Parketin suojaus

Minä

Hei!

Onko kellään antaa hyviä parketinsuojausneuvoja kissan kynsimisen varalle? Aikuinen kissakin tekee parkettiin ikäviä jälkiä, saati sitten pentu, jos sellaisen otan...Kiitos jo etukäteen =)

27

9288

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsuli

Hei halooo.... kanattais ehkä miettiä koko kissanpitoo jos parketti on noin tärkeä. Sitä paitsi ei kissat pidä kynsiään esillä kävellessään.

• Minä

Asun yksityisen omistamassa vuokra-asunnossa ja jos parketti kärsii niin joudun sen maksamaan, et haloo vaan itelles! Kuten jo sanoin, äskettäin edesmennyt kissanikin raapi parkettia kun näki siinä jotain mielestään mielenkiintoista ja kun sai hepulikohtauksia, niin kynnet vaan vinkui parkettiin kun tuli tiukka mutka eteen. Et haloo vaan, ei tartte vastata, jos asenne on noin veemäinen!

• Milla

Olipas outo kysymys. Kuka nyt parketin pieniä viiruja kattelee? Ei meillä oo koskaan kissat parkettia raapinu eikä liian pitkiä kynsiä ollut että ois kävellessä tms. raapinut.

Ja ei, keinoa en ainakaan keksi.

• Sara

Kyllä munkin 2-v. tytteli saa naarmuja aikaiseksi ja vanhemmat siitä mulle motkottaa.

• Milla
        Sara kirjoitti:

Kyllä munkin 2-v. tytteli saa naarmuja aikaiseksi ja vanhemmat siitä mulle motkottaa.

Meidän 5v. ja 10v. eivät saa, en sitten tiedä että mikä ero niissä on. En katso suurennuslasilla lattiaan ;P

Ymmärrän toki jos ns. tahallaan raapii mutta ei nyt normaalioloissa.

• Sara
        Milla kirjoitti:

Meidän 5v. ja 10v. eivät saa, en sitten tiedä että mikä ero niissä on. En katso suurennuslasilla lattiaan ;P

Ymmärrän toki jos ns. tahallaan raapii mutta ei nyt normaalioloissa.

jälkiä näkyy. En ole huomannut että tahalleen raapisi. Ehkä juostessa ja kurvatessa kynnet ottaa kiinni.

• Milla
        Sara kirjoitti:

jälkiä näkyy. En ole huomannut että tahalleen raapisi. Ehkä juostessa ja kurvatessa kynnet ottaa kiinni.

Meillä tämä ei haittaa, kun omassa kodissamme asumme. :)

Mutta kokeilun arvoinen juttu nuo muovimatot tai muut. :)

• Sara
        Milla kirjoitti:

Meillä tämä ei haittaa, kun omassa kodissamme asumme. :)

Mutta kokeilun arvoinen juttu nuo muovimatot tai muut. :)

Täytyypä ehdottaa äiskälle, mutten kyllä usko että se innostuu asiasta.

• Milla
        Sara kirjoitti:

Täytyypä ehdottaa äiskälle, mutten kyllä usko että se innostuu asiasta.

Luulisi nyt enemmän siitä innostuvan kuin siitä, että lattiat on naarmuja täysi.

Ei ole iso vaiva. :)

• Sara
        Milla kirjoitti:

Luulisi nyt enemmän siitä innostuvan kuin siitä, että lattiat on naarmuja täysi.

Ei ole iso vaiva. :)

On meillä yritetty laittaa mattoja siihen missä ne kurvailee, mutta äiskä sano ettei niillä matoilla nyt voi koko parkettia peittää. Kun kerroin ettei teillä naarmut haittaa niin iskä sanoi että meillä haittaa ja että kyllä kuulemma näkyy naarmut pelkillä silmälaseilla. Ja sitten se vielä ehdotti että jos teillä on jotkut laminaatit lattioissa kun meillä on oikeat parketit.

• Milla
        Sara kirjoitti:

On meillä yritetty laittaa mattoja siihen missä ne kurvailee, mutta äiskä sano ettei niillä matoilla nyt voi koko parkettia peittää. Kun kerroin ettei teillä naarmut haittaa niin iskä sanoi että meillä haittaa ja että kyllä kuulemma näkyy naarmut pelkillä silmälaseilla. Ja sitten se vielä ehdotti että jos teillä on jotkut laminaatit lattioissa kun meillä on oikeat parketit.

En kyllä ymmärrä, itse en näe tosiaankaan naarmuja lattiassa ainakaan silmämääräisesti enkä ole kylläkään kyykistynyt katsomaan kun ei meitä kissan temmellyksessä tulleet naarmut häiritse.. Jos meidän kissat eivät sitten ole niin villejä tai taipuvaisia käyttämään kynsiä tms. :)

Miksette sitten miettineet vähän aiemmin kissan ottoa jos parketti on tärkeää? :o

• ....
        Milla kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, itse en näe tosiaankaan naarmuja lattiassa ainakaan silmämääräisesti enkä ole kylläkään kyykistynyt katsomaan kun ei meitä kissan temmellyksessä tulleet naarmut häiritse.. Jos meidän kissat eivät sitten ole niin villejä tai taipuvaisia käyttämään kynsiä tms. :)

Miksette sitten miettineet vähän aiemmin kissan ottoa jos parketti on tärkeää? :o

Taasko se Milla-täti on täällä syyttelemässä toisia. Mistäs itse osasit arvata kissojesi luonteen niitä hankkiessa? Jos tän tyttelin katit nyt on vaan vähän virkeempiä. Ihme syyttäjätär meininki sulla.

• Milla
        .... kirjoitti:

Taasko se Milla-täti on täällä syyttelemässä toisia. Mistäs itse osasit arvata kissojesi luonteen niitä hankkiessa? Jos tän tyttelin katit nyt on vaan vähän virkeempiä. Ihme syyttäjätär meininki sulla.

Kyllähän kissat aina leikkivät, se on selvää. Naarmuja tulee, varmasti on meilläkin muttei se minua haittaa. :)
        En osannutkaan, kaikki oli vain mietitty tarkkaan ennen kissanottoa: Lattian naarmuuntuminen ei haittaa ja jos haittaisi niin kokeilisin tätä kumimattoa esim.

Missä vaiheessa syyttelin? Kysyin häneltä yksinkertaisen kysymyksen. :)
        Pitäähän sitä kissaa hankkiessa ottaa kaikki huomioon, kissa voi temmeltää kukat kumoon, oksentaa lattialle ja raapia sohvaa tai lattiaa jne. Eikös?

Ja milloinka muulloin olen syyttelemässä? Tietääkseni en ole ihmisiä missään vaiheessä syytellyt ellei ole oikesti ollut jotain kunnon syytä siihen.

• ....
        Milla kirjoitti:

Kyllähän kissat aina leikkivät, se on selvää. Naarmuja tulee, varmasti on meilläkin muttei se minua haittaa. :)
        En osannutkaan, kaikki oli vain mietitty tarkkaan ennen kissanottoa: Lattian naarmuuntuminen ei haittaa ja jos haittaisi niin kokeilisin tätä kumimattoa esim.

Missä vaiheessa syyttelin? Kysyin häneltä yksinkertaisen kysymyksen. :)
        Pitäähän sitä kissaa hankkiessa ottaa kaikki huomioon, kissa voi temmeltää kukat kumoon, oksentaa lattialle ja raapia sohvaa tai lattiaa jne. Eikös?

Ja milloinka muulloin olen syyttelemässä? Tietääkseni en ole ihmisiä missään vaiheessä syytellyt ellei ole oikesti ollut jotain kunnon syytä siihen.

Sehän se paljon tyttöparkaa lohduttaa kysellä: Miksi ette miettineet aikoinaan jos parketti on noin tärkeä. Voisi suomentaa: Menitte tyhmät sitten hankkimaan kissan vaikkette oikein niistä mitään tiedä. Vähän tulee sellainen olo että olisikohan ollut vähän moitetta mukana, eikös?

• Milla
        .... kirjoitti:

Sehän se paljon tyttöparkaa lohduttaa kysellä: Miksi ette miettineet aikoinaan jos parketti on noin tärkeä. Voisi suomentaa: Menitte tyhmät sitten hankkimaan kissan vaikkette oikein niistä mitään tiedä. Vähän tulee sellainen olo että olisikohan ollut vähän moitetta mukana, eikös?

Se oli kysymys jota kannattaa itseltään kysyä: Mikä on se tärkein. :) Ja aina pitää miettiä ennen kissanottoa kaikki asiat valmiiksi.

Sinähän se taas tiedät mitä ajatellen tuon kirjoitin ja kirjoitin sen vain sitä ajatellen, että halusin tietää ovatko asiaa silloin aikoinaan miettineet tosissaan. :)

• ....
        Milla kirjoitti:

Se oli kysymys jota kannattaa itseltään kysyä: Mikä on se tärkein. :) Ja aina pitää miettiä ennen kissanottoa kaikki asiat valmiiksi.

Sinähän se taas tiedät mitä ajatellen tuon kirjoitin ja kirjoitin sen vain sitä ajatellen, että halusin tietää ovatko asiaa silloin aikoinaan miettineet tosissaan. :)

Jälkikäteenhän näitä kannattaa itseltään kysellä?
        Tosi rakentavaa...

• Milla
        .... kirjoitti:

Jälkikäteenhän näitä kannattaa itseltään kysellä?
        Tosi rakentavaa...

Halusin vain tietää onko hänen perheensä miettinyt tätäkin puolta asiasta, anteeksi jos tämä sinua loukkasi näinkin paljon. :)
        Ota vähän rennommin muissakin keskusteluissa äläkä "lietso" vihamielisyyttä. :)
        Tosi rakentavaa puuttua minun jokaiseen sanaani.

Hyvää päivänjatkoa.

• ....
        Milla kirjoitti:

Halusin vain tietää onko hänen perheensä miettinyt tätäkin puolta asiasta, anteeksi jos tämä sinua loukkasi näinkin paljon. :)
        Ota vähän rennommin muissakin keskusteluissa äläkä "lietso" vihamielisyyttä. :)
        Tosi rakentavaa puuttua minun jokaiseen sanaani.

Hyvää päivänjatkoa.

Saat anteeksi kunhan et poistele näitä viestejä niin innokkaasti. :)

• .... kirjoitti:

Saat anteeksi kunhan et poistele näitä viestejä niin innokkaasti. :)

minä se hieman siivosin tätä(kin) ketjua - kun alkoi mennä asiattomuuksiin...........

Että tällainen tapaus, t. MM & kissat.

• Milla
        Man-of-Mystery kirjoitti:

minä se hieman siivosin tätä(kin) ketjua - kun alkoi mennä asiattomuuksiin...........

Että tällainen tapaus, t. MM & kissat.

Asiattomuutta en ymmärrä, missä sellaista oli? Mutta vainoaminen kyllä joten kiitos poistosta. :P

• Koirakko

mattoja kriittisiin kohtiin. Käytä samaa väriä niin tulee nätimmän näköistä. Niin aikoo tyttärenikin tehdä, kun lähtee kotoa vuokra-asuntoon ja vie kissat mennessään. Surua edessä. Tyttäreni menoihin olen jo tottunut, mutta kissojen lähtö surettaa. Toivon vain itsekkäästi, etteivät viihtyisi uudessa kodissaan vaan saan heidät paluupostissa takaisin;)

• Feline

Meillä ei ole parkettia mutta ikävästi ne kissat luistelevat muovimatollakin. Joten ihan kissojen turvallisuuden vuoksi laitoin mattoja jokaiseen kohtaan missä ne tekevät vaikkapa äkkikäännöksiä juostessaan.. Eivätköhän ne parkettiakin suojaa.

• Saara

tuli vaan mieleeni, ett ihan kun oisin joskus kuullut ettei kumipohjaisia mattoja sais laittaa parketille! En kyl takuuseen mee, ett muistanko oikein...

• ....

Meillä on täyspuuta lattiat naarmuja tulee, kun kissa ottaa kunnon vauhdit ja "jarruttaa" kurvissa. Eiköhän joka kissalla sen verran kynnet ole esillä, että naarmuja tulee. Minua eivät omat häiritse, mutta jos asuu vuokralla niin tilanne on ihan toinen. Kysy etukäteen vuokranantajalta, niin ei sitten tule ikävyyksiä jälkeen päin.

• saneeraus

Kaupoista (rauta-, rakennus- ym.) saa parketille levitettävää ainetta niin kuin "lattiavahaa", jolla voi pienet naarmut siloittaa. Ainakin meillä toimii kun yllätyksekseni huomasin kissojen kynsistä jäävän kovassa menossa parkettiin jälkiä.

• vuokrakämpässä

Täällä on monet väittäneet, että eihän kissasta jälkiä jää. Vissiin meillä on sitten kaksi vilkkaamman sorttista poikaa, kun lattia ropisee kunnolla kun ajavat toisiaan takaa. Toinen kun yhtäkkiä säikäyttää ja pitää päästä siltä seisomalta äkkiä pakoon, niin kynnet tarraa parkettiin aika lujaa ja jälkiä jää. Eihän se mua henk koht haittaa pätkääkään, elämisen jälkiähän ne on, mutta kunhan vuokranantaja ei vedä hernettä nenään. Täytyy tosiaan vahata tuo lattia kun täältä joskus päästään pois.

Edellisessä kämpässä oli muovilattiat ja maalatut seinät. Kissat eivät saaneet mitään tuhoja aikaseksi. Ei sitten osattu kuvitella, mitä ne voivat tehdä parketilla ja tapetilla varustetussa asunnossa... en olisi uskonut.

• Minä

Kyllä yhdestäkin kissasta tosiaan jälkiä jää. Vuokra-asunnossani on parketin lisäksi tosiaan vielä tapetit seinässä ja entinen kissani sai aikaan tuhoa niihinkin, oli niin mukavaa kait iskeä tassu seinään kynnet ulkona ja katsoa kun seinään tuli reikiä ;) Täytyy yrittää laittaa mahdollisimman paljon mattoja lattialle ja toivoa että tuleva kissani olisi rauhallinen yksilö =)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe