Miksi persut ei ole suosittu puolue Helsingissä?

Anonyymi-ap

Johtuisko siitä, että helsinkiläiset tietävät oikeasti, missä mennään Helsingin maahanmuuttajien tilanteessa.
Timo Harakka:
Oli murheellista lukea sisäministeri Mari Rantasen asenteista Helsingin Sanomien haastattelussa. Pelottelu on toki tuttua vaalikentiltä, mutta täysi mittasuhteiden puute hämmästyttää.
Hän on vakuuttunut, että jengirikollisuus johtuu maahanmuutosta. Poliisimies arvioi, että melkein kaikki katujengiläiset ovat taustaltaan maahanmuuttajia. En ryhdy kiistämään arvioita (enkä katujengin määritelmää), sillä ongelma on aito ja vakava. Silti ministerin ajattelussa on neljä vakavaa vääristymää - jotka voivat johtaa tilanteen pahenemiseen.

1. Suomessa on nyt 100 000 toisen polven maahanmuuttajaa. 1990-luvulla tulleiden pakolaisten - joista moni jäi kielitaidottomaksi ja työelämän ulkopuolelle - lapset ovat nyt aktiivikansalaisia. Oman poikani luokalta tunnen kiinteistönvälittäjiä, opettajia, korkeakouluopiskelijoita. Työllisyysaste on noussut kuta kuinkin kantaväestön tasalle.
Vaikka poliisimiehen arvio siis pitäisikin paikkansa, 99.9 prosenttia maahanmuuttajatustaisista nuorista ei ole mukana jengeissä. Milloin sisäministeri ottaa puheeksi ne 99 900 yhteiskuntaan osallistuvaa, Suomessa koulutettua, monikielistä nuorta?

2. Sisäministeri toteaa, että kantaväestönkin perheissä on osattomuutta, mutta sinisilmäiset nuoret eivät jengiydy. Ihanko totta hän ei ole kuullut moottoripyöräjengeistä ja muista väkivaltaisista ryhmistä, joissa ihan kotimaisin voimin tehdään henkirikoksia?
Suomi on ollut poikkeuksellisen väkivaltainen yhteiskunta jo ennen 1990-luvun laajempaa maahanmuuttoa. Oma asuinalueeni, Koskela, oli Suomen vaarallisin jengilähiö, kunnes kotimaiset rikolliset korvautuivat pakolaisperheillä, ulkomaalaisilla opiskelijoilla, työssäkäyvillä omistusasujilla.

3. Yksikään poliittinen puolue ei ole esittänyt maahanmuuton kasvattamista 1,2 miljoonalla, jonka yksi puolue olisi "torjunut". Rinteen-Marinin hallitus lyhensi osaajien maahanmuuton käsittelyajat jopa reiluun viikkoon ja määrä kasvoi 15 000:sta tulijasta 44 000:n. Saman tahdin pitäisi jatkua, jolloin hallituskaudella saavutettaisiin 100 000 työperäisen maahanmuuttajan määrä.
He eivät ole täällä "orjatyössä", kuten ministeri aitiosta lausui. Rinteen-Marinin hallitus paikkasi edeltäjiensä laiminlyöntejä työlainsäädännössä ja valvonnassa. Saatavuusharkinnasta ei tingitty.
Viestimällä, että maahanmuuttajat eivät ole tervetulleita Suomeen hallitus vaarantaa vakavasti jo nyt ikäihmisten ja vaikeavammaisten kunniallisen hoidon.

4. Ministerin puolueen tarinassa Suomi on suhtautunut pitkään yliolkaisesti maahanmuuton ongelmiin. Tämä on törkeää vääristelyä.
Oli tietoinen poliittinen valinta 1980-luvulla, että Suomi vastaanotti maahanmuuttajia paljon nihkeämmin kuin muut pohjoismaat. Pääministeri Sorsan mukaan Suomi ei ollut siihen valmis. Perussuomalaisten uhka-narratiivi on itse asiassa jatkoa pitkälle viralliselle linjalle.
Helsinki on tehnyt pitkäjänteistä ja määrätietoista työtä sosiaalisen sekoittamisen ja integraation eteen. Ongelmia on, mutta suurkaupunkien sarjassa Helsinki pärjää erinomaisesti.
Helsinkiläiset tietävät totuuden. He nauravat ääneen, kun väitetään, että Itä-Helsingissä on alueita joihin poliisit eivät uskalla mennä.
Ongelmia on - sanon sen nyt kolmannen kerran - mutta jos ne olisivat läheskään yhtä syviä kuin sisäministeri uskottelee, hänen puolueensa menestyisi Itä-Helsingissä. Sen sijaan perussuomalaiset on pieni puolue Helsingissä. He saavat äänensä sieltä, missä ihmiset eivät omin silmin näe maahanmuuttoa ja uskovat kuulemiinsa kamaluuksiin.(....)"

127

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei palstan persut jaksa lukea saati sisäistää noin pitkää tekstiä, jossa on välimerkkejäkin. Kirjoita vain että mamut raiskaa ja persut pelastaa, se vois toimia.

      • Anonyymi

        .

        Mitä Eroa on SDP-SosiaaliDemokraateilla ja Kaljakorilla ? ? ?

        - - - SDP-SosiaaliDemokraatit Kusettaa Enemmän !

        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .

        Mitä Eroa on SDP-SosiaaliDemokraateilla ja Kaljakorilla ? ? ?

        - - - SDP-SosiaaliDemokraatit Kusettaa Enemmän !

        .

        Har- mieskin nousi haudastaan 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .

        Mitä Eroa on SDP-SosiaaliDemokraateilla ja Kaljakorilla ? ? ?

        - - - SDP-SosiaaliDemokraatit Kusettaa Enemmän !

        .

        Katsotaan neljän vuoden päästä ketkä kusetti äänestäjiään eniten.... Hmm...


    • Anonyymi

      Pitäis olla persu tietääkseen persuista enemmän

      • Anonyymi

        No, kultu, huutoosi on vastattu, mä olen persu 38 v. nainen. Lähihoitaja ja kauppaopistoa käynyt, piti lukea tradenomiksi, hiukan ennen valmistumista oli lopetettava... Yksinkertaisesti en jaksanut; tehdä töitä ja opiskella, molempia täydellä teholla. Toinen piti hylätä! Jatkoin tähän asti firmani pyörittämistä ja nyt myin sen suuremmalle yrittäjälle. Tämän kesän omistan lapselleni ja kasvimaalleni... siinä sivussa sitt yritän huolehtia myös vanhempieni hyvin voinnista. Asumme samalla tontilla, kahta taloutta.

        Firmassani olin jokapaikan höylä, tein sen minkä pystyin; keittiössä usein kokkina ja tiskarina, toimistossa tein tilauksia ja kirjasin tapahtumia, vastailin puheluihin, ja tein jonkin verran laskutusta. Siivoilin huoneita ja käytäviä, ruokasalia... pesin toisinaan pyykkiä ja laskostin vaatteita, joitain pieniä korjauksia vaatteisiin, kuten vetoketjun vaihto, tai ratkenneen sauman korjaus. Kylvetyksiä, vessatuksia ja vaipanvaihtoja... kaikkea sitä mitä nyt lähihoitaja voi tehdä ja ehkä hiukan enemmänkin.

        Vastustan haittaperäistä maahanmuuttoa; kuten ammattitaidottomia maahan muuttajia, joista on pelkkää menoerää valtiolle. Kela kun maksaa heidän elämänsä täällä. Ensin tulee yksi ja jää maahan, sitä kuuluisaan perheenyhdistämispolitiikkaan vedoten tulee loput perheestä tänne perässä. Ainakin Varsinaissuomessa näitä perheitä on, nämä perheet nyt melkoinen rasite, kun pääosin elatustuet joilla elävät maksaa Kela. Ja uskoakseni lapsia syntyy kyllä vielä lisää, vuoden tai parin välein... silloin myös tukirahojen tarve kasvaa automaattisesti. Eikä perheestä virallisesti kukaan käy töissä. Virallisesti perheen mies käy yhdessä kebab paikassa moikkaamassa omistajaa ja kavereitaan. Tosin lähtee usein omistajan autolla, 4-5 pitsalaatikon tai kebab pakkauksen kanssa... minne; en tiedä! Mutt tuskin kotiinsa viemään ruokaa, palaa jonkun ajan kuluttua ja jos hyvin sattuu-> luovuttaa auton avaimet seuraavalle kaverilleen joka lähtee myös eväät mukanaan, n. ½h reissuun.

        Ehkä olen vainoharhainen, mutt mä epäilen ett paikanpyörittäjällä on lähes ilmaista apujoukkoa firmassaan, lähetteinä ja toisaalta käyvät esim. Lidlissä ostoksilla makkaroita ja vihanneksia, Sokoksesta lihaa ja limsoja ostoskärrykaupalla, sekä 1½ litran kokiksia, 3-4 miestä porukassa ja eri kassoille menevät kärryineen. Parkkipaikalla ahtaavat tavarat yhteen tai kahteen autoon. En ole lähtenyt seuraaman minne tavarat päätyvät, joten en ihan varma asiasta ole, mutt mulla on epäillykseni. Eikä nyt ole kysymys ihon väristä, vaikka siihen he yleisesti aina viittaavat, jos vähääkään on erimieltä asioista; OLET RASISTI!

        Asia nyt vaan on niin, ettei supisuomalainen kykene edes noihin huijauksiin, joita nuo liikemiehet tekee, aika avoimesti kavereidensa kanssa. Muutaman ajan pyörittävät yritystä ja hetken kuluttua on taas uusi yrittäjä virallisesti. Vaikka lähes 90 %sti sama äijä jengi on ollut koko ajan siellä duunissa. Sen verran minäkin ymmärrän etten virallista ilmiantoa mene tekemään; millä mä yksinäni sen todistaisin... ja mitä siitä seuraisi mulle ja perheelleni!
        Mutt fakta, etten mä enää suostu tekemään yli 50h viikkotunteja, koska mä en niistä mitään saa jäämään omaan käteeni, sen verran kova verotus työstä on ja muut menot siihen päälle.

        Jos saan sairaalasta lähihoitajan viran, mulla on vuorotyötä tekevänä parempi palkka, kuin firman omistajana. Kaiken lisäksi ehkä mahdollisuus saada lapsi sairaalan ylläpitämään päiväkotiin hoitoon.
        Niin ett jos haluat jotain tietoa perussuomalaisten äänestäjästä, niin mä esim. olen ja kommentoin aika usein asioihin ja varsinkin yhteiskuntaa ja politiikkaan liittyviin.
        trollikka


    • Eikun just täällä maakunnissa tiedetään maahanmuuton hyödyt, kun meillä on huutava pula työntekijöistä. Moni maahanmuuttaja on valmis käsityövaltaisille aloille. Toista se on helsingissä, jossa tarvitaan professoreita ja muita korkeasti koulutettuja.

    • En tunne paikallisolosuhteita, mutta pelkästään äänestystulosten perusteella Helsinki ei vaikuta mitenkään homogeeniselta alueelta.

      Esim. Ullanlinna ja Lauttasaari näyttävät kovasti Kokoomuksen alueelta. Kok+RKP saa yli puolet äänistä. Sielläkö maahanmuuttajat asuvat?

      Toisaalta on alueita kuten Alppila,Kallio&Käpylä, jossa lähes puolet äänestää Vihreitä tai Vasemmistoliittoa. Sielläkö maahanmuutajat asuvat?

      Sitten on vielä alueita kuten Mellunmäki/kylä tai Kontula, jossa demareita ja persuja äänestää yli puolet. Näissäkö sitten maahanmuuttajat ovat vielä outoja?

      • En kauheasti haluaisi sekaantua pääkaupunkilaisten asioihin, mutta silti. Mistä tuo johtuu että Lauttasaaressa äänestetään aivan eri tavalla kuin Käpylässä? Onko asuntokanta jotenkin ihan erilaista tms. Molemmat alueet kuitenkin suunnilleen yhtä etääällä ihan ytimestä.


      • Anonyymi

        Mellunmäki (ja naapurinsa Länsimäki Vantaan puolella) ja Kondeka ovat sangen "rikastuneita" alueita ja paikallisväestön kantaporukka "persuuntuu" ja demaroituminen on sekä kanta- etä vierasperäisiltä.


    • Anonyymi

      Timo Harakka, teatterikoulun käynyt maisteri, ennen politiikkaan astumistaan elätti itseään lehtimiehenä. Jotakuinkin hyvin osaa kirjoitustaidon, ja teatterialan, joka korostuu tässäkin kirjoituksessa. Harakka on ilmeisesti palannut Helsinkiläiseksi SDP:n kansanedustajaksi, ja aloittanut kosiomenot jo varhain; maahanmuuttajien keskuudessa!
      Aito suomalainen helsinkiläinen poliitikko, joka puolustaa maahanmuuttajia.
      Pravoo Timo; aito teatterimies, tiedät kyllä miten kansalaisia nuollaan! Virheistään oppi ja muutti paikkakuntaa, jota edustaa!
      "Tuore liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka (sd.) ottaa pontevasti kantaa tunnin junien puolesta Turun Sanomien haastattelussa."
      Se oli silloin, kun oli vielä Rinteen hallituksen liikenne ja viestintäministeri!
      Turun tunnin junan meno kestää noin 1 h ja 50min. (pysähdysten vuoksi) ja
      joka ainoan poisjäävän minuutin hinnaksi tulee n. 130 milj. € eli nopean arvion mukaan 40x 130 milj. Sillä nopeimmillan tunnin juna kulkisi 1h ja 18 min. Vuonna 2031, jos valmistuu tämä ex- liikenneministerin rata hanke!

      Helsingistä on toinenkin laivayhteys Ruotsiin; ei tarvitse junalla Turun kautta kiertää ja miljoonia haaskata kaksiraiteiseen junaliikenteeseen. Suuruuden hulluutta, tavaraliikenne radoille olisi riittänyt pienempikin satsaus. Mutt mukavuus ennen kaikkea, ilmainen matka superjunassa, Turku - Helsinki kansanedustajalle, ja ehkä ihan oma vaunuosasto jopa, saa rauhassa tehdä edustajan töitään.
      Mistähän nämäkin ratarahat otetaan käyttöön, muualta kuin vanhuksilta, ja sairailta.
      Hoitopaikkoja ei enää löydy ja omaiset saavat hoidettavakseen heikkokuntoisemmat eläkeläiset sekä kroonisesti sairaat!

      Ja ex-ministeri unohti kokonaan kertoa Helsingin työttömille maahanmuuttajille; että sosiaaliedut kiristyvät myös heiltä, koska edellinen hallitus teki niin paljon ulkomaan velkaa; että nyt ollaan tässä tilanteessa. Tämä Turunrata esim. nielaisee monia miljardeja, kun hallitus leikkaa ainoastaan runsaat 2 miljardia.
      Ministereillä on varaa... tehdä myös virheitä, joutumatta niistä rahalliseen vastuuseen. Ja piankos sen lehtikirjoituksillaan korjaa.
      Ihan aito mielipiteeni tähän asiaan!
      trollikka

    • Anonyymi

      Itseäni kiinnittää huomiota näiden persujen habitus. Puheenjohtaja on jotenkin sulkeutunut ja varautunut. Sisäänpäinkääntynyt luonne ei ole se ehkä helpoin tällaiseen tehtävään. Halla-ahossa samaa piirrettä. Tulee tunne, että hän ei ole oikeassa paikassa, vaan luonne sopisi johonkin muuhun tehtävään. Tämä luonteenpiirre näkyy muissakin heidän ministereissään mm oikeusministeri, joka on aina, kuin myrkyn niellyt.

    • Anonyymi

      Hesarin artikkelin otsikossa luki selvästi, että sisäministeri Rantanen esittää "ARVIOITA" tilanteesta.
      Nämä arviot olivatkin sitten sitä tuttua persukauraa, jolla kansaa on kiihotettu jo toistakymmentä vuotta, ilman faktuaalisia perusteita.

    • Anonyymi

      Onkohan kukaan palstan viherpiipertäjistä elänyt 80-luvun Helsingissä? Minä olen, ja voin sanoa että paikka oli parempi elää silloin ilman maahanmuuttajia. 70-luvulla ja 80-luvulla oli vielä välillä noita puliukkoja puistoissa, mutta ne eivät olleet vaarallisia, nekin tehneet osansa, seonneet toisen maailmansodan taisteluissa.

      • Anonyymi

        Ihminen luontaisesti pelkää erilaisia ihmisiä. Ja kun pelkää, uhkakuva on valmis.
        Ei ole enää kivaa, kun kadulla liikkuu pelottavia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen luontaisesti pelkää erilaisia ihmisiä. Ja kun pelkää, uhkakuva on valmis.
        Ei ole enää kivaa, kun kadulla liikkuu pelottavia ihmisiä.

        Kuule vielä epämukavampaa on naisihmisestä, kun torilla vihannesostoksia tehdessä joku (selvästi vierasmaalainen) mieshenkilö tarraa persuksiini kiinni. Jessus minkä metelin nostin, ja äijä juoksi kuin maatiekiitäjä torilta pois päin. Eipä siinä muuta kuin naamapunaisena selittämään toripoliisille kirkumisen syytä! Hänen kysyttyään metelin syytä, ainakin puolitusinaa etusormea osoitti mua!
        Poliisi kyseli minulta kähmiä miehen nimeä; Mistä hitosta mä olisin voinut tietää? En mä mikään oraakkeli ole! Siinä tapauksessa, varmaan turha tehdä ilmoitusta tästäkään ikävästä välikohtauksesta. Tutkimusta kiljumisen perusteella tuskin tehdään, ja muutoin näytät olevan täysin kunnossa! Hyvää päivänjatkoa.. muuten onhan sulla kukkaro tallella?

        Olihan se, olkalaukussa, joka roikkui mun kaulastani etupuolella kehoani, melkein myyntipöydässä kiinni. Siihen kun osasi varautua; Turussa on romanialaisia taskuvarkaita kesäisin, melkein enemmän mitä turisteja. Osa näistä kesäasukkaista kerjää rahaa, osa on taskuvarkaita, ja nuoremmat naiset myy... no, arvaatte kyllä mitä! Ja syksyn tultua palaavat ilmaisella lentomatkalla kotiseuduilleen talveksi. Suomenvaltio kuulemma kustantaa lentoliput; tulee halvemmaksi, kuin hankkia heille katto päänpäälle ja ruokkia + hoitaa terveydenhuoto, vielä siihen kaiken päälle.

        Hallitus voisi säätää myös lain, ettei ilman tiettyä rahasummaa Suomeen tulla! Sellainen sääntöhän on Australiassa ainakin, muistaakseni myös Uudessa Seelannissa ja pikapuoliin monessa muussakin maassa uskoakseni.

        Ihan oikeesti osa näistä pelottavista uhkakuvista, on oikein poliisin kuvassa kuvattuna; joillakin jopa kansainvälinen etsintäkuulutus perässään! Ei sikseen on niitä sillä listalla myös syntyperäisiä suomalaisia. Mutt mun puolestani saavat olla riesana siellä missä ovatkin, tasapuolisuuden nimissä, koska heitä on tietääkseni vain muutamia! Ja teen vertailuja täällä loisiviin rikollisiin.

        Tähän vielä täsmennyt, mulla ei ole ns. rotuvihaa; ihan sama kuka maahamme muuttaa, kunhan tekee töitä ja elättää itsensä... eikä ole minkään sortin rikollinen!
        trollikka


    • Anonyymi

      "on oikein poliisin kuvassa kuvattuna"
      on oikein poliisin kuvastossa valokuva!

    • Eihän mitään noista faktoista voi ottaa mitään huomioon tai niistä reilusti ja totuudenmukaisesti puhua koska se pilaa hyvän agendan että kaikki paha johtuu maahanmuuttajista todellisuudella. Ja sitten myös selviäisi että kun ei voidakaan syyttää maahanmuuttajia kaikesta niin ollaankin oikeasti täysin sormisuussa että mitä pitäisi tehdä.🙂.

    • Anonyymi

      Siksi kun se on peltilehmä- ja peltopuolue, ei kaupunkilainen puolue!!!

      • Anonyymi

        Siitä huolimatta että pääkalifi on Helsingissä ikääntynyt Jussi Halla-aho joka on identifioitunut pyöräilijäksi. Mutta kun puolueen kannattajat ovat peltojen keskellä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä huolimatta että pääkalifi on Helsingissä ikääntynyt Jussi Halla-aho joka on identifioitunut pyöräilijäksi. Mutta kun puolueen kannattajat ovat peltojen keskellä...

        Yle kirjoitti asiallisen artikkelin joskus:

        "Mustakypäräinen hahmo pyöräilee sitkeästi lumimassan läpi. Valkoinen kulkupeli ei säätä hätkähdä, mutta Perussuomalaisten puheenjohtaja saa tehdä kunnolla jalkatyötä pitääkseen renkaat turvallisella uralla Helsingin kaduilla.

        – Tarvitsen tietyn annoksen raitista ilmaa aamuin illoin, mutta minulla ei ole minkäänlaista räntäahdistusta. Pidän kaikenlaisista keleistä, Jussi Halla-aho sanoo.

        Ilmastonmuutos on puhuttanut Halla-ahojen perheessäkin. Hänen tyttärensä osallistui tammikuussa nuorten ilmastolakkoon eduskuntatalon rappusilla – isän mielipiteestä huolimatta. Isä ja tytär kävivät periaatteellisen keskustelun, onko mielenosoitus riittävän hyvä syy olla poissa koulusta.

        – Olen aina yrittänyt teroittaa, että julistamalla tai mieltä osoittamalla ilmastonmuutos ei pysähdy. On vaara, että ihminen kokee näin tehneensä ilmastoteon, Jussi Halla-aho sanoo.

        Hän kertoo myös keskustelustaan toisen lapsensa kanssa, joka ihmetteli, mikseivät poliitikot hoida ilmastoasioita kuntoon. Halla-aho esitti vastakysymyksen: olisitko valmis siihen, että puhelimesi maksaa 10 000 euroa ja saisit sellaisen vain kerran kymmenessä vuodessa?

        – Ilmastonmuutos johtuu juuri tällaisista asioista – heitämme kaiken pois, mitään ei korjata. Elämäntapamme on sellainen, että sitä pitäisi muuttaa."

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/28/jussi-halla-ahon-tytar-osallistui-nuorten-ilmastolakkoon-isan-vastustuksesta

        Puolueen kannattajat asuvat peltojen keskellä ja politiikka on politiikkaa.


      • Anonyymi

        Niimpä peltilehmä kuljettaa maalla paikasta A paikkaan B vaikka tietysti eihän sitä lyhyiden matkojen vassari koskaan tajua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä peltilehmä kuljettaa maalla paikasta A paikkaan B vaikka tietysti eihän sitä lyhyiden matkojen vassari koskaan tajua .

        "lyhyiden matkojen vassari".

        Oon liberaali talous & sivistyskokoomuslainen, asun metriksen päällä, liikun julkisilla, kävellen ja fillarilla.

        Ulkostadilaisten pitää jättää yksityispeltilehmänsä etäämmäälle ytimestä ja liikkua kaupunkiin ja kaupungissa kaupunkilaisten tavalla. "Maassa maan tavalla." :)


    • Anonyymi

      Tunnen ja tiedän muutaman persun. Ja kyllä heillä jokaisella on vähäinen koulutus. Ja niin naiset kuin miehet kovia käymään joka viikko paikallisessa baarissa. Siellä ne on kovaäänisiä möykkääjiä. Tavallaan harmittomia, mutta auttamatta yksinkertaista väkeä.

      • Anonyymi

        Peltojen keskellä, tiedän.


      • Anonyymi

        Et sitten tunne yhtään persua :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten tunne yhtään persua :D

        Hyvä grafiikka kun huhtikuisten eduskuntavaalien tulos järjestetään asumistiheyden mukaan rajoitetusti, löytyy sivun alalaidasta palkein ilmaistuna; määrein 'kaupunkiasutusta', 'asutuskeskusasutusta' ja 'haja-asutusta':

        https://www.stat.fi/julkaisu/cl8lkinf9pwt30cvz5uvtgprk

        Kokoomusta kannatettiin eniten 'kaupunkiasutusalueilla'.
        Perussuomalaisia kannatettiin eniten 'haja-asutusalueilla'.

        Kokoomusta kannatettiin vähiten 'haja-asutusalueilla'.
        Perussuomalaisia kannatettiin vähiten 'kaupunkiasutusalueilla'.

        Pienpuolueista kesk, rkp, kd, kannatustrendi on samankaltainen kuin ps:llä eli kannatus nojaa vahvemmin 'haja-asutusalueisiin'.

        Muista puolueista vas ja vihr -puolueiden kannatus perustuu enemmän 'kaupunkiasutusalueisiin' kuin 'haja-asutusalueisiin' eli kannatustrendi on samankaltainen kuin kok.

        Tilastoja on hauska selailla. :)
        Ja nuo kaikki tiedot löytyvät tilastokeskuksen sivulta tuosta yo. linkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä grafiikka kun huhtikuisten eduskuntavaalien tulos järjestetään asumistiheyden mukaan rajoitetusti, löytyy sivun alalaidasta palkein ilmaistuna; määrein 'kaupunkiasutusta', 'asutuskeskusasutusta' ja 'haja-asutusta':

        https://www.stat.fi/julkaisu/cl8lkinf9pwt30cvz5uvtgprk

        Kokoomusta kannatettiin eniten 'kaupunkiasutusalueilla'.
        Perussuomalaisia kannatettiin eniten 'haja-asutusalueilla'.

        Kokoomusta kannatettiin vähiten 'haja-asutusalueilla'.
        Perussuomalaisia kannatettiin vähiten 'kaupunkiasutusalueilla'.

        Pienpuolueista kesk, rkp, kd, kannatustrendi on samankaltainen kuin ps:llä eli kannatus nojaa vahvemmin 'haja-asutusalueisiin'.

        Muista puolueista vas ja vihr -puolueiden kannatus perustuu enemmän 'kaupunkiasutusalueisiin' kuin 'haja-asutusalueisiin' eli kannatustrendi on samankaltainen kuin kok.

        Tilastoja on hauska selailla. :)
        Ja nuo kaikki tiedot löytyvät tilastokeskuksen sivulta tuosta yo. linkistä.

        Kas, kuvan saakin linkattua suoraan tilastokeskuksen sivulta, tässä:

        Puolueiden kannatus asumistiheyden mukaan rajatuilla alueilla eduskuntavaaleissa 2023
        Kannatusprosentti, Koko maa

        https://stat.fi/pxgraf/api/v1/sq-embed/90ec36ac-2fc2-477a-9496-c6c888ea8e95?lang=fi&format=svg

        Karkea yleistys eduskuntavaalien tuloksesta;

        kok, vihr, vas, saavat eniten kannatusta 'kaupunkiasutusalueilta',

        kd, rkp, kesk, saavat eniten kannatusta 'haja-asutusalueilta'

        sdp saa yhtä paljon kannatusta 'kaupunkiasutusalueilta ja 'asutuskeskusalueilta', vähiten kannatusta on 'haja-asutusalueilta'.

        muut puolueet yhteensä (liik ynnä muut) saavat eniten kannatusta 'asutuskeskusalueilta', 'kaupunkiasutusalueilta' ja 'haja-asutusalueilta' suurin piirtein saman kannatusmäärän.


    • Anonyymi

      Hesalaiset on kaikki femakkoja homoja tai transuja jotka vihaa traditionaalista elämäntapaa ja kannattaa wokea. Varsinkin hetero valkoinen mies on näille punainen vaate vaikka sieltä valkoisen miehen selkänahastakin se elinkeino noillekkin luonnonoikuille maksetaan.

      • Anonyymi

        Vau, 660000 tuhatta tuollaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau, 660000 tuhatta tuollaista!

        Korjaus, 660 tuhatta tai 600000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau, 660000 tuhatta tuollaista!

        Ei tulisi yllätyksenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tulisi yllätyksenä.

        660 miljoonaa kaipaamaasi henkilöä? Nyt, tartu kiinni johonkin heistä!


    • Siksi että pk-seudulla osataan myös ajatella pelkän tuuleen huutelun lisäksi. Harmi vain että se ajattelu on ns. stadi-keskeistä, mutta jos vaihtoehdot on kurapaska tai paska, niin ei ole kovin hankala valinta.

      • Anonyymi

        Muuttakaa vittuun hesasta näin käykin nykyään. Hesassa ja missään Uusimaalla ei saisi tehdä mitään Suomen päätöksiä tämä pitäisi ihmisten ymmärtää ja se on nähty muu Suomi on tosi suuri ja karu teille stadilaisille. Mutta emmä teitä tännekkään halua jos saan sanoa oman mielipiteeni niin pysykää vaan sielä ihannemaailmassanne jonks ootte luoneet


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuttakaa vittuun hesasta näin käykin nykyään. Hesassa ja missään Uusimaalla ei saisi tehdä mitään Suomen päätöksiä tämä pitäisi ihmisten ymmärtää ja se on nähty muu Suomi on tosi suuri ja karu teille stadilaisille. Mutta emmä teitä tännekkään halua jos saan sanoa oman mielipiteeni niin pysykää vaan sielä ihannemaailmassanne jonks ootte luoneet

        On sulla karut kuvitelmat. Ja aika asenteellista, tuomitse koko pk-seudun vaikka täällä on suurin osa persujen maahanmuuttovastaisista äänestäjistä, sanoisin että tuomiosi ylittää jopa typeryyden. Tuomitset omassa sokeudessasi myös aateveljesi, kun haluat tuomita hesalaiset, suorastaan idioottimaista. Vai haluatko että mieluummin sanon suorastaan persua?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        On sulla karut kuvitelmat. Ja aika asenteellista, tuomitse koko pk-seudun vaikka täällä on suurin osa persujen maahanmuuttovastaisista äänestäjistä, sanoisin että tuomiosi ylittää jopa typeryyden. Tuomitset omassa sokeudessasi myös aateveljesi, kun haluat tuomita hesalaiset, suorastaan idioottimaista. Vai haluatko että mieluummin sanon suorastaan persua?

        Muuta pois pk-seudulta tai uusimaalta siinähän sitten huomaat. Muu Suomi on paljon isompi ei sinne kaivata teikäläisiä


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        On sulla karut kuvitelmat. Ja aika asenteellista, tuomitse koko pk-seudun vaikka täällä on suurin osa persujen maahanmuuttovastaisista äänestäjistä, sanoisin että tuomiosi ylittää jopa typeryyden. Tuomitset omassa sokeudessasi myös aateveljesi, kun haluat tuomita hesalaiset, suorastaan idioottimaista. Vai haluatko että mieluummin sanon suorastaan persua?

        Tule tänne elämään meidän maalaisten seuraan missä matkat töihin on pitkät ja tiet paskas kunnossa ja joka paikkaan on pitkä niin opit ja pitäs vielä teidätkin elättää


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        On sulla karut kuvitelmat. Ja aika asenteellista, tuomitse koko pk-seudun vaikka täällä on suurin osa persujen maahanmuuttovastaisista äänestäjistä, sanoisin että tuomiosi ylittää jopa typeryyden. Tuomitset omassa sokeudessasi myös aateveljesi, kun haluat tuomita hesalaiset, suorastaan idioottimaista. Vai haluatko että mieluummin sanon suorastaan persua?

        Jep, yleistäminen on helpoin tapa argumentoida. Kuten joidenkin tapa mieltää pks tai joku Uudenmaan maakunta (mikä yltää melkein Kouvolaan ja Lahteen) yhdeksi vaikka esimerkiksi pks:n koko alue koostuu viidestä kaupungista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, yleistäminen on helpoin tapa argumentoida. Kuten joidenkin tapa mieltää pks tai joku Uudenmaan maakunta (mikä yltää melkein Kouvolaan ja Lahteen) yhdeksi vaikka esimerkiksi pks:n koko alue koostuu viidestä kaupungista.

        Niimpä siksi ne onkin samaa paskaa kaikki. Ei nää tajua minkälaista on elää oikeasti maalla :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuta pois pk-seudulta tai uusimaalta siinähän sitten huomaat. Muu Suomi on paljon isompi ei sinne kaivata teikäläisiä

        Eli kun et osaa vastata väittämiini, alat änkyttämään tuota samaa vanhaa persupaskaa? No se juuri kertoo siitä mistä sanoin, tyhmyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tule tänne elämään meidän maalaisten seuraan missä matkat töihin on pitkät ja tiet paskas kunnossa ja joka paikkaan on pitkä niin opit ja pitäs vielä teidätkin elättää

        Ja sinä apina kuvittelet, että etelän tiet ovat jotenkin erityisen hyvässä kunnossa? Tulepa itse tänne katsomaan. Pitkät matkat? Kuule, mitäpä sanoisit, jos kerron että täällä 10km matka kestää tunnin? Niin luuletko olevasi jotenkin vittumaisessa tilanteessa? No et ole, olet ihan samassa kusessa pk-seudun kanssa, ainoa ero on vain siinä että saatko koko ajan ajaa vai pitääkö puolet matkasta ryömiä.

        Ja sitten se kaiken ydin. Jos sulla on noin vitun kurjaa siellä jossain kaukana, elää maalaisena, niin muuta hevon vittuun sieltä äläkä ruikuta. Koska melko varmasti kukaan ei sua aseella uhaten siellä pirun perseessä väkisin pidättele. Vai voitko väittää muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä siksi ne onkin samaa paskaa kaikki. Ei nää tajua minkälaista on elää oikeasti maalla :)

        Miksi haluaisin elää maalla kun olen ollut syntymästäni lähtien urbaani ihminen ja kaipaan elämääni urbaania sykettä ja ihmiskontakteja? Mutta katsopa vaikka Helsingin karttaa, esimerkiksi Haltialan tilaa tai vaikkapa Fallkullan pieneläintilaa, Viikin yliopiston tutkimuspeltoja ja arboretumia, ovat täysin maaseutua ja kokonaan Helsingissä.

        "Ei nää tajua kun on samaa paskaa kaikki", ihmisiä on erilaisia ja kukin asuu siten kuinka haluaa ja mihin kykenee, muiden haukkuminen on vain vihanlietsontaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, yleistäminen on helpoin tapa argumentoida. Kuten joidenkin tapa mieltää pks tai joku Uudenmaan maakunta (mikä yltää melkein Kouvolaan ja Lahteen) yhdeksi vaikka esimerkiksi pks:n koko alue koostuu viidestä kaupungista.

        Se tuli jo nuorena kossina koettua, että muualla Suomessa Katajannokasta mitattuna kaikki 50km säteellä Hesaa ja kaikki 100km säteellä on pk-seutua. Ja koska olin noiden rajojen sisällä, olin ehdottomasti ansainnut turpaani vain koska satuin asumaan siellä. Kumma kyllä tämä ei ollut vielä 20 vuotta myöhemmin eli 10 vuotta sitten muuttunut mihinkään, eli terveisiä mm. Oulusta, olen hesalainen. Ja Oulu nyt kuitenkin on kaupunni, jossain mielessä sivistyneistön lähiö siis. No ei ole.

        Pelkästään Stadin ja Kirkkonummen väliin radan varrella likimain parikymmentä "kylää" jotka elävät ihan omaa heimo-elämäänsä eivätkä nuorison vinkkelistä varsinaisesti ole sovussa eivätkä ainakaan samaa aluetta. Näin on ollut ja on edelleenkin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ja sinä apina kuvittelet, että etelän tiet ovat jotenkin erityisen hyvässä kunnossa? Tulepa itse tänne katsomaan. Pitkät matkat? Kuule, mitäpä sanoisit, jos kerron että täällä 10km matka kestää tunnin? Niin luuletko olevasi jotenkin vittumaisessa tilanteessa? No et ole, olet ihan samassa kusessa pk-seudun kanssa, ainoa ero on vain siinä että saatko koko ajan ajaa vai pitääkö puolet matkasta ryömiä.

        Ja sitten se kaiken ydin. Jos sulla on noin vitun kurjaa siellä jossain kaukana, elää maalaisena, niin muuta hevon vittuun sieltä äläkä ruikuta. Koska melko varmasti kukaan ei sua aseella uhaten siellä pirun perseessä väkisin pidättele. Vai voitko väittää muuta?

        Ei varmaan mua aseella uhaten kukaan täältä vedä mutta on se hauskaa kuinka käyt kierroksilla :D Jos tunnin pitää venata tai pitempään liikenteessä niin luulisi että vihreenä kulkisit tai kulkisitte pyörällä kun matka kerran noin lyhyt? Vittuako valitatte ja kyllä täällä pohjolassa on tiet paljon paskemmassa kunnossa kuin sielä teillä etelässä siitä on turha edes väiteillä. Tulkaa tänne joskus kokeilemaan. Kyllä huomaa sun tekstin sävystäkin jo että asut pkseudulla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan mua aseella uhaten kukaan täältä vedä mutta on se hauskaa kuinka käyt kierroksilla :D Jos tunnin pitää venata tai pitempään liikenteessä niin luulisi että vihreenä kulkisit tai kulkisitte pyörällä kun matka kerran noin lyhyt? Vittuako valitatte ja kyllä täällä pohjolassa on tiet paljon paskemmassa kunnossa kuin sielä teillä etelässä siitä on turha edes väiteillä. Tulkaa tänne joskus kokeilemaan. Kyllä huomaa sun tekstin sävystäkin jo että asut pkseudulla

        Kierroksilla? No se on sun haaveesi, sinähän sen valittamisen ja itkemisen aloitit, minä vain vastasin samalla mitalla 😂

        Ei mua ruuhkat tai etäisyydet häiritse, matka on mikä on, ei sille muuta voi kuin jättää sen tekemättä jos epäilee että se alkaa kyrsimään. Mutta sua se pitkä matka paska tiellä tuntui häiritsevän, niin kerro vaan lisää, sinähän sen parkumisen tosiaan aloitit.

        Miten niin valitetaan? Katsopa taaksepäin, ihan itse aloit valittamaan ja sitten sinulle vastattiin, samalla hellällä sävyllä.

        Sinä et sokea huomaisi edes valtamerta vaikka olisit sen keskellä. Minä olen ikäni ajanut pitkääkin matkaa pk-seudun ruuhkien rinnalla, niin ei ole mitään uutta niissä, samaa paskaa mutta vähän eri paketissa.

        Sulla on ihmeellinen tarve kääntää omat sanomisesi jonkun toisen syyksi ja jopa sanoiksi, kertoo aika paljon sun kyvystä keskustella, eipä ihme että persuilla on vaikeuksia. Eli se on moro, en jaksa noilla tylsään tervaskantoon haaskata aikaani.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se tuli jo nuorena kossina koettua, että muualla Suomessa Katajannokasta mitattuna kaikki 50km säteellä Hesaa ja kaikki 100km säteellä on pk-seutua. Ja koska olin noiden rajojen sisällä, olin ehdottomasti ansainnut turpaani vain koska satuin asumaan siellä. Kumma kyllä tämä ei ollut vielä 20 vuotta myöhemmin eli 10 vuotta sitten muuttunut mihinkään, eli terveisiä mm. Oulusta, olen hesalainen. Ja Oulu nyt kuitenkin on kaupunni, jossain mielessä sivistyneistön lähiö siis. No ei ole.

        Pelkästään Stadin ja Kirkkonummen väliin radan varrella likimain parikymmentä "kylää" jotka elävät ihan omaa heimo-elämäänsä eivätkä nuorison vinkkelistä varsinaisesti ole sovussa eivätkä ainakaan samaa aluetta. Näin on ollut ja on edelleenkin.

        Älä ota pahalla :), kossi on mulle skloddi. Ja vastasin vaan kun halusin nostaa tämän aiheen ylös. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ota pahalla :), kossi on mulle skloddi. Ja vastasin vaan kun halusin nostaa tämän aiheen ylös. :)

        Hassua kun etsin kossi-sanaa ja vastaukset on 'lohi', 'pieni lohi', 'nuori lohi', 'kossua', 'kossukola', ja joku tamperelainen 'elokuvien jälkiäänitysten tekijä'?

        Mun mielestä skloddi on skloddi tai skidi.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se tuli jo nuorena kossina koettua, että muualla Suomessa Katajannokasta mitattuna kaikki 50km säteellä Hesaa ja kaikki 100km säteellä on pk-seutua. Ja koska olin noiden rajojen sisällä, olin ehdottomasti ansainnut turpaani vain koska satuin asumaan siellä. Kumma kyllä tämä ei ollut vielä 20 vuotta myöhemmin eli 10 vuotta sitten muuttunut mihinkään, eli terveisiä mm. Oulusta, olen hesalainen. Ja Oulu nyt kuitenkin on kaupunni, jossain mielessä sivistyneistön lähiö siis. No ei ole.

        Pelkästään Stadin ja Kirkkonummen väliin radan varrella likimain parikymmentä "kylää" jotka elävät ihan omaa heimo-elämäänsä eivätkä nuorison vinkkelistä varsinaisesti ole sovussa eivätkä ainakaan samaa aluetta. Näin on ollut ja on edelleenkin.

        KatajannokaLTA eli Skatalta... Random taitaa olla junantuomia, ei aboriginaali Stadissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        KatajannokaLTA eli Skatalta... Random taitaa olla junantuomia, ei aboriginaali Stadissa.

        Olen, olen todellakin paljasjalkainen stadilainen, syntynyt Kättärillä ja asunut ekan vuoden Vallilassa. Ja muuten, sinä et ainakaan ole aito stadilainen, nimittäin yksikään stadin slangia osaava ei eläessään sanoisi Skatalta, vaan Skattalta. Eli se siitä stadilaisuus-perseilystäsi, lande.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Olen, olen todellakin paljasjalkainen stadilainen, syntynyt Kättärillä ja asunut ekan vuoden Vallilassa. Ja muuten, sinä et ainakaan ole aito stadilainen, nimittäin yksikään stadin slangia osaava ei eläessään sanoisi Skatalta, vaan Skattalta. Eli se siitä stadilaisuus-perseilystäsi, lande.

        Sä oot kyllä niin perus stadilainen kuin olla ja voi mitään tietoa muualla Suomea elävistä sulla ei oikeasti ole. Hyvä kuitenki kun myönsit että oot ihan paljasjalkainen stadilainen esität täälä kovaa muille :D Juuri se on hauskaa että aina näissä keskusteluissa teillä jossain menee sinne: "lande tai maalaisjuntti tai persu serkunnussija tai tai ei se ymmärrä mistään mitään" huvittavaa kaksinaismoralismia kun kritisoi teitä vihervassareiksi ym. niin se ei oo ok. Stadis ole mitään muuta eroa muutakuin se että kaikki ihmiset on sun nimimerkin mukaisia eli siis joka päivä ei tuu jostakin tuttuja vastaan. Ja kyllä olen käynyt stadeissa monestikin ja hui kauhiaa maalaisjuntti kävi "sivistyksen parissa" sivistyksestä voidaan olla montaa eri mieltä mä en ainakaan halua asua jossain lähiössä missä naapurina on mamuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot kyllä niin perus stadilainen kuin olla ja voi mitään tietoa muualla Suomea elävistä sulla ei oikeasti ole. Hyvä kuitenki kun myönsit että oot ihan paljasjalkainen stadilainen esität täälä kovaa muille :D Juuri se on hauskaa että aina näissä keskusteluissa teillä jossain menee sinne: "lande tai maalaisjuntti tai persu serkunnussija tai tai ei se ymmärrä mistään mitään" huvittavaa kaksinaismoralismia kun kritisoi teitä vihervassareiksi ym. niin se ei oo ok. Stadis ole mitään muuta eroa muutakuin se että kaikki ihmiset on sun nimimerkin mukaisia eli siis joka päivä ei tuu jostakin tuttuja vastaan. Ja kyllä olen käynyt stadeissa monestikin ja hui kauhiaa maalaisjuntti kävi "sivistyksen parissa" sivistyksestä voidaan olla montaa eri mieltä mä en ainakaan halua asua jossain lähiössä missä naapurina on mamuja.

        Kertomalla tuon väittämäsi, etten tiedä muusta Suomesta käytännössä mitään, teet kauniisti olettamia muutaman lauseen perusteella, vieläpä siten ettet tiedä vaikka olisin puhunut paskaa koko matkalta ja todellisuudessa asuisin Siilinjärvellä antiikkisessa sukuni torpassa. Olet siis yksiselitteisesti valinnut tietoisesti olla tyhmä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kertomalla tuon väittämäsi, etten tiedä muusta Suomesta käytännössä mitään, teet kauniisti olettamia muutaman lauseen perusteella, vieläpä siten ettet tiedä vaikka olisin puhunut paskaa koko matkalta ja todellisuudessa asuisin Siilinjärvellä antiikkisessa sukuni torpassa. Olet siis yksiselitteisesti valinnut tietoisesti olla tyhmä.

        Niin no kun oikeat argumentit loppuu niin valitset tuon tien :) Ei se mulle yllätyksenä tuu toi sun vastaus mutta mieti vielä kuka on se tyhmä tässä?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Olen, olen todellakin paljasjalkainen stadilainen, syntynyt Kättärillä ja asunut ekan vuoden Vallilassa. Ja muuten, sinä et ainakaan ole aito stadilainen, nimittäin yksikään stadin slangia osaava ei eläessään sanoisi Skatalta, vaan Skattalta. Eli se siitä stadilaisuus-perseilystäsi, lande.

        "ei eläessään sanoisi Skatalta, vaan Skattalta."

        Kyllä vaan puhuu Skatalta, sama pätee Töölön lausumiseen kun starbut bamlaa Tölöstä.

        "Syntynyt Kättärillä ja asunut vauvana vuoden Valkassa"...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no kun oikeat argumentit loppuu niin valitset tuon tien :) Ei se mulle yllätyksenä tuu toi sun vastaus mutta mieti vielä kuka on se tyhmä tässä?

        No itsehän sinä tuon argumentointitavan eilen aloittelit, niin sen jälkeen katson saavani käyttää samaa mallia. Nähdäkseni se on vain yhdenvertaista, eikö? Sinähän se auvoisasti aloitit eilen sen syyttelyn ja muun hölmön, tosin jos niin sanoo, vaihdat aina puheenaihetta.

        Tosin. Se, että olettaa toisesta jotain mitä ei voi varmuudella tietää ja menee vielä laukomaan sitä "totuutena" toisesta kertoo kyllä aika paljon toisen ihmisen luonteesta. Eikä mitään hyvää.

        Mutta tuo yrittelysi ärsyttää on huvittavaa, koska mitään muutahan sinä et tee, enkä minäkään jaksaisi jatkaa tätä ellet olisi kovin huvittava. Tosin pian jätän aiheen ja voit vapaasti sanoa mitä minusta haluat, en aio seurata.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Olen, olen todellakin paljasjalkainen stadilainen, syntynyt Kättärillä ja asunut ekan vuoden Vallilassa. Ja muuten, sinä et ainakaan ole aito stadilainen, nimittäin yksikään stadin slangia osaava ei eläessään sanoisi Skatalta, vaan Skattalta. Eli se siitä stadilaisuus-perseilystäsi, lande.

        Vauvana vuoden asunut.
        Stadilaiselle kossi on tuntematon käsite.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vauvana vuoden asunut.
        Stadilaiselle kossi on tuntematon käsite.

        Ei sillä ole väliä, paljasjalkainen on siellä syntynyt, muut on junan tuomia. Pahoittelut pettymyksestäsi.

        Niin ja onhan tuolla sittemmin tullut asuttua ihan omilla rahoilla aikuisenakin, mutta siitä ei saa ainakaan plus-pisteitä, vain dorkat budjaa stadis vapaaehtoisesti 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        "ei eläessään sanoisi Skatalta, vaan Skattalta."

        Kyllä vaan puhuu Skatalta, sama pätee Töölön lausumiseen kun starbut bamlaa Tölöstä.

        "Syntynyt Kättärillä ja asunut vauvana vuoden Valkassa"...

        Tarkistin, muutamastakin lähteestä. Olet oikeassa, myös toinen muoto on käytössä, joskin näemmä selvästi harvinaisempana. Ja Töölö ei ole Tölö kuin sveduille, stadilaiselle se on Tölikkä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tarkistin, muutamastakin lähteestä. Olet oikeassa, myös toinen muoto on käytössä, joskin näemmä selvästi harvinaisempana. Ja Töölö ei ole Tölö kuin sveduille, stadilaiselle se on Tölikkä.

        Töölöön vai Töölööseen, siinä se nykyisten ja starbujen ero. Ja todellakin kossi on stadilaiselle hepreaa, skloddi on skloddi tai skidi.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tarkistin, muutamastakin lähteestä. Olet oikeassa, myös toinen muoto on käytössä, joskin näemmä selvästi harvinaisempana. Ja Töölö ei ole Tölö kuin sveduille, stadilaiselle se on Tölikkä.

        Ja Tölika.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No itsehän sinä tuon argumentointitavan eilen aloittelit, niin sen jälkeen katson saavani käyttää samaa mallia. Nähdäkseni se on vain yhdenvertaista, eikö? Sinähän se auvoisasti aloitit eilen sen syyttelyn ja muun hölmön, tosin jos niin sanoo, vaihdat aina puheenaihetta.

        Tosin. Se, että olettaa toisesta jotain mitä ei voi varmuudella tietää ja menee vielä laukomaan sitä "totuutena" toisesta kertoo kyllä aika paljon toisen ihmisen luonteesta. Eikä mitään hyvää.

        Mutta tuo yrittelysi ärsyttää on huvittavaa, koska mitään muutahan sinä et tee, enkä minäkään jaksaisi jatkaa tätä ellet olisi kovin huvittava. Tosin pian jätän aiheen ja voit vapaasti sanoa mitä minusta haluat, en aio seurata.

        Heh heh okei teeppä se säästät meiltä molemmilta elinaikaa :D Sähän oot mun käsittääkseni perus muka kunnon stadilainen siis oikeasti juntinpi kuin maalla asuva aika ironista :)


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tarkistin, muutamastakin lähteestä. Olet oikeassa, myös toinen muoto on käytössä, joskin näemmä selvästi harvinaisempana. Ja Töölö ei ole Tölö kuin sveduille, stadilaiselle se on Tölikkä.

        Iso osa stadilaisista on "sveduja"...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tarkistin, muutamastakin lähteestä. Olet oikeassa, myös toinen muoto on käytössä, joskin näemmä selvästi harvinaisempana. Ja Töölö ei ole Tölö kuin sveduille, stadilaiselle se on Tölikkä.

        Hyi ei saa sanoa "svedu"enään ;) opettele sivistystä vähän stadilainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi ei saa sanoa "svedu"enään ;) opettele sivistystä vähän stadilainen

        Anteeks suvaitsevaisuutta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tarkistin, muutamastakin lähteestä. Olet oikeassa, myös toinen muoto on käytössä, joskin näemmä selvästi harvinaisempana. Ja Töölö ei ole Tölö kuin sveduille, stadilaiselle se on Tölikkä.

        Mistä lähtien stadilainen on tarvinnut sanakirjaa oman kielensä käyttöön???


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä, paljasjalkainen on siellä syntynyt, muut on junan tuomia. Pahoittelut pettymyksestäsi.

        Niin ja onhan tuolla sittemmin tullut asuttua ihan omilla rahoilla aikuisenakin, mutta siitä ei saa ainakaan plus-pisteitä, vain dorkat budjaa stadis vapaaehtoisesti 😂

        "Niin ja onhan tuolla sittemmin tullut asuttua ihan omilla rahoilla aikuisenakin, mutta siitä ei saa ainakaan plus-pisteitä, vain dorkat budjaa stadis vapaaehtoisesti".

        Tuolla? Ihan omilla rahoillasi? Stadilaiset on dorkia?

        Lisäksi toi passiiviaggressiivisuutesi ja aggressiivisuutesi on muualta opittua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Töölöön vai Töölööseen, siinä se nykyisten ja starbujen ero. Ja todellakin kossi on stadilaiselle hepreaa, skloddi on skloddi tai skidi.

        Jep, skloddi ja skidi soi oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Tölika.

        Ja tälle pisteet, mun moka todellakin, koska ei vanhan ajan stadilainen olisi ikinä sanonut Töölöä TölikÄksi vaan nimenomaan TölikAksi. Toi Ä-versio on nuoremman polven juttuja eli siis mun ikäisten ja siitä nuorempaan päin. Omalla kohdalla puhdas kuunteluvirhe, ei lapsen pää ymmärtänyt Ö:n ja A:n sotkemista samassa sanassa, "oppi" on annettu ihan perinteisessä muodossa aikanaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iso osa stadilaisista on "sveduja"...

        Itse asiassa sukututkimuksen ja geneettisen aineiston perusteella suurin yksittäinen heimo stadilaisissa on savolaista perimää. Tuo tieto siis jostain 15 vuoden takaa tms., niin maahanmuutto on voinut vaihtaa painopistettä, mutta huomattavasti Ruotsia etelämmäs mikäli muutosta on tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyi ei saa sanoa "svedu"enään ;) opettele sivistystä vähän stadilainen

        Niin, anteeksi. Stadin slangissa ei ole sveduja vaan hurreja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Niin ja onhan tuolla sittemmin tullut asuttua ihan omilla rahoilla aikuisenakin, mutta siitä ei saa ainakaan plus-pisteitä, vain dorkat budjaa stadis vapaaehtoisesti".

        Tuolla? Ihan omilla rahoillasi? Stadilaiset on dorkia?

        Lisäksi toi passiiviaggressiivisuutesi ja aggressiivisuutesi on muualta opittua.

        Sulla on massiivisia ongelmia, sanoisin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sulla on massiivisia ongelmia, sanoisin.

        Niin, sulla on. Ja mulla kaltaisesi stadilaisia lokaavat henkilöt.


    • Anonyymi

      Jos on niin tyhmä että ei kykene sopeutumaan niin suosittelen muuttamista toiseen valtioon.

      • Anonyymi

        Niinkuin Halla-Aho aikoinaan sanoi: "kymmenen turvallisen euroopan maan läpi Suomeen" . Pitää paikkaansa täällä on sen verran tyhmää porukkaa.


      • Anonyymi

        Siispä, tee se! Tee, ole ÄIÄ.


    • Anonyymi

      Sen takia persut ei ole suosittu, koska he eivät kannata ilmastokusetusta ja transagendaa. Transagendan tavoite on vähentää väestöä ja lisätä mt-ongelmia.

    • Anonyymi

      Jos se johtuu siitä että Helsingissä asuu vain transvestiitteja?

      • Anonyymi

        Asuu sielä muutama mamukin


      • Anonyymi

        Helsingin viherpiiper poliitikot ottavat käskyjä jenkeiltä. Jenkit haluavat ajaa väestön vähennystä ja transagendaa, koska kyseessä on valtava bisnes.

        Viherpiiperöt ovat jo soluttautuneet Suomen koulutusjärjestelmiin ja transagendan istuttaminen lapsiin on alkamassa.


      • Anonyymi

        Sellaisetko ihmiset alitajunnassasi kummittelevat? Onko mielestäsi enemmistö nykyhallituksesta sellaisia?


    • Anonyymi

      ON AJATELTU, ETTÄ HELSINKII PERUSTETTAISIIN ULKOMAALAISTEN PERSUJEN TUKIPUOLUE KAATAMAAN JA TUHOAMAAN VIHREÄ-SIIRTYMÄ.

    • Anonyymi

      Stadissa törmää kadulla viikonpäivänä ruuhka-aikaan tunnin aikana yhtä moneen ihmiseen kuin maaseudun kylässä kuuden tuukauden aikana. Ihmisiä on enemmän samoin kuin mielipiteitä ja ulkonäköjä. Vuosia näitä keskusteluja seuranneena voi todeta että Takakylän rajoitettu kasvatti ei varmaan heti hiffaa mistä kysymys mestassa jossa kaikki asukkaat eivät ole sukua toisilleen. Takakylän kasvatti ei varmaan myöskään snaijaa että kun saavut stadiin niin ne Takakylän asenteet ja angstit ei voisi vähempää liikuttaa stadilaista. Stadissa on ihan hyvä niin kuin siellä asiat on ja kirjattavaakin löytyy. Suomen politiikan mielipiteet on aika pitkälle maalaisten mielipiteitä jotka ei välttämättä kuulu stadiin. Suomea hallitaan maaseudulta käsin vaikka istuin onkin Helsingissä. Stadi on gimis niin kuin se on.

      • Anonyymi

        On ihmisiä jotka on muuttanu maalta stadiin, stadista kuitenki maalle takaisin jostain syystä. Kaupungeissa on tosi kalliit vuokrat varsinkin hesassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä jotka on muuttanu maalta stadiin, stadista kuitenki maalle takaisin jostain syystä. Kaupungeissa on tosi kalliit vuokrat varsinkin hesassa.

        Kaupungin olemus on se että ihmisiä tulee ja menee. Liikkuvuus on isomman mestan luonteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungin olemus on se että ihmisiä tulee ja menee. Liikkuvuus on isomman mestan luonteessa.

        Mesta on coworking tila?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä jotka on muuttanu maalta stadiin, stadista kuitenki maalle takaisin jostain syystä. Kaupungeissa on tosi kalliit vuokrat varsinkin hesassa.

        Enemmän on nyt vuoden 2023 puolivälissä ihmisiä jotka ovat syntyneet Stadissa tai pääkaupunkiseudulla kuin joita on vähäväkisiltä seuduilta muuttanut, kun täällä Suomessa suuret maaltamuutot maaseudulta kaupunkeihin ja Suomesta länteen sijaitsevissa maista maista muiden muassa Ruotsiin ovat olleet 1950-1970-luvuilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän on nyt vuoden 2023 puolivälissä ihmisiä jotka ovat syntyneet Stadissa tai pääkaupunkiseudulla kuin joita on vähäväkisiltä seuduilta muuttanut, kun täällä Suomessa suuret maaltamuutot maaseudulta kaupunkeihin ja Suomesta länteen sijaitsevissa maista maista muiden muassa Ruotsiin ovat olleet 1950-1970-luvuilla...

        Kunhan lasken, 1950-luvulta on tällä hetkellä noin 70 vuotta ja 1960-luvulta on tällä hetkellä noin 60 vuotta. Siis niiden suurten maaltamuuttojen jälkeisinä vuosikymmeninä...

        Joo, ihminen vielä nykyään vanhenee eikä nuorene, kunhan tuumin... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän on nyt vuoden 2023 puolivälissä ihmisiä jotka ovat syntyneet Stadissa tai pääkaupunkiseudulla kuin joita on vähäväkisiltä seuduilta muuttanut, kun täällä Suomessa suuret maaltamuutot maaseudulta kaupunkeihin ja Suomesta länteen sijaitsevissa maista maista muiden muassa Ruotsiin ovat olleet 1950-1970-luvuilla...

        Kyse on siitä että kaikki ei halua asua betoniviidakossa vaikka nykyään tuota kaupungistumista tuputetaankin jokapaikkaan. Siksi on hyvä että on puolueita jotka kannattavat muuallakin asumista kuin vain kaupungeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä että kaikki ei halua asua betoniviidakossa vaikka nykyään tuota kaupungistumista tuputetaankin jokapaikkaan. Siksi on hyvä että on puolueita jotka kannattavat muuallakin asumista kuin vain kaupungeissa.

        Kuinka niin nykyään tuputetaan kaupungistumista?
        Täällä Suomessa kaupungistuminen käynnistyi muuta Länsi-Eurooppa myöhemmin kun vielä 1910-luvulla kaupungeissa asui vain alle 15% väestöstämme ja vielä vuonna 1950 enemmistö suomalaisista asui maalla., mutta 1970 enemmistö suomalaisista asui jo kaupungeissa.

        YK:n UNDESAn mukaan 84% suomalaisista asui vuonna 2011 kaupungistuneilla alueilla.

        "Tilastokeskuksen jaottelun mukaan vasta 70 % suomalaisista asui kaupunkialueilla vuonna 2016. Nurmijärven kaltaiset kehysalueet (11 %) olivat mukana luvussa.
        Lisäksi 7 % asui kaupungin lähellä maaseudulla (kuten Askola),
        6 % maaseudun keskustaajamissa,
        11 % ydinmaaseudulla (Kauhava).
        Harvaanasutulla maaseudulla asui vain 5 %, vaikka se kattaa pääosan maasta, etenkin Itä-, Keski- ja Pohjois-Suomesta.

        93 % Suomen karttaruuduista (250 m x 250 m) oli asumattomia jo vuonna 2018."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kaupungistuminen

        Urbanisoituminen on ihmiselle luontaista käyttäytymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä että kaikki ei halua asua betoniviidakossa vaikka nykyään tuota kaupungistumista tuputetaankin jokapaikkaan. Siksi on hyvä että on puolueita jotka kannattavat muuallakin asumista kuin vain kaupungeissa.

        Vähän dataa urbanisoitumisesta, hyvä todella laadukas artikkeli johon linkki alempana:

        Yksityisen sektorin lokalisaatio- ja urbanisaatioetuja koskevien empiiristen tutkimusten perusteella Rosenthal ja Strange (2004) tekevät yhteenvedon, jonka mukaan:

        - Kun kaupungin koko kaksinkertaistuu, alueen tuottavuus kohoaa 3–8 %.

        - Väestötiheyden kaksinkertaistuminen lisää tuottavuutta keskimäärin 5 %.

        - Toimialan koon kaksinkertaistuminen alueella lisää sen yritysten tuottavuutta keskimäärin 4,5 %.

        https://www.kvartti.fi/fi/artikkelit/kaupungistuminen-viimeaikainen-ilmio-vai-pitkaan-jatkunut-kehityskulku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän dataa urbanisoitumisesta, hyvä todella laadukas artikkeli johon linkki alempana:

        Yksityisen sektorin lokalisaatio- ja urbanisaatioetuja koskevien empiiristen tutkimusten perusteella Rosenthal ja Strange (2004) tekevät yhteenvedon, jonka mukaan:

        - Kun kaupungin koko kaksinkertaistuu, alueen tuottavuus kohoaa 3–8 %.

        - Väestötiheyden kaksinkertaistuminen lisää tuottavuutta keskimäärin 5 %.

        - Toimialan koon kaksinkertaistuminen alueella lisää sen yritysten tuottavuutta keskimäärin 4,5 %.

        https://www.kvartti.fi/fi/artikkelit/kaupungistuminen-viimeaikainen-ilmio-vai-pitkaan-jatkunut-kehityskulku

        Tähän vielä lyhyt lainaus:

        "Kaupunkialueilla korkea tuottavuus ja palk­kataso tarjoavat laajat kulutusmahdollisuudet. Suuret ja monipuoli­set työmarkkinat tarjoavat urapolkuja ja toisaalta turvaa, sillä menete­tyn työpaikan sijalle löytyy pieniä paikkakuntia helpommin sekä saman alan töitä että uusia työmahdollisuuksia. Myös yrittäjäksi ryhtyminen on kaupunkialueilla helpompaa, koska markkinoiden koko auttaa löy­tämään asiakaskuntaa uusille tuotteille ja palveluille.

        Korkean tulotason ohella kuluttajat arvostavat hyödykekirjoa. Tavaroiden sekä yksityisten ja julkisten palvelujen monipuolisuus ja saatavuus ovat tärkeitä. Toinen vetovoimatekijä on ihmisten määrä ja erilaisuus, jotka tarjoavat pohjan myös ihmisten kohtaamisille ja sosiaaliselle elämälle. Ne selittävät osaltaan miksi kaupunkeihin hakeudutaan ja miksi ne ovat parhaimmillaan houkuttelevia turistikohteita."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän vielä lyhyt lainaus:

        "Kaupunkialueilla korkea tuottavuus ja palk­kataso tarjoavat laajat kulutusmahdollisuudet. Suuret ja monipuoli­set työmarkkinat tarjoavat urapolkuja ja toisaalta turvaa, sillä menete­tyn työpaikan sijalle löytyy pieniä paikkakuntia helpommin sekä saman alan töitä että uusia työmahdollisuuksia. Myös yrittäjäksi ryhtyminen on kaupunkialueilla helpompaa, koska markkinoiden koko auttaa löy­tämään asiakaskuntaa uusille tuotteille ja palveluille.

        Korkean tulotason ohella kuluttajat arvostavat hyödykekirjoa. Tavaroiden sekä yksityisten ja julkisten palvelujen monipuolisuus ja saatavuus ovat tärkeitä. Toinen vetovoimatekijä on ihmisten määrä ja erilaisuus, jotka tarjoavat pohjan myös ihmisten kohtaamisille ja sosiaaliselle elämälle. Ne selittävät osaltaan miksi kaupunkeihin hakeudutaan ja miksi ne ovat parhaimmillaan houkuttelevia turistikohteita."

        Ja pitäisi umpiniskaisemmankin maaseudun asukkaan jo ymmärtävän mihin maan pääkaupunkia tarvitaan! PÄÄkaupunkia. Pääkaupungin sijaintikin on sangen optimaalinen mitä tulee eteläisempään Eurooppaan suuntaamiseen, aiempi oli Turku jonka suunta nojaa Ahvenanmaalle ja Ruotsiin, sivistys löytyy luoteen suunnasta kun katsotaan Helsingistä, Hansaliitto jne. Ruotsi oli Suomen alistaja kuten vain lyhyen aikaa ryysylä mutta suomalaiset olivat vahvempia ja itsenäistyimme.

        Ja miksi pääkaupunkimme täällä missä se nyt on eikä Vanhankaupunginkoskella Annalassa:

        "Kun suuret laivat eivät enää päässeet Vantaanjoen suussa sijainneen Helsingin maannousussa mataloituneeseen satamaan, päätti kruunu perustaa Vironniemelle uuden Helsingin kaupungin, jonne se edellytti Vanhankaupungin ja Porvoon asukkaiden muuttavan." https://tiedekirja.fi/fi/kruununkaupunki

        Kun Helsinki perustettiin vuonna 1550 kuningas Kustaa Vaasan toimesta, oli uuden kaupungin tarkkaa sijaintia pohdittu hartaasti. Valinta osui Vantaanjoen suuhun, Koskelan talonpoikien maille. Kuningas itse olisi tiettävästi halunnut sijoittaa uuden kaupungin Santahaminan saareen, mutta uuden kaupungin järjestelyistä vastaava Erik Fleming piti tätä liian hankalana paikkana. Santahamina olisi sekä vaikeasti puolustettava että kauppatavaran kuljetuksen kannalta vaivalloinen paikka kaupungille.

        Koskela ja Vantaanjoen suu sen sijaan tarjosivat helpomman yhteyden lähipitäjiin ja syvemmälle sisämaahan, suojaisamman sataman ja mahdollisuuksia laajenemiselle, toisin kuin avomeren vieressä oleva saari. Vantaanjoen suulla oleva pieni saari oli erinomainen paikka ajalle tyypillisen puolustuslinnoituksen rakentamiselle. Koskesta saatiin energiaa ja ravintoa – vesistöt olivat kalaisat, ja alue on yhä suosittu, joskin tarkoin säädelty kalastusalue.

        Vanhankaupunginlahden alue on kokenut vuosisatojen mittaan suuria muutoksia. Alue on edelleen vetistä, mutta vielä 1800-luvulla meri nousi lahdella aina Viikin kartanolle asti. https://historia.hel.fi/fi/ilmiot/muuttuva-kaupunkiluonto/kasvava-helsinki-muuttuva-ymparisto

        Mä ihmettelen yhä väestön osan, joka asuu etäällä kaupungeista, nihkeää suhtautumista kaupunkeihin. Mutta mä olen vain vähän humanistista käyttäytymistä, anteeksi siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja pitäisi umpiniskaisemmankin maaseudun asukkaan jo ymmärtävän mihin maan pääkaupunkia tarvitaan! PÄÄkaupunkia. Pääkaupungin sijaintikin on sangen optimaalinen mitä tulee eteläisempään Eurooppaan suuntaamiseen, aiempi oli Turku jonka suunta nojaa Ahvenanmaalle ja Ruotsiin, sivistys löytyy luoteen suunnasta kun katsotaan Helsingistä, Hansaliitto jne. Ruotsi oli Suomen alistaja kuten vain lyhyen aikaa ryysylä mutta suomalaiset olivat vahvempia ja itsenäistyimme.

        Ja miksi pääkaupunkimme täällä missä se nyt on eikä Vanhankaupunginkoskella Annalassa:

        "Kun suuret laivat eivät enää päässeet Vantaanjoen suussa sijainneen Helsingin maannousussa mataloituneeseen satamaan, päätti kruunu perustaa Vironniemelle uuden Helsingin kaupungin, jonne se edellytti Vanhankaupungin ja Porvoon asukkaiden muuttavan." https://tiedekirja.fi/fi/kruununkaupunki

        Kun Helsinki perustettiin vuonna 1550 kuningas Kustaa Vaasan toimesta, oli uuden kaupungin tarkkaa sijaintia pohdittu hartaasti. Valinta osui Vantaanjoen suuhun, Koskelan talonpoikien maille. Kuningas itse olisi tiettävästi halunnut sijoittaa uuden kaupungin Santahaminan saareen, mutta uuden kaupungin järjestelyistä vastaava Erik Fleming piti tätä liian hankalana paikkana. Santahamina olisi sekä vaikeasti puolustettava että kauppatavaran kuljetuksen kannalta vaivalloinen paikka kaupungille.

        Koskela ja Vantaanjoen suu sen sijaan tarjosivat helpomman yhteyden lähipitäjiin ja syvemmälle sisämaahan, suojaisamman sataman ja mahdollisuuksia laajenemiselle, toisin kuin avomeren vieressä oleva saari. Vantaanjoen suulla oleva pieni saari oli erinomainen paikka ajalle tyypillisen puolustuslinnoituksen rakentamiselle. Koskesta saatiin energiaa ja ravintoa – vesistöt olivat kalaisat, ja alue on yhä suosittu, joskin tarkoin säädelty kalastusalue.

        Vanhankaupunginlahden alue on kokenut vuosisatojen mittaan suuria muutoksia. Alue on edelleen vetistä, mutta vielä 1800-luvulla meri nousi lahdella aina Viikin kartanolle asti. https://historia.hel.fi/fi/ilmiot/muuttuva-kaupunkiluonto/kasvava-helsinki-muuttuva-ymparisto

        Mä ihmettelen yhä väestön osan, joka asuu etäällä kaupungeista, nihkeää suhtautumista kaupunkeihin. Mutta mä olen vain vähän humanistista käyttäytymistä, anteeksi siitä.

        Turku on ollut pääkaupunki hyvin lyhyen aikaa (1809-1812). Paljon ennen sitä suomalaisten pää- tai hallintokaupunki oli Tukholma. Suomi ei ollut ruotsalaisten näkökulmasta mikään Suomi, vaan joukko merentakaisia maakuntia.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Turku on ollut pääkaupunki hyvin lyhyen aikaa (1809-1812). Paljon ennen sitä suomalaisten pää- tai hallintokaupunki oli Tukholma. Suomi ei ollut ruotsalaisten näkökulmasta mikään Suomi, vaan joukko merentakaisia maakuntia.

        Tässä aiheessa puhutaan Suomesta...


    • Anonyymi

      Muutama Muumi asuu Helsingissä ja kaikki muut ovat siis transuja?

      Ja sitten minua ei kannata ehkä ottaa johonkin työneuvotteluihinkaan jos olen näin järkyttävä, joka on aina oikeassa ja neuvottelutausta on by kkk, finnish military and NATO :D

      Savolaisilla luuszeri-talonmiehilla on muuten useasti saviset saappaat kun astelevat hallintoneuvoston kuulusteluun, kuin monilla pliiseillakin on tapana tunnustella pppelin muniakin jotta ei pssi housuun kun niin PELOTTAA KUULUSTELU.

      • Anonyymi

        Vain muutama muumi??? Tove Jansson eli muumien luoja syntyi Helsingissä, koko etelä on nyt muumeja, ajattele!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain muutama muumi??? Tove Jansson eli muumien luoja syntyi Helsingissä, koko etelä on nyt muumeja, ajattele!!!

        Risumies osoittaa tason ja rauha hänen muistolleen, mutta on tämä hyvin kuvaava korpien ikäväestöstä, turpaan tulee:

        https://www.youtube.com/watch?v=Z_gJdXxFXkM

        Ei kannata ryysyn uhitella Suomelle (Natomaa) kun voimaa riittää pienimmilläkin maatiloilla jopa yhdellä ukolla, entä sitten mökin Miinalla jolla on kaulin!!


    • Anonyymi

      Nämä selkääntaputtelijat, joista suurin osa muuten naisia, ovat pahantekijöitä, eikä mitään hyväntekijöitä vaikka he yrittävät itsestään sellaista kuvaa antaa.

      Kun miespuolinen mt-potilas kertoo olevansa nainen, niin nämä taputtelevat selkään eli he omalla toiminnallaan saattavat aiheuttaa mt-potilaalle ruumiinvamman.

      Miettikääpä sitä.

      • Anonyymi

        Mistä syystä yrität levitellä misogyniaa eli nais- ja tyttövihaa vielä vuoden 2023 heinäkuussa?

        T. heteromies


      • Anonyymi

        No mietitään.

        Keskity olennaiseen ja jätä viherpiipertäjiksi kutsumasi rauhaan. Oikeasti olisit tainnut itse tarvita ehjän perheen ollakseni tasapainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietitään.

        Keskity olennaiseen ja jätä viherpiipertäjiksi kutsumasi rauhaan. Oikeasti olisit tainnut itse tarvita ehjän perheen ollakseni tasapainoinen.

        " olisit tainnut itse tarvita ehjän perheen ollakseni tasapainoinen".

        "Kiitos" melkein-ad hominemista.

        Missä oma perheesi oli kun olit lapsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " olisit tainnut itse tarvita ehjän perheen ollakseni tasapainoinen".

        "Kiitos" melkein-ad hominemista.

        Missä oma perheesi oli kun olit lapsi?

        Lue muut viestini ja lakkaa riehumasta. Kävikö niin että meinaa lähteä järki? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue muut viestini ja lakkaa riehumasta. Kävikö niin että meinaa lähteä järki? :)

        Muut viestisi ovat:

        "naisia, ovat pahantekijöitä, eikä mitään hyväntekijöitä vaikka he yrittävät itsestään sellaista kuvaa antaa."

        "Keskity olennaiseen ja jätä viherpiipertäjiksi kutsumasi rauhaan."

        Olen puhunut ainoastaan misogyniasta.


    • Anonyymi

      Tuo on nyt tullut selkeäksi että tuo Linnilä vai Jellijä halus hytävä neuvostoliiton puouesiin eli SDP, vasemmalle viiraa hälellä silmät ja innostaakin vaihtdella pukua.

      Pesukarhu hahahahahh, ei ole olemassa mitään merkitystä jollekin pesukalle kkk.. ainoa merkits tuolle on Venähän Karhu ;:D;D

      • Anonyymi

        Ryysynkarhu on tätä nykyä pienempi kuin Nalle Puh, ja puhaltamalla toi nykyinen ryysylä on kaadettavissa. Piste.


    • Anonyymi

      Mamut vaan pois maasta niin naisilla on turvallisempaa kulkea taxeissakin.

    • Anonyymi

      Persut ei ole suosittuja pkseudulla siksi että ideologia on "väärä". Pitäisi syödä ruohoa kannattaa holtitonta maahanmuuttoa ja ajaa sähköautolla niin persut olisi hyvä puolue.

    • Anonyymi

      Missä persut, siellä ongelma.

    • Anonyymi

      Mjaa

      En osaa sanoa, koska yksikään naama ei ole samanlainen toista.

      Olen naamasokea.

      (naurua)

    • Anonyymi

      Purra on ihana ja viisas nainen. Monesti miettinyt miten nainen voikin olla noin fiksu, mutta Riikka on.

      Jos Riikkaa verrataan näihin viherpiiperöihin jotka ajavat transagendaa, niin ero on kuin yöllä ja päivällä.

      Purran mies on OnnenPekka:)

    • Anonyymi

      Koska Helsinki ei ole oikeasti Suomea, vaan kauppakomppanian alainen kolonialistinen siirtomaa-asema. Siirtomaa-aseman tarkoitus on ryöstää Suomen resurssit kansainvälisille sijoittajille. Helsingin asukkaat ovat taas joko kauppakomppanian kätyreitä tai internationalistisia marxilaisia ja muuta rikollista roskaväkeä.

      • Anonyymi

        "Koska Helsinki ei ole oikeasti Suomea". KANNATAN!

        Antaa pienisieluisten haja-asutusalueiden asukkaiden pärjätä siellä periferoissa ilman tulonsiirtoja pääkaupunkiseudulta periferoihin. Opetelkoon ulkomaan matkailunkin korpikentiltä kun muuri on rakennettu pääkaupunkiseudun ympärille. Loppuupahan samalla ikuinen stadilaisten haukkuminen.


    • Anonyymi

      Koska Helsinki ottaa käskyjä atlantin takaa ja siksi on Helsinki sateenkaariväen kehto.

      • Anonyymi

        Samaan aikaan Suomen itänaapurissa kielletään erilaisten olemassa oleminen, samaa toimintaa harjoitetaan Afganistanissa missä naisilta kielletään kampaamokäynnit, syy kummallekin instanssille on oma epävarmuutensa sekä omakohtaiset häpeänsä mitä eivät saata paljastaa alamaisilleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan Suomen itänaapurissa kielletään erilaisten olemassa oleminen, samaa toimintaa harjoitetaan Afganistanissa missä naisilta kielletään kampaamokäynnit, syy kummallekin instanssille on oma epävarmuutensa sekä omakohtaiset häpeänsä mitä eivät saata paljastaa alamaisilleen...

        Erilaisten olemassa oloa ei ole kukaan Suomessa tähänkään päivään asti kieltänyt ongelma on siinä että woke pskasta halutaan tehdä väen vängällä traditionaalista mikä ei vaan toimi. Kaikki pride pskat ym. lisää vaan sitä mihin vertaat venäjä ja afganistan(lyhyesti).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaisten olemassa oloa ei ole kukaan Suomessa tähänkään päivään asti kieltänyt ongelma on siinä että woke pskasta halutaan tehdä väen vängällä traditionaalista mikä ei vaan toimi. Kaikki pride pskat ym. lisää vaan sitä mihin vertaat venäjä ja afganistan(lyhyesti).

        Puhuin itänaapuristamme kun siellä putler pelkää homoja hallinto säätää lain putlerin kieltämiseen!

        EN puhunut SUOMESTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuin itänaapuristamme kun siellä putler pelkää homoja hallinto säätää lain putlerin kieltämiseen!

        EN puhunut SUOMESTA!

        Joo et varmaan kun et näe sitä mihin tämä nykymeininki tähtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuin itänaapuristamme kun siellä putler pelkää homoja hallinto säätää lain putlerin kieltämiseen!

        EN puhunut SUOMESTA!

        Ei tartte huutaa :D itehän olette soppanne keittäneet mutta muistakaa ettei tästä sopasta kärsi ku ne jotka eivät ole "vähemmistöjä" ja oikeat vähemmistöön kuuluvat kärsii myös teidän takia.


    • Anonyymi

      Setalaiset on pesiytyneet opetushallitukseen.

      Puhdistus olisi tosi jees.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Pkseudulla nähdään ne ongelmat korotetummin kuin muualla Suomessa. Samoin, kun on populaa enemmän nähdään myös enemmän pelureita ja heitä, joihin ei kannattaisi luottaa. Turvattomuutta enemmän kaupungeissa, kun monet kaltoin kohdellut purkaa sitä pahaa oloaan muihin.

      Persuissa on enemmän heitä, jotka ajattelevat mustavalkoisesti ja siksi tekevät muita enemmän virheitä ajattelemattomuuttaan. Etelässä elo on hektisempää, kun taas maalla on mukavaa ja rauhallisempaa elo. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

      Maalla luotetaan ihmisen sanaan, kun taas etelässä epäillään ihmisen sanaa. Etelässä ei kannata luottaa, koska jos luottaa liikaa tulee yleensä huijatuksi. Pelurit pelaa ja eivätkä ole edes kiinnostuneita siitä, mitä toiset heistä ajattelevat. Huono käytöksisiä.

    • Anonyymi

      Se taitaa johtua viherpesusta jota helsingin sanomat ym harjoittaa ja ihan vaan järjen puutteesta. Helsinkiläiset luulee että he on jotenkin amerikkalaisia ja kansainvälisiä.
      Mitenkäs nämä työkseen näitä maahanmuuttajien jengejä katsovien lausunnot esim poliisien?

    • Anonyymi

      ""Ovatko he kaikki setalaisia, ja mitä väliä jos ovatkin, miksi epäröit erilaisiin ihmisiin tutustumista?""

      Ei minulla ole mitään kiinnostusta tutustua ihmisiin, jotka haluavat unohtaa biologian ja tuhota sukupuoliroolit, enkä myöskään halua, että lapsilleni opetetaan sellaista sontaa.

      • Anonyymi

        Musta tuntuu ihan samalta ei ole mitään järkeä alkaa kasvattaa jälkisukupolvea maailmaan missä sukupuoliroolit on jo tuhottu. Vielä hauskempaa tästä touhusta tekee se että Ranskan mielenosoituksista ei kerrota yhtään mitään ja että Amerikassa on jollain tasolla herätty tähän touhuun samalla kun Venäjä käy sotaa mutta kaikki youtubea ym. muuta sosiaalista mediaa käyttäviä lähden olevat jotka näitä asioita tuo esille on bännätty tai jollain tavalla demonisoitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta tuntuu ihan samalta ei ole mitään järkeä alkaa kasvattaa jälkisukupolvea maailmaan missä sukupuoliroolit on jo tuhottu. Vielä hauskempaa tästä touhusta tekee se että Ranskan mielenosoituksista ei kerrota yhtään mitään ja että Amerikassa on jollain tasolla herätty tähän touhuun samalla kun Venäjä käy sotaa mutta kaikki youtubea ym. muuta sosiaalista mediaa käyttäviä lähden olevat jotka näitä asioita tuo esille on bännätty tai jollain tavalla demonisoitu.

        Jep. Tuntuu, että jotkut suomalaiset poliitikot käyvät omaa sotaansa Venäjää vastaan, koska olemme osa gayrooppaa.

        Itse aion tehdä lapsia jossain vaiheessa, mutta se on pomminvarma, että setalaiset ja sateenkaariväki ei ala minun lapsilleni syöttämään sairaita juttujaan. Se on niin pomminvarma kuin olla ja voi.


    • Anonyymi

      Onhan listattu vain erinimellä joka on Suojelupoliisi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      32
      1870
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1190
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      117
      967
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      837
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      832
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      825
    7. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      129
      825
    8. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      782
    9. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      750
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      736
    Aihe