Aktiiviharrastajalle vauhtia juoksuun

Anonyymi-ap

Olen päälle nelikymppinen juoksija, harrastanut lajia n. 25 vuotta aktiivisemmin. Viimeisinä vuosina on ollut kaikenlaista häikkää, mutta nyt on alkanut kulkea taas. Silti haluaisin lisää nopeutta juoksuuni, esim. viiden kilometrin matkalle, joka nyt menee vähän päälle 20 minuuttiin. Miten tuosta saisi vaikka minuutin tai kaksi pois?

Tällä hetkellä juoksen kympin lenkkejä kaksi kertaa viikossa, en täysillä mutta en ihan pk-tasollakaan, luulisin. Lisäksi teen n. 700m juoksuvetoja 3-4 kertaa yhdessä treenissä viikon aikana. Pyrin menemään niissä niin kovaa kuin pystyn, ilman että hyydyn kesken vedon. Pyrin tekemään vedot niin, että viimeistä kohti vauhti kiihtyy. Nämä ovat selvästi vaikuttaneet nopeuteeni mm. kyseisellä 5km matkalla mutta muillakin.

Eli onko jotain simppeliä ohjetta, mitä voisi vielä tehdä, että vauhti vaan kiihtyisi? Kiihtyy se varmaan nytkin, mutta onko esim. jotain oleellista mitä voisi vielä lisätä, tai muokata harjoituksiaan?

15

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuntosi on varsin hyvä kolme kertaa viikossa harjoittelevalle. Ensimmäinen mikä tulee mieleen, on että voisit harjoitella enemmän. Tuplaa vaikka tekemällä kaksi vauhtiharjoitusta viikossa, ja neljä peruslenkkiä.

      • Anonyymi

        Aina samat ohjeet, mutta niin se vaan menee.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­­­N­­y­­m­­f­­­o­m­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18101384f

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jantteri juoksee rennosti.

    • Anonyymi

      Koita harjoitella välillä samat pienten painojen kanssa, niitähän on sellaisia hiekkapussukkoja vyölle tms.

    • Anonyymi

      Olet jo ikämies sarjaa kannattaa vaan nautiskella ja hölkkäillä ilman sen kummoisempia tavoja.

    • Anonyymi

      Ulkomaanleirillä kunto kasuaa

    • Anonyymi

      Itsellä vasta reilu vuosi aktiivisempaa juoksua takana vaikka ekat kisat juoksin jo 8v sitten. Mulla on kunto ja vauhti parantunut sillä että lisäsin harjoittelun määrää ja aloin vaihdella ärsykkeitä. Polkua, mäkivetoja, intervallia ja sitten pidempiä rennompia lenkkejä. Vitonen meni syksyllä 25min pintaan, kymppi meni vähän alle 52min näillä eväillä.

      • Anonyymi

        Tuo on yksi vaihtoehto, että treenaa paljon mitä sattuu. Koitapa seuraavaksi vähän struktuuria harjoitteluun. Lauantaina pitkis, maanantaina tempo, joka kolmas viikko kevennetty, jne ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on yksi vaihtoehto, että treenaa paljon mitä sattuu. Koitapa seuraavaksi vähän struktuuria harjoitteluun. Lauantaina pitkis, maanantaina tempo, joka kolmas viikko kevennetty, jne ..

        Kokeilisin mielelläni treenata kurinalaisesti ja järjestelmällisesti jos ei olisi neljä lasta ja vuorotyö sekä itsellä että rouvalla. Sen aika tulee muutaman vuoden päästä, nyt treenaa sen mitä ehtii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilisin mielelläni treenata kurinalaisesti ja järjestelmällisesti jos ei olisi neljä lasta ja vuorotyö sekä itsellä että rouvalla. Sen aika tulee muutaman vuoden päästä, nyt treenaa sen mitä ehtii.

        Jos halutaan kehittyä asiat laitetaan tärkeysjärjestykseen ja sinulla urheilu ei selvästikkään ole siellä kärjessä joten ei mitään kehitystäkään ole odotettavissa jos ei asiaan panosta kunnolla.Mutta onko sillä oikeasti mitään väliä juokseeko 5km 17min vai 19min kun on tavallinen kuntoilija ei minusta.Kyllä perhe ja työ menee edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos halutaan kehittyä asiat laitetaan tärkeysjärjestykseen ja sinulla urheilu ei selvästikkään ole siellä kärjessä joten ei mitään kehitystäkään ole odotettavissa jos ei asiaan panosta kunnolla.Mutta onko sillä oikeasti mitään väliä juokseeko 5km 17min vai 19min kun on tavallinen kuntoilija ei minusta.Kyllä perhe ja työ menee edelle.

        Olisihan se siistimpää olla 17min premium lenkkikerholainen kuin 19min tavis hölkkääjä. Haaveeksi jäi itsellänikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se siistimpää olla 17min premium lenkkikerholainen kuin 19min tavis hölkkääjä. Haaveeksi jäi itsellänikin.

        Itse olen nuorena 26 vuotiaana juossut vähän alle 15 minuuttia mutta ei sillä mitään mainetta ja kunniaa saanut,nyt 55v tavoite juosta alle 20minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen nuorena 26 vuotiaana juossut vähän alle 15 minuuttia mutta ei sillä mitään mainetta ja kunniaa saanut,nyt 55v tavoite juosta alle 20minuuttia.

        Itse olen juossut jo yli 25 vuotta ilman mainetta ja kunniaa. Parhaimpina saavutuksina yli 3000m Cooperissa ja alle 3.30 maratonilla. Sellaista. Vieläkin hotsittaa lähteä lenkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen juossut jo yli 25 vuotta ilman mainetta ja kunniaa. Parhaimpina saavutuksina yli 3000m Cooperissa ja alle 3.30 maratonilla. Sellaista. Vieläkin hotsittaa lähteä lenkille.

        Miullakin juoksu on lähinnä rakas elämäntapa. Saavutuksista ei juuri kannata puhua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe