En pysty enää syödä lihaa

Anonyymi-ap

Hei, olen nyt puoli vuotta ollut syömättä lihaa. Olen alkanut huolestumaan hyvinvoinnistani ja ravitsemuksen riittämisestä. Olen lakto-ovo ruokavaliolla ja syön lisäksi kalaa. Syön pääasiassa vaan maitotuotteita, kuten juustoja, mifua, yms. Soijaa en ole käyttänyt, sillä saatan olla sille allerginen.
Minulla alkaa loppua kesken ideat, että millä saan ruokittua itseni.

Lopetin lihansyönnin eläinten hyvinvoinnin tähden. En ole ikinä oikein edes pitänyt lihasta ja syönyt sitä ns. ”Pakolla” Lisäksi lihansyönnin lopettamiseen vaikutti lihan aiheuttama henkinen trauma minuun. En usko, että välttämättä pystyisin enää ikinä syömään lihaa, kun mietin vain aina niitä tuotantoeläimiä ja niiden kärsimystä. En myöskään halua toimia kehollani ”hautausmaana” kuolleille eläimille.

Mietin tässä vain että miten ahtaalla olen tilanteeni kanssa. Miten ihmeessä saan ravittua itseni ja mistä saan kunnolla proteiniia, kun soijaa en käytä.

16

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos syöt kalaa, maitotuotteita ja kananmunaa sinulla ei ole proteiinin suhteen mitään ongelmaa.
      Eilen paistoin kasleria uunissa monta tuntia. Ai ai, että tuli hyvää, vaikka yleensä en lihasta välitä.
      Kyllä täydellisen hyvin valmistettu liharuoka on maittavaa, mutta osaamattomasti tehty on täyttä paskaa.

    • Anonyymi

      Lopetin sijan lihan syönnin 1994. Joulu vissin?Tuli vain äklö olo.Sitä myöten pikkuhilaa naudan syönnin .Kalaa syön paljon .

    • Anonyymi

      Pavuista ja linsseistäkin saa proteineja. Käyppä varsin paikkakuntasi kirjastossa katsomassa olisko siellä jokin hyvä ruoanvalmistuskirja ruokavaliollesi.
      Netistäkin löytyy kasvisruokareseptejä yllinkyllin.

    • Anonyymi

      MIstä olet huolestunut tai miksi luulet ettet saa tarpeeksi proteiiniä? Itse en käytä eläinkunnan tuotteita, enkä ole koskaan ollut moisesta huolissani. Hyviä proteiinin ja maistuvia proteiinin lähteitä ovat tietenkin soijaperäiset tofu ja tempeh, soija on niissä hyvin sulavassa muodossa. Myös kaikki muut pavut ja linssit sekä pähkinät. Gluteenista valmistettu seitan eri muodoissaan, Hamppua voi käyttää ruuanvalmistuksessakin ja lisänä kuten muitakin proteiinijauheita jos niistä tykkää.
      Täysjyväviljakin käy kuten kaurapuuro.

      • Anonyymi

        Itse en voi syödä soijaa, koska se lihottaa ja sukurasitteenani on 2 tyypin diabetes


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Söin tänään aivan mahtavan hyvää palapaistia ja keitettyjä perunoita ja porkkanoita. Ja runsaasti punakaalisalaattia. Aivan suli suussa.

      • Anonyymi

        Lihaklöntit on helppo korvata vaikkapa itsetehdyllä seitanilla. Lihahan ei itsessään ole minkään makuista , kaikki riippuu maustamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihaklöntit on helppo korvata vaikkapa itsetehdyllä seitanilla. Lihahan ei itsessään ole minkään makuista , kaikki riippuu maustamisesta.

        HAIL SEITAN!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaklöntit on helppo korvata vaikkapa itsetehdyllä seitanilla. Lihahan ei itsessään ole minkään makuista , kaikki riippuu maustamisesta.

        Hyi saaatana noita lihan"korvikkeita". Ei ole epäterveellisempää ja pahemman makuista roskaa ihminen keksinyt.

        Jos ihminen teki sen, älä syö sitä on hyvä lähtökohta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aivan turhaan syötetään rakeille lihaa, kasvikset riittää hyvin.


      • Anonyymi

        Ei saa riittävästi mitään. Olin muutaman vuoden vegaani ja söin vegaaniliiton ohjeilla.
        Olin nostellut puntteja vuosia ja tehnyt koko ikäni fyysistä työtä. Kunto laski ja kaikki lihakset lähti ja hiusraja pakeni.

        Nyt syön taas lihaa mutta maltillisesti, hieman höysteenä perunoiden päällä mutta jo kuukaudessa huomasi eron. Jaksoi taas mennä ja lihaksia alkoi tulla.

        Raasteita syön silti puoli lautasellista kaksi kertaa päivässä, mitään salaatteja tai tomaatteja en syö kun ei niistä ole mihinkään, ei ne ainakaan vatsaa täytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan turhaan syötetään rakeille lihaa, kasvikset riittää hyvin.

        "Aivan turhaan syötetään rakeille lihaa, kasvikset riittää hyvin."

        Koira ei ole lihansyöjä vaan kaikkiruokainen. Jos kotieläimistä halutaan ottaa esimerkki lihaa syövästä pedosta niin se on kotikissa. Kissa kuolee aika nopeasti kasvisruualla.


    • Mikäli et suostu syömään kanamunia niin et tule selviytymään.

      • Anonyymi

        Muna hyvä eväs. Menee puoli kennoa päivässä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe