Radio Patmoksesta tuli 22.7.2023 klo 17:03 ohjelma: "Turunen" Toiminnanjohtajan vartti - Miksi me noudatamme joitakin Vanhan testamentin lakeja, mutta emme toisia?
Pasi Turunen kertoi saaneensa kritiikkiä, että miksi jotkut vaativat homoseksuaaleja olemaan harjoittamatta homoseksuaalisuutta, jos kristityt eivät muuten noudata Mooseksen lakia. Kysymys on todellakin hyvä, miksi kristittyjen pitäisi noudattaa vain joitain Mooseksen lain käskyjä, mutta ei toisia ei?
Turunen oli vaikeassa paikassa ja hänellä oli todellakin selittelemistä. Hän oli kuitenkin löytänyt jonkun amerikkalaisen pastorin selityksen asiaan, joka oli aikamoisten tekosyiden kokoelma. Turunen kertoi, että Mooseksen laki ei ole voimassa missään muualla kuin Israelin rajojen sisällä ja laki olisi muutenkin lakannut myös juutalaisten osalta uudessa liitossa.
Miksi ihmeessä homoseksuaalien pitäisi sitten noudattaa kieltoa homoseksuaalisuuden harjoittamisesta Suomessa? Turusen mukaan uudessa testamentissa mainitut lain kohdat ovat kuitenkin voimassa ja Raamatun seksuaalimoraali olisi myös voimassa. Tätä on kritisoitu lain kohtien valikoimiseksi mielivaltaisilla perusteilla ja sitä se todellakin on, koska Uusi testamentti ei missään ilmoita rajaavansa lain noudattamista mainittuihin käskyihin eikä edes joihinkin kansoihin.
Vanhan testamentin laki ja siinä oleva Messias profetiat lähtevät siitä, että laki koskee kaikkia kansoja ja se on voimassa myös uuden liiton aikana. Israelille annettiin laki, jotta se opettaisi lain kaikille kansoille.
Jeesus sanoi, älkää edes kuvitelko, että hän tulee kumoamaan lain vaan sitä noudattamaan ja sanoipa vielä lähetyskäskyssä, että kristittyjen tulee opettaa tämä kaikille kansoille. Paavali sanoo Roomalaiskirjeen toisessa luvussa, että Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille, vaan kaikki tuomitaan saman lain mukaan. Lain täyttänyt pakana tuomitsee viimeisenä päivänä lakia rikkoneen juutalaisen.
Laki on siis voimassa kaikkien kansojen keskuudessa, minkä takia homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä ja kiellettyä, kuten on myös kaikki muukin lain rikkominen.
Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.
...
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
...
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Pasi Turunen joutui selittämään, miksi lain käskyjä saa rikkoa mutta ei homoseksuaalisuuden kieltoa
218
1355
Vastaukset
- Anonyymi
Valehtelet!
Laita linkki opetukseen!- Anonyymi
Ko. puhe löytyy Radio Patmoksen ohjelma-arkistosta. Ohjelman pystyy kuuntelemaan rekisteröitymällä palveluun, mikä ei maksa mitään.
https://www.patmos.fi/patmosplus/
22.7.2023 klo 17:03
"Turunen"
Toiminnanjohtajan vartti - Miksi me noudatamme joitakin Vanhan testamentin lakeja, mutta emme toisia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ko. puhe löytyy Radio Patmoksen ohjelma-arkistosta. Ohjelman pystyy kuuntelemaan rekisteröitymällä palveluun, mikä ei maksa mitään.
"Turunen"
Toiminnanjohtajan vartti - Miksi me noudatamme joitakin Vanhan testamentin lakeja, mutta emme toisia?Kuuntelin kyllä torstaina ja eilen eikä Turunen puhu mitään mitä aloituksessasi väität!
Miksi valehtelet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Turunen"
Toiminnanjohtajan vartti - Miksi me noudatamme joitakin Vanhan testamentin lakeja, mutta emme toisia?Kuuntelin ohjelman eilen suorana. Pasi Turunen kumosi laista lukuisiä käskyjä. Hänen on mahdoton pelastua.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuntelin kyllä torstaina ja eilen eikä Turunen puhu mitään mitä aloituksessasi väität!
Miksi valehtelet?Nyt puheesi menee todella paksuksi valheteluksi. Turunen puhui juuri tuota, mitä aloittaja kertoo. Itse kuuntelin sen suorana Radio Patmoksesta.'
Sinä näytät ovat tämän foorumin trolli, joka lähettää vain roskapostia keskustelun hankaloittamiseksi. Sinä laitat kommentin ilman rekisteröimääsi tiliä ja heti sen jälkeen tykkäät tililläsi käyttäen omaa anonyymia kommenttiasi. Olet aikamoinen juonija ja epärehellinen ihminen.
- Anonyymi
Miksi valehtelet?
- Anonyymi
Sinä kirjoitat ivallisen kommentin rekisteröitymättä, mutta heti sen jälkeen käytät käytössäsi olevaa tiliäsi tykkäämään kommenttiasi. Tämä jos mikä on epärehellistä.
Aloituksessa ei ole valhetta. Ko. ohjelma tuli eilen Radio Patmoksesta, jonka kuulin suorana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kirjoitat ivallisen kommentin rekisteröitymättä, mutta heti sen jälkeen käytät käytössäsi olevaa tiliäsi tykkäämään kommenttiasi. Tämä jos mikä on epärehellistä.
Aloituksessa ei ole valhetta. Ko. ohjelma tuli eilen Radio Patmoksesta, jonka kuulin suorana.Aloituksesi on puhdasta vääristelyä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksesi on puhdasta vääristelyä!
Sinun taktiikkasi on syyttää toisia valehtelusta ilman perusteluja. Teit samaa eilen tätä samaa aihetta koskevassa toisessa keskustelussa. Laitoit vain sellaista roskapostia, jossa sanotaan vain: "valehtelet".
Olet itse valehteljia, sillä aloituksessa on perusteltu asia hyvin Raamattua siteeraamalla.
Mitä tulee sinuun, niin laitat kommentin ilman rekisteröimääsi tiliä ja heti sen jälkeen tykkäät tililläsi käyttäen omaa anonyymia kommenttiasi. Olet aikamoinen juonija ja epärehellinen ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun taktiikkasi on syyttää toisia valehtelusta ilman perusteluja. Teit samaa eilen tätä samaa aihetta koskevassa toisessa keskustelussa. Laitoit vain sellaista roskapostia, jossa sanotaan vain: "valehtelet".
Olet itse valehteljia, sillä aloituksessa on perusteltu asia hyvin Raamattua siteeraamalla.
Mitä tulee sinuun, niin laitat kommentin ilman rekisteröimääsi tiliä ja heti sen jälkeen tykkäät tililläsi käyttäen omaa anonyymia kommenttiasi. Olet aikamoinen juonija ja epärehellinen ihminen.Voit lopettaa jo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit lopettaa jo!
Miksi minun pitäisi totella sinua?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tulee sinuun, niin laitat kommentin ilman rekisteröimääsi tiliä ja heti sen jälkeen tykkäät tililläsi käyttäen omaa anonyymia kommenttiasi. Olet aikamoinen juonija ja epärehellinen ihminen.Samaa olen kokenut.
Vaikka asia on jälkeenpäin selvä, niin aluksi sanotaan valheeksi. Se on uskovien taktiikka.
Aikoinaan minua sanottiin valehtelijaksi, kun sanoin että Aitoavio ei tule kaatamaan uutta avioliittolakia.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Samaa olen kokenut.
Vaikka asia on jälkeenpäin selvä, niin aluksi sanotaan valheeksi. Se on uskovien taktiikka.
Aikoinaan minua sanottiin valehtelijaksi, kun sanoin että Aitoavio ei tule kaatamaan uutta avioliittolakia.Asia on selvä.
VaIehtelet jatkuvasti ja siihen toki täällä puututaan. Anonyymi kirjoitti:
Asia on selvä.
VaIehtelet jatkuvasti ja siihen toki täällä puututaan.Olet väärässä. Esimerkiksi en valehdellut, kun sanoin, että Aitoavio ei tule kaatamaan uutta avioliittolakia.
Te valehtelitte toinen toisensa perään.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olet väärässä. Esimerkiksi en valehdellut, kun sanoin, että Aitoavio ei tule kaatamaan uutta avioliittolakia.
Te valehtelitte toinen toisensa perään.VaIehtelet jatkuvasti.
Anonyymi kirjoitti:
VaIehtelet jatkuvasti.
Se on erikoista, että Aitoavion väki yritti kaataa uuden avioliittolain, vaikka että edes pidä sitä avioliittona, kun on kaksi miestä.
Olette kummallisia.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se on erikoista, että Aitoavion väki yritti kaataa uuden avioliittolain, vaikka että edes pidä sitä avioliittona, kun on kaksi miestä.
Olette kummallisia.Kummallista että VaIheesi jatkuvat.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olette kummallisia.Avioliitto on tietenkin vain miehen ja naisen välinen liitto.
Se on kaikille selvää. Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto on tietenkin vain miehen ja naisen välinen liitto.
Se on kaikille selvää.Selvää niille, jotka eivät tunne lakia.
On aina parempi ottaa asioista selvää.Anonyymi kirjoitti:
Kummallista että VaIheesi jatkuvat.
Lue mitä kello 16.16.54 kirjoitettiin.
Et kuitenkaan osaa sen vertaa lukea.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et kuitenkaan osaa sen vertaa lukea.VaIheesi tunnetaan.
Selityksesi ei vakuuta taaskaan.
Kuutio myös mässäämässä jälleen! - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Selvää niille, jotka eivät tunne lakia.
On aina parempi ottaa asioista selvää.Heh heh.
Et oIe avioIiitossa, vaikka kuinka selittelet. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et kuitenkaan osaa sen vertaa lukea.Kuutio se on Soinia paksumpi.
Meneekö jo jakeluusi? - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On aina parempi ottaa asioista selvää.Kuutio todella tuhdissa kunnossa.
Sitäkään et huomaa. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On aina parempi ottaa asioista selvää.Laki ei ole saa kuin totuus.
Jos kissaa päätetään alkaa kutsua koiraksi, ei se todellisuudessa koiraksi muutu,
kuten ei mieskään naiseksi, vaikka niin paperiin rustataan. Biologia ei siitä miksikään muutu, eikä yhteiskunnalle ole merkitystä mitä kukakin pään sisällä miettii sukupuolestaan, vaan ainoastaan biologinen, todellinen sukupuoli merkitsee. Anonyymi kirjoitti:
Laki ei ole saa kuin totuus.
Jos kissaa päätetään alkaa kutsua koiraksi, ei se todellisuudessa koiraksi muutu,
kuten ei mieskään naiseksi, vaikka niin paperiin rustataan. Biologia ei siitä miksikään muutu, eikä yhteiskunnalle ole merkitystä mitä kukakin pään sisällä miettii sukupuolestaan, vaan ainoastaan biologinen, todellinen sukupuoli merkitsee.Totuus on kuitenkin se, että homot ovat miehiä ja lesbot naisia. He ovat avioliittoon sopivia siinä kuin muutkin.
On sitä kaikkea kokemusta.Anonyymi kirjoitti:
Kuutio se on Soinia paksumpi.
Meneekö jo jakeluusi?En tiedä kenenkään mittoja. Joten se siitä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En tiedä kenenkään mittoja. Joten se siitä.
Asia pitää siis selvittää.
- Anonyymi
Kuuntelin eilen tämän ohjelman. Pasi Turunen sanoi, ettei tarvitse noudattaa sapattia eikä ruokasäädöksiä. Jeesus kielsi tällaisen lain kumoamisen ja Jeesuksen sanat koskevat kaikkia kansoja.
UT:ssa ei ole missään kohdassa sanottu, että kristityt voivat jättää lain noudattamatta tai laki olisi kumottu. Sen sijaan UT:ssa on useita kohdia, joissa luetaan kadotustuomio niille, jotka sellaista valhetta puhuvat tai tahallaan laittomuutta tekevät.
Näissä jakeissa se asia on täysin selvästi sanottu ja nämä koskevat myös suomalaisia. Jos sinä et tästä pysty asiaa ymmärtämään, niin olet niin paatunut, ettei sinun kanssasi kannata asiasta sen enempää väitellä.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34+]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ap.t 10:35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.
36 Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.- Anonyymi
Älä valehtele! Vääntelet hänen sanomisiaan!
- Anonyymi
Turunen puhuu asiaa mutta sinä valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa ei ole mitään hänen sanomiensa vääristelyä. Jokainen voi kuunnella Turusen puheen ja huomata, että aloitus referoi sitä oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turunen puhuu asiaa mutta sinä valehtelet.
Turunen ei puhu asiaa. Aloitus kritisoi Turusta oikeilla perusteilla ja viittaamalla Raamattun.
Turusen puhe ei ole raamatullista, mutta aloittajan puhe on raamatullista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tulee sinuun, niin laitat kommentin ilman rekisteröimääsi tiliä ja heti sen jälkeen tykkäät tililläsi käyttäen omaa anonyymia kommenttiasi. Olet aikamoinen juonija ja epärehellinen ihminen.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tulee sinuun, niin laitat kommentin ilman rekisteröimääsi tiliä ja heti sen jälkeen tykkäät tililläsi käyttäen omaa anonyymia kommenttiasi. Olet aikamoinen juonija ja epärehellinen ihminen.
Niin sinäkin näytät tekevän. 😹
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Minun kommentissani ei ole vieläkään yhtään tykkäystä eikä minulla ole tiliä Suomi24:lla, joten syytöksesi on väärä.
Anonyymi kirjoitti:
Minun kommentissani ei ole vieläkään yhtään tykkäystä eikä minulla ole tiliä Suomi24:lla, joten syytöksesi on väärä.
Miksi niistä kukaan tykkäisi kun kirjoitat ihan höpöjä? 😹
- Anonyymi
Turunen ei ymmärrä, että Kymmenenkäskyn laki kuuluu kaikille, Jumalan antama sapatti mukaan lukien. SAPATTI ON JUMALAN MERKKI !
Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet, kuten sika, eivät kuulu ruuaksi. Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta.
Kymmenkäskyn Laki on ikuinen ja muuttamaton. Monilla on vielä paksu peite silmillä.
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turunen ei ymmärrä, että Kymmenenkäskyn laki kuuluu kaikille, Jumalan antama sapatti mukaan lukien. SAPATTI ON JUMALAN MERKKI !
Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet, kuten sika, eivät kuulu ruuaksi. Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta.
Kymmenkäskyn Laki on ikuinen ja muuttamaton. Monilla on vielä paksu peite silmillä.
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
1234567---Turunen todellakin kumosi sapatin. Sapatti on ikuinen merkki siitä, että on liitossa Jumalan kanssa. UT:n mukaan sapatti on edelleen voimassa. Turunen ei ole uudessa liitossa, koska hän ei kunnioita sapattia.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turunen todellakin kumosi sapatin. Sapatti on ikuinen merkki siitä, että on liitossa Jumalan kanssa. UT:n mukaan sapatti on edelleen voimassa. Turunen ei ole uudessa liitossa, koska hän ei kunnioita sapattia.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.Patmon porukka, mitä olen kuunnellut heitä, eivät todellakaan ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.
Sapatti on suurelle osalle vaikea pitää pyhänä, koska se on Jumalan antama pyhäpäivä.
Sunnuntai on keksitty pyhäksi ihmisen toimesta. Sunnuntai on helpompi heidän pitää pyhänä.
1234567--- - Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Miksi niistä kukaan tykkäisi kun kirjoitat ihan höpöjä? 😹
Syytteletkö sinä oikeasti Uudestisyntyneenä Jeesuksen seuraajana palstalla lähimmäistäsi väärin petustein niinkuin hän tuossa aiemmin todistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patmon porukka, mitä olen kuunnellut heitä, eivät todellakaan ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.
Sapatti on suurelle osalle vaikea pitää pyhänä, koska se on Jumalan antama pyhäpäivä.
Sunnuntai on keksitty pyhäksi ihmisen toimesta. Sunnuntai on helpompi heidän pitää pyhänä.
1234567---Monet lukevat Psalmeja.
Psalmi 92. YLISTYSLAULU VANHURSKAAN JUMALAN KUNNIAKSI. VIRSI, SAPATINPÄIVÄ-LAULU.
2. HYVÄ ON HERRAA KIITTÄÄ JA VEISATA KIITOSTA SINUN NIMELLESI, SINÄ KORKEIN.
1234567--- Menee oudoksi: kun peruskäsky on ettei ole muuta Jumalaa kuin JHWH joka on yksi .Pidetään käskyt ja rukoillaan Jeesusta ? Jeesus oli juutalainen ja puhui juutalaisille, ei muille. Nythän juutalaisten mm pitää rikkoa laki ja ottaa kaste Jeesuksen nimeen jotta vältytään kuolemajälkeiseltä rangaistukselta.
JHWH siis opetti väärin: hän yksin antaa synnit anteeksi ei tarvita kuin katumus ja parannus, ei tarvita vieraita nimiä kumarreltavaksi mutta tarvitaan kuitenkin ja jonkun kristinuskossa uskotun jumalolennon kuolema myös.Anonyymi kirjoitti:
Turunen todellakin kumosi sapatin. Sapatti on ikuinen merkki siitä, että on liitossa Jumalan kanssa. UT:n mukaan sapatti on edelleen voimassa. Turunen ei ole uudessa liitossa, koska hän ei kunnioita sapattia.
Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään."12 JHWH käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille:
13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, JHWH, olen erottanut teidät omaksi kansakseni.
14 Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta." Israelilaisista puhe ja entä kuoleman rangaistus? Eihän saa poistaa?- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Myönnät tässä suoraan, että olet myös tuo omien anona kirjoittamiesi möläytysten takana.
Näin sivusta seuranneena sanon ihan suoraan, ettei noin epärehellinen ihminen yksinkertaisesti voi olla kristitty.
Käytät näemmä myös monia nimimerkkejä, jotka tulisi Aina ilmoittaa ylläpitoon, se kun on sääntöjen vastaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnät tässä suoraan, että olet myös tuo omien anona kirjoittamiesi möläytysten takana.
Näin sivusta seuranneena sanon ihan suoraan, ettei noin epärehellinen ihminen yksinkertaisesti voi olla kristitty.
Käytät näemmä myös monia nimimerkkejä, jotka tulisi Aina ilmoittaa ylläpitoon, se kun on sääntöjen vastaista.Sinä niin teet!
- Anonyymi
Trolli valehtelee taas Turusesta!
- Anonyymi
Sinä laitat kommentin ilman rekisteröimääsi tiliä ja heti sen jälkeen tykkäät tililläsi käyttäen omaa anonyymia kommenttiasi. Olet aikamoinen juonija ja epärehellinen ihminen.
Aloituksessa ei ole mitään valheita kenestäkään.
- Anonyymi
Toinen samanlainen kiistelty asia on naispappeus. Patmos tosin sallii naispappeuden, mutta Jumala ei.
Paavali kirjoitti Mooseksen lakiin vedeoten, ettei Jumalan pyhien seurakunnassa naiset saa puhua. UT:n opetus perustuu lakiin ja profeettoihin, mitä UT opettaa myös kreikkalaisille seurakunnille, joten laki on universaali ja koskee kaikkia kansoja.
"sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo." (1Kor 14:33,34)- Anonyymi
Patmoksella ei ole pappeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin opetus tarkoittaa, ettei naiset saa puhua seurakunnan kokouksessa, joka tarkoittaa opettamista, profetoimista ja kysymistä. Patmos rikkoo tätä käskyä vastaan, minkä takia Patmos ei ole Jumalan pyhien seurakunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun uskovat kokoontuvat yhteen harjoittamaan uskontoa, silloin kyse on Raamatun tarkoittamasta seurakunnasta, missä naiset eivät saa puhua. Tätä kieltoa rikotaan niin luterilaisessa kirkossa, helluntaiseurakunnissa kuin erilaissa lähetysjärjestöissä, millainen on myös Patmos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun uskovat kokoontuvat yhteen harjoittamaan uskontoa, silloin kyse on Raamatun tarkoittamasta seurakunnasta, missä naiset eivät saa puhua. Tätä kieltoa rikotaan niin luterilaisessa kirkossa, helluntaiseurakunnissa kuin erilaissa lähetysjärjestöissä, millainen on myös Patmos.
Sinä ymmärrät oikein, että naiselle ei papin/pastorin virka kuulu.
Mutta ymmärrätkö tämän, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä ?
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---UT ei ole muuttanut sapattikäskyä mihinkään. Sapaatti on edelleen voimassa oleva käsky ja liiton merkki.
Sen takia suomessa naiset puhuvat seurakuntien sunnuntaijuhlissa, koska ne seurakunnat ovat porttokirkkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UT ei ole muuttanut sapattikäskyä mihinkään. Sapaatti on edelleen voimassa oleva käsky ja liiton merkki.
Sen takia suomessa naiset puhuvat seurakuntien sunnuntaijuhlissa, koska ne seurakunnat ovat porttokirkkoja.Siis ymmärrät, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ymmärrät, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.
1234567---Niinän lukee Raamatussa. Ei Jumala ole koskaan siirtänyt sapattia sunnuntaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ymmärrät, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.
1234567---Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Jos joku ei halua sapattia pyhittää, hänen sydämeessä ei ole lakia eikä hän ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa. Tämän vuoksi luterilaiset ja helluntailaiset eivät pelastu, koska he elävät laittomuudessa liiton ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Jos joku ei halua sapattia pyhittää, hänen sydämeessä ei ole lakia eikä hän ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa. Tämän vuoksi luterilaiset ja helluntailaiset eivät pelastu, koska he elävät laittomuudessa liiton ulkopuolella.
"Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra. "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
(Jer 31:31-33) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Nuhteettomille Aaronin pojille pappeus kuuluu.
- Anonyymi
Homoseksuaalisuuden harjoittamisen kieltää Mooseksen laki, minkä perusteella Paavali kielsi mm. roomalaisia harjoittamasta homoseksuaalisuuttaan. Raamatussa ei ole mitään muuta oikeusohjetta tähän eikä muuhunkaan asiaan. Moraali määritellään laissa.
Luterilaisuus on omaksunut ajatuksen, koska emme ole lain alla, voimme rikkoa lakia rajattomasti. Tässä on suuri väärinkäsitys, koska luterilaiset eivät ole ymmärtäneet, mitä Paavali tarkoitti käsittelillä ”olla lain alla” ja ”armon alla”.
”Lain alla” on Paavalin käyttämä juutalainen sanonta, joka ei viittaa lain noudattamiseen vaan lain rikkomisesta aiheutuvaan kirousten putoamiseen päälle. Toisin sanoen se tarkoittaa, että sinä olet lain kirousten alla, koska et lakia noudattanut. Homoseksuaalisuuden harjoittaja on siis lain alla, vaikka hän muuten sanoisi uskovansa Jeesukseen.
”Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.” (5 Moos 28:45)
”Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.” (Room 6:14-16)
Armon alla ovat ne Kristukseen uskovat, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta ja noudattavat lakia. Paavalin opetus noudattaa tältäkin osin lakia.
”Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.” (2 Moos 20:6)
Vanhurskautta ei voi saavuttaa lain teoilla, jos ei ole uskoa Kristukseen, koska laissa on käsky uskoa Kristusta. Ei ole myöskään kenelläkään uskoa Kristukseen, jos ei ole halua noudattaa lakia, mistä myös Jaakob huomautti. Homoseksuaalisuuden harjoittajilla ei siis ole uskoa. Kuten Paavali sanoi, vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita.
”Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.” (Room 2:13)
Paavalin sanojen mukaan vanhurskauden saavuttavat vain ne Jeesukseen uskovat kristityt, jotka täyttävät lain, mihin kuuluu kielto harjoittaa homoseksuaalisuutta.
”Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.” (Room 2:27)
”Moni sanoo minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’ Ja silloin minä lausun heille julki: ’Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät’.” (Matt 7:22,23)- Anonyymi
Raamattu ei jaa ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa mukaan, vaan osoittaa ainoastaan lisääntymismielessä tapahtuvan seksin olevan luonnollista ja hyväksyttyä miehille.
Miehen siemenen omaehtoinen haaskaaminen paikkoihin joissa Jumalan valitseman siemenen ei ole mahdollista hedelmöittää vaimoa, on ankarimman mahdollisen tuomion arvoisena kielletty myös miehen ja vaimon välisessä avioliitossa.
Lääketieteelliset terveysvaikutukset niin psyykkisesti kuin fyysisestikin osoittavat vapaaehtoisuuteen perustuvan seksin merkityksen ihmiselle. Osaako joku siis kertoa, mitä Raamatun sanoilla on oikeasti tarkoitettu meille tämänpäivän ihmisille?
Jos kiellämme ilman lisääntymistä tapahtuvan vapaaehtoisuuteen perustuvan seksin toisilta, miten voisimme hyväksyä sen itsellemme? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei jaa ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa mukaan, vaan osoittaa ainoastaan lisääntymismielessä tapahtuvan seksin olevan luonnollista ja hyväksyttyä miehille.
Miehen siemenen omaehtoinen haaskaaminen paikkoihin joissa Jumalan valitseman siemenen ei ole mahdollista hedelmöittää vaimoa, on ankarimman mahdollisen tuomion arvoisena kielletty myös miehen ja vaimon välisessä avioliitossa.
Lääketieteelliset terveysvaikutukset niin psyykkisesti kuin fyysisestikin osoittavat vapaaehtoisuuteen perustuvan seksin merkityksen ihmiselle. Osaako joku siis kertoa, mitä Raamatun sanoilla on oikeasti tarkoitettu meille tämänpäivän ihmisille?
Jos kiellämme ilman lisääntymistä tapahtuvan vapaaehtoisuuteen perustuvan seksin toisilta, miten voisimme hyväksyä sen itsellemme?>>>Miehen siemenen omaehtoinen haaskaaminen paikkoihin joissa Jumalan valitseman siemenen ei ole mahdollista hedelmöittää vaimoa, on ankarimman mahdollisen tuomion arvoisena kielletty myös miehen ja vaimon välisessä avioliitossa.<<<
Tällaista opetusta ei ole Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Miehen siemenen omaehtoinen haaskaaminen paikkoihin joissa Jumalan valitseman siemenen ei ole mahdollista hedelmöittää vaimoa, on ankarimman mahdollisen tuomion arvoisena kielletty myös miehen ja vaimon välisessä avioliitossa.<<<
Tällaista opetusta ei ole Raamatussa.Miestä kiellettiin yhtymästä vaimoonsa menksujen aikana, sekä naisen luonnonvastaisiin yhteyksiin, toisiin miehiin, eläimiin ja kiellettiin jopa maahan valuttamisesta.
Ja Jumala ei kehottanut miestä yhtymään vaimoonsa ilman lisääntymismieltä, siis tavalla joka ei olisi mahdollistanut vaimon raskaaksi tulemista.
Kyllä tuossa osoitetaan varsi n selkeästi, ettei miehen siementä saa haaskata turhuuksiin ja pelkkään himoissaan hekumointiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miestä kiellettiin yhtymästä vaimoonsa menksujen aikana, sekä naisen luonnonvastaisiin yhteyksiin, toisiin miehiin, eläimiin ja kiellettiin jopa maahan valuttamisesta.
Ja Jumala ei kehottanut miestä yhtymään vaimoonsa ilman lisääntymismieltä, siis tavalla joka ei olisi mahdollistanut vaimon raskaaksi tulemista.
Kyllä tuossa osoitetaan varsi n selkeästi, ettei miehen siementä saa haaskata turhuuksiin ja pelkkään himoissaan hekumointiin.Nämä eivät osaa lukea Raamatusta sellaista, mikä rajoittaisi heidän omaa nautiskeluaan.
Itsestään selvä asiahan tuo pitäisi kaikille olla, tuo pelkkä "himoissaan hekumointi" koskee kaikkia tai ei ketään.
Kurjaahan se tietty on aviomiehille, jotka saavat vaimoltaan seksiä ainoastaan pari kertaa vuodessa ja sitten kun vaimo ehtii hedelmättömään ikään, pitää aloittaa lopunikäinen selibaatti. Mutta minkäs teet, Kirjoitukset ovat meidän jokaisen parhaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä eivät osaa lukea Raamatusta sellaista, mikä rajoittaisi heidän omaa nautiskeluaan.
Itsestään selvä asiahan tuo pitäisi kaikille olla, tuo pelkkä "himoissaan hekumointi" koskee kaikkia tai ei ketään.
Kurjaahan se tietty on aviomiehille, jotka saavat vaimoltaan seksiä ainoastaan pari kertaa vuodessa ja sitten kun vaimo ehtii hedelmättömään ikään, pitää aloittaa lopunikäinen selibaatti. Mutta minkäs teet, Kirjoitukset ovat meidän jokaisen parhaaksi.Se on sitä aitoa uskoa se.
- Anonyymi
Suomessa eletään Suomen lainsäädännön mukaan, Lähi-idässä eläkööt omien lakiensa mukaan.
Mikä tässä on teille hurskaille vaikea ymmärtää, vai aiotteko mahdollisesti kivittää sunnuntaina työtä tekevät tai avionrikkojat, kuten sen seudun paimentolaisheimon tuhansia vuosia vanha taru vaatii?- Anonyymi
Taivasten valtakunnassa eletään Mooseksen lain mukaan, joka oli myös Kristuksen laki. Jos joku ei lakia noudata, hän ei ole taivasten valtakunnan kansalainen, mikä koskee myös suomalaisia.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivasten valtakunnassa eletään Mooseksen lain mukaan, joka oli myös Kristuksen laki. Jos joku ei lakia noudata, hän ei ole taivasten valtakunnan kansalainen, mikä koskee myös suomalaisia.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.No mene sinne sitten kivittämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mene sinne sitten kivittämään.
Mooseksen lain mukaan rivikansalainen ei saa ottaa oikeutta omiin käsiinsä ja kivittää verekseltään kiinni jäänyt rikollinen kuoliaaksi. Lain mukaan rikollinen tulee toimittaa esivallan asettaman tuomarin tutkittavaksi. Syytetylle tulee antaa mahdollisuus puolustautua ja tuomio edelyttää vähintään kanta todistajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen lain mukaan rivikansalainen ei saa ottaa oikeutta omiin käsiinsä ja kivittää verekseltään kiinni jäänyt rikollinen kuoliaaksi. Lain mukaan rikollinen tulee toimittaa esivallan asettaman tuomarin tutkittavaksi. Syytetylle tulee antaa mahdollisuus puolustautua ja tuomio edelyttää vähintään kanta todistajaa.
Jeesus käski kivittää haureellisen naisen, mutta kielsi sitä miestä heittämästä kiveä, joka oli itsekin tehnyt huorin. Koska kaikki todistajat poistuivat paikalta, niin lain mukaan naista ei saanut enää tuomita kuolemaan, minkä takia Jeesus sanoi, ettei hänkään tuomitse naista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski kivittää haureellisen naisen, mutta kielsi sitä miestä heittämästä kiveä, joka oli itsekin tehnyt huorin. Koska kaikki todistajat poistuivat paikalta, niin lain mukaan naista ei saanut enää tuomita kuolemaan, minkä takia Jeesus sanoi, ettei hänkään tuomitse naista.
"Jeesus käski kivittää haureellisen naisen, mutta kielsi sitä miestä heittämästä kiveä, joka oli itsekin tehnyt huorin. "
Ei Jeesus kieltänyt heittämästä kiviä, vaan jopa käski tappaa tu syntisen naisen. - Anonyymi
Ihmetyttää että näitä lahkoja vielä on ja raamattua tulkitsee jokainen eri tavalla , eikö olisi jo tällä vuosisadalla ymmärrettävä se ettei muita lakeja noudateta kun ihan omiamme jotka on ihmisten laittamia , ja joissa ei halveksinta ihmisiä, tai kielletä jonkun elämää toisen henkilön kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ainoastaan syntiä tehnyt nainen piti kivittää? Ilman rikoskumppanin rankaisemista tuomio olisi ollut merkitykseltään vajaa ja mies saattoi huoletta jatkaa synnin levittämistä miehille tyypilliseen vastuuttomaan ja ominaiseen tapaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ainoastaan syntiä tehnyt nainen piti kivittää? Ilman rikoskumppanin rankaisemista tuomio olisi ollut merkitykseltään vajaa ja mies saattoi huoletta jatkaa synnin levittämistä miehille tyypilliseen vastuuttomaan ja ominaiseen tapaan.
Raamatussa vahingolliset asiat tuntuvat olleen naisen syytä ja miehet taas ovat loistaneet kaikessa mikä on hyväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen takia Jeesus ei hyväksynyt syyllisen miehen heittää kiveä, koska hänkin olisi pitänyt olla kivitettävänä. Mooseksen lain mukaan hauretta tehneet tulee kumpikin kivittää.
Anonyymi kirjoitti:
Sen takia Jeesus ei hyväksynyt syyllisen miehen heittää kiveä, koska hänkin olisi pitänyt olla kivitettävänä. Mooseksen lain mukaan hauretta tehneet tulee kumpikin kivittää.
Miksi olisi pitänyt ? Vain nainen voi olla uskoton mies sai pitää haaremillisen naisia sekä olla suhteessa vapaisiin naisiin jos halusi, ei laki sitä kieltänyt . Eri asia jos mies makasi naineen naisen kanssa, silloin hän loukkasi tämän miehen omistusoikeutta.
Mitä haureutta arvelet tuon todistajamiehen harjoittaneen? Ei lakia siinä tapauksessa olisi voitu toteuttaa jos pääsääntöisesti oletettaisiin että kyllähän nuo todistajat olivat itsekin rikkoneet lakia vastaavalla miehelle mahdollisella tavalla.
Muuten David makasi naineen naisen, kivitettiinkö kuningas?
- Anonyymi
Pasi Turunen ei pysty selittämään, miksi Jeesuksen palattua kaikki kansat alkavat noudattaa Mooseksen lakia. Sen takia Turunen ei pysty selittämään, koska hän ei ole totuudessa.
"Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa." (Sak 14:16) - Anonyymi
"Pasi Turunen kertoi saaneensa kritiikkiä, että miksi jotkut vaativat homoseksuaaleja olemaan harjoittamatta homoseksuaalisuutta, jos kristityt eivät muuten noudata Mooseksen lakia."
Homoseksin kielto on sekä uudessa että vanhassa liitossa!- Anonyymi
Uudessa liitossa on voimassa kaikki vanhan liiton käskyt. Uusi testamentti ei erottele käskyjä millään tavalla eikä kumoa laista mitään.
- Anonyymi
Se nyt on yks ja sama mitä näissä kirjoissa kielletään , nykyisin eletään muiden lakien mukaisesti kukin päättää ihan itse millaisen elämän elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt on yks ja sama mitä näissä kirjoissa kielletään , nykyisin eletään muiden lakien mukaisesti kukin päättää ihan itse millaisen elämän elää.
Taivasten valtakunnassa noudatetaan Mooseksen lakia, joka on Kristuksen laki.
- Anonyymi
Kaikki miehen siemenen omaehtoinen haaskaaminen turhuuksiin pelkissä himoissaan hekumoiden ilman lisääntymistarkoitusta on selkeästi tosiaan osoitettu Raamatussa ankarasti kielletyksi.
Poikkeuksetta siitä on Raamatussa seurannut ankarin mahdollinen rangsistus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa liitossa on voimassa kaikki vanhan liiton käskyt. Uusi testamentti ei erottele käskyjä millään tavalla eikä kumoa laista mitään.
"Uudessa liitossa on voimassa kaikki vanhan liiton käskyt. Uusi testamentti ei erottele käskyjä millään tavalla eikä kumoa laista mitään."
Oletko ihan varma, että asia on todella noin, kuin kuvailet ?
Ensimmäiseksi tulee mieleen Raamatusta kohta, jossa kielletään käyttämästä vaatteita, jotka on valmistettu yhdistelemällä kahta tai useampaa raaka-ainetta.
Jos todella on niin, että 100% Raamatun käskyistä ja kielloista pitää edelleenkin noudattaa, niin siinä tapauksessa on mielestäni varsin oikeutettua vaatia vastausta tähän kysymykseen:
Rikas voi toki tuotakin käskyä noudattaa, tilaa vain mittatilaustyönä kaikki vaatteensa, niin saa juuri sellaiset kuin haluaa (ja jotka 100% noudattavat Raamatun käskyjä vaatetuksesta).
Mutta: Miten köyhä voi noudattaa noita Raamatun käskyjä vaatetuksesta?
Ei köyhällä ole varaa mittatilaustyönä tehtyyn vaatetukseen !
Ja kaupasta et löydä sellaisia vatteita, jotka nuo Raamatun käskyt vaatetuksesta täyttäisivät.
Käytännnössä sarjatuotantona tehdyissä vaatteista kaikki on tehty kahdesta tai useammasta materiaalista ja ovat sellaisina Raamatun käskyjen vastaisia.
Mistä siis köyhä saa riittävästi rahaa, että voisi tehdä kuin rikas, ja tilata kaikki vaatteensa mittatilaustyönä, koska sarjatuotantona tehdyissä vaatteista ei sellaisia löydy, jotka noudattavat tuota Raamatun kieltoa, ettei saa olla kahta tai useampaa eri materiaalia missään vaatteessa ?
- Anonyymi
Julistaako aloituksessa mainittu henkilö oikeasti raamatullisena totuutetaan asioita joita ei ole kirjoitettu Raamattuun?
Miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten kielletyt teot olisivat aloituksen mukaan kiellettyjä ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta?
Kaikille muille sallittuja aloittajan julistuksen mukaan.
Miehet ovat aina joskus varsin kummallisia ja outoja.- Anonyymi
Raamatussa on esitetty ainoastaan lisääntymismielessä tapahtuva seksi luonnollisena ja hyväksyttävänä myös miehen ja naisen välisessä avioseksissä.
Ainakaan sellaista Raamatunkohtaa ei vielä ole esitetty, jossa pidettäisiin hyväksyttävänä miehen ja vaimon välistä seksiä jossa vaimon ei olisi mahdollista tulla raskaaksi.
Ihmetyttääkin miksi jaetaan tarpeettomasti ihmisiä vuohiin ja lampaisiin heidän seksuaalisen suuntautuneisuutensa vuoksi, kun lähestulkoon ketkään naimakykyiset eivät vaatimuksia täytä.
Kaikki olemme kelvottomia nautinnonhimoissamme, muistaen kuitenkin vapaaehtoisuuteen perustuvan seksin terveysvaikutuksista ihmisen psyykkiselle ja fyysiselle hyvinvoinnille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on esitetty ainoastaan lisääntymismielessä tapahtuva seksi luonnollisena ja hyväksyttävänä myös miehen ja naisen välisessä avioseksissä.
Ainakaan sellaista Raamatunkohtaa ei vielä ole esitetty, jossa pidettäisiin hyväksyttävänä miehen ja vaimon välistä seksiä jossa vaimon ei olisi mahdollista tulla raskaaksi.
Ihmetyttääkin miksi jaetaan tarpeettomasti ihmisiä vuohiin ja lampaisiin heidän seksuaalisen suuntautuneisuutensa vuoksi, kun lähestulkoon ketkään naimakykyiset eivät vaatimuksia täytä.
Kaikki olemme kelvottomia nautinnonhimoissamme, muistaen kuitenkin vapaaehtoisuuteen perustuvan seksin terveysvaikutuksista ihmisen psyykkiselle ja fyysiselle hyvinvoinnille.Sinä julistat tätä omaa teoriaasi, joka perustuu vain sinun omiin mielipiteisiisi. Vääristelet ja liioittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä julistat tätä omaa teoriaasi, joka perustuu vain sinun omiin mielipiteisiisi. Vääristelet ja liioittelet.
No laitatko jo Raamatunkohdan jossa Jumala kehottaa meitä puolisomme kanssa avioseksiin jossa naisen ei ole mahdollista tulla raskaaksi.
Eli voimme pelkästään himoissaan hekumoida tavalla mikä toisille on haureutta ja este Taivaan perillisyydelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä julistat tätä omaa teoriaasi, joka perustuu vain sinun omiin mielipiteisiisi. Vääristelet ja liioittelet.
Kai sinäkin lukea osaat, laitapa sellainen kohta jossa Jumala antaa miehelle luvan himoissaan hekumoida avioseksissään ilman lisääntymistarkoitusta.
Vääristelyä ja liioittelua on yrittää kehittää porsaanreikiä Raamatun kirjoituksiin oman nautinnonhimon oikeuttamiseksi.
Kai sitä miehet pystyvät kantamaan vastuun omien mielitekojensa hallitsemisesta, vai naisenko vaan pitää se miehenkin vastuu kantaa? Anonyymi kirjoitti:
No laitatko jo Raamatunkohdan jossa Jumala kehottaa meitä puolisomme kanssa avioseksiin jossa naisen ei ole mahdollista tulla raskaaksi.
Eli voimme pelkästään himoissaan hekumoida tavalla mikä toisille on haureutta ja este Taivaan perillisyydelle.Israelilaisten keskuudessa ei sitten ollut lapsettomia pareja? Kuitenkin lapsettomuus oli niin suuri ongelma että kerrotaan jopa kansan esi-äitien siitä kärsineen. Mistä ihmiset etukäteen tiesivät että tuota naista /miestä en voi ottaa kun sitten jäävät lapset saamatta?
- Anonyymi
Ihminen joka on uudestisyntynyt ylhäältä on armahdettu syntinen,eli on ottanut Jeesuksen vastaan, hän on nyt Kristuksessa ja mikään kadotustuomio ei koske häntä, joten laki ei voi tuomita häntä,kun ei ole mitään lakia.Kristus on täyttänyt kaiken lain kärsimällä ristin kuoleman. Laki koskee ainoastaan uskosta osattomia .
- Anonyymi
Ihminen ei pelastu ottamalla vastaan pelastus. Pelastusta ei anneta kenelle tahansa sitä pyytävälle. Jeesus asetti pelastukselle ja syntien sovitukselle ehtoja. Niitä ovat mm. parannus laittomuudesta ja uskovien upotuskaste.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - Anonyymi
Juuri niin? Tällaiset rikkaviljan siemenestä kasvaneet emme voi pelastua Taivaan Perilliseksi, kun emme ole ymmärtäneet liittyä teidän herätysliikkeenne maksavaksi jäseneksi ja siten pakottaneet omalla vapaalla tahdollamme Jeesusta ottamaan meitä seuraajakseen.
Kiva, että edes te pelastutte Taivaan perillisiksi, niin ihmiskunta ei kokonaan katoa Maailmankaikkeudesta. - Anonyymi
Aivan? Tekevätkö o i k e a s t i Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat Jumalan tahdon vastaisia tekoja, vai ovatko samalla tavalla kelvottomia kuin me muutkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei pelastu ottamalla vastaan pelastus. Pelastusta ei anneta kenelle tahansa sitä pyytävälle. Jeesus asetti pelastukselle ja syntien sovitukselle ehtoja. Niitä ovat mm. parannus laittomuudesta ja uskovien upotuskaste.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Kommenttisi mukaan parannuksen tehneet Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat eivät siis edes pysty tekemään Jumalan tahdon vastaisia tekoja?
- Anonyymi
Mikä upotuskaste? Ei Jeesus sanonut mitään upotuskasteesta,nämä on hellareitten omia tulkintoja,ei veden määrällä ole väliä,ainoastaan sillä, että kastetaan,eikä kaste vielä ihmistä pelasta.Kasteessa ihminen on haudattu kuolemaan, eli luonnollisessa tilassa ihminen on hengellisesti kuollut.Se on Jumalan teko,että ihminen pelastuu,koska hän on etukäteen valinnut ne pelastuvat.
- Anonyymi
UT:sta voidaan päätellä, että kyse on nimenomaan veden alle upottautumisesta, kuten Paavali vertasi kastettaa hautaamiseen. Tämä esikuva on Naemanin kaste, joka sukelsi veden alle. Tämän mukaan Johannes kastoi vain paikassa, jossa oli runsaasti vettä.
2 Kun 5:14 Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut; ja hänen lihansa tuli entisellensä, pienen pojan lihan kaltaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi.
Room 6:4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
Joh 3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
Katolisluterilainen kaste on kristittyjen kasteen valhejäljiltemä, jossa kastetaan täysin tiedoton vauva ennen uskoon tuloa ja uskon ymmärtämistä. Lapsikaste ei ole kelvollinen, koska lapsi ei ole uskonut eikä itse sitä kastetta pyytänyt. Raamattu kieltää kastamasta ihmistä ilman omaa uskon tunnustusta ja pyyntöä, kuten tämä esimerkki asian kertoo:
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
- Anonyymi
Eihän kaste vielä yksinään pelasta ketään!! Jos lapsi on kastettu lapsena,niin ei sitä enää tule kastaa jos hän myöhemmin aikuisena ottaa armon vastaan pelastuakseen.
- Anonyymi
Jos joku on vain lapsena kastettu luterilaisella kasteella, hän ei pelastu, koska hän ei koskaan ottanut Raamatussa käskettyä uskovien upotuskastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Ihminen ei myöskään pelastu ottamalla vastaan pelastus. Pelastusta ei anneta kenelle tahansa sitä pyytävälle. Jeesus asetti pelastukselle ja syntien sovitukselle ehtoja. Niitä ovat mm. parannus laittomuudesta ja uskovien upotuskaste. Koska luterilaiset eivät tee parannusta laittomuudesta, eivätkä ota uskovien upotuskastetta, he joutuvat kaikki kadotukseen.
Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku on vain lapsena kastettu luterilaisella kasteella, hän ei pelastu, koska hän ei koskaan ottanut Raamatussa käskettyä uskovien upotuskastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Ihminen ei myöskään pelastu ottamalla vastaan pelastus. Pelastusta ei anneta kenelle tahansa sitä pyytävälle. Jeesus asetti pelastukselle ja syntien sovitukselle ehtoja. Niitä ovat mm. parannus laittomuudesta ja uskovien upotuskaste. Koska luterilaiset eivät tee parannusta laittomuudesta, eivätkä ota uskovien upotuskastetta, he joutuvat kaikki kadotukseen.
Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Juuri noin kuten kirjoitit? Tarkasti Raamatun Kirjoitusten mukaisesti toteutetulla seremonialla voi kuka tahansa pakottaa Jeesuksen ottamaan hänet seuraajakseen.
Ja me muut sitten jotka luulottelemme kuka mitenkin olevamme oikeassa jäämme pelastusveneen ulkopuolelle koska ei hoksattu miten temppu pitää tehdä.
Tärkeintä on, että koko maailmasta juuri teidän piskuinen joukkonne pelastaa ihmiskunnan olemassaolon kuolemasta sukupuuttoon.
Voi hyvää päivää noita juttuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Raamatun teksteistä ei löydy tukea väitteellenne, että lapsena kastettu ei pelastuisi.
Ennemminkin juuri lapsen usko on se, mitä Jumala ihmisiltä odottaa.
Oliko Golgatalla ristin ryöväri ottanut käsityksenne mukaan upotuskasteen ja tehnyt parannuksen? Raamatusta saa lähinnä sen käsityksen, että ryöväri katui tekojaan ja pyysi Jeesukselta armoa. Ryöväri pelastui.
Kaikkivaltias Jumala lukee sydämiemme aikeet ja salat. Ehkäpä hän ei tuomitse pinnallisten rituaalien vaan sydämen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun teksteistä ei löydy tukea väitteellenne, että lapsena kastettu ei pelastuisi.
Oliko Golgatalla ristin ryöväri ottanut käsityksenne mukaan upotuskasteen ja tehnyt parannuksen? Raamatusta saa lähinnä sen käsityksen, että ryöväri katui tekojaan ja pyysi Jeesukselta armoa. Ryöväri pelastui.
Kaikkivaltias Jumala lukee sydämiemme aikeet ja salat. Ehkäpä hän ei tuomitse pinnallisten rituaalien vaan sydämen mukaan.>>Raamatun teksteistä ei löydy tukea väitteellenne, että lapsena kastettu ei pelastuisi.<<
Kyllä löytyy.
Kaste on tarkoitettu syntien anteeksisaamiseksi, mikä edellyttää syntien tunnustamista ja kasteen pyytämistä syntien pesemiseksi pois. Raamattu kieltää kastamasta ketään ilman uskon tunnustusta ja omaa pyyntöä.
Luterilainen kaste ei ole mitenkään Raamatun tarkoittama uskovien upotuskasten syntien anteeksisaamiseksi, joten jos jollakin on vain luterilainen lapsikaste, häntä ei ole kastettu ollenkaan ja hän ei pelastu.
Matt 3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
---
8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun teksteistä ei löydy tukea väitteellenne, että lapsena kastettu ei pelastuisi.
Kaikkivaltias Jumala lukee sydämiemme aikeet ja salat. Ehkäpä hän ei tuomitse pinnallisten rituaalien vaan sydämen mukaan.>>Oliko Golgatalla ristin ryöväri ottanut käsityksenne mukaan upotuskasteen ja tehnyt parannuksen? <<
Tätäkään sinä et ymmärrä, koska et osaa Raamattua.
Jeesus antoi sitovan kastekäskyn vasta 40 päivää ylösnousemuksensa jälkeen, joten ristinryöväri oli niitä viimeisiä, jotka pelastuivat vanhan liiton aikana ilman kastetta. Nyt kastekäsky on annettu, joten sitä ilman ei ole pelastusta.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Raamatun teksteistä ei löydy tukea väitteellenne, että lapsena kastettu ei pelastuisi.<<
Kyllä löytyy.
Kaste on tarkoitettu syntien anteeksisaamiseksi, mikä edellyttää syntien tunnustamista ja kasteen pyytämistä syntien pesemiseksi pois. Raamattu kieltää kastamasta ketään ilman uskon tunnustusta ja omaa pyyntöä.
Luterilainen kaste ei ole mitenkään Raamatun tarkoittama uskovien upotuskasten syntien anteeksisaamiseksi, joten jos jollakin on vain luterilainen lapsikaste, häntä ei ole kastettu ollenkaan ja hän ei pelastu.
Matt 3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
---
8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.Päälaen valeleminen ei ketään pelasta vaan usko Jeesukseen sillätavalla että Jeesus asuu tässä uskovassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päälaen valeleminen ei ketään pelasta vaan usko Jeesukseen sillätavalla että Jeesus asuu tässä uskovassa.
Juu kasteella pelastuu, kun saa Lutherin sanoin Perkeleen kimppuunsa ja pääsee hankkimaan demoneita sitten uudestisyntymällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu kasteella pelastuu, kun saa Lutherin sanoin Perkeleen kimppuunsa ja pääsee hankkimaan demoneita sitten uudestisyntymällä.
Luterilaisella lapsikasteella ei kukaan pelastu, koska se kaste ei ole raamatullinen uskovien upotuskaste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisella lapsikasteella ei kukaan pelastu, koska se kaste ei ole raamatullinen uskovien upotuskaste.
Juuri noin? Ainoastaa uskovien hyväksymällä upotuskasteella kyetään pakottamaan Jeesus ottamaan kyseiset ihmiset Jeesuksen seuraajiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Voiko lapsi pelastua kastamatta, jos vanhemmat ovat maksaneet hänen jäsenmaksunsa teidän herätysliikkeellenne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päälaen valeleminen ei ketään pelasta vaan usko Jeesukseen sillätavalla että Jeesus asuu tässä uskovassa.
Ja sillä upotuskasteella sitten tulee Jeesus kaupanpäälle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pelastus on yksin Jumalan armossa.
- Anonyymi
Voi voi,turhaa on molemminpuolinen keskustelu aiheesta. Jos ihminen on uudestisyntyny,niin hänen pitäisi kyllä tietää totuus, mutta ei raamatun sanoma aukea luonnolliselle uskoon ruvenneelle ihmiselle ja näitä on paljon.
- Anonyymi
Uudestisyntymällä vain saa demoneita kimppuunsa. Onko se sitten 'kertoa totuus'?!
- Anonyymi
Ihminen pelastuu ja pyhittyy vain jos Kristus asuu hänessä!
- Anonyymi
Luterilaiset eivät yleensä edes tiedä, mitä pyhyys tarkoittaa, minkä takia he eivät pyhity, eikä heidän sisimmässään asu Kristus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset eivät yleensä edes tiedä, mitä pyhyys tarkoittaa, minkä takia he eivät pyhity, eikä heidän sisimmässään asu Kristus.
Tikku. Ja raketilla kuuhun. Saatananpalvonta ei ole pyhää.
- Anonyymi
Menee Raamatun mukaan helvettiin. Löytyy 1.Kor.3:13. Jos se mielestäsi on pyhittymistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuon nyt ymmärtää jopa näinkin yksinkertainen, että ainoastaan liittymällä teidän herätysliikkeeseenne pääsee osalliseksi teidän hyväksymästänne pyhyydestä.
- Anonyymi
Jeesus sanoi Paavalin saarnaajien mukaan sitä ja tätä, mutta tapettiin kuitenkin Mooseksen lain, Jahven temppelin ja uhrikultin vastustamisesta, kun opetti Israelin Jumalaa taivadten vsltakunnan isänä, joka lielsi viattoman berem vuodattamisen. Missä nämä Jahven määräämät esikoispojat sitten nykyään tapetaan?
2.Moos.13- Anonyymi
Ai niin ja Raamatun mukaan Jeesus sanoi teidän Jumalaa Saatanaksi. Ei ole vissiin tämä Turunenkasn koskaan lukenut Raamattua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja Raamatun mukaan Jeesus sanoi teidän Jumalaa Saatanaksi. Ei ole vissiin tämä Turunenkasn koskaan lukenut Raamattua.
Tätä nyt vissiin ei lopeta kuin maailmanloppu, kuten ilmestyskirja sanoo - vaikka tapahtuisi mitä ja sitäkin pahempaa, ette vain tajua.
Tai halua tajuta pikemminkin, kun teiltä ollaan viämässä viaton uhrinne.
Jeesus niminen teurastettu lammas, joka opetti moraalia ja etiikkaa ja käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä nyt vissiin ei lopeta kuin maailmanloppu, kuten ilmestyskirja sanoo - vaikka tapahtuisi mitä ja sitäkin pahempaa, ette vain tajua.
Tai halua tajuta pikemminkin, kun teiltä ollaan viämässä viaton uhrinne.
Jeesus niminen teurastettu lammas, joka opetti moraalia ja etiikkaa ja käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle.Minusta on aika järkevä juttu, kun ikuinen elämä suojattiin Luojajumalan sanoin, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan (1Moos.3:22).
Ja nyt tietämisen perusteella ei vieläkään eroteta hyvää ja pahaa - Saatanaa Jumalasta, niin koko peli - maapallo - tuhotaan.
Tätä ei ole mitään syytä jatkaa enää. - Anonyymi
Jeesus ei koskaan vastustanut Mooseksen lakia eikä temppeliä, mutta vastusti niitä kirjanoppineita, jotka eivät lakia noudattaneet.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Pasi Turunen vastustaa lakia, mutta hän onkin antikristillisellä asialla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei koskaan vastustanut Mooseksen lakia eikä temppeliä, mutta vastusti niitä kirjanoppineita, jotka eivät lakia noudattaneet.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Pasi Turunen vastustaa lakia, mutta hän onkin antikristillisellä asialla.Jassoo, Paavali ihan muuten vain määräsi Jeesuksen kuolemaan jumalanpilkkasyytteellä, niinkö, että saatte viattoman uhrilampaan?
Ja ei tarvitse kuin lukea, jos muuten ei ymmärrys riitä Raamatun Jumalan Sanaan, - mitä tarinassa tapahtuu - kuin wikisivu, Pyhä Stefanos, jossa viitteet Apostolien tekoihin.
JEESUS OPETTI ISRAELIN JUMALASTA, EI UHRIKULTTIJUMALASTA.
Joten on varsin luonnollista, kun Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamiden, että Jeesus vastusti UHRAAMISTA.
Eikö olekin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jassoo, Paavali ihan muuten vain määräsi Jeesuksen kuolemaan jumalanpilkkasyytteellä, niinkö, että saatte viattoman uhrilampaan?
Ja ei tarvitse kuin lukea, jos muuten ei ymmärrys riitä Raamatun Jumalan Sanaan, - mitä tarinassa tapahtuu - kuin wikisivu, Pyhä Stefanos, jossa viitteet Apostolien tekoihin.
Joten on varsin luonnollista, kun Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamiden, että Jeesus vastusti UHRAAMISTA.
Eikö olekin?Tuota teidän uhrikulttijumalaanne Jeesus sanoo Raamatussa Saatanaksi (Joh.8).
Juu, tuli toteuttamaan profeetian teidän päänne menoksi.
Danielin kirja 12:11
Miksi Jeesuksen ylipäätään olisi pitänyt kumota jotakin?! Juutalaiset saa pitää Jumalansa ja Israelilaiset Jumalansa. Jehovat saa olla Jehovia ja Helluntalaiset Helluntalaisia.
Ja ne lait jo käsiteltiin - maa ja aurinko, luonnonlait, ja Mooseksen laki ja profeetat oli vain Johannekseen asti mistä lähtien Jeesuksen opetuksen seuraajien piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakuntaa Israelin Jumalalla, eikä juutalaisten syntikulttioppia Jeesuksen sanomalla Saatanalla.
Luuk.16:16 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pasi Turunen vastustaa lakia, mutta hän onkin antikristillisellä asialla.Juu, ja sen lain vastustamisesta Jeesus tapettiin, kun sanoi sen antajaa juutaisten Baal-jumalaa - TULIVUORTA -saatanaksi.
5.Moos.4:10 alkaen voi lukea, kun se vuori sntaa niitä määräyksiä ja lakejaan.
(Tikku tätä idiotismia.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja sen lain vastustamisesta Jeesus tapettiin, kun sanoi sen antajaa juutaisten Baal-jumalaa - TULIVUORTA -saatanaksi.
5.Moos.4:10 alkaen voi lukea, kun se vuori sntaa niitä määräyksiä ja lakejaan.
(Tikku tätä idiotismia.)Lisäystä. Teillä ei varmaan ole edes minkäänlaista aavistusta, että miten hilpeästi juutalaiset nauraa partaansa tätä teidän ymmärryskykyänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä. Teillä ei varmaan ole edes minkäänlaista aavistusta, että miten hilpeästi juutalaiset nauraa partaansa tätä teidän ymmärryskykyänne.
Mahtaisiko olla jotakin tekemistä sellaisen Jumalan kuin Marduk kanssa?
Näitä jumaliahan riittää - joka lähtöön -tulivuoren lisäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jassoo, Paavali ihan muuten vain määräsi Jeesuksen kuolemaan jumalanpilkkasyytteellä, niinkö, että saatte viattoman uhrilampaan?
Eikö olekin?Paavali teki ensin syntiä tuomitessaan kristittyjä, mutta Paavali teki parannuksen. Mitä tulee Jeesukseen Kristukseen, hän ei koskaan vastustanut lakia eikä temppeliä, vaan aina noudatti Mooseksen lakia.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pasi Turunen vastustaa lakia, mutta hän onkin antikristillisellä asialla.Antikristillisille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi.
Sapatti kuuluu kymmenenkäskyn Lakiin.
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: NÄÄ KÄSKYSANAA KYMMENEN, NE MEILLE KAUTTA MOOSEKSEN JUMALA ITSE ILMOITTI, JA SIINAILLA KIRJOITTI. AH HERRA ARMAHDA.
Kun kävin rippikoulun, ennenvanhaan, piti kymmenenkäskyn Laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky. Kinkereillä tentattiin vielä lisää. Kalenterissa oli silloin vielä oikea viikkojärjestys.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antikristillisille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi.
Sapatti kuuluu kymmenenkäskyn Lakiin.
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: NÄÄ KÄSKYSANAA KYMMENEN, NE MEILLE KAUTTA MOOSEKSEN JUMALA ITSE ILMOITTI, JA SIINAILLA KIRJOITTI. AH HERRA ARMAHDA.
Kun kävin rippikoulun, ennenvanhaan, piti kymmenenkäskyn Laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky. Kinkereillä tentattiin vielä lisää. Kalenterissa oli silloin vielä oikea viikkojärjestys.
1234567---Sapatti kuuluu kymmeneen käskyyn, mutta luterilainen kirkko ei noudata muitakaan käskyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti kuuluu kymmeneen käskyyn, mutta luterilainen kirkko ei noudata muitakaan käskyjä.
Ei Patmoksenkaan porukka noudata sapattia. Heistä ei ole kenenkään opettajaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olekin?Israelin Jumala on JHWH muuta ei ole koskaan ollut. Temppeli oli uhripaikka eikä sinne ollut pääsyä kuin juutalaisille ja tämä päti myös Jeesukseen -jos hän on ollut oikeasti olemassa.
Ei-juutalainen ei olisi pääsyt temppeliin, ei olisi ollut lain alainen ei hänen siis olisi tarvinnut uskoa Israelin jumalaan, eikä Rooma olisi kuvitellut että joku ei- juutalainen voisi nostattaa kapinan ja pyrkiä sen johtoon "juutalaisten kuninkaaksi ".Höliset loputtomasti älyttömiä. lasket myös sen varaan että kun tämä on kristillinen palsta niin useimmat luulevat että joku "Herra" on Israelin Jumala. Niinhän itsekin luulet.Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä. Teillä ei varmaan ole edes minkäänlaista aavistusta, että miten hilpeästi juutalaiset nauraa partaansa tätä teidän ymmärryskykyänne.
Sinullako on? kristinusko on legitiimi uskonto hyvin erilainen kuin juutalaisuus joka on monoteistinen mutta ei se tarkoita että me sille nauramme itkemään olemme joutunet sen tekojen takia kyllä usein Muutkin uskonnot ovat ok eivätkä johda mihinkään pahaan kuoleman jälkeen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Patmoksenkaan porukka noudata sapattia. Heistä ei ole kenenkään opettajaksi.
Sapatti vastaisia ovat. Sepitystä sepityksien perään heiltä kuulee.
- Anonyymi
Jeesus on juutalaisten kuningas, jolla ei ole mitään muuta lakia kuin Mooseksen lakia. Jos joku haluaa seurata Jeesusta, asui hän sitten missän päin maailmaa tahansa, niin hänen tulee noudattaa lakia. Laki ei lakkaa olemasta Israelin rajan jälkeen.
- Anonyymi
Mutta kun Jeesus olikin israelilainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun Jeesus olikin israelilainen.
Jos pakana ei halua tulla israelilaiseksi, hänen on mahdoton pelastua.
Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.
---
56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.
---
56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.Israelin Jumala sanoo, että juutalaiset ryöstivät hänen nimiinsä laitetun temppelin, ja veivät sinne uhrikultti-iljetyksen ja kieltää kaiken viattoman veren vuodattamisen.
Löytyy Jeremia 7.
Jumala joka vastii uhreja, ei ole Israelin Jumala, vaan Baal-Jumala - Jeesuksen sanoin Saatana (Joh.8) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin Jumala sanoo, että juutalaiset ryöstivät hänen nimiinsä laitetun temppelin, ja veivät sinne uhrikultti-iljetyksen ja kieltää kaiken viattoman veren vuodattamisen.
Löytyy Jeremia 7.
Jumala joka vastii uhreja, ei ole Israelin Jumala, vaan Baal-Jumala - Jeesuksen sanoin Saatana (Joh.8)Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalasta, ja sanoi taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, ja Jumalan valtakunnan olevan sisällisesti meissä.
Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan hyvän isä Jumalanko te kuvittelette vaativan
Mooseksen suulla polttouhreja ja esikoispoikia uhrattavaksi, jotka myös syötiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalasta, ja sanoi taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, ja Jumalan valtakunnan olevan sisällisesti meissä.
Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan hyvän isä Jumalanko te kuvittelette vaativan
Mooseksen suulla polttouhreja ja esikoispoikia uhrattavaksi, jotka myös syötiin?Juutalaisilla on edelleenkin rituaali, jossa he vievät neliviikkoisen esikoispojan ruokatarjottimella papin eteen ja maksavat papille muodollisesti rahaa vauvan hengen säästämisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisilla on edelleenkin rituaali, jossa he vievät neliviikkoisen esikoispojan ruokatarjottimella papin eteen ja maksavat papille muodollisesti rahaa vauvan hengen säästämisestä.
Edustaako tällainen tradiitio hyvää taivasten valtakunnan isä Jumalaa, josta Jeesus opetti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisilla on edelleenkin rituaali, jossa he vievät neliviikkoisen esikoispojan ruokatarjottimella papin eteen ja maksavat papille muodollisesti rahaa vauvan hengen säästämisestä.
Annat täysin väärän kuvan esikoispoikien lunastusrituaalista. Laissa ei ole myöskään säädöstä tuoda lasta ruokatarjottimella papin eteen, joten silloin on kyse jonkun lahkon perinnäissäännöstä, joka ei perustu Tooraan.
Rituaalin tarkoitus on muistuttaa Israelia siitä, miten Jumala vapautti kansansa Egpytin orjuudesta surmaamalla jokaisen egyptiläisen esikoispojan ja esikoisuroksen karjasta. Juutalaisten rituaalista ei uhata lasta kuolemalla vaan muistutetaan, että juutalaisten esikoispojat on pyhitetty Israelin Jumalalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edustaako tällainen tradiitio hyvää taivasten valtakunnan isä Jumalaa, josta Jeesus opetti?
Luuk 2:22 Ja kun tuli päivä, jolloin heidän Mooseksen lain mukaan piti puhdistautua, he menivät Jerusalemiin viedäkseen lapsen Herran eteen,
23 sillä Herran laissa sanotaan näin: "Jokainen poikalapsi, joka esikoisena tulee äitinsä kohdusta, on pyhitettävä Herralle."
24 Samalla heidän piti tuoda Herran laissa säädetty uhri, "kaksi metsäkyyhkyä tai kyyhkysenpoikaa". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annat täysin väärän kuvan esikoispoikien lunastusrituaalista. Laissa ei ole myöskään säädöstä tuoda lasta ruokatarjottimella papin eteen, joten silloin on kyse jonkun lahkon perinnäissäännöstä, joka ei perustu Tooraan.
Rituaalin tarkoitus on muistuttaa Israelia siitä, miten Jumala vapautti kansansa Egpytin orjuudesta surmaamalla jokaisen egyptiläisen esikoispojan ja esikoisuroksen karjasta. Juutalaisten rituaalista ei uhata lasta kuolemalla vaan muistutetaan, että juutalaisten esikoispojat on pyhitetty Israelin Jumalalle.Juu, mutta kun Israelin Jumala sanoo, ettei kansa edes kuullut hänen ääntään, kun palvoivat vain uhrein Baal-jumalaa.
Tästä juuri tietää, että Mooseksen puhuva Jumala ei ole Israelin Jumala, joka sanoo, ettei hän ole mitään uhrimääräyksiä antanut!
MIKSI TE ETTE LUE, KUN LAITAN RAAMATUN KOHDAN???
LÖYTYY JEREMIA 7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta kun Israelin Jumala sanoo, ettei kansa edes kuullut hänen ääntään, kun palvoivat vain uhrein Baal-jumalaa.
Tästä juuri tietää, että Mooseksen puhuva Jumala ei ole Israelin Jumala, joka sanoo, ettei hän ole mitään uhrimääräyksiä antanut!
LÖYTYY JEREMIA 7Ja seuraavaksi ammun ne idiootit, jotka eivät osaa lukea raketilla kuuhun!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta kun Israelin Jumala sanoo, ettei kansa edes kuullut hänen ääntään, kun palvoivat vain uhrein Baal-jumalaa.
LÖYTYY JEREMIA 7Ja tästä myös tietää, että uhrimääräyksiä jakeleva Jahve on Baal-jumala, kuten arkeologiset todisteetkin nyt kertovat ja Jeesus Joh.8 sanoo: JUUTALAISTEN JUMALA ON SAATANA JA KAIKEN VALHEEN ISÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rituaalin tarkoitus on muistuttaa Israelia siitä, miten Jumala vapautti kansansa Egpytin orjuudesta surmaamalla jokaisen egyptiläisen esikoispojan ja esikoisuroksen karjasta. Juutalaisten rituaalista ei uhata lasta kuolemalla vaan muistutetaan, että juutalaisten esikoispojat on pyhitetty Israelin Jumalalle.Israelin Jumslalla ei ole mitään tekemistä 2.Moos.13 kuningas Salomon uhrikulttijumalan kanssa.
Aasin hengen sai kyllä säästää - ihmispoikien ei - kun taittoi lampaalta niskat,koska aadi tarvittiin kulkuvälineeksi lunastusmaksun maksamiseen lapsen hengen säästämiseksi.
Näin lunastusmaksuina tällä määräyksellä kerättiin 666 talenttia kultaa vuodessa.
Lyö raamattuhakuun kuusisataa kuusikymmentä kuusi, niin näet mistä pedon luku tulee, ja mikä on ilmestyskirjan puhuva pedon kuva.Löytyy luvusta 13. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin Jumslalla ei ole mitään tekemistä 2.Moos.13 kuningas Salomon uhrikulttijumalan kanssa.
Aasin hengen sai kyllä säästää - ihmispoikien ei - kun taittoi lampaalta niskat,koska aadi tarvittiin kulkuvälineeksi lunastusmaksun maksamiseen lapsen hengen säästämiseksi.
Näin lunastusmaksuina tällä määräyksellä kerättiin 666 talenttia kultaa vuodessa.
Lyö raamattuhakuun kuusisataa kuusikymmentä kuusi, niin näet mistä pedon luku tulee, ja mikä on ilmestyskirjan puhuva pedon kuva.Löytyy luvusta 13.Ilmestyskirjan puhuva pedon kuva on Jahve/Baal - teidän Jumalanne - ja merkki käteen on vihkisormus ja merkki otsaan on kaste, jolla Lutherin sanoi asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirjan puhuva pedon kuva on Jahve/Baal - teidän Jumalanne - ja merkki käteen on vihkisormus ja merkki otsaan on kaste, jolla Lutherin sanoi asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.
Näin ISRAELIN JUMALAN NIMIIN LAITETUSSA TEMPPELISSÄ ON TURMION ILJETYS JA HÄVITYKSEN KAUHISTUS!
Te palvotte Baal-jumalaa, VT:n Saatanaa Jeesuksen Kristus nimeen uhraamalla tälle Jeesuksen opettamanaan Israelin Jumalana teurastettuna uhrilampaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ISRAELIN JUMALAN NIMIIN LAITETUSSA TEMPPELISSÄ ON TURMION ILJETYS JA HÄVITYKSEN KAUHISTUS!
Te palvotte Baal-jumalaa, VT:n Saatanaa Jeesuksen Kristus nimeen uhraamalla tälle Jeesuksen opettamanaan Israelin Jumalana teurastettuna uhrilampaana.Ja tämä on nyt se totuus, joka on niin arkeologisin todistein kuin Raamatustakin aukottomasti todistettavissa, vaikka hakkaisitte päänne rikki betoniseinään.
Anonyymi kirjoitti:
---
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla." Jos pakana(?) ei halua tulla israelilaiseksi, hänen on mahdoton pelastua ." Mistä pitäisi pelastua eikä missään vaadita että kaikkien ei-israelilaisten pitää tulla israelilaisiksi. Pakana on kristillinen käsite, ei juutalainen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse ruokatarjottimesta eikä kaikkia esikoispokia lunasteta vain ne jotka eivät kuulu papillisiin sukuihin joiden puolesta papit nyt toimivat toimivat. Muinoin jokainen esikoispoika joutui papillisiin tehtäviin mutta nyt tuosta muistona enää on tuo seremonia. Esikoispoikia ei tietenkään tapettu ja myös Jeesukselle suoritettiin tuo seremonia, UT kertoo siitä.
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanottu Jeesuksen vanhemmat toimittivat saman seremonian kuukauden ikäiselle Jeesukselle muistoksi siitä ettei jokaisen esikoispojan enää tarvinnut astua papillisiin tehtäviin vain kaiken hoitivat pappissukuihin kuuluvat .Kyllä Jeesuksen isä jumala oli tämän tämänkin käskyn antanut ja se koskee yhä jokaista esikoispoikaa joka syntyy Israelin kansaan.
Anonyymi kirjoitti:
Rituaalin tarkoitus on muistuttaa Israelia siitä, miten Jumala vapautti kansansa Egpytin orjuudesta surmaamalla jokaisen egyptiläisen esikoispojan ja esikoisuroksen karjasta. Juutalaisten rituaalista ei uhata lasta kuolemalla vaan muistutetaan, että juutalaisten esikoispojat on pyhitetty Israelin Jumalalle.Ei noin vaan kyse on siitä että Aaronin jälkeläiset nyt suorittavat pappistehtävät jotka muinoin kuuluivat esikoispojille ja lunastus koskee siis vain niitä esikoisia jotka eivät ole syntyneet pappissukuihin.
Anonyymi kirjoitti:
LÖYTYY JEREMIA 7Olen laittanut Jeremian koko 7. luvun ja se tässä taas :
1 Jeremia sai JHWH.lta tämän sanan:
2 "Mene JHWH:n temppelin portille ja julista näin: Kuulkaa JHWH:n n sana, kaikki te Juudan asukkaat, jotka käytte näistä porteista sisälle rukoilemaan JHWH:ea"
3 Näin sanoo JHWH Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa.
4 Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on JHWH:n temppeli, JHWH:N temppeli, JHWH:ntemppeli!'
5 Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
6 Älkää sortako vierasheimoisia, älkää orpoja älkääkä leskiä. Älkää surmatko syyttömiä tässä maassa. Älkää seuratko muita jumalia, sillä se on teille turmioksi.
7 Jos tottelette minua, niin saatte asua tässä maassa, jonka annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.
8 "Mutta te luotatte valheellisiin hokemiin. Eivät ne teitä auta.
9 Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!
10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne.
11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo JHWH.
12 "Menkää Siloon siihen paikkaan, jonka kerran otin nimeni asuinsijaksi. Katsokaa, mitä olen tehnyt sille kansani Israelin pahuuden tähden!
13 Minä, JHWH, sanon teille, että teidän tekonne ovat yhtä pahoja kuin isiennekin teot. Te ette kuunnelleet minua, vaikka minä uudelleen ja taas uudelleen puhuin teille. Te ette vastanneet minulle, vaikka minä kutsuin teitä.
14 Sen vuoksi minä teen tälle temppelille, joka on minun nimelleni omistettu ja johon te luotatte, samalla tavalla kuin tein Silolle. Näin minä teen tälle paikalle, jonka annoin teille ja teidän isillenne.
15 Minä karkotan teidät pois silmieni edestä, niin kuin olen jo karkottanut teidän veljenne, koko Efraimin heimon.
Kansa ei ole halunnut kuunnella JHWH:ea
16 "Älä rukoile, Jeremia, tämän kansan puolesta. Älä astu eteeni anoen ja rukoillen, älä vaivaa minua enää kansani vuoksi, sillä minä en kuuntele sinua.
17 Etkö näe, mitä Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla tehdään?
18 Lapset keräävät puita, miehet sytyttävät tulen, ja naiset alustavat taikinan valmistaakseen uhrikakkuja Taivaan kuningattarelle*. He vuodattavat viiniä uhriksi muille jumalille ja loukkaavat näin ma naiset alustavat taikinan valmistaakseen uhrikakkuja Taivaan kuningattarelle*. He vuodattavat viiniä uhriksi muille jumalille ja loukkaavat näin minua.
1 9 Mutta minä,JHWH, kysyn: Minuako he muka loukkaavat, eivätkö pikemminkin itseään? Itsensä he häpäisevät!
20 Kuulkaa, mitä minä, JHWHJumala, olen päättänyt: Minä vuodatan hehkuvan vihani tämän paikan päälle. Minun vihani palaa kuin sammumaton tuli, ja sen alle joutuvat ihmiset ja eläimet, metsän puut ja pellon sato."
21 Näin sanoo JHWH Sebaot, Israelin Jumala: "Turha teidän on erotella polttouhrien ja teurasuhrien lihoja, syökää vain itse ne kaikki!
22 Kun minä vein teidän isänne pois Egyptistä, en minä antanut heille määräyksiä poltto- ja teurasuhreista.
23 Tämän käskyn minä annoin heille: kuunnelkaa minua, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; kulkekaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän kulkea, niin teidän käy hyvin!dikduk kirjoitti:
Olen laittanut Jeremian koko 7. luvun ja se tässä taas :
1 Jeremia sai JHWH.lta tämän sanan:
2 "Mene JHWH:n temppelin portille ja julista näin: Kuulkaa JHWH:n n sana, kaikki te Juudan asukkaat, jotka käytte näistä porteista sisälle rukoilemaan JHWH:ea"
3 Näin sanoo JHWH Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa.
4 Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on JHWH:n temppeli, JHWH:N temppeli, JHWH:ntemppeli!'
5 Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
6 Älkää sortako vierasheimoisia, älkää orpoja älkääkä leskiä. Älkää surmatko syyttömiä tässä maassa. Älkää seuratko muita jumalia, sillä se on teille turmioksi.
7 Jos tottelette minua, niin saatte asua tässä maassa, jonka annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.
8 "Mutta te luotatte valheellisiin hokemiin. Eivät ne teitä auta.
9 Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!
10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne.
11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo JHWH.
12 "Menkää Siloon siihen paikkaan, jonka kerran otin nimeni asuinsijaksi. Katsokaa, mitä olen tehnyt sille kansani Israelin pahuuden tähden!
13 Minä, JHWH, sanon teille, että teidän tekonne ovat yhtä pahoja kuin isiennekin teot. Te ette kuunnelleet minua, vaikka minä uudelleen ja taas uudelleen puhuin teille. Te ette vastanneet minulle, vaikka minä kutsuin teitä.
14 Sen vuoksi minä teen tälle temppelille, joka on minun nimelleni omistettu ja johon te luotatte, samalla tavalla kuin tein Silolle. Näin minä teen tälle paikalle, jonka annoin teille ja teidän isillenne.
15 Minä karkotan teidät pois silmieni edestä, niin kuin olen jo karkottanut teidän veljenne, koko Efraimin heimon.
Kansa ei ole halunnut kuunnella JHWH:ea
16 "Älä rukoile, Jeremia, tämän kansan puolesta. Älä astu eteeni anoen ja rukoillen, älä vaivaa minua enää kansani vuoksi, sillä minä en kuuntele sinua.
17 Etkö näe, mitä Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla tehdään?
18 Lapset keräävät puita, miehet sytyttävät tulen, ja naiset alustavat taikinan valmistaakseen uhrikakkuja Taivaan kuningattarelle*. He vuodattavat viiniä uhriksi muille jumalille ja loukkaavat näin ma naiset alustavat taikinan valmistaakseen uhrikakkuja Taivaan kuningattarelle*. He vuodattavat viiniä uhriksi muille jumalille ja loukkaavat näin minua.
1 9 Mutta minä,JHWH, kysyn: Minuako he muka loukkaavat, eivätkö pikemminkin itseään? Itsensä he häpäisevät!
20 Kuulkaa, mitä minä, JHWHJumala, olen päättänyt: Minä vuodatan hehkuvan vihani tämän paikan päälle. Minun vihani palaa kuin sammumaton tuli, ja sen alle joutuvat ihmiset ja eläimet, metsän puut ja pellon sato."
21 Näin sanoo JHWH Sebaot, Israelin Jumala: "Turha teidän on erotella polttouhrien ja teurasuhrien lihoja, syökää vain itse ne kaikki!
22 Kun minä vein teidän isänne pois Egyptistä, en minä antanut heille määräyksiä poltto- ja teurasuhreista.
23 Tämän käskyn minä annoin heille: kuunnelkaa minua, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; kulkekaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän kulkea, niin teidän käy hyvin!24 Mutta eivät he totelleet minua, eivät ottaneet käskyäni kuuleviin korviinsa, vaan kulkivat omien ajatustensa, oman pahan ja paatuneen sydämensä mukaan. Eivät he kääntäneet kasvojaan minun puoleeni, selkänsä he käänsivät minulle.
25 Kerran toisensa jälkeen olen lähettänyt teidän luoksenne palvelijoitani, profeettoja, siitä alkaen kun teidän isänne lähtivät Egyptistä ja aina tähän päivään asti.
26 Sittenkään te ette ole minua totelleet. Olette sulkeneet korvanne, kovettaneet mielenne ja tehneet pahaa vielä enemmän kuin isänne.
27 "Kun sinä, Jeremia, puhut heille kaiken tämän, niin eivät he kuuntele sinua, ja kun kutsut heitä, eivät he sinulle vastaa.
28 Sano siis heille: Tässä on kansa, joka ei ole kuunnellut JHWH:ea, Jumalaansa, eikä ole ottanut kurituksesta opikseen. Totuus on kadonnut, siitä ei enää edes puhuta."
29 -- Sinä Siion, leikkaa hiuksesi murheen tähden ja heitä ne pois! Viritä itkuvirsi paljailla kukkuloilla! JHWH on vihassaan hylännyt tämän sukupolven ja heittänyt sen luotaan.
30 "Totisesti, Juudan asukkaat ovat loukanneet minua pahoilla teoillaan", sanoo JHWH "He ovat asettaneet inhottavia jumalankuviaan temppeliin, joka on minun nimelleni omistettu, ja saastuttaneet näin minun pyhäkköni.
31 He ovat rakentaneet Ben- Hinnomin laaksoon uhripaikkoja, Tofetin uhrikukkuloita, polttaakseen siellä poikiaan ja tyttäriään.* Sitä minä en ole käskenyt tehdä, sellainen ei
32 Kuulkaa siis, mitä JHWH sanoo: "Tulee aika, jolloin kukaan ei enää puhu Tofetista eikä Ben-Hinnomin laaksosta vaan puhutaan Murhalaaksosta. Tofetin uhripaikoille haudataan tämän kansan vainajia, kun muualla ei enää ole tilaa. [
33 Kenenkään hätistelemättä saavat haaskalinnut ja villieläimet syödä kuolleiden ruumiita.
34 Minä vaiennan Juudan kaupungeista ja Jerusalemin kaduilta ilon ja riemun huudot, sulhasen äänen ja morsiamen äänen. Tämä maa muuttuu rauniokasaksi.Anonyymi kirjoitti:
Ja seuraavaksi ammun ne idiootit, jotka eivät osaa lukea raketilla kuuhun!!!
tervemenoa!
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Ei noin vaan kyse on siitä että Aaronin jälkeläiset nyt suorittavat pappistehtävät jotka muinoin kuuluivat esikoispojille ja lunastus koskee siis vain niitä esikoisia jotka eivät ole syntyneet pappissukuihin.
Sinä dikduk olet juutalainen, joka ei osaa edes Tooraa. Sinä levität jatkuvasti väärää tietoa Toorasta ja erityisesti niitä juutalaisten perinnäissääntöjä, jotka eivät perustu Tooraan.
Esikoispoikien lunastusrituaali ei korvannut mitään esikoispoikien papillisia tehtäviä. Papilliset tehtävät ovat muutenkin kuuluneet vain Leevin suvulle. Esikoispoikien lunastusrituaalin tehtävänä on muistuttaa juutalaisia siitä, että Jumala surmasi egyptiläiset esikoispojat ja siten vapautti Isrealin kansan Egyptin orjuudesta.
2 Moos 13:
13 Mutta jokaisen aasin ensimmäisen varsan voit lunastaa omaksesi uhraamalla karitsan, ja ellet halua sitä lunastaa, taita siltä niska. Sinun tulee myös lunastaa jokainen esikoispoika, joka sinulle syntyy.
14 Kun poikasi aikanaan kysyy sinulta: 'Mitä tämä merkitsee?', niin sano hänelle: 'Väkevällä kädellään Herra vei meidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.
15 Ja kun farao itsepintaisesti kieltäytyi päästämästä meitä, Herra surmasi Egyptissä jokaisen esikoisen, ihmisten esikoisista karjan esikoisiin. Tämän vuoksi minä teurastan Herralle uhriksi karjani jokaisen urospuolisen esikoisen ja lunastan jokaisen minulle syntyvän esikoispojan.'
16 Olkoon tämä kuin merkki kädessäsi ja tunnus otsallasi, jotta muistaisit, että Herra väkevällä kädellään vei meidät pois Egyptistä." Anonyymi kirjoitti:
Sinä dikduk olet juutalainen, joka ei osaa edes Tooraa. Sinä levität jatkuvasti väärää tietoa Toorasta ja erityisesti niitä juutalaisten perinnäissääntöjä, jotka eivät perustu Tooraan.
Esikoispoikien lunastusrituaali ei korvannut mitään esikoispoikien papillisia tehtäviä. Papilliset tehtävät ovat muutenkin kuuluneet vain Leevin suvulle. Esikoispoikien lunastusrituaalin tehtävänä on muistuttaa juutalaisia siitä, että Jumala surmasi egyptiläiset esikoispojat ja siten vapautti Isrealin kansan Egyptin orjuudesta.
2 Moos 13:
13 Mutta jokaisen aasin ensimmäisen varsan voit lunastaa omaksesi uhraamalla karitsan, ja ellet halua sitä lunastaa, taita siltä niska. Sinun tulee myös lunastaa jokainen esikoispoika, joka sinulle syntyy.
14 Kun poikasi aikanaan kysyy sinulta: 'Mitä tämä merkitsee?', niin sano hänelle: 'Väkevällä kädellään Herra vei meidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.
15 Ja kun farao itsepintaisesti kieltäytyi päästämästä meitä, Herra surmasi Egyptissä jokaisen esikoisen, ihmisten esikoisista karjan esikoisiin. Tämän vuoksi minä teurastan Herralle uhriksi karjani jokaisen urospuolisen esikoisen ja lunastan jokaisen minulle syntyvän esikoispojan.'
16 Olkoon tämä kuin merkki kädessäsi ja tunnus otsallasi, jotta muistaisit, että Herra väkevällä kädellään vei meidät pois Egyptistä."Siitä huolimatta nuo jutut eivät ole tätä aikaa, eikä niillä ole mitään käytännön merkitystä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siitä huolimatta nuo jutut eivät ole tätä aikaa, eikä niillä ole mitään käytännön merkitystä.
Mene sinä muualle möliseen, vajakki!
Anonyymi kirjoitti:
2 Moos 13:
16 Olkoon tämä kuin merkki kädessäsi ja tunnus otsallasi, jotta muistaisit, että Herra väkevällä kädellään vei meidät pois Egyptistä."https://en.wikipedia.org/wiki/Pidyon_haben
Yllä seremonian lähteet ja historia.
Seremonia ei tietenkään korvaa mitään vaan on muistoksi siitä jolloin Aaronin suvun pappeus korvasi esikoispoikien pappeuden ja perustuu toran määräyksiin.
Sinulla on pelkkiä omia kuvitelmia joissa yleensä ei ole päätä eikä häntää . Ei tässäkään. Minkä väärän tiedon torasta olen antanut?- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pidyon_haben
Yllä seremonian lähteet ja historia.
Seremonia ei tietenkään korvaa mitään vaan on muistoksi siitä jolloin Aaronin suvun pappeus korvasi esikoispoikien pappeuden ja perustuu toran määräyksiin.
Sinulla on pelkkiä omia kuvitelmia joissa yleensä ei ole päätä eikä häntää . Ei tässäkään. Minkä väärän tiedon torasta olen antanut?Sinulla on kelvottomat lähteet. Levität jatkuvasti väärää tietoa Toorasta.
torre3 kirjoitti:
Siitä huolimatta nuo jutut eivät ole tätä aikaa, eikä niillä ole mitään käytännön merkitystä.
Väärän tiedon korjaaminen on yhä tarpeen ja paha puhe ja valheet juutalaista ja juutalaisuudesta ovat yhtä hyvin tätä kuin mennyttä aikaa. Kunpa joskus olisikin ohi.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Väärän tiedon korjaaminen on yhä tarpeen ja paha puhe ja valheet juutalaista ja juutalaisuudesta ovat yhtä hyvin tätä kuin mennyttä aikaa. Kunpa joskus olisikin ohi.
Puhut kuin Palestiinan oppikirjastat.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on kelvottomat lähteet. Levität jatkuvasti väärää tietoa Toorasta.
Tuossa yllähän oli lähteet torasta esikoispojan lunastuksesta.
Väität että esitän väärää tietoa torasta, kerro siis mitä.Anonyymi kirjoitti:
Puhut kuin Palestiinan oppikirjastat.
Niinkö? olen kyllä sitä mieltä että palestiinalaisilla on oikeus omaan valtioon jonka myös Israel on vahvistanut .
Kun puhutaan juutalaisuudesta onko se paha ja maailman ongelmien lähde -niin totta kai osa kristityistä on sitä mieltä että on, tuo ajatushan on ollut kristinuskossa sen alusta asti.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Niinkö? olen kyllä sitä mieltä että palestiinalaisilla on oikeus omaan valtioon jonka myös Israel on vahvistanut .
Kun puhutaan juutalaisuudesta onko se paha ja maailman ongelmien lähde -niin totta kai osa kristityistä on sitä mieltä että on, tuo ajatushan on ollut kristinuskossa sen alusta asti.Kyllä, olet varmaan Israelin arabi.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, olet varmaan Israelin arabi.
En ole arabi vaan juutalainen jos nyt olisin Israelissa olisin yksi niistä kymmenistä tuhansista jotka vastustavat nykyisen oikeistohallituksen yrityksiä tuhota lähi-idän ainoa moniarvoinen demokratia.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
En ole arabi vaan juutalainen jos nyt olisin Israelissa olisin yksi niistä kymmenistä tuhansista jotka vastustavat nykyisen oikeistohallituksen yrityksiä tuhota lähi-idän ainoa moniarvoinen demokratia.
Nykyhallitus ei tuhoa demokratiaa vaan vihervasemmistolaiset mielenosoittajat. Hallitus joutui puuttumaan korkeimman oikeuden toimintaan, koska se alkoi hylkäämään parlamentin päätökiä pelkällä kohtuullisuusperusteella. Korkeimman oikeuden tehtävä ei ole politikoita eikä säätää lakeja, vaan pitää hulta, että parlamentin vahvistamia lakeja noudatetaan. Nyt vihersememmisto hävisi vaalit, mutta se haluaa pysyä vallassa mellakoimalla, mikä on demokratian pelisääntöjen vastaista.
Anonyymi kirjoitti:
Nykyhallitus ei tuhoa demokratiaa vaan vihervasemmistolaiset mielenosoittajat. Hallitus joutui puuttumaan korkeimman oikeuden toimintaan, koska se alkoi hylkäämään parlamentin päätökiä pelkällä kohtuullisuusperusteella. Korkeimman oikeuden tehtävä ei ole politikoita eikä säätää lakeja, vaan pitää hulta, että parlamentin vahvistamia lakeja noudatetaan. Nyt vihersememmisto hävisi vaalit, mutta se haluaa pysyä vallassa mellakoimalla, mikä on demokratian pelisääntöjen vastaista.
Mitä ihmettä hölistet?
Viime hallitus sai jatkuvasti luottamusäänestyksiä. Oikeisto teki kaikkensa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä ihmettä hölistet?
Viime hallitus sai jatkuvasti luottamusäänestyksiä. Oikeisto teki kaikkensa.Sinua verellään takaIautaan.
Sellaista. Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse vasemmiston halusta kieltää vaalien tulos, joka oli se mikä oli eikä Israel ainakaan vielä ole Trump- maa, vaan oppositio syystä pelkää uusien lakien vievän maan pois demokratiasta. Bibillä on oma lehmäkin ojassa.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Ei ole kyse vasemmiston halusta kieltää vaalien tulos, joka oli se mikä oli eikä Israel ainakaan vielä ole Trump- maa, vaan oppositio syystä pelkää uusien lakien vievän maan pois demokratiasta. Bibillä on oma lehmäkin ojassa.
Netanjahun lakiuudistus lisäsi demokratiaa, koska nyt lait vahvistetaan demokraattisesti valitun knessetin päätösten perusteella eikä korkeimman oikeuden politisoituneiden vihervasemmistolaisten tuomarien mielen mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Netanjahun lakiuudistus lisäsi demokratiaa, koska nyt lait vahvistetaan demokraattisesti valitun knessetin päätösten perusteella eikä korkeimman oikeuden politisoituneiden vihervasemmistolaisten tuomarien mielen mukaan.
"Netanjahun lakiuudistus lisäsi demokratiaa..."
Sekö on siis demokratiaa, että yhden ihmisen vuoksi pitää oikeusjärjestelmää rappeuttaa? Eli äärioikeistolainen hallitus siis saisi tehdä ihan mitä lakeja vain, kuuntematta kenenkään muun mielipidettä. :D
- Anonyymi
Hyvä kun tuollaiset Patmoksen porukan möläytykset tulee kaikkien tietoon 😹
- Anonyymi
Tästä idiotismista ei ole ketään erityisesti esille nostettavissa - olette kaikki samassa veneesssä ateisteja myöten.
- Anonyymi
Sapatti vastaisia ovat !
- Anonyymi
Tällä kommenttipalstalla on vähän jos ollenkaan uskossa olevia uudestisyntyneitä ihmisiä.
- Anonyymi
Miten tämä tähän aloitukseen liittyy?
- Anonyymi
Aito_lainen asuu tällä palstalla.
- Anonyymi
Ehkä uudestisyntyminen ei ole muodissa, kun sillä saa demonit kimppuunsa, kuten uskovaiset kertovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä uudestisyntyminen ei ole muodissa, kun sillä saa demonit kimppuunsa, kuten uskovaiset kertovat.
Ja kun sen kerrotaan tapahtuvan Pyhän hengen voimasta, niin todellisuudessa kyseessä on Paha henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun sen kerrotaan tapahtuvan Pyhän hengen voimasta, niin todellisuudessa kyseessä on Paha henki.
Tuossakin toteutuu Jeesuksen ennustus:
"He puhuvat teistä valhetellen kaikkea pahaa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"He puhuvat teistä valhetellen kaikkea pahaa."Ja kuitenkin on sanonta 'totuus ei pala tulessakaan'. Liittynee Paavalin opin 1.Kor.3:13 kohtaan paikasta minne hän teidät lähettää käyttäen Jeesuksen nimeä hyväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"He puhuvat teistä valhetellen kaikkea pahaa."Ja sllä joka seuraa Paavalin oppia palvoa Jeesusta itsensä puolesta teurastettuna uhrilampaana, ei ole Jeesuksen sanojen ja opetusten kanssa mitään tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin on sanonta 'totuus ei pala tulessakaan'. Liittynee Paavalin opin 1.Kor.3:13 kohtaan paikasta minne hän teidät lähettää käyttäen Jeesuksen nimeä hyväksi.
Eikä se ole minun keksintö, että uudestisyntymällä saa demoneita kimppuunsa, sen kertovat uskovaiset itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aito_lainen asuu tällä palstalla.
Rauhoitu, Repe!
- Anonyymi
Toivottavasti Turunen lukee näitä kirjoituksia.
- Anonyymi
Ei ole mitään syytä lukea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään syytä lukea
Paljonkin syytä lukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkin syytä lukea.
Turunen on fiksu, eikä hänellä ole mielenkiintoa tai aikaa tämä tason palstoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turunen on fiksu, eikä hänellä ole mielenkiintoa tai aikaa tämä tason palstoihin.
Lukee tai ei - totuus murtautuu väkisin nyt läpi ja Eurooppa palaa.
Anonyymi kirjoitti:
Milloin Turunen oli fiksu?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En tiedä milloin oli tai eikö ollut, mutta kinata nyt Mooseksen laista, on jo syvältä. Ihan kaikilta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vähintään niin kauan kuin hänet on tuntenut/tietänyt.
Sinusta ei ole arvioimaan sitä. Haukut vain kaikki tyhmiksi, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta ei ole arvioimaan sitä. Haukut vain kaikki tyhmiksi, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi.Mitä fiksua on kinata Mooseksen laista, kun Moosekselle on vanhoihin tauluihinkin kuvattu sarvet päähän, ja lienee kuvitteellinen hahmokin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä fiksua on kinata Mooseksen laista, kun Moosekselle on vanhoihin tauluihinkin kuvattu sarvet päähän, ja lienee kuvitteellinen hahmokin?
Luulisi nyt jokaisen täyspäisen ymmärtävän vuonna 2023 jo, ettei kyseinen hahmo edusta mitään Jumalaa, jonka tiede tunnistaa ylimasalliseksi älyksi, jota ilman tämä maailmaksi kutsuttu pelikenttä ei. pyörisi sekuntiakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi nyt jokaisen täyspäisen ymmärtävän vuonna 2023 jo, ettei kyseinen hahmo edusta mitään Jumalaa, jonka tiede tunnistaa ylimasalliseksi älyksi, jota ilman tämä maailmaksi kutsuttu pelikenttä ei. pyörisi sekuntiakaan.
Tåssä juuri on nyt se kamelin mentävä ongelma, kun vuonna 2023 siivilöidään hyttysiä,
Jeesuksen sanoin, niellessä tulivuori Jumalana
uhrikultilla ja tiede tunnistaa filosofian tarpeen Jumala-nimiselle entiteetille, mutta sellaiseksi ei mitenkään sovi tulivuori. Jeesuksen opetukset kyllä aukottomasti sopivatkin, eikä tietysti Jeesus opetakaan Jumalana tulivuorta, vaan taivasten valtakunnan hyvää isä Jumalaa. Uskovaisilla tuntuu vain olevan hankaluutta osata erottaa nämä. Anonyymi kirjoitti:
Sinusta ei ole arvioimaan sitä. Haukut vain kaikki tyhmiksi, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi.Eikö Turunen ollut yksi niistä, jotka luulivat yhteiskunnan romahtavan, jos homot pääsevät avioliittoon?
Olen ollut koko ajan eri mieltä. Totuus kaikkeen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eikö Turunen ollut yksi niistä, jotka luulivat yhteiskunnan romahtavan, jos homot pääsevät avioliittoon?
Olen ollut koko ajan eri mieltä. Totuus kaikkeen.Eikö koko ajan mene hullummaksi ja huonommaksi?
Edes lapsia ei enää synny. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eikö Turunen ollut yksi niistä, jotka luulivat yhteiskunnan romahtavan, jos homot pääsevät avioliittoon?
Olen ollut koko ajan eri mieltä. Totuus kaikkeen.Oikeassa oli, jos niin tiesi.
Avioliittolain äänestyksen jälkeen mielipideilmasto muuttui radikaalisti ja sen jälkeen jumalattomuuksia on edistetty vain entistä rivakampaan tahtiin ja suvaitsemattomuus lisääntyy.. vastakkainasettelua, eri mieltä olevien nimittelyä, vaientamista ja muuta syrjimistä Anonyymi kirjoitti:
Oikeassa oli, jos niin tiesi.
Avioliittolain äänestyksen jälkeen mielipideilmasto muuttui radikaalisti ja sen jälkeen jumalattomuuksia on edistetty vain entistä rivakampaan tahtiin ja suvaitsemattomuus lisääntyy.. vastakkainasettelua, eri mieltä olevien nimittelyä, vaientamista ja muuta syrjimistäOli kyse yhteiskunnan romahtamisesta.
Otit esiin vain kannaltasi olevia epäkohtia. Esimerkiksi uskovat alkoivat heti vastustamaan homojen avioliittoja.Anonyymi kirjoitti:
Eikö koko ajan mene hullummaksi ja huonommaksi?
Edes lapsia ei enää synny.Lapsia syntyy, mutta yli miljoona asuu yksin.
Mikä sitten on hullua ja huonompaa kenenkin mielestä. Aikoinaan eräs tuttu uskova nainen sanoi, että haluaa lapsen, mutta ei miestä. Niin sitten tapahtui.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Lapsia syntyy, mutta yli miljoona asuu yksin.
Mikä sitten on hullua ja huonompaa kenenkin mielestä. Aikoinaan eräs tuttu uskova nainen sanoi, että haluaa lapsen, mutta ei miestä. Niin sitten tapahtui.Kaksi aivan älyttömän Iihavaa ToIIoa.
Mikset ymmärrä edes hävetä? - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olen ollut koko ajan eri mieltä. Totuus kaikkeen.OIet VaIheen Orja.
Kuutio Soinia paksumpi ja vaIehtelet siinäkin asiassa.
Totuus kaikkeen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö koko ajan mene hullummaksi ja huonommaksi?
Edes lapsia ei enää synny.Onhan se erikoista.
Ihan järkyttävät kaksi ToIIoa.
”Turunen oli vaikeassa paikassa ja hänellä oli todellakin selittelemistä. Hän oli kuitenkin löytänyt jonkun amerikkalaisen pastorin selityksen asiaan, joka oli aikamoisten tekosyiden kokoelma.”
Totta kai se on, kun Raamattua käytetään sen oman näkemyksen perusteluun.- Anonyymi
Turunen avaa todella hyvin Raamatua. Sinä ja kuulat ette edes usko sen olevan Jumalan sanaa.
Anonyymi kirjoitti:
Turunen avaa todella hyvin Raamatua. Sinä ja kuulat ette edes usko sen olevan Jumalan sanaa.
Juu, jos uskot Turusta ja Turusen sanaa. Hänkin kun tulkitsee sitä ihan oman mielensä mukaan.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Juu, jos uskot Turusta ja Turusen sanaa. Hänkin kun tulkitsee sitä ihan oman mielensä mukaan.
Ei tulkitse kuten sinä eksyttävästi mielen mukaan, vaan Raamatun itsensä ehdoilla, miten sen parhaansa mukaan rehellisesti ymmärtää.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tulkitse kuten sinä eksyttävästi mielen mukaan, vaan Raamatun itsensä ehdoilla, miten sen parhaansa mukaan rehellisesti ymmärtää.
Turunen siis tulkitsee oman mielensä mukaan, unohtaen mitä Raamattu kertoo kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Turunen siis tulkitsee oman mielensä mukaan, unohtaen mitä Raamattu kertoo kokonaisuudessaan.
Tätä Raamatun vääristelyä sinä teet jatkuvasti.
Anonyymi kirjoitti:
Tätä Raamatun vääristelyä sinä teet jatkuvasti.
Jos tulkitse eri tavoin kuin mitä sinun on käsketty tehdä, niin ei se mitään vääristelyä ole.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Jos tulkitse eri tavoin kuin mitä sinun on käsketty tehdä, niin ei se mitään vääristelyä ole.
Älä mummo sönkötä kun mitään et ymmärrä.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Turunen siis tulkitsee oman mielensä mukaan, unohtaen mitä Raamattu kertoo kokonaisuudessaan."
Tämä on liberaalien yleinen keino kumota Raamatun jakeiden sen merkityksen eli se, mikä on kirjoitettu. Vedotaan Raamatun kokonaisilmoitukseen jotta voidaan kumota omalla järjellä jokin Raamatun kohta. Myös Jehovan todistajat käyttävät samaa taktiikkaa.
Hassuin esimerkki Jehovan todistajien menetelmästä on tuo 144000 missä luetellaan kuinka monta on kustakin Israelin sukukunnasta. Näin siis lukee Raamatussa, mutta Jehovan todistajat todistelevat vedoten Raamatun kokonaisilmoitukseen että nämä 144000 ovatkin Jehovan todistajia vaikka Raamatun tekstissä selvin sanoin todetaan että ne ovat Israelin sukukunnista. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Jos tulkitsee eri tavalla, mitä Raamattu on alun perin tarkoittanut, se on Raamatun vääristelyä, mitä sinä Mummomuori teet jatkuvasti. Olet Jehovan todistaja, joten mitä ihmettä sinä täällä teet?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Miten käsketty muuten kuin että Jumala käskenyt?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Esität valheellisesti, ettet ymmärtäisi lukemaasi ja käännät asiat täysin päinvastaisiksi mitä kirjoitettiin. Luuletko esittäväsi sillä fiksuuttasi vai jotain muuta?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 641066
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla3541065- 61832
- 57739
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k99668Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49641- 26633
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,14628- 68620
- 57600