Mistä rahat otetaan?

Anonyymi-ap

Voitte nyt kaikki sinkutkin onnitella itseänne kun valtionjohto on ajanut Suomen kestämättömään tilanteeseen:

https://www.verkkouutiset.fi/a/talsa-suomi-pian-yksi-euroopan-velkaantuneimmista/#8a18747e

Romahdus tulee ja vuokratkin nousee:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d0b825dd-c620-4298-bd77-47490d7e7c97

"Tähän mennessä vuokriin ei ole voinut hinnoitella kulujen nousua. Tämä koskee kaikkia, ja markkinoilla odotetaan noin viiden prosentin vuokrankorotuksia vuonna 2024, sanoo Nieminen."

Ei ole helppoa omistusasujillakaan:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/4873a147-a901-4b67-924a-387697b8f445?ref=ampparit:3c36

Kun nuo pakkoremontit realisoituu ei tule vuokrissakaan riittämään viiden prosentin korotukset, remonttikulut pitää myös jostain ottaa niin veikkaan että ainakin 10% tulee vuokriin listää melko lyhyellä ajanajaksolla.

Kaikki muukin kallistuu, vienti ei vedä ja pitää alkaa maksamaan kohta massiivisia puolustustarviketilauksiakin joita USA meidät on houkutellut ostamaan Venäjäpelottelullaan. Pakotteista aika moni EU-maakin kuitenkin selviytyy, Suomi joka ottaa kovimmat iskut ei selviydy, kaupankäynti Venäjälle on nollassa ja turistejakaan sieltä ei enää tulee, itäraja hiljenee kun yritykset kaatuvat.

Kun palstalla on paljon viisaita jotka on arvostelleet tulevia leikkauksia ja esittäneet erilaisia vaatimuksia kohtuullisesta toimeentulosta jokaiselle niin nyt olisi heidän aika alkaa esittämään ratkaisuja mistä sitä rahaa siihen kohtuulliseen toimeentuloon kaikille sitten otetaan? Lisää velkaa ei ole ratkaisu, jo nyksyisenkin Suomen velat tulevat käymään kalliiksi ja kaventavat elintasoa kun niissäkin alkaa korot olemaan kohta ihan huomattavastikin suurempia entiseen tasoon verrattuna.

Olisiko sota ratkaisu? sillä on ihan lähihistoriassakin korruptoituneet huonosti asioita hoitaneet poliitikot saaneet asemaansa parannettua, kuilun partaalta on voinut konnailu jatkua ja noustu jopa kansallissankariksi:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/98afa95f-4324-4eec-9a00-bd73100749d2

Ruotsiin voitaisiin hyökätä, ehkä suursuomi voisi siten peitellä aiempia virheitään ja palauttaa entistä elintasoa ruotsi-ryöstöllä.

-harmiseikirj-

24

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Ruotsiin voitaisiin hyökätä, ehkä suursuomi voisi siten peitellä aiempia virheitään ja palauttaa entistä elintasoa ruotsi-ryöstöllä."

      Suursuomi? En tiennytkään että Venäjä olisi jo vallattu, eikö tuo jo riitä, mitä isompi maa sen vaikeampi hallita! Ainakin jos venäläiset suomalaistuvat, tulee vaikeuksia.
      Uppiniskaisempaa kansakuntaa mitä suomalaiset ovat, tuskin maailmasta toista löytyy.

    • Oikeassa kyllä olet, tulevaisuus ei näytä hyvältä Suomessa. 2010-luku oli menetetty vuosikymmen, 2020-luku tulee olemaan romahduksen vuosikymmen. 2030-luvulla ollaan sitten menty reippaasti taaksepäin elintasossa. Luulen että palataan taas vanhaan aikaan, järkiavioliittoja tulee paljon, kun valtio joutuu ajamaan alas naisvaltaisen julkisen sektorin. Monet muuttavat takaisin maaseudulle, koska siellä voi olla omavarainen. Osa kaupungeista autioituu, Helsingistä voi hävitä vaikka puolet tai enemmän ihmisistä.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen näkemys sulla.

        Sote-uudistus sulkee syrjäkyliltä kaikki terveydenhuollon yksiköt. Lopulta hoitoa saa vain suurimmissa kaupungeissa. Matkaa tulee helposti yli 50 km sivu. Matkat eivät mene soten piikkiin vaan kelan. Siksi se näyttää sotella tässä vaiheessa säästöltä 🙄. Eikä jaksa enää pikku vaivojen vuoksi lähteä, sekin säästää, etenkin kun saa lopulta vielä väärän diagnoosin viiden minuutin tapaamisajalla ja kuolee kivasti yhteiskuntaa rasittamatta odottamalla ambulanssia kolmatta tuntia.

        Kerran viikossa saattaa sotebussi pysähtyä kirkonkylälle, jos oikein hyvin käy, veikkaan ennemmin kerran kuussa systeemiä. Digipalvelutkin toimivat hienosti lankapuhelimella.

        Ehkä kannattaa keskittyä luonnollisten kipulääkkeiden viljelyyn. Ainakin saa omaa oloaan helpotettua jollei enää saa hoitoa mistään.

        Yksi oikeistohallituksen aikaansaannos saattaakin olla vahvat kommuuni- ja osuuskuntatyyppiset toiminnot sivukylillä.

        xLiner


    • Mun mielestä tässä niin kova hätä ole. Ensinnäkin ei toi energiatehokkuus direkriivi voi mennä mitenkään läpi. Euroopassa on hirveä määrä keskiaikaista rakennuskantaa mitä ei voi edes korjata niin energia tehokkaaksi. Etelä euroopassa lämmityksen sijaan ongelmia tulee jäähdytyksessä. Ihan mahdoton ongelma.

      Suomen ongelma on oikeestaan vai yli suureksi paisunut kaupan ala, joka välistä vetämällä kurjistaa sekä kansalaisten, että tuotannon asemaa. Ja lisäksi juuri julkinen sektori, joka on paisunut.

      • Anonyymi

        TV 1 klo20 alkoi ohjelma tuosta energiatehokkuudesta jossa muutamat kunnat vaativat vanhojen omakotitalojen pitää remontoida talot uusien energiatehokkuus vaatimusten mukaan. Siis yli 40 vuotta vanhojakin asumuksia, joissa saattaa olla jo neljännet asukkaat!
        Hallinto-oikeus tulee ratkaisemaan vielä monta visaista asiaa, kuten lopputarkastus papereista, joita viimeinen ostaja ei ole koskaan edes saanut! Oli ensimmäinen omakotitalo jonka osti, joten ei ollut edes tietoinen kyseisestä paperista, eikä myyjä asunnonvälittäjäkään maininnut asasta mitään.

        Mä veikkaan ettei montakaan suomalaista koske Etelä-Euroopan lainsäädäntö; mutt suomalaisilla ovat yltiöpäisesti "hiilineutraalitavoitetta" eteenpäin ajava Etunenässä RKP ja pakolaispolitiikkaa moittiva, kun tulija määrä on laskettu vain 500 per vuosi!

        Mitähän toimintoja sä julkiselta sektorilta pudottaisit pois. Älä nyt ainakaan peruskoulua, tai lastensuojelua. Terveyteen liittyviä kuten sairaalat, huomaat ehkä ajanmittaan ettei niitä kannata kaikkia yksityisille tahoille antaa. Terveyskeskukset oikeastaan jo ovat menneen talvenlumia ja lähes kaikkien on pikkuvaivoissa käännyyttävä yksityisten lääkäriasemien puoleen... tai sairastettava nuhakuumeensa, ripulin, yskän ym. ehkä ajan kanssa ohitse menevät krempansa.

        Valtion hyvinvointi alueille maksamat korvaukset; ovat lähes kaikki jo käytetty johtajien palkkaamiseen... niin ainakin lehdistä on saanut lukea; samoin täällä monet ovat sitä mieltä. Minä mukaan lukien! Alunalkaenkin Sipilän alulle panema malli, melkein mistä asiasta tahansa oli jo alunalkaen SUSI! Kuten tulkaa vapaaseen Suomeen, joka on täynnä kalaisia järviä, ja kauniita suomalaisia vaaleita neitoja... odottaen miehiä etelästä! Asuntoja järjestetään tulijoille. Tulijoita on kyllä riittänyt kiitettävästi Kelan tukia hakemaan.

        Turussa ainakin Kelan toimistossa on arabiankielisiä tulkkeja työllistetty, kertovat tulijoille heidän oikeutensa mihinkin avustukseen. Samaa palvelua ei suomalaisille ole, jokainen saa itse ottaa selvää mitä tukea on mahdollista saada. Kelasta voivat myös tilata tulkin, lääkäriin, hammaslääkäriin ja muualle missä asioivat suomalaisten kanssa. Ymmärrän kyllä etteivät kielitaidottomina pärjää...

        Mutt muutamat kyseisistä tulkeista ovat röyhkeitä ja etuilevat niin sanotusti jonotuksessa. Ilmoittaen olevansa niin työllistettyjä ett heidän on päästävä jonojen ohi, koska seuraava asiakas on hänellä jo jonottamassa vuoroaan! Niin "hoono soomi" tulkki kiilaa muitta mutkitta jonon eteen; vaikka sun vuoronumero olisi jo taulussa! Kiire se oli mullakin, mutt niin sain jonottaa kunnes tämä tärkeä arabiankielinen tulkki oli asiansa hoitanut!

        Kattos kun mun vuoronumero oli jo painettu, niin mä jäin siinä vuoronumeroketjussa sitten muiden virkailijoidenkin kohdalla väliinputoajaksi. Kyllä mä tein kovalla äänellä asian selväksi, moisesta käytännöstä ja myös sen mulla taatusti oli yhtä kova kiire. Lupasin myös tehdä kantelun heidän työtavoistaan. Aika hiljaiseksi yleisö meni, muutama suomalainen (ehkä)
        taputtivat käsiään ja muutama HYVÄ, hyvä huutokin kuului sieltä jonottajien joukosta!
        En mä mitään kantelua tehnyt, mutt purkasin ainakin närkästykseni sen tulkin käytöksestä ja virkailijan sopeutumisesta siihen; sen etuilun hyväksymisestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TV 1 klo20 alkoi ohjelma tuosta energiatehokkuudesta jossa muutamat kunnat vaativat vanhojen omakotitalojen pitää remontoida talot uusien energiatehokkuus vaatimusten mukaan. Siis yli 40 vuotta vanhojakin asumuksia, joissa saattaa olla jo neljännet asukkaat!
        Hallinto-oikeus tulee ratkaisemaan vielä monta visaista asiaa, kuten lopputarkastus papereista, joita viimeinen ostaja ei ole koskaan edes saanut! Oli ensimmäinen omakotitalo jonka osti, joten ei ollut edes tietoinen kyseisestä paperista, eikä myyjä asunnonvälittäjäkään maininnut asasta mitään.

        Mä veikkaan ettei montakaan suomalaista koske Etelä-Euroopan lainsäädäntö; mutt suomalaisilla ovat yltiöpäisesti "hiilineutraalitavoitetta" eteenpäin ajava Etunenässä RKP ja pakolaispolitiikkaa moittiva, kun tulija määrä on laskettu vain 500 per vuosi!

        Mitähän toimintoja sä julkiselta sektorilta pudottaisit pois. Älä nyt ainakaan peruskoulua, tai lastensuojelua. Terveyteen liittyviä kuten sairaalat, huomaat ehkä ajanmittaan ettei niitä kannata kaikkia yksityisille tahoille antaa. Terveyskeskukset oikeastaan jo ovat menneen talvenlumia ja lähes kaikkien on pikkuvaivoissa käännyyttävä yksityisten lääkäriasemien puoleen... tai sairastettava nuhakuumeensa, ripulin, yskän ym. ehkä ajan kanssa ohitse menevät krempansa.

        Valtion hyvinvointi alueille maksamat korvaukset; ovat lähes kaikki jo käytetty johtajien palkkaamiseen... niin ainakin lehdistä on saanut lukea; samoin täällä monet ovat sitä mieltä. Minä mukaan lukien! Alunalkaenkin Sipilän alulle panema malli, melkein mistä asiasta tahansa oli jo alunalkaen SUSI! Kuten tulkaa vapaaseen Suomeen, joka on täynnä kalaisia järviä, ja kauniita suomalaisia vaaleita neitoja... odottaen miehiä etelästä! Asuntoja järjestetään tulijoille. Tulijoita on kyllä riittänyt kiitettävästi Kelan tukia hakemaan.

        Turussa ainakin Kelan toimistossa on arabiankielisiä tulkkeja työllistetty, kertovat tulijoille heidän oikeutensa mihinkin avustukseen. Samaa palvelua ei suomalaisille ole, jokainen saa itse ottaa selvää mitä tukea on mahdollista saada. Kelasta voivat myös tilata tulkin, lääkäriin, hammaslääkäriin ja muualle missä asioivat suomalaisten kanssa. Ymmärrän kyllä etteivät kielitaidottomina pärjää...

        Mutt muutamat kyseisistä tulkeista ovat röyhkeitä ja etuilevat niin sanotusti jonotuksessa. Ilmoittaen olevansa niin työllistettyjä ett heidän on päästävä jonojen ohi, koska seuraava asiakas on hänellä jo jonottamassa vuoroaan! Niin "hoono soomi" tulkki kiilaa muitta mutkitta jonon eteen; vaikka sun vuoronumero olisi jo taulussa! Kiire se oli mullakin, mutt niin sain jonottaa kunnes tämä tärkeä arabiankielinen tulkki oli asiansa hoitanut!

        Kattos kun mun vuoronumero oli jo painettu, niin mä jäin siinä vuoronumeroketjussa sitten muiden virkailijoidenkin kohdalla väliinputoajaksi. Kyllä mä tein kovalla äänellä asian selväksi, moisesta käytännöstä ja myös sen mulla taatusti oli yhtä kova kiire. Lupasin myös tehdä kantelun heidän työtavoistaan. Aika hiljaiseksi yleisö meni, muutama suomalainen (ehkä)
        taputtivat käsiään ja muutama HYVÄ, hyvä huutokin kuului sieltä jonottajien joukosta!
        En mä mitään kantelua tehnyt, mutt purkasin ainakin närkästykseni sen tulkin käytöksestä ja virkailijan sopeutumisesta siihen; sen etuilun hyväksymisestä!

        Anonyymi
        2023-08-21 21:27:56, jäi allekirjoittamatta!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2023-08-21 21:27:56, jäi allekirjoittamatta!
        trollikka

        Mutta mun mielestä, kun noi terveyskulut koko ajan kasvaa ja kasva. Niin pitäis oikeesti laittaa kova kovaa vasten. Että jos ihmiset ei rupee terveyttään hoitaa ,niin laitetaan ylimääräinen vero. Ja se tulee kaikille, niin sitten ei syrjitä esim. Heitä joilla on perinnöllisiä sairauksia, eivät niille siten mitään voi. Uskon kuitenkin että suurin osa sairauksista ja ainakin sairauksien lisääntyminen johtuu juuri itse aiheutetuista.


    • Meinaatko, että olisiko sota ratkaisu, kuten veli Putte on yrittänyt. Valitettavasti vaan Venäjän kansalaisten kurjistuneet olot ovat vain laskeneet Putinin suosiota :D

      • Anonyymi

        Venäjällä kaikilla on töitä ja talous vain nousee:

        https://www.talouselama.fi/uutiset/te/a0a95b8b-9af8-4cf5-abb2-a32941a95d18?ref=ampparit:cb99

        Kuten Putinin suosio:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009545493.html

        https://www.verkkouutiset.fi/a/venalaiset-tuskin-vastustaisivat-edes-ydinaseen-kayttoa/#8a18747e

        Ehkä käy vielä niin kun Suomessa ei ole tarjota kuin kurjuutta, eikä sosiaaliturvaankaan riitä rahaa, että pullean palstakamunkin pitää lähteä Pietarista töitä kyselemään henkensä pitimiksi :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä kaikilla on töitä ja talous vain nousee:

        https://www.talouselama.fi/uutiset/te/a0a95b8b-9af8-4cf5-abb2-a32941a95d18?ref=ampparit:cb99

        Kuten Putinin suosio:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009545493.html

        https://www.verkkouutiset.fi/a/venalaiset-tuskin-vastustaisivat-edes-ydinaseen-kayttoa/#8a18747e

        Ehkä käy vielä niin kun Suomessa ei ole tarjota kuin kurjuutta, eikä sosiaaliturvaankaan riitä rahaa, että pullean palstakamunkin pitää lähteä Pietarista töitä kyselemään henkensä pitimiksi :D

        -harmiseikirj-

        Teidät työttömät voisi sinne Pietariin rahdata käpykaartiin miinoja polkemaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Teidät työttömät voisi sinne Pietariin rahdata käpykaartiin miinoja polkemaan.

        Sovellut paremmin, paksun pojan alla poksahtaa varmemmin :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovellut paremmin, paksun pojan alla poksahtaa varmemmin :D

        -harmiseikirj-

        Sori en kerkeä. On muutakin tekemistä. Toisin kuin eräällä meidän palstan toisinajattelijalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä kaikilla on töitä ja talous vain nousee:

        https://www.talouselama.fi/uutiset/te/a0a95b8b-9af8-4cf5-abb2-a32941a95d18?ref=ampparit:cb99

        Kuten Putinin suosio:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009545493.html

        https://www.verkkouutiset.fi/a/venalaiset-tuskin-vastustaisivat-edes-ydinaseen-kayttoa/#8a18747e

        Ehkä käy vielä niin kun Suomessa ei ole tarjota kuin kurjuutta, eikä sosiaaliturvaankaan riitä rahaa, että pullean palstakamunkin pitää lähteä Pietarista töitä kyselemään henkensä pitimiksi :D

        -harmiseikirj-

        No, voi olla ett Venäjällä kaikilla on tosiaankin töitä, mutt elintasoa ei sota sielläkään ole nostanut! Eikä tule nostamaan! Määrätyn laisesta; ruuastakin on kuulemma jo puutetta!
        Kertovat eräät venäläislähteet; siis ihmiset jotka asuvat siellä, eivätkä pääse lähtemään maasta!

        Ihan tuulesta temmattu mielipide; ett enemmistö venäläisistä hyväksyisi ydinaseiden käytön!
        Aika hampaatonta porukkaahan työläisväestö siellä on; mutt ei niin tyhmiä, etteivät ymmärtäisi omaa parastaan! Jokainen varmasti ymmärtää; ett myös Venäjää pommitettaisiin silloin ydinasein... koko maata, eikä ainoastaan suurempia kaupunkeja!

        Mitä tulee tuohon väitteeseen; talous vain nousee!
        Kyllä, luultavasti sotateollisuus; ammuksia ja panssariajoneuvoja, niitä yritetään tuottaa jo lisää liukuhihna vauhtia. Kyllä meilläkin se syy ymmärretään; miks ei sitten siellä ymmärrettäisi?
        Mitä huonommin ovat tulevaisuuden näkymät; sitä enemmän propaganda jauhaa, jotain muuta! Niin ett kiitos tästäkin tiedonannosta; Tiltu!
        trollikka


    • Anonyymi

      Nomutta hallituksen demokraattiset siivethän vain saavat. Kohta on kivempaa.

    • Nopee vastaus: Pankista. 😁

    • Vaikuttaa siltä, että nykyinen hallitus haluaa ajaa alas edellisten sukupolvien vaivalla rakentaman hyvinvointiyhteiskunnan ja sen saavutukset tai ainakin heikentää niitä. Mikäli tämä pääsee toteutumaan, sen seuraukset voivat olla päinvastaisia mitä hallitus on ajatellut.

    • Anonyymi

      Voihan pimpero, joutuuko lusmut lähteen töihin😫😫

    • Anonyymi

      Hyvin noita helpotuksia ja lisätuloja näkyy kuitenkin jo ennestään hyvätuloiselle väestönosalle liikenevän. Se on aina yhtä hämmentävää näissä, kun ei "säästötalkoot" eivät sitten kuitenkaan ole kokonaisvaltaisia. Totuushan kuitenkin on se, että jo ennestään hyvätuloisille annettava lisäraha menee säästöön ja sijoituksiin, kun taas köyhemmille annettu raha menee suoraan kulutukseen ja kiertoon ja pyörittämään kansantaloutta. Tämä on asia, josta talousoppineetkin ovat varsin yhtä mieltä trickle down efekti ei toimi ja ole todellinen.

      • No se pitää kattoo ettei se kerry kauppiaille. Vaikka usein teollisuus patruunoita pidettiin hyvätuloisina. Niin ne kuitenkin käytti niitä tuloja investointeihin ja työllisti ihmisiä. Kauppias kahmii pää asiassa itselleen, sekä tukee diktaattoreita, mutta itse tekijät ei saa mitään. Vaikka meidännrakennusalaa pidetään harmaan talouden alana, on se kuitenkin pientä kauppaan verrattuna. Mitä jos mekin myisimme asuntoja, että ois tavalliset ja sitten myytäisiin reilun kaupan asuntoja vähän kalliimmalla. Miten kauppiaat saa asettua näin lain yläpuolelle.


    • Anonyymi

      Ehdotat sitten Venäjän mallia. Ei viitti.

      Taloudellisessa kyykkäämisessä on hyvätkin puolensa. Vaikken mä sitä toivo. Oikeistolaisessa hallituksessakin on hyvät puolensa, vaikken mä senkään tahdon toteutumista sellaisenaan toivo. Mutta jos sitä ei voi estää, otetaan vastaan sitten.

      Ajattelen, että ihmiset voisivat oppia jotain noilla raaoilla ja kovilla tavoilla kun ei pehmeillä tavoilla mene oppi perille.

      Tulee tosi tiukkaa mullekin, hyvin todennäköisesti. Mutta minä olen tottunut sellaiseen, uskon pärjääväni jatkossakin vaikka miten kävisi.

      xLiner

    • Anonyymi

      No seinästä tietysti niin ku sähkökin.
      Niin meillä ainakin.

      -keinovaginamies-

    • Niinhän se oli jo 90-luvulla, kaikki toivo oli heitettävä ja mistään ei enää tulisi mitään, ikinä, jäisi vain muutama miljoona Ryysyrannan Johannaa ja Jooseppia nyyhkyttämään rannoille. Mutta eipä sitten ihan niin mennytkään.

    • Anonyymi

      Mistä rahat otetaan? Nähtävästi köyhimmiltä sitä otetaan. Muut saavat verohelpotuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      160
      2033
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1784
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1557
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      72
      1260
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1243
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      69
      1197
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      223
      1001
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      70
      815
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      750
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      733
    Aihe