Auto kaarteessa ylinopeus

Anonyymi-ap

Voiko auton vasen puoli kulkea ylinopeutta vaikka oikea puoli pysyy nopeusrajoituksessa.

19

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä jos käännytään oikealle.

• Anonyymi

Jos auto ajaa ympyrää niin ulkokehän puolella pyörät kulkevat yhden kierroksen aikana pidemmän matkan kuin sisäkehän puolella. Ulkokehällä on tien pintaan nähden suurempi nopeus kuin sisäkehällä.

• Anonyymi

Jos näin olisi, niin autohan repeäisi keskeltä kahtia.

• Anonyymi

Oletkos kuullut tasaus pyörästöstä?
        Se estää auton halkeamisen.

• Anonyymi

Vääntyykö auto mutkassa? Tietääkseni nopeusvalvonnassa mitataan auton ja tien välistä nopeuseroa, eikä renkaiden pyörimisnopeutta.

• Anonyymi

Toki jos käännytään oikealle. Koskahan joku keksii riitauttaa ylinopeussakon tällä perusteella?

• Anonyymi

Autojen nopeusmittaukset tehdään suoralla tieosuudella, jotta tien kaareutuminen ei aiheuttaisi kiihtyvyyseroja ja siten myös kellojen käyntinopeuden eroja kuskin, apukuskin ja ratsiassa tutkaa käyttävän poliisin välille.

• Anonyymi

Ajatellaanpa, että auto olisi vaikkapa 100 m leveä. Silloinhan nopeusero olisi jo huomattava.

• Anonyymi

Eiköhän mittari laske keskinopeuden.
      Keskinopeus tulee auton keskeltä.
      Suhteellisuusteorian mukaan kuski ja apukuski elävät eri aikaa.

• Anonyymi

Minun pakettivolkkarissani on vaijeri vasemman etupyörän navasta nopeusmittariin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun pakettivolkkarissani on vaijeri vasemman etupyörän navasta nopeusmittariin.

Sitten matkamittarikin näyttää vain vasemman kyljen kulkeman matkan. Autoa myydessä on hyvä mainita asiasta ettei sitten myöhemmin tule riitaa paljonko autolla oli ajettu.

• Anonyymi

Sähköpyörän tasauspyörästö pitää huolen ettei kaarteissa toisen puolen polkimet pyöri eri aikaan silloinkaan kun ei tarvitsisi polkea.

• Anonyymi

AUTO JA UUSI TIENPÄTKÄ .
      peruskorjasivat tietä ja laittoivat keskiviivan kohdalle paksuja kaapeleita
      piiloon.
      ennen korjauta kohtalaisen kokoinen mäki meni reippaasti ylös vaihteella 3 (2000)
      nyt oli kumma kun sama vaihde mutta veto loppui , kierroksella 3000 tiukkaa teki
      että pääsi mäenpäälle.
      miksi sinne laitetiin kaapelit tai mitä lienee johtoja.

• Anonyymi

Ne ovat vakoilukaapeleita, mitä kaikkea tutkinevat.. Paljastavat myös jos tiellä ajelee joku alien.

• Anonyymi

Joskus nuorempana laitoin etuvetoisen auton seisontajarrun päälle auton ollessa jäällä. Sitten lähdin kaasuttelemaan ja vaihtelin aina vaan isompaa pykälää. Lähemmäksi 200 km/h sain kelattua mittariin. Hyvin pysyi auto lapasessa, vaikka oli liukasta. Siinäpähän olisi sinivuokot tutkailleet.

• Anonyymi

Kysymys oli auton toisen puolen kulkemisesta ylinopeutta. Missään ei mainittu sanaa pyörä tai tasauspyörästö. Teidän tehtävä ei ollut määritellä paikkaa tai olosuhteita, missä auto liikkuu.

Piirtäkää kaksi ympyrää eri säteisinä ja pyörittäkää viiden sentin rahaa niitä pitkin.
      Suuremmalla kehällä raha pyörii useamman kierroksen kuin sisemmällä kehällä.
      Johtopäätelmänne tästä?

• Anonyymi

Sittee että nokkas on littee ja soat sen viijellä pennillä pittee.

• Anonyymi

Tuskin eroa on edes promillen luokkaa, joku neropatti osaisi varmaan sen laskeakkin,,,

• Anonyymi

Ei siihen mitään neropattia tarvita, nopeusero on kaartisäteen kulmanopeuden ja auton leveyden tulo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä kaupungeista ikävöijät olette ?

Mistä kaupungista olet?
      Ikävä
      138
      2261
    2. Kohunäyttelijä Aku Hirviniemi täyttää tänään pyöreät 40 vuotta. Onnea kaikesta huolimatta!

Näyttelijä, juontaja Hirviniemi on ollut otsikoissa ja hänen keikkojaan sekä tuotantojaan on peruttu julkisuuteen nousse
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2121
    3. Tunnut niin oikealta kuin osa minua

Olenko oikeassa? Eihän tässä puutu kuin samat tuntemukset sinulta. Nainen, mitä tämä on? Jotain todella outoa tässä on,
      Ikävä
      92
      1856
    4. Miten sinä juhlistat Suomen itsenäisyyttä 6.12. - Onko millaisia perinteitä?

Itsenäisyyspäivä on näinä aikoina entistä tärkeämpi osa suomalaisuutta ja merkittävä juhlan aihe meistä monelle. Miten s
      Maailman menoa
      338
      1441
    5. Nainen, täällä minä vain sinua ikävöin

Joka päivä riudun ja ajatus sinusta viiltää syvälle, se, miten ihanaa olisi kokea sinut lähelläni. Mieleni askartelee si
      Ikävä
      61
      1293
    6. Vaatii kaupungilta kuusinumeroista summaa

Onko ahneudella ja kieroudella rajaa? Itse tekee väärin, saa oikeutetusti potkut ja on nyt etukäteen suunnitellusti käsi
      Haapavesi
      77
      1191
    7. En mä vaan ymmärrä miten noin kaunis voi olla sinkku

Sähän olet uskomattoman upea nainen kaikinpuolin.
      Ikävä
      59
      1018
    8. Voitko ystävällisesti

Vastata siihen mitä kirjoitin Oletko valmis kasvotusten puhumaan vai kidutatko lopunelämäsi minua
      Ikävä
      93
      994
    9. Ikävä sinua, voimmeko tavata?

Anteeksi se minun viestini aikoinaan. Perun (jos se on vielä mahdollista) viestini sisällön ja olen pahoillani, jos se l
      Ikävä
      44
      977
    10. Jos joskus pääsen halaamaan sinua

niin voi olla, että en päästä enää ollenkaan irti. Sitten on hankala mm. käydä töissä, mutta eipä voi mitään.
      Ikävä
      58
      889
    Aihe