Kelpaisko naiselle nakkikeitto

Anonyymi-ap

Eilen tekasin nakkikeittoa.
Ison sipulin kuullotin kattilassa öljyssä, voita lisäsin ja porkkanasuikaleita voissa kypsensin.
Sen jälkeen vettä ja pieniksi lohkottuja perunoita.
Sitten pari laakerin lehteä, maustepippuria, mustapippurirouhetta ja annoin jonkun aikaa kiehua.
Pari lihaliemikuutiota ja kasvisliemikuutio, ei tullut liian suolaista.
Sitten pannulla kuumensin paloiteltuja 320g kunnon nakkimakkaraa ja lisäsin keittoon.
Lopuksi paketti koskenlaskija voimakas sulatejuustoa ja kuvattua persiljaa.

Kyllä vaan tuli herkullista ja voi ottaa kattilasta ja lämmittää senverran kuin syö.
Ihan tuli ravintolatason keittoa.
Säin lautasellisen ja kattilaan jäi vielä reilusti nakkikeittoa, nammmmmmm,
Eipä taida ätmin keitto naiselle maistua, joten en kutsu syömään.

23

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpaisko miehelle sieni-kasvis -pasta? en ole eläessäni niin maukasta ruokaa tehnyt. Ihan uusi resepti minulle.

      • Anonyymi

        Kyllä kelpaa, kun nainen sitä tarjoileepi.
        Suppilovahverokeitoa olen tehnyt ja sekin on erittäin maukasta.
        Koskenalskija juustoa siihenkin laitan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kelpaa, kun nainen sitä tarjoileepi.
        Suppilovahverokeitoa olen tehnyt ja sekin on erittäin maukasta.
        Koskenalskija juustoa siihenkin laitan.

        Jaa. Mä laitoin tuorejuustoa😊


    • Anonyymi

      Nakkikeitto kelpaisi kyllä. Mä kuitenkin vahvasti epäilen, että tuo kyseinen keitto olisi minulle turhan suolaista, vaikka se ei tekijälleen liian suolaista olisikaan. Lisäksi mä kaipaisin tuohon enemmän kasviksia, mutta varmasti tekijälleen oikein maittava keitto.

      • Anonyymi

        Kelpaisko miehelle gulassikeitto? Sellaista olis täällä tarjolla tänään.


      • Anonyymi

        Ei se meikäläiselle liian suolaista ollut, joduin lisäämään suolaa ripistimestä keittoon lautaselle.
        Parempi, että joutuu lisäämään suolaa, kuin että suolaa olisi liikaa.
        Maistan aina ruokaa, kun sitä valmistan, että selviää onko suolaa riittävästi.
        Nykyisissä liemikuutioissa on vähemmän suolaa, kuin entisaikojen liemikuutioissa, joita riitti yksi kuutio keittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelpaisko miehelle gulassikeitto? Sellaista olis täällä tarjolla tänään.

        Gulssikeitto kelpaa, jos ei ole liikaa tulisuutta.
        Lidlin purkkiglassikeittoa söin, mutta oli liian tulista meikäläisen makuun.


      • Anonyymi

        Keräkaali kyllä sopisi tuohon keittoon.
        Ostin juures pakaste sekoitusta ja tomaattipyrettä, että olisin keittoon laittanut, mutta laiton liikaa perunoita, että ei kattilaan olisi enää pakaste juurekset mahtuneet, eikä tomaattipyre.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se meikäläiselle liian suolaista ollut, joduin lisäämään suolaa ripistimestä keittoon lautaselle.
        Parempi, että joutuu lisäämään suolaa, kuin että suolaa olisi liikaa.
        Maistan aina ruokaa, kun sitä valmistan, että selviää onko suolaa riittävästi.
        Nykyisissä liemikuutioissa on vähemmän suolaa, kuin entisaikojen liemikuutioissa, joita riitti yksi kuutio keittoon.

        Harvoin ruoka tekijälleen liian suolaista on, jollei käy vahinkoa suolan kanssa. Sehän nyt riippuu ihan litramäärästä, että paljonko tarvitsee. Tuossa kuitenkin on jo niin monta suolaista ainesta, että hyvin suurella todennäköisyydellä liian suolaista mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gulssikeitto kelpaa, jos ei ole liikaa tulisuutta.
        Lidlin purkkiglassikeittoa söin, mutta oli liian tulista meikäläisen makuun.

        Tulisuuskin on niin kovin suhteellista. Jos on kovin herkkä tulisuuden suhteen, niin voi ehkä olla liikaa. Tuo on sellaisella vanhalla "perhereseptillä" tehtyä, johon tulee unkarilaista paprikatahnaa ja chilitahnaa. Sitä chiliä tulee vain vähän, mutta voi tuo "piros arany", eli siis se paprikatahna, ehkä olla jonkun makuun tulista. Toisinaan olen tehnyt gulassia myös laittaen tuon unkarilaisen paprikan sijaan vähän ajvaria (siis vähän toisenlaista paprikatahnaa). Se on erimakuista, mutta ihan hyvää tuossa. Valitsen tuohon aina tulisen valmis ajvar-tahnan, sillä mun makuuni siinä pitää olla myös tulisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keräkaali kyllä sopisi tuohon keittoon.
        Ostin juures pakaste sekoitusta ja tomaattipyrettä, että olisin keittoon laittanut, mutta laiton liikaa perunoita, että ei kattilaan olisi enää pakaste juurekset mahtuneet, eikä tomaattipyre.

        Jos teen nakkikeittoa, niin minä teen yleensä tomaattisen keiton. Monesti joku nakkiminestronen tyyppinen, jossa on tosi paljon kasviksia. Jokainen makunsa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin ruoka tekijälleen liian suolaista on, jollei käy vahinkoa suolan kanssa. Sehän nyt riippuu ihan litramäärästä, että paljonko tarvitsee. Tuossa kuitenkin on jo niin monta suolaista ainesta, että hyvin suurella todennäköisyydellä liian suolaista mulle.

        Yksi vinkki millä saa liian suolaisen maun pois, laittaa ripauksen sokeria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi vinkki millä saa liian suolaisen maun pois, laittaa ripauksen sokeria.

        Ei sokeri suolaa mihinkään neutraloi. Jos laittaa sokeria, niin sitten maistuu suola ja sokeri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi vinkki millä saa liian suolaisen maun pois, laittaa ripauksen sokeria.

        Yksi sellainen vinkki millä oikeasti voi yritää liikaa suolaa poistaa, on laittaa ruoan joukkoon raaka peruna kypsymään. Se ihan aidosti imee sitä suolaa itseensä ja kun sen ottaa pois niin se suola poistuu sieltä ruoasta. Ongelmana sitten se, että se peruna imee itseensä muitakin makuja kuin vain sitä suolaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sokeri suolaa mihinkään neutraloi. Jos laittaa sokeria, niin sitten maistuu suola ja sokeri.

        Lisätään sitten vettä keittoon, niin suola laimenee.
        Minä olen kastikkeeseen sokeria sirotellut, kun on vähän liikaa suolaa, niin on
        käynyt niin, että joutui lisäämään suolaa, kun kastike muuttui suolattomammaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätään sitten vettä keittoon, niin suola laimenee.
        Minä olen kastikkeeseen sokeria sirotellut, kun on vähän liikaa suolaa, niin on
        käynyt niin, että joutui lisäämään suolaa, kun kastike muuttui suolattomammaksi.

        Saahan sitä noinkin tehdä, vaikka ei sellainenkaan keitto kauhean hyvää ole, jossa on lientä suhteettoman paljon. Helpompaa kun ei alunperin lisää sinne hirveästi suolaa. Jokaisen ruokailijan on helppo halutessaan lisätä suolaa omaan annokseensa.


    • Anonyymi

      hyvä e4i minkäänlaidts aavistusw5akaan mis5ä jo5ku5 nais35 goigaq5 4iier3llä

    • Anonyymi

      Muuten ok, mutta tomaattimurska, suolakurkku ja pavut puuttuvat. 🤔

      🦄

    • Anonyymi

      Kelpaa nakkikeitto naisillekin!

    • Anonyymi

      Oikein hyvältä kuulostaa!

    • Anonyymi

      Tänne koko kattila! Nälkä!

    • Anonyymi

      Oletko sous chef?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1593
    2. 44
      963
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      909
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      859
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      55
      820
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      50
      701
    Aihe