Jee, viikonloppu!

Korkkasin juuri oluen ja karjalanpata porisee uunissa. Väsyttää ihan vitusti, mutta ihan sama. Olutta!

50

483

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      😯 Olutta! Eikä...

      Hörpin juuri misokeittoa 😋 ja juon vettä päälle. Alkoholi aiheuttaa heikot unet ja pari päivää huonoa oloa.

      xLiner

      • En yleensä juo alkomahoolia, mutta nyt tekee hillittömästi mieli olutta. Vielä pitäisi jaksaa yksi viikko ennen syyslomaa ja olut antaa voimaa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        En yleensä juo alkomahoolia, mutta nyt tekee hillittömästi mieli olutta. Vielä pitäisi jaksaa yksi viikko ennen syyslomaa ja olut antaa voimaa.

        Onhan siinä energiaa, juu.

        Minäkin saatan ehtiä viikon, parin päästä lomailemaan 😊

        xLiner


    • Hitto! Mä olen unohtanut olueni pakastimeen.. !!!

      • Varo ettei se räjähdä. Minulla räjähti limpparipullo niin, että pakastimen ovi lensi auki sen voimasta.


      • No sulaahan nuo jos on kerennyt jäätyä. Nuoruudesta on muistissa kun talvella kitattiin hileistä bissee ja joskus piti lämmitellä käsissä bissee tai etittävä joku paikka missä sulatella kaljoja että pysty juomaan.😂.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Varo ettei se räjähdä. Minulla räjähti limpparipullo niin, että pakastimen ovi lensi auki sen voimasta.

        No .. eivät olleet kerenneet jäätyä vielä.

        Tuosta räjähdyksestä tuli mieleen kun kerran olin ostanut alkoholitonta shamppakaljaa.. siinähän oli sellainen korkkinen korkki.. ja mä kun ajattelin että se pysyisi siinä pullossa.

        Makoilin sängyllä ja mitä lie tein, kun kuului kamala pamaus ja rysähdys jääkaapista.
        Hitto mikä sotku!
        Olin laittanut sen avatun shamppakaljapullon lappeelteen hyllylle ja se oli pamauttanut sen korkin irti. Ja sitä sokerista litkua oli kaikkialla.

        Jotenkin olin ajatellut, että se kun oli alkoholitonta, että se toimisi kuin limppari. Ehei.. ei tietenkään. Se toimi kuin shamppanja.

        No.. vahingosta viisastuu.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No sulaahan nuo jos on kerennyt jäätyä. Nuoruudesta on muistissa kun talvella kitattiin hileistä bissee ja joskus piti lämmitellä käsissä bissee tai etittävä joku paikka missä sulatella kaljoja että pysty juomaan.😂.

        Kertaalleen jäätynyt olut maistuu huonommalta. Eikä mulla nyt ole mitään hyvää olutta. Ostin sixpackin jos vaikka haluan saunoa tänään. Siihen sopii hyvin laageri.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kertaalleen jäätynyt olut maistuu huonommalta. Eikä mulla nyt ole mitään hyvää olutta. Ostin sixpackin jos vaikka haluan saunoa tänään. Siihen sopii hyvin laageri.

        Juu vaikuttaahan se makuun. Silloin nuorena se ei ollu niin tarkkaa sen kanssa.😄. Laageri sopii saunajuomaks kyllä hyvin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu vaikuttaahan se makuun. Silloin nuorena se ei ollu niin tarkkaa sen kanssa.😄. Laageri sopii saunajuomaks kyllä hyvin.🙂.

        Ite tykkään makustella eri oluita, mutta saunajuomaksi menee just laageri. Suosikkiolueni London Pride taas ei menisi saunassa kirveelläkään uhattuna.
        Se on taas nautiskeluolut, ei janojuoma.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ite tykkään makustella eri oluita, mutta saunajuomaksi menee just laageri. Suosikkiolueni London Pride taas ei menisi saunassa kirveelläkään uhattuna.
        Se on taas nautiskeluolut, ei janojuoma.

        Joo oluita on kyllä niin monenlaisia ja eri tilanteisiin sopivia. Ihan erilaiset oluet voi olla omalla tavallaan hyviä molemmat.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo oluita on kyllä niin monenlaisia ja eri tilanteisiin sopivia. Ihan erilaiset oluet voi olla omalla tavallaan hyviä molemmat.🙂.

        Olet muuten niin oikeassa. Todellakin.
        Aina puhuttu viinien tuntijasta jonkinlaisena erityisen fiininä juttuna.. mut oluissakin on varmaan tuhansia makuja.

        Jokaiseen tilanteeseen luulisi löytyvän oma oluensa. Uskoisin noin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olet muuten niin oikeassa. Todellakin.
        Aina puhuttu viinien tuntijasta jonkinlaisena erityisen fiininä juttuna.. mut oluissakin on varmaan tuhansia makuja.

        Jokaiseen tilanteeseen luulisi löytyvän oma oluensa. Uskoisin noin.

        Joo makuja on vaikka millä tavalla erilaisia ja ihan yhtälailla kuin viineissäkin niin tarvitaan perehtymistä ja opettelua jos meinaa tunnistaa niitä ja tietää niistä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo makuja on vaikka millä tavalla erilaisia ja ihan yhtälailla kuin viineissäkin niin tarvitaan perehtymistä ja opettelua jos meinaa tunnistaa niitä ja tietää niistä.🙂.

        Noin on.
        Minulle on ollut suurena apuna aina joku joka tietää oluista enemmän kuin minä.
        Oluesta voi tehdä vaikka itselleen harrastuksen ihan samalla tavalla kuin viineistäkin.
        Nykyään tuo oluiden besserwisser elämässäni on Rande. Tosin me nähdään niin harvoin ja palstallakaan en ole saanut olutsuosituksia häneltä varmaankaan kuukausiin..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Noin on.
        Minulle on ollut suurena apuna aina joku joka tietää oluista enemmän kuin minä.
        Oluesta voi tehdä vaikka itselleen harrastuksen ihan samalla tavalla kuin viineistäkin.
        Nykyään tuo oluiden besserwisser elämässäni on Rande. Tosin me nähdään niin harvoin ja palstallakaan en ole saanut olutsuosituksia häneltä varmaankaan kuukausiin..

        Jeps.😀. Kyllä helpostikin saa harrastuksen jos haluaa. Rande kyllä varmasti osaa neuvoo tässäkin asiassa uskoisin. Kyllä oluita on aina ollu hauska maistella mutta en mä ikinä oo sillä tavalla opetellut muistamaan niitä makuja.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jeps.😀. Kyllä helpostikin saa harrastuksen jos haluaa. Rande kyllä varmasti osaa neuvoo tässäkin asiassa uskoisin. Kyllä oluita on aina ollu hauska maistella mutta en mä ikinä oo sillä tavalla opetellut muistamaan niitä makuja.😊.

        Sama mulla. Ei riitä intressit.
        Luotan tässäkin asiassa itseäni viisaampiin.


    • Anonyymi

      miten tuollainenkin niin no hassua jollekin tulee kuin varmaankin pikkupirpanalle Parpi, kuin barvbie-girl

    • Tänään vähän (vain elämää) telkkarista.. kera lapset ja saunomista.❤️

      Mukavaa viikonloppua sulle ja olueille😉

      • Kiitos. Vaikka kyllä vaihtaisin oluet omiin lapsiin milloin tahansa. Itsekseen vaan kun on vaikea sikiä.

        Hyvää viikonloppua sinnekin :)


      • Palstakamu kirjoitti:

        Kiitos. Vaikka kyllä vaihtaisin oluet omiin lapsiin milloin tahansa. Itsekseen vaan kun on vaikea sikiä.

        Hyvää viikonloppua sinnekin :)

        Ehkä vielä jonakin päivänä🥰

        Kiitos😊


    • Anonyymi

      hahhah niin jos tytöt opettelvat ohjelmointia ja jotasin c-koodia, menee tietokone sotkukuuun kokonaankin sitten

    • Osasinpa mäkin tehdä karjalan paistia ja panna olutta. Toisaalta rahaa säästyy kun ei mitään syö ja juo pelkkää vettä.

      • Anonyymi

        Muuttaisit omaan kotiin eli etsi oma asunto eli muuta isän ja äidin luota niin vqrmasti äitisi antaa sinulle karjaöanpaistin ohjeen ei se vaikeet ole aikuinwn mies muuta omaan kämppään


    • Anonyymi

      minä voisin olla joskus... mihähän ihmwrrä jollain c-assembly-kielelläkin tekemässä, kysyä että: mitä oikeasti halusit tehdä?

    • Anonyymi

      jo hassua pikku-pirpanasta on tullut nimi:; Parou jyub Barbue,

    • Mulla yks kuiva omenasiideri.

      • Sinähän hurjaksi olet ryhtynyt :D


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sinähän hurjaksi olet ryhtynyt :D

        Juu, vähän repäisin =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, vähän repäisin =D =D

        Nähdäkseni aika paljonkin. =D


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nähdäkseni aika paljonkin. =D

        No, tätä ennen olin ottamatta mitään alkoholia kahteen viikkoon, kun ei tehnyt mieli. Ei mun olis nytjään ollu pakko ottaa mitään, mutta ostinpa sitten tän yhen siideritölkin. Repäisin nyt, kun kerran on viikonloppu =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        No, tätä ennen olin ottamatta mitään alkoholia kahteen viikkoon, kun ei tehnyt mieli. Ei mun olis nytjään ollu pakko ottaa mitään, mutta ostinpa sitten tän yhen siideritölkin. Repäisin nyt, kun kerran on viikonloppu =D =D

        Minäkin repäisin just äsken .. otin vodkaa lime- vadelmasoodalla. Seuraavaksi taidan ottaa perinteisen vodka russianin tai rommikolan.. saas nähdä.

        En mäkään ole kolmeen viikkoon juurikaan ottanut alkomahoolia. Sillain kevyesti naukku silloin tai tällöin.

        Mä vähän niinkuin harrastan tuota alkoholin keräämistä ja otankin naukun silloin tällöin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minäkin repäisin just äsken .. otin vodkaa lime- vadelmasoodalla. Seuraavaksi taidan ottaa perinteisen vodka russianin tai rommikolan.. saas nähdä.

        En mäkään ole kolmeen viikkoon juurikaan ottanut alkomahoolia. Sillain kevyesti naukku silloin tai tällöin.

        Mä vähän niinkuin harrastan tuota alkoholin keräämistä ja otankin naukun silloin tällöin.

        Sää oot sellainen sivistynyt alkoholin juoja. Hyvä hyvä =) Kuulostaa hyvältä toi vodka lime-vadelmasoodalla, mutta rommikola ei. Mää tykkään rommista ilman mitään lisukkeita, tosin en juo teräsviä kuin tosi tosi harvoin. Yleensä jos joskus otan alkoholia, niin se on olutta tai siideriä, joskus viiniä ja yhen tölkin tai pullon ja viiniä noin 1-3 lasia.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää oot sellainen sivistynyt alkoholin juoja. Hyvä hyvä =) Kuulostaa hyvältä toi vodka lime-vadelmasoodalla, mutta rommikola ei. Mää tykkään rommista ilman mitään lisukkeita, tosin en juo teräsviä kuin tosi tosi harvoin. Yleensä jos joskus otan alkoholia, niin se on olutta tai siideriä, joskus viiniä ja yhen tölkin tai pullon ja viiniä noin 1-3 lasia.

        Mikä rommi?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää oot sellainen sivistynyt alkoholin juoja. Hyvä hyvä =) Kuulostaa hyvältä toi vodka lime-vadelmasoodalla, mutta rommikola ei. Mää tykkään rommista ilman mitään lisukkeita, tosin en juo teräsviä kuin tosi tosi harvoin. Yleensä jos joskus otan alkoholia, niin se on olutta tai siideriä, joskus viiniä ja yhen tölkin tai pullon ja viiniä noin 1-3 lasia.

        Siis sun suosikkisi?

        Meinaan kun ite tykkään kovasti erilaisista rommeista...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mikä rommi?

        En tiedä eri rommimerkkejä, mutta ehkä enemmän tumma rommi kuin kirkasvärinen.


      • Norppa83 kirjoitti:

        En tiedä eri rommimerkkejä, mutta ehkä enemmän tumma rommi kuin kirkasvärinen.

        Itse olen maustettujen rommien ystävä. Nykylainsäädännössä niitä ei kai saa enää rommeiksi kutsua. Ovat ilmeisesti juomasekoituksia..


    • Nautiskelen Hoggy's raparperijuomaa puhtaan valkoisilla lakanoilla ja pohdin elämän suurta kysymystä. 😅
      - Puenko päälleni yöpaidan vai lähdenkö baariin. 🤔

      • Joko oot reissussa?

        Ja baariin tietenkin. 😄

        Hyvä vetää kunnon kajuutat ruuhkstyöviikon perään. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Joko oot reissussa?

        Ja baariin tietenkin. 😄

        Hyvä vetää kunnon kajuutat ruuhkstyöviikon perään. 😁

        Juu, kohteessa ollaan. 👍
        Kyllä se tänä iltana oli vain ostokset, kaksi siideriä ja takaisin huoneeseen. - Ehkä huomenna on riehakkaampaa..? ..tai sitten ei.😅


      • Xena-183 kirjoitti:

        Juu, kohteessa ollaan. 👍
        Kyllä se tänä iltana oli vain ostokset, kaksi siideriä ja takaisin huoneeseen. - Ehkä huomenna on riehakkaampaa..? ..tai sitten ei.😅

        No eipä ois itsestäkään eilen ollut humputtelemaan. 12 tuntia taisin vetäistä unta koteloon. 😁


    • Hyvää viikonloppua ja kiitos vinkistä. Tuossa meinaan mietin mitä tekisin viikonloppuna ruuaksi. Jos hakisi kassleria ja tekisi siihen olutkastikkeen. Ei ole hetkeen tullut tehtyä.

      Itsellä hyvän fiiliksen viikonloppu tiedossa; joskus on meinaan hyvä ettei ole oikeaa elämää. Kaveri soitti alkuviikosta ja kysyi kissanvahtiapua. Oli varannut itselleen ja emännälleen jonkun romanttisen viikonlopun. Toi kissat minulle hoitoon jotta voivat kihnutella toisiaan.
      Mukavaa että voi olla toisille avuksi.

      • Sä olet niin ihanan kiltti ihminen. Nostan hattua sinulle.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sä olet niin ihanan kiltti ihminen. Nostan hattua sinulle.

        Kiitos kauniista sanoista mutta kyllä pohjalla on vastavuoroisuutta. Usein minulle tulee viestejä että ovat lähdössä kauppaan että voivat kaapata mukaaan. Saa raskaimmat kantamukset sitten auton kyydissä.


    • Mä tulin tänään aamulla yövuorosta ja sit pikkuisen unta. Sit kellarista kaikkea kamaa peräkärriin ja purin rosterisen sisäpiipun piipasta. Sit maalle. Täällä laitoin kuorman katon alle ja ajelin nurtsia, sekä pidensin saunan sisäputkia. (Oli huonohko veto) testin saunan ja nyt vielä yksi olut ja nukkumaan. Huomenna taas touhuamista. Pitää pätkiä metrihalkoja puoliksi enon luota 3,5 mottia autoon ja kärriin. Sit oli joku kellarin lattian pesu ainakin.

      Nurtsikin vois pääosin iltapäivästä ajella uusiksi, jos noi heinätupot häviäis maahan...

      Sit kotiin ja touhuilu jatkuu sunnuntaina taas...

      Ja maanantaina ja tiistaina... täällä työt ei tekemällä lopu. 😁

    • Mä join keskiviikkona ensimmäistä kertaa ananaslonkeroo. En aiemmin ollut maistanut, enkä meinannut maistaakaan. Kun ananaslimsakin on mun mielestä ällöttävän makuista ja pahaa. Jossain vaiheessa iltaa olin jo niin päissäni, että päätin maistaa sitäkin sitten. Yllätyin, että se oli oikeasti ihan hyvää.
      Silti greippilonkeroa mielummin.

      • Enpä ole minäkään maistanut, mutta ananaslimpparia on kyllä tuonut juotua. Olenkin oikeastaan aika ananasfriikki. Pitsaankin sitä otan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Enpä ole minäkään maistanut, mutta ananaslimpparia on kyllä tuonut juotua. Olenkin oikeastaan aika ananasfriikki. Pitsaankin sitä otan.

        Pizzaan ananas kyllä käy. Mulla on siihen vähän sellainen viha-rakkaus -suhde. Esimerkiksi säilykeananas maitorahkan kanssa on hyvää, mutta ananasjogurtti on pahaa. Vähän erikoista kyllä😄


    • Viikonloppu, jee tosiaan 🌞 Muutaman vuoden takainen minä olisi korkannut jo 24 olutta, kun Honda ja savuhormi hylättiin samalla viikolla, ja samaan kuukauteen osui myös mätkyjä ja kiinteistövero. 😂
      Ensin vein valtavia kuormia kierrätysmetallia pitkin loppukesää, seuraavana pelkän katin Ikea-kassissa bussilla, ja lopulta koko auto ja muutama muukin meni rutattuna kilohinnalla. Varmaan ihmettelivät ja nauroivat hermonsa menettäneen yrittäjän elämää, ja että sama Honda ja rekisteritunnus toistui joka välissä 😂

      Nuohoojan sanaa kyllä uskon, ja tarkoitus olisi koteloida/eristää koko valtava leivinuuni uretaanilevyillä talveksi. Niitähän mä kävin viikolla ostamassa bussilla, mutta en aivan hahmottanut niiden kokoa ja jouduinkin soittamaan itse Bicky Royal miehelle, joka lopulta tuli keulivalla Silveradolla hakemaan mut ja tarvikkeet naapurikaupungista 😊😊😊

      Jännä muuten huomata, että nykyään romuautot on 500€, leimatut pskat tonnin, ja hyviä saa parin tonnin kieppeillä 🤯 Kun vielä muutama vuosi sitten romuautot oli 50€, leimatut pskat 500€, ja hyviä sai tonnilla. Joitakin ranskalaisia ja muita vähemmän arvostettuja autoja olen kattellut vähän sillä silmällä, mutta en ainakaan vielä ole hätiköinyt mitään. Itse asiassa ajelen 2-pyöräisellä tämän lämpimäksi ennustetun syyskuun ajan, mutta eiköhän ennen talvea joku sopivampi ja miehekkäämpi menopeli löydy.
      Vaikka toisaalta olo on harvinaisen stressivapaa, kun käytännössä kaikki sivutoimiset tulot voimieni/jaksamiseni puitteissa, ei mene oman auton ylläpitoon ja juokseviin kuluihin 😮 Pitää katsoa mitä tekee. Mikään ei siis taaskaan toimi, mutta kaikkihan on aina mahdollista 🤷‍♂️ Voi olla että liu'un yhä enemmän johonkin elokapinalaisuuden suuntaan, tai sitten räväytän ja ostan vaikka Väyrysen. 😁

    • Anonyymi

      Kannattaa antaa välillä aivoille lepoaikaa jotta parantuvat välillä. Ja eivät ylikuumenekaan sitten homista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2359
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      57
      1360
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1069
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe