Onko vaarallista, jos elän näin 1 vuoden? Voiko näin elää loppuelämää?
Minä: nainen, kevyttä toimistotyötä tekevä.
170cm, lähtöpaino 65kg.
Laskenut lukuun 58 kg.
Ruoka:
Aamu: vesikaurapuuro hedelmillä + voisilmä.
Kahvia ja tilkka maitoa, 1 paahtoleipäviipale ilman rasvaa, ohut kalkkunaleikkele.
Välipala: banaani tai muuta hedelmää, tai kuiva leipäpala leikkeellä. 1-2 x viikossa croissant johon laitan 1 tl hunajaa. Tiedän että croissantit ovat energiapommeroisia.
Päiväruoka: Aina pääosin jäävuorisalaattia. Tomaattia + hedelmää+vähän lihaa + siemeniä sekaan. Vihersalaatin määrä peittää koko lautasen. Kermaviiliä 3 rkl.
Hikiliikuntapäivinä ruokaan sekaan 1 -2 pikku perunaa tai kourallinen pastaa.
Iltapala: kuppi teetä, leipäviipale kalkkunalla ilman levitettä, tuoretta hedelmää.
Joskus 1 luumu tai taateli.
Lisäravinteet: kalaöljykapselit, magnesium, rauta, b-vitamiini.
Viikonloput: viihteellä juon vissyvettä, 1 limun ja syön 1 kevyen ateriapatukan. En käy ikinä nakkikioskilla baarin jälkeen.
Aika: 2 kk elänyt näin.
Päiväliikunta 120 vatsalihasta, 60 selkää ja muita juttuja noin 30 min.
1-3 x viikossa kevyttä hikiliikuntaa, niinä päivinä en tee noita lihasliikkeitä.
Havainnot: Paino ei putoa enää juurikaan, mutta kroppa ohentunut mikä tavoitteena. Housuihin tullut lisätilaa selvästi.
Saappaista menee vetskarit kiinni. Jalat ei näytä pöhöttyneille. Käsivarret ohentuneet.
Rinnan ympäryksestä lähtenyt 4 cm, vyötäröltä 7 cm, lantiolta 5 cm. Jalatkin näyttää omiin silmiin ohuemmille.
Yläkropasta näkyy paremmin luusto. Vatsalihakset alkaa erottua. Lankuttaessa mahanahka vähän roikkuu, mutta eipä se mua haittaa.
Välillä huimaa. Energian puute kiusaa varmaan aivoja, kun on henkisesti lohduton ja epätodellinen olo hetkittäin, vaikkei ole aihetta. Mutta senkin kestän. Näkö huonontunut vähän. Paleltaa helpommin.
Jatkan jos tämä on turvallista.
Voinko ottaa elämäntavaksi 750-1200 kaloria /päivä
29
615
Vastaukset
Noin vähillä kaloreilla kuolee nälkään.
- Anonyymi
Mikä on syy syödä noin ravintoköyhää ruokaa tuohon kcal-määrään?
Miksi laihduttaa vielä lisää? Keho haurastuu ennen aikojaan ...
Järkyttävää luettavaa! - Anonyymi
Olet jo kuivan kesän orava. Nyt kannattaisi syödä enemmän hiilihydraatteja, niin riittäisi energiaa pitkin päivää.
- Anonyymi
Pitkäkestoista energiaa saa lähinnä rasvasta ja proteiinista - hiilarit aiheuttavat insuliinipiikin.
- Anonyymi
Haaste on saada kaikki tarvittavat ravintoaineet, kun syö noin vähän. Ymmärrän tilanteesi, koska olen itse 178 cm ja painan 64 kg. Haluaisin kuitenkin olla vielä pari kiloa hoikempi. Tiedän, että monia ärsyttää hoikan ihmisen yritys olla vielä hoikempi, mutta vaatteet näyttävät paremmilta.
Suosittelen korvaamaan tuon croissantin jollain proteiinirahkalla, koska jos harrastat liikuntaa, niin tällä hetkellä elimistösi saattaa polttaa lihaksia rasvan sijasta.
Psykologisesti on rankkaa syödä noina vähän ja se aiheuttaa sosiaalista paheksuntaa. Ole varovainen, ettet hanki syömishäiriötä.
Muista, että lapsuutesi/nuoruutesi elämäntavat vaikuttavat jonkin verran nykyhetkeen. Olen yllättynyt, että et laihdu nopeammin.- Anonyymi
Vaatteet näyttävät paremmilta!?
Entä sinä itse?
Liian laihan päällä vaatteet roikkuvat rumasti.
- Anonyymi
Itse olen tyytyväinen 171 cm pitkänä ja 58 kiloisena. En halua pudottaa tästä grammaakaan. Liikun paljon pyöräillen ja joskus käyn uimassa.
Syön varmaan kaksi tai kolme kertaa enemmän kuin avaaja, mutta en olekaan sammuttanut aineenvaihduntaani kitudieeteillä. Croisanteista en välitä.
Naisen pitää näyttää naiselta, eikä pulkannarulta.- Anonyymi
Minä haluan näyttää "pulkannarulta"!
Nyt näytän vain "kukkakepiltä". ;-( - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haluan näyttää "pulkannarulta"!
Nyt näytän vain "kukkakepiltä". ;-(Haudassa ei tarvi olla edes pulkannarun kokoinen.
- Anonyymi
Jos sinulla on yhtään lihasta niin näytät kyllä muulta kuin naiselta.
- Anonyymi
Oot sairas. Etsi apua ennen kuin löydät itsesi osastolta.
- Anonyymi
Oletko kissa?
- Anonyymi
On vaarallista.Itse syön yhdellä ateriallakin 1000 kaloria ja laihdutin kesällä itse kaloreilla 2600 läskit pois mahasta kovalla liikunnalla.Painoni pysyi melkein vain samassa,mutta läskit suli pois.
- Anonyymi
Olen kokenut samaa, että syö sen normaalin kcal-määrän -
tietysti ravintorikasta, eikä mitään mössöä!
Sitten 2- tuntia mmärätietoista liikuntaa.
Suursiivosu ja puutarhatyö laihduttaa myös, kun
liikkuessa muistaa harjoittaa samalla lihaksiaan.
Paino voi pysyä samana, mutta mitat pienenevät!
- Anonyymi
Syöt liian vähän. Jäät tuolla kalorivajaaksi, että ravinnevajaaksi. Ei seuraa pitkässäjuoksussa mitään hyvää. Lähtökohdaksi kannattaa ottaa, että ravinteet tulee aidosta ruoasta, ei lisäravinteista.
Tässä yksi esimerkki melko terveellisestä päivän ravinnosta, lihaton, mutta voi ottaa lihaa mukaan, ja vaikka jättää rahka pois, ja kalaa myös voi lisätä mukaan. Tämä lista vaatii D-vitamiinilisän, ja vielä jodioitua suolaa jonkin verran.
peruna 300g
riisi (raakapaino) 60g
kaurahiutale 80g
täysjyväleipää 100g
maitorahka 200g
jogurtti 400g
kananmuna 1kpl
maapähkinälevite 1rkl
oliiviöljy 1rkl
parapähkinä 1kpl
manteli 10g
seesaminsiemen kuorineen 10g
parsakaali 100g
pinaatti 30g
porkkana 100g
vesimeloni (kuoreton) 100g
banaani 1kpl
appelsiini 1kpl
tumma suklaa 15g- Anonyymi
Näyttää oikein maukkaalta ja ravitsevalta!
- Anonyymi
En voi syödä pähkinää!!!! Miksi kaikkiin ruokaehdotuksiin tungetaan pähkinöitä!!!! T. Aloittaja
- Anonyymi
En voi syödä parsakaaliakaan, vatsani ei kestä sitä eikä kukkakaalia. T. Aloittaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voi syödä pähkinää!!!! Miksi kaikkiin ruokaehdotuksiin tungetaan pähkinöitä!!!! T. Aloittaja
Minkä ikäinen olet? Lapsiko?
Etkö tajua vaihtaa jotain ravintoa toiseen, mikä sopii sinulle?
Eivät nyt osanneet tehdä listaa sinulle persoonalliseksi! - Anonyymi
Mikä vitsi -anteeksi - tuo i kpl parapähkinöitä on? Kourallisesta saa ison määrän seleeniäkin muun hyvän ohella. 5-10 kpl.
- Anonyymi
Kyllä voit elää tuolla tavalla LOPPUELÄMÄSI!
- Anonyymi
Hyvää sarkasmia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää sarkasmia!
Meinasin saada orkasmin kun oli niin hyvää sarkasmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää sarkasmia!
Nyt ymmärrän paremmin, tuo oli siis sarkasmia. Pidin sitä typeränä vitsinä.
- Anonyymi
No ei ole turvallista. Mainitsemallasi kalorimäärällä loppuelämäsi tulee olemaan lyhyt jaa kurja.
- Anonyymi
Mikä on lepokulutuksesi? Elintoimintojen yylläpitämisen vaatima!
Jos aiot elää sen vaatimuksen alapuolella niin valmistaudu testamentin tekemiseen!
80kg / 79v ukko.
Elintoimintojen ylläpito kaipaa 1872kcal/vrk. - Anonyymi
Rasva ja lihakset lähtevät niin kauan kuin niitä on.
Katso keskitysleirikuvia! - Anonyymi
Voit ottaa.
Koska olet jo lähellä ihannepainoasi, pidä kulutus 1200 kalorissa.
Jos tai kun menet jossakin vaiheessa reilusti alle valitsemasi ihannepainon, joudut nostamaan energiankulutustasi kentien noin 1500 kaloriin. Aika näyttää.
Elämäntapana on terveellistä syödä vähän ja noin 10 % alle lasketun todellisen vrk-kulutuksen. Se saa solut uusiutumaan tehokkaasti ja elimistön mukautumaan vähäiseen energiaan: tuolla tavalla voidaan luvata yleisellä tasolla pitkää ja tervettä elämää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639606Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493060Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422841- 612649
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012055- 1061964
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251893Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä531450Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281241