... mistä laista he sitten puhuvat, väittäessään sen lain homot kieltävän? Mikä laki se on?
Eihän asia tietenkään minulle kuulu, kun ole uskovainen enkä homo, mutta ihmetyttää silti tuollainen sekoilu!
Jos uskovaisten ei enään Mooseksen lakia ei tarvitse noudattaa niin ...
102
531
Vastaukset
- Anonyymi
Puhutaan vain Suomen laista.
Muinaiset hiekkaheimon sekoilut ei meille kuulu mitenkään. - Anonyymi
Tätä kutsutaan uskovais hihhulien harrastamasta "pullat rusinasta" tavaksi. Raamatusta poimitaan ne kohdat jotka kulloiseenkin sekoilu väittämiin satuu sopimaan. Seuraavassa sekoilussa ne samat kohdat eivät enää olekkaan voimassa.
- Anonyymi
Valitettavasti et nyt ymmärtä Raamatun koko tarinasta yhtään mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on monta eri tarinaa.
Jopa Sodomasta on monta eri kirjoittajaa eri ajatuksilla.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu on monta eri tarinaa.
Jopa Sodomasta on monta eri kirjoittajaa eri ajatuksilla.Raamatun KOKONAISTARINASTA. JUONESTA.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun KOKONAISTARINASTA. JUONESTA.
Mikä ihmeen juoni? Kukin on kirjoittanut omia ajatuksiaan.
Ja 390- luvulla riideltiin siitä mitä Raamattuun pannaan. Osa kirjoituksista poltettiin.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mikä ihmeen juoni? Kukin on kirjoittanut omia ajatuksiaan.
Ja 390- luvulla riideltiin siitä mitä Raamattuun pannaan. Osa kirjoituksista poltettiin.Se mitä sinä hähä-älyinen et ymmärrä vaikka rautalangasta väännettäisiin.
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä sinä hähä-älyinen et ymmärrä vaikka rautalangasta väännettäisiin.
Minä tein aikoinaan muistiinpanoja Raamatusta.
Et kykene minua huijaamaan.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Minä tein aikoinaan muistiinpanoja Raamatusta.
Et kykene minua huijaamaan.Huijaat itseäsi ja OIet täystoIIo.
Se toinen Iihava taas mässäämässä! Anonyymi kirjoitti:
Huijaat itseäsi ja OIet täystoIIo.
Se toinen Iihava taas mässäämässä!Minä olen ollut aina tarkka asioista. Sen takia minua et voi huijata.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Minä olen ollut aina tarkka asioista. Sen takia minua et voi huijata.
Kerron miten asiat ovat ja paljastan huijauksesi.
Et pääse Totuutta karkuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää että ymmärtää oleellisen: hihhulien satuilua.
"Raamatusta poimitaan ne kohdat jotka kulloiseenkin sekoilu väittämiin satuu sopimaan. Seuraavassa sekoilussa ne samat kohdat eivät enää olekkaan voimassa."
Vähän tuohon suuntaan. Tosiaan poimitaan sopivia kohtia, joilla sitten perustellaan se oma mielipide. Kun jossain se ei toimi, saattaa yllättäen tulla väite, ettei kristittyjä koske enää tuo juutalaisille annettu laki.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Raamatusta poimitaan ne kohdat jotka kulloiseenkin sekoilu väittämiin satuu sopimaan. Seuraavassa sekoilussa ne samat kohdat eivät enää olekkaan voimassa."
Vähän tuohon suuntaan. Tosiaan poimitaan sopivia kohtia, joilla sitten perustellaan se oma mielipide. Kun jossain se ei toimi, saattaa yllättäen tulla väite, ettei kristittyjä koske enää tuo juutalaisille annettu laki.Itse juuri sinä teet niin. 🤣🤣🤣
Anonyymi kirjoitti:
Itse juuri sinä teet niin. 🤣🤣🤣
Tavallaan uskovat eivät löydä Raamatusta mitään kieltoa heille itselleen..
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siellä siis mässöys taas koko päivä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun KOKONAISTARINASTA. JUONESTA.
Eli poimitaan rusinat pullasta.
Jos Mooseksen laissa sanotaan jotain selvästi, ja Jeesus toteaa, ettei siitä oteta pois ainuttakaan määräystä - niin uskova sanoo, että on olemassa kuitenkin KOKONAISTARINA, jonka perusteella laista voi jättää osan noudattamatta. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olet valehteleva venäjän trolli, joka yrittää saada sekasortoa ja vihaa aikaan.
- Anonyymi
He luulevat Mooseksen uhrikulttijumalaa oikeaksi Jumalaksi ja pelkäävät tämän uhkailua, josta syystä palvovat Jeesusta teurastettuna uhrilampaana tälle juutalaisen käskystä tosi Jumalana.
He raukat eivät ymmärrä, ettei Jumala itselleen voi olla uhri, vaan palvovatkin Jeesuksen nimeen taivasten valtakunnan isä Jumalan uhraamista, ja Paavali selittää syyksi, että näin pitää tehdä, että vapautuu Mooseksen lain uhrausmääräyksistä.
Mutta eivät tajua, että eiväthän juutalaisetkaan mitään uhraa, vaikka eivät palvokaan Jeesusta teurastettuna uhrilampaana.- Anonyymi
Ja tämä homojuttu ei perustu mihinkään lakiin, vaan ainoastaan Raamatussa juutalaisen puheisiin, joka sai heidät palvomaan Jeesusta teurastettuna tosi Jumalana, vaikka Jeesus Matteuksen evankeliumissa sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi. Ja sanoo, että se mikä tehdään hänen nimeen, on laittomuuden tekemistä, näille hän sanoo, menkää pois, en tunne teitä, te laittomuuden tekijät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä homojuttu ei perustu mihinkään lakiin, vaan ainoastaan Raamatussa juutalaisen puheisiin, joka sai heidät palvomaan Jeesusta teurastettuna tosi Jumalana, vaikka Jeesus Matteuksen evankeliumissa sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi. Ja sanoo, että se mikä tehdään hänen nimeen, on laittomuuden tekemistä, näille hän sanoo, menkää pois, en tunne teitä, te laittomuuden tekijät.
Suomen eksegetiikan laitoksen väitöksen mukaan keväältä 2019 myös Jeesus oli homo , ja tämä kristinuskon oppi on se Paavalin viimmeinen källi kostoksi vihamies Jeesukselle, joka vastusti juutalaisia ja heidän uskontoa, kuten niille, jotka väittävät olevansa Jeesuksen seuraajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen eksegetiikan laitoksen väitöksen mukaan keväältä 2019 myös Jeesus oli homo , ja tämä kristinuskon oppi on se Paavalin viimmeinen källi kostoksi vihamies Jeesukselle, joka vastusti juutalaisia ja heidän uskontoa, kuten niille, jotka väittävät olevansa Jeesuksen seuraajia.
Kristinusko on juutalaisen tekemä raadollinen kostouskonto Jeesuksesta tämän seuraajiksiin itseään luuleville, mutta motiivi on myös hyödyssä, että juutalaiset saivat Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen ihmiset uskomaan ja luulemaan, että heidän uhrikulttijumala - todellisuudessa Ilmastyskirjan puhuva Pedon kuva - olisi Israelin Jumala. Tällä he mm. saivat holokaustilla itselleen oman valtion, eikä tämä ole mitään paimentolaistarinaa, vaan tätä päivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko on juutalaisen tekemä raadollinen kostouskonto Jeesuksesta tämän seuraajiksiin itseään luuleville, mutta motiivi on myös hyödyssä, että juutalaiset saivat Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen ihmiset uskomaan ja luulemaan, että heidän uhrikulttijumala - todellisuudessa Ilmastyskirjan puhuva Pedon kuva - olisi Israelin Jumala. Tällä he mm. saivat holokaustilla itselleen oman valtion, eikä tämä ole mitään paimentolaistarinaa, vaan tätä päivää.
Ja tuon heidän saamansa oman valtion rahoittaa nyt myös meidän rahoilla Euroopan Unioni (wikipediasivu, Israel), joka myös luotiin suunnitelmana jo natsi-Saksan pöydällä valtiosopimuksin kansallissosialismin uudelleen valtaanousuun.
Tämä on nyt on voimassa Lissabonin sopimuksella (alkaen 1.12.2009) EU:n perustuslakina, ja pakollisena kaikille EU:n jäsenvaltioille.
Näin tämä 'paimentolaistarina' sitoutuu jopa meidän kaikkien jokapäiväiseen elämään, myös yhä uusin ja uusin direktiivein ja määräyksin.
Kyseessä.on diktatuuri, johon sopien on tehty myös Suomeen vuonna 2013 uusi perustuslaki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuon heidän saamansa oman valtion rahoittaa nyt myös meidän rahoilla Euroopan Unioni (wikipediasivu, Israel), joka myös luotiin suunnitelmana jo natsi-Saksan pöydällä valtiosopimuksin kansallissosialismin uudelleen valtaanousuun.
Tämä on nyt on voimassa Lissabonin sopimuksella (alkaen 1.12.2009) EU:n perustuslakina, ja pakollisena kaikille EU:n jäsenvaltioille.
Näin tämä 'paimentolaistarina' sitoutuu jopa meidän kaikkien jokapäiväiseen elämään, myös yhä uusin ja uusin direktiivein ja määräyksin.
Kyseessä.on diktatuuri, johon sopien on tehty myös Suomeen vuonna 2013 uusi perustuslaki.Todellisuudessa sionistit, jotka itse olivat holikaustin ja natsi-Saksan takana - tällä kertaa Hitlerin nimeen - saivat haltuunsa ja vallan koko Euroopasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa sionistit, jotka itse olivat holikaustin ja natsi-Saksan takana - tällä kertaa Hitlerin nimeen - saivat haltuunsa ja vallan koko Euroopasta.
Tämä on tavallaan kristinuskon päätepiste Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen. Nyt he voivat tuhota molemmat ja ihmiset uskovat, juu, Jeesus olikin se Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on tavallaan kristinuskon päätepiste Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen. Nyt he voivat tuhota molemmat ja ihmiset uskovat, juu, Jeesus olikin se Saatana.
Tälkaisia kirjoituksia Jeesuksesta Kristuksena alkaa olla jo netti täynnä - Jeesuksella ei ole mitään tekemistä juutalaisen luoman uskonnon ja Kristus nimen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälkaisia kirjoituksia Jeesuksesta Kristuksena alkaa olla jo netti täynnä - Jeesuksella ei ole mitään tekemistä juutalaisen luoman uskonnon ja Kristus nimen kanssa.
Ja kaikista innokkaimmat Jeesuksen upottajat ovatkin sitten uskovaiset itse, jotka väittivät olevansa Jeesuksen seuraajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikista innokkaimmat Jeesuksen upottajat ovatkin sitten uskovaiset itse, jotka väittivät olevansa Jeesuksen seuraajia.
Ja tässä kohdalla nyt olemme koko maailman historiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä kohdalla nyt olemme koko maailman historiassa.
Voitte sitten omilta poliitikoiltanne ja kansanedustuslaitokselta kysellä, että miten he ovat menneet allekirjoittamaan kaikki tähän diktatuuriin tarvittavat, lailliset aiakirjat vuosien saatossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitte sitten omilta poliitikoiltanne ja kansanedustuslaitokselta kysellä, että miten he ovat menneet allekirjoittamaan kaikki tähän diktatuuriin tarvittavat, lailliset aiakirjat vuosien saatossa.
Ja puhutut velkarahat ovat sitten niitä, joilla tuo konkreettinen sitominen valtiosopimuksien lisäksi tehtiin niin, ettei valtio pysty enää eroamaan EU:sta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja puhutut velkarahat ovat sitten niitä, joilla tuo konkreettinen sitominen valtiosopimuksien lisäksi tehtiin niin, ettei valtio pysty enää eroamaan EU:sta.
Ja kun jokaisella poliitikolla on nyt omat kädet tuossa sotkussa kyynärpäitä myöten, ette voi koskaan edes kuvitella, että he itse kertoisivat teille totuutta. Valheet ovat jo samaa tasoa kuin uskovaisten tarinat Raamatusta.
Loistava himmeli, jota kukaan ei pysty enää purkamaan, ja kaikki pysyy kasassa vain 'yksin uskosta'. Anonyymi kirjoitti:
Ensin pitäisi todista että Jeesus oli varmasti olemassa ollut henkilö. Nyt se mitä Jeesuksesta tiedetään perustuu UT:iin ja joihinkin muihin lähteisiin, juutalaisia aikalaislähteitä hänestä ei ole.
UT ei tue käsitystä Jeesuksen homoseksuaalisuudesta eivätkä yliopistojen eksegetiikan tutkijat kirjoita tutkimuksiaan kostoksi kenellekään. Olet oman rasismisi vanki.
- Anonyymi
Homous tuomitaan myös UT:ssa.
Seksuaaliset moraalisäännöt eivät ole aikaan sidottuja.- Anonyymi
Juu, Paavalin opissa, jonka Jumala on edelleenkin Jeesuksen sanoin Saatana ja edelleen myös Jeesus oli homo.
Se on kiva, että osaatte kirjoittaa, ehkä joku päivä vielä opitte lukemaankin. - Anonyymi
Kommenttisi mukaan Uudessa testamentissa miesten kanssa makaavien miesten teot koskivat kaikkia miehiä, te taas olette jostakin ihmeen syystä vääntäneet kiellot koskemaan ainoastaan homoseksuaalisia miehiä ja naisia.
UT avautuu itselleni siten, että miehen siemenen haaskaaminen miehen omin toimenpitein ilman lisääntymistarkoitusta on ankarasti kielletty.
Vielä ei Paavalinkaan ole esitetty kehottaneen miestä seksiin edes vaimonsa kanssa, jossa vaimon ei olisi mahdollista tulla raskaaksi.
Joten ryhtiä nyt pyhät miehet puuhasteluunne.
- Anonyymi
Kyllä uskovan tulee noudattaa lakia ja Jumalan tahtoa kuten Jeesuskin totesi moneen otteeseen.
- Anonyymi
Vain silloin kuin se parhaaksi nähdään. Amen.
Juu, mutta kun niitä lakeja on useita, eikä selvää näemmä ole se, mitä kaikkia niistä pitää tai ei pidä noudattaa.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Juu, mutta kun niitä lakeja on useita, eikä selvää näemmä ole se, mitä kaikkia niistä pitää tai ei pidä noudattaa.
Ne mitkä toistuu UT:ssa.
Ymmärrätkö ? Anonyymi kirjoitti:
Ne mitkä toistuu UT:ssa.
Ymmärrätkö ?"Ne mitkä toistuu UT:ssa."
Eli valtaosa noista laeista on sellaisia, mitä ei juuri UT:ssa mainitan.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Ne mitkä toistuu UT:ssa."
Eli valtaosa noista laeista on sellaisia, mitä ei juuri UT:ssa mainitan.UT:ssa toistetaan kaikki Mooseksen lain ja profeettojen käskyt. Jeesus käski kaikki kansoja noudattamaan Mooseksen lakia ja opettamaan sen kaikille pakanakansoille noudatettavaksi. Tätä luterilaiset papit ja Mummomuori eivät noudata, joten heillä ei ole myöskään pelastusta, koska lain kumoaminen on Jeesuksen sanojen mukaan pelastuksen menetyksen aiheuttava synti.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
---
23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.
---
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Anonyymi kirjoitti:
UT:ssa toistetaan kaikki Mooseksen lain ja profeettojen käskyt. Jeesus käski kaikki kansoja noudattamaan Mooseksen lakia ja opettamaan sen kaikille pakanakansoille noudatettavaksi. Tätä luterilaiset papit ja Mummomuori eivät noudata, joten heillä ei ole myöskään pelastusta, koska lain kumoaminen on Jeesuksen sanojen mukaan pelastuksen menetyksen aiheuttava synti.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
---
---
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.”UT:ssa toistetaan kaikki Mooseksen lain ja profeettojen käskyt.”
Eipä taideta toistaa. Niitä on näet 613 eri kohtaa.
Kristinuskon ei ole lakiuskonto, joten joku muu uskonto on sellainen.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”UT:ssa toistetaan kaikki Mooseksen lain ja profeettojen käskyt.”
Kristinuskon ei ole lakiuskonto, joten joku muu uskonto on sellainen.Höpöhöpö!
Nyt laskit fariseusten perinnöisöönnöt. Tietämättömyytesi on huvittavaa… Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö!
Nyt laskit fariseusten perinnöisöönnöt. Tietämättömyytesi on huvittavaa…En minä ole niitä laskenut vaan juutalaiset ovat laskeneet. Hekään muuten eivät toteuta sitä enää kuin noin 300 käskyn osalta. Ne kaikki löytyvät Mooseksen kirjoista.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”UT:ssa toistetaan kaikki Mooseksen lain ja profeettojen käskyt.”
Kristinuskon ei ole lakiuskonto, joten joku muu uskonto on sellainen.Sinä Mummomuori valehtet taas kuin Saatana.
Uudessa testamentissa toistetaan kaikki Mooseksen lain ja profeettojen käskyt. Jeesus käski kaikkia kansoja noudattamaan juuri niitä mitään niistä pois ottamatta. Sen todisteeksi siteerasin näitä Jeeuksen sanoja, mutta sinä et piitannut niistä mitään. Sinä olet jumalaton naispapitar, joka ei kunnioita Jumalan sanaa.
---
---
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
>>>Kristinuskon ei ole lakiuskonto, joten joku muu uskonto on sellainen.<<<
Kristinusko perustuu lakiin ja profeettoihin. Sinä olet todellakin suuri Antikristus, kun tuollaista valhetta puhut.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. - Anonyymi
1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä Mummomuori valehtet taas kuin Saatana.
Uudessa testamentissa toistetaan kaikki Mooseksen lain ja profeettojen käskyt. Jeesus käski kaikkia kansoja noudattamaan juuri niitä mitään niistä pois ottamatta. Sen todisteeksi siteerasin näitä Jeeuksen sanoja, mutta sinä et piitannut niistä mitään. Sinä olet jumalaton naispapitar, joka ei kunnioita Jumalan sanaa.
---
---
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Kristinusko perustuu lakiin ja profeettoihin. Sinä olet todellakin suuri Antikristus, kun tuollaista valhetta puhut.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.Huokaus, jospa ensin ottaisit selvää asioista. Ymmärrän kyllä että haluat kiihkeästi puolustaa omia ajatuksiasi Raamatun kautta, mutta sorrut aikamoisiin virheisiin.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä Mummomuori valehtet taas kuin Saatana.
---
---
---
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.Toiset sanovat, että ei ole lakiuskonto. Se on yleinen kristittyjen asenne.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Huokaus, jospa ensin ottaisit selvää asioista. Ymmärrän kyllä että haluat kiihkeästi puolustaa omia ajatuksiasi Raamatun kautta, mutta sorrut aikamoisiin virheisiin.
Älä huokaile tuolla tavalla tekopyhästi. Sinä haluat kiivaasti vastustaa Jeesusta, koska olet Jehovan todistaja.
Uudessa testamentissa käsketään kaikkia kansoja noudattamaan lakia ja profeettoja, mitään niistä pois ottamatta. Mitään virhettä ei ole tässä kommentissani, mutta sinun suussasi Mummomuori on suuri valhe.
---
---
---
Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. [Jes. 26:11; Sef. 1:18]
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Anonyymi kirjoitti:
Älä huokaile tuolla tavalla tekopyhästi. Sinä haluat kiivaasti vastustaa Jeesusta, koska olet Jehovan todistaja.
Uudessa testamentissa käsketään kaikkia kansoja noudattamaan lakia ja profeettoja, mitään niistä pois ottamatta. Mitään virhettä ei ole tässä kommentissani, mutta sinun suussasi Mummomuori on suuri valhe.
---
---
---
Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. [Jes. 26:11; Sef. 1:18]
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.Onneksi läheskään kaikki kansat eivät usko kuten kristityt.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Onneksi läheskään kaikki kansat eivät usko kuten kristityt.
Vielä vähemmän kuten sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
---
---
---
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.Haluat siis kyseenalaistaa Jeesuksen sovitustyön ja asettaa kaikki ihmiset lain alle?
Sikäli positiivista, että tuon kontekstistaan irti raastamasi ja paistumaan laittamasi tulkinnan mukaan ainakin tiedetään ettei kukaan meistä Kristityistä tule pääsemään Taivaan perilliseksi.
Kivaa uskoa tuollainen.
- Anonyymi
Jeesus ei tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään. Laki homoista on Uudessa Testamentissa
torre3 kirjoitti:
Vai sillä tavalla.
Tarkoitat varmaan tuolla 3. Moos. 18, jossa on kieltolista perhe-elämään.Niin ja jossa pääasia oli kielto vieraiden jumalien palvomiselle.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Niin ja jossa pääasia oli kielto vieraiden jumalien palvomiselle.
Sepä se kun sinäkin palvot ihmistä jumalana.
Mummomuori2 kirjoitti:
Niin ja jossa pääasia oli kielto vieraiden jumalien palvomiselle.
Jos palvoo Jumalaa pitää Hänen käskynsä.
Jos ei siitä seuraa mm. seksuaaliset synnit.- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Jos ei siitä seuraa mm. seksuaaliset synnit.Noinko sinulle on käynyt ?
- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Kyllä, ennen sitä kun aloin totella Jumalaa.
Ei siis ihme että homous kiinnostaa yhä edelleen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei siis ihme että homous kiinnostaa yhä edelleen.
Ei ole koskaan kiinnostanut, Luojalle siitä kiitos!
- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Ei ole koskaan kiinnostanut, Luojalle siitä kiitos!
Kyllä sinua kiinnostaa. Aina kirjoittelet heistä/teistä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinua kiinnostaa. Aina kirjoittelet heistä/teistä.
Käännät taas omat tekosi minun kontolle.
- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Jos ei siitä seuraa mm. seksuaaliset synnit.Aivan? Monikohan on noudattanut Herran antamia käskyjä kirjaintakaan muuttamatta kaikessa elämässään, muistaen että yhdenkin kohdan rikkominen kaiketi tarkoitti kaikkien kohtien rikkomista.
Kyllä Taivaan perikunnan kokouksesta ei palstalle kirjoittavien matka voi jatkua tuollaisilla ehdoilla.
Taas päästiin asiaan, eli uskolle olette antaneet erittäin negatiivisen muodon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan? Monikohan on noudattanut Herran antamia käskyjä kirjaintakaan muuttamatta kaikessa elämässään, muistaen että yhdenkin kohdan rikkominen kaiketi tarkoitti kaikkien kohtien rikkomista.
Kyllä Taivaan perikunnan kokouksesta ei palstalle kirjoittavien matka voi jatkua tuollaisilla ehdoilla.
Taas päästiin asiaan, eli uskolle olette antaneet erittäin negatiivisen muodon.Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus.
Palstalla esitetyistä kehotussanamuodoista päätellen jeesuksia on monia tai sitten ihmiset ovat omavaltaisesti käyttäneet Jeesuksen sanoja ilmeisesti itseään korottaakseen tai kerskatakseen omalla hyvyydellään.
Heimo.Vesa kirjoitti:
Jos ei siitä seuraa mm. seksuaaliset synnit.Älä anna lastasi Molokille.
3. Moos 18 on kivaa perhe-elämään.
- Anonyymi
Jumalan lait, 10 käskyä täyttyvät uskovassa, passiivisesti.
Siinä mielessä aktiivisesti, että uskova, tuntiessaan asian omassatunnossaan, ei aktiivisesti halua kieltäytyä Kristuksen vaikuttamasta lainkäskystä, vaan rukoilee Jumalalta voimaa elää siinä.
Uudestisyntynyt kristitty esim. ei halua tehdä huorin. ("Älä tee huorin.")
Mahd. huoruuteen langetessaan hänen omatuntonsa soimaisi häntä tästä ja hän ikään kuin kokisi jatkuvaa kutsua parannukseen. Itse vuosia sitten elin avosuhteessa, mutta koin sen samalla vääräksi. Mies oli juoppo, joskin näennäisen uskonnollinenkin. Olin onneton. Asia ratkesi sillä, että itse tein parannuksen, lopetin suhteen joka ei johtanut mihinkään. Miehestä ei ollut ottaa vastuuta esim. aviopuolisona. Täysin turha suhde. Aloin heti voida hengellisesti paremmin.
Näin siis Kristuksen henki vaikuttaa Lakia uskovien hengessä, muidenkin käskyjen kohdalla. Esim. jos huomaa kaupan kassalla, että jokin ostos onkin mennyt hihnalla, niin, ettei sitä ole laskutettu, niin uskova herkästi huomauttaa asiasta, haluaa maksaa ostoksensa. Jos joskus on kiusaus ollut ylivoimainen ja on tullut saatua ostos, jota ei ole maksanutkaan... tämä kyllä pysyy muistissa, huonona muistutuksena, että "jos ensi kerralla käy näin, niin sitten... Kiltisti huomautat asiasta ja maksat." ("Älä varasta.")- Anonyymi
Ja 5.Mooseksen kirja, luku 4 ja jakeesta 10 alkaen voi jokainen Raamatusta lukea, kun juutalaisten Mooseksen Jumala antaa nämä lait puhuen tulivuoren tulen keskeltä, jota Jumalaa Johanneksen evankeliumin 8. luvussa Jeesus sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja 5.Mooseksen kirja, luku 4 ja jakeesta 10 alkaen voi jokainen Raamatusta lukea, kun juutalaisten Mooseksen Jumala antaa nämä lait puhuen tulivuoren tulen keskeltä, jota Jumalaa Johanneksen evankeliumin 8. luvussa Jeesus sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Jeesus ei ole sanonut mitään tuollaista.
Vääristelet Jeesuksen sanoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten Jeesuksen lähettämäksi lupaamaa totuuden Henkeä ei Kristuksen hengestä löydy, jonka seuraamisen Pietari 2.kirjeessään sanoo olevan Luciferin seuraamista. Piispa Huovisen sanoin Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle, joten Kristus nimellä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa - ainoastaan hänen nimensä hyväksikäyttö juutalaisten syntiopissa, jonka vastustamisesta Jeesus tapettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole sanonut mitään tuollaista.
Vääristelet Jeesuksen sanoja.Joh. 8: 39-45
39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
*
Jeesus vastaa ja nimittää noita kyseisiä juutalaisia Perkeleen, ei Jumalan lapsiksi.
Jumalalle Jeesus antaa kunnian.
Tämän voi edellä selvästi lukea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 8: 39-45
39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
*
Jeesus vastaa ja nimittää noita kyseisiä juutalaisia Perkeleen, ei Jumalan lapsiksi.
Jumalalle Jeesus antaa kunnian.
Tämän voi edellä selvästi lukea.Juuri näin. Jeesuksen sanoin hänet lähetettiin tuomaan tietoa ihmisille pelastukseksi, ja hän lupasi opettaa ihmeiden tekemistä.
Jos ihminen hallitsee ihmeet, häntä ei voida hallita rahalla - sillä.kuka voi ostaa ja kuka voi myydä - eli materialla.
Kyseessä on elämän puun salattu manna, jota voittaja saa syödä Jeesuksen sanoin (Ilm.2:7 ja2:17).
Vrt. ilmestyskirjan luku 13. - Anonyymi
"Siinä mielessä aktiivisesti, että uskova, tuntiessaan asian omassatunnossaan, ei aktiivisesti halua kieltäytyä Kristuksen vaikuttamasta lainkäskystä, vaan rukoilee Jumalalta voimaa elää siinä."
Elävällä, Kristuksessa olevalla uskovalla, ei ole halua rikkoa Jumalan tahtoa eikä lakia sen missään muodossa. Ongelmaksi muodostuu, että elämme vain lihassa, mutta pääasia aina on että henki on vahva ja kurottautuu Kristukseen armossa ja totuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siinä mielessä aktiivisesti, että uskova, tuntiessaan asian omassatunnossaan, ei aktiivisesti halua kieltäytyä Kristuksen vaikuttamasta lainkäskystä, vaan rukoilee Jumalalta voimaa elää siinä."
Elävällä, Kristuksessa olevalla uskovalla, ei ole halua rikkoa Jumalan tahtoa eikä lakia sen missään muodossa. Ongelmaksi muodostuu, että elämme vain lihassa, mutta pääasia aina on että henki on vahva ja kurottautuu Kristukseen armossa ja totuudessa.Luku 666 on kuningas Salomon luku (kirjoita raamattuhakuun kuusisataa kuusikymmentä kuusi), joka rakensi juutalaisten Mooseksen ja tulivuorenjumala Jahvelle Jerusalemin temppelin, joka vaati esikoispoikia ja eläinten urospuolia uhrattavaksi, jos ei maksanut lunastusmaksua. Kyseessä on Jeesuksen sanoma juutalaisten Jumala, joka on Saatana, ja juutalaisen opilla ja luomalla Kristus-nimellä Jeesusta hyväksikäyttäen kristinuskon Jumala.
- Anonyymi
Ahaa, jos siis VT:n ja UT:n säädökset ovat edelleen voimassa, niin silloin pitää muistaa ettei vielä ole tuotu näytille Raamatunkohtaa, jossa Jumala olisi antanut luvan tai kehottanut miestä omatoimisesti haaskaamaan siementään ilman lisääntymistarkoitusta edes miehen ja naisen välisessä avioliitossa.
Kaikkihan avioseksissään himoissaan hekumoivat ilman lisääntymistarkoitusta sitten kun lapset on tehty, seksuaalisuutta koskevat säädökset Raamatussa kuitenkin kieltävät miestä ankarin sanoin päästämästä omatoimisesti siementään paikkaan jossa sen ei ole mahdollista hedelmöittää vaimoa.
Mooseksen ja Paavalin kirjoituksissa Jumala ei nähtävästi ole myöntänyt miehelle lupaa haaskata siementään omatoimisesti ilman lisääntymistarkoitusta, ainakaan sellaisia kohtia ei vielä ole esitetty
Parempi naida kuin palaa, voidaan nähdä nimenomaan kehotuksena lisääntymiseen johtavaan avioseksiin.
Ihmetyttääkin, miksi uskovat miehet julistavat Raamatullisena totuutena ainoastaan homoseksuaalisten miesten ja naisten välisen seksin kielteisyyttä, kun kielto vaikuttaisi kohdistuvan aivan kaikkiin miehiin.
Ryhtiä nyt myös palstan pyhästi uskovat miehet laittakaa seksuaalinen käyttäytymisenne siihen asentoon kuin Raamattu edellyttää.
Miehen seksuaalisista haluista pidättäytyminen on pieni hinta naisen raskauden ja synnyttämisen rinnalla. Tosiaan ryhtiä nyt puuhasteluunne äijät.
- Anonyymi
Jeesuksen sanoin homot kieltävä laki on Saatanasta ja kaiken valheeen isästä (Joh.8) Raamatun mukaan. Joko olet Jeesuksen puolella tai tätä vastaan.
- Anonyymi
Tavallaan totta, Jumala kieltää vain homoseksin, himon ja seksisuhteen miehen ja naisen avioliiton ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallaan totta, Jumala kieltää vain homoseksin, himon ja seksisuhteen miehen ja naisen avioliiton ulkopuolella.
Se Jumala on Jeesuksen sanoin Saatana. Kuvittelitko sinä, että Raamatun sivuilla Saatana käyttää Saatanan nimeä metsästäessään teidän uskovien sieluja?
Etkö ole hautajaissa ihmetellyt mihin sielut katoavat, kun siunataan ruumis vain maaksi maatumaan ja fyysiseen ylösnousemukseen maailman viimmeisenä päivänä kun kaikki palaa? Näin uskovat joutuvat tulenliekkeihin.
Te myitte sielunne Saatanalle muutamadta hipearahadta - löytyy juutalaisen tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille ja luku 7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kultapieni? Jumalahan kieltää kaiken himoissan hekumoinnin ilman lisääntymistarkoitusta, koskee siis myös miehen ja naisen välistä avioseksiä.
Suojatkaa aviovuoteenne haureudelta.
- Anonyymi
Aloittaja yleistää, eli niputtaa eri tavoin uskovat kuin yhdeksi "uskovaiset" - joukoksi.
Kristinusko sisältää useita eri kirkkokuntia sekä lukemattoman määrän "kristillisiä" lahkoja. Tämän lisäksi kukin kristitty yksilönä ymmärtää Raamatun sanoman omalla tavallaan.
Kaikki eivät voi olla oikeassa. Siksi tulee tuntea Raamattu sekä kristinoppi tarkkaan. Ei nämä asiat yhdessä hetkessä keillekään selviä. Myös "uskovaisten" itsensä on jatkuvasti seulottava mielessään kaikkea kuulemaansa ja lukemaansa.- Anonyymi
"Tämän lisäksi kukin kristitty yksilönä ymmärtää Raamatun sanoman omalla tavallaan."
Näin on - me kaikki Jeesukseen uskovat olemme eri kristillisen kasvun vaiheessa, mihin vaikuttaa Hengen toiminta, uskovanaolon aika, opetukset, seurakunnat, kokemukset, sairaudet ja traumat, ... vaikuttavia kohtia on satoja, mutta pääasia on että olemme uskossa samaan Jeesukseen eli olemme kaikki tyyni yhtä ja samaa Jeesuksessa Kristuksessa. - Anonyymi
On myös täysin mahdollista että yksikään noista ei ole oikeassa.
"Kristinusko sisältää useita eri kirkkokuntia sekä lukemattoman määrän "kristillisiä" lahkoja. Tämän lisäksi kukin kristitty yksilönä ymmärtää Raamatun sanoman omalla tavallaan."
Näin on ja on aina ollut. Kyllä näistä voi silti keskustella, mielellään toinen toistaan kunnioittaen.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Kristinusko sisältää useita eri kirkkokuntia sekä lukemattoman määrän "kristillisiä" lahkoja. Tämän lisäksi kukin kristitty yksilönä ymmärtää Raamatun sanoman omalla tavallaan."
Näin on ja on aina ollut. Kyllä näistä voi silti keskustella, mielellään toinen toistaan kunnioittaen.Sinä et kunnioita ketään.
- Anonyymi
Homottelu on luonnoton lihan himo. Näin ollen ei tarvita Moosesta sanomaan homottelua synniksi. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, ei kahdeksi mieheksi tai kahdeksi naiseksi, vaan mieheksi ja naiseksi.
Homottelu ei ole mikään himo. Homous on seksuaalinen suuntaus.
Mieheksi ja naiseksi, ja nykyään niitä on seitsemän miljardia. Heteroja, biseksuaalisia ja homoseksuaalisia.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Homottelu ei ole mikään himo. Homous on seksuaalinen suuntaus.
Mieheksi ja naiseksi, ja nykyään niitä on seitsemän miljardia. Heteroja, biseksuaalisia ja homoseksuaalisia.Himoseksin harjoitus lähtee himosta, mikä jo itsessään on synti.
Anonyymi kirjoitti:
Himoseksin harjoitus lähtee himosta, mikä jo itsessään on synti.
Raamatussa seksuaalinen himo ei ole paha asia.
Jostain syystä himo on ongelma sinulle.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jostain syystä himo on ongelma sinulle.Länkyn länkyn!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jostain syystä himo on ongelma sinulle.PyIIyyn sinua vedelty.
Satoja kertoja.
- Anonyymi
Katso rakkaani, kuinka valosta saa pimeyttä. Ihan demokratioin.
- Anonyymi
--- https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/sinuhe-wallinheimo-mt-ssä-ylen-rahoitusta-leikataan-suurella-todennäköisyydellä/ar-AA1eFvJc?ocid=hpmsn&cvid=0dd98825d6c84409beecb9925263a897&ei=19 ---
- Anonyymi
Homous on aina Luojan luomakunnan pilkkaamista.
Homous on tuomittu myös Uudessa Testamentissa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Homous ei pahantekoa, joten olet väärillä jäljillä.
Tuomitse ennemminkin pahaa tekevät.OIet väärillä jäljillä jatkuvasti.
OIet Pahuuden Lähettiläs. torre3 kirjoitti:
Homous ei pahantekoa, joten olet väärillä jäljillä.
Tuomitse ennemminkin pahaa tekevät."Tuomitse ennemminkin pahaa tekevät."
Niinpä. Eipä juuri ole täällä ollut oikein mitään siitä, mitä kaikkea pahaa ihmiset tekevät ja että se vielä tuomittaisiin :D- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Tuomitse ennemminkin pahaa tekevät."
Niinpä. Eipä juuri ole täällä ollut oikein mitään siitä, mitä kaikkea pahaa ihmiset tekevät ja että se vielä tuomittaisiin :DJumala tuomitsee, me ihmiset vain tuomme synnit ja evankeliumin esille.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tuomitsee, me ihmiset vain tuomme synnit ja evankeliumin esille.
Ei tarvitse tuoda, kun kukaan teistä ei välitä tuoda esiin. Hyvin pärjätään ilmankin.
Anonyymi kirjoitti:
OIet väärillä jäljillä jatkuvasti.
OIet Pahuuden Lähettiläs.Mitä pahaa homous sinulle aiheuttaa?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä pahaa homous sinulle aiheuttaa?
Puhuin tosiaan sinusta, Jurvan Jammu.
OIet täynnä Pahuutta.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5191598- 641176
- 61872
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691