Palstalaisen naisen kanssa yö teltassa

Anonyymi-ap

Patikointia 10 kilometriä, pystytetään leiri telttoineen, nukutaan yö.
Kenen naisen kanssa palstan miehet lähtisivät tuollaiselle retkelle?

Perustelut.

Itse valitsisin x-linerin, hyväkuntoinen nainen, osaisi motivoida askellusta viiltävine kommentteineen. "Vätys, älä väsähdä" tyyliin.

AV

107

1823

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

AV:lla on repun sivutaskussa öljypullo, linjerillä eXtra-tehokasta ötökkäsuihketta. Yön pimeimpinä tunteina käydään hurjat taistelut, yön pimeimpinä tunteina nähdään kumpi voittaa, tuoksullaan huumaava luontaistuoteöljy vai kemikaaleja kihisevä ympäristömyrkky?

No joo, enpäs osaa sanoa kuka palstanaisista olisi riittävän nopea askeltaja jotta pääsisi minun kävelyrytmiä liki? se vaan kun tuossa 10km matkalla ehtisi riita puhjeta moneen kertaan siitä että menen liian nopeasti ja minulle on hankalaa hidastaa omaa kävelyrytmiä koko ajan niin sille toiselle olisi sovittava että saa mennä omaan tahtiin ja sitten pysähtyä välillä odottelemaan. Se odottaminen ei olisi ongelma mutta se että jos joutuu jokaisella askeleella tietoisesti hidastamaan omaa kulkemista on tympeää.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Kuinka nopeasti kävelet metsässä ja tiellä, esim. pururadalla?

Parhaimmillani pääsen hyvillä poluilla ja teillä reilun 7 km/tunti vauhtiin. Joskus helpolla maastoprofiililla lähemmäs 8 km. Metsässä 4 km/h päivärepun kanssa, tosin maasto tietysti vaikuttaa ihan hurjasti nopeuteen. Tutuilla poluilla menee vauhdikkaasti. Enkä mä edes ole nopeimpia kävelijöitä, mutt silti suurin osa jää jälkeen. Käynkin mieluummin ihan yksinäni maastoissa, saa painaa omaan tahtiin.

Metsässä kulkemisessa voi olla sitten ihmisille muutakin ideaa kuin pelkkä vauhdin pitäminen. Noista täytyy aina sopia etukäteen jos jonkun raahaa mukaansa.

Entäs kun rinkka painaa sen parikymmentä kiloa, jaksatko ihan oikeasti tarpoa reippaasti puoli päivää?

Käyn muuten päiväretkilläkin täytetyn repun kanssa. Juomapulloilla saa helposti lisäpainoa.

Olis mulla painoliivikin, mutta en mä ole sitä halunnut mettäretkille ottaa.

Heh, tulin just puntilta 💪 niin on vielä vähän elvistelyt päällä 😄 Kohta tasaantuu... 😁

xLiner

• Tuokin on hyvä tietää olen hidas joten ainakin hipahdin pois tästä listasi enkä ollen häiritse sinua hitaudella. Lasten kanssa askelee eivät ole rivakoita.😅

Olen joskus sanonut jotka on ihmisiä henkistä kiusaa tekevät on sellainen asia jonka ystävät ei ole minun lähelle enää pääse joten joudun av kohdalla kyllä perumaan puheita. Ei ole ihminen minun makuuni enää.

Kyllä se turvallisuus perustuu myös mitä ihmisiä joudun sietämään lähelläni mielummin yksin kuin jatkuvan kiusan kohde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka nopeasti kävelet metsässä ja tiellä, esim. pururadalla?

Parhaimmillani pääsen hyvillä poluilla ja teillä reilun 7 km/tunti vauhtiin. Joskus helpolla maastoprofiililla lähemmäs 8 km. Metsässä 4 km/h päivärepun kanssa, tosin maasto tietysti vaikuttaa ihan hurjasti nopeuteen. Tutuilla poluilla menee vauhdikkaasti. Enkä mä edes ole nopeimpia kävelijöitä, mutt silti suurin osa jää jälkeen. Käynkin mieluummin ihan yksinäni maastoissa, saa painaa omaan tahtiin.

Metsässä kulkemisessa voi olla sitten ihmisille muutakin ideaa kuin pelkkä vauhdin pitäminen. Noista täytyy aina sopia etukäteen jos jonkun raahaa mukaansa.

Entäs kun rinkka painaa sen parikymmentä kiloa, jaksatko ihan oikeasti tarpoa reippaasti puoli päivää?

Käyn muuten päiväretkilläkin täytetyn repun kanssa. Juomapulloilla saa helposti lisäpainoa.

Olis mulla painoliivikin, mutta en mä ole sitä halunnut mettäretkille ottaa.

Heh, tulin just puntilta 💪 niin on vielä vähän elvistelyt päällä 😄 Kohta tasaantuu... 😁

xLiner

Tuo on ihan hyvä, aika passeli vauhti. Muistelisin että kun teininä oli semmoinen 7,5km kotoa kylille sen käveli jonkin verran alle tuntiin. Myöhemmin en ole aikaa ottanut mutta useimmat jäävät jälkeen, oikeastaan kukaan ei normaalikävelyssä ohita ainakaan mutta joo, ehkä kelpaisit, voisit sitten kantaa minut jos väsähdän :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on ihan hyvä, aika passeli vauhti. Muistelisin että kun teininä oli semmoinen 7,5km kotoa kylille sen käveli jonkin verran alle tuntiin. Myöhemmin en ole aikaa ottanut mutta useimmat jäävät jälkeen, oikeastaan kukaan ei normaalikävelyssä ohita ainakaan mutta joo, ehkä kelpaisit, voisit sitten kantaa minut jos väsähdän :D

-harmiseikirj-

Oletkos muuten koskaan konostellut, ihan siis kilpakävelytyyliin? Sillä tyylillä pääsee kans lujaa 😀

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Mutta joo, metsässä kävely on ihan yksi mun lempitouhuistani. Sitten kun omat jalat ei enää kanna, täytyy tyytyä haaveilemaan. Miltä metsä tuoksuu, miltä kuulostaa, miltä maa tuntuu missäkin jalkojen alla jne... Luulen että mulla on kattava tallennus muistoissa vanhuuden ja sairauden varalle.

Juuri nyt on vuoden parhaat metsäkelit!

xLiner

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Tuokin on hyvä tietää olen hidas joten ainakin hipahdin pois tästä listasi enkä ollen häiritse sinua hitaudella. Lasten kanssa askelee eivät ole rivakoita.😅

Olen joskus sanonut jotka on ihmisiä henkistä kiusaa tekevät on sellainen asia jonka ystävät ei ole minun lähelle enää pääse joten joudun av kohdalla kyllä perumaan puheita. Ei ole ihminen minun makuuni enää.

Kyllä se turvallisuus perustuu myös mitä ihmisiä joudun sietämään lähelläni mielummin yksin kuin jatkuvan kiusan kohde.

Ei hitaus haittaa jos hyväksyy minun nopeamman etenemisen pätkillä. Minusta on ihan ok että pysähdyn sitten aina välillä odottamaan kun hitaampi tulee omaan tahtiinsa, saanhan siinä sitten itsekin aina hengäghdystaukoa eikä minusta tuollaisessa tarvitse mitään kiirettä pitää,hitaammankin tulijan pitää saada puhallustaukonsa, mutta se mikä on hankalaa minulle on väkisin hidastaa luontaista askeltamista koko ajan toisen tahtiin sovittamalla. Sekin sopii että hitaampi menee edellä ja minä sitten pysähtelen katselemaan aina välillä ja rykäisen sitten välin kiinni.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei hitaus haittaa jos hyväksyy minun nopeamman etenemisen pätkillä. Minusta on ihan ok että pysähdyn sitten aina välillä odottamaan kun hitaampi tulee omaan tahtiinsa, saanhan siinä sitten itsekin aina hengäghdystaukoa eikä minusta tuollaisessa tarvitse mitään kiirettä pitää,hitaammankin tulijan pitää saada puhallustaukonsa, mutta se mikä on hankalaa minulle on väkisin hidastaa luontaista askeltamista koko ajan toisen tahtiin sovittamalla. Sekin sopii että hitaampi menee edellä ja minä sitten pysähtelen katselemaan aina välillä ja rykäisen sitten välin kiinni.

-harmiseikirj-

Kävele suoraan kohti itärajaa omiesi joukkoon.

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Hyvä. X-liner ottaa sinut miehen kantoon, voitte mennä loppu matka huimaan vauhtia taidan jättää sen päivän/ yö haaveilun kokonaan kanssasi hyvä vaan sori siitä kirjaimellisesti et ole sopiva ehdokas. Perun kokonaan puheen asian suhteen.🥰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletkos muuten koskaan konostellut, ihan siis kilpakävelytyyliin? Sillä tyylillä pääsee kans lujaa 😀

xLiner

Kerran vähän sentyyppisesti alkoi yksi toinen pitkä kaveri koettamaan helteessä, tultiin sitten yhtä matkaa, perillä se totesi että nyt hän tietää miltä tuntuu pitkän matkan hiihdon maalissa, minä en myöntänyt mitään, vain hymyilin :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta joo, metsässä kävely on ihan yksi mun lempitouhuistani. Sitten kun omat jalat ei enää kanna, täytyy tyytyä haaveilemaan. Miltä metsä tuoksuu, miltä kuulostaa, miltä maa tuntuu missäkin jalkojen alla jne... Luulen että mulla on kattava tallennus muistoissa vanhuuden ja sairauden varalle.

Juuri nyt on vuoden parhaat metsäkelit!

xLiner

Kannattaa nyt fiilistellä ja kerätä muistoja vaikka voi sitä olla ihan tyytyväinen myöhemminkin, tuohon oli linkki facessa:

https://www.paivanlehti.fi/vakivahvan-metsuri-jaakon-viimeinen-savotta-katkesi-sairauskohtaukseen-unelmissa-on-tehda-viela-kopallinen-polttopuita/

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Eih noup en suostu enää matkaamaan heitin jo edellisessä romukoppaa en huoli vieläkään ihmisiä joiden ystävät ei sovin minun lähelleni. Mmnö valitsen henkilö enkä pidä turvallisena henkilöitä jotka hamuaa vain kipua tuottaa haamuavat ystäväkseen mielumin yksin kuin parvessa.
        Kaapinpaikka opetti tämän kun hän antoi vaan hakata minut henkisesti ja turvautui ingroomaa sanoa. Ei siperian opetuksia enkä lähde tähän haetaan joukko henkilöitä tukemaan omia päätöksiä kun olen erimieltä tämän opetti ihan mieheni juoksemassa puhumassa minun asiosta sukulaisille millä sitten juorut levisi hurjimpana hyvä kun en istu vankilassa niiden valheiden kera ja syyttelyitä kuin isäni sydänkohtauksen aiheutin vain riitelemällä mieheni kanssa syytöksiä.

Eli ei kiitos minulle ystäviä jotka hakevat vain joukon ystäviä minua kiusatakseen . Kyllä pysyn erossa mieluusti.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18069364/tunneyhteys-ja-mita-se-sinulle-merkitsee#comment-123908812

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eih noup en suostu enää matkaamaan heitin jo edellisessä romukoppaa en huoli vieläkään ihmisiä joiden ystävät ei sovin minun lähelleni. Mmnö valitsen henkilö enkä pidä turvallisena henkilöitä jotka hamuaa vain kipua tuottaa haamuavat ystäväkseen mielumin yksin kuin parvessa.
        Kaapinpaikka opetti tämän kun hän antoi vaan hakata minut henkisesti ja turvautui ingroomaa sanoa. Ei siperian opetuksia enkä lähde tähän haetaan joukko henkilöitä tukemaan omia päätöksiä kun olen erimieltä tämän opetti ihan mieheni juoksemassa puhumassa minun asiosta sukulaisille millä sitten juorut levisi hurjimpana hyvä kun en istu vankilassa niiden valheiden kera ja syyttelyitä kuin isäni sydänkohtauksen aiheutin vain riitelemällä mieheni kanssa syytöksiä.

Eli ei kiitos minulle ystäviä jotka hakevat vain joukon ystäviä minua kiusatakseen . Kyllä pysyn erossa mieluusti.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18069364/tunneyhteys-ja-mita-se-sinulle-merkitsee#comment-123908812

miten vaan vaikka täällä palstalla nyt ei sillä tavalla varsinaisesti ihmiset ole ystäviä, ennemminkin ikäänkuin tuttavia ja minä nyt en ainakaan halua osallistua teidän palstanaisten keskinäisiin kähinöihin. Ei kuulu minulle teidän väliset asiat ollenkaan enkä minä ala miettimään miten kenellekin vastaan toisten välisten henkilökemioiden vuoksi.

Eihän tuo mukavaa ole jos juorutaan, joskus sellaisetkin jotka välittää ja haluaa auttaa voivat tehdä ihan vahingossa hallaa kertomalla jotain ja sitten kun toiset kertoo eteenpäin ja lisäävät mausteitaan ne menee ihan mahdottomiksi ne jutut, ei kai sille mitään voi kun ihmiset ovat sellaisia kuin ovat.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten vaan vaikka täällä palstalla nyt ei sillä tavalla varsinaisesti ihmiset ole ystäviä, ennemminkin ikäänkuin tuttavia ja minä nyt en ainakaan halua osallistua teidän palstanaisten keskinäisiin kähinöihin. Ei kuulu minulle teidän väliset asiat ollenkaan enkä minä ala miettimään miten kenellekin vastaan toisten välisten henkilökemioiden vuoksi.

Eihän tuo mukavaa ole jos juorutaan, joskus sellaisetkin jotka välittää ja haluaa auttaa voivat tehdä ihan vahingossa hallaa kertomalla jotain ja sitten kun toiset kertoo eteenpäin ja lisäävät mausteitaan ne menee ihan mahdottomiksi ne jutut, ei kai sille mitään voi kun ihmiset ovat sellaisia kuin ovat.

-harmiseikirj-

Hyvä kun sanoit valtikselle suoraan etteivät hänen kinastelunsa kiinnosta. Mitä olen palstaa viimeaikoina seurannut, olen sitä mieltä että valtis pyrkii joka käänteessä nuolemaan harmiksen persusta. Motivaatiosta ei kyllä ole hajua, koska valtis on kuitenkin omien sanojensa mukaan varattu.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kun sanoit valtikselle suoraan etteivät hänen kinastelunsa kiinnosta. Mitä olen palstaa viimeaikoina seurannut, olen sitä mieltä että valtis pyrkii joka käänteessä nuolemaan harmiksen persusta. Motivaatiosta ei kyllä ole hajua, koska valtis on kuitenkin omien sanojensa mukaan varattu.

se että olemme kanssa samaa mieltä ei ole nuoleskelua, enkä halua hänen kanssaan mihinkään huomiomme varsinkin kertomisensa sitä kiinnosta edes miten minua kohdeltaisiin.

Sellainen ei ole minulle turvallinen ihminen.
        Tämäkin oli ei nuoleskelua vaan mielipide. Tykkään turvallisista ihmisistä hän ei ole sitä minulle. Minulla on ihan oma mies, mitä muotoilen omakseni.

• Anonyymi kirjoitti:

Motivaationsa hän kertoo suoraa
        ” varsinaisesti ihmiset ole ystäviä” mikä taas oli minun motivaatio vain ystävänä ja näkeehän sen minun vastauksestanikin
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18071872/palstalaisen-miehen-kanssa-yo-teltassa#comment-123922633

• Anonyymi kirjoitti:

Harmaaritari on oikeasti ei missään nimessä lähde varatun kanssa hänen voi lukea hänen nimerkkinsä alla sen vuoksi tiedän ettei koskisi minuun pitkälläkäån tikulla hänen ihanne nainen en ole. En kokkaa(mies kokkaa)-, en käytä 50-70luvun vaatteita tai hoida vain kotia nykypäivänä sen tekevät koneet ja eikä minusta edes siihen. Selkäni tai ristiluuni takia. En ole mailis olen vain joka huolehtii muista oman terveyden kustannuksella. Enkä tarvitse siihen ihmisiä haukkumaan kuinka helvetin paska olen kun en tuo ruokaa perheelleni työlläni kun eivät edes pärjää ilman minua.

• Anonyymi

10 km menee vielä kevyesti hölkäten vaikka reppuselässä, kunhan ei tarvitse sitä äijänkörilästä kantaa. 20-30kg, oikein painotettu (pakattu) selkäreppu, kunnon viilokkeila, kulkeutuu mukana melkein huomaamattomasti. Telttaa mä en tarvitse, mulla on tuulen ja sateen pitävä viitta, sekä lierihattu hyttysverkolla varustettu. Tiedän muutaman hyvän leiripaikankin laavulla ja nuotiopaikalla varustetun. Tosin eivät ole Etelä-Suomessa ja Lappiin asti en taatusti hölkkäämällä lähde, matkaa mitatataan sadoissa kilometreissä.

Käsivarren Lapin erämaassa on pieniä järviä autiotupineen, löytyy sieltä myös muutama laavu, jotka on tarkoitettu lähinnä lepo- ja ruokailupaikoiksi. Kalastus tarvikkeet mukaan, niin vähintään tammukoita/rautua on nuotiokalana illalliseksi. Samalla voi keittää pussillisen tai pari nuudeleita, kun muutenkin kahvivettä keittää. Nuudelit kippoon ja kiehuvaa vettä päälle, muutamassa minuutissa kypsyvät hautuumalla ja loppu vedestä sitt nuotiokahvit, jälkkäriksi!

Alkaa vaan olla jo liian kylmät yöt; pakkasen puolella jo Lapissa kaikki yöt uskoakseni.
        Niin kyllä mä ainakin jätän sovinnolla, kaiken karvaiset yöpymiset muualla kuin autiotuvissa väliin ja niihin maisemiin tähän aikaan vuodesta mä vaadin jo helikopteri kyydityksen ja valmiiksi sovitun noutopäivän!

(Kyyditys vaikkapa rajavartiolaitokselta, joka muutenkin siellä päin vartiolentojaan tekevät, työkseen!) Muutamat suvun miehistämme palvelevat rajavartioina, maalla ja merellä.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Aijaa vai ei ihmiset oo täällä ystäviä kyllä mä ainakin oon saanu useemmankin todella hyvän ystävän kenen kanssa oon ollu muutenkin yhteydessä kuin täällä ja nähnyt irl:kin.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Ystävällinen, kohtelias ja mukava käytös ja se että nyt sattuu asiasta olemaan jostain samaa mieltä ei ole mitään nuoleskelua eikä mielistelyä joillain ihmisillä on tästä joku ihan älyttömän typerä hathakäsitys. Johtuuko se sitten siitä että kyseisenlainen käytös on heille niin outoa eivätkä oo tottuneet siihen että niin useimmat ihmiset käyttäytyy.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Aijaa vai ei ihmiset oo täällä ystäviä kyllä mä ainakin oon saanu useemmankin todella hyvän ystävän kenen kanssa oon ollu muutenkin yhteydessä kuin täällä ja nähnyt irl:kin.🙂.

Nyt vähän pelisilmää Mikkojuhan... 😶

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt vähän pelisilmää Mikkojuhan... 😶

xLiner

Ai niinkuin missä mielessä. Mulla vaan pisti pahasti silmään toi että ei ihmiset muka olis oikeesti ystäviä täällä kun ei se pidä paikkaansa vaikka voihan jotkut niinkin asian kokea.🙂.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa nyt fiilistellä ja kerätä muistoja vaikka voi sitä olla ihan tyytyväinen myöhemminkin, tuohon oli linkki facessa:

https://www.paivanlehti.fi/vakivahvan-metsuri-jaakon-viimeinen-savotta-katkesi-sairauskohtaukseen-unelmissa-on-tehda-viela-kopallinen-polttopuita/

-harmiseikirj-

Luin tuon jutun metsuri-Jaakosta. Oli ollut diabetestä. Kuvassa näyttivät posket tarpeettoman pulleilta. Vanhemmilla hyväkuntoisilla ei posket yleensä pullota. Saati että olisi alkuakaan kaksoisleuasta... No niin, te järki-ihmiset kyllä ymmärrätte mistä on kysymys ja mitä pitäisi kenties omalla kohdalla tehdä....

• Pirpana on lenkkeillyt ahkerasti, niin 10 km patikointi sujuisi varmaan helposti. Teltassakin varmaan löytyisi mukavaa yhteistä puuhaa

• Njääh.. mun tasapainoaistilla ei pahemmin patikoida.. tarvii olla asfalttia ja kunnon päivänvalo. Tosin mun lenkin pituus on n. 6km ja se riittää vallan mainiosti.

Se miksi edes kuvittelisin vaivautuvani, olisi se yö kanssasi teltassa.. ehkäpä tuplapussissa voisi olla mukavaa..

Mut njääh.. valitsen kuitenkin mieluummin vaikka rauhallisen samoilun metsässä ja siitä sitten sänkyyn. Tai toisinpäin.

Patikointi ei ole mun juttuni. Ei nappaa, ei innosta.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Njääh.. mun tasapainoaistilla ei pahemmin patikoida.. tarvii olla asfalttia ja kunnon päivänvalo. Tosin mun lenkin pituus on n. 6km ja se riittää vallan mainiosti.

Se miksi edes kuvittelisin vaivautuvani, olisi se yö kanssasi teltassa.. ehkäpä tuplapussissa voisi olla mukavaa..

Mut njääh.. valitsen kuitenkin mieluummin vaikka rauhallisen samoilun metsässä ja siitä sitten sänkyyn. Tai toisinpäin.

Patikointi ei ole mun juttuni. Ei nappaa, ei innosta.

Itseasiassa minulla ois samoiluehdotus seuraaville treffeille, otan myöhemmin yhteyttä

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Mullakin ois elämysehdotus teille näin sivusta, voi olla tosi hauska tai sitten katastrofi :D Tadaa, tuommosen tuplariippumaton kun hommaat:

https://maatilamatkailuilomaki.fi/fi_FI/majoitus/riippumatto-erikoismajoitus

-harmiseikirj-

Ihan hyvä mutta turhan kaukana

• pujotteIija kirjoitti:

Itseasiassa minulla ois samoiluehdotus seuraaville treffeille, otan myöhemmin yhteyttä

Vai niin.. samoiluehdotus otetaan vastaan.. mitä iloisemmin mielin.

• Anonyymi

Ihan umpimetsäänkö ajattelit mennä patikoimaan, jos 10 km on susta iso päivärupeama?

• Anonyymi

Öljypullo-setämiehen kanssa teltassa. Hrrr.. ei kiitos.

• Anonyymi

Menisin pikkupirpanan reppuselässä. Kyllä hän jaksaisi 188cm ukkoa kantaa moisen matkan.

>simiti<

• Äläs, äläs kuule nyt..
        Minäkö rupeaisin kantamaan moista äijänrötkylettä. Ei tuu kauppoja.

• Anonyymi

Hah, lasket sen varaan että kannan sut takas kun väsähdät! Ei kuule...

xLiner

• Anonyymi

10 km on aika kesy matka, jos aikoo yöksikin jäädä. Sanotaan 20 kilsaa 20 kg repun kanssa kuulostaa jo hyvältä.

xLiner

• Anonyymi

Miten olisi 100 kiloinen äijänvätys reppuselässä? Toki mukana olisi myös 70Kg tölkkilihapullia.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten olisi 100 kiloinen äijänvätys reppuselässä? Toki mukana olisi myös 70Kg tölkkilihapullia.

>simiti<

Eeeh... Tölkkilihapullilla voit lahjoa susia sillä aikaa kun pelastushenkilökunta ehtii paikalle.

xLiner

• Anonyymi

No samaa tossa yllä mäkin ihmettelin, että mikä matka 10 kilometriä muka on. Kymmenen aamupuolella, sitten vähän tankkausta ja toinen kymmenen iltapuolella. Toi on sellanen normimatka patikoidessa. Tietenkin eri juttu, jos jossa umpikorvessa paarustaa tai jängällä rämpii.

• Anonyymi

Kuule ole ihan rauhassa , AV vaan veetuilee 😂

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Eihän tuo ole kyseinen asia on hyvin positiivinen asia AV kova kuntoinen ja hänet tuntien ihan tosissaan.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Henkisen kiusaamisesi vuosien ajan minua minä saa valita ihan ystäväni, en valitse sinun ystäviä ole rauhassa, heitän romukoppaan heti minulla on myös omani valintani oppia mitä kaltaisesi ihmiset ovat eivät opi kuin näkyi vastausesta, eivät ole lähelleni soveliaita.

Minulla on ihan tarpeeksi huolia kestää muiden traumoja enkä huoli lisätraumojen teettäjiä lähelleni. Minä osaan tulkita ihan hyvin henkilöitä tarpeeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

En veetuile, olin ihan tosissani:)

AV

• Anonyymi

"...täytys vähintään lenkkeillä 20km

• Ainut mikä vaikuttaa lopulta varmaan vaihtoehtoisestivain lähtisin , en huoli henkilöitä, jotka
      Huitale,X-liner ja Trollikka ja disse oli vielä yksi mutta en muista nimeltä kun anonyyminä kirjoittaa vain nimen ystäviä, eli näiden henkilöiden kanssa en lähde tai niiden ystävien. 🧐 eli niiden kavereita palstakamun , en AV, enkä harmiksen. oliko nyt muitakin ketkä tietääke niiden kavereita ystäviä nyt on jotka nauttivat niiden seurasta ja lähtisivät niiden kanssa jonnekkin.
      Ei kiitos minulle niitä arvostelemaan ja heidän mukaan elämääni voi kritisoida kun ole kirjoittanut tänne vaikeuksistani.

• Loput saaneet lähteä todenäköisesti kanssani retkelle. Minulle ehdoton ei, henkisen väkivallan harjoittamat kaverit. Eli en lähde väkivallan harjoittelijoiden tai niiden hyväksymisien. mikkojuhan on varmaan yksi joka on oikeasti edes puolustanut todellisuudessa varmaan sen turvallisempaa ihmistä. loput vain hyväksyntäni rajalla enkä halua ihmistä joka kumartelee henkilöitä jotka henkistä väkivaltaa tai toimii julmasti. Kyseiset ihmiset johdossa on mitä kauheimpia kuin esim salminen.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008889247.html

Syytetään esim aivoinfrakteista liikkumattomia ihmisiä
        https://yle.fi/a/74-20022554

Mutta esim korona aiheuttaa

– Sekä koronan että influenssan sairastaminen voi aiheuttaa sydän- ja aivoinfarktiriskin kasvamista, Ruotsalainen sanoo.

Rokotuksilla ehkäistään näiden lisäksi sairaalahoitoon joutumista ja kuolemia, hän jatkaa.

– Riskiryhmäläisille suosittelen myös jälleen yleisissä tiloissa maskin käyttöä ja yleisesti käsidesiä.

Vanhat pandemian aikaiset suojautumiskeinot ovat tarpeen senkin vuoksi, että koronan lisäksi saattaa pian riehua kaksi muutakin hengitystieinfektiota.

– Odotamme, että loppusyksystä alkaa triplaepidemia, joka tarkoittaa koronan rinnalla influenssaa ja RS-virusepidemiaa, Ruotsalainen kertoo.”

https://yle.fi/a/74-20057115

Näiden ihmisten peittely tai edes niiden kanssa pientaroiminen on minusta kertonee ainakin enemmän..

Kyllä minä en tule tukemaan tätä ollenkaan.
        Salminen varmasti iloinen teidän tuesta olkaa liikunnallisempia ettette kuole infraktiin koronasta.

• Nyt muistan sheena oli mitä en muistanut ja tuo anonyymi mikä todenöisesti on esim noista joku, joka käy aina minusta jotain pettäjää vääntämässä . Se oli myös minulle rittää näiden ihmisten haukkumiset esim kotiäitiyttäni kohtaan heidän mielestä on lupa repiä minua henkisesti rikki. Ihan kun kotona ei olisi ihan tarpeeksi pitää toista onnellisena ja iloisena.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Nyt muistan sheena oli mitä en muistanut ja tuo anonyymi mikä todenöisesti on esim noista joku, joka käy aina minusta jotain pettäjää vääntämässä . Se oli myös minulle rittää näiden ihmisten haukkumiset esim kotiäitiyttäni kohtaan heidän mielestä on lupa repiä minua henkisesti rikki. Ihan kun kotona ei olisi ihan tarpeeksi pitää toista onnellisena ja iloisena.

Älä jaksa aina parkua! Nytkin sä olet luetellut ainakin 10 ihmistä, joiden kaveri sä ett tahdo olla! Ole olematta jos sua loukkaa se ett ollaan erimieltä asioista sun kanssasi.
        Ei aina mutt usein! Kuten siitäkin ett karkoitit oman äitisi (oman kertomasi mukaan), kun hän ei suostunut käyttämään hengityssuojainta teillä sisällä tehdessään sulle kodinhoidollisia töitä. Koko perheesi olit pakottanut käyttämään niitä kotonakin.

Ei ihan terveeltä tuo pelkosi tunnu; eikä lapset saaneet tavata muita lapsia... jne. en jaksa ymmärtää, mutt onneksi mun ei tarvitsekaan. Minähän edustan pelkkää kiusaajaa sulle!
        Mutt älä nyt kuitenkaan viitsi jankuttaa ett kotiäitiyttäsikin negatiivisesti arvostellaan!

Valitan mutt mulla on hiton hyvä muisti; mä ainakin ohan neuvoin sua käymään selvittelemässä asiaa; siltä kantilta ett sulla on sellainen suuri lapsilauma hoidettavanasi, terveytesi on heikko. Nuoremmat lapsistasi ainakin tarvitsevat tarha- jollei seimipaikan!
        Tai vaihtoehtoisti kodinhoitajan kotiin; tekemään lastenhoidon ja kotityöt siinä sivussa. Taatusti tulee yhteiskunnalle halvemmaksi antaa sun itse hoitaa perheesi, eikä yrittää työllistää sua.
        Ihan omaa saamattomuuttasi, jos ett pysty asiaa Kelan toimistossa selväksi tekemään. Meillä on maahanmuuttaja taustaisiam joilla; jo 5 lapsen kanssa, ei ole mitään vaikeutta ole ollut saada rahallista tukea: äidin kotona ololle!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Älä jaksa aina parkua! Nytkin sä olet luetellut ainakin 10 ihmistä, joiden kaveri sä ett tahdo olla! Ole olematta jos sua loukkaa se ett ollaan erimieltä asioista sun kanssasi.
        Ei aina mutt usein! Kuten siitäkin ett karkoitit oman äitisi (oman kertomasi mukaan), kun hän ei suostunut käyttämään hengityssuojainta teillä sisällä tehdessään sulle kodinhoidollisia töitä. Koko perheesi olit pakottanut käyttämään niitä kotonakin.

Ei ihan terveeltä tuo pelkosi tunnu; eikä lapset saaneet tavata muita lapsia... jne. en jaksa ymmärtää, mutt onneksi mun ei tarvitsekaan. Minähän edustan pelkkää kiusaajaa sulle!
        Mutt älä nyt kuitenkaan viitsi jankuttaa ett kotiäitiyttäsikin negatiivisesti arvostellaan!

Valitan mutt mulla on hiton hyvä muisti; mä ainakin ohan neuvoin sua käymään selvittelemässä asiaa; siltä kantilta ett sulla on sellainen suuri lapsilauma hoidettavanasi, terveytesi on heikko. Nuoremmat lapsistasi ainakin tarvitsevat tarha- jollei seimipaikan!
        Tai vaihtoehtoisti kodinhoitajan kotiin; tekemään lastenhoidon ja kotityöt siinä sivussa. Taatusti tulee yhteiskunnalle halvemmaksi antaa sun itse hoitaa perheesi, eikä yrittää työllistää sua.
        Ihan omaa saamattomuuttasi, jos ett pysty asiaa Kelan toimistossa selväksi tekemään. Meillä on maahanmuuttaja taustaisiam joilla; jo 5 lapsen kanssa, ei ole mitään vaikeutta ole ollut saada rahallista tukea: äidin kotona ololle!
        trollikka

Haluatko oikeasti että ilmoitan sut poliisille?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Haluatko oikeasti että ilmoitan sut poliisille?

Kyllä; kiitos! Teeppä se ja ilmoita samalla myös itsesi. Katsotaan kumman pylly kestää merivettä. Sä olet viimeisen 4-5 vuoden aikana, käynyt sanallisesti yhden sun toisen palstalaisen kimppuun; vaikka minkälaisin syytöksin. Yksinkertaisesti sun kanssa ei saa olla erimieltä! Se on kriteeri; jolla sä syyttelet muita, mielipiteensä sanoneita.
        Ja korona aika vasta sinut oikein villitsi. Yks, sun toinen, palstalainen taatusti on kyllästynyt sun omahyväisyytesi.

Mä käyn välillä kiivaitakin keskusteluita Harmiksen kanssa; ollaan täysin erimielisiä politiikasta, jota Venäjä harjoittaa! Esim. Ukrainansota! Venäläiset hyökkäsi Ukrainan maaperälle jo toisen kerran! Ensimmäinen oli Krimin sota, jonka valloittivat sotimalla.
        Toisen sotaretkensä aloittuvat 24.02. 2022 ja se jatkuu yhä!
        Harniksen logiikan mukaan vika on ukrainalaisissa; kun eivät aloita rauhanneuvotteluita!

Ollaan toisiamme kuvainnollisesti potkittu kintuun, ja nimitelty; kuitenkin ollaan vielä ns. puheväleissä. Meillä on kummallakin omat vahvat mielipiteemme! Kuuluu näet keskustelu oikeuksien piiriin, demokraattisessa maassa.

Jokainen meistä erehtyy joskus! Nyt munsta toisinaan tuntuu ett olen viimevaaleissa äänestänyt väärin. Tällä hetkellä ainakin kuulostaa ett meillä on toivotoman näköalaton hallitus ja tekevät meistä vielä velkaorjia! Hyvinvointi alueiden uudistusten myötä.
        Koko paletti pitäisi nyt miettiä uudelleen, ja katsoa miten se olisi vielä koottavissa käyttökelpoiseksi. Tällä hetkellä se on täysi susi; ainakin vähävaraisille vanhuksille!

Mä jään mielenkiinnolla odottamaan, minkälaiseen ratkaisuun sä tällä kerralla päädyit; uhkailujesi kanssa? Monesko kerta muuten, kun jotakuta palstalaista uhkailet?
        Vuos takaperin voohotit erään toisen kimpussa ja ilmoitit monistaneesi hänen kaikki kirjoituksensa; viedäksesi ne poliisien tutkittavaksi. Et kuitenkaan ole julkaissut mihin lopputulokseen rikospoliisit ja syyttäjä päätyivät!

Palataan asiaan; jos tarvetta löytyy!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä; kiitos! Teeppä se ja ilmoita samalla myös itsesi. Katsotaan kumman pylly kestää merivettä. Sä olet viimeisen 4-5 vuoden aikana, käynyt sanallisesti yhden sun toisen palstalaisen kimppuun; vaikka minkälaisin syytöksin. Yksinkertaisesti sun kanssa ei saa olla erimieltä! Se on kriteeri; jolla sä syyttelet muita, mielipiteensä sanoneita.
        Ja korona aika vasta sinut oikein villitsi. Yks, sun toinen, palstalainen taatusti on kyllästynyt sun omahyväisyytesi.

Mä käyn välillä kiivaitakin keskusteluita Harmiksen kanssa; ollaan täysin erimielisiä politiikasta, jota Venäjä harjoittaa! Esim. Ukrainansota! Venäläiset hyökkäsi Ukrainan maaperälle jo toisen kerran! Ensimmäinen oli Krimin sota, jonka valloittivat sotimalla.
        Harniksen logiikan mukaan vika on ukrainalaisissa; kun eivät aloita rauhanneuvotteluita!

Ollaan toisiamme kuvainnollisesti potkittu kintuun, ja nimitelty; kuitenkin ollaan vielä ns. puheväleissä. Meillä on kummallakin omat vahvat mielipiteemme! Kuuluu näet keskustelu oikeuksien piiriin, demokraattisessa maassa.

Jokainen meistä erehtyy joskus! Nyt munsta toisinaan tuntuu ett olen viimevaaleissa äänestänyt väärin. Tällä hetkellä ainakin kuulostaa ett meillä on toivotoman näköalaton hallitus ja tekevät meistä vielä velkaorjia! Hyvinvointi alueiden uudistusten myötä.
        Koko paletti pitäisi nyt miettiä uudelleen, ja katsoa miten se olisi vielä koottavissa käyttökelpoiseksi. Tällä hetkellä se on täysi susi; ainakin vähävaraisille vanhuksille!

Mä jään mielenkiinnolla odottamaan, minkälaiseen ratkaisuun sä tällä kerralla päädyit; uhkailujesi kanssa? Monesko kerta muuten, kun jotakuta palstalaista uhkailet?
        Vuos takaperin voohotit erään toisen kimpussa ja ilmoitit monistaneesi hänen kaikki kirjoituksensa; viedäksesi ne poliisien tutkittavaksi. Et kuitenkaan ole julkaissut mihin lopputulokseen rikospoliisit ja syyttäjä päätyivät!

trollikka

Kuule minulla on ihan tarpeeksi tietoa sinusta. Minun ei ole tarvinnut koskaa tuollaista tehdä voivat tukia jokaisen viestini. Ei koskaan ole tarvetta ollut kunnialoukkata ja valehdella toisen elämästä.🤔

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Minäpä teen sen. Teen rikosilmoituksen.

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Lopputulos oli vähöiset näytöt jätti tutkimatta, nyt on enemmän. Jatkat niin kauan etten enää jaksa sen että olen lähetellyt koronasta hyvin paljon en ole täällä ollut olin twitterissä ja kotiopiskelussa. En käytä anonyymiä.

• valtakunta kirjoitti:

Lopputulos oli vähöiset näytöt jätti tutkimatta, nyt on enemmän. Jatkat niin kauan etten enää jaksa sen että olen lähetellyt koronasta hyvin paljon en ole täällä ollut olin twitterissä ja kotiopiskelussa. En käytä anonyymiä.

Tarkennan lapsien kotiopiskelu. Se oli raskasta koska pidin yhteyttä rehtoreihin opettajille joka viikko pistin kirjoituksen kotiopiskeluun lisää aikaa lapsille. En köytö anonyymiä. Kyllä sinö olet väärässä minä en katso tee siten miten kuvittelet. En edes hauku heitä vaan jätän ne pois lähipiiristä, minä en puhu muiden elämästä juuri tästä syystä.. mutta esim puolustinAV isyyttä koska on hyvä isukki.

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Kuin sanoin minun on syyni etten auta sinua ja se on tämä mitö jatkuvasti teet valehtelet elämästäni tähänkin.

• valtakunta kirjoitti:

Olisin löhettänyt loput mutta jätti tutkimatta. Yksinkertaista. Ehkä nyt voivat tutkia sen verta tuore tuokin nyt valehtelusi elämästäni. Jännö juttu ehkä opit jotain kun pääsen puhtain paperein tästä. Minö olen hyvö aina ja rauhan omainen sielu enkä edes sen vuoksi ryhdy mutta minun elämäni on raskas ja henkinen väkivaltaa minua kohtaa on kohtuutonta parinkymmen vuotta jo, jostain se on aloitettava.

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Muuten harmis ei potki henkisesti minua huomaatkon sen? Sinä potkit henkisesti minua mutta minä en potki sinua henkisesti.

• Anonyymi

Sellaisen, joka kitisemättä jaksaa kantaa minua, jos uuvun. Vähintään teltta ja tarvikkeet pitää kantaa, muuten jää retki tekemättä.

• Anonyymi

aåpstpöpo eli poliisi voi viedä turvallisempaan paikkaan sit3n niin nuo3najoswkus... nooh niin poliisi kuljettava5 johonkin juoppopukaqan selviämään muutamaksi tunnikszi, vaikka mistään rikoksziszta ei syytetä...

• Anonyymi

Mahtaako palstalla käydä yhtään sellaista naista joka lähtisi tuollaiseen reissuun? XLinerissa voisi olla sissiä.
      Mutta jos haluaa syödä hyvin, niin trollikka mukaan.
      Funis vois olla kanssa hyvä. Ampuisi vähän oravia ja trollikka keittelisi ne meille retkieväiksi.
      Xenankin saisi ehkä houkuteltua mukaan, jos lupaisi laittaa sille aina uuden madon koukkuun?

-keinovaginamies-

• Onnea niiden kanssa reitkeilyyn totuus metsässä vois laueta kun mustamaalailevat keskenään toisia. Toivottavasti Xena keksii muuta tekemistä kuin joutua noiden väkivallan alaiseksi uhriksi.

• Anonyymi

Ihan oikeesti, mä voisin muutaman kyyhkysen ampua ja Funis saisi keittää tai paistaa ne.
        Mä en oravaa syö edes kiljuvaan nälkään, se maistuu pihkalle!
        Olen nimittäin maistanut, kun koirille keitettiin oravan kropat, turkit otettiin talteen.
        ´
        Ulkoilutakin hupun reunukseen; oravannahasta turkis. Turkkuri parkitsi ja venytti nahat, äiti leikkasi ja ompeli käsin. Kyllä oli arveluita turkiksesta, ei oravannahkaa enää nykyään käytetä. Sodan jälkeen yhdellä jos toisellakin oli oravaturkis lakki tai kaulus, tai karitsan nahkainen.

Niin nuo ikäihmiset kertoo; mulla on ollut vain tuo yks hupullinen anorakki, oman äidin tekemä joskus 1998 muistaakseni. Kerran se yritettiin vohkiakin koulussa, mutt valvova opettaja huomasi asian ja otti mun anorakkoni pois varkaalta. Sen jälkeen mä sain viedä takkini luokkahuoneeseen, opettajien luvalla.
        trollikka

• Laitan kyllä madon ihan itse 💪, (kunhan se ei ole puolimetrinen.) - Eikä, sitäpaitsi, niin pitkää matoa kannata kokonaisena edes syöttää sinteille. 🙂

Kalan pois ottamisen voisi kalakaveri kyllä hoitaa, kiitos. Etenkin, jos se on yli 10 cm pitkä..👍

• 10km patikointia päivässä on melkoisen vähän, jollei kyseessä ole poikkeuksellisen vaikeakulkuinen maasto. Melkeinpä kuka tahansa siis pystyisi tuohon kunnon puolesta, mutta xliner takuulla olisi monessa mielessä pätevää seuraa. Ymmärtääkseni hän on oikein pystyvä nainen ja vaikka rakentaisi nukkumasuojan eväspuukon avulla.

• Anonyymi

ja sitten yön poimeydessä hiipii viereesi nukkumaan teltaasi haaveilija39

• Anonyymi

nyt julma elokuva tv:;ssä Doctor Sleep, mutta pidän tuosta eräästä näyttelijästä Rebecca Ferguson siltikin, syö kukkia mutta, oli myös sarjassa uudemmassa nimellä
      Silo, oli sarja, joka aikas hyvä ensimmäinen tuotanto.

Tuossa elokuvassa tosiaan Rebecca Ferguson näyttile aika ilkeää hahmoa,

• Olen katsonut tuon elokuvan Doctor sleep. Se on jatkoa Hohdon tarinalle ja siinä seurataan Hodossa ollutta poikaa aikuisena. Pääosaa näyttelee Ewan McGregor.

• Anonyymi

niin jos kutsuu jonkun murha-Teemun myös kylään jonkin haaveilijan ohella niin voi alkaa suorittamaa psaloittelu sitten heh

• Anonyymi

hyvin simppeliä, szimppelimpää kuin miehen pippeli joku mielenhallinta unissakin, mutta niin, en haluaisi opettaa tuollaisia juttuja koska syynä on se3llainen että; tulee jotain pahoja juttuja mieleen jos pystyy kontrolloimaan omia uniakin...

• Anonyymi

tuollainen hassua mutta kylmää jos menee telttoihin nukkumaan ja ihmisiä niiden sisällä nukkumassa ja jooh niin höpöttelee keskenään ja nukkuu...

• Anonyymi

tuolloin joku poliisi voisi käydä tarkistamassa että tämä on kyllä luvallista aluetta leiriytyä yöksi tszekkasimme vain että kaikki kunnossa...

• Anonyymi

voiai muodostua joku oikein halloween-yö jos jossain teltassa nukkumassa yötä ja varsinkin nythän myös kuu pimenee tulee myös kuunpimennyskin...

• Anonyymi

10 kilometrin takia en pakkaa edes rinkkaa. 20 kilsaa pitää vähintään olla matkan pituus.

• Anonyymi

niin huvitaisxiko mennä viettämään yö teltasssa jossa olisi sitten jotain palstan hahmotyttöjäkin sitten siellä samassa teltassa nukkumassa sitten...

• Vähän ihmettelen, niin kuin moni muukin, miksi 10km patikoinnille tarvitsee telttaa. Sen voi patikoifa. asvaltilla tai polkuja pitkin tai umpimetsässä vaikka päiväkävelynä. Ei taida edes eväitä tarvita mukaan, 😁 ellei sitten picnic ole se pääjutska reissulla. Metsässä viihdyn, ei 2-3h reissu ole paha vaan virkistävä. Varsinainen patikointireissu on tulevaisuuden wish-listalla odottamassa parempaa aikaa.

Maasto vaikutta toki kilometrimäärään. Kaupunkimetsän 10km ilman rinkkaa on todennäköisesti ihan eri rasti kuin sama matka vaikka tunturilla rämpien 15-20kg selässä, Katsoin ihan huvitseni minkälaisia matkoja vaellusreitit suosittelee ja vaikka Karhunkierros 80km oli suositeltu 3-8pv eli 10-26km/pv. Kymppi kyllä tuntuu todella vähältä. Kotoa löytyy 10km painoliivit, pitäisi varmaan käydä niillä kävelemässä ja testata miten kymppi sujuu. 😆

Itse mielummin yöpyisin eråmajoilla tai verkollisessa riippumatossa (tosin tunturilla ei välttämättä löydy riittävän isoja puita mihin riippukeinun saa kiinni).

Matkaseuraa en kovin paljon lähtisi spekuloimaan, koska tunnen vain kahta ihmistä täältä sillä tasolla, että tiedän että on kyseessä olisi täysjärkinen ihminen, jonka kanssa uskaltaisi lähteä kahdestaan reissuun (ensimmäinen kriteeri). Siis irl tunteminen tarvitaan ehdottomasti. Ihan kaikkien plastalaisten kanssa ei herneet pysyisi varmasti nenän ulkopuolella, luulenpa. 😂 Herneet nielussa ei ole kiva patikoida. 😂

Tuollainen reissu vaatii yhteistyökykyä, joustavuutta, empatiakykyä, positiivista mieltä ja kykyä molemmin puolen antaa ja ottaa omaa tilaa tarvittessa. Eikä se, että löytyy juteltavaa 3 pv olisi ollenkaan pahitteeksi, siis tietty aaltopituus oli toivottavaa . Lisäksi matkaseuran pitäisi itse olla motivoitunut matkan tekoon. Siis kombo on jo sellainen ettei toisilleen sopiva vaelluskumppaneita löydy ihan jokaisesta.

AV tuntien, aloituksen taka-ajatuksena ei ole vaellus vaan pikemminkin aamu- ja iltatoimet teltassa tai teltan ulkopuoella. Jos tämänkin näkökohdan ottaa huomioon spekulatiivisessä matkakumppanin valinnassa, tulee valintaan lisähaasteita, varmasti molemmin puolin. Sellaiseen reissuun pitäisi matkakumppani olla ensin molemminpuolin valittu ja hyväksi todettu. Sen jälkeen matkakumppanin valintaa ei tarvitse enää miettiä, se on ja sen pitäisi olla itsestään selvä juttu.

• Anonyymi

Kyllä kymmenen kilometriä on ihan hyvä matka metsäolosuhteissa, tuonne kerran rämmittiin veljen kanssa:

https://www.pohjankettu.fi/ivalojoen-kultala/

En kyllä muista oliko tuo lyhin mahdollinen 12km mutta oletetaan että oli niin kyllä siinä sai ihan tallustella. Hauska muisto siitä jäi kun sitten pölähdettiin sinne pihapiiriin siellä oli joku fransmanniporukka, ilmeisesti veneellä tulleena kun olivat ihan freesinä, niin siinä yksi hiton kaunis ranskatar tuumasi kaverilleen "oo la laa". Kyllähän se mielialaa piristi kun itsestä tuntui että ei todellakaan olla edustavimmillaan kun hellekelissä paarustettiin hikisinä sinne.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Vai niin, vai sellaista ajattelit.

10 kilometriä on hyvä matka jos haluaa nautiskella luonnosta, ja tutustua matkaseuraan.
        Ei mene liian väsyneeksi ja voi leiriytymisen jälkeen vielä tutustua lähiympäristöönkin, vaikka kalastellen, tai katsellen muuten sävähdyttäviä näkymiä.

Aikaa toki on hyvä varata myös väliruokailuille ja nukkumiselle, jos sattuisi nukuttamaan.
        Ei kannata varata heti mitään "pystyisinkö" pakettia, rennosti ja nautiskellen ilman ennakkoluuloja. Ja ainahan voi ottaa siveysvyön matkaan jos matkaseura arveluttaisi, mutta jos ei toiseen luota, ei kannattaisi edes harkita lähtemistä.

Tuollainen retkeily kuuluu jo niille, jotka toisiinsa jo luottavat.
        Irti arjesta touhuilua.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 kilometriä on hyvä matka jos haluaa nautiskella luonnosta, ja tutustua matkaseuraan.
        Ei mene liian väsyneeksi ja voi leiriytymisen jälkeen vielä tutustua lähiympäristöönkin, vaikka kalastellen, tai katsellen muuten sävähdyttäviä näkymiä.

Aikaa toki on hyvä varata myös väliruokailuille ja nukkumiselle, jos sattuisi nukuttamaan.
        Ei kannata varata heti mitään "pystyisinkö" pakettia, rennosti ja nautiskellen ilman ennakkoluuloja. Ja ainahan voi ottaa siveysvyön matkaan jos matkaseura arveluttaisi, mutta jos ei toiseen luota, ei kannattaisi edes harkita lähtemistä.

Irti arjesta touhuilua.

AV

Palstanaisen kanssa retkeily ja patikointi, varmaan muukin lomailuksi tarkoitettu viihdyke olisi varmaan sitä että hampaat irvessä paahdetaan tuhatta ja sataa tavoitteista tinkimättä, päivämatka kävellen on vähintään 50km, autolla 500km, muilla vermeillä 5000km. Ei ole vaihtoehtoja, suorita suorita vaikka henkeä jo ahdistaa, palstanainen tarkkailee kykenetkö hengissä selviämään annetuista haasteista, jos selviät saat ehkä myönteisen ruksin vaatimuslistaan jos et päivän aikan ole möläyttänyt mitään tyhmää.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kymmenen kilometriä on ihan hyvä matka metsäolosuhteissa, tuonne kerran rämmittiin veljen kanssa:

En kyllä muista oliko tuo lyhin mahdollinen 12km mutta oletetaan että oli niin kyllä siinä sai ihan tallustella. Hauska muisto siitä jäi kun sitten pölähdettiin sinne pihapiiriin siellä oli joku fransmanniporukka, ilmeisesti veneellä tulleena kun olivat ihan freesinä, niin siinä yksi hiton kaunis ranskatar tuumasi kaverilleen "oo la laa". Kyllähän se mielialaa piristi kun itsestä tuntui että ei todellakaan olla edustavimmillaan kun hellekelissä paarustettiin hikisinä sinne.

-harmiseikirj-

Vau mikä paikka ja mitkä maisemat! Voin kuvitella, että silmä ja sielu lepää. Siinäpä haave toteutettavaksi.

Itse olen nuoruuden urheilutaustan takia sellainen, että kannan vinkumatta 3-4 tuntia 40kg laattoja tai lapioin puoli tonnia multaa. Ja saan pikemminkin kiksit mitä rankemmaksi liikunta menee. Näin siis vaikken olekaan mitenkään super- tai edes hyväkuntoinen (tosin vertaa kuntoa ehkä vähän eri asteikolla kuin normi keski-ikäinen).

Tosiaan maasto ja rinkka tekee osansa reissun rankkuudessa varmasti. Oliko tuo reitti merkitty? Pääsikö perillä uimaan? Peseytymismahdollisuus olisi pop.

• Anonyymi kirjoitti:

Palstanaisen kanssa retkeily ja patikointi, varmaan muukin lomailuksi tarkoitettu viihdyke olisi varmaan sitä että hampaat irvessä paahdetaan tuhatta ja sataa tavoitteista tinkimättä, päivämatka kävellen on vähintään 50km, autolla 500km, muilla vermeillä 5000km. Ei ole vaihtoehtoja, suorita suorita vaikka henkeä jo ahdistaa, palstanainen tarkkailee kykenetkö hengissä selviämään annetuista haasteista, jos selviät saat ehkä myönteisen ruksin vaatimuslistaan jos et päivän aikan ole möläyttänyt mitään tyhmää.

-harmiseikirj-

P.s. Tuo pehmeämpi harmis on paljon mukavampi kaveri kuin katkeran ja kitkerän sävyinen sivupersoona. Tai tiedä sitten kumpi on kumpi.

• Anonyymi kirjoitti:

Irti arjesta touhuilua.

AV

Luottaa voi vasta kun oikeasti tuntee. Intuitio täysjärkisyydestä ja luottamuksen arvoisuudesta on liian hatara pohja tuollaiselle reissulle varmaan useimmille meistä.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Luottaa voi vasta kun oikeasti tuntee. Intuitio täysjärkisyydestä ja luottamuksen arvoisuudesta on liian hatara pohja tuollaiselle reissulle varmaan useimmille meistä.

Hmm...siinä se ydin onkin, toista ei tule koskaan tuntemaan riittävän hyvin.
        Tuskin siihen tulisi edes mahdollisuutta. Fiktiona ajatus on mielenkiintoinen.

AV

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Vau mikä paikka ja mitkä maisemat! Voin kuvitella, että silmä ja sielu lepää. Siinäpä haave toteutettavaksi.

Itse olen nuoruuden urheilutaustan takia sellainen, että kannan vinkumatta 3-4 tuntia 40kg laattoja tai lapioin puoli tonnia multaa. Ja saan pikemminkin kiksit mitä rankemmaksi liikunta menee. Näin siis vaikken olekaan mitenkään super- tai edes hyväkuntoinen (tosin vertaa kuntoa ehkä vähän eri asteikolla kuin normi keski-ikäinen).

Tosiaan maasto ja rinkka tekee osansa reissun rankkuudessa varmasti. Oliko tuo reitti merkitty? Pääsikö perillä uimaan? Peseytymismahdollisuus olisi pop.

On hieno paikka juu, jos lapissa käyt ja haluat vähän nähdä vaivaa, tai laittaa rahaa venekyytiin tuo on kyllä ihan näkemisen arvoinen, tuntee ikäänkuin vanhojen kultamaiden historian havinan siellä. Reitti on hyvin merkitty että ei siinä eksymään taida kovin helposti päästä, sieltä poluilta kyllä muistakseni lähtee sitten semmoisia sivuhaarojakin mutta ei me ainakaan missään kohtaa väärään menty. Siinä kultalan kohdalla Ivalojoki taisi mennä niin kuohuvana ettei siinä kyllä uimaan oikein voi mennä, mutta siellä reitin varrella on myös vesistössä rauhallisempaakin virtausta niin että voinee pulahtaakin halutessaan mutta vesi voi olla sitten aika matalaa niissä seesteisemmissä paikoissa.

Tuolla minkä jo linkkasin aiemmin

näytti joku kommentoivan että:

"Jäätiin yöksi autiotupaan, telttakin oli mukana vaan sinne mahtuikin hyvin. Meillä kesti molempina päivinä kuutisen tuntia reilujen taukojen kera. Kannattaa ehdottomasti yöpyä, sen verran rankka reissu vaikka onkin ”vain” 12km suuntaansa 🙂"

Pitänee ihan paikkansa kun muistelisin että kyllä mekin siinä ihan joku tunti käytettiin mennessä ja tullessa niin mukavin varmaan niin että yöpyy, hyttysmyrkkyä kannattaa olla mukana kun ei ne autiotuvat ei niitä juuri pidättele.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Näin Lapissa kasvaneena ja asuneena voin todeta, ettäon siellä sitten maastot kovasti vaikeutuneet. Onko ilmastonmuutos vaikuttanut. 10 kilometrin matka on lyhyt päivämatkaksi, jollei rämmi koko matkaa jängässä tai puuhaile jotain muuta matkalla. 1o kilometrin hillanpoimintalenkkiin saa hyvin kulutettua koko päivän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin Lapissa kasvaneena ja asuneena voin todeta, ettäon siellä sitten maastot kovasti vaikeutuneet. Onko ilmastonmuutos vaikuttanut. 10 kilometrin matka on lyhyt päivämatkaksi, jollei rämmi koko matkaa jängässä tai puuhaile jotain muuta matkalla. 1o kilometrin hillanpoimintalenkkiin saa hyvin kulutettua koko päivän.

Se on tietenkin sitten ihan oma lukunsa, jos tarkotuksella kiipeää vaikkapa tunturin huipulle. Siihen saa tietenkin kulutettua aikaa, mutta ei silloin kukaan täysijärkinen edes mittaa kilometrimäärää, vaan puhuu muista asioista. 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Hmm...siinä se ydin onkin, toista ei tule koskaan tuntemaan riittävän hyvin.
        Tuskin siihen tulisi edes mahdollisuutta. Fiktiona ajatus on mielenkiintoinen.

AV

On kaksi asiaa a) tuntea ihminen perinpohjin ja b) tuntea sillä tasolla, että tietää vähän miten toinen reagoi erilaisiin tilanteihin ja tietää että sama aaltopituus pelittää vähintään reissun ajan ja tietää, että toiseen voi luottaa. Oma reissukriteeriksi riittää hyvin jälkimmäinen taso.

Sen sijaan pelkkä palstatunteminen tai pikemminkin ”tunteminen” ei kerro ihmisestä juuri mitään. Itse vaikka olen oma arki-itseni, mutta kaikki ei ole. Palstalla voi näkyä vain persoonan yksi kulma kärjistetysti. Sen perusteella en vielä matkaa uskaltaisi varata. 😆

• Anonyymi kirjoitti:

On hieno paikka juu, jos lapissa käyt ja haluat vähän nähdä vaivaa, tai laittaa rahaa venekyytiin tuo on kyllä ihan näkemisen arvoinen, tuntee ikäänkuin vanhojen kultamaiden historian havinan siellä. Reitti on hyvin merkitty että ei siinä eksymään taida kovin helposti päästä, sieltä poluilta kyllä muistakseni lähtee sitten semmoisia sivuhaarojakin mutta ei me ainakaan missään kohtaa väärään menty. Siinä kultalan kohdalla Ivalojoki taisi mennä niin kuohuvana ettei siinä kyllä uimaan oikein voi mennä, mutta siellä reitin varrella on myös vesistössä rauhallisempaakin virtausta niin että voinee pulahtaakin halutessaan mutta vesi voi olla sitten aika matalaa niissä seesteisemmissä paikoissa.

Tuolla minkä jo linkkasin aiemmin

näytti joku kommentoivan että:

"Jäätiin yöksi autiotupaan, telttakin oli mukana vaan sinne mahtuikin hyvin. Meillä kesti molempina päivinä kuutisen tuntia reilujen taukojen kera. Kannattaa ehdottomasti yöpyä, sen verran rankka reissu vaikka onkin ”vain” 12km suuntaansa 🙂"

Pitänee ihan paikkansa kun muistelisin että kyllä mekin siinä ihan joku tunti käytettiin mennessä ja tullessa niin mukavin varmaan niin että yöpyy, hyttysmyrkkyä kannattaa olla mukana kun ei ne autiotuvat ei niitä juuri pidättele.

-harmiseikirj-

Olen joskus ollut EU-kokouksessa Ivalossa. Luonnon kauneus oli huikeaa. Oli talvi ja kova pakkanen. Yöllä oli ollut aivan uskomattomat revontulet, näin videolta. Lähdin itse illallisen ja yhden jälkeen nukkumaan. Oli virhe…. Porukka, joka riekkui 03-04 asti oli törmännyt revontuliin hotellille kävellessä.

Ehdottomasti pitää laittaa wish-listalle tuo paikka. Tuolla näkyy olevan myös 70km melontareitti. En kyllä katsonut onko reitti aloittelijakelpoinen. Luultavastl ei. Maalle olen ostanut Tandem-kajaakin, eli pitäs lomilla alkaa harjoittelemaan. Vaikka melon vartalon lihaksilla eikä pelkillä käsillä, silti harjoittelematta tiedän ettei kroppa 70km kestäisi. Nuorena tyttönä kävimme työporukalla 5-10km ohjattuja reissuja ja suoritimme melontakortin. Silloin ei tuntunut kropassa, nyt varmaan harjoittelematta tekisi tiukkaa. 😂

Ivalon huono puoli on, että tuonne pitäisi lentää, muuten koko aja kuluu pelkkään ajamiseen. Toisaalta lento ei kauan kestä eikä edes maksa maltaita kun varaa hyvissä ajoin.

• Anonyymi

Mjoo

Olen samaa mieltä siinä, että jonkun kympin takia ei tarvitse juuri pakkailla mitään mukaan, vaikka trippi olisi vertikaalinen haaste.

Mjam mjum

Kuitenkin on niin, että jos täysvarustus ei ole mukana, en astu edes askelta tieltä metsään.

Ja miksi näin?

No siksi että olen tottunut kulkemaan yksin. Ihmiset ympärillä ovat hidaste, rasite ja potentiaalinen katastrofikimppu, sekä väistämätön piste kaikenlaiselle debatille, kritiikille ja muulle sekavuudelle. Kun astuu pois tieltä, vastassa ovat niin valtavat voimat, että on parempi hoidella sellaiset itse ilman joutavaa lätinää, rupattelua ja hälinää. Lisäksi tässä nousee pintaan ihmisyyden kupla kuin suonsilmästä sen pinnalle sana: vastuu.

En jaksa välittää vastuusta siellä, missä on vastattava itsestään sen ensisijaisena määreenä.

Kun 50 km on taivallettu talvisäässä ja pimeys käy päälle kaikkialta, kylmä ja väsymys tehnyt tehtävänsä, niin ei siinä jumalauta aleta filosofoimaan tai väittelemään, esittämään mielipiteitä, vaan on vain tehtävä se mitä tulee tehdä, tai nämä mainitsemani voimat saavuttavat lämpimän sisimpäsi, ja vievät sinut mukanaan.

Jos jokin menee vikaan, niin se fiba tapahtui jo sillä tiellä, jolta astui luonnon armoille.

(hihitystä)

• Anonyymi

Avoimet paikat

Ihminen on laumaeläin. Kun tämän ihmisen ympäriltä poistetaan kaikki muut ihmiset, niin hän näkee maisemat, oman itsensä ja tilanteensa kristallinkirkkaana. Yhtään häiriötekijää ei ole. On vain se ja hän, joka taas tuntuu - toisinaan - olevan vain se ja sama.

Jos ihmisolento kokee olevansa osa maisemaa, hän on kotona.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avoimet paikat

Ihminen on laumaeläin. Kun tämän ihmisen ympäriltä poistetaan kaikki muut ihmiset, niin hän näkee maisemat, oman itsensä ja tilanteensa kristallinkirkkaana. Yhtään häiriötekijää ei ole. On vain se ja hän, joka taas tuntuu - toisinaan - olevan vain se ja sama.

Jos ihmisolento kokee olevansa osa maisemaa, hän on kotona.

(reps)

Tukalat tilanteet

Missä tämä kyseinen apinamme oli hukkua, oli hänen oma, henkilökohtainen piittaamattomuutensa tilanteessa, jonka arvioimiseen oltaisiin tarvittu palanen niistä resursseista, joita oltiin hukattu matkalla pisteeseen nolla.

Ketä syyttää, niin sitä kantaa.

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tukalat tilanteet

Missä tämä kyseinen apinamme oli hukkua, oli hänen oma, henkilökohtainen piittaamattomuutensa tilanteessa, jonka arvioimiseen oltaisiin tarvittu palanen niistä resursseista, joita oltiin hukattu matkalla pisteeseen nolla.

Ketä syyttää, niin sitä kantaa.

(naurua)

Mahtavin vihollinen

Elämän temmellyskenttä on monikasvoinen, moniulotteinen ja värikylläisyydessään harmaa kuin meri ja kukoistava kuin äänekäs viidakko. Nyttemmin on niin, että meret ovat täynnä muovipusseja ja puut kaadettu pihvilihan tieltä. Joten mitä tässä marisemaan.

Kuitenkin olen lukuisilla tutkimusretkillä nähnyt kasvot, jollaisia en tunnista.
        Olen nähnyt omat kasvoni, enkä pidä niistä.

Yhdestäkään.

Kun väsyneenä päättää oikaista, jättää tekemättä, tai vain tietoisesti unohtaa, tuhoutuu.

Nukkukaa hyvin ja syökää rusinoita.

(naurua)

• Anonyymi

"Kun 50 km on taivallettu talvisäässä ja pimeys käy päälle kaikkialta, kylmä ja väsymys tehnyt tehtävänsä, niin ei siinä jumalauta aleta filosofoimaan tai väittelemään, esittämään mielipiteitä, vaan on vain tehtävä se mitä tulee tehdä, tai nämä mainitsemani voimat saavuttavat lämpimän sisimpäsi, ja vievät sinut mukanaan."

Väsymys ei ole hyvää seuraa. Armeijassa oli pakkaspäivä, lunta maastossa lähes metri. Ilta pimeni, takana oli päivämarssi ahkioineen. Väsynyt ryhmä alkoi kaivaa lunta, siirtäen sitä sivummalle. Moni kommentoi ja kritisoi liikaakin. Kun teltanpohja oli saatu melkein teltanpystytystilaan, luutnantti komensi teltan paikan teltan verran toiseen paikkaan ja kysyi: Onko jolloin vielä energiaa kommentoida kriittiseen sävyyn, kyllä metsässä lunta riittää.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kun 50 km on taivallettu talvisäässä ja pimeys käy päälle kaikkialta, kylmä ja väsymys tehnyt tehtävänsä, niin ei siinä jumalauta aleta filosofoimaan tai väittelemään, esittämään mielipiteitä, vaan on vain tehtävä se mitä tulee tehdä, tai nämä mainitsemani voimat saavuttavat lämpimän sisimpäsi, ja vievät sinut mukanaan."

Väsymys ei ole hyvää seuraa. Armeijassa oli pakkaspäivä, lunta maastossa lähes metri. Ilta pimeni, takana oli päivämarssi ahkioineen. Väsynyt ryhmä alkoi kaivaa lunta, siirtäen sitä sivummalle. Moni kommentoi ja kritisoi liikaakin. Kun teltanpohja oli saatu melkein teltanpystytystilaan, luutnantti komensi teltan paikan teltan verran toiseen paikkaan ja kysyi: Onko jolloin vielä energiaa kommentoida kriittiseen sävyyn, kyllä metsässä lunta riittää.

AV

" Kun teltanpohja oli saatu melkein teltanpystytystilaan, luutnantti komensi teltan paikan teltan verran toiseen paikkaan ja kysyi: Onko jolloin vielä energiaa kommentoida kriittiseen sävyyn, kyllä metsässä lunta riittää."

Tuoko sitten oli sinun mielestä hyvää johtamista? Tositilanteessa jos siitä ei olisi seurauksia olisi ollut vain ollut oikeus ja kohtuus että joku olisi kajauttanut mulkkua kenttälapiolla kaaliin ja kuopanneet sen siihen paikkaan, olisipahan ollut yksi suu vähemmän ruokittavana.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Kun teltanpohja oli saatu melkein teltanpystytystilaan, luutnantti komensi teltan paikan teltan verran toiseen paikkaan ja kysyi: Onko jolloin vielä energiaa kommentoida kriittiseen sävyyn, kyllä metsässä lunta riittää."

Tuoko sitten oli sinun mielestä hyvää johtamista? Tositilanteessa jos siitä ei olisi seurauksia olisi ollut vain ollut oikeus ja kohtuus että joku olisi kajauttanut mulkkua kenttälapiolla kaaliin ja kuopanneet sen siihen paikkaan, olisipahan ollut yksi suu vähemmän ruokittavana.

-harmiseikirj-

Tuo on normaalia kouluttamista, johtajan käskyä ei kyseenalaisteta. Siinä sitten lapioitiin lumet pois uudesta paikasta, oli jo niin pimeää että se teltan pystyttäminenkin kävi hitaammaksi. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kipinät ja lähivartiot käyntiin, märät vaatteet langan varaan lähemmäs kamiinaa, ja unille.

AV

• Anonyymi

Ylläri 😶, palstan eksentrikko taitaa tosiaan olla aito sellainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on normaalia kouluttamista, johtajan käskyä ei kyseenalaisteta. Siinä sitten lapioitiin lumet pois uudesta paikasta, oli jo niin pimeää että se teltan pystyttäminenkin kävi hitaammaksi. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kipinät ja lähivartiot käyntiin, märät vaatteet langan varaan lähemmäs kamiinaa, ja unille.

AV

Niin ja tuossa juuri menee vikaan kun tyhmät mulkut kouluttaa ja osasta koulutettavia tulee aivan yhtä tyhmiä mulkkuja. Kunnollisella johtajalla on aina tarjota jokin hyvä syy ja motivaatio tekemiseen. Kun johtaa siten että voi myös perustella käskynsä miehistö luottaa ja tosipaikassakin toimii sitten kuin kuuluu arvostamansa johtajan käskyjä noudattaen. Jos toiminta on ollut typerää pelleilyä ja narsistin oman itsetunnon kohotusta jo koulutusvaiheessa voidaan myös tosipaikassa odottaa että tyhmä mulkku on edelleenkin tyhmä mulkku ja kun siellä kohtaa tulee sitten se viimeinen niitti jossa mulkulle sanotaan että mene vaan itseksesi se voi olla ratkaisevaa lopputuloksen kannalta.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläri 😶, palstan eksentrikko taitaa tosiaan olla aito sellainen

Mjaa

Ei minusta yksin oleminen ole minkäänlainen rangaistus. Se on palkinto.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjaa

Ei minusta yksin oleminen ole minkäänlainen rangaistus. Se on palkinto.

(hihitystä)

No silloin ainakin jos muu elämä ajoittuu murkkupesissä oleiluun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No silloin ainakin jos muu elämä ajoittuu murkkupesissä oleiluun

...🤔 tarkemmin kun tuumii niin yksinolo ei ole kokemus vaan olotila vaikka se ei suljekaan pois ettei yksinollessaan voisi kokea jotain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...🤔 tarkemmin kun tuumii niin yksinolo ei ole kokemus vaan olotila vaikka se ei suljekaan pois ettei yksinollessaan voisi kokea jotain

En ymmärrä

Mitä ymmärrän on yksinäisyyden olemus: Yksinäisyys on haave yksinäisyydestä. Ei ole mahdollista kuin kuvitella olevansa yksin tässä vakuumipakatussa universumissa, jossa kaikki kytkeytyy saumattomasti yhteen, kuin vesi veteen.

Eli en ole realisti.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä

Mitä ymmärrän on yksinäisyyden olemus: Yksinäisyys on haave yksinäisyydestä. Ei ole mahdollista kuin kuvitella olevansa yksin tässä vakuumipakatussa universumissa, jossa kaikki kytkeytyy saumattomasti yhteen, kuin vesi veteen.

Eli en ole realisti.

(hihitystä)

Höpöhöpö, koko ajan kolisee pitkin universumia...tyhjiössä on kuulemma tilaa, sääli vain että kiehumispiste on alhainen 🤔

• Se on helppo istua tietokone takana ja kirjota kaikkia
      Olen varma moni teistä ei uskalla menee yksin wc hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahgahehe

• Anonyymi

Tähän aikaan vuodesta mä en lähtisi mihinkään patikkaretkelle, en vaikka yöpyminen ei olisi telttayöpymistä. Noin muutekin mä jättäisin mielummin sen teltan väliin ja yövyn mielummin pelkän sääskiverkon alla tai, jos on sateen uhka, niin viritän kevyen pressun sateensuojaksi. Talvikeleissäkin kunnon makuupussissa on helppo nukkua taivasalla, mutta mihinkään patikkaretkelle en talvikeleillä lähtisi. Ei ole mun juttuni. 🙂

Minäkin otan kuitekin kantaa tuohon 10:een kilometriin. En mä noin lyhyen reissun takia tavaroita pakkaisi ja yöpyisi. Tuollainen on päiväretki, josta mennään yöksi kotiin, mökkiin, hotelliin, tjtn. Jos kesällä liikutaan, niin metsässähän herää siihen aurinkoon jo aikaisin, hyvä jos pystyy kello 5:ttä kauemmin nukkumaan (mä olen herkkä valolle). Aaamupala napaan ja viimeistää klo 8 jo matka jatkuu. Jos edessä on normaalia metsämaastoa, niin ei 10:een kilometriin voi saada tuhrattua ainakaan 4:ää tuntia enempää, eli keskimäärin lounastauolla on jo se 10 kilometriä taivallettu ja iltapäivällä voi tallustella sen toisen mokoman ja on vielä rutkasti aikaa leiriytyä mukavasti. Tietysti jos menee maastoon, jossa on kovat korkeuserot, niin taivallus on hitaampaa. Silloin voi päivämatkan hyvin määrittää kevyemmäksi, eli sellaiseen 15 kilometriin. 🙂

• Anonyymi

Tuoli tuossa vielä mieleeni, että mä en voi tajuta tällä(kin) palstalla aika usein ilmeneviä seksuaalifantasioita telttoihin liittyen. Teltta tappaa ainakin itseltäni kaikki seksihalut, mutta no toki jokainen tyylillään. Musta on kuitenkin kenenkään turha haaveilla sellaista patikointiseuraa, jonka kanssa toteutettaisiin fantasioita yöllä. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuoli tuossa vielä mieleeni, että mä en voi tajuta tällä(kin) palstalla aika usein ilmeneviä seksuaalifantasioita telttoihin liittyen. Teltta tappaa ainakin itseltäni kaikki seksihalut, mutta no toki jokainen tyylillään. Musta on kuitenkin kenenkään turha haaveilla sellaista patikointiseuraa, jonka kanssa toteutettaisiin fantasioita yöllä. 😂

Mjoo

Ei telttaa. Teltat kuuluvat pohjoiseen Norjaan, Karhusaarelle ja festarialueille. Jos täällä haluaa telttailla, niin ehdottaisin Bodomia Espoossa.

Jännittävä yö tiedossa.

Tämä oli vain kevennys. Itseltäni lähti teltta lentoon Storsteinfjelletillä, kun oli varsin tuulinen iltapäivä ja ankkurit jääneet autotalliin.

Vettäkin satoi.

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo, teltta ei ole seksuaalisten halujen tappaja, se ei ole sitä koskaan, jos ne omat hormonit toimivat haluja herättävästi. Poikkeukselliset paikat voivat herättää uusia aisteja, ulkoilmassa ruokakin maistuu paremmalta.

Toisaalta kai tuo minun valintani osoittaa jo sen ettei kysymys olisi mistään "panoretkestä".
        X-liner tulisi yksin pois metsästä, jättäisi solmuun väännetyn miehen metsikköön, jos tuollaista seksuaalisia toimintoja edes ajattelisi.

Valinta on sikäli turvallisin vaihtoehto.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo, teltta ei ole seksuaalisten halujen tappaja, se ei ole sitä koskaan, jos ne omat hormonit toimivat haluja herättävästi. Poikkeukselliset paikat voivat herättää uusia aisteja, ulkoilmassa ruokakin maistuu paremmalta.

Toisaalta kai tuo minun valintani osoittaa jo sen ettei kysymys olisi mistään "panoretkestä".
        X-liner tulisi yksin pois metsästä, jättäisi solmuun väännetyn miehen metsikköön, jos tuollaista seksuaalisia toimintoja edes ajattelisi.

Valinta on sikäli turvallisin vaihtoehto.

AV

Sinulle se saa olla olematta, mutta minulle se todellakin on. Teltta on niitä vhonviimeisiä paikkoja, joissa ikinä harrastaisin mitään seksuaalista. Jos joudun nukkuman teltassa, niin kömmin makuupussiin, kääriydyn sinne ja nukun. Mitään muuta ei teltoissa mun taholtani tapahdu. 😂

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      211
      6425
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      84
      4840
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      112
      4653
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      16
      3081
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      98
      2812
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      62
      2245
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1737
    8. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1654
    9. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      60
      1651
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      55
      1480
    Aihe