Riittääkö sinulle pinnallinen ymmärrys asioissa?

Anonyymi-ap

Niin, riittääkö sinulle pinnallinen ymmärrys? Tai kiinnostaako syvempi?

Pinnallisen voi järkeistää, syvemmälle täytyy antautua. Näin minä näen sen. Teistä muista en tiedä.

40

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vastauksien puutteesta johtuen joutuu tekemään johtopäätöksen, että riittää. Pinnallinen ymmärrys asioista on riittävä. :)

• Anonyymi

Purran ymmärrystä tässä mietin, enkä omaani tai sinun. Mielikuvani oli, että hän pienen jännityksen ja tyydytyksen valossa hallituksen päätöksiä saneli. Purra osti kansan petoksella puolueelleen valtaa, mutta henkilökohtaisin tavoittein. Se mitä näemme nyt on järkyttävää, mutta syytän myös kaikkia Purraa äänestäneistä kansalaisia huolimattomuudesta ja välinpitämättömyydestä toimia kansan parhaan eduksi.

• Anonyymi

Tämä asia ei ole lopulta kovinkaan kiinnostava. Ainoa, mikä tekee siitä kiinnostavan on se, että siitä voi vääntää hamaan tappiin asti. Sama koskee myös Sanna Marinia ja muita tarpeettomia ihmisiä yhteiskunnassamme, joiden elämisen me työtä tekevät ihmiset maksamme.

Mutta mitä sinä haluaisit ymmärtää syvemmin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä asia ei ole lopulta kovinkaan kiinnostava. Ainoa, mikä tekee siitä kiinnostavan on se, että siitä voi vääntää hamaan tappiin asti. Sama koskee myös Sanna Marinia ja muita tarpeettomia ihmisiä yhteiskunnassamme, joiden elämisen me työtä tekevät ihmiset maksamme.

Mutta mitä sinä haluaisit ymmärtää syvemmin?

Ei heitä voi sanoa tarpeettomiksi, sillä kansa on äänestänyt heidät tarpeellisina. Ehkä voit jakaa oman ajatuksesi heidän tarpeettomuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei heitä voi sanoa tarpeettomiksi, sillä kansa on äänestänyt heidät tarpeellisina. Ehkä voit jakaa oman ajatuksesi heidän tarpeettomuudesta.

Politiikan on keksinyt tarpeettomat.

• Anonyymi

Riippuu aiheesta. Kiinnostavuus imaisee syvemmälle muutta muuten, esim. töissä menen pintakroolia. Tosin töissä mietin kokoajan muuta, kuin sitä itseään.

• Anonyymi

Töissä teen työni ja häippäsen himaan. Se mitä teen, ei ole sitä mitä olen.

• Anonyymi

No sehän riippuu ihan täysin asioista. On asioita, joista on kivaa ja hyödyllistäkin tietää syvemmin ja sitten on myös asioita, joista on parempi olla tietämättä yhtään enempää.

• Anonyymi

Asiat, joista ei halua tietää mitään, on hyvä ohittaa. Miksi edes paneutua sellaisiin?

Mutta asiat, mitkä oikeasti kiinnostaa ja joilla on vaikutusta omaan elämään, eikö olisi parempaa ymmärtää niistä kaikki mitä ymmärrettävissä on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiat, joista ei halua tietää mitään, on hyvä ohittaa. Miksi edes paneutua sellaisiin?

Mutta asiat, mitkä oikeasti kiinnostaa ja joilla on vaikutusta omaan elämään, eikö olisi parempaa ymmärtää niistä kaikki mitä ymmärrettävissä on?

On paljon asioita, joista saa ihan tahtomattaankin tietää paljon enemmän kuin tahtoisi. Riittää, että omistaa silmät ja korvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On paljon asioita, joista saa ihan tahtomattaankin tietää paljon enemmän kuin tahtoisi. Riittää, että omistaa silmät ja korvat.

Tämä on totta.

Mutta kaikkeen ei tarvitse antautua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on totta.

Mutta kaikkeen ei tarvitse antautua.

On paljon asioita, joita ei vain yksinkertaisesti voi estää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On paljon asioita, joita ei vain yksinkertaisesti voi estää.

Ja on myös paljon asioita, joita voi estää omassa elämässä. Ei vaan lähde mukaan niihin.

• Joissain asioissa riittää pinnallinen.

• Anonyymi

Ja mitä niistä lopulta ymmärtää?

• Anonyymi

Haluan tietää jotain lähes kaikesta. Kun ryhmissä puhutaan, tiedän mistä puhutaan. Otan osaa keskusteluun niistä joihin olen perehtynyt mutta en niihin joihin en ole. Riippuu asian kiinnostavuudesta.
      Pystyn keskustelemaan ja tiedän aika kattavasti terveellisistä elämäntavoista. liikunnasta ja hampaista. Rahasta ja Suomen talouselämästä kohtalaisesti. Myös harvoista sairauksista, joihin olen läheisten myötä joutunut perehtymään.
      Pinnallisemmin tiedän yleensä sairauksista, politiikasta, kasveista, linnuista....
      Joskus tulee vastaan aihe josta en ole kuullutkaan. Viimeksi kuuntelin konsertissa avainviulua. Täysin vieras, kotona googletin, nyt tiedän.
      Näin minä jos ymmärsin oikein aloittajan kysymyksen.

• Anonyymi

Antautminen tarkoittaa aloittajan mielestä elämistä siinä mitä haluaa ymmärtää. Mitään muuta tietä siihen ei taida olla. Elämistä ja tuntemista kaikki se omassa mielikuvituksessa se kaikki ja tuntea se. Vasta silloin alkaa mieli avautua ymmärrykselle. Ei ennen. Sitä ennen se on pinnallista.

Eli lopulta ne tärkeät asiat on tärkeä tuntea. Tuntea se, miltä ne tuntuu. Sitä ennen ei voi oppia mitään oppimisen arvoista. Meillä jokaisella on välineet siihen, joita ei yleensä käytetä. Miksi? Sitä en tiedä. Ehkä kyse on vaan aina helpomman tien löytämisestä.

Mutta tämä onkin vaan minun mielipide...

• Pidän siitä, että voin työssäni olla asiantuntija ja neuvoa tai kouluttaa muita. Silti ymmärrän, että koskaan en ole valmis. Koskaan minulla ei ole siitä aiheesta täydellistä tietoa, koska tilanne elää, muuttuu ja kehittyy koko ajan. - Siksi minun itsenikin täytyy koko ajan opetella lisää.

En kuitenkaan voi olla kaikkien alojen asiantuntija, joten suurimmassa osassa elämän aiheita minulle riittää vain pinnallinen tieto. - On myös olemassa asioita, mistä en ole lainkaan kiinnostunut tai joista en periaatteesta halua tietää mitään.

• Anonyymi

Jokainen asiantuntija opettaa seuraavaa asiantuntijaa.Ja sitä seuraava seuraavaa. Ja niin edelleen...

Voiko kukaan niistä lopulta tulla asian tuntevansa asiantuntijaksi? Tai meneekö niin, että jokainenn toistaa vaan edellisen asiantuntijan asiantuntemusta?

• Anonyymi kirjoitti:

Jokainen asiantuntija opettaa seuraavaa asiantuntijaa.Ja sitä seuraava seuraavaa. Ja niin edelleen...

Voiko kukaan niistä lopulta tulla asian tuntevansa asiantuntijaksi? Tai meneekö niin, että jokainenn toistaa vaan edellisen asiantuntijan asiantuntemusta?

Periaatteessa ei mene noin, koska asiantuntemusta voi harvoin ammentaa jatkuvasti vain yhdestä lähteestä.

Täytyy seurata koko alan kehitystä; olla toki yhteydessä toisiin, itseään kokeneempiin asiantuntijoihin, mutta myös alan R&D -työhön, valmistajiin sekä asiakkaitten tarpeisiin ja koostaa kokonaisuudesta oma näkemyksensä.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Periaatteessa ei mene noin, koska asiantuntemusta voi harvoin ammentaa jatkuvasti vain yhdestä lähteestä.

Täytyy seurata koko alan kehitystä; olla toki yhteydessä toisiin, itseään kokeneempiin asiantuntijoihin, mutta myös alan R&D -työhön, valmistajiin sekä asiakkaitten tarpeisiin ja koostaa kokonaisuudesta oma näkemyksensä.

Mutta riittääkö. ymmärtääkseen asioita syvästi se pelkkä ammentaminen eri lähteistä? Tai pitäiskö itsekin kylpeä niissä lähteissä, jotta voisi ymmärtää mistä kyse?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta riittääkö. ymmärtääkseen asioita syvästi se pelkkä ammentaminen eri lähteistä? Tai pitäiskö itsekin kylpeä niissä lähteissä, jotta voisi ymmärtää mistä kyse?

Jos minulla olisi tarve paneutua syvällisemmin yhden vastuuni osa-alueen kehittymiseen tai kehittämiseen, en pystyisi hallitsemaan asiantuntijana tällaista kokonaisuutta, vaan asiantuntemukseni suuntautuisi uudelleen ja syvemmin vain siihen yhteen kohteeseen.

Mutta kuten todettu, tällä alallani en koskaan ole valmis.

• Minkä tahansa asian ymmärtämisen syvyyden tahtomiseen vaikuttaa pitkälti kaksi asiaa.
      1. Kiinnostus aiheeseen
      2. Itsetuntemuksen tuoma ymmärrys siitä mikä on riittävästi

Ilman ensimmäistä ei kannata edes alkaa perehtyä asiaan syvemmin ja jälkimmäinen takaa sen, ettei suotta hakkaa päätään seinään vain ymmärtääkseen ettei ymmärrä vaikka kuinka opettelisi.

• Anonyymi

Kyllä näin, jos uskossa on toivoa niinkuin kiitollisuudessa kiitollisuutta 😂🤣😅

https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/yllättävät-asiat-joista-voi-olla-kiitollinen/ss-AA1fKXLM?ocid=hpmsn&cvid=3f7384040b9e4911b06a13e67a19ef5c&ei=59#image=59

• Pinnallinen näkemys riittää itsellä joihinkin asioihin, joita ei koe tarpeelliseksi esim. muuttaa.

Antautumisesta. Ihanteellista olisi tietysti jos ihminen, joka tutkii vaikka asunnottomuutta, ryhtyisi itse asunnottomaksi esim. vähintään vuodeksi, että ymmärtäisi kaiken aiheesta. Harva sitä kuitenkaan tekee tai siihen kykenee.
      Toisaalta, jos haluaa vaikuttaa asiaan jollain tavoin, jonkinlaista tutkimusta pitää tehdä ruohonjuuritasolla. Jos teet biisin aiheesta, ei sinun tarvitse itse ryhtyä elämään ilman asuntoa, mutta voit muistella kokemuksiasi vaikka asuntojonossa tai toisten nurkissa asumisesta. Voit haastatella ihmisiä, joilla ei ole asuntoa ja eläytyä siihen, etsiä tietoa näin.
      Myöskään ihminen joka näyttelee murhaajaa, ei tarvitse tehdä murhaa, ymmärtääkseen murhaajan mielenlaatua ja mielen liikkeitä. Hän voi etsiä sitä murhaavuutta itsestään, vihantunteisiin itsessä ja eläytymällä oman mielensä mustiin puoliin.

• Anonyymi

Minä pelästyn aina sinun läsnäolosta palstalla... :)

Mutta kysyn sinulta yhden kysymyksen. Voiko mitään ymmärtämisen arvoista ymmärtää pinnallisesti?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä pelästyn aina sinun läsnäolosta palstalla... :)

Mutta kysyn sinulta yhden kysymyksen. Voiko mitään ymmärtämisen arvoista ymmärtää pinnallisesti?

Oho! Pelästytkö että minusta on tullut sinkku, ja olen täällä puumana metsästämässä sinkkumiehiä? 😌 Voin huojentaa mieltäsi, vain aikaa kuluttamassa. Harvemmin on kyllä ollut sitä aikaa palstailuun lähiaikoina.

Ei varmaan mitään ymmärtämisen arvoista voi ymmärtää pinnallisesti. Ihmiset vain eivät halua aina ymmärtää kaikkea ymmärtämisen arvoista.

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Oho! Pelästytkö että minusta on tullut sinkku, ja olen täällä puumana metsästämässä sinkkumiehiä? 😌 Voin huojentaa mieltäsi, vain aikaa kuluttamassa. Harvemmin on kyllä ollut sitä aikaa palstailuun lähiaikoina.

Ei varmaan mitään ymmärtämisen arvoista voi ymmärtää pinnallisesti. Ihmiset vain eivät halua aina ymmärtää kaikkea ymmärtämisen arvoista.

En. Pelästyin sinun viisauttasi. Mitä se sitten onkaan... :)

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

No jessus, sitä pelästyisin kyllä minäkin, jos olisin joku muu 😉

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

No jessus, sitä pelästyisin kyllä minäkin, jos olisin joku muu 😉

Minäkin pelästyisin, jos olisin vastaamassa itselleni. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin pelästyisin, jos olisin vastaamassa itselleni. :)

Sekin vielä 😐

• Joistain... esimerkiksi neulomiseen riittää tietous, että en yritä sitä. Tietokonepeleihin ei hotsita tutustua...jne.

Mutta joihin asioihin syvennyn enempi. Ne mitkä liikuttaa itseä.

Puukaasukattilan käyttöön tulen syventymään luultavasti lähitulevaisuudessa. On hauskaa nähdä miten saa energiaa talteen puusta. 😊

• Anonyymi

Minusta hän esitti budjettia kuin koululainen esitelmää

Konemaisesti

Ja hymyili lopuksi

Ei kuulu kyllä kuvaan

• Tietysti on pakko tietää kaikki perusteita myöten, sillä muutoinhan ei oikeasti ymmärrä miten asiat ovat.

• Anonyymi

Minulle riittäisi tieto siitä, ymmärtääkö poliitikot mitä tekevät, vai tekevätkö he sen, mikä parhaiten heitä itseään miellyttää.

• Anonyymi

• Jos kiinnostus on pinnallista silloin riittää myös pinnallinen tietämys aiheesta, ellei...niin sitten mennään syvemmälle. Tuo "antautuminen" kuulostaa jo uskonnolliselta, sitä en tee eli en tunne tarvetta uskoa asioihin faktojenkaan varjolla.

• Olen siitä ikävä tapaus, että kysyn ja otan selvää asioista, kunnes olen tyytyväinen tiedon määrään ja laatuun. Joillekin tämä on ollut ongelma. Minulle ei.

• Eiköhän ongelmien asioiden ratkaisuja ole tärkeä on pohtia syvemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      104
      4703
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2425
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2362
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2199
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      425
      2020
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      176
      1567
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      102
      1291
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      33
      1097
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      986
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      80
      879
    Aihe