RE: Heijastavatko maailman tapahtumat sisäisiä prosessejasi?

Anonyymi-ap

Eli samat prosessit ja ajatukset, jotka pyörii sun mielessä heijastuu ulkopuoliseen maailmaan. Esim. jos sulla on rasistisia ajatuksia, niin nämä ajatukset heijastuu ulkopuoliseen todellisuuteen rotujen taisteluna. Jos teet "sisäistä työtä" ja muutut suvaitsevammaksi niin koko maailma muuttuu myös rauhallisemmaksi. Tätä ei tarvitse nyt ymmärtää psykoottisella tavalla.

Eli heijastaako ulkoinen sisäistäsi?

---
heisielu

36

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitä millaisessa ulkoisessa todellisuudessa elää muodostuu paljolti sisäinen maailmammekin.

      ..
      H

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­N­­y­m­f­o­­­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#181265789

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Esitin tämän erittäin mielenkiintoisen kysymyksen eräälle Vedan tietäjälle, ja hän vastasi siihen. Yritän kääntää hänen äänipuhelunsa suomen kielelle. Vastaus on hyvin pitkä, eikä minulla ole aikaa puhtaaksikirjoittaa sitä kokonaan, mutta kirjoitan muutaman hetken siitä puhtaaksi, kun minulla on aikaa.

      • Anonyymi

        "Jos teet "sisäistä työtä" ja muutut suvaitsevammaksi niin koko maailma muuttuu myös rauhallisemmaksi. "


        Veda-viisas vastasi minulle: sekä heijastavat että eivät heijasta
        ______________________________

        Mutta ennen kun ehdin sen kääntää suomeksi, laitan pieniä katkelmia yhdestä keskustelusta, joka vastaa myös tähän kysymykseen.

        _______________________________

        "Parannuskeino kaikkiin vaivoihin." Srila Bhakti Sudhir Goswami Maharaj.
        Haastattelu. 17. elokuuta 2008. São Paulo, Brasilia
        ...

        Kysymys kuuluu: mitä on todellisuus? Miksi otamme jatkuvasti maailman tietämättömimpiä ihmisiä malliksi ja validoimme järjestelmämme, pyrkimyksemme sen perusteella ja otamme esimerkkinä joitakin tyhmiä, jotka eivät ymmärrä? Me vain liukenemme tietämättömien ihmisten energiaan. Miksi meidän pitäisi? Voisi ajatella, että kun joku on pakkomielteinen tässä määrin, se on reaktiivinen asenne, siinä mielessä, että jokin aiheuttaa hänelle antipatiaa. …
        ...

        Toisin sanoen, vox populi - kansan ääni ei ole vox Dei. Pidetään tämäkin mielessä tällaisessa tapauksessa. Jos otamme käyttöön monikulttuurisen pluralistisen demokratian, muuttuvatko nämä tietämättömät ihmiset... Mitä nämä tietämättömät ihmiset, jotka elävät monikulttuurisessa moniarvoisessa demokratiassa, luovat? Esimerkkejä on paljon...

        - Kerroit tarinan rakastavasta äidistä, kuinka hän...

        - Niin. ...kuinka rakkaus peittää virheet, kumoaa ne….’
        ... Hänen olemuksensa olemuksen vähättely jonkin objektiivisen kriteerin perusteella on virheellistä. Ja tällainen lähestymistapa puhuu rakkauden ja herkkyyden puutteesta, vaikka subjektiivisesta näkökulmasta katsottuna rakkaus voi korvata puutteen. Emme voi koskaan löytää harmoniaa objektiivisesta maailmasta.


        Nyt on olemassa "Jooga rauhan puolesta" -liike - "jos me kaikki uskomme…" ...tätä ei ole koskaan tapahtunut, ei, eikä koskaan tapahdu. Tässä on eturistiriita. Tämä on ongelma. Se on ongelma. Kaikki nämä ihanat iskulauseet: "rakkaus kaikille", "rauha", "harmonia"... Mutta ongelma on se, että elämme hyväksikäytön maailmassa, jossa yksi elävä olento selviytyy toisen kustannuksella. Me selviydymme riistämällä toisia. Selvitetäänpä se. Eikä tarvitse kaunistella pilleriä - demokratia... tiedättehän, tämäntyyppiset markkinat, tuontyyppiset markkinat, toisenlaiset markkinat; tämäntyyppinen kapitalismi, tuontyyppinen kapitalismi. Kyse on riistosta. Sellaisessa maailmassa me elämme. Riiston maailmassa on typerää puhua rauhasta.

        Sitä ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan.

        Mitä me siinä tapauksessa voimme tehdä?

        Voimme tehdä jotain yksilöllisesti ja yksityisesti.

        On olemassa vedalainen sanonta: "Ymmärrä maailmaa ymmärtämällä itseäsi."



        Bhagavat Gitassa Krishna kertoo Arjunalle, mitä tehdä: ole kärsivällinen, älä yritä muuttaa maailmaa vaan yritä muuttaa itseäsi.

        Taipumusta analysoida ja kritisoida muita pitäisi soveltaa itseensä ja edistymiseen. Niin kauan kuin valitamme ympäröivästä maailmasta, muista ihmisistä, järjestelmästä, pysymme samassa asemassa.





        -Sanoitte, että muuttamalla itseään voitte muuttaa maailmaa.

        - Ei, emme voi tehdä enempää kuin muuttaa itseämme.

        Ja tämä muutos itsessämme vaikuttaa myönteisesti muihin, JOS he pystyvät arvostamaan muutosta. Kyse ei ole siitä, että ennen kuin aloitte muuttaa itseänne, maailmassa ei ollut yhtään hyväsydämistä sielua, ei yhtään ihmistä, jolla oli hyviä aikomuksia.

        Mutta miksi maailma pysyy sellaisena kuin se on aina ollut?

        Koska se on hyväksikäytön maailma. Se on tieteellinen tosiasia. Jokainen teko vetää puoleensa yhtä voimakkaan vastareaktion. Tätä periaatetta ei voi pyyhkiä pois ... leikata pois photoshopilla tai, tiedättehän, KUMOTA hyvien aikomusten voimalla.

        Jokainen toiminta saa aikaan yhtä voimakkaan VASTAREAKTION, "jokainen" kirjaimellisessa merkityksessä.


        Kyse ei ole vain toiminnasta vaan myös puheesta, ajatuksesta, sisäisestä ASENTEESTA.

        Tällä hetkellä emme voi yksinkertaisesti sivuuttaa kaikkea, mitä olemme tehneet menneisyydessä, koska KARMAREAKTIOIDEN KIELTEISET VAIKUTUKSET OVAT VÄSTÄMÄTTÖMIÄ.

        Joku kirjoitti kirjan "Miksi hyville ihmisille tapahtuu pahoja asioita?". Kysymyksen esittäminen tällä tavalla ei ole kiertelyä. Voimme vastata tähän kysymykseen yhdellä sanalla: karma.

        Tässä on syy. Se tarkoittaa: emme näe, että he olisivat tehneet mitään sellaista, mikä ansaitsisi tällaisen reaktion. Se on tieteellinen tosiasia - reaktio johonkin MENNEESEEN kokemukseen, ehkäpä menneessä elämässä. Siinä tapauksessa meidän pitäisi hyväksyä myös REINKARNAATION käsite, ja silloin kaikesta tulee ymmärrettävää ja järkevää. Mutta katsokaas, haluammeko lujittaa asemaamme tässä ... maailmassa? Vai haluammeko elää subjektiivisessa maailmassa? Katsokaa kaikkia näitä kirjoja. Tavallaan ne edustavat subjektiivista maailmaa. Luonteestamme johtuen haluamme elää subjektiivisessa maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos teet "sisäistä työtä" ja muutut suvaitsevammaksi niin koko maailma muuttuu myös rauhallisemmaksi. "


        Veda-viisas vastasi minulle: sekä heijastavat että eivät heijasta
        ______________________________

        Mutta ennen kun ehdin sen kääntää suomeksi, laitan pieniä katkelmia yhdestä keskustelusta, joka vastaa myös tähän kysymykseen.

        _______________________________

        "Parannuskeino kaikkiin vaivoihin." Srila Bhakti Sudhir Goswami Maharaj.
        Haastattelu. 17. elokuuta 2008. São Paulo, Brasilia
        ...

        Kysymys kuuluu: mitä on todellisuus? Miksi otamme jatkuvasti maailman tietämättömimpiä ihmisiä malliksi ja validoimme järjestelmämme, pyrkimyksemme sen perusteella ja otamme esimerkkinä joitakin tyhmiä, jotka eivät ymmärrä? Me vain liukenemme tietämättömien ihmisten energiaan. Miksi meidän pitäisi? Voisi ajatella, että kun joku on pakkomielteinen tässä määrin, se on reaktiivinen asenne, siinä mielessä, että jokin aiheuttaa hänelle antipatiaa. …
        ...

        Toisin sanoen, vox populi - kansan ääni ei ole vox Dei. Pidetään tämäkin mielessä tällaisessa tapauksessa. Jos otamme käyttöön monikulttuurisen pluralistisen demokratian, muuttuvatko nämä tietämättömät ihmiset... Mitä nämä tietämättömät ihmiset, jotka elävät monikulttuurisessa moniarvoisessa demokratiassa, luovat? Esimerkkejä on paljon...

        - Kerroit tarinan rakastavasta äidistä, kuinka hän...

        - Niin. ...kuinka rakkaus peittää virheet, kumoaa ne….’
        ... Hänen olemuksensa olemuksen vähättely jonkin objektiivisen kriteerin perusteella on virheellistä. Ja tällainen lähestymistapa puhuu rakkauden ja herkkyyden puutteesta, vaikka subjektiivisesta näkökulmasta katsottuna rakkaus voi korvata puutteen. Emme voi koskaan löytää harmoniaa objektiivisesta maailmasta.


        Nyt on olemassa "Jooga rauhan puolesta" -liike - "jos me kaikki uskomme…" ...tätä ei ole koskaan tapahtunut, ei, eikä koskaan tapahdu. Tässä on eturistiriita. Tämä on ongelma. Se on ongelma. Kaikki nämä ihanat iskulauseet: "rakkaus kaikille", "rauha", "harmonia"... Mutta ongelma on se, että elämme hyväksikäytön maailmassa, jossa yksi elävä olento selviytyy toisen kustannuksella. Me selviydymme riistämällä toisia. Selvitetäänpä se. Eikä tarvitse kaunistella pilleriä - demokratia... tiedättehän, tämäntyyppiset markkinat, tuontyyppiset markkinat, toisenlaiset markkinat; tämäntyyppinen kapitalismi, tuontyyppinen kapitalismi. Kyse on riistosta. Sellaisessa maailmassa me elämme. Riiston maailmassa on typerää puhua rauhasta.

        Sitä ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan.

        Mitä me siinä tapauksessa voimme tehdä?

        Voimme tehdä jotain yksilöllisesti ja yksityisesti.

        On olemassa vedalainen sanonta: "Ymmärrä maailmaa ymmärtämällä itseäsi."



        Bhagavat Gitassa Krishna kertoo Arjunalle, mitä tehdä: ole kärsivällinen, älä yritä muuttaa maailmaa vaan yritä muuttaa itseäsi.

        Taipumusta analysoida ja kritisoida muita pitäisi soveltaa itseensä ja edistymiseen. Niin kauan kuin valitamme ympäröivästä maailmasta, muista ihmisistä, järjestelmästä, pysymme samassa asemassa.





        -Sanoitte, että muuttamalla itseään voitte muuttaa maailmaa.

        - Ei, emme voi tehdä enempää kuin muuttaa itseämme.

        Ja tämä muutos itsessämme vaikuttaa myönteisesti muihin, JOS he pystyvät arvostamaan muutosta. Kyse ei ole siitä, että ennen kuin aloitte muuttaa itseänne, maailmassa ei ollut yhtään hyväsydämistä sielua, ei yhtään ihmistä, jolla oli hyviä aikomuksia.

        Mutta miksi maailma pysyy sellaisena kuin se on aina ollut?

        Koska se on hyväksikäytön maailma. Se on tieteellinen tosiasia. Jokainen teko vetää puoleensa yhtä voimakkaan vastareaktion. Tätä periaatetta ei voi pyyhkiä pois ... leikata pois photoshopilla tai, tiedättehän, KUMOTA hyvien aikomusten voimalla.

        Jokainen toiminta saa aikaan yhtä voimakkaan VASTAREAKTION, "jokainen" kirjaimellisessa merkityksessä.


        Kyse ei ole vain toiminnasta vaan myös puheesta, ajatuksesta, sisäisestä ASENTEESTA.

        Tällä hetkellä emme voi yksinkertaisesti sivuuttaa kaikkea, mitä olemme tehneet menneisyydessä, koska KARMAREAKTIOIDEN KIELTEISET VAIKUTUKSET OVAT VÄSTÄMÄTTÖMIÄ.

        Joku kirjoitti kirjan "Miksi hyville ihmisille tapahtuu pahoja asioita?". Kysymyksen esittäminen tällä tavalla ei ole kiertelyä. Voimme vastata tähän kysymykseen yhdellä sanalla: karma.

        Tässä on syy. Se tarkoittaa: emme näe, että he olisivat tehneet mitään sellaista, mikä ansaitsisi tällaisen reaktion. Se on tieteellinen tosiasia - reaktio johonkin MENNEESEEN kokemukseen, ehkäpä menneessä elämässä. Siinä tapauksessa meidän pitäisi hyväksyä myös REINKARNAATION käsite, ja silloin kaikesta tulee ymmärrettävää ja järkevää. Mutta katsokaas, haluammeko lujittaa asemaamme tässä ... maailmassa? Vai haluammeko elää subjektiivisessa maailmassa? Katsokaa kaikkia näitä kirjoja. Tavallaan ne edustavat subjektiivista maailmaa. Luonteestamme johtuen haluamme elää subjektiivisessa maailmassa.

        Haastattelu jatkuu:

        Luonteestamme johtuen haluamme elää subjektiivisessa maailmassa.

        ... Koska olemme subjektiivisia, tietoisia, henkisiä olentoja. Sillä ei ole väliä, miten muokkaamme materiaa uudelleen. Emme koskaan kykene elämään aineen maailmassa. Jopa tieteen käsitteillä järkeillen aineellisen maailman kesto on rajallinen, eikö olekin? Tiedemiehet voivat kiistellä nokkelasti tietyistä luvuista, mutta he kaikki ovat yhtä mieltä seuraavasta asiasta: tämä maailma kuolee, ei ole enää Brasiliaa, ei New Yorkia, ei Intiaa. Mitään sellaista ei tule olemaan. Kysymys kuuluu siis: jääkö mitään jäljelle? Me veikkaamme, että sielu on ikuinen, tietoisuus jatkaa olemassaoloaan.

        - Miten voimme muuttaa objektiivista maailmaa, jotta...?

        - ÄLKÄÄ YRITTÄKÖ! Se on asian ydin.
        ENERGIAN KÄÄNTÄMINEN TOISEEN SUUNTAAN ON AJANHUKKAA.

        Tunnetko englantilaisen runoilijan Shelleyn?

        - Kyllä.

        - Hän on kirjoittanut kuuluisan runon Ozymandias, runon Ramses I:stä, II:sta tai III:sta. Kumman haluatte. Ja siinä hän sanoo, ja minä lainaan sanojaan: ...Patsaan ympärillä, minne tahansa silmä yltikin, joka suuntaan, oli vain aavikon hiekkaa, ei mitään, ei mitään valtakuntaa näkyvissä. Tarinan opetus on tämä:

        vaikka kuinka yrittäisit saada itsesi läpi objektiivisessa maailmassa... Tietääkö kukaan, kuka Ozymandias on? Hän oli kerran maailman hallitsija ja kaikki oli hänen hallinnassaan, koko objektiivinen maailma. Nyt kukaan ei edes tiedä, kuka hän on. Hän ei ole mitään eikä kukaan.

        Tämä maailma, meidän maailmamme, on luonteeltaan sellainen. Mitä me pystymme ottamaan siitä irti? Meillä on käytettävissämme tietty määrä aikaa, kun olemme täällä. Ihmiselämä antaa meille samanlaisen mahdollisuuden saavuttaa vapautuminen.

        Eläimet ovat eläimellisessä tilassa ollessaan tekemisissä anti-palveluksen kanssa. Subjektiivisen evoluution prosessissa, kun sielu on alemmissa elämänmuodoissa, se työstää karmallisia vaikutuksiaan. Mikä on jumalien ja jumalattarien asema? Asemassaan he nauttivat keräämästään energiasta. Tämä asema on häiritsevä molemmissa tiloissa. Mikä on asento, joka on optimaalinen ihmiselämän toteuttamiselle? Olemme siinä optimaalisessa asemassa, jossa meillä on pieni tilaisuusikkuna, jossa meillä on strateginen ylivoima oivaltaa niiden todellisuuksien luonne, joihin olemme yhteydessä. Ja nämä ovat rikkauksia, jotka ovat kertyneet yhteyden kautta pyhään, joka on elävä kirjoitus. On ilmestyksen totuuksia, pyhimyksiä, ilmestyksen totuuden välittäjiä, jotka tuovat tuon totuuden havaintomme ulottuville, jotka tekevät siitä merkityksellisen meille.

        .... Pyhimien asema on tällainen. On olemassa suuri määrä tärkeitä säännöksiä. Ja on yksi tietty sivu, jonka sisältö on erittäin merkityksellinen juuri sinun asemassasi. Siksi käännytte tämän pyhän puoleen saadaksenne tietyn ratkaisun.

        - Sanoitte, että Intia on idealistisen kulttuurin mallimaa.

        - Ei. Sorokin, niin sanottu sosiologian isä, sanoi niin. Nyt näette, että käytän vain hänen ajatuksiaan, mutta teen sen syvällisemmin. Sorokinin ilmaus on yksinkertaistettu. Nyt näette, miten paljon en pidä Sorokinista. Ei, pidän hänestä hyvin paljon.


        ... Kun annatte itsenne Keskukselle, silloin kaikki osat saavat kaiken tarvitsemansa. Kastele juurta, ei ole mitään järkeä kiinnittää huomiota yksittäisiin kukkiin, joista jokainen kilpailee huomiostasi, mutta ei ole juuri. Kastele juurta, niin kaikki on hyvin. Juuren kasteleminen tarkoittaa, että omistaudutte Absoluuttiselle Keskukselle, Krishnalle, Jumalalle, ja silloin vältytte hyväksikäyttömaailman kielteisiltä reaktioilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haastattelu jatkuu:

        Luonteestamme johtuen haluamme elää subjektiivisessa maailmassa.

        ... Koska olemme subjektiivisia, tietoisia, henkisiä olentoja. Sillä ei ole väliä, miten muokkaamme materiaa uudelleen. Emme koskaan kykene elämään aineen maailmassa. Jopa tieteen käsitteillä järkeillen aineellisen maailman kesto on rajallinen, eikö olekin? Tiedemiehet voivat kiistellä nokkelasti tietyistä luvuista, mutta he kaikki ovat yhtä mieltä seuraavasta asiasta: tämä maailma kuolee, ei ole enää Brasiliaa, ei New Yorkia, ei Intiaa. Mitään sellaista ei tule olemaan. Kysymys kuuluu siis: jääkö mitään jäljelle? Me veikkaamme, että sielu on ikuinen, tietoisuus jatkaa olemassaoloaan.

        - Miten voimme muuttaa objektiivista maailmaa, jotta...?

        - ÄLKÄÄ YRITTÄKÖ! Se on asian ydin.
        ENERGIAN KÄÄNTÄMINEN TOISEEN SUUNTAAN ON AJANHUKKAA.

        Tunnetko englantilaisen runoilijan Shelleyn?

        - Kyllä.

        - Hän on kirjoittanut kuuluisan runon Ozymandias, runon Ramses I:stä, II:sta tai III:sta. Kumman haluatte. Ja siinä hän sanoo, ja minä lainaan sanojaan: ...Patsaan ympärillä, minne tahansa silmä yltikin, joka suuntaan, oli vain aavikon hiekkaa, ei mitään, ei mitään valtakuntaa näkyvissä. Tarinan opetus on tämä:

        vaikka kuinka yrittäisit saada itsesi läpi objektiivisessa maailmassa... Tietääkö kukaan, kuka Ozymandias on? Hän oli kerran maailman hallitsija ja kaikki oli hänen hallinnassaan, koko objektiivinen maailma. Nyt kukaan ei edes tiedä, kuka hän on. Hän ei ole mitään eikä kukaan.

        Tämä maailma, meidän maailmamme, on luonteeltaan sellainen. Mitä me pystymme ottamaan siitä irti? Meillä on käytettävissämme tietty määrä aikaa, kun olemme täällä. Ihmiselämä antaa meille samanlaisen mahdollisuuden saavuttaa vapautuminen.

        Eläimet ovat eläimellisessä tilassa ollessaan tekemisissä anti-palveluksen kanssa. Subjektiivisen evoluution prosessissa, kun sielu on alemmissa elämänmuodoissa, se työstää karmallisia vaikutuksiaan. Mikä on jumalien ja jumalattarien asema? Asemassaan he nauttivat keräämästään energiasta. Tämä asema on häiritsevä molemmissa tiloissa. Mikä on asento, joka on optimaalinen ihmiselämän toteuttamiselle? Olemme siinä optimaalisessa asemassa, jossa meillä on pieni tilaisuusikkuna, jossa meillä on strateginen ylivoima oivaltaa niiden todellisuuksien luonne, joihin olemme yhteydessä. Ja nämä ovat rikkauksia, jotka ovat kertyneet yhteyden kautta pyhään, joka on elävä kirjoitus. On ilmestyksen totuuksia, pyhimyksiä, ilmestyksen totuuden välittäjiä, jotka tuovat tuon totuuden havaintomme ulottuville, jotka tekevät siitä merkityksellisen meille.

        .... Pyhimien asema on tällainen. On olemassa suuri määrä tärkeitä säännöksiä. Ja on yksi tietty sivu, jonka sisältö on erittäin merkityksellinen juuri sinun asemassasi. Siksi käännytte tämän pyhän puoleen saadaksenne tietyn ratkaisun.

        - Sanoitte, että Intia on idealistisen kulttuurin mallimaa.

        - Ei. Sorokin, niin sanottu sosiologian isä, sanoi niin. Nyt näette, että käytän vain hänen ajatuksiaan, mutta teen sen syvällisemmin. Sorokinin ilmaus on yksinkertaistettu. Nyt näette, miten paljon en pidä Sorokinista. Ei, pidän hänestä hyvin paljon.


        ... Kun annatte itsenne Keskukselle, silloin kaikki osat saavat kaiken tarvitsemansa. Kastele juurta, ei ole mitään järkeä kiinnittää huomiota yksittäisiin kukkiin, joista jokainen kilpailee huomiostasi, mutta ei ole juuri. Kastele juurta, niin kaikki on hyvin. Juuren kasteleminen tarkoittaa, että omistaudutte Absoluuttiselle Keskukselle, Krishnalle, Jumalalle, ja silloin vältytte hyväksikäyttömaailman kielteisiltä reaktioilta.

        Tässä oli siis kysymys maailman muuttamisesta, seuraavaksi kun ehdin, puhumme heijastumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli siis kysymys maailman muuttamisesta, seuraavaksi kun ehdin, puhumme heijastumisesta.

        Idän filosofian metafyysinen idea on kaikkien todellisten filosofisten järjestelmien ja kaikkien uskontojen ikuinen ja universaali perusta.


    • Anonyymi

      miksi olla paha kun voi olla hyvä?
      sapienseillä saattaa olla sosiaalista ahdistusta keskenään
      joka kaataa yksilöitä

      ristiriita on kuitenkin luonnossa itsessään
      että muodot ja olotilat kumoavat toistensa
      kuin bakteerit, jotka taistelevat reviiristään keskenään

      ristiriita voi olla suurempia mysteereitä
      kuinka olla sinut ristiriidassa?

      • Anonyymi

        Kaikki ristiriidat poistetaan Korkeammassa synteesissä...


      • Anonyymi

        ...Se ilmenee tasa-arvona eriarvoisuudessa, yhtenäisyytenä moninaisuudessa ja yhteisönä, jossa jokainen yksilö säilyttää vapautensa ja ainutlaatuisuutensa. Tavallisen logiikan näkökulmasta tällaisia vastakohtien yhdistelmiä ei voi olla olemassa. Mutta korkeammassa todellisuudessa, joka ylittää mielen rajoitetun logiikan, katoavan aineen maailmalle "mahdoton" löytää olemassaolonsa. Henkisestä maailmasta puhuessaan Srila Sridhar Maharaj käytti Hegelin käsitteitä "teesi", "antiteesi" ja "synteesi". Kaikki ristiriidat poistuvat korkeimmassa synteesissä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Se ilmenee tasa-arvona eriarvoisuudessa, yhtenäisyytenä moninaisuudessa ja yhteisönä, jossa jokainen yksilö säilyttää vapautensa ja ainutlaatuisuutensa. Tavallisen logiikan näkökulmasta tällaisia vastakohtien yhdistelmiä ei voi olla olemassa. Mutta korkeammassa todellisuudessa, joka ylittää mielen rajoitetun logiikan, katoavan aineen maailmalle "mahdoton" löytää olemassaolonsa. Henkisestä maailmasta puhuessaan Srila Sridhar Maharaj käytti Hegelin käsitteitä "teesi", "antiteesi" ja "synteesi". Kaikki ristiriidat poistuvat korkeimmassa synteesissä...

        Tai oikeastaan vastaus oli, että heijastavatko maailman tapahtumat elämäämme.

        Maailman prosesseista.
        Sekä heijastavat että eivät heijasta.
        Heijastavat, koska esimerkiksi maailmanlaajuinen taloustilanne vaikuttaa kaikkiin (siis kollektiivisesti) ja siten myös jokaiseen yksilöllisesti. Euroopassa ja muualla tämä kaikki vaikuttaa ihmisten hyvinvoinnin tasoon sekä fyysisesti että psyykkisesti. Tämä koskee sekä koko EU:ta että myös Suomea. Kaikki eivät kuitenkaan kärsi samalla tavalla...
        ...Mutta me puhumme täällä (myös maailmalla) tavallisista ihmisistä.

        Maailman tilanne siis vaikuttaa meihin, siis heijasta meihin, erityisesti tavallisiin ihmisiin. Maailmanlaajuinen propaganda (eri suuntiin) on johtanut niin voimakkaaseen aggressiivisuuteen ja väkivaltaan kaikkialla maailmassa ( se tarkoittaa siis myös: ihmisiä ihmisiä vastaan, ihmisryhmiä ihmisryhmiä vastaan, myös tarkoituksellista provosointia jne.). ...

        Kaikki tämä siis heijastaa.


        Mutta:
        Elävän olennon sisäinen maailma, sielun maailma (eli sielun ulottuvuus), ei millään tavalla ole yhteydessä ...ulkoiseen maailmaan.

        Vaikka se olisikin VERTAUSKUVALLISTA:

        Kaikki aallot ovat vain (valta)meren pinnalla…. Ja riippumatta siitä, kuinka syviä ja voimakkaita aallot (ja jopa myrskyt) ovat valtameren pinnalla, mitä syvemmälle menette, sitä enemmän huomaatte, että (valta)meren syvyyksissä ei ole tällaisia virtauksia ja voimakkaita aaltoja….
        ...Siellä on rauha ja hiljaisuus...
        Syvällä siis kaikki merenelävät elävät tavallista, jokapäiväistä elämää.

        Tämä tarkoittaa, että mitä lähemmäs tietoisuutemme tulee ("meren") pintaa, sitä enemmän vahinkoa, ahdistusta jne. kaikki tämä aiheuttaa meille.

        Mitä syvemmälle "sukellamme", mitä syvemmälle tietoisuuden tasolla uppoudumme (aitoon todellisuuteen), mitä enemmän oivallamme todellisen "itsemme" (mitä enemmän oivallamme, että emme ole tämä fyysinen keho, kun ymmärrämme, keitä todella olemme), sitä vähemmän kaikki nämä ulkoiset seikat heijastuvat meihin.

        Käsityksemme elämästä ja ympäröivästä maailmasta riippuu myös siitä, miten suhtaudumme erilaisiin maailmanlaajuisiin ilmiöihin ja tapahtumiin, joita tapahtuu myös meille ja meitä ympäröiville eläville olennoille.

        Vastaus on pitkä, mutta jotakin laitoin tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai oikeastaan vastaus oli, että heijastavatko maailman tapahtumat elämäämme.

        Maailman prosesseista.
        Sekä heijastavat että eivät heijasta.
        Heijastavat, koska esimerkiksi maailmanlaajuinen taloustilanne vaikuttaa kaikkiin (siis kollektiivisesti) ja siten myös jokaiseen yksilöllisesti. Euroopassa ja muualla tämä kaikki vaikuttaa ihmisten hyvinvoinnin tasoon sekä fyysisesti että psyykkisesti. Tämä koskee sekä koko EU:ta että myös Suomea. Kaikki eivät kuitenkaan kärsi samalla tavalla...
        ...Mutta me puhumme täällä (myös maailmalla) tavallisista ihmisistä.

        Maailman tilanne siis vaikuttaa meihin, siis heijasta meihin, erityisesti tavallisiin ihmisiin. Maailmanlaajuinen propaganda (eri suuntiin) on johtanut niin voimakkaaseen aggressiivisuuteen ja väkivaltaan kaikkialla maailmassa ( se tarkoittaa siis myös: ihmisiä ihmisiä vastaan, ihmisryhmiä ihmisryhmiä vastaan, myös tarkoituksellista provosointia jne.). ...

        Kaikki tämä siis heijastaa.


        Mutta:
        Elävän olennon sisäinen maailma, sielun maailma (eli sielun ulottuvuus), ei millään tavalla ole yhteydessä ...ulkoiseen maailmaan.

        Vaikka se olisikin VERTAUSKUVALLISTA:

        Kaikki aallot ovat vain (valta)meren pinnalla…. Ja riippumatta siitä, kuinka syviä ja voimakkaita aallot (ja jopa myrskyt) ovat valtameren pinnalla, mitä syvemmälle menette, sitä enemmän huomaatte, että (valta)meren syvyyksissä ei ole tällaisia virtauksia ja voimakkaita aaltoja….
        ...Siellä on rauha ja hiljaisuus...
        Syvällä siis kaikki merenelävät elävät tavallista, jokapäiväistä elämää.

        Tämä tarkoittaa, että mitä lähemmäs tietoisuutemme tulee ("meren") pintaa, sitä enemmän vahinkoa, ahdistusta jne. kaikki tämä aiheuttaa meille.

        Mitä syvemmälle "sukellamme", mitä syvemmälle tietoisuuden tasolla uppoudumme (aitoon todellisuuteen), mitä enemmän oivallamme todellisen "itsemme" (mitä enemmän oivallamme, että emme ole tämä fyysinen keho, kun ymmärrämme, keitä todella olemme), sitä vähemmän kaikki nämä ulkoiset seikat heijastuvat meihin.

        Käsityksemme elämästä ja ympäröivästä maailmasta riippuu myös siitä, miten suhtaudumme erilaisiin maailmanlaajuisiin ilmiöihin ja tapahtumiin, joita tapahtuu myös meille ja meitä ympäröiville eläville olennoille.

        Vastaus on pitkä, mutta jotakin laitoin tähän.

        "Heijastavatko maailman tapahtumat sisäisiä prosessejasi?"
        Tavallaan. Mutta meidän on silti ymmärrettävä, että jos se olisi niin, se kumoaisi täysin karman lain käsitteen, ja koska karman laki on Newtonin kolmas laki moraalisella tasolla, emme voi muuttaa sitä.

        Vaikka onkin olemassa käsite "kripa". Mutta tämä on jo kokonaan eri aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heijastavatko maailman tapahtumat sisäisiä prosessejasi?"
        Tavallaan. Mutta meidän on silti ymmärrettävä, että jos se olisi niin, se kumoaisi täysin karman lain käsitteen, ja koska karman laki on Newtonin kolmas laki moraalisella tasolla, emme voi muuttaa sitä.

        Vaikka onkin olemassa käsite "kripa". Mutta tämä on jo kokonaan eri aihe.

        Emoto Masarun kokeet jne. ovat varmasti totta.

        Joten sanamme jne. vaikuttavat veteen jne. On jopa tutkittu, että siunatun ruoan aura muuttuu, vaikka kaikki ruoan elementit ovat samat. Niinpä ruoka, jonka äärellä on rukoiltu, muuttuu erilaiseksi, sen "sisältä" muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emoto Masarun kokeet jne. ovat varmasti totta.

        Joten sanamme jne. vaikuttavat veteen jne. On jopa tutkittu, että siunatun ruoan aura muuttuu, vaikka kaikki ruoan elementit ovat samat. Niinpä ruoka, jonka äärellä on rukoiltu, muuttuu erilaiseksi, sen "sisältä" muuttuu.

        "sisältö".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sisältö".

        Elävien ja elottomien kappaleiden luminesenssi kaasupurkauksessa ja tämän kuvan siirtäminen filmille tai muulle materiaalille on nimeltään kaasupurkausvalokuvaus.Tarkastellaan lyhyesti kaasupurkausvalokuvauksen tai Kirlian-ilmiön syntyhistoriaa ja kehitystä.

        Ensimmäiset kokeet dielektriselle pinnalle jakautuneiden sähköpurkausten synnyttämän luminesenssin havainnoimiseksi teki Göttingenin professori Lichtenberg vuonna 1777. Esitellessään fysiikan kokeita yliopistossa hän näytti kuvia varauksen jakautumisesta Lichtenbergin kuvat on saatu liukukipinäpurkauksessa, kun lämpötila ja paine ovat korkeita. Näissä olosuhteissa dielektrinen pinta vääristyy ja kuvioita syntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elävien ja elottomien kappaleiden luminesenssi kaasupurkauksessa ja tämän kuvan siirtäminen filmille tai muulle materiaalille on nimeltään kaasupurkausvalokuvaus.Tarkastellaan lyhyesti kaasupurkausvalokuvauksen tai Kirlian-ilmiön syntyhistoriaa ja kehitystä.

        Ensimmäiset kokeet dielektriselle pinnalle jakautuneiden sähköpurkausten synnyttämän luminesenssin havainnoimiseksi teki Göttingenin professori Lichtenberg vuonna 1777. Esitellessään fysiikan kokeita yliopistossa hän näytti kuvia varauksen jakautumisesta Lichtenbergin kuvat on saatu liukukipinäpurkauksessa, kun lämpötila ja paine ovat korkeita. Näissä olosuhteissa dielektrinen pinta vääristyy ja kuvioita syntyy.

        Lähes sata vuotta myöhemmin, jo 1800-luvulla, venäläinen tiedemies tekee kokeita elävien esineiden luminesenssin kiinnittämisestä kaasupurkauksessa. Hänelle kuuluu ajatus, että ihmisen hyvinvoinnista riippuen syntyvä hehku on erilainen. Lisäksi hän ehdotti ensimmäisenä, että kaasupurkausvalokuvauksen avulla on mahdollista tehdä päätelmiä ihmisen hyvinvoinnista ja ehkä jopa tehdä diagnooseja. Vasta 1930-luvulla Kirlian pariskunta nosti asian esiin. He paransivat laitetta ja käyttivät siihen useita vuosia. He tekivät sarjan kokeita ja vahvistivat monet Narkevich-Jodkon johtopäätökset. Yleisesti ottaen voitiin sanoa, että elävien esineiden luminesenssi ei riipu vain fyysisestä vaan myös henkisestä tai emotionaalisesta tilasta. Näin ollen yleisesti ottaen luminesenssi tai kuten nykyään sanotaan, Kirlian-ilmiö riippuu ihmisen psykofyysisestä tilasta kokonaisuutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes sata vuotta myöhemmin, jo 1800-luvulla, venäläinen tiedemies tekee kokeita elävien esineiden luminesenssin kiinnittämisestä kaasupurkauksessa. Hänelle kuuluu ajatus, että ihmisen hyvinvoinnista riippuen syntyvä hehku on erilainen. Lisäksi hän ehdotti ensimmäisenä, että kaasupurkausvalokuvauksen avulla on mahdollista tehdä päätelmiä ihmisen hyvinvoinnista ja ehkä jopa tehdä diagnooseja. Vasta 1930-luvulla Kirlian pariskunta nosti asian esiin. He paransivat laitetta ja käyttivät siihen useita vuosia. He tekivät sarjan kokeita ja vahvistivat monet Narkevich-Jodkon johtopäätökset. Yleisesti ottaen voitiin sanoa, että elävien esineiden luminesenssi ei riipu vain fyysisestä vaan myös henkisestä tai emotionaalisesta tilasta. Näin ollen yleisesti ottaen luminesenssi tai kuten nykyään sanotaan, Kirlian-ilmiö riippuu ihmisen psykofyysisestä tilasta kokonaisuutena.

        Valitettavasti Kirlian-puolisoiden löytö ja työt eivät olleet tunnettuja tai edes salaisia neuvostovallan aikana. Vasta yli 20 vuotta myöhemmin (jossain 50-luvulla) heidän teoksensa alkoivat tulla tunnetuiksi myös ulkomailla. Tässä yhteydessä on syytä mainita länsimaissa asiaankuuluvissa piireissä hyvin suosittu saksalainen tiedemies P. Mandel. Hänen kerrotaan suorittaneen tuhansia mittauksia kaasupurkausvalokuvausmenetelmällä (Kirlian-ilmiö). Koska hänellä oli suuri otos, hän pystyi tunnistamaan vakiintuneita säännönmukaisuuksia tiettyjen ihmisen psykofyysisten sairauksien ja kehon luminesenssin laadun välillä. Tällä hetkellä hänen ryhmänsä ja samanaikaisesti monet muut tutkijat ulkomailla ja Venäjällä tekevät lisätutkimuksia kaasupurkausvalokuvauksen alalla. On luotu lukuisia diagnostisia laitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Kirlian-puolisoiden löytö ja työt eivät olleet tunnettuja tai edes salaisia neuvostovallan aikana. Vasta yli 20 vuotta myöhemmin (jossain 50-luvulla) heidän teoksensa alkoivat tulla tunnetuiksi myös ulkomailla. Tässä yhteydessä on syytä mainita länsimaissa asiaankuuluvissa piireissä hyvin suosittu saksalainen tiedemies P. Mandel. Hänen kerrotaan suorittaneen tuhansia mittauksia kaasupurkausvalokuvausmenetelmällä (Kirlian-ilmiö). Koska hänellä oli suuri otos, hän pystyi tunnistamaan vakiintuneita säännönmukaisuuksia tiettyjen ihmisen psykofyysisten sairauksien ja kehon luminesenssin laadun välillä. Tällä hetkellä hänen ryhmänsä ja samanaikaisesti monet muut tutkijat ulkomailla ja Venäjällä tekevät lisätutkimuksia kaasupurkausvalokuvauksen alalla. On luotu lukuisia diagnostisia laitteita.

        Kirlian-valokuvaus - nykyaikaiset tulokset ja sovellukset

        Käytännössä Kirlian-ilmiötä sovelletaan nykyään kappaleiden pintojen tutkimiseen vikojen määrittämiseksi, koska nämä viat voidaan tunnistaa luminesenssin muodon perusteella. Yleensä Kirlian-efektin käyttö teollisuudessa tai tieteessä on hyvin harvinaista, samoin kuin kaikki ilman läpilyönnit normaalissa ilmanpaineessa ja pienellä elektrodien välisellä etäisyydellä. Kirlian-ilmiö on suositumpi ei-perinteisessä lääketieteessä ja esoteerisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirlian-valokuvaus - nykyaikaiset tulokset ja sovellukset

        Käytännössä Kirlian-ilmiötä sovelletaan nykyään kappaleiden pintojen tutkimiseen vikojen määrittämiseksi, koska nämä viat voidaan tunnistaa luminesenssin muodon perusteella. Yleensä Kirlian-efektin käyttö teollisuudessa tai tieteessä on hyvin harvinaista, samoin kuin kaikki ilman läpilyönnit normaalissa ilmanpaineessa ja pienellä elektrodien välisellä etäisyydellä. Kirlian-ilmiö on suositumpi ei-perinteisessä lääketieteessä ja esoteerisuudessa.

        Ja ulkoinen voi heijastaa sisäistä siinä mielessä, että riippuen sisäisestä mielentilastamme, tietoisuuden tasostamme, seuraavassa elämässä synnymme sitä vastaavaan olemassaolon tilaan, maahaan, kansaan. Se, että synnyimme tähän aikakauteen, tarkoittaa, että mentaliteettimme ja tietoisuustasomme oli sellainen, että synnyimme juuri tähän aikakauteen, siis sellaiseen sekasortoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ulkoinen voi heijastaa sisäistä siinä mielessä, että riippuen sisäisestä mielentilastamