen herran ehtoollisen nauttiminen on törkeä Jeesuksen pilkkaus.
        Barjeesuksen ehtoollisenne on laitettu korvaamaan Lait antaneen kaikki valtiaan Jeesuksen opin ehtoollisen ja siitä tietoisena Paavali antoi vakavan varoituksen.

        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        TÄSTÄ SELVIÄÄ, että Lait antaneella kristillisten Jeesuksella ei ole ruumista:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        (Epäilen, että nuo tekstinä ei ole "sanatarkasti) oikein...)

        Ohhohho

        " Jeesuksella ei ole ruumista"

        Onpa uudestikastajien opetus mennyt harhaiseksi. Nyt edes Jeesus ei ollut ruumiillinen olento!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoa Jumalaan joka on toiminut ja toimii materian kautta, Jumalaan joka itse tuli tänne ihmiseksi ja otti fyysisen ruumiin.

        Otappas ja lue esm hebr kirjeen luku 11 ja kerro miten siinä ilmenee se materiajeesus ok!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otappas ja lue esm hebr kirjeen luku 11 ja kerro miten siinä ilmenee se materiajeesus ok!

        Senhän ilmenee koko uudessa testamentissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhohho

        " Jeesuksella ei ole ruumista"

        Onpa uudestikastajien opetus mennyt harhaiseksi. Nyt edes Jeesus ei ollut ruumiillinen olento!

        Onkohan tuo tyhmyyttä tai tahallista väärinymmärtämistä: "" Jeesuksella ei ole ruumista"???

        Jeesuksen ruumis muuttui KIRKASTETUKSI RUUMIIKSI ylösnousemuksen jälkeen ja nyt nuo ressukat yrittävät syödä tätä ylösnousemusruumista???
        Vai syövätkö he sitä ruumista, joka pantiin hautaan? Mahtaa olla jo pilaantunut.

        Jeesus istuu Isän oikealla puolella eivätkä edes lestadiolaiset pääse sinne haukkaamaan Hänen ruumistaan.
        Kaikenlaisia selityksiä sitä näkee, kun uskomattomat yrittävät selittää Raamattua.

        Muuten seurakuntakin on Kristuksen ruumis! Tuskin te sitä syötte, vaikkakin purette toinen toisianne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan tuo tyhmyyttä tai tahallista väärinymmärtämistä: "" Jeesuksella ei ole ruumista"???

        Jeesuksen ruumis muuttui KIRKASTETUKSI RUUMIIKSI ylösnousemuksen jälkeen ja nyt nuo ressukat yrittävät syödä tätä ylösnousemusruumista???
        Vai syövätkö he sitä ruumista, joka pantiin hautaan? Mahtaa olla jo pilaantunut.

        Jeesus istuu Isän oikealla puolella eivätkä edes lestadiolaiset pääse sinne haukkaamaan Hänen ruumistaan.
        Kaikenlaisia selityksiä sitä näkee, kun uskomattomat yrittävät selittää Raamattua.

        Muuten seurakuntakin on Kristuksen ruumis! Tuskin te sitä syötte, vaikkakin purette toinen toisianne.

        Ei ole väärin ymmärtämistä kun itse kirjoititte: " Lait antaneella kristillisten Jeesuksella ei ole ruumista"

        Raamatun mukaan Jeesus oli täällä ihan ruumiillinen olento.

        Seurakunta on uskovien joukko eikä se ole mikään konkreettinen asia jota pystyisi syömään kuten ehtoolisessa leipä joka Jeesuksen omien sanojensa mukaan on hänen ruumiinsa (mutta ei mkkään ykösnousemusruumis) eikä uskosta osattoman helluntailaiset selittelyt sitä muuksi muuta.

        Eihän uskosta osattomat usko että Jeesus sanoi "joka syö minun ruumiini ja juo minen vereni" mutta saatatte ehkä purra ja raivota kun ette saa rauhaa kun Raamtun Sana on toinen kuin oppinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan tuo tyhmyyttä tai tahallista väärinymmärtämistä: "" Jeesuksella ei ole ruumista"???

        Jeesuksen ruumis muuttui KIRKASTETUKSI RUUMIIKSI ylösnousemuksen jälkeen ja nyt nuo ressukat yrittävät syödä tätä ylösnousemusruumista???
        Vai syövätkö he sitä ruumista, joka pantiin hautaan? Mahtaa olla jo pilaantunut.

        Jeesus istuu Isän oikealla puolella eivätkä edes lestadiolaiset pääse sinne haukkaamaan Hänen ruumistaan.
        Kaikenlaisia selityksiä sitä näkee, kun uskomattomat yrittävät selittää Raamattua.

        Muuten seurakuntakin on Kristuksen ruumis! Tuskin te sitä syötte, vaikkakin purette toinen toisianne.

        Ohhoh!!! "Vai syövätkö he sitä ruumista, joka pantiin hautaan? Mahtaa olla jo pilaantunut."

        Eli uudestkaikastajien mukaan Jeesuken ruumon PILAANTUNUT eikä Jeesus siis noussut kuolleista.

        Siinä taas epäuskoisen todistus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh!!! "Vai syövätkö he sitä ruumista, joka pantiin hautaan? Mahtaa olla jo pilaantunut."

        Eli uudestkaikastajien mukaan Jeesuken ruumon PILAANTUNUT eikä Jeesus siis noussut kuolleista.

        Siinä taas epäuskoisen todistus!

        Luotamme siihen että hellari uskoo noin, ihan vapaasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh!!! "Vai syövätkö he sitä ruumista, joka pantiin hautaan? Mahtaa olla jo pilaantunut."

        Eli uudestkaikastajien mukaan Jeesuken ruumon PILAANTUNUT eikä Jeesus siis noussut kuolleista.

        Siinä taas epäuskoisen todistus!

        Onkohan järjenjuoksussasi jotain vikaa?
        Tuossahan anottiin, että JEESUKSEN RUUMIS MUUTTUI KIRKASTETUKSI RUUMIIKSI!!!

        Sitäkö te yritätte haukata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan järjenjuoksussasi jotain vikaa?
        Tuossahan anottiin, että JEESUKSEN RUUMIS MUUTTUI KIRKASTETUKSI RUUMIIKSI!!!

        Sitäkö te yritätte haukata?

        Tuossa sanottiin että "Lait antaneella kristillisten Jeesuksella ei ole ruumista"

        Ethän sinä usko edes Jeesukseen ja siihen että hän oli ruumiillisesti täällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa sanottiin että "Lait antaneella kristillisten Jeesuksella ei ole ruumista"

        Ethän sinä usko edes Jeesukseen ja siihen että hän oli ruumiillisesti täällä

        Etkä sitä että Jeesus käski syömään ruumiinsa ja juomaan verensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotamme siihen että hellari uskoo noin, ihan vapaasti

        Totta, hellari luulee että Jeesuksen ruumis mätänee haudassa
        kertoo kaiken!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, hellari luulee että Jeesuksen ruumis mätänee haudassa
        kertoo kaiken!

        Omilla palstoillaan hellarit väittää että Jeesuksen jumaluus on heresia. Voitteko kuvitella??? Eivät pidä vapahtajaa edes Jumalana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omilla palstoillaan hellarit väittää että Jeesuksen jumaluus on heresia. Voitteko kuvitella??? Eivät pidä vapahtajaa edes Jumalana!

        Niinkö vl-läiset opettavat?

        Ilmakos he kuvittelevat syövänsä hereesiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, hellari luulee että Jeesuksen ruumis mätänee haudassa
        kertoo kaiken!

        Tarkoitatko, että mätänevä ruumis kertoo kaiken?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö vl-läiset opettavat?

        Ilmakos he kuvittelevat syövänsä hereesiaa?

        Onko sinulla vaikeuksia luetunymmärtämisessa?

        Helluntailaiset väittävät ettei Jeesu ole Jumala. Luterilaisuuteen moinen ei kuulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että mätänevä ruumis kertoo kaiken?

