Raha-asiaa

Anonyymi-ap

Onko teillä paljon rahaa?

76

727

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsoin lompakkooni ei ollut. Sitten muistin markka kokoelmani. Juu oli rahaa.

      >simiti<

    • Anonyymi
    • Täältä katoaa viestit aina ärsyttävästi. On ja ei ole.........

    • Varsinaista rahaa taitaa olla n 15€ lompakossa eli eipä kovinkaan paljoa ole.

    • Aikuiselämässä, tähän saakka, sitä on ollut yleensä enemmän kuin olen onnistunut törsäämään. Kassavirran heiketessä luonto onneksi ajaa tikanpojan puuhun ja sitä väistämättä onnistuu karsimaan menoja, mitä nyt joskus on kolaroitu tyhjenneen tilin kanssa, mutta sen osalta syyllinenkin on lähellä, eikä ainakaan peiliä kauempana.

    • Anonyymi

      Paljon on suhteellinen käsite. Paljonko on paljon? Myös se, että on "rahaa" on lopulta määrittelyä vaativa ilmaisu. Ei mulla käteistät mitenkään erityisen paljoa ole, eikä käyttötilin saldokaan ihan valtaisa ole.

    • Ei!

      • Anonyymi

        Vaikka oot kovapalkkainen dude:)))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka oot kovapalkkainen dude:)))

        Mistäs sellanen harhakäsitys on päässy syntymään.😁.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mistäs sellanen harhakäsitys on päässy syntymään.😁.

        9 egee minuutti 🤌


      • Anonyymi kirjoitti:

        9 egee minuutti 🤌

        Viittaan edelliseen kommenttiini.😂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9 egee minuutti 🤌

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Viittaan edelliseen kommenttiini.😂.

        Voiko 9 eurosta päivässä säästää maailmanympärimatkaan vai pitääkö mennä vaan Oittiin tai Iittiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voiko 9 eurosta päivässä säästää maailmanympärimatkaan vai pitääkö mennä vaan Oittiin tai Iittiin?

        No mitä ite luulisit saisitko säästettyä?😄.


    • Ei ole. Ja sehän ei Orpoa ja työkavereitaan hetkauta, vaan pitäisi päästä leikkaamaan tuostakin.

      • Anonyymi

        Millä elät jos massii ei ole?


    • Juu on rahaa.. 29 snt tilillä, 65 snt lompakossa ja velkaa 36 000.. niin .. rahaa on.. miinusmerkin kun laittaa eteen..

      • Anonyymi

        Noooo, ei kai niitä velkoja tarvi nykyään enää takaisin maksaa.
        Ei ainakaan mun serkun mielestä, jolle hyvyyttäni menin ja lainasin rahaa.
        Eipä ole velkaa takaisin maksanut sovittuna aikana, eikä edes lyhentänyt velkaa.
        Jos lainasin rahaa tutulta ihmiseltä, niin kyllä minä velkaa lyhentäisin, jos en kerralla pystyisi takaisin maksamaan.
        Kyllä siinä kasvonsa vähintään menettää ja saa epäluotettavuuden leiman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noooo, ei kai niitä velkoja tarvi nykyään enää takaisin maksaa.
        Ei ainakaan mun serkun mielestä, jolle hyvyyttäni menin ja lainasin rahaa.
        Eipä ole velkaa takaisin maksanut sovittuna aikana, eikä edes lyhentänyt velkaa.
        Jos lainasin rahaa tutulta ihmiseltä, niin kyllä minä velkaa lyhentäisin, jos en kerralla pystyisi takaisin maksamaan.
        Kyllä siinä kasvonsa vähintään menettää ja saa epäluotettavuuden leiman.

        Kyllä velat on velkoja aina. Ja eipä tuo pankki näytä jättävän noita lyhennyksiä ottamatta.

        Paljonko lainasit? Serkullesi siis?


    • Anonyymi

      Wanhoja markkoja, sekä pennejä on tallessa. Muuten mennään ihan korttia heilautellen.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Hah vastasin kahdesti. Kylläpä on hyvä muisti. 😁


      • Mullakin oli yhteen aikaan vanhoja markkoja tallessa ja pennejä. Taisi olla 5 markan kolikko ja oliko markan ja 10 ja 50 penniäkin taisi olla.


    • Mielenkiintoinen kysymys. Aika ja raha ovat perustavimpia inhimillisiä käsitteitä. Ja sitten sovelletaan niihin mittaamista ja kysymystä paljon. Ja paljonko on paljon. Ja mikä on tarpeeksi.

      Mennään ajassa hetkeen, jolloin kuvitteellinen henkilö, kutsun häntä vaikka Joe Dineroksi, päätti keksiä rahan. Hänellä oli hippu tai esine harvinaista, keltaista metallia, johon päätti kaivertaa tekstin joka merkitsi tuon sinänsä vähäpätöisenä esineen rahaksi. Sillä hetkellä herra Dinerolla oli paljon rahaa, koska hänellä oli kaikki raha mitä oli.

      Joe kulki taskussaan koko maailman M1, M2 ja M3. Kateellisena Joelle muut kuitenkin päättivät laventaa rahan määritelmää niin, että heillä oikeasti on erilaisina instrumentteina mielessään ja ehkä holveissaan miljardi kertaa tsiljardibiljardia niin paljon rahaa kuin Joella, jolloin Joella välittömästi olikin enää niin vähän rahaa että hän vajosi köyhyyteen.

      Omaa rahan määrää ei ehkä kannata mitata absoluuttisessa rahan määrässä vaan ehkä suhteessa siihen paljonko sitä on muualla ja paljonko sitä on ollut muulloin. Ja tähän pohjaten vastaan että on minulla paljon, enemmän kuin koskaan ennen mutta kuitenkin niin vähän että pitää tarkkaan harkita mihin ja milloin sen käyttää.

    • Anonyymi

      No vttu kun ei ole, on kuulemma tärkeää

    • Anonyymi

      Itselleni oikein sopiva määrä. Joku toinen voi olla eri mieltä, puoleen ja toiseen.

      xLiner

    • Anonyymi

      Onko se paljon jos on riittävästi?

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Ei harmikseni. Se on riittävästi, kuten itse totesit. Mielestäni riittävästi, paljon, vähän, kohtuullisesti riippuvat ihan ihmispolosta itsestään.

        Toisen roska on toisen aarre. Kerran löysin kirppikseltä huippuhalvalla (2€) kuparisen kahvipannun.

        Enhän sillä mitään tee, mutta onpahan koristeena.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei harmikseni. Se on riittävästi, kuten itse totesit. Mielestäni riittävästi, paljon, vähän, kohtuullisesti riippuvat ihan ihmispolosta itsestään.

        Toisen roska on toisen aarre. Kerran löysin kirppikseltä huippuhalvalla (2€) kuparisen kahvipannun.

        Enhän sillä mitään tee, mutta onpahan koristeena.

        >simiti<

        Ne kuparipannut taitaa olla varsinainen riesa jotka kiertää sukupolvelta sukupolvelle, kukaan ei kuitenkaan niissä uskalla kahvia keittää kun kaikki jotka on keittäneet on kuolleet. Mutta joo, tosiaan on aina aikuisiällä ollut rahaa riittvästi, joskus niukanlaisesti mutta kun on sovittanut menoja tilanteen mukaan aina on jotenkin pärjännyt.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kuparipannut taitaa olla varsinainen riesa jotka kiertää sukupolvelta sukupolvelle, kukaan ei kuitenkaan niissä uskalla kahvia keittää kun kaikki jotka on keittäneet on kuolleet. Mutta joo, tosiaan on aina aikuisiällä ollut rahaa riittvästi, joskus niukanlaisesti mutta kun on sovittanut menoja tilanteen mukaan aina on jotenkin pärjännyt.

        -harmiseikirj-

        Niin. Käsittäääkseni kemian prosessinhoitajana olen ymmärtänyt, että bakteerit eivät mielellään viihdy kuparipinnoilla.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Käsittäääkseni kemian prosessinhoitajana olen ymmärtänyt, että bakteerit eivät mielellään viihdy kuparipinnoilla.

        >simiti<

        Niin mutta siitä kuparista irtoaa jotain kun nehän aikoinaan on tinattu, tinurit kiertäneet talosta taloon pannuja korjailemassa. Tuossahan sulle oliskin sivuhomma pienen eläkkeen lisäksi, ala tinailemaan mummojen pannuja, pullakahvittelukutusja tulee lukematon määrä kun kaupungin mummot alkaa juoruamaan tinuri-timpasta.

        https://yle.fi/a/3-6087040

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta siitä kuparista irtoaa jotain kun nehän aikoinaan on tinattu, tinurit kiertäneet talosta taloon pannuja korjailemassa. Tuossahan sulle oliskin sivuhomma pienen eläkkeen lisäksi, ala tinailemaan mummojen pannuja, pullakahvittelukutusja tulee lukematon määrä kun kaupungin mummot alkaa juoruamaan tinuri-timpasta.

        https://yle.fi/a/3-6087040

        -harmiseikirj-

        Hah. Noinhan se täytynee tehdä. Suomen kuuluisin tinaajaksi ja kaikki mummot fanittaa.

        >simiti<


      • Anonyymi

        Ruplia ei lasketa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah. Noinhan se täytynee tehdä. Suomen kuuluisin tinaajaksi ja kaikki mummot fanittaa.

        >simiti<

        Varmuuden vuoksi valistan, että puhtaan tinatangon erottaa lyijyä sisältävästä kun taivuttaa sitä. Jos on pelkkää tinaa, niin kuuluu ritinää ja niitä ritisemättömiä ei sitten käytetä ruoka-astioihin.

        Tinauksessa on apua salmiakista (ei sitä karkkipussitavaraa, vaan apteekista ostettavaa valkoista jauhetta) ja kynttilästä (sulatettuna). Suolahappoa ja sinkkikloridiakin käytetään.

        (en ole tinannut kahvipannuja)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Muista välillä käännellä setelitukkoja, etteivät homehdu.

        Kerran minulla homehtui ja alimmaiset piti heittää roskiin.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista välillä käännellä setelitukkoja, etteivät homehdu.

        Kerran minulla homehtui ja alimmaiset piti heittää roskiin.

        >simiti<

        Setelit ja kolikot menevät jälkikasvun säästönorsuun, jos niitä taskuun olisi jostain kumman syystä kertynyt. Hällä on siellä vielä runsaasti tilaa mihin tiputtaa, pieni asuntosäästäjä.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Setelit ja kolikot menevät jälkikasvun säästönorsuun, jos niitä taskuun olisi jostain kumman syystä kertynyt. Hällä on siellä vielä runsaasti tilaa mihin tiputtaa, pieni asuntosäästäjä.

        AV

        Tuli mieleen noista säästöpankeista meillä ei ole vuosiin tuollaisia säästöpankkena koska rahaa ei saa säästää.🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Setelit ja kolikot menevät jälkikasvun säästönorsuun, jos niitä taskuun olisi jostain kumman syystä kertynyt. Hällä on siellä vielä runsaasti tilaa mihin tiputtaa, pieni asuntosäästäjä.

        AV

        To on jo liioittelua. Olen kuullut säästöpossusta, mutta säästönorsu!?

        Itse keräsin kolikoita tytölleni 5L:n vesipulloon. Menihän siinä pari vuotta, mutta lopulta 5-10 senttisistä kertyi melkein 300€.

        Kyllä tenava oli ylpeä, kun ajoimme Aero Saabilla Osuuspankkiin avamaan hänelle ikioman tilin.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        To on jo liioittelua. Olen kuullut säästöpossusta, mutta säästönorsu!?

        Itse keräsin kolikoita tytölleni 5L:n vesipulloon. Menihän siinä pari vuotta, mutta lopulta 5-10 senttisistä kertyi melkein 300€.

        Kyllä tenava oli ylpeä, kun ajoimme Aero Saabilla Osuuspankkiin avamaan hänelle ikioman tilin.

        >simiti<

        Lapsille on hyvä opettaa säästämistä jo lapsena.
        Jep, säästönorsu löytyi jostain kaupasta. Äly suuri, jos laittaisi kolikoita täyteen painaisi yli 10 kg.

        AV


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tuli mieleen noista säästöpankeista meillä ei ole vuosiin tuollaisia säästöpankkena koska rahaa ei saa säästää.🤔

        Saa rahaa säästää köyhätkin. Ei toki pankkiin, vaan "tyynyn alle". Ja kannattaakin säästää jokainen irtoava kymmensenttinen, etenkin toimeentulotuella elävien.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saa rahaa säästää köyhätkin. Ei toki pankkiin, vaan "tyynyn alle". Ja kannattaakin säästää jokainen irtoava kymmensenttinen, etenkin toimeentulotuella elävien.

        xLiner

        Kyllä ne lapset käy tyhjentämässä hilulaatikkoa ostelemassa pikkuherkkuja silloin tällöin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä ne lapset käy tyhjentämässä hilulaatikkoa ostelemassa pikkuherkkuja silloin tällöin.

        Ei... Se järkevä säästöjemma ei ole herkkuja varten vaan oikeaa hätätilannetta varten. Tai jotain isompaa ostosta, josta Kelan ei tarvitse tietää mitään...

        Mulla on jokunen tonni kotona säilössä. Ihan vaan kaiken varalta. Kelasta en saisi mitään, kun tililläkin on jotain. Mutta jos itänaapuri kyberhyökkää, niin jotain pystyy ostamaan käteiselläkin. Tai jos täytyy kiireellä lähteä... Toki mulla on hyvät ruokavarastot moneksi viikoksi jos tilanne iskee päälle.

        Mutta kannattaa teidänkin kerätä härävarakassaa, Kelalta piilossa.

        xLiner
        Palstan virallinen foliohattu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei... Se järkevä säästöjemma ei ole herkkuja varten vaan oikeaa hätätilannetta varten. Tai jotain isompaa ostosta, josta Kelan ei tarvitse tietää mitään...

        Mulla on jokunen tonni kotona säilössä. Ihan vaan kaiken varalta. Kelasta en saisi mitään, kun tililläkin on jotain. Mutta jos itänaapuri kyberhyökkää, niin jotain pystyy ostamaan käteiselläkin. Tai jos täytyy kiireellä lähteä... Toki mulla on hyvät ruokavarastot moneksi viikoksi jos tilanne iskee päälle.

        Mutta kannattaa teidänkin kerätä härävarakassaa, Kelalta piilossa.

        xLiner
        Palstan virallinen foliohattu

        Lapset tarvitsee kun on isompia käydä ostelemassa kaverin kanssa jokin juoma seura tai pikkuherkku seura syötävä myös helpottaa klukuunkin lähtöä kun saa hakea jotain pientä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei... Se järkevä säästöjemma ei ole herkkuja varten vaan oikeaa hätätilannetta varten. Tai jotain isompaa ostosta, josta Kelan ei tarvitse tietää mitään...

        Mulla on jokunen tonni kotona säilössä. Ihan vaan kaiken varalta. Kelasta en saisi mitään, kun tililläkin on jotain. Mutta jos itänaapuri kyberhyökkää, niin jotain pystyy ostamaan käteiselläkin. Tai jos täytyy kiireellä lähteä... Toki mulla on hyvät ruokavarastot moneksi viikoksi jos tilanne iskee päälle.

        Mutta kannattaa teidänkin kerätä härävarakassaa, Kelalta piilossa.

        xLiner
        Palstan virallinen foliohattu

        Lapset pullojakin tätä varten vievät, mutta tottakai jos senkin ilon tahtoo viedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei... Se järkevä säästöjemma ei ole herkkuja varten vaan oikeaa hätätilannetta varten. Tai jotain isompaa ostosta, josta Kelan ei tarvitse tietää mitään...

        Mulla on jokunen tonni kotona säilössä. Ihan vaan kaiken varalta. Kelasta en saisi mitään, kun tililläkin on jotain. Mutta jos itänaapuri kyberhyökkää, niin jotain pystyy ostamaan käteiselläkin. Tai jos täytyy kiireellä lähteä... Toki mulla on hyvät ruokavarastot moneksi viikoksi jos tilanne iskee päälle.

        Mutta kannattaa teidänkin kerätä härävarakassaa, Kelalta piilossa.

        xLiner
        Palstan virallinen foliohattu

        Tuskimpa mihinkään päästää jos sota syttyisi edes kahta autoa ei ole tuskin sanottamatta jos autokin kulkisi ylikuormalla. Eikä edes kyllä se joka viikko menee niihin hilujenkin tyhjentämiseksi parempi sekin kuin sitten tehdä mieli . Eikä meillä ole varaa edes ylläpitää noin suuria summia eikä jää. Silloin lapsetkin joutuu miettimään jos viimeisiä hiluja ostaako lämminruoka sen verta osaa jättää hilut laatikkoon.

        Ehkäisee kumminkin sitä ettei lähde näpistelemään.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Lapset pullojakin tätä varten vievät, mutta tottakai jos senkin ilon tahtoo viedä.

        Me kerättiin lapsena pulloja ja säästettiin siinä itse humputtelurahat.

        Aikuisten rahat on erikseen.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me kerättiin lapsena pulloja ja säästettiin siinä itse humputtelurahat.

        Aikuisten rahat on erikseen.

        xLiner

        Onhan noikin kerännyt pulloja mutta niin, niin tekee moni muukin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me kerättiin lapsena pulloja ja säästettiin siinä itse humputtelurahat.

        Aikuisten rahat on erikseen.

        xLiner

        Kyllä ne kysyy luvan saanko 20c että saan ostettua purkan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me kerättiin lapsena pulloja ja säästettiin siinä itse humputtelurahat.

        Aikuisten rahat on erikseen.

        xLiner

        Eikö noi lapset passeja saa edes mihinkää lähteä. Kyllä ne pitää huolta köyhät ei suomesta lähde.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Onhan noikin kerännyt pulloja mutta niin, niin tekee moni muukin

        Minäkin kerään tölkkejä kun kohdalle osuu. Ihmiset heittävät niitä pois, en ymmärrä yhtään, vaan eipä niitä olis poimittavaksi jolleivät heittäisi 😄

        Pari kertaa vuodessa saan käydä ruokakaupassa niillä rahoilla. Jos nyt ei ihan satasta saa vuodessa näin laiskalla systeemillä, niin useampia kymppejä kyllä. Jos viitsisi päivystää vkl:sin baarien lähistöillä, saisi varmasti useamman tonnin vuodessa.

        xLiner


    • Elämiseen mihin muuhunkaan.

    • Anonyymi

      Rahulia pitää olla sopivasti, ettei purista.
      Vähän euroja ja pari ketunnahkaa :)

      Jos on enemmän kuin kaverilla, niin onko se paljon?

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Sen verran, ettei tarvitse nälkää nähdä. Ehkä vähän enemmän kuin useimmilla, koska nämä viime vuosien kohutut hinnannousut eivät juuri ole omaa talouttani heiluttaneet. Säästöön jää joka kuukausi pahan päivän varalle. Luonnollisesti käyn töissä, ja lisäksi teen kaikenlaista (laillista) omaa pikku bisnestä.

    • Paljonko on paljon?
      Ei minulla mielestäni ole, mutta se on tietenkin vähän mihin vertaa.

    • Nyt on vähän enemmän kun sain viljatilityksen eilen

      • Anonyymi

        Myytkö aina koko sadon heti, vai jyväjemmailetko ja katselet hintojen kehitystä?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myytkö aina koko sadon heti, vai jyväjemmailetko ja katselet hintojen kehitystä?

        -keinovaginamies-

        En nyt heti myy, mutta kuitenkin ennen talventuloa


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        En nyt heti myy, mutta kuitenkin ennen talventuloa

        Mutta eikö olisi hienoa sellainen oma pitkäaikaislaari niin kuin Roope Ankalla?
        Miljardeittain kultaisia jyviä, joissa voisi aina käydä uiskentelemassa :)

        Vai täytyykö siinä pelätä jotain rottia, homeita tms. että miljardit menee piloille?

        -keinovaginamies-


      • pujotteIija
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö olisi hienoa sellainen oma pitkäaikaislaari niin kuin Roope Ankalla?
        Miljardeittain kultaisia jyviä, joissa voisi aina käydä uiskentelemassa :)

        Vai täytyykö siinä pelätä jotain rottia, homeita tms. että miljardit menee piloille?

        -keinovaginamies-

        Kyllähän se niin on että köyhän on myytävä jo syksyllä


      • Anonyymi

        Ilmankos pirpa valitteli rahattomuuttaan tos aiemmin.
        Suora vihjaus jalolle ritarille saapua ja pelastaa nälkäkuolemalta.
        😁


    • Anonyymi

      Se on vähän siitä kiinni millaisiin tuloihin on tottunut.
      Jos on 50 000€/kk tulot, niin sellaisiin tuloihin tottunut menee välittömästi paniikkiin, jos yllättäen onkin tuloton edes muutaman päivän, vaikka takuulla on säästöjä kertynyt, jos tuollaiset tulot on vaikka 10 vuoden ajan.
      Jollakin voi olla säästössä sama summa, minkä tuo suurituloinen saa kuukaudessa, mutta on tuloton, ei kuitenkaan mene paniikkiin, kuten suurituloinen samassa tilanteessa menisi!

      • Anonyymi

        Niin töissä ollessani sain 6000€/kk nyt puolieläketta 1300€/kk nettona. Se on sellaista. Hengissä tässä kuitenkin ollaan hullusta naapurista huolimatta.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin töissä ollessani sain 6000€/kk nyt puolieläketta 1300€/kk nettona. Se on sellaista. Hengissä tässä kuitenkin ollaan hullusta naapurista huolimatta.

        >simiti<

        Enpä muista, paljonko sain työssä ollessani, onhan siitä jo 20 v. Nyt kuitenkin saan työeläkettä 2898,63 euroa kuukaudessa verojen jälkeen. Näin siinä käy, kun viitsii ensin muutaman vuoden kouluja käydä, sitten tehdä vähän vittumaisempiakin töitä ja lopuksi kolmivuorotyötä 30+ v kuunnellen aamuvuorot esinahan vittuilua, simputusta ja uhkailua pianhetikohtajustnyt purettavasta työsuhteesta kun ei naama miellytä ja kielen värikin on väärä, mutta suussa kuitenkin parempi maku.
        Viimeisenä työpäivänä 29.2. siinä klo 13.18 maissa tuli jostakin mieleen sanat. "SE ON TÄYTETTY". Eikös jonkun Jeesuksenkin kerrota sanoneen samaa? Jotkut kielinerot kuitenkin sanovat, että se puhuikin jotakin toista kieltä ja sanat olisivat suomeksi: "heikottaa, heikottaa, hämärtää".


    • Anonyymi

      On rahaa kertynyt. Tänään aamiaisella avasin keittiön väärän kaapin, enkä muistanut sen olevan täynnä rahaa. Hi**o, iso kasa setelinippuja kaatui päälleni. Loukkasin itseni.

      En oikein tiedä, minne sitä rahaa enää kasaisin, koska autotalli on jo aikoja sitten täyttynyt rahasta. Olohuoneessa sitä on nurkat täynnä, ja kaapistot aivan pursuaa rahaa. Pelkää, että kylpyhuoneessa olevat rahat alkaa homehtua.

      • Sinulla siis joka paikka pursuaa säästöjä,


    • Anonyymi

      Pankkitilillä riittävästi. Yöpöydän laatikossa vajaa 5 tonnia.

      • Pahan päivällä varalta selviät muutaman päivän 🥰


    • Ei ole. On ollut joskus sen verran paljon, että yhden vuoden palkkatulot tilillä ilman työntekoa päivääkään. Vaan perheeseen ne mun rahat aina hupenee.

      Siihen mihin niitten minusta kuuluukin huveta, kun perhe kerran on perustettu.

      • Ja jos joskus pääsee kertymäänkin rahaa tai perintöä, niin sijoitan nekin lapsiini. Tavalla tai toisella siis annan ne rahat heidän käyttöönsä kaikkineen. En pidä itselläni. He tarvii nuorina elämänsä rakentamiseen sitä rahaa enempi, kun minä vanheneva pieru mihinkään joka olen jo makoisaa elämääkin ehtinyt maistamaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja jos joskus pääsee kertymäänkin rahaa tai perintöä, niin sijoitan nekin lapsiini. Tavalla tai toisella siis annan ne rahat heidän käyttöönsä kaikkineen. En pidä itselläni. He tarvii nuorina elämänsä rakentamiseen sitä rahaa enempi, kun minä vanheneva pieru mihinkään joka olen jo makoisaa elämääkin ehtinyt maistamaan.

        Ja eurojackpot miljonäärinä sijoittaisin lastensairaalaan, sairauksien tutkimiseen ja hoitojen ylläpitoon useamman miljoonan. Ihmistaimet tarvii tukea minusta kovastikin, jotta voivat saada terveyttä ja hyvää elämää.

        Samoin eläimet. Ne olis mun sijoituskohteet miljonäärinä.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja eurojackpot miljonäärinä sijoittaisin lastensairaalaan, sairauksien tutkimiseen ja hoitojen ylläpitoon useamman miljoonan. Ihmistaimet tarvii tukea minusta kovastikin, jotta voivat saada terveyttä ja hyvää elämää.

        Samoin eläimet. Ne olis mun sijoituskohteet miljonäärinä.

        Joku 30 miljoonaakin, niin voisi helposti heittää ainaskin 10 miljoonaa noihin kohteisiin, enempikin.


      • No se on hyvä että ees yks on samaa mieltä, että perheeseen ne rahat pitää sijoittaa. Tätä oon aina yrittäny sanoo, mutta kukaan ei kuuntele. Mulle kerty tosi paljon rahaa, kun en mä sitä ite paljoo tarvi. Ja sitten kun alkoi näyttää siltä, ettei perhettä tule, niin ostin uuden auto. Ja kaikenlaisia työstökoneita. Että sikäli ihan hyvä lohdutuspalkinto vaikken perhettä saanutkaa.


    • Anonyymi

      ON!

    • Anonyymi

      Paljon vähemmän kuin vuosi sitten.

      • Se on varmasti surullista.


    • Anonyymi

      Sillee sopivasti. Riittää seuraavaan palkkapäivään eikä kultalusikka hankaa persiissä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe