Mini Lätta uusi maku

Anonyymi-ap

Vanha oli parempi. Nyt tämä uusi maku jää syömättä, kuten kaikki muutkin "terveelliset" ei-eläinperäiset tuotteet.
En itse usko em. tuotteiden terveellisyyteen. Ja ihan on oma mielipiteeni, ei perustu tieteeseen tai tutkimukseen.
Mutta tuli mulle siitä muutakin mieleen...

Mikä tätä maata (maailmaa) vaivaa?
Kaikki ruokako muutetaan väkisin ei-eläinperäisiksi?

Minä kyllä jatkan lihansyöntiä. Ihan on oma valintani.
Kouluissa ja armeijassa muutetaan ruokia omituisiksi kasvisyhdistelmä-vaihtoehdoiksi. Tutkimukset kuitenkin kertoo, ettei niistä tykätä. Nuoriso hakee lähikaupoista croissantit ja energiajuomat nälkäänsä. Ruokahukka lisääntyy.
Ja mites armeija? Armeija tunnetusti marssii vatsallaan. Lihaa sielläkin kaivataan ruokavalioon.
Onneks on itsellä ikää sen verran, että hyvällä omallatunnolla voin sanoa syöneeni hyvää kouluruokaa, jonka teki ihan oikea keittäjä oikeesti meidän koulussa.

Mitä jos annettaisiin ihmisten olla lihavia ja laihoja? Syödään sitä mitä halutaan. Että jos syöt lihaa, saat syödä sitä. Ja voit olla kasvissyöjä tai vegaani ilman, että joku nipunapua sulle tarjoo...? Ja jos joku kokee, että tarttee omaa terveyttä vaalia, niin siitä vaan. Ja jos vaikka läskisoosi maistuu, niin senkin saa tehdä ilman omantunnon tuskia.

Tuntuu, että mitä "terveellisempi", sen kamalampi maku/koostumus. Sillä nk. "terveellisyydellä" sitä vaan työnnetään ihmisiä kohti niitä "epäterveitä" valintoja. Muiden sana "epäterveestä" voi osua joihinkin kipeesti.

Suvaitsevaisuutta! Sitä niin... Sitä me tarvittais nyt ihan roppakaupalla!
Ihanaa loppuelämää kaikille! Mutta Lättaa en enää osta... ;)

27

2411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu se maku minilättä tuotteessa ilmeisesti muuttui, kun palmyöljy poistettiin. Sitä ennen oli hyvää. Ei ole vastaavaa tuotetta mihin vaihtaa, joten tällä on jatkettava, kun en halua rasvaisempaa leivälleni. Kyllä harmittaa hemmetisti tuo muutos.

    • Anonyymi

      En osta minäkään!!!!Mautonta kakkaa!

    • Anonyymi

      Olen yrittänyt katsoa mihin vois valittaa tästä. Tämä uusi lätta on KAMALAA. Miksi pitää hyvä maku vaihtaa, oli ylivoimaisesti parhaan makuinen.

      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Ei siitä taida voida valittaa... Menee jollekin englanninkieliselle sivulle josta löysin kohdan ainoastaan "positiiviselle palautteelle"... Mutta eiköhän se tämäkin joskus jonkun korviin kantaudu...
      Äkkiä se laadunalennus näkyy myös ostoissa. Meillä meni aiempaa, HYVÄÄ LÄTTAA, koko ajan. Ostin sitä parikin isoa lootaa kerralla, että varmasti löytyy. Enää en osta yhtään.
      Siirryin Ingmariinin vähärasvaiseen. Valion Oivariinikin käy, mutta on kallista! Niitä toivottavasti ei muuteta ei-eläinperäiseksi. Kait itse sentään edelleen saa päättää mitä suuhunsa pistää???

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Maku muuttunut kamalaksi. En enää osta.

    • Anonyymi

      Huh, hyvä että muutkin ovat samaa mieltä. On ollut maukkain margariini vuosikausia. Nyt maistuu eu yhtään millekään.. 😫😫

    • Anonyymi

      Hyi helvetti, ihan kamalaa. "Uusi resepti" -my ass! Samanmakuisia paskamargariineja saa Lidlistä 60 sentillä, ei tarvi miettiä ens kerralla ottaako Lättää vai jotain muuta.

      • Anonyymi

        Jos vain olisi minilätalle saman rasvaprosentin vaihtoehto niin vaihtaisin. Ei ole enää yhtä hyvää. Toistaiseksi olen ostanut, kun ei ole mielestäni sopivaa vaihtoehtoa tällä. Olen tätä käyttänyt varmaan 20 vuotta ainakin.


    • Anonyymi

      Joo, nyt tää maistuu ihan Sunnuntai leivontamargariinille. Koko elämäni oon tätä käyttänyt, nyt täytyy siirtyä johonkin muuhun,

      • Anonyymi

        Kerro jos löydät vastaavan kuin entinen minilättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro jos löydät vastaavan kuin entinen minilättä.

        Valion Kevyt Levi 40% normaalisuolainen aika lähellä Mini-Lättaa, vaikka ehkä terveys-gurujen hännystelyn takia hiukan liian vähän suolaa.


    • Anonyymi

      Hirveen makuista tämä uusi. Ilmeisesti palmuöljyn käytön poistaminen reseptistä muutoksen syy??

    • Anonyymi

      Maku muuttunut mauttomaksi, lisäksi koostumus on sellainen, että luisuu pois veitseltä ennen kuin saa sen leivälle. Huono uudistus. Vanha Lätta takaisin.

    • Anonyymi

      Ensimmäisen paketin uutta kuraa käytettyäni aioin laittaa palautetta valmistajalle, mutta ajattelin odotella seuraavan paketin, josko sattui edellinen olemaan huonosta erästä. Valitettavasti kyseessä on kuitenkin harkittu muutos.
      Sama tarina muiden kanssa täällä, ainakin 20v käyttökokemuksella. Olen suositellut eteenpäin potilaillekin lukuisia kertoja ainoana aidosti hyvän makuisena aidosti vähärasvaisena levitteenä. Olen itse jättänyt rasvan ostamatta kokonaan, ellei juuri tätä ole ollut kaupan hyllyssä.
      Eihän tämä uusi tosiaan pysynyt edes ensikaapaisulla veitsessä ja sama lipevä ominaisuus tekee sitten suuhun vastenmielisen leivontamargariinimaisen kelmun. Toivottavasti tässä kuluttaja "äänestää jaloillaan", suora palautekaan kun ei taida valitettavasti noin isoa laivaa kääntää. Suora palaute toki suotavaa ja onnistuu tuolta: https://www.upfield.com/contact/
      Vanhassa mainittiin olevan "kestävän kehityksen mukaisesti tuotettua ja sertifioitua palmuöljyä". Huono peruste siten varta vasten saada palmuöljy pois tuotteesta - ellei tässäkin ollut huijaus kyseessä.
      Maun ja suutuntuman kannalta ongelma kuitenkin lienee muutoksessa, jossa aiempi "kirnumaito 5%" onkin nyt kookosöljyä.
      "Lätta har fått ett nytt recept med förbättrad konsistens utan att kompromissa med den goda smaken som varit omtyckt i generationer."
      Eivät ole mainoslauseestaan päätellen itse maistaneet omaa uutuuttaan vielä.

    • Anonyymi

      Miten voi maku muuttua noin paljon ihan paskaa en osta enää.

    • Anonyymi

      Kyllä, täysin samaa mieltä, maku meni, entisen lätta nokareen kun laittoi aamupuuron niin suli siihen, tämä ei, ja se maku, vielä kehdataan kehua,, että on valmistettu niin ja niin kauan, eivät sitten ois muuttaneet!

    • Anonyymi

      muutos paljon,paljon huonompaan ¡¡ pitkälti yli kymmenen käytin nyt meni merkki vahtoon.

    • Anonyymi

      Melko yhteneväinen linja täälläkin tuntuu olevan. Vanha Lätta oli hyvää, uusi meni maun ja koostumuksen osalta metsään että heilahti.
      Miten lie on "ensituntuma" myyntilukemissa...
      Toivottavasti laaduntarkkailijat ja maunkehittelijät lukee täältä asiallista palautetta. Suoran palautteen antaminen kun oli (on) oikeesti hankalaa. Yritin, vaan eihän se onnistunut.
      Ei ole vielä osunut eteen hyvää, kelvollista, vähärasvaista vaihtoehtoa. Ingmariini vähärasvainen kelpaa.

    • Anonyymi

      Olemme vuosikausia nauttineet toistemme seurasta: Mini-Lätta ja me kaksi eläkeläistä, mutta nyt tiemme eroavat. Syynä lienee joku ruoka-, terveys- tai ilmastoguru. Mies lopetti Mini-Lättan syönnin, kun ei maistunut; itse taistelen vihoviimeisen rasian loppuun asti — meillä ei ruokajätettä tuoteta, mutta sitten on loppu. Aika iljettävää, mutta ihan kuin voitelisi vaseliinia leivälle. Jos vaihtoehtoa ei löydy, palaamme maalaistaustamme vanhaan suosikkiin: oikeaan voihin.

    • Anonyymi

      Uudessa on myös suolaa vähennetty puolella. Eli jos siihen sit rouhaisee merisuolaa vähän päälle ni pääsee lähemmäs vanhaa :)

      • Anonyymi

        Tuoteselosteen mukaan ei ole vähennetty suolaa, mutta mauku sanoo, että olisi.


    • Anonyymi

      Uusi mini lättä on mautonta rasvaa ei syötävää.

    • Anonyymi

      Ostin tätä uutta lättää ihan paskaa heitin rasian roskiin enkä osta tätä enää jos ei muutu siihen vanhaan!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Hurraa! Olemme löytäneet tuotteen, joka ainakin meillä tulee korvaamaan entisen Mini-Lättan: Valion Kevyt Levi 40% normaalisuolainen = 400 kcal, 1,2 g suolaa. Suolaa saisi mielellään olla vähän enemmän, mutta kaikkea toivomaansa ei voi saada, muuten maistuu kuin entinen Mini-Lätta.

    • Anonyymi

      Vuosia syönyt , nyt totesin ettäloppu. Pahaa, eikä pysy edes veitsessä leivälle asti, putoaa pöydälle öljyn takia. Ällönakuista! 🤮

    • Anonyymi

      Hei kaikki! Kiitos palautteesta, jota olette lähettäneet Lätta MINIin liittyen. Olemme työstäneet uutta reseptiä viime syksynä saamamme palautteen jälkeen ja nyt uusi resepti on vihdoin saatavilla kaupoissa.

      Tässä vielä vähän taustatietoa siihen, miksi päätimme tehdä muutoksia Lätta MINIn reseptiin. Viime syyskuussa halusimme tehdä Lätta MINI:stä 100 % kasvipohjaisen ja palmuöljyttömän. Tämä muutos tehtiin linjassa sen kanssa, että tehtaamme Helsingborgissa siirtyi 100 % kasvipohjaiseksi. Lätta MINIn alhaisen rasvaprosentin vuoksi reseptin muuttaminen oli kuitenkin haastavampaa verrattuna muihin tuotteisiimme.

      Arvostamme palautettanne Lätta MINIstä ja toivomme, että pidätte uudesta reseptistä!

      Terveisin, Lätta-tiimi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe