Auto Viron rekisterissä

7 vuotta Suomessa

Ostakaa nyt ihmeessä auto Tallinasta. Saatte pitää sitä ilman että AKE ja muut lähettävät lappusiaan. Niin tekevät täällä jo vuosia työskennelleet ja maassa jatkuvasti asuvat virolaisetkin. Maksavat veroja kyllä Suomeen tuloistaan. Ihmetellä saa onko autonsa vakuutettuja ja mitä jos sattuvat onnettomuuteen jossa toinen osapuoli kuolee. Kuka maksaa.

5

1925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se kai menee

ja on syyllinen niin vastapuolen vahingot maksetaan ns. vakuutusrahatosta (tai mikä se virallinen nimi sitten onkaan) ja syyllinen osapuoli maksaa sitten ko. rahastoon koko summan takaisin. Eli syytön osapuoli saa aina korvauksen.

• Turbo-liitteessä

oli juttua ko. toiminnasta. Harrasteena toimii kyllä jos ajat paljon ulkomaille lomalla. Itseäni ei voisi vähempää veronkierto kiinnostaa. Ja toisaalta, suomalainen ei Suomessa saa ajaa Viroon rekisteröidyllä autolla.

• Viroon

rekistöröidyllä autolla Suomessa määrätynlaisin rajoituksin, jos suomalainen asuu Virossa virallisesti. Itselläni on tästä asiasta yli 10-vuoden kokemus.
        PS. Olen tänä aikana tuonut myös kaksi kertaa muuttoauton Suomeen ja kolmas tulee taas parin kuukauden kuluttua, sitten vaan kirjat vuodeksi Suomeen ja myynninesto rek.otteesta pois ja taas kirjat Viroon, niin yksinkertaista se on.

• Viroon kirjoitti:

rekistöröidyllä autolla Suomessa määrätynlaisin rajoituksin, jos suomalainen asuu Virossa virallisesti. Itselläni on tästä asiasta yli 10-vuoden kokemus.
        PS. Olen tänä aikana tuonut myös kaksi kertaa muuttoauton Suomeen ja kolmas tulee taas parin kuukauden kuluttua, sitten vaan kirjat vuodeksi Suomeen ja myynninesto rek.otteesta pois ja taas kirjat Viroon, niin yksinkertaista se on.

luotettavat lähteet" kertovat, että Viron rekistereillä täällä liikkuvissa autoissa ei ole vakuutuksia eikä niistä makseta veroa mihinkään. Autot maassa vuosikausia. Poliisit ei myöskään ratsaa niitä koskaan.

• turbo-liitteessä
        Viroon kirjoitti:

Auton veronkierron vuoksi en aio koskaan Viroon mennä, enkä mihinkään muuallekaan. Jostain muistan lukeneeni samantapaista tarinaa Ruotsiin suuntautuneesta veronkierrosta. Jokseenkin vaivalloista hommaa. Paljon helpompaa on ajaa kotimaiseen autoliikkeeseen ja vaihtaa auto siellä. Mutta toki jos työ tms syy heittäisi ulkomaille niin siinä tapauksessa ehkä, huom EHKÄ muuttoauton toisin. Esim Kosovosta en autoa tuonut, juuri vaivannäön vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      99
      4444
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2365
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2169
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      108
      2164
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      400
      1870
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1483
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1065
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      850
    Aihe