Single's Day

Hyvää Sinkkujen päivää!🥂🍾🎂
Kuinka aiot viettää tätä juhlapäivää? Kierteletkö alennusmyynneissä, valmistaudut huomiseen isänpäivään vai onko tämä vain lauantai muiden joukossa? 🙂

Minä lähden työkavereiden kanssa nauttimaan Karjala-turnauksen tunnelmasta 👍Vietäpä sinäkin hyvä päivä! 🤗

https://youtu.be/S2TaAcwC_zI?si=c9sZ-g3UxgjiFaRO

96

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mä nukun aamulla. Sitten ehkä pakkaan laukkuun tarvikkeet, vaatteet yms maalle menoa varten, käyn kaupoilla ja lämmitän varaajan täpötäyteen. Lämmöt pienelle ja takas töihin illalla...sit aamulla suoraan maalle lämmittämään.

      Tjaa, pumppukärrit pitäis raahata kellarista mukaan myös. :o)

      Eli ei kovin sinkkuilua ehkä?

      • Anonyymi

        Onhan pumppukärrysi, eli käsikäyttöinen trukki keltainen tai sininen?

        Kerran tehtaalle tuli uusi ja lähes lamaannuin. Sitä ei oltu maalattu! Meni vuosia, että pääsin sen asian yli!

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan pumppukärrysi, eli käsikäyttöinen trukki keltainen tai sininen?

        Kerran tehtaalle tuli uusi ja lähes lamaannuin. Sitä ei oltu maalattu! Meni vuosia, että pääsin sen asian yli!

        >simiti<

        Se on oranssi... aika uusi, mutta väännetty...mä vähän sain oiottua niitä ja toimii...mutta maalla voin ehkä ensi kesänä traktorilla rutistella ne suoraks ja hitsata kuntoon. Mulle välttää. Saan maalla siirreltyä niillä painaviakin tavaroita helposti...ja ehkä jopa käyttää oman Nissanin renkaanvaihdossa...nousee etu- tai takapää kerralla ylös. :o)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Se on oranssi... aika uusi, mutta väännetty...mä vähän sain oiottua niitä ja toimii...mutta maalla voin ehkä ensi kesänä traktorilla rutistella ne suoraks ja hitsata kuntoon. Mulle välttää. Saan maalla siirreltyä niillä painaviakin tavaroita helposti...ja ehkä jopa käyttää oman Nissanin renkaanvaihdossa...nousee etu- tai takapää kerralla ylös. :o)

        Siinä pienikin mies tuntee itsensä isoksi kùn liikuttelee käsivoimin tonnin säkkiä.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä pienikin mies tuntee itsensä isoksi kùn liikuttelee käsivoimin tonnin säkkiä.

        >simiti<

        Joo, miksi suotta riehua, kun on vehkeet. :o)


      • Minusta sinkkuilu voi käsittää melkein mitä tahansa? 😄 Ketä varten sinä puurrat talonlaitossa, töissä, puumettässä jne.?


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minusta sinkkuilu voi käsittää melkein mitä tahansa? 😄 Ketä varten sinä puurrat talonlaitossa, töissä, puumettässä jne.?

        Tuntuu nykyään, että enempi ja enempi tämän yhteiskunnan vuoksi. Keskituloisia väännetään kuin märkää rättiä molemmista suunnista. Töitä on tehtävä, että elää ja mitä enemmän teet töitä, sen enempi valtio kääntää toisesta päästä. Eikä ketään töihinkään kannata palkata lisää, vaan kun joku pääsee eläkkeele, niin työt siirretään muille.

        Jos noin rehellisiä ollaan...


      • Disseisback kirjoitti:

        Tuntuu nykyään, että enempi ja enempi tämän yhteiskunnan vuoksi. Keskituloisia väännetään kuin märkää rättiä molemmista suunnista. Töitä on tehtävä, että elää ja mitä enemmän teet töitä, sen enempi valtio kääntää toisesta päästä. Eikä ketään töihinkään kannata palkata lisää, vaan kun joku pääsee eläkkeele, niin työt siirretään muille.

        Jos noin rehellisiä ollaan...

        No eipä se yhteiskunta sitä itke, vaikka sun oma talonlämmityksesi jäisikin vähän vaiheeseen. 😄 Omia varpaitasi vaan saattaa alkaa paleltaa.🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        No eipä se yhteiskunta sitä itke, vaikka sun oma talonlämmityksesi jäisikin vähän vaiheeseen. 😄 Omia varpaitasi vaan saattaa alkaa paleltaa.🙂

        Joo, mutta se syy, miksi sitä alunpitäen lähdin muuttamaan.
        Lisäksi siinä tuli samaan syssyyn naapurin perseilykin selväksi...siis venäjän...

        Mutta oonpahan vähempi nyt riippuvaisempi yhteiskunnan reagoimisesta siiven ja tähän...jatkossa hoidan vielä lisää "lähipuuta" tontille, kun autoilu on seuraavana liipaisimella.
        Minä en tuohon sähköhömpötykseen lähde ihan vähällä. Kaveri laittoi ison rahan maalämpövehkeisiin ja viime talvena paikoitellen joutui maksamaan liki 70c/kwh. Ja yhdellä avotakalla et ihmeitä tee, kun vehkeet tarttee sähköä.

        Tuumi, että ois tullut vanha öljylämmitys halvemmaks, vaikka ois pitänyt ikkunat auki ja kastellut pihaa lämpimällä vedellä.

        Kun autot toimii vain sähköllä, mitä kai havitellaan, saadaan orjuutettua paljon ihmisiä lisää. Toivottavasti ei ihan heti...

        Tai sitä ennen pitää moni asia muuttua...


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­N­­­y­­­m­­­f­­­o­m­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18100372e

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Mikä vtn lauantai? Ei kun oho... noin se aika rientää.

      Mjoo. Isälleni vien sunnuntaina pullava pitkopaketin ja sitten juomme kahvit. Samalla tietenkin haukumme hallituksen ja päivittelemme ilmoja.

      Siinä olemme yhtä mieltä, että ennenwanhaan kaikki oli paremmin. Toki olemme senkin todenneet, että aika kultaa muistot.

      Muistan kun parikymmentä vuotta sitten lapsukainen ja isäni möyri pitkin puutarhaa aivan innoissaan. Hirmu ihmetys heillä oli mönkivän koppakuoriaisen touhuista.

      >simiti<

      • Lämpimiä muistoja isästäsi ja lapsista 🤗 Olet onnekas, kun sinulla on vielä isä, ketä onnitella.
        Kuuluuko onnitteluseremoniaan halaus vai vaan 'moro-tos on pullaa' ?🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Lämpimiä muistoja isästäsi ja lapsista 🤗 Olet onnekas, kun sinulla on vielä isä, ketä onnitella.
        Kuuluuko onnitteluseremoniaan halaus vai vaan 'moro-tos on pullaa' ?🙂

        Pohjalaiset miehet ei halaile. 😆

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pohjalaiset miehet ei halaile. 😆

        >simiti<

        Sitä minä vähän arvelinkin 😄


    • Anonyymi

      Kannattaa alkaa ottaa pohjia peliin jo aamupäivällä 👍🏼

      • Eiköhän me ehditä väliajalla kahvitella ihan riittävästi tai ehkä käydään pelin jälkeen vielä yksillä. 🤔


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Eiköhän me ehditä väliajalla kahvitella ihan riittävästi tai ehkä käydään pelin jälkeen vielä yksillä. 🤔

        Bisse/siideri/lonkero ja jallushotit on oikea pelieväs.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bisse/siideri/lonkero ja jallushotit on oikea pelieväs.

        En juo olutta. Siideri tai lonkero voi mennäkin. 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        En juo olutta. Siideri tai lonkero voi mennäkin. 🙂

        Kivassa nousuhumalassa voisit siellä hallissa pistää Sinkut-palstan markkinointiviestejä Suomi-kannustusten lomaan.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        En juo olutta. Siideri tai lonkero voi mennäkin. 🙂

        Tsekki jyrää, kannusta enemmän.


    • Anonyymi

      Single's Day eli 11.11. mikä toimii englanninkielisillä mutta ei suomeksi samoin. Englanniksi single on yksi tai ykkönen mutta yhtä aikaa sinkku, suomeksi sama ei toimi kun kukaan ei kutsu numeroa 1 sinkuksi.

      Kaksi vuotta oli 11.11.-11 eli ultimaattinen ykkösien päivä mutta ei mikään ihmis-sinkkujen päivä.

      • Anonyymi

        Niin ja maaillmanloppu tuli 2000. Sä et vain ole vielä tajunnut sitä.

        >simiti<


      • Tähän tuli minulla ikävä kirjoitusvirhe yöllä.. Pitäisi olla Singles' Day monikossa.
        Mutta mukavaa päivää silti 👍

        Ja kyllä tuo single on ihan suoraankin käännettynä yksi- / yksittäinen ja vakiintuneesti sitä käytetään mm. yhden hengen huoneen terminä hotellissa. 🙂


    • No parin tunnin päästä kauppaan ruokatarpeita hakemaan ja sit päivällä laitetaan poitsun kanssa ruokaa. Sellainen perhepäivä tiedossa. Varsinaista sinkkuilua..

      • Anonyymi

        Mitäs pirpana aikoo tehdä?
        Itse suosin nykyään helppoja laatikoita ja keittoja.

        Kerran hifistelin ja keitin perunia ja loin kermakastikkeen. Kun kohtuus ei riitä niin kylkeen valkosipulipatonkia ja hifistelin vielä salaatinkin.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs pirpana aikoo tehdä?
        Itse suosin nykyään helppoja laatikoita ja keittoja.

        Kerran hifistelin ja keitin perunia ja loin kermakastikkeen. Kun kohtuus ei riitä niin kylkeen valkosipulipatonkia ja hifistelin vielä salaatinkin.

        >simiti<

        Suunitteilla hapanimelä kastike, lihaa, kasviksia ja riisiä. Jälkiruoaksi pirtelöä. Mansikka tai banaani. Poitsun kanssa mietitty menu. Haluaa oppia tekemään ruokaa ja minähän opetan.


      • Yhdessä lasten kanssa ruoan tekeminen olisi hauskaa, kunhan keittiössä on sopivasti tilaa. 🤗 Minua aina vähän ihmetyttää, kun käyn lapsillani kylässä, että ai hekin osaavat laittaa ruokaa. - Useimmiten, kun he tulevat kotiin käymään, on äiti laittanut kaiken valmiiksi. Korkeintaan pyydän heitä kattamaan..
        Leivomme kyllä mm. pikkuleipiä tyttären kanssa joskus yhdessä. Poika osallistuu silloinkin lähinnä taikinan syömiseen. 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Yhdessä lasten kanssa ruoan tekeminen olisi hauskaa, kunhan keittiössä on sopivasti tilaa. 🤗 Minua aina vähän ihmetyttää, kun käyn lapsillani kylässä, että ai hekin osaavat laittaa ruokaa. - Useimmiten, kun he tulevat kotiin käymään, on äiti laittanut kaiken valmiiksi. Korkeintaan pyydän heitä kattamaan..
        Leivomme kyllä mm. pikkuleipiä tyttären kanssa joskus yhdessä. Poika osallistuu silloinkin lähinnä taikinan syömiseen. 😉

        Mulla on naapurissa mitä erinomaisin keittiö käytössäni,mutta poika haluaa tehdä minun luonani ruokaa. Oma keittiöni on huono.. tilaa tehdä on, kun on tupakeittiö, mutta laskutilaa ja työskentelypintoja ei ole.

        Keittiöni epäkäytännöllisyys on huomattava verrattuna naapuriin. Poitsu kokee kuitenkin,että hänen on helpompi tehdä ja opetella minun luonani. No.. kyllä se passaa.

        Viime viikolla tehtiin pasta polognesea ja tänään olisi tarkoitus tehdä possua hapanimeläkastikkeessa.

        Yritän motivoida poikaa tekemään edes jotakin. On vähän saamaton tapaus.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla on naapurissa mitä erinomaisin keittiö käytössäni,mutta poika haluaa tehdä minun luonani ruokaa. Oma keittiöni on huono.. tilaa tehdä on, kun on tupakeittiö, mutta laskutilaa ja työskentelypintoja ei ole.

        Keittiöni epäkäytännöllisyys on huomattava verrattuna naapuriin. Poitsu kokee kuitenkin,että hänen on helpompi tehdä ja opetella minun luonani. No.. kyllä se passaa.

        Viime viikolla tehtiin pasta polognesea ja tänään olisi tarkoitus tehdä possua hapanimeläkastikkeessa.

        Yritän motivoida poikaa tekemään edes jotakin. On vähän saamaton tapaus.

        Jos poika on innostunut opettelemaan, niin ilman muuta on hyvä juttu, että teet ruokaa hänen kanssaan juuri siellä. 🙂 Kyllä minä aikoinaan katsoin usein äidin ruoanlaittamista, mutta harvoin menin siihen mukaan, ellei hän erikseen jotakin pyytänyt. - Vasta sitten kun itse tekee, tulee vastaan tilanteita, missä ei olekaan ihan varma kuinka tämä kohta menee sujuvasti. Ei tarvitse kaikkea opetella kantapään kautta. 👍
        Ja muutenkin, on ihana puuhailla oman lapsensa kanssa yhdessä, vaikka tämä olisi aikuinenkin. 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Jos poika on innostunut opettelemaan, niin ilman muuta on hyvä juttu, että teet ruokaa hänen kanssaan juuri siellä. 🙂 Kyllä minä aikoinaan katsoin usein äidin ruoanlaittamista, mutta harvoin menin siihen mukaan, ellei hän erikseen jotakin pyytänyt. - Vasta sitten kun itse tekee, tulee vastaan tilanteita, missä ei olekaan ihan varma kuinka tämä kohta menee sujuvasti. Ei tarvitse kaikkea opetella kantapään kautta. 👍
        Ja muutenkin, on ihana puuhailla oman lapsensa kanssa yhdessä, vaikka tämä olisi aikuinenkin. 🤗

        Ja hän kun elää kuin loinen meistä vanhemmista ja mielestämme hänen on aika alkaa tekemään jo jotakin itsensä vuoksi.
        Jo vuoden olen syöttänyt hänelle sitä faktaa, että me ollaan isänsä kanssa kuolevaisia, eikä olla täällä ikuisesti huolehtimassa hänestä.

        Hän oppii ja ymmärtää asioita todella hitaanpuoleisesti joten tässä on oltava kärsivällinen. Pitää luoda hänelle tarve ja halu oppia. Ja sitten motivoida hänet tekemään itse ja kannustaa tekemään jatkossakin. Mutta aina hänen ehdoillaan.

        Poitsu on kuin teini jonka kanssa liikkuminen on kuin munankuorilla kävelemistä. Mutta koen ja näen, että hän on nyt valmis aloittamaan oppimisen omaa elämäänsä varten. Hitaasti, mutta asia kerrallaan. Ja ruoanlaitto on helppo ensimmäinen askel. Ehkä sen varaan voi sitten rakentaa enemmänkin.
        Sen näyttää aika.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ja hän kun elää kuin loinen meistä vanhemmista ja mielestämme hänen on aika alkaa tekemään jo jotakin itsensä vuoksi.
        Jo vuoden olen syöttänyt hänelle sitä faktaa, että me ollaan isänsä kanssa kuolevaisia, eikä olla täällä ikuisesti huolehtimassa hänestä.

        Hän oppii ja ymmärtää asioita todella hitaanpuoleisesti joten tässä on oltava kärsivällinen. Pitää luoda hänelle tarve ja halu oppia. Ja sitten motivoida hänet tekemään itse ja kannustaa tekemään jatkossakin. Mutta aina hänen ehdoillaan.

        Poitsu on kuin teini jonka kanssa liikkuminen on kuin munankuorilla kävelemistä. Mutta koen ja näen, että hän on nyt valmis aloittamaan oppimisen omaa elämäänsä varten. Hitaasti, mutta asia kerrallaan. Ja ruoanlaitto on helppo ensimmäinen askel. Ehkä sen varaan voi sitten rakentaa enemmänkin.
        Sen näyttää aika.

        Ilahduttavaa, että näet hänessä merkkejä eteenpäin menemisestä. ❤️
        Onhan itsenäistyminen pelottavaa kenelle tahansa nuorelle, saati henkilölle, jolla on haasteita oman toimintansa ohjaamisessa.
        Olet hyvä äiti, koska olet antanut hänelle aikaa kasvaa ja ollut turvana siinä lähellä aina tarvittaessa. - Varmasti on ollut raskaita päiviä ja tuntunut välillä siltä, että et jaksa, mutta onhan se kannattanut silti vain jaksaa. 🤗 Mukavaa viikonloppua teille! 🥰


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ilahduttavaa, että näet hänessä merkkejä eteenpäin menemisestä. ❤️
        Onhan itsenäistyminen pelottavaa kenelle tahansa nuorelle, saati henkilölle, jolla on haasteita oman toimintansa ohjaamisessa.
        Olet hyvä äiti, koska olet antanut hänelle aikaa kasvaa ja ollut turvana siinä lähellä aina tarvittaessa. - Varmasti on ollut raskaita päiviä ja tuntunut välillä siltä, että et jaksa, mutta onhan se kannattanut silti vain jaksaa. 🤗 Mukavaa viikonloppua teille! 🥰

        Kiitos. Eteenpäun mennään, mutta hitaasti.
        Hyvää viikonloppua sinullekin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla on naapurissa mitä erinomaisin keittiö käytössäni,mutta poika haluaa tehdä minun luonani ruokaa. Oma keittiöni on huono.. tilaa tehdä on, kun on tupakeittiö, mutta laskutilaa ja työskentelypintoja ei ole.

        Keittiöni epäkäytännöllisyys on huomattava verrattuna naapuriin. Poitsu kokee kuitenkin,että hänen on helpompi tehdä ja opetella minun luonani. No.. kyllä se passaa.

        Viime viikolla tehtiin pasta polognesea ja tänään olisi tarkoitus tehdä possua hapanimeläkastikkeessa.

        Yritän motivoida poikaa tekemään edes jotakin. On vähän saamaton tapaus.

        Tosi kokki tekee jopa retkikeittimellä gourme ruokaa keskellä metsää kävyistä ja risuista.

        Ei sinun poikasi ole saamaton tapaus. Hän vain vedättää äitiänsä ja äitihän auttaa...

        Noh joo. Sori, enhän tunne kumpaakaan joten en voi tietää.

        Aikoinaan tensva oli ylä-asteella oppinut jonkin ruoan tekemisen. Kovasti kehuin sitä, vaikka maistui huonolta.

        Silloin päätin ottaa tyttöni pienoisen mukaan ruo'an laittoon. Kovasti hämmästeli pikku niksejäkin.

        Mutta kyllä nykyisin osaa tehdä ruokaa. Itsehän olen taantunut ja teen 5 litran kattilallisen jotain soppaa. Sitten kun se loppuu, niin heitän jonkun maksalaatikon mikroon.

        Ei siitä nauttia tarvitse, kunhan hengissä pysyy.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kokki tekee jopa retkikeittimellä gourme ruokaa keskellä metsää kävyistä ja risuista.

        Ei sinun poikasi ole saamaton tapaus. Hän vain vedättää äitiänsä ja äitihän auttaa...

        Noh joo. Sori, enhän tunne kumpaakaan joten en voi tietää.

        Aikoinaan tensva oli ylä-asteella oppinut jonkin ruoan tekemisen. Kovasti kehuin sitä, vaikka maistui huonolta.

        Silloin päätin ottaa tyttöni pienoisen mukaan ruo'an laittoon. Kovasti hämmästeli pikku niksejäkin.

        Mutta kyllä nykyisin osaa tehdä ruokaa. Itsehän olen taantunut ja teen 5 litran kattilallisen jotain soppaa. Sitten kun se loppuu, niin heitän jonkun maksalaatikon mikroon.

        Ei siitä nauttia tarvitse, kunhan hengissä pysyy.

        >simiti<

        Ei poika vedätä. Ei ole kykenevä moiseen. Joskus se yrittää, mutta kun hän ei osaa valehdella, niin yritykseksi se aina jää.

        Kyllähän tuo jo oppi mustikkapiirakan tekemään, kun opetin. Ja tykkää leipomisesta. Ei vaan saa aikaiseksi.

        Kas, kun poika kuuluu autismin kirjoon ja ei ole ihan normi, niin se tuo haasteensa. Aikaa, kärsivällisyyttä, ymmärrystä ja paljon rakkautta. Sitä se vaatii.


    • Anonyymi

      Varaan reilusti käsirasvaa sekä talouspaperia ja linnoittaudun tietokoneen ääreen koko päiväksi. Tänään saan kämmentä ja huolella!

      • Eli sinä antaudut juhlimaan ihan perusteellisesti.


    • Anonyymi

      Alennusralli hämmentävät tarjoukset. Tai mene huutokauppa kuninkaalta kaikenlaista turhaa romua paljon.

      Teuvo-Inkeri Puuroinen.

      • Valitettavasti en pääse kirjoituksestasi selvyyteen, onko kyseessä kertomus omasta päivästäsi, mutta mukavaa päivää silti. 🙂


    • Anonyymi

      tuo ärsyttää vähän itseäni tuo ohjelma huutokauppa keisari miksi ihmiset ostavat kaikenlaista tarpeetonta romua kuin kuparipannujakin.... mihin edes mahtuvat ne kaikki romut sitten

      • Tässä minä olen huono neuvomaan.. Minullakin loppuu helposti kaappitila, kun en henno antaa vielä ihan hyvää tavaraa pois, jotta uutta mahtuisi tilalle..
        En ole katsonut juurikaan TV:n Huutokauppakeisaria, mutta muutaman kerran elämässäni olen kyllä käynyt huutokaupassa. 🙂


    • Anonyymi

      mutta jos on hyviä ohjelmia niin tulee mainostajia ja hyviä ostajia niille mainostajille.

    • Kaupassa pitäs käydä, ei oo minkäänlaista kahvileipää, myöhemmin pienellä metsälenkillä

      • Kuulostaa mukavan rennolta päivältä! 👍
        Käytkö vain ulkoilemassa vai onko tarkoituksesi samalla tarkastella tiluksia tai tarkkailla vaikka lintuja ?🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kuulostaa mukavan rennolta päivältä! 👍
        Käytkö vain ulkoilemassa vai onko tarkoituksesi samalla tarkastella tiluksia tai tarkkailla vaikka lintuja ?🙂

        Tulee ainakin kateltua onko kaatuneita puita


      • pujotteIija kirjoitti:

        Tulee ainakin kateltua onko kaatuneita puita

        Niin vähän arvelinkin, että jotakin tarkoitusta pitää ulkoiluunkin kuulua. 🙂 Miehenikin tapasi silloin tällöin ajella veneellä mökkisaaren ympäri juuri samalla ajatuksella. 👍


    • Makaan sängyssä suunnilleen koko päivän levossa, koska korona iski. Käyn ehkä pienen hetken ulkona ja pesulla. Koronan takia ei ole sinkkujen päivänä kauppaan asiaa.

      • Xena-183

        Voi sentään 😪
        Kuulostaa siltä, että et onneksi ole aivan voipunut, jos suunnittelet jo vähän ulkoiluakin, mutta malttia silti toipumiseen. 🙏 Koronassa on vielä ne jälkitautien vaaratkin.

        Se on kyllä nautinnollista, kun parin päivän sairastelun jälkeen jaksaa mennä suihkuun. Silloin tuntuu, että toipuminen pääsee kunnolla vauhtiin. 👍
        Mukavaa viikonloppua, sairaudesta huolimatta 🤗


      • Anonyymi

        Paranemisia sinulle!


    • Anonyymi

      Olen yksin kotona ja jatkan katkeroitumista koska naisille ei kelpaa kiltti ja kunnollinen mies.

      • On surullista, jos ei löydä kumppania, vaikka oikeasti tahtoisi. - En nyt ala heitellä tähän mitään toimenpide-ehdotuksia, koska uskon, että olet jo varmaan kaikkea kokeillut. - Toivotan silti mukavaa kotiviikonloppua ja toivon, että onnellisuus osuu vielä sinunkin kohdallesi. - Edes muiden elämässäsi olevien hyvien asioiden johdosta. 🙂


    • Tätä ihanaa sinkkuilupäivää vietän tänään töissä. :)

      • Jonkun aina täytyy tehdä töitä, että talouden rattaat pysyvät pyörimässä. 🙂 Tsemppiä päivään 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Jonkun aina täytyy tehdä töitä, että talouden rattaat pysyvät pyörimässä. 🙂 Tsemppiä päivään 👍

        Näinhän se menee. On tässä saanut huilia taas ihan riittävästi. Kiitos. 🙂


    • Anonyymi

      Pitäisköhän hyödyntää sinkkupäivätarjoukset nettikaupoissa? Jotain uutta kairattavaa tilata? Ei sulla olis mitään lelusuosituksia?

      No, ainakin ulos lähden ihanan kosteaan marraskuun säähän, kun tästä aamukahvilta selviää.
      Aina pitää olla vähän pölliä pinossa, niin kirvestä voi heiluttaa jos ei muuta keksi.
      Olis tuossa kyllä yksi hitsailuprojektikin tiedossa, ja aina löytyy kaikenlaista säätöä. Saa nähä mihin intoutuu. Mutta kotoani minä en minnekään lähde riekkumaan!

      Illemmalla siten siihen pihasaunan lämmitykseen.

      -keinovaginamies-

      • Onhan sinulla tuossa jo päiväksi ohjelmaa 👍
        Vai pilkille tekee jo mieli? Tai millaista suositusta oli mielessäsi? 🙂

        Kyllähän vaikka tämäkin.. Kun oikein syvälle painat, niin varmasti tekee hyvää. 😉

        https://www.temashop.fi/massagepistol


    • Onko sellainenkin kuin sinkkupäivä? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Kaikenlaisia päiviä sitä onkin =D No, ihan tavallinen päivä tämäkin on, ei vaikuta muhun juurikaan. En eilenkään muistanut, että oli Martti Ahtisaaren hautajaiset ja vasta myöhemmin muistui mieleen, kun näin yhen R-kioskin eessä Ilta sanomien ja Ilta Lehden otsikoita. Mutta ei se päivä siitä pilalle mennyt, etten muistanu ja etten nähnyt hautajaisia teeveestä.

      Täytyy huomenna laittaa isälle viesti ja toivottaa hyvää isänpäivää.

      • Nämä teemapäivät ovat ehkä "hieman" kaupallisesta ajatuksesta lähtöisin, mutta sopinee myös sinkkupalstalle. 😄 Minäkin vein äsken jo huomiseksi isän ja vaarin haudoille kynttilät, kun kävin kaupassa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Nämä teemapäivät ovat ehkä "hieman" kaupallisesta ajatuksesta lähtöisin, mutta sopinee myös sinkkupalstalle. 😄 Minäkin vein äsken jo huomiseksi isän ja vaarin haudoille kynttilät, kun kävin kaupassa.

        Joo, monert teemapäivät on kaupallisesta näkökulmasta syntyneitä niin kuin isänpäiväkin alunperin vissiin.


    • Anonyymi

      niin miten luulet pärjääväsi kilpailussa jos on ampumahiihtäjätyttöjä vastassa

      • Osaan minä ampua ja osaan hiihtääkin, mutta en mitenkään, jos kilpailussa on kyse ampumahiihdosta. 😄


    • Anonyymi

      En mitenkään. En olisi muistanut koko päivän olemassaoloa, ilman tätä aloitusta. Mä ylipäänsä huomaan hyvin vähän näitä kaikkia teemapäiviä ja varsinkaan kaupalliselta kannalta. Jos olen jo etukäteen tietoinen, että jotain pitää hankkia, niin silloin saatan seurailla koska kyseisestä tuotteesta tulee hyvä tarjous, mutta muutoin en huomaa näitä lainkaan.

      • Hyvä esimerkki on Black Friday ja 'Älä osta mitään' -päivä. - Useimmiten minäkin suosin jälkimmäistä. 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Hyvä esimerkki on Black Friday ja 'Älä osta mitään' -päivä. - Useimmiten minäkin suosin jälkimmäistä. 👍

        Minulle tuo jälkimmäinen on ihan turha päivä. Aika usein olen juuri tuona päivänä tehnyt aika isojakin hankintoja. On jääneet mieleeni juuri siksi, että on ollut juurikin "älä osta mitään" päivä. Viimeksi osti tietokoneen juurikin "älä osta mitään" päivänä. 🙂

        Black Friday:na on välillä tosi hyviä tarjouksia. Jos siis on jokin tarpeellinen hankinta, niin katson yleensä aina Black Friday tarjoukset läpi. Tietenkin kaikkien noiden teemapäivien kanssa saa olla tarkkana, että hinta tarjous on aidosti hyvä. Yleensä itselläni kuitenkin on hintaseurantaa tehtynä jo pidemmältä ajalta, jos olen jotakin hankintaa tekemässä.


    • Kiitoksia samoin🤗

      Hyvä biisi👍🏼 vitsit oon sulle kade.. mäkin haluun Karjala-turnaukseen 🥲 toivottavasti on hyvä kiekkopäivä.

      Vietellään kotona ”sairastuvalla” sinkkupäivää.😁

      • Voi kurjuus. Lapsetko sairaana, vai sinä itse? 😪 No, ei ollut hyvä peli. Surkea, itse asiassa. Mutta ei aina voi voittaa. Ei edes joka kerta 🙂
        Tsemppiä.sairastuvalle ❤️


      • Xena-183 kirjoitti:

        Voi kurjuus. Lapsetko sairaana, vai sinä itse? 😪 No, ei ollut hyvä peli. Surkea, itse asiassa. Mutta ei aina voi voittaa. Ei edes joka kerta 🙂
        Tsemppiä.sairastuvalle ❤️

        Me ollaan kaikki kipeinä. Keskimmäisellä lapsella korvatulehdus.🙁

        Oliko edes fiilis hyvä, vaikka itse peliä ei voitettu?

        Kiitos🥰


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Me ollaan kaikki kipeinä. Keskimmäisellä lapsella korvatulehdus.🙁

        Oliko edes fiilis hyvä, vaikka itse peliä ei voitettu?

        Kiitos🥰

        Oli tosi hyvä fiilis 🥂🍾 Meitä oli iso työporukka pelissä ja Areenalla on kyllä hyvät edellytykset pitää hauskaa, vaikka peli ei sujuisikaan. 😁

        Pikaista toipumista kaikille potilaille 🙏 Toivottavasti raasu ei ole kovin kipeä korvistaan.😪


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oli tosi hyvä fiilis 🥂🍾 Meitä oli iso työporukka pelissä ja Areenalla on kyllä hyvät edellytykset pitää hauskaa, vaikka peli ei sujuisikaan. 😁

        Pikaista toipumista kaikille potilaille 🙏 Toivottavasti raasu ei ole kovin kipeä korvistaan.😪

        Itse mielelläni seuraan pelejä TV:tä kuin myös paikan päällä on kiva käydä.🤗 hyvä jos fiilis oli katossa se on tärkeintä tuollaisessa tapahtumassa.

        Kiitos kiitos. Tosi vähällä korvasäryllä ollaan pärjätty.🙏 Mutta tuo kuume on vaivannut tänään senkin edestä.😕


    • Anonyymi

      Suurempi perhetapaaminen jossa lapset mukana.
      Voisi kyllä katsella löytyisikö alennuksesta sopivia nuorten vaatteita, niin se vain aika kuluu, ei tarvitse katsella enää lasten osiosta.

      AV

      • Kuulostaa mukavalta! Toivottavasti teillä oli kivaa. - Vähän isänpäivän etkojakin jo. 👍


    • Onks joku singles day nyt. En mä missään alennusmyynneissä viitti käydä. Rahaahan siinä silti menee, vaikka ne alennuksilla onkin. Mulla alkaa sekä puutyö, että metallityöpajat oleen järjestyksessä, ei tarvi enää mitään hankkia. Kun tehdä alusta vannesahalle ja kanttikoneelle. Mä teen mieluummin noilla kovilla materiaaleilla, kangastyöt ei koskaan oo onnistunu, en pysty keskittyyn niin hyvin. Tasa-arvo on hyvä asia, mutta jos ei halua rättien kanssa pelata, niin sitten ei.

      • Tyttäreni on monimateriaalikäsityön opettaja. Vaikka nyt opettaakin vain teknistä. - Minun kädentaitoni ovatkin huomattavasti vaatimattomammat, mutta arvostan, kun joku osaa. 👍


    • Anonyymi

      Voi kun olisi sinkku mutta olen vain surkea poikamies.

    • Valmistelin huomista isänpäivää, ostin ruusuja maljakkoon pöydälle. Kyllä ne ilahduttaa sekä isää, että äitiä. 😊🌹
      Isänpäivälahja on myös hankittu, tarpeellisia käytännön juttuja. Kalakukon odottaa jääkaapissa☕️🍰

      En minä mistään sinkkujenpäivästä välitä. Joka päivä on sinkkuilupäivä, kun on sinkku. 🤷🏼‍♀️

      • Kalakukon🤣🤣 …ei vaan ”kakkukin”. Autocorrect tekee näitä omia päätöksiä. Kalakukkoa ei nyt tosiaan jääkapissa ole, vaan täytekakkua.


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Kalakukon🤣🤣 …ei vaan ”kakkukin”. Autocorrect tekee näitä omia päätöksiä. Kalakukkoa ei nyt tosiaan jääkapissa ole, vaan täytekakkua.

        Huomenna 😷 FFP2 mukaan jos käyt
        https://yle.fi/a/74-20059688



      • Prinsessasi kirjoitti:

        Jos käyn missä?

        Jahas eli siis asut vanhempiesi kanssa vielä


      • valtakunta kirjoitti:

        Jahas eli siis asut vanhempiesi kanssa vielä

        En asu. Olen täällä vain viikonloppua viettämässä.


      • Prinsessasi kirjoitti:

        En asu. Olen täällä vain viikonloppua viettämässä.

        Näyttävästi pitkän matkan päässä. Toivottavasti suojaudutte koronalta ja suojaatte muita.


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Kalakukon🤣🤣 …ei vaan ”kakkukin”. Autocorrect tekee näitä omia päätöksiä. Kalakukkoa ei nyt tosiaan jääkapissa ole, vaan täytekakkua.

        🥰 Isäsi ilahtuisi varmaan kummastakin. 😁
        Ja ruusujakin vielä 🤗


    • Yksi sidukka illalla Maked Singerin äärellä, tosin sen sidukankin ostin nimenomaan lauantai-iltaa ja Masked Singeriä varten, en edes tiennyt että nyt on se sinkkujen päivä.

      • Oliko hyvä show? Täytyypä katsoa MTV3 palvelusta 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oliko hyvä show? Täytyypä katsoa MTV3 palvelusta 👍

        No, se on vähän mitä on riippuen siitä keitä milloinkin on laulamassa. Tänään paljastui henkilö jonka kaikki panelistit arvasivat jo etukäteen, niin tämänkertainen jakso oli sen takia vähän tylsä... Mielestäni joka jakson paras hetki on joko ne lauluesitykset (jos kyseessä on tykkäämäni kappale) tai sitten se hahmon paljastus, ja hahmon paljastus on kivointa silloin kun juuri kukaan ei tiedä sitä etukäteen.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        No, se on vähän mitä on riippuen siitä keitä milloinkin on laulamassa. Tänään paljastui henkilö jonka kaikki panelistit arvasivat jo etukäteen, niin tämänkertainen jakso oli sen takia vähän tylsä... Mielestäni joka jakson paras hetki on joko ne lauluesitykset (jos kyseessä on tykkäämäni kappale) tai sitten se hahmon paljastus, ja hahmon paljastus on kivointa silloin kun juuri kukaan ei tiedä sitä etukäteen.

        Katsoin tälla kaudella missä se Kolibri (muistaakseni) lauloi ihan sikahyvin. Ajattelin, että täytyy katsoa vielä muitakin jaksoja 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Katsoin tälla kaudella missä se Kolibri (muistaakseni) lauloi ihan sikahyvin. Ajattelin, että täytyy katsoa vielä muitakin jaksoja 👍

        Kolibri on vielä kisassa mukana :) Joten jos tykkäsit kannattaa katsoa sen uudemmatkin vedot.


    • Anonyymi

      en tiedä miten prissawsi tuli jotenkin sasi, kimmo sasi=

    • Anonyymi

      tuollaainen hawssua että miten prinsssasi-nimestä voi tullaw joku kimmo sadi

    • Anonyymi

      minua jännittää paljon tuo hämmästtuttävä ralli eli amaxing ravce koska nuo ampumahjiihtäjä-tuytä

    • Anonyymi

      Yksin vietän sitä ja niin tulee olemaan hyvin todennäköisesti aina!

    • Anonyymi

      Ihan rauhassa mökillä pihahommissa meni. Tosin kun satoi tai tihutti koko ajan, niin eihän ne pihahommat sinällään mitään herkkua olleet, mutta tulipahan tehtyä. Nyt sitten on aika palstailla, sinkku-palstailla 😂

      • Jaahans. Livahti muumina. Kiva kun palsta lägittää nykyään niin, ettei tiedä onko jokin lähtenyt vai ei, pitää erikseen käydä tarkistamassa ja sittenkin voi olla että lähti muumina. Ihmepaska.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jaahans. Livahti muumina. Kiva kun palsta lägittää nykyään niin, ettei tiedä onko jokin lähtenyt vai ei, pitää erikseen käydä tarkistamassa ja sittenkin voi olla että lähti muumina. Ihmepaska.

        Nyt on tosiaan ollut vähän teknistä heikkoutta palstassa 🙂
        No niin! Talvi voi tulla 👍 Minullakin on pihatyöt hyvällä mallilla. Perennoja täytyy vähän siistiä, viedä havut haudoille ja laittaa kausivalot.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Nyt on tosiaan ollut vähän teknistä heikkoutta palstassa 🙂
        No niin! Talvi voi tulla 👍 Minullakin on pihatyöt hyvällä mallilla. Perennoja täytyy vähän siistiä, viedä havut haudoille ja laittaa kausivalot.

        On sitä ollut ilmassa, onpa hyvinkin. Selvästikin palstan uudistusten yhteydessä meidät siirrettiin joko kokonaan uuteen konesaliin paskempien resurssien varaan tai sitten vain nykyisen konesalin sopimusta downgradettiin railakkaasti. Siksi homma tökkii oikeastaan aina, meitä on kusetettu. Tosin emme maksa mitään mistään, niin periaatteessa kusettaa saa minkä kerkiää.

        Täällä samoin, mökki saa jäädä talviteloilleen ja kattotaan sitten keväällä mitä on jäljellä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe