Hengellinen kyvyttömyys

Viime aikoina olemme saaneet tutustua lukuisiin Paavalin toimintaa koskeviin kirjoituksiin. Avausten tekijä todistaa itsestään seuraavasti (lainaus):

"Aloittaja on oppinut ja opetellut tekemään tiliä asioistaan sen Herran edessä, jonka palveluksia suorittaa".

Paavalia koskevien kirjoitusten tekijä ei lukuisista pyynnöistä huolimatta pystynyt sanomaan suoraan eli todistamaan, mikä herra on kyseessä ja mitä ovat ne palvelukset, joita hän suorittaa.

Ihan vain yleisellä tasolla kiinnostaisi tietää, mitä mieltä palstan uskovaiset ovat edellä kuvatusta hengellisestä kyvyttömyydestä ja kuinka yleinen ilmiö on vapaiden suuntien keskuudessa?

123

744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moinen touhu herättää epäilyksiä. Uskovalla ei pitäisi olla vaikeuksia tunnustaa ääneen mihin uskoo.

• Saman sanoo myös Jeesus:

"Eikä kynttilää sytytetä ja panna vakan alle, vaan kynttiläjalkaan, valaisemaan kaikkia, jotka huoneessa ovat." (Matt. 5:15).

Jeesus sanat tarkoittavat sitä, että kun oma usko on näennäistä (vrt. ulkokultainen), niin uskon kohteen (lue valon) tunnustaminen julkisesti on mahdotonta.

• Anonyymi

Paavalin fanittaja on lahkolainen. Hän todisti sen itse.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Taidat olla selvännäkijä kun näet harhoja.

• Anonyymi

Ei tuossa kyllä lukenut nimimerkki Hengen kirjoittamana mitään sellaista, että hän olisi Saatanan palvoja. Ei edes anonyyminä. Kyllä Hengen tekstin tuntee jo kaukaa hänen tekstikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla selvännäkijä kun näet harhoja.

Se koira älähtää, keneen kalikka kalahtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuossa kyllä lukenut nimimerkki Hengen kirjoittamana mitään sellaista, että hän olisi Saatanan palvoja. Ei edes anonyyminä. Kyllä Hengen tekstin tuntee jo kaukaa hänen tekstikseen.

HAHAHAHAHAAAAAHHH !!!!

• Anonyymi

Joo. Aloituksessa on Henki, seuraavassa hän itte vastaa nimettömänä!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HAHAHAHAHAAAAAHHH !!!!

Teitä pilkkaajia mahtuu näköjään kristittyinä itseään pitävien joukkoon enemmänkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Aloituksessa on Henki, seuraavassa hän itte vastaa nimettömänä!!

Pyhä henkesi ohjaa sinua harhaan...

• Anonyymi

Henki nikki on Raamatun uskosta osaton vääristelijä !

Hän vääntää kieroon kaikkia Kirjoituksia !

2. Pietarin kirje 3
      15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
      16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• Anonyymi

Raamatusta löytyy tuhansia uskoja. Yhtä monia kuin on kirkkokuntia. Ja he kaikki ovat, sinä mukaan lukien, vääntäneet kirjoituksia kieroon oman korvasyyhynsä mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta löytyy tuhansia uskoja. Yhtä monia kuin on kirkkokuntia. Ja he kaikki ovat, sinä mukaan lukien, vääntäneet kirjoituksia kieroon oman korvasyyhynsä mukaan.

Käärmeen lipova kieli, että pääsee raamattua kyseenalaistamaan ja oman päänsä korottamaan kultaisen vasikan - joka on Egyptin monijumalaisuutteen havitteleva usko.

Paavalinkin arvotelut on, ovat korvasyyhyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et käsitä Hengellistä opetusta ollenkaan, siinä Pyhä Henki opettaa ja avaa Sanaa henk koht.

Ei ole ollenkaan kyse mistään kirkkokunnista saati uskonnoista, vaan ihan muusta !

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et käsitä Hengellistä opetusta ollenkaan, siinä Pyhä Henki opettaa ja avaa Sanaa henk koht.

Ei ole ollenkaan kyse mistään kirkkokunnista saati uskonnoista, vaan ihan muusta !

Eräänä aurinkoisena päivänä olin käymässä Korkeasaaressa. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, eläimet olivat läkähtyä kuumuuteen. Erään aitauksen kohdalla panin merkille hassun näköisen eläimen, joka käyttäytyi sangen oudosti.

Aitauksen keskellä oli jokin puu tai sitä muistuttava koriste. Eläin juoksi aina yhden kierroksen puun ympäri ja pysähtyi sen jälkeen hetkeksi. Sitten taas uusi kierros, pysähdys, uusi kierros ja niin edelleen.

Eläimen toiminnassa ei näyttänyt olevan mitään järkeä. Juosta nyt päättömästi kuumassa, sen sijaan että lepäisi ja keräisi voimia varjon luomassa viileydessä. Mietin, että taisi jäädä levy päälle...

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Eräänä aurinkoisena päivänä olin käymässä Korkeasaaressa. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, eläimet olivat läkähtyä kuumuuteen. Erään aitauksen kohdalla panin merkille hassun näköisen eläimen, joka käyttäytyi sangen oudosti.

Aitauksen keskellä oli jokin puu tai sitä muistuttava koriste. Eläin juoksi aina yhden kierroksen puun ympäri ja pysähtyi sen jälkeen hetkeksi. Sitten taas uusi kierros, pysähdys, uusi kierros ja niin edelleen.

Eläimen toiminnassa ei näyttänyt olevan mitään järkeä. Juosta nyt päättömästi kuumassa, sen sijaan että lepäisi ja keräisi voimia varjon luomassa viileydessä. Mietin, että taisi jäädä levy päälle...

Siis aivan kuten sinulla itselläsi.

Hieno havainto, mutta miksi se ei saa aikaan muutosta sinun omasssa toiminnassasi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käärmeen lipova kieli, että pääsee raamattua kyseenalaistamaan ja oman päänsä korottamaan kultaisen vasikan - joka on Egyptin monijumalaisuutteen havitteleva usko.

Paavalinkin arvotelut on, ovat korvasyyhyä

Näinhän se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinä pidät hyväksyttävänä Jehovan todistajien versiota Raamatusta. Minä en.

Pyhä henki opettaa Raamatun mukaan kaiken, ja ihmisille jää vaihtoehdoksi sitten valita mihin kaikkeen he uskovat. Näin on myöskin asianlaita kristinuskossa.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Jäikö? Et sitten tunne eläimiä. Kyseessä oli stressireaktio...turhautuma. Sijaistoiminto. Juoksisit sinäkin ympyrää vastaavassa tilanteessa jos olisit eläin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinä pidät hyväksyttävänä Jehovan todistajien versiota Raamatusta. Minä en.

Pyhä henki opettaa Raamatun mukaan kaiken, ja ihmisille jää vaihtoehdoksi sitten valita mihin kaikkeen he uskovat. Näin on myöskin asianlaita kristinuskossa.

Mitä Jehovan todistajien Raamatussa on vikaa? Taitaa olla käännöksistä tarkin, vaikka en JT olekaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Jäikö? Et sitten tunne eläimiä. Kyseessä oli stressireaktio...turhautuma. Sijaistoiminto. Juoksisit sinäkin ympyrää vastaavassa tilanteessa jos olisit eläin.

Monella kirjoittajalla näyttääkin olevan akuutti stressireaktio, joka saa käyttäytymään epänormaalilla, enemmän tai vähemmän sairaalla tavalla. Tämän vuoksi esitin tarinan adrenaliinin täyteisestä eläimestä. Kysessä ei siis ole eläinrääkkäys, vaan puhdas metafora.

• Anonyymi

Niin ja jos keskustellaan siis Hengellisestä kyvyttömyydestä !

Niin nikki Henki on siitä paras esimerkki, siis kun on itse Hengetön, eikä millään voi saada / saavuttaa Hengellistä ymmärrystä, vaan on vain ja ainoastaan oman "järkensä" ja ihmis "viisautensa varassa pelkästään.

Tässä siis kerrotaan tämän eksyttäjän omasta ongelmasta:

4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
      5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
      7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
      8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
      9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
      10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
      11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
      12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      !!!
      14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      !!!
      15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
      16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Joten nikki Hengellä ei ole mitään mahdollisuutta edes ymmärtää Hengellisiä asioita ja Totuuksia !

Siis kun hänellä ei Pyhää Henkeä ole !

• Anonyymi

"Niin nikki Henki on siitä paras esimerkki, siis kun on itse Hengetön, eikä millään voi saada / saavuttaa Hengellistä ymmärrystä, vaan on vain ja ainoastaan oman "järkensä" ja ihmis "viisautensa varassa pelkästään."

"nikki Hengellä ei ole mitään mahdollisuutta edes ymmärtää Hengellisiä asioita ja Totuuksia"

Jännää, miten tuo uskosta osaton-kortti vedetään esiin kun ei pystytä parempaan argumentointiin. Kun loppuu osaaminen, alkaa henkilöön menevät kommentit. Se on huonoa keskastelua semmoinen.

Itse en usko pätkän vertaa kristinuskon kliseisiin mutta olen ollut uudestisyntynyt ja uskossa. Joidenkin mielestä olin hurskas ja harras uskovainen. Minä siis tiedän mitä hengellinen ymmärrys tarkoitta. Se mm tarkoittaa sitä, että Raamatun lauseille annetaan merkityksiä, joita itse lauseen sanoista muodostamalla ei saa suomen kielellä aikaan. Ne on yhdessä sovittuja "totuuksia", jotka usein myös vaihtelevat kirkkokunnittain. Tiedän, miten uskossa osallisesti keskustellaan. Mutta minusta ei ole enää teeskentelemään, että kaikki on hyvin ja että nuo lauseet muka pitäisivät sisällään merkityksiä, joita niillä ei oikeasti ole. Olen siitä uskosta osaton.

Mielelläni kuitenkin palvelen sitä Jumalaa, joka Raamatusta oikeasti löytyy; Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Niin nikki Henki on siitä paras esimerkki, siis kun on itse Hengetön, eikä millään voi saada / saavuttaa Hengellistä ymmärrystä, vaan on vain ja ainoastaan oman "järkensä" ja ihmis "viisautensa varassa pelkästään."

"nikki Hengellä ei ole mitään mahdollisuutta edes ymmärtää Hengellisiä asioita ja Totuuksia"

Jännää, miten tuo uskosta osaton-kortti vedetään esiin kun ei pystytä parempaan argumentointiin. Kun loppuu osaaminen, alkaa henkilöön menevät kommentit. Se on huonoa keskastelua semmoinen.

Itse en usko pätkän vertaa kristinuskon kliseisiin mutta olen ollut uudestisyntynyt ja uskossa. Joidenkin mielestä olin hurskas ja harras uskovainen. Minä siis tiedän mitä hengellinen ymmärrys tarkoitta. Se mm tarkoittaa sitä, että Raamatun lauseille annetaan merkityksiä, joita itse lauseen sanoista muodostamalla ei saa suomen kielellä aikaan. Ne on yhdessä sovittuja "totuuksia", jotka usein myös vaihtelevat kirkkokunnittain. Tiedän, miten uskossa osallisesti keskustellaan. Mutta minusta ei ole enää teeskentelemään, että kaikki on hyvin ja että nuo lauseet muka pitäisivät sisällään merkityksiä, joita niillä ei oikeasti ole. Olen siitä uskosta osaton.

Mielelläni kuitenkin palvelen sitä Jumalaa, joka Raamatusta oikeasti löytyy; Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa.

No, sinä itse et näköjään myöskään ymmärrä edes sitä, että mitä Hengellisyys oikeasti on, siis ihan käytännön tasolla !

Joten tyhjää jaarittelua vain ovat juttusi !

Sillä ihmisellä, joka on oikeasti uudestisyntynyt, on Pyhä Henki opettajana ja Pyhä Henki avaa HENKILÖKOHTAISESTI Sanaa, eli tekee Kirjoituksista Elävää Sanaa !

Se on siis HENKILÖKOHTAISEN opetuksen saamista Jumalalta, eikä mitään yhdessä muiden uskovien kanssa sovittuja juttuja vain !

Siis aivan kuten Paavali sai henk koht opetuksen suoraan Herralta, eikä kysellyt / kopioinut sitä muilta !

!!!
        15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
        16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
        !!!
        17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
        18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.

Siis:

" niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,"

Mutta tästä todellisesta Hengellisyydestä ja Hengellisestä opetuksesta sinulla ei näköjään ole mitään omakohtaista kokemusta !

Joten kirjoittelet ymmärtämättömänä vain diibaa ja daabaa ja omia kuvitelmiasi siitä, että mitä on oikea ja todellinen Hengellisyys !

Ja se siis ei ollut mikään "kortti", joka vedetään, vaan sinunkin kannaltasi ikävä tosiasia !

Siis Hengellisen on aivan turhaa selitellä Hengellisiä asioita luonnolliselle ihmiselle, kun luonnollinen ei niitä vain kykene käsittämään, kun on ilman Pyhää Henkeä ja Hengen henk koht opetusta !

Ihan kuten siinä Raamatunkohdassa selvästi sanotaankin !

4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        !!!
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        !!!
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

• Anonyymi kirjoitti:

No, sinä itse et näköjään myöskään ymmärrä edes sitä, että mitä Hengellisyys oikeasti on, siis ihan käytännön tasolla !

Sillä ihmisellä, joka on oikeasti uudestisyntynyt, on Pyhä Henki opettajana ja Pyhä Henki avaa HENKILÖKOHTAISESTI Sanaa, eli tekee Kirjoituksista Elävää Sanaa !

Se on siis HENKILÖKOHTAISEN opetuksen saamista Jumalalta, eikä mitään yhdessä muiden uskovien kanssa sovittuja juttuja vain !

Siis aivan kuten Paavali sai henk koht opetuksen suoraan Herralta, eikä kysellyt / kopioinut sitä muilta !

!!!
        15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
        16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
        !!!
        17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
        18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.

Siis:

Mutta tästä todellisesta Hengellisyydestä ja Hengellisestä opetuksesta sinulla ei näköjään ole mitään omakohtaista kokemusta !

Joten kirjoittelet ymmärtämättömänä vain diibaa ja daabaa ja omia kuvitelmiasi siitä, että mitä on oikea ja todellinen Hengellisyys !

Ja se siis ei ollut mikään "kortti", joka vedetään, vaan sinunkin kannaltasi ikävä tosiasia !

Siis Hengellisen on aivan turhaa selitellä Hengellisiä asioita luonnolliselle ihmiselle, kun luonnollinen ei niitä vain kykene käsittämään, kun on ilman Pyhää Henkeä ja Hengen henk koht opetusta !

!!!
        !!!

Vuosituhansia vanhat mantrat eivät päde nykypäivänä.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18013662/hengellinen-kyvyttomyys#comment-123117901

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan Sana, eli Kristus on muuttumaton !

Mutta jos ja kun niihin ei usko, niin miksi sinun niistä pitää vääntää loputtomasti ?

Etkö sinä itse näe oman toimintasi järjettömyyttä ?

Niin.sitä minäkin olen miettinyt..miksi. henki tahtoo horjuttaa toisten uskoa kirjoittamalla aina Raamattua vastaan.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Niin.sitä minäkin olen miettinyt..miksi. henki tahtoo horjuttaa toisten uskoa kirjoittamalla aina Raamattua vastaan.

Joo. Tää aloittaja on unohtanu tai ei oo koskaaa lukenu mitä Sanan sanoo.

Sananlaskujen kirja 26:27 FB92
        "Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa, joka kiveä vierittää, jää itse sen alle."

Aloituksessa kun selvästi lukee, että tuo henki koettaa kerätä huutosakkia solvaamaan erästä toista kirjoittajaa....

Mutta näyttää pudonneen omaan kuoppaansa!

• Anonyymi

Ja miksi Aurora haluaa sekoittaa pakkaa?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

!!!
        !!!

Siis:

!!!
        !!!

"No, sinä itse et näköjään myöskään ymmärrä edes sitä, että mitä Hengellisyys oikeasti on, siis ihan käytännön tasolla !"

Sinulta puuttuu sisälukutaito, ja kuten ennenkin, laitat sanoja toisten suuhun. Tiedän tasan tarkkaan mistä kristinuskossa ja sen tulkinnoissa on kyse, ja ihan siltä hengellisyyden kantilta.

Nyt kävi siis niin, että paljastin kuplasi, etkä kestänyt sitä. Ei kai kukaan oikeasti ota sinua enää tosissaan. Toimintasi on niin läpinäkyvää 🤣

En voisi vähempää kiinnostua kommentistasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos ja kun niihin ei usko, niin miksi sinun niistä pitää vääntää loputtomasti ?

Järjettömyyttä on vain se, ettet suostu edes vähääkään käyttämään omia aivosolujasi, ja lukemaan sieltä Raamatusta, mitä siellä itseasiassa oikeasti sanotaan. Haluat tahallasi olla sokea.

• Anonyymi

Ei ainakaan minun käsittääkseni kyse ole uskon horjuttamisesta, jos kertoo toisen näkökulman asiaan. Tieto avartaa. Eikö se olisi vastuutonta, jos salaisi sen, mitä pitää totuutena?

Jos uskosi horjuu, eikö sinun pitäisikin ottaa paremmin selvää siitä, mihin uskot?

• auroraboreallis kirjoitti:

Tässä on arvoisa auroraboreallis ymmärtänyt jotain selvästi väärin. Allekirjoittaneen pohdinnat perustuvat puhtaasti Raamatun omaan ilmoitukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan sana ei ole muuttumaton. Siitä todisteena lukuisat uudet liitot.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Jumalan sana ei ole muuttumaton. Siitä todisteena lukuisat uudet liitot.

Olet "Henki"niin pihalla kuin lintulauta tai lumiukko !

Liittoja on tehty monien eri tahojen kanssa !

1) Israelin kansan kanssa yksi liitto, eli lakiliitto !

2) Uusi liitto, josta kaikki voivat olla osallisia !

Mutta tämän vertaa sinä umpisokea raukka et edes käsitä !

Voi tuota syvää ymmärtämättömyyttä ja tyhmyyttä !

• Anonyymi kirjoitti:

>>> Liittoja on tehty monien eri tahojen kanssa !

Raamatun mukaan Jumala teki ihmisen kanssa monia liittoja. Huom ihmisten, ei tahojen tai kansojen, kuten edellisen kommentin kirjoittaja yrittää virheellisesti esittää. Jokainen uusi liitto täydensi edellistä ja lopulta ne täyttyivät Uudessa liitossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkä sinä umpisokea (huutomerkeistäsi huolimatta) tunne kuin vain kaksi Jumalan ehdottamaa liittoa Raamatusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Etkä sinä umpisokea (huutomerkeistäsi huolimatta) tunne kuin vain kaksi Jumalan ehdottamaa liittoa Raamatusta.

Mitäs niillä muilla liitoilla on tekemistä minkään asian kanssa? Miksi niistä ns.tiedoistasi täällä jokaiselle kerskut?

• Anonyymi

Ei oo hajuakaan mitä tuollainen aloittaja edes tarkoittaa.

• Anonyymi

Kannattais ehkä tarkistuttaa tukkeutuneet poskiontelot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi olla tukkeutunee! Minulle on tehty FESS-leikkaus. Sinne menee vaikka lyijykynää sisälle, jos vain kevyesti painaa. Niin isot ovat sinne tehdyt uudet reiät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisiko tarkistaa se oma yhteys sinne yläkertaan päin kun nii pahasti ennustit pieleen? 🤣

• Anonyymi

Paavalin fanittajat löytävät Paavalista liittolaisen kun Jeesuksen puheista he saavat mielipahaa.

Jeesus sanookin, että kaikki loukkaantuvat häneen, eli Totuuden sanoihin.

• Anonyymi

Vain umpisokea ja ymmärtämätön väittää Paavalin ja hänen Herransa Jeesuksen sanojen / opetusten olevan jotenkin ristiriidassa !

Eli sanoja väännetään ihan kieroon silloin, jos muka noissa kirjoituksissa on jotakin vastakkaista !

Pietarin sanat tähän liittyen:

5 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Siis Paavali viisaudessaan kirjoittanut !

Ja !

Jeesuksen tuntemisessa !

Sulassa sovussa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain umpisokea ja ymmärtämätön väittää Paavalin ja hänen Herransa Jeesuksen sanojen / opetusten olevan jotenkin ristiriidassa !

Eli sanoja väännetään ihan kieroon silloin, jos muka noissa kirjoituksissa on jotakin vastakkaista !

Pietarin sanat tähän liittyen:

5 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Siis Paavali viisaudessaan kirjoittanut !

Ja !

Jeesuksen tuntemisessa !

Sulassa sovussa !

Oletpa sinä pulleudestasi pompöösi. Eikä nuo huutomerkitkään tee asiaasi yhtään uskottavammaksi, päin vastoin!

• Anonyymi

Judehellareita on myös tavattu vaate koira imuri varkaina lähiöissä Venäjältä virosta koplista tulleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletpa sinä pulleudestasi pompöösi. Eikä nuo huutomerkitkään tee asiaasi yhtään uskottavammaksi, päin vastoin!

Kuten JO olen kirjoittanut !

Uskosta osaton, eli luonnollinen ihminen ei vaan tajuu....

Näin se on, eikä sinua hyödytä pätkääkään tuo kirjoitustapani arvostelu ! :)

Olet siis mielestäni lähinnä säälittävä tuossa kohtaa !

PS. Ole jo aiemmin kirjoittanut asiasta, eli täällä ei voi ns. boldata eri korostaa asioita / sanoja, joten jää vain vaihtoehdoksi nämä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haluatko vielä lisää niitä ?

No, tässä tuleee...........

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onko nyt kivaa ja hyvin ? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten JO olen kirjoittanut !

Uskosta osaton, eli luonnollinen ihminen ei vaan tajuu....

Näin se on, eikä sinua hyödytä pätkääkään tuo kirjoitustapani arvostelu ! :)

Olet siis mielestäni lähinnä säälittävä tuossa kohtaa !

PS. Ole jo aiemmin kirjoittanut asiasta, eli täällä ei voi ns. boldata eri korostaa asioita / sanoja, joten jää vain vaihtoehdoksi nämä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haluatko vielä lisää niitä ?

No, tässä tuleee...........

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onko nyt kivaa ja hyvin ? :)

Joidenkin vastaajien kommenteista voi nähdä, että he eivät olleet paikalla kun sivistystä jaettiin.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Joidenkin vastaajien kommenteista voi nähdä, että he eivät olleet paikalla kun sivistystä jaettiin.

Ja sinä siis puhut sivistyksestä !

Anna mun kaikki kestää !

Olet todella naurettava !

• Anonyymi kirjoitti:

Ja sinä siis puhut sivistyksestä !

Anna mun kaikki kestää !

Olet todella naurettava !

Ymmärrän tuskasi. Sivistymättömän ihmisen on vaikea ymmärtää, kun joku puhuu sivistyksestä.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi. Sivistymättömän ihmisen on vaikea ymmärtää, kun joku puhuu sivistyksestä.

Minä ymmärrän sinun oman kyvyttömyytesi Hengellisten asioiden ymmärtämiseen !

Sinulla vain ei ole siihen tarvittavaa Pyhää Henkeä, eikä siten ymmärrystä !

Eikä siinä mikään sinun itsesi määrittämä "sivistys" sinua hyödytä !

Ja oma kommenttisi kertoo vieläpä sinun omasta sivistyksen puutteestasi !

Häpea siis !

• Anonyymi kirjoitti:

Minä ymmärrän sinun oman kyvyttömyytesi Hengellisten asioiden ymmärtämiseen !

Sinulla vain ei ole siihen tarvittavaa Pyhää Henkeä, eikä siten ymmärrystä !

Eikä siinä mikään sinun itsesi määrittämä "sivistys" sinua hyödytä !

Ja oma kommenttisi kertoo vieläpä sinun omasta sivistyksen puutteestasi !

Häpea siis !

Jos olet sivistynyt ja vieläpä uudestisyntynyt, voisitko kertoa, mitä Raamattu opettaa tai ei opeta sukurutsauksesta?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Jos olet sivistynyt ja vieläpä uudestisyntynyt, voisitko kertoa, mitä Raamattu opettaa tai ei opeta sukurutsauksesta?

Jos olisit edes sivistynyt, niin et todellakaan kiusaisi ja ärsyttelisi uskovia !

Käytöksesi ja toimntais on ihan samaa kuin koulukiusaajalla !

Häpeä siis !

Mutta kuten koulukiusaajakaan, niin ethän sinäkään kykene edes häpeämään omaan toimintaasi, vaan pikemmin ylpeiltet vain sillä !

Sinulla siis on ns. "porttonaisen otsa" !

Jer. 3:3 Sadekuurot tyrehtyivät, kevätsade jäi tulematta, mutta sinulla oli porttonaisen otsa, et tahtonut hävetä.

Jer. 6:15 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun minä heitä rankaisen, sanoo Herra.

Jer. 8:12 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun heidän rangaistuksensa tulee, sanoo Herra.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos olisit edes sivistynyt, niin et todellakaan kiusaisi ja ärsyttelisi uskovia !

Häpeä siis !

Mutta kuten koulukiusaajakaan, niin ethän sinäkään kykene edes häpeämään omaan toimintaasi, vaan pikemmin ylpeiltet vain sillä !

Jer. 3:3 Sadekuurot tyrehtyivät, kevätsade jäi tulematta, mutta sinulla oli porttonaisen otsa, et tahtonut hävetä.

Jer. 6:15 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun minä heitä rankaisen, sanoo Herra.

Jer. 8:12 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun heidän rangaistuksensa tulee, sanoo Herra.

Et siis tiedä, mitä Raamattu opettaa sukurutsauksesta, vai?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Et siis tiedä, mitä Raamattu opettaa sukurutsauksesta, vai?

Älä reppana yritä vaihtaa aihetta !

Olet jo todella todella säälittävä tapaus !

• Anonyymi kirjoitti:

Älä reppana yritä vaihtaa aihetta !

Olet jo todella todella säälittävä tapaus !

Mitä aihetta, mistä puhutaan?

• Henki kirjoitti:

Mitä aihetta, mistä puhutaan?

Lukisit niin tietäisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häpeä siis !

Ärsyynnyit silminnähden kun joku kysui sinulta sukurutsauksesta. Et taida ymmärtää Raamattua juurikaan...

• auroraboreallis kirjoitti:

Lukisit niin tietäisit.

Arvoisa auroraboreallis sekoittaa jälleen vellit ja puurot keskenään. Lukeminen ei lisää kenenkään tietämystä, luetun ymmärtäminen sen tekee.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Miksi jatkat tuota samaa virttäsi? Miksi valehtelet hänestä? Et ole ainakaan Jumalan oma.

• Anonyymi

Kaikki työ tehdään työnantajalle, joka omistaa työn. Jos teet työaikana omia töitä niin kenkä kolahtaa, se on työajan varastamista.

Taivaan Heralle tehdään kaikki työt rakkaudesta ja pyyteettömästi, altruistisesti hyvä hyvyyttä. Kristitty on siirretty toiseen luomakuntaan pois pahasta maailmasta taivaan kansalaiseksi Jeesuksen lammastarhaan aitoon Israeliin. Tällöin Jumalan tahto ja työ toteutuu.

• Harmaa talous tarkoittaa sitä, että työnantajat yrittävät hankkia itselleen taloudellista etua laiminlyömällä niille kuuluvia lakisääteisiä maksuja ja velvoitteita, mm. palkanmaksua.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Uskovista paistaa tällä palstalla todellinen lähimmäisen rakkaus.

Paavali hyvänä esimerkkinä antoi niille kahdelle, jotka eivät maita ja mantujaan luovuttaneet vilpittömin mielin Paavalin seurakunnalle yhteiseksi omaisuudeksi....oikein kunnolla tuta ..johan oppivat.. tosin eivät päässeet katumaan...kun itse Jumala eli Paavali päästi polot pois hengiltä.

Lightning

• Anonyymi

Ja siinä toinen! Raamatusta voi löytää vaikka mitä hirveyksiä jos niitä nimenomaan haluaa nähdä.
        Kerroit että et luota minuun..taas.kerroit yhtä sun toista miksi en voi olla se kaipaamamasi ystävä...kun mä ajattelin palstaystävää.
        Se loukkaa joka kerta. Olen vain ihminen. En koe ansaitsevani tuollaista paskaa.. ja ei kiitos, ei kiinnosta kuulla sun selityksiä aiheesta lisää.

• Anonyymi

Lightning, niin kenen Raamtussa on kirjoitetuna: Paavali hyvänä esimerkkinä antoi niille kahdelle, jotka eivät maita ja mantujaan luovuttaneet vilpittömin mielin Paavalin seurakunnalle yhteiseksi omaisuudeksi. VAI OLETKO KOSKAAN EDES NÄHNYT RAAMATTUA????

• Anonyymi

Tässä nyt näkyy hyvin Lightningin Raamatun tuntemus, oikeammin siis tuntemattomuus !

1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
        2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
        8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
        9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.
        12 Ja apostolien kätten kautta tapahtui kansassa monta tunnustekoa ja ihmettä; ja he olivat kaikki yksimielisesti koolla Salomon pylväskäytävässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä nyt näkyy hyvin Lightningin Raamatun tuntemus, oikeammin siis tuntemattomuus !

2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
        8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
        9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
        12 Ja apostolien kätten kautta tapahtui kansassa monta tunnustekoa ja ihmettä; ja he olivat kaikki yksimielisesti koolla Salomon pylväskäytävässä.

No Pietari tai Paavali, sama se, väliäkö tuolla. Jos et näe Raamattua julmana teoksena, olet itse tuhannen sokea. Ja tartu vaan kukkulan varsiin ja jää kiinni siihen, etten Raamatusta kaikkea muista ulkoa... sellaisia ulkoultaisiahan te olette...sitä jäädään huutamaan kurkku suorana.

Pahoja te olette, usko pois, se näkyy ja kauas.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No Pietari tai Paavali, sama se, väliäkö tuolla. Jos et näe Raamattua julmana teoksena, olet itse tuhannen sokea. Ja tartu vaan kukkulan varsiin ja jää kiinni siihen, etten Raamatusta kaikkea muista ulkoa... sellaisia ulkoultaisiahan te olette...sitä jäädään huutamaan kurkku suorana.

Pahoja te olette, usko pois, se näkyy ja kauas.

Lightning

Lillukan varsiin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siinä toinen! Raamatusta voi löytää vaikka mitä hirveyksiä jos niitä nimenomaan haluaa nähdä.
        Kerroit että et luota minuun..taas.kerroit yhtä sun toista miksi en voi olla se kaipaamamasi ystävä...kun mä ajattelin palstaystävää.
        Se loukkaa joka kerta. Olen vain ihminen. En koe ansaitsevani tuollaista paskaa.. ja ei kiitos, ei kiinnosta kuulla sun selityksiä aiheesta lisää.

Loukkaannu pois vain...vapaasti...olemme vain palstalla...ja en kaipaa mitään palstaystäviä,

Voit naureskella täällä muiden uskovaisten mukana ja tehdä heistä itsellesi, kaikista, palstaystäviä.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Ainoa asia, mikä tässä selvästi näkyy, on kertomus hengellisen mafian synnystä. Mafian, joka on jo vuosituhansien ajan alistanut ja käyttänyt hyväkseen hyväsydämisiä ihmisiä. Jeesuksen "mikä on minun, on myös sinun" muuttui apostolien suulla "mikä on sinun, on myös minun" -käskyksi. Näennäisesti ero on pieni, mutta merkittävä.

Kuka siis tappoi Ananiaan ja miksi hänet haudattiin salaa kertomatta puolisolleen ja järjestämättä oikeita hautajaisia? Perinteisiin kuului, että jopa pahimpien ristiinnaulittujen rikollisten ruumiit luovutettiin omaisille hautaamista varten. Mutta ei tässä tapauksessa - murha piti salata Ananiaksen omaisilta. Miksi näin?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ainoa asia, mikä tässä selvästi näkyy, on kertomus hengellisen mafian synnystä. Mafian, joka on jo vuosituhansien ajan alistanut ja käyttänyt hyväkseen hyväsydämisiä ihmisiä. Jeesuksen "mikä on minun, on myös sinun" muuttui apostolien suulla "mikä on sinun, on myös minun" -käskyksi. Näennäisesti ero on pieni, mutta merkittävä.

Kuka siis tappoi Ananiaan ja miksi hänet haudattiin salaa kertomatta puolisolleen ja järjestämättä oikeita hautajaisia? Perinteisiin kuului, että jopa pahimpien ristiinnaulittujen rikollisten ruumiit luovutettiin omaisille hautaamista varten. Mutta ei tässä tapauksessa - murha piti salata Ananiaksen omaisilta. Miksi näin?

Nimimerkki "Henngen" kanssa ei kannata keskustella. Tässä on todisteet siitä, kuka nimimerkki "Henki" oikeasti on. Hän on tunnustuksellinen saatananpalvoja:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122876916

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimimerkki "Henngen" kanssa ei kannata keskustella. Tässä on todisteet siitä, kuka nimimerkki "Henki" oikeasti on. Hän on tunnustuksellinen saatananpalvoja:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122876916

Sellainen ihminen nostaa "karvani pystyyn", joka muita saatanapalvojiksi tituleeraa...

Itse et taida edes tietää, millaiset ihmiset niitä saatananpalvojia on edes? Se että ei usko sinun sepustuksiisi mitä on oikeanlainen usko, ei tee toisesta saatananpalvojaa... Voi olla että Henkibvähän sinua härkää, en tiedä...mutta on ainakin saanut sinut raivoihin...

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen ihminen nostaa "karvani pystyyn", joka muita saatanapalvojiksi tituleeraa...

Itse et taida edes tietää, millaiset ihmiset niitä saatananpalvojia on edes? Se että ei usko sinun sepustuksiisi mitä on oikeanlainen usko, ei tee toisesta saatananpalvojaa... Voi olla että Henkibvähän sinua härkää, en tiedä...mutta on ainakin saanut sinut raivoihin...

Lightning

Henki siis sinua vähän härnää, ehkä, hän tietää itse paremmin, onko niin...kirjoitusvirheitä tai sitten se on tämä automaattinen kääntäjä....

Lightning

• Anonyymi

Että se sinäkään osaa olla linkittämättä...oikein nostat nostoina ja häpäilemättä irvailet toisen ihmisen surullisella elämäntarinalla...oksettavaa toimintaa...

Lightning

• Anonyymi

En sano ettäkö Henki nimimerkki välttämättä olisi oikein kaikessa toiminut tai niiden standardien mukaan mitä itse katson järkeväksi..mutta et todellakaan sinäkään ole mikään hyvä uskova ihminen.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En sano ettäkö Henki nimimerkki välttämättä olisi oikein kaikessa toiminut tai niiden standardien mukaan mitä itse katson järkeväksi..mutta et todellakaan sinäkään ole mikään hyvä uskova ihminen.

Lightning

Ja tästä siis taisi lähteä kirjoitus, jossa tämä Paavali intoilija linkitti jotain kolmannen osapuolen asioita, koska kuulemma henki oli niitä tuonut tänne myös..niin hän katsoi oikeudekseen naureskella täällä jonkun ihmisen elämän tragedioilla...ja oli mukamas itse parempi...ei ollut, vaan sokea itselleen...mutta ärsyttä, että lähtee kirjoitukset välistä...koska vastaukset jäävät irrallisiksi...mutta hän tietää itse mille kirjoitin...

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Jää vain yksi täydellinen ihminen jolla on omasta mielestä varaa arvostella muita..olet itse ylpeä ja kova.ja ilkeä...annapa vaikka näyttö.

• Anonyymi

Jää vain yksi täydellinen ihminen jolla on omasta mielestä varaa arvostella muita..olet itse ylpeä ja kova.ja ilkeä...annapa vaikka näyttö.

Olepa sitä mieltä sitten. Liekö Henki tuosta loukkaantui, tai jos loukkaantui, niin ei voi mitään...ei aina tarvitse olla kaikesta samaa mieltä tai pitää kaikkea sellaisena että itse niin toimisi...mutta rajansa kaikella, tälläkin palstalla...

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamatusta voi löytää vaikka mitä hirveyksiä jos niitä nimenomaan haluaa nähdä. "

Joo, ja jos ei halua, niin voi sulkea silmänsä niiltä!

• Anonyymi

Olen pahoillani, etten voinut olla sinulle ystävä. En ole niin hirviö mitä luulet.

PS. Et tule saamaan välttämistä tältä palstalta, eivät he välitä tarpeeksi.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani, etten voinut olla sinulle ystävä. En ole niin hirviö mitä luulet.

PS. Et tule saamaan välttämistä tältä palstalta, eivät he välitä tarpeeksi.

Lightning

Sinulle nyt ois ihan sama vaikka kuolisin.päättelen vaan kun kerran kirjoitit että ei ole väliä jos vanhus tai keski-ikäinen kuolee jne.
        Ja mä olen keski-ikäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle nyt ois ihan sama vaikka kuolisin.päättelen vaan kun kerran kirjoitit että ei ole väliä jos vanhus tai keski-ikäinen kuolee jne.

Oletkohan irrottanut jonkin asian yhteyksistään...en oikein ymmärrä nyt mistä on kyse edes.

Jokainen elämä on tärkeä... enkä toivo sinulle mitään pahaa. Tietenkin elämän päätepisteessä elämänpäiviä on vähemmän, jos ollaan realistisia ja jos on lapsi, niin voi ajatella kuoleman olevan liian varhainen suhteessa iäkkääseen, silti jokainen ihminen on yhtä arvokas ja jokainen elämä.
        Ei keski-ikäinen nyt vanha ole, mutta itseään voi keski-ikäisenä pitää jo vanhana.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä tunnista tuosta väitteestä itseäni, en ajattele niin ettäkö ei olisi väliä, jos joku kuolee, oli sitten minkä ikäinen tahansa...

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä tunnista tuosta väitteestä itseäni, en ajattele niin ettäkö ei olisi väliä, jos joku kuolee, oli sitten minkä ikäinen tahansa...

Lightning

Mä en voi sille mitään jos et muista älä yritä leimata musta valehtelijaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en voi sille mitään jos et muista älä yritä leimata musta valehtelijaa.

En muista, mutta en myöskään leimaa valehtelijaksi....olenkohan tarkoittanut jotain muuta ja olet ymmärtänyt asian jotenkin toisin mitä olisin tarkoittanut? Kuten kirjoitin, en usko että ainakaan oikeasti ajattelisin kenenkään elämää vähäpätöisenä...

Lightning

• Anonyymi

Synnin tekijä on Jumalan edessä syyllinen joka tarvitsee sovituksen, koska olemme Jumalan edessä Jumalan kirkkautta vailla, niin Jeesus sovitti Jumalan armosta puolestamme lain, ja me saamme uskossa ottaa vastaan Jeesuksen vanhurskauden omaksemme, se pelastaa meidät tästä pahasta maailmasta.

Ilman tätä uskoa ei Raamattu edes aukea.

Jeesus tuli toisesta luomakunnasta opettamaan ihmiset taivaan valtakunnan tavoille.

Jeesus on uskovaisen vanhurskaus ja sen mukana kaikki muu; Jeesuksen sisäinen tuntemus.

• Anonyymi

Raamattu on totta vain niille, jotakin siihen uskovat. Tai siis, Raamatun selitykset ovat totuus vain niille, jotka niihin uskovat. Harva uskoo itse Raamatun tekstiin.

Me muut saamme elää vapaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on totta vain niille, jotakin siihen uskovat. Tai siis, Raamatun selitykset ovat totuus vain niille, jotka niihin uskovat. Harva uskoo itse Raamatun tekstiin.

Me muut saamme elää vapaana.

Gal: 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Jotka pitää itseään jumalana heillä ei ole mitää sääntöjä eikä moraalia eikä etiikkaa eikä empatiaa.
        Minkälainen olemus se sellainen on?

• >>> Synnin tekijä on Jumalan edessä syyllinen joka tarvitsee sovituksen...

Mitä uskovien piireissä luetellaan synniksi ihmiselle, joka esim. syntyi vammaisena ja vietti koko elämänsä sänkypotilaana muiden armoilla?

• Anonyymi kirjoitti:

Gal: 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Jotka pitää itseään jumalana heillä ei ole mitää sääntöjä eikä moraalia eikä etiikkaa eikä empatiaa.

On yleinen harhakäsitys, että Gal: 5:13:ssa Paavali puhuu kaikille ihmisille. Paavali osoitti kuitenkin kehotukseensa suppealle piirille seuraajia, jotka kuuluivat hänen perustamaansa seurakuntaan. Tällainen "Me vastaan He" -asetelma elää vielä tänäkin päivänä lahkolaisten keskuudessa ja on vastoin Jeesuksen opetuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä. Ei ole kokemusta.

• Anonyymi

<<Paavali osoitti kuitenkin kehotukseensa suppealle piirille seuraajia,<<

Tarkoittaa kaikki jotka ottavat Jeesuksen vastaa syntien sovittajana,
      kuin muuten voisi ylistää Jeesusta?
      Puhutko jostai toisesta suupileta käsin, jollekkin salaseuralle, pois se sanon minä,
      Jeesus on kutsu kaikille kansoille ja kansalaisille mitään erottelemasta!

• Olet väärässä. Paavali puhui vain ja ainoastaan omalle porukalle. Samoin kuin Hitler osoiti aikoinaan sanansa kansallissosialisteille tai Trump äärioikeistolle.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Olet väärässä. Paavali puhui vain ja ainoastaan omalle porukalle. Samoin kuin Hitler osoiti aikoinaan sanansa kansallissosialisteille tai Trump äärioikeistolle.

Paavali edustaa Jeesusta ei itseään.
        Jeesus on universaalinen jos kukaan.
        Jeesus on taivaanlahja, ei juutalaisten, he eivät kirkasta Jeesusta kuten paavali.

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali edustaa Jeesusta ei itseään.
        Jeesus on universaalinen jos kukaan.
        Jeesus on taivaanlahja, ei juutalaisten, he eivät kirkasta Jeesusta kuten paavali.

Jeesus on universaalinen jos kukaan... mutta ei juutalaisten... Yritähän ensin koota ajatuksesi kasaan ja kerro sen jälkeen selvällä suomen kielellä, mitä halusit sanoa.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Jeesus on universaalinen jos kukaan... mutta ei juutalaisten... Yritähän ensin koota ajatuksesi kasaan ja kerro sen jälkeen selvällä suomen kielellä, mitä halusit sanoa.

Ei voi mitää kun ei ole sinulla ymmärrystä taivaallisesta näkökulmasta!
        Korjaa asenne!

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

• Anonyymi kirjoitti:

Korjaa asenne!

Ajattelitko oikeasti, että vuosituhansia vanhat mantrat tepsii nykypäivänä? Mietipä asiaa uudestaan.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ajattelitko oikeasti, että vuosituhansia vanhat mantrat tepsii nykypäivänä? Mietipä asiaa uudestaan.

Millä muutat luonnon lait toiseksi? Ha Ha mietipä uudestaan!

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Nimimerkki "Hengen" kanssa ei kannata keskustella.
        Tosi on!

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa, juutalaisilla ei siis ole yksinoikeutta Jeesukseen. Kaikilla muillako sitten on? Osoittiko Paavali opetuksensa esim. mayoille, inkoille tai asteekeille?

• Anonyymi kirjoitti:

Millä muutat luonnon lait toiseksi? Ha Ha mietipä uudestaan!

Miksi pitäisi muuttaa luonnonlakeja? Kerro yksikin järkevä syy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korjaa asenne!

Sori vain mutta minäkään en ymmärtänyt sinun riipustuksiasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No RAAMATUN mukaan Jeesuksen kyllä pitäisi olla juutalaisten lahja.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Koska tämä Pilkkaaja ( H) koettaa kylvää myrkkyään joka taholle, on tarpeen tämä teksti (28.8.2023)

Kehotus ja varoitus kuuleville korville: 28.8.2023 klo 21:40

Varokaa kaikki totiset uskovat tätä Henkeä, joka on paatunut ja täsyoppinut kavala eksyttäjä.

Ottakaa peäsero, niinkuin Sana opettaa:

Mitä yhteistä on Pimeydellä ja Valkeudella,
        Miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar?
        2 Kor6: 14-16.

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi hän kerran tai kahdesti." Tiitus 3:9

Te ette ehkä useat arvaakaan millaisten "henkien" vaikutuspiirissä olette kun käytte dialogia hänen kanssaan? Se on kuin näkymätön flunssatartunta.

Ja ellei sota-asunne ole kunnossa ja aukoton ( Efe 6:12-18)
        - ja ellei teillä itsellä ole "henkien erottamisen ja arvostelemisen" armolahjaa, - ja ellette ole kunnostautuneet ns. hengellisen sodankäynnin seikkoihin ( Efe 6:12)

- ja ellei teillä ole delegoituja valtuuksia pimeyden joukkioita vastaan?

. Sanon kaikella vastuullisuudella:
        - Te olette riskivyöhykkeessä joutua niiden henkivaltojen sitomaksia ja piirittämäksi, jotka asuvat ja toimivat tämän Hengen kautta.

Kysymys ei ole leikinteosta. Eikä huolettomasta keskustelusta Hengen kanssa.

Vaan? Kavalat eksytyksen henget ovat kuin saalistavat yöeläimet, jotka ensin sotkevat ajattelun, ja ajattelun sekavuuden perästä pääsevät sitomaan ja häritsemään elämää. Siksi Jumalan Sanan KÄSKEE karttamaan harhaoppisia.

Älkää leikkikö tulella.

Tapaukseen Henki - ei voida enää vaikuttaa puheiden taholla. Siksi on säädetty sellaista,joka panee esteet hänen valheopeilleen. 1 Tim 1.20

Ottakaa tämä kehotus vakavasti vastaan.

Herra - Hyvä Paimen tahtoo suojella vilpittömiä lampaitaan.

Kuluu enää vähän aikaa, eikä tämä Henki enää kiusaa ketään, eikä kirjoita täällä, eikä saa harjoittaa valheoppejaan.

Jos joku kokee rukoilla hänen puolestaan, voi tehdä niin?

Jokainen on toki vapaa päättämään ja valitsemaan.

Tässä vaiheessa enempää ei voi varoituksessa lausua. Mutta se, joka jää nyt täällä kertomatta antaa syyn tähän varoitukseen.

JK. Jumalan mittaa alkaa täyttyä tämän (hengen) kohdalla. Syntimitta. Pahuuden mitta on jo...

• Anonyymi kirjoitti:

Koska tämä Pilkkaaja ( H) koettaa kylvää myrkkyään joka taholle, on tarpeen tämä teksti (28.8.2023)

Varokaa kaikki totiset uskovat tätä Henkeä, joka on paatunut ja täsyoppinut kavala eksyttäjä.

Te ette ehkä useat arvaakaan millaisten "henkien" vaikutuspiirissä olette kun käytte dialogia hänen kanssaan? Se on kuin näkymätön flunssatartunta.

- ja ellei teillä itsellä ole "henkien erottamisen ja arvostelemisen" armolahjaa, - ja ellette ole kunnostautuneet ns. hengellisen sodankäynnin seikkoihin ( Efe 6:12)

- Te olette riskivyöhykkeessä joutua niiden henkivaltojen sitomaksia ja piirittämäksi, jotka asuvat ja toimivat tämän Hengen kautta.

Vaan? Kavalat eksytyksen henget ovat kuin saalistavat yöeläimet, jotka ensin sotkevat ajattelun, ja ajattelun sekavuuden perästä pääsevät sitomaan ja häritsemään elämää. Siksi Jumalan Sanan KÄSKEE karttamaan harhaoppisia.

Älkää leikkikö tulella.

Tapaukseen Henki - ei voida enää vaikuttaa puheiden taholla. Siksi on säädetty sellaista,joka panee esteet hänen valheopeilleen. 1 Tim 1.20

Kuluu enää vähän aikaa, eikä tämä Henki enää kiusaa ketään, eikä kirjoita täällä, eikä saa harjoittaa valheoppejaan.

Tässä vaiheessa enempää ei voi varoituksessa lausua. Mutta se, joka jää nyt täällä kertomatta antaa syyn tähän varoitukseen.

JK. Jumalan mittaa alkaa täyttyä tämän (hengen) kohdalla. Syntimitta. Pahuuden mitta on jo...

On kohtalaisen tyhmää kopioida pitkää kirjoitusta uudestaan ja uudestaan paikasta toiseen. Ahdistunut mieli olisi voinut laittaa linkin omaan kirjoitukseen, jota hän on yrittänyt huonolla menestykellä täällä levittää.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

On kohtalaisen tyhmää kopioida pitkää kirjoitusta uudestaan ja uudestaan paikasta toiseen. Ahdistunut mieli olisi voinut laittaa linkin omaan kirjoitukseen, jota hän on yrittänyt huonolla menestykellä täällä levittää.

Jos on kohtalaisen tyhmää? Niin siinä sarjassa loistaa kultamitalisijalla tämä Henki!
        Hän jankuttaa samaa ja samaa ja samoja valheoppeja ja sanasaasteita, Paavalista ja muista. Kertaus on oppimisen äiti ja isä? Sodassa ei vikistä!

Nyt palataan asiaan! Ajankohtainen 17.9.2023...

Henki 2023-08-28 13:17:32
        • ”Tapahtui kerran niin, että Tiikeri yritti keskustella Aasin kanssa.!

"Pahinta ajanhukkaa on riitely hölmön ja fanaatikon kanssa, joka ei välitä totuudesta tai todellisuudesta, vaan vain uskomustensa ja illuusioidensa voitosta." (Henki)

Mutta kun Jumala - Taivaan Pyhä Majesteetti asettaa tämän HENGEN päätöspöytänsä eteen. Hän ei kysy sinisestä ja vihreästä. Hän kysyy:

- Miksi ryhdyit Pilkkaamaan Pyhää Poikaani Jeesusta Kristusta?
        - MIksi herjasit Häntä syntiseksi?
        - Miksi väitit että Hän oli tehnyt syntiä, niin ja näin`
        - Oliko sinulla ( henki) lainmukainen oikeus käyttää syytös-ja tuomiovaltaa?
        - Keneltä luulet sen saaneesi?
        - Miksi kirjoitit valheoppeja Paavalista?

Ja mitä vastaa - Henki?

Ei hänellä ole vastauksia.

Jumala ei kuuntele valheita, ei meriselityksiä.
        Juma sanoo: Vaikene sinä syntinen pilkkaaja!
        Ja, jolla ei ole Puolustajaa ( Jeesus ja Pyhä Henki, Joh 14: 16, 26)

- hänet armotta tuomitaan OMIEN sanojensa ja tekojensa mukaan.

Jumalan oikeusistuin on Pyhä ja Lahjomaton.

Voi sitä ihmistä, joka on torjunut ja lopuksi herjannut ja pilkannut Puolustajaa Jeesusta Kristusta!

Kukaan eikä mikään voi sellaista puolustaa!

Sitten.

Ottakaa tämä henki kiinni, sanoistaan.
        Hän päästelee sammakoita suustaan, eli sydämestään; sisimmästään? Sieltähän ne nousevat, niinkuin Jeesus totesi. Mllainen ”hedelmä” - sellainen on ”puun laatu ja laji”. Sairas puu tuottaa sairaita ja mätiä hedelmiä. Ne haisevat…

Erityisesti tämä Henki on aktivoinunut uskovien ala-arvoisen nimittelyyn. Tuntuu ettei hänen (paha) himonsa pilkata - saa koskaan loppua?

On kymmeniä ja kymmeniä "pilkkanimiä" joita hän on uskoville julkisesti postannut.... Tässä pieni otos:

• rotta ( Henki 2023-01-01 19:15:27)
        • raatokärpänen (Henki 2022-12-18 16:04:21)
        • raadonsyöjä (Henki 2022-12-18 16:04:21)
        • "kirppujen pieruja" (tarjoilevat mielipiteet) (Henki 2023-01-03 21:05:42)
        ◦ "aivopieruja kirjoittavat" (toiset kirjoittajat)
        • "vaaniva susi" (Henki 2023-01-03 19:26:07) Henki 2023-01-01 19:15:27
        • "Kun rottaa potkaisee, se yrittää purra, sanoi aikanaan Hannu Karpo. Osuvasti sanottu."

Henki2023-01-01 19:45:49
        • "Täytyy kait olla jatkossa entistä nopeampi, jotta saisi kiinni kaikki palstalle ilmestyneet aivopierut."

Henki 2022-12-18 16:04:21
        • "Raatokärpäset viihtyvät kaatopaikoilla ja tunkioilla. Sen sijaan, että yrittäisi ojentaa jokaista niistä ruohonjuuritasolla, keskellä niiden elinympäristöään, kannattaa olla oman linnansa (lue elämänsä) herra ja jättää raadonsyöjät omaan arvoonsa. "

Henki 2023-01-01 19:45:49
        • "Jos olisin yhtään pervompi, kettutytöt olisivat kimpussani 🤣"
        • (Kaikilla ei ole mitään per-vo-piireitä, eivätkä kaikki sellaisia arvosta....)

Jos keräisi yhteen KAIKKI ne nimittelyt, joita tämän (Henki) sisuksista on julkiseen katseluun noussut, niistä saisi hyvän oppaan: Miten Pilkkaat Parhaiten Uskovia? Raamattu, Jumalaa , Jeesusta, apostoleita?

Mutta?

Tämä on varmaa:
        "On aika heitellä kiviä, ja on aika kerätä kivet." (Saarn 3:5)

Niin totta kuin Herra elää ja toteuttaaa sanansa, tämä Henki joutuu keräämään KAIKKI ne pilkkaamisen ijettävät "kivet" joita on surutta heitellyt toisten Jeesuksen lampaiden päälle.

Tämä kivien keräämisen aika ja paikka on alkanut. Pakoon ei pääse Jumalan Käden säätämistä. Yrityskin on tyhjiin raukeneva.

On tehtävä Herran edessä tili kaikista pilkkakivistä, sanoista:

"Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi" . (Matt 12:37)

Niin valitettavaa kuin onkin todeta tämä ikävä tieto: lähtölaskenta on jos käynnissä.

Jumala valvoo, eikä tee virheitä.

Virittäkää valitusvirsi, sillä tämä (henki) on osansa tilannut.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos on kohtalaisen tyhmää? Niin siinä sarjassa loistaa kultamitalisijalla tämä Henki!
        Hän jankuttaa samaa ja samaa ja samoja valheoppeja ja sanasaasteita, Paavalista ja muista. Kertaus on oppimisen äiti ja isä? Sodassa ei vikistä!

"Pahinta ajanhukkaa on riitely hölmön ja fanaatikon kanssa, joka ei välitä totuudesta tai todellisuudesta, vaan vain uskomustensa ja illuusioidensa voitosta." (Henki)

Mutta kun Jumala - Taivaan Pyhä Majesteetti asettaa tämän HENGEN päätöspöytänsä eteen. Hän ei kysy sinisestä ja vihreästä. Hän kysyy:

Ja mitä vastaa - Henki?

Voi sitä ihmistä, joka on torjunut ja lopuksi herjannut ja pilkannut Puolustajaa Jeesusta Kristusta!

Sitten.

Hän päästelee sammakoita suustaan, eli sydämestään; sisimmästään? Sieltähän ne nousevat, niinkuin Jeesus totesi. Mllainen ”hedelmä” - sellainen on ”puun laatu ja laji”. Sairas puu tuottaa sairaita ja mätiä hedelmiä. Ne haisevat…

Erityisesti tämä Henki on aktivoinunut uskovien ala-arvoisen nimittelyyn. Tuntuu ettei hänen (paha) himonsa pilkata - saa koskaan loppua?

On kymmeniä ja kymmeniä "pilkkanimiä" joita hän on uskoville julkisesti postannut.... Tässä pieni otos:

• "Kun rottaa potkaisee, se yrittää purra, sanoi aikanaan Hannu Karpo. Osuvasti sanottu."

• "Täytyy kait olla jatkossa entistä nopeampi, jotta saisi kiinni kaikki palstalle ilmestyneet aivopierut."

• "Raatokärpäset viihtyvät kaatopaikoilla ja tunkioilla. Sen sijaan, että yrittäisi ojentaa jokaista niistä ruohonjuuritasolla, keskellä niiden elinympäristöään, kannattaa olla oman linnansa (lue elämänsä) herra ja jättää raadonsyöjät omaan arvoonsa. "

• (Kaikilla ei ole mitään per-vo-piireitä, eivätkä kaikki sellaisia arvosta....)

Jos keräisi yhteen KAIKKI ne nimittelyt, joita tämän (Henki) sisuksista on julkiseen katseluun noussut, niistä saisi hyvän oppaan: Miten Pilkkaat Parhaiten Uskovia? Raamattu, Jumalaa , Jeesusta, apostoleita?

Mutta?

Tämä on varmaa:

Niin totta kuin Herra elää ja toteuttaaa sanansa, tämä Henki joutuu keräämään KAIKKI ne pilkkaamisen ijettävät "kivet" joita on surutta heitellyt toisten Jeesuksen lampaiden päälle.

Tämä kivien keräämisen aika ja paikka on alkanut. Pakoon ei pääse Jumalan Käden säätämistä. Yrityskin on tyhjiin raukeneva.

"Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi" . (Matt 12:37)

Niin valitettavaa kuin onkin todeta tämä ikävä tieto: lähtölaskenta on jos käynnissä.

Kopiokoneessakin on keskusyksikkö, joka osaa tulkita ihmisten tarpeet oikein.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kopiokoneessakin on keskusyksikkö, joka osaa tulkita ihmisten tarpeet oikein.

joo alkaa huimata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää leikkikö tulella.

Joo joo! Mitä diipadaapaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä vastaa - Henki?

Sitten.

Mutta?

Tämä on varmaa:

Jälleen näitä pitkiä jaarituksia. Koita nyt ihmeessä opetella kirjoittamista ja ARGUMENTOINTIA!

• Anonyymi

Kuulu PPHSRK hon, ja olen ollut tyrmistynyt Paavalia vastaan kirjoittelusta. Se ei ole Paavalia vastaan, vaan Jumalan Sanaa ( Jeesusta ) vastaan nousemista saatanallisilla valheilla.

• Anonyymi

Olet oikeassa.

Tämä "Hengen" pilkkaamis- ja valhekampanja erityisesti helluntailaisia vastaan, sekä Paavalia
        vastaan, on kasvanut niin överiksi tällä palstalla että se hajoaa pian oman mahdottomuuteensa.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Ei Paavalin sana ole MITÄÄN Jumalan sanaan verrattuna!

• Anonyymi

• Anonyymi

Tässä on oikea henki:
      Efesolaiskirje:
      5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
      5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
      5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
      5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
      - niinkuin pyhien sopii - aivan - niinkuin pyhien sopii - olkaa siis pyhät!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      174
      10168
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3425
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3163
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2835
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      203
      2189
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2163
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1993
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1608
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1386
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1356
    Aihe