Kuinka moni palstalainen tunnistaa itsensä tästä?

Olet VOITTOPUOLISESTI INTROVERTTI!🤗

Käytät paljon aikaa tekojen syiden ja seurausten pohdintaan. Harkitset, ennen kuin puhut. Sinusta on mukavampi tarkkailla kuin toimia.

Sinulle ovat paljon mieluisampia syvälliset, rauhalliset kahdenkeskiset keskustelut kuin rupattelutuokiot vaikkapa ruokapöydässä tai juhlissa.

Sinulla on luovuutta ja mielikuvitusta, mutta et tuo niitä esiin. Sinulla ei ole tapana kehuskella kyvyilläsi ja saavutuksillasi, ja pidät muutenkin matalaa profiilia.

Työskentelet mieluiten yksin tai pienessä ryhmässä. Et pidä suurista toimistoista etkä ryhmäytymisharjoituksista. Olet perusteellinen, etkä tingi mielelläsi laadusta. Tulokset voivat vain antaa odottaa itseään.

Sinun ei ole kovin vaikeaa olla tarvittaessa seurallinen. Et kuitenkaan varsinaisesti nauti sosiaalisista tilanteista.

Voit hyvin istua iltaa jopa vieraiden ihmisten kanssa, mutta viihdyt paremmin, kun pääset aina välillä poistumaan hetkeksi seurasta. Joudut kuitenkin pingottamaan sen verran, että rasitut. Elpyminen vaatii aikaa – jopa useita päiviä.

Olet sinut asian kanssa: näin keräät voimia. Sinun on turha kiirehtiä tai murehtia sitä, että ekstrovertit kuvittelevat sinun pakoilevan heitä. Voit kertoa heille, mistä kenkä puristaa – sillä he luultavasti ottavat tiedon vastaan pohtimatta sitä joka puolelta.

107

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En viitsinyt laittaa linkkiä, kun se oli kalastelu tyylinen.. tieteen kuvalehden testi kyseessä.

      • Anonyymi

        "Tieteen" kuvalehti missä "luonto" ja "ihminen" ovat eri alaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tieteen" kuvalehti missä "luonto" ja "ihminen" ovat eri alaa...

        Tein jonkun evermindin "testin", ja:

        Oletko introvertti vai ekstrovertti -testi
        Tuloksesi: Olet ekstrovertti

        Assertiivisuus näyttäytyy johtajuutena, hallitsevuutena, provokatiivisuutena, aktiivisuutena, puheliaisuutena ja vakuuttavuutena. Jos näitä piirteitä on paljon, ihminen on todennäköisesti ekstrovertti.
        https://www.evermind.fi/introvertti-testi/

        Tru dat, päädyn usein keulille ja johtajaksi, jop teininä varastohmmissa joku vakioduunari-ukko pysähtyi kohdalle ja sanoi "sun pitäis olla johtaja", silloin teininä ihmettelin mutta oikeassa oli. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tein jonkun evermindin "testin", ja:

        Oletko introvertti vai ekstrovertti -testi
        Tuloksesi: Olet ekstrovertti

        Assertiivisuus näyttäytyy johtajuutena, hallitsevuutena, provokatiivisuutena, aktiivisuutena, puheliaisuutena ja vakuuttavuutena. Jos näitä piirteitä on paljon, ihminen on todennäköisesti ekstrovertti.
        https://www.evermind.fi/introvertti-testi/

        Tru dat, päädyn usein keulille ja johtajaksi, jop teininä varastohmmissa joku vakioduunari-ukko pysähtyi kohdalle ja sanoi "sun pitäis olla johtaja", silloin teininä ihmettelin mutta oikeassa oli. :D

        Se on hyvä johtajia tarvitaan.. 👍🏼👍🏼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein jonkun evermindin "testin", ja:

        Oletko introvertti vai ekstrovertti -testi
        Tuloksesi: Olet ekstrovertti

        Assertiivisuus näyttäytyy johtajuutena, hallitsevuutena, provokatiivisuutena, aktiivisuutena, puheliaisuutena ja vakuuttavuutena. Jos näitä piirteitä on paljon, ihminen on todennäköisesti ekstrovertti.
        https://www.evermind.fi/introvertti-testi/

        Tru dat, päädyn usein keulille ja johtajaksi, jop teininä varastohmmissa joku vakioduunari-ukko pysähtyi kohdalle ja sanoi "sun pitäis olla johtaja", silloin teininä ihmettelin mutta oikeassa oli. :D

        En usko tämän testin paikkansapitävyyteen. Tämä testi väittää, että olisin ekstrovertti. En ole.

        "Tällä testillä mitataan innokkuutta ja assertiivisuutta, sillä niitä ilmentäviä piirteitä pidetään olennaisina introverttiyttä ja ekstroverttiyttä arvioitaessa. Innokkuus näyttäytyy sosiaalisuutena, itsestäkertomisema, seurallisuutena ja myönteisenä emotionaalisuutena. Assertiivisuus näyttäytyy johtajuutena, hallitsevuutena, provokatiivisuutena, aktiivisuutena, puheliaisuutena ja vakuuttavuutena. Jos näitä piirteitä on paljon, ihminen on todennäköisesti ekstrovertti. Jos niitä on vähän, hän on todennäköisesti introvertti. Näiden välimaastoon asettuu ambivertti. "

        En mitenkään suunnattomasti nauti muiden ihmisten seurasta, paitsi aivan läheisimpien. Yksin oleminen on minulle palautumisen keino, ei muiden kanssa oleminen. Muiden kanssa oleminen kuuluu elämään ja se täytyy osata, mutta introvertti pitää sitä "työnä", ei rentoutumisen keinona.

        On täyttä puppua väittää, että puheliaisuus liittyisi ekstroverttiyteen. Minä ja mieheni olemme molemmat puheliaita mutta aivan selvästi introverttejä molemmat.

        Haluaisinpa tavata tuon testin laatijan. Haluaisin haastaa hänen näkemyksensä siitä, mitä ekstroverttiys ja introverttiys on. Se, että on assertiivinen tai puhelias, ei tee ihmisestä ekstroverttiä. Se on sama kuin väittäisi, että taskulamppu hohtaa auringonvaloa.

        🦄


    • Anonyymi

      Olen introvertti, mutta en juurikaan tunnista itseäni noista määrittelyistä. Jotkin toki osuvat osin kohdilleen. Nuo vaan ovat kovin yksioikoisia introverttiyteen liitettäviä juttuja. Itse olen sosiaalinen introvertti (siis nimenomaan introvertti, en ambivertti).

      • Tottahan toki olemme kumminkin kaikki yksilöitä. Eli eroavaisuuksia löytyy🙂

        Lapsena jo vetäydyin varsinkin murrosiässä, omiin oloihini.. Se muiden tyttöjen vouhotus oli itselleni välillä vähän liikaa..🤪


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Tottahan toki olemme kumminkin kaikki yksilöitä. Eli eroavaisuuksia löytyy🙂

        Lapsena jo vetäydyin varsinkin murrosiässä, omiin oloihini.. Se muiden tyttöjen vouhotus oli itselleni välillä vähän liikaa..🤪

        Mä taas olen aina tietoisesti puskenut itseäni ulos mukavuusalueeltani, vaikka se väsyttääkin. Ja minä myös ihan viihdyn ihmisten seurassa ja sosiaalisissa tilanteissa, vaikka ne vievät paljon energiaa. En koe sitä lainkaan niin, että "se ei ole vaikeaa", minulle se on jopa ihan mukavaa, mutta tosiaan äärimmäisen voimia kuluttavaa. Enkä yleensä koe mitään tarvetta "poistua välillä seurasta" tmv. Poistun kokonaan, sitten kun poistun (ja vietän seuraavaksi viikon hiljaisuudessa keräten voimia).

        Oikeasti varsin harva tietää miten introvertti erakko osaan toisinaan olla. Vain he, jotka tuntevat minut hyvin, tietävät tuon. Oudommat voivat jopa erehtyä pitämään minua sosiaalisena hölöttäjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas olen aina tietoisesti puskenut itseäni ulos mukavuusalueeltani, vaikka se väsyttääkin. Ja minä myös ihan viihdyn ihmisten seurassa ja sosiaalisissa tilanteissa, vaikka ne vievät paljon energiaa. En koe sitä lainkaan niin, että "se ei ole vaikeaa", minulle se on jopa ihan mukavaa, mutta tosiaan äärimmäisen voimia kuluttavaa. Enkä yleensä koe mitään tarvetta "poistua välillä seurasta" tmv. Poistun kokonaan, sitten kun poistun (ja vietän seuraavaksi viikon hiljaisuudessa keräten voimia).

        Oikeasti varsin harva tietää miten introvertti erakko osaan toisinaan olla. Vain he, jotka tuntevat minut hyvin, tietävät tuon. Oudommat voivat jopa erehtyä pitämään minua sosiaalisena hölöttäjänä.

        Ai niin ja kuten tuossa alla mainittiin, niin kun tekee työtä luovalla alalla, niin kyllä sne luovuutensa tuo esille ja hyv mielikuvitus on minun suuri vahvuuteni (ja se kyllä ihan tiedetään). Ja todellakin tuon ilmi sen, jos jokin menee ihan nappiin, mutta tilannetajuisesti.


      • No sinä saat kuvitella ihan mitä haluat..


    • Anonyymi

      Olen hyvin vahvasti introvertti, mutta nyt ei ollut kovin hyvä kuvaus.

      xLiner

      • Intro, ekstro ja ambivertti testi.🙄 mutta juuh onhan meitä erityyppisiä introverttejä.


      • Anonyymi

        Pääosin ok, mutta jos tekee vaikkapa työkseen jotain missä käyttää luovuuttaan ja mielikuvitustaan, tuohan niitä silloin esille.

        Varmasti kehun kotiväelle, jos olen nostanut ennätysraudat salilla. Tai jos työt on sujuneet.

        Mun ei myöskään tarvitse selitellä itseäni.

        xLiner


    • Riippuu tilanteesta. Jos nyt tarkkaan punnitsen, olen ehkä enemmän introvertti kuin extrovertti. Kuitenkin seurassa muutun sosiaaliseksi ja peruspositiiviseksi tapaukseksi. Olen helposti lähestyttävä ja keskustelen kaikkien kanssa. En ole murjottavaa, enkä jurottavaa tyyppiä.

      Välillä kuitenkin kaipaan omaa aikaa ja vetäydyn omiin oloihini. Silloin minua ei saa häiritä. Tarvitsen omaa tilaa. Ajatusten kaaosta ja stressiä pitää saada selvitää rauhassa.

      Asettaisin itseni johonkin introverin ja extrovertin välimaastoon. Näin ristiriitaisia tapauksia ei voida lokeroida. Luovuudelle on annettava tilaa. 😊

      • Minäkin olen kyllä jollain lailla sosiaalinen, se ehkä vaan yleensä ottaa oman aikansa (ujo). en siis ventovieraille ihan heti ole juttelemassa. Ehkä mä näin ollen vähän tarkkailen ensin..☺️

        Minäkin kaipaan sitä edes pientä hetkeä päivässä, että saisin vaan olla.😄 Näin lomalla ollessa se onkin helppoa, voi venyttää nukkumaanmenoa. Arkena hieman haastavampaa.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Minäkin olen kyllä jollain lailla sosiaalinen, se ehkä vaan yleensä ottaa oman aikansa (ujo). en siis ventovieraille ihan heti ole juttelemassa. Ehkä mä näin ollen vähän tarkkailen ensin..☺️

        Minäkin kaipaan sitä edes pientä hetkeä päivässä, että saisin vaan olla.😄 Näin lomalla ollessa se onkin helppoa, voi venyttää nukkumaanmenoa. Arkena hieman haastavampaa.

        Tein tuon alapuolella olevan persoonallisuustestestin. Mielenkiintoinen yhteenveto.

        "Persoonallisuustyyppisi on:
        Johtaja
        ESTJ-A"

        "Mieli 81% Ekstrovertti
        Energia 56% Realistinen
        Luonto 63% Logiikkakeskeinen
        Taktiikat 68% Suunnitteleva
        Identiteetti 57% Määrätietoinen"

        Siellä oli niin paljon tekstiä, etten viitsinyt kaikkea kopioida.


    • Anonyymi

      Onkohan tässä palstan tasossa menty taaksepäin kehityksessä näissä asioissa?

      Introverttejä ja ekstrovertteja on erilaisia, ja MBTI-tyypitys tuo esille 16 eri luokitusta. Monet ovat harmissaan kun saavat tuiki tavallisen luokituksen, ja siksi lyttäävät testin.

      https://www.16personalities.com/fi

      • No tietysti meitä on erilaisia, mutta jos sattuisi joku olemaan juuri tuon kuvauksen mukainen😂 en minäkään nyt ihan kaikkea allekirjoita🙄


      • Anonyymi

        Loogikon tyrkkäsi.

        "Loogikot ovat melko harvinaisia. Heitä on vain kolme prosenttia väestöstä, mikä on heille hyvä asia, sillä he eivät todellakaan halua olla “yleisiä”. Loogikot ovat ylpeitä kekseliäisyydestään ja luovuudestaan, ainutlaatuisesta tavastaan tarkkailla asioita ja tarmokkaasta älykkyydestään. Loogikot ovat usein filosofeja, ajattelijoita, uneliaita professoreja ja ovat olleet monien tieteellisten löytöjen takana.

        Tutkimaton elämä ei ole elämisen arvoista

        Loogikkopersoonat rakastavat kaavoja ja analysoivat mielellään tarkkaan sanottua ja sanomatta jäänyttä, minkä vuoksi loogikolle ei kannata lähteä valehtemaan. Tämän vuoksi on ironista, että loogikon sanoma pitäisi aina ottaa pienellä varauksella. Tämä ei tarkoita sitä, että he olisivat epärehellisiä, mutta loogikot ovat taipuvaisia jakamaan ajatuksia, jotka eivät ole täysin kypsyteltyjä ja pikemminkin testaamaan ajatustensa ja teorioidensa kaikupohjaa toisten kanssa kuin keskustelemaan heidän kanssaan.

        Tämän vuoksi loogikot saattavat vaikuttaa epäluotettavilta, mutta todellisuudessa minkään muun persoonallisuustyypin edustajat eivät ole yhtä innokkaita ja kyvykkäitä tunnistamaan ongelmia, tutkimaan lukemattomia tiettyä aihetta koskevia faktoja ja yksityiskohtia ja kehittämään ainutlaatuisia ja toimivia ratkaisuja kuin loogikot. Tosin täsmällisiä kehitysraporttejä heiltä on turha odottaa. Loogikot eivät ole kiinnostuneita käytännöllisistä, jokapäiväisistä tehtävistä ja ylläpitävistä toimista, vaan viihtyvät ympäristöissä, joissa heidän luova neroutensa ja potentiaalinsa pääsee esille. Loogikot voivat viettää loputtomasti aikaa ja panna kaiken energiansa peliin oivaltavan ja puoluettoman ratkaisun kehittämiseen.

        Viisaus alkaa ihmeestä
        Loogikot saattavat ulkopuolisesta vaikuttaa olevan jatkuvasti muissa maailmoissa, mutta loogikkojen ajatuksenjuoksu on lakkaamatonta ja heidän mielensä syytää ideoita heti varhaisesta aamusta. Tämän jatkuvan ajattelun vuoksi loogikot saattavat vaikuttaa mietteliäiltä ja poissaolevilta, sillä he käyvät usein monisyisiä keskusteluja mielessään. Mutta tosiasiassa loogikot ovat melko rentoja ja ystävällisiä sellaisten ihmisten seurassa, jotka he tuntevat ja joiden kanssa he jakavat samoja kiinnostuksenkohteita. Sen sijaan ollessaan vieraassa seurassa loogikot voivat olla äärettömän ujoja, ja ystävällinen kiusoittelu voi nopeasti muuttua totiseksi taisteluksi, jos loogikkojen looginen päättely tai teoriat joutuvat kritisoinnin kohteeksi.

        Kun loogikot ovat erityisen innostuneita, keskustelu voi olla epäjohdonmukaista heidän yrittäessään selittää uusimman keksintönsä loogisten päätelmien ketjua . Usein loogikot siirtyvät seuraavaan aiheeseen jo ennen kuin edellistäkään on ymmärretty, sen sijaan että selittäisivät asiat perusteellisesti ja selkokielisesti.

        Loogikkojen sen sijaan saattaa olla vaikea ymmärtää heille subjektiiviselta ja tunnepohjaiselta näkökannalta selitettyjä ajatusprosesseja. Kuvittele äärimmäisen monimutkainen kellokoneisto kaikkine siihen sisältyvine yksityiskohtineen, joka käsittelee tiedot luovalla päättelyllä ja suoltaa ulos loogisimmat ajateltavissa olevat tulokset. Näin loogikon mieli toimii, ja loogikolla riittää vain vähän ymmärrystä sille, että tämän koneiston toimintaa häiritään sekoittamalla siihen tunteita.

        Kaikkien, jotka haluavat muuttaa maailmaa, on ensin muutettava itseään
        Loogikot eivät ymmärrä tunteellista valitusta lainkaan, minkä vuoksi heiltä on turha odottaa emotionaalista tukea. Loogikot tekisivät paljon mieluummin loogisia ehdotuksia siitä, miten kyseinen ongelma voitaisiin ratkaista, mitä hienotunteisemmat ihmiset eivät aina ota kovin hyvällä. Tämä ulottuu todennäköisesti myös useimpiin sosiaalisiin konventioihin ja päämääriin, kuten illallisten tai naimisiinmenon suunnitteluun, sillä loogikoille paljon tärkeämpää ovat omaperäisyys ja tehokkaat tulokset.

        Yksi asia, joka todella painaa loogikkoja, on heidän jatkuva ja kokonaisvaltainen epäonnistumisen pelkonsa. Loogikot ovat taipuvaisia uudelleen arvioimaan ajatuksiaan ja teorioitaan, olemaan huolissaan siitä, että heiltä on jäänyt jokin elintärkeä asia huomaamatta, että he taantuvat tai eksyvät abstraktissa maailmassa, jossa heidän ajatuksilleen ei milloinkaan ole varsinaista käyttöä. Tämän epäluulon ylipääseminen on loogikkojen todennäköisesti suurin haaste, mutta ne älylliset lahjat, joita heillä on maailmalle annettavanaan, tekevät siitä yrittämisen arvoista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loogikon tyrkkäsi.

        "Loogikot ovat melko harvinaisia. Heitä on vain kolme prosenttia väestöstä, mikä on heille hyvä asia, sillä he eivät todellakaan halua olla “yleisiä”. Loogikot ovat ylpeitä kekseliäisyydestään ja luovuudestaan, ainutlaatuisesta tavastaan tarkkailla asioita ja tarmokkaasta älykkyydestään. Loogikot ovat usein filosofeja, ajattelijoita, uneliaita professoreja ja ovat olleet monien tieteellisten löytöjen takana.

        Tutkimaton elämä ei ole elämisen arvoista

        Loogikkopersoonat rakastavat kaavoja ja analysoivat mielellään tarkkaan sanottua ja sanomatta jäänyttä, minkä vuoksi loogikolle ei kannata lähteä valehtemaan. Tämän vuoksi on ironista, että loogikon sanoma pitäisi aina ottaa pienellä varauksella. Tämä ei tarkoita sitä, että he olisivat epärehellisiä, mutta loogikot ovat taipuvaisia jakamaan ajatuksia, jotka eivät ole täysin kypsyteltyjä ja pikemminkin testaamaan ajatustensa ja teorioidensa kaikupohjaa toisten kanssa kuin keskustelemaan heidän kanssaan.

        Tämän vuoksi loogikot saattavat vaikuttaa epäluotettavilta, mutta todellisuudessa minkään muun persoonallisuustyypin edustajat eivät ole yhtä innokkaita ja kyvykkäitä tunnistamaan ongelmia, tutkimaan lukemattomia tiettyä aihetta koskevia faktoja ja yksityiskohtia ja kehittämään ainutlaatuisia ja toimivia ratkaisuja kuin loogikot. Tosin täsmällisiä kehitysraporttejä heiltä on turha odottaa. Loogikot eivät ole kiinnostuneita käytännöllisistä, jokapäiväisistä tehtävistä ja ylläpitävistä toimista, vaan viihtyvät ympäristöissä, joissa heidän luova neroutensa ja potentiaalinsa pääsee esille. Loogikot voivat viettää loputtomasti aikaa ja panna kaiken energiansa peliin oivaltavan ja puoluettoman ratkaisun kehittämiseen.

        Viisaus alkaa ihmeestä
        Loogikot saattavat ulkopuolisesta vaikuttaa olevan jatkuvasti muissa maailmoissa, mutta loogikkojen ajatuksenjuoksu on lakkaamatonta ja heidän mielensä syytää ideoita heti varhaisesta aamusta. Tämän jatkuvan ajattelun vuoksi loogikot saattavat vaikuttaa mietteliäiltä ja poissaolevilta, sillä he käyvät usein monisyisiä keskusteluja mielessään. Mutta tosiasiassa loogikot ovat melko rentoja ja ystävällisiä sellaisten ihmisten seurassa, jotka he tuntevat ja joiden kanssa he jakavat samoja kiinnostuksenkohteita. Sen sijaan ollessaan vieraassa seurassa loogikot voivat olla äärettömän ujoja, ja ystävällinen kiusoittelu voi nopeasti muuttua totiseksi taisteluksi, jos loogikkojen looginen päättely tai teoriat joutuvat kritisoinnin kohteeksi.

        Kun loogikot ovat erityisen innostuneita, keskustelu voi olla epäjohdonmukaista heidän yrittäessään selittää uusimman keksintönsä loogisten päätelmien ketjua . Usein loogikot siirtyvät seuraavaan aiheeseen jo ennen kuin edellistäkään on ymmärretty, sen sijaan että selittäisivät asiat perusteellisesti ja selkokielisesti.

        Loogikkojen sen sijaan saattaa olla vaikea ymmärtää heille subjektiiviselta ja tunnepohjaiselta näkökannalta selitettyjä ajatusprosesseja. Kuvittele äärimmäisen monimutkainen kellokoneisto kaikkine siihen sisältyvine yksityiskohtineen, joka käsittelee tiedot luovalla päättelyllä ja suoltaa ulos loogisimmat ajateltavissa olevat tulokset. Näin loogikon mieli toimii, ja loogikolla riittää vain vähän ymmärrystä sille, että tämän koneiston toimintaa häiritään sekoittamalla siihen tunteita.

        Kaikkien, jotka haluavat muuttaa maailmaa, on ensin muutettava itseään
        Loogikot eivät ymmärrä tunteellista valitusta lainkaan, minkä vuoksi heiltä on turha odottaa emotionaalista tukea. Loogikot tekisivät paljon mieluummin loogisia ehdotuksia siitä, miten kyseinen ongelma voitaisiin ratkaista, mitä hienotunteisemmat ihmiset eivät aina ota kovin hyvällä. Tämä ulottuu todennäköisesti myös useimpiin sosiaalisiin konventioihin ja päämääriin, kuten illallisten tai naimisiinmenon suunnitteluun, sillä loogikoille paljon tärkeämpää ovat omaperäisyys ja tehokkaat tulokset.

        Yksi asia, joka todella painaa loogikkoja, on heidän jatkuva ja kokonaisvaltainen epäonnistumisen pelkonsa. Loogikot ovat taipuvaisia uudelleen arvioimaan ajatuksiaan ja teorioitaan, olemaan huolissaan siitä, että heiltä on jäänyt jokin elintärkeä asia huomaamatta, että he taantuvat tai eksyvät abstraktissa maailmassa, jossa heidän ajatuksilleen ei milloinkaan ole varsinaista käyttöä. Tämän epäluulon ylipääseminen on loogikkojen todennäköisesti suurin haaste, mutta ne älylliset lahjat, joita heillä on maailmalle annettavanaan, tekevät siitä yrittämisen arvoista."

        Täällä toinen loogikko, tarkemmin sanoen INTP-A. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä toinen loogikko, tarkemmin sanoen INTP-A. 🙂

        "Loogikot saattavat ulkopuolisesta vaikuttaa olevan jatkuvasti muissa maailmoissa, mutta loogikkojen ajatuksenjuoksu on lakkaamatonta ja heidän mielensä syytää ideoita heti varhaisesta aamusta. Tämän jatkuvan ajattelun vuoksi loogikot saattavat vaikuttaa mietteliäiltä ja poissaolevilta, sillä he käyvät usein monisyisiä keskusteluja mielessään. Mutta tosiasiassa loogikot ovat melko rentoja ja ystävällisiä sellaisten ihmisten seurassa, jotka he tuntevat ja joiden kanssa he jakavat samoja kiinnostuksenkohteita. Sen sijaan ollessaan vieraassa seurassa loogikot voivat olla äärettömän ujoja, ja ystävällinen kiusoittelu voi nopeasti muuttua totiseksi taisteluksi, jos loogikkojen looginen päättely tai teoriat joutuvat kritisoinnin kohteeksi."

        Tämän kirjoitan alle. Jos halua kritisoida minun päättelykykyä, pitää pystyä päättelemään paremmin kuin minä. Jos ei siinä onnistu, voi alkaa valmistautua tyrmäykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Loogikot saattavat ulkopuolisesta vaikuttaa olevan jatkuvasti muissa maailmoissa, mutta loogikkojen ajatuksenjuoksu on lakkaamatonta ja heidän mielensä syytää ideoita heti varhaisesta aamusta. Tämän jatkuvan ajattelun vuoksi loogikot saattavat vaikuttaa mietteliäiltä ja poissaolevilta, sillä he käyvät usein monisyisiä keskusteluja mielessään. Mutta tosiasiassa loogikot ovat melko rentoja ja ystävällisiä sellaisten ihmisten seurassa, jotka he tuntevat ja joiden kanssa he jakavat samoja kiinnostuksenkohteita. Sen sijaan ollessaan vieraassa seurassa loogikot voivat olla äärettömän ujoja, ja ystävällinen kiusoittelu voi nopeasti muuttua totiseksi taisteluksi, jos loogikkojen looginen päättely tai teoriat joutuvat kritisoinnin kohteeksi."

        Tämän kirjoitan alle. Jos halua kritisoida minun päättelykykyä, pitää pystyä päättelemään paremmin kuin minä. Jos ei siinä onnistu, voi alkaa valmistautua tyrmäykseen.

        Niin, jos haastamaan rupeaa, niin saa varautua erinomaisen hyvin perusteluin. Noin yleisesti minulla ei ole tarve syyttä suotta alkaa pätemään, vaan voin todeta, että ihan sama ja sovitaan olevamme asiasta eri mieltä. Vaan tuo on ainakin itselläni selkeästi kokemuksen tuomaa ja joskus (varsinkin teininä) tuli helposti todistettua olevani oikeassa, vaikkei siihen varsinaista tarvetta ollutkaan. 🙂


      • Sain tämän ”Loogikko”-persoonallisuus
        Opi eilisestä, elä tätä päivää, toivo huomiselle. Tärkeää on koskaan lakata kyseenalaistamasta.”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä toinen loogikko, tarkemmin sanoen INTP-A. 🙂

        Ainakin meitä riittäää😅🥰 loogikoita riittää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ainakin meitä riittäää😅🥰 loogikoita riittää.

        Onneksi heti maailma näyttäytyy kauniimmalta.🥰💞💞💞


      • Olen INFP
        Haaveilija


      • valtakunta kirjoitti:

        Onneksi heti maailma näyttäytyy kauniimmalta.🥰💞💞💞

        Kiva kuulla jos sinusta eläminen on kaunista ja antoisaa🥰


      • mustasusi kirjoitti:

        Olen INFP
        Haaveilija

        En tiedä mitä tuosta persoonallisuudestaan sanotaan..

        Eikö sinussa jotain luovuutta ollut? Ehkä haaveilijat on sellaisia.. 😏


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        En tiedä mitä tuosta persoonallisuudestaan sanotaan..

        Eikö sinussa jotain luovuutta ollut? Ehkä haaveilijat on sellaisia.. 😏

        Googlaamalla äkkiä selviää selostus tuostakin. 🙂


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kiva kuulla jos sinusta eläminen on kaunista ja antoisaa🥰

        Turvallisuus on minulle tärkeää.🥰💞


      • Sain seikkailijan.. pitänee kutinsa, mitä tuota lueskelin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sain seikkailijan.. pitänee kutinsa, mitä tuota lueskelin.

        Kuulostat hieman seikkailijalta🤔


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kuulostat hieman seikkailijalta🤔

        Kiitos. Kuulemma lämminsydämmisiä, järjestyksen ja suunitelmallisuuden vastustajia jotka elävät hetkessä. Eli haihattelijoita. Sellainen minä olen.


    • Anonyymi

      90% pitää kutinsa, paitsi että joskus höläytän mitä sylki suuhun tuo :), laadustakin tulee joskus tingittyä, ykkösasia on toimivuus. Viimeksikin juhlista poistuva hyvinsyönyt pariskunta joka jatkoi toisille kekkereille, sai poistumishetkellä eväikseen "Hyvää ruokahalua" toivotuksen jonka eräs hyvin tuntemani henkilö livautti ilmoille puolivahingossa :D

      • No kyllä minäkin olen sanonut asioita, mitkä olisin voinut jättää sanomatta. Mutta siis, yleensä harkitsen ennen kuin sanon☺️


    • Anonyymi

      Itse olen sosiaalinen erakko, niinkuin jostain luin määritelmän. Saatan viihtyä isossakin porukassa jonkun aikaa, mutta vastapainoksi taas voin olla vaikka vuoden ihan yksin.

      Horoskooppi on vesimies, joten siitä vielä "siunaantui" jotain ominaisuuksia lisää.

      • No tuo vuosi yksin kuulostaa jo aika pitkältä ajalta.😦


    • Anonyymi

      Joo, just tuommoinen. Paitsi etten ihan hiljaakaan aina ole.

      -harmiseikirj-

      • No se on kyllä tullut huomattua😜


    • Kyllä tunnistan itseni tuosta, monesta kohtaa.

    • Olen sosiaalinen introvertti. Aika moni noista osuu. Tykkään just pienistä porukoista. Välillä omasta rauhasta. Paikoissa on kiva käydä ja ihmetellä kyllä myöskin.

      Isot ihmismassat, ei kiitos. Aistit toimii jatkuvasti, ja mitä enemmän lössiä niin sitä rasittavammaksi käy.

      Teen spontaanisti joitain asioita, mutta joitain toisia sitten taas mietin ja pohdin.

      Riippuu paljon myös minkälaisessa seurassa olen.

      • Sama homma, että ryhmätyöskentely tai pienempi ryhmä ovat ainakin minulle se missä pystyn vapaammin keskustelemaan. En halua suullisesti olla mitenkään esillä..

        Kavahdan niitä tilanteita missä on paljon väkeä. Esim. Sammutus harjoitus, jossa näin olevan ruuhkaa, niin kerran jo käyneenä. En mene toiste ellei ole ihan pakko pakko. Toki tämäkin saattaa olla ihan siitä syystä, että jos nyt jotenkin mokaan, niin toiset nauraa (koulukiusaaminen). Se on ja pysyy sielä takaraivossa.


    • Anonyymi

      Piti muutaman kerran tankata tuo, ennenkuin varmistui, että kaikki kohdat oikein paitsi yksi. En viihdy edes pienryhmätyöskentelyssä. Yksin loistan mutta jos joutuisin ryhmähommaan tai edes parityöhön, niin passivoituisin. Ei mitään osanottohinkua hommiin silloin. Tosin työni elämäni aikana on aina ollut yksinpuurtajatyyppiä muutenkin. Vitun tiimspiritti... saa niskakarvat pystyyn ja vitutusviisarin kaakkoon sekunnissa.

      • Kyllä minäkin pystyn paremmin keskittymään työhöni jos teen sitä ihan itsekseni. Onneksi näin olen saanutkin toimia näiden töissä olo vuosien aikana.

        Kerran jopa työhaastattelussa, puhuin itseni pois juuri siitä tehtävästä sen vuoksi, että mielestäni siinä työskenneltiin liian lähekkäin n. 1,5m. Nokat vastakkain.. ei ollu siis minun juttuni se..


    • Kuulostaa tutulta. Tunnistan itseni. Sukujuhlien jälkeen oon aina aivan caput. Enkä kaipaa ihmisiä hetkeen tiiviiseen kälkättelyyn. Oon mielummin omissa oloissani.

      Vaikeaa olla niin sosiaalinen mitä nykyään ihmissuhteet vaatisi yllä pysyäkseen.

      • Ihmettelen mistä ihmiset ammentaa energiansa tapailla ihmisiä viikottain saati päivittäin. Mulle kun riittää perheen ulkopuolisten näkeminen jo kauppareissulla, eikä tarvi edes jutella kellekkään mitään.

        Väsyn ihan jo kodin ulkopuolisesta elämästä toisinaan.


      • Joo siis sukujuhlat🥵 en ole edes mikään smal talk keskustelia. Sit kun en ole mitenkään utelias toisten ihmisten asioista. Ellei nyt ole sillä tavalla tuttu sukulainen. Mulla menee myös hetki, ennen kuin olen ns normaalejen kirjoissa😁

        Tosiaan tuo sosiaalisuus. En oikein tiedä mikä minuun meni, mutta olen nykyään ihan hirveän huono ystävä. Paljon ajattelen eri ihmisiä, mutta en saa aikaiseksi kysellä kuulumisia. Ennen lähetin hyvää juhannusta, pääsiäistä ja muita juhlapyhä toivotuksia.. Korona sai tämän aikaan.. että kaikki on vähän jäänyt..


      • Huitale kirjoitti:

        Ihmettelen mistä ihmiset ammentaa energiansa tapailla ihmisiä viikottain saati päivittäin. Mulle kun riittää perheen ulkopuolisten näkeminen jo kauppareissulla, eikä tarvi edes jutella kellekkään mitään.

        Väsyn ihan jo kodin ulkopuolisesta elämästä toisinaan.

        Sen kyllä huomaan jos olen tutustumassa johonkin uuteen ihmiseen, niin ei mulla kyllä riitä energiaa tutustua samaan aikaan kovinkaan moneen. Tätä ihmettelen suuresti miten jotkut vaan jaksaa😅


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ihmettelen mistä ihmiset ammentaa energiansa tapailla ihmisiä viikottain saati päivittäin. Mulle kun riittää perheen ulkopuolisten näkeminen jo kauppareissulla, eikä tarvi edes jutella kellekkään mitään.

        Väsyn ihan jo kodin ulkopuolisesta elämästä toisinaan.

        Sitä onkin vaikea tajuta, kun toiset ihmiset ninenomaan saavat energiaa niistä sosiaalisista tilanteista, eivätkä kuluta niihin energiaa. Toisilla on "kova pöhinä päällä" ja ovat "täynnä energiaa" jonkun seminaarin tai muun kokoontumisen jäljiltä, eivätkä he oikeasti mitenkään esitä sitä. Itse taas olen niiden jälkeen ihan kuollut ja tarvitsen pari päivää palautumista, jotta jaksan taas.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Joo siis sukujuhlat🥵 en ole edes mikään smal talk keskustelia. Sit kun en ole mitenkään utelias toisten ihmisten asioista. Ellei nyt ole sillä tavalla tuttu sukulainen. Mulla menee myös hetki, ennen kuin olen ns normaalejen kirjoissa😁

        Tosiaan tuo sosiaalisuus. En oikein tiedä mikä minuun meni, mutta olen nykyään ihan hirveän huono ystävä. Paljon ajattelen eri ihmisiä, mutta en saa aikaiseksi kysellä kuulumisia. Ennen lähetin hyvää juhannusta, pääsiäistä ja muita juhlapyhä toivotuksia.. Korona sai tämän aikaan.. että kaikki on vähän jäänyt..

        Samaa vikaa minussakin. Silläpä en haali ystäviä, kun saan heidöt vaan pettymään sillä etten jaksa olla jatkuvasti utelemassa kuulumisia. Oletan muutenkin, että kai kukin itsr kertoo mitä kokee haluavansa kertoa, ilman mun uteluitakin. 🙂


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Sen kyllä huomaan jos olen tutustumassa johonkin uuteen ihmiseen, niin ei mulla kyllä riitä energiaa tutustua samaan aikaan kovinkaan moneen. Tätä ihmettelen suuresti miten jotkut vaan jaksaa😅

        Parempi noin minusta. Tutustuu yhteen ei tusinaan kerralla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä onkin vaikea tajuta, kun toiset ihmiset ninenomaan saavat energiaa niistä sosiaalisista tilanteista, eivätkä kuluta niihin energiaa. Toisilla on "kova pöhinä päällä" ja ovat "täynnä energiaa" jonkun seminaarin tai muun kokoontumisen jäljiltä, eivätkä he oikeasti mitenkään esitä sitä. Itse taas olen niiden jälkeen ihan kuollut ja tarvitsen pari päivää palautumista, jotta jaksan taas.

        Näinpä. Tuossa kohtaa juuri mulla lyö tyhjää, miten hitossa joku voi nauttia sellaisesta. Mäkin nautin hyvistä keskusteluista pienessä porukassa, tosi hyvä fiilis voi tulla ja energinenkin olo. Mutta yleensä ei. Yleensä akut vaan tyhjenee.


      • Huitale kirjoitti:

        Samaa vikaa minussakin. Silläpä en haali ystäviä, kun saan heidöt vaan pettymään sillä etten jaksa olla jatkuvasti utelemassa kuulumisia. Oletan muutenkin, että kai kukin itsr kertoo mitä kokee haluavansa kertoa, ilman mun uteluitakin. 🙂

        Tai pitäisi osata tutustua samanlaiseen väsyvään joka ymmärtää ettei tartte jatkuvasti kalkattaa ja olla perskärpäsenä kaikessa mukana, silti välitetään ja ollaa kavereita. Yhdessä viihdytään, kun yhdessä ollaa. 👍


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Näinpä. Tuossa kohtaa juuri mulla lyö tyhjää, miten hitossa joku voi nauttia sellaisesta. Mäkin nautin hyvistä keskusteluista pienessä porukassa, tosi hyvä fiilis voi tulla ja energinenkin olo. Mutta yleensä ei. Yleensä akut vaan tyhjenee.

        No jaa ... mä en tajua sitäkään miten hitossa joku voi tykätä silakasta. Vaan onneksi tuo tieto ei ole ihan välttämättömän tarpeellinen. Riittää, että tiedän joidenkin tykkäävän ja että mun ei ole pakko.😉


      • Huitale kirjoitti:

        Samaa vikaa minussakin. Silläpä en haali ystäviä, kun saan heidöt vaan pettymään sillä etten jaksa olla jatkuvasti utelemassa kuulumisia. Oletan muutenkin, että kai kukin itsr kertoo mitä kokee haluavansa kertoa, ilman mun uteluitakin. 🙂

        Tuo on kyllä totta. Eikä sekään ole kivaa jos itse joutuu koko ajan kyselemään tai olemaan aktiivinen.. on vähän yksipuolista.. toki kun olen tuntenut heitä jo melkein 15-20v. Niin onhan tässä välillä ollut aktiivisiakin kausia.. riippuu vähän elämäntilanteesta..


      • Huitale kirjoitti:

        Tai pitäisi osata tutustua samanlaiseen väsyvään joka ymmärtää ettei tartte jatkuvasti kalkattaa ja olla perskärpäsenä kaikessa mukana, silti välitetään ja ollaa kavereita. Yhdessä viihdytään, kun yhdessä ollaa. 👍

        Tämäkin on totta. Jollakin lailla minun ystäväni on juuri tälläisiä🥰


      • Huitale kirjoitti:

        Parempi noin minusta. Tutustuu yhteen ei tusinaan kerralla.

        Just näin👍🏼


    • Kyllä ja en...

      Mä oon varmaan ambivertti.

      Tykkää olla yksin, kaksin ja porukassakin.

      Porukassa työskentelyssä osaan olla tarkkailija, jos muut ottaa vastuuta, mutta jos kukaan ei ota ja kaikki kaivaa nokkaansa, sit nousen esiin.

      Keksin tehdä asioita yksinkin. Varsinkin omat hommat. Minusta on turhaa energianhukkaa koittaa nykyään ettiä joku jeesimään.

      Mutta mulle sinäänsä sama onks toinen mikä vertti tai mortti. 😁 Ei oo pakko roikkua messissä jos huippasee. 😁

      • Vähän samaa vikaa😁 jos siis pystyn tekemään jonkun asian itsenäisesti, oli se sitten huonekalun siirto. Niin en mä lähde muita vaivaamaan🤪 toki mun paikat saattaa olla hellänä seuraavana päivänä. Silloin, kun mun taloudessa oli mies, auttava naapuri.. Kerran vaan päätin, että perhana, nyt vaihdan järjestystä ja, niin kannoin tuon lipaston alakerrasta yläkertaan..

        Ainakin minun mielestäni on, niin kiva, kun tässä kansakunnassa on, niin kirjavaa sakkia.😂 jumaleisson mikä rikkaus.. 🥳


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Vähän samaa vikaa😁 jos siis pystyn tekemään jonkun asian itsenäisesti, oli se sitten huonekalun siirto. Niin en mä lähde muita vaivaamaan🤪 toki mun paikat saattaa olla hellänä seuraavana päivänä. Silloin, kun mun taloudessa oli mies, auttava naapuri.. Kerran vaan päätin, että perhana, nyt vaihdan järjestystä ja, niin kannoin tuon lipaston alakerrasta yläkertaan..

        Ainakin minun mielestäni on, niin kiva, kun tässä kansakunnassa on, niin kirjavaa sakkia.😂 jumaleisson mikä rikkaus.. 🥳

        Joo. Meitä on moneks...

        Tänään pitäis alkaa mylläämään kellarista piikkausjätettä traktorin peräkärriin. 😁
        Pitää nikkaroida sellainen luiska kottikärreille. 😁

        Ja ihan ite...


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Meitä on moneks...

        Tänään pitäis alkaa mylläämään kellarista piikkausjätettä traktorin peräkärriin. 😁
        Pitää nikkaroida sellainen luiska kottikärreille. 😁

        Ja ihan ite...

        Olen aina arvostanut” pelle pelottomia” ukkini oli sellainen että jos ei jotain ollut niin se sitten tehtiin🤩 itsellä tuo luovuus on sitä, että maalaan vaikka taulun☺️

        Mukavaa päivää sinulle, niihin hommiin.🤗

        Mulla menee ajaessa tämä pvä. Vien Bonuslapsen Mikkeliin.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Olen aina arvostanut” pelle pelottomia” ukkini oli sellainen että jos ei jotain ollut niin se sitten tehtiin🤩 itsellä tuo luovuus on sitä, että maalaan vaikka taulun☺️

        Mukavaa päivää sinulle, niihin hommiin.🤗

        Mulla menee ajaessa tämä pvä. Vien Bonuslapsen Mikkeliin.

        Mulla meni eilinen... ajoin enon luo maalle, sit korjasin kärrin valot ja töräytin 10 kuution halkokuorman kaverille, sit kärrin mun luo tyhjänä ja palautin enon traktorin. Koko päivä meni pomppiessa Valtran kopissa. Eikä ollu ilmastointia...välillä piti pyyhkiä hikeä, että näki eteensä. 🤣

        Ajelehan varovasti. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Mulla meni eilinen... ajoin enon luo maalle, sit korjasin kärrin valot ja töräytin 10 kuution halkokuorman kaverille, sit kärrin mun luo tyhjänä ja palautin enon traktorin. Koko päivä meni pomppiessa Valtran kopissa. Eikä ollu ilmastointia...välillä piti pyyhkiä hikeä, että näki eteensä. 🤣

        Ajelehan varovasti. 😊

        Yritetään ajella, nyt oon kotimatkalla😁


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Yritetään ajella, nyt oon kotimatkalla😁

        Niin ja ajaessa kirjoittelet? 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin ja ajaessa kirjoittelet? 🤣

        No höh, siis melkein kotimatkalla😜 siis ihan vaan vilkasin silloin palstaa ja nyt oon kotona🥳 Hitto, et rupes väsyttää molemmissa päissä..

        Oli kiva todeta matkalla, että esikoinen pitää samoista kappaleista. Molemmilla vaan lippalakit heiluu samaan tahtiin🤪😅🥰


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No höh, siis melkein kotimatkalla😜 siis ihan vaan vilkasin silloin palstaa ja nyt oon kotona🥳 Hitto, et rupes väsyttää molemmissa päissä..

        Oli kiva todeta matkalla, että esikoinen pitää samoista kappaleista. Molemmilla vaan lippalakit heiluu samaan tahtiin🤪😅🥰

        Mä aattelin, että pyysit muksua ohjaamaan ja sit sanoit, että sano jos pitää jarrutella, äiti vähän päivittää somee. 🤣

        Siis yläpäätä ja alapäätä? 🤔

        Autossa voi pitää muuten hyvän saarnan...satasen vauhista ei teinitkään karkaa....kai? 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä aattelin, että pyysit muksua ohjaamaan ja sit sanoit, että sano jos pitää jarrutella, äiti vähän päivittää somee. 🤣

        Siis yläpäätä ja alapäätä? 🤔

        Autossa voi pitää muuten hyvän saarnan...satasen vauhista ei teinitkään karkaa....kai? 🤔

        No hyvä kun toi muksu nyt näkee edes ulos😂 niin ei se ylety rattiin😜

        Joo siis molemmissa päissä tuntu, kun istuu kauan. Saattaa vähän hikoiluttaa ja silleen😂 Rupeaa vähän nukuttaa..

        Joo toi poitsu saa kyllä kuunnella aivan varmasti autosaarnaa.. koska jo nyt on hankaluuksia, ettei halua kuunnella hyvää, huonoa…tai ai sä säkin tykkäät tästä rytmistä..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No hyvä kun toi muksu nyt näkee edes ulos😂 niin ei se ylety rattiin😜

        Joo siis molemmissa päissä tuntu, kun istuu kauan. Saattaa vähän hikoiluttaa ja silleen😂 Rupeaa vähän nukuttaa..

        Joo toi poitsu saa kyllä kuunnella aivan varmasti autosaarnaa.. koska jo nyt on hankaluuksia, ettei halua kuunnella hyvää, huonoa…tai ai sä säkin tykkäät tästä rytmistä..

        No parempi vaan kun ei näe... 🤣

        No tällä kelillä ilmastoitu auto on kaupan lihatuoteosaston jälkeen paras paikka. 😁

        Vaikka en valita. Oon vaan tyytyväinen, kun ei tartte lämmittää. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No parempi vaan kun ei näe... 🤣

        No tällä kelillä ilmastoitu auto on kaupan lihatuoteosaston jälkeen paras paikka. 😁

        Vaikka en valita. Oon vaan tyytyväinen, kun ei tartte lämmittää. 😄

        Se on kyllä totta🤣 ei tiedä muuten kenen pusikosta sitä itsensä löytää…🤣

        Joo halleluja ilmastoitu auto on kyllä😍 jos ei olisi niin mulla kävis noi pikkupojat tosi kuumina.. ei olis kiva ajella ainakaan pitkää matkaa.. koska ollaan perillä😬

        Joo siis tosi mukavaa, kun on ollut nyt lämpimiä päiviä..


    • Kyllä siellä jotain osuvan kuuloistakin oli.🙂.

      • Ehkä tämä on vähän introvertti paikka🤭 vaikka eroavaisuuksia löytyy.


    • Anonyymi

      Kunhan eikeskivertti

      • Mitä pahaa keskiverteissä? Keskivertti on niin kiva..🤪🤭


    • Anonyymi

      Sen sijaan, että käyttäisin aikaa tekojen ja syiden pohtimiseen, käytän aikaan tekosyiden keksimiseen. Tekosyitä sille, miksi en voi tulla paikalle. T. introvertti

      • No mutta miksi et menisi🤩


    • Kauppaan kun menee niin kannattaa esittää myyjälle jotain tyhmiä kysymyksiä ja sitten kun myyjä selvittää asian, niin sitten kehua myyjää. Mä tosiaan kauppaan mennessä tiedän mitä tarvin. Mutta tällä tekosyyllä pääsee hyvin puheväleihin myyjän kanssa. Samoin kun ostin kännykkää tiesin kyllä että halusin kalleimman mallin. Mutta pidin siinäkin sellasta teatteria että se kallein olis liian painava tai liian paksu.

      • Anonyymi

        No saa tietenkin, mutta nyt on kyllä pakko kysyä, että miksi?


      • Hei hyviä vinkkejä kauppareissuun.. 🤭

        menenkin heti kyselemään myyjältä kaikki parhaat banaanit ja kurkut.. voi olla, ettei mies myyjä ymmärrä näiden päälle.. Eli eikun kyselee niiltä nuorilta kesätyöntekijöiltä🤭 munakoiso vois olla aika styrkkaa tavaraa..🤪🤣


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Hei hyviä vinkkejä kauppareissuun.. 🤭

        menenkin heti kyselemään myyjältä kaikki parhaat banaanit ja kurkut.. voi olla, ettei mies myyjä ymmärrä näiden päälle.. Eli eikun kyselee niiltä nuorilta kesätyöntekijöiltä🤭 munakoiso vois olla aika styrkkaa tavaraa..🤪🤣

        ..tai sitten kysyt vehnäspuolelta, onko patonkia tarjolla :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        ..tai sitten kysyt vehnäspuolelta, onko patonkia tarjolla :)

        Patonki saattaisi imeä vähän liikaa..


    • Anonyymi

      Hyvinkin tunnistan. Onnekseni ei käy pahemmin vieraita.
      Edellisessä paikassa asuin liki 30 vuotta ja sinä aikana kävi noin 10 vierasta.
      Nyt kun muutin kerrostaloon helmikuussa, ei ole käynyt yhtään vierasta.

      • No hyvin olet säästynyt vierailta👍🏼


    • Vaimon veli tulee pyytämättä kylään, puhuu tunnin tauotta siitä mitä uusia tuotteita on tullut myyntiin, Hän kuvailee jokaista tuotetta sanoilla "käsittämättömän upea".

      Hänen tullessa taloon, laitan kuulokkeet päähäni ja menen nettiin, vaikka olisi parempaakin tekemistä.

      • Anonyymi

        Muistin tuosta käsittämättömän upeasta sen kesämökkisarjan ja vastaavat, missä ne juontajat hokevat kaiken olevan niin upeaa ja hienosti toteutettua. Awesome awesome! Kattokaa tätä lankunkulmaa täällä terassin kulmassa! Tosi tyylikkäästi viimeistelty!


      • Apua varmasti raskasta😱


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistin tuosta käsittämättömän upeasta sen kesämökkisarjan ja vastaavat, missä ne juontajat hokevat kaiken olevan niin upeaa ja hienosti toteutettua. Awesome awesome! Kattokaa tätä lankunkulmaa täällä terassin kulmassa! Tosi tyylikkäästi viimeistelty!

        Huvila ja Huussi-sarjassa on ainakin ihmisiä, joille todellisuus on käsittämätön.

        Huvila ja Huussi pähkinänkuoressa ("ei voi olla totta")
        https://www.youtube.com/watch?v=EGzhDcg2RDc


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Apua varmasti raskasta😱

        On se. Jos katson tuolloin televisiota, hän tulee kylkeen selittämään, mitä ohjeimia hän on katsonut televisiosta. Mitään asiaa ei voi tehdä rauhassa.


      • Gattino kirjoitti:

        On se. Jos katson tuolloin televisiota, hän tulee kylkeen selittämään, mitä ohjeimia hän on katsonut televisiosta. Mitään asiaa ei voi tehdä rauhassa.

        No jopas, toivottavasti siskonsa on hiljaisempi😬


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No jopas, toivottavasti siskonsa on hiljaisempi😬

        Puoliso kyllä tykkää keskustella mutta hän osaa olla tahdikkaasti hiljaa, eikä koskaan puhu päälle.

        Tosin hänellä on sellainen erityispiirre, että hän arvaa, mitä toinen on sanomassa, eikä kuuntele lausetta loppuun. Tämä voi johtaa siihen, että minä kuvittelen tulleeni ymmärretyksi ja hän kuvittelee omiaan. 🙂

        Nykyään saan kyllä paremmin viestini perille.


      • Gattino kirjoitti:

        Puoliso kyllä tykkää keskustella mutta hän osaa olla tahdikkaasti hiljaa, eikä koskaan puhu päälle.

        Tosin hänellä on sellainen erityispiirre, että hän arvaa, mitä toinen on sanomassa, eikä kuuntele lausetta loppuun. Tämä voi johtaa siihen, että minä kuvittelen tulleeni ymmärretyksi ja hän kuvittelee omiaan. 🙂

        Nykyään saan kyllä paremmin viestini perille.

        Tuo on kyllä haastavaa😁 itsekin välillä ennakoin🙈 ei pitäisi ei vaan malttaa kuunnella loppuun..


    • Paljolti mahdollista. Onhan noita testejä tullut tehtyä ja aina ne viittaavat introverttiyteen, enemmän tai vähemmän. Mutta.

      Olen alkanut epäilemään, että 90% ns. introverteistä eivät todellakaan sitä ole, vaan ovat vain hiton väsyneitä nykyiseen jatkuvaan viesti/signaali/ärsyketulvaan. Ja sen seurauksena kirjaimellisesti haluaisivat sulkeutua kellariin jokaisen päivän päätteeksi.

      • Niin no sulla on elämänkokemusta. Niin voit tosiaan pohdiskella, miten jaksoit nuorempana ja olisiko testin tulos ollut silloin samanlainen.🤔

        Se on kyllä totta, ettei oikein mihinkään pääse pakoon.. itse pohdiskelen juurikin jälkikasvun puolesta.. mikä on heidän keskittymiskykynsä, kun joka suunnasta tulee ärsykkeitä.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin no sulla on elämänkokemusta. Niin voit tosiaan pohdiskella, miten jaksoit nuorempana ja olisiko testin tulos ollut silloin samanlainen.🤔

        Se on kyllä totta, ettei oikein mihinkään pääse pakoon.. itse pohdiskelen juurikin jälkikasvun puolesta.. mikä on heidän keskittymiskykynsä, kun joka suunnasta tulee ärsykkeitä.

        No en tiedä onko. Tai no on elettyä elämää, kyllä.

        Ei nuorempana tarvinut miettiä omaa rauhaa, sitä oli just niin paljon kun halusi, jos halusi. Lankapuhelinaikana ei todellakaan tarvinut miettiä omaa rauhaa jos poistui sen härvelin ääreltä jonnekin.

        Olen varma, että nuorempana tulos olisi ollut sama, en ole ikinä erityisemmin tarvinut ihmistä, pikkupentunakin keksin kyllä itselleni tekemistä jos ei seuraa ollut, kuten usein ei ollutkaan. Ei ainakaan mieleistä seuraa.

        Lapsilta olisi hyvä kieltää ylimääräiset ärsykkeet ennen väistämätöntä eli kaiketikin noin suunnilleen yläastetta. Sitä ennen riittää se, että pääosa ärsykkeistä on vanhempien kehotukset ja komennot, käpylehmät ovat mitä mainiointa seuraa edelleen.


      • randombypasser kirjoitti:

        No en tiedä onko. Tai no on elettyä elämää, kyllä.

        Ei nuorempana tarvinut miettiä omaa rauhaa, sitä oli just niin paljon kun halusi, jos halusi. Lankapuhelinaikana ei todellakaan tarvinut miettiä omaa rauhaa jos poistui sen härvelin ääreltä jonnekin.

        Olen varma, että nuorempana tulos olisi ollut sama, en ole ikinä erityisemmin tarvinut ihmistä, pikkupentunakin keksin kyllä itselleni tekemistä jos ei seuraa ollut, kuten usein ei ollutkaan. Ei ainakaan mieleistä seuraa.

        Lapsilta olisi hyvä kieltää ylimääräiset ärsykkeet ennen väistämätöntä eli kaiketikin noin suunnilleen yläastetta. Sitä ennen riittää se, että pääosa ärsykkeistä on vanhempien kehotukset ja komennot, käpylehmät ovat mitä mainiointa seuraa edelleen.

        Niin ennen osattiin leikkiä jopa kivillä😄 tehdä majoja. Tekeeköhän nykynuoriso majoja🧐

        Esikoisella meinaan ostaa sellaisen kellopuhelimen. Ei tarvitse vielä koukuttautua kännykkään.. eikä ehkä häviä, niin nopeasti😅


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin ennen osattiin leikkiä jopa kivillä😄 tehdä majoja. Tekeeköhän nykynuoriso majoja🧐

        Esikoisella meinaan ostaa sellaisen kellopuhelimen. Ei tarvitse vielä koukuttautua kännykkään.. eikä ehkä häviä, niin nopeasti😅

        Kyllä nuo muksut osaisi, jos olisi aikaa osata asioita. Mutta tarviiko enää osata rakentaa majaa? Ei ehkä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä nuo muksut osaisi, jos olisi aikaa osata asioita. Mutta tarviiko enää osata rakentaa majaa? Ei ehkä.

        Niin voihan sitä katsoa vaikka majanteko videoita.. lapset katsoo nykyään YouTubesta muiden lasten leikki videoita, niin ei tarvitse itse leikkiä.😔


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin voihan sitä katsoa vaikka majanteko videoita.. lapset katsoo nykyään YouTubesta muiden lasten leikki videoita, niin ei tarvitse itse leikkiä.😔

        Niin ne kuulemma tekee. Ihaillaan kuinka hienon majan toiset rakensi videolla ja sitten katsotaankin jo seuraavaa videota. Taannoin mietin, että jos yhtäkkiä netti menisi globaalisti rikki vaikka kuukaudeksi, menisi myös alle 30:ten elämä täysin rikki kuukaudeksi. Mutta onneksi lapset on luovia, kyllä ne leikkii millä tahansa mitä käsiinsä saavat jos parempaakaan leikkiä ei ole tarjolla.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin ne kuulemma tekee. Ihaillaan kuinka hienon majan toiset rakensi videolla ja sitten katsotaankin jo seuraavaa videota. Taannoin mietin, että jos yhtäkkiä netti menisi globaalisti rikki vaikka kuukaudeksi, menisi myös alle 30:ten elämä täysin rikki kuukaudeksi. Mutta onneksi lapset on luovia, kyllä ne leikkii millä tahansa mitä käsiinsä saavat jos parempaakaan leikkiä ei ole tarjolla.

        Tietysti leikkii tai vaikka painii keskenään.

        Kyllähän sitä itsekin on vähän hukassa jos suomi24 krakaa.🙈 Tulee vaan mieleen niinkö tylsää mun elämäni nykyisin on. No ehkä ehkä ei..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Tietysti leikkii tai vaikka painii keskenään.

        Kyllähän sitä itsekin on vähän hukassa jos suomi24 krakaa.🙈 Tulee vaan mieleen niinkö tylsää mun elämäni nykyisin on. No ehkä ehkä ei..

        Jos netti meinisi rikki, niin kyllä se hiljaiseksi vetäisi. Mutta se kyllä taitais tehdä kaikille vaan hyvää.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jos netti meinisi rikki, niin kyllä se hiljaiseksi vetäisi. Mutta se kyllä taitais tehdä kaikille vaan hyvää.

        Tämä on kyllä totta!


    • Olen aina pitänyt itseäni voimakkaasti introverttinä. Luulen, että ajan myötä olen kuitenkin tullut ekstrovertimmäksi. En kuitenkaan edelleenkään ole kuten äitini vaikka lähikaupassa. Hän yleensä rupattelee tyyliin ensin kalatiskillä myyjän kanssa, sitten ehkä jonkun puolitutun asiakkaan kanssa, sitten vielä pidemmin mahdollisesti kassan kanssa. Kuitenkin nyt, kun käyn hänen puolestaan kaupassa, olen vähän "muuttunut häneksi". 😄 Jotain pientä juttua tulee jo heitettyä, vähintään yhden kaupan myyjän/ työntekijän kanssa.
      Olen jo vuosikymmeniä harrastanut sitä, että menen yksin erilaisiin tapahtumiin tai vaikka festareille ja saatan rupatella tuntemattomien kanssa. Jos joku tuntematon seurue pyytää mua vaikka pöytäänsä, niin yleensä menen, ellen odota jotain tiettyä ihmistä tai ole lähdössä. Menen helposti juttelemaan myös puolituttujen kanssa enkä tunne siitä mitään häpeää tai ujoutta. Harmillista tosin on se, että mulla on huono nimi- ja kasvomuisti. Saattaa olla, etten muistakaan ihmistä enää viikkojen päästä, jos hänet toisessa tilanteessa törmään🙄
      Tällaisten tilanteiden jälkeen olen kyllä toisaalta aikamoisen poikki henkisesti. Pitää ladata päiviä akkuja, jos on puhua pulputtanut yhden kokonaisen illan. Mulla on onneksi suuri onni asua maalla, jossa ulos mennessä ei välttämättä törmää yhteenkään ihmiseen.

      • Anonyymi

        Asut maalla mutta... sielläkin on varmaan kiva pieni kyläkauppa... ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asut maalla mutta... sielläkin on varmaan kiva pieni kyläkauppa... ;)

        Itseasiassa ei enää ole:( Tarkoitin lähikaupalla tässä kymmenen kilometrin päässä olevaa keskustan kauppaa.
        Y.B uloskirj.


    • En ole yltiö ekstrovertti, mutta en yltiö introverttikaan. Viihdyn kyllä itseksenikin enkä yleensä ahdistu siitä, mutta tarvittaessa ja niin halutessani pystyn kyllä juttelemaan ihmistenkin kanssa ja välillä tykkään olla ihmistenkin parissa (ihmisten parissa oleminen ei kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä, että olisin ison ihmisryhmän leskellä ja juttelisin heidän kanssaan, vaan voi tarkoittaa ihan yksinkertaisesti vain sitä, että on asuntonsa ulkopuolella, missä on ihmisiä, esim. istumassa jossain kahvilla, kirjastossa, kaupoilla yms.).

      Kyllä mää pohdin asioita välillä aika tarkkaan, mutta on myös hetkiä, kun en jaksa. Syvälliset keskustelut on ihan hyviä, mutta niin on kyllä small talkin välillä. Se vähän riippuu millä tuulella olen. Hiljaisuuskin on välillä ihan ok. Mummilla (RIP, isän äiti) oli joskus tapana sanoa, että hiljaisuus on kultaa tai että kuunnellaan välillä hiljaisuutta. Ihmisellä on hyvä olla aikaa myös rauhoittumiseen. Ei aina tarvitse rynnätä joka paikkaan, vaan ihan paikallaan olokin voi riittää, esim. vaikka parvekkeella istuminen kesäpäivänä-tai iltana tai istuminen vaikka kahvilassa, järven tai meren rannalla tai metsässä.

      • Juu, minäkin menneellä viikolla sain olla ihan yksikseni paljussa, kuunnella luonnon ääniä.. hiljaisuus, se on kaunista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1718
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1150
    3. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      768
    4. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      100
      749
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      51
      740
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      732
    7. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      21
      698
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      690
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      669
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      666
    Aihe