..sodalle:
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6184103
"Ylen tentissä selviää, että Aaltolan mielestä käytännön syistä ase- tai siviilipalveluksen pitäisi olla pakollinen sekä miehille että naisille.
Olen sitä mieltä, että tässä maassa ikäluokat ovat pienenemään päin, ja sitä kautta ihan käytännön syistäkin vaaditaan sitä, että myös naiset ovat mukana ja saavat velvollisuutensa täyttää, Aaltola sanoo."
Amerikan aisuri Aaltola on tarkastellut faktoja, Ukrainakin kun on menettänyt semmoiset 400 000 sotilasta ymmärtää Aaltola että amerikka tarvitsee Suomestakin lihamyllyyn maksimaalisen määrän, ei muuten ole riittävästi uhrattavaa kuin pakottamalla naisetkin rintamapalvelukseen heti kun usa haluaa tännä sodan sytyttää.
Itsehän aaltolan vetelys ei ole armeijaa käynyt, mutta velvollisuudethan on aina mukavampia toisille kuin itselle.
-harmiseikirj-
Aaltolan ihannemaailmassa uhrataan myös naiset..
122
639
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä asiassa olen hänen kanssaan samaa mieltä. Kutsunnat pitäisi säätää koskemaan koko ikäluokkaa ja siitä sitten kelpoisimmat (ja halukkaimmat) asepalvelukseen, sukupuoleen katsomatta. Lopuille sitten kokonaan uudelleenmietitty siviilipalvelus, jossa palveluspaikat oikeasti hyödyttäisivät myös mahdollista kriisin aikaa ja jokaisella olisi palveluksen suoritettuaan jonkinlainen käsitys siitä mihin hänet sijoitetaan ja mitä hän siellä tekee, jos tositilanne tulee.
Hyvä, että itse ei ole tarvinnut mennä armeijaan. En haluais joutua sotimaan, jos sota joskus syttyis. Jos joskus tulevaisuudessa naisetkin joutuis armeijaan, niin jos katson siskon tyttöä (täyttää marraskuussa 5), niin en osais kuvitella, että hän joskus 18,-19,- tai 20 -vuotiaana menis armeijaan. Tai ei sitä koskaan tiedä, mutta sen perusteella millainen hän on nyt, niin en osais kuvitella.
On hyvä, että armeija on naisille vapaaehtoinen, koska on naisia, jotka eivät tosiaan pärjäisi armeijassa eivätkä edes ole sen tyylisiä, että soveltuisivat sinne. Voisitteko kuvitella jonkun Saara Aallon tyylisen prinsessan armeijassa tai vaikka Kim Kardashianin tyylisen glamourtyypin? Mulle taas saattais tuottaa vaikeuksia jo se, että pitäis kävellä monta kilometriä monen kilon rinkka selässä, alaselkä olis varmaan ihan jumissa, samoin niska ja hartiat ja huimais. En ees jaksa kantaa selässä monen kilon rinkkaa, kun oon aika pienikokoinen ja siro. Mutta onneks en oo enää armeijaisässäkään eikä armeija ole vielä nykyisellään edes naisille pakollinen.- Anonyymi
Jaa et ole enää armeijassa.
Raptori - Armeija: https://www.youtube.com/watch?v=yAs3DpV3bK4
Onko Raptoro - RAP-tori vai F-22 Raptor lentokone?
F-22 Raptor video: https://www.youtube.com/watch?v=CCb_XbmB_iE
Onpa jättisuuret peräsiivet tuolal lentokoneella, voi kääntyäå ilmassa. - Anonyymi
Niinpä. Minusta on jokseenkin kummallista se että palstalla minua pidetään naisille vihamiielisenä vaikka ei tulisi mieleenkään lähettää naisia rintamalla sotatehtäviin, heille kyllä kriisissä riittäisi ihan muitakin tehtäviä. Aaltolan mullille sensijaan ei presidenttinä näyttäisi tuottavan ollenkaan omantunnon ongelmaa jos lähettäisi naispataljoonan surman suuhun armottomaan tykkituleen, näyttää pitävän sitä suorastaan velvollisuutena että naisetkin riemumielin menisi uhrautumaan amerikan sodassa. Veikkaanpa että jos Aaaltolasta tulisi pressa mediassa aloitettaisiin kaikessa hiljaisuudessa mielipiteenmuokkauskampanja jolla tuota naisten asepalvelusta pikkuhiljaa alettaisiin tuomaan esiin ja kuinka ollakaan se kohta olisi "galluppien" mukaan jo enemmistön mielipide. Rahahan ei lobaamisen taustavoimilta lopu, sitä riittää sijoitettavaksi kun on n. 900 mrd:n budjetti josta käyttää ja sen päälle vielä valtavasti varjorahaa.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Minusta on aina hassujaa nuo "en jaksaisi sitä ja tätä". Kyllä jaksaisit. Kyllä siellä ne pienet ja sirotkin jaksaa ja siinä sitä kasvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on aina hassujaa nuo "en jaksaisi sitä ja tätä". Kyllä jaksaisit. Kyllä siellä ne pienet ja sirotkin jaksaa ja siinä sitä kasvaa.
Samaa miettinyt, että hassua tuollainen. Kyllähän ihminen jaksaa, jos sen pitää jaksaa. Enemmän sellasta tyhjänaikaista meidän hyväosaisten valitusta, että en mä jaksa ku oon niin pieni. Kyllä ne vaan jaksaa ne pienet naiset tuolla kolmannen maailman maissakin. Kun on pakko, niin ihminen kyllä jaksaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli joitain vuosia sitten vuoden kuntosalikortti. Just ja just jaksoin nostaa yhen kilon pikkupuntteja ja 2 ja kolmen kilon puntit alkoi jo olla liikaa. Yhtäkään kahvakuulaa en saanut liikahtamaan mihinkään suuntaan, kun kerran testasin.
Lähiostarilta saan kannettua kauppakassit ihan hyvin, jos ei ole paljon tavaraa kannettavana, mutta jo on vähän enemmän ja jos vielä vähän muutakin kannettavaa, esim. kirjaston kirjoja, niin jo tekee tiukkaa ja täytyy pysähtyä ainakin kerran huilaamaan, kun alkaa tulla hiki ja ottaa esim. olkapäihin.
Ehkä olen jonkun mielestä rapakunnossa, mutta väittäisin että isompikokoinen jaksaisi edes vähän paremmin kantaa taakkoja saisi ne kahvakuulatkin liikkumaan edes vähän, vaikka ei olisi mikään urheilijan kunto.
Ei mua varmaan armeijaan edes kelpuutettais tai jos otettais, niin lähtöpassit tulis, jos monta kertaa pysähtyisin tien viereen marssilla ja ottaisin rinkan selästä. Tosin kyllä mää sitkeästi kannan vaikka painavampiakin kauppakasseja ylös mäkeä kotiin asti, kun kukaan ei ole auttamassa. Kyllä mää osaan olla sitkeä, mutta rajansa kuitenkin kaikella.- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Mulla oli joitain vuosia sitten vuoden kuntosalikortti. Just ja just jaksoin nostaa yhen kilon pikkupuntteja ja 2 ja kolmen kilon puntit alkoi jo olla liikaa. Yhtäkään kahvakuulaa en saanut liikahtamaan mihinkään suuntaan, kun kerran testasin.
Lähiostarilta saan kannettua kauppakassit ihan hyvin, jos ei ole paljon tavaraa kannettavana, mutta jo on vähän enemmän ja jos vielä vähän muutakin kannettavaa, esim. kirjaston kirjoja, niin jo tekee tiukkaa ja täytyy pysähtyä ainakin kerran huilaamaan, kun alkaa tulla hiki ja ottaa esim. olkapäihin.
Ehkä olen jonkun mielestä rapakunnossa, mutta väittäisin että isompikokoinen jaksaisi edes vähän paremmin kantaa taakkoja saisi ne kahvakuulatkin liikkumaan edes vähän, vaikka ei olisi mikään urheilijan kunto.
Ei mua varmaan armeijaan edes kelpuutettais tai jos otettais, niin lähtöpassit tulis, jos monta kertaa pysähtyisin tien viereen marssilla ja ottaisin rinkan selästä. Tosin kyllä mää sitkeästi kannan vaikka painavampiakin kauppakasseja ylös mäkeä kotiin asti, kun kukaan ei ole auttamassa. Kyllä mää osaan olla sitkeä, mutta rajansa kuitenkin kaikella.Eli treenin puutetta ja tosi hyvää tekisi. Sitä on tullut mm. töissä katseltua muutamia TOSI pieniä "tyttösiä" tuolta kaukomailta, että miten jumalattomasti heillä lopulta on voimaa takana, kun ovat koko elämänsä ihan oikeita töitä tehneet.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Ei mua varmaan armeijaan edes kelpuutettais tai jos otettais, niin lähtöpassit tulis, jos monta kertaa pysähtyisin tien viereen marssilla ja ottaisin rinkan selästä. Tosin kyllä mää sitkeästi kannan vaikka painavampiakin kauppakasseja ylös mäkeä kotiin asti, kun kukaan ei ole auttamassa. Kyllä mää osaan olla sitkeä, mutta rajansa kuitenkin kaikella.Onhan se rajua välillä, kun sellanen 150 senttinen ja 40 kilonen thaityttönen nostelee tuolla kuin yli puolta isommat miehet.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Ei mua varmaan armeijaan edes kelpuutettais tai jos otettais, niin lähtöpassit tulis, jos monta kertaa pysähtyisin tien viereen marssilla ja ottaisin rinkan selästä. Tosin kyllä mää sitkeästi kannan vaikka painavampiakin kauppakasseja ylös mäkeä kotiin asti, kun kukaan ei ole auttamassa. Kyllä mää osaan olla sitkeä, mutta rajansa kuitenkin kaikella.Yllättävintä tuossa on, että toi on sun mielestä ok, ettet saa kahden maitopurkin painoa liikkumaan.
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Minusta on jokseenkin kummallista se että palstalla minua pidetään naisille vihamiielisenä vaikka ei tulisi mieleenkään lähettää naisia rintamalla sotatehtäviin, heille kyllä kriisissä riittäisi ihan muitakin tehtäviä. Aaltolan mullille sensijaan ei presidenttinä näyttäisi tuottavan ollenkaan omantunnon ongelmaa jos lähettäisi naispataljoonan surman suuhun armottomaan tykkituleen, näyttää pitävän sitä suorastaan velvollisuutena että naisetkin riemumielin menisi uhrautumaan amerikan sodassa. Veikkaanpa että jos Aaaltolasta tulisi pressa mediassa aloitettaisiin kaikessa hiljaisuudessa mielipiteenmuokkauskampanja jolla tuota naisten asepalvelusta pikkuhiljaa alettaisiin tuomaan esiin ja kuinka ollakaan se kohta olisi "galluppien" mukaan jo enemmistön mielipide. Rahahan ei lobaamisen taustavoimilta lopu, sitä riittää sijoitettavaksi kun on n. 900 mrd:n budjetti josta käyttää ja sen päälle vielä valtavasti varjorahaa.
-harmiseikirj-Niin naisissa kuin miehissäkin on armeijaan soveltuvia ja sellaisia ketkä eivät vaan sovellu sinne kaikkein paras ja soveltuvin systeemi on että sinne otetaan ne ketkä soveltuvat ja haluavat ja ne ketkä sinne ei sovellu tekee muita hommia sukupuoleen katsomatta.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin naisissa kuin miehissäkin on armeijaan soveltuvia ja sellaisia ketkä eivät vaan sovellu sinne kaikkein paras ja soveltuvin systeemi on että sinne otetaan ne ketkä soveltuvat ja haluavat ja ne ketkä sinne ei sovellu tekee muita hommia sukupuoleen katsomatta.🙂.
Just noin. Ei armeija ole oikea paikka monille miehillekään ja monet naiset taas soveltuvat sinne paljon paremmin. Just siksi olis järkevämpää olis kutsua koko ikäluoka ja katsoa ne oikeasti parhaiten soveltuvat yksilöt, sukupuolesta riippumatta.
Anonyymi kirjoitti:
Yllättävintä tuossa on, että toi on sun mielestä ok, ettet saa kahden maitopurkin painoa liikkumaan.
Se on ok, jos ei tosiaan jaksa kantaa tosi painavia taakkoja. Jos niskaan kohdistuu vaikka liikaa kuormitusta tai alaselkään tai johonkin muualle. Mutta kuten sanoin, niin aika paljon oon jaksanu kantaa, jos täytyy. Mutta minkä mää sille voin, jos en jaksa nostaa vaikka painavaa rautaista kahvakuulaa tai monen kilon puntteja. Pitäsikö alkaa nostella? On tuossa lähiostarilla kuntosali. Menenkin sinne heti ensi viikolla.
Norppa83 kirjoitti:
Ei mua varmaan armeijaan edes kelpuutettais tai jos otettais, niin lähtöpassit tulis, jos monta kertaa pysähtyisin tien viereen marssilla ja ottaisin rinkan selästä. Tosin kyllä mää sitkeästi kannan vaikka painavampiakin kauppakasseja ylös mäkeä kotiin asti, kun kukaan ei ole auttamassa. Kyllä mää osaan olla sitkeä, mutta rajansa kuitenkin kaikella.Ihan varmasti oot sitkeä ja pärjäät omillas mutta kyllä mä silti mielellään sun kauppakassit kantaisin.😊.
Mikkojuhan kirjoitti:
Ihan varmasti oot sitkeä ja pärjäät omillas mutta kyllä mä silti mielellään sun kauppakassit kantaisin.😊.
Kiitos vaan =)
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin naisissa kuin miehissäkin on armeijaan soveltuvia ja sellaisia ketkä eivät vaan sovellu sinne kaikkein paras ja soveltuvin systeemi on että sinne otetaan ne ketkä soveltuvat ja haluavat ja ne ketkä sinne ei sovellu tekee muita hommia sukupuoleen katsomatta.🙂.
Just näin. Armeijan pitäis olla vapaehtoinen myös miehille ja pitäis entistä enemmän seuloa ne, jotka sinne sopii, olivatpa miehiä tai naisia tai vaikka muunsukupuolisia.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Se on ok, jos ei tosiaan jaksa kantaa tosi painavia taakkoja. Jos niskaan kohdistuu vaikka liikaa kuormitusta tai alaselkään tai johonkin muualle. Mutta kuten sanoin, niin aika paljon oon jaksanu kantaa, jos täytyy. Mutta minkä mää sille voin, jos en jaksa nostaa vaikka painavaa rautaista kahvakuulaa tai monen kilon puntteja. Pitäsikö alkaa nostella? On tuossa lähiostarilla kuntosali. Menenkin sinne heti ensi viikolla.
No suosittelisin, että tee asialle jotain. Ei kukaan käske isoja rautoja nostelemaan, mutta jos ei edes 2-3 kiloa nouse, niin onhan se nyt oikeasti jo huolestuttavaa. Kahvakuuliakin on ainakin kahdesta kilosta ylöspäin, että ei nekään kaikki mitään painavia ole. Jos oikeasti ei edes kahta kiloa pysty, niin ei hyvä heilu vanhempana, kun lihasmassa muutenkin vähenee. 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Just noin. Ei armeija ole oikea paikka monille miehillekään ja monet naiset taas soveltuvat sinne paljon paremmin. Just siksi olis järkevämpää olis kutsua koko ikäluoka ja katsoa ne oikeasti parhaiten soveltuvat yksilöt, sukupuolesta riippumatta.
Just näin. Ei sinne tarvi pakottaa ketään kuka siellä ei pärjäisi ja kaikki kellä on tahtoa, halua ja motivaatiota pääsis halutessaan.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin eli sinun mielestä elinkelpoisimmat ja paraskuntoisimmat yksilöt on ok laittaa surmattavaksi sotaan ja ne jotka on tehneet itsestään soveltumattomia saa jäädä kellottelemaan takalinjoille? tuo muuten aika naiivia "ne ketä soveltuvat ja haluavat", aika harva varmaan varsinaisesti haluaa mennä usan puolesta kuolemaan, no ehkä jokunen niin hullukin löytyisi.
-harmiseikirj- Norppa83 kirjoitti:
Just näin. Armeijan pitäis olla vapaehtoinen myös miehille ja pitäis entistä enemmän seuloa ne, jotka sinne sopii, olivatpa miehiä tai naisia tai vaikka muunsukupuolisia.
Kyllä juurikin näin.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Eli treenin puutetta ja tosi hyvää tekisi. Sitä on tullut mm. töissä katseltua muutamia TOSI pieniä "tyttösiä" tuolta kaukomailta, että miten jumalattomasti heillä lopulta on voimaa takana, kun ovat koko elämänsä ihan oikeita töitä tehneet.
Voihan mulla olla treeninkin puutetta. Hyväähän liikunta tekeekin, mutta se ei saa mun mielestä olla väkisin puurtamista ja pitää olla sellaista mistä tykkää. Mulle liikunta on se sivutuote, esim. jos kävelen. Tykkään enemmän hyötyliikunnasta ja sellaisesta kävelemisestä, missä vaikka ensisijainen asia on luonnossa oleminen ja vasta toissijainen liikunta. Tykkään kävellessä poiketa sivupoluille ja katsella mitä luonnosta löytyy ja välillä vaikka istua johonkin ja vaikka syödä eväät, jos on mukana. En tykkään hikilenkkeilystä, jossa painetaan menemään kovaa vauhtia ja tuskin edes katsellaan maisemia.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
En mä itsekään isoilla painoilla toistoja tee, kun en pyri kehittämään lihasmassaa. Enkä tosin kulje missään salillakaan. Silti tarvittaessa nostamaan oman painoni verran. Noiden thaityttöjen suorituksiin en kykene, mutta ne onkin ihan hurjia tapauksia.
Anonyymi kirjoitti:
Eli treenin puutetta ja tosi hyvää tekisi. Sitä on tullut mm. töissä katseltua muutamia TOSI pieniä "tyttösiä" tuolta kaukomailta, että miten jumalattomasti heillä lopulta on voimaa takana, kun ovat koko elämänsä ihan oikeita töitä tehneet.
Venyttely ja just tuollainen rauhallinen kävely/retkeily on musta ehkä mukavinta liikuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eli sinun mielestä elinkelpoisimmat ja paraskuntoisimmat yksilöt on ok laittaa surmattavaksi sotaan ja ne jotka on tehneet itsestään soveltumattomia saa jäädä kellottelemaan takalinjoille? tuo muuten aika naiivia "ne ketä soveltuvat ja haluavat", aika harva varmaan varsinaisesti haluaa mennä usan puolesta kuolemaan, no ehkä jokunen niin hullukin löytyisi.
-harmiseikirj-Minusta on ihan naurettavaa puhua jotenkin "elinkelpoisimmat ja paraskuntoisimmat yksilöt". Tuohan ei ole lainkaan noin yksinkertaisesti se mikä se valintaperuste pitäisi olla ja erilaisia tehtäviäkin on monenlaista. Etkä sä ole edes aremeijaa käynyt?
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Voihan mulla olla treeninkin puutetta. Hyväähän liikunta tekeekin, mutta se ei saa mun mielestä olla väkisin puurtamista ja pitää olla sellaista mistä tykkää. Mulle liikunta on se sivutuote, esim. jos kävelen. Tykkään enemmän hyötyliikunnasta ja sellaisesta kävelemisestä, missä vaikka ensisijainen asia on luonnossa oleminen ja vasta toissijainen liikunta. Tykkään kävellessä poiketa sivupoluille ja katsella mitä luonnosta löytyy ja välillä vaikka istua johonkin ja vaikka syödä eväät, jos on mukana. En tykkään hikilenkkeilystä, jossa painetaan menemään kovaa vauhtia ja tuskin edes katsellaan maisemia.
Jos oikeasti on noin huonossa kunnossa, niin luulis nyt edes jotain motivaatiota löytyvän, ihan oman itsen takia.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Kuten totesin, niin luulisi jo itseä ahdistavan, jos ei edes 2 maitopurkkia nouse. Kyllähän se on jo aika hiton heikosti.
Anonyymi kirjoitti:
No suosittelisin, että tee asialle jotain. Ei kukaan käske isoja rautoja nostelemaan, mutta jos ei edes 2-3 kiloa nouse, niin onhan se nyt oikeasti jo huolestuttavaa. Kahvakuuliakin on ainakin kahdesta kilosta ylöspäin, että ei nekään kaikki mitään painavia ole. Jos oikeasti ei edes kahta kiloa pysty, niin ei hyvä heilu vanhempana, kun lihasmassa muutenkin vähenee. 🤔
Jos sää näkisit mut, niin et kehottais mua heiluttelemaan ees kolmen kilon kahvakuulia. Ranteetkin on ohuet kuin lapsilla =D =D Sitä paitsi mua ei ees kauheesti kiinnosta heilutella kahvakuulia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on ihan naurettavaa puhua jotenkin "elinkelpoisimmat ja paraskuntoisimmat yksilöt". Tuohan ei ole lainkaan noin yksinkertaisesti se mikä se valintaperuste pitäisi olla ja erilaisia tehtäviäkin on monenlaista. Etkä sä ole edes aremeijaa käynyt?
Ei siinä ole mitään naurettavaa. kun kansakunnasta puolet on hävinnyt tarvitaan riuskoja jälleenrakentajia ja sukujen jatkajia, jos ne kaikki on kuolleet maa näivettyy äkkiä. Jos reilusti menisi kuolemaan lähetettävät valittaisiin puolueettomalla arvonnalla. Olenhan, oletkos itse?
Norppa83 kirjoitti:
Jos sää näkisit mut, niin et kehottais mua heiluttelemaan ees kolmen kilon kahvakuulia. Ranteetkin on ohuet kuin lapsilla =D =D Sitä paitsi mua ei ees kauheesti kiinnosta heilutella kahvakuulia.
Sanoinkin 2 kiloa. Jopa mun 6 vuotias tyttäreni kykenee siihen.
Mikkojuhan kirjoitti:
Ihan varmasti oot sitkeä ja pärjäät omillas mutta kyllä mä silti mielellään sun kauppakassit kantaisin.😊.
Kylläpäs nyt tää, etten jaksa nostaa kovin painavia puntteja ja kahvakuulia yms. on kirvoittanut paljon kommentteja =D =D Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä ole mitään naurettavaa. kun kansakunnasta puolet on hävinnyt tarvitaan riuskoja jälleenrakentajia ja sukujen jatkajia, jos ne kaikki on kuolleet maa näivettyy äkkiä. Jos reilusti menisi kuolemaan lähetettävät valittaisiin puolueettomalla arvonnalla. Olenhan, oletkos itse?
-harmiseikirj-Kyllä se on naurettavaa. Ei tarvitse muuten miettiä mitään tuosta muusta.
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Turha tuoda mitään usaa tähän se ei liity Suomen asevelvollisuuteen mitenkään. Ja vapaus valitahan niillä sun kutsumilla elinkelpoisimmilla ja paras kuntoisimmilla olisi. Jokainen tekee sitä missä hänestä on eniten hyötyä mitä sä luulet että niillä ketkä palvelukseen ei sovellu eikä tahdo olla siellä oikein lopulta edes tekee.🙂.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Itse sä siitä kavakuulasta puhuit. Mä en ole koskaan sen viehätystä tajunnut. Mutta ei ne tosiaan kaikki mitään möhkäleitä ole. Vaan siis tosiaan se pari kiloa nyt pitäis nousta ihan oikeasti lapselta. Aikuiselle jo aidosti tosi huolestuttavaa, jos ei siihen kykene.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Kylläpäs nyt tää, etten jaksa nostaa kovin painavia puntteja ja kahvakuulia yms. on kirvoittanut paljon kommentteja =D =D Miksi?
Ne haluaa tehdä sinusta toisen naispuolisen hulkin kaveriksi linjerille jotta valtaisitte sitten ihan kahdestaan karjalan takaisin.
Norppa83 kirjoitti:
painavia ... sä sanoit 2-3 kiloa. Se ei ole painava. 😃
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Jos olisit sanonut 20-30 kiloa, niin okei se voi olla monelle painava.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Ethän sä jaksais kantaa edes vastasyntynyttä vauvaa, jos noi sun puheesi ovat totta. Niistäkin osa painaa (hui hirveä) 5 kiloa. 😀
Norppa83 kirjoitti:
Kuulostaa mukavalta ja sellaiselta mistä itekkin pidän. Vaikka kyllä mä tiedän että kunnon hikitreenikin voi joskus tuntua hyvältä mutta useimmin se on noin ja ne sellaset treenit on sitten asia erikseen.🙂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sä jaksais kantaa edes vastasyntynyttä vauvaa, jos noi sun puheesi ovat totta. Niistäkin osa painaa (hui hirveä) 5 kiloa. 😀
Todellakin. Jotenkin kuulosti mun korviini liiotellulta jutulta. eihän 2-3 kiloa paina yhtään mitään. Ei kenekään voimat voi oikeasti olla niin heikot, että 2 kiloa on liikaa ja se muka olis itselle ok. Täytyy olla provo.
En mäkään mikään iso ole, mutta 25 kilon tasotesäkit on kevyitä. 🙂 Norppa83 kirjoitti:
Jaa...a kun sen pitäs olla täysin merkityksetön asia. Sä olet sitten hyvä jossain muussa ja on paljon muita tapoja miten sä kykenet tuomaan oman panoksesi mukaan aivan yhtä hyvin kuin kuka tahansa ja se on aivan yhtä tärkeä kokonaisuuden kannalta.😊.
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin. Jotenkin kuulosti mun korviini liiotellulta jutulta. eihän 2-3 kiloa paina yhtään mitään. Ei kenekään voimat voi oikeasti olla niin heikot, että 2 kiloa on liikaa ja se muka olis itselle ok. Täytyy olla provo.
En mäkään mikään iso ole, mutta 25 kilon tasotesäkit on kevyitä. 🙂Kyllä jaksatte jauhaa. Vaihtakaa jo aihetta =D 25 kilon tasotesäkit ei multa ehkä menis, mutta kyllä vaikka 2 tai kolme kiloa oon varmaan jo kantanu sillä, että on mukana laukku, jossa tavaraa, sitten kirjaston kirjat ja vielä vaikka täysi kauppakassi.
Anonyymi kirjoitti:
En mäkään mikään iso ole, mutta 25 kilon tasotesäkit on kevyitä. 🙂Mun viestiboksikin tukkeentuu, kun tulee viestiä tähän ketjuun. Menee jo huumorinkin puolelle =D
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Jaa...a kun sen pitäs olla täysin merkityksetön asia. Sä olet sitten hyvä jossain muussa ja on paljon muita tapoja miten sä kykenet tuomaan oman panoksesi mukaan aivan yhtä hyvin kuin kuka tahansa ja se on aivan yhtä tärkeä kokonaisuuden kannalta.😊.
No ei tietenkään ole. Kyllä se nyt on ihmisen toimintakyvyn kannalta jo todella huolestuttavaa, jos 2-3 kiloa on liikaa painoa nostettavaksi. Tosin eiköhän hän nyt rajusti liiottele omaa heikkouttaa. Kokee jostain oudosta syystä hienoksi esittää, ettei edes tollaseen kykene. 🙄
Anonyymi kirjoitti:
Ne haluaa tehdä sinusta toisen naispuolisen hulkin kaveriksi linjerille jotta valtaisitte sitten ihan kahdestaan karjalan takaisin.
-harmiseikirj-Hahaa =D
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Kyllä jaksatte jauhaa. Vaihtakaa jo aihetta =D 25 kilon tasotesäkit ei multa ehkä menis, mutta kyllä vaikka 2 tai kolme kiloa oon varmaan jo kantanu sillä, että on mukana laukku, jossa tavaraa, sitten kirjaston kirjat ja vielä vaikka täysi kauppakassi.
No 2-3 kilo nyt on aikuiselle ihmiselle todella vähän, vaikka kuinka olisi pieni nainen. Ja se 25 kiloakin on kevyt. Kyllä mä pysyn helposti lastanikin edelleen nostelemaan, vaikka hän sentään painaa 36 kiloa. Tai painoi vuosi sitten koulutarkastuksessa.
Anonyymi kirjoitti:
Itse sä siitä kavakuulasta puhuit. Mä en ole koskaan sen viehätystä tajunnut. Mutta ei ne tosiaan kaikki mitään möhkäleitä ole. Vaan siis tosiaan se pari kiloa nyt pitäis nousta ihan oikeasti lapselta. Aikuiselle jo aidosti tosi huolestuttavaa, jos ei siihen kykene.
No se 2-3 kiloa oli vaan sellainen heitto. En muista paljonko ne pienimmät kahvakuulat painoi, kun aikoinaan kokeilin kuntosalilla, mutta oli aika painavia, kun olivat jotain rautaakin tai muuta metallia.
Anonyymi kirjoitti:
No ei tietenkään ole. Kyllä se nyt on ihmisen toimintakyvyn kannalta jo todella huolestuttavaa, jos 2-3 kiloa on liikaa painoa nostettavaksi. Tosin eiköhän hän nyt rajusti liiottele omaa heikkouttaa. Kokee jostain oudosta syystä hienoksi esittää, ettei edes tollaseen kykene. 🙄
Se pitää aina verrata siihen ihmiseen ja hänen omiin voimavaroihin ja kuntooon.🙂.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
No se 2-3 kiloa oli vaan sellainen heitto. En muista paljonko ne pienimmät kahvakuulat painoi, kun aikoinaan kokeilin kuntosalilla, mutta oli aika painavia, kun olivat jotain rautaakin tai muuta metallia.
Sitä on paha sano mitä keveimmät siellä ovat olleet. Mutta kevein itse kokeilemani on ollut 2 kiloa ja sen ei todellakaan kuuluisi aikuisen ihmisen käsissä painavalta tuntua.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Se pitää aina verrata siihen ihmiseen ja hänen omiin voimavaroihin ja kuntooon.🙂.
No juu, jos on monisairas vanhus, niin tuo voi olla ok.
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit sanonut 20-30 kiloa, niin okei se voi olla monelle painava.
No oon mää kantanu joskus kotiin sellaisen ison multasäkinkin eikä tehny niin hirveästi tiukkaa, kun ei ollu kovin paljon muuta kantamusta mukana. Mutta ei kaikki naiset tai joskus miehetkään ole sellaisia korstoja, että jaksaisivat kantaa monta kiloa tai monta kymmentä kiloa painavia taakkoja tuosta noin vain, ei vaikka muuten suoriutuisivat esim. kauppakassien kantamisesta.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
No oon mää kantanu joskus kotiin sellaisen ison multasäkinkin eikä tehny niin hirveästi tiukkaa, kun ei ollu kovin paljon muuta kantamusta mukana. Mutta ei kaikki naiset tai joskus miehetkään ole sellaisia korstoja, että jaksaisivat kantaa monta kiloa tai monta kymmentä kiloa painavia taakkoja tuosta noin vain, ei vaikka muuten suoriutuisivat esim. kauppakassien kantamisesta.
No niin, alkaahan se totuuskin sieltä löytyä. Kyllähän se nyt ihan naurettavaa, jos ei terve aikuinen ihminen muka mitään maitopurkkia painavampaa pysty nostamaan. Sektion jälkeen oli kielto, että mitään vauvaa painavampaa ei saa edes yrittää nostaa. Onneksi oli hyvin kevyt vauva, 2,5 kiloa.
Mikkojuhan kirjoitti:
Näinpä.
Anonyymi kirjoitti:
No juu, jos on monisairas vanhus, niin tuo voi olla ok.
Ihan sama kuka on se on suhteutettava siihen.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Oisko tässä nyt turinatiimi vauhdissa, kun nämä kommentoinnit siitä, etten joskus jaksanut nostaa kuntosalilla painavia kahvakuulia ovat jo poikenneet alkuperäisestä aiheesta eli tuosta Mika Aaltolan mielipiteestä, että armeijaan pitäisi kutsua myös naisia?
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Turha tuoda mitään usaa tähän se ei liity Suomen asevelvollisuuteen mitenkään. Ja vapaus valitahan niillä sun kutsumilla elinkelpoisimmilla ja paras kuntoisimmilla olisi. Jokainen tekee sitä missä hänestä on eniten hyötyä mitä sä luulet että niillä ketkä palvelukseen ei sovellu eikä tahdo olla siellä oikein lopulta edes tekee.🙂.
Kuule jos on vapaus valita kukaan ei lähde heittämään henkeään sotaa :D Ja usa nimenomaan liittyy, Suomella ei olisi minkäänlaista sotaa näköpiirissä puolueettomana mutta usan häntyrinä se on melko varmasti tulossa.
Norppa83 kirjoitti:
Oisko tässä nyt turinatiimi vauhdissa, kun nämä kommentoinnit siitä, etten joskus jaksanut nostaa kuntosalilla painavia kahvakuulia ovat jo poikenneet alkuperäisestä aiheesta eli tuosta Mika Aaltolan mielipiteestä, että armeijaan pitäisi kutsua myös naisia?
Vähän menee ehkä joo turinatiimittelyksi mutta eipä tuo haittaa, onpahan kommentteja kuitenkin. Tuohon kahvakuulajuttuun toteisin että on ne oikeasti voineet olla useammankin kilon kuulat, näyttäneet vain pieniltä niin sulle jäänyt mielikuva ettei olisi ollut kuin kilon pari. Muistaakseni raudan ominaispaino on liki kahdeksan kiloa kuutidesimetri, eli 10cm x10cm x 10cm mähköle on sen verran, tarkistin eli 7,87kg, niin jos on kokorautainen puntti ei siinä kummoiset pallukat ole päissä niin on jo yli 5kg.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Kuule jos on vapaus valita kukaan ei lähde heittämään henkeään sotaa :D Ja usa nimenomaan liittyy, Suomella ei olisi minkäänlaista sotaa näköpiirissä puolueettomana mutta usan häntyrinä se on melko varmasti tulossa.
-harmiseikirj-Kyllä sä oot väärässä. Silloin jos on pakko puolustaa maataan, perheitään ja läheisiään ihmiset tekee sen ihan omasta tahdostaan. Tää nyky tilanne ja natoon liittyminen vain paransi Suomen turvallisuutta nyt se hyökkäyksen kohteeksi joutumisen riski on paljon pienempi. Se vei sodan mahdollisuuden kauemmas ei lähemmäs.🙂.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Oisko tässä nyt turinatiimi vauhdissa, kun nämä kommentoinnit siitä, etten joskus jaksanut nostaa kuntosalilla painavia kahvakuulia ovat jo poikenneet alkuperäisestä aiheesta eli tuosta Mika Aaltolan mielipiteestä, että armeijaan pitäisi kutsua myös naisia?
Kyllähän tämä liittyy aiheeseen. Nainen suoriutuu myös fyysisesti armeijasta ihan siinä missä mieskin. Sinulla ei ilmeisesti ole kovasti voimaa, koska et ole harjoittanut lihaskuntoasi. Minäkin olen pienikokoinen nainen ja esimerkiksi painot yhden käden hauiskäännöille ovat nyt 15 kg. Voimakas voi olla ilman mittavaa lihasmassaa.
-sivusta - Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä sä oot väärässä. Silloin jos on pakko puolustaa maataan, perheitään ja läheisiään ihmiset tekee sen ihan omasta tahdostaan. Tää nyky tilanne ja natoon liittyminen vain paransi Suomen turvallisuutta nyt se hyökkäyksen kohteeksi joutumisen riski on paljon pienempi. Se vei sodan mahdollisuuden kauemmas ei lähemmäs.🙂.
V..ut tee. Joskus kun kahvipöydässä ehdotin yhteiskunnan selkärangoille kuuden tunnin työpäivää kuuden tunnin palkalla jotta työt jakaantuisivat tasaisemmin kaikille alkoi hirveä ulina, kahdeksan tunnin palkalla kuuden tunnin työpäivä olisi ollut niille mieleinen. Suomalainen velliperse ei ole valmis luopumaan mistään eikä uhraamaan mitään toisten puolesta. tämä on fakta nykysuomessa. Natoa ne hölmöt kannatti kun kuvittelivat että usa tulee sotimaan meidän puolesta, ei tajunneet että usa pyrkii ihan siihen samaan, että me soditaan niiden puolesta.
V..ut tee. Joskus kun kahvipöydässä ehdotin yhteiskunnan selkärangoille kuuden tunnin työpäivää kuuden tunnin palkalla jotta työt jakaantuisivat tasaisemmin kaikille alkoi hirveä ulina, kahdeksan tunnin palkalla kuuden tunnin työpäivä olisi ollut niille mieleinen. Suomalainen velliperse ei ole valmis luopumaan mistään eikä uhraamaan mitään toisten puolesta. tämä on fakta nykysuomessa. Natoa ne hölmöt kannatti kun kuvittelivat että usa tulee sotimaan meidän puolesta, ei tajunneet että usa pyrkii ihan siihen samaan, että me soditaan niiden puolesta.
-harmiseikirj-Ei kyllä Suomalaiset on sellaisia ertä sitten kun on pakko niin kaikki muu unohtuu ja puhalletaan yhteen hiileen vaikka sitä ennen olis kuinka tapeltu keskenään.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei kyllä Suomalaiset on sellaisia ertä sitten kun on pakko niin kaikki muu unohtuu ja puhalletaan yhteen hiileen vaikka sitä ennen olis kuinka tapeltu keskenään.🙂.
Saahan sitä kuvitella :D
Kyllähän tämä liittyy aiheeseen. Nainen suoriutuu myös fyysisesti armeijasta ihan siinä missä mieskin. Sinulla ei ilmeisesti ole kovasti voimaa, koska et ole harjoittanut lihaskuntoasi. Minäkin olen pienikokoinen nainen ja esimerkiksi painot yhden käden hauiskäännöille ovat nyt 15 kg. Voimakas voi olla ilman mittavaa lihasmassaa.
-sivustaArvasinkin, että näistä kommentoijista monet ovat naisia. Miehiä tokkopa haittaa tai ainakaan joitain, jos nainen ei jaksa nostaa 10-20 kiloa rautaa tai kantaa painavia kauppakasseja ilma, että täytyy joskus pysähtyä tai että hikipisarat alkaa tippua selästä. Mutta kyllä nainenkin voi jaksaa nostaa paljon rautaa, jos on harjoitellut ensin paljon. Itseäni punttien nosto ei kiinnosta. En mää ookaan fyysisesti hirveän voimakas, mutta sitkeydellä menen eteenpäin esim. kun joskus kannan vaikka vähän painavampia kauppakasseja kaupasta tai jotain muuta. Mutta liian painavia ei mun pidä kovin paljon kantaa.
Anonyymi kirjoitti:
-sivustaMää oon aika sitkeähenkinen ihminen ja en sairastu kovin usein. Flunssakin oli viimeksi 2019. Kyllä mussa henki pihisee ja elän varmaan vanhaksi (no, ei sitä koskaan tiedä, mutta ainakin isän puolen suvussa on eletty vanhaks ja mummo eli äidin äiti on myös samanlainen sitkeähenkinen ja harvoin sairastuva ja on nyt 86). Rautaa ei tartte nostaa, mutta ainakin olis hyvä kävellä joskus ja venytellä ja pitää muistia yllä kuten tekemällä sanaristikoita ja vaikka lukemalla. Paljon kasviksia ja vähän vähemmän lihaa ja muistaa juoda vettä. Kyllä sitten ainakin jotenkin pärjää.
Anonyymi kirjoitti:
Vähän menee ehkä joo turinatiimittelyksi mutta eipä tuo haittaa, onpahan kommentteja kuitenkin. Tuohon kahvakuulajuttuun toteisin että on ne oikeasti voineet olla useammankin kilon kuulat, näyttäneet vain pieniltä niin sulle jäänyt mielikuva ettei olisi ollut kuin kilon pari. Muistaakseni raudan ominaispaino on liki kahdeksan kiloa kuutidesimetri, eli 10cm x10cm x 10cm mähköle on sen verran, tarkistin eli 7,87kg, niin jos on kokorautainen puntti ei siinä kummoiset pallukat ole päissä niin on jo yli 5kg.
-harmiseikirj-Juu, saattaa olla, että luulin niitä kahden tai kolmen kilon painoiksi. Pienimmät oli kyllä pienen näköisiä, mutta ehkä painavampia kuin muutama kilo. Ja ainakin osa oli rautaa tai muuta metallia. Ei noussu maasta senttiäkään. Aika painavia oli.
No, mää en kyllä enää välittäis kauheesti jutella näistä kahvakuulista ja siitä miten paljon jaksan kantaa mitäkin yms. Jaksan mitä jaksan ja sillä selvä. Joku toinen jaksaa kantaa enemmän, joku vähemmän. Ihminen on tässäkin suhteessa yksilö. Ei kaikkien tarvitse jaksaa saman verran.- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Minäkin jäin tähän suu auki lukemaan, että on sulla kyllä todella huono kunto.
Minä olen jo 13- vuotiaana lapsena, 40 kiloisena, kantanut oman painoni verran taakkaa ihan päivittäin, oli se nyt painava muttei mitenkään raskaan painava. Toki vaikka laiha olinkin, mulla on sitkeän suotallaajan rakenne, ja korvien välissä sama asenne.
Sulle tulee pahoja ongelmia myöhemmässä vaiheessa vanhetessasi, jos jo nyt olet noin heikko. Ihan ehdottomasti kannattaa alkaa parantamaan lihaskuntoa. Jos ei kuntosali nappaa, niin kotonakin pääsee hyvin alkuun kehon painolla. Kuuklella löytyy liikkeitä joka lihasryhmälle.
Mä olen ehkä vähän järkyttynyt...
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Ahha! Täällä sitä heti piipitetään... 💪
xLiner - Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Arvasinkin, että näistä kommentoijista monet ovat naisia. Miehiä tokkopa haittaa tai ainakaan joitain, jos nainen ei jaksa nostaa 10-20 kiloa rautaa tai kantaa painavia kauppakasseja ilma, että täytyy joskus pysähtyä tai että hikipisarat alkaa tippua selästä. Mutta kyllä nainenkin voi jaksaa nostaa paljon rautaa, jos on harjoitellut ensin paljon. Itseäni punttien nosto ei kiinnosta. En mää ookaan fyysisesti hirveän voimakas, mutta sitkeydellä menen eteenpäin esim. kun joskus kannan vaikka vähän painavampia kauppakasseja kaupasta tai jotain muuta. Mutta liian painavia ei mun pidä kovin paljon kantaa.
Yksi syy miksi itse olen mm. nostanut painoja hyvin nuoresta on, että olen joutunut työssäni selviytymään uhkaavista tilanteista miessukupuolen edustajien kanssa. Vaikka noista tilanteista on aina selvinnyt puhumalla, tuo voima varmuutta. Uskoisin kyllä kuten sanot, että ainakaan noita kyseisiä miehiä ei olisi haitannut jos naiset olisivat fyysisesti hyvinkin heikkoja.
En ajatellutkaan, että olisit huonossa kunnossa. Hienoa on, jos harrastaa sellaista liikuntamuotoa josta pitää, pääasia että liikkuu jotenkin omin lihasvoimin. Tarkoitus oli vain huomauttaa, ettei nainen väistämättä ole edes se fyysisesti heikompi sukupuoli. On hyvä huomata, viitaten jälkimmäiseen kommenttiisi, että useiden meistä isovanhemmat ovat tehneet ikänsä fyysisesti raskasta työtä, sinun isoäitisikin ehkä. Siinä ei enää kuntosalille niin olisi ollut tarvettakaan.
-se sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Niin, ja koskisiko tämä velvollisuus myös maahanmuuttajanaisia, islaminuskoisia naisia, miehestä naiseksi muuttuneita naisia ym. ?
Anonyymi kirjoitti:
Yksi syy miksi itse olen mm. nostanut painoja hyvin nuoresta on, että olen joutunut työssäni selviytymään uhkaavista tilanteista miessukupuolen edustajien kanssa. Vaikka noista tilanteista on aina selvinnyt puhumalla, tuo voima varmuutta. Uskoisin kyllä kuten sanot, että ainakaan noita kyseisiä miehiä ei olisi haitannut jos naiset olisivat fyysisesti hyvinkin heikkoja.
En ajatellutkaan, että olisit huonossa kunnossa. Hienoa on, jos harrastaa sellaista liikuntamuotoa josta pitää, pääasia että liikkuu jotenkin omin lihasvoimin. Tarkoitus oli vain huomauttaa, ettei nainen väistämättä ole edes se fyysisesti heikompi sukupuoli. On hyvä huomata, viitaten jälkimmäiseen kommenttiisi, että useiden meistä isovanhemmat ovat tehneet ikänsä fyysisesti raskasta työtä, sinun isoäitisikin ehkä. Siinä ei enää kuntosalille niin olisi ollut tarvettakaan.
-se sivustaEi naisten tartte olla heikompia kuin miehet. En kuitenkaan ala mitään 10-20 kilon puntteja nostelemaan. Sillä saan vaan niskan ja hartiat huonoon kuntoon.
Hyvä, etten ajatellut mun olevan ihan rapakunnossa, niin kuin jotkut täällä =)Anonyymi kirjoitti:
Minäkin jäin tähän suu auki lukemaan, että on sulla kyllä todella huono kunto.
Minä olen jo 13- vuotiaana lapsena, 40 kiloisena, kantanut oman painoni verran taakkaa ihan päivittäin, oli se nyt painava muttei mitenkään raskaan painava. Toki vaikka laiha olinkin, mulla on sitkeän suotallaajan rakenne, ja korvien välissä sama asenne.
Sulle tulee pahoja ongelmia myöhemmässä vaiheessa vanhetessasi, jos jo nyt olet noin heikko. Ihan ehdottomasti kannattaa alkaa parantamaan lihaskuntoa. Jos ei kuntosali nappaa, niin kotonakin pääsee hyvin alkuun kehon painolla. Kuuklella löytyy liikkeitä joka lihasryhmälle.
Mä olen ehkä vähän järkyttynyt...
xLinerKyllä mää kauppakasseja kannan, kannan vaikka olis painaviakin, kun ensinnäkään kukaan ei oo auttamassa. Sitkeästi tallaan katua pitkin kotiovelle. Kuitenkin yleensä käyn kaupassa usemman kerran viikossa enkä osta kerralla niin hirveästi ruokaa, johan saattais mennä hukkaankin, jos ostaisin yli sen mitä syön, joten kantamuksiakaan ei oo niin paljon.
Teininä en ajatellu, että mun pitäis kanniskella mitään tosi painavia taakkoja, että lihasvoima kasvais. Mää kuuntelin silloin klassista ja luin kirjoja enkä aatellu, et pitäis joskus mennä kuntosalille tai jotain.
- Anonyymi
Naisten puolustusvelvollisuus on olemassa jo nyt, mutta vain sodan syttyessä. Olisi ihan kätevää selvittää kuviot yleisillä kutsunnoilla, jokainen tietäisi paikkansa. Eikö sellainen ole jo tulossa?
- Anonyymi
Voisko joku ystävällisesti kopsata tänne nähtäväksi tuon ko. Aaltolan lehtihaastattelun? Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen!
- Anonyymi
Aaltola on vastenmielinen ja myöskin sotahullu, jolla ei ole vuorovaikutustaidot hallussa ollenkaan. Jos hänestä tulisi presidentti, niin Suomikin olisi sodassa alta aikayksikön.
- Anonyymi
No niinpä. Toistaisi cia mantraa niin kauan valtionpäämiehenäkin että lopulta venäjältä palaisi käpy sen juttuihin.
-harmiseikirj-
- Anonyymi
Voi ny jumalauta, ei jatkoon joku ihan perverssi
Kyllähän Aaltola oikeassa mielestäni on. Kutsunnat kaikille. Minusta vain palveluspituuksissa voisi olla enemmänkin vaihtelua ja myös henkilöillä jotka eivät kelpaa sodan ajan tehtäviin voisi olla lyhyt koulutus harmaan vaiheen tehtäviin.
Koska Norppa nyt on saanut täällä huomiota niin saakoon vielä nyt lisää. Jos tuntuu että häntä ei voisi laittaa sodassa lähelle rintamaa voisi hän harmaan vaiheen aikana olla isona apuna esim jalkaväkiryhmälle mikäli osaa ajaa autoa ja käyttää puhelinta. Esim kuukauden koulutus autolla ajamisesta ryhmän tukena ja viestivälineiden käyttö. Auttaa kummasti kun yksi taistelijoista ei ole ratin takana vaan ryhmä voi kokonaisuutena toimia.
Ihan sama minkä kokoista kahvakuulaa saa ilmaan jos vaan rattia jaksaa pyörittää ja puhelimen tangettia painaa niin se rittää.- Anonyymi
Juu, samaa mieltä, kutsunnat kaikille. Varmasti löytyy sopiva tehtävä jokaiselle.
xLiner - Anonyymi
Ei ole kovin looginen tuo sun ehdotus. Jos norppa laitettaisiin rattiin harmaan vaiheen aikana mutta ei taistelutilanteessa siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä kun sitten taistelutilanteessa jouduttaisiin kuitenkin irrottamaan täysin harjoittelematon kuski sieltä taisteluporukoista. Se taas jos siellä harmaassa vaiheessa on kannon nokassa yksi ukko lisää istuskelemassa ei siihenkään tule paljon lisäarvoa.
Pidetään vaan naiset turvassa ja valmiina synnyttämään uutta kansakuntaa sitten kun entisen kansakunnan miehet on likipitäen kaikki tapatettu amerikkalaisten sodassa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kovin looginen tuo sun ehdotus. Jos norppa laitettaisiin rattiin harmaan vaiheen aikana mutta ei taistelutilanteessa siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä kun sitten taistelutilanteessa jouduttaisiin kuitenkin irrottamaan täysin harjoittelematon kuski sieltä taisteluporukoista. Se taas jos siellä harmaassa vaiheessa on kannon nokassa yksi ukko lisää istuskelemassa ei siihenkään tule paljon lisäarvoa.
Pidetään vaan naiset turvassa ja valmiina synnyttämään uutta kansakuntaa sitten kun entisen kansakunnan miehet on likipitäen kaikki tapatettu amerikkalaisten sodassa.
-harmiseikirj-Kotirintamallakin on hommia vaikka kuinka! Kaikki sodan ajan tehtävät eivät ole etulinjassa.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotirintamallakin on hommia vaikka kuinka! Kaikki sodan ajan tehtävät eivät ole etulinjassa.
xLinerJoo on ja niitähän ansiokkaasti naiset viime sodassa hoitivatkin ihan ilman kutsuntojakin, hoitavat varmaan tulevassakin sodassa. Nythän vaan tässä Aaltolan lobbauksessa onkin kyse siitä että myös naiset halutaan asevelvollisuuden piiriin, epäilemättä usasta tullut komento, jotta sitten kun miehet itärintamalla loppuu voidaan pakottaa Suomen naisetkin tykkitulen alle uhrattaviksi.
Anonyymi kirjoitti:
Joo on ja niitähän ansiokkaasti naiset viime sodassa hoitivatkin ihan ilman kutsuntojakin, hoitavat varmaan tulevassakin sodassa. Nythän vaan tässä Aaltolan lobbauksessa onkin kyse siitä että myös naiset halutaan asevelvollisuuden piiriin, epäilemättä usasta tullut komento, jotta sitten kun miehet itärintamalla loppuu voidaan pakottaa Suomen naisetkin tykkitulen alle uhrattaviksi.
-harmiseikirj-Kyllä se olis hyvä selvittää etukäteen kuka mitäkin osaa, missä ja mikä on sodanajan paikka. Kaikille jonkinlainen peruskoulutus selviämisestä. Eihän nykyajan uusavuttomat osaa edes mettään kakata.
Ei armeijan käyminen ole pakollinen miehillekään. Yhtälailla voidaan pyytää naiset kutsuntoihin. Naisissa on nytkin niitä jotka tarttuvat mieluummin aseeseen kuin soppakauhaan.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se olis hyvä selvittää etukäteen kuka mitäkin osaa, missä ja mikä on sodanajan paikka. Kaikille jonkinlainen peruskoulutus selviämisestä. Eihän nykyajan uusavuttomat osaa edes mettään kakata.
Ei armeijan käyminen ole pakollinen miehillekään. Yhtälailla voidaan pyytää naiset kutsuntoihin. Naisissa on nytkin niitä jotka tarttuvat mieluummin aseeseen kuin soppakauhaan.
xLinerVapaassa yhteiskunnassa tulisi pyrkiä vähentämään kaikenlaista ihmisten kiusaamista, kontrollointia ja byrokratiaa, ei lisäämään sitä. Kyllä ne osaamisasiat ja muut on selvitettävissä ihan ammatti- ja koulutustaustoista sekä terveystiedoista, ei sen vuoksi tarvitse raahata jonnekin tilaisuuteen pönöttämään joka ei vaikuta mitenkään mihinkään. Ne naisista jotka tahtoo tarttua aseeseen voivat jo ihan nykyäänkin hakeutua asepalvelukseen, ne jotka ei tahdo tuskin mieltään muuttaisivat vaikka olisi kutsunnatkin. Aaltolan ja usan tahto on tietenkin että saataisiin asepalvelus pakolliseksi kaikille naisillekin jotta riittää tykinruokaa syötettäväksi taisteluihin.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se olis hyvä selvittää etukäteen kuka mitäkin osaa, missä ja mikä on sodanajan paikka. Kaikille jonkinlainen peruskoulutus selviämisestä. Eihän nykyajan uusavuttomat osaa edes mettään kakata.
xLinerNiin ja se vielä että järkevä yhteiskunta pyrkisi rauhaan, luomaan sellaisia suhteita naapureihin että rauha säilyy ja kaikilla on hyvä olla, ei sotaan kuten teki Ukraina päästäessään usan häärimään mailleen ja kuten näyttää nyt pieni Suomikin sotahulluudessaan tekevän, valmistelee itseään sodan tuottamiin ruumiisiin ihan todenteolla:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f74569d9-7396-46d8-94cc-3478b9e877a0
Anonyymi kirjoitti:
Vapaassa yhteiskunnassa tulisi pyrkiä vähentämään kaikenlaista ihmisten kiusaamista, kontrollointia ja byrokratiaa, ei lisäämään sitä. Kyllä ne osaamisasiat ja muut on selvitettävissä ihan ammatti- ja koulutustaustoista sekä terveystiedoista, ei sen vuoksi tarvitse raahata jonnekin tilaisuuteen pönöttämään joka ei vaikuta mitenkään mihinkään. Ne naisista jotka tahtoo tarttua aseeseen voivat jo ihan nykyäänkin hakeutua asepalvelukseen, ne jotka ei tahdo tuskin mieltään muuttaisivat vaikka olisi kutsunnatkin. Aaltolan ja usan tahto on tietenkin että saataisiin asepalvelus pakolliseksi kaikille naisillekin jotta riittää tykinruokaa syötettäväksi taisteluihin.
-harmiseikirj-Ihan tasa-arvonkin vuoksi, kaikki sukupuolet kuntsuntoihin.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-No harmaassa vaiheessa voidaan mennä pakettiautolla miltei perille mutta toisitilanteessa me jalkaudutaan kauempana kohteesta ja auto sitten vain jää itsekseen odottamaan, Molemmissa tapauksissa kohteeseen mennään täydellä porukalla.
Toinen vaihtoehto on että ollaan järeämmällä kalustolla jolloin meillä on parempi suoja ja tukiase käytössä. Niihin laitteisiin tarvii jo pidemmän koulutuksen.
Eli kyllä olisi Norpalle tilausta- Anonyymi
M184 kirjoitti:
No harmaassa vaiheessa voidaan mennä pakettiautolla miltei perille mutta toisitilanteessa me jalkaudutaan kauempana kohteesta ja auto sitten vain jää itsekseen odottamaan, Molemmissa tapauksissa kohteeseen mennään täydellä porukalla.
Toinen vaihtoehto on että ollaan järeämmällä kalustolla jolloin meillä on parempi suoja ja tukiase käytössä. Niihin laitteisiin tarvii jo pidemmän koulutuksen.
Eli kyllä olisi Norpalle tilaustaKyllä ei norppa lähde teidän typeriin sotaleikkeihin. Vai että jonnekin jontkaan kyhjöttämään autoon ihan vain siksi että paksukaiset pääsee lähemmäs kohdetta. Kyllä sitä voi jo harjoitusaikana jalkautua siellä kauempana, se on vain terveellistä.
-harmiseikirj-
- Anonyymi
Eikö tuo ole käynyt inttiä? Sitten aaltola kipinkapin käymään se, että voi vaatia sitä muiltakin? Olkoot nyt minkälaisen ajatushautomon/thinktankin jäsen tahtoo. Osaa tässä yhteiskunnassa muutkin käyttää sanoja "lienee", "luultavasti", "ehkä". Toki saahan tämä ikuisuusaihe naisten hyödyntämisestä kriisiaikana mediaseksikästä näkyvyyttä usan käsikassaran julistamana.
- Anonyymi
Ei ole kun ensin oli nuorena inttiä paossa amerikoissa ja sitten sillä oli joku aivokasvain joka epäilemättä isolla kustannuksella usa:ssa leikattiin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Aaltola
Kun tiedetään miten kalliita usassa tuollaiset leikkaukset ovat itse ainakin haluaisin tietää mahdollisesti tulevan presidentin riippuvuuksista sinnepäin, mistä rahat leikkaukseen tulivat? Tuskin itse maksoi ja Aaltolan natolobbaaminen laittaa vahvasti epäilemään että sieltäpäin on kaikenlaista hyvää tullut jota nyt sitten maksaa takaisin. Melko nuorena mm. professuuri ja tutkijuus arvostetuissa yliopistoissa varmaan ihan kohtuullisella korvauksella, jotenkin vaikea kuvitella että noihin voisi Suomesta ihan omilla ansioilla ponnistaa ilman ulkopuolista tukea. Jos joku meidän poliitikko olisi Venäjällä saanut vastaavanlaisia etuuksia niistä kyllä olisi jo noussut melkoiset paskamyrskyt varmaan, no toki aika laimeasti Lipposista ja muista on kirjoiteltu mutta niidenkin näkyvimmät edut tulivat poliiitikon uran jälkeen, Aaltola taas kävi ensin nauttimassa amerikan mannaa ja jännä ettei siitä on julkisuudessa oltu ihan hys hys.
-harmiseikirj-
Uhrataanhan ne jokatapauksessa...
Jos suostuttais Venäjän vallan alle, niin eipä siellä naisilla hääppöiset olot olisi.
Venäjällä ihmiset ei kansana merkkaa muuta kun työnrekijöitä ja tykinruokaa.- Anonyymi
Kummasti siellä vaan 82% kansasta on ihna tyytyväisiä eloonsa, jopa onnellisia :)
https://tass.com/society/1591219
""Maaliskuun kyselyssä enemmistö venäläisistä sanoi olevansa onnellinen - 82 % - joista kolmasosa - 35 % - on ehdottomasti onnellisia ja 47 % hieman onnellisia. Onnettomien venäläisten osuus on 14 %", kyselyn tekijät sanoivat. "
https://www.statista.com/statistics/896181/putin-approval-rating-russia/
"Elokuussa 2023 kahdeksan kymmenestä prosentista venäläisistä hyväksyi Venäjän presidentin Vladimir Putinin toiminnan. Suosio oli kolme prosenttia korkeampi kuin syyskuussa 2022, jolloin luku laski osittaisen mobilisoinnin jälkeen maassa. Venäjän hyökättyä Ukrainaan helmikuun 2022 lopussa hyväksyntä nousi. Kevään 2020 COVID-19-sulun aikana luku laski."
Saathan sinä polkea jalkaa ja itsellesi uskotella kaikenlaista mikä ei ole totta.
"Venäjällä ihmiset ei kansana merkkaa muuta kun työnrekijöitä ja tykinruokaa." tuo pitää paremmin paikkansa jo Suomen kohdalla, korjataan siis "Suomessa ihmiset ei kansana merkkaa muuta kun työntekijöitä ja tykinruokaa.", näin se nyt menee ja aika tyhmä pitää olla jos ei sitä ymmärrä.
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti siellä vaan 82% kansasta on ihna tyytyväisiä eloonsa, jopa onnellisia :)
""Maaliskuun kyselyssä enemmistö venäläisistä sanoi olevansa onnellinen - 82 % - joista kolmasosa - 35 % - on ehdottomasti onnellisia ja 47 % hieman onnellisia. Onnettomien venäläisten osuus on 14 %", kyselyn tekijät sanoivat. "
"Elokuussa 2023 kahdeksan kymmenestä prosentista venäläisistä hyväksyi Venäjän presidentin Vladimir Putinin toiminnan. Suosio oli kolme prosenttia korkeampi kuin syyskuussa 2022, jolloin luku laski osittaisen mobilisoinnin jälkeen maassa. Venäjän hyökättyä Ukrainaan helmikuun 2022 lopussa hyväksyntä nousi. Kevään 2020 COVID-19-sulun aikana luku laski."
Saathan sinä polkea jalkaa ja itsellesi uskotella kaikenlaista mikä ei ole totta.
"Venäjällä ihmiset ei kansana merkkaa muuta kun työnrekijöitä ja tykinruokaa." tuo pitää paremmin paikkansa jo Suomen kohdalla, korjataan siis "Suomessa ihmiset ei kansana merkkaa muuta kun työntekijöitä ja tykinruokaa.", näin se nyt menee ja aika tyhmä pitää olla jos ei sitä ymmärrä.
-harmiseikirj-Tass.com!! 🤣🤣🤣
xLiner Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Täällä on aiemminkin ihannoitu tuota naapuria. Joskus 1920-1936 siellä rakennettiin kovasti ihanneyhdyskuntaa suomalaisten punaisten toimesta...käyppäs kysymässä heidän jälkeläisten mielipiteitä myös galuppina....ainiin? Eihän heitä ole, kun piti puhdistaa maata. 😆
Eikun vaan lähde sinä vetämään sinne uutta tulemista. 😁
Rauhan Venäjää. 🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Täällä on aiemminkin ihannoitu tuota naapuria. Joskus 1920-1936 siellä rakennettiin kovasti ihanneyhdyskuntaa suomalaisten punaisten toimesta...käyppäs kysymässä heidän jälkeläisten mielipiteitä myös galuppina....ainiin? Eihän heitä ole, kun piti puhdistaa maata. 😆
Eikun vaan lähde sinä vetämään sinne uutta tulemista. 😁
Rauhan Venäjää. 🤣Ei ole mistään ihannoinnista kyse vaan yritetään selittää teille parille tomppelille ettei siellä rajan takana niin hirveää ole kuin kuvittelette, jotkut asiat on huonommin kuin täällä ja jotkut asiat paremmin, keskimäärin aika samanlaista tavallisen kansalaisen elo. Sulla ja linjerillä tuntuu olevan kuvitelma että olisi niin kuin jossain pohjois-koreassa, jota taas eurooppa ja Suomi on alkanut pikkuhiljaa muistuttaa kaikkine kontrollointineen mitä täällä nykyään harjoitetaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mistään ihannoinnista kyse vaan yritetään selittää teille parille tomppelille ettei siellä rajan takana niin hirveää ole kuin kuvittelette, jotkut asiat on huonommin kuin täällä ja jotkut asiat paremmin, keskimäärin aika samanlaista tavallisen kansalaisen elo. Sulla ja linjerillä tuntuu olevan kuvitelma että olisi niin kuin jossain pohjois-koreassa, jota taas eurooppa ja Suomi on alkanut pikkuhiljaa muistuttaa kaikkine kontrollointineen mitä täällä nykyään harjoitetaan.
-harmiseikirj-Venäjän vapaus... Vapaapudotuksia ikkunoista ja taivaalta 🤣
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän vapaus... Vapaapudotuksia ikkunoista ja taivaalta 🤣
xLinerJos nyt muutama rötösukko silloin tällöin ikkunasta kömpelyyttään putoaa onhan se yhteiskunnalle ja sen kunnollisille ihmisille parempi kuin se että paapotaan, annetaan parin vuoden nimellinen tuomio ja rötökset anteeksi ja sitten taas parin vuoden päästä rötöstelyt jatkuu niin kuin ennenkin. Täälläkin on vankiloissa kissanpäiviä viettämässä monta semmoista jotka ihan hyvin joutaisi ikkunasta lipeämään, ei tulisi ikävä :D
Ei ole mistään ihannoinnista kyse vaan yritetään selittää teille parille tomppelille ettei siellä rajan takana niin hirveää ole kuin kuvittelette, jotkut asiat on huonommin kuin täällä ja jotkut asiat paremmin, keskimäärin aika samanlaista tavallisen kansalaisen elo. Sulla ja linjerillä tuntuu olevan kuvitelma että olisi niin kuin jossain pohjois-koreassa, jota taas eurooppa ja Suomi on alkanut pikkuhiljaa muistuttaa kaikkine kontrollointineen mitä täällä nykyään harjoitetaan.
-harmiseikirj-Joo, no en väitäkään, että länsimaailma olisi unelmien täyttymys, mutta kyllä se oikeasti on lähempänä sitä, kun Venäjä.
Täällä jos Salen auto törmää jonkun kansalaisen päälle, se kansalainen saa korvauksia. Venäjällä sama toimitettaisiin niin, että allejäänyt putoaisi jostain...vaikka bussilla sillalta...siinä menis muutama sivullinenkin, mutta kumman herkästi siellä vaan eriävät mielipiteet hoidetaan toisella tavalla.
Sinunkin pitäisi opetella sitten vain myötäilemään "isiputtea" ihan kaikessa. Hän on sitten aina oikeassa, et sinä. 😁- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt muutama rötösukko silloin tällöin ikkunasta kömpelyyttään putoaa onhan se yhteiskunnalle ja sen kunnollisille ihmisille parempi kuin se että paapotaan, annetaan parin vuoden nimellinen tuomio ja rötökset anteeksi ja sitten taas parin vuoden päästä rötöstelyt jatkuu niin kuin ennenkin. Täälläkin on vankiloissa kissanpäiviä viettämässä monta semmoista jotka ihan hyvin joutaisi ikkunasta lipeämään, ei tulisi ikävä :D
-harmiseikirj-Venäjällä heitä poistuu ikkunoista, usassa heille nimellistuomion jälkeen rakennetaan vankilaan erillinen hotellitason "selli", missä käyvät viikonloppuna istumassa "tuomiotaan" ja arkipäivät menee toimistohommissa. Mihin sen rajan vetäisi.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo, no en väitäkään, että länsimaailma olisi unelmien täyttymys, mutta kyllä se oikeasti on lähempänä sitä, kun Venäjä.
Täällä jos Salen auto törmää jonkun kansalaisen päälle, se kansalainen saa korvauksia. Venäjällä sama toimitettaisiin niin, että allejäänyt putoaisi jostain...vaikka bussilla sillalta...siinä menis muutama sivullinenkin, mutta kumman herkästi siellä vaan eriävät mielipiteet hoidetaan toisella tavalla.
Sinunkin pitäisi opetella sitten vain myötäilemään "isiputtea" ihan kaikessa. Hän on sitten aina oikeassa, et sinä. 😁Täällä jos salen auto törmää jonkun päälle se uhri uuden terrorismilain nojalla tuomitaan terroristiksi joka yritti iskua ja lennätetään johonkin usalaisten quantanamon nykyiseen vastineeseen josta se ei ikinä tule pääsemään pois.
Täällä jos salen auto törmää jonkun päälle se uhri uuden terrorismilain nojalla tuomitaan terroristiksi joka yritti iskua ja lennätetään johonkin usalaisten quantanamon nykyiseen vastineeseen josta se ei ikinä tule pääsemään pois.
-harmiseikirj-No ei varmalla. Kun Suomi on oikeusvaltio. Täällä lait on kansalaisia varten, ei johtajaa/johtajia varten. 😁
- Anonyymi
Naiset olivat tiukasti mukana Suomen sodissa (Lotat, pikkulotat), tuhansia vapaaehtoisia. Ilman sitä oltaisiin Venäjän vallan alla.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset olivat tiukasti mukana Suomen sodissa (Lotat, pikkulotat), tuhansia vapaaehtoisia. Ilman sitä oltaisiin Venäjän vallan alla.
- SheenaSitä minä näille olen yrittänyt selittää että ww2.ssakin naiset hoitivat tonttinsa kunnialla monin paikoin varmasti paremmin kuin miehet ihan ilman asevelvollisuuksiakin. Ei ole pakko kaikkia heittää tykkitulen syötäväksi kun on niin paljon kaikenlaistakin muuta tehtävää.
Sitä minä näille olen yrittänyt selittää että ww2.ssakin naiset hoitivat tonttinsa kunnialla monin paikoin varmasti paremmin kuin miehet ihan ilman asevelvollisuuksiakin. Ei ole pakko kaikkia heittää tykkitulen syötäväksi kun on niin paljon kaikenlaistakin muuta tehtävää.
-harmiseikirj-Ei se asepalvelus aina tarkoitakkaan, että sinne eturiviin tarttis mennä. Armeijassa on muitakin hommia.
Nytten kun ei lottia ole, niin osa naisista tykkäisikin käydä intin. Ja osa heistä varmaan on taistelijoinakin parempia kuin osa miehistä.
Parempi vaan, että Suomen armeijassa olisi motivoituneita sotilaita, olivatpahan he naisia tai miehiä sitten. Ajat ovat muuttuneet, olisi aika armeijankin muuttua sen mukana.Anonyymi kirjoitti:
- SheenaEittämättä tärkeä osa Suomen sotahistoriaa.
Disseisback kirjoitti:
Ei se asepalvelus aina tarkoitakkaan, että sinne eturiviin tarttis mennä. Armeijassa on muitakin hommia.
Nytten kun ei lottia ole, niin osa naisista tykkäisikin käydä intin. Ja osa heistä varmaan on taistelijoinakin parempia kuin osa miehistä.
Parempi vaan, että Suomen armeijassa olisi motivoituneita sotilaita, olivatpahan he naisia tai miehiä sitten. Ajat ovat muuttuneet, olisi aika armeijankin muuttua sen mukana.Kyllä Suomessa edelleen toimivat mm. Lottaperinneliitto, Lotra Svärd säätiö ja Naisten Valmiusliitto järjestäen mm. valmiuskursseja yhdessä MPK:n kanssa. Toki nuorten naisten kiinnostus suorittaa asepalvelus on myös kasvanut. - Vuonna 2022 palveluksen aloitti 1211 naista, mikä oli myös historian korkein lukema. - Suomessa lienee jo 13000 asepalveluksen suorittanutta naista 👍
Suomessa käytyjen sotien aikana ei pidä unohtaa myöskään naisia, jotka hoitivat kodit, karjatilat ja maanviljelyksen, kun miehet olivat rintamalla. Näin Suomessakin säilyi omavaraisuutta elintarviketuotannon suhteen.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ei se asepalvelus aina tarkoitakkaan, että sinne eturiviin tarttis mennä. Armeijassa on muitakin hommia.
Parempi vaan, että Suomen armeijassa olisi motivoituneita sotilaita, olivatpahan he naisia tai miehiä sitten. Ajat ovat muuttuneet, olisi aika armeijankin muuttua sen mukana.Ne jotka tykkää käydä intin niillä on siihen jo nyt mahdollisuus. Aaltolan ja usan agenda vain on saada kaikki tai mahdollisimman monta tapettavaksi.
-harmiseikirj- Xena-183 kirjoitti:
Kyllä Suomessa edelleen toimivat mm. Lottaperinneliitto, Lotra Svärd säätiö ja Naisten Valmiusliitto järjestäen mm. valmiuskursseja yhdessä MPK:n kanssa. Toki nuorten naisten kiinnostus suorittaa asepalvelus on myös kasvanut. - Vuonna 2022 palveluksen aloitti 1211 naista, mikä oli myös historian korkein lukema. - Suomessa lienee jo 13000 asepalveluksen suorittanutta naista 👍
Suomessa käytyjen sotien aikana ei pidä unohtaa myöskään naisia, jotka hoitivat kodit, karjatilat ja maanviljelyksen, kun miehet olivat rintamalla. Näin Suomessakin säilyi omavaraisuutta elintarviketuotannon suhteen.Mä muistelin, että Nl pakotti Lottajärjestön lopetuksen...mutta jospa sen sit on saanut perustaa uudelleen...🤔
Anonyymi kirjoitti:
Ne jotka tykkää käydä intin niillä on siihen jo nyt mahdollisuus. Aaltolan ja usan agenda vain on saada kaikki tai mahdollisimman monta tapettavaksi.
-harmiseikirj-No ei se sitä tarkoita, mutta samalla vois kriteerejä nostaa. Valikoitais paras aines, ja vellihousut vois jäädä nenää kaivamaan kotiin.
Koko kutsuntajuttu pitäis myllätä uusiksi ja vaikka joukkoja tulisi vähempi kuin ennen, se olisi motivoituneempaa. Lisäksi intistä saisi pisteitä koulutuksiin tms.
Kyllä tämä nykysysteemi on jo auttamatta vanha, eikä palvele ketään.Disseisback kirjoitti:
No ei se sitä tarkoita, mutta samalla vois kriteerejä nostaa. Valikoitais paras aines, ja vellihousut vois jäädä nenää kaivamaan kotiin.
Koko kutsuntajuttu pitäis myllätä uusiksi ja vaikka joukkoja tulisi vähempi kuin ennen, se olisi motivoituneempaa. Lisäksi intistä saisi pisteitä koulutuksiin tms.
Kyllä tämä nykysysteemi on jo auttamatta vanha, eikä palvele ketään.Ja perun jo puheitani... ei tarvitse olla vellihousukaan, kun jos kroppa tai pää ei kestä, niin sit ei.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ei se sitä tarkoita, mutta samalla vois kriteerejä nostaa. Valikoitais paras aines, ja vellihousut vois jäädä nenää kaivamaan kotiin.
Kyllä tämä nykysysteemi on jo auttamatta vanha, eikä palvele ketään.Nytkö olet siis täysin erim mieltä kuin Aaltola joka haluaa lisätä sotilaiden määrää sinä taas vähentää? En usko että se amerikan suunnitelmiin sopii, ne on ukrainassakin nähneet miten paljon sota syö sotilaita, Ukrainaltakin kuollut jo ainakin 400 000, Suomessa jos kovin tarkkaan aletaan valkkaamaan ei saada edes sitä määrää kokoon.
-harmiseikirj- Disseisback kirjoitti:
Mä muistelin, että Nl pakotti Lottajärjestön lopetuksen...mutta jospa sen sit on saanut perustaa uudelleen...🤔
Kyllä se järjestö lopetettiinkin ja asiasta oltiin kymmenet vuodet hiljaa, mutta Rintamanaisten liitto (jonka jäsenistä suurin osa oli lottia) perustettiin 1980 ja uusi Lotta-yhdistys perustettiin pääkaupunkiseudulle 1992. 👍
Historiaa: Yhdistysrekisteri ei hyväksynyt sen nimeksi Lotta-yhdistystä, vaan ehdottivat nimeksi Lottaperinne-yhdistystä. 🙂 Kun sitten näitä vastaavia yhdistyksiä alkoi syntyä muuallekin Suomeen kuin sieniä sateella, syntyi 1993 Lottaperinneliitto kattojärjestöksi näille Lottaperinneyhdistyksille.Anonyymi kirjoitti:
Nytkö olet siis täysin erim mieltä kuin Aaltola joka haluaa lisätä sotilaiden määrää sinä taas vähentää? En usko että se amerikan suunnitelmiin sopii, ne on ukrainassakin nähneet miten paljon sota syö sotilaita, Ukrainaltakin kuollut jo ainakin 400 000, Suomessa jos kovin tarkkaan aletaan valkkaamaan ei saada edes sitä määrää kokoon.
-harmiseikirj-Täältä löytyy sen mitä löytyy. Turha se on suoranaisesti pakottaakaan.
Uusiksi vaan koko systeemi ja tehokkuutta enemmän kuin määrää. Samalla voisi harjoituspohjaisesti myös linnoittaa Itärajaa. Eipähän tarvittaessa tarvitsisi kyhäillä hätäseltään. 😁Xena-183 kirjoitti:
Kyllä se järjestö lopetettiinkin ja asiasta oltiin kymmenet vuodet hiljaa, mutta Rintamanaisten liitto (jonka jäsenistä suurin osa oli lottia) perustettiin 1980 ja uusi Lotta-yhdistys perustettiin pääkaupunkiseudulle 1992. 👍
Historiaa: Yhdistysrekisteri ei hyväksynyt sen nimeksi Lotta-yhdistystä, vaan ehdottivat nimeksi Lottaperinne-yhdistystä. 🙂 Kun sitten näitä vastaavia yhdistyksiä alkoi syntyä muuallekin Suomeen kuin sieniä sateella, syntyi 1993 Lottaperinneliitto kattojärjestöksi näille Lottaperinneyhdistyksille.Aha... no nytpä tiedän tuonkin. 😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Täältä löytyy sen mitä löytyy. Turha se on suoranaisesti pakottaakaan.
Uusiksi vaan koko systeemi ja tehokkuutta enemmän kuin määrää. Samalla voisi harjoituspohjaisesti myös linnoittaa Itärajaa. Eipähän tarvittaessa tarvitsisi kyhäillä hätäseltään. 😁Tuossa nyt on se ongelma että sinun ja usan intressit ei ole yhteneväisiä. Sinä kannatit natoa kuvitellen että nato käytännössä usa tuo tänne joukkojaan sotimaan, kiva haave kieltämättä, mutta käytännössä se menee niin että nato ja usa tarvitsi tykinruokaa venäjän härkkimiseen ja sehän pääsi tavoitteeseensa. Jatkossa sinun toiveet ja haaveet ei ole sillä tavalla enää merkittäviä kun ollaan jo jäseniä, sensijaan usan toiveet tullaan toteuttamaan hyvällä tai pahalla kun itsenäinen päätäntävalta on jo myyty. USA ei missään tapauksessa tule suostumaan minkäänlaisiin joukkojen karsimiseen, sensijaan se painostaa lisäämään niitä kuten jo Aaltolan sen asiamiehen puheista näemme.
Tuossa nyt on se ongelma että sinun ja usan intressit ei ole yhteneväisiä. Sinä kannatit natoa kuvitellen että nato käytännössä usa tuo tänne joukkojaan sotimaan, kiva haave kieltämättä, mutta käytännössä se menee niin että nato ja usa tarvitsi tykinruokaa venäjän härkkimiseen ja sehän pääsi tavoitteeseensa. Jatkossa sinun toiveet ja haaveet ei ole sillä tavalla enää merkittäviä kun ollaan jo jäseniä, sensijaan usan toiveet tullaan toteuttamaan hyvällä tai pahalla kun itsenäinen päätäntävalta on jo myyty. USA ei missään tapauksessa tule suostumaan minkäänlaisiin joukkojen karsimiseen, sensijaan se painostaa lisäämään niitä kuten jo Aaltolan sen asiamiehen puheista näemme.
-harmiseikirj-Höpöhöpö. 😁
- Anonyymi
Aaltola on pohtinut sitä pitäisikö Suomen irtisanoutua jalkaväkimiinojen kieltosopimuksesta jolla Halonen lunasti hienon viran YK:ssa. Tämä riittää minulle syyksi äänestää Aaltolaa. Ensimmäinen joka uskaltaa kiinnittää huomiota tähän järjettömään sopimukseen.
- Anonyymi
Pidetään mielessä, että oikeassa sodassa naiset ovat aina olleet mukana tavalla tai toisella. Kun miehet on rintamalla, naiset hoitavat kaiken muun mitä pitää hoitaa. Kaikki eivät voi olla rintamalla.
Nainen on edelleen fyysisesti heikompi kuin mies; saman kokoiset mies ja nainen; mies on kymmeniä prosentteja vahvempi. Sodassa tarvitaan ennenkaikkea fyysistä voimaa ja jaksamista.
- Sheena Nyt sitten olis pyyntö, ettei mun alkuperäisen kommentin alle enää kommentoitais, ei ainakaan kahvakuulista ja mun jaksamisesta. En halua, että mun viestiboksi turhaan tukkeutuu. Kommentoikaa sitten, kun mulla jotain muuta asiaa johonkin muuhun ketjuun, jos joku haluaa kommentoida. Ja kommentoikaa tähän tosta Aaltolan armeijaa koskevasta jutusta, mun jaksamisen kommentointi ei liity Mika Aaltolaan.
Ei pahalla sanottu edellinen =)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059