Ei kuulu kellekään miltä mun kodissa näyttää

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009729137.html
"Tervetuloa kurkistamaan koteihin, joiden omistajia nolottaa. Essi, Sandra ja Aikku pohtivat, mistä kotihäpeä kumpuaa – ja onko siinä mitään järkeä?"

Ei muuten kuulu kellekään miltä omassa kodissa näyttää.
Eikä kenenkään kotia tartte mennä arvosteleen, että täällä pitäs vähän remontoida ja laittaa paikkoja kuntoon.
Ei tuollaisen esittäjä edes asu mun kodissa.
Eikä se velvoita mihinkään, jos vaikka sukulainen soittaa ja ilmoittaa, että tulee käymään, ei ole mitään velvollisuutta alkaa siivoamaan, et miellyttäs tulijan silmää ja ryntäämään kauppaan ostamaan tarjottavaa kahvipöytään, kun kaapissa ei ole vierasvaraa.
Ei nykyään edes vierasvaraa tule tehtyä, kun ei kukaan edes käy.
Serkku joskus kerran vuodessa ennen joulua käy, mutta piipahtaa nopeesti vaan, eikä tarvi edes kahvia keittää.

57

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sellainen koti millainen emäntä on talossa

    • Anonyymi

      Ei ole kiva mennä kylään asunto epäsiisti ja näkee isäntä puutteessa ja riutuneen näköinen ikävä mennä sellaiseen kylään niin millainen wmäntä

      • Anonyymi

        Väilksellä sais pari smurffia käydä nuuskimassa että kuinka paljon sitä alaikäispokea on ladattu


      • Mulla on just vieraita varten olkkari ja vierashuone viimesen päälle aina siisti. Mutta oma huone sotkunen, kun sinne ei muilla oo mitään asiaa. Puutetta mulla ei kyllä ole, kun mulla on maailman paras käsi, ja moni näyttää tosta olevan tosi kateellinen.


    • Jokainen elää tavallaan. En ole täällä arvostelemassa toisten elämää/ elämäntilannetta.
      Ei se minua häiritse, kunhan ei tule sotkemaan minun huusholliani.

      Mikäli haluaa kutsua vieraita, siitä voi sopia hyvissä ajoin etukäteen ja siivota ainakin suurimmat sotkut pois. Jos meinaa tarjota kahvit, se keittiön pöytä nyt ainakin kannattaisi raivata, jotta mahtuu kahvittelemaan.

      Ellei ole intoa siivota, ne tapaamiset voi sopia vaikka läheiseen kahvilaan.

      Jos on oikein hyviä ja läheisiä ystäviä, heiltä voi pyytää siivousapua.

      • Eihän se keittön pöytä ees likaannu, jos ei sitä käytä. Mä yleensä syönkin omassa huoneessa. Vähän pölyjä joskus joutuu pyyhkiin. Mutta muuten mulle voi tulla kahville vaikka ihan millon vaan.


      • JeroP kirjoitti:

        Eihän se keittön pöytä ees likaannu, jos ei sitä käytä. Mä yleensä syönkin omassa huoneessa. Vähän pölyjä joskus joutuu pyyhkiin. Mutta muuten mulle voi tulla kahville vaikka ihan millon vaan.

        Eihän se pöytä varmaan likaannu, mutta se kerää jäätävän määrän tavaraa, roinaa ja sotkua, jotka vaan lasketaan käsistä ja siihen ne jymähtää kaaosmaiseksi sekasotkuksi. Näin käy, kun ei osaa, tai viitsi hallita tavaran määrää.
        Itse en anna tavaran kerääntyä kasoiksi. Siitä olen tarkkana.

        Kerääntyykö sinulle astiat sinne omaan huoneeseen, vai vietkö ne käytön jälkeen heti takaisin ja tiskaat puhtaaksi?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Eihän se pöytä varmaan likaannu, mutta se kerää jäätävän määrän tavaraa, roinaa ja sotkua, jotka vaan lasketaan käsistä ja siihen ne jymähtää kaaosmaiseksi sekasotkuksi. Näin käy, kun ei osaa, tai viitsi hallita tavaran määrää.
        Itse en anna tavaran kerääntyä kasoiksi. Siitä olen tarkkana.

        Kerääntyykö sinulle astiat sinne omaan huoneeseen, vai vietkö ne käytön jälkeen heti takaisin ja tiskaat puhtaaksi?

        Ei juuri kerry, kun on niin vähän astioita eli on pakkokin heti tiskata. Vieraiden kahvikalusto on erikseen ja siihen en muulloin koske. Muuta tavaraa on oma huone täys. Ja jos vieraita tulee, laitan vaan oven kiinni. Mahdun hyvin asumaan tonne yhdeksään neliöön, eihän mulla lapsuuden kodissakaan enempää ollut. Koko kämppähän on noin 70 neliöö eli siinä sais jo tosissaan siivota, jos noin leveesti eläisi.


      • JeroP kirjoitti:

        Ei juuri kerry, kun on niin vähän astioita eli on pakkokin heti tiskata. Vieraiden kahvikalusto on erikseen ja siihen en muulloin koske. Muuta tavaraa on oma huone täys. Ja jos vieraita tulee, laitan vaan oven kiinni. Mahdun hyvin asumaan tonne yhdeksään neliöön, eihän mulla lapsuuden kodissakaan enempää ollut. Koko kämppähän on noin 70 neliöö eli siinä sais jo tosissaan siivota, jos noin leveesti eläisi.

        Mukava kuulla, että sinulla on kotoisaa, viihtyisää ja oman näköisesi koti. Niin sen pitää ollakin 😊


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Eihän se keittön pöytä ees likaannu, jos ei sitä käytä. Mä yleensä syönkin omassa huoneessa. Vähän pölyjä joskus joutuu pyyhkiin. Mutta muuten mulle voi tulla kahville vaikka ihan millon vaan.

        Mut mitä isäsi ja äitisi sanoo onko ne antanut luvan et saat tuoda vieraita huoneeseesi ja joutuuko äitisi keittää kahvit eikö vieraasi voi juoda kahvit keittiön pöydässä eli vanhempasi ja sinä ja kaverisi juotte samassa pöydässä ja äitikö tiskaa astiat oletko miettinyt muuttoa omaan kotiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut mitä isäsi ja äitisi sanoo onko ne antanut luvan et saat tuoda vieraita huoneeseesi ja joutuuko äitisi keittää kahvit eikö vieraasi voi juoda kahvit keittiön pöydässä eli vanhempasi ja sinä ja kaverisi juotte samassa pöydässä ja äitikö tiskaa astiat oletko miettinyt muuttoa omaan kotiin

        On tää ihan kokonaan mun oma koti, vaikka asunkin vaan yhtä huonetta. Maksettukin jo on. En vaan viitti asua koko kämppää, niin pysyy pitkään siistinä ja kun en noin paljoo tilaa ees tarvi. Meillä miehillä kun on aina se unelma siitä suuresta perheestä.


    • Usein mietin miten parantaisin elämäni laatua kotona.
      Siisteys, sisustus ja kodin funktionaalisuus toisi enemmän viihtyisyyttä.

      Siisteys on myös emännän makuun, mutta estetiikka ja funktio aiheuttaa erimielisyyttä. Kaapin paikka on ehdottomasti parisuhteen vaikeimpia kysymyksiä.

    • Anonyymi

      Puhdasta on aina, mutta sekaista vain lähes aina. En vaan jaksa laittaa tavaroita paikoilleen. Siinä ne ovat valmiina huomista varten tai ehkä 2-3 päivän päästä tarvitsen. Mitä niitä eestaas kuljettamaan.
      Kerran viikossa laitan kaikki paikoilleen, vien pikkumatot ulos, imuroin ja pyyhin lattioita. Hetken on tiptop.
      Ei yhtään hävetä vaikka yllättäen joku tulee, en selittele sotkuja vaan keskityn siihen asiaan mikä tulijalla on.

    • Kodin siisteys on kovin kimurantti asia.

      Kuka haluaa siistin kodin ja miksi juuri hän haluaa siistin kodin? Onko se siisteys itseisarvo vai opittua? Onko kyse oman elämänhallinnan yhdestä ilmentymästä vai suorastaan neuroosista? Onko kaikki muukin elämässä hallinnassa vai vähän niin ja näin? Osoittaa kaaos elämänhallinnan kaaosta yleisemminkin ja toisinpäin?

      Mun kämpässä on jonkinlaista. Siivoilen kun siltä tuntuu tai tulee kiksit. Kavereita varten siivoan aina jonkin verran, muut mahdolliset vieraat saavat sen mitä kulloinkin tarjolla on.

    • Anonyymi

      Matot ovat sitä varten että niiden alle piiloitellaan roskia.

      t. Neiti Mercedes Ford

    • Anonyymi

      Ei kuulu ei.

      Itse tykkään tirkistellä ihmisten kämppiä esim kuvista, oli sitten sekaista tai ei. Kaikki kodit on erilaisia.

      Hirveä määrä pikkusälää yleensä jos sekanen kämppä.

      Itellä ei ole ikinä mitään lojumassa missään. Laitan tavarat aina paikalleen kun lopetan tekemiset. Epäsiisteys tekee mut neuroottiseksi, en voi rentoutua jos ei ole siistiä.

      Keittokomeron pieni tiskipöytä joskus täyttyy astioista pariksi päiväksi kun laiskottaa.

      Parisuhteissa tullut hirveitä riitoja kumppanin epäsiisteydestä. Vedän tosiaan kilarit jos on sukka lattialla.

      • Anonyymi

        Miksi raivoat jos sukka lattialla etkö voi noukkia rakkaasi sukkaa ja laittaa pyykkikoriin tai toisen sukan viereen ja sanot kauniisti et voi laittaa likaset sukat pyykkikoriin jos haluu et ne pestään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi raivoat jos sukka lattialla etkö voi noukkia rakkaasi sukkaa ja laittaa pyykkikoriin tai toisen sukan viereen ja sanot kauniisti et voi laittaa likaset sukat pyykkikoriin jos haluu et ne pestään

        En oo kenenkään äiti enkä ilmainen palvelija. Mies ei myöskään ole lemmikkieläin jota hoidetaan.

        Jos mies haluu että siivoon sen jäljet, niin sitten on oltava myös valmis maksamaan siitä työstä. Perinteisesti nainen saa puolet miehen rahoista, jos hoitaa kodin ja lapset. Kodin hoitaminen on työtä, eikö mikään kiitollisuudenosoitus siitä että mies on olemassa.

        Muuten jokainen noukkii itse sukkansa tai kantaa seuraukset rikoksestaan.

        Minä nimittäin tiedän aivan erityisen hyvin, kuinka paljon työtä vastii sellainen koti joka on aina moitteettoman siisti ja puhdas. Enkä yhtään ihmettele, vaikkei monet viitsi tai jaksa. Sohvatyynyt ei pysy itsellään järjestyksessä eikä pinnat puhtaina ja paskahuussi siistinä, vaatehuollosta ja ruoka-asioista puhumattakaan. Siihen vielä lisätään kodinhuollon hankinnat ja lukuisat pienet yksityiskohdat ja ehkä myös perheen lemmikin hoito. Uskoisin, että jos olisi vielä lapsia, niin voi jo puhua silkasta raatamisesta 24/7.

        Monilla käy siivoojat jos vaan on varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi raivoat jos sukka lattialla etkö voi noukkia rakkaasi sukkaa ja laittaa pyykkikoriin tai toisen sukan viereen ja sanot kauniisti et voi laittaa likaset sukat pyykkikoriin jos haluu et ne pestään

        Niin ja enkä tykkää siitä, että pitää sanoa. Silloin suutun tuplasti, siitävettä pitää sanoa ja siitä että sukka on keskellä lattiaa niinkuin joku koiranpennun jätös.

        Muistan kun olin lapsi, niin vielö koiria opetettiin sisäsiisteiksi painamalla sen kuonovsiihen paskaan, niin koira oppi äkkiä, ettei sisälle paskottu.

        Mitä jos mies jättää sukan niin saanko painas miehen naaman siihen sukkaan? Jos kuri kerran sinusta on rakkautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kenenkään äiti enkä ilmainen palvelija. Mies ei myöskään ole lemmikkieläin jota hoidetaan.

        Jos mies haluu että siivoon sen jäljet, niin sitten on oltava myös valmis maksamaan siitä työstä. Perinteisesti nainen saa puolet miehen rahoista, jos hoitaa kodin ja lapset. Kodin hoitaminen on työtä, eikö mikään kiitollisuudenosoitus siitä että mies on olemassa.

        Muuten jokainen noukkii itse sukkansa tai kantaa seuraukset rikoksestaan.

        Minä nimittäin tiedän aivan erityisen hyvin, kuinka paljon työtä vastii sellainen koti joka on aina moitteettoman siisti ja puhdas. Enkä yhtään ihmettele, vaikkei monet viitsi tai jaksa. Sohvatyynyt ei pysy itsellään järjestyksessä eikä pinnat puhtaina ja paskahuussi siistinä, vaatehuollosta ja ruoka-asioista puhumattakaan. Siihen vielä lisätään kodinhuollon hankinnat ja lukuisat pienet yksityiskohdat ja ehkä myös perheen lemmikin hoito. Uskoisin, että jos olisi vielä lapsia, niin voi jo puhua silkasta raatamisesta 24/7.

        Monilla käy siivoojat jos vaan on varaa.

        Et ole äiti et mut miehen nainen ja vaimo olet ja miehen rakkain ja ei mieskään kun yhdessä meette vaikka saunaan ja yhdessä suihkuun ja mies pesee sinua niin mieti hän on orja palvelija vaan pesee sinua kun kiihottuu sinusta ja haluaa tehdä sinulle hyvää tai kun menette yhdessä kauppaan niin vaatii puolet tuloistasi vaan tulee kun tykkää sinusta ja haluaa olla kanssasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kenenkään äiti enkä ilmainen palvelija. Mies ei myöskään ole lemmikkieläin jota hoidetaan.

        Jos mies haluu että siivoon sen jäljet, niin sitten on oltava myös valmis maksamaan siitä työstä. Perinteisesti nainen saa puolet miehen rahoista, jos hoitaa kodin ja lapset. Kodin hoitaminen on työtä, eikö mikään kiitollisuudenosoitus siitä että mies on olemassa.

        Muuten jokainen noukkii itse sukkansa tai kantaa seuraukset rikoksestaan.

        Minä nimittäin tiedän aivan erityisen hyvin, kuinka paljon työtä vastii sellainen koti joka on aina moitteettoman siisti ja puhdas. Enkä yhtään ihmettele, vaikkei monet viitsi tai jaksa. Sohvatyynyt ei pysy itsellään järjestyksessä eikä pinnat puhtaina ja paskahuussi siistinä, vaatehuollosta ja ruoka-asioista puhumattakaan. Siihen vielä lisätään kodinhuollon hankinnat ja lukuisat pienet yksityiskohdat ja ehkä myös perheen lemmikin hoito. Uskoisin, että jos olisi vielä lapsia, niin voi jo puhua silkasta raatamisesta 24/7.

        Monilla käy siivoojat jos vaan on varaa.

        Ja kyllä sinä hoidat ja huolehdit miehestäsi ja mies hoitaa ja huolehtii sinusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole äiti et mut miehen nainen ja vaimo olet ja miehen rakkain ja ei mieskään kun yhdessä meette vaikka saunaan ja yhdessä suihkuun ja mies pesee sinua niin mieti hän on orja palvelija vaan pesee sinua kun kiihottuu sinusta ja haluaa tehdä sinulle hyvää tai kun menette yhdessä kauppaan niin vaatii puolet tuloistasi vaan tulee kun tykkää sinusta ja haluaa olla kanssasi

        Läheisyys on eriasia kun työ.

        Vanhana voi joutua avustamaan toista tai jos on sairautta. Se on oma asiansa ja kuuluu kaikkiin hyviin suhteisiin.

        Joskus itken harmista, kun sukulaiseni ovat inhottavia persläpiä eikö heidän kanssa voi olla missään tekemisissä. Mielelläni istuisin kiltin mummon seurana ja auttaisin vanhaa isää, mutta en tee mitään jos kohdellaan huonosti ja aletaan määräilemään miten pitää elää ja tuomitaan huonoksi ihmiseksi päin naamaa.

        Isä kerran kysyi, että olenko raskaana, kun olin lihonut. Yksin saa tuollaiset olla, en heitä ikävöi enkä nosta tikkua ristiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läheisyys on eriasia kun työ.

        Vanhana voi joutua avustamaan toista tai jos on sairautta. Se on oma asiansa ja kuuluu kaikkiin hyviin suhteisiin.

        Joskus itken harmista, kun sukulaiseni ovat inhottavia persläpiä eikö heidän kanssa voi olla missään tekemisissä. Mielelläni istuisin kiltin mummon seurana ja auttaisin vanhaa isää, mutta en tee mitään jos kohdellaan huonosti ja aletaan määräilemään miten pitää elää ja tuomitaan huonoksi ihmiseksi päin naamaa.

        Isä kerran kysyi, että olenko raskaana, kun olin lihonut. Yksin saa tuollaiset olla, en heitä ikävöi enkä nosta tikkua ristiin.

        Niin sinulla on vähän väärä maailman kuva jos miehesi sukan nostat lattialta ja se tekee sinusta piian ja huonon naisen ja älä kotona työtä pelkää niin jos koneellisen pyykkiä peset niin se on koti hommia niin ehkä käsitit väärin isääsi joka toivoi että olisit raskaana eli menisit naimisiin että sinusta tulis vaimo ja äiti ja sinulla rakastava perhe kun heistä aika jättää ettet jää yksin maailmaan sitä ehkä tarkoitti mut ymmärsit väärin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinulla on vähän väärä maailman kuva jos miehesi sukan nostat lattialta ja se tekee sinusta piian ja huonon naisen ja älä kotona työtä pelkää niin jos koneellisen pyykkiä peset niin se on koti hommia niin ehkä käsitit väärin isääsi joka toivoi että olisit raskaana eli menisit naimisiin että sinusta tulis vaimo ja äiti ja sinulla rakastava perhe kun heistä aika jättää ettet jää yksin maailmaan sitä ehkä tarkoitti mut ymmärsit väärin

        Kiitos lohdutuksesta, mutta käsitin kyllä ihan oikein ja tunnen kyllä isäni ja hänen itsemyönnetyn oikeutuksensa luomakunnan kruununa arvostella kaikkia naisia ja huomautella päin näköä ilkeästi.

        Vastasin lähinnä vain, koska tykkään siivoamisesta ja kauniista kodista. Sukka lattialla on loukkaus ja arvonalennus mikäli se kohdistuu minuun ja kotiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja enkä tykkää siitä, että pitää sanoa. Silloin suutun tuplasti, siitävettä pitää sanoa ja siitä että sukka on keskellä lattiaa niinkuin joku koiranpennun jätös.

        Muistan kun olin lapsi, niin vielö koiria opetettiin sisäsiisteiksi painamalla sen kuonovsiihen paskaan, niin koira oppi äkkiä, ettei sisälle paskottu.

        Mitä jos mies jättää sukan niin saanko painas miehen naaman siihen sukkaan? Jos kuri kerran sinusta on rakkautta?

        Äläkä ole agressiivinen ja väkivaltainen vaan ole kiltti ja mukava ja eikä kodin kuulu olla tip top vaan siisti mut rento ja kotoisa paikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos lohdutuksesta, mutta käsitin kyllä ihan oikein ja tunnen kyllä isäni ja hänen itsemyönnetyn oikeutuksensa luomakunnan kruununa arvostella kaikkia naisia ja huomautella päin näköä ilkeästi.

        Vastasin lähinnä vain, koska tykkään siivoamisesta ja kauniista kodista. Sukka lattialla on loukkaus ja arvonalennus mikäli se kohdistuu minuun ja kotiini.

        Tuo on ikävää ei läheiset ja rakkaat kuulu satuttaa totta kai joskus pääsee sammakoita tai tarkoittaa väärin mut sit pyydetään anteeksi ja tuskin mies on tarkoituksella heittänyt tai jättänyt sukkaa lattialle ja jos nostat sen niin kiittää sinua ja arvostaa sinua kun huolehdit kodista ja hänestä ja ajattelee sinusta tuota naista rakastan ja ilman sinua ei pärjäisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ikävää ei läheiset ja rakkaat kuulu satuttaa totta kai joskus pääsee sammakoita tai tarkoittaa väärin mut sit pyydetään anteeksi ja tuskin mies on tarkoituksella heittänyt tai jättänyt sukkaa lattialle ja jos nostat sen niin kiittää sinua ja arvostaa sinua kun huolehdit kodista ja hänestä ja ajattelee sinusta tuota naista rakastan ja ilman sinua ei pärjäisi

        Ja on ylpeä kun olet hänen naisensa ja rakkaansa ja ylpeänä ja rakastuneena sanoo muille että olet hänen vaimonsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ikävää ei läheiset ja rakkaat kuulu satuttaa totta kai joskus pääsee sammakoita tai tarkoittaa väärin mut sit pyydetään anteeksi ja tuskin mies on tarkoituksella heittänyt tai jättänyt sukkaa lattialle ja jos nostat sen niin kiittää sinua ja arvostaa sinua kun huolehdit kodista ja hänestä ja ajattelee sinusta tuota naista rakastan ja ilman sinua ei pärjäisi

        Isävei päästele sammakoita, vaan kuvittelee vielä vanhana käpynä että kaikkien maailman naisten tehtävä on miellyttää häntä.

        Älä suotta koita nähdä vaivaa saadaksesi hänet näyttämään edes jotenkin lämpimältä ja rakastavalta ihmiseltä. Hän ei välitä kenestäkääkään paitsi itsestään ja on armoton naisten hyväksikäyttäjä. Tai oli, ehkä joku vanha ja varakas mummoparka vielä saattaa häneen sortua, toivottavasti ei.

        Minä olen kiltti ja mukava, jossei sukka jää lattialle, koska minusta sotkuinen koti ei ole mukava:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos lohdutuksesta, mutta käsitin kyllä ihan oikein ja tunnen kyllä isäni ja hänen itsemyönnetyn oikeutuksensa luomakunnan kruununa arvostella kaikkia naisia ja huomautella päin näköä ilkeästi.

        Vastasin lähinnä vain, koska tykkään siivoamisesta ja kauniista kodista. Sukka lattialla on loukkaus ja arvonalennus mikäli se kohdistuu minuun ja kotiini.

        Eikä miehesi halua sinua loukata tai arvoasi laskea niin tarkoitin että sukka tippui vahingossa ja eikä huomannut että tippui eli ei tahallaan sitä tehnyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isävei päästele sammakoita, vaan kuvittelee vielä vanhana käpynä että kaikkien maailman naisten tehtävä on miellyttää häntä.

        Älä suotta koita nähdä vaivaa saadaksesi hänet näyttämään edes jotenkin lämpimältä ja rakastavalta ihmiseltä. Hän ei välitä kenestäkääkään paitsi itsestään ja on armoton naisten hyväksikäyttäjä. Tai oli, ehkä joku vanha ja varakas mummoparka vielä saattaa häneen sortua, toivottavasti ei.

        Minä olen kiltti ja mukava, jossei sukka jää lattialle, koska minusta sotkuinen koti ei ole mukava:)

        No kyllä mies sen sukan nostaa ja vie pyykkikoriin tai laittaa sukan jalkaansa ja ei parisuhteessa kumpikaan käytä toista hyväkseen vaan tasaarvoisia ovat eli ei miehesi halua sinua loukata tai satuttaa toria ja kinoja on mut sit kinojen ja torien päätteeksi tehdään sovinto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isävei päästele sammakoita, vaan kuvittelee vielä vanhana käpynä että kaikkien maailman naisten tehtävä on miellyttää häntä.

        Älä suotta koita nähdä vaivaa saadaksesi hänet näyttämään edes jotenkin lämpimältä ja rakastavalta ihmiseltä. Hän ei välitä kenestäkääkään paitsi itsestään ja on armoton naisten hyväksikäyttäjä. Tai oli, ehkä joku vanha ja varakas mummoparka vielä saattaa häneen sortua, toivottavasti ei.

        Minä olen kiltti ja mukava, jossei sukka jää lattialle, koska minusta sotkuinen koti ei ole mukava:)

        Ja pyydän anteeksi koska vaikutatkin ihan kivalta naiselta luulin aluksi että oletkin riitaisa tyyppi mut olinkin väärässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä miehesi halua sinua loukata tai arvoasi laskea niin tarkoitin että sukka tippui vahingossa ja eikä huomannut että tippui eli ei tahallaan sitä tehnyt

        No siiitä ei tarvitse huolehtia, kyllä pystyn miehen käytöksen perusteella anslysoimaan onko sukan tippuminen ollut vahinko vai laiskaa huolimattomuutta.

        Tarpeeksi monta kertaa kun minut suututtaa, niin se ihmissuhde on ohi. Lopullisesti.

        En tykkää, että käydään hermoille tahallaan, laiskuuttaan tai ilkeyttään. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata ottaa huomioon muutkin kun itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siiitä ei tarvitse huolehtia, kyllä pystyn miehen käytöksen perusteella anslysoimaan onko sukan tippuminen ollut vahinko vai laiskaa huolimattomuutta.

        Tarpeeksi monta kertaa kun minut suututtaa, niin se ihmissuhde on ohi. Lopullisesti.

        En tykkää, että käydään hermoille tahallaan, laiskuuttaan tai ilkeyttään. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata ottaa huomioon muutkin kun itsensä.

        No niin ei kukaan tahallaan suututa toista mut sukat voi olla lattialla kun menette nukkumaan tai lemmitte päivällä ja lempimisen jälkeen mies käy suihkussa ja unohti sukat lattialle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pyydän anteeksi koska vaikutatkin ihan kivalta naiselta luulin aluksi että oletkin riitaisa tyyppi mut olinkin väärässä

        Ei se haittaa, olen vähän kärttyinen väsyneenä.

        En ole riitaisa, mutten kyllä voi sanoa olevani mukava..hehheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin ei kukaan tahallaan suututa toista mut sukat voi olla lattialla kun menette nukkumaan tai lemmitte päivällä ja lempimisen jälkeen mies käy suihkussa ja unohti sukat lattialle

        Voi olla, että lempimisen jälkeen en urputa sukista tai jopa vien ne koriin miehen puolesta.

        Mutta jos ne jää yöksi, eikä mies vie niitä aamulla koriin itse, niin se tulee kalliiksi. Tavalla tai toisella.

        Kauniita unia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se haittaa, olen vähän kärttyinen väsyneenä.

        En ole riitaisa, mutten kyllä voi sanoa olevani mukava..hehheh

        No sehän on ihan normaalia väsyneenä ja kun oikein miettii niin hyvä kysymys olis miksi sukka keskellä vaikka olkkarin lattialla niin ei se nyt siihen ilman syytä ilmestynyt ole mutta luulin aluksi jos sukka lattialla niin et nostaisi sitä esim mies kantaa sukkakoria ja tippuu ja autat ja nostat sen takaisin koriin kun miehellä kummatkin kädet korissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että lempimisen jälkeen en urputa sukista tai jopa vien ne koriin miehen puolesta.

        Mutta jos ne jää yöksi, eikä mies vie niitä aamulla koriin itse, niin se tulee kalliiksi. Tavalla tai toisella.

        Kauniita unia!

        Hyvää yötä ja kauniita unia tajusin itse väärin eli hyvää yötä


    • Anonyymi

      Jos aina heti vie tavarat paikoilleen, silloin ei ehdi oikeasti tekemään mitään vaan suurin osa ajasta menee niiden tavaroiden kuljettamiseen paikasta toiseen.

      • Anonyymi

        Jossain vaiheessa se on kuitenkin tehtävä.

        Tavarat hukassa sekasotkussa, se etsiminen vasta aikaa viekin. Ihmiset kellä sotkuista, niin jatkuvasti tavarat hukassa ja aiheuttaa pahaa mieltä ja stressiä.

        Tavarat kun laittaa omille paikoilleen niin aina tietää missä ne ovat.

        Jotain kun alkaa tekemään, niin tavaroitten on syytä löytyä helposti, muuten hommat alkaa v.tutuksella, eikähän se käy!

        Työpisteen siivous päivän päätteeksi kuuluu asiaan. Työkalujen puhdistus myös. Muuten ne joutuu puhdistamaan ennen kun alkaa seuraavan kerran. Likaiset työkalut voivat mennä myös pilalle, jos maalia tai liimaa kuivuu niihin. Se tulee kalliiksi.

        Kun jotain tekee, niin työpisteen on syytä olls selvä roinasta. Myös työvaiheiden välillä kannattaa siistiä työpistettä jos haluaa saada siistiä jälkeä aikaan. Vahinkojen riski kasvaa varmaan viisinkertaiseksi vähintään, jos työpiste on sotkuinen ja roinainen + työskentely on epämukavaa.

        Harrastin pitkään ratsastusta, pienestä tytöstä lähtien. Ratsastuksen päätteeksi hevonen hoidettiin ja varusteet siistittiin käyttövalmiiksi. Siinä oppi.


    • Olihan siinä muutamassa kuvassa aika kaaos ja epäjärjestys. Mutta loppua kohti löytyi järjestystäkin.

      Eihän kenenkään kotiin arvostelemaan mennä. Mutta mielessään kyllä näkee ettei ole viitsitty tai jaksettu siivota. Tai siisteyskäsitys on erilainen.

      • Anonyymi

        Mut ekoissa kuvissa pestyt vaatteet kuivumassa eli pakko vaatteet on kuivata eli normaali juttu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut ekoissa kuvissa pestyt vaatteet kuivumassa eli pakko vaatteet on kuivata eli normaali juttu

        No mä kuivasin aina kylppärissä märät vaatteet, en huoneissa. Mutta ehkä hällä on pienen pieni pesutila mihin ei mahdu mihinkään.

        Itse ostaisin pikkukämppään kuivaavan pesukoneen, niin ei tartte ripustella pitkin pyykkiä.


      • Huitale
        Huitale kirjoitti:

        No mä kuivasin aina kylppärissä märät vaatteet, en huoneissa. Mutta ehkä hällä on pienen pieni pesutila mihin ei mahdu mihinkään.

        Itse ostaisin pikkukämppään kuivaavan pesukoneen, niin ei tartte ripustella pitkin pyykkiä.

        Mä kun rakastan integroimista ja järkevää yhdistelyä, sillä käytännöllisyys ja krääsän määrän vähyys on aina vaan pelkkää plussaa minusta. Kaikki minkä voi järkevästi ja käytännöllisesti yhdistää, kannattaa yhdistää ja vähentää krääsän määrässä. 👍

        Monitoimityökalut, integroitu pesu-ja kuivaus masiina, sängyt ja säilytysjärjestelmät, sohvat ja säilytysjärjestelmät jne.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No mä kuivasin aina kylppärissä märät vaatteet, en huoneissa. Mutta ehkä hällä on pienen pieni pesutila mihin ei mahdu mihinkään.

        Itse ostaisin pikkukämppään kuivaavan pesukoneen, niin ei tartte ripustella pitkin pyykkiä.

        Ehkä hän ei turhia kapistuksia ostele ja kulutushurskastelua mulle mulle kaikki mitä myydään ja turhaa sähkönkulutusta vaan kunnon kuivausteline


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä hän ei turhia kapistuksia ostele ja kulutushurskastelua mulle mulle kaikki mitä myydään ja turhaa sähkönkulutusta vaan kunnon kuivausteline

        Ei se ole turha kapistus poika hyvä. Kuivausteline on.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mä kun rakastan integroimista ja järkevää yhdistelyä, sillä käytännöllisyys ja krääsän määrän vähyys on aina vaan pelkkää plussaa minusta. Kaikki minkä voi järkevästi ja käytännöllisesti yhdistää, kannattaa yhdistää ja vähentää krääsän määrässä. 👍

        Monitoimityökalut, integroitu pesu-ja kuivaus masiina, sängyt ja säilytysjärjestelmät, sohvat ja säilytysjärjestelmät jne.

        Monitoimityökaluilla ei tee mitään vaan oikeilla kunnon työkaluilla lelut kannattaa jättää kauppaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monitoimityökaluilla ei tee mitään vaan oikeilla kunnon työkaluilla lelut kannattaa jättää kauppaan

        Riippu ihan työkalusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monitoimityökaluilla ei tee mitään vaan oikeilla kunnon työkaluilla lelut kannattaa jättää kauppaan

        Pian kämppä täynnä sälää krääsää tilpehöörii joilla ei tee yhtään mitään ja sit niit kannetaan roskiin ja luonto voi huonosti ehkä monitoimityökalut kivan näkösii kirjahyllyssä tai piirongin päällä mut jos tarvii ruuvimeisselii niin kunnon ruuvimeisselin ottaa tai tonkeja niin kunnon tongit ja lelut roskiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pian kämppä täynnä sälää krääsää tilpehöörii joilla ei tee yhtään mitään ja sit niit kannetaan roskiin ja luonto voi huonosti ehkä monitoimityökalut kivan näkösii kirjahyllyssä tai piirongin päällä mut jos tarvii ruuvimeisselii niin kunnon ruuvimeisselin ottaa tai tonkeja niin kunnon tongit ja lelut roskiin

        Nimenomaan ei ole, jos kuuntelet minua etkä itseäsi. Tolvana.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Riippu ihan työkalusta.

        No joo kai ns monitoimityökalu sopii olut tölkin avaajaksi ettei kynnet kärsi mut kivoi koristeit ne o


      • Sanoo humpuuki itse.


    • Anonyymi

      Jos autonkorjaaja kääntää aina kerrallaan yhden mutterin paikoilleen ja palauttaa työkalun paikoilleen, sitten taas puolen tunnin kuluttua tarvitsee jälleen saman työkalun toiseen mutteriin, niin menee puolet työajasta sen yhdenkin työkalun kuljettamiseen edestakaisin aina.

      • Anonyymi

        Tolla ajattelulla menee 2 tuntia yhden renkaan muttereiden kiinnittämiseen, jos 30 minuuttia/mutteri ja muttereita on vähintään 4kpl.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tolla ajattelulla menee 2 tuntia yhden renkaan muttereiden kiinnittämiseen, jos 30 minuuttia/mutteri ja muttereita on vähintään 4kpl.

        Se siinä just on. Että kunnon oikeesti ns. Oma huone. Niin siellä pn kaikki, vaikka kynsisakset. Niin mä tiedän että se on siinä kirjotuspöydän romukasassa. Ja kaikki muut vastaavat on oikeessa paikassa epäjärjestyksessä. Aattelin kyllä eilen siivota sutturat pois nurkista, mutta sekin jäi tekemättä. Mutta toi ns. Edustuspuoli on aina viimeisen päälle. Mä en käytä ees imuria vaan tamppaan noi matot. Ja omassa huoneessa ei siis mattoo ole.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Se siinä just on. Että kunnon oikeesti ns. Oma huone. Niin siellä pn kaikki, vaikka kynsisakset. Niin mä tiedän että se on siinä kirjotuspöydän romukasassa. Ja kaikki muut vastaavat on oikeessa paikassa epäjärjestyksessä. Aattelin kyllä eilen siivota sutturat pois nurkista, mutta sekin jäi tekemättä. Mutta toi ns. Edustuspuoli on aina viimeisen päälle. Mä en käytä ees imuria vaan tamppaan noi matot. Ja omassa huoneessa ei siis mattoo ole.

        Mattojen määrää vähenentty, ennen oli käytävillä matot ja omassa huoneessa.
        On paljon helpompaa ilman mattoja, matot kerää pölyä ja kun matolla kävelee, niin joka askel nostaa ilmaan pölyä.
        On tietenkin erilaisia mattoja ja sellaisia, jotka ei niin paljon pölyä, mut sellainen
        pitkäkarvainen matto, miksi sitä nyt kutsutaan, niin se on oikeen pölymagneetti, kun sähköistyy ja imee pölyt itseensä ja pölisee.


    • Anonyymi

      https://www.youtube.com/watch?v=HwrhCVLg_EU
      Siinä olis naiselle paljon pölyjen pyyhkimistä, jos olis miehellä tuollainen harrastus.
      Pölyä kertyy huomattavan nopeasti muutenkin asumisessa, että vähintään 2-3 viikon välein joutuu pölyjä pyyhkimään.
      Harrastus on vielä sellainen, että pöly aiheuttaa haittaa ja harratuksen rakenteet kerää pölyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      167
      2971
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      2038
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      1996
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      86
      1709
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      83
      1576
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1552
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1120
    8. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      68
      1072
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      268
      1068
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      948
    Aihe