Onko mahdollista, että asia/esine on vesitiivis muttei ilmatiivis? Vedoten siihen että happimolekyyli on kooltaan pienempi kuin vesimolekyyli eli jos esine x sisältää pieniä reikiä joista vesi ei pääse vuotamaan läpi, onko mahdollista että ilma kuitenkin pääsisi kulkemaan rei’istä? On olemassa vesitiiviitä materiaaleja ja ilmatiiviitä materiaaleja, mutta onko olemassa materiaali, joka on vesitiivis muttei ilmatiivis?
Ilma- ja vesitiivis
5
932
Vastaukset
Millä perusteella happimolekyyli olisi pienempi kuin vesimolekyyli?
- Anonyymi
Aivan notmaalia on tuo. Kaasuilla ei ole pintajännitystä eikä paljon adheesiotakaan toisin kuin vedellä.
Hamppunarusta tehdyllä tiivisteellä on turha yrittää estää kaasujen läpikulkua mutta eipä kulje vesi läpi jos tiiviste on oikein mitoitettu ja asennettu. - Anonyymi
esimerkiksi munan kuori pitää kosteuden sisllään, mutta ilma pääsee kulkemaan riittävästi, että poikanen pääsee kasvamaan kuoriutmiseen saakka.
- Anonyymi
Maailmassa ei todellisuudessa ole kuin harvoja ja vielä harvempia aineita. Painetta ja etenkin lämpötilaa kohottamalla aineet ryhtyvät kulkemaan toistensa lomitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848465
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264578- 504138
- 543622
- 513136
- 502900
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262596- 372378
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382063- 292046