Täällä on paljon kritisoitu, jopa herjattu, helluntaiseurakunnissa ja helluntailaisissa uskovissa vaikuttavaa Henkeä, joka todistetusti on Pyhä Henki. Tämän voi jokainen vilpitön oikeaa tietoa etsivä ihminen todeta tutustumalla helluntaiuskoviin ja helluntaiseurakuntiin. Ei kannattaisi herjata toisen käden infon perusteella.
Voihan olla, että nämä kriitikot ja herjaajat tekevät kaiken ymmärtämättömyyttään, mutta tekevät sen kuitenkin. Me kaikki joudumme kerran vastaamaan Jumalan edessä jokaisesta sanasta mitä olemme puhuneet ja mitä olemme nettiin kirjoittaneet. Jumala rekisteröi jokaisen sanamme. Mutta asiaan...
Minä itse olen uskoontuloni jälkeen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhunut, ja puhun, kielillä aivan samalla tavalla kuin voimme apostolien teoista lukea apostolien täyttyneen Pyhällä Hengellä. Jeesus sanoi: "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat, He puhuvat uusilla kielillä." Paavali todistaa, että Pyhä Henki antaa uudet kielet ja SANAT, joita kielillä puhuva uskova puhuu. Ei siis puhuta vääriä kieliä eikä vääriä sanoja. Pyhä Henki ei anna eikä vaikuta mitään väärää. Tästäkin Jeesus opettaa evankeliumeissa.
Tämä toimii tänäkin päivänä vilpittömissä uskovissa, jotka pyytävät ja ottavat vastaan Pyhän Hengen ja Hänen antamiaan armolahjoja.
Puhun siis tunnistettavissa olevaa kieltä ja kieliä sen mukaan kuin Pyhä Henki näkee tarpeelliseksi minulle antaa.
Olen kielillä puhuen lausunut Jeesuksen nimeä "Jeshua", ja en varmasti ole itse sitä nimeä valinnut lausuttavaksi. Mutta Pyhä Henki ...
Olen myös kuullut uskovien puhuvan kielillä kieltä, jota he eivät osaa. He ovat siis puhuneet Pyhän Hengen vaikutuksesta Pyhän Hengen antamaa kieltä. Olen kuullut uskovan puhuvan venäjää, ranskaa ja kiinaa, ja joitakin minulle tuntemattomia kieliä. Paikalla on "sattunut" olemaan näitä kieliä osaava henkilö, joskus äidinkielenään puhuva henkilö, ja on kertonut mitä uskova sanoi puhuessaan kielillä. He ovat ylistäneet Jumalaa Hänen suurista teoistaan sekä kiittäneet ja ylistäneet Herraa Jeesusta Kristusta. Olen myös ollut tilanteissa, joissa olen tiennyt mitä paikalla oleva uskova on puhunut kielillä. Silloin kyseessä on ollut kielillä puhuttu profetia. Näin Jumala voi toimia uskovassa ja uskovan kautta.
Kielilläpuhumisen armolahja on siis Jumalan antama ja vaikuttama yliluonnollinen kyky puhua kieltä, jota puhuja ei osaa ymmärryksellään puhua. Raamatun mukaan kielillä puhuva rakentaa itseään sekä rukoilee Hengessä Jumalan tahdon mukaan. Olen rukoillut vaikeiden tilanteiden edessä kielillä puhuen ja Jumalan on auttanut. Joskus apu on tullut välittömästi.
Näistä syistä Paavali, ja Jeesus, tahtoo, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä. Miksi sinä olisit poikkeus tästä Jumalan tahdosta? Tahdothan että Jumalan tahto toteutuu sinunkin kohdallasi? Tahdothan rakentaa itseäsi puhuen kielillä niitä sanoja, joita Pyhä Henki antaa? Se on mahdollista armolahjan kautta. Älä kuuntele, äläkä usko, näitä palstalla esiintyviä herjaajia. He eivät palvele Herraamme Jeesusta Kristusta.
Sielujemme vihollinen ei tahdo yhdenkään uskovan puhuvan kielillä. Siksi se vastustaa kielillä puhumista niiden ihmisten kautta, joita se voi käyttää Jumalan ja Hänen lahjojensa herjaamisessa. Näin se pyrkii rokottamaan uskovia Jumalan vaikutusta vastaan.
Mvh J - K
Kielillä puhuminen helluntaiseurakunnissa on Jumalasta
180
838
Vastaukset
- Anonyymi
Pentecostalismi, Pahamilaisuus eli Helluntailaisuus on villitsevien hurmoshenkien voimannäytteitä.
Jenkeissä perustettu oikean Kristinuskon piraattiversio, heresiä eli eksytys.- Anonyymi
Olet sielujemme vihollisen asialla.
Vaihda herraa!
Mvh J - K - Anonyymi
Oikea kielillä puhumisen armolahja tarkoitti vain Jerusalemissa helluntaina kun Tuliset Kielet laskeutui näkyvällä tavalla apostolien päälle ja he puhuivat oikeilla vieraila kielillä, ei mitään helluntailaisten hurmoskielistä molotusta eli glossolaliaa ei siellä kukaan puhunut.
Kreikassa Korintin kielillä puhuminenkaan ei ollut Pyhästä Hengestä, vaan hurmosilmiö, jonka Paavali itsekin myöntää sanomalla kaikkia siellä puhuttuja kieliasioita samalla alkukielen sanalla "glossolalia", mikä tarkoittaa merkityksetöntä molotusta.
Korinton molotusta eli glossolaliaa ei esiintynyt missään muussa seurakunnassa. Ja Korintissa Paaali sai sen lakkaamaan. Vaikka sitä ensin kannatti ja itsekin sitä molisi hurmostilassa.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Eikö se jo ole psykoosiin viittaavaa kun aletaan puhumaan kielillä, etenkin kun kukaan toinen ei ymmärrä sanaakaan tästä ns ” kielestä” sen saa aikaan jonkin asteen hurmio ihmisessä, joten ihme että se silti existeeraa yleensäkkin. Jos kävelisin kadulla hurmiossa ja päästelisin suustani sanoja jota kukaan ei ymmärrä niin äkkiä vietäis ambulanssilla akuutti osastolle. Joten en usko mihinkään kielillä puhumisen taitoihin, siinäpä hokevat omiaan.
Sillähän joka maalla on oma kielensä että voidaan kommuniseerata toisten ihmisten kanssa , näitä hurmio juttuja ei kukaan katso miksikään kommuniseeraamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se jo ole psykoosiin viittaavaa kun aletaan puhumaan kielillä, etenkin kun kukaan toinen ei ymmärrä sanaakaan tästä ns ” kielestä” sen saa aikaan jonkin asteen hurmio ihmisessä, joten ihme että se silti existeeraa yleensäkkin. Jos kävelisin kadulla hurmiossa ja päästelisin suustani sanoja jota kukaan ei ymmärrä niin äkkiä vietäis ambulanssilla akuutti osastolle. Joten en usko mihinkään kielillä puhumisen taitoihin, siinäpä hokevat omiaan.
Sillähän joka maalla on oma kielensä että voidaan kommuniseerata toisten ihmisten kanssa , näitä hurmio juttuja ei kukaan katso miksikään kommuniseeraamiseksi.>>>Jos kävelisin kadulla hurmiossa ja päästelisin suustani sanoja jota kukaan ei ymmärrä niin äkkiä vietäis ambulanssilla akuutti osastolle. <<<
En usko, että vietäisiin ambulanssilla mihinkään. Ambulansseilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin viedä sairaalaan terveitä Jumalan Hengessä, Hänessä ja Hänen yhteydessään, eläviä uskovia. Lääkäri heittäisi heidät ulos sairaalasta ja kritisoisi kovasti ambulanssin henkilökuntaa turhasta terveestä potilaasta. En usko, että ottavat sellaisen riskin.
Mutta koska ihmiset eivät käsitä Jumalan valtakunnan asioita, eikä ihmisiä, jotka elävät sisällä Jumalan valtakunnassa, koska ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella kuin lumiukko, minä en puhu kielillä uskosta osattomien keskuudessa.
>>>Joten en usko mihinkään kielillä puhumisen taitoihin, siinäpä hokevat omiaan.<<<
Juurihan minä pääsin kertomasta, että uskova, joka puhuu kielillä, puhuu Pyhän Hengen antamia sanoja. Ei siis puhu omiaan. Uskovalla ei ole kielillä puhumisen taitoa. Hän puhuu Jumalan taidolla ja Jumalan vaikutuksesta Jumalan antamaa ja vaikuttamaa kieltä. Kysessä ei siis ole uskova ihmisen taidot.
Ja koska tämä ilmiö on Jumalasta ja Hänen vaikutustaan, sielunvihollinen vihaa sitä ja pyrkiii tekemään sen tyhjäksi omien palvelijoidensa kautta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillähän joka maalla on oma kielensä että voidaan kommuniseerata toisten ihmisten kanssa , näitä hurmio juttuja ei kukaan katso miksikään kommuniseeraamiseksi.Glossolalialla eli merkityksettömällä molotuksella on todettu olevan yhteys skitsofreniaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jos kävelisin kadulla hurmiossa ja päästelisin suustani sanoja jota kukaan ei ymmärrä niin äkkiä vietäis ambulanssilla akuutti osastolle. <<<
En usko, että vietäisiin ambulanssilla mihinkään. Ambulansseilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin viedä sairaalaan terveitä Jumalan Hengessä, Hänessä ja Hänen yhteydessään, eläviä uskovia. Lääkäri heittäisi heidät ulos sairaalasta ja kritisoisi kovasti ambulanssin henkilökuntaa turhasta terveestä potilaasta. En usko, että ottavat sellaisen riskin.
Mutta koska ihmiset eivät käsitä Jumalan valtakunnan asioita, eikä ihmisiä, jotka elävät sisällä Jumalan valtakunnassa, koska ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella kuin lumiukko, minä en puhu kielillä uskosta osattomien keskuudessa.
>>>Joten en usko mihinkään kielillä puhumisen taitoihin, siinäpä hokevat omiaan.<<<
Juurihan minä pääsin kertomasta, että uskova, joka puhuu kielillä, puhuu Pyhän Hengen antamia sanoja. Ei siis puhu omiaan. Uskovalla ei ole kielillä puhumisen taitoa. Hän puhuu Jumalan taidolla ja Jumalan vaikutuksesta Jumalan antamaa ja vaikuttamaa kieltä. Kysessä ei siis ole uskova ihmisen taidot.
Ja koska tämä ilmiö on Jumalasta ja Hänen vaikutustaan, sielunvihollinen vihaa sitä ja pyrkiii tekemään sen tyhjäksi omien palvelijoidensa kautta.
Mvh J - K"Mutta koska ihmiset eivät käsitä Jumalan valtakunnan asioita, eikä ihmisiä, jotka elävät sisällä Jumalan valtakunnassa, koska ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella kuin lumiukko, minä en puhu kielillä uskosta osattomien keskuudessa. "
Kun joku ei usko aivan niin kuin sinä, niin sinä leimaat hänet uskosta osattomaksi. Tämä on tyypillistä kun ei osata enää argumentoida uskottavasti. Kun selitystaidot/ymmärrys loppuu kesken vedetään usein juuri tämä "uskosta osaton"-kortti. Sanotaan, että heillä ei ole Pyhää Henkeä taikka, että he eivät käsitä Jumalan valtakunnan asioita, eikä ihmisiä, jotka elävät sisällä Jumalan valtakunnassa, koska ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella.
Mutta yksi lause paljasti sinut huijariksi. Se on tämä: "...minä en puhu kielillä uskosta osattomien keskuudessa. "
Kun kielillä puhuminen on Jumalasta, ja hän antaa sanat, niin vain uskosta osattomat tai Jumalan kieltävät, taikka huijarit kieltäytyvät hoitamasta Jumalan Pyhää tointa, kielillä puhumista. Jos lahjasi olisi Jumalasta, et itsekkäästi käyttäisi sitä vain seurakunnassa. Toisaalta, juuri uskosta osattomien olisi tarve kuulla Sanaa omilla kielillään, joten kun kieltäydyt puhumasta kielillä heille, toimit Jumalaa vastaan. Et sinä saa päättää siitä missä, milloin ja kenelle sinä puhut kielillä...et ainakaan kauaa, sillä Jumala valitsee yleensä välikappaleikseen sellaiset ihmiset, jotka toimivat hänen tahtonsa mukaan. Toki hän läyttää myös uskosta osattomiakin mutta tuskin evankelioimiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sielujemme vihollisen asialla.
Vaihda herraa!
Mvh J - KAloituksen tekijä on vaihtanut johonkin herraan jota väittää yeshuaksi. Minäkin puhun luterilaisena, alkuseurakunnan kieltä ja tunnistan mitä se on, mutta en ala väittämään koska kukaan kielten tutkija ei voi varmasti väittää mitä kieltä Jeesus puhui. En koskaan ole kuullut sanaa yeshua vaan usein JESUS Abba, Mar, Immanuel...etc... En myöskään anna esityksiä puhumastani kielestä, olisi kyllä mielenkiintoista. Lahkojen yeshuasta ja lahkoriivatuista pysyn kaukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea kielillä puhumisen armolahja tarkoitti vain Jerusalemissa helluntaina kun Tuliset Kielet laskeutui näkyvällä tavalla apostolien päälle ja he puhuivat oikeilla vieraila kielillä, ei mitään helluntailaisten hurmoskielistä molotusta eli glossolaliaa ei siellä kukaan puhunut.
Kreikassa Korintin kielillä puhuminenkaan ei ollut Pyhästä Hengestä, vaan hurmosilmiö, jonka Paavali itsekin myöntää sanomalla kaikkia siellä puhuttuja kieliasioita samalla alkukielen sanalla "glossolalia", mikä tarkoittaa merkityksetöntä molotusta.