        Sinun tapauksessasi kyllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla vaikeuksia luetunymmärtämisessa?

        Helluntailaiset väittävät ettei Jeesu ole Jumala. Luterilaisuuteen moinen ei kuulu

        Miksi valehtelet taas: "Helluntailaiset väittävät ettei Jeesu ole Jumala."???

        Onko valehteleminen yksi vl-läisten sakramentti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet taas: "Helluntailaiset väittävät ettei Jeesu ole Jumala."???

        Onko valehteleminen yksi vl-läisten sakramentti?

        Luepa helluntailais-foorumilla keskiustelu Jeesuksen jumaluudesta

        Miksi kiellät tuon tosiasian?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet taas: "Helluntailaiset väittävät ettei Jeesu ole Jumala."???

        Onko valehteleminen yksi vl-läisten sakramentti?

        "Onko valehteleminen yksi vl-läisten sakramentti?"

        Ei sillä vl-läiset eivät kiellä Jeesuksen jumaluutta. Taitaa se valehtelemisen sakramentti olla siis uudestikastajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa helluntailais-foorumilla keskiustelu Jeesuksen jumaluudesta

        Miksi kiellät tuon tosiasian?

        Täh: "Luepa helluntailais-foorumilla keskiustelu Jeesuksen jumaluudesta".

        Sille foorumille kirjoittavat paljon myös luterilaiset ja jehovatodistajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Luepa helluntailais-foorumilla keskiustelu Jeesuksen jumaluudesta".

        Sille foorumille kirjoittavat paljon myös luterilaiset ja jehovatodistajat.

        Mutta uudestikastajat ovat niitä jotka Jeesuksen jumaluuden kieltävät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta uudestikastajat ovat niitä jotka Jeesuksen jumaluuden kieltävät!

        Oneness -helluntailaiset kieltävät lisäksi kolminaisuuden


    • Anonyymi

      LESTAT ON HURMOKSESSA ELÄVÄ LEPAKKO LAUMA. MINUN SEINÄN TAKANA VANHA N 80 V MUMMO JA PIHA KUN ILOTALOSSA KAIKEN MAILMAN KOLISTINTA KILISTINTÄ KUKKIA KIVIKEKOJA AAMUSTA ILTAAN JOTAIN RYMISTELEE KOLISTELEE YÖTÄ PÄIVÄÄ KUUSESSA LEDIVALOT PALAA JA 120 % nen PIHA KYTTÄ ROLLI.

    • Anonyymi

      Olisiko syytä ensin selvittää mitä jumalauudella tarkoitetaan, muuten on vähän vaikeaa edetä asiassa pidemmälle ja osoittaa että se ja se ja tuo sanoo sitä ja tätä !

    • Anonyymi

      Mielestäni ehtollinen on mennyt kuivaksi sellaiseksi, koska kuiva "pahvinpala" vain vähän kastetaan viiniin, eli siinä ei pääse lainkaan viinin makuun. Miksi ei voi tarjota Jeesuksen esimerkin mukaisesti oikeata leipää, joka murretaan ja viiniä pikareissa. En tykkää tuosta "leivän" kastamishommasta ollenkaan. Ainoa mahdollisuus on pyytää alkoholitonta viiniä, jolloin saa pikkasen maistaa viiniä pienestä muovi kupposesta.
      Suvareihin tullaan todellakin jonottamaan ihan joka paikkaan, kuten juuri ehtolliselle, vessoihin ja ruokapaikoille. On menty säästölinjalle, kun otettiin käyttöön tuo pahvinpalan kastaminen, jolloin arvokasta viiniä kuluu todella vähän.
      Miksi pitää tulla joillakin esiintymään ehtoolliselle kovien halausten ja nyyhkytysten kera ? Voisihan nuo halaukset ja vetistelyt hoitaa jo aiemmin, eikä kaikkien nähden. Ehtoollisilla käydään niin lukemattoman monet kerrat, ettei se suvarien ehtoollinen sen kummempi hartaushetki ole.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe