Mikä sopii karjalapiirakoiden päälle

Anonyymi-ap

Mitä laitat tai miten tuunaat karjalanpiirakoita

65

1171

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Munavoi sopii parhaiten. Jos ei ole, niin juustoa ja voita.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍒 ­­­N­­y­­­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17987571L

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Munavoita ja koristeeksi persiljaa.

    • Pelkästäänkin ne ovat hyviä. 😋
      Seuraavaksi sitten raejuusto-munavoi tai vaikka savulohta.

    • Munavoi vaikka menee ilmankin.🙂.

    • Karjalanpiirakat (pakaste) uuniin ja munavoita vääntämään. Iltateen kanssa mainio iltapala. Lämpimät karjalanpiirakat ja munavoi. 😋

      Aamuisin on aina niin kiire, ettei ehdi laittamaan kunnollista aamupalaa.

    • Perinteiseen tapaan voi tai munavoi, voi olla juustoa tai kinkkuakin. Joskus tullut ladottua päälle voita, paistettu muna ja kinkkua. Kaverilla oli vielä uskomattomammat höysteet, ihme äijä, välillä saattoi olla jotain pastettu muna, kinkkua, anjovista tai makrillia, mätitahnaa ties mitä.

    • Anonyymi

      Saako niitä vankilassa kuinka usein?

    • Karjalan piirakka on oikeestaan aika huvittavan näköinen. että sen tarkotus ei mulle oikeestaan oo koskaan auennu. Lontossahan piirakka on ihan eri näköinen. mutta asiaan. En mä laita karjalan piirakan päälle mitään, koska mä sen lämmitän ja voi siitä sulais ja kaikki muu täyte tippuu.

      • Anonyymi

        Muinais suomalainen femiiniin hedelmällisyyden kulttiin liittyvä nautintoaine siitä johtuu sen malli. Kuin laajalle se sitten on muinoin levinnyt, ehkä vastaavia on ollu muuallakin mutta Karjalassa säilynyt kansan perinteessä nykypäiviin saakka. Ei mitenkään hassumpi nautinto aine ja levinny pitkin maailmaa suomalais siirtolaisten muassa jenkkeihin ja australiaan sekä digimedian kautta.


      • Anonyymi

        Se valmis kaupasta ostettu karjalanpiirakka kuuluu ainoastaan lämmittää; ei paistaa, jollei se satu olemaan pakastettu. Lämpimän piirakan päällä kyllä munavoi pysyy, siis jollei sitä nyt lusikkatolkulla sen päälle; kekoa tee! Munavoin tilalle voi myös panna ohuita siivuja sulatejuustoa -> Valio Aamupala 400 g raikas 12 % sulatejuustoviipale laktoositon. + tuoreita kurkkuviipaletta tai säilöttyä hölsky kurkkua! 1-2 kpl näin päällystettyä karjalanpiirakkaa, on riittävä aamupala, maidon tai teen kanssa. Kahvi tässä kohtaa tökkii ainakin mulla, tai juon kahvin kuin jälkiruuan: ihan lopuksi.
        trollikka


    • Anonyymi

      Ananasta, sinappia, ketsuppia ja majoneesia, kun ensin on uitettu voissa!

      • Anonyymi

        Voilammikossa uitettu mies/nainen natustaa karjalanapiirakkaa erikoisilla mausteilla, melkoinen näky varmaan.

        -harmiseikirj-


    • No aito ja ainoa vaihtoehto on ensin voi. Juusto ja karjalanpaisti.

      Jotkut amatöörit vetää munavoita ja muuta p.skaa, mutts heidän ongelma...

      • Anonyymi

        Kuulehan dissus, se munavoi on ihan oikia ja paras päällys karjalan piirakoill' Siehän nyt sälli oot ko et tiiä oikeit piirakan päällysii 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan dissus, se munavoi on ihan oikia ja paras päällys karjalan piirakoill' Siehän nyt sälli oot ko et tiiä oikeit piirakan päällysii 😅

        Joku sidäduomslainen villitys....

        Hymph!


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joku sidäduomslainen villitys....

        Hymph!

        Elä sie ala haastamaan mittään, ko mie tiiän mite se juttu männöö. Siulha on kirjaimetki iha hukas. Mite sie silviisii touhuut? Ootsie joku puutarhatonttu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elä sie ala haastamaan mittään, ko mie tiiän mite se juttu männöö. Siulha on kirjaimetki iha hukas. Mite sie silviisii touhuut? Ootsie joku puutarhatonttu?

        No mulle mummo teki kaiken lauantsiks.,

        Ja hän oli Uomaan kylästä lähtöisin...

        😀

        Mitkä on sun referenssit?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mulle mummo teki kaiken lauantsiks.,

        Ja hän oli Uomaan kylästä lähtöisin...

        😀

        Mitkä on sun referenssit?

        Kasselehan sie Valkjärven suuntaan niin tiiät mis oikiat piirakat ja päällyset tehhään!

        Ja hitoksen mist referessilöist sie poika oikeen haastelet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasselehan sie Valkjärven suuntaan niin tiiät mis oikiat piirakat ja päällyset tehhään!

        Ja hitoksen mist referessilöist sie poika oikeen haastelet?

        Kuullostaa feikiltä...varmaan vedät piirakkataikinaan vehnää...

        Myönnä!


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kuullostaa feikiltä...varmaan vedät piirakkataikinaan vehnää...

        Myönnä!

        Älä sie hupata... mie mittää feikkilöi tääl leiki!

        Ne on eri tyyppilöi jokka tääl paskoo jauhoo.

        Ja nyt. Ukot kummoo ja nukkumaa.
        Lamput sammuksii sanos kummität myös.

        🐅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sie hupata... mie mittää feikkilöi tääl leiki!

        Ne on eri tyyppilöi jokka tääl paskoo jauhoo.

        Ja nyt. Ukot kummoo ja nukkumaa.
        Lamput sammuksii sanos kummität myös.

        🐅

        No miehän rn akkoja usko...

        Mummo tietää..


        Mää ite nukkuu tms.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No miehän rn akkoja usko...

        Mummo tietää..


        Mää ite nukkuu tms.

        Miehän määnkii koht sillee maate.

        Eihä tääl kukkaa jaksa aikoonsa kuluttoo ja paskoo vääntöö.

        Mut muista sie dissus, et munavoi on munavoi ja sen parempoo ei oo.

        Ja muista sie sekkii, et mummoki ol akka. 👋🙏🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehän määnkii koht sillee maate.

        Eihä tääl kukkaa jaksa aikoonsa kuluttoo ja paskoo vääntöö.

        Mut muista sie dissus, et munavoi on munavoi ja sen parempoo ei oo.

        Ja muista sie sekkii, et mummoki ol akka. 👋🙏🙂

        Mummo ol sellainen joita kylän akat pelekäs...

        Jos tulivat juttusille, niin varpaitaan kattelivatten...

        Mutta kenenkään hädässä ei tarvinnu pelätä.
        Se tslo oli js on välittämisen kehto.

        Ja nyt oikeesti..siihrn piiraksn päälle käy vaikka ylähuuli, kunhsn rakaus ja nälkä on läsnä. 😊

        Pitää mun testata. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Mummo ol sellainen joita kylän akat pelekäs...

        Jos tulivat juttusille, niin varpaitaan kattelivatten...

        Mutta kenenkään hädässä ei tarvinnu pelätä.
        Se tslo oli js on välittämisen kehto.

        Ja nyt oikeesti..siihrn piiraksn päälle käy vaikka ylähuuli, kunhsn rakaus ja nälkä on läsnä. 😊

        Pitää mun testata. 😄

        Tähänki mie viel jottain vastasin mut minne lie hävisiit ne jutut.

        Ja tiiän tuon välittämisen. Se on suvus ja säilyy.

        Koitetaan myöki olla niin et rakkaus välittyy.

        🙂🌾💫


      • Anonyymi

        Onneks en tiennyt tuotakaan; myin nimittäin kymmeniä karjalanpiirakoita, munavoilla, tai sulatejuustolla päivittäin... ruokalaa pitäessäni! Voittoa tein tuolla reseptillä, harvoin joku otti karjalanpiirakan pelkällä voilla!
        trollikka


    • Anonyymi

      Piirakoiden kämmitys: vain niin lyhyen aikaa että ei pala näpit käsitellä ja voi juuri ja juuri sopivasti sulaa.

      Päälle useimmiten; voita ja juustoa, silliä tai kinkkua tai makkaraa, sekä kurkku-tai tomattisiivuja.

      Joskus karjalanpaistia tai savukaskeria tai -kylkeä. Tai munavoita, sillilläkin.

      Tai savu-, graavi- tai uunilohta ja suola-, mauste- tai hapankurkkua. Joskus muikkujakin edm. mukaillen, juustonkin kera.

      • Anonyymi

        *lämmitys*


      • Anonyymi

        Myös maksamakkara-juusto ja kurkku tai tomaattiyhdistelmä on maistuva.


      • Toi karjalanpaisti karjalanpiirakan päällä on kyllä tosi erikoinen makuyhdistelmä 😯
        En ihan ymmärrä tuon herkun päälle.🤔

        Siis en mitenkään vähättele. Kyllä se varmaan ihan hyvää voi olla, jos siihen on tottunut 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Toi karjalanpaisti karjalanpiirakan päällä on kyllä tosi erikoinen makuyhdistelmä 😯
        En ihan ymmärrä tuon herkun päälle.🤔

        Siis en mitenkään vähättele. Kyllä se varmaan ihan hyvää voi olla, jos siihen on tottunut 🙂

        Se onkin vain joskus silloin jos karjalanpaistia jää yli. Lihaahan se on, nautaa ja/tai hirveä ja porsasta. 100% ruisjauhokuiriset karjalanpiirakat kiviuunissa paistettu. Ei kaupan piirakoita varten tule niin juuri tehtyä, mutta jonkun kerran on niinkin ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin vain joskus silloin jos karjalanpaistia jää yli. Lihaahan se on, nautaa ja/tai hirveä ja porsasta. 100% ruisjauhokuiriset karjalanpiirakat kiviuunissa paistettu. Ei kaupan piirakoita varten tule niin juuri tehtyä, mutta jonkun kerran on niinkin ollut.

        Äitini teki karjalanpaistia joskus hirven- ja porsaanlihasta, mutta se oli meillä vain arkiruokaa. - Mieheni oli eteläkarjalainen ja hän toi perheeseeni tavan tehdä karjalanpaistia myös juhliin. - Koskaan ei silti tullut esiin tuo makuyhdistelmä karjalanpiirakoiden kanssa 🙂

        Sitähän tuo Dissekin näkyy makustelevan, joten uskon kyllä, ettei ole vain sinun keksintösi. Oppia ikä kaikki.😄


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Äitini teki karjalanpaistia joskus hirven- ja porsaanlihasta, mutta se oli meillä vain arkiruokaa. - Mieheni oli eteläkarjalainen ja hän toi perheeseeni tavan tehdä karjalanpaistia myös juhliin. - Koskaan ei silti tullut esiin tuo makuyhdistelmä karjalanpiirakoiden kanssa 🙂

        Sitähän tuo Dissekin näkyy makustelevan, joten uskon kyllä, ettei ole vain sinun keksintösi. Oppia ikä kaikki.😄

        Hirvi-porsaanliha-karjalanpaisti on paras. Ennen muinoinhan Suomessa laitettiin jopa lammasta, possua, nautaa tai hirveä ja sisäelimiä (ei aina kumminkaan yhtä aikaa).

        Varta vasten uunissa haudutettu hirvipaisti suolaisten kurkkujen kera piiraiden päällä on hyvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hirvi-porsaanliha-karjalanpaisti on paras. Ennen muinoinhan Suomessa laitettiin jopa lammasta, possua, nautaa tai hirveä ja sisäelimiä (ei aina kumminkaan yhtä aikaa).

        Varta vasten uunissa haudutettu hirvipaisti suolaisten kurkkujen kera piiraiden päällä on hyvää.

        Sen minä tosiaan ymmärrän, että laitetaan piirakan päälle vaikka hirvipaistista leikattuja siivuja, mutta kun karjalanpaisti on rakenteeltaan paloja, niin se päällinen tuntuu omituiselta ja vaikeasti haukattavalta, vaikka varmaan sitten kyllä hyvältä 😊


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Sen minä tosiaan ymmärrän, että laitetaan piirakan päälle vaikka hirvipaistista leikattuja siivuja, mutta kun karjalanpaisti on rakenteeltaan paloja, niin se päällinen tuntuu omituiselta ja vaikeasti haukattavalta, vaikka varmaan sitten kyllä hyvältä 😊

        Hirvipaisti siivutetaan ja karjalanpaistinpalat litistetään haarukalla lautasalla josta piirakan päälliseksi. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hirvipaisti siivutetaan ja karjalanpaistinpalat litistetään haarukalla lautasalla josta piirakan päälliseksi. :)

        No niin. Nyt sain kiinni mielikuvasta 😁


      • Anonyymi

        Niin karjalanpaistia jos sitä on jäähyt tähteeksi, eilisestä! "suola-, mauste- tai hapankurkkua."
        Kurkun kuuluu silloin olla suolakurkkua... venäläisittäin tehtyä. Mamma,"akka" ja pappa,"äijä", mulle joskus lapsena syöttivät ja hyvin kelpasi se mullekin. Enää aikuisena ei ole eteen tullut ja itsekin olin jo uhohtanut... kunnes nyt aloin muistiani penkomaan!

        Mutt karjalanpaistin teen vieläkin hirvenlihasta ja sianlihasta... muistaakseni Emo pani vielä lampaanlihaakin siihen. Kaikkea lammasta; kun ei syöty kaalin kanssa. Vaikka lammas jaettiin isovanhempien kanssa, meille siitä tuli suurempi osa... porukkaakin kun oli enemmän.
        Faija puolestaan vei hirvenlihaa vastaavasti sinne päin, "äijä" kun ei enää metsällä käynyt porukoissa.

        Metsällä käynnistä sen verran; ett olen pari päivää itse kolunnut varvikkoja; 8 litraa mustikoita nyt noukittu, putsattu ja pakastettu! 6-7 litraa kanttarelliä perattuna ämpärissä nyt... vielä pitää ne paistinpannulla kuumentaa ylimääräinen neste ulos ja sienet kypsiksi, sitt voikin jo pakastaa!
        trollikka


    • Anonyymi

      Voi on parasta.

    • Anonyymi

      Joulun aikaan karjalanpiirakka joulukinkku siivulla. Muina aikoina jotain paistia kunnon siivu päälle.

    • Anonyymi

      Yläpuolelle en aina mitään, joskus toisinaan sitä mitä sattuu jääkaapissa olemaan. Alapuolelle laita aina kieleni.
      Jos vastaus ei kysyjää tyydytä, hän tyydyttäköön itse itsensä.

    • Anonyymi

      Sopiiko mansikkahillo hyvin ruisleivän päälle, eli tuleeko nam?

      Luulisin että ainakin sellaisten ihmisten mielestä on nam jotka pitävät ananaksesta pizzassakin, eli sokerin ja suojan sekoituksista.

      • Anonyymi

        *SUOLAN ei suojan. KARKEAN MERISUOLAN ja SOKERIPALAN sekoitelma.


    • Anonyymi

      Ylähuuli

    • Anonyymi

      Karjalanpiirakan päälle laitetaan koko lapiollinen maatumatonta kompostia.

      • Anonyymi

        Eipäs vaan ananasta.


    • Itsetehdyt karjalanpiirakat on parasta. Ihan älyttömän hyvää päällysteestä riippumatta. Omat suosikit on aika samaa kuin muilla: munavoi/margariini, kinkku/juusto/tuotejuusto, tomaatti, kurkku, persillija, tai paprika.

    • Anonyymi

      Hampurilaisessa majoneesin sijasta kokeile ihmeessä mätitahnaa ja vadelmahilloa sekoitat tahnaksi, siinä vasta nam!

    • Anonyymi

      Ei mitään voita karjalanpiirakkaan. Juuston siivu päälle ja mikroon 30 sek. Ja meetvurstin viipaleet päälle kruunuksi. Marjajugurttia, vedellä blandattuna (jugurttijuoma) juomaksi. Suolakurkkukin sopii hyvin lisänä tähän.

    • Moottoriöljy, mielellään käytetty mustan mönjäinen metallihippuinen.

      Tai sitten vaan ehta munavoi suolan kera.

      • Mua huvittaa tuo sun profiilikuvakkees, itsestä väännetty? Värit ja muoto osuvat aika yksiin erään tuntemani henkilön kanssa :)


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mua huvittaa tuo sun profiilikuvakkees, itsestä väännetty? Värit ja muoto osuvat aika yksiin erään tuntemani henkilön kanssa :)

        Juu, oma lärvi siinä vähän muokattuna maskuliinimmaksi. Hiuksia ei tartte muokkailla, ne kun on aina lyhyet kokolailla äijäkkäät muutenkin. Tarkoitus näyttää vähän väsähtäneelle. Mitä lienee ei ole tarvinut edes esittää. 😜


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, oma lärvi siinä vähän muokattuna maskuliinimmaksi. Hiuksia ei tartte muokkailla, ne kun on aina lyhyet kokolailla äijäkkäät muutenkin. Tarkoitus näyttää vähän väsähtäneelle. Mitä lienee ei ole tarvinut edes esittää. 😜

        Mulla on nyrkkisääntö, että kaikki profiilikuvani ovat minun omasta lärvistä muokattuja eri ikäisenä, etten koskaan käytä muitten kasvoja profiilikuvissani tai muokkauksissani.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, oma lärvi siinä vähän muokattuna maskuliinimmaksi. Hiuksia ei tartte muokkailla, ne kun on aina lyhyet kokolailla äijäkkäät muutenkin. Tarkoitus näyttää vähän väsähtäneelle. Mitä lienee ei ole tarvinut edes esittää. 😜

        jos huvittaa nähdä kuva mihin viittasin niin pistä postia tuohon s24 mailiin


      • E-Lukka kirjoitti:

        jos huvittaa nähdä kuva mihin viittasin niin pistä postia tuohon s24 mailiin

        Veikkaan, että sinä oot samaa luukkia? 🙂


      • Huitale kirjoitti:

        Veikkaan, että sinä oot samaa luukkia? 🙂

        Sanotaan nyt että samankaltaisuutta esiintyy edellämainitun henkilön kanssa, väri, muoto, ilme


    • Esim. Juusto + kurkku, tomaatti tai paprika, graavilohi + kasvikset tai pelkkä graavilohi, munavoi (jo klassikoksi muodostunut yhdistelmä riisi-tai perunapiirakan kanssa), keitetty kananmuna kasvisten kanssa tai ilman.

    • Anonyymi

      Pääasia että piirakka on kuumaa, vähän liukastetta päälle, niin soon siinä :)
      Jos juhlallisempaa, niin poron kuivalihaa ohuina suikaleina sekaan.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Munavoi on luksusta, sitä en ite koskaan tee. Joskus tykkäsin laittaa juustoa päälle ja sit mikroon :) Nykyään syön harvemmin noita, menee ihan pelkilteen. Maksamakkara päällä toimii muuten myös!

    • Munavoi on tietysti herkkua karjalanpiirakan päällä. Voita ja juustoa yleensä laitan. Lämmitän tottakai.
      Jos nyt oikein haluan tuunata niin laitan myös tomaattia tai paprikaa siihen päälle. On kyllä hyvää… pitääkin seuraavalla kerralla kun kauppaan menee niin tuoda.

      • Anonyymi

        Itse ajattelin nimimerkkiäsi, että haluat karjalanpiirakan päälle vain mies seuralaisesi mausteiden kanssa?


      • Prinsessasi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelin nimimerkkiäsi, että haluat karjalanpiirakan päälle vain mies seuralaisesi mausteiden kanssa?

        No se tietysti riippuu mistä piirakasta puhutaan.

        🤭


    • Anonyymi

      Hölmö kysymys. Tietenkin munavoita.

    • Anonyymi

      Hyö puhhuut, ett munavoi.

    • Anonyymi

      Ei tuolla asialla ole väliä mitä "kärpäsenpaska piirakan" päälle laitetaan. Kaikkein tärkein asia on kuitenkin mitä "karjalaräpsyttimen" kanssa juodaan ! Niih, juokaa viinaa karjalaräpsyttimen kanssa niin tulette huomaamaan kuinka hyvää viina on !

    • Anonyymi

      Muutamin anjovisfilein piirakansuuntaisesti. Lisäpotkua ripauksella juustoa keskelle sulattamalla mikrossa. Njammii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      148
      1833
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      130
      1731
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1477
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1193
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      64
      1138
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1123
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      219
      965
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      63
      777
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      720
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      191
      704
    Aihe