Pizzaa ja kebua älkää tilatko Wolt ja Foodora

Anonyymi-ap

Ryöstävät pizzan hinnasta itselleen leijonan osan. Jos suinkin mahdollista niin soittakaa pizzeriaan suoraan ja tehkää tilaus.

Mun mielestä mulle sanottiin että vievät 40 prosenttia. En itse tuohon usko mutta varmaan paljon kuitenkin. Onko kellään tietoa paljon pizzan hinnasta rohmuavat?

Tv TimmyH

15

311

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No pizzerian jannut ajaa itsekkikn woltteja. Ihmettelin miksi mulle toi pizzan kilpailevan pizzerian teipeissä ollut auto. Varmaan ne lisätuloja hommaavat.

      Mutta joo, ehkä keskimäärin kerran viikossa tulee tilailtua woltin kautta. Hyvä systeemi. Ja joskus tulee ihan kauppatavaraakin tilailtua, kun ei jaksa itse lähteä hakemaan. Muutaman euron maksaa, mutta kaikkihan maksaa, ja raha tykkää että sitä käytetään.

      • Anonyymi

        Voiko 40 prosenttia pitää paikkansa? Siis että sen verran kuljetusfirmat vievät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko 40 prosenttia pitää paikkansa? Siis että sen verran kuljetusfirmat vievät.

        Varmaan jos vain tilaa parilla-kolmella eurolla. Kuljetustaksa kun ei riipu tilauksen loppusummasta, vaan kuljetusmatkasta ja mahdollisesta kertasummasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan jos vain tilaa parilla-kolmella eurolla. Kuljetustaksa kun ei riipu tilauksen loppusummasta, vaan kuljetusmatkasta ja mahdollisesta kertasummasta.

        Kymmenen euron letusta neljä euroa woltille. In Finland this is called reilu meininki. 😂

        Siis järkyttävää jos näin on. 😐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen euron letusta neljä euroa woltille. In Finland this is called reilu meininki. 😂

        Siis järkyttävää jos näin on. 😐

        Ei kukaan kuljeta ilmaiseksi. Kotipizzan kuljetuksetkin maksaa 3:sta 8 euroon, vaikka eivät työllistä edes muita.

        Ja jos mä pakkasessa starttaan 4,2 litraisella V8-moottorilla olevan autoni käyntiin, niin ensimmäisen minuutin aikana menee jo 3 euron edestä bensaa, vaikka ei ole liikuttu senttiäkään :-D Sitten vielä päälle menetetty työaika jne. Kannattavaa eikö ;-D

        Mutta joo, eihän palvelut ole köyhille tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan kuljeta ilmaiseksi. Kotipizzan kuljetuksetkin maksaa 3:sta 8 euroon, vaikka eivät työllistä edes muita.

        Ja jos mä pakkasessa starttaan 4,2 litraisella V8-moottorilla olevan autoni käyntiin, niin ensimmäisen minuutin aikana menee jo 3 euron edestä bensaa, vaikka ei ole liikuttu senttiäkään :-D Sitten vielä päälle menetetty työaika jne. Kannattavaa eikö ;-D

        Mutta joo, eihän palvelut ole köyhille tarkoitettu.

        No ei kukaan niin urpo ole että ajaisi bensa syöpöllä autolla. Että siinä mielessä teoriasi ontuu.

        Pizzerian katteet ovat muutenkin pieniä, saati sitten että woltti vie vielä 40 prosenttia siitä.

        Ei ole iso homma etsiä paikan puhelinnumero ja tilata sitä kautta..

        Tv TimmyH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kukaan niin urpo ole että ajaisi bensa syöpöllä autolla. Että siinä mielessä teoriasi ontuu.

        Pizzerian katteet ovat muutenkin pieniä, saati sitten että woltti vie vielä 40 prosenttia siitä.

        Ei ole iso homma etsiä paikan puhelinnumero ja tilata sitä kautta..

        Tv TimmyH

        No en mä tässä kaupungilla autolla huvikseni cruisailekaan. Mutta en tosiaankaan viitsi aina lähteä itse mitään hakemaan, kun kerran voi tilatakin.

        Ja onhan noita maksullisia ravintolatoimituksia ollut jo vuosikymmeniä. Ei tuossa muuta uudistusta ole kuin keskitetty tilausjärjestelmä toimitusketjuineen. Ja näköjään siellä huseeraa siis myös pizzayrittäjiäkin mukana, eikä ketään ole pakotettu mukaan toimintaan.

        Minua ei ainakaan prosentit kiinnosta, vaan eurot ja mitä euroilla saa. Hyvä systeemi toi wolt kaikin puolin. Ja kätevä tosiaan maksamisen puolesta, kun menee automaattisesti luottokortilta. Ei tarvitse erikseen alkaa maksamaan tilauksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en mä tässä kaupungilla autolla huvikseni cruisailekaan. Mutta en tosiaankaan viitsi aina lähteä itse mitään hakemaan, kun kerran voi tilatakin.

        Ja onhan noita maksullisia ravintolatoimituksia ollut jo vuosikymmeniä. Ei tuossa muuta uudistusta ole kuin keskitetty tilausjärjestelmä toimitusketjuineen. Ja näköjään siellä huseeraa siis myös pizzayrittäjiäkin mukana, eikä ketään ole pakotettu mukaan toimintaan.

        Minua ei ainakaan prosentit kiinnosta, vaan eurot ja mitä euroilla saa. Hyvä systeemi toi wolt kaikin puolin. Ja kätevä tosiaan maksamisen puolesta, kun menee automaattisesti luottokortilta. Ei tarvitse erikseen alkaa maksamaan tilauksen aikana.

        Kyllä määkin olen paljon tilaillut, mutta järkytyin tuosta Woltin vetämästä siivusta. Mun mielestä vaan 40 pinnaa on järkyttävän suuri osuus. Artisti maksaa. 😔

        Sääliksi käy mehmettiä joka tekee 15 tunnin päiviä jolla saa homman joten kuten toimimaan. Ja sit Wolt ja Foodora.

        Moderni nykyaikainen ryöstö, minun mielestä. 😐

        Tv TimmyH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä määkin olen paljon tilaillut, mutta järkytyin tuosta Woltin vetämästä siivusta. Mun mielestä vaan 40 pinnaa on järkyttävän suuri osuus. Artisti maksaa. 😔

        Sääliksi käy mehmettiä joka tekee 15 tunnin päiviä jolla saa homman joten kuten toimimaan. Ja sit Wolt ja Foodora.

        Moderni nykyaikainen ryöstö, minun mielestä. 😐

        Tv TimmyH

        Maksatko niillä prosenteillasi,, vai miksi käytät sellaista yksikköä?

        Kotipizza riistää pahimmillaan kuljetuksesta 80 prosenttia, jos tilaan sieltä parin euron sipsipussin.

        Mielummin minä wolttikuskia tuoen kuin tuollaista ahnetta norjalaista kapitalistisikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksatko niillä prosenteillasi,, vai miksi käytät sellaista yksikköä?

        Kotipizza riistää pahimmillaan kuljetuksesta 80 prosenttia, jos tilaan sieltä parin euron sipsipussin.

        Mielummin minä wolttikuskia tuoen kuin tuollaista ahnetta norjalaista kapitalistisikaa.

        Tippaaminen ihan ehdoton juttu. Jos on rahaa laittaa 30 egee ruokaan, on rahaa tipata parilla eurolla kuskia. Kun kaikki tippaisivat niin sitä kautta kuskeille Ok elintaso.

        Nykyisellään se on varmaan vähän niin ja näin. Tosin tää on intuitio vaan.

        Tv TimmyH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tippaaminen ihan ehdoton juttu. Jos on rahaa laittaa 30 egee ruokaan, on rahaa tipata parilla eurolla kuskia. Kun kaikki tippaisivat niin sitä kautta kuskeille Ok elintaso.

        Nykyisellään se on varmaan vähän niin ja näin. Tosin tää on intuitio vaan.

        Tv TimmyH

        Sinä tietysti tippaat ravintolassakin tilausta tehdessä. No meitä on moneen junaan.

        Kilpailu pitää huolen siitä, että ylihintaa ei pääse muodostumaan. Lähetti ottaa omansa, tavarantoimittaja omansa ja platformin ylläpitäjä omansa. Kuluttaja sitten päättää miten rahansa käyttää.

        Wolttia kannatta käyttää muuten jo senkin vuoksi, koska firma tekee älytöntä tappiota. Kuluttaja saa siis halvemmalla mitä on woltin toimintakustannukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tietysti tippaat ravintolassakin tilausta tehdessä. No meitä on moneen junaan.

        Kilpailu pitää huolen siitä, että ylihintaa ei pääse muodostumaan. Lähetti ottaa omansa, tavarantoimittaja omansa ja platformin ylläpitäjä omansa. Kuluttaja sitten päättää miten rahansa käyttää.

        Wolttia kannatta käyttää muuten jo senkin vuoksi, koska firma tekee älytöntä tappiota. Kuluttaja saa siis halvemmalla mitä on woltin toimintakustannukset.

        Tuo nyt on ainoa syy Woltata. Ei tarvita yhtään lisää porukkaa kilometritehtaalle.

        Susta tulee vaikutelma että et ihan p.a ole mutta et halua antaa yhtään ylimääräistä. Tämmöinen ihmistyyppi ei ole koskaan saanut niin sitä kautta ei osaa myös antaa.

        Rahalla ei loppupeleissä ole mitään merkitystä. Mut sitä kaikki janoaa pää kolmantena jalkana. 😐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt on ainoa syy Woltata. Ei tarvita yhtään lisää porukkaa kilometritehtaalle.

        Susta tulee vaikutelma että et ihan p.a ole mutta et halua antaa yhtään ylimääräistä. Tämmöinen ihmistyyppi ei ole koskaan saanut niin sitä kautta ei osaa myös antaa.

        Rahalla ei loppupeleissä ole mitään merkitystä. Mut sitä kaikki janoaa pää kolmantena jalkana. 😐

        Suomessa on tapana tietää loppuhinta etukäteen. Nuo tipit vastaavat lähinnä kerjäämistä, jos niitä annetaan almuina sen sovelluksen kautta. Onhan se palveluntarjoajan tehtävä maksaa tarpeeksi työvoimasta, eikä asiakkaan, joka tietenkin maksaa kaikki viulut.

        Tilaan minä muualtakin kuin woltin kautta. Jopa suoraan kebabbiloista, mutta aika monella ravintolalla ei edes ole omaa kuljetuspalvelua. Jos haluan vaikka grilliltä makkaraperunat, niin ei niitä muulla tavalla saisi toimitettuna kuin käyttämällä wolttia.

        Niin ja tosiaan voi tilata ruokakaupastakin kamaa 15–30 minuutin toimitusajalla kohtuullisella korvauksella. Ruokakauppojen omat lähetyspalvelut ei toimita kuin silloin tällöin, ja ovat kalliimpia muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on tapana tietää loppuhinta etukäteen. Nuo tipit vastaavat lähinnä kerjäämistä, jos niitä annetaan almuina sen sovelluksen kautta. Onhan se palveluntarjoajan tehtävä maksaa tarpeeksi työvoimasta, eikä asiakkaan, joka tietenkin maksaa kaikki viulut.

        Tilaan minä muualtakin kuin woltin kautta. Jopa suoraan kebabbiloista, mutta aika monella ravintolalla ei edes ole omaa kuljetuspalvelua. Jos haluan vaikka grilliltä makkaraperunat, niin ei niitä muulla tavalla saisi toimitettuna kuin käyttämällä wolttia.

        Niin ja tosiaan voi tilata ruokakaupastakin kamaa 15–30 minuutin toimitusajalla kohtuullisella korvauksella. Ruokakauppojen omat lähetyspalvelut ei toimita kuin silloin tällöin, ja ovat kalliimpia muutenkin.

        Toiv palveluntarjoaja maksaa tarpeeksi.. Mikäköhän on alan minimi palkkaus?! Että nämä ehdot täyttyvät.

        Tv TimmyH


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe