Vai oli "pökäle" lihapulla pussissa...

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009924757.html
"Lihapulla­pussista putosi ”pökäle”
Kotonaan hän avasi pussin ja lämmitti ensin mikrossa viisi lihapullaa.
Nälkä ei sillä tyyntynyt, joten Papinaho pullautti pussista lisää pyöryköitä lautaselle. Mukana pötkähti myös viisi senttiä pitkä, kolme senttiä leveä ja pari senttiä paksu ”pökäle”.
– Piti juosta pöntölle oksulle. Kyllä siinä tuli ne aikaisemmin syödyt viisi lihapullaa ulos. Kai se oli reaktio, että tämä ei ole enää jees-homma, Papinaho sanoo.
HK:lta kerrottiin Papinaholle, että pyöryköiden joukosta löytynyt jötikkä on paiston yhteydessä kertynyttä karstaa.

Karsta oli jostain syystä kasautunut ja kulkeutunut pullien mukana pakkaukseen.
HKScanin Suomen laatujohtajan Anne Palorannan mukaan lihapullien kypsennyksen ensimmäinen vaihe on ruskistus rasvapaistoaltaassa. Pakkauksessa ollut paakku on paistunut ylikypsäksi."

No jopas on fiini mies, kun tuollaisesta järkyttyy.
Olen minäkin löytänyt lihapullapussista lihapullan, joka ei ole pyöreä, vaan pihvimäisemmän näköinen ja tummemman ruskea.
Syönyt sen olen, eikä pahalle maistunut.
Eri asia, jos sillä olisi ollut jalat ja lähtenyt kävelemään.
Noita HK:n lihapullia tulee syötyä, ihan hyviä ovat.

17

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni tuli sama mieleen. Vai vielä oksentanutkin. Voi prk, mikä hienohelma. Kerronpas muutaman tapauksen, jolloin ei ole tarvinnut oksentaa tai sairastua.
      Kerran töihin eväitä haaliessani löysin jääkaapin sopukoista makkarapaketin, jota en muistanut koskaan ostaneeni. Olihan siinä päiväys ylittynyt reilusti.
      Noh, laitoin ne lautaselle ja tarjosin koiralle. Koira kävi nuuhkaisemassa ja lähti meneen. Ruokaa ei roskiin heitetä ja otin ne evääksi.
      Ihan hyvin maistui, eikä tullut edes vatsanväänteitä.

      Toinen tapaus oli, kun hain evästä nyt kaupasta. HK:n mikrossa lämmitettävät j-lihapihvit olivat tarjouksessa 1€/400g. Silloin niissä tosiaan oli 400g
      Töissä lämmitin ja ryhdyin aterioimaan.
      Yhden pihvin sisällä oli sininen muovinaru. Otin sen pois ja söin loppuun.
      Sen jälkeen soitin paketissa olevaan numeroon ja kerroin tapauksesta.
      Pyysivät lähettämään paketista löytyvät valmistus ajankohdan, sekä sen narun vastauslähetyksenä.
      Viikon päästä tuli 10€:n lahjakortti ja seikkaperäinen selvitys, kuinka naru oli päätynyt pihviin.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Mulle kävi kerran niin, että avattu lihapullapaketti unohtu jääkaapin lokerikon pohjalle ja sitten kun viikkoja jälkeenpäin kattelin, että jaa, mikäs lihapullapaketti tuolla on, niin yllätys yllätys olivat lihapullat muuttuneet vihreiksi.
        En minä niitä syönyt, vaan otin mukaan ja lähdin pyöräilemään ja heitin lihapullat kauas metsään, jossa saavat itsekseen liikkua.


      • Anonyymi

        No, paljastuiko selvityksessä narun alkuperä eli mahdollisesti tamppoonin naru vai mistä naru voi pihviin mennä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, paljastuiko selvityksessä narun alkuperä eli mahdollisesti tamppoonin naru vai mistä naru voi pihviin mennä?

        Se oli kuulemma maustesäkin narunpätkä. Siellä on joku työläinen haukuttu...

        >simiti<


      • Mulla oli kerran jäänyt riisiä kattilaan pöydälle (en muistanu laittaa yöksi jääkaappiin). No, seuraavana päivänä avasiin kannen huomasin, että riisissä oli vähän limaa päällä. Ihmettelin mitä limaa se oikein on, mutta ajattelin, että kaipa riisin voi vielä syödä. Söin sitten riisin, kun ruoka-aika koitti, mutta ei olisi pitänyt, koska mulle tuli siitä ruokamyrskytys. Oli ihan kauhea olo ja vessaankin pääsin vain konttaamalla.

        Kerran söin limottuneita perunoita ja sain kanssa jonkinlaisen ruokamyrkytyksen.

        Noiden tapausten jälkeen ole limottuneita ruokia syönyt.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­­­N­y­­­m­­f­o­m­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18056100K

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Joo se on just sellasta, ettei nää ite viitti niitä lihapullia pyöritellä, vaan ne tilaa ne virosta ja sanoo vaan että liimatkaa siihen hk päälle, niin näin sitten käy. Enkä mä sitä tarkota että virossa huonoo tehtäs, vaan onhan heillä tosi hyviä tuotteita. Mutta tekee vaan pikkusta jäynää. Kun onhan se tosi hassua, jos joku ei osaa lihapullia ite pyöritellä.

      • Anonyymi

        Anteeks, mutta kyllä HK:n lihapyörykät, niinkun kaikki muutkin heidän tuotteet mitä tiedän, ihan valmistetaan Suomessa ja suomalaisesta lihasta lihatuotteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeks, mutta kyllä HK:n lihapyörykät, niinkun kaikki muutkin heidän tuotteet mitä tiedän, ihan valmistetaan Suomessa ja suomalaisesta lihasta lihatuotteet.

        Juu, niin on. Mutta esim. Rapalan vieheet on virolaisia, vaikka suomalaisena myydään. Eikä oo ainoo tuote. Siis mulla ei tosiaankaan ole virolaisia tuotteita mitään vastaan. Vaan päin vastoin hyviä kokemuksia. Mutta aina jos siinä on suomalainen välikäsi. Niin ensinnäkin nousee hinta ja sitten tulee mitä ihmeellisimpiä toimitusvaikeuksia ja laatuongelmia, eikä mitään reklamaatioita oteta vastaan.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Juu, niin on. Mutta esim. Rapalan vieheet on virolaisia, vaikka suomalaisena myydään. Eikä oo ainoo tuote. Siis mulla ei tosiaankaan ole virolaisia tuotteita mitään vastaan. Vaan päin vastoin hyviä kokemuksia. Mutta aina jos siinä on suomalainen välikäsi. Niin ensinnäkin nousee hinta ja sitten tulee mitä ihmeellisimpiä toimitusvaikeuksia ja laatuongelmia, eikä mitään reklamaatioita oteta vastaan.

        Rapala on suomalainen yritys ja kyllä heidänkin tuotteiden valmistusmaasta on tieto ihan hyvin saatavilla. Kai ne vielä enemmän maksaisivat jos Suomessa kaiken tekisivät. Aina voi tietysti kaiken tehdä itse jos haluaa varmasti kotimaista. Vuolet itse vaaput vaikka pihakoivusta niin varmana on Made by Jero in Finland taattua laatua.


    • "– Niin hyväksikäytetty olo tälläkin hetkellä. "

      :D

      Hyvinvointivaltio on epäonnistunut. Toivottavasti herra saa edes tarvittavan kriisiavun ajoissa ja laadukkaasti.

      • Herkkä mies ja traumoja aiheuttaa. selkeästi henkilökohtainen valvonta pitäisi olla lihapulla pussien sulkuun tai ehkäistä ennalta ongelma, hygienia pitäisi pistää kuntoon eli useammin karstaa siivota pois kokeesta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Herkkä mies ja traumoja aiheuttaa. selkeästi henkilökohtainen valvonta pitäisi olla lihapulla pussien sulkuun tai ehkäistä ennalta ongelma, hygienia pitäisi pistää kuntoon eli useammin karstaa siivota pois kokeesta.

        Jos ostaa teollisuuden hyvin sarjatyönä ja minimikustannuksilla valmistamia eineslihapullia, niin pitää ymmärtää, että silloin niitä ei ole joku mummo tai edes äiti omin pikku kätösin pyöritellyt ja pussittanut. Itse asiassa, jos olisi, niin pussista paljon useammin löytyisi hiuksia, hiuspinnejä, sormuksia ja muuta sinne kuulumatonta.

        Tuollaisen lihapullia suoltavan automaation suunnittelussa taas sitten ei ihan helposti saavuteta tilannetta, että koskaan ei tapahtuisi mitään yllättävää tai ennakoimatonta. Pusseista 99,99% varmasti sisältää juuri niitä ja vain niitä lihapullia, mitä on tarkoituskin. En tiedä millaiseen virheettömyyteen ja täydellisyyteen tämä herra Herkkä Lihapullansyöjä omassa toiminnassaan pystyy. Onnistuuko kaikkien asioiden kuntoon saattaminen ennen kuin joskus jokin vähintään kertaalleen epäonnistuu?

        Mikään ei tässäkään tapauksessa viittaa siihen, että karstakökkö suunnitellusti ja tarkoituksella oli pussiin ujutettu. Ainoastaan herran hyväksikäytetty tunnereaktio viittaa sellaiseen.


      • scrg kirjoitti:

        Jos ostaa teollisuuden hyvin sarjatyönä ja minimikustannuksilla valmistamia eineslihapullia, niin pitää ymmärtää, että silloin niitä ei ole joku mummo tai edes äiti omin pikku kätösin pyöritellyt ja pussittanut. Itse asiassa, jos olisi, niin pussista paljon useammin löytyisi hiuksia, hiuspinnejä, sormuksia ja muuta sinne kuulumatonta.

        Tuollaisen lihapullia suoltavan automaation suunnittelussa taas sitten ei ihan helposti saavuteta tilannetta, että koskaan ei tapahtuisi mitään yllättävää tai ennakoimatonta. Pusseista 99,99% varmasti sisältää juuri niitä ja vain niitä lihapullia, mitä on tarkoituskin. En tiedä millaiseen virheettömyyteen ja täydellisyyteen tämä herra Herkkä Lihapullansyöjä omassa toiminnassaan pystyy. Onnistuuko kaikkien asioiden kuntoon saattaminen ennen kuin joskus jokin vähintään kertaalleen epäonnistuu?

        Mikään ei tässäkään tapauksessa viittaa siihen, että karstakökkö suunnitellusti ja tarkoituksella oli pussiin ujutettu. Ainoastaan herran hyväksikäytetty tunnereaktio viittaa sellaiseen.

        Kukaan ei puhu että tahallaan pistetty karsta kököstä minä puhun hygieniasta joka pitäisi kiertyneen karsta poistaa aika ajoin eli viitaten hygienia puutokseen, eli jätetty putsaamatta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kukaan ei puhu että tahallaan pistetty karsta kököstä minä puhun hygieniasta joka pitäisi kiertyneen karsta poistaa aika ajoin eli viitaten hygienia puutokseen, eli jätetty putsaamatta.

        Paistaminen on juuri hygieniaa parantava toimenpide. Korkea lämpötila tappaa ruuasta pieneliöt. Ja tuo pussiin joutunut kokkare on taatusti paistettu vähintään yhtä hyvin kuin lihapullatkin.

        Mutta tuo lihanjalostuksen mekaniikka tai prosessiautomaatio ei tässä nyt mielestäni oleellista. Koneet eivät ole täydellisiä eikä ihmisten toiminta ole täydellistä. Se on mielestäni mielenkiintoista, että kuluttajalla tulee hyväksikäytetty olo kohdatessaan tällaisen vastoinkäymisen.


    • Anonyymi

      Aika huvittava kaveri kun on ihan hyväksikäytetty olokin :D itsehän en osta pyöryköitö joihin sotkettu kanan petkuujätteitä, noissa hookoon taitaa olla, mutta jos ostaisin vähän erinäköinen kypsempi pulla maistuisi ihan yhtä hyvin kuin muutkin.

      -harmiseikirj-

    • Itse en osta HK:n lihapyöryköitä ja enkä jauhelihapihvejä, harvemmin muidenkaan merkkisiä valmiita, koska teen ne yleensä itse. HK:n lihapullat ja jauhelihapihvit on mun mielestä aika suolaisiakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe