4 kpl keskikokoisia ulkomaisia sipuleita, hintaan 1.60 euroa K marketin laarista ! ja oli halvimmat.
300g minipussi leipää paloja 1.80 euroa.
Kaikenlaiset broilerit, palat, fileet, lihat, kalat, leikkeleet aivan ylihintaisia, eineksissä ja valmisruuissa vielä hirveämpiä. Joku saarioisen 200g hampulainen maksaa yli 20 markkaa vanhaa rahaa ja 10 senttiä vajaa 4 euroa!
laatikoissa olevat ruoat ylihintaisia kun määrä on vain 500g, jos 5 euroa saisi 1 kilon lohilaatikkoa niin olisimme länsimaiden hinnoissa!
Pelkästään perunoiden, sipuleiden, porkkanoiden kasvatus pienellä omakotitalon tontilla tuo isot säästöt
On järkyttävän hintaista ruokaa suomessa! 4 sipulia, 10 markkaa
10
469
Vastaukset
- Anonyymi
Sipulin hinta pitäisi ainakin 100-kertaistaa, ettei sillä pilatttaisi kaikkia ruokia.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä sipulin hinnasta.
- Anonyymi
Ei ole oikein rinnastaa suoraan markkoihin! Ja jos nyt tahtoo rinnastaa, niin verratkaa sitten ainakin myös tuloihin eli esim. montako % käytettävissä olevista tuloista meni mk-aikaan ruokaan ja mitä menee nyt. Liian halpaahan se ruoka on, kun iso osa (ja monet köyhät!) on niin järkyttävän ylipainoisia!!! On sitä läskiä myös itsellä, mutta BMI sentään alle 30 ja vyötärö alle 90 cm.
Onhan ruoka kallistunut, se on selvä, mutta ei se poskettoman kallista ole, kun (jos suinkin voi) hyödyntää koko valikoimaa mitä on. Vielä tärkeämpää on suunnitella ja ennakoida, jo kotona - eikä vain viskellä kaupassa kärryyn! Jos ei joskus ole sitä mitä on ajatellut, ei muuten voi valmistaa mitä on ajatellut tms, on parempi mennä myöh. uudestaan kauppaan, kuin ottaa jotain vaan, ellei se sitten ole pakastuskelpoinen.
Mulla on tuossa jo vähän aikaa ollut ettei ole ideaa mitä söis, kun mm. pastat vähän kyllästyttää ja varhaispotut - syinä varmaan mm. depis ja univaje - mutta mä myös odotan muita uuden sadon vihanneksia. Voi v että oli ainakin eräät varhaisporkkanat puisevia!
lajijasuris- Anonyymi
Köyhät lihoo kun hakevat leipäjonosta lihottavaa ruokaa, ei ole terveellisempään varaa. Itse tosin työttömänäkin söin terveellisesti vaikkei juuri muuhun ollut rahaa.
Tottahan se on että "köyhillä" lapsiperheillä on aivan liikaa rahaa tuhlattavaksi kun pennutkin lihotetaan kalliilla pikaruualla.
- Anonyymi
Mä nyt kommentoin ihan erikseen tuosta lohilaatikosta. Mieti ny uudestaan, ei millään mahdollista, ainakin jos siinä on lohta reilusti: lohen ja pottujen hinta, kerma ym, valmistus, kuljetus, alv ja tarvii se myyjäkin katteensa. Lohilaatikon saa aika helposti itsekin tehtyä ,ken syö.
lajijasuris- Anonyymi
Ja norjalainen kassilohi on yksi maailman myrkyllsimmistä ruoista, ei todellakaan kannata käyttää vaikka saisi ilmaiseksi.
- Anonyymi
Minä ostan Virossa käydessäni aina Valla juustuvurstia (juustomakkaraa), hinta 3 €/kg. Liha on kananlihaa eli terveellisempää kuin sianliha. Nam. Samoin Pöltsamaa kange (väkevä) sinappia. Sitä kuluu yhdeltä ihmiseltä 75 gramman tuubi puolessa vuodessa, ja tuubi maksaa alle euron.
- Anonyymi
Missäpäin on kauppa, johon kelpaavat markat? Jos on sopivan matkan päässä, voisin lomalla ajella kuluttamassa markat pois.
- Anonyymi
Muistan hyvin, miten halpaa oli aikoinaan viina. Pullon vaakuna-viinaa sai suunnilleen eurolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768