Kaiken se kestää jne..

Mikä parisuhteessa on ookoo ja sallittua?
Niinku jos nyt unohdetaan ne mahdolliset muut seksikumppanit ja koko monisuhteisuus (eettinen tai seläntakana touhuaminen) ja keskitytään tähän perinteisenä pidettyyn malliin..

Mustasukkaisuus, omistushalu. Kaikki on yhteistä myös salasanat, viestit, ihan kaikki.. kiristys, uhkailu, lahjonta.. Eroaminen on kuolemaan verrattava menetys ja elämän suurin epäonnistuminen, jne..

Siis noikin on joidenkin mielestä ookoo ja jopa merkki rakkaudesta🤔

Mikä sun mielestä on? Mielipiteitä, höpinää, keksi itte parempia/pahempia, sana on vapaa

219

2672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idea lähti tuolta toisesta ketjusta, jossa oli puhe parisuhteen päättymisen johtamisesta itsemurhaan, tai edes yrittämiseen tai aikeisiin..

      Toisaalta koko eroamisen ajatteleminen epäonnistumisena on mulle nykyisin vieras. Siis tottakai se sattuu ja vituttaa (tai voi sattua jne, ihmisestä riippuen). Mut missä siinä epäonnistuu?🤔
      Sen toisen ihmisen pitämisessä itsellään, sen joka on itsenäisesti ajatteleva ja tunteva ihmisyksilö jolla on oma vapaa tahto..?
      Tai itse pysymisessä siinä kahden ihmisyksilön muodostamassa yksikössä, vaikka ei itse halua tai oikeastaan edes voi hyvin siinä ollessaan..?

      • Joillekin, varsinkin meille miehille tuntuu olevan parisuhde jonkinlainen mittari miehisyydestäkin. Esimerkiksi jos mä vaikka täällä alan kinaamaan jonkun tyypin kanssa (miehen) niin se saattaa käyttää aseenaan mun pieleen kosahtaneita suhteita....Mikä nyt ei mua kohtaan toimi, mut kuitenkin. :o)

        Tulee mieleen tää yks biisi siitä...

        https://youtu.be/HoeCA7gJs4E?si=_YyKCgLzELV5kuKg

        Seksiinhän se viedään tietenkin....mut monelle miehelle parisuhde=seksi... :o/


      • Disseisback kirjoitti:

        Joillekin, varsinkin meille miehille tuntuu olevan parisuhde jonkinlainen mittari miehisyydestäkin. Esimerkiksi jos mä vaikka täällä alan kinaamaan jonkun tyypin kanssa (miehen) niin se saattaa käyttää aseenaan mun pieleen kosahtaneita suhteita....Mikä nyt ei mua kohtaan toimi, mut kuitenkin. :o)

        Tulee mieleen tää yks biisi siitä...

        https://youtu.be/HoeCA7gJs4E?si=_YyKCgLzELV5kuKg

        Seksiinhän se viedään tietenkin....mut monelle miehelle parisuhde=seksi... :o/

        Juu, vois kyl joku minut paremmin tunteva käyttää aseenaan mua vastaan minun menneitä parisuhteita ja varsinkin omaa toimintaani niissä,

        Mut mää pyrin näissä omissa avauksissa kuitenki välttämään semmosen ihmissuhdegurun roolin ottamista, ku enminä mistään mittään tiiä tähänkään ikään mennessä


      • m.wurst kirjoitti:

        Juu, vois kyl joku minut paremmin tunteva käyttää aseenaan mua vastaan minun menneitä parisuhteita ja varsinkin omaa toimintaani niissä,

        Mut mää pyrin näissä omissa avauksissa kuitenki välttämään semmosen ihmissuhdegurun roolin ottamista, ku enminä mistään mittään tiiä tähänkään ikään mennessä

        Joo. No tästä vaan päästään monesti siihen noin yleisestikin, että pariutumista, parisuhdetta pidetään jonakin "minuuden" määritelmänä. Ja jos näkee/kokee, ettei ole siinä varmalla pohjalla, voi alkaa käyttäytymään oudosti. Mustasukkaisuutta, omimista jne.

        Sehän on sama asia, kuin kenenkä tahaansa "minuutta" vasten hyökätään. Defenssit tulee esille.


    • No itse toivoisin sellaista suhdetta, missä saa sanoa, jos joku kaivertaa, olipa se sitten vaikka joku turhaltakin tuntuva juttu, esimerkiksi vaikka toisen facebookin vastakkaista sukupuolta olevat kaverit. Mutta en taas toivo, että sille tarvitsisi tehdä mitään....Siis, että löytyis keskusteluyhteys ja opittaisiin toisista se mitä se toinen edustaa ja oppis elämään siinä vierellä niin, ettei kaivertais mikään.

      Siis on tärkeää, että on tunnetta, vaikka sitä huonompaakin, mutta että niistä pääsis jotenkin eroon ja tietäis mistä ne tulee.

      Jotenkin mä uskon, ettei kukaan voi oikeasti olla intensiivisessä suhteessa toisen kanssa, ilman että joku alkaisi nakertaa...mutta kunhan ei jäisi kumpikaan sen oman oletuksen varaan.

      • Tuommonen voi kyllä olla just et jos siitä ei pysty keskustelemaan, nii siitä kasvaa sit suhteettoman iso peikko mieltä jäytämään,
        Ja olettaminen varsinki voi kasvattaa sitä peikkoa


      • m.wurst kirjoitti:

        Tuommonen voi kyllä olla just et jos siitä ei pysty keskustelemaan, nii siitä kasvaa sit suhteettoman iso peikko mieltä jäytämään,
        Ja olettaminen varsinki voi kasvattaa sitä peikkoa

        Niin, en mä lähtökohtaisesti usko, että kukaan haluais olla maustasukkainen, omistushaluinen tms. Mutta joillekin tulee jo varsin nuorena kaikenlaista aivopierua päähän, mikä sitten jää sinne. Jos löytyy halua päästä niistä aivopieruistaan eroon, ne voisi käydä hyvän keskustelun kautta läpi suhteessa, jos se toimii.

        Nostetaan kissa pöydälle, käydään läpi juttu ja sit paljon ihoa, kun se on mahdollista.

        Mutta onhan se aika iso juttu tietenkin monelle... Tai ainakin mä oon sen huomannut.


    • Anonyymi

      Mikä on ok ja sallittu. Helpommalla pääsen, jos luettelen ne jutut, jotka eivät ole minusta ok ja sallittuja (tai joita en ala katselemaan).

      Väkivaltaisuus, päihteidenkäyttö (humalassa voi olla muutaman kerran vuodessa), manipulointi (pitää sisällään myös kiristämisen yms.), omistushalu (ja mustasukkaisuus) ja kaikenlainen kyttääminen ja tonkiminen, komentelu ja määräilynhalu, valehtelu ja huijaaminen (en tarkoita aidosti valkoisia valheita tms.), varastaminen ja taloudellinen petos tai hyväksikäyttö. Listasta jää varmasit jotain puuttumaan, kun sitä vielä lisää mietin, mutta kyllä tuosta lienee jo käsityksen saa. Nuo ovat siis asioita, joita en hyväksy, en katsele, enkä hyvin suurella todennäköisyydellä anna anteeksi. Jos vähän kärjistää, niin kaikki muu on sitten ok tai ainakin sovittavissa.

      • Aika hyvä lista, lisäisin tähän vielä tunnekylmyyden ja puhekyvyttömyyden sekä vakaumukselliset jutut kuten uskonnot. Ei kiitos.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Aika hyvä lista, lisäisin tähän vielä tunnekylmyyden ja puhekyvyttömyyden sekä vakaumukselliset jutut kuten uskonnot. Ei kiitos.

        Mua taas eivät uskonnot haittaa lainkaan, jos kyse on henkilökohtaisesta uskosta. Jokainen saa mun puolestani uskoa mihin haluaa. Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mua taas eivät uskonnot haittaa lainkaan, jos kyse on henkilökohtaisesta uskosta. Jokainen saa mun puolestani uskoa mihin haluaa. Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää.

        Mua se haittaa, jos toinen uskoo muumeihin ja muihin hattivatteihin. Epäilen älyä silloin isomminkin.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mua se haittaa, jos toinen uskoo muumeihin ja muihin hattivatteihin. Epäilen älyä silloin isomminkin.

        Mä en koe voivani ottaa voimakkaasta kantaa mihinkään sellaiseen, jota ei voi tieteellisesti todentaa suuntaan aikä toiseen. Voi olla tai voi olla olematta. Jos mun pitäisi määrittää itseni, niin olen agnostikko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en koe voivani ottaa voimakkaasta kantaa mihinkään sellaiseen, jota ei voi tieteellisesti todentaa suuntaan aikä toiseen. Voi olla tai voi olla olematta. Jos mun pitäisi määrittää itseni, niin olen agnostikko.

        Jep. Mulla on niin helvetin huonoja kokemuksia uskonsa näkymättömiin laittavisra, edesvastuuttomuutta jne. Henkiolentojen varaan jättämistä, että en osaa luottaa onko selvää järkeä päässä vai henkiolentoihin luottamista. En jätä omaa elämää arvailun varaan tässä suhteessa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jep. Mulla on niin helvetin huonoja kokemuksia uskonsa näkymättömiin laittavisra, edesvastuuttomuutta jne. Henkiolentojen varaan jättämistä, että en osaa luottaa onko selvää järkeä päässä vai henkiolentoihin luottamista. En jätä omaa elämää arvailun varaan tässä suhteessa.

        "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää."

        Oman elämänsä jokainen saa luottaa minkä käsiin halua, mutta vain omansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää."

        Oman elämänsä jokainen saa luottaa minkä käsiin halua, mutta vain omansa.

        Parisuhteessa on nähty ettei toimi uskovien kanssa noin eikä työssäkään. Jumalan tahto, en tee mitään. Antaa tapahtua. Voit jäädä ilman apua, koska Jumalan tahto.

        Saa luottaa kuka luottaa, mä en.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Parisuhteessa on nähty ettei toimi uskovien kanssa noin eikä työssäkään. Jumalan tahto, en tee mitään. Antaa tapahtua. Voit jäädä ilman apua, koska Jumalan tahto.

        Saa luottaa kuka luottaa, mä en.

        Se saa olla sinun kokemuksesi, mutta ei kannata yleistää. Itselläni ei ole ollut yhtään ainoaa ongelmaa ihmisten kanssa, jotka tiedostavat uskonsa olevan heidän oma henkilökohtainen juttunsa. Koska "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää", niin en katso että minulla itselläni on yhtään sen suurempi oikeus määrätä ja rajoittaa muiden elämää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se saa olla sinun kokemuksesi, mutta ei kannata yleistää. Itselläni ei ole ollut yhtään ainoaa ongelmaa ihmisten kanssa, jotka tiedostavat uskonsa olevan heidän oma henkilökohtainen juttunsa. Koska "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää", niin en katso että minulla itselläni on yhtään sen suurempi oikeus määrätä ja rajoittaa muiden elämää.

        Ole onnellinen, jos et ole joutunut uskonsa sekoittamien armoille. Oot päässy helpolla sen suhteen.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ole onnellinen, jos et ole joutunut uskonsa sekoittamien armoille. Oot päässy helpolla sen suhteen.

        Ei mun tarvitse olla lainkaan onnellinen siitä, eikä se edes liity mitenkään onneen. Mulla on hyvin selkeä kriteeri miten tuon määrittelen, kuten jo muutamaan kertaan sanoin. Ainoa, jonka voi onneksi laskea, on se, etten ole sattunut syntymään hihhuleiden joukkoon. Kaikki muu on ihan tietoista valintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun tarvitse olla lainkaan onnellinen siitä, eikä se edes liity mitenkään onneen. Mulla on hyvin selkeä kriteeri miten tuon määrittelen, kuten jo muutamaan kertaan sanoin. Ainoa, jonka voi onneksi laskea, on se, etten ole sattunut syntymään hihhuleiden joukkoon. Kaikki muu on ihan tietoista valintaa.

        Huomaan ettet ole kohdannut ikävyyksiä mitä uskovaisen pään myötä voi koitua, joten asia selvä. Ei tästä enempää, kysyn kun olet törmännyt heihin. Tällä erää ei enempää.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ole onnellinen, jos et ole joutunut uskonsa sekoittamien armoille. Oot päässy helpolla sen suhteen.

        Ai niin ja tuo "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää" koskee myös ateisteja. Mä en kuuntele yhtään sen enempää ihmistä, joka pyrkii oman uskon puutteensa kautta rajoittamaan ja määrittämään muiden elämää. Mä koen ateismin yhdeksi uskonnoksi muiden joukossa, sillä sitähän se on - sokeaa uskoa asiaan, jota ei voi todentaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja tuo "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää" koskee myös ateisteja. Mä en kuuntele yhtään sen enempää ihmistä, joka pyrkii oman uskon puutteensa kautta rajoittamaan ja määrittämään muiden elämää. Mä koen ateismin yhdeksi uskonnoksi muiden joukossa, sillä sitähän se on - sokeaa uskoa asiaan, jota ei voi todentaa.

        Kun et ymmärrä, et ymmärrä. Kokemusten myötä oppii ymmärtämään. The end.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Huomaan ettet ole kohdannut ikävyyksiä mitä uskovaisen pään myötä voi koitua, joten asia selvä. Ei tästä enempää, kysyn kun olet törmännyt heihin. Tällä erää ei enempää.

        En tietenkään, kun olen tarkoituksella pysynyt heistä kaukana. Tietysti mun elämäani on sivunnut jos minkämoista hihhulia katolisista muslimeihin ja jehovantodistajista, mormonien kautta hare krisnoihin. Mutta mulle ei siis todellakaan ole mitään ottaa elämääni yhtään kiihkoilijaa, oli se "uskova" tai "vapaa-ajattelija", yhtä vastenmielisiä tuossa mielessä kaikki tyynni.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kun et ymmärrä, et ymmärrä. Kokemusten myötä oppii ymmärtämään. The end.

        Kokemuksen myötä nimenomaan oppii pois kiihkoilusta. Ehkä säkin opit joskus. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään, kun olen tarkoituksella pysynyt heistä kaukana. Tietysti mun elämäani on sivunnut jos minkämoista hihhulia katolisista muslimeihin ja jehovantodistajista, mormonien kautta hare krisnoihin. Mutta mulle ei siis todellakaan ole mitään ottaa elämääni yhtään kiihkoilijaa, oli se "uskova" tai "vapaa-ajattelija", yhtä vastenmielisiä tuossa mielessä kaikki tyynni.

        Työkavereista paha pysyä kaukana. Mutta sinun kanssa ei huvita enempää jauhaa. Oot päässy helpolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksen myötä nimenomaan oppii pois kiihkoilusta. Ehkä säkin opit joskus. 👍

        En kiihkoile, en vaan siedä tyhmyyttä ja vastuun siirtoa Jumalille.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Työkavereista paha pysyä kaukana. Mutta sinun kanssa ei huvita enempää jauhaa. Oot päässy helpolla.

        Työkavereista on erinomaisen helppo pysyä henkilökohtaisella tasolla kaukana. Mua ei voisi kiinnostaa vähempää mitä itsekukin heistä uskoo. Mulla oli esim. yhteen aikaan alaisina useampikin tunnustuksellinen jehovantodistaja. Ei mitään ongelmaa, mun vaan vedin selkeät rajat, te olette täällä töissä, hoitakaa seurakuntanne asiat muualla. 👍


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        En kiihkoile, en vaan siedä tyhmyyttä ja vastuun siirtoa Jumalille.

        Mä taas näe sun asenteesi tyhmyytenä ja yhden tyyppisenä uskovaisuutena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas näe sun asenteesi tyhmyytenä ja yhden tyyppisenä uskovaisuutena.

        Ja mä sinut lapsellisen sinisilmäisenä, mikä on myös tyhmyyttä. Lun ei sulle oo käyny mitään ei tartte ajatella.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ja mä sinut lapsellisen sinisilmäisenä, mikä on myös tyhmyyttä. Lun ei sulle oo käyny mitään ei tartte ajatella.

        Siitä vaan. Ei sille mitään mahda, että olet uskosi sokaisema.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työkavereista on erinomaisen helppo pysyä henkilökohtaisella tasolla kaukana. Mua ei voisi kiinnostaa vähempää mitä itsekukin heistä uskoo. Mulla oli esim. yhteen aikaan alaisina useampikin tunnustuksellinen jehovantodistaja. Ei mitään ongelmaa, mun vaan vedin selkeät rajat, te olette täällä töissä, hoitakaa seurakuntanne asiat muualla. 👍

        Ei ole töissä helppo pysyä kaukana. Vaan miksi jauhaa. Et sä ymmärrä. Luotat sokeesti. Anna mennä. Älä yritä ohjailla mua.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ei ole töissä helppo pysyä kaukana. Vaan miksi jauhaa. Et sä ymmärrä. Luotat sokeesti. Anna mennä. Älä yritä ohjailla mua.

        Tietysti on helppo. Mikään ei helpompaa olekaan. olet vain täysin ottamatta kantaa kenenkään uskoon ja sanot, että sinua ei sitten kiinnosta hevon vattujakaan heidän uskonsa. Helppoa kuin heinänteko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan. Ei sille mitään mahda, että olet uskosi sokaisema.

        Kuten sinäkin, kun et ymmärrä mistä puhun, niin sotket terveen järjen uskoon. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti on helppo. Mikään ei helpompaa olekaan. olet vain täysin ottamatta kantaa kenenkään uskoon ja sanot, että sinua ei sitten kiinnosta hevon vattujakaan heidän uskonsa. Helppoa kuin heinänteko.

        Kerro tuo vanhemmille joiden lapset on jätetty kuolemaan, koska Jumalan tahto. Aamen. En jatka kanssasi enempää kommentoi mitä vaan.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ei ole töissä helppo pysyä kaukana. Vaan miksi jauhaa. Et sä ymmärrä. Luotat sokeesti. Anna mennä. Älä yritä ohjailla mua.

        Älä itse yritä ohjailla minua. Sinähän tähän tulit turpaasi soittamaan, yrittämään manipuolida ja päteä. Et sä kykene saamaan mua yhtä sokean uskovaksi kuin itse olet, vaikka kuinka yrittäisi haukkua. Sä olet sokea ja sinisilmäinen, etkä kykene muuta näkemään kuin uskosi. Sä saat ihan vapaasti olla sitä, mutta turhaan sä yrität mulle saarnata. Ei tehoa uskovien saarnat, eikä myöskään sun kaltaistesi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kuten sinäkin, kun et ymmärrä mistä puhun, niin sotket terveen järjen uskoon. 😄

        Tervettä järkeä sanoissasi ei ole. Saarnaat asiaa, jota et voi millään tasolla todistaa. Pelkään uskoa ja uskontoa kaikkinaisuudessaa, vailla yhtään ainoaa asiaa, jonka voisit todistaa. Ihan turhaan sä mulle yrität saarnata. Vie tulesi ja tulikivesi niille, joita kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kerro tuo vanhemmille joiden lapset on jätetty kuolemaan, koska Jumalan tahto. Aamen. En jatka kanssasi enempää kommentoi mitä vaan.

        Luepa uudelleen mitä olen sanonut jo monta kertaa ja jätä omien traumojesi purkaminen jollekin terapeutille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tervettä järkeä sanoissasi ei ole. Saarnaat asiaa, jota et voi millään tasolla todistaa. Pelkään uskoa ja uskontoa kaikkinaisuudessaa, vailla yhtään ainoaa asiaa, jonka voisit todistaa. Ihan turhaan sä mulle yrität saarnata. Vie tulesi ja tulikivesi niille, joita kiinnostaa.

        Mulla on vaitiolovelvollisuus, joten en voi kertoa enempää jumaluskoisten hulluudesta, sori. Mulle riittää että älyän ite heitä varoa.


      • Anonyymi

        No sieltä ilmisesti pamahti paikalle taas yksi uskovainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luepa uudelleen mitä olen sanonut jo monta kertaa ja jätä omien traumojesi purkaminen jollekin terapeutille.

        🖕🖕🖕


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mulla on vaitiolovelvollisuus, joten en voi kertoa enempää jumaluskoisten hulluudesta, sori. Mulle riittää että älyän ite heitä varoa.

        Ei mua kiinnosta sun saarnasi. Mene omaan seurakuntaasi saarnaamaan. Ehkä heitä kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        🖕🖕🖕

        Jep, mene sen terapeutin luo purkamaan ongelmiasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mua kiinnosta sun saarnasi. Mene omaan seurakuntaasi saarnaamaan. Ehkä heitä kiinnostaa.

        Jahka omat lapsesi päätyy höhlien käsiin, voi ääni muuttua kellossasi. Siihen asti lycka till.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jahka omat lapsesi päätyy höhlien käsiin, voi ääni muuttua kellossasi. Siihen asti lycka till.

        Mä kykenen ihan itse pitämään huolen noistakin, että säästä maailmanlopun pelkosi heille, joita se kiinnostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä kykenen ihan itse pitämään huolen noistakin, että säästä maailmanlopun pelkosi heille, joita se kiinnostaa.

        Toivotaan etteivät matkustele maissa missä vaikka Hamas vaikuttaa. Päädy auton lavalle teurastettuina tms.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Toivotaan etteivät matkustele maissa missä vaikka Hamas vaikuttaa. Päädy auton lavalle teurastettuina tms.

        Olen pahoillani, mutta mua ei kiinnosta sun kaltaistesi uskovaisten saarnat yhtän enempää kuin muidenkaan uskovien. Säästä ne heille, joita kiinnostaa. Sulla selvästi on paljon minua enemmän yhteistä Hamasin kanssa, että ole itse varovainen. Kuulut heihin, jotka rakastavat saarnata ja kertoa toisille miten kuuluisi elää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani, mutta mua ei kiinnosta sun kaltaistesi uskovaisten saarnat yhtän enempää kuin muidenkaan uskovien. Säästä ne heille, joita kiinnostaa. Sulla selvästi on paljon minua enemmän yhteistä Hamasin kanssa, että ole itse varovainen. Kuulut heihin, jotka rakastavat saarnata ja kertoa toisille miten kuuluisi elää.

        En saarna, kerroin vaan miten näkemyksemme eroavat ja miksi. Sinuahan ei haittaa uskovaisten sekopäisyys, vaikka näät mitä se maailmassamme tekee. Olet senkin suhteen kai agnostikko ehkä ehkäpä ei. Kyllä ne ihmisiä lahtaa...


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        En saarna, kerroin vaan miten näkemyksemme eroavat ja miksi. Sinuahan ei haittaa uskovaisten sekopäisyys, vaikka näät mitä se maailmassamme tekee. Olet senkin suhteen kai agnostikko ehkä ehkäpä ei. Kyllä ne ihmisiä lahtaa...

        Et sinä muuta tässä ole tehnytkään kuin saarnannut uskoasi. Täysin samanlaisita puhetta, tulta ja orjantappuraa, kuin jokaisen uskovan yritykset. Pelottelu ja varottelua, helvetin kauhuja. Ihan turhaan sä yrität mua käännyttää. Ei onnistu sinulta yhtään sen paremmin kuin keneltäkään muultakaan. Mulla ei ole uskoa ja olen siihen täysin kykenemätön, vaikka kuinka tuputtaisit.


      • Huitale kirjoitti:

        En saarna, kerroin vaan miten näkemyksemme eroavat ja miksi. Sinuahan ei haittaa uskovaisten sekopäisyys, vaikka näät mitä se maailmassamme tekee. Olet senkin suhteen kai agnostikko ehkä ehkäpä ei. Kyllä ne ihmisiä lahtaa...

        Jehova äiti kieltää verenluovutuksen verenhukkaan kuolevalle lapselleen.. Synttärit yms. Ortodoksi äiti toteaa masentuneelle pojalleen, joka suunnittelee itsemurhaa, jos se on jumalamme tahto. Islamisti pukee pommivyön lapsilleen, jotta Allah.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä muuta tässä ole tehnytkään kuin saarnannut uskoasi. Täysin samanlaisita puhetta, tulta ja orjantappuraa, kuin jokaisen uskovan yritykset. Pelottelu ja varottelua, helvetin kauhuja. Ihan turhaan sä yrität mua käännyttää. Ei onnistu sinulta yhtään sen paremmin kuin keneltäkään muultakaan. Mulla ei ole uskoa ja olen siihen täysin kykenemätön, vaikka kuinka tuputtaisit.

        Ihmettelen älyttömyytesi määrää. Kaikki on silmiesi edessä ja yhä vaan hyssyttelet. Toivoton.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        En saarna, kerroin vaan miten näkemyksemme eroavat ja miksi. Sinuahan ei haittaa uskovaisten sekopäisyys, vaikka näät mitä se maailmassamme tekee. Olet senkin suhteen kai agnostikko ehkä ehkäpä ei. Kyllä ne ihmisiä lahtaa...

        En mä mahda sille mitään, että et osaa lukea. Tai todennäköisesti toimit vain samoin kuin kaikki muutkin uskovaiset. Yrität kääntää sanomani päälaelleen, sillä yksikään asia tekstissäsi "Sinuahan ei haittaa uskovaisten sekopäisyys, vaikka näät mitä se maailmassamme tekee. Olet senkin suhteen kai agnostikko ehkä ehkäpä ei. Kyllä ne ihmisiä lahtaa..." ei liity mitenkään mihinkään mitä olen kirjoittanut. Sä olet tyypillinen uskovainen, vääristelevä, valehteva, niljainen. Huomautu, että nimenomaan uskovainen, sillä sitä sä olet, et pelkkä hiljaa ja henkilökohtaisesti uskova, jotka ovat täysin ok. Sun kaltaisesi saarnaajat ovat maailman pohjasakka. Ihmiset, jotka eivät anna muille vapautta päättää itse, vaan tuputtavat ja yrittävät pakottaa omaa vakaumustaan.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ihmettelen älyttömyytesi määrää. Kaikki on silmiesi edessä ja yhä vaan hyssyttelet. Toivoton.

        Niin minäkin sinun. Miten ihminen voi olla noin sekaisin.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jehova äiti kieltää verenluovutuksen verenhukkaan kuolevalle lapselleen.. Synttärit yms. Ortodoksi äiti toteaa masentuneelle pojalleen, joka suunnittelee itsemurhaa, jos se on jumalamme tahto. Islamisti pukee pommivyön lapsilleen, jotta Allah.

        Tuoko sopii sinusta määritelmään "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää"? Et sä kyllä ihan täysillä käy, jos noin on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä mahda sille mitään, että et osaa lukea. Tai todennäköisesti toimit vain samoin kuin kaikki muutkin uskovaiset. Yrität kääntää sanomani päälaelleen, sillä yksikään asia tekstissäsi "Sinuahan ei haittaa uskovaisten sekopäisyys, vaikka näät mitä se maailmassamme tekee. Olet senkin suhteen kai agnostikko ehkä ehkäpä ei. Kyllä ne ihmisiä lahtaa..." ei liity mitenkään mihinkään mitä olen kirjoittanut. Sä olet tyypillinen uskovainen, vääristelevä, valehteva, niljainen. Huomautu, että nimenomaan uskovainen, sillä sitä sä olet, et pelkkä hiljaa ja henkilökohtaisesti uskova, jotka ovat täysin ok. Sun kaltaisesi saarnaajat ovat maailman pohjasakka. Ihmiset, jotka eivät anna muille vapautta päättää itse, vaan tuputtavat ja yrittävät pakottaa omaa vakaumustaan.

        En millään voi tukea saati halua kumppaniksi uskovaista joka efustaa yhtäkään uskontokuntaa, kun olen nähnyt ja kuullut niiltä pelkkää julmuutta ja vastuuttomuutta. Sinua ei näytä haittaavan vaan naivisti luotat hyvään uskoon, kunnes näät hyvyyden pettävän heikolla hetkellä. Omapa on asiasi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        En millään voi tukea saati halua kumppaniksi uskovaista joka efustaa yhtäkään uskontokuntaa, kun olen nähnyt ja kuullut niiltä pelkkää julmuutta ja vastuuttomuutta. Sinua ei näytä haittaavan vaan naivisti luotat hyvään uskoon, kunnes näät hyvyyden pettävän heikolla hetkellä. Omapa on asiasi.

        Sulla on selvästi erittäin suuri ongelmia ymmärtää lukemaasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuoko sopii sinusta määritelmään "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää"? Et sä kyllä ihan täysillä käy, jos noin on.

        Annat mahdollisuuden kusta itseesi silmään. Evvk.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Annat mahdollisuuden kusta itseesi silmään. Evvk.

        Sä et selvästikään nyt oikein osaa lukea suomea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on selvästi erittäin suuri ongelmia ymmärtää lukemaasi.

        Ja sulla usko terveeseen uskovaiseen.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ja sulla usko terveeseen uskovaiseen.

        Kannattaa panostaa tuohon luetunymmärtämiseen. Se on sinulla erittäin heikoissa kantimissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa panostaa tuohon luetunymmärtämiseen. Se on sinulla erittäin heikoissa kantimissa.

        Samoin.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Samoin.

        Ei todellakaan. Vain sinähän tässä nyt et kykene ymmärtämään lausetta, joka ona sanottu jo keskutelun alussa ja jauhat sen vierestä. En mä sun traumoillesi ja patoumillesi mitään mahda, mutta edelleen sä saarnaa uskoasi täysin turhaan. Mikään mistään mitä olet tähän mennessä kirjoittanut ei liity mitenkää minuun. Se on sun oman ahdistuksesi purkamista, joka tietenkin selittää sun sokean uskosi, mutta ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Samoin.

        Ai niin ja mulle lapsikin on ihminen ja helnkilö, vaikka ilmeisesti sinulle sitten ei ole. "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää" koskee myös lapsia. Heidänkään elämäänsä ei ole yhtään sen enempää oikeutta määrätä ja rajata uskon varjolla. Henkilökohtainen usko sen sijaan on täysin ok. Usko, joka koskee vain ja ainostaan uskojaa itseään. Kaikki saarnaaminen, myös sinun tyylisesi, on hiton vastenmielistä. Opettele pitämään uskosi itselläsi ja henkilökohtaisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan. Vain sinähän tässä nyt et kykene ymmärtämään lausetta, joka ona sanottu jo keskutelun alussa ja jauhat sen vierestä. En mä sun traumoillesi ja patoumillesi mitään mahda, mutta edelleen sä saarnaa uskoasi täysin turhaan. Mikään mistään mitä olet tähän mennessä kirjoittanut ei liity mitenkää minuun. Se on sun oman ahdistuksesi purkamista, joka tietenkin selittää sun sokean uskosi, mutta ei mitään muuta.

        Sokea luotto on petollisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja mulle lapsikin on ihminen ja helnkilö, vaikka ilmeisesti sinulle sitten ei ole. "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää" koskee myös lapsia. Heidänkään elämäänsä ei ole yhtään sen enempää oikeutta määrätä ja rajata uskon varjolla. Henkilökohtainen usko sen sijaan on täysin ok. Usko, joka koskee vain ja ainostaan uskojaa itseään. Kaikki saarnaaminen, myös sinun tyylisesi, on hiton vastenmielistä. Opettele pitämään uskosi itselläsi ja henkilökohtaisena.

        Millä sinä takaat henkilökohtaisen uskon reiluuden? Mihin se perustuu? Islamisti mies tulee ja sanoo henkilökohtainen uskoni on Islam, otatko mieheksesi?


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Millä sinä takaat henkilökohtaisen uskon reiluuden? Mihin se perustuu? Islamisti mies tulee ja sanoo henkilökohtainen uskoni on Islam, otatko mieheksesi?

        Juurihan mä sen sanoin. Se on jo määritelmässä. Jos et vieläkään tajua itsestäänselvää asiaa, niin ei se lisäselittämisellä muutu.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Millä sinä takaat henkilökohtaisen uskon reiluuden? Mihin se perustuu? Islamisti mies tulee ja sanoo henkilökohtainen uskoni on Islam, otatko mieheksesi?

        Jos kyseessä on hänen henkilökohtainen uskonsa, joka ei pyri millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää, niin a) hän ei ole islamisti (katso islamisti määritelmä) ja b) hän ei tuo uskoaan millään tavalla esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kyseessä on hänen henkilökohtainen uskonsa, joka ei pyri millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää, niin a) hän ei ole islamisti (katso islamisti määritelmä) ja b) hän ei tuo uskoaan millään tavalla esille.

        "Islamismissa islamilla ei ole pelkästään uskonnollista merkitystä, vaan se tulisi huomioida poliittisessa päätöksenteossa. Maltillisimmaan islamismi vaatii maallista valtaa antamaan muodollisen tunnustuksen islamin merkitykselle. Äärimmillään islamismi ajaa koko vallitsevan yhteiskunnallisen ja poliittisen järjestelmän kumoamista ja teokratian perustamista, tarvittaessa väkivaltaisin keinoin."

        Tuo on vastakohtaista siihen, että ei pyri millään tasolla määräämään tai rajoittamaan muiden elämää oman uskontonsa kautta/varjolla. Eli islamisti ei ikinä voi täyttää jo alussa esittämääni määritelmää. Sitä ei myöskään kykene täyttämään jehovalainen, joka en salli verensiirtoa tai mikään muukaan, jota tuolla aiemmin selitit. Sun tarvitsisi nyt vain pysähtyä ja ajatella mitä olen sanonut ja sisäistää mitä tuo yksi lause tarkoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Islamismissa islamilla ei ole pelkästään uskonnollista merkitystä, vaan se tulisi huomioida poliittisessa päätöksenteossa. Maltillisimmaan islamismi vaatii maallista valtaa antamaan muodollisen tunnustuksen islamin merkitykselle. Äärimmillään islamismi ajaa koko vallitsevan yhteiskunnallisen ja poliittisen järjestelmän kumoamista ja teokratian perustamista, tarvittaessa väkivaltaisin keinoin."

        Tuo on vastakohtaista siihen, että ei pyri millään tasolla määräämään tai rajoittamaan muiden elämää oman uskontonsa kautta/varjolla. Eli islamisti ei ikinä voi täyttää jo alussa esittämääni määritelmää. Sitä ei myöskään kykene täyttämään jehovalainen, joka en salli verensiirtoa tai mikään muukaan, jota tuolla aiemmin selitit. Sun tarvitsisi nyt vain pysähtyä ja ajatella mitä olen sanonut ja sisäistää mitä tuo yksi lause tarkoittaa.

        Mihin hän sitten uskoo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Islamismissa islamilla ei ole pelkästään uskonnollista merkitystä, vaan se tulisi huomioida poliittisessa päätöksenteossa. Maltillisimmaan islamismi vaatii maallista valtaa antamaan muodollisen tunnustuksen islamin merkitykselle. Äärimmillään islamismi ajaa koko vallitsevan yhteiskunnallisen ja poliittisen järjestelmän kumoamista ja teokratian perustamista, tarvittaessa väkivaltaisin keinoin."

        Tuo on vastakohtaista siihen, että ei pyri millään tasolla määräämään tai rajoittamaan muiden elämää oman uskontonsa kautta/varjolla. Eli islamisti ei ikinä voi täyttää jo alussa esittämääni määritelmää. Sitä ei myöskään kykene täyttämään jehovalainen, joka en salli verensiirtoa tai mikään muukaan, jota tuolla aiemmin selitit. Sun tarvitsisi nyt vain pysähtyä ja ajatella mitä olen sanonut ja sisäistää mitä tuo yksi lause tarkoittaa.

        Määrittele mitä on henkilökohtainen usko?


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mihin hän sitten uskoo?

        Jos muslimista on kyse, niin oletettavasti Allahiin ja siihen, että Muhammed on hänen profeettansa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Määrittele mitä on henkilökohtainen usko?

        Johan sen määrittelin ihan alussa. " oman uskon varjolla ei pyri millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johan sen määrittelin ihan alussa. " oman uskon varjolla ei pyri millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää.

        Tuo ei määrittele mitään mitä se oma usko on ja pitää sisällään. Ja ketä ne muut on? Ympäripyöreitä vastauksia.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Tuo ei määrittele mitään mitä se oma usko on ja pitää sisällään. Ja ketä ne muut on? Ympäripyöreitä vastauksia.

        Se pitää sisällään oman itse. Oman itsensä saa rauhassa vaikka ampua, jos tuntuu hyvältä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Tuo ei määrittele mitään mitä se oma usko on ja pitää sisällään. Ja ketä ne muut on? Ympäripyöreitä vastauksia.

        "Ja ketä ne muut on?"

        Et kai sä nyt tosissasi kysy mitään noin tyhmää? Muut ovat ihan kaikki muut, paitsi sinä itse.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Tuo ei määrittele mitään mitä se oma usko on ja pitää sisällään. Ja ketä ne muut on? Ympäripyöreitä vastauksia.

        Ei ole mitään ympäripyöreää, vaan äärimmäisen ja ehdottoman tarkkaa. Oli se oma usko ihan mitä tahansa, niin sen rajat ovat oma itse, eikä siihen kuulu mikään oman itsen ulkopuolella, eikä se kosketa ketään oman itsen ulkopuolella. Ei sitä noin vaikea voi olla tajuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään ympäripyöreää, vaan äärimmäisen ja ehdottoman tarkkaa. Oli se oma usko ihan mitä tahansa, niin sen rajat ovat oma itse, eikä siihen kuulu mikään oman itsen ulkopuolella, eikä se kosketa ketään oman itsen ulkopuolella. Ei sitä noin vaikea voi olla tajuta.

        Eli uskoo itseensä. Olipas vaikeaa sanoa tuota heti alkuun. 😂


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Eli uskoo itseensä. Olipas vaikeaa sanoa tuota heti alkuun. 😂

        En tietenkään mä tollasta sano, kun en kerta tarkoita mitään tuon kaltaistakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään mä tollasta sano, kun en kerta tarkoita mitään tuon kaltaistakaan.

        Eli uskoo hattivattiin? Tiedätkö, kun kaikki usko on aina puolueellista. Joku on aina hyvä ja joku paha. Ei se jää koskaan vain itseen ja rajattuun porukkaan.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Eli uskoo hattivattiin? Tiedätkö, kun kaikki usko on aina puolueellista. Joku on aina hyvä ja joku paha. Ei se jää koskaan vain itseen ja rajattuun porukkaan.

        No uskokoon vaikka spagettigirviöön. Se on epäoleellista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No uskokoon vaikka spagettigirviöön. Se on epäoleellista.

        Virallinen uskonto sekin.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Eli uskoo hattivattiin? Tiedätkö, kun kaikki usko on aina puolueellista. Joku on aina hyvä ja joku paha. Ei se jää koskaan vain itseen ja rajattuun porukkaan.

        Ja mä en edelleenkään pysty tekemään mitään sun traumoillesi. Mene tilittämään niitä sinne terapeutille.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Virallinen uskonto sekin.

        Epäoleellista. Aivan täysin epäoleellista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mä en edelleenkään pysty tekemään mitään sun traumoillesi. Mene tilittämään niitä sinne terapeutille.

        Älä henkilösheimaa puolustuksena, osoittaa vain mun osuvan arkaan paikkaan sua. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäoleellista. Aivan täysin epäoleellista.

        Eli epäoleellista oli se oma usko, nyt se voikin olla muittenkin usko, vaikka se Islam. Okei.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Älä henkilösheimaa puolustuksena, osoittaa vain mun osuvan arkaan paikkaan sua. 😉

        Sinähän tuota olet koko keskustelun ajan tehnyt. Älä syytä muita omista touhuistasi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Eli epäoleellista oli se oma usko, nyt se voikin olla muittenkin usko, vaikka se Islam. Okei.

        En ole sanonut mitään tuollaista. En sinne päinkään. Turha erittää vääntää sanommiani asioitaa muiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän tuota olet koko keskustelun ajan tehnyt. Älä syytä muita omista touhuistasi.

        Sinä minua, älä käännä taas muihin omia tekojasi. Ota vastuu kirjoituksistasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole sanonut mitään tuollaista. En sinne päinkään. Turha erittää vääntää sanommiani asioitaa muiksi.

        No sitten oletkin tyhmä, joka ei ymmärrä sanomisiaan. Toisaalta en ylläty, olen monesti huomannut sellaista ilmiötä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Eli epäoleellista oli se oma usko, nyt se voikin olla muittenkin usko, vaikka se Islam. Okei.

        Henkilökohtainen usko ei ole uskonto, vaikka sen perustana olisikin uskonto. Kukaan ei pakota henkilöä uskomaan uskonnon rakenteisiin ja muiden tulkintoihin, vaikka hän henkilökohtaisesti tunnustisikin jotain uskoa. Kristitynkään ei ole mikään pakko uskoa lainkaan raamatun tarinoihin, vaikka uskoisi kristinuskon jumalaan. Kannattaa opetalle vähän laajempaa ajattelua, eikä olle noin jumissa noissa rkenteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökohtainen usko ei ole uskonto, vaikka sen perustana olisikin uskonto. Kukaan ei pakota henkilöä uskomaan uskonnon rakenteisiin ja muiden tulkintoihin, vaikka hän henkilökohtaisesti tunnustisikin jotain uskoa. Kristitynkään ei ole mikään pakko uskoa lainkaan raamatun tarinoihin, vaikka uskoisi kristinuskon jumalaan. Kannattaa opetalle vähän laajempaa ajattelua, eikä olle noin jumissa noissa rkenteissa.

        Kas, nyt viimein otit tuon seikan esiin. Pitkään se kestikin odottaa. Ei tartte opetella.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Eli epäoleellista oli se oma usko, nyt se voikin olla muittenkin usko, vaikka se Islam. Okei.

        Musta on muuten hyvin koomista miten sulla on joku pakkomielle jauhaa koko ajan islamista.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Sinä minua, älä käännä taas muihin omia tekojasi. Ota vastuu kirjoituksistasi.

        En minä sinun kirjoituksista si voi vastuuta ottaa, enkä myöskään sinun saarnaamisistasi. Ne ovat ihan sinun oma asiasi. Lakkaa saarnaamasta ja valuttamasta patoutumiasi ja traumojasi, niin niihin ei tarvitse ottaa kantaa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No sitten oletkin tyhmä, joka ei ymmärrä sanomisiaan. Toisaalta en ylläty, olen monesti huomannut sellaista ilmiötä.

        Siis sinä olet tyhmä, että tajua lukemaasi. Se mitä olen sanonut on hyvin yksinkertaista ja selkeää, jos vaan lakkaaat yrittämästä vääntää sitä omien traumojesi kautta mutkille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinä olet tyhmä, että tajua lukemaasi. Se mitä olen sanonut on hyvin yksinkertaista ja selkeää, jos vaan lakkaaat yrittämästä vääntää sitä omien traumojesi kautta mutkille.

        Minä tajuan, sinulta sen sijaan jää paljon oleellista huomaamatta oman uskon verukkeella. 🤣

        Mutta jahka nyt räknäät. Joku päivä valkenee ehkäpä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kas, nyt viimein otit tuon seikan esiin. Pitkään se kestikin odottaa. Ei tartte opetella.

        Minä olen sanonut sitä lusta saakka. Sulla vaan on vaikeuksia tajuta lukemaasi. Se tosin ei ole uutta. sun luetunymmärtämisesi on tunnnetusti ihan älyttömän heikolla tasolla. "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää." Siinä se lukee selvällä suomella. Usko, ei uskonto. Selkeää, yksinkertaista, simppeliä, kun vain käyttää aivojaan ja lukee.


      • Anonyymi

        "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää." Juuri kuten alunperi sanoin ja tarkoitan juuri täydellisesti tuota. Ei ole muuttunut mihinkään, ei tule muuttumaan mihinkään, vaikka kuinka saarnaat. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen sanonut sitä lusta saakka. Sulla vaan on vaikeuksia tajuta lukemaasi. Se tosin ei ole uutta. sun luetunymmärtämisesi on tunnnetusti ihan älyttömän heikolla tasolla. "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää." Siinä se lukee selvällä suomella. Usko, ei uskonto. Selkeää, yksinkertaista, simppeliä, kun vain käyttää aivojaan ja lukee.

        Et ole sanonut, ehkä vain olettanut. Oleppa tarkempi sanomistesi kanssa.

        Nimenomaan kun käyttäisit aivojasi, ei tarttisi vängätä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Minä tajuan, sinulta sen sijaan jää paljon oleellista huomaamatta oman uskon verukkeella. 🤣

        Mutta jahka nyt räknäät. Joku päivä valkenee ehkäpä.

        Ei , ei, sä olet selävtsi täysin oman uskosi sokaisema. Et tajua mistään muusta, kuin omasta kiihkomielisyydestäsi. Samaa sakkia, kuin kaikki kiihkouskovat -ismistit.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Et ole sanonut, ehkä vain olettanut. Oleppa tarkempi sanomistesi kanssa.

        Nimenomaan kun käyttäisit aivojasi, ei tarttisi vängätä.

        Olen sanoinut. Ensimmäisestä aihetta koskevasta viestistäni saakka. Mikään sanomani ei ole muuttunut lainkaan. Sinun heikolle ymmärtämiskyvyllesi en mahda mitään. Sitä sun täytyy korjat itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää." Juuri kuten alunperi sanoin ja tarkoitan juuri täydellisesti tuota. Ei ole muuttunut mihinkään, ei tule muuttumaan mihinkään, vaikka kuinka saarnaat. 🤣

        Tuo ei tarkoita mitään minun juttuihin liittyvää. Silti aloit moralisoida mua. Ohitit kivasti ne faktat mihin kerroin törmänneeni.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Et ole sanonut, ehkä vain olettanut. Oleppa tarkempi sanomistesi kanssa.

        Nimenomaan kun käyttäisit aivojasi, ei tarttisi vängätä.

        Sinähän olet ainoa, joka tässä vänkää. Sinä olet se, joka tuli tähän vänkäämään. Minä olen sanonut koko ajan täysin samaa. En ole vängännyt lainkaan. Puhun jatkuvasti samaa, enkä tule sitä muuttamaan piiruakaan, vaikka kuinka vänkäät ja vonkutat. Kato niin se on, toiset meistä on selkeitä ja johdonmukaisia, toisin kuin sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei , ei, sä olet selävtsi täysin oman uskosi sokaisema. Et tajua mistään muusta, kuin omasta kiihkomielisyydestäsi. Samaa sakkia, kuin kaikki kiihkouskovat -ismistit.

        Taas sä sheimaat, etkä pysy asiassa. Törppö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen sanoinut. Ensimmäisestä aihetta koskevasta viestistäni saakka. Mikään sanomani ei ole muuttunut lainkaan. Sinun heikolle ymmärtämiskyvyllesi en mahda mitään. Sitä sun täytyy korjat itse.

        Lueppa juttusi uudestaan. Jankkaat tajuamatta mitä toinen sulle edes kommentoi. Ymmärrän että oot itseäsi täynnä oleva lesoilija, mutta voisit keskittyä itse asiaankin läyhäämisen sijaan.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Tuo ei tarkoita mitään minun juttuihin liittyvää. Silti aloit moralisoida mua. Ohitit kivasti ne faktat mihin kerroin törmänneeni.

        Sinun fakotillasi ei ole mitään tekoa minkään sanomani kanssa, koska ne eivät liity siihen mitenkään. Se, että sinä tulet selittämään täysin sanomani vierestä ja vielä oletat minun ottavan kantaa sekoiluihisi, on täysin oma ongelmasi. Mä en tule ottamaan kantaa asioihin, jotka kertovat vain sinun traumoistasi. Minuun ne eivät mitenkään liity.


      • Aikalisä! Väliaika, kaffee ja pullaa.

        Nyt on varmaan vähintään sata viestiä tätä kahden keskustelijan välistä vänkäämistä tässä, niin eikö olis hyvä todeta ettei siitä taida valmiimpaa tulla.
        Tai aloittaa oma ketju uskonnoista, tai mistä tässä nyt olikaan kyse..

        En osoittele sormella ketään, mut vähintään kaksi tässä nyt vänkää.. laitan tän vastaukseni tähän anonyymin kommenttiin vain koska tämän alla se väittelykin on


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Taas sä sheimaat, etkä pysy asiassa. Törppö.

        Sellainenhan sinä olet. Sitä olet koko keskustelun ajan tehnyt. Puhu asiallisesti ja voit saada sama takasin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet ainoa, joka tässä vänkää. Sinä olet se, joka tuli tähän vänkäämään. Minä olen sanonut koko ajan täysin samaa. En ole vängännyt lainkaan. Puhun jatkuvasti samaa, enkä tule sitä muuttamaan piiruakaan, vaikka kuinka vänkäät ja vonkutat. Kato niin se on, toiset meistä on selkeitä ja johdonmukaisia, toisin kuin sinä.

        Sinä aloit vänkäämään minun kokemuksia vastaan. En minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun fakotillasi ei ole mitään tekoa minkään sanomani kanssa, koska ne eivät liity siihen mitenkään. Se, että sinä tulet selittämään täysin sanomani vierestä ja vielä oletat minun ottavan kantaa sekoiluihisi, on täysin oma ongelmasi. Mä en tule ottamaan kantaa asioihin, jotka kertovat vain sinun traumoistasi. Minuun ne eivät mitenkään liity.

        Paitsi että itse aloitit ne moraalisaarnat. Ja nyt jatkat sheimaamalla, kun oot väärässä.


      • m.wurst kirjoitti:

        Aikalisä! Väliaika, kaffee ja pullaa.

        Nyt on varmaan vähintään sata viestiä tätä kahden keskustelijan välistä vänkäämistä tässä, niin eikö olis hyvä todeta ettei siitä taida valmiimpaa tulla.
        Tai aloittaa oma ketju uskonnoista, tai mistä tässä nyt olikaan kyse..

        En osoittele sormella ketään, mut vähintään kaksi tässä nyt vänkää.. laitan tän vastaukseni tähän anonyymin kommenttiin vain koska tämän alla se väittelykin on

        Jep, sopii mulle. Ei tuo törppö osaa ajatella, vain inttää.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Lueppa juttusi uudestaan. Jankkaat tajuamatta mitä toinen sulle edes kommentoi. Ymmärrän että oot itseäsi täynnä oleva lesoilija, mutta voisit keskittyä itse asiaankin läyhäämisen sijaan.

        Ei mun tarvitse. Se, että sinä et ymmärrä suomea on sinun ongelmasi. Minulla ei ole siinä asiassa mitään ongelmaa. Sanoin asiani erinomaisen selkeästi jo ensimmäisessä viestissäni. "Mua taas eivät uskonnot haittaa lainkaan, jos kyse on henkilökohtaisesta uskosta. Jokainen saa mun puolestani uskoa mihin haluaa. Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää." Kuten näet, niin siinä se on, selvällä suomella. Ei tule muuttumaan, vaikka kuinka saarnaat.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Aikalisä! Väliaika, kaffee ja pullaa.

        Nyt on varmaan vähintään sata viestiä tätä kahden keskustelijan välistä vänkäämistä tässä, niin eikö olis hyvä todeta ettei siitä taida valmiimpaa tulla.
        Tai aloittaa oma ketju uskonnoista, tai mistä tässä nyt olikaan kyse..

        En osoittele sormella ketään, mut vähintään kaksi tässä nyt vänkää.. laitan tän vastaukseni tähän anonyymin kommenttiin vain koska tämän alla se väittelykin on

        Ole hyvä vaan. Mulla on jo tässä kahvi ja tulin tähän juomaan kahvini. Mene ihmeessä sinä juomaan kahvisi muualle. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun tarvitse. Se, että sinä et ymmärrä suomea on sinun ongelmasi. Minulla ei ole siinä asiassa mitään ongelmaa. Sanoin asiani erinomaisen selkeästi jo ensimmäisessä viestissäni. "Mua taas eivät uskonnot haittaa lainkaan, jos kyse on henkilökohtaisesta uskosta. Jokainen saa mun puolestani uskoa mihin haluaa. Mä vedän rajani siihen, jos sen oman uskon varjolla pyrkii millään tasolla määräämään ja rajoittamaan muiden elämää." Kuten näet, niin siinä se on, selvällä suomella. Ei tule muuttumaan, vaikka kuinka saarnaat.

        Hyysäri. Kuten arvasin.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Aikalisä! Väliaika, kaffee ja pullaa.

        Nyt on varmaan vähintään sata viestiä tätä kahden keskustelijan välistä vänkäämistä tässä, niin eikö olis hyvä todeta ettei siitä taida valmiimpaa tulla.
        Tai aloittaa oma ketju uskonnoista, tai mistä tässä nyt olikaan kyse..

        En osoittele sormella ketään, mut vähintään kaksi tässä nyt vänkää.. laitan tän vastaukseni tähän anonyymin kommenttiin vain koska tämän alla se väittelykin on

        Ja anteeksi. Tuo oli aika töykesti sanottu. Kyllä mä ymmärrän, että tälläinen voi vituttaa ketjun aloittajaa. Mutta pyydän anteeksi sitäkin, että minä en suostu tuon umpi-idiootin länkytyksiin ja vääntelyihin myöntymään. Hän vänkää aivan yksinään ja minä puolustudun idiootin lutinoita vastaan, vaikka loppupäivän. Että sano tuolle k.päälle, jotta lakkaa olemasta k.pää ja viestien tule loppuu siihen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä vaan. Mulla on jo tässä kahvi ja tulin tähän juomaan kahvini. Mene ihmeessä sinä juomaan kahvisi muualle. 👍

        Ööh, tää on mun aloittama ketju..
        Mulla on ilmoituksissa 137 lukematonta vastausta mistä suurin osa on tätä päättymätöntä, aloitukseeni liittymätöntä vänkäämistä


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Sinä aloit vänkäämään minun kokemuksia vastaan. En minä.

        Katsopa kuka tuli vänkäämään. Katso kenen viesti on se ensimmäinen tässä oksassa. Sinä vänkäät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa kuka tuli vänkäämään. Katso kenen viesti on se ensimmäinen tässä oksassa. Sinä vänkäät.

        Kerroin oman lisäykseni ja se oli sulle liikaa, aloit saarnata. Älä yritä kääntää mun syyksi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Paitsi että itse aloitit ne moraalisaarnat. Ja nyt jatkat sheimaamalla, kun oot väärässä.

        Sinä aloitit senkin. Minä en ole vielä kertakaan sanonut tässä mitään moraaliin liittyvää. Että jos moraalisaarnoja jossain tässä näet, niin ne ovat omiasi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Hyysäri. Kuten arvasin.

        Eli et edelleenkään osa lukea, vain arvailla. Niinhän se menee aina sun kanssasi. Kiva, että sentään myönnät tuon.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kerroin oman lisäykseni ja se oli sulle liikaa, aloit saarnata. Älä yritä kääntää mun syyksi.

        Ja edelleen vänkäät. Aina vaan jatkuvasti vänkäät. Mihinkään muuhun sä et ikinä kykene. Senkun vänkäät ja vänkäät aiheen vierestä ja yrität vääntää toisten sanoja. Mitä muuta tässä ketjussa ei sun puoleltasi ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä aloitit senkin. Minä en ole vielä kertakaan sanonut tässä mitään moraaliin liittyvää. Että jos moraalisaarnoja jossain tässä näet, niin ne ovat omiasi.

        Et vaan kestänyt minun näkemystä uskonnoista ja uskovaisista. Oli sun ihan pakko alkaa saarnaamaan, älä yleistä. Minä saan yleistää, jos kerran koen asian niin. Piste, joten tee mitä lystäät, kuten sanoin saa luottaa kuka luittaa, minä en luota.

        Turhaan jatkat minä minäsi nostoa. Olisit vaan sietänyt eri mielisyyteni.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Et vaan kestänyt minun näkemystä uskonnoista ja uskovaisista. Oli sun ihan pakko alkaa saarnaamaan, älä yleistä. Minä saan yleistää, jos kerran koen asian niin. Piste, joten tee mitä lystäät, kuten sanoin saa luottaa kuka luittaa, minä en luota.

        Turhaan jatkat minä minäsi nostoa. Olisit vaan sietänyt eri mielisyyteni.

        Nimenomaan sinä et kestänyt. Minähän en edes ottanut uskontoihin kantaa. Ainoa, joka ei kestä tässä eriävää kantaa, olet sinä ja yksin sinä. Sinä se siinä jatkat saarnaamistasi, vaikka mua ei edes sun ajatuksesi kiinnosta kakkikikkareen vertaa. Mä sanoin sulle jo eilen, että painu siitä seurakuntaasi saarnaamaan, kun kerta saarnaamista rakastat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä vaan. Mulla on jo tässä kahvi ja tulin tähän juomaan kahvini. Mene ihmeessä sinä juomaan kahvisi muualle. 👍

        Vittuilet vielä aloittajallekin, kun hän ei jaksa lueskella länkytyksiä? Kannattaa vaan jatkossa hyväksyä muittenkin näkemykset, eikä alkaa vänkyttämään, vaikka olisitkin eri mieltä. Muutkin saa olla, koita kestää. Apina.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Vittuilet vielä aloittajallekin, kun hän ei jaksa lueskella länkytyksiä? Kannattaa vaan jatkossa hyväksyä muittenkin näkemykset, eikä alkaa vänkyttämään, vaikka olisitkin eri mieltä. Muutkin saa olla, koita kestää. Apina.

        Syyttäköön sinua, sillä koko tämä oksa on yksin sinun vikasi. Ketään muuta ei tästä voi syyttää. Sinä hyökkäät ja olet yksin syyllinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan sinä et kestänyt. Minähän en edes ottanut uskontoihin kantaa. Ainoa, joka ei kestä tässä eriävää kantaa, olet sinä ja yksin sinä. Sinä se siinä jatkat saarnaamistasi, vaikka mua ei edes sun ajatuksesi kiinnosta kakkikikkareen vertaa. Mä sanoin sulle jo eilen, että painu siitä seurakuntaasi saarnaamaan, kun kerta saarnaamista rakastat.

        Jos ei kiinnosta, niin miksi jatkat jatkamistasi kanssani? Ketä sä luulet huijaavasi, sanomalla ettei kiinnosta ja silti jatkuvasti jatkat?


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Vittuilet vielä aloittajallekin, kun hän ei jaksa lueskella länkytyksiä? Kannattaa vaan jatkossa hyväksyä muittenkin näkemykset, eikä alkaa vänkyttämään, vaikka olisitkin eri mieltä. Muutkin saa olla, koita kestää. Apina.

        Eli painupa hevon kuuseen siitä saarnaamasta ja aloittajakin saa ola rauhassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syyttäköön sinua, sillä koko tämä oksa on yksin sinun vikasi. Ketään muuta ei tästä voi syyttää. Sinä hyökkäät ja olet yksin syyllinen.

        Sinä oot syyllisempi, et kestänyt mun eriävää näkemystä. Aloit saarnata, sinä sinä kuten aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli painupa hevon kuuseen siitä saarnaamasta ja aloittajakin saa ola rauhassa.

        Näytä esimerkkiä. Olethan kokenut hevonkuuseen painuja jo.


      • Huitale kirjoitti:

        Sinä oot syyllisempi, et kestänyt mun eriävää näkemystä. Aloit saarnata, sinä sinä kuten aina.

        Noniin, annetaanpa olla. Kumpikin


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jos ei kiinnosta, niin miksi jatkat jatkamistasi kanssani? Ketä sä luulet huijaavasi, sanomalla ettei kiinnosta ja silti jatkuvasti jatkat?

        Aivan ei kiinnosta. Mikään sun saarnasi ei kiinnosta. Ainoa mikä kiinnostaa on, että mä en tule siirtymään millimetriäkään vaikka kuinka vääritelet sanomiani asioita. Mä tulen toistamaan samaa, mitä olen sanonut ensimmäisestäviestistäni saakka, vaikka yli 10000 viestin. Mä en tule sun kiusaamiseesi ja vääristelyihisi myöntymään. Saat ihan itse päättää kuinka kauan teet itsestäsi idiootin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli painupa hevon kuuseen siitä saarnaamasta ja aloittajakin saa ola rauhassa.

        Noniin, annetaanpa olla. Kumpikin


      • m.wurst kirjoitti:

        Noniin, annetaanpa olla. Kumpikin

        Jep, sinua voin uskoa tota mulkkua en. Hyysäriä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Näytä esimerkkiä. Olethan kokenut hevonkuuseen painuja jo.

        En tule tekemään sitä. Tämä koko lanka on sinun vikasi, että ota ja tee sille jotain.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Noniin, annetaanpa olla. Kumpikin

        Olen pahoillani, mutta mä en tule antamaan olla, niin kauan kun k.pää jatkaa.


      • Heh, luulet olevasi ovela asettamalla sanat millä myönnän. En ole vikapää ja lopetan vain koska aloittaja niin toivoo, en sinun pyynnöstäsi enkä kieroilustasi sanoin.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Heh, luulet olevasi ovela asettamalla sanat millä myönnän. En ole vikapää ja lopetan vain koska aloittaja niin toivoo, en sinun pyynnöstäsi enkä kieroilustasi sanoin.

        Eli jatkaa ja jatkaa vain. Tai lopeta ja kaikki huomaavat, että ketju jatkui yksinomaan, koska sinä jatkoit. Mä en tule tätä jatkamaan, heti kun k.pää, eli sinä, lopettaa. Vain sitä olet syyllinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani, mutta mä en tule antamaan olla, niin kauan kun k.pää jatkaa.

        Olet siis se kukipäistä kusipäisin, ole vaan. Tiesinkin sun olevan, muutkin näkee sen nyt. Moikka. 😊


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Olet siis se kukipäistä kusipäisin, ole vaan. Tiesinkin sun olevan, muutkin näkee sen nyt. Moikka. 😊

        Siis sinä olet. Et edelleenkään lopeta. Mä en ole pyytänyt sulta yhtään ainoa vastausta itselleni. Olisi ollut mukavaa keskustella aloittajan kanssa, mutta sen sijaan sinä tulit tähän saarnaanmaan kakkaasi. Mua ei kiinnosta ittujakaan yksikään asia, jonka sinä voisit koskaan sanoa ja silti sä jatkat siinä lässytystäsi. Painu nyt kuuseen siitä, niin aloittaja saa olla rauhassa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Olet siis se kukipäistä kusipäisin, ole vaan. Tiesinkin sun olevan, muutkin näkee sen nyt. Moikka. 😊

        Fiksumpi lopettaa ensin! Tyhmempi jatkaa vastailua!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fiksumpi lopettaa ensin! Tyhmempi jatkaa vastailua!

        Mä lopetin jo hälle vastailun hänen vielä Moikka viestini jälkeen, mulle vastaillessa. 👍

        Tämä ei ole hänelle.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mä lopetin jo hälle vastailun hänen vielä Moikka viestini jälkeen, mulle vastaillessa. 👍

        Tämä ei ole hänelle.

        Siinä kuitenkin edelleen ja taas jatkat. Jokainen näkee, että jatkat, vaikka yrität muka jatkaa jonkun toisen ihmisen kautta. Todellisuudessahan viestisi on tasan tarkkaan mulle tarkotettu. Että annapa nyt jo viimein aloittajan olla rauhassa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mä lopetin jo hälle vastailun hänen vielä Moikka viestini jälkeen, mulle vastaillessa. 👍

        Tämä ei ole hänelle.

        Älä nyt aikuinen ihminen viitsi esittää. Tuo on tyypillistä kiusaajan puuhaa, että tulet kuvainnollisesti toisen viereen mukamas jollekulle toiselle puhumaan. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt aikuinen ihminen viitsi esittää. Tuo on tyypillistä kiusaajan puuhaa, että tulet kuvainnollisesti toisen viereen mukamas jollekulle toiselle puhumaan. 🙄

        Juuri noin se on. Jokainen rekattu täällä tietää, miten asiatonta on, jos joku alkaisi heistä kirjoittelemaan jollekin kolmannelle henkilölle. Se on puhdasta kiusaamista eikä sitä aivojaan käyttävälle ihmiselle pysty muuksi selittämään. Jos minä menisin tuonne johonkin muualle muka jonkun muun kanssa huitaleesta puhumaan, niin hänellehän se olisi tarkoitettu vittuiluna. Ihan samalla tavalla tuo huitaleen sanoma on todellisuudessa yksinomaan minulle tarkoitettu vittuiluna, Jos hän kirjoittaa yhtään missään täällä minusta henkilöön yhdistettävällä tavalla edes lauseen puolikasta, niin kiusaamistahan se silloin on. Ja tosiaan rekttu kyllä ainakin omalta osaltaan tietää, että noinhan se menee.


    • Anonyymi

      No jaa. Silloin kun olin naimajaisissa, niin oli yhteinen käyttötili, auto, asunto ja parisänky. Niin ja ruoat olivat yhteisiä. 😁

      Kaiken lisäksi vielä laitoimme avioerohakemuksenkin yhdessä ja riitelemättä. Ainoastaan lapset eivät olleet yhteisiä. Olimme ns. uusperhe.

      Joskus vain rakkaus loppuu. Minulla useastikin. Siitä en tiedä loppuiko aikoinaan yhdellä naisella rakkaus, vai miksi meni ja kuoli?

      Tai toki tiedän, mutta yritin heikolla menestyksellä olla dramaattinen.

      >simiti<

      • Hyvä vastaus😁
        Toisinaan voi myös käydä niin et rakkaus ei lopu, se vaan muuttaa muotoaan


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Hyvä vastaus😁
        Toisinaan voi myös käydä niin et rakkaus ei lopu, se vaan muuttaa muotoaan

        Tuleeko siitä pieni ja punainen?
        Juu, tiedän mitä tarkoitat.

        Kokemuksesta tiedän monen kohdalla, jopa itseni kohdalla elon olevan rajallista. Kuolon viikatemies ei kysele ikää, sukupuolta, tai yhteiskunnallista statusta puhumattakaan varallisuudesta.

        Jos onnettomuudesta ja kuoleman vankkureilla ratsastaneena jotain opin, niin elämään.

        Tuo avioero oli ennen onnettomuutta, etten minä hirmu hankala ihminen ole ollut silloinkaan.

        >simiti<


    • Kaikki yhdessä sovittu ja lakien mukainen on ok, oli se sitten ulkopuolisten mielestä ok tai ei. Siis pari sopikoon asian keskenään. Tietysti ihan joka asiaa elämässä ei voi luoda yhteisiksi säännöilsi, joten luultavasti riittää, että vain kaikken tärkeimmät asiat on sovittuna. Ainakin jos on kyse kaksi täysijärkistä ihmistä, maalaisjärjenkin käyttö toimii ja jos eteen tulee uusi tilanne, joka ei toimi, voi asiasta keskustella ja miettiä yhteisiin rajoihin lisäiteraatioita.

      Oma mielipide on, että eri sukupuoleisia kavereita saa olla. Ei ne ole ongelma, kun luottamus on kunnossa. Joskus nuorena, kysyttäessä, sanoin tapailumiehelle, että sopiva raja menee siinä mitä (hetero) tekisi luontevasti saman sukupuolisen ystävän kanssa, Jos heteromies luontevasti nuku lusikassa, pussaile, nu**i, tanssi hitaita tai halaile tai istu vierekkäin kyhnäten sihvalla miespuolisen ystävän kanssa, ei sama naisenkaan kanssa ole ok tai ainakin se on jo harmaalla alueella. Minusta on selvää, että kaikki on ok kun ollaan selkeästi harmaan sovinnaisemman rajan ulkopuolella. Harmaa-alue on taas sellainen, josta on hyvä jutella, jos sitä aluetta haluaa käyttää.

      Väkivalta, henkinen ja fyysinen, on rikollista. Ei ole harmaata alueetta. Sairaanloinen mustasukkaisuus ja epäterve tarve kontroloida menee samaan kategoriaan.

      En kaipaa yhteistä tiliä, autoa eikä kaiken vapaa-ajan tarvitse olla luin peppu ja paita.

      • Anonyymi

        Jos tuo oli osittain minulle ja minun naimisissaoloani kritisoivaa, niin voin sanoa, että luettelemani asiat helpottavat arkea huomattavasti.

        Jos et ole ollut naimisissa, tai tiedä juridiikasta toisen kuollessa et voi ymmärtää sanomaani. Vedit sitten tuon lapsellisen paita ja peppu sanonnankin esiin.

        Minä viihdyin vaimoni seurassa ja monesti teimme erikoisia tempauksia yhdessä. Lopulta kuitenkin olimme hullutteleva ystävyspari. Emme enää aviomies ja aviovaimo.

        Elämäntilanteilla sattuu olemaan yksi hassu ominaisuus, kuten jo todettiin. Ne muuttuvat.

        Mutta elo saa olla yhtä juhlaa: https://youtu.be/NtOlguB6lg0?si=I45OSEZP9qqmf69b

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo oli osittain minulle ja minun naimisissaoloani kritisoivaa, niin voin sanoa, että luettelemani asiat helpottavat arkea huomattavasti.

        Jos et ole ollut naimisissa, tai tiedä juridiikasta toisen kuollessa et voi ymmärtää sanomaani. Vedit sitten tuon lapsellisen paita ja peppu sanonnankin esiin.

        Minä viihdyin vaimoni seurassa ja monesti teimme erikoisia tempauksia yhdessä. Lopulta kuitenkin olimme hullutteleva ystävyspari. Emme enää aviomies ja aviovaimo.

        Elämäntilanteilla sattuu olemaan yksi hassu ominaisuus, kuten jo todettiin. Ne muuttuvat.

        Mutta elo saa olla yhtä juhlaa: https://youtu.be/NtOlguB6lg0?si=I45OSEZP9qqmf69b

        >simiti<

        Kommenttini ei mitenkään liittynyt sinuun tai kommentoinut vastaustasi. Ei minusta paita ja peppu-suhteissa ole mitään pahaa, en vain itse kaipaa sellaista suhdetta.

        Btw; En tosin myöskään kaipaa suhdetta, jossa fyysistä ja henkistä läheisyyttä ei ole ollenkaan tai vähän. Oma toiveeni on tasapaino läheisyyden ja erillisyyden välillä. Se on vain oma toiveeni, ei yritys määrittää muiden toiveita.


    • Tjaa, en tiedä. Taidan olla jonkin sortin hikikomori. Minua ei parisuhde kiinnosta edes ajatuksen tasolla.

      • Sinä ole muuttunut vuosissa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinä ole muuttunut vuosissa.

        Siis olet.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinä ole muuttunut vuosissa.

        Aika muuttaa ihmistä. Olen tyytyväinen nykyiseen olooni.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Aika muuttaa ihmistä. Olen tyytyväinen nykyiseen olooni.

        Se on silloin hyvä valinta.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Aika muuttaa ihmistä. Olen tyytyväinen nykyiseen olooni.

        Sittenhän ei tarvitse enää pelätä ihastumista. 😅


    • Anonyymi

      Eikös parisuhde ole heikkouden merkki, jos ei tule itse toimeen, tarvitsee naisen avukseen aina?

      • Anonyymi

        En tiedä onko se heikkoutta, parisuhteessa jaetaan asioita ja tekemisiä.


    • Anonyymi

      Kaikki on sallittua mikä ei ole kiellettyä, ja siinä pikkuhiljaahan ne kielletyt sitten nousee esiin jos on noustakseen. Toki jo lähdössä pitää täyttää sopivaisuuden rajat niin että esim. Ei valehtele asioistaan.

      -harmiseikirj-

      • Se on erittäin haitallista parisuhteelle.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Se on erittäin haitallista parisuhteelle.

        Melkein kaikesta muusta voi päästä yli mutta ei epärehellisyydestä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kaikesta muusta voi päästä yli mutta ei epärehellisyydestä.

        -harmiseikirj-

        Se sattuu vuosia ja sen päälle suhteen rakentuminen on epävarmaa.


    • Anonyymi

      Niin en tiedä kaikista pakana-uskonnoista mikä avioliitto oli, mutta Rooman imperiumissa avioliitto oli ainakin heikkouden merkki ja avioliiton sormus, heikkous-sormus, vasemmassa nimettömässä....

    • Kaikkien parisuhteet ei mene niin kuin toivotaan, enkä lähde sen vuoksi eroamaan. Toivon vaan hiljaista aikaa. Vielä ikävä verikoe on ottamatta mikä on aiemmin todettu kohenneeksi ja nyt sitten ilmoitti voi olla verikokeitten arvojen kautta syöpää kuin jossain syöpäsairaudessa on mahdollinen joten se nyt jäänyt pyörimään kun 2021 vuonna. Ei sitten viititty laittaa jatko tutkimuksiin vaan haluttiin varmistaa vielä toisella verikokeella vaikka kaikki muut oli otettu ja harmillisesti jäänyt tämä vielä toisen kerran saada verikoe otettamatta, mutta on tuon haasteelisen lapsen kanssa vaikeaa varsinkin kun ei mene ajoissa nukkuun tai syö tai juo ja se pitää olla paasto koe ja keväälläkin oli sairaalassa. Jännä kun eivät silloin ottaneet verikokeitaan. Eivät näe niitä arvoja.

      • Ei siis minulla vaan lapsella. Jännä juttu. Eivät siis paremmin tutki. Ultra oli silloin puhdas.


    • Anonyymi

      Sallittua on ainakin soittaa töihin. Kysyä mennäänkö kauppaan, menet naisen luo joka kertoo imurin pussien menneen eilen täyteen, tulisi saada uusia. Valokuvaat imurin ja menet kauppaan ostamaan uusia pölypusseja. Nainen jää kotiinsa tekemään ruokaa. Löydät uudet pölypussit, ostat myös kolme Fazer Grunchy patukkaa, jokaiselle yksi.

      Menet viemään pölypusseja, laitat uuden pölyimuriin ja testaat toimiiko.
      Ruoka on valmiina, syöt(tosi hyvää oli) ja annat jokaiselle yhden Grunchyn jälkiruoaksi.

      Teet lähtöä omaan kotiin ja nainen antaa biojätepussin ja sekajätepussin roskiin vietäväksi.

      Sallittua on olla ainakin ystävällinen ja avulias.

      AV

      • Anonyymi

        Tuo viimeinen lause kertoo kaiken olennaisen.


      • Anonyymi

        Pelimies toteaisi että pussit ne on täynnä mullakin, ne ensin tyhjennetään ja sitten kauppaan imurin pusseja hakemaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelimies toteaisi että pussit ne on täynnä mullakin, ne ensin tyhjennetään ja sitten kauppaan imurin pusseja hakemaan.

        -harmiseikirj-

        No, tuo on ansaittava, kun pienillä teoilla tekee suuren vaikutuksen, voi olla mahdollisuus isoon "palkintoon":)
        Suurin palkinto taitaa olla se että heillä on turvallinen ja hyvä mieli.
        On joku joka välittää ja on läsnä.

        AV


      • Niin tuo että autat vieläkin aika outo suhde jäädä tuollain pyörimään edellisen nurkille.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Niin tuo että autat vieläkin aika outo suhde jäädä tuollain pyörimään edellisen nurkille.

        Mjaa, onhan erosta jo neljä vuotta.
        Kai sitä hautaan asti näin mennään:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tuo on ansaittava, kun pienillä teoilla tekee suuren vaikutuksen, voi olla mahdollisuus isoon "palkintoon":)
        Suurin palkinto taitaa olla se että heillä on turvallinen ja hyvä mieli.
        On joku joka välittää ja on läsnä.

        AV

        Noinhan se varmaan on. Tuommoisessa vaan saa olla tarkkana ettei ala liiankin holhoavaksi, vaan sopivasti tukee ja auttaa mutta antaa toisinaan myös itse hoitaa asioita niin ettei tee toista liiankin avuttomaksi ja itsestä riippuvaiseksi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, onhan erosta jo neljä vuotta.
        Kai sitä hautaan asti näin mennään:)

        AV

        Aika vaikea tuollaiseen edes tulla. Onko se sun nainen muiden miesten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se varmaan on. Tuommoisessa vaan saa olla tarkkana ettei ala liiankin holhoavaksi, vaan sopivasti tukee ja auttaa mutta antaa toisinaan myös itse hoitaa asioita niin ettei tee toista liiankin avuttomaksi ja itsestä riippuvaiseksi.

        -harmiseikirj-

        Tuosta ei ole vaaraa, hän on vain se ihannoimasi "vanhan ajan nainen" jolla on perinteet naisen ja miehen rooleista.
        Muuten kyllä tulta ja tappuraa tarvittaessa.

        Aloituksessa oli sanonta, kaiken se kestää...niin varmaan tekeekin:)

        AV


      • valtakunta kirjoitti:

        Aika vaikea tuollaiseen edes tulla. Onko se sun nainen muiden miesten kanssa.

        Tai siis exä siis toisten kanssa miten se suhde sitten voiko siihen mieskin tulla exälle pyörimään.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tai siis exä siis toisten kanssa miten se suhde sitten voiko siihen mieskin tulla exälle pyörimään.

        Mjääh, me olemme vielä niin lääpällään toisiimme.
        Olisihan jo 4 vuotta jotain tuonut, jos hinku johonkin olisi ollut?
        Katsos, siveellisiä ja pettämättömiä kuin juomunäkit:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, onhan erosta jo neljä vuotta.
        Kai sitä hautaan asti näin mennään:)

        AV

        Pohdin näitä vaikutuksia minkälaisia kumppaneita siinä pyörii molemilla. Vakavoituuko edes sinun suhteet tai exän suhteet jos siinä ollaan vieläkin noin jo 4vuotta. Tuntuu etten löydä edes sanoja tuohon suhdemuotoon


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Pohdin näitä vaikutuksia minkälaisia kumppaneita siinä pyörii molemilla. Vakavoituuko edes sinun suhteet tai exän suhteet jos siinä ollaan vieläkin noin jo 4vuotta. Tuntuu etten löydä edes sanoja tuohon suhdemuotoon

        Katsos, muita ei pyöri kummallakaan.
        Aika taikaa, eikös vain.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjääh, me olemme vielä niin lääpällään toisiimme.
        Olisihan jo 4 vuotta jotain tuonut, jos hinku johonkin olisi ollut?
        Katsos, siveellisiä ja pettämättömiä kuin juomunäkit:)

        AV

        Olen nyt vähän muuta ymmärtänyt. Olen pahoillani siitä luullut että on naisrintamaa paljonkin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Olen nyt vähän muuta ymmärtänyt. Olen pahoillani siitä luullut että on naisrintamaa paljonkin.

        Olihan sitä joskus liikaakin, hyvän kun löytää, se rauhoittaa.
        Tietysti on olemassa muukin syy olla ihmisiksi.

        https://www.youtube.com/watch?v=xXso_TSrL5c

        AV


    • Anonyymi

      Ihmiset on nyt vaan spesiaaleja tekemään toisilleen kaikkea kakkaa ilman että tuntevat mitään syyllisyyttä. Sekin riittäisi mainiosti, että vaikka näin tekee, ymmärtäisi sen jossakin vaiheessa ja pyytäisi anteeksi.

    • Anonyymi

      Mä tunnustan olevani mustasukkainen, silloin kun siihen on selvästikin syytä!
      Kyttäämään mä en kuitenkaan ala, asiat tulee kyllä aikanaan munkin tietoisuuteen, jos jotain sutinaa jossain päin on ollut!
      Jokainen on yksilö ja ansaitsee oman vapautensa tehdä päätöksiä; niitä huonojakin ja kantaa vastuu myös tekemisistään. Luottamus on ehdoton edellytys kestävälle suhteelle! Siis noin mä olen ajatellut, ja useamman kerran pettynyt sen vuoksi.

      Mielestäni mä olen yrittänyt kaikkeni menneiden parisuhteitteni eteen; paitsi sen ensimmäisen suhteen ja myönnän olleeni; mahdottoman kiukutteleva kakara, ykspäinen ja oikukas, yrittäen aina sanoa viimeisen sanan! Eli kun en saanut tahtoani läpi, mä "jätin hänet" mennen lapsuudenkotiini! Siis kuvittelin sillä kiristäväni tahtoni perille; toisin kävi! Mies toi jälkeeni jättämän omaisuuteni, sisareni omakotitalon pihalle ja peitteli ne vielä pressulla. sateen varalta!

      Jos mä jotain tekoani joskus olen katunut jälkeenpäin; niin kyllä se on tämä!
      Nyt kun tietoisuus ja elämänkokemus muutenkin on kasvanut, mä ymmärrän kyllä hänen päätöksensä; Panna mahdoton sude lopullisesti poikki!
      Jälkeenpäin ajatellen, hän opetti mua kyllä ymmärtämään; ett ei kiristyksellä ole tilaa parisuhteessa! Kiivaitakin keskusteluja voidaan käydä asioista, rakentavasti.

      Ettei tulisi mitään epäselvyyksiä asioista; on hyvä tehdä selväksi ne ehdottomat tosiasiat: jotka kummallekin sopivat, tai eivät missään nimessä sovi!
      Samaten kummallakin on omat pankkitilinsä ja hoitavat omat ostoksensa, laskunsa!
      Sopimuksista toista voin auttaa, mutt taloudellisia sitoutumuksia en allekirjoita!
      trollikka

    • Kaksinaamaisuus todella iso miinus, joustamattomuus, typeryyteen asti menevä jäykkäniskaisuus isoimpia murmur murinan aiheita

    • Anonyymi

      Alistaminen, uhkailu, kontrollointi, mitätöinti, vähättely, muuta ei tule heti mieleen.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Paksussa kirjassa taitaa olla jotain tuosta kaiken kestämisestä, mutta siinä yhteydessä ei puhuta parisuhteesta vaan rakkaudesta.
      Ihminenhän on keksinyt jo aika päiviä sitten että rakkauden kohde voi vaihtua.

      Kaikki on ok, mistä yhdessä sovitaan ja se pidetään. Eli luottamus on ykkönen.

      Sitten siitä sopimisesta. Minä voin sopia että kumppanini on hieman mustasukkainen, ei kuitenkaan liikaa, ja minä en ole lainkaan. Omistushalusta en suostu sopimaan, sellaista ei minun ihmissuhteissani ole. En sovi myöskään yhteisistä salasanoista, yhteisistä rahoista, avioliitosta tai lapsista. Myöskään kiristys, uhkailu tai minkäänlainen muukaan väkivalta ei kuulu sopimuspohjiini.
      Yhteisistä bisneksistä voidaan kyllä sopia, mutta ne sovitaan kirjallisesti.

      -keinovaginamies-

    • Tuli muuten mieleen että sen exän jonka kanssa olin avoimessa suhteessa, näytettiin toisillemme kännyköiden lukituksen avauskuviot. Tosin kun hänellä diabeetikkona on se verensokerisensori käsivarressa, tarvitsin hänen kännykkänsä avauskoodin kaiken varalle, jos vaikka hänellä tippuu sokerit ja menee taju,
      Ja vastavuoroisesti annoin sitten omani😃
      Eikä kyllä koskaan tullut vastaan tilannetta että kummallakaan olis tullut tarve selata toisen kännykästä ilman lupaa mitään, tai luvankaan kanssa🤔

      • Anonyymi

        Kyllä mä ja eksäni myös tiedettiin miten toistemme puhelimet saa auki, mutta eipä sillä tiedolla kumpikaan mitään tehnyt, paitsi silloin jos toinen pyysi, että katsoisitko jotain sieltä puhelimesta. Sitä tosin välillä sattui. Samaten toisen tietokoneeseen oli mahdollista päästä, jos halusi, mutta ei niihin koskettu kuin pyydettäessä. Eksä itseasiassa käytti pitkään mun vanhaa konettani, ennen kun osti itselleen oman. Ei mulla tullut mieleenkään mennä sille koneelle enää, kun olin sen hänelle käyttöön antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä ja eksäni myös tiedettiin miten toistemme puhelimet saa auki, mutta eipä sillä tiedolla kumpikaan mitään tehnyt, paitsi silloin jos toinen pyysi, että katsoisitko jotain sieltä puhelimesta. Sitä tosin välillä sattui. Samaten toisen tietokoneeseen oli mahdollista päästä, jos halusi, mutta ei niihin koskettu kuin pyydettäessä. Eksä itseasiassa käytti pitkään mun vanhaa konettani, ennen kun osti itselleen oman. Ei mulla tullut mieleenkään mennä sille koneelle enää, kun olin sen hänelle käyttöön antanut.

        Ja siis tuo oli täysin päinvastaista, kuin sitä edellisen eksäni kanssa, joka luki ja tonki luvatta kaiken mahdollisen (sellaista käytöstä en enää nykyään katselisi yhtään). Hänen kanssaan ei tullut mieleenkään kertoa miten puhelimeni tai tietokoneeni saa auki, enkä koskaan jättänyt niitä auki, enkä puhelinta edes mihinkään pöydälle nähtäväksi. Mitä enemmän hän tonki, niin sitä tarkemmin salasin ihan kaiken.


      • Tuli mieleen yks hauska diteilji..

        On olemassa joku simpanssi/apinarotu, tosi väkivaltainen, missä tapahtuu seuraavaa:

        Toinen antaa toisen nuolla silmää...yököttävää, mutta toisaalta siinä annetaan vahva luottamuksenkuva puolin jos toisin.

        Itse olen huomannut antavani suhteissa "niin nuolla silmää, kuin nuollut", noin vertauskuvauksellisesti... ja minusta siinä piilee suuri luottamuksenrakennus.. tämähän voi olla vaikka mitä...ei tartte oikeasti alkaa nuolrmaan silmiä...sun esimerkki toimii myös. 😁

        Mutta sitä en tiedä, että kokevatko ihmiset samalla tavalla luottamuksellisuuden mitenkin...???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä ja eksäni myös tiedettiin miten toistemme puhelimet saa auki, mutta eipä sillä tiedolla kumpikaan mitään tehnyt, paitsi silloin jos toinen pyysi, että katsoisitko jotain sieltä puhelimesta. Sitä tosin välillä sattui. Samaten toisen tietokoneeseen oli mahdollista päästä, jos halusi, mutta ei niihin koskettu kuin pyydettäessä. Eksä itseasiassa käytti pitkään mun vanhaa konettani, ennen kun osti itselleen oman. Ei mulla tullut mieleenkään mennä sille koneelle enää, kun olin sen hänelle käyttöön antanut.

        Meillä taas on pieni erotuomari joka saa auki molempien vanhempiensa kännykät ja tietokoneet. Kännyköissä ei ole mitään salaista, ei edes lapselle.
        Mitä tulisi olla? Ei tule heti mieleeni.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä taas on pieni erotuomari joka saa auki molempien vanhempiensa kännykät ja tietokoneet. Kännyköissä ei ole mitään salaista, ei edes lapselle.
        Mitä tulisi olla? Ei tule heti mieleeni.

        AV

        Jaa-a, mutta ei mun lapseni silti mene avaamaan kännykkääni ilman lupaa ja hassua sinällään, mutta ei sitä ole koskaan tarvinut mitenkään erikseen hänelle opettaa. Molemmin puolista kunnioitusta, josta hän on ihan itsekseen tuon opin napannut. Enhän minäkään mene isoa osaa hänen tavaroistaan tonkimaan, ilman että olen jo ihan pienenä kysynyt, että saanko häneltä luvan siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä taas on pieni erotuomari joka saa auki molempien vanhempiensa kännykät ja tietokoneet. Kännyköissä ei ole mitään salaista, ei edes lapselle.
        Mitä tulisi olla? Ei tule heti mieleeni.

        AV

        Lepsua toimintaa teillä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä taas on pieni erotuomari joka saa auki molempien vanhempiensa kännykät ja tietokoneet. Kännyköissä ei ole mitään salaista, ei edes lapselle.
        Mitä tulisi olla? Ei tule heti mieleeni.

        AV

        No mun kännykässä on mm. mun omat muistiinpanot, kaikkea mieleen juohtunutta parin viime vuoden ajalta
        Ja sitten muutamiakin pölhöjä selfieitä, ku mulla se tahtoo mennä pöljäilyksi aina jos yritän ottaa omasta naamasta kuvaa🤔😃

        Mut toisaalta eri viestiäppeissä mun kännykässä on näitä kahdenvälisiä asioita eri ihmisten kanssa, ystävien, sukulaisten ja (entisten) kumppaneiden. En halua et kukaan näyttäisi minun henkilökohtaisiksi tarkoitettuja juttuja kenellekään enkä halua että kukaan näkisi minulle uskottuja henk.koht. asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä taas on pieni erotuomari joka saa auki molempien vanhempiensa kännykät ja tietokoneet. Kännyköissä ei ole mitään salaista, ei edes lapselle.
        Mitä tulisi olla? Ei tule heti mieleeni.

        AV

        Se onko puhelimessa mitään salattavaa on täysin epäoleellista. Oleellista on toisen ihmisen yksityisyyden kunnioittaminen. Myös lapseni osaa tuon. Eksä on esim. usein laittanut muksulle jonkin ohjelman mun puhelimeltani ja aina pyytänyt luvan, että voiko laittaa. Ihan jo pelkästään tuosta lapsi on oppinut myös pyytämään luvan, että saako katsoa, saako käyttää, saako avata. Peruskohteliaisuutta ja hyviä käytöstapoja. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a, mutta ei mun lapseni silti mene avaamaan kännykkääni ilman lupaa ja hassua sinällään, mutta ei sitä ole koskaan tarvinut mitenkään erikseen hänelle opettaa. Molemmin puolista kunnioitusta, josta hän on ihan itsekseen tuon opin napannut. Enhän minäkään mene isoa osaa hänen tavaroistaan tonkimaan, ilman että olen jo ihan pienenä kysynyt, että saanko häneltä luvan siihen.

        Hänellä on lupa, mistä tuli mieleen ettei olisi?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on lupa, mistä tuli mieleen ettei olisi?

        AV

        Niin minunkin lapsellani. En ole koskaan kieltänyt ja silti hän aina pyytää luvan. Erinomaisen hyvätapainen lapsi. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on lupa, mistä tuli mieleen ettei olisi?

        AV

        Niin minunkin lapsellani on. Mistä tuli mieleesi, ettei olisi? En ole koskaan kieltänyt ja silti hän aina pyytää luvan. Erinomaisen hyvätapainen lapsi. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minunkin lapsellani on. Mistä tuli mieleesi, ettei olisi? En ole koskaan kieltänyt ja silti hän aina pyytää luvan. Erinomaisen hyvätapainen lapsi. 🙂

        On siis tullut äitiinsä?

        AV


      • Disseisback kirjoitti:

        Tuli mieleen yks hauska diteilji..

        On olemassa joku simpanssi/apinarotu, tosi väkivaltainen, missä tapahtuu seuraavaa:

        Toinen antaa toisen nuolla silmää...yököttävää, mutta toisaalta siinä annetaan vahva luottamuksenkuva puolin jos toisin.

        Itse olen huomannut antavani suhteissa "niin nuolla silmää, kuin nuollut", noin vertauskuvauksellisesti... ja minusta siinä piilee suuri luottamuksenrakennus.. tämähän voi olla vaikka mitä...ei tartte oikeasti alkaa nuolrmaan silmiä...sun esimerkki toimii myös. 😁

        Mutta sitä en tiedä, että kokevatko ihmiset samalla tavalla luottamuksellisuuden mitenkin...???

        Se oli muuten hauska detalji...

        Mutta vielä tähän kommenttiini...

        Toi uskontunnustus, mikä noilta apinoilta, tai mitä simpansseja olikaan, on myös tärkeää..

        Että siinä se nuoleskelijakin uskoo itsestään hyvää. On aika ronskia lähteä nuolemaan toisen silmää, kun ei ole varma miten se toinen reagoi...ja miten itse taas siihen reagointiin reagoi...

        En tiedä muista, mutta minusta vahvaa sosiaalisuutta veitsenterällä...

        Eläimillä luottamuksen/uskontunnustukset voi olla primitiivisempiä, mutta idea on minusta sama. Leijonaurukset taitaa ottaa puremisotteen naaraiden niskasta paritellessa, oliko sudetkin? Ne voisivat päättää naaraan päivät siinä siihen, mutta tarkoitus on ehkä osoittaa juurikin hyvyyttä ja sitoutumista tms.

        Mä luulgn, että jotain vastaavaa ihan nykyihminenkin haluaa...

        Mrillä nyt vaan ei ole samanlaisia tapoja lajiin liittyen ja jokainen kokee asiat eritavoin...mutta samaa sanomaa ksivataan ristiin ja rastiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siis tullut äitiinsä?

        AV

        Ehkä on, ehkä ei. Ei ainakaan ole kasvatuksella pilattu.


      • Disseisback kirjoitti:

        Se oli muuten hauska detalji...

        Mutta vielä tähän kommenttiini...

        Toi uskontunnustus, mikä noilta apinoilta, tai mitä simpansseja olikaan, on myös tärkeää..

        Että siinä se nuoleskelijakin uskoo itsestään hyvää. On aika ronskia lähteä nuolemaan toisen silmää, kun ei ole varma miten se toinen reagoi...ja miten itse taas siihen reagointiin reagoi...

        En tiedä muista, mutta minusta vahvaa sosiaalisuutta veitsenterällä...

        Eläimillä luottamuksen/uskontunnustukset voi olla primitiivisempiä, mutta idea on minusta sama. Leijonaurukset taitaa ottaa puremisotteen naaraiden niskasta paritellessa, oliko sudetkin? Ne voisivat päättää naaraan päivät siinä siihen, mutta tarkoitus on ehkä osoittaa juurikin hyvyyttä ja sitoutumista tms.

        Mä luulgn, että jotain vastaavaa ihan nykyihminenkin haluaa...

        Mrillä nyt vaan ei ole samanlaisia tapoja lajiin liittyen ja jokainen kokee asiat eritavoin...mutta samaa sanomaa ksivataan ristiin ja rastiin...

        Mää taas ajattelisin et eläimet jotka puree toisen niskaa paritellessa, tekee niin lähinnä siks ku niillä ei oo käsiä joilla pitää kiinni..

        Kissoillehan suuri luottamuksenosoitus on paljastaa vatsansa, eli herkin ja haavoittuvin puolensa


      • m.wurst kirjoitti:

        Mää taas ajattelisin et eläimet jotka puree toisen niskaa paritellessa, tekee niin lähinnä siks ku niillä ei oo käsiä joilla pitää kiinni..

        Kissoillehan suuri luottamuksenosoitus on paljastaa vatsansa, eli herkin ja haavoittuvin puolensa

        No mene ja tiedä? Mielenkiintoista kuitenkin...😊

        Joo, sama taitaa olla koirilla. Narttukissat saattaa työntää hanuriaankin tarjolle, kun oikein hyvälle tuntuu. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mene ja tiedä? Mielenkiintoista kuitenkin...😊

        Joo, sama taitaa olla koirilla. Narttukissat saattaa työntää hanuriaankin tarjolle, kun oikein hyvälle tuntuu. 😄

        Kaikki kissat tyrkyttää hanuriaan, muistaakseni se on jäänne pentuajoilta kun emokissa on nuollut pentujen takapuolen puhtaaksi.
        Kotikissa on villiin kantamuotoonsa nähden vähän jäänyt käytökseltään pentumaiseksi muutenkin.

        Leikkaamaton narttukissa kyllä on sit kiimassa oikeinkin selkä notkolla ja pylly pystyssä, sitä voi miettiä tuntuuko se jatkuva panetus sit kuinka hyvältä kun harvemmin lemmikkikissat pääsee panemaan,


      • m.wurst kirjoitti:

        Kaikki kissat tyrkyttää hanuriaan, muistaakseni se on jäänne pentuajoilta kun emokissa on nuollut pentujen takapuolen puhtaaksi.
        Kotikissa on villiin kantamuotoonsa nähden vähän jäänyt käytökseltään pentumaiseksi muutenkin.

        Leikkaamaton narttukissa kyllä on sit kiimassa oikeinkin selkä notkolla ja pylly pystyssä, sitä voi miettiä tuntuuko se jatkuva panetus sit kuinka hyvältä kun harvemmin lemmikkikissat pääsee panemaan,

        No mä oon huomannut lähinnä sen efektin leikatulta kotikissalta, parilta kappaleelta...

        Tuohon panetukseenkin tuli mieleen Jaakko Tepon vitsi, kun Amnalyydia osti joltain Horttanaisen Veikolta kanalan ja osti sinne 1 kanan ja 7 kukkoa, Veikko sanoi, että toistepäin se ois pitänyt ostaa, niin Annalyydia vanhana piikana sanoi, että elä tuu neuvomaan. MINÄ tiedän mitä on elää puutteessa. 😁


      • Se ei välttämättä ole ihmisen mielestä niin kohtelias tapa😁

        Eräs kissa tuli aina ihan mun pään viereen nukkumaan ja jossain vaiheessa yötä heräsin siihen kun tämä kääntää persaustaan mun naamalle


      • No mä en oo uroskissoilta saanut vastaavaa luottamusta vaan aikasiksi...

        Ehkä joskus kun ruokaa antoi, ne väpätti jotenkin häntäänsä ja ehkä jotain pyllistyksen tapaista saattoi olla ilmassa. Maalla mummon ja ukin luona oli uroskissoja. Samoin enolla.

        Kahdella kaverilla on ollut leikattuja narttuja.

        Yhdellä naisystävällä on jotain lyhytkarvaisia adhd-kissoja, mitkä hyppii olkapäälle ja nuuskuttaa korvaan. 😁 Ne on kyllä hauskoja veijareita. Tosi eloisia.


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä en oo uroskissoilta saanut vastaavaa luottamusta vaan aikasiksi...

        Ehkä joskus kun ruokaa antoi, ne väpätti jotenkin häntäänsä ja ehkä jotain pyllistyksen tapaista saattoi olla ilmassa. Maalla mummon ja ukin luona oli uroskissoja. Samoin enolla.

        Kahdella kaverilla on ollut leikattuja narttuja.

        Yhdellä naisystävällä on jotain lyhytkarvaisia adhd-kissoja, mitkä hyppii olkapäälle ja nuuskuttaa korvaan. 😁 Ne on kyllä hauskoja veijareita. Tosi eloisia.

        Mun entisissä kissoissa sekä muissa tuntemissani kissoissa on kyl ollut myös tuota tietyn sukupuolen suosimista, et eikai se ihan tavatonta ole🤔
        Nykyiset poitsut ovat kyllä tykästyneet erityisesti luonani käyneisiin miesvieraisiin. Sekä isääni ja veljiini kun oon kattien kanssa porukoilla käynyt. Mut ei ne kyl mun nähdäkseni naisiakaan kohtaan mitenkään välinpitämättömiä ole😃
        Vanhempi mun poitsuista kyllä myös vahtii rappukäytävän ääniä ja jos ovisummeri soi se hyökkää ovelle, eikä mitenkään niin et "Jee! Kivaa! Kuka tulee?!" Vaan enemminkin et "Saatana puren pohkeeseen sitä kuka tänne uskaltaa!!"
        Mut on se sit kuitenkin vieraat hyväksynyt ja kiehnää jaloissa ja hyörii ja pyörii siinä. Outo kissa🤔😁


      • m.wurst kirjoitti:

        Mun entisissä kissoissa sekä muissa tuntemissani kissoissa on kyl ollut myös tuota tietyn sukupuolen suosimista, et eikai se ihan tavatonta ole🤔
        Nykyiset poitsut ovat kyllä tykästyneet erityisesti luonani käyneisiin miesvieraisiin. Sekä isääni ja veljiini kun oon kattien kanssa porukoilla käynyt. Mut ei ne kyl mun nähdäkseni naisiakaan kohtaan mitenkään välinpitämättömiä ole😃
        Vanhempi mun poitsuista kyllä myös vahtii rappukäytävän ääniä ja jos ovisummeri soi se hyökkää ovelle, eikä mitenkään niin et "Jee! Kivaa! Kuka tulee?!" Vaan enemminkin et "Saatana puren pohkeeseen sitä kuka tänne uskaltaa!!"
        Mut on se sit kuitenkin vieraat hyväksynyt ja kiehnää jaloissa ja hyörii ja pyörii siinä. Outo kissa🤔😁

        Kissoilla on kyllä jänniä luonteita. 😄

        Enolla oli ehta kolli. Se ei tykännyt silittelyistä, mutta eno sai muntata sitä kiikkustuolissaan jonkinaikaa, sit ystävällismielisesti ykskaks räppäsi, maukas ja meni omiin oloihin. Se oli aiks peto. 😁

        Kaverin kissakin on erakko. Makaa vain puussaan, tai muualla, ei sitä missään näy. Joskus ruokakupillaan. 🙄

        Kissan luottamus voi olla aika vaikea saada. Ja ne on pirun itsepäisiä. Mä oon joskus miettinytkin, että suorastaan narsisteja. 😄


    • Itte en kyllä mitään yltiöpäistä mustasukkaisuutta enää jaksaisi, enkä kyttäämistä,
      Mut pahimpia (väkivallan lisäksi) mulle olis kahdenvälisiksi tarkoitettujen asioiden paljastaminen muille

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat "kahden välisillä asioilla"? Et luota kumppanin harkintakykyyn?

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "kahden välisillä asioilla"? Et luota kumppanin harkintakykyyn?

        - Sheena

        Tuota, sanotaanko nyt et aina ei olisi kannattanut luottaa.. tosin tämä yksilö ei tainnut muutenkaan olla ihan terve (lyhytaikainen tuttavuus parin vuoden takaa).. luinpa vaan facebookista silloin varsin roisia juttua itsestäni, mitä hän siellä erään kaverinsa kanssa keskustelivat, tai siis alunperin koko juttu ei edes varsinaisesti liittynyt minuun. Hän vain oli kirjoittanut omalle sivulleen erään kommentin minkä minä olin hänelle sanonut, tää kaverinsa käänsi asian minuun eikä tää tuttavuuteni sitä korjannut eikä oikaissut vaan jatkoi sitä juttua kuin minulle naureskellen..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "kahden välisillä asioilla"? Et luota kumppanin harkintakykyyn?

        - Sheena

        Ja siis, intiimiasiat kaikkinensa,
        Kuin myös semmoset pöhköt jutut ja asiat joita nyt ei ihan kenen tahansa kanssa jakaisi🤔


    • Varmaan moni jo kirjaillut saman, mutta ookoo/sallittua on se, mikä on yhdessä sovittu ookooksi/sallituksi. Tietty usein oletetaan, että se mitä ei ei erikseen sovittu sallituksi, on sallimatonta, mutta sehän ei pidä paikkaansa, vaan ne asiat ovat vain toistaiseksi sopimusta vailla. Ja nekin asiat tulisi käydä läpi ja keskustella miten kumpikin niistä asioista kokee, muuten riski tahattomalle virheelle (toisen mielestä) kasvaa suurehkoksi. Toki niitä asioita sovittavaksi on jonkun tuhatta tai enemmänkin, mutta pitäisi keskustella mahdollisimman pilkuntarkasti eri jutuista ja etsiä kaikessa sitä keskitietä, jos sellainen on löydettävissä ja ellei ole, on vaihtoehtoina joko etsiä pienin yhteinen nimittäjä tahi ero. Mutta sellaista se elämä on.

      Parisuhteen päättymisen tulkitseminen epäonnistumiseksi oletusarvoisesti on... hölmöä. Jos sen sijaan itse tietoisesti edesauttoi suhteen päättymistä, voi olla joiltain osin paikallaankin tulkita epäonnistuneensa, mutta vain niissä nimenomaisissa asioissa, ei parisuhteessa per se.

      Ei mulla muuta, kuhan tässä keittelin. Eikun siis pohdiskelin omia kokemuksiani.

    • Mielestäni parisuhteessa on sallittua kaikki sellainen, jota voisi tehdä toisen nähden, kuullen tai lukien. Tässä kohdin moni kuvittelee tämän tarkoittavan sitä, että kytätään toisen tekemisiä ja sitä en lainkaan tarkoita, vaan sitä, että haluan elää suhteessa niin, etten sanoisi tai tekisi mitään, mikä loukkaisi tai muutoin satuttaisi kumppaniani. Molemmilla on luonnollisesti oikeus yksityisyyteen, se ei ole se pointti tässä vaan se, että tunnen ja tiedän sydämessäni toimivani kaikissa tilanteissa kumppanini huomioiden. Samaa toivon myös kumppaniltani.

      Tämä edellyttää tietenkin sitä, että suhteessa vallitsee molemminpuolinen kunnioitus ja luottamus. Suhteen täytyy olla terveellä pohjalla eikä minkäänlainen kiristys tai uhkailu kuulu mielestäni parisuhteeseen.

    • Anonyymi

      Kyllä on tärkeää ainakin mulle, että suhteestani huolimatta saan someväylissä vastaanottaa esim. isojen kullien kuvia, videoita, ääniviestejä ja ikävöintiviestejä ihailijoilta. Miehet tykkäävät minusta.

    • Anonyymi

      Patteripimpat ei juuri kumppania kaipaakaan.
      Egustaav

    • Anonyymi

      Parasta on olla ilman parisuhdetta.

    • Anonyymi

      autot heräävät ja liikkuvat eri paikkoihinsa... itselleni kuuntelen nukutusääninäkin jotain meneviä autoja, ne nukuttavat ne äänet niistä varsinkin tämä paikka on sellainen menee paljon autoja tällä pätkällä.

      Kaupungin äänet nukuttavatkin jos niihin on tottunut sillä tavalla että ne rauhoittavat.

    • Anonyymi

      Raskaus tuhoaa kaqiken rakkaqus siiskin.

      Mutta jos kokee rauhoittavana kaupungin äänet, autotkin jne. voi niinkin.

    • Anonyymi

      Monologi on siten Monokkeli.

    • Anonyymi

      everything is special in relationship you married a person which you love your attentions and binding with this person is everything don't take a hard step that's divorce because you are now also the parents of the kids those kids who are very incent and their minds are also very innocents kids love their mom and dad live together they are happy to see their parents and some times kids celebrating with singing a song like toto africa and dancing like a lion and zebra to make their parents sadness faces happy so chill with your family kids celebrate their success like their high school annual examinations etc. and stayed in relationship because life is to short lets make celebration like this.

      https://www.youtube.com/watch?v=b-fjnL2Tqws

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3353
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      209
      2759
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2495
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      16
      2005
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1662
    7. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1556
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1546
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1266
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1221
    Aihe