Enkö kelpaa itsenäni?

Katselin palstan kommentteja ja tajusin että identiteettini on uhka. Oli jokseenkin typertynyt ja loukkaantunut olo.

Olenko minä huono ihminen? Olenko paha? Enkö todella kelpaa itsenäni, vai onko minun muututtuva kasvottomaksi ja nimettömäksi ei-henkilöksi, jotta olisin hyväksytty?

Aloin pohtia tätä, että mitä se merkitsee minuudelleni. Jos sama tapahtuisi vaikka irl-elämässä, niin antaisinko sen todella tapahtua? Että minun on luovuttava identiteetistäni kelvatakseni jollekulle?

Mitä itse olette mieltä tästä?

- Minä, elisakettu, vajaa 13 vuoden vanha -

145

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulle kelpaa ihan kaikki kommentit, rekatut ja rekkaamattomat :)

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Rekatut toki siinä mielessä mukavampia ettei tarvitse arvailla onko ihan uppo-outo jolle vastaa ketjussa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekatut toki siinä mielessä mukavampia ettei tarvitse arvailla onko ihan uppo-outo jolle vastaa ketjussa.

        -harmiseikirj-

        Näin juuri. Tosin ihan mukavia keskusteluja on mulla ollut myös anonyymienkin kanssa, esim. musiikista, josta olen pääasiassa keskustellut juurikin anonyymien kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekatut toki siinä mielessä mukavampia ettei tarvitse arvailla onko ihan uppo-outo jolle vastaa ketjussa.

        -harmiseikirj-

        No joo, niin mullekin kelpaa. Mutta toki on aina mukavempaa, kun tiedän että nyt juttelen Harmiksen kanssa tai tuossa juuri aion kysyä Liisan mielipidettä johonkin asiaan.

        Siksi toisekseen, mie tiedän että tykkäät musta tälläisenään. Et tietenkään kehtaa sitä myöntää.

        xLinerille juuri mainitsin äsken, että hän, sinä ja Palstakamu saitte mut hymyillemään ja jopa nauramaan tänään. Melkoinen saavutus, kun kyseessä on minunlaiseni mörökölli. Mutta on kivempi sanoa ääneen nämäkin nimet, kun kaikki tietävät keistä nyt keskustellaan.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No joo, niin mullekin kelpaa. Mutta toki on aina mukavempaa, kun tiedän että nyt juttelen Harmiksen kanssa tai tuossa juuri aion kysyä Liisan mielipidettä johonkin asiaan.

        Siksi toisekseen, mie tiedän että tykkäät musta tälläisenään. Et tietenkään kehtaa sitä myöntää.

        xLinerille juuri mainitsin äsken, että hän, sinä ja Palstakamu saitte mut hymyillemään ja jopa nauramaan tänään. Melkoinen saavutus, kun kyseessä on minunlaiseni mörökölli. Mutta on kivempi sanoa ääneen nämäkin nimet, kun kaikki tietävät keistä nyt keskustellaan.

        Toki tykkään ja vielä enemmän tykkään kun hymyilit. Kaikki vakkarit kai tietää että sulla ollut raskaita aikoja ja tahtoisi että saisit syitä hymyillä enemmänkin :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki tykkään ja vielä enemmän tykkään kun hymyilit. Kaikki vakkarit kai tietää että sulla ollut raskaita aikoja ja tahtoisi että saisit syitä hymyillä enemmänkin :)

        -harmiseikirj-

        Olitpa sinä herttainen. Kiitos Ritsku:)

        Joo, on tosi vaikeata saada naurahtelemaan välillä. Siksi tulinkin nyt palstalle, kun riittää murjotus ja murehdinta yhdelle päivälle. Kävin äsken hakemassa syömistä, tajusin etten ole mitään syönyt koko päivänä. Maha murisee kuin kiukkuinen karhu.

        Ehkä minusta tulee vielä se entinen ihminen, joskus. Tai ei, en usko että koskaan se sama ihminen, joka joskus oli... muuttunut olen taatusti vuosien kuluessa ja minun on vielä muututtava kestääkseni ne tulevatkin ajat. Toivottavasti musta ei tule kuitenkaan kyynistä mulkkua.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Olitpa sinä herttainen. Kiitos Ritsku:)

        Joo, on tosi vaikeata saada naurahtelemaan välillä. Siksi tulinkin nyt palstalle, kun riittää murjotus ja murehdinta yhdelle päivälle. Kävin äsken hakemassa syömistä, tajusin etten ole mitään syönyt koko päivänä. Maha murisee kuin kiukkuinen karhu.

        Ehkä minusta tulee vielä se entinen ihminen, joskus. Tai ei, en usko että koskaan se sama ihminen, joka joskus oli... muuttunut olen taatusti vuosien kuluessa ja minun on vielä muututtava kestääkseni ne tulevatkin ajat. Toivottavasti musta ei tule kuitenkaan kyynistä mulkkua.

        Kyllä aika kuitenkin kai on melko hyvä parantaja. Suru toki jää, viiltävä kipu muuttuu osin haikeudeksi ja muistuttaa vain hetkittäin olemassaolollaan. Ainahan se kai mukana sitten kulkee muttei enää niin vahvasti eikä aina ihan pinnassa vaan jossain pinnan alla, paremmin hallittavissa niin että joskus voi hetkeksi antaa sen vain olla siellä ja ajatella jotain muuta, vähän jopa hymyillä :) Ei sinusta tule :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍑 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­­m­­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18022362O

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Hieno puheen vuoro ja ihan oikeaa asiaa!

    • Anonyymien pyllynnuolijaisena toki pitää olla ei rekattu, mutta jokainen rekattu ymmärtää ettei me olla rekattuja siksi, että joku haluaa meidän olevan anonyymejä nimimerkittömiä.

      Jotta voisi keskustella kanssamme. Vika on sen päässä joka nimimerkistä vaivaantuu. Ei muitten.

      • Mä olen aina ihaillut sun kykyä tunnistaa ongelma sieltä heinäsuovasta ja rohkeutta kiskasta se esille ja keskustella siitä.

        Ehkä siksi saat niin paljon ruoskaa selkääsi. Mun on myönnettävä, että se tuntuu hyvin pahalta. Mutta se että uskaltaa nostaa epäkohdat esille on ollut myös monenkin mestatun kohtalo. Jos et pidä turpaasi kiinni, niin kyllä se tukitaan... Mitäpä pitäisi ajatella sellaisesta henkilöstä? Uhkaiu, kiristys jne......

        Mulla oli tuota samaa enempi sillon kun olin aktiivisempi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mä olen aina ihaillut sun kykyä tunnistaa ongelma sieltä heinäsuovasta ja rohkeutta kiskasta se esille ja keskustella siitä.

        Ehkä siksi saat niin paljon ruoskaa selkääsi. Mun on myönnettävä, että se tuntuu hyvin pahalta. Mutta se että uskaltaa nostaa epäkohdat esille on ollut myös monenkin mestatun kohtalo. Jos et pidä turpaasi kiinni, niin kyllä se tukitaan... Mitäpä pitäisi ajatella sellaisesta henkilöstä? Uhkaiu, kiristys jne......

        Mulla oli tuota samaa enempi sillon kun olin aktiivisempi.

        Thanks. Joo, mulla on tainnut tulla vaitiolon ja myhäilyn määrässä täyteen. 🙂

        Miten voit?


      • Huitale kirjoitti:

        Thanks. Joo, mulla on tainnut tulla vaitiolon ja myhäilyn määrässä täyteen. 🙂

        Miten voit?

        Mä oikeasti annan arvoa tuolle valinnalle. Mulla on joskus estoja siitä, miten sanoa asiat niin, ettei vain loukkaisi toista. Sitten lähtee sille pehmeämmälle linjalle, Mutta olen minä ruoskaakin joskus heilutellut.

        Otanpa toisena esimerkkinä xLinerin. Siinä on mimmi joka uskaltaa sitä ruoskaa heiluttaa. Eikä välitä kuka on vastassa, sanoo sanottavansa tai mielipiteensä vaikka vastassa olisi presidentti. En voi väittää että aina olisin samaa mieltä, mutta silti omalla tavallaan nostan hattua.

        Mä teen hidasta ja kivuliasta henkistä kuolemaa. Kun seuraan toista kuolevaa vieressä. Enpä ole huonommin koskaan voinut. Mulla on kaiken muunkin menettämäni lisäksi mennyt myös työ- ja toimintakyky. Elämässä on ollut paljon stresiä, mutta en tiennyt että ahdistus voi olla tälläistä. Ja tällä kertaa mulla puuttuu keinot siihen, miten vahingot korjataan. Enkä tiedä, miten itseänikään korjaisi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mä oikeasti annan arvoa tuolle valinnalle. Mulla on joskus estoja siitä, miten sanoa asiat niin, ettei vain loukkaisi toista. Sitten lähtee sille pehmeämmälle linjalle, Mutta olen minä ruoskaakin joskus heilutellut.

        Otanpa toisena esimerkkinä xLinerin. Siinä on mimmi joka uskaltaa sitä ruoskaa heiluttaa. Eikä välitä kuka on vastassa, sanoo sanottavansa tai mielipiteensä vaikka vastassa olisi presidentti. En voi väittää että aina olisin samaa mieltä, mutta silti omalla tavallaan nostan hattua.

        Mä teen hidasta ja kivuliasta henkistä kuolemaa. Kun seuraan toista kuolevaa vieressä. Enpä ole huonommin koskaan voinut. Mulla on kaiken muunkin menettämäni lisäksi mennyt myös työ- ja toimintakyky. Elämässä on ollut paljon stresiä, mutta en tiennyt että ahdistus voi olla tälläistä. Ja tällä kertaa mulla puuttuu keinot siihen, miten vahingot korjataan. Enkä tiedä, miten itseänikään korjaisi.

        Voi hemmetti. Arvelin olevan aika raskasta teillä, kun vähän olet valottanut tilannettanne, mutta silti todella ikävää ja tuntuu pahalta kuulla olevan noin ikävässä jamassa asiat. Halaisin jos voisin, en ole sanoissa kovin taitava ilmaisemaan fiiliksiäni näiden asioiden edessä, jähmettyy jotenkin ei löydy sanoja. 🤗💖

        Yhdessä ootte vahvat, tuette toisianne ja tiiän, että kuormaa on nyt helvetisti liikaa, mutta sinnittelyä. 💗


      • Huitale kirjoitti:

        Voi hemmetti. Arvelin olevan aika raskasta teillä, kun vähän olet valottanut tilannettanne, mutta silti todella ikävää ja tuntuu pahalta kuulla olevan noin ikävässä jamassa asiat. Halaisin jos voisin, en ole sanoissa kovin taitava ilmaisemaan fiiliksiäni näiden asioiden edessä, jähmettyy jotenkin ei löydy sanoja. 🤗💖

        Yhdessä ootte vahvat, tuette toisianne ja tiiän, että kuormaa on nyt helvetisti liikaa, mutta sinnittelyä. 💗

        Kiitos kultaseni. Tuo lohduttaa kuitenkin <3.

        Pahinta ja parhainta tässä kun ei tiedä paljonko aikaa on. On oikeasti vain aina tämä päivä.

        *Halaa takaisin*

        Harmikselle jo sanonkin, että tämä kaikki on muuttanut mua. En tiedä, miten paljon mun on vielä muututtuva, selvitäkseni. Vittu, voiko elämä enää enempää pyytää multa? Joskus toivoisi olevansa kuollut, Mulla kun ei vaan moiseen ylellisyyteen ole varaa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos kultaseni. Tuo lohduttaa kuitenkin <3.

        Pahinta ja parhainta tässä kun ei tiedä paljonko aikaa on. On oikeasti vain aina tämä päivä.

        *Halaa takaisin*

        Harmikselle jo sanonkin, että tämä kaikki on muuttanut mua. En tiedä, miten paljon mun on vielä muututtuva, selvitäkseni. Vittu, voiko elämä enää enempää pyytää multa? Joskus toivoisi olevansa kuollut, Mulla kun ei vaan moiseen ylellisyyteen ole varaa.

        Älä anna periksi. Oot sisupussi. 🤗

        💖U


    • Anonyymi

      Ei kenenkään identiteetti ole uhka, mutta on hyvä muistaa se, että jokaisella on oma makunsa minkä tyyppisestä ihmiestä pitää ja kuka parhaiten sopii hänen persoonaansa, kun ajatellaan parisuhteen muodostamista. Minullaon varmasti paljon tarkemmat kriteerit kuin isolla määrällä ihmisiä, johtuen luonteestani ja erityipiirteisyydestä.

      • Hmm, tästä tulikin mieleeni se seikka, että ilman identitettiä ei ole myöskään persoonaa.


      • Ei hätää. Annan rukkaset heti kättelyssä.

        Mutta missä tässä ketjussa puhuttiin parinmuodostuksesta?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei hätää. Annan rukkaset heti kättelyssä.

        Mutta missä tässä ketjussa puhuttiin parinmuodostuksesta?

        Kamuseni, senkin kiusanhenki :-D

        Toivottavasti et mulle niitä rukkasia anna kuitenkaan. Olet yksi mun ihastukseni kohteistä täällä. Palstakirjoittajana :)

        Identiteetti, persoona, kokonaisuus....


      • elisakettu kirjoitti:

        Kamuseni, senkin kiusanhenki :-D

        Toivottavasti et mulle niitä rukkasia anna kuitenkaan. Olet yksi mun ihastukseni kohteistä täällä. Palstakirjoittajana :)

        Identiteetti, persoona, kokonaisuus....

        Anomuumille rukkasia annoin.

        Ja kiitos kaunis kettukaiseni :)


    • Kelpaat varmasti girl don’t worry olet ihana just noin. Ei kannata tätä palstaa ottaa niin henkilökohtaisesti. Et kai sä oikeesti ole 13v? Erikoisen asiallinen kyllä ja fiksu ikäisekseen.

      • Kiitos hani :)

        Eiku ajatus tuli oikeasti. Se sama ajatus voi tulla ihan kenen tahansa mieleen, siksi aloitus.

        13 v elisakettuna. Niin nytkö pitäisi kuopata se? Aika anteeksiantamaton ajatus.


      • Käsitin että tarkoitti hänen nimimerkkinsä täällä täyttäneen 13 v. Ihan aikuinen nainen hän kyllä noin muutoin on.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos hani :)

        Eiku ajatus tuli oikeasti. Se sama ajatus voi tulla ihan kenen tahansa mieleen, siksi aloitus.

        13 v elisakettuna. Niin nytkö pitäisi kuopata se? Aika anteeksiantamaton ajatus.

        Ei pidä mitään kuopata mä käsitin väärin sori😊


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Käsitin että tarkoitti hänen nimimerkkinsä täällä täyttäneen 13 v. Ihan aikuinen nainen hän kyllä noin muutoin on.

        Joo alright okay👌🏻


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Käsitin että tarkoitti hänen nimimerkkinsä täällä täyttäneen 13 v. Ihan aikuinen nainen hän kyllä noin muutoin on.

        Jeps Lutkis. Mutta sie nyt olet tuntenut miut nyt aika kauan.


    • En mää ole kokenut, että mää olen jotenkin uhka tai jotain, jos olen rekisteröitynyt tänne enkä tule anonyyminä. Yhteen aikaan joku tai jotkut vähän irvaili tuosta mun nimimerkistä ja joskus joku on joskus ärsyyntynyt, jos mun joku kirjoitus on ollut vähän pitempi kuin muutama riviä tai jopa muutama sana. Sellaista trollailua vissiin.

      • Mielestäni sulla on tyylikäs nimi. Ja olet tehnyt kunniaa nimellesi palastakirjoittajana. Aina kohtelias ja luotettava.

        Ehkä juuri se joitakuita sieppaakin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mielestäni sulla on tyylikäs nimi. Ja olet tehnyt kunniaa nimellesi palastakirjoittajana. Aina kohtelias ja luotettava.

        Ehkä juuri se joitakuita sieppaakin.

        Kiitos =) Tää Norppa on yks mun lempinimistä tai ainakin on ollut. Siitä tää tuli ja sitten 83 piti laittaa perään, kun alunperin halusin pelkän Norpan, mutta se oli varattu jollekin toiselle. Alussa mulla oli profiilikuvana saimaannorppa ja sen takia jotkut tai joku varmaan vähän kiusas mua joskus.


    • Viitaten toiseen ketjuun, ei sinussa ole mitään vikaa EK!

      • Kiitos Cittis:) Sitähän miekin, mutta....

        On tosiasia, että emme voi aina kaikkia tai osaakaan miellyttää, mutta kenen takia meidän sitten olisi muututtava?

        Se on todella tärkeä asia pohdittavaksi. Ja onko arvojemme mukaista muuttua, vai mistä perusteista sen tekisimme?


    • Räksytystä saa kuulla aina, tavalla tai toisella, niin palstalla kuin IRL, joskus päin naamaa ja useimmiten selän takana. Se, vaikuttaako se ihmiseen ja hänen identiteettiinsä, on sen ihmisen ikioma valinta. Ainakin jos siis on näennäisesti vapaa olemaan ja valitsemaan.

      Ollut vähän törkeää palstalla viime aikoina, mutta näitä esiintyy kausittain, on esiintynyt aina. Kun "kausi" käynnistyy, jotkut nostellaan tarkoituksella tikun nokkaan ja heihin kohdistetaan painetta. Kurjaa, mutta väistämätöntä anonyymissä ympäristössä.

      • Anonyymi

        Ihmiset myös nostavat välillä ihan itse itsensä tikunnokkaan. Sekin kannattaa huomata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset myös nostavat välillä ihan itse itsensä tikunnokkaan. Sekin kannattaa huomata.

        Ei se muuta edellistä kommenttiani mitenkään. Vaikka kuinka nostaisi itsensä framille, ei se oikeuta asiatonta käytöstä. Ja kannattaa myös huomata se, että yllättävän usein muut nostavat jonkun framille, ei suinkaan se henkilö itse, mutta sontakuorman kerää se henkilö ihan yksin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei se muuta edellistä kommenttiani mitenkään. Vaikka kuinka nostaisi itsensä framille, ei se oikeuta asiatonta käytöstä. Ja kannattaa myös huomata se, että yllättävän usein muut nostavat jonkun framille, ei suinkaan se henkilö itse, mutta sontakuorman kerää se henkilö ihan yksin.

        Tässä tapauksessa vaan on nostnut itsensä sinne tikun nokkaan huonolla käytöksellään. Ja mä uskon, että te jopa täysin sen tiedätte. Jostain syystä ei vaan pokka riitä sanoa. Helpompi myötäillä, kun pelottaa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei se muuta edellistä kommenttiani mitenkään. Vaikka kuinka nostaisi itsensä framille, ei se oikeuta asiatonta käytöstä. Ja kannattaa myös huomata se, että yllättävän usein muut nostavat jonkun framille, ei suinkaan se henkilö itse, mutta sontakuorman kerää se henkilö ihan yksin.

        Ja siis tiedätkö, mä jopa ihan tajuan teitä. Sitä paskamysrkystähän ei teitä kohtaan tuon yhden taholta tulisi ikinä loppua. Kun hän seuraa anonyymiäkin perskärpäsenä ketjun sisällä ja ketjusta toiseenkin, niin rekattuhan ei saisi häneltä hetken rauhaa, jos sanoisi mitään poikkiteloin. Ymmärrettävää, mutta totaalisen munatonta silti. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa vaan on nostnut itsensä sinne tikun nokkaan huonolla käytöksellään. Ja mä uskon, että te jopa täysin sen tiedätte. Jostain syystä ei vaan pokka riitä sanoa. Helpompi myötäillä, kun pelottaa.

        No mä en ole ihan kartalla mitä kaikkea täällä tapahtunut viimeisen kuukauden aikana, en ole juurikaan ehtinyt/jaksanut/viitsinyt täällä lojua kuten aiemmin, niin paha sanoa miten kukakin on sattunut käyttäytymään viime aikoina. Vaan kyllähän täällä eri tahoilla välillä lähtee mopo lapasista, yhtä lailla rekuilla kuin muumeillakin, kovin arkista.

        Ai että jokin hahmo pelottaisi? Aika erikoinen ajatus. Hahmoton, virtuaalinen anonyymi-identiteetti joka esiintyy merkkijonoina palstalla pelottaisi? En kykene samaistumaan, mutta kaikkihan me olla erilaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis tiedätkö, mä jopa ihan tajuan teitä. Sitä paskamysrkystähän ei teitä kohtaan tuon yhden taholta tulisi ikinä loppua. Kun hän seuraa anonyymiäkin perskärpäsenä ketjun sisällä ja ketjusta toiseenkin, niin rekattuhan ei saisi häneltä hetken rauhaa, jos sanoisi mitään poikkiteloin. Ymmärrettävää, mutta totaalisen munatonta silti. 🙂

        No mun on pakko sanoa, etten ymmärrä enää yhtään mistä puhut, mutta selkeästi olet valinnut asennoitua tarkalleen tietyllä tavalla, omista syistäsi johtuen, ja selkeästi on aivan se ja sama mitä vaikkapa minä sanon, olen silti saastainen rekku, aina lipevä ja myötäilevä, kirjaimellisesti ihmisperse, enkä pystyisi näkemään sitä jotain "totuutta" vaikka se naulattaisiin silmiini kiinni.

        Hedelmätöntä maaperää on turha kylvää, joten jätän asian sitten tähän, kiitos.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No mä en ole ihan kartalla mitä kaikkea täällä tapahtunut viimeisen kuukauden aikana, en ole juurikaan ehtinyt/jaksanut/viitsinyt täällä lojua kuten aiemmin, niin paha sanoa miten kukakin on sattunut käyttäytymään viime aikoina. Vaan kyllähän täällä eri tahoilla välillä lähtee mopo lapasista, yhtä lailla rekuilla kuin muumeillakin, kovin arkista.

        Ai että jokin hahmo pelottaisi? Aika erikoinen ajatus. Hahmoton, virtuaalinen anonyymi-identiteetti joka esiintyy merkkijonoina palstalla pelottaisi? En kykene samaistumaan, mutta kaikkihan me olla erilaisia.

        Ja se on ihan ok. Ei näitä p.skaketjuja edes kannata lukea läpi. Niistä tulee vaan pahalle tuulelle, jos jaksaa kahlata sen kuonan lävitse. Mutta sinä(kään) et ole tyhmä. Harva teistä rekatuista on tyhmiä. Eikä tämä kauhesti päättelykykyä vaadi, vaikkei olisi palstaa seurannut.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No mun on pakko sanoa, etten ymmärrä enää yhtään mistä puhut, mutta selkeästi olet valinnut asennoitua tarkalleen tietyllä tavalla, omista syistäsi johtuen, ja selkeästi on aivan se ja sama mitä vaikkapa minä sanon, olen silti saastainen rekku, aina lipevä ja myötäilevä, kirjaimellisesti ihmisperse, enkä pystyisi näkemään sitä jotain "totuutta" vaikka se naulattaisiin silmiini kiinni.

        Hedelmätöntä maaperää on turha kylvää, joten jätän asian sitten tähän, kiitos.

        En mä osota sulta asian myöntämistä. Mä tiedän jo vanhastaan, ettei teistä kukaan siihen kykene. Se vaatis ... vähän enemmän. Ei täällä ole sellasia tyyppejä. Totesin vain, että sä tiedät kyllä mistä on kyse, ainakin jos vähänkään mietit. Mutta. ei tarvitse myöntää. Se ei ollut pointti. Pointti oli, älä viitsi ihmetellä. 🙂


      • randombypasser kirjoitti:

        No mä en ole ihan kartalla mitä kaikkea täällä tapahtunut viimeisen kuukauden aikana, en ole juurikaan ehtinyt/jaksanut/viitsinyt täällä lojua kuten aiemmin, niin paha sanoa miten kukakin on sattunut käyttäytymään viime aikoina. Vaan kyllähän täällä eri tahoilla välillä lähtee mopo lapasista, yhtä lailla rekuilla kuin muumeillakin, kovin arkista.

        Ai että jokin hahmo pelottaisi? Aika erikoinen ajatus. Hahmoton, virtuaalinen anonyymi-identiteetti joka esiintyy merkkijonoina palstalla pelottaisi? En kykene samaistumaan, mutta kaikkihan me olla erilaisia.

        Voihan joku hahmo ollakin pelottava. Lähinnä uskoisin että tässä kyseessä on henkilö, jonka x kokee uhkaksi itselleen. Ehkä ainoa, joka näkee x:n läpi ja osaa sen myös surutta tuoda ilmi.

        Se on pelottavaa, paljastuminen. Mutta henkilö x ei ehkä itsekään tiedosta sitä konaisuutta, jolta itsekin haluaa sulkea silmänsä. Ja sen minkä tiedostaa, kokee sen vahvuudeksi omalle identiteetilleen.


      • elisakettu kirjoitti:

        Voihan joku hahmo ollakin pelottava. Lähinnä uskoisin että tässä kyseessä on henkilö, jonka x kokee uhkaksi itselleen. Ehkä ainoa, joka näkee x:n läpi ja osaa sen myös surutta tuoda ilmi.

        Se on pelottavaa, paljastuminen. Mutta henkilö x ei ehkä itsekään tiedosta sitä konaisuutta, jolta itsekin haluaa sulkea silmänsä. Ja sen minkä tiedostaa, kokee sen vahvuudeksi omalle identiteetilleen.

        Pelottava ja pelottava. No ehkä joku hahmo voi sitä ollakin jollekulle toiselle hahmolle vaikken minä kykene sitä jäsentämään, joskin kyllä ymmärrän ja hyväksyn moisen vaihtoehdon. Mutta katselenkin maailmaa omieni lasieni lävitse, niin kuva on kovin erilainen kuin muilla, aivan kuten sen kuuluu ollakin.


    • Anonyymi

      No mikäs luppakorva siellä uhriutui? Uli uli.

      • Niin, minä olen minä. Pirun söpö ja joskus korvatkin lupallaan.

        Mutta ajattelepa jos kyseessä on vaikka herkkä nuori ihminen, joka oikeasti ottaa tosissaan ettei hän kelpaa itsenään? Miltä se itsestäsi tuntuisi?


      • elisakettu kirjoitti:

        Niin, minä olen minä. Pirun söpö ja joskus korvatkin lupallaan.

        Mutta ajattelepa jos kyseessä on vaikka herkkä nuori ihminen, joka oikeasti ottaa tosissaan ettei hän kelpaa itsenään? Miltä se itsestäsi tuntuisi?

        Pitäisi varmaan kaikille viimeistään ala-asteikäisille pitää koulussa jokunen oppitunti internetistä ja somesta, koska tämä ei suinkaan ole ainoa sivusto jolta voi tulla huonoja vaikutteita tai saada jopa lommoja omaan itsetuntoon, jos joku anonyymi jossain alkaa kiusata. Muutenkin kouluissa pitäisi panostaa enemmän myös sosiaalisen elämän pelisääntöjen oppimiseen, mutta ei meillä ainakaan omaan ala- eikä yläasteaikaani missään keskusteltu sellaisista sanallakaan. Lähimmäksi osui ehkä terveystiedon tunnit, kun niissä puhuttiin seksivalistuksesta. Mutta mielestäni ei pelkästään seksiin ja seurusteluun, vaan myös muuhun sosiaaliseen kanssakäymiseen tulisi koulujenkin antaa oikeanlaatuisia eväitä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Niin, minä olen minä. Pirun söpö ja joskus korvatkin lupallaan.

        Mutta ajattelepa jos kyseessä on vaikka herkkä nuori ihminen, joka oikeasti ottaa tosissaan ettei hän kelpaa itsenään? Miltä se itsestäsi tuntuisi?

        Herkkä nuori ihminen todennäköisesti tulee palstalle ensin anonyyminä, koska rekkautuminen on iso askel herkälle nuorelle.

        Miltä tämä sinusta tuntuu (ottaen huomioon miten täällä anonyymeistä puhutaan)?


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Pitäisi varmaan kaikille viimeistään ala-asteikäisille pitää koulussa jokunen oppitunti internetistä ja somesta, koska tämä ei suinkaan ole ainoa sivusto jolta voi tulla huonoja vaikutteita tai saada jopa lommoja omaan itsetuntoon, jos joku anonyymi jossain alkaa kiusata. Muutenkin kouluissa pitäisi panostaa enemmän myös sosiaalisen elämän pelisääntöjen oppimiseen, mutta ei meillä ainakaan omaan ala- eikä yläasteaikaani missään keskusteltu sellaisista sanallakaan. Lähimmäksi osui ehkä terveystiedon tunnit, kun niissä puhuttiin seksivalistuksesta. Mutta mielestäni ei pelkästään seksiin ja seurusteluun, vaan myös muuhun sosiaaliseen kanssakäymiseen tulisi koulujenkin antaa oikeanlaatuisia eväitä.

        ”jos joku anonyymi jossain alkaa kiusata”

        Kaikki, ainakin tällä palstalla ovat anonyymejä, joten haluatko valottaa ajatteluasi lisää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”jos joku anonyymi jossain alkaa kiusata”

        Kaikki, ainakin tällä palstalla ovat anonyymejä, joten haluatko valottaa ajatteluasi lisää?

        No sanottakoon sitten että "joku kirjoittaja" tai "joku randomi" (ei toki millään pahalla Randea kohtaan :D ), jos ne noin pilkuntarkkaa on.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Pitäisi varmaan kaikille viimeistään ala-asteikäisille pitää koulussa jokunen oppitunti internetistä ja somesta, koska tämä ei suinkaan ole ainoa sivusto jolta voi tulla huonoja vaikutteita tai saada jopa lommoja omaan itsetuntoon, jos joku anonyymi jossain alkaa kiusata. Muutenkin kouluissa pitäisi panostaa enemmän myös sosiaalisen elämän pelisääntöjen oppimiseen, mutta ei meillä ainakaan omaan ala- eikä yläasteaikaani missään keskusteltu sellaisista sanallakaan. Lähimmäksi osui ehkä terveystiedon tunnit, kun niissä puhuttiin seksivalistuksesta. Mutta mielestäni ei pelkästään seksiin ja seurusteluun, vaan myös muuhun sosiaaliseen kanssakäymiseen tulisi koulujenkin antaa oikeanlaatuisia eväitä.

        Oikeassa olet palstasiskoseni. Ja panostaa itsetuntemukseen ja sitä kautta myös hyväksyntään.

        Ihmisllä on tapana lyödä sinne, minne arvelee sen kipeintä tekevän. Ja itsetuntoonhan ne suurimmat loukkausyritykset on tarkoitus tähdätä.

        Parhain suoja tälle on kuitenkin vahva itsetuntemus, -hyväksyntä ja vankkumaton arvomaailma, ettei mun tarvitse muuttua siksi, että kelpaisin tuolle. Koska en tarvitse häntä, vaan kokee itsensä tärkeämmäksi kuin muuttumisleikkivä kiusaaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herkkä nuori ihminen todennäköisesti tulee palstalle ensin anonyyminä, koska rekkautuminen on iso askel herkälle nuorelle.

        Miltä tämä sinusta tuntuu (ottaen huomioon miten täällä anonyymeistä puhutaan)?

        Mun piti hieman pohtiä tätä kysymystäsi.

        Ajattelin havoitttuvaisuutta, joka on todella ymmärrrettävää. Ehkä siksi kaipaamme näkymättömyyden suojaa turvataksmme itsemme kolhuilta ja töninimisiltä ja muilta asioilta, jotka satuttavat tai voivat satuttaa meitä. Haluamme välttää satutetuksi tulemiselta.

        Tuossa juuri Lutkikselle sanoin että yksi avain tässä on vahva itsetuntemus ja -hyväksyntä. Joka määrittää itseni sen näköisenä ihmisenä kuin mikä halutaankin olla. Mitä enemmän on asioita, joita emme hyväksy itsessämme, sitä vaikeampi meidän on myös torjua vihollismiellisiä iskuja noihin herkkyyksiin itsessämme. Ja siksi sitten olemme herkempiä myös muuttamaan arvomaailmaamme tai arvokäsityksiämme ollaksemme hyväkstympiä muiden silmissä. Se, onko se itselle miten tärrkeää, tietää vain ihminen itse. Tai ei aina tiedäkään, mutta ehkä oivaltaa asian, joskus.

        Mitä tulee keskusteluun anonyymeistä, niin se, että on ikävää, että palstailmapiiri on muuttunut myrkylliseksi. Anonyymit vs rekisteröidyt. Minä en lähde tässä asianyhteydessä väittämään, että anonyymien tarkoitus on vain suojata itsensä, vaan syitä voi olla lukuisia. Toiset haluavat pysyä näkymättömänä muutenkin.

        Itselleni rekisteröityminen on ollut luonteva tapa tutustua muihin kirjoittajiin itsenäni, ja muillla mahdollisuus ymmärtää sitä elisaketun sisäistä maailmaa, mikä se on. Olenhan kirjoittanut todella vaikeistakin asioista. Vaikka multa on tuhansia kommentteja poistettukin, ei se sitä muuta, että olen ne joskus kirjoittanut. Se, pääseekö se satuttamaan minua, en osaa sanoa. Minun on vain hyväksyttävä se, että seison niiden asioiden takana. Ne on tapahtuneet enkä minä voi sille yhtään mitään. En ennen, en nyt, enkä tulevaisuudessakaan.


    • Anonyymi

      Tajusit vääärin.

      • Odotat varmaan, että kysyn että mitä?

        Tottakai, sanomattakin se on selvää, että mun odotetaan sitä kysyvän.

        Kuten tuossa aloituksessa jo mainitsin, että millainen on sellainen ihminen, joka haluaa identiteettini haihtuvan, minuuteni katovan? Sellainen ihminen käyttää myös itsekäsitettävää ja -keksittyä valtaansa uhkailuun, naamioituneen sellaiseen ja aiheuttaa kommenteillaan tarkoituksellista hämmennystä. Kommentoimalla esim "tajusit väärin". Ilman selityksiä, ilman perusteita väittelleen. Haluten aiheuttaa hämmennystä ja epävarmuutta toisessa.


    • Anonyymi

      No voihan ketun villistys.
      Pelastin tuossa muuten ketun pulasta eräänä päivänä.

      -keinovaginamies-

      • Olipa se kivasti tehty. Tiesin että olet hyvä ihminen :)


    • Anonyymi

      Mitä te täällä riitelette? Monta päivää. Missä sitä hiekkaa on?

      • En minä riitele. Minä haluan keskustella identiteettioikeudesta ja minäoikeudesta. Ihmisestä ja ihmisyydestä.

        Koskemattomuudesta. Kuka haluaa rikkoa konaisuuden ja miksi?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En minä riitele. Minä haluan keskustella identiteettioikeudesta ja minäoikeudesta. Ihmisestä ja ihmisyydestä.

        Koskemattomuudesta. Kuka haluaa rikkoa konaisuuden ja miksi?

        Kenet nyt olet suututtanut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenet nyt olet suututtanut?

        Tietääkseni en ketään.

        Silti en kelpaa keskustelemaan joissain ketjuissa itsenäni. Mun pitäisi piiloutua näkymättömyysviitan alle. Ihan kuin olisin juhlahumussa vaikka viltti päällä ettei kukaan vaan tunnistaisi mua.

        Teen siitä johtopäätöksen, ettei joku halua minun olevan se joku. Eihän minun identiteettini ketään loukkaa. Ne on vaan sanani, jotka loukkaavat. Tai teot. Tai tekemättä jättämiseni.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Tietääkseni en ketään.

        Silti en kelpaa keskustelemaan joissain ketjuissa itsenäni. Mun pitäisi piiloutua näkymättömyysviitan alle. Ihan kuin olisin juhlahumussa vaikka viltti päällä ettei kukaan vaan tunnistaisi mua.

        Teen siitä johtopäätöksen, ettei joku halua minun olevan se joku. Eihän minun identiteettini ketään loukkaa. Ne on vaan sanani, jotka loukkaavat. Tai teot. Tai tekemättä jättämiseni.

        Oletteko kaikki kännissä??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko kaikki kännissä??

        Omituinen kysymys. Osoitettu minulle, Minä en ole te. Minä en ole kännissä.

        Käytät harhauttamistekniikkaa. Se ei vain päde minuun. Eikä moneen muuhunkaan täällä.


    • Anonyymi

      Kukas sinä sitten olet? Ikinä nähnytkään.

      • Sitähän sinä et voi tietää:-D Siitä näkemisestä siis.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sitähän sinä et voi tietää:-D Siitä näkemisestä siis.

        Tuntematon heppu siinä.


    • Anonyymi

      Suloinen rekkautuneiden pyllynnuolentaketju, ai että kun kaunista.

      • Minusta on todellakin paljon suloisempaa olla kiltti toiselle kuin olla se vittupäinen palstakiusaaja.

        Eikä tällä ole takapuolen eikä nuolemisen kanssa mitään tekemistä. Vai alanko väitänkö, että itse olet se fantasioinut perseraiskaaja jokaisen rekisteröityneen kimpussa?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Minusta on todellakin paljon suloisempaa olla kiltti toiselle kuin olla se vittupäinen palstakiusaaja.

        Eikä tällä ole takapuolen eikä nuolemisen kanssa mitään tekemistä. Vai alanko väitänkö, että itse olet se fantasioinut perseraiskaaja jokaisen rekisteröityneen kimpussa?

        On teissä varmasti fiksujakin yksilöitä. Ikävä kyllä kaikki aktiiviset rekatut eivät ole sellaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On teissä varmasti fiksujakin yksilöitä. Ikävä kyllä kaikki aktiiviset rekatut eivät ole sellaisia.

        Ei kannata tehdä pelkän Sinkut-palstan perusteella johtopäätöstä, että kaikki rekatut tai kaikki anonyymit ovat tietynlaisia, vaan kannatta liikkua muillakin palstoilla tai ainakin muutamilla muilla ja katsoa miten niissä on asian laita. Monet kirjoittaa täällä S24:ssa täysin anonyyminä (ei edes rekisteröimätöntä nimimerkkiä tai jotain muuta tunnistetta kommentin alla) ja heidän keskuudessaan juurikin löytyy eniten niitä haukkujia yms. Mutta on heitä myös joissain rekisteröityneissäkin, valitettavasti. Mutta on anonyymeissä myös fiksujakin yksilöitä, itsekin saanut monet hyvät keskustelut aikaiseksi anonyymien kanssa, esim. musiikista ja fiksuja on myös rekatuissakin. Ei pelkkä nimi ihmistä pahenna tai nimettömyyskään.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Ei kannata tehdä pelkän Sinkut-palstan perusteella johtopäätöstä, että kaikki rekatut tai kaikki anonyymit ovat tietynlaisia, vaan kannatta liikkua muillakin palstoilla tai ainakin muutamilla muilla ja katsoa miten niissä on asian laita. Monet kirjoittaa täällä S24:ssa täysin anonyyminä (ei edes rekisteröimätöntä nimimerkkiä tai jotain muuta tunnistetta kommentin alla) ja heidän keskuudessaan juurikin löytyy eniten niitä haukkujia yms. Mutta on heitä myös joissain rekisteröityneissäkin, valitettavasti. Mutta on anonyymeissä myös fiksujakin yksilöitä, itsekin saanut monet hyvät keskustelut aikaiseksi anonyymien kanssa, esim. musiikista ja fiksuja on myös rekatuissakin. Ei pelkkä nimi ihmistä pahenna tai nimettömyyskään.

        Jokainen päättää itse kenen Posseen kuuluu tai millaista käytöstä kiltisti ja hiljaa hyväksyy.


    • Sanoin aikaisemmin, etten ole kokenut olevani uhka, jos olen kirjautuneena tänne tolla mun vakituisella nimimerkillä. Näin yleensä. Kuitenkin tänään olen ajatellut, että on surullista, jos täällä palstalla aletaan arvottamaan sen mukaan onko rekisteröitynyt vai ei ja onko täysin anonyymi vai rekisteröitymätön vakituisella nimimerkillä tai tunnisteella. Ja toisaalta typerääkin tällainen ja jonninjoutavaa, koska me kaikki olemme vain ihmisiä ja meidän olisi hyvä pystyä kommunikoimaan keskenämme jo ihan palstarauhankin takia.

      Itse en ole rekisteröitynyt tänne, että tuntisin olevani jotenkin parempi kuin se, joka ei ole rekisteröitynyt. Itse vain koen keskustelun helpompana rekisteröityneenä, mutta se on ihan makuasia miten tykkää täällä kirjoitella. Jokainen päättää asiasta itse.

      Onko se vain tämän sinkkupalstan "ongelma", että jotkut anonyymit ovat suivaantuneita rekisteröityneisiin tai joihinkin rekisteröityneisiin, kun en ole muilla palstoilla, joilla olen käynyt törmännyt tällaiseen vastakkainasetteluun? Muilla palstoilla, esim. vaikka musiikki ja politiikka olen keskustellut ihan ongelmitta sekä ei-rekisteröityneitten että rekisteröityneiden kanssa. Joskus kyllä jotain pientä erimielisyyttä tai muuta tulla jonkun keskustelijan kanssa, mutta se ei liity siihen onko rekattu nimimerkki tai ei tai täysin anonyymi. Hyviä kommentteja on ollut kaikenlaisilla tyypeillä ja sitten niitä ei niin hyviäkin.

    • Njää. Ei pidä loukkaantua, jos jotkut haluaa vain anonyymien ketjuja. 😁

      Ei se meiltä rekatuilta pois ole. 😊
      Päin vastoin, ketkä haluaa vain anonyymien kanssa turistella menettävät. 🙃

      Jos on mielenkiintoinen aihe ja alustus, niin kopsaa sen otsikoineen ja alustuksineen ja lisää, että siihen saa vastata kaikki. ☺️

      • Anonyymi

        Kannatatko siis palstan spämmäämistä?


      • Anonyymi

        Sinällään mielipiteesi on siis 👍👍👍. Ihan kahjoa vetää hernettä nenäänsä ja loukkaantua, jos joku toivoo voivansa rajoittaa omaa keskusteluseuraansa. Ihan ok. Vaan siis tuolla jo ketjuissa syyteltiin spämmäämisestä. Kai se siis on spämmäämistä myös jos rekisteröity tekee sitä.


      • Anonyymi

        Voin muistaa väärin, mutta sä taisit siinä taannoisessa "nuoleskeluketjussa" kehottaa olikohan se nyt mikkistä, että luoda omia ketjuja, jos tekee mieli rupatella ja huudella se juttukaveri sinne. Ei kai se tuosta varsinaisesti eroa, jos joku haluaa huudella ketjuunsa anonyymejä keskustelijoita? Tottakai siihen täytyy olla lupa. Ei tietenkään pysty estämään muitakin siihen tulemasta, mutta tietysti voi ilmoittaa, ettei aio heille vastata. Täytyy kai anonyymeilläkin olla samat oikeudet kuin rekisteröidyillä, eli luoda ketjuja, joissa juttelee sellaisen seuran kanssa, jonka kanssa itse tahtoo jutella?


      • Itse olen monesti kertaa keskustellut pelkkien anonyymien kanssa. Monesti esim. tuolla musiikkipalstalla ja muutenkin aiheesta musiikki saan keskustella pelkkien anonyymien kanssa, harvemmin muiden rekkautuneiden, mutta joskus niinkin. Ihan hyviä keskusteluja on ollut, parhaimmillaan jopa mielenkiintoisia. Eikä mitään antipatioita ja skismoja ole ollut keskustelun aikana.

        Täytyy vissiin löytyä sellaisia keskustelukumppaneita, rekattuja ja/tai anonyymejä, joilla on yhteinen mielenkiinnonkohde, että keskustelu voi toimia ja jatkua vaikka pitempäänkin. Tällöin ei varmaan niitä ristiriitoja niin paljon tule.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Itse olen monesti kertaa keskustellut pelkkien anonyymien kanssa. Monesti esim. tuolla musiikkipalstalla ja muutenkin aiheesta musiikki saan keskustella pelkkien anonyymien kanssa, harvemmin muiden rekkautuneiden, mutta joskus niinkin. Ihan hyviä keskusteluja on ollut, parhaimmillaan jopa mielenkiintoisia. Eikä mitään antipatioita ja skismoja ole ollut keskustelun aikana.

        Täytyy vissiin löytyä sellaisia keskustelukumppaneita, rekattuja ja/tai anonyymejä, joilla on yhteinen mielenkiinnonkohde, että keskustelu voi toimia ja jatkua vaikka pitempäänkin. Tällöin ei varmaan niitä ristiriitoja niin paljon tule.

        Sen mitä mä tossa noita (ilmeisesti) skismaa aiheuttaneita kejuja luin, niin siellä esiintyi aika huonoa käytöstä. Ei tietenkään vain rekattujen puolelta, mutta kyllä se näin täysin ulkopuolisenakin se eräiden käytös ärsytti. Tietenkään ei pitäis vetää jotain leirejä, että rekatut vs rekkaamattomat, mutta toisaalta mä kyllä ymmärrän senkin, kun hermo menee ja jos se tuohu on ollu pidempään tollasta. Sellasta ihan tyhjänaikasta suunsoittoa ja spämmäämistä ja kun pyydetään nätisti, että voisitteko kutella muualla kun tässä ketjussa niin soitetaan suuta ja vittuillaan. Kyllä mä sen ymmärrän, että osan ihmisistä luonne on sellanen, että pakko soittaa suuta vastaan, vaikka sanottas aiheesta ja nätisti. Ymmärrän myös sen, että lopulta voi mennä hermokin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannatatko siis palstan spämmäämistä?

        Miten niin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinällään mielipiteesi on siis 👍👍👍. Ihan kahjoa vetää hernettä nenäänsä ja loukkaantua, jos joku toivoo voivansa rajoittaa omaa keskusteluseuraansa. Ihan ok. Vaan siis tuolla jo ketjuissa syyteltiin spämmäämisestä. Kai se siis on spämmäämistä myös jos rekisteröity tekee sitä.

        No spämmäämiselle kukaan täällä ei voi mitään...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Miten niin?

        Mä vastasin tohon tossa seuraavassa, kun tajusin että tuskin oot huomannut noita spämmivalituksia. 🙂

        "Sinällään mielipiteesi on siis 👍👍👍. Ihan kahjoa vetää hernettä nenäänsä ja loukkaantua, jos joku toivoo voivansa rajoittaa omaa keskusteluseuraansa. Ihan ok. Vaan siis tuolla jo ketjuissa syyteltiin spämmäämisestä. Kai se siis on spämmäämistä myös jos rekisteröity tekee sitä."

        Sitä en tiedä mikä kanta sivustolla on suoraan plagiointiin. Tuskin sen kummempaa.


      • Missään muulla S24:n palstalla, jolla olen käynyt en ole havainnut tällä tavoin jotain ristiriitaa tai mitä tämä nyt on rekkautuneiden ja anonyymien kesken tai ainakin joidenkin. Se voi johtua ainakin osittain siitä, että tämä Sinkut-palsta on yksi S24:n palstoista, jolle on ehkä eniten kasaantunut rekkautuneita, joista monet ovat niitä vakilaisia ja ehkä joskus jotkut anonyymit (sellaiset, joilla ei mitään tunnistetta kommenttinsa perässä, monet nimerkilliset rekkautumattomatkin ovat täällä sinkuissa enemmän tai vähemmän vakikalustoa) voivat tuntea etteivät ole tervetulleita ja että jäävät vakituisten keskutelijoiden piirin ulkopuolelle, koska vakituisilla tai ainakin joillain saattaa olla jo omat sisäpiirijuttunsa ja niiden keskelle on vaikea päästä. Ja jos haluaa vakilaiseksi tai tuon ns. turinatiimin jäseneksi voi anonyymille tulla tunne, että on pakko rekkautua tai ottaa joku rekkautumaton tunniste, että voi käydä vakituisemmin tällä palstalla ja olla osa niin sanottua sisäpiiriä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voin muistaa väärin, mutta sä taisit siinä taannoisessa "nuoleskeluketjussa" kehottaa olikohan se nyt mikkistä, että luoda omia ketjuja, jos tekee mieli rupatella ja huudella se juttukaveri sinne. Ei kai se tuosta varsinaisesti eroa, jos joku haluaa huudella ketjuunsa anonyymejä keskustelijoita? Tottakai siihen täytyy olla lupa. Ei tietenkään pysty estämään muitakin siihen tulemasta, mutta tietysti voi ilmoittaa, ettei aio heille vastata. Täytyy kai anonyymeilläkin olla samat oikeudet kuin rekisteröidyillä, eli luoda ketjuja, joissa juttelee sellaisen seuran kanssa, jonka kanssa itse tahtoo jutella?

        Oonkos mä tässä muuta väittänytkään? 🤔

        En mä kirjoittele aloituksiin, joihin pyydetään vain anomuumeja...

        Mut aihe vois olla kiva vasta, joten miks en sit tekis kopiona omaa vastaavaa ja sinne voi sitten vastata kaikki....kuitenkin onhan se pelkille anomuumienkin aloitus, jos heistä osa haluaa vain anonyymejä ketjuun. 😊


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse olen monesti kertaa keskustellut pelkkien anonyymien kanssa. Monesti esim. tuolla musiikkipalstalla ja muutenkin aiheesta musiikki saan keskustella pelkkien anonyymien kanssa, harvemmin muiden rekkautuneiden, mutta joskus niinkin. Ihan hyviä keskusteluja on ollut, parhaimmillaan jopa mielenkiintoisia. Eikä mitään antipatioita ja skismoja ole ollut keskustelun aikana.

        Täytyy vissiin löytyä sellaisia keskustelukumppaneita, rekattuja ja/tai anonyymejä, joilla on yhteinen mielenkiinnonkohde, että keskustelu voi toimia ja jatkua vaikka pitempäänkin. Tällöin ei varmaan niitä ristiriitoja niin paljon tule.

        Sitähän tää täällä kirjoitteleminen on. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen mitä mä tossa noita (ilmeisesti) skismaa aiheuttaneita kejuja luin, niin siellä esiintyi aika huonoa käytöstä. Ei tietenkään vain rekattujen puolelta, mutta kyllä se näin täysin ulkopuolisenakin se eräiden käytös ärsytti. Tietenkään ei pitäis vetää jotain leirejä, että rekatut vs rekkaamattomat, mutta toisaalta mä kyllä ymmärrän senkin, kun hermo menee ja jos se tuohu on ollu pidempään tollasta. Sellasta ihan tyhjänaikasta suunsoittoa ja spämmäämistä ja kun pyydetään nätisti, että voisitteko kutella muualla kun tässä ketjussa niin soitetaan suuta ja vittuillaan. Kyllä mä sen ymmärrän, että osan ihmisistä luonne on sellanen, että pakko soittaa suuta vastaan, vaikka sanottas aiheesta ja nätisti. Ymmärrän myös sen, että lopulta voi mennä hermokin.

        Tällaistakin varmasti on.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Oonkos mä tässä muuta väittänytkään? 🤔

        En mä kirjoittele aloituksiin, joihin pyydetään vain anomuumeja...

        Mut aihe vois olla kiva vasta, joten miks en sit tekis kopiona omaa vastaavaa ja sinne voi sitten vastata kaikki....kuitenkin onhan se pelkille anomuumienkin aloitus, jos heistä osa haluaa vain anonyymejä ketjuun. 😊

        Et. Enkä kai mäkään väittänyt sun väittäneen? Mikä ihme teillä on, kun teitä ei saa kompata, ilman tollasta reaktiota?

        Vastatahan voi kopioimatta kenenkään toisten tekstejäkin. Kyllä tekin voitte anona kirjotella ja jos ei halua, mikä sekin on ihan ymmärrettävää, niin ei sekään vaadi suoraa kopiointia. Aina voi kirjottaa saman asian myös omin sanoin, jos nyt ei halua antaa itsestään ihan m.lkkua kuvaa. Se taas ei ainakaan tilannetta helpota, vaan voi pikemmin eskaloida.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No spämmäämiselle kukaan täällä ei voi mitään...

        Ei kukaan muu, paitsi ylläpito. Tällä hetkellä heitä tuskin kiinnostaa paskaakaan joku tekstien kopiointi, mutta kyllä senkin saa eskaloitua, jos joku haluaa saada heidät siihen huomiota kiinnittämään.. Jos tollasta alkais olemaan TOSI paljon, niin sitten ehkä saattais jossain kohtaa alkaa kiinnostaakin. Sehän vois äkkiä mennä siihenkin, että joku plagioi vielä enemmän ja ihan vaan vittuillakseen muualta ja sitten toinen kopioi sen toiseen kertaan jne. Ja jos kopiois "oikeista" paikoista ja sitten "ilmiantais itseänsä" niin saattais siitä lopulta sanomistakin tulla.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Missään muulla S24:n palstalla, jolla olen käynyt en ole havainnut tällä tavoin jotain ristiriitaa tai mitä tämä nyt on rekkautuneiden ja anonyymien kesken tai ainakin joidenkin. Se voi johtua ainakin osittain siitä, että tämä Sinkut-palsta on yksi S24:n palstoista, jolle on ehkä eniten kasaantunut rekkautuneita, joista monet ovat niitä vakilaisia ja ehkä joskus jotkut anonyymit (sellaiset, joilla ei mitään tunnistetta kommenttinsa perässä, monet nimerkilliset rekkautumattomatkin ovat täällä sinkuissa enemmän tai vähemmän vakikalustoa) voivat tuntea etteivät ole tervetulleita ja että jäävät vakituisten keskutelijoiden piirin ulkopuolelle, koska vakituisilla tai ainakin joillain saattaa olla jo omat sisäpiirijuttunsa ja niiden keskelle on vaikea päästä. Ja jos haluaa vakilaiseksi tai tuon ns. turinatiimin jäseneksi voi anonyymille tulla tunne, että on pakko rekkautua tai ottaa joku rekkautumaton tunniste, että voi käydä vakituisemmin tällä palstalla ja olla osa niin sanottua sisäpiiriä.

        Mä en juuri seuraa muita palstoja...en tiedä muusts s-24;n touhusta...

        Eikä oikein kiinnostakaan. 😁

        Tässä mestassa on riittämiin. 😁


      • Norppa83 kirjoitti:

        Missään muulla S24:n palstalla, jolla olen käynyt en ole havainnut tällä tavoin jotain ristiriitaa tai mitä tämä nyt on rekkautuneiden ja anonyymien kesken tai ainakin joidenkin. Se voi johtua ainakin osittain siitä, että tämä Sinkut-palsta on yksi S24:n palstoista, jolle on ehkä eniten kasaantunut rekkautuneita, joista monet ovat niitä vakilaisia ja ehkä joskus jotkut anonyymit (sellaiset, joilla ei mitään tunnistetta kommenttinsa perässä, monet nimerkilliset rekkautumattomatkin ovat täällä sinkuissa enemmän tai vähemmän vakikalustoa) voivat tuntea etteivät ole tervetulleita ja että jäävät vakituisten keskutelijoiden piirin ulkopuolelle, koska vakituisilla tai ainakin joillain saattaa olla jo omat sisäpiirijuttunsa ja niiden keskelle on vaikea päästä. Ja jos haluaa vakilaiseksi tai tuon ns. turinatiimin jäseneksi voi anonyymille tulla tunne, että on pakko rekkautua tai ottaa joku rekkautumaton tunniste, että voi käydä vakituisemmin tällä palstalla ja olla osa niin sanottua sisäpiiriä.

        Itsekin, kun alussa tulin tänne sinkkuihin mietin, vaikka ihan rekkautuneena tulinkin, että voinko nyt tulla tänne, koska monilla vaikutti olevan ne omat sisäpiirijuttunsa ja niiden keskelle ei ihan aina ollut niin helppo tulla. Ajattelin, että joku jossain vaiheessa kysyy kukas sää olet ja miksi olet täällä. Muistaakseni joskus ennen kuin tulin sinkkuihin joku jollain palstalla kysyi multa noin. Ihan kuin joku omistaisi jonkun palstan. Ennen kuin tulin sinkkuihin, olin musiikkipalstalla ja siellä enemmän tai vähemmän tunsin, että sovin sinne, vaikka siellä monet kirjoittelikin täysin anonyyminä kuten vieläkin. Mutta nyt ajan saatossa olen sopeutunut myös tänne.


      • Toi edellinen siis sulle myös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et. Enkä kai mäkään väittänyt sun väittäneen? Mikä ihme teillä on, kun teitä ei saa kompata, ilman tollasta reaktiota?

        Vastatahan voi kopioimatta kenenkään toisten tekstejäkin. Kyllä tekin voitte anona kirjotella ja jos ei halua, mikä sekin on ihan ymmärrettävää, niin ei sekään vaadi suoraa kopiointia. Aina voi kirjottaa saman asian myös omin sanoin, jos nyt ei halua antaa itsestään ihan m.lkkua kuvaa. Se taas ei ainakaan tilannetta helpota, vaan voi pikemmin eskaloida.

        No mä tykkään puhella täällä rekkautuneena.

        Mut voin kopioida anonyymin aloituksen ja vastata siihen siihen itse. 😊

        Eikä mun tartte sitä tekoa mainostaa erikseen. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä en juuri seuraa muita palstoja...en tiedä muusts s-24;n touhusta...

        Eikä oikein kiinnostakaan. 😁

        Tässä mestassa on riittämiin. 😁

        En määkään tiedä kaikista, tän sinkkujen lisäks eniten musiikkipalsta ja jonkun verran esim. elokuva-ja politiikkapalstat.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä tykkään puhella täällä rekkautuneena.

        Mut voin kopioida anonyymin aloituksen ja vastata siihen siihen itse. 😊

        Eikä mun tartte sitä tekoa mainostaa erikseen. 😊

        Kuulostaa aika pikkumaiselta käytökseltä, mutta jokainen tyylillään tietenkin. Tuskinpa ainakaan tilannetta helpottais.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan muu, paitsi ylläpito. Tällä hetkellä heitä tuskin kiinnostaa paskaakaan joku tekstien kopiointi, mutta kyllä senkin saa eskaloitua, jos joku haluaa saada heidät siihen huomiota kiinnittämään.. Jos tollasta alkais olemaan TOSI paljon, niin sitten ehkä saattais jossain kohtaa alkaa kiinnostaakin. Sehän vois äkkiä mennä siihenkin, että joku plagioi vielä enemmän ja ihan vaan vittuillakseen muualta ja sitten toinen kopioi sen toiseen kertaan jne. Ja jos kopiois "oikeista" paikoista ja sitten "ilmiantais itseänsä" niin saattais siitä lopulta sanomistakin tulla.

        No sittenhän he tekee muutoksia taas....sellaista se.

        Eipä täällä keltään kysell...tekrvät mitä tykkää...😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa aika pikkumaiselta käytökseltä, mutta jokainen tyylillään tietenkin. Tuskinpa ainakaan tilannetta helpottais.

        Miksi? Mitä pikkumaisuutta siinä on?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sittenhän he tekee muutoksia taas....sellaista se.

        Eipä täällä keltään kysell...tekrvät mitä tykkää...😊

        Mä en kykene samaistumaan tollaseen ajatteluun, että ollaan vittumaisia ihan tarkotuksella. Mä itse olen mielummin mukava, kun ei ole yhtään mitään syytä olla vittumainen. Eri juttu, jos siihen olis joku oikea syykin. 🙄


      • Norppa83 kirjoitti:

        En määkään tiedä kaikista, tän sinkkujen lisäks eniten musiikkipalsta ja jonkun verran esim. elokuva-ja politiikkapalstat.

        Sä tykkäät kyllä selkeesti noista lajeista.

        Mä katsoin just tositapahtumiin perustuvia leffoja... Wolverinejä. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kykene samaistumaan tollaseen ajatteluun, että ollaan vittumaisia ihan tarkotuksella. Mä itse olen mielummin mukava, kun ei ole yhtään mitään syytä olla vittumainen. Eri juttu, jos siihen olis joku oikea syykin. 🙄

        Ole pikkuisen aikaa joku 30 junnun joukkueen joukkueenjohtaja ja yritä miellyttää kaikkia. 😁

        Opit jyräämään. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Miksi? Mitä pikkumaisuutta siinä on?

        Ei tuota pysty selittämään, jos et itse sitä nää. Toi nyt on vaan pikkumaista ja tarkotuksella vittumaista käytöstä. Tai voi kai tollasta tehdä täysin ajattelematta ja silleen, mutta harva sitä varmaankaan noin kokisi. Mutta sä tietysti toimit miten toimit.

        Mun ei kannata edes puhua tollasesta enempää, koska luovan työn tekijänä mä olen ihan yliherkkäkin kaikenlaiselle kopionnille ja plagioinnille tässä nykymaailmassa. Ihmiset on tuossa suorastaan törkeitä nykyään ja mä nyt en tarkota sua ja tota alotusten kopiontia. Se on sinällään mitätöntä, mutta sellanen ajattelutapa jossa ei kunnoiteta lainkaan sanaparia "intellectual property" vituttaa rajattomasit. Kuten sanottu, niin toi sun ehdotukses on minimaalisen pieni juttu, mutta mua vituttaa tollanen ajattelutapa ylipäänsä ja mä olen varmaan omista syistäni aika yliherkkäkin tollaselle. Eli mä vetäydyn tässä kohtaa kokonaan ton aiheen käsittelystä. 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Sä tykkäät kyllä selkeesti noista lajeista.

        Mä katsoin just tositapahtumiin perustuvia leffoja... Wolverinejä. 😄

        No politiikka ei ole mun listalla ykkösenä, mutta nyt loppukesän ja alkusyksyn aikana nuo nykyisen hallituksen aikomukset kuten leikkaukset on puhututtanu mua ja siks oon pyöriny enemmän tai vähemmän myös politiikkapuolella. No, nyt en ole jaksanu enää ihan niin paljon tuosta politiikasta ja varsinkaan hallituksesta ja sen ministereistä jutella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä vastasin tohon tossa seuraavassa, kun tajusin että tuskin oot huomannut noita spämmivalituksia. 🙂

        "Sinällään mielipiteesi on siis 👍👍👍. Ihan kahjoa vetää hernettä nenäänsä ja loukkaantua, jos joku toivoo voivansa rajoittaa omaa keskusteluseuraansa. Ihan ok. Vaan siis tuolla jo ketjuissa syyteltiin spämmäämisestä. Kai se siis on spämmäämistä myös jos rekisteröity tekee sitä."

        Sitä en tiedä mikä kanta sivustolla on suoraan plagiointiin. Tuskin sen kummempaa.

        Voihan aloitusta alustaa ja muuttaa vaikka otsikkoa. Muistaa "lainata" emotekstiä...

        Mulle mm tulee mieleen jostain aloitukseen vastaamisesta jotain erillistä aloituksen pohjaa...

        Miks ei koko aloitus sillä pojalla, että vastaajia ei rajoiteta?

        Ja joku on saanut rajoitettua jo vastaavia...

        Winwin...😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Sä tykkäät kyllä selkeesti noista lajeista.

        Mä katsoin just tositapahtumiin perustuvia leffoja... Wolverinejä. 😄

        Joskus mut voi löytää myös keskustelemasta esim. Sää-palstalla.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ole pikkuisen aikaa joku 30 junnun joukkueen joukkueenjohtaja ja yritä miellyttää kaikkia. 😁

        Opit jyräämään. 🤣

        Noiden välimuotokin on olemassa ja se toimii tosi hyvin, varsinkin teinien kansa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voihan aloitusta alustaa ja muuttaa vaikka otsikkoa. Muistaa "lainata" emotekstiä...

        Mulle mm tulee mieleen jostain aloitukseen vastaamisesta jotain erillistä aloituksen pohjaa...

        Miks ei koko aloitus sillä pojalla, että vastaajia ei rajoiteta?

        Ja joku on saanut rajoitettua jo vastaavia...

        Winwin...😊

        Lähinnä ajattelun köyhyyttä minusta, jos kopioi muiden aloituksia. Ihan kuin ei maailmassa aiheita riittäis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuota pysty selittämään, jos et itse sitä nää. Toi nyt on vaan pikkumaista ja tarkotuksella vittumaista käytöstä. Tai voi kai tollasta tehdä täysin ajattelematta ja silleen, mutta harva sitä varmaankaan noin kokisi. Mutta sä tietysti toimit miten toimit.

        Mun ei kannata edes puhua tollasesta enempää, koska luovan työn tekijänä mä olen ihan yliherkkäkin kaikenlaiselle kopionnille ja plagioinnille tässä nykymaailmassa. Ihmiset on tuossa suorastaan törkeitä nykyään ja mä nyt en tarkota sua ja tota alotusten kopiontia. Se on sinällään mitätöntä, mutta sellanen ajattelutapa jossa ei kunnoiteta lainkaan sanaparia "intellectual property" vituttaa rajattomasit. Kuten sanottu, niin toi sun ehdotukses on minimaalisen pieni juttu, mutta mua vituttaa tollanen ajattelutapa ylipäänsä ja mä olen varmaan omista syistäni aika yliherkkäkin tollaselle. Eli mä vetäydyn tässä kohtaa kokonaan ton aiheen käsittelystä. 😃

        No sinun kannattaa oman "vit.tukseksen" vuoksi valita sitten toinen media... täällä tuo mun msinittu on mahdollista.

        Mä rn (vielä) sitä ole tehnyt, mutta keksinkin sen ihan just, että saatan jatkossa sitä käyttää. 😁

        Katson mihin tää "sota" täällä menee...onko ohikiitävää kiukuttelua, vai pysyvää. 😊

        Minä uskon, että aina löytyy konstit, ettei tartte sotia...😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voihan aloitusta alustaa ja muuttaa vaikka otsikkoa. Muistaa "lainata" emotekstiä...

        Mulle mm tulee mieleen jostain aloitukseen vastaamisesta jotain erillistä aloituksen pohjaa...

        Miks ei koko aloitus sillä pojalla, että vastaajia ei rajoiteta?

        Ja joku on saanut rajoitettua jo vastaavia...

        Winwin...😊

        Mä ite kokisin sen nimeomaan niin, että ohhoi onpas muIkku tyyppi toi jälkimmäisen alottaja, jos olis pari samaa alotusta peräkkäin tai samalla sivulla tjtn. Mutta nää nyt on näitä, että jokainen kokee mieten kokee ja niille kokemuksille on varmasti omat syynsä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        No politiikka ei ole mun listalla ykkösenä, mutta nyt loppukesän ja alkusyksyn aikana nuo nykyisen hallituksen aikomukset kuten leikkaukset on puhututtanu mua ja siks oon pyöriny enemmän tai vähemmän myös politiikkapuolella. No, nyt en ole jaksanu enää ihan niin paljon tuosta politiikasta ja varsinkaan hallituksesta ja sen ministereistä jutella.

        No huomasin, että nykyhallitus viskas suolaa johonkin sun haavaan...


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joskus mut voi löytää myös keskustelemasta esim. Sää-palstalla.

        Heh... S-24;sta kaikki irti. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sinun kannattaa oman "vit.tukseksen" vuoksi valita sitten toinen media... täällä tuo mun msinittu on mahdollista.

        Mä rn (vielä) sitä ole tehnyt, mutta keksinkin sen ihan just, että saatan jatkossa sitä käyttää. 😁

        Katson mihin tää "sota" täällä menee...onko ohikiitävää kiukuttelua, vai pysyvää. 😊

        Minä uskon, että aina löytyy konstit, ettei tartte sotia...😁

        Et nyt tainnut tajuta lainkaan pointtiani, kun alata jotain muita medioita ehdotella. Eipä ole ensimmäinen kerta täällä, kun ratakiskosta vääntäminenkään ei auta. Jätän tähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noiden välimuotokin on olemassa ja se toimii tosi hyvin, varsinkin teinien kansa.

        Teinit ei olekaan pahimpia tuossa sopassa.

        Demokratia on yksi konsti. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sinun kannattaa oman "vit.tukseksen" vuoksi valita sitten toinen media... täällä tuo mun msinittu on mahdollista.

        Mä rn (vielä) sitä ole tehnyt, mutta keksinkin sen ihan just, että saatan jatkossa sitä käyttää. 😁

        Katson mihin tää "sota" täällä menee...onko ohikiitävää kiukuttelua, vai pysyvää. 😊

        Minä uskon, että aina löytyy konstit, ettei tartte sotia...😁

        Niin pitäisi löytyä ja kopionti ainakin on luultavasti takuuvarma keino eskaloida sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä ajattelun köyhyyttä minusta, jos kopioi muiden aloituksia. Ihan kuin ei maailmassa aiheita riittäis.

        Köyhdyttämistä on rajoitus...

        Mutta erilaiset mahdollisuudet taas rikastuttaa...ja valinnanvara. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Teinit ei olekaan pahimpia tuossa sopassa.

        Demokratia on yksi konsti. 😄

        Okei. Mun kokemuksen mukaan kaikki teini-iän ulkopuolella on superhelppoa, sekä nuoremmat, että vanhemmat. Vanhat ukot osaa olla vähän hankalia jääriä, mutta muut helppoja. Riippuu varmaan niin omasta persoonasta ja tyylistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä ite kokisin sen nimeomaan niin, että ohhoi onpas muIkku tyyppi toi jälkimmäisen alottaja, jos olis pari samaa alotusta peräkkäin tai samalla sivulla tjtn. Mutta nää nyt on näitä, että jokainen kokee mieten kokee ja niille kokemuksille on varmasti omat syynsä.

        Joo. Tunteet tekee kaikenlaista... senkin vit.tuksen voi spämmätä halutessaan plagioituun aloitukseen täällä. Sehän vaan nostaa sen suosiota ja kiinnostusta. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Heh... S-24;sta kaikki irti. 😁

        No, täytyyhän sitä koko rahan edestä hyödyntää palvelua, kun kerran on tänne tultu =D No, en sentään ihan kaikkialla pyöri, mutta joillain palstoilla enemmän tai vähemmän kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt tainnut tajuta lainkaan pointtiani, kun alata jotain muita medioita ehdotella. Eipä ole ensimmäinen kerta täällä, kun ratakiskosta vääntäminenkään ei auta. Jätän tähän.

        Eipä tämän median tarjoamat mahdollisuudet minun ymmärryksestä kiinni ole. Sanoin vaan ne 'ääneen'.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Köyhdyttämistä on rajoitus...

        Mutta erilaiset mahdollisuudet taas rikastuttaa...ja valinnanvara. 😁

        Ei, jos niihin mahdollisuuksiin kuuluu noi mitä tuolla ylempänä luettelin. Täällä on ollu näkyvissä ihan puhdasveristä kiusaamista, enkä mä yhtään ihmettele, jos sellasene menee hermo. Sä sitten ratkaset sitä kiusaamalla lisää. Ei kuulosta mun korviini ihan asialliselta, mutta toimi miten toimit.


      • Disseisback kirjoitti:

        No huomasin, että nykyhallitus viskas suolaa johonkin sun haavaan...

        Juu, en tykkää kaikista nykyhallituksen kaavailuista, etenkään pienituloisilta leikkaamisesta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Eipä tämän median tarjoamat mahdollisuudet minun ymmärryksestä kiinni ole. Sanoin vaan ne 'ääneen'.

        On lopulta aika turhaa sanoa "ääneen" sellasta, mikä ei liittynyt koko asiaan. hyödyllisempää olis miettiä mitä oikeasti sanottiin. Ei itsestäänselvyyksien "sanominen" ymmärrystä lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin pitäisi löytyä ja kopionti ainakin on luultavasti takuuvarma keino eskaloida sitä.

        Anonyymina voi eskaloida kaikkea. Rekatut ja ihan anonyymina...eikä ketään voi osoittaa sormella...

        Sitähän se täällä on...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Mun kokemuksen mukaan kaikki teini-iän ulkopuolella on superhelppoa, sekä nuoremmat, että vanhemmat. Vanhat ukot osaa olla vähän hankalia jääriä, mutta muut helppoja. Riippuu varmaan niin omasta persoonasta ja tyylistä.

        Minusta 30-45 vuotiaat äiti-ihmiset on vaikeimpia tapauskohtaisesti noissa em. tapauksessa. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, jos niihin mahdollisuuksiin kuuluu noi mitä tuolla ylempänä luettelin. Täällä on ollu näkyvissä ihan puhdasveristä kiusaamista, enkä mä yhtään ihmettele, jos sellasene menee hermo. Sä sitten ratkaset sitä kiusaamalla lisää. Ei kuulosta mun korviini ihan asialliselta, mutta toimi miten toimit.

        Kumpi on kiusaamista?

        Aloitus VAIN anonyymeille vai kaikille?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Minusta 30-45 vuotiaat äiti-ihmiset on vaikeimpia tapauskohtaisesti noissa em. tapauksessa. 😁

        Ai, musta äidit on aina olleet helppoja. Lapsettomat on vaikeampia. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kumpi on kiusaamista?

        Aloitus VAIN anonyymeille vai kaikille?

        Mä vastasin tohon jo tossa ylempänä. En viitsi kopioida. Sä näet sen kyllä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kumpi on kiusaamista?

        Aloitus VAIN anonyymeille vai kaikille?

        Tuolla oli useammassa kohdassa käytetty kiusaamista tarkotuksessa sitä, että olet vain anonyymi, olet vain yksi henkilö, olet aivan yksin jne. Rekisteröidy niin olet jotain. Oma vika kun et ole rekisteröitynyt. Kaikkea tollasta täyttä paskaa, joka ei edes liity mihinkään. Ei kellään rekisteröidyllä pitäis olla oikeutta yrittää pakottaa ihmisiä rekisteröitymään. Siinä mielessä ketju vain anonyymeille on mun silmiini noita luettuani täysin looginen ratkaisu tuohon ongelmaan. Jos kerta katsoo oikeudekseen haukkua ja kiusata anonyymiuden takia, niin eikö silloin kannata olla keskustelematta anonyymien kanssa?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, en tykkää kaikista nykyhallituksen kaavailuista, etenkään pienituloisilta leikkaamisesta.

        No mä en kaikkia systeemejä tiedä, mutta osa tuista ei suuntaudu nyt pienituloisille, vaan heidän tilanteen vuoksi rikkaaammille systeemin vuoksi.

        Mm. Asumistuet valuu suoraan vuokranantajille...

        Ei niiden käyttöön vuokralainrn voi vaikuttaa...saa vaan % määräisesti vähemmän jos valitsee halvemman kämpän...

        Muutoksia tarvitaan tai kukaan ei voi täällä hyvin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        On lopulta aika turhaa sanoa "ääneen" sellasta, mikä ei liittynyt koko asiaan. hyödyllisempää olis miettiä mitä oikeasti sanottiin. Ei itsestäänselvyyksien "sanominen" ymmärrystä lisää.

        Mitä sä tähän tuut kiukkuumaan? 🤔

        Oikeastaan mä vastasin vaan Ellulle.....nyt tähän tulee jonossa vähän kaikki marisemaan vaikka mistä?

        Eikö tää ala olla jo spämmäämistä? 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, musta äidit on aina olleet helppoja. Lapsettomat on vaikeampia. 😁

        No asiayhteydessä en ole törmännyt heihin...😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kumpi on kiusaamista?

        Aloitus VAIN anonyymeille vai kaikille?

        Jaa ... se näköjään katos. No mä yritän pikasesti kirjottaa jotain samaa. 😁

        Eli siis mitä mä noita muutamaa ketjua luin, niin mä en näe noita ketjuja lainkaan kuten sinä. Mä näen ne yrityksenä päästä pakoon tuolla muutamassa kohtaa näkynyttä melko törkeääkin ryöpytystä. Mun teki pahaa lukea niitä. Mun sisäinen pieni puolustajasankarini kihisi kiukusta. Mä en tykkää yhtään kiusaamisesta. Jos toinen kokee, että pääsee edes suhteelliseen turvaan, kun sanoo ei rekatuille, niin se pitäsi kyllä sallia. Kyllä ihmisellä on oikeus pyrkiä turvaamaan itseään törkeyksiltä, vaikka kirjottelis tällasessa paikassa. Ainakin mun mielestäni. Ja tuollainen on hirveän pientä ja jos se toimii, niin musta se on aplodien paikka luovasta ajattelusta.


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä en kaikkia systeemejä tiedä, mutta osa tuista ei suuntaudu nyt pienituloisille, vaan heidän tilanteen vuoksi rikkaaammille systeemin vuoksi.

        Mm. Asumistuet valuu suoraan vuokranantajille...

        Ei niiden käyttöön vuokralainrn voi vaikuttaa...saa vaan % määräisesti vähemmän jos valitsee halvemman kämpän...

        Muutoksia tarvitaan tai kukaan ei voi täällä hyvin...

        Juu, muutoksia tarvitaan aina välillä, mutta ei niin, että kansalaiset kärsii ja varsinkin pienituloisemmat ja ehkä keskituloiset saattaa jonkun verran myös.

        Mulla on vuokranantajana vuokrafirma. Itse saan asumistukea ja se tulee mun tilille. Niinhän se menee, että jos on halvempi vuokra-asunto, saa vähemmän asumistukea ja se on ollut jo vuosikausia niin, ei sitä nykyinen hallitus ole säätämässä sellaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä vastasin tohon jo tossa ylempänä. En viitsi kopioida. Sä näet sen kyllä.

        No enpä muista, enkä ala plärätä...ja oletko sinä vain tähän anonyyminä vastannut vain useampi?

        Eli turhaa kirjoitusta sinulta...sori. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No enpä muista, enkä ala plärätä...ja oletko sinä vain tähän anonyyminä vastannut vain useampi?

        Eli turhaa kirjoitusta sinulta...sori. 😄

        Mikä sua tänään risoo? Yleensä sulla ei ole ollut tollanen asenne mun kanssani jutellessasi. se tosiaan katosi ... miksi ei voi sanoa asiallisesti?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No enpä muista, enkä ala plärätä...ja oletko sinä vain tähän anonyyminä vastannut vain useampi?

        Eli turhaa kirjoitusta sinulta...sori. 😄

        Ja okei, antaa olla asenne on sen verran ylimielinen tänään, että hyvä illanjatkot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla oli useammassa kohdassa käytetty kiusaamista tarkotuksessa sitä, että olet vain anonyymi, olet vain yksi henkilö, olet aivan yksin jne. Rekisteröidy niin olet jotain. Oma vika kun et ole rekisteröitynyt. Kaikkea tollasta täyttä paskaa, joka ei edes liity mihinkään. Ei kellään rekisteröidyllä pitäis olla oikeutta yrittää pakottaa ihmisiä rekisteröitymään. Siinä mielessä ketju vain anonyymeille on mun silmiini noita luettuani täysin looginen ratkaisu tuohon ongelmaan. Jos kerta katsoo oikeudekseen haukkua ja kiusata anonyymiuden takia, niin eikö silloin kannata olla keskustelematta anonyymien kanssa?

        Ymmärrän hyvin sun pointin. Mäkin joskus pidin merkityksellisenä, että tietäisin kenrn kanssa keskutelen ja minua v tutti kun en tiennyt, että haluuko joku vaan vejättää mua tms..

        Mutta oon mielestäni päässyt itse tuosta eteenpäin...

        Nyttenkin mieli tekisi pähkiä kuka haluaa juonia jotain,mutta en suostu siihen. Alennu. Vaan mietin konstit miten voisin kunnioittaa jotain, joka haluaa jotsin ja saada myös jotain mitä itsekin haluan, niin sehän onnistuisi edellä mainitulla 'jipolla'.

        Voi kyllä ihmetellä mitä 'jipolla' kukaan mitään menettäisi oikeasti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa ... se näköjään katos. No mä yritän pikasesti kirjottaa jotain samaa. 😁

        Eli siis mitä mä noita muutamaa ketjua luin, niin mä en näe noita ketjuja lainkaan kuten sinä. Mä näen ne yrityksenä päästä pakoon tuolla muutamassa kohtaa näkynyttä melko törkeääkin ryöpytystä. Mun teki pahaa lukea niitä. Mun sisäinen pieni puolustajasankarini kihisi kiukusta. Mä en tykkää yhtään kiusaamisesta. Jos toinen kokee, että pääsee edes suhteelliseen turvaan, kun sanoo ei rekatuille, niin se pitäsi kyllä sallia. Kyllä ihmisellä on oikeus pyrkiä turvaamaan itseään törkeyksiltä, vaikka kirjottelis tällasessa paikassa. Ainakin mun mielestäni. Ja tuollainen on hirveän pientä ja jos se toimii, niin musta se on aplodien paikka luovasta ajattelusta.

        Täällä pitää osata ollskin luova...

        Ja kiusaamista on aina...ei sitä voi kitkeä ikinä...ja se kitkeminen ei ole oikeastaan poista tautia...se on kipulääkettä vaan..

        Pitää keskittyä kokonaisuuksiin...


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, muutoksia tarvitaan aina välillä, mutta ei niin, että kansalaiset kärsii ja varsinkin pienituloisemmat ja ehkä keskituloiset saattaa jonkun verran myös.

        Mulla on vuokranantajana vuokrafirma. Itse saan asumistukea ja se tulee mun tilille. Niinhän se menee, että jos on halvempi vuokra-asunto, saa vähemmän asumistukea ja se on ollut jo vuosikausia niin, ei sitä nykyinen hallitus ole säätämässä sellaiseksi.

        No politiikka on nykyään rikki täällä. Toiset sanoo toista ja tätä, sitten toiset vastustaa, mustamaalaa ja kampittaa, ei siksi että sanoisivat parempaa vaihtoehtoa, vaan että vaikuttasivat siten omaan kannatukseensa.

        Rakrntavuus on kuollut ajat sitten...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sua tänään risoo? Yleensä sulla ei ole ollut tollanen asenne mun kanssani jutellessasi. se tosiaan katosi ... miksi ei voi sanoa asiallisesti?

        Ehkä vähän väsynyt?

        Tai ehkä on sattunut asioita missä ei olla niin vastakkaisilla linjoilla? 😁

        Ei minusta ole mitään outoa, että olen vähän poikkiteloin jonkun kaa jostain täällä. 😄

        Mutta voit mennä nyt sit sinne jonon jatkoksi sit. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja okei, antaa olla asenne on sen verran ylimielinen tänään, että hyvä illanjatkot.

        Ai, että riipais sytämmestä...😵
        .
        .
        .
        . No ei oikeesti. 😁

        Mäkin toivottelen sulle hyvät illat ja yöt. Nuku hyvin, eläkä nosta suotta pulssias. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No politiikka on nykyään rikki täällä. Toiset sanoo toista ja tätä, sitten toiset vastustaa, mustamaalaa ja kampittaa, ei siksi että sanoisivat parempaa vaihtoehtoa, vaan että vaikuttasivat siten omaan kannatukseensa.

        Rakrntavuus on kuollut ajat sitten...

        Näin on. Sen huomasi, kun menin tuonne politiikkapuolelle.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näin on. Sen huomasi, kun menin tuonne politiikkapuolelle.

        Keskitytään vaan toisten kampittamiseen, eikä asioiden parempiin ratkaisuihin...

        Sairasta oikeastaan...🙄

        Keskitytään henkilöihin, heidän elämäään, kun pitäisi miettiä kaikkia...


    • Anonyymi

      Elisakuttu olisi parempi.

    • Anonyymi

      ilmoita joo epäawsiallista, poistketrjusi kokonaan hehe

    • Anonyymi

      NaisMies

    • Anonyymi

      Häh?! Ei sussa mua mikään ärsytä. Sulla on täällä oikein hyvä rooli, mun mielestäni.

      Mietin miksi sellainen käsitys on voinut tulla. Mä en kauheesti taida panostaa täällä kirjoitteluun ja suurin osa kirjoituksista menee ohi. Kirjoitan hetken ja painun taas muihin hommiin. Unohtuu jo missä olen ollut tökkimässä talikolla jotain hanuriin.

      Ja voit olla varma että herätän ärsytystä omalla nikilläni. Mulla on munaa esittää eriäviä mielipiteitä eikä mulla ole mainittavaa miellyttämisen tarvetta. XLiner on ylpeästi palstamulkku 😊. Kukaan ei taatusti odota multa kovin mukautuvaa käytöstä.

      xLiner

      • Anonyymi

        Niin ja vastasin tähän kun mun omaan 🍑😘 ketjuun tää ei oikein sopinut.

        xLiner


    • Noh.. sinähän olet minun idolini. Eli kelpaat vallan mainiosti itsenäsi. Juuri sellaisena kuin olet.
      Kuten kaikki meistä.

      Taas joku vetänyt hernuun nekkuunsa ja siitä tämä koko episodi. Laantuu kyllä.

      Mutta otin minäkin hieman henkilökohtaisesti kun oikein otsikossa mainostetaan ettei rekatut saa osallistua.. piti ihan piruuttani laittaa kommenttia. Tosin asian vierestä.

      Hitto, tämä on vapaa maa ja avoin palsta. Kiva kun olet taas palstalla. Ollut ikävä sinua jo.

    • Anonyymi

      Kelpaat, jos pi dätp us siap ääs sä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1730
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1358
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      175
      1355
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      900
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      845
    Aihe