Mikä siinä on että ei kotona osata/jakseta laittaa itse ruokaa?

Anonyymi-ap

Edes melko yksinkertaista. Tuli vaan mieleen tuosta jutusta:

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6318300

"45 minuutin odottelun jälkeen ravintolassa olivat enää Siippainen puolisoineen ja yksi lapsiperhe – sekä puolenkymmentä Wolt-kuskia."

" Wolt-kuskien määrä odotustilassa kasvoi sen sijaan koko ajan. Mitä järkeä pitää ravintolaa auki asiakkaille, jos ennätetään palvella vain ruokalähettejä."

Siis näin maalaisjärjellä ajatellen aika älytöntä että sämpylä ja pieni määrä lihaa laitetaan jossain pahvilaatikkoon ja se sitten matkustaa kenties pitäkänkin matkan jonnekin syötäväksi, ja joku aikuinen ihminen rahapalkkkiota vastaan kuskaa sen sinne. Asiakashan sen tietysti maksaa ja ja varmaan hyvillään kun saa sämpylänsä mutta minusta tuossa ei vaan ole oikein mitään järkeä kun sämpylän ja pienen määrän lihaa voisi ihan itsekin kotona lämmittää ja varmaan saisi valmista nopeammin kuin mitä menee aikaa wolt-kuskin kamppailuun luonnovoimien kanssa jotta sämpylä saadaan asiakkaalle.

-harmiseikirj-

41

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käyttänyt ruokalähettejä harvoin, ehkä kerran vuodessa, mutta onhan se tosi kätevää, kun saa syödä ravintolatason ruoan kotona. - Kerran, korona-aikana, kävi niin, että menin tyttären luo kylään ja hän tilasi meille nepalilaista ruokaa Woltilla. - Lähetillä oli tapana laskea paperikassi oven viereen ja mennä itse jo muutama metri kauemmas rappukäytävässä. - Tytär avasi oven ja nosti kassin reippaasti sisään. - Lähetillä olikin päässyt mangolassi kaatumaan kassissa ja se oli pehmentänyt kassin pohjan sillä seurauksella, että tyttären nykäistessä kassin ylös ja eteiseen, sen pohja halkesi ja kaikki ruoat putosivat eteiseen. - Arvaat varmaan, että siinä oli pari purkkia mangolassia ja mm. currylammaskastiketta, jota oli sen jälkeen joka paikassa; eteisen vaatteissa, lattialla, seinillä ja myös olohuoneeseen tulevalla vaalealla matolla, koska ovi sinnekin oli auki.. - Oli se kamala tilanne!
      Minä olin juuri ajellut 6-7 tuntia perille ja oli vähän nälkäkin. Ja tyttären asunto oli järkyttävässä sotkussa.. - No, siitäkin selvittiin. 👍
      Ja sen jälkeen tytär varmaan nosti aina tilaamansa ruokakassit ylös varovaisemmin ja laittoi vielä käden alle kassin pohjaa tukemaan, ennen kuin nosti kassin sisään asuntoonsa. 😅

      Mutta joo, siis kyllä minäkin suosin itse ruoan tekemistä joko alusta alkaen tai puolivalmiista jatkaen, käytettävissä olevan ajan, syöjien määrän sekä jaksamisen mukaan.

      • Anonyymi

        Korona-aikaan toki ihan ymmärrettvää jos käytti wolttia mutta noin muuten en tajua ideaa siinä että maksaa ruuasta ja nassuttaa sen kotona kun voisi käydä ihan siellä ravintolamiljöössäkin vaihtelun vuoksi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        ❤️ ­N­­­y­­m­f­o­­­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18079027c

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Hyvähän se vain on, että ihmiset työllistävät toisiaan, jos heillä kerta on varaa tilata ruokaa vaikka joka päivä. Jos taas tykkää ruoanlaitosta, niin sitten kokkaa itse. Itsestäni ruoanlaitto on aivan perceestä, ihan kuten kaikki kotityötkin. mä nyt vain inhoan niitä. En kuitenkaan viitsi jatkuvasti maksaa tilastusta ruoasta, joten siis kokkaan, niin perceestä kun se puuha onkin.

    • Anonyymi

      Tämä on sitä nykyaikaa. Ihmiset eivät osaa käydä enää kaupassakaan ostoksilla, vaan tilaavat ostoksensa netin kautta kotiin kuljetettuna.

      • Anonyymi

        Niinpä. Sitähän minä vähän kummastelen että kun periaatteesssa tietysti on hyvä että on noita palveluita jos on oikein kiireistä elämä, mutta epäilen että aika moni noista tilaajista vain olla möllöttää, sitten ne tilaa ruuan ja olla möllöttävät vähän lisää, lähetti tuo ruuan, ne syövät ja jaksavat taas olla möllöttää. Jos edes osan siitä möllöttämisestä laittaisi siihen että jaksaa käynnistää keittolevyn ja lämmittää siinä jotain tai vaikka edes mikrossa lämmittäisi, ei se oleellisesti vähentäisi möllötysaikaa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Sitähän minä vähän kummastelen että kun periaatteesssa tietysti on hyvä että on noita palveluita jos on oikein kiireistä elämä, mutta epäilen että aika moni noista tilaajista vain olla möllöttää, sitten ne tilaa ruuan ja olla möllöttävät vähän lisää, lähetti tuo ruuan, ne syövät ja jaksavat taas olla möllöttää. Jos edes osan siitä möllöttämisestä laittaisi siihen että jaksaa käynnistää keittolevyn ja lämmittää siinä jotain tai vaikka edes mikrossa lämmittäisi, ei se oleellisesti vähentäisi möllötysaikaa.

        -harmiseikirj-

        Mä asun ympäristössä, missä on paljon ravintoloita. Eikä kaupatkaan ole pitkien matkojen päässä. Jos haluaa ravintolaruokaa, ei olisi pitkä matka mennä niihin syömään tai hakea takeaway niistä itse. Puhutaan ihan muutamista kymmenistä metreistä. Mutta silti on kadut täynnä wolt-kuskeja. Tissipullaposkien aikakausi. Mihinkään ei enää kyetä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä asun ympäristössä, missä on paljon ravintoloita. Eikä kaupatkaan ole pitkien matkojen päässä. Jos haluaa ravintolaruokaa, ei olisi pitkä matka mennä niihin syömään tai hakea takeaway niistä itse. Puhutaan ihan muutamista kymmenistä metreistä. Mutta silti on kadut täynnä wolt-kuskeja. Tissipullaposkien aikakausi. Mihinkään ei enää kyetä itse.

        No niinpä, ja minusta ravinrolaruuassa on juurikin se idea että kiva joskus käydä syömässä jossain muussa ympäristössä kuin kotona.

        -harmiseikirj-


    • Tuo lienee kspitalistista propsgandaa. Kuluta, kuluta, maksa, maksa...

      Ja mitä se tahtoo sanoa käytännössä? Tee työtö, hsnki, kuluta, käytä rahaa...

      Mutta se ei ole pakollista, kuten naapurissa. Siellä lennät ikkunasta, jos et tee kuten isot sedät sanoo. 😄

      • Anonyymi

        Vapaassa yhteiskunnassa jokaisella on oikeus hypätä ikkunasta jos niin haluaa tehdä :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaassa yhteiskunnassa jokaisella on oikeus hypätä ikkunasta jos niin haluaa tehdä :)

        -harmiseikirj-

        Joo...mut ei viskata...😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo...mut ei viskata...😃

        Ja kun tietysti pidät Venäjää vapaampana maana kuin Suomea, niin voit toki tehdä testi ja kokeilla jotain korkealta ikkunasta heittäytyä täälläkin, että kenenkään tietämättä onnistuisiko se? 😄


    • Meille asti ei edes ruokaa kuskata. Asutaan liian kaukana. Yksi ainut lafka kuskaa ruokaa meillekin asti. Mutta kyllä me siihen hintaan mielummin itse kokataan kotona.

      • Anonyymi

        Osaako nosse keittää nakkeja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osaako nosse keittää nakkeja?

        Osaa, muttei tykkää keitetystä nakista kuin nakkikeitossa.


      • Huitale kirjoitti:

        Osaa, muttei tykkää keitetystä nakista kuin nakkikeitossa.

        Hän teki juuri tänään itse lasagnea.


    • Uusavuttomuus ja laiskuus.
      Länsimaalainen hyvinvointi eli laiskojen uusavuttomien läskien taivas.
      Koska wolt kuskit alkavat syöttämäänkin nämä kuljetetut ruuat asiakkailleen?
      Toivottavasti pian!
      Eihän nämä laiskurit jaksa kohta tehdä mitään!

      • Anonyymi

        Niinpä ja sitten kun ihraa on riittävästi vinkuu paksukainen yhteiskunnan kustantamaa lihavuusleikkausta kun ei itse raski maksaa eikä olekaan rahaa kun woltti on vienyt kaiken. Jossain oli käjulkkisten tilitystä miten paljon laittaneet wolttiruokaan, oli ihan hyviä summia.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja sitten kun ihraa on riittävästi vinkuu paksukainen yhteiskunnan kustantamaa lihavuusleikkausta kun ei itse raski maksaa eikä olekaan rahaa kun woltti on vienyt kaiken. Jossain oli käjulkkisten tilitystä miten paljon laittaneet wolttiruokaan, oli ihan hyviä summia.

        -harmiseikirj-

        Hyvinvointiyhteiskunta, muista 🤔


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi laittaa ruokaa, jos ei pidä ruoanlaitosta? Mitä sellaista välttämätöntä se sun elämääsi tuo, joka kaikkien ehdottomasti pitäisi jatkuvasti kokea? Jos ei kiinnosta ja on varaa olla kokkaamatta, niin ei kenenkään tarvitse kokata vain sinun mieliksesi.

    • Miltei jokainen ihminen on syvimmiltään pohjattoman laiska hedonisti, niin ei ole ihme, että mikä tahansa elämän oikotie joka ruokkii tuota luontaista ominaisuutta, houkuttaa ihmisiä kuin hunaja hillereitä. Tai hirviä. Ei kun karhuja. Vai oliko se sittenkin mehiläsiä...

      • Onneksi vain melkein, olisi tylsää olla ainoa ahkera. 😅


      • Huitale kirjoitti:

        Onneksi vain melkein, olisi tylsää olla ainoa ahkera. 😅

        Siis ihminen joka nimenomaan nauttii itse tekemisestä. Minä nautin, kuolisin tylsyyteen, jos kaikki tuotas nenän eteen ja tehtäisi puolestani. Naru kaulaan siinä kohtaa, ei hyödytä edes elää niin toimettomana.


      • Huitale kirjoitti:

        Siis ihminen joka nimenomaan nauttii itse tekemisestä. Minä nautin, kuolisin tylsyyteen, jos kaikki tuotas nenän eteen ja tehtäisi puolestani. Naru kaulaan siinä kohtaa, ei hyödytä edes elää niin toimettomana.

        Oon sanonu muksuillekin, että mikäli joskus on tilanne, että oon jäämässä eloon pelastusvoimin, mutta kyvyttömäksi pitämään itsestäni huolen. Liikkumaan, älyämään elämää, niin piuhat irti, elvytyskielto ja hyvät sisuskslut jakoon pelastamaan jonkun muun elämän. Mä en halua elää, jos en pysty toimimaan itse.


      • Huitale kirjoitti:

        Onneksi vain melkein, olisi tylsää olla ainoa ahkera. 😅

        No paha sanoa, en tunne jokaista ihmistä syvällisesti, en varmaan edes sataa ihmistä. Mutta koko ikäni olen ihmetellyt jatkuvasti touhuavia, että mikähän niillä on, miksi eivät uskalla pysähtyä vain olemaan, siksikö etteivät asiat ehkä olisikaan tauon jälkeen heidän haluamallaan tavalla, heidän käsissään, heidän hallinnassaan? Ja ne touhuajat, joita todella tunnen, ovat ajan kanssa todella paljastuneet sellaisiksi, että heillä on omat syynsä olla pysähtymättä. En sano että hyvät tai huonot syyt, vain syyt, syyt olla jatkuvasti liikkeessä etteivät ajatukset pääse valloilleen.


      • randombypasser kirjoitti:

        No paha sanoa, en tunne jokaista ihmistä syvällisesti, en varmaan edes sataa ihmistä. Mutta koko ikäni olen ihmetellyt jatkuvasti touhuavia, että mikähän niillä on, miksi eivät uskalla pysähtyä vain olemaan, siksikö etteivät asiat ehkä olisikaan tauon jälkeen heidän haluamallaan tavalla, heidän käsissään, heidän hallinnassaan? Ja ne touhuajat, joita todella tunnen, ovat ajan kanssa todella paljastuneet sellaisiksi, että heillä on omat syynsä olla pysähtymättä. En sano että hyvät tai huonot syyt, vain syyt, syyt olla jatkuvasti liikkeessä etteivät ajatukset pääse valloilleen.

        No mä olen touhuaja, koska mä nautin siitä. Jos en nauti sanon kyllä, että nyt ei nappaa yhtään.

        Pääsääntöisesti inhoan möllöttämistä, tykkään puuhastella. Pysyn virkeenä niin, aivotkin toiminnassa.


      • Huitale kirjoitti:

        No mä olen touhuaja, koska mä nautin siitä. Jos en nauti sanon kyllä, että nyt ei nappaa yhtään.

        Pääsääntöisesti inhoan möllöttämistä, tykkään puuhastella. Pysyn virkeenä niin, aivotkin toiminnassa.

        Kerrostaloasujana luultavasti joko sekoisin tai haalisin töitä iltaan asti, tulisin kotio vain nukkumaan. Ei ole mitään tekemistä kerrostalokämpissä.

        Ei pihaa, eikä vapauksia. Hiljaisuuskin alkaa 22.00 vau 21.00.

        Tänäänkin nikkaroin 2 asumusta jyrsijöille. Kivaa puuhaa. Mistä tulikin mieleeni, että täytyy laittaa poran akku lataukseen. 👍


    • Anonyymi

      Just hiljakoin katsoin TV:tä jonkun ruokamainoksen jossa oli ale tarjouksena 10, 15, ja 20€ tasaraha viikon ruoka-annoksia. Mulla ei ole hajuakaan mitä ne ovat, mutt aika hintavia yhden ihmisen ruoka-annokseksi, Mä teen ½-tunnissa spagetin kastikkeineen,
      10€:lla ja juustogrustan +litra maitoa! 3 hengelle; takaan ett vatsakin on kylläinen.

      Kyllä mä ymmärrän ett joskus, tehdään tilaus, jos esim. on todella sairas tai tehnyt ylupitkän päivän töitä. Mutt perheellisetkin harrastavat tätä, silkkaa laiskuuttaan tai ovat niin uusavuttomia, Kaupasta saa myös kelvollisia eineksiä, joita voi tarpeen tullen lämmittää itse. Mä en ymmärrä miten näillä ravintola ruuan ostajilla, on vielä pokkaa valittaa ruuan kalleudesta!

      10€ yhdestä ruoka-annoksesta jonka syö kotonaan. Kun ruoka-annoksen hinnaksi saa hiukan suunnitellen ostoksensa n, 4-5€ korkeintaan; ja silloin puhutaan jo porsaan kasslerpihvistä kaikkine lisukkeineen. Kasvisruuat ovat lähes puoli-ilmaisia, kuten kaali laatikkona tai keittona, raasteena tai vaikka pihveinä, ja tarjoillaan humuskastikkeella. 10€:lla tekee 5-6 litraa hernekeittoa, kaikkine tykötarpeineen.

      Netti on muuten pullollaan ruokaohjeita, jos ette osaa; niin opetelkaa sieltä!
      trollikka

    • Anonyymi

      Lause joka minusta aina vaan tuntuu yhtä huvittavalta: "En viitsi tehdä yhdelle ihmiselle, siis itselleni, ruokaa." Miten se voi olla työläämpää yhdelle kuin kahdelle. Vai onko jotain itsensä väheksymistä. Minä teen koko viikon vain itselle, viikonloppuna sitten tapailumihelle tai hän minulle. Toki yhdessä syönti on mukavaa juteustelun lomassa, mutta ei se yksinkään mitään kurjaa ole, katson yleensä jotain tv-ohjelmaa samalla hitaasti ruokaa pureskellen ja nauttien.

      • Anonyymi

        Kuin minun suusta. Olen aina ihmetellyt mitä tuolla "tympeää tehdä itselle, mutta mielellään useammalle" tarkoitetaan. Jos ei itselleen kykene ruokaa laittaa niin ei taatusti muillekaan.
        Minulla se on päinvastoin. Teen erittäin mielellään itselleni, kokeilen eri variaatioita, maustan, maistelen ja jos joku ei ole niin onnistunut versio, niin eipä saa "isomman porukan" vttuiluita palkaksi. En mielellään kokkaile "isommalle porukalle" tai toisinsanoen en kokkaa porukalle ollenkaan koska en siedä sitä valitusta, jos kaikkia ei miellytä.
        Meille kahdelle (vaimoni ja minä) kokkaan erittäin mielellään ja vaimonikin tekee aivan ihania ruokia.😋


    • Anonyymi

      Mun mielestäni ihmiset saavat laittaa rahansa mihin haluavat. Vaikka se mun silmiini välillä näyttääkin hölmöltä - jos rahat on vähissä, pikaruoka ei ole oikea ratkaisu. Ja jos siihen päälle vielä valitetaan rahanpuutteesta, niin 🙈.

      Mulla kun on tällainen hengissä pysyminen ydintalven yli -ajatus, niin saan hyvää mieltä pärjäämällä pienillä menoilla. Mun kokkaukseni ovat harvoin kulinaristisia nautintoja kun itselleni teen, mutta makrot ovat kohdillaan. Raha säästyy kun tekee ison satsin kerrallaan ja pakastaa annosrasioihin. Aina on "pikaruokaa" kotona.

      xLiner

    • Anonyymi

      Harvoin syön ravintolaruokia, syystä että ikinä ei tiedä mitä koirankakkaa ja kissan pissaa niihin on laitettu...

    • Anonyymi

      Uusavuttomuus on yleistä. Luin juuri jutun, jossa vuokralaiset eivät osaa/ymmärrä tehdä mitään taloustöitä. Viemärit tukkeutuu, pattereita ei osata säätää yms. Vanhemmista se pohjinmiltaan johtuu, koska lapsilta ei enää vaadita mitään.

    • Anonyymi

      Ainoat joiden tiedän näitä kotiinkuljetettuja ruokia runsaammin kuluttavan ovat yksin asuvat miehet. Kai se on hyvä, että jotain saavat syödäkseen.

    • Esim. Ruotsissa opetetaan erillisenä aineena tekniikkaa, niin se auttaa tajuumaan miten talot takennetaan ja miten lvi järjestelmät toimii. Kun suomessa jopa poliitikot on näistä asioista pihalla. Ite oon kyllä lapsesta asti osannu lattiakaivon tyhjentää, ihan pakkotilanteesta johtuen. Mutta ruokaa en mielellään tee, mutta en sitä kotoim tilais. Usein jään töihin pidemmäksi että lähikaupan ruoka annokset alentuu, niin sitten saa ruokaa miinus 30 prosenttia. Molemmat vanhemmat oli kovia ruoan laittajia niin en siihen sitten perehtyny ja enemmänkin tälläset siivoukset ja korjaukset jäi mulle. Etenkin isällä oli kovasti ruoka, viini ja viina harrastusta, ja se lopulta se hengenkin siltä vei. Muutenkin oon sitä mieltä että kukin menestyy parhaiten sillä omalla alallaan, ettei kaikkien kannata kaikkee osata. Ei tietenkään niin pitkälle niinkuin nää globalisaatio uskovaiset. Ei mitään järkee et vaikka indonesiassa kaikki on kokkeja, malesiassa siivoojia ja tjaimaassa lattiakaivon putsaajia.

    • Aina ei vain jaksa laittaa ruokaa. En kyllä syö noutoruokaakaan juuri koskaan, kun ei tänne perähikiälle kuljeta kuin paikallinen pizzeria ja kaikki Subit sun muut ovat niin kaukana, etten pelkän ruoan takia jaksa lähteä hakemaan. Ravintoloissa syön silloin tällöin esim ystävien kanssa. Ehkä pari kertaa kuussa keskimäärin, kesällä enemmän, talvella vähemmän.

      Teen ruokaa säännöllisesti aina, kun poikani on kotona. Hän syö kuin kolme hevosta, joten ruokaa saa todellakin olla laittamassa ihan koko ajan. Meidän kahden hengen talouden ruokamenot vastaavat neljän hengen perheen menoja. Yksi kanapaketti menee esim yhdellä aterialla pelkästään poikani suuhun. Silloin, kun olen yksin, en jaksa kokata niin paljoa. Teen salaatteja, syön jämiä, mikrokeittoja, teen ehkä isomman satsin, jota syön neljä päivää.. Tänään minulla olisi ollut iltaruokana lohisalaattia, mutta lenkin jälkeen laiskotti enkä jaksanut alkaa pilkkomaan kasviksia, joten söin sitten vain kauraleipää.

      Omalla kohdalla syynä kokkaamattomuuteen on siis ihan puhtaasti ajoittainen laiskuus.

    • En ole koskaan tilannut mitään Woltin tai Foodoran kautta. Teen yleensä ihan itse ruokani, tosin joskus saatan ostaa jonkun valmiskeiton tai ranskalaisia, joita laitan uuniin (tosin salaatin teen ranskalaisten seuraksi ja on jotain dippiäkin).

    • Anonyymi

      Jopas oli kommenttia kerrakseen. Itse käyn tosi harvoin kaupasssa, yleensä tilaan kotiinkuljetuksella ja siihen on järkevä perustelu.

      En nyt kirjoita mistään pitsoista tms. vaan ihan normaaleista ruoka- ja taloustarvikkeista. Miksi ihmeessä hakisin lähikaupasta, kun kotiin kannettuna tulee kuljetuksineen 30%-40% halvemmaksi?

      Ja en omista autoa, jolla voisin hakea itse isosta kaupasta. Tosin onhan autossakin kuluja.

      >simiti<

    • Anonyymi

      En myöskään ole koskaan tilannut ruokia kotiin. Kaupassa käynti on ihan mukavaa, tervehtiä tuttuja ja vaihtaa kiireessä parit sanomiset. Keltalappuisiakin nappaan mukaan. Eikä kestä kauan. Kauppa on kävelymatkan päässä.

    • Anonyymi

      Näitä palveluja käyttää yleensä uusavuttomat vihervasurit jotka eivät yleensä osaa edes perunoita keittää.
      Itse olen oppinut pienestä pitäen tekemään kotiruokaa ja kokkaamme lähes päivittäin vaimoni kanssa joka on mitä parhainta yhteistä aikaa.
      Etupäässä riistaa, oman maan kasviksia, sieniä, marjoja, järvikalaa yms lähiluonnosta itse pyydettynä ja kerättynä on mitä parhainta.
      Ravintolassa käydään muutama kerta vuodessa yleensä jonkun matkan tms yhteydessä mut ei ole kotiruoan voittanutta.

      • Anonyymi

        Mistä hlvstä nyt vedit tähänkin jotkut mystiset vihervasurit? Sekin on Soinin keksimä haukkumanimitys vaikka itse haukutte nykyään Soiniakin.

        >simiti<


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      62
      4769
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      51
      3192
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      145
      2422
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2006
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      79
      1598
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1217
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1145
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1121
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1118
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1096
    Aihe