Korinton molotusta eli glossolaliaa ei esiintynyt missään muussa seurakunnassa. Ja Korintissa Paaali sai sen lakkaamaan. Vaikka sitä ensin kannatti ja itsekin sitä molisi hurmostilassa.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Olen kuullut kielillä puhumista ja en sitä epäile, totta se on. Tuosta kolminaisuusopista kiistellään, olen ajatellut siitä näin: Isä, Poika ja Pyhä henki. Voivat olla yksi ja sama. Ajatellaan valoa, kirkas valo koostuu kaikista väreistä ja ainakin kristityt ovat menossa kirkkauteen, osaksi Jumalan olemusta, kirkkauteen jollaista emme ole nähneet, mutta joka ei sokaise koska katselemme sitä sielumme silmin. On kolme pääväriä, keltainen, sininen ja punainen ja loputon määrä näiden värien yhdistelmiä. Pyhä henki voisi olla keltainen, Jumala sininen ja Jeesus punainen, kaikki samasta kirkkaasta valosta erotetut. Jeesus sanoo olevansa maailman valo, mutta Jumala on kirkkaus, hänessä on kaikki mahdolliset värit loistossaa. Kolmen päävärin sekoituksesta tulee ruskea, kun ruskea on tarpeeksi tumma, se muistuttaa mustaa. Langenneisiin enkeleihin liitetään musta, synnitkin ovat veriruskeat, niistä puuttuu joku / joitain värejä, ehkä langenneilta enkeleiltä Jumala vei joitain värejä, eli he ovat erottuvaiset ja vailla kaikkia mahdollisuuksia joita Jumala ei heille salli. Tämä edellä on pelkkää arvelua, ei ehkä lähelläkään totuutta. Lapsen usko on kaikkein paras ja siihen pääseminen voi joskus vaatia aika paljon ajatustyötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Pläjäytäs faktatodisteet siitä, että kielillä puhumisen armolahja tarkoitti vain Jerusalemissa tapahtunutta ainutkertaista tapausta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pläjäytäs faktatodisteet siitä, että kielillä puhumisen armolahja tarkoitti vain Jerusalemissa tapahtunutta ainutkertaista tapausta?
Todistapa sinä päinvastaista! Et pysty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todistapa sinä päinvastaista! Et pysty!
Nykyajanmuodon helluntai- sekä vapaakirkollisissa seurakunnissamme Jeesukseen uskovat puhuvat eri kielillä puhuen, koska ovat saaneet sen armolahjaksi Isä Jumalan Pyhältä Hengeltä. Käyttävät siis eri kielillä puhumisen armolahjaa, koska Isä Jumalan Pyhä Henki kehottaa siihen. Ja monet myös profetoivat samassa yhteydessä, mikäli Isä Jumala profetian kautta tahtoo, joko yhtä uskovaista, tai koko seurakuntaa valistaa jossakin asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen tekijä on vaihtanut johonkin herraan jota väittää yeshuaksi. Minäkin puhun luterilaisena, alkuseurakunnan kieltä ja tunnistan mitä se on, mutta en ala väittämään koska kukaan kielten tutkija ei voi varmasti väittää mitä kieltä Jeesus puhui. En koskaan ole kuullut sanaa yeshua vaan usein JESUS Abba, Mar, Immanuel...etc... En myöskään anna esityksiä puhumastani kielestä, olisi kyllä mielenkiintoista. Lahkojen yeshuasta ja lahkoriivatuista pysyn kaukana.
>>>En koskaan ole kuullut sanaa yeshua vaan usein JESUS Abba, Mar, Immanuel...etc... <<<
Nimi "Jeesus" on erilainen eri kielissä ja lausutaan sen mukaisesti. Kait sinä sen tiedät?
Ruotsissa Jeesus on yhdellä e.llä. Jossakin kielessä Jeesus on Yeshua, toisessa kielessä Jeshua, jne. Kuitenkin kyseessä on yksi ja Sama Herra Jeesus Kristus.
Eipä usko sinua.kerrot ns ihmeistä joihin on luonnollinen selitys olemassa.
En usko sinun ns betoniihmeen jälkeen sinua ollenkaan. Mikä sinua vaivaa?
Itse kielilläpuhumisesta en tiedä, onko sielullista vai ei. Nuorena,ennen uskosta erkaantumista ns puhuin kielillä, jotain ns.hepreaa.siksi ymmärrän sen kun sitä kutsutaan Jumalan kanssa keskusteluksi. Ja sitä kautta itsensä hoitamiseksi.
Mutta ennen tuhlaajan paluuta,ennen kuin pääsin retkiltäni kotio ajattelin että se on selitettävissä luonnollisesti kun ihminen niin kovasti tahtoo Jumalan lähelle,ja kun joukkosuggestio yms.- Anonyymi
Sinä et usko minua koska olen kertonut kokeneeni
Jumalan voimaa? Jos todistaisin, etten ole kokenut
Jumalan voimaa, etten ole kokenut Jumalaa mitenkään,
uskoisitko sitten minua?
Mvh J - K Anonyymi kirjoitti:
uskoisitko sitten minua?
Mvh J - KEn puhu nyt Jumalan voimasta. Minullekin on sattunut ihme ja voin todistaa sen lääkärintodistuksella.sinun juttusi ovat kuin vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
uskoisitko sitten minua?
Mvh J - KHelluntaiseurakunnissa ei ole Jumalaa läsnä, koska helluntailaisuus on perustettu laittomuudelle, harhaopeille, väärille prfetioille, vieraalle tulelle ja menestysteologialle.
Raamattu varoittaa sellaisista vääristä profeetoista, jotka tekevät ihmeitä Jeesuksen nimessä, mutta kuitenkin johtavat seurakuntaa harhaan, kuten tehdään helluntaisuudessa. Raamattu kehottaa koettelemaan ihmeet ja helluntailaisuus on sellainen harhaoppi, joka ei vakuutta.
Matt 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
En puhu nyt Jumalan voimasta. Minullekin on sattunut ihme ja voin todistaa sen lääkärintodistuksella.sinun juttusi ovat kuin vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.
>>>sinun juttusi ovat kuin vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.<<<
Ei minulla ole niin vilkasta mielikuvitusta, että voisin keksiä
näitä juttuja. Muutenhan olisin jo tunnettu kirjailija.
Mutta kiitos kehumisista, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>sinun juttusi ovat kuin vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.<<<
Ei minulla ole niin vilkasta mielikuvitusta, että voisin keksiä
näitä juttuja. Muutenhan olisin jo tunnettu kirjailija.
Mutta kiitos kehumisista,Olet vielä epärehellinenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaiseurakunnissa ei ole Jumalaa läsnä, koska helluntailaisuus on perustettu laittomuudelle, harhaopeille, väärille prfetioille, vieraalle tulelle ja menestysteologialle.
Raamattu varoittaa sellaisista vääristä profeetoista, jotka tekevät ihmeitä Jeesuksen nimessä, mutta kuitenkin johtavat seurakuntaa harhaan, kuten tehdään helluntaisuudessa. Raamattu kehottaa koettelemaan ihmeet ja helluntailaisuus on sellainen harhaoppi, joka ei vakuutta.
Matt 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.Emävalhe, sanoisi V. Vennamo, jos vielä eläisi.
- Anonyymi
Niijuu hilluntailaisissa.
Oikeasti kielilläpuhuminen on uskonkiihotuksen orgasmi, loveen lankeaminen. Merkki lopullisesta sekoamisesta.- Anonyymi
Kyllä se on päinvastoin kuin sinä sanot.
Uskoontulossa uskova selkiää ja tulee
"järkiinsä". Hän pääsee siihen olotilaan
ja elämään, johon Jumala hänet alunperin
loi ja johon Jumalan hänet on tarkoittanut.
Jumalan alkuperäinen suunnitelma on, että
ihminen elää Hänessä Hänen yhteydessään
Hänen kanssaan rakkaussuhteessa Häneen.
Kun ihminen elää ilman Jumalaa, ihminen elää
Jumalan tahdon vastaisesti synnissä.
Yleensä uskoon tulleet ihmiset todistavat
elämänsä saaneen tarkoituksen ja oikean
suunnan sekä asioidensa järjestyneen heidän
uskoon tulossaa ja sen jälkeen. Elämä hymyilee
ja linnut laulaa ja pää selkiää koska Jumala ottaa
peitteen pois silmiltä. Uskova näkee itsensä,
Jumalan, maailman ja sen luonnon kirkkaammin,
selvemmin ja kauniimpana kuin uskosta osattomana.
Tämä tietenkin siksi, koska uskoon tullut ihminen
on saanut sisimpäänsä Jumalasta tuleen Valon.
Jeesus Kristus on Jumalan Valo meille elämäksi.
Joh 1. luku.
Tämän on myös allekirjoittanut itsekin kokenut
todeksi. Sinä myös voit kokea kun peite poistuu
ja valo tulee sydämeesi. Se on sinusta kiinni,
ei Jumalasta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on päinvastoin kuin sinä sanot.
Uskoontulossa uskova selkiää ja tulee
"järkiinsä". Hän pääsee siihen olotilaan
ja elämään, johon Jumala hänet alunperin
loi ja johon Jumalan hänet on tarkoittanut.
Jumalan alkuperäinen suunnitelma on, että
ihminen elää Hänessä Hänen yhteydessään
Hänen kanssaan rakkaussuhteessa Häneen.
Kun ihminen elää ilman Jumalaa, ihminen elää
Jumalan tahdon vastaisesti synnissä.
Yleensä uskoon tulleet ihmiset todistavat
elämänsä saaneen tarkoituksen ja oikean
suunnan sekä asioidensa järjestyneen heidän
uskoon tulossaa ja sen jälkeen. Elämä hymyilee
ja linnut laulaa ja pää selkiää koska Jumala ottaa
peitteen pois silmiltä. Uskova näkee itsensä,
Jumalan, maailman ja sen luonnon kirkkaammin,
selvemmin ja kauniimpana kuin uskosta osattomana.
Tämä tietenkin siksi, koska uskoon tullut ihminen
on saanut sisimpäänsä Jumalasta tuleen Valon.
Jeesus Kristus on Jumalan Valo meille elämäksi.
Joh 1. luku.
Tämän on myös allekirjoittanut itsekin kokenut
todeksi. Sinä myös voit kokea kun peite poistuu
ja valo tulee sydämeesi. Se on sinusta kiinni,
ei Jumalasta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/
Mvh J - KKatsos, aikuisten oikeasti ihminen loi tuhansia jumalia. Ei suinkaan jumalaa ihmistä, tai mitään muutakaan.
- Anonyymi
Tämäm on pilkka- ja juorupalsta. Muuksi se ei muutu.
- Anonyymi
Mitäs joku alkaa vääntää vitsiä kielilläpuhumisesta, jumalasta, jeesuksesta jne.
- Anonyymi
Voi joku vilpitön etsiväkin tänne eksyä
kun harhailee nettimaailmassa etsien
jotakin, jota ei käsitä, että mitä etsii.
Jumala voi puhua tällaiselle vilpittömälle
Häntä etsivälle sielulle jopa tämänkin
palstan kautta.
Jos ei näin olisi, tänne ei uskovien
kannattaisi kirjoittaa mitään.
Mvh J - K
- Anonyymi
"Minä itse olen uskoontuloni jälkeen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhunut, ja puhun, kielillä aivan samalla tavalla kuin voimme apostolien teoista lukea apostolien täyttyneen Pyhällä Hengellä. Jeesus sanoi: "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat, He puhuvat uusilla kielillä." Paavali todistaa, että Pyhä Henki antaa uudet kielet ja SANAT, joita kielillä puhuva uskova puhuu. "
Itselläsi on varmaan ollut aika lailla motivaatiota opiskella kyseinen "lahja" mutta. sillä lailla se kumminkin on että kielillä puhuminen on vain harjoiteltua "taitoa", jonka melkein kuka vain voi oppia. Jos ihan rehellisesti muistelet niin varmaan huomaat että olet salassa harjoitellut ennen "lahjasi julkistamista". Tätä on moneen kertaan testattu koehenkilöillä, ja he ovat ovat päässeet juonesta kiinni kuultuaan vain pikkuisen pätkän tätä "aitoa kielillä puhumista".- Anonyymi
Tuo tuollainen sekoaminen on tunnettu ilmiö Amatzonin viidakoista Siperian shamaaneihin.
Ei hme että myös raamatun keksijät tunsivat ilmiön vaikka ei heillä kummoista tietopohjaa ollutkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tuollainen sekoaminen on tunnettu ilmiö Amatzonin viidakoista Siperian shamaaneihin.
Ei hme että myös raamatun keksijät tunsivat ilmiön vaikka ei heillä kummoista tietopohjaa ollutkaan.älä viitsi noin typerää sepittää viidakoista, olet siellä itse sepustuksiesi kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä viitsi noin typerää sepittää viidakoista, olet siellä itse sepustuksiesi kanssa.
Sanoo mies, joka on kiertänyt korkeintaan tahkoa.
- Anonyymi
Ja on Mauno Mattilan kaltaisia, jotka ovat yrittäneet opetella 'kieliä', mutta tulos on sönkkö sönkkö tönkkö tönkkö. Jos ei olisi niin paljon tekemistä, litteroisin joskus hänen mokelluksiaan hänen videoiltaan. Olen varma, että vaikka kielilläpuhuminen lakkasi alkuseurakuntaan, Jumala voi jossain tilanteessa laittaa uskovan puhumaan kielellä, jota ei ole opiskellut, mutta paljon on noita, jotka ovat puhuvinaan 'kieliä', vaikka tulos on niin naurettavan omatekemä, että mnyötähävettää kuunnella.
- Anonyymi
Aloittaja kertoo puhuvansa oikeita olemassa olevia kieliä ja kuulleensa muidenkin puhuvan. Hienoa jos niin että ihminen joka entuudestaan ei osaa vaikkapa italiaa puhuu sitä Pyhän Hengen vaikutuksesta sujuvasti. Itse olen ollut varmaan kymmenissä helluntailaisten rukouskokouksissa enkä ole kertaakaan kuullut siellä muuta kuin siansaksaa.
- Anonyymi
Kielilläpuhumista on kahta lajia, toinen on sitä kun tuodaan jokin profetia taikka sama mikä ilmoitus seurakunnan parhaaksi ja se selitetään suomen kielellä.
itsensä rakentaminen kielillä rukoillen ei kuulu seurakunnan tilaisuuksiin ollenkaan vaan sen paikka on oma koti ja yksityinen elämä siellä Jumalansa kanssa.
se on noin yksinkertaista jos pysytään Raamatun opissa j a ohjeessa.
Paavali sanoo rukoilevansa kielillä enempi kuin kukaan ja se on juuri sitä oman kodin seinien sisällä taikka yksinäisyydessä tapahtuvaa rakentumista, seurakuntaan se ei kuulu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielilläpuhumista on kahta lajia, toinen on sitä kun tuodaan jokin profetia taikka sama mikä ilmoitus seurakunnan parhaaksi ja se selitetään suomen kielellä.
itsensä rakentaminen kielillä rukoillen ei kuulu seurakunnan tilaisuuksiin ollenkaan vaan sen paikka on oma koti ja yksityinen elämä siellä Jumalansa kanssa.
se on noin yksinkertaista jos pysytään Raamatun opissa j a ohjeessa.
Paavali sanoo rukoilevansa kielillä enempi kuin kukaan ja se on juuri sitä oman kodin seinien sisällä taikka yksinäisyydessä tapahtuvaa rakentumista, seurakuntaan se ei kuulu.Onko kukaan kertonut helluntailaisille tätä ? Minusta olisi oikein hyvä jos tuossa pysyttäisiin. Kotonaan jokainen rukoilkoon miten haluaa mutta yhteisessä tilaisuudessa yhteen ääneen kilpaa puhumisessa ei ole mitään tolkkua eikä se palvele ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kukaan kertonut helluntailaisille tätä ? Minusta olisi oikein hyvä jos tuossa pysyttäisiin. Kotonaan jokainen rukoilkoon miten haluaa mutta yhteisessä tilaisuudessa yhteen ääneen kilpaa puhumisessa ei ole mitään tolkkua eikä se palvele ketään.
Ja vaikka ei edes puhuttaisi yhteen ääneen vaan niin että yksi puhuu pitkään kovalla äänellä kielillä ( jota kukaan ei ymmärrä ) ja muut sipattavat hiljaa omiaan. Ei se palvele seurakuntaa. Nämä yksinpuhujat voivat yhtä hyvin harrastaa sitä kotonaan. On kiusallista kun joku Hilkka aloittaa sen kielilläpuhumisen eikä kukaan kehtaa keskeyttää. Se on väärin kaikkia kohtaan. Mitään sanomaa ei saada, kukaan ei Hilkan puhetta ymmärrä mutta tämä vaan jatkaa ja jatkaa loputtomiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka ei edes puhuttaisi yhteen ääneen vaan niin että yksi puhuu pitkään kovalla äänellä kielillä ( jota kukaan ei ymmärrä ) ja muut sipattavat hiljaa omiaan. Ei se palvele seurakuntaa. Nämä yksinpuhujat voivat yhtä hyvin harrastaa sitä kotonaan. On kiusallista kun joku Hilkka aloittaa sen kielilläpuhumisen eikä kukaan kehtaa keskeyttää. Se on väärin kaikkia kohtaan. Mitään sanomaa ei saada, kukaan ei Hilkan puhetta ymmärrä mutta tämä vaan jatkaa ja jatkaa loputtomiin.
>>>On kiusallista kun joku Hilkka aloittaa sen kielilläpuhumisen eikä kukaan kehtaa keskeyttää. Se on väärin kaikkia kohtaan. Mitään sanomaa ei saada, kukaan ei Hilkan puhetta ymmärrä mutta tämä vaan jatkaa ja jatkaa loputtomiin.<<<
Käsitääkseni missään suomalaisessa kristillisessä seurakunnassa ei ole sitä ongelmaa, että puhutaan liikaa kielillä. Ongelma monin paikoin on siinä, että kielillä puhumista jarrutetaan, tai jopa estetään. Mutta Korintton seurakunnassa saattoi olla vähän sitä ongelmaa, että kaikki puhuivat yhteen ääneen ja syntyi sekametelisoppaa.
Uskova, joka on saanut kielillä puhumisen armolahjan, kun kykenee puhumaan kielillä koska vain ja missä vain ja niin paljon kuin tahtoo ja jaksaa. Tämä lahja on siis ihmisen itsensä hallinnassa kuinka paljon ja missä puhuu. Siksi Paavali alkoi opettaa heitä näistä asioista, jotta seurakunta saadaan rauhoittumaan. Mutta kielillä puhumista hän ei jarruttant eikä varsinkaan estänyt. Päin vastoin, Hän tahtoi, että kaikki uskova puhuisivat kielillä, mutta järjestys täytyy siinäkin olla.
Paavali kehotti uskovia puhumaan kielillä. Ja Paavalin Sanat ovat Kristukselta Jeesukselta saatuja Jumalan Sanoja.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>On kiusallista kun joku Hilkka aloittaa sen kielilläpuhumisen eikä kukaan kehtaa keskeyttää. Se on väärin kaikkia kohtaan. Mitään sanomaa ei saada, kukaan ei Hilkan puhetta ymmärrä mutta tämä vaan jatkaa ja jatkaa loputtomiin.<<<
Käsitääkseni missään suomalaisessa kristillisessä seurakunnassa ei ole sitä ongelmaa, että puhutaan liikaa kielillä. Ongelma monin paikoin on siinä, että kielillä puhumista jarrutetaan, tai jopa estetään. Mutta Korintton seurakunnassa saattoi olla vähän sitä ongelmaa, että kaikki puhuivat yhteen ääneen ja syntyi sekametelisoppaa.
Uskova, joka on saanut kielillä puhumisen armolahjan, kun kykenee puhumaan kielillä koska vain ja missä vain ja niin paljon kuin tahtoo ja jaksaa. Tämä lahja on siis ihmisen itsensä hallinnassa kuinka paljon ja missä puhuu. Siksi Paavali alkoi opettaa heitä näistä asioista, jotta seurakunta saadaan rauhoittumaan. Mutta kielillä puhumista hän ei jarruttant eikä varsinkaan estänyt. Päin vastoin, Hän tahtoi, että kaikki uskova puhuisivat kielillä, mutta järjestys täytyy siinäkin olla.
Paavali kehotti uskovia puhumaan kielillä. Ja Paavalin Sanat ovat Kristukselta Jeesukselta saatuja Jumalan Sanoja.
Mvh J - K"Tämä lahja on siis ihmisen itsensä hallinnassa kuinka paljon ja missä puhuu. "
Eli se ei tulekaan aina Pyhällä hengeltä. Ja näin toimien tullaan myös kieltäneeksi Jumalan rarve saada sanansa ulos hänelle tärkeissä kohdissa,mkun itse päätetään milloin puhua ja milloin ei. Tokko silloin edes kuullaan Jumalan ääntä lainkaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KMvh J-K,
Sinä olet aloituksessa eritellyt erilaisia ihmeitä. Mikä saa sinut luulemaan, että ne ovat Pyhästä Hengestä?
Raamattu varoittaa vääristä profeetoista, jotka osaavat tehdä ihmeitä, joten ei yksin riitä se, että tapahtuu ihme. Sen lisäksi pitää koetella, tuleeko ihme Jumalasta. Kaikki kaatumiset ja kielillä puhumiset eivät tule Jumalasta.
Raamatun mukaan sellaiset ihmeet eivät ole Jumalasta, jotka tehdään laittomuudessa. Helluntailaisuus on perustettu laittomuudelle, harhaopeille ja väärille profetoille, mikä antaa painavan syyn olla todella varovainen ja koetella.
5 Moos 13:1 Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
2 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
3 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
4 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
5 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
----
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kukaan kertonut helluntailaisille tätä ? Minusta olisi oikein hyvä jos tuossa pysyttäisiin. Kotonaan jokainen rukoilkoon miten haluaa mutta yhteisessä tilaisuudessa yhteen ääneen kilpaa puhumisessa ei ole mitään tolkkua eikä se palvele ketään.
Kai Antturi käsitteli aikoinaan asiaa Ristin Voitossa, mutta taisi lukijakunta olla aika kovakorvaista sakkia tai suoranaisia puupäitä kivikovine sydämineen, koska asia ei sen kummoisemmin kalahtanut kalloihin. Antturin asia ei tuottanut kenessäkään hedelmää, koska lukijat olivat jämähtäneet vanhoihin traditioihinsa..
- Anonyymi
Syökääpä lääkkeenne
- Anonyymi
>>>Syökääpä lääkkeenne<<<
Hyvä kehotus, kiitos!
San 4:20-22 Jumala sanoo: "Poikani, kuuntele minun puhettani,
kallista korvasi minun SANOILLENI. Älkööt ne väistykö silmistäsi,
kätke ne sydämesi sisimpään; sillä ne ovat elämä sille, joka ne
löytää, ja LÄÄKE koko hänen ruumiillensa."
Joh 6:57-58 "Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä
elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli
teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää
iankaikkisesti."
Joh 6:63-64 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään
hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki
ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko."
Mvh J - K
- Anonyymi
Miksi Jumala käyttäisi ihmisen äänielimiä sekavaan molotukseen?
- Anonyymi
Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään hurmoskielistä molotusta "glossolaliaa"
Paavali käyttää myös niistä enkelien kielistä siansaksaa tarkoittavaa sanaa "glossolalia". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään hurmoskielistä molotusta "glossolaliaa"
Paavali käyttää myös niistä enkelien kielistä siansaksaa tarkoittavaa sanaa "glossolalia".Lopeta nyt se tuliliemen ryystäminen ja ryhdistäydy ja kasva mieheksi, ettet enää molottaisi tyhjää..
- Anonyymi
Kielilläpuhuminen on Raamatullista.
Vauvakastetut rienaajat ovat pilkanneet ja pilkkaavat Pyhää Henkeä.- Anonyymi
Raamatussa varoitetaan helluntailaisten kaltaiselle kielillä puhumisesta. Sillä ihminen sidotaan lujemmin Saatanan eksytyksen kavaliin juoniin. Helluntailaisuuden henki on villitsevä hurmoshenki, Asusinkadun henki, Parhami ja Olseni täyttyivät helluntailaisuuden hengellä, se henki tekeytyy vaikka miksi. Se henki voi tekeytyä valkeuden enkeliksi ja puhua enkelien keilillä, eksytystarkoituksessa.
On hyvin mahdollista, että Paavali oli tuossa vaiheessa Korintissa saanut jo sen Saatanan enkelin sisälleen. The messeger of Sathan", nimisen demonin, kuten King James -versio sen sanoo. Korintolaiskirjeessa se asia tuli esille ja tietoon.
2. Kor. 11:14
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. - Anonyymi
He voivat olla vauvakastettuja, mutta eivät uskovia.
Uskovassa on Pyhä Henki, joka estää Pyhän Hengen
pilkan.
Mvh J - K - Anonyymi
Niin kaikki pilkkaa, minkäs teet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pilkan.
Mvh J - KAsusinkadun henki valtasi Parhamin ja Olsenin. Molemmat vietiin vankilan sodomiasta.
Factat puhuu helluntailaisten henkeä vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa varoitetaan helluntailaisten kaltaiselle kielillä puhumisesta. Sillä ihminen sidotaan lujemmin Saatanan eksytyksen kavaliin juoniin. Helluntailaisuuden henki on villitsevä hurmoshenki, Asusinkadun henki, Parhami ja Olseni täyttyivät helluntailaisuuden hengellä, se henki tekeytyy vaikka miksi. Se henki voi tekeytyä valkeuden enkeliksi ja puhua enkelien keilillä, eksytystarkoituksessa.
On hyvin mahdollista, että Paavali oli tuossa vaiheessa Korintissa saanut jo sen Saatanan enkelin sisälleen. The messeger of Sathan", nimisen demonin, kuten King James -versio sen sanoo. Korintolaiskirjeessa se asia tuli esille ja tietoon.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.Paavali oli pakanain apostoli. Hän oli saanut evankeliumin suoraan Jeesukselta!
Jos vauvakastettu rienaajat muuta väittää se on saatanasta. Vauvakastetut pilkaa lisäksi Pyhää Henkeä. He eivät ole kristittyjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli pakanain apostoli. Hän oli saanut evankeliumin suoraan Jeesukselta!
Jos vauvakastettu rienaajat muuta väittää se on saatanasta. Vauvakastetut pilkaa lisäksi Pyhää Henkeä. He eivät ole kristittyjä.Parhamissa ja Olsenissa oli Asusinkadun henki. Molemmat vietiin vankilaan sodomaista.
Factatietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli pakanain apostoli. Hän oli saanut evankeliumin suoraan Jeesukselta!
Jos vauvakastettu rienaajat muuta väittää se on saatanasta. Vauvakastetut pilkaa lisäksi Pyhää Henkeä. He eivät ole kristittyjä.Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, jotka Jeesus käski kastamaan niin pakanat kuin juutalaiset omikseen. Käskyt piti opettaa kastetuille.(Matt.28:16-20)
Eikä Paavali ollut helluntaina paikalla kun oikea kielten puhumisen armolahja apostoleille annettiin ja kuinka sitä käytettiin. Paavali oli kuulopuheiden varassa,oli paljon epätietoisuutta ja väärinkäsityksiä asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, jotka Jeesus käski kastamaan niin pakanat kuin juutalaiset omikseen. Käskyt piti opettaa kastetuille.(Matt.28:16-20)
Eikä Paavali ollut helluntaina paikalla kun oikea kielten puhumisen armolahja apostoleille annettiin ja kuinka sitä käytettiin. Paavali oli kuulopuheiden varassa,oli paljon epätietoisuutta ja väärinkäsityksiä asioista.Hyvä havainto. Paavali ei saanut helluntaina vuodatettua oikeata kielten puhumisen armolahjaa.
Ehkä yritti matkia sitä sitten siellä Korintissa, jossa Delfoin oraakkeli puhui niitä enkelien kieliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, jotka Jeesus käski kastamaan niin pakanat kuin juutalaiset omikseen. Käskyt piti opettaa kastetuille.(Matt.28:16-20)
Eikä Paavali ollut helluntaina paikalla kun oikea kielten puhumisen armolahja apostoleille annettiin ja kuinka sitä käytettiin. Paavali oli kuulopuheiden varassa,oli paljon epätietoisuutta ja väärinkäsityksiä asioista.Kyllä Jeesus valitsi jo eläissään kaikki tarvitsemansa oikeat apostolit.
Paavalilla oli erikoistetävä kirjoittaa sen väkevän eksytyksen kylvö sinne Uuteen Testamenttiin. Eihän se lopun ajan eksytys muuten väkevä eksytys olisi,
jos joku apostoleista ei olisi sitä saanut tehtäväkseen sinne kirjoituksiin lisätä.
Samalla tavalla Juudaksella oli erikoistehtävä apostolin tehtävässään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesus valitsi jo eläissään kaikki tarvitsemansa oikeat apostolit.
Paavalilla oli erikoistetävä kirjoittaa sen väkevän eksytyksen kylvö sinne Uuteen Testamenttiin. Eihän se lopun ajan eksytys muuten väkevä eksytys olisi,
jos joku apostoleista ei olisi sitä saanut tehtäväkseen sinne kirjoituksiin lisätä.
Samalla tavalla Juudaksella oli erikoistehtävä apostolin tehtävässään.Paavalin mukaan hän oli luonteeltaan epärehellinen eli valheellinen.
Sopiva luonne sen väkevän eksytyksen siemenien kirjoittajaksi Uuteen Testamenttiin.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
(Svenska Bibeln 1917) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pilkan.
Mvh J - KEi muuten estä! Pyhän Hengen pilkka on sitä, kun jättää Jumalan. Vain uskova voi jättää Jumalan. Ateisti ei voi.
- Anonyymi
Lutherilaiset eivät pidä uudesti kastettuja uskovina vaan perkeleen palvelijoina lopun ajan viimeisen villityksen tuojina. Pyhä Henki ei vaikuta missään lahkossa missä Jumalan sanaa vääristellään, puolustelemalla perustettua lahkoa Pyhällä Hengellä jota helluntailaisuudessa ei ole lähimaillakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherilaiset eivät pidä uudesti kastettuja uskovina vaan perkeleen palvelijoina lopun ajan viimeisen villityksen tuojina. Pyhä Henki ei vaikuta missään lahkossa missä Jumalan sanaa vääristellään, puolustelemalla perustettua lahkoa Pyhällä Hengellä jota helluntailaisuudessa ei ole lähimaillakaan.
Ajatteleppa kun luterilainen helluntailaisuutta
herjaava leipäpappi tulee uskoon... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."The messeger of Sathan", nimisen demonin, kuten King James -versio sen sanoo."
Ei muuten sano. KJV kirjoittaa Satan ei Sathan.
- Anonyymi
Ylivainio laittoi liikkeelle 1403 valheellista väitettä ihmeparanemisista. Oikea lääkäri väitöskirjassaan ei löytänyt yhtään paraemista. Päinvastoin, tyhmät petetyt ihmiset jättivät lääkkeet ottamatta kohtalokkain seurauksin.
Ylivainio joutui tilille tekosistaan Espanjassa 61-vuotiaana. Paha äkkikuolema.- Anonyymi
Tapasin yhden henkilön joka oli samassa hotelissa jossa Ylivainio oli ja tuolla matkalla hän kuoli. Kertoi myös millaista elämää Niilo tuolla matkalla eli.
- Anonyymi
Oliko kyseinen lääkäri Jeesukseen uskova ja häntä Herranaan kunnioittava uskovainen, vai pelkkä epäuskoinen jumalaton syntinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko kyseinen lääkäri Jeesukseen uskova ja häntä Herranaan kunnioittava uskovainen, vai pelkkä epäuskoinen jumalaton syntinen?
Ylivainio sanoi miltei jokaisessa saarnassaan, ettei hän ole parantanut yhtään ihmistä mistään sairaudesta tai vaivastaa ja ettei hänellä ole sellaisia kykyjä.
Koska ihmiset eivät uskoneet Niiloa vaan jatkuvasti kutsuivat Niiloa parantajaksi ja että
Yli-Vainio parantaa, Niilo otti lääkärin todistamaan, ettei hän ole parantanut yhtään sairasta. Niilo ajatteli, että koska eivät minua usko, ehkä uskovat lääkäriä. Lääkäri meni ja kysyi parannetuilta, että onko NIILO parantanut heidät johon ihmiset sanoivat totuuden mukaisesti, ettei Niilo ole heitä parantanut.
Koska Niilo on tämän todistanut lääkärin sanalla, miksi täällä vieläkin kymmenien vuosien jälkeen väitetään, ettei Niilo ole parantanut yhtään sairasta. Onko se niin vaikea uskoa?
Mitä tämä todistaa?
Koska kuitenkin monet ovat parantuneet, ja koska Parantaja onkin Herra, Jumala Kaikkivaltias Luoja, Jeesus Kristus, Häntä vihaavat ja vastustavat ihmiset pyrkivät tekemään tyhjiksi nämä Jeesuksen parantamien ihmisten kokemat parantumiset.
Olen itse kokenut jumalallista parantumista, joskus yksin rukoillessani, ja joskus uskovan rukouksen kautta. Olen myös itse rukoillut joidenkin sairaiden puolesta ja he ovat parantuneet ja lääkäri on parantumisen todennut. Niin minulla on vaikea uskoa, ettei Niilon kautta kukaan olisi parantunut.
Mvh J - K
- Anonyymi
Kannattaa kuunnella tämän kirjan luku 12. Siinä on hyvää kritiikkiä helluntaiseurakuntien kielillä puhumisesta. Se on fakta että nykyajan kielilläpuhumis ilmiö on avannut ovet kaikkiin muihin karismaattisen liikkeen epäraamatullisiin ilmiöihin.
https://vierastatulta.fi/ - Anonyymi
Kielillä puhumisella (glossolalialla) on todettu olevan yhteys skitsofreniaan.
Järjetön molotus kun ei ketään rakenna eikä kehitä yhtään mihinkään. - Anonyymi
On muitakin armo lahjoja kuin kielillä puhuminen. Raamattu sanoo
Eiväthän kaikki puhu kielillä.- Anonyymi
No, ethän sinäkään, rienaaja ja pilkkaaja, puhu kielillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ethän sinäkään, rienaaja ja pilkkaaja, puhu kielillä.
Täh!? Raamatun sanan puhuminen tekee jostakin rienaajan???!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh!? Raamatun sanan puhuminen tekee jostakin rienaajan???!
Raamattu ei käytä Jumalan lahjasta toteamusta: Kielillä puhumisella (glossolalialla) on todettu olevan yhteys skitsofreniaan.
OLET RIENAAJA JA OLET PAHA JA OLET PILKKAAJA!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei käytä Jumalan lahjasta toteamusta: Kielillä puhumisella (glossolalialla) on todettu olevan yhteys skitsofreniaan.
OLET RIENAAJA JA OLET PAHA JA OLET PILKKAAJA!!!Ööö...Minä olen kylläkin uudestisyntynyt helluntailainen. Ihmettelen sinun pilkkaasi.
- Anonyymi
TV7:lla hellarinainen tunnusti kuinka aloitti kielilläpuhumisen hokemalla kolmea keksimäänsä tavua kiihtyvällä vauhdilla. Arvostus kohosi huomattavasti siinä yheisössä.
- Anonyymi
Lapissa pari nuorta Saamelaismiestä meni uteliaisuuttaan helluntailaisten telttaan ja istuivat sinne takapenkkiin ja juttelivat keskenään saamenkieltä.
Ei aikaakaan kun helluntaipastori tuli miesten luokse ja sanoi: rakkaat veljet, nyt kun teillä on jo kielet, niin eiköhän sovita päivämäärä upotuskastetta varten. - Anonyymi
Kielillä puhuminen voi olla joko Jumalasta tai ihmisestä. Jos puhutaan oikeaa kieltä, jota ei muuten osata, se varmasti on Jumalasta. Jos taas hoetaan muutaman kirjaimen pituisia tavuja tyyliin si-ti-ti-ta-za-ze kuten helluntailaiset usein, se on joko teeskentelyä tai psykologinen ilmiö.
- Anonyymi
Hurmostilan huipentuma se on. Toivottavasti eivät näytä tilaansa ainakaan lapsille.
- Anonyymi
"...uskovissa vaikuttavaa Henkeä, joka todistetusti on Pyhä Henki. "
Mistä tutkimuksesta on kyse? Olisiko laittaa lähdetietoa?- Anonyymi
>>>Mistä tutkimuksesta on kyse? Olisiko laittaa lähdetietoa?<<<
Raamattu on koetinkivi kaikelle hengelliselle toiminnalle
ja opetukselle. Kaikki tulee perustua Raamatun ilmoitukseen.
Ramatun Sanaan tulee verrata kaikki hengellinen toiminta ja
opetus, onko se Raamatun SananHengen mukaista vai onko
se jotakin muuta.
Mitään hengellistä oppia tai toimintaa ei pidä koetella kenenkään
ihmisen opeilla eikä minkään kirkkokunnan oppeilla ja käytännöllä.
Kaikki koetellaan Raamatulla. Raamattu on siis lähdetieto tässä
asiassa. Jumala on antanut meille Raamatun sitä varten, että
me voimme oppia Hänestä ja ikuisuusasioista sekä ihmisestä
ja ihmisen pelastuksesta. Raamatun sivuilla Jumala itse kertoo
näistä asioista, Jumalan puhe on Totuus.
Lue Raamattua ja vertaa helluntailaisissa uskovissa
vaikuttavaa Henkeä Raamatun ilmoitukseen.
Yksi koetinkivi on tunnustaako uskovana esiintyvä henkilö
Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi (Jumalaksi). Jos ihminen
tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen sekä lihaan
tulleeksi Jumalaksi, henkilössä on ja vaikuttaa Jumalan Henki.
Jumalan Henki ihmisessä tekee ihmiselle mahdolliseksi tunnustaa
Jeesus.
Ja jos tämä tunnustus tulee iloisella mielellä, ilahduttaa sen
antajaa, se on lisävahvistus asiaan. Tämä koettelu löytyy
Johanneksen Kirjeistä Uuden Testamentin puolella.
Mikäli ihminen kiertää tämä asian, ei anna selvää
vastausta tai kieltää Jeesuksen (jumaluuden), hänessä
ei ole Jumalan Henki eikä hän ole Jumalasta. Sellaiselta
ihmiseltä ei pidä ottaa vastaan mitään hengellistä opetusta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mistä tutkimuksesta on kyse? Olisiko laittaa lähdetietoa?<<<
Raamattu on koetinkivi kaikelle hengelliselle toiminnalle
ja opetukselle. Kaikki tulee perustua Raamatun ilmoitukseen.
Ramatun Sanaan tulee verrata kaikki hengellinen toiminta ja
opetus, onko se Raamatun SananHengen mukaista vai onko
se jotakin muuta.
Mitään hengellistä oppia tai toimintaa ei pidä koetella kenenkään
ihmisen opeilla eikä minkään kirkkokunnan oppeilla ja käytännöllä.
Kaikki koetellaan Raamatulla. Raamattu on siis lähdetieto tässä
asiassa. Jumala on antanut meille Raamatun sitä varten, että
me voimme oppia Hänestä ja ikuisuusasioista sekä ihmisestä
ja ihmisen pelastuksesta. Raamatun sivuilla Jumala itse kertoo
näistä asioista, Jumalan puhe on Totuus.
Lue Raamattua ja vertaa helluntailaisissa uskovissa
vaikuttavaa Henkeä Raamatun ilmoitukseen.
Yksi koetinkivi on tunnustaako uskovana esiintyvä henkilö
Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi (Jumalaksi). Jos ihminen
tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen sekä lihaan
tulleeksi Jumalaksi, henkilössä on ja vaikuttaa Jumalan Henki.
Jumalan Henki ihmisessä tekee ihmiselle mahdolliseksi tunnustaa
Jeesus.
Ja jos tämä tunnustus tulee iloisella mielellä, ilahduttaa sen
antajaa, se on lisävahvistus asiaan. Tämä koettelu löytyy
Johanneksen Kirjeistä Uuden Testamentin puolella.
Mikäli ihminen kiertää tämä asian, ei anna selvää
vastausta tai kieltää Jeesuksen (jumaluuden), hänessä
ei ole Jumalan Henki eikä hän ole Jumalasta. Sellaiselta
ihmiseltä ei pidä ottaa vastaan mitään hengellistä opetusta.
Mvh J - K"Kaikki tulee perustua Raamatun ilmoitukseen."
Niin, ja tuo Raamatun ilmoitus vaihtelee kirkkokuntien mukaan. Eli ei voi perustua siihen, koska se ei voi olla totuus, joka vaihtelee sen mukaan kuon mieli sanoo.
Mutta palaisin kysymykseeni, johon et vastannut:
"Mistä tutkimuksesta on kyse? Olisiko laittaa lähdetietoa?"
Sillä jos väitettäsi ei pystytä todistamaan ihmisaistein, se on harhaa.
- Anonyymi
Olen ollut uskovainen 51 vuotta. En ole tietääkseni koskaan puhunut kielillä. En ole myöskään kuullut kenenkään oikeasti puhuvan kielillä. Meidän seurakunnassa kukaan ei puhu kielillä. Olen kaksi kertaa kuullut jonkun uskovan mongertavan jotakin käsittämätöntä säksätystä, jonka oletan olleen heidän mielestään kielillä puhumista. Minulle tuli huono olo ja karvat nousi pystyyn. Oli kuin Saatana olisi mennyt näihin ihmisiin. Heistä huokui pahuus.
Olen ihan varmasti uudestisyntynyt.
Pidän kielilläpuhumisen lahjaa tarpeettomana, enkä usko, että sitä annetaan muusta syystä kuin siitä, että Jumalan työ edistyy kun joku, joka ei osaa ympärillä olevien ihmisten kieltä, kuulee omaa kieltään. Siis evankeliumin julistamiseksi tms. syystä. Nykyään evankeliumi on saavuttanut koko maailman kielialueet, joten kielillä puhumiseen tuskin on enää sen suurempaa tarvetta.- Anonyymi
niinpä kielilläpuhumiseen ei raamatullista tarvetta , sillä meillä on Raamattu , kun taas Apostolien aikaan ei ollut Uutta testamenttia , joka on saatettu meille HEIDÄN julistuksenaan, "jonka HE saivat tiedoksi" , uusia profetioita ei tarvitse , kaikki tarvittavat profetiat on raamatussa.
- Anonyymi
Kuka on sanonut, että olet uudesti syntynyt? Saatanako? Vai itse olet keksinyt olevasi uudesti syntynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on sanonut, että olet uudesti syntynyt? Saatanako? Vai itse olet keksinyt olevasi uudesti syntynyt?
>>>Kuka on sanonut, että olet uudesti syntynyt? Saatanako?
Vai itse olet keksinyt olevasi uudesti syntynyt?<<<
Mielenkiintoista että kysyt - "kuka on sanonut?"
Joku on siis sanonut!!!!!
Jos tarkoitat minua, alottajaa, voin kertoa sinulle,
jos et ole lukenut uskoontulo kertomustani:
Ennen uskoontuloani minulle puhui kaksi persoonaa.
Nämä persoonat olivat Pyhä Henki ja Saatana.
Pyhä Henki kehotti ja pyysi, ja lopulta suorastaan vaati,
minua tulemaan Jeesuksen luokse, jättämään itseni
Jeesukselle Kristukselle ja tekemään kokosydämisen
parannuksen kaikesta tietoisesta synnistä sekä lähtemään
seuraamaan Jeesusta Kristusta.
Saatana puheillaan minun ajatuksiini pyrki estämään minua
tekemästä tätä ratkaisua. Hän toi monenlaisia ajatuksia,
jotka luulin olevani omia viisaita ajatuksia. Mutta lopulta
Jumala paljasti minulle, että olin kuunnellut Saatanaa ja
hänen ohjeitaan elämässäni kun olin siirtänyt ratkaisua
tulevaistuuteen "oman viisauteni" kautta. Tätä minä en
olisi huomannut ja käsittänyt jos Jumala ei olisi puhunut
minulle ja paljastanut Saatanan juonia minua vastaan.
Kun sitten jättäydyin enkä kokenut mitään, Saatana
tuli taas ja puhui minulle melkolailla masentavaa tekstiä
ja minä taas luulin niitä ajatuksia, joita hän syötti minulle,
olevan minun omia ajatuksiani, Mutta näin ei ollut.
Sitten Jeesus tuli ihmisen kautta, Jeesus asuu uskovissa,
japuhui minulle. Jeesuksen puhe minulle oli täysin
päinvastaista kuin se mitä olin ajatellut, Minä olin ajatellut,
ettei Jeesus ota minua vastaa. Mutta nyt Jeesus tuli
vierelleni ja sanoi: "Sinä tulit minun luokseni, Sitä, joka minun
luokseni tulee, minä en heitä ulos. Sinä saat jäädä minun
luokseni ja minä en koskaan hylkää sinua."
Otin uskossa kiinni Jeesuksen Sanoista. Ne Sanat nostivat
minut kuiville Saatanan valheen avannosta.
Seuraavana maanantaina olin työmaalla ja Pyhä Henki
sanoi minulle: "Nyt sinä olet lähtenyt minun sinulle
valmistamalle tielle seuraamaan minua. Nyt minä tahdon,
että sinä tunnustat minun nimeni työkavereillesi, Tunnusta
heille, että Jeesus Kristus on sinun Herrasi ja Vapahtajasi.
Kun sitten tunnustin työkavereilleni Jeesuksen Herrakseni
ja Vapahtajaksen, minä koin pelastuksen, Minä tiesin, että
nyt olen pelastettu Jumalan lapsi ja pääsen taivaaseen
Jeesuksen ja Jumalan luokse vaikka tähän kuolisin.
Aivan käsittämättömän suuri ilo ja varmuus oli sydämessäni.
Minulle oli siis puhunut sekä Jumala, että Saatana.
Näiden henkilöiden puheet ovat vastakkaiset.
Jumalan puhe ja vaikutus vie ihmistä kohti Jeesusta Kristusta.
Saatanan puhe ja vaikutus vie ihmistä poispäin Jeesuksesta Kristuksesta.
Voit lukea uskoontulokertomukseni kokonaisuudessaan:
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625223
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KTuohon tuli väärä linkki, mutta ei se haittaa, kyllä
uskoontulokertomukseni löytyy myös siitä. Mutta
tässä oikea linkki
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän et tiedä siitä yhtään mitään, eikä se sinulle kuulukaan. Mutta en toden totta ole syntynyt uudesti sinun kuvittelemaasi uskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K"Nämä persoonat olivat Pyhä Henki ja Saatana."
Pyhä henki ei ole voinut vastata sinulle persoonana, koska se ei ole ollut mikään erillinen persoona. Eikä ole edelleenkään. Pyhä henki on vain yksi Jumalan olomuodoista maanpäällä. Muut olomuodot ovat Raamatun mukaan ihminen ja enkeli. Ei siis ole mitään erillistä Pyhä henki-persoonaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KPyhä Henki on yksi Isä Jumalan ilmenemismuodoista, ei oma Jumalasta erillinen persoonansa. Toinen on ihminen, kolmas enkeli. Jotkut uskovat jopa Jeesuksen olevan sellainen.
- Anonyymi
Kielillä puhuminen ei ole mikään varma tae siitä, että on täyttynyt Pyhästä Hengestä, koska väärissä uskonnoissa osataan myös puhua kielillä ja tehdä ihmeitä muutenkin. Esim. shamaanit osaavat puhua kielillä.
Jos helluntailainen ei noudata Jumalan lakia, hänessä ei ole Pyhän Hengen hedelmiä eikä hän ole tättynyt Pyhällä Hengellä, vaikka hän puhuisi kielillä. Helluntailaisuus on yleisesti ottaen perustettu laittomuudelle, joten siellä ei uudestisyntymistä tapahdu.
Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka tottelevat Jumalan lakia, mitä helluntailaiset eivät tee.
Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."
Raamatun mukaan monet tuomitaan kadotukseen laittomuutensa takia, vaikka he olisivat puhuneet kielillä ja profetoineet Jeesuksen nimessä. Tämä kohta soveltuu erittäin hyvin helluntailaisuuteen:
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
---
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - Anonyymi
Paavali myöntää lopulta, että sekava molotus, mitä esiintyi Korintissa "glossolalia" on pahasta. Eikä sitä pidä harjoittaa.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Paavalillakaan kun ei ollut oikeata Jerusalemissa helluntaina oikeiden apostolien saamaa vieraiden kielten armolahjaa. Siihen liittyi Pyhän Hengen näkyvä läsnäolo Tulisten Kielten muodossa.- Anonyymi
Ja sinä myönnät, että molotus jota työksesi tuot palstalle, on pahasta,
- Anonyymi
KORINTOSSA puhuttiin "glossolaliaa", mitä he pitivät armolahjana, salakielinä, hurmoskielinä, rukouskielinä, enkelin kielinä, ja vaikka mitä nimityksiä sille antoivatkin.
Alkukielen sana on joka kerta "glossolia", mikä tarkoittaa merkityksetöntä molotusta.
Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta. Kielilläpuhumista esiintyy pääosin karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa. Wikipedia
Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta.[1]
Kielilläpuhumista esiintyy pääosin karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa. Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee myös Haitin voodookulteissa ja šamanismissa sekä hindulaisuudessa. Näiden uskontojen piirissä uskotaan, että alttiutta kielilläpuhumiseen voidaan edistää hallusinogeeneillä.- Anonyymi
Jeesus ei puhunut hurmoskielillä "glossolaliaa", eikä kehottanut ketään niin tekemään.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
- Anonyymi
No just joo. On hihuleilla jutut.
- Anonyymi
>>>No just joo. On hihuleilla jutut.<<<
Selvä se, että "hihhuleilla" on jutut.
Jos uskovilla ei olisi näitä "juttuja",
he eivät olisi kohdanneet Jumalaa.
Mutta koska he ovat kohdanneet
Jumalan ja elävät Hänen kanssaan,
heillä on Jumalalta saatuja "juttuja".
Silloin ne jutut poikkeavat niiden
ihmisten jutuista, jotka elävät ilman
Jumalaa. Se on selvä se, eikö!
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>No just joo. On hihuleilla jutut.<<<
Selvä se, että "hihhuleilla" on jutut.
Jos uskovilla ei olisi näitä "juttuja",
he eivät olisi kohdanneet Jumalaa.
Mutta koska he ovat kohdanneet
Jumalan ja elävät Hänen kanssaan,
heillä on Jumalalta saatuja "juttuja".
Silloin ne jutut poikkeavat niiden
ihmisten jutuista, jotka elävät ilman
Jumalaa. Se on selvä se, eikö!
Mvh J - KOsa näistä jutuista on kuule ihan ihmisten itse keksimiä. Niitten hihhuleitten. Niitä ei Raamatun mukaisissa seurakunnissa tapaa.
- Anonyymi
Oikea Pyhä Henki on rukousyhteydessä hiljaa Jumalan kanssa.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.
Korinttolaisten ja Helluntailaisten "glossolian" hurmoshenki ei ole Pyhä Henki.- Anonyymi
Tuki sitten turpasi: Kirjoitit Oikea Pyhä Henki on rukousyhteydessä hiljaa Jumalan kanssa. Voit olla aivan hiljaa yhteydessä ihmistenkin kanssa. OLE HILJAA, NIIN KUIN ITSE OPETAT!
- Anonyymi
"Oikea Pyhä Henki on rukousyhteydessä hiljaa Jumalan kanssa"
Niin, koska Pyhä henki on itse Isä Jumala.
- Anonyymi
Sairasta touhua.
- Anonyymi
Skitsofrenian eri tyypit ja niiden ominaisuudet - Askel Terveyteen
Skitsofrenian eri tyypit ja niiden ominaisuudet. 3 minuuttia. Skitsofreniaa on montaa erilaista tyyppiä. Jotkut niistä voivat aiheuttaa hallusinaatioita, toiset harhaluuloja, ja jotkut voivat jopa johtaa epänormaaleihin pakkoliikkeisiin. Tässä artikkelissa käsittelemme oireita, jotka vallitsevat kussakin tyypissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skitsofrenian eri tyypit ja niiden ominaisuudet - Askel Terveyteen
Skitsofrenian eri tyypit ja niiden ominaisuudet. 3 minuuttia. Skitsofreniaa on montaa erilaista tyyppiä. Jotkut niistä voivat aiheuttaa hallusinaatioita, toiset harhaluuloja, ja jotkut voivat jopa johtaa epänormaaleihin pakkoliikkeisiin. Tässä artikkelissa käsittelemme oireita, jotka vallitsevat kussakin tyypissä.https://www.kaypahoito.fi › khp00031
Skitsofrenia - Käypä hoito
Skitsofrenia on mielenterveyden häiriö joka ilmenee muun muassa harhaluuloina, aistiharhoina, hajanaisena puheena, aloitekyvyttömyytenä ja sosiaalisena vetäytymisenä. Oireet vaihtelevat sairastuneilla suuresti. Hoitomuotoina käytetään pitkäaikaista psykoosilääkitystä ja erilaisia psykososiaalisia terapioita. Mistä skitsofrenia johtuu?
- Anonyymi
Delfoin oraakkelit asuivat luolissa, jossa ne altistui erilaisille kaasuille, kuten radon kaasuille.
Oraakkelit ja ennustajat puhuivat samalla tavalla "glossolaliaa", mitä esim. siellä Korintossa kutsuttiin enkelien kieleksi, joita molotuksia erityiset selittäjät yrittivät muutta ymmärrettäviksi ennustuksiksi.
Korintossa kielillä puhuminen oli yleinen ilmiö paljon ennen Paavalin sinne matkustamista.- Anonyymi
Oraakkelin puhetta matkittiin yleisesti seurakunnassa, koska sitä arvostettiin ja pidettiin enkelien puheena.
Paavalin piti toppuutella innostusta kielillä puhumiseen.
1.Kor.14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
(Biblia 1776) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oraakkelin puhetta matkittiin yleisesti seurakunnassa, koska sitä arvostettiin ja pidettiin enkelien puheena.
Paavalin piti toppuutella innostusta kielillä puhumiseen.
1.Kor.14:9
(Biblia 1776)Niin myös te, jos te kielillä puhutte ja ette puhu selkiästi; kuinka se ymmärretään, mitä puhuttu on? Sillä te puhutte tuuleen.
(Biblia 1776)
Detsamma gäller nu för eder; om I icke med edra tungor frambringen begripliga ord, huru skall man då kunna förstå vad I talen? Då bliver det ju ett tal i vädret.
So likewise ye, except ye utter by the tongue words easy to be understood, how shall it be known what is spoken? for ye shall speak into the air. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin myös te, jos te kielillä puhutte ja ette puhu selkiästi; kuinka se ymmärretään, mitä puhuttu on? Sillä te puhutte tuuleen.
(Biblia 1776)
Detsamma gäller nu för eder; om I icke med edra tungor frambringen begripliga ord, huru skall man då kunna förstå vad I talen? Då bliver det ju ett tal i vädret.
So likewise ye, except ye utter by the tongue words easy to be understood, how shall it be known what is spoken? for ye shall speak into the air.Sana γλωσσα (glossa gloce-sah' ) tongue
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi 1100
γλωσσα
glossa gloce-sah' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana γλωσσα (glossa gloce-sah' ) tongue
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi 1100
γλωσσα
glossa gloce-sah'Ihminen ei erota todellisuutta ja omia kuvitelmiaan toisistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei erota todellisuutta ja omia kuvitelmiaan toisistaan.
Ketjun kommenteista voi päätellä joidenkin joidenkin ketjuun kirjoittaneiden kuulevan ihmisten ajatukset. Tai voi olla kyseessä vain yksi henkilö joka näyttää kuulevan ajatuksia.
- Anonyymi
Ajatukset eivät ole rukouksia. Eikä ajatteleminen ole rukoilemista. Daavid sanoo Psalmissa: Kiitetty olkoon Herra, sillä hän on kuullut minun rukousteni äänen. Ääntä tuotetaan puhumalla ja korvilla kuullaan puhumalla tuotettu ääni.
Jeesus opettaa rukouksesta: Kun rukoilette, sanokaa, sanominen, sanojen tuottaminen on puhumista.
Paavali opetti kielillä puhumisesta: puhukoot itselleen ja Jumalalle. Siis puhukoon Jumalalle, EI OLE kirjoittuna: ’ajatelkoon’.
Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Ihminen puhuu tai kuulee. Jumala puhuu ja Jumala kuulee. Ihmiset eivät kommunikoi toistensa kanssa ajattelemalla ja lukemalla ajatuksia. Ajatusten avulla rukoileminen on Raamatun Sanalle vieras ja järjellä käsittämätön oppi.
Pelastuminen toteutuu sanomalla: jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Vuoretkin siirtyvät sanomalla: minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
Jumala loi ihmisen kaltaisekseen ja omaksi kuvakseen: jo alussa on kirjoitettuna: Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
Rukoileminen on äänen puhumista, puhetta Jumalalle. ”Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää”.- Anonyymi
Meinaatko ettei kuuromykkä osaa rukoilla?
"Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin."
Oikea Pyhä uskon Henki annetaa ihmisille Kristillisessä yhdessä kasteessa. Ei missään helluntailaisten kuivakasteissa ja molotuksissa, selälleen kaatuiluissa jossain hämärissä lahkokellareissa. - Anonyymi
Jeesus opettaa RAAMATUSSA:
"Rukoilkaa te siis näin :
"Isä meidän , joka olet taivaissa !
Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi
myös maan päällä niinkuin taivaassa." Matt: 6: 9-13 - Anonyymi
Korintossa rukoiltiin kielillä paljon aikaisemmin kuin Paavali sinne edes matkusti.
Paavali matki Korinton Delfoin oraakkelin kielillä puhumista, jotta pääsi Korinttolaisten suosioon. Paavali oli kuin tuuliviiri, jokaiselle jotakin hyvää heidän suosioon pääsemisesi.
Glossolian, eli hurmoskielillä puhuminen oli avain Korinttolaisten sydämeen.
Lopulta Paavali yritti vieroittaa seurakuntalaisia pois tuosta glossolian molotuksesta, missä ei ole mitään järkeä.
Niin myös te, jos te kielillä puhutte ja ette puhu selkiästi; kuinka se ymmärretään, mitä puhuttu on? Sillä te puhutte tuuleen.
(Biblia 1776)
Paavali kirjoitti juuri Korintossa tunnustuskirjeen kauas Italiaan Roomaan, että valehtelee tarvittaessa, eikä pidä sitä edes syntinä. Tarkoitus pyhittää keinot, meinasi Paavali.
Yksi sisarista vei kirjeen sitten Roomaan.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko ettei kuuromykkä osaa rukoilla?
"Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin."
Oikea Pyhä uskon Henki annetaa ihmisille Kristillisessä yhdessä kasteessa. Ei missään helluntailaisten kuivakasteissa ja molotuksissa, selälleen kaatuiluissa jossain hämärissä lahkokellareissa.Huokaukset voi kuulla, siis sanoin kuvaamattomlla huokauksilla eli huokauksia ei voi sanoiksi pukea.
- Anonyymi
Hauskasti keksitty. Mutta rukoilla voi myös hiljaa mielessään. Sitä sanotaan ajattelemiseksi.
- Anonyymi
Kristukseen kastetulla on Jeesuksen kasteessa lupaama Totuuden Hengen lahja. Se on Jeesuksen kärsimykset nähnyt Henki, Jeesuksen usko meissä, kasteen lahja.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Kuolettavan myrkyn juominen helluntaiseurakunnissa on Jumalasta
Riivaajien ulosajo helluntaiseurakunnissa on Jumalasta
Sairasten parantaminen seurakunnissa on Jumalasta
Käärmeiden käsin nostelu seurakunnissa on Jumalasta
Markuksen evankeliumi:
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Minä itse olen uskoontuloni jälkeen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja juonut kuolettavaa myrkkyä, ja juon
Minä itse olen uskoontuloni jälkeen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja ajanut riivaajia ulos, ja ajan
Minä itse olen uskoontuloni jälkeen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja parantanut sairaita, ja parannan
Minä itse olen uskoontuloni jälkeen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja nostanut käsin äärmeitä, ja nostan
Minä itse olen uskoontuloni jälkeen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja MINUA SEURAAVAT KAIKKI NÄMÄ MERKIT KOSKA USKON
Markuksen evankeliumi:
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
P.S. Tämähän tuosta yllä olevasta listasta unohtui kun puhunhan minä myös ymmärrettävästi kaikkia maailman kieliäkin, kiinankieltä, intiankieltä, venäjänkieltä, kaikkia kieliä.
Kiinalaiset turistit aina ihmettelevät että kuinka minä kiinankieltä osaan, ja sanovat toinen toisillensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
Olen helluntailainen, uskon ja siksi osaan teidän kieltänne, kaunista kiinankieltänne!
OSAAN KAIKKIA MAAILMAN KIELIÄ ja KAIKKI MAAILMAN IHMISET YMMÄRTÄVÄT MINUA koska USKON ja JEESUKSEN NIMESSÄ PUHUN KIINANKIELTÄ!
P.S. Tämä tuosta yllä olevasta listasta unohtui:
Minä itse olen uskoontuloni jälkeen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhunut, ja puhun, kielillä aivan samalla tavalla kuin voimme apostolien teoista lukea apostolien täyttyneen Pyhällä Hengellä. JA PUHUNEEN YMMÄRRETTÄVIÄ VIERAITA KIELIÄ!
Apostolien teot:
2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
2:9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
2:10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
2:11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
2:12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"- Anonyymi
Ihanaa että kaikki nuo viisi merkkiä sinua seuraavat, koska uskot!
Jeesuksen nimessä ajat ulos riivaajia; puhut uusia (ymmärrettäviä) kieliä; nostat käsin (kuolettavan myrkyllisiä) käärmeitä; juot kuolettavaa (rikkihappoa; rotanmyrkkyä; edellisenä päivänä vanhaksi mennyttä maitoa; liuotinaineita); parannat sairaita YOU`RE THE MAN!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa että kaikki nuo viisi merkkiä sinua seuraavat, koska uskot!
Jeesuksen nimessä ajat ulos riivaajia; puhut uusia (ymmärrettäviä) kieliä; nostat käsin (kuolettavan myrkyllisiä) käärmeitä; juot kuolettavaa (rikkihappoa; rotanmyrkkyä; edellisenä päivänä vanhaksi mennyttä maitoa; liuotinaineita); parannat sairaita YOU`RE THE MAN!!!mitä älyä on nostella käsin käärmeitä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä älyä on nostella käsin käärmeitä !
Tai puhua YMMÄRRETTÄVÄÄ vierasta kieltä?
Sitä varmaan aloittajakin ja
puhuu vain KENENKÄÄN YMMÄRTÄMÄTTÖMIÄ vieraita kieliä,
joita vain pikkuvauvat ymmärtävät ja
niillä Jeesusta seuraavien kanssa keskustelevat,
syntyjä syviä keskenään pohtien! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai puhua YMMÄRRETTÄVÄÄ vierasta kieltä?
Sitä varmaan aloittajakin ja
puhuu vain KENENKÄÄN YMMÄRTÄMÄTTÖMIÄ vieraita kieliä,
joita vain pikkuvauvat ymmärtävät ja
niillä Jeesusta seuraavien kanssa keskustelevat,
syntyjä syviä keskenään pohtien!Pikkuvauvat ne vasta älykkäitä ja viisaita ovat, eikä oppi ojaan kaada, ajattelee varmaan niiden kanssa leperrellessään, ja niiltä oppia saadessaan.
- Anonyymi
mistä tiedät kuka siellä ärjyy äänessä, saatanakin tekee hyviä ihmetekoja.
- Anonyymi
>>>mistä tiedät kuka siellä ärjyy äänessä, saatanakin tekee hyviä ihmetekoja.<<<
Ei mitään pahaa, ettei jotaki hyvääkin: Sinä et kiellä, että Jumalakin tekee ihmetekoja.
Sinähän jopa tunnustat myös Jumalan tekevän ihmeitä. Jumala siis elää ja vaikuttaa ja sinä uskot sen. Se tekstissäsi on positiivista ja hyvää. Kiitos!
- Anonyymi
Kielillä puhuminen ei ole mikään varma tae siitä, että on täyttynyt Pyhästä Hengestä, koska väärissä uskonnoissa osataan puhua myös kielillä ja tehdä ihmeitä muutenkin. Esim. shamaanit ja gurut osaavat puhua kielillä.
Jos helluntailainen ei noudata Jumalan lakia, hänessä ei ole Pyhän Hengen hedelmiä eikä hän ole täyttynyt Pyhällä Hengellä, vaikka hän puhuisi kielillä. Helluntailaisuus on yleisesti ottaen perustettu laittomuudelle, joten siellä ei uudestisyntymistä tapahdu.
Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka tottelevat Jumalan lakia, mitä helluntailaiset eivät tee.
Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."
Raamatun mukaan monet tuomitaan kadotukseen laittomuutensa takia, vaikka he olisivat puhuneet kielillä ja profetoineet Jeesuksen nimessä. Tämä kohta soveltuu erittäin hyvin helluntailaisuuteen:
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
---
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.- Anonyymi
Mihin lahkoon sinä kuulut?
- Anonyymi
Kirjoitit satua suoraan pimydestä.
- Anonyymi
Anonyymi
2023-07-05 12:20:08
Tuo kirjoitus on Herrasta, totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin lahkoon sinä kuulut?
Mitä edellä on krjoitettu, se löytyy Raamatusta. On ihan selvä asia, ettei kaikki kielilläpuhuminen tule Jumalasta. Niin opettaa myös Raamattu ja edellä on ao. viittaukset jakeisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit satua suoraan pimydestä.
Raamattu varoittaa vääristä profeetoista, jotka osaavat tehdä ihmeitä, joten se ei yksin riitä, että tapahtuu ihme. Sen lisäksi pitää koetella, tuleeko ihme Jumalasta. Kaikki kaatumiset ja kielillä puhumiset eivät tule Jumalasta.
Raamatun mukaan sellaiset ihmeet eivät ole Jumalasta, jotka tehdään laittomuudessa. Helluntailaisuus on perustettu laittomuudelle, harhaopeille ja väärille profetoille, mikä antaa painavan syyn olla todella varovainen ja koetella.
5 Moos 13:1 Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
2 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
3 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
4 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
5 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
----
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2023-07-05 12:20:08
Tuo kirjoitus on Herrasta, totta.Havainto kommentiin: 2023-07-05 14:05:49
Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle ääriluterilaisuuden opit ja saatanan synagoogan valheet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä edellä on krjoitettu, se löytyy Raamatusta. On ihan selvä asia, ettei kaikki kielilläpuhuminen tule Jumalasta. Niin opettaa myös Raamattu ja edellä on ao. viittaukset jakeisiin.
>>>On ihan selvä asia, ettei kaikki kielilläpuhuminen tule Jumalasta. <<<
Ei mitään pahaa, ettei siinä jotaki hyvääkin olisi.
"Ottakaa se mikä hyvää on."
Positiivista ja hyvää tuossa tekstissäsi on se, että
sinä tunnustat, että on myös Jumalasta tulevaa
keilillä puhumista. Kiitos!
Huonoa ja pahaa tuossa on se, että sinä tunnut
tuomitsevan kaikki kielillä puhumiset olevan
Saatanasta. Annat siis Saatanalle kunnian myös
Jumalan vaikuttamasta kielillä puhumisesta.
Ja se ei tietenkään ole hyvä asia.
Mvh J - K
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu varoittaa vääristä profeetoista, jotka osaavat tehdä ihmeitä, joten se ei yksin riitä, että tapahtuu ihme. Sen lisäksi pitää koetella, tuleeko ihme Jumalasta. Kaikki kaatumiset ja kielillä puhumiset eivät tule Jumalasta.
----
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.>>>Raamattu varoittaa vääristä profeetoista, jotka osaavat tehdä ihmeitä,<<<
Tiedätkö, että tämä yksi virke paljastaa sen kirjoittajan?
Kenelläkään uskovalla, ei profeetalla, eikä kenelläkään
muullakaan uskovalla, ole ihmeiden tekemisen taitoa.
Kukaan uskova ei osaa tehdä ihmeitä.
Koska sinä kuitenkin kirjoitat, niin kuin kirjoitat,
se sanoo sinusta paljon. Sen huomaa uudestisyntynyt
Raamattua tunteva hengellinen uskova.
Hengellinen uskova ei koskaa sano eikä kirjoita uskovalla
olevan joku ihmeiden tekemisen taito, että ihminen osaisi
tehdä ihmetekoja. Hän ei myöskään sano, ettei uskovalla
ole näitä taitoja koska hän käsittää, ettei kenelläkään
uskovalla ole näitä taitoja
Jumala voi toimia ihmisessä ja ihmisen kautta tehden
ihmetekoja. Mutta ihminen ei osaa tehdä ihmeitä.
Mvh J - K
- Anonyymi
Jeesuksen ajan ihmeet ja tunnusteot oli ja meni.
Jeesus ei lupaa tehdä enää mitään näkyviä merkkejä ja ihmeitä.
Ihmeiden ja merkkien perässä juoksivat joutuvat harhaan.
Mark. 8:12
Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta."
Markuksen lopun puheet ihmeistä ja merkeistä on osoittatunut tuntemattoman kirjoittajan katteettomiksi lupauksiksi.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Lahkotelttojen ihmeet ovat tämän lajin ihmeitä:
Ilm. 16:14
"Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä"- Anonyymi
>>>"Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä"<<<
Positiivista ja hyvää tuossa tekstissäsi on se, että tunnustat,
että ihmeitä tapahtuu. Mutta negatiivista ja pahaa tuossa
on se, että sinun jumalasi on passiivinen sivusta seuraaja.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/452130050
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä"<<<
Positiivista ja hyvää tuossa tekstissäsi on se, että tunnustat,
että ihmeitä tapahtuu. Mutta negatiivista ja pahaa tuossa
on se, että sinun jumalasi on passiivinen sivusta seuraaja.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/452130050
Mvh J - KMvh J - K,
Mitä sinä et näytä tajuavan on, että helluntailainen äärikarismaattisuus ei ole Jumalasta, vaikka ihmeitä tapahtuu, koska se kaikki tehdään laittomuudessa, harhaopeissa ja vieraassa tulessa.
Sinä olet aloituksessa eritellyt erilaisia ihmeitä. Mikä saa sinut luulemaan, että ne ovat Pyhästä Hengestä?
Raamattu varoittaa vääristä profeetoista, jotka osaavat tehdä ihmeitä, joten ihme ei yksin riitä todistukseksi. Sen lisäksi pitää koetella, tuleeko ihme Jumalasta. Kaikki kaatumiset ja kielillä puhumiset eivät tule Jumalasta.
----
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K,
Mitä sinä et näytä tajuavan on, että helluntailainen äärikarismaattisuus ei ole Jumalasta, vaikka ihmeitä tapahtuu, koska se kaikki tehdään laittomuudessa, harhaopeissa ja vieraassa tulessa.
Raamattu varoittaa vääristä profeetoista, jotka osaavat tehdä ihmeitä, joten ihme ei yksin riitä todistukseksi. Sen lisäksi pitää koetella, tuleeko ihme Jumalasta. Kaikki kaatumiset ja kielillä puhumiset eivät tule Jumalasta.
----
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.Raamattu varottaa myös kovin monia ryhtymästä opettajaksi.
Sillä opettajaksi ryhtyvä väärin opettava henkilö saa siitä
kovan tuomion. Siis ilman Jumalan kutsua ryhtyy Raamatun
opettajaksi.
Mutta koska täällä joku on mainostanut minun kokemiani
Jumalan tekemiä ihmeitä, minä panen tähän linkin, josta
sinäkin voit lukea niistä ja arvioida rehellisesti omassa
sydämessäsi onko ne Jumalasta ja raamatullisia ihmeitä.
Minä itse tiedän, että ne ovat Jumalasta Jumalan tekemiä
ihmeitä. Mutta monet eivät tätä tiedä. Monilla ihmisillä
on vaikea käsittää, että Elävä Jumala tahtoo elää heissä
ja heidän kauttaan. Monet ihmiset eivät ymmärrä, että
heillä on mahdollista saada Elävä Jumala kulkemaan
kanssaan ja kokea Hänen apuaan elämän nonissa
vaikeuksissa. Tämä johtuu usein väärästä opetuksesta.
Me uskovat emme ole ilman vaikeuksia. Mutta
vaikeuksissamme on Elävä Jumala ja Hän tahtoo
auttaa meitä kun käännymme Hänen puoleensa.
Jumalan antama apu on myös koettavissa. Se on
monesti täysin yliluonnollinen apu, mutta joskus
myös aivan luonnollinen apu, jota emme edes
ajattele, emmekä tiedä, Jumalan ilmestymiselle.
Siksi olen kirjoittanut sivustollani näistä asioista
rohkaistaakseni uskovia kääntymään Jumalan
puoleen.
Ole hyvä! Var sågod!
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243741 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K,
----
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.>>>Mitä sinä et näytä tajuavan on, että helluntailainen
äärikarismaattisuus ei ole Jumalasta,<<<
En minä ole mikään helluntailainen äärikarsimaatikko.
En siis ole sellainen äärikarsimaatikko kuin mitä tällä
palstalla äärikarismaatikolla tarkoitetaan.
Mutta olen helluntailainen koska Jumala pyysi, ja
lopulta vaati, minua menemään helluntaiseurakuntaan
jättäytymään Hänelle Hänen käsiinsä Hänen opetukseensa.
Siksi minä tiedän, että helluntailaisuus on Jumalasta, ja että
Jumalan Henki on siellä ja vaikuttaa uskovissa ja heidän
kauttaan yksilöuskovan ja seurakunnan parhaaksi.
Sitten tiedän, että helluntaiseurakunnat ovat lähinnä
raamatullista oppia ja käytäntöä. Itsekin olen Raamattua
lukemalla Herran edessä saanut oppini Jumalalta, Niitä ei
ihmiset ole minulle opettaneet eikä päähän päntänneet.
Sitten monta kertaa Jumala on vahvistanut antamansa
opin seurakunnassa julistetun sanan kautta. Pastori on
saattanut opettaa aivan samalla tavalla kuin olen itse
Raamatusa löytänyt, oppinut ja käsittänyt. Tästä johtuen
olen käsittänyt, että pastorikin on saanut oppinsa
Raamatusta suoraan Jumalalta Pyhässä Hengessä.
Siksi teidän, että helluntailaisuus on Jumalasta.
Näistä asioista johtuen tiedän, että helluntailaisuuden
vastustajat ja herjaajat eivät ole Jumalasta, tai heidän
sanomansa, sanat, eivät ole Jumalasta. He vastustavat
Jumalaa, Herraa Jeesusta Kristusta, ehkä tahallisesti tieten
tahtoen, mutta ehkä myös joku vastustaa ja herjaa
tietämättömänä epäuskossa, niin kuin eräs henkilö
Apostolien teoissa kertoo itsestään ennen uskoon tuloaan
tehneet.
Siten tähän aivan lopuksi tulkoon sinulle ja kaikille
lukijoille tiettäväksi; minä en ole koskaan kaatunut
lattialle enkä mihinkään muuhunkaan kenenkään
rukoilemisen tähden tai kautta tai vaikutuksesta,
en Jumalan vaikutuksesta enkä ihmisen kaatamana.
En ole koskaaan etsinyt enkä tavoitellut kaatumista.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mitä sinä et näytä tajuavan on, että helluntailainen
äärikarismaattisuus ei ole Jumalasta,<<<
En minä ole mikään helluntailainen äärikarsimaatikko.
En siis ole sellainen äärikarsimaatikko kuin mitä tällä
palstalla äärikarismaatikolla tarkoitetaan.
Mutta olen helluntailainen koska Jumala pyysi, ja
lopulta vaati, minua menemään helluntaiseurakuntaan
jättäytymään Hänelle Hänen käsiinsä Hänen opetukseensa.
Siksi minä tiedän, että helluntailaisuus on Jumalasta, ja että
Jumalan Henki on siellä ja vaikuttaa uskovissa ja heidän
kauttaan yksilöuskovan ja seurakunnan parhaaksi.
Sitten tiedän, että helluntaiseurakunnat ovat lähinnä
raamatullista oppia ja käytäntöä. Itsekin olen Raamattua
lukemalla Herran edessä saanut oppini Jumalalta, Niitä ei
ihmiset ole minulle opettaneet eikä päähän päntänneet.
Sitten monta kertaa Jumala on vahvistanut antamansa
opin seurakunnassa julistetun sanan kautta. Pastori on
saattanut opettaa aivan samalla tavalla kuin olen itse
Raamatusa löytänyt, oppinut ja käsittänyt. Tästä johtuen
olen käsittänyt, että pastorikin on saanut oppinsa
Raamatusta suoraan Jumalalta Pyhässä Hengessä.
Siksi teidän, että helluntailaisuus on Jumalasta.
Näistä asioista johtuen tiedän, että helluntailaisuuden
vastustajat ja herjaajat eivät ole Jumalasta, tai heidän
sanomansa, sanat, eivät ole Jumalasta. He vastustavat
Jumalaa, Herraa Jeesusta Kristusta, ehkä tahallisesti tieten
tahtoen, mutta ehkä myös joku vastustaa ja herjaa
tietämättömänä epäuskossa, niin kuin eräs henkilö
Apostolien teoissa kertoo itsestään ennen uskoon tuloaan
tehneet.
Siten tähän aivan lopuksi tulkoon sinulle ja kaikille
lukijoille tiettäväksi; minä en ole koskaan kaatunut
lattialle enkä mihinkään muuhunkaan kenenkään
rukoilemisen tähden tai kautta tai vaikutuksesta,
en Jumalan vaikutuksesta enkä ihmisen kaatamana.
En ole koskaaan etsinyt enkä tavoitellut kaatumista.
Mvh J - K>>>Mutta olen helluntailainen koska Jumala pyysi<<<
Tästä tiedän, ettei sinulle ole puhunut Jumala.
Tiedän erään henkilön, joka sai profetian äärikarismaattisesta helluntaiseurakunnasta, ettei siellä ole asiat kunnossa ja lopulta henkilö lähti sieltä pois. Myöhemmin hän sai opetusta Herralta lisää nimenomaan siitä, että helluntaiseurakunnassa on mm. lahkolaisuuden syntiä ja muuta laittomuutta, minkä takia ne eivät ole Jumalasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu varottaa myös kovin monia ryhtymästä opettajaksi.
Sillä opettajaksi ryhtyvä väärin opettava henkilö saa siitä
kovan tuomion. Siis ilman Jumalan kutsua ryhtyy Raamatun
opettajaksi.
Mutta koska täällä joku on mainostanut minun kokemiani
Jumalan tekemiä ihmeitä, minä panen tähän linkin, josta
sinäkin voit lukea niistä ja arvioida rehellisesti omassa
sydämessäsi onko ne Jumalasta ja raamatullisia ihmeitä.
Minä itse tiedän, että ne ovat Jumalasta Jumalan tekemiä
ihmeitä. Mutta monet eivät tätä tiedä. Monilla ihmisillä
on vaikea käsittää, että Elävä Jumala tahtoo elää heissä
ja heidän kauttaan. Monet ihmiset eivät ymmärrä, että
heillä on mahdollista saada Elävä Jumala kulkemaan
kanssaan ja kokea Hänen apuaan elämän nonissa
vaikeuksissa. Tämä johtuu usein väärästä opetuksesta.
Me uskovat emme ole ilman vaikeuksia. Mutta
vaikeuksissamme on Elävä Jumala ja Hän tahtoo
auttaa meitä kun käännymme Hänen puoleensa.
Jumalan antama apu on myös koettavissa. Se on
monesti täysin yliluonnollinen apu, mutta joskus
myös aivan luonnollinen apu, jota emme edes
ajattele, emmekä tiedä, Jumalan ilmestymiselle.
Siksi olen kirjoittanut sivustollani näistä asioista
rohkaistaakseni uskovia kääntymään Jumalan
puoleen.
Ole hyvä! Var sågod!
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243741Sinä elät helluntailaisessa laittomuudessa, joten en usko sinua. Raamattu kehottaa hylkäämään sellaiset opettajat, jota yrittävät ihmeillä taivuttaa ihmiset laittomuuteen. Tämä asia on tullut nyt minulle entistä selvemmäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä elät helluntailaisessa laittomuudessa, joten en usko sinua. Raamattu kehottaa hylkäämään sellaiset opettajat, jota yrittävät ihmeillä taivuttaa ihmiset laittomuuteen. Tämä asia on tullut nyt minulle entistä selvemmäksi.
>>>yrittävät ihmeillä taivuttaa ihmiset laittomuuteen.<<<
Missä, ja millä sanoilla, minä yritän taivutella ihmiset laittomuuteen?
Enhän minä yritä taivutella ihmisiä laittomuuteen vaan koetan
saada ihmisiä uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Se on minun tavoite. Samalla tiedän, etten minä voi saada
ketään uskoon Jeesukseen. Se on Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan
tehtävä ja teko kun joku tulee Herraan uskovaksi.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>yrittävät ihmeillä taivuttaa ihmiset laittomuuteen.<<<
Missä, ja millä sanoilla, minä yritän taivutella ihmiset laittomuuteen?
Enhän minä yritä taivutella ihmisiä laittomuuteen vaan koetan
saada ihmisiä uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Se on minun tavoite. Samalla tiedän, etten minä voi saada
ketään uskoon Jeesukseen. Se on Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan
tehtävä ja teko kun joku tulee Herraan uskovaksi.
Mvh J - K>>>Missä, ja millä sanoilla, minä yritän taivutella ihmiset laittomuuteen?<<<
Helluntailaisuudessa ei lakia noudateta, minkä takia Jeesus ei teitä pelasta.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
- Anonyymi
Helluntailaisuus eli Parhamilaisuus o Amerikasta tänne kuskattu harhaoppin uskonlahko eli heresia. Paha eksytys.
Maallikot reihuu hurmoshenkien vallassa ja yrittää eksyttää kristittyjä liittymään vieraseen uskontoon.
Oikeat kristityt eivät mene mukaan helluntailaisuuteen.- Anonyymi
Aatteleppa jos luterilainen helluntailaisuutta herjaava leipäpappi tulee
Jumalan kutsuun ja Jumalan armon vaikutuksen alle ja tulee uskoon ja
täyttyy Pyhällä Hengellä ja saa kielillä puhumisen armolahjan, puhuu
kielillä ja ylistää Jumalaa kielillä puhuen. Hän kiittää Jumalaa myös
ymmärryksellä siitä, että hänkin sai kokea Jumalan armo ja rakkauden
sekä Jumalan elämää antavan Pyhän Hengen Voiman.
Sitten kun hän menee omiensa joukkoon ja alkaa kertomaan kokemastaan,
häntä katsotaan alta kulmien. Häneltä kysytään heti, että onko hänestä
tullut helllluuuntaiiiilainen. Ehkä hän itsekin huoma nyt, ettei häntä erota
helluntailaisista uskovista mikään. Hän huomaakin olevansa nyt
helluntailainen ja helluntailaiset hänelle rakkaita sisaria ja veljiä Kristuksessa.
Kun sitten hänen esimiehensä saavat kuulla, että pappi on hurahtanut
helluntailaiseksi, hän saa potkut työstään sillä, eihän tuollaista hihhulointia
voi kirkossa sallia. Mihin hän nyt uskovana menee ja mitä tekee?
Eräs luterilainen pappi tutki Lars Leevi Laestadiosta ja lestadiolasisuutta.
Hän totesi ihmeissään: "Mutta Lars Leevihän oli helluntailainen!".
Miksi Lars Leevi oli helluntailainen? Koska hän koki uudestisyntymisen
ja Pyhän Hengen täyteyden. Ja häntä tutkinut pappi totesi, ettei
mikään enää erottanut häntä helluntailaisista. Mutta Lars Leevi
kuoli ennen kuin ehti opettaa seuraajiaan näistä löydöistään.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailainen ja helluntailaiset hänelle rakkaita sisaria ja veljiä Kristuksessa.
Mvh J - KMolotusporukat ja jenkkkilahkot kannattaa kiertää kaukaa.
Saatana puhuu enkelien kielillä glossolaliaa, koska oli taivaan ex-ylienkeli.
Oli taivaan ylistyskuoron johtaja. Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja lahkoihin.
Itsensä ylistämiseksi.
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KÄlä sotke Kristittyjä Lestadiolaisia väärämielisiin Helluntailasiin.
Mitä yhteistä on Kristuksella ja Parhamilla? ei mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sotke Kristittyjä Lestadiolaisia väärämielisiin Helluntailasiin.
Mitä yhteistä on Kristuksella ja Parhamilla? ei mitään.Kristitty....putlerikin on ns. Kristitty!
Lestalaisissa ei ole monta jeesuksen seuraajaa, suurin osa ei tajua asiasta mitään, kunhan jonossa kinnaavat vaununsa suviseuroohin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristitty....putlerikin on ns. Kristitty!
Lestalaisissa ei ole monta jeesuksen seuraajaa, suurin osa ei tajua asiasta mitään, kunhan jonossa kinnaavat vaununsa suviseuroohin.Lestadiolaiset on Kristittyjä, mutta Helluntailaiset eivät ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KHelluntailaisuudessa ei kukaan uudestisynny, koska helluntailaisuus on perustettu laittomuudelle, väärille prfetioille ja vieraalle tulelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuudessa ei kukaan uudestisynny, koska helluntailaisuus on perustettu laittomuudelle, väärille prfetioille ja vieraalle tulelle.
Ajatteleppas kun helluntailaisuutta herjaava luterilainen leipäpappi
tulee uskoon ja saa Pyhän Hengen, puhuu kielillä ja ylistää Jumalaa
uusin kielin. Mikä hänet erottaa helluntailaisista kun Henki yhdistää
hänet uskoviin?
Tämä tulee tapahtumaan, tahdoit sinä nyt sitä tai et.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestadiolaiset on Kristittyjä, mutta Helluntailaiset eivät ole.
Sinähän et sitä päätä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatteleppas kun helluntailaisuutta herjaava luterilainen leipäpappi
tulee uskoon ja saa Pyhän Hengen, puhuu kielillä ja ylistää Jumalaa
uusin kielin. Mikä hänet erottaa helluntailaisista kun Henki yhdistää
hänet uskoviin?
Tämä tulee tapahtumaan, tahdoit sinä nyt sitä tai et.
Mvh J - KKoita jo tajuta, ettei helluntailaisuudessa uudestisynnytä. Laittomuudessa ja väärissä profetoissa ei kukaan uudestisynny. Väärät profeetat tekevät ihmeitä ja puhuvat kielillä, mikä ei tässä tapauksessa tule Jumalasta.
Näyttää siltä, ettet sinä edes käsitä sitä, mitä Jeesus tarkoitti uudestisyntymisellä. Hän viittasi Hesekielin kirjan profetiaan.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita jo tajuta, ettei helluntailaisuudessa uudestisynnytä. Laittomuudessa ja väärissä profetoissa ei kukaan uudestisynny. Väärät profeetat tekevät ihmeitä ja puhuvat kielillä, mikä ei tässä tapauksessa tule Jumalasta.
Näyttää siltä, ettet sinä edes käsitä sitä, mitä Jeesus tarkoitti uudestisyntymisellä. Hän viittasi Hesekielin kirjan profetiaan.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.Ajattele kun luterilainen helluntailaisia uskovia
herjaava leipäpappi tulee uskoon ...
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuudessa ei kukaan uudestisynny, koska helluntailaisuus on perustettu laittomuudelle, väärille prfetioille ja vieraalle tulelle.
>>>Helluntailaisuudessa ei kukaan uudestisynny,<<<
En minäkään usko, enkä väitä, että helluntailaisuudessa
joku uudestisyntyy.
Raamatun mukaan ihminen uudestisyntyy Kristuksessa Jeesuksessa.
Kun syntinen ihminen tulee Jeesuksen luokse ja uskoo Häneen,
Jumala asettaa hänet sisälle Jeesukseen Kristukseen ja Hänessä
uudestisynnyttää Jeesukseen uskovan ihmisen Jumalan lapseksi.
Uudestisyntyminen tapahtuu Jeesuksessa Kristuksessa, ei
helluntailaisuudessa.
1 Kor 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa
Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä
teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
2 Kor 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus;
Ef 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa
2:13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa,
Gal 3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia
Kristuksessa Jeesuksessa.
1 Kor 1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne
Kristuksessa Jeesuksessa,
1 Tess 1:1 Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten
seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Armo teille ja rauha!
1 Joh 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut
ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen;
ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa,
Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja
iankaikkinen elämä.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestadiolaiset on Kristittyjä, mutta Helluntailaiset eivät ole.
Kristitty on ihmisen keksimä termi, jolle ihmiset ovat antaneet määritelmänsä. Kaikki suomalaiset kirkkokunnat tunnustavat helluntailaiset kristityiksi, vaikket sinä siitä mitään tiedäkään.
- Anonyymi
Kaheleita ootte kaikki hellarit.
- Anonyymi
Aloittaja kertoo aloituksessaan:
"Jeesus sanoi: "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat, He puhuvat uusilla kielillä.""
Aloittaja muutti sen mitä Jeesus sanoi!
Jeesus sanoi näin:
Markuksen evankeliumi:
Siinä on viisi (5) merkkiä, joista aloittaja neljä (4) pois!
Aloittaja jätti sen viidennenkin pois, koska ei varmaan puhu mitään ymmärrettävää ja oikeaa vierasta kieltä, mitä Jeesus tarkoitti!
Apostolien teot:
2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
2:9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
2:10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
2:11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
2:12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
Aloittaja todisteli vain vauvojen uskovan Koska/ja "puhuvat vieraita kieliä", aivan samanlaisia "vieraita kieliä" kuin aloittajakin!- Anonyymi
Markuksen loppu ei ole Jeesuksen eikä Markuksen kirjoittama ollenkaan.
Tuntematon kulkumies kirjoittanut puuta heinää satojen vuosien perästä sinne lisätty, mikä ei kuulu Raamattuun ollenkaan.
Jeesus ei kehoita ketään juomaan myrkkyä ja myrkky käärmeiden kassa pelaamaan kuolemansa jälkeen kun vaan uskotaan ja kastetaan niin mitään ei haittaa. Ne on paskapuhetta sellaiset lauseet. Ne pitäis heti poistaa sieltä.
Asiasta on varoitus, -92 käännöksen Mark.16:9 kohdalla.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntematon kulkumies kirjoittanut puuta heinää satojen vuosien perästä sinne lisätty, mikä ei kuulu Raamattuun ollenkaan.
Jeesus ei kehoita ketään juomaan myrkkyä ja myrkky käärmeiden kassa pelaamaan kuolemansa jälkeen kun vaan uskotaan ja kastetaan niin mitään ei haittaa. Ne on paskapuhetta sellaiset lauseet. Ne pitäis heti poistaa sieltä.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Se ei ollut Magdalan Maria, josta ajettiin pahoja henkiä!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Magdalan_Maria
"vuonna 591 paavi Gregorius Suuri yhdisti Magdalan Marian, syntisen naisen ja Betanian Marian yhdeksi ja samaksi Magdalan Mariaksi. Tämän myötä Maria alettiin samalla nähdä entisenä prostituoituna. Läntisessä kirkossa Mariasta tuli näin yhdistelmähahmo aina 1900-luvun lopulle saakka. Itäisessä kirkossa nämä kolme naishahmoa säilyivät aina erillisinä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Mutta aloittaja uskoo tuohon "tuntemattomaan kulkumieheen" ja on luultavasti ottanut vaarin sen kehoituksesta juoda myrkkyä, koska ei näytä enään osallistuneen tähän aloittamaansa keskusteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta aloittaja uskoo tuohon "tuntemattomaan kulkumieheen" ja on luultavasti ottanut vaarin sen kehoituksesta juoda myrkkyä, koska ei näytä enään osallistuneen tähän aloittamaansa keskusteluun.
>>>Mutta aloittaja uskoo tuohon "tuntemattomaan kulkumieheen" ja on luultavasti ottanut vaarin sen kehoituksesta juoda myrkkyä, koska ei näytä enään osallistuneen tähän aloittamaansa keskusteluun.<<<
On sinulla huumorintajua! Minä pidän sellaisista ihmisistä.
Tosikkojen kanssa on vaikeampi.
Olen vielä toistaiseksi elävien kirjoissa. En ole juonut muuta
myrkkyä kuin kaupasta ostamiani juomia ja syönyt muita
ruokatavaroita, joissa todellakin saattaa olla emulgeringsmedel,
stabiliseringsmedel, färgämnen och konserveringsmedel.
Jos nämä myrkyt eivät tapa, saatan todella olla elossa vielä
huomenna. Mutta jatkosta en tiedä koska näitä myrkkyjä
tulee joskus juotua ja syötyäkin.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mutta aloittaja uskoo tuohon "tuntemattomaan kulkumieheen" ja on luultavasti ottanut vaarin sen kehoituksesta juoda myrkkyä, koska ei näytä enään osallistuneen tähän aloittamaansa keskusteluun.<<<
On sinulla huumorintajua! Minä pidän sellaisista ihmisistä.
Tosikkojen kanssa on vaikeampi.
Olen vielä toistaiseksi elävien kirjoissa. En ole juonut muuta
myrkkyä kuin kaupasta ostamiani juomia ja syönyt muita
ruokatavaroita, joissa todellakin saattaa olla emulgeringsmedel,
stabiliseringsmedel, färgämnen och konserveringsmedel.
Jos nämä myrkyt eivät tapa, saatan todella olla elossa vielä
huomenna. Mutta jatkosta en tiedä koska näitä myrkkyjä
tulee joskus juotua ja syötyäkin.
Mvh J - KHei Translator/aloittaja!
Kiitos kommentistasi!
https://www.translator.eu/svenska/
很高興聽到你還活著!
你似乎也有幽默感!
祝你夏天快樂
Glad to hear that you're still alive!
You seem to have a sense of humor too!
Happy continuation of the summer to you!
Kul att höra att du fortfarande lever!
Du verkar ha humor också!
Trevlig fortsättning på sommaren till dig!
Kiva kuulla että vielä olet hengissä!
Huumorintajua näyttää itselläsikin olevan!
Hauskaa kesän jatkoa sinulle!
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustaja sekä Amerikassa ja Suomessa oli homppelimiehiä, jotka joutui vankilaan sodomiasta.
Sitä se Asusinhenki tekee, se ottaa monenlaisia muotoja, koska se on Antikristuksen henki, mikä helluntailaisuuden takana on.- Anonyymi
viekas vieras tänne tuotu henki "tekeytyy" vaikka Jeesukseksi...ihan miten vaan...antaa itselleen ihan minkä nimen tahansa...esiintyy apostolina, parantajana, ihmeiden tekijänä, kaatajana, kielilläpuhujana, sielunhoitajana tms.
Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viekas vieras tänne tuotu henki "tekeytyy" vaikka Jeesukseksi...ihan miten vaan...antaa itselleen ihan minkä nimen tahansa...esiintyy apostolina, parantajana, ihmeiden tekijänä, kaatajana, kielilläpuhujana, sielunhoitajana tms.
Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään."Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.Uudestikastajuus yin sakramenttien ja uskon vastakkain laittamista mikä on suuri harha
Jeesus ja apostolit eivät missään tee niin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajuus yin sakramenttien ja uskon vastakkain laittamista mikä on suuri harha
Jeesus ja apostolit eivät missään tee niinRaamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.
Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajuus yin sakramenttien ja uskon vastakkain laittamista mikä on suuri harha
Jeesus ja apostolit eivät missään tee niinKalanjumalan hattu päässä muuttamassa viiniä vereksi, Jeesus ja apostolit eivät missään tee niin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.
Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe.Luterililaisuus on kristillisyyttä aidoimmillaan ja Kristus on siellä keskiössä. Luterilaisilla ei ole omia sarkamenteja vaan Kristuksen asettamat sakramentit jotka ovat Raamatussakin. Uudestikastajille Jeesus on valhetta
Minun on velvollisuus kertoa että ukastajien symbolikaste on suuri petos ja sillä houkutellaan uskovia muista yhteisöistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalanjumalan hattu päässä muuttamassa viiniä vereksi, Jeesus ja apostolit eivät missään tee niin
Jeesus ei muuta missään viiniä vereksi.. Jeesuksen muukaan veri on viini
Jeesus ja apostolit eivät laita kastetta ja ehtoollista uskon vastakohdaksi. Sellainen on suurta hartaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe."Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä."
Maailmassa on:
- Raamattuja (ei kuulu rakkautesi piiriin, lukemattomana on pysynyt ja varmaan tulee pysymäänkin!)
- Helluntailaisia
- Helluntailaisten kokoontumispaikkoja kasteammeineen
- kaatumisia, "kielilläpuhumisia", ehtoollisia, keskusteluja, tervehdyksiä, uskontoverien selkään taputtelut kehuineen j.n.e.
Voi, voi... "Isän rakkaus ei ole hänessä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterililaisuus on kristillisyyttä aidoimmillaan ja Kristus on siellä keskiössä. Luterilaisilla ei ole omia sarkamenteja vaan Kristuksen asettamat sakramentit jotka ovat Raamatussakin. Uudestikastajille Jeesus on valhetta
Minun on velvollisuus kertoa että ukastajien symbolikaste on suuri petos ja sillä houkutellaan uskovia muista yhteisöistäLuterilaisuus on perustettu roomalaiselle laittomuudelle ja Lutherin harhaopeille. Kukaan ei voi pelastua luterilaisen laittomuuden kautta.
Room 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterililaisuus on kristillisyyttä aidoimmillaan ja Kristus on siellä keskiössä. Luterilaisilla ei ole omia sarkamenteja vaan Kristuksen asettamat sakramentit jotka ovat Raamatussakin. Uudestikastajille Jeesus on valhetta
Minun on velvollisuus kertoa että ukastajien symbolikaste on suuri petos ja sillä houkutellaan uskovia muista yhteisöistäTätä on luterilainen kristillisyys aidommillaan: Kun vauvojensa kastamisesta kieltäytyvät eivät alistuneet raadin toimenpiteisiin, seurasi uusi uskontoväittely. Välittömästi sen jälkeen annettiin tammikuussa 1525 uusi määräys, jossa vaaditaan, että niitten, jotka olivat kieltäytyneet kastattamasta vastasyntyneitä lapsiaan, oli maastakarkotuksen uhalla viikon sisällä vietävä heidät kasteelle.
Zürichissä vaino koveni, kun raati maaliskuussa 1525 antoi asetuksen, jossa säädettiin maastakarkotus jokaiselle, joka antoi kastaa itsensä uudelleen. Maaliskuussa 1526 raati antoi asetuksen, jossa määrättiin, että jokaisen oli pysyttävä omassa pastoraatissaan ja käytävä siellä kirkossa. Kastajia ei saanut majoittaa eikä ruokkia. Ankarat rangaistukset uhkasivat niitä, jotka eivät totelleet määräyksiä. Raati ja Zwingli kävivät sanoista tekoihin, kun Felix Manz tammikuussa 1527 hukutettiin Zürichin läpi virtaavaan Limmatiin. Zürichistä vaino levisi muualle Sveitsiin. Anabaptisteille annettiin sakkoja, vankeutta, maastakarkotuksia, takavarikoitiin omaisuutta ja annettiin kuolemanrangaistuksia. Baselissa teloitettiin ensimmäinen kastaja tammikuussa 1530. Saman vuoden lopulla julkaistiin uusi määräys: peruuttajat armahdetaan, kannassaan pysyvät karkotetaan, ja jos he palaavat, heidät hukutetaan tapaamispaikalla.
Eteläsaksalainen haara
Martti Luther kohteli anabaptisteja samoin kuin Zwingli. Jo ennen Sveitsin kastajaliikkeen syntyä, Luther oli taistellut omien alueidensa radikaaleja ja "hurmahenkiä" vastaan
- Anonyymi
Helluntailaisuus on samaa eksyttäväistäJenkkilän uskontoa, kuin Jehovalaisuus, ja Mormonismi , hiemen eri pakketissa tarjoiltuna ja erilainen etiketti päällä.
- Anonyymi
Jehovalaisuudessa, Helluntaialisuudessa ja Mormoismissa vaikuttaa sama eksyttäväinen henki.
- Anonyymi
Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.
- Anonyymi
Sinä taidat ola suurin kommenttien postaaja ja vihapuheen levittäjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidat ola suurin kommenttien postaaja ja vihapuheen levittäjä
Se koira älähtää, jonka jalkaan kalikka kalahtaa.
- Anonyymi
Vauvakastetut vastatkaapa tähän Paavalin kysymykseen. Mitä tässä tapahtui?
Apt19:2 Ja hän sanoi heille: "SAITTEKO PYHÄN HENGEN silloin, kun te TULITTE USKOON?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
19:5 Sen kuultuaan HE OTTIVAT kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
19:6 Ja kun PAAVALI PANI KÄTENSÄ HEIDÄN PÄÄLLEEN, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he PUHUIVAT KIELILLÄ ja ennustivat.- Anonyymi
Vauvakastetut vastatkaapa tähän Pietarin kysymykseen. Mitä tässä tapahtui?
Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
- Anonyymi
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Turha uhriutua. Kriittinen keskustelu kuuluu länsimaiseen demokratiaan.
Jos helluntailaiset väitäävät että heidän siansaksa-kielilläpuhuminen eli siansaksa on UTn mukaista toimintaa niin helluntailaisten pitää kestää kritiikkiä sitä vastaan. Itse en suostu tuota siansaksaa kuuntelemaan enkä käy seurakunnissa joissa sitä harjoitetaan.
Mielummin kannattaa lukea sekin aika Raamattua tai rukoilla suomen kielellä kun molottaa jotain siansaksaa. Jumala on järjen jumala eikä hurmahenki. Tämä on minun mielipiteeni ja Suomi on vapaa maa.
- Anonyymi
>>Sen kuultuaan HE OTTIVAT kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
19:6 Ja kun PAAVALI PANI KÄTENSÄ HEIDÄN PÄÄLLEEN, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he PUHUIVAT KIELILLÄ ja ennustivat.<<
Nykyajan helluntailaisten siansaksakielet ja profetoiminen on sen tason humbuugia että ei ole samaa kun mitä Paavalin aikana tapahtui. Helluntaikarismaattisuus on tuottanut niin paljon epäraamatullisia ilmiöitä että se todistaa että helluntailaisissa ei vaikuta Raamatun Pyhä Henki. Kielilläpuhujat hyväksyivät kaatajapappi Ylivianion ja kielilliä puhujat hyväksyivät torontolaisuuden. Se henki joka saa helluntailaiset puhumaan kielillä on joku toinen henki kun Raamatun Pyhä Henki.
Paavali ei olisi hyväksynyt kaatajapappeja eikä torontolaisuutta. Siinä on ero Paavalin ja helluntailaisten välillä.- Anonyymi
Kysytäämpä näin, jos saataisiin luterilaisilta joskus selkeä vastaus.
Tapahtuuko näitä Apostolien tekojen asioita oikea oppisten luterilaisten keskuudessa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262193Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681759Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281210Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631067