Mistä saa ostaa naudan potkapaloja ja keittolihaa?

Anonyymi-ap

Tavaratalojen lihatiskeiltä ei juuri löydy mitään herkkulihoja.

Kaipaan mm. potkapaloja ( hifistelijät kutsuvat niitä nimellä osso bucco")
Luullista keittolihaa ei saa mistään.
Naudan kieltäkään ei löydy mistään.

15

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niimpä, koirille menevät parhaat soppalihat.
      Taidan alkaa metsästää koiria ruuaksi, niistä saa ainakin luusoppaa.

    • Anonyymi

      Stadilainen ostaa Hakaniemen hallista.

      • Anonyymi

        Entäpä muunmaalaiset?
        Vaikka savolaiset tai pojanmaalaiset`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä muunmaalaiset?
        Vaikka savolaiset tai pojanmaalaiset`?

        Isoista lihakaupoista jossa on ammattilaiset töissä usein citymarket tai pelkkä lihakauppa, tilaamalla saat lähes mitä haluat ? Viikon sisällä yleensä on saatavissa .


    • Anonyymi

      Ei niiden nimi ole osso bucco vaan niistä tehdään ruokaa nimeltä osso bucco, kyllä ne tosiaan ovat naudan potkia, jos hifistelijät niin sanovat he ovat väärässä.

      • Osso buco on ruokalaji ja sana tarkoittaa italiaksi onttoa luuta, joten kyllä se on myös potkapalan nimi.


      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Osso Buco ei ole potkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osso Buco ei ole potkaa.

        "Osso Buco ei ole potkaa."

        Kyllä se on potkaa. Katso vaikka Wikipediasta. Shank on potka.

        Ossobuco or osso buco is Italian for "bone with a hole" (osso "bone", buco "hole"), a reference to the marrow hole at the centre of the cross-cut veal shank.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Ossobuco


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        "Osso Buco ei ole potkaa."

        Kyllä se on potkaa. Katso vaikka Wikipediasta. Shank on potka.

        Ossobuco or osso buco is Italian for "bone with a hole" (osso "bone", buco "hole"), a reference to the marrow hole at the centre of the cross-cut veal shank.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Ossobuco

        Lopeta nyt se wikipedian käyttö ruuanlaitossa niin voisit oppiakin tekemään ruokaa ja myöskin kirjoita suomeksi kun kerran sitä osaat, myöskin tämä lisääntynyt linkittäminen on ala-arvoista toimintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta nyt se wikipedian käyttö ruuanlaitossa niin voisit oppiakin tekemään ruokaa ja myöskin kirjoita suomeksi kun kerran sitä osaat, myöskin tämä lisääntynyt linkittäminen on ala-arvoista toimintaa.

        Miksi lopettaisin? Mukava palauttaa maan pinnalle näitä besserwissereitä, joilla on väärää tietoa. Osso bucon nimen käyttäjät eivät ole hifistelijöitä vaan italialaisia. Se on italiaa ja tarkoitta potkasta poikittain leikattua palaa, jonka keskellä on ontto luu.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Osso buco on ruokalaji ja sana tarkoittaa italiaksi onttoa luuta, joten kyllä se on myös potkapalan nimi.

        Minä puhuisin naudan potkakiekoista ?


    • Anonyymi

      Meen etniseen lihakauppaan, sieltä löytyy.

    • Anonyymi

      Ei kai tarvi olla erityinen lihakauppakaan, on ollut jotain luisia lihaklönttejä pakasteena niillä. Ulkkis tuttava niitä joskus keitteli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe