Kuinka pitkä on

Anonyymi-ap

sopiva kävelylenkki? Vastaisin itse 6-8 km.

57

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu kävelijän kunnosta. Puolentunnin lenkki on hyvä ja riittävä useimmille.

• Anonyymi

Se on silloin matkassa about 3 km.

• Anonyymi kirjoitti:

Jotain sellaista. Riippuu vauhdista...

• Anonyymi

ei puoli tuntia riitä vähintään 1-3 tunti on hyvä
        eli hyvä kunto on sillonku yhen tunnin aikana kävelee 4,8--6 kilometriä itekävelen jotakin 5--6 kilometriä yhen tunnin aikana se riippuu vauhista ja reitistä
        ja mä kävelen 6 päivänä viikossa 1--3 tunnin lenkin ja yhtenä päivänä 0,25--0,45 tunnin lenkin kun on hyvä sää ja askelia tulee aika monesti yli 10000 yritän kävely lenkillä saada 12000 askelta 6 päivänä viikossa ja aamulla yleensä käyn sen kävely lenkin

olen miettiny pitäskö kotia hankkia kävely matto niin sais myös sillonki kun ulkona sataa tai on kovapakkanen liikuttua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en kyllä kykene kävelemään tuollaista tahtia, vaan menee hölkän puolelle. Jos taas juoksen, niin juoksen sitten mielummin pikkasen lujempaa

• Anonyymi kirjoitti:

Itse en kyllä kykene kävelemään tuollaista tahtia, vaan menee hölkän puolelle. Jos taas juoksen, niin juoksen sitten mielummin pikkasen lujempaa

Mä oon aika nopea kävelemään ja vielä nopeampi juoksemaan, mutta en mitään pitkää matkaa juokse.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Mä oon aika nopea kävelemään ja vielä nopeampi juoksemaan, mutta en mitään pitkää matkaa juokse.

Siihen vaikuttaa mm. pituus, että mikä sellanen luonnollinen kävelyvauhti on. Tietenkin sitä voi halutessaan myös jotain kilpakävelyä vetää, mutta siinä kohtaa mä tosiaan mielummin juoksen. Luonnollinen kävelyvauhtini on jotain 5 kilsaa tunnissa. Se on se mihin vauhti itsestään tasottuu parhaiten.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ja mä kyllä juoksen myös vähän pidempiä lenkkejä, mutta en nyt mitään maratonia minäkään. 10 kilometriä on mulle sellanen hyvä kuntojuoksulenkki. 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mä kyllä juoksen myös vähän pidempiä lenkkejä, mutta en nyt mitään maratonia minäkään. 10 kilometriä on mulle sellanen hyvä kuntojuoksulenkki. 🙂

Mä en ole aikoihin ollut sellaisessa juoksukunnossa. Oon jokus vuosia sitten juossu 5km lenkkejä. Koin 10 km lenkit liian pitkiksi.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

jani wau juokseminen on nopeampaa kuin kävely. ei hitto. oikeesti.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Mä en ole aikoihin ollut sellaisessa juoksukunnossa. Oon jokus vuosia sitten juossu 5km lenkkejä. Koin 10 km lenkit liian pitkiksi.

Mulle se pointti on se lenkkiin kuluva aika. Ei mulla normaalissa arkipäivässä yleensä ole enempää kuin tunti sellasta aikaa, että voisin painua lenkille. En siis voi kehua juoksevani kovinnkummoista vauhtia, mutta tarkoitus onkin vain kuntoilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulle se pointti on se lenkkiin kuluva aika. Ei mulla normaalissa arkipäivässä yleensä ole enempää kuin tunti sellasta aikaa, että voisin painua lenkille. En siis voi kehua juoksevani kovinnkummoista vauhtia, mutta tarkoitus onkin vain kuntoilla.

Se on ihan hyvä. Mä oon itse ollu enemmän sellanen pikajuoksija tyyppi. Nyt painoa tullu niin paljon salista ja muusta, että juokseminen on vähä jääny vähemmälle. Silti tulee toisinaan juoksuaskelia otettua. Taisteluharkoissa hyvä olla ketterä myös jaloistaan.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Se on ihan hyvä. Mä oon itse ollu enemmän sellanen pikajuoksija tyyppi. Nyt painoa tullu niin paljon salista ja muusta, että juokseminen on vähä jääny vähemmälle. Silti tulee toisinaan juoksuaskelia otettua. Taisteluharkoissa hyvä olla ketterä myös jaloistaan.

No mä en salihommista piittaa. Ei ole yhtään mun juttu.

• Anonyymi kirjoitti:

No mä en salihommista piittaa. Ei ole yhtään mun juttu.

Juu, ei se kaikkia kiinnosta, mutta toisaalta ei siitä kellekään haittaakaan olis.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Juu, ei se kaikkia kiinnosta, mutta toisaalta ei siitä kellekään haittaakaan olis.

Ei siitä mitään hyötyäkään ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jani wau juokseminen on nopeampaa kuin kävely. ei hitto. oikeesti.

Kun harjoitellaan aloittelijana pitkän matkan juoksua, kävelijät menee ohi. Syke on tärkeä pitää oikeana siinä reenatessa.

xLiner

• Riippuu kävelijän fyysisistä ominaisuuksista ja mahdollisista rajoitteista, jollekin se sopiva on jo 100 metriä, toiselle kilometrit lähentelee kymmeniä kilometrejä sopivaan.

• Anonyymi

Kunnon mukaan. Joskus voi riittää 50m pihalla, myöhemmin kilometri ja sen jälkeen puolitoista.

• Anonyymi

Ihan hyvä. Tsemppiä. Tärkeintä, että liikkuu joka päivä. Sen verran kuin jaksaa:

• Riippuu paljon on aikaa kävelylle ja onko kävelyllä
      seuraa. Kaikki 2-10km välillä menee. Paras kävely on 6-10km jutteluseuran kanssa.

• Anonyymi

Jep, huomaan aina ystävän kanssa kävellessä että lenkit on liian lyhyitä. Jos meen itsekseni, niin aika usein menee siinä max puoli tuntia, eli ei paljon, mutta tollainen on helppo vetäistä vaikka päivittäin.

• Riippuu monesta tekijästä. Joskus pidempi rauhallinen lenkki on se, mitä keho kaipaa, mutta joskus nopeatempoisempi on parempi. Yksin ollessani menen yleensä täysillä tehoilla, kun taas ystähän kanssa lenkkeillessä jutustelu ja yhdessä oleilu on tärkeintä. Tänään tein reilun 5km lenkin mäkisessä metsässä kallioilla liukastellen ja lenkkarit nilkkaa myöden kurassa. Se oli tähän päivään sopiva lenkki.

• Anonyymi

Joo esim. raskaan työpäivän jälkeen on ihan turha repiä enää kaikkea, on vaan hyvä, että voi rauhassa edetä, pääasiassa, että saa raikasta happea ja virkistyy, mutta lähinnä ns. muutoin vain palauttava lenkki, ei teholenkki verenmaku suussa. Ne voi jättää vapaapäiville sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo esim. raskaan työpäivän jälkeen on ihan turha repiä enää kaikkea, on vaan hyvä, että voi rauhassa edetä, pääasiassa, että saa raikasta happea ja virkistyy, mutta lähinnä ns. muutoin vain palauttava lenkki, ei teholenkki verenmaku suussa. Ne voi jättää vapaapäiville sitten.

Omaa kehoaan todellakin kannattaa kuunnella. Tänään olin tehojumpassa heti töiden jälkeen ja alla huonosti nukuttu yö, niin meinasi vetää turhan rankaksi, mutta siitäkin selvittiin 😊 Huomenna lepopäivä, treenaan tekemällä viikkosiivon, se on hyötyliikuntaa kauheimmillaan 😄

• Itse teen pyörälenkkejä, ja sellaisen sopiva päivittäinen pituus on noin 20-24 km.

• Anonyymi

Juu, pyörällä se voisi olla tuollainen pidempi.

• Semmonen kuin itestä hyvältä tuntuu. Tietty jos sillä kävelyllä on jokin tavoite, on mitta ja tahtikin yleensä aika helposti omiin tarpeisiin pääteltävissä.

Mulle semmonen tunnin lenkki on hyvä. Riippuu sitten päivästä, onko tarkoitus saada pulssi kunnolla vauhtiin vai nautiskella maisemista hiljaksiin.

• Anonyymi

Vasta tunnin kävelyn jälkeen keho lämpenee ja sitten se alkaa vasta kunnolla käynnistyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Vasta tunnin kävelyn jälkeen keho lämpenee ja sitten se alkaa vasta kunnolla käynnistyä.

Luepa ensimmäinen kappaleeni uudelleen, oikein ajatuksen kanssa.

• Anonyymi

Tunnin kävely vaatii jo hyviä kengiä.

• Anonyymi

Kävely vaatii aina hyvät kengät. Liikerata kun yltää sieltä jaloista lonkkien kautta selkään, siitä niskaan ja päähän.

• Olen sen verran tottunut kävelijä, että alle 10 km matkoja en viitsi kävellä, jos kävelylenkille menen. Sopivin kävelyaika itselleni on ehkä 2,5-3 tuntia, olen huomannut. Joskus menee jopa 30-40 km kerralla, mutta siinä menee sitten koko päivä (ehkä kerran vuodessa).

• No höh.. minä pienikokoisena lasken lenkkini askeleina.. kilometrillä joudun ottamaan kolmanneksen enemmän askeleita kuin pitkä ihminen.. noin karkeasti arvioiden. Ja minulla on lyhyt askel synnynnäisen lonkkavian vuoksi. Samaisesta syystä kävelytyylini on keinuva ja reipas tahti on vaikeaa saavuttaa.

Joten minulle tuo kuusi kilometriä on noin 10 000 askelta .. mikä on oikein mainio kävelylenkki.
      Vapaalla ollessani käyn mielelläni sauvakävelylenkillä, mutta töiden päälle en jaksa lenkkeillä. Riittää kun kävelen osan työmatkastani (3.5 km) sään niin salliessa.

• En tiedä, riippuu jaksamisesta ja fiiliksestä… joskus mulle sopiva kävelylenkki on 3-5km, joskus vedän 10km.

• Anonyymi

Riippuu ehkä massasta, jos painaa 70kg, niin sen normaali-iltalenkin pituus on silloin ehkä 35km, jokainen ilta.

Mutta jos painaa 56kg, niin silloin 4,5km saattaa jo riittääkin.

• Anonyymi

mikä onj matka niin vartmaan jos matkan varrella on hauskoja juttuja niin ..

• Anonyymi

Riippuu kunnosta ja siitä paljonko sulla on aikaa.

• Anonyymi

6-10 km on sopiva lenkki, hiki irtoaa ja tuntee liikkumisen riemua. Luonnossa. m>n

• Anonyymi

10 min/km on normaalikuntoisen kävelyvauhti, silloin 6 km kävely vie tunnin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 min/km on normaalikuntoisen kävelyvauhti, silloin 6 km kävely vie tunnin.

Joo, sitä luokkaa. Kun on hyvä fiilis, saattaa mennä 15 km. m>n

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, sitä luokkaa. Kun on hyvä fiilis, saattaa mennä 15 km. m>n

Huippuluokan kilpakävelijät kävelevät 15 km tunnissa eli 4 min/km.

• Anonyymi

Kävely sopii hyvin jollekin mummelille. Miehet juoksevat vähintään sen 8 kilometriä, useimmiten enemmänkin.

• Anonyymi

Suomessa ei sitten montaa miestä ole. 🙂

• Anonyymi

Ja jotkut luulee olevansa jotakin muita parempia

• Anonyymi

Noin tunnin lenkki. Siinä kerkeää jonnekin. Vaikka kahville.
      Kilometreissä ei paljoakaan.
      Vilma
      Kävelyhän saa olla esteettisten näkymien tallentelua ja ihailuakin.

• Anonyymi

"Kävelyhän saa olla esteettisten näkymien tallentelua ja ihailuakin", kyllä ehdottomasti, naiset edellä 🙂

• Anonyymi

kehdosta hautaan kolmen kapakan kautta eli yli 20 min minimissään syke himpun verran koholla

• Anonyymi

Suurin piirtein tuo olisi hyvän pituinen matka lenkille!

• Anonyymi

oikwasti niin käveleminenhän on yeellisempää kuin esim. pyöräily, riippuu asioistakin.

autoilu on kaikista wepäterveellisintä

• Anonyymi

,,, woörwecw ahaa ayrinaaruvaugrweuaekka aytrikka¨

• Anonyymi

sitähän minäkin että kahville pitäisi mennä

• Anonyymi

nyt voi mennä yökävelyllä, voi nähdä perseidejä taivaalla, tähdenlentoja.

itselläni on lähellä paikkoja missä noitya voisi tuijotella ja on omat trähtikiikaritkin kyllä hyvätkin, kuun keaatereita joskus katselin.

• Anonyymi

Sopiva mihin?

Vähintään puoli tuntia tarvitaan kunnon ylläpitämiseen.
      Tunti päivässä on ihmisen aineenvaihdunnan normaalille toiminnalle vaadittavaa.
      8 tuntia ei ole mikään temppu, kunhan vain kengät on sopivat.

• Anonyymi

Olen aika nopea kävelijä, vaikka olenkin lyhytjalkainen tappi. 6-7 km/h vaihtelevassa maastossa, tasaisella vois mennä lujempaakin. 6-15 km välillä tulee käveltyä.

Metsässä vauhti putoaa, eikä siellä vauhti olekaan SE juttu.

Pidän kovasti kävelylenkeistä, mulle niin luontaista ja rullaavaa liikkumista. Juoksu ei ole oikein koskaan ollut mun juttuni.

xLiner

• Anonyymi

Riippuu henkilöstä. Itselleni monasti 1,1 km.

• Anonyymi

Niin, tuo 10 000 askelta. Päivittäin, viikottain, kuukausittain?

• Anonyymi

Riippuu kuinka paljon on aikaa ja miten muuten on liikkunut. Ehkä 5-6 km sopivin. Talvella lyhyempi.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      237
      1558
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      20
      1297
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1187
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      978
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      905
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      880
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      871
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      844
    Aihe