Laajenevan Maan teoria

Anonyymi-ap

https://en.wikipedia.org/wiki/Expanding_Earth

Paul Dirac esitti 1938 hypoteesin että universaali graviaatiovakio heikkenee vuosimiljardien kuluessa. Pascual Jordan esitteli Diracin idean pohjalta 1964 yleisen suhteellisuusteorian muunnoksen jossa planeetat ja kaikki muutkin avaruuden massiiviset kohteet vähitellen kasvavat.

Dirac ja Jordan olivat aikanaan molemmat arvostettuja fyysikoita.

Tuo laajenevan Maan teoria voi olla hyvinkin toimiva jos olettaa vallitsevan alkuräjähdysmallin sijasta että uutta ainetta syntyy jatkuvasti tyhjiön nollapiste-energiasta varsinkin kun se alkuträjähdysteoriakin joissain tulkinnoissa mallinnetaan siten että sen alullepanija oli massiivinen kvanttifluktuaatio jolloin ei tarvitse ihan olemattomasta nyhjästä koko maailmankaikkeutta. :D

Näin kuriositeettina kun huomasin kilpailevalla sivustolla ketjun aiheesta jossa kukaan ei ilmeisesti taaskaan vaivautunut perehtymään aiheeseen syvälisemmin vaan höpötettiin taas pelkällä mutupohjalla.

Miksi tiedepalstoillakin ylipäätänsäkin enimmäkseen vain lässytetään potaskaa eikä juuri kukaan vaivaudu edes käyttämään hakukonetta tai edes ns. keskustelevaa hakukonetta kuten tekoälyä apuvälineenä?

Itseäni ei ainakaan kiinnosta juuri minkäänlainen sosiaalinen kanssakäyminen kun se tämän planeetan asukkien kanssa on enimmäkseen tylsää vänkäämistä :D

B

5

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei uutta ainetta tarvitse syntyä hokkus pokkus.

      Sitähän työntyy Auringon ja planeettojen sisälle koko ajan pimeänä aineena josta pieni osa absorboituu mm. Maapallon keskustaan, jossa se törmäyksissä atomien ytimiin, laajenee uudeksi havaittavaksi aineeksi.

      Oleellista on se että Maapallo on joka kesä Auringon ja galaksin keskustan supermassiivisen kohteen välisellä alueella.

      Silloin pimeää ainetta pysähtyy Maapallon keskustaan eniten.

      Kaasut ja vesimolekyylit työntyvät virtauksina ulos Maapallosta ja saavat aikaan hirmumyrskyjä ja tornadoja.

      Kiinteät aineet jäävät laajenevan Maapallon keskustaan.

      🙂

    • Anonyymi

      No nyt on kaksi tiedeneroa päässyt samaan ketjuun. jatkakaa mahdollsimman pitkään.

    • Anonyymi

      "Miksi tiedepalstoillakin ylipäätänsäkin enimmäkseen vain lässytetään potaskaa"

      Minä en tiedä. Varmaan itse tiedät paremmin sen, miksi lässytät pelkkää potaskaa.

    • Anonyymi

      "Miksi tiedepalstoillakin ylipäätänsäkin enimmäkseen vain lässytetään potaskaa"

      On tehtävä ero oikeiden tiedepalstojen ja "jokamiehen tiedepalstojen" välillä. Oikeilla tiedepalstoilla puhutaan asiaa ja esiinnytään omilla nimillä. Näillä anonyymifoorumeilla puolestaan trollaillaan ajanvietteeksi jopa ilman mitään asiantuntemusta.

      • Anonyymi

        Kerro vielä yksikin oikea tiedepalsta jossa ei lässytetä potaskaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe