Aika hauska huomata että...

Anonyymi-ap

...kun olen palstalla varoittanut naisia niitä ainoastaan kehuvista kamumiehistä ne on aina pyrkineet vain teilaamaan viestintuojan vaikka ilmiö on ihan yleinen:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009766916.html

"Treffikumppani oli valistanut Leikolaa kertomalla, että on olemassa miesten keskustelufoorumeita, joissa jaetaan vinkkejä, mitä naisille kannattaa sanoa, vaikkei se totta olisikaan."

"Leikola kirjoittaa, että näillä keskustelufoorumeilla jaetaan siis vinkkejä valehteluun ja hyväksikäyttöön. Tavoitteena on saada kumppani kiinnostumaan, ja siksi valehdellaan asioista, jotta toinen osapuoli saisi mahdollisimman miellyttävän kuvan."

Nyt sitten palstalla taas on joutunut mikkojuhani-rukka myrskynsilmään kun palstan kotkat keksivät ihan itse vastaavan asian :D Mikkojuhanin tuskin kuitenkaan on mitenkään pahimmasta päästä kehuvia miehiä, voi olla jopa ihan vilpitön puheissaan vaikka sitä vähän kyllä epäilen.

-harmiseikirj-

94

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Tavoitteena on saada kumppani kiinnostumaan, ja siksi valehdellaan asioista, jotta toinen osapuoli saisi mahdollisimman miellyttävän kuvan"

      Miten tuohon nyt kommentoisi, parhaan mahdollisen kuvan mille?
      Erilaisia naisia viehättää erilaiset miehet.
      Itse olen saanut eniten yhteydenottoja naisilta elämänjanassa "pahat pojat".
      Itseasiassa minulla oli päällä vielä takki jossa noin myös luki, silti se naisten mielenkiinto ihmistä kohtaan joka on vähän vaarallinen on uskomaton.

      AV

      • Anonyymi

        >Erilaisia naisia viehättää erilaiset miehet.

        Bellin käyrässä perusotanta on 66% - Vaikka on olemassa sigma6 naisia niin nämä ovat alle 0.05% kaikista naisista. Naiset eivät ole sukupuolena kaoottinen joukko ominaisuuksia, vaan aivan täysin perusmieltymyksiä myötäävä standardiotanta.

        Koska nämä perusmieltymykset sulkevat oikeasti merkittävän osan miehiä pois niin perusotannan mieltymyksiä myötäämällä nimenomaan alkaa pärjäämään. Kaikki ei leiki kaikkien kanssa koskaan, mutta miksi ei olla sellainen jonka kanssa useimmat leikkivät mielellään - silloinhan voi jopa valita leikkikaverinsa eikä tarvi tyytyä johonkin räkäiseen suuhengittäjään.


      • Anonyymi

        Ai, sinäkin olet lukenut Randen määritelmän, miten nainen isketään antamalla virheellinen kuva itsestään!
        Noin minä ainakin kyseisen tekstin ymmärsin! Tosin mä olen tyhmä, enkä oikein koskaan ole Randen juttuja ymmärtänyt, ilmeisesti siten luetun ymmärtämisessä; mulla on vaikeuksia!

        Sä nyt olet aika avoimesti kertonut lankeamuksistasi ja parista vaimoksi yltäneestäkin.
        "- silti se naisten mielenkiinto ihmistä kohtaan joka on vähän vaarallinen on uskomaton."
        Riippuu kuule ihan naisesta, kuka minkäkin laisen riskin ottavat. Ja ihan oikeesti, meitä on niinkin naiveja naisia, jotka emme omaa parastamme usko, vaikka kaikki varoitusmerkit ilmassa roikkuisivat -> ihan nenämme edessä.

        Vanhemmuuten meistä, ehkä tyhmemmätkin alkavat oppimaan; kokemusten myötä!
        Muutaman kerran, kun varpaansa potkaisee kiveen; tulee oppimaan ett se sattuu!
        trollikka


    • Anonyymi

      Totuus paljastuu kyllä. Naiset osaavat ajatella, havainnoida, tehdä johtopäätöksiä.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Joskus palastan(kaan) naisten edesottamuksista sitä vain on vaikea havaita :D

        -harmiseikirj-


      • Älä yleistä. Jos tuo olisi totta aina ja joka paikassa kaikilla naisilla, kuolisi ihmiskunta sukupuuttoon.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Älä yleistä. Jos tuo olisi totta aina ja joka paikassa kaikilla naisilla, kuolisi ihmiskunta sukupuuttoon.

        Yleistä? Meinaatko, että kaikki miehet valehtelevat jatkuvalla syötöllä naisille eivätkä keksi näistä oikeasti mitään hyvää kehumisen arvoista? Itse veikkaan, että turhan kehujia on miehissä ja naisissa. Jotkut innostuvat liikaa päästäkseen tavoitteeseensa,

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus palastan(kaan) naisten edesottamuksista sitä vain on vaikea havaita :D

        -harmiseikirj-

        Naisten ajatukset tuolta osin onkin enimmäkseen salattua tietoa. Huomattava on myös, että moni mies hakee itselleen kumppania tositarkoituksella ihan omin neuvoin.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleistä? Meinaatko, että kaikki miehet valehtelevat jatkuvalla syötöllä naisille eivätkä keksi näistä oikeasti mitään hyvää kehumisen arvoista? Itse veikkaan, että turhan kehujia on miehissä ja naisissa. Jotkut innostuvat liikaa päästäkseen tavoitteeseensa,

        - Sheena

        En, vaan jos naiset aina, joka paikassa ja kaikkialla ajattelisivat, havainnoisivat ja tekisivät johtopäätöksiä, kuolisi ihmiskunta sukupuuttoon.

        Minä en käytä salakieltä, pyrin loogisuuteen, enkä ole salaperäinen. Minusta saa selvän, jos osaa ajatella, havainnoida ja tehdä johtopäätöksiä.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        En, vaan jos naiset aina, joka paikassa ja kaikkialla ajattelisivat, havainnoisivat ja tekisivät johtopäätöksiä, kuolisi ihmiskunta sukupuuttoon.

        Minä en käytä salakieltä, pyrin loogisuuteen, enkä ole salaperäinen. Minusta saa selvän, jos osaa ajatella, havainnoida ja tehdä johtopäätöksiä.

        Ei ole mitään viitteitä siitä, että ihmiskunta olisi kuolemassa sukupuuttoon. Sen verran naiset ovat edelleen alistetussa asemassa miehiin nähden ympäri maailmaa.

        - Sheena


    • Mihinkä myrskynsilmään?

      Täällä vain naisoletetut kertoo mitä itse kokevat ulkonäköä kehumisen aiheuttavan?

      Mm. #mee too-jutun tarkoitus ei ollut pohjimmiltaan paha, miesvihainen, vaan nimikin jo kertoo...."minäkin myös"...

      Tulla kuulluksi, huomatuksi.

      Minäkin koetan olla huomioiva mies, mutta ihan kaikkea en tiedä, mitä teoillani ja sanoillani saan aikaan.

      Mutta on hyvä, jos minuakin opastetaan ja sanotaan miltä jotkin minun ulostulot kuullostaa. 😊

      Ps. Vitsailen yhä alapään juttuja sille kassanaishenkilölle. Ei se jaksais hymyillä vuosia niille ja nauraa. Ns. Siviilissäkin. Joskus baarissa on tullut huppelissa halailee ja antamaan palautetta, että saan kunnon vitutuksenkin pilattua kuulemma. 🤣

      Muttd hän on sellainen...kaikki eivät ole...

    • Mitäs se Mikitsi on mennyt tekemään, että on joutunut myrskynsilmään? Olenko taas missannut herkullisen palstadraaman?

      • No nyt sattui ketju silmiin. Tylsä ketju, jonka voisi tiivistää näin: Naiset tykkäävät vain komeiden miesten kehuista ja iskuyrityksistä. Ei mitään uutta.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        No nyt sattui ketju silmiin. Tylsä ketju, jonka voisi tiivistää näin: Naiset tykkäävät vain komeiden miesten kehuista ja iskuyrityksistä. Ei mitään uutta.

        Itseasiassa asia on paljon mutkikkaampi. Komeakin mies voi katsos naisen mielestä olla esimerkiksi jopa vastenmielinen, jolloin kehu ja iskuyritys saavat torjuvan vastaanoton. Tässä saatetaan nähdä jälleen ero ns. miesten putkiaivojen ja naisten tippaleipäaivojen välillä.

        Toki palstalla on tullut selväksi, että miesten mielestä nainen pitää aina miesten mielestä komeaa miestä haluttavana ja tämän huomiota toivottava, joten väärinkäsityksesi on täysin ymmärrettävä. Esimerkiksi sinä taisit pitää Ville Valoa komeana sekä viehättävänä ja ottaisit ehkä mielelläsi vastaan hänen kehunsa ja iskuyrityksensä (?). Itse naisena en pidä häntä komeana, mutta saattaahan hän olla ihastuttava persoona, jolloin vaste voisi hyvin olla kuten edellä, mutta voisi hyvin olla olemattakin, asiaan liittyy niin useita muuttujia ja sekoittavia tekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa asia on paljon mutkikkaampi. Komeakin mies voi katsos naisen mielestä olla esimerkiksi jopa vastenmielinen, jolloin kehu ja iskuyritys saavat torjuvan vastaanoton. Tässä saatetaan nähdä jälleen ero ns. miesten putkiaivojen ja naisten tippaleipäaivojen välillä.

        Toki palstalla on tullut selväksi, että miesten mielestä nainen pitää aina miesten mielestä komeaa miestä haluttavana ja tämän huomiota toivottava, joten väärinkäsityksesi on täysin ymmärrettävä. Esimerkiksi sinä taisit pitää Ville Valoa komeana sekä viehättävänä ja ottaisit ehkä mielelläsi vastaan hänen kehunsa ja iskuyrityksensä (?). Itse naisena en pidä häntä komeana, mutta saattaahan hän olla ihastuttava persoona, jolloin vaste voisi hyvin olla kuten edellä, mutta voisi hyvin olla olemattakin, asiaan liittyy niin useita muuttujia ja sekoittavia tekijöitä.

        Sivusta totean naisena Ville Valosta, että mä olen pitänyt häntä aina pikemmin rumana, kuin komeana. En ole koskaan ymmärtänyt mitä hänessä kukaan voi ulkoisesti nähdä, mutta makuasioita. Hän voi olla henkilönä ihana ja mitä ilmeisimmin osan mielestä myös ulkoisesti erinomainen, että turha näistä on kiistellä. Vaan selkeä ero putken ja tippaleivän välillä on nähtävissä, jos ei kykene tajuamaan, että yleismaailmallista komeaa ei ole ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa asia on paljon mutkikkaampi. Komeakin mies voi katsos naisen mielestä olla esimerkiksi jopa vastenmielinen, jolloin kehu ja iskuyritys saavat torjuvan vastaanoton. Tässä saatetaan nähdä jälleen ero ns. miesten putkiaivojen ja naisten tippaleipäaivojen välillä.

        Toki palstalla on tullut selväksi, että miesten mielestä nainen pitää aina miesten mielestä komeaa miestä haluttavana ja tämän huomiota toivottava, joten väärinkäsityksesi on täysin ymmärrettävä. Esimerkiksi sinä taisit pitää Ville Valoa komeana sekä viehättävänä ja ottaisit ehkä mielelläsi vastaan hänen kehunsa ja iskuyrityksensä (?). Itse naisena en pidä häntä komeana, mutta saattaahan hän olla ihastuttava persoona, jolloin vaste voisi hyvin olla kuten edellä, mutta voisi hyvin olla olemattakin, asiaan liittyy niin useita muuttujia ja sekoittavia tekijöitä.

        Totta tosiaan tuo.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean naisena Ville Valosta, että mä olen pitänyt häntä aina pikemmin rumana, kuin komeana. En ole koskaan ymmärtänyt mitä hänessä kukaan voi ulkoisesti nähdä, mutta makuasioita. Hän voi olla henkilönä ihana ja mitä ilmeisimmin osan mielestä myös ulkoisesti erinomainen, että turha näistä on kiistellä. Vaan selkeä ero putken ja tippaleivän välillä on nähtävissä, jos ei kykene tajuamaan, että yleismaailmallista komeaa ei ole ole olemassakaan.

        Ulkoisuus ja sisäisyys eivät ole aina niin eri juttuja kuin ajatellaan.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoisuus ja sisäisyys eivät ole aina niin eri juttuja kuin ajatellaan.

        - Sheena

        Olivat tai eivät, niin itse asiaa se ei muuta. Eikä juuri kukana meistä jotain julkisuuden henkilöä sellaisella tasolla tunne, että voisimme hänen sisäisyydestään juuri mitänä sanoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa asia on paljon mutkikkaampi. Komeakin mies voi katsos naisen mielestä olla esimerkiksi jopa vastenmielinen, jolloin kehu ja iskuyritys saavat torjuvan vastaanoton. Tässä saatetaan nähdä jälleen ero ns. miesten putkiaivojen ja naisten tippaleipäaivojen välillä.

        Toki palstalla on tullut selväksi, että miesten mielestä nainen pitää aina miesten mielestä komeaa miestä haluttavana ja tämän huomiota toivottava, joten väärinkäsityksesi on täysin ymmärrettävä. Esimerkiksi sinä taisit pitää Ville Valoa komeana sekä viehättävänä ja ottaisit ehkä mielelläsi vastaan hänen kehunsa ja iskuyrityksensä (?). Itse naisena en pidä häntä komeana, mutta saattaahan hän olla ihastuttava persoona, jolloin vaste voisi hyvin olla kuten edellä, mutta voisi hyvin olla olemattakin, asiaan liittyy niin useita muuttujia ja sekoittavia tekijöitä.

        Mikä sitten tekee komeasta miehestä vastenmielisen? En oikein ymmärtänyt. Käytöskö vai jokin muu?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Mikä sitten tekee komeasta miehestä vastenmielisen? En oikein ymmärtänyt. Käytöskö vai jokin muu?

        Toki voi olla käytös, tai se voi olla vaikka ihan sellainen viba, joku katseessa tai muuta. Sitä ei ehkä edes tiedosta, mutta tulee tunne että haluaa pois toisen läheisyydestä. Ja tietysti yhden mielestä komea ei välttämättä ole toisen mielestä komea. Eivätkö miehet koskaan koe, että kaunis nainen voisi olla vastenmielinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki voi olla käytös, tai se voi olla vaikka ihan sellainen viba, joku katseessa tai muuta. Sitä ei ehkä edes tiedosta, mutta tulee tunne että haluaa pois toisen läheisyydestä. Ja tietysti yhden mielestä komea ei välttämättä ole toisen mielestä komea. Eivätkö miehet koskaan koe, että kaunis nainen voisi olla vastenmielinen?

        Kyllä voi. Joskus jos on kohdannut jonkun, jonka äkkiseltään ajattelee olevan kaunis, mutta kun luonteeseen tutustuu, muuttuu nainen ällöttävän vastenmieliseksi.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Mikä sitten tekee komeasta miehestä vastenmielisen? En oikein ymmärtänyt. Käytöskö vai jokin muu?

        En ole hän, joka tuossa aiemmin kirjoitti, mutta vastaan kun nyt tuli mieleen. Itselleni esiemerkiksi komein koskaan tapaamani mies (tai oikeastaan ainoa mies, josta olen koskaan lähestulkoon ääneen todennut, että WOW MIKÄ MIES), ei ollut sillä tavalla kiinnostava. Ei hän tosin vastenmielinen ollut. Mukava, kiva, vieraanvarainen, selvästi kiinnostunut ja kaikkea sellaista ihan positiivista, mutta ei hän mua siinä mielessä kiinnostanut yhtään. hän oli vain aivan jumalaisen kaunis katsella.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kyllä voi. Joskus jos on kohdannut jonkun, jonka äkkiseltään ajattelee olevan kaunis, mutta kun luonteeseen tutustuu, muuttuu nainen ällöttävän vastenmieliseksi.

        Ei me ehkä niin erilaisia ollakaan. Muuten, ihan ykkös-parhaita kehuja olen saanut 100 % homoseksuaaleilta miehiltä, ehkä osin siksi ne on niin hienoja, että ne eivät takuulla ole niitä iskuyrityksiä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olivat tai eivät, niin itse asiaa se ei muuta. Eikä juuri kukana meistä jotain julkisuuden henkilöä sellaisella tasolla tunne, että voisimme hänen sisäisyydestään juuri mitänä sanoa.

        Sisäisyys näkyy kaikessa ihmisen käyttäytymisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäisyys näkyy kaikessa ihmisen käyttäytymisessä.

        No ei todellakaan näy. Moni ihminen näyttelee.


    • Anonyymi

      Joo, juttelin Mikkojuhanin kanssa, ei ollut tarkoitus erityisemmin rutata juuri häntä, vaikka mies on kyllä kohteliaisuuksia latova. Kerroin mikä minussa saa, aina joskus kiukun nousemaan. Sen verran noita enemmän ja vähemmän mukavia iskuyrityksiä; tekee naisesta lopulta kireästi kehuihin. Eteenkin jos ei edes henkilökohtaisesti tunneta!

      Ei ainakaan mua, keskiverto pärstän omistajaa mitenkään nappaa mielihyvä, jos
      ´mielistellen` kauniiksi sanotaan! Ihan eri asia, kun yks vanhempi mies jo muutama vuosi sitten ruoka-annostaan maksaessa kertoi mulle: ett mun hymyni on hänelle päivän paras kohta ja toivotus; hyvää ruokahalua!
      Taisi olla hyvin yksinäinen, jos mun kohteliaisuudellani; oli noin voimakas vaikutus!

      Enpä tiedä, tajusiko hän itsekkään sanoneensa mulle sellaisen kohteliaisuuden; joka aina silloin tällöin pulpahtaa pintaan! Tuntui todella hyvältä kuulla; ett kyseistä henkilöä ainakin piristin, siinä työnilomassa.

      Ainoa mikä mua nyt jäi vaivaamaan on se jatkokeskustelu, jossa Mikkojuhani yritti vakuuttaa mulle ett mun lyhyet hiukset ovat ihan OK. Valitettavasti mulla on toisenlainen käsitys, eikä sitä kukaan toinen saa vaihdetuksi! Vaikka tarkoitus olisi miten hyvä tahansa... Mulla vika saattaa olla korvienvälissä; kuten broidi asian muotoili tänään, kun mä maksoin sen varaamani tanssilipun hinnan hänelle!
      " Leuka ylös ja olet kuin ennenkin, ei tuo pää nyt sentään niin kamala ole!"
      Mutt ei alkanut tivaamaan ett olisi tultava, kun kerran lupasin lähteä mukaan.

      Mikkojuhanille pahoittelut, jos mä taas kerran puhuin suuni puhtaaksi.
      Ei todellakaan ollut tarkoitus tölväistä, se nyt vaan onnistuu multa aivan luonnollisesti, mielipiteitäni jaellessa!
      trollikka

      • Anonyymi

        Sinä se jaksat olla ihana.

        AV


      • Ei ole mitään pahoiteltavaa sulla.😊. Ja kuten sanoin en ota itseeni etkä sä mua nyt niin mitenkään ihmeemmin ole edes juuri tölväissyt mun mielestä tai ainakaan niin että olisin sitä merkille pannut erityisemmin.🤗.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei ole mitään pahoiteltavaa sulla.😊. Ja kuten sanoin en ota itseeni etkä sä mua nyt niin mitenkään ihmeemmin ole edes juuri tölväissyt mun mielestä tai ainakaan niin että olisin sitä merkille pannut erityisemmin.🤗.

        Tröllikkä pahoittelee tölväisyjään aina kaikille paitsi harmikselle joka saa aina tröllikän vihat niskaansa vaikka yrittää aina vain auttaa ja on aina myös täysin syytön tröllikän itse itselleen aiheuttamiin ongelmiin :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tröllikkä pahoittelee tölväisyjään aina kaikille paitsi harmikselle joka saa aina tröllikän vihat niskaansa vaikka yrittää aina vain auttaa ja on aina myös täysin syytön tröllikän itse itselleen aiheuttamiin ongelmiin :D

        -harmiseikirj-

        Ehkäpä trollikka ei asiaa niin näe ja on erimieltä. Sitä paitsi on kyllä mullekin susta joskus myös ihan mukavasti hyväänkin sävyyn puhunut.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ehkäpä trollikka ei asiaa niin näe ja on erimieltä. Sitä paitsi on kyllä mullekin susta joskus myös ihan mukavasti hyväänkin sävyyn puhunut.🙂.

        jaa, mulle kyllä latoo aina vaan vihaviestiä :D vähän olen päätynyt samaan kuin rande että viisainta olla reagoimatta jos/kun tulee minun avaamaan ketjuun riitaa haastamaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        jaa, mulle kyllä latoo aina vaan vihaviestiä :D vähän olen päätynyt samaan kuin rande että viisainta olla reagoimatta jos/kun tulee minun avaamaan ketjuun riitaa haastamaan.

        -harmiseikirj-

        No tuo nyt kyllä sopisi aika moneen ehkä jopa on itse tullu kommentoitua jossain missä olis voinut hyvin jättää kommentoimatta ja myöskin olla reagoimatta joidenkin kommentteihin omassa ketjussa.😄. Se riippuu niin paljon päivästäkin että mikä on oma fiilis ja asioiden aiheesta että kuinka tärkeäksi itselle ne kokee.🙂.


    • Valitettavasti en nyt jaksanut lukea juttua, mutta vedän mutulla jotain skeidaa hatusta ja täysin ohi aloituksen, kuten yleensäkin.

      Omasta mielestäni mikään muu kuin rehellinen sunday face and setup on paskaa. Eli siis treffeille paskimmissa reikäisissä verkkaireissa, ilman meikkiä tai parranajoa, juuri siinä tilassa mitä olisi krapulaisena sinkkuna jos/kun mitään sutinaa ei ole ollut eikä ole tiedossa. Se on kaikkein paras.

      Niin siihen nähden joku semikusetus treffeillä verbaalisesti on aika kevyttä, se kuuluu siihen leikkiin, koska sen leikin tarkoituskin on vain näyttää oma paras puolensa saadakseen jotain, mitä ikinä nyt olikaan tavoittelemassa. Tosiasia on se, että 90% ihmisistä näyttää arjessa sen parhaan setuppinsa alle 10% ajasta eikä' se yleensä kohdistu kumppaniin, vaan töihin tms. Eli puhdasta kusetusta alusta alkaen, mutta hei, me kaikki tehdään sitä. Sekin kuuluu siihen leikkiin, soidinmenot, siitä on turha nassuttaa.

      • Näinhän se on. Onneksi se pelleily ei kestä pitkään ellei nyt sitten ihan roolien orjia ole ja vedä vuodesta toiseen jotain kyhättyä esitystä. Kulissia.

        Minäkin tykkään, että ihminen tulee eteeni itsenään eikä jonain paranneltuna roolina. En nimittäin katso yhtään kieroon, jos huomaan että on liikkeellä sellaisena kun on. Toisin kun jos on joku puku pykälässä vedos päällä.


      • Huitale kirjoitti:

        Näinhän se on. Onneksi se pelleily ei kestä pitkään ellei nyt sitten ihan roolien orjia ole ja vedä vuodesta toiseen jotain kyhättyä esitystä. Kulissia.

        Minäkin tykkään, että ihminen tulee eteeni itsenään eikä jonain paranneltuna roolina. En nimittäin katso yhtään kieroon, jos huomaan että on liikkeellä sellaisena kun on. Toisin kun jos on joku puku pykälässä vedos päällä.

        Juups. Tunnen itseni toisinaan jotenkin huonommaksi kun olen liikkeellä sellaisena kuin olen, vaatteet vähän sinnepäin ja paitaa rypyssä, mutta menen silti ja muistutan itseäni, että olet itsesi, leuka pystyyn vaan. Jos jollekulle kelpaat, olet löytänyt itsellesi oikean ihmisen. Ja jos et kelpaa, ei se ihminen välttämättä ollut sinua varten ja sitä on turha jäädä murehtimaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juups. Tunnen itseni toisinaan jotenkin huonommaksi kun olen liikkeellä sellaisena kuin olen, vaatteet vähän sinnepäin ja paitaa rypyssä, mutta menen silti ja muistutan itseäni, että olet itsesi, leuka pystyyn vaan. Jos jollekulle kelpaat, olet löytänyt itsellesi oikean ihmisen. Ja jos et kelpaa, ei se ihminen välttämättä ollut sinua varten ja sitä on turha jäädä murehtimaan.

        Hyvä pointti. Minusta sopisi ihan mainioksi ohjeeksi ihan yleisesti.

        Minusta sun rehellinen tyyli olla mitä oot on pelkkää positiivista. Niin se kaikista rehellisintä on. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Hyvä pointti. Minusta sopisi ihan mainioksi ohjeeksi ihan yleisesti.

        Minusta sun rehellinen tyyli olla mitä oot on pelkkää positiivista. Niin se kaikista rehellisintä on. 👍

        Niin, kai se olisi hyvä ohje. Vaan on sitä vaikea muistaa toteuttaa jos/kun katselee ympärillään kaikkia laittaituneita. Kuten viikko sitten "miitissä", niin oli se vähän alkuun jäykkää omien korvien välissä. Mutta eipä se sitten haitannut, seuraa löytyi ihan mainiosti sellaisenaan ja hauskaa oli, sai tanssutella jalat helliksi ja kuunnella savolaisten höpinöitä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, kai se olisi hyvä ohje. Vaan on sitä vaikea muistaa toteuttaa jos/kun katselee ympärillään kaikkia laittaituneita. Kuten viikko sitten "miitissä", niin oli se vähän alkuun jäykkää omien korvien välissä. Mutta eipä se sitten haitannut, seuraa löytyi ihan mainiosti sellaisenaan ja hauskaa oli, sai tanssutella jalat helliksi ja kuunnella savolaisten höpinöitä 😁

        No toikin piirre karisee varmaan aikanaan, kun ei vaan ripustaudu etiketteihin. Ainakin mulla on nuoruudesta helpottanut se, että edes vertailisin itseäni sillä mielellä, että pitäisköhän minunkin kun nuokin.

        En enää suo ajatustakaan millekkään, koska muutkin. Toimin kuten itsestäni hyvälle tuntuu. Pukeudun myös, jos en kelpaa sellaisenaan seuraan voin pysyä poiskin. 🙃


      • Huitale kirjoitti:

        No toikin piirre karisee varmaan aikanaan, kun ei vaan ripustaudu etiketteihin. Ainakin mulla on nuoruudesta helpottanut se, että edes vertailisin itseäni sillä mielellä, että pitäisköhän minunkin kun nuokin.

        En enää suo ajatustakaan millekkään, koska muutkin. Toimin kuten itsestäni hyvälle tuntuu. Pukeudun myös, jos en kelpaa sellaisenaan seuraan voin pysyä poiskin. 🙃

        No en tiedä kariseeko, mutta omalla tiella jatkaessaan ego ainakin kasvaa riittävästi ettei paljon kiinnosta muiden mielipiteet.

        Aloitin 2000-luvun alussa sen, että laitan päälle mitä huvittaa, toki jossain mielessä tarvittavia etikettejä noudattaen, ja olihan niitä katseita paljonkin häissä ja hautajaisissa. Toki tiedotin ennalta järjestävälle taholle, että tulen sitten näin ja noin pukeutuneena, että jos vituttaa ennalta, niin perukaa kutsu, no hard feelings.
        Mutta oli niissä tilaisuuksissa silti alkuun itellä hakemista, kelpaanko jne. Ja on vieläkin, ne tietyt etiketit on niin syvälle ajettu satojen vuosien aikana, ettei ne yhden ihmisen elinaikana mihinkään katoa, mutta niiden kanssa voi se yksittäinen ihminen oppia elämään. Ja joku toinen huomata, että kas vain, noinkin voi tehdä, leuka pystyssä.


      • randombypasser kirjoitti:

        No en tiedä kariseeko, mutta omalla tiella jatkaessaan ego ainakin kasvaa riittävästi ettei paljon kiinnosta muiden mielipiteet.

        Aloitin 2000-luvun alussa sen, että laitan päälle mitä huvittaa, toki jossain mielessä tarvittavia etikettejä noudattaen, ja olihan niitä katseita paljonkin häissä ja hautajaisissa. Toki tiedotin ennalta järjestävälle taholle, että tulen sitten näin ja noin pukeutuneena, että jos vituttaa ennalta, niin perukaa kutsu, no hard feelings.
        Mutta oli niissä tilaisuuksissa silti alkuun itellä hakemista, kelpaanko jne. Ja on vieläkin, ne tietyt etiketit on niin syvälle ajettu satojen vuosien aikana, ettei ne yhden ihmisen elinaikana mihinkään katoa, mutta niiden kanssa voi se yksittäinen ihminen oppia elämään. Ja joku toinen huomata, että kas vain, noinkin voi tehdä, leuka pystyssä.

        Juu, mulla on varmaan auttanut ihmisistä erkaantuminen löytämään sen itsevarmuuden, etten piittaa enää yhtään mitä muut katselee tai tuumailee minun kamppeista ja ulkonäöstä.

        Ei käy ees mielessä moinen. Mutta kun on paljon ihmisten kanssa, se epävarmuuskin ehkä ylläpysyy herkemmin, kun niitä tilanteita miettii ja kohtaa paljon. Kun taas erkaantuu taroeeksi, ehtii oma minä ja ego jo vakiintua asetukseen I don't really care.

        Luulen näin.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, mulla on varmaan auttanut ihmisistä erkaantuminen löytämään sen itsevarmuuden, etten piittaa enää yhtään mitä muut katselee tai tuumailee minun kamppeista ja ulkonäöstä.

        Ei käy ees mielessä moinen. Mutta kun on paljon ihmisten kanssa, se epävarmuuskin ehkä ylläpysyy herkemmin, kun niitä tilanteita miettii ja kohtaa paljon. Kun taas erkaantuu taroeeksi, ehtii oma minä ja ego jo vakiintua asetukseen I don't really care.

        Luulen näin.

        Tavallaan kun ei ole alttiina jatkuvasti sille tarkastelulle, se lopulta siksi menettää merkityksensäkin kokonaan. U know.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, mulla on varmaan auttanut ihmisistä erkaantuminen löytämään sen itsevarmuuden, etten piittaa enää yhtään mitä muut katselee tai tuumailee minun kamppeista ja ulkonäöstä.

        Ei käy ees mielessä moinen. Mutta kun on paljon ihmisten kanssa, se epävarmuuskin ehkä ylläpysyy herkemmin, kun niitä tilanteita miettii ja kohtaa paljon. Kun taas erkaantuu taroeeksi, ehtii oma minä ja ego jo vakiintua asetukseen I don't really care.

        Luulen näin.

        Kyllä se varmaan niin on, kun on enempi tekemisissä, niin enempi myös alkaa kelailemaan. Mutta onneksi olen jääräpäisesti pitänyt pääni ja tukenut asiaa vielä työminälläni, ehkä tän kanssa alkaa jo pärjäilemään, viimeistään eläkkeellä 😂


      • Huitale kirjoitti:

        Tavallaan kun ei ole alttiina jatkuvasti sille tarkastelulle, se lopulta siksi menettää merkityksensäkin kokonaan. U know.

        Ei ehkä mene mulla noin, vaan ennemminkin niin, että kun on päässyt näkemään riittävän monen kohdalla sen mitä se arki suljetujen ovien takana on, on tajunnut että on itse ihan samanlainen, vain omilla tavoillaan. Ja sitten alkaa valkenemaan, että se mitä on kadulla, on monasti vain kulissia, neljän seinän sisällä siellä omassa turvapaikassa on se aito minuus, oleminen omana itsenä. Ja sen pienen olion tuominen julkisuuteen sellaisenaan on ehkä itselle iso asia, mutta muulle maailamalle lähinnä kuriositeetti, ai noinko se...

        Ihmisen pienuus, hyvin sanottu siltä joltain viisaalta joskus jossain.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei ehkä mene mulla noin, vaan ennemminkin niin, että kun on päässyt näkemään riittävän monen kohdalla sen mitä se arki suljetujen ovien takana on, on tajunnut että on itse ihan samanlainen, vain omilla tavoillaan. Ja sitten alkaa valkenemaan, että se mitä on kadulla, on monasti vain kulissia, neljän seinän sisällä siellä omassa turvapaikassa on se aito minuus, oleminen omana itsenä. Ja sen pienen olion tuominen julkisuuteen sellaisenaan on ehkä itselle iso asia, mutta muulle maailamalle lähinnä kuriositeetti, ai noinko se...

        Ihmisen pienuus, hyvin sanottu siltä joltain viisaalta joskus jossain.

        No tuokin, samalla tavalla mäkin asian näen, ihmisiä yhtä kaikki ja taviksia hienosteluista huolimatta kaikki.. ja koen, mutta se jojoilu on loppunut vasta, kun on ollut poissa piiristä, poissa alituiselta kritiikiltä, myös itsekrutiikiltä kotonaan, eikä töissä. Ja paluu siihen ei enää tunnu, eikä jojoile kun on ehtinyt löytää itsensä ilman jojoiluja. Sen varmuuden ettei tartte jojoilla.


      • Huitale kirjoitti:

        No tuokin, samalla tavalla mäkin asian näen, ihmisiä yhtä kaikki ja taviksia hienosteluista huolimatta kaikki.. ja koen, mutta se jojoilu on loppunut vasta, kun on ollut poissa piiristä, poissa alituiselta kritiikiltä, myös itsekrutiikiltä kotonaan, eikä töissä. Ja paluu siihen ei enää tunnu, eikä jojoile kun on ehtinyt löytää itsensä ilman jojoiluja. Sen varmuuden ettei tartte jojoilla.

        Niin, vaan onhan se kiva joskus tällätäkin. Tosin enimmäkseen en jaksa vaivautua, niillä mennään mitä ollaan. Eli aika vähällä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, vaan onhan se kiva joskus tällätäkin. Tosin enimmäkseen en jaksa vaivautua, niillä mennään mitä ollaan. Eli aika vähällä 😂

        Juu, mun tälläytyminen on yhtä kuin leikatut ja muotoillut hiukset kunnon suihkun ja hammaspesun jälkeen ja parhaimmat vaatteet, jotka nekin on hyvin arkiset, mutta kuosiltaan vielä kulahtamattomat ja dödöä kainaloon. 😄

        Valmis.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, mun tälläytyminen on yhtä kuin leikatut ja muotoillut hiukset kunnon suihkun ja hammaspesun jälkeen ja parhaimmat vaatteet, jotka nekin on hyvin arkiset, mutta kuosiltaan vielä kulahtamattomat ja dödöä kainaloon. 😄

        Valmis.

        Mä luulen, että ihmiset jotka pyörii paljon sosiaalisissa piireissä ihmisten parissa, seurapiirit yms. Niin heillä se stressi siitä millaiselta kulloinkin näyttää ja pitäisi näyttää tulee siitä jatkuvasta ihmisissä olosta ja herkistyy sille tarkastelulle ja kriittisyydelle, jolloin siutä tulee äkki ikävä kierre missä itsetunto on jatkuvasti paineistettuna.

        Näin kun erakoituu, loksahtaa moni asia kuin itsestään uomiinsa ja löytää itsensä kun ei mikään ihmismassa ole häsläämässä ja sekoittamassa pakkaa mitä pitäis olla ja miltä näyttää.

        Jatkuva sosialisoiminen tekee ihmisistä apinoita siinä mielessä, että ne kopioi ja alkaa matkia toisiaan, vaikkei se mikään edes tuntuisi oikeasti hyvältä ja itseltä. Sitä vaan menee virran mukana. Pysähtymättä funtsimaan mitä oikeesti tykkää olla ja miltä näyttää.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä luulen, että ihmiset jotka pyörii paljon sosiaalisissa piireissä ihmisten parissa, seurapiirit yms. Niin heillä se stressi siitä millaiselta kulloinkin näyttää ja pitäisi näyttää tulee siitä jatkuvasta ihmisissä olosta ja herkistyy sille tarkastelulle ja kriittisyydelle, jolloin siutä tulee äkki ikävä kierre missä itsetunto on jatkuvasti paineistettuna.

        Näin kun erakoituu, loksahtaa moni asia kuin itsestään uomiinsa ja löytää itsensä kun ei mikään ihmismassa ole häsläämässä ja sekoittamassa pakkaa mitä pitäis olla ja miltä näyttää.

        Jatkuva sosialisoiminen tekee ihmisistä apinoita siinä mielessä, että ne kopioi ja alkaa matkia toisiaan, vaikkei se mikään edes tuntuisi oikeasti hyvältä ja itseltä. Sitä vaan menee virran mukana. Pysähtymättä funtsimaan mitä oikeesti tykkää olla ja miltä näyttää.

        Ja mä kuljen tässä asiassa vastavirtaan mikä monia joskus selkeesti vituttaakin. Kun en kumarra heidän etikettejään ja ota paineita heidän miellyttämisestään ulkoisestikkaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja mä kuljen tässä asiassa vastavirtaan mikä monia joskus selkeesti vituttaakin. Kun en kumarra heidän etikettejään ja ota paineita heidän miellyttämisestään ulkoisestikkaan.

        Ja koen, että erakoituminen, etääntyminen hulinasta on ollut itselleni retriitti itseeni. Olen löytänyt itseni, joka on vahvempi kuin koskaan henkisesti. Eikä mene virtausten mukana, vaan valitsee itse itselleen hyvää.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, mun tälläytyminen on yhtä kuin leikatut ja muotoillut hiukset kunnon suihkun ja hammaspesun jälkeen ja parhaimmat vaatteet, jotka nekin on hyvin arkiset, mutta kuosiltaan vielä kulahtamattomat ja dödöä kainaloon. 😄

        Valmis.

        Itelläni tälläytyminen on usein peruspuhtauden lisäksi se, että harkitsen tarkemmin millaisen paidan laitan edessä olevaan tilaisuuteen 😂


      • Huitale kirjoitti:

        Ja koen, että erakoituminen, etääntyminen hulinasta on ollut itselleni retriitti itseeni. Olen löytänyt itseni, joka on vahvempi kuin koskaan henkisesti. Eikä mene virtausten mukana, vaan valitsee itse itselleen hyvää.

        Ehkäpä niin. Mulle se ei ehkä mene noin, vaan olen enemmän itsekseni koska silleen olen ainoa joka on vastuussa ja ainoa jolle olen vastuussa. Ainoa mahdollinen syyllinen mihinkään, hyvässä ja huonossa, löytyy peilistä. Jos pitää valittaa jostain, voin mennä peilin eteen keskustelemaan siitä kuka kusipää oli taas päättänyt jättää haravan kynnyksen eteen hampaat ylöspäin jne. 🤣


    • Anonyymi

      pelkkiä klikki otsikoita vaikka olisikin totta vain osaksi

    • Ei kumppanin saadakseen ole mitään järkeä valehdella tai esittää yhtään mitään muuta kuin on koska se hyvin pian tulee esiin miten asia oikeasti on ja jos on niin tehnyt niin ei ole enää sitä kumppania joten tuo valehtelu ja esittäminen ei edes hyödytä yhtään mitään kumppanin saamisessa. Ja kumppaniksi muutenkin otetaan se ketä oikeasti rakastetaan ja kenestä todella välitetään ja se kuka tuntee myös samoin sua kohtaan.🙂.

      • Oikeasti joku joka sinusta näkee sun kauneuden, ei mieti liikoja, jos kehut kauneuttaan. Se on fakta. 😊

        Mutta sama fakta on sekin, että kaikki siitä ei tykkää....

        Mut asiat onkin ihsn eri asioita. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Oikeasti joku joka sinusta näkee sun kauneuden, ei mieti liikoja, jos kehut kauneuttaan. Se on fakta. 😊

        Mutta sama fakta on sekin, että kaikki siitä ei tykkää....

        Mut asiat onkin ihsn eri asioita. 😊

        Ehkä dilemman tajuaa kun sanoo jotain kauniiksi (ja tarkoittaa sitä) vaikka ei halua hänestä kumppania....🤔


    • Anonyymi

      Kaikenlainen toisten mielistely, kehuminen ja sitä kautta hyväksynnän, huomion ja kehujen kerääminen itselle on jotenkin niin raskasta katseltavaa. Vähän kuin koiralla makupalan kerjäämistä. Tekee mieli hätistää häirikkö pois.

      Jotkut ovat valmiita vaikka miten imelään toimintaan saadakseen itse huomiota, ja väittävät muka vain huomioivansa toisia ihan pyyteettömästi - pskan marjat!

      Rehellisessä avuliaisuudessa ei ole mitään vikaa, mutta jos sitä tekee omista itsekkäistä lähtökohdistaan ja pahoittaa mielensä jollei saa mielestään ansaitsemaansa palkintoa, niin voisi miettiä tarkemmin tarkoitusperiään.

      Hyväntekeväisyys toiminnassa on tutkimusten mukaan paljon narsisteja ja psykopaatteja mukana. Voipi halutessa itse kuuklailla ja miettiä miten hyvin sattuukin kuvailut sopimaan tietynlaiseen käytökseen.

      xLiner

      • Anonyymi

        Sulla on ihan hyvä tutka näihin, itsekin olen tuota ollut havaitsevinani ja siksi se tosiaan vähän ärsyttää.

        Tuo varmaan ihan totta, monet narsistit & psykot varmaan saa jonkinlaista nutintoa päästessään näkemään muiden kärsimystä ja epäilemättä voivat sitten sitä kärsimystä myös lisätä hyväntekeväisyyden viitassaan, kukaan ei osaa epäillä kun on mainetekoja suorittanut "hyväntekijä" eikä ne kärsivät uskalla/osaa/jaksa tuoda esiin asioita kun tietävät että siitä aiheutuisi vain lisää ongelmia.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ihan hyvä tutka näihin, itsekin olen tuota ollut havaitsevinani ja siksi se tosiaan vähän ärsyttää.

        Tuo varmaan ihan totta, monet narsistit & psykot varmaan saa jonkinlaista nutintoa päästessään näkemään muiden kärsimystä ja epäilemättä voivat sitten sitä kärsimystä myös lisätä hyväntekeväisyyden viitassaan, kukaan ei osaa epäillä kun on mainetekoja suorittanut "hyväntekijä" eikä ne kärsivät uskalla/osaa/jaksa tuoda esiin asioita kun tietävät että siitä aiheutuisi vain lisää ongelmia.

        -harmiseikirj-

        Sellainenkin pointti, että jos ihan oikeasti ja aidosti on pyyteettömästi auttamassa apua tarvitsevia tai "hyvää mieltä viemässä" niin ei ole minkäänlaista tarvetta mainostaa asiaa muille.

        Jos joka paikkaan mennään oma "hyvyys" edellä, se käytös on hyvin todennäköisesti jotain aivan muuta kuin mainostettua puhdasta hyvyyttä.

        Mä olen elämäni aikana noihin luonnevammaisiin valitettavasti törmännyt, ala-asteella ensimmäiseen, luokkakaveri oli. Aika nopeasti soi hälyt kun tiettyjä piirteitä esiintyy.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainenkin pointti, että jos ihan oikeasti ja aidosti on pyyteettömästi auttamassa apua tarvitsevia tai "hyvää mieltä viemässä" niin ei ole minkäänlaista tarvetta mainostaa asiaa muille.

        Jos joka paikkaan mennään oma "hyvyys" edellä, se käytös on hyvin todennäköisesti jotain aivan muuta kuin mainostettua puhdasta hyvyyttä.

        Mä olen elämäni aikana noihin luonnevammaisiin valitettavasti törmännyt, ala-asteella ensimmäiseen, luokkakaveri oli. Aika nopeasti soi hälyt kun tiettyjä piirteitä esiintyy.

        xLiner

        Niinpä, jotenkin huvittavaa myös se että jotka ensimmäisinä on iltapäivälehtien otsikoissa kertomassa avustamisistaan niistä sitten yleensä aina löytyy jotain negaakin jälkikäteen, kaikki ei tietenkään sitten enää likikään aina pädy yleiseen tietoisuuteen niin kuin nyt vaikka tämä tämä avustustöidensä vuoksi kärsimään joutuneen marttyyri-timon tarina, paha työnantaja taisi potkutkin antaa kun ei työhommat enää kiinnostaneet :

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009571241.html

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ihan hyvä tutka näihin, itsekin olen tuota ollut havaitsevinani ja siksi se tosiaan vähän ärsyttää.

        Tuo varmaan ihan totta, monet narsistit & psykot varmaan saa jonkinlaista nutintoa päästessään näkemään muiden kärsimystä ja epäilemättä voivat sitten sitä kärsimystä myös lisätä hyväntekeväisyyden viitassaan, kukaan ei osaa epäillä kun on mainetekoja suorittanut "hyväntekijä" eikä ne kärsivät uskalla/osaa/jaksa tuoda esiin asioita kun tietävät että siitä aiheutuisi vain lisää ongelmia.

        -harmiseikirj-

        Mä näen tuossa pari selkeää pointtia.

        Manipulointi. Kun ylläpidät kivan tyypin kuvaa kaikella leperetyllä ja kässytyksellä, saattaa saada kuonnevammaisen toimintaa kokemattomilta hyötyä. Saa käyttäytyä vähän erilailla kun muut.

        Narsistin lähde. Narsisti tarvitsee huomiota ja hyväksyntää, kiitosta ja arvostusta kuin vampyyri verta, imee toiset tyhjiin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ihan hyvä tutka näihin, itsekin olen tuota ollut havaitsevinani ja siksi se tosiaan vähän ärsyttää.

        Tuo varmaan ihan totta, monet narsistit & psykot varmaan saa jonkinlaista nutintoa päästessään näkemään muiden kärsimystä ja epäilemättä voivat sitten sitä kärsimystä myös lisätä hyväntekeväisyyden viitassaan, kukaan ei osaa epäillä kun on mainetekoja suorittanut "hyväntekijä" eikä ne kärsivät uskalla/osaa/jaksa tuoda esiin asioita kun tietävät että siitä aiheutuisi vain lisää ongelmia.

        -harmiseikirj-

        Sitten Mikkojuhanista. Kovasti kertoo yksityisasioistaan, mutta tyypillä ei näytä olevan ainuttakaan kaveria oikeassa elämässä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jotenkin huvittavaa myös se että jotka ensimmäisinä on iltapäivälehtien otsikoissa kertomassa avustamisistaan niistä sitten yleensä aina löytyy jotain negaakin jälkikäteen, kaikki ei tietenkään sitten enää likikään aina pädy yleiseen tietoisuuteen niin kuin nyt vaikka tämä tämä avustustöidensä vuoksi kärsimään joutuneen marttyyri-timon tarina, paha työnantaja taisi potkutkin antaa kun ei työhommat enää kiinnostaneet :

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009571241.html

        -harmiseikirj-

        Juu, jännä miten useasti noilla julkkiksiksi tunkevilla auttajilla lähtee raha-asiat ja sääntöjen noudattaminen käsistä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten Mikkojuhanista. Kovasti kertoo yksityisasioistaan, mutta tyypillä ei näytä olevan ainuttakaan kaveria oikeassa elämässä.

        xLiner

        Sinähän se jos kuka tunnet kaikki palstalaiset myös oikeassa elämässä… 🤦‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten Mikkojuhanista. Kovasti kertoo yksityisasioistaan, mutta tyypillä ei näytä olevan ainuttakaan kaveria oikeassa elämässä.

        xLiner

        Sehän että on etääntynyt kavereistaan ei tietenkään ole synti välttämättä, ihan hyvillekin tyypeille voi niin käydä mutta kyllähän se jotain voi kertoa. Mikkojuhanihan voi aina kaiken laittaa aikaisemman elämän huumesekoilujen piikkiin, ei oikeastaan ihmekään jos ei niissä porukoissa pääse oikeita ystävyyssuhteita syntymään ja vanhatkin menee jossain vaiheessa poikki kun on ystäviä on tarpeeksi hyväksi käytetty.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, jännä miten useasti noilla julkkiksiksi tunkevilla auttajilla lähtee raha-asiat ja sääntöjen noudattaminen käsistä.

        xLiner

        Niinpä. Ne oikeat auttajat taas ei otsikoissa viihdy, heille on tärkeämpää auttaminen kuin valokeiloissa paistattelu.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän että on etääntynyt kavereistaan ei tietenkään ole synti välttämättä, ihan hyvillekin tyypeille voi niin käydä mutta kyllähän se jotain voi kertoa. Mikkojuhanihan voi aina kaiken laittaa aikaisemman elämän huumesekoilujen piikkiin, ei oikeastaan ihmekään jos ei niissä porukoissa pääse oikeita ystävyyssuhteita syntymään ja vanhatkin menee jossain vaiheessa poikki kun on ystäviä on tarpeeksi hyväksi käytetty.

        -harmiseikirj-

        Onhan se vähän erikoista, jos kiltillä, kunnollisella, kohteliaalla, rehellisellä, kaikki huomioon ottavalla ja positiivisella ja sosiaalisella ihmisellä joka etsii seuraa ja saa paljon itselleen toisten arvostavasta huomioimisesta ja pursuaa iloa ympärilleen ei ole kavereita.

        Tällaisellakin epäsosiaalisella mörön m*lkulla kuin minä on kavereita.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainenkin pointti, että jos ihan oikeasti ja aidosti on pyyteettömästi auttamassa apua tarvitsevia tai "hyvää mieltä viemässä" niin ei ole minkäänlaista tarvetta mainostaa asiaa muille.

        Jos joka paikkaan mennään oma "hyvyys" edellä, se käytös on hyvin todennäköisesti jotain aivan muuta kuin mainostettua puhdasta hyvyyttä.

        Mä olen elämäni aikana noihin luonnevammaisiin valitettavasti törmännyt, ala-asteella ensimmäiseen, luokkakaveri oli. Aika nopeasti soi hälyt kun tiettyjä piirteitä esiintyy.

        xLiner

        Tähän totean, että juuri tuo, pisti itselleni tuossa ketjussa (josta ilmeisesti kuitenkin välillisesti puhutte) ja siinä ketjussa silmääni (on tosin pistänyt nimeltämainitsemattoman puheissa silmiin jo aiemminkin, mutta anonyyminä ja tekstejäni allekirjoittamattomana mä en halua lähteä hänelle noita voimakkaasti kommentoimaan). Ihminen, joka oikeasti aidosti ja pyyteettömästi muita ilahduttaa tai auttaa, ei tee siitä numeroa. Noi ketjut ovat täynnä numeron tekemistä siitä omasta hyvyydestä ja kiltteydestä, mutta huomioonottamista niissä ei ole lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se vähän erikoista, jos kiltillä, kunnollisella, kohteliaalla, rehellisellä, kaikki huomioon ottavalla ja positiivisella ja sosiaalisella ihmisellä joka etsii seuraa ja saa paljon itselleen toisten arvostavasta huomioimisesta ja pursuaa iloa ympärilleen ei ole kavereita.

        Tällaisellakin epäsosiaalisella mörön m*lkulla kuin minä on kavereita.

        xLiner

        "Tällaisellakin epäsosiaalisella mörön m*lkulla kuin minä on kavereita."

        Sama, mutta kun on tasapuolisesti ja aina yhtä m*lkku ei tule yllätyksiä, ihmiset arvostaa luotettavuutta :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tällaisellakin epäsosiaalisella mörön m*lkulla kuin minä on kavereita."

        Sama, mutta kun on tasapuolisesti ja aina yhtä m*lkku ei tule yllätyksiä, ihmiset arvostaa luotettavuutta :D

        -harmiseikirj-

        Ällömakeaa nuoleskelua ja valkoritarointia...Mihin se suoraselkäisyys katosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jotenkin huvittavaa myös se että jotka ensimmäisinä on iltapäivälehtien otsikoissa kertomassa avustamisistaan niistä sitten yleensä aina löytyy jotain negaakin jälkikäteen, kaikki ei tietenkään sitten enää likikään aina pädy yleiseen tietoisuuteen niin kuin nyt vaikka tämä tämä avustustöidensä vuoksi kärsimään joutuneen marttyyri-timon tarina, paha työnantaja taisi potkutkin antaa kun ei työhommat enää kiinnostaneet :

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009571241.html

        -harmiseikirj-

        Tuota noin, eikö ulosotossa oleva henkilö, ole hiukan kyseenalainen pyörittämään avustustyötä, ja eteenkin rahaliikennettä? Avustus eli lahjoitettu pienehkö rahasumma ei ole veronalaista tuloa, mutt kirjanpitovelvollisuus minusta koskee kaikkea rahaliikennettä.
        Jos oikein ymmärsin kaikki lahjoitetturaha ei ole mennyt ainakaan suoraan sille varatulle pankkitilille. Sitä on ilmeisesti lähetetty kyseisen miehen omalle yksityiselle pankkitilille.

        Olen sitä mieltä ett juttu pitäisi selvittää pohjamutiaan myöden, rikospoliisin. Siis jos puoletkaan noista tapauksista joista tuossa kerrotaan tapahtuneen, silloin ollaan kaikkea muuta kuin humanitäärisenavustuksen parissa tapahtuvaa avustustoimintaa.
        Joka tapauksessa kyseessä on jonkinlaista laittomuutta/rikos, jollei tuo mies ole syyllistynyt mihinkään; niin sitten on ajojahti ja mustamaalaus, toiselta osapuolelta!
        Ei hitto vieköön asioita tuolle kantille ole syytä jättää, jokin puolueeton selvitys olisi paikallaan! Jokaisen suomalaisen, sekä ukrainalaisen kannalta katsottuna!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se vähän erikoista, jos kiltillä, kunnollisella, kohteliaalla, rehellisellä, kaikki huomioon ottavalla ja positiivisella ja sosiaalisella ihmisellä joka etsii seuraa ja saa paljon itselleen toisten arvostavasta huomioimisesta ja pursuaa iloa ympärilleen ei ole kavereita.

        Tällaisellakin epäsosiaalisella mörön m*lkulla kuin minä on kavereita.

        xLiner

        Mikä helvetin ajojahti tässä taas on kyseessä? Eikö sullakaan ole muuta tekemistä kuin Mikon maalittaminen! Missä kohtaa hän on jotakuta loukannut, asiattomuuksilla tai ehdotellut törkeitä! Mä en ainakaan ole koskaan huomannut sellaista tapahtuneen.
        Kai nyt mielipiteitään saa esittää, vaikka ne olisivat eriäviäkin? Ihan oikeesti sitä kutsutaan keskusteluksi! Aina ei soi sama hymni; ja sillä sitä mitataan tasa-arvoa!

        Usein täällä myös hypitään asiasta toiseen; mä esim. olen oiva esimerkki siitä!
        Aina en kaikkea pysty edes ymmärtämään tai hyväksymään, ja silloin multa saattaa saada tulenpalavan palautteen. ENKÄ pyydä anteeksi mielipiteitäni, useinkaan! Mikä kaikkien korvienväliin ei millään mahdu, valitettavasti! Kuten Harmis perhana; joka on jostain syystä alkanut herkkähipiäiseksi! Ilmeisesti mä en tarpeeksi usein ole viimeaikoina muistanut potkia häntä polveen! Kipuileeko ehkä huomionpuutteesta?
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä helvetin ajojahti tässä taas on kyseessä? Eikö sullakaan ole muuta tekemistä kuin Mikon maalittaminen! Missä kohtaa hän on jotakuta loukannut, asiattomuuksilla tai ehdotellut törkeitä! Mä en ainakaan ole koskaan huomannut sellaista tapahtuneen.
        Kai nyt mielipiteitään saa esittää, vaikka ne olisivat eriäviäkin? Ihan oikeesti sitä kutsutaan keskusteluksi! Aina ei soi sama hymni; ja sillä sitä mitataan tasa-arvoa!

        Usein täällä myös hypitään asiasta toiseen; mä esim. olen oiva esimerkki siitä!
        Aina en kaikkea pysty edes ymmärtämään tai hyväksymään, ja silloin multa saattaa saada tulenpalavan palautteen. ENKÄ pyydä anteeksi mielipiteitäni, useinkaan! Mikä kaikkien korvienväliin ei millään mahdu, valitettavasti! Kuten Harmis perhana; joka on jostain syystä alkanut herkkähipiäiseksi! Ilmeisesti mä en tarpeeksi usein ole viimeaikoina muistanut potkia häntä polveen! Kipuileeko ehkä huomionpuutteesta?
        trollikka

        Tässä kohtaa Harmis on kyllä harvinaisen oikeassa ja mä en sitä oikeastaan koskana sano. Ne Mikkojuhanin ketjut ovat karseita. Tulee todella inha olo niitä kommenttejaan lukiessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä helvetin ajojahti tässä taas on kyseessä? Eikö sullakaan ole muuta tekemistä kuin Mikon maalittaminen! Missä kohtaa hän on jotakuta loukannut, asiattomuuksilla tai ehdotellut törkeitä! Mä en ainakaan ole koskaan huomannut sellaista tapahtuneen.
        Kai nyt mielipiteitään saa esittää, vaikka ne olisivat eriäviäkin? Ihan oikeesti sitä kutsutaan keskusteluksi! Aina ei soi sama hymni; ja sillä sitä mitataan tasa-arvoa!

        Usein täällä myös hypitään asiasta toiseen; mä esim. olen oiva esimerkki siitä!
        Aina en kaikkea pysty edes ymmärtämään tai hyväksymään, ja silloin multa saattaa saada tulenpalavan palautteen. ENKÄ pyydä anteeksi mielipiteitäni, useinkaan! Mikä kaikkien korvienväliin ei millään mahdu, valitettavasti! Kuten Harmis perhana; joka on jostain syystä alkanut herkkähipiäiseksi! Ilmeisesti mä en tarpeeksi usein ole viimeaikoina muistanut potkia häntä polveen! Kipuileeko ehkä huomionpuutteesta?
        trollikka

        xLiner nyt ei ole MikkoJuhanista koskaan tykännytkään. Se on nähty ihan alusta saakka. Samoin myös Harmiksen kohdalla, hänkin mielellään maalittaa Mikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kohtaa Harmis on kyllä harvinaisen oikeassa ja mä en sitä oikeastaan koskana sano. Ne Mikkojuhanin ketjut ovat karseita. Tulee todella inha olo niitä kommenttejaan lukiessa.

        Samaa mieltä ja minä en myöskään usein Harmiksen mielipiteitä tue. 😁

        Niiden ketjujen inhottavuutta lisää se oman kilteyden ja kohteliaisuuden ja muun vastaavan korostaminen, jota ei sitten kuitenkaan niissä itse teksteissä ja niissä kuvatuissa ajatuksissa, asenteissa ja käytöksessä näy. Silmiinpistävän tekopyhää tekstiä, joissa puolustellaan huonoa käytöstä. 🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        xLiner nyt ei ole MikkoJuhanista koskaan tykännytkään. Se on nähty ihan alusta saakka. Samoin myös Harmiksen kohdalla, hänkin mielellään maalittaa Mikkoa.

        Voin todeta omalta kohdaltani, että noiden ketjujen jälkeen en pidä minäkään enää. Oli niin ällöttäviä tekstejä, että tuskinpa tulee enää korjautumaan. Puistattaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuuma 😍


    • Anonyymi

      En nyt oikein pysty näkemään yhteyttä ko. artikkelin ja noiden Mikkojuhanin ällöketjujen. Artikkelissa puhuttiin jutuista, jotka koettaisiin positiivisiksi ja Mikkojuhanin jutut taas olivat limaisia ja etovia, setämiespuuhaa. Jos kyse on artikkelin jutuista, niin harjoitusta kaipaa vielä rutkasti lisää.

    • No tosta iltasanomalehden jutusta.. mulle tulee lähinnä semmone "juokse karkuun ja lujaa" -fiilis jos deittikumppani jo suunnilleen ekoilla treffeillä alkais puhumaan yhteenmuutosta ja perheenlisäyksestä😱

      Ja kyllä, valitettavasti ne tiettyyn tavoitteeseen tähtäävät kehut tai "kehut" oppii tunnistamaan aika äkkiä.
      Mistä päädytään erääseen legendaariseen lausahdukseen😃
      En ole rasisti, Mutta.. olen valitettavasti todennut et useimmat ulkomaalaistaustaiset miehet tuolla baareissa ovat mahdollisesti helpon pimpin eteen valmiita kehumaan sut maasta taivaisiin..
      Toki olen välillä ollut itsekin helpon pippelin perässä tuolla, mut joku raja siinäkin kuitenki ollu, ettei nyt ihan mitä tahansa raahaa kämpille mukanaan😃

      • Anonyymi

        En ole vuosiin jaksanut raahautua baareihin, mutta joo, se huomioiminen, ympärillä pörrääminen ja puhuminen on kyllä aivan eri sfääreissä mihin on kotimaisten kanssa tottunut. Kai se esitys sitten joillekin menee läpi, minä pidän vain röyhkeänä ja aliarvioivana 😂

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vuosiin jaksanut raahautua baareihin, mutta joo, se huomioiminen, ympärillä pörrääminen ja puhuminen on kyllä aivan eri sfääreissä mihin on kotimaisten kanssa tottunut. Kai se esitys sitten joillekin menee läpi, minä pidän vain röyhkeänä ja aliarvioivana 😂

        xLiner

        xLinerin ja m.wurst kirjoittamiin ylä oleviin kahteen textiin, voin hyvin samaistua!
        Enemmän kuin pari, varmaan parikymmentä kertaa ulkomaalaistaustaiset miehet tuolla baareissa, pörrääneet ympärilläni kuin mehiläsparvi. Varmin tapa päästä niistä eroon, on esitellä itsensä rikospoliisin sihteeriksi! Ilmeisesti sihteerin ammatti on jotain eivät mitenkään arvosta! Yleensä heille tulee ihan muuta kiireellistä menoa, ja mä virnistelen ovelaa karkotustarinaani.

        En mä koe tekeväni yhtään sen isompaa virhettä; valehtelemalla ammattini, kuin heidän tarkoitusperänsäkään oli... huomiota osoittaessaan.
        Mä en ainakaan yrittänyt luikerrella heidän suosioonsa, päin vastoin! Hehän sen tarinoiden kertomisen aloittivat... Jossain kohtaa kuitenkin tulee kysymys mun ammatistani... mä tarinoin omiani, ja se siitä! ;)
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        xLinerin ja m.wurst kirjoittamiin ylä oleviin kahteen textiin, voin hyvin samaistua!
        Enemmän kuin pari, varmaan parikymmentä kertaa ulkomaalaistaustaiset miehet tuolla baareissa, pörrääneet ympärilläni kuin mehiläsparvi. Varmin tapa päästä niistä eroon, on esitellä itsensä rikospoliisin sihteeriksi! Ilmeisesti sihteerin ammatti on jotain eivät mitenkään arvosta! Yleensä heille tulee ihan muuta kiireellistä menoa, ja mä virnistelen ovelaa karkotustarinaani.

        En mä koe tekeväni yhtään sen isompaa virhettä; valehtelemalla ammattini, kuin heidän tarkoitusperänsäkään oli... huomiota osoittaessaan.
        Mä en ainakaan yrittänyt luikerrella heidän suosioonsa, päin vastoin! Hehän sen tarinoiden kertomisen aloittivat... Jossain kohtaa kuitenkin tulee kysymys mun ammatistani... mä tarinoin omiani, ja se siitä! ;)
        trollikka

        Jännä, että itselläni ei ole tuollaista kokemusta yhtään. Siis kyllähän heitä tietysti ympärillä pyörii, mutta en mä ole ikinä tarvinut minkäänlaista erikoistaktiikkaa. Ihan selkeästi ja asiallisesti esitetty torjunta ja ilmoitus, ettei kiinnosta, on aina riittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        xLinerin ja m.wurst kirjoittamiin ylä oleviin kahteen textiin, voin hyvin samaistua!
        Enemmän kuin pari, varmaan parikymmentä kertaa ulkomaalaistaustaiset miehet tuolla baareissa, pörrääneet ympärilläni kuin mehiläsparvi. Varmin tapa päästä niistä eroon, on esitellä itsensä rikospoliisin sihteeriksi! Ilmeisesti sihteerin ammatti on jotain eivät mitenkään arvosta! Yleensä heille tulee ihan muuta kiireellistä menoa, ja mä virnistelen ovelaa karkotustarinaani.

        En mä koe tekeväni yhtään sen isompaa virhettä; valehtelemalla ammattini, kuin heidän tarkoitusperänsäkään oli... huomiota osoittaessaan.
        Mä en ainakaan yrittänyt luikerrella heidän suosioonsa, päin vastoin! Hehän sen tarinoiden kertomisen aloittivat... Jossain kohtaa kuitenkin tulee kysymys mun ammatistani... mä tarinoin omiani, ja se siitä! ;)
        trollikka

        Juuri noin, hyvä meininki. Valehtelu on usein paikallaan naisillakin :)

        - Sheena


    • Anonyymi

      On introverttiä ajella autoilla ja katsella maisemia, se on epäsosiaalista, kannatan mieluummin introverttista suhtautumista, enkä pelkurimaista ekstrverttia, joka kaselee vai autoista ihmisiä, siis:

      Eli jos uskaltaa oikein jalkautua ihmisten keskuuteen eikä vain PELKURINA AJELEE OHI :ld:d:

    • Anonyymi

      No jaa,nämä kiltit kamumiehet ei sentään ole katkeria maalittaja harmiksia, joiden ainoa tavoite elämässään on lytätä ja alistaa. Toki voihan sen ainutkertaisen elämänsä noinkin käyttää👎💩

      • Anonyymi

        Aika hauskaa muuten. Eikö?💩


    • Anonyymi

      Hsudks huomsys että Dixssx on iki.-sxdinkku ;:D:;D

    • ".....kuulemma tarve tilapäiselle huomion saamiselle, seksille ja hellyydelle on niin kova, että jotkut on valmiita sanomaan ja tekemään mitä vain saadakseen näitä. Siis ilmaiseksi, koska ei ole varaa tai halua käyttää ammattilaisten palveluita."
      Kopioin tuon tuolta kohdan ig-päivityksestä.

      En tiedä onko tuo kirjoitus harhauttava mutta koska esim. psykiatreilta tai psykologeilta ei juuri seksiä tai hellyyttä tipu mikäli ollaan ammatillisessa kohtaamisessa niin varmaan kyse on sitten prostituutiosta.
      Itse en ole enää pitkiin aikoihin treffeille päässyt mutta sanovatko miehet tavatessa tuolla tavalla vai onko tässä epäsuora moite siihen suuntaan että ei ole käytetty niitä maksullisia palveluja.

    • Anonyymi

      Tyhmää huomata etta Daaqw ei ole ikinä saanut pilluta....

    • Anonyymi

      Kertoiletko ny omista tavoistasi toimia muka muilta opittuna tietona

    • Anonyymi

      Ihmisiä on oikeastaan melkoisen turha varoitella mistään tuollaisesta. Ihmiset tuppaavat olemaan sellaisia, että heidän pitää antaa näissä asioissa tehdä omat virheensä, jos he ovat sellaisia tehdäkseen. Joidenkin kohdalla varottelu aiheutta jopa pikemmin päinvastaisen reaktion, että se tehdään mitä on kehotettu olemaan tekemättä.

    • No itse näen eron kehuvilla kamuilla (oli ne kamut mitä tahansa) ja treffikumppaneilla. Tapailujutuissahan on kuitenkin tarkoitus edetä suhdetasolle, jos yhteen natsaa. On kuitenkin itsekin oltava selvillä, mitä haluaa. Ja edetä rauhassa.

      Mua ei kamujen kehumiset haittaa. Toki joskus olen hieman hämmentynyt mutta olen opettanut itseäni mietttimään mistä se hämmennys tulee. Mikkistä sanottiin jopa limaiseksi jossain, mutta itse en ole sitä mieltä. Minusta hänen kommunikointityyli palstalaisiin ei ole ollut mitenkään tuomittavaa tai yltiöpäistä. Jos joku itse kokee olonsa uhatuksi, kannattanee asia ottaa puheeksi. Ja voi myös miettiä, miksi kokee niin.

      Itse olen aikamoinen kehuja ja huomioiva kanssaihmisiä. En koe itseäni kuitenkaan hyväksikäyttävänä narsistina kun ei mulla ole mitäään tavoitetta ole saavuttaa mitään hyödykkeitä. Mutta minun tavoitteeni on pyrkiä postiivisuutteen, kauniisiin asioiden huomioimiseen elämässä. On aivan liikaa negatiivista tylytystä ja toisten päälle oksentamista. Puolisoni aika samanlainen. Eikä häntä ole koskaan sanottu limaiseksi setämieheksi. Ehkäpä meissä näkyy se vilpittömyys, mutta myöskin se vittumaisuus.

      Ja jos joku on kokenut minut uhaksi taikka kokee epävarmuutta tarkoitusperistäni, tervetuloa sanomaan.

      • Anonyymi

        Limaisuutta löydettiin siitä esimerkistä, josta hän kertoi. Että sanoo työkaverille tällä olevan söpö mekko ym. Itse kokisin tämän oudoksi kommentiksi työssä, miespuoliselta työkaverilta. Tulisi sellainen olo, että yrittääkö kaveri uida liiveihin. Ottaisin etäisyyttä. Heteronainen toiselle heteronaiselle voi kommentoida noin, ilman väärinkäsityksiä, tai homomies naiselle. Mutta heteromies heteronaiselle...Silloin siinä on helposti jotain takana. Se on epämukavaa, ellei kyse ole molemminpuolisesta flirtistä.


    • Mitä täällä on tapahtunut? 🤷🏻‍♀️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      148
      2076
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1612
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1407
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1390
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1302
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1155
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1111
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1106
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1067
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      241
      909
    Aihe