Palstalaisaloite henkilökohtaisen keskustelun rajoittamisesta

Anonyymi-ap

Olen huomannut että monissa ketjuissa etenkin rekisteröidyt palstalaiset ajautuvat keskustelemaan keskenään, suorastaan vääntämään tikusta asiaa. Tämä on muodostunut ainakin itselläni suorastaan tiedonvälitystä haittaavaksi asiaksi koska etenkin puhelimen näyttöä selatessa muut vastaukset aiheeseen hukkuvat henkilökohtaisen jaarittelun alle.

Ehdotan että rekisteröityneiden ja/tai selvästi tunnistettavan anonyymin keskustelin jatkumon välillä voi olla korkeintaan neljä askelta korkea hierarkia per henkilö. Tämä tekee kuitenkin jo kahdeksan viestiä - määrä jossa luulisi pienempienkin nyanssien olevan jo käsitelty AIHEESTA.

Samoin koska tässä usein kyse on myös henkilökohtaisesta kiinnostuksesta henkilöä eikä niinkään ketjun aihetta kohtaan niin mikäli tämä 4 henkilökohtaisen viestin raja saavutetaan olisi hyvä että tapakulttuurimme lisättäisiin että viesti pitää päättää sähköpostiosoitteeseen jossa keskustelua voi jatkaa. Tämä ei tarvi olla henkilökohtainen sähköpostiosoite, myös throw-away postilaatikot ovat mahdollisia ja jopa anonymiteetin takia suositeltavia.

Ei muuta tällä erää,
terveisin keskusteluhygieenikko.

60

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis että niinku mitä? Ai että pitäisi olla vaan anonyymi vastauksia ketjuissa?

      • Anonyymi

        Ei, vaan jaarittelua yhden ketjun alla neljän vastauksen edestä per keskustelija toiselle keskustelijalle. Tällöin siis vastausketjun henkilöidenvälisen ketjun pituus olisi maksimissan kahdeksan ennenkuin heilutetaan punaista korttia.

        Jos saman ketjun alla yksi keskustelija vastaa kaikille ketjuun osallistuville kerran ei muodostu henkilökohtaisen jaarittelun jatkumoa, tähän ei ole tarpeen puuttua.

        t. keskusteluhygieenikko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan jaarittelua yhden ketjun alla neljän vastauksen edestä per keskustelija toiselle keskustelijalle. Tällöin siis vastausketjun henkilöidenvälisen ketjun pituus olisi maksimissan kahdeksan ennenkuin heilutetaan punaista korttia.

        Jos saman ketjun alla yksi keskustelija vastaa kaikille ketjuun osallistuville kerran ei muodostu henkilökohtaisen jaarittelun jatkumoa, tähän ei ole tarpeen puuttua.

        t. keskusteluhygieenikko

        Mutta tuollainen on vähän tylsää. 😵

        Eiväthän kaikki keskusteluun osallistujat kommentoi asiaa sellaisesta näkökulmasta, joka on kaikille kiinnostava. 🤔

        En minä ainakaan jaksa keskustella sellaisten kanssa, jotka eivät ajattele asioita kahta metriä/viikkoa pidemmälle. Ja vastaavasti jos jonkun toisen kanssa keskustelu sujuu, miksi se pitäisi lopettaa määrämittaan? 😟

        🦄


    • Anonyymi

      En usko että on merkitystä kuka mitäkin kirjoittaa, koska pääasiallinen tarkoitus on että on hauskaa kirjoitella, mitään ketään loukkaavia kirjoituksiakaan ei ole lainkaan.

      • Pieni provosointi on oikeastaan ihan hauskaa, toki hyvän maun rajoissa...tai makujen 🤔, no joka tapauksessa maun puute ei ole hyvä asia oikeastaan missään.


    • Anonyymi

      Tai no oikeasti... kyllä joku voi tahallisesti loukata toista kirjoittelijaa, jos oikein paljon ärsyttää joku asia mutta ei siltikään ole mitään vaarallista sinänsä tuollainen.

      Joku uusi sarja: Encounters with Evil, on nais-psykopaatti-murhaajia myöskin.
      Tutustun vähän katsomalla jonkin jakson.

    • Anonyymi

      Hyvä aloite on tämä. Tuohan pitäisi kohteliaille ja toiset huomioonottaville ihmisille olla itsestäänselvyys mutta kun ei ole niin hyvä muistutus. Ainahan joka haluaa keskenään sitten enemmän jaaritella voi sitten avata oman ketjunsa. Vaikka että disseltä linjurille ja siinä sitten voivat keskenään fanittaa usaa ja natoa :) tuo siis vain esimerkki, ei disse nykyään taida olla olla pahimmasta päästä ketjun pilaajia kun on jättänyt kyökkipsykologioinnit vähemmälle :D

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Juuri näin. Toisaalta ei sitä henkilökohtaista otetta myöskään pidä estää, mutta juuri siksi rajoitus on hyvä - ja periaate että neljän jälkeen laitettaisiin sähköpostiosoite. Kun tämä on muodostunut palstakulttuuriksi niin ihmiset alkavat sekä panostamaan niihin vastausviesteihin oikeasti että myöskin se jatko voidaan hoitaa yksityisesti.

        Tämä ei ole estävää vaan ohjaavaa ja mahdollistavaa.


      • Anonyymi

        Kyökkipsykologiassa ei ole mitään vähemmälle jätettävää. Sen sijaan "tieteellisissä" tarinoissa ja omissa poliittisissa kannoissa sekä covid-aiheesta on paljonkin.


    • Anonyymi

      Nääh, läpätelkööt kaikki mitä tykkäävät.

      Mä jätän palstalle tullessani uudet sadan viestin ketjut usein avaamatta. Sillä siitä pääsee. Ja osaan muuten hyppiä joo-joo -rimpsut ihan ylikin, lukematta, jos ei huvita.

      xLiner

      • Anonyymi

        Yleensäkin jätän tiettyjen kirjoittajien samat jorinat samasta aiheesta kokonaan väliin.


    • Anonyymi

      Varsinkin jos on viinapäissään kuin hamemies, niin voi vimmastua jostain ajatuksesta ja tahallaan loukata toista...

      Hamemies, siinä uusi supersankarimme, hamemies alias viinamies.

    • Kyllä minä nyt ensimmäisenä lähtisin rajoittamaan niitä pöpötyksiä hammaslääkäreistä ym., mitkä eivät vie mitään keskustelua eteenpäin...

      "sitten kun uniukko saapuu niin joku lista mielessä mitä nimiä on nimittäjä keksinyt jotain, huvittsavia juttuja voi olla aina, pelottavan huvittaviakin"

      "tuollainen ehkä voisi olla tytöillekin hauskaaq illalla nukkumaan mennessä tai josw muutenkin ajattelee, niin tuo on ottanut jotain minun nimestä jotain ja muodostanut jotain josta tuli sitten jotain huvittavaa"

      • Anonyymi

        Harmittomia nuo on. Kirjoitukset tunnistaa jo lukemattakin, voi siis ohittaa jos ei halua lukea.

        xLiner


      • Just. Näitä on joskus useampikin yhtä ketjua kohden.Mullekin tulee näitä välillä viestiboksiin.


      • Anonyymi

        Kuten liner totesi nuo on harmittomia eivätkä kilometrin pituisia saagoja niin kuin eräillä joskus :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harmittomia nuo on. Kirjoitukset tunnistaa jo lukemattakin, voi siis ohittaa jos ei halua lukea.

        xLiner

        Eikö kahden henkilön jutustelua voi ohittaa sen kahdeksannen viestin jälkeen, jos asia ei kiinnosta? Senkun selaa vastauksia seuraavaan "juureen" saakka jatkaa siitä.🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten liner totesi nuo on harmittomia eivätkä kilometrin pituisia saagoja niin kuin eräillä joskus :D

        -harmiseikirj-

        Ei nuo sinänsä minua haittaa, mutta mielestäni kahden henkilön kuulumistenvaihdot kuuluvat enemmän keskustelupalstalle kuin tuollaiset tyhjänpäiväiset älämölöt, mistä ei löydy päätä eikä häntää ja mihin ei kukaan osaa vastata. 🙂 Siis jos jotakin keskustelua täällä ylipäätään pitää alkaa suitsia?


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ei nuo sinänsä minua haittaa, mutta mielestäni kahden henkilön kuulumistenvaihdot kuuluvat enemmän keskustelupalstalle kuin tuollaiset tyhjänpäiväiset älämölöt, mistä ei löydy päätä eikä häntää ja mihin ei kukaan osaa vastata. 🙂 Siis jos jotakin keskustelua täällä ylipäätään pitää alkaa suitsia?

        Noin ne varmaan aikoinaan Saksassakin ajatteli että tyhjänpäiväiset internointileireille niin siinä mielessä en lähtisi sisällön perusteella poistamaan, mutta liiallista tunkemista suitsisin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin ne varmaan aikoinaan Saksassakin ajatteli että tyhjänpäiväiset internointileireille niin siinä mielessä en lähtisi sisällön perusteella poistamaan, mutta liiallista tunkemista suitsisin.

        -harmiseikirj-

        Makunsa kullakin, mitä tällaiselta keskustelupalstalta kaipaa 😉


      • Eikö se juurikin ole sellaista, mitä myös meidän rekisteröityneiden mainittiin kirjoittelevan keskenämme? 😄

        Ja nyt minun täytyy harkita tarkkaan myös, miten jatkan keskustelua, mikäli heität vastakommentin. 🤔

        Minä siis en saa kysyä sinulta mitä muorille kuuluu tai miten syystyöt ovat edenneet tai onko noussut kalaa, koska muuten laskuri lähtee käyntiin ja kohta tulee banni.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Eikö se juurikin ole sellaista, mitä myös meidän rekisteröityneiden mainittiin kirjoittelevan keskenämme? 😄

        Ja nyt minun täytyy harkita tarkkaan myös, miten jatkan keskustelua, mikäli heität vastakommentin. 🤔

        Minä siis en saa kysyä sinulta mitä muorille kuuluu tai miten syystyöt ovat edenneet tai onko noussut kalaa, koska muuten laskuri lähtee käyntiin ja kohta tulee banni.

        Olin tuossa vastaavinani keinovaginamiehelle, mutta se olikin varmaan vain hänen haamunsa, mikä livahti jo pois tästä keskustelusta.. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Olin tuossa vastaavinani keinovaginamiehelle, mutta se olikin varmaan vain hänen haamunsa, mikä livahti jo pois tästä keskustelusta.. 😄

        Tää oli hauska =D


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Olin tuossa vastaavinani keinovaginamiehelle, mutta se olikin varmaan vain hänen haamunsa, mikä livahti jo pois tästä keskustelusta.. 😄

        Pidetään keskustelut ytimekkäinä ja asiallisina, turhat poistoon :)

        -keinovaginamies-


      • Xena-183 kirjoitti:

        Makunsa kullakin, mitä tällaiselta keskustelupalstalta kaipaa 😉

        höpöhöpöä lähinnä, moro helmi... 😘


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidetään keskustelut ytimekkäinä ja asiallisina, turhat poistoon :)

        -keinovaginamies-

        Kyä näin o! Ja kun sinäkin olet tuollainen pitkien yksityisten viestien harrastaja, niin jouduit heittolistalle heti etujoukoissa 😄


      • E-Lukka kirjoitti:

        höpöhöpöä lähinnä, moro helmi... 😘

        Sinäkö se oot.. ~?
        Olen kuule entistä kauempana platinasta, että tiedoksi vain. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sinäkö se oot.. ~?
        Olen kuule entistä kauempana platinasta, että tiedoksi vain. 😄

        No jos ei platina 🤔, niin voisiko harkita helmenharmaata? 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        No jos ei platina 🤔, niin voisiko harkita helmenharmaata? 🙂

        Melkein kaikesta voi tarpeen tullen neuvotella. Yleensä minulla ei ole ollut niin värillä väliä, paitsi jos autostani puhutaan. - Istun tuoliin, nousen ja katson mitä tuli 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Melkein kaikesta voi tarpeen tullen neuvotella. Yleensä minulla ei ole ollut niin värillä väliä, paitsi jos autostani puhutaan. - Istun tuoliin, nousen ja katson mitä tuli 😄

        Harmin paikka, mutta linjani pitää vaikka horjuikin hiukkasen harmaan puolelle. Parlevuu tässä taas joskus 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Harmin paikka, mutta linjani pitää vaikka horjuikin hiukkasen harmaan puolelle. Parlevuu tässä taas joskus 🙂

        Abientot 😄
        Kiitos hyvästä huomiosta lajinmäärityksen suhteen 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Eikö kahden henkilön jutustelua voi ohittaa sen kahdeksannen viestin jälkeen, jos asia ei kiinnosta? Senkun selaa vastauksia seuraavaan "juureen" saakka jatkaa siitä.🙂

        Samalla tavalla kuin etsii parinsadan viestin ketjusta itseään kiinnostavan rimpsun, eikö vaan.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samalla tavalla kuin etsii parinsadan viestin ketjusta itseään kiinnostavan rimpsun, eikö vaan.

        xLiner

        Niin tämä palsta toimii 🙂


    • Minusta on viihdyttävää, kun palsta on sellainen villi viidakko. Kaikenlainen keinotekoinen sääntöjen keksintä vaan pilaa fiiliksen. En edes yritä teeskennellä, että lukisin näiden palstan kamujen keskeistä viestinvaihtoa. Hypin suvereenisti juttujen yli jotka eivät koske itseäni tai muuten vaan kiinnosta.

      • Juu samaa mieltä. Sääntöjä ja sääntöjä on Suomi pullollaan ihan vitutukseen asti. Ei tarvita yhtään sääntöä enempää.


    • Anonyymi

      Kimmo Von Non-pippeli.... siinä hyvä nimi vaikka jollekin.

    • Anonyymi

      sitten varsinkin huvittavia kuviakin voi tulla jos kirjoittaa vääriä kirjaimia directx-c-koodilla ja määrää näytönohjainta piirtelemään mitä sattuu...

    • Koska täällä on tarkoitus, keskustelufoorumin hengessä, keskustella kaikista asioista vapaasti ja asiallisesti, emme voi missään tapauksessa rajata ulkopuolelle henkilökohtaisia keskusteluja. Nehän ovat osa tätä keskustelukulttuuria.

      Ymmärrän, että aloittajaa turhauttaa kaikki keskustelut, joissa hän itse ei ole mukana, eikä saa haluamaansa huomiota. Silti sitä ei voida käyttää syynä keskustelukieltoihin. 😬

      Ketjun aloittajan on syytä vain niellä pettymykets ja panostaa jatkossakin laadukkaisiin aloituksiin.
      Leuka rintan ja kohti uusia pettymyksiä! 😆

      • Anonyymi

        Ymmärrän aloittajaa anonyymina. Pitkät kahdenväliset keskustelut tekevät omien kommenttien ja muiden kommenttien löytämisen liian raskaaksi snonyyminä. Se estää vastaamasta niin anonyymeille, kuin rekatuille. Ei sitä ole tarkoituksenmukaista kieltää, mutta vanha puuhierarkia mahdollistaisi toimivan selailun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän aloittajaa anonyymina. Pitkät kahdenväliset keskustelut tekevät omien kommenttien ja muiden kommenttien löytämisen liian raskaaksi snonyyminä. Se estää vastaamasta niin anonyymeille, kuin rekatuille. Ei sitä ole tarkoituksenmukaista kieltää, mutta vanha puuhierarkia mahdollistaisi toimivan selailun.

        Kaipaan puunäkymää. Kannatan! Se oli selkeä ja helppo. Se olisi hyvä saada takaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän aloittajaa anonyymina. Pitkät kahdenväliset keskustelut tekevät omien kommenttien ja muiden kommenttien löytämisen liian raskaaksi snonyyminä. Se estää vastaamasta niin anonyymeille, kuin rekatuille. Ei sitä ole tarkoituksenmukaista kieltää, mutta vanha puuhierarkia mahdollistaisi toimivan selailun.

        Siihen on hyvin yksinkertainen ratkaisu. Rekkautuminen.


      • Anonyymi

        Tästä tulee nyt sellainen tunne, että nenä pystyssä halveksit ja morkkaat toista, täysin ymmärtämättä aloituksen viestiä. Hyvä vain kyllä, että tuot ylimielisyytesi ja vähäiset älynlahjasi kaikkien tietoon.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Siihen on hyvin yksinkertainen ratkaisu. Rekkautuminen.

        Ts. nokka pystyssä toteat, ett olen rekattu jasiksi mulla on oikeus olla vittumainen ja käyttäytyä huonosti ja omapa on vikanne ja öyh öyh. Tyypillinen rekatun asenne. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ts. nokka pystyssä toteat, ett olen rekattu jasiksi mulla on oikeus olla vittumainen ja käyttäytyä huonosti ja omapa on vikanne ja öyh öyh. Tyypillinen rekatun asenne. 🤣

        Tarjosin ratkaisua itse luomaasi ongelmaan. Missä kiitos?


    • Anonyymi

      fine and you are drunk so uncapable of any c-language coding at this moment you are like... cannabis-python-coder...

    • Anonyymi

      Mutta niin hyvä jos tapahtuu jotain loukkaantumista niin jollain olisi lähistöllä jotain korkeitakin kipulääkkeitä, auttaisivat sitten jos vaikka jalka poikki ja kovat kivut, jalka kokonaan irronnutkin kiipeillessään

      • No älä! Olen tästä ihan samaa mieltä.


    • Kuten moni muu tässä ketjussa, en näe mielekkääksi alkaa rajoittamaan kenenkään keskusteluja. Toiset keskustelevat lyhyesti ja ytimekkäästi, toiset haluavat uppoutua todella syvällisesti asiaan kuin asiaan ja monet asettuvat siihen välimaastoon. Minua ei ole tällä palstalla häirinnyt ikinä mikään muu, kuin henkilöön kohdistuva kiusaaminen.

      Jos näen, että joillain on pitkä keskustelu meneillään, niin saatan lukea sen, ehkä oppia siinä samalla jotain tai nauraa muiden hauskoille jutuille. Jollen taas jaksa paneutua lukemaan pidempiä keskusteluja, niin se on yhdellä sormen huitaisulla ohitettu.

    • Yritän kunnioittaa 4viestin sääntöä väliin voin innostua muutamalla viestillä.🥰🫧

      Ei tuosta pitkästä ketjusta edes löydä vastauksiakaan mitä kilahtaa viestiketjuun jokin bugi on tällein.
      Oletpa suloinen.

    • Huitale

      Välillä tulee ajatus tiputellen viesteinä peräkanaa. Pidän jutellessanikin pieniä taukoja pohtiessani miten asian ilmaisen tai mitä asiasta ylipäänsä juttelen. Se jotenkin siirtyy tänne useina peräkkäisinä toisiaan täydentävinä tai eri ajatuksina tiputellen.

      Ketä se ärsyttää, ärsyttää mun kanssa juttelu naamatustekin.

      • Niinko näin. Viesti viestin perään. En ole mikään konekivääri mikä hengittämättä ja miettimättä puhuu/kirjoittaa. 😄


    • Anonyymi

      tuollainen oli tuollasinern oli todella hauskaakin mökilläkin ollessa, juuri ostanut jonkin hp probook-läppärin mitä sillä bvoi tehdäkään...

      • Sinullako mökkireissuja?!kiva kun pääset karkuu ihmisparvia.


    • Anonyymi

      en tiedä miten naiset voivat olla toisiaan kohtaan murhamielisen vihamielisiä.

      huvitti juttu kunj joku alligaattori, vaasrallinen juttu karannut jonnekin kömpimään, niin joku teksasin poliisi sitten etsimässä sitä eläintä, voisi sen palauttaa parempaan paikkaan jos näkyy.

    • Anonyymi

      joskus, niin tuollaiset voivat ollsa omslle mielenterveydelle vaarallisia jos käyttää jotain vaikka minun kertomia oman mielen hallintaan tekniikkoja, mutta en kerro mitään hengenvaarallista

    • Minusta ei ole ihan tervettä alkaa määrittelemään kenenkään muun keskusteluja. Jos sillä perusteella, ettei liity asiaan tai on huonoa keskustelua aletaan poistaa/kieltää, taitaa yli puolet viesteistä poistua. Myös tämä aloitus menee siihen kategoriaan (on yritys määritellä ja hallita muiden kirjoittelua alueella, johon ei ole todellisuudessa vaikutusvaltaa).

      On totta, että keskustelu joskus tai usein rönsyää ohi aiheen tai kaksi ihmistä alkaa keskenään jutella. Mitä sitten, se kuuluu osana keskusteluun?? Jokainen pystyy lukemaan mitä itse sattuu huvittamaan ja kohdan, joka ei kiinnosta voi skipata.

      Mitä sitten, vaikka keskustelun lomassa on täysin sinne kuulumattomia kommentteja? Niiden postaaja todennäköisesti ei osaa vain keskustella aiheesta ja kirjoittaa mitä osaa (ajatuksen virtaa) ja toivoo (yksinäisyydessään) jonkun tarttuvan niihin. Yleensä kun ajatus ei pysy kasassa yhtään, on taustalla haastavia lääketieteellisiä ongelmia. Miksi ärsyyntyä ihmiselle, joka ei pysty, ei osaa ja luultavasti voi vielä suhteellisen huonosti.

      Mitä sitten, vaikka kaksi ihmistä saa keskenään jutun päästä kiinni ja keskustelee aiheesta tai aiheen ohi? Kuka meistä on edes määrittämään mikä on sopiva aihe Sinkkuihin? Suurin osa keskustelusta on itseasiassa muuta kuin sinkkuutta, päivän uutisia, musiikkia, visoja, tiedettä, koronaa jne. Itse näen, että nuokin on osa sinkun elämää ja kiva vaan kun on monipuolista aloitusta! Itse osaan valita keskustelut, joista on jotain sanottavaa.

      Miksi joku yksittäinen kirjoittelija voisi määritellä muiden puolesta mikä menee ”sallitun” rajoihin ja mikä ei? Eikö juuri kahden ihmisen keskustelu ja tutustuminen ole nimenomaan sinkkuuden ytimessä (johti keskustelu sitten itl tapaamiseen tai ei). Miksi kaikki kukat ei saa kukkia pientareelle sellaisena kuin ovat?

    • Anonyymi

      ...hmm nuo nuo pietet eläimet, eli jos olet jossain nukkumassa jossa vzaikka joillekin hämähäkeillekin on otollista lähteä seikkailemaan, voivat kiipeillä itselliin jänniä juttuja peittosi alla ja kutitella.

    • Anonyymi

      Hyvä ja kannatettava ajatus. Erittäin rasittavaa, kun hyvät ketjut täyttyvät hyvää päivää kirvesvartta viesteistä ja sä olet kiva-eiku sä olet-eikku ite olet tyylisistä "keskusteluista". Tosin kun noita kirjoittelevilla ihmisillä ei ole tuota vertaa käytöstapoja, että osaisivat jättää nuo kirjoittelematta, niin ei tämä ikuisuusasia tule muuttumaan. Toiset nyt eivät vaan osaa edes perussasioita keskustelemisesta. 🙄

    • Anonyymi

      minun mielewstäni todella ikäviä jotain sota ja ampumisjutut sinänsä, koska niissä ei kukaqan ikinä voita mitään..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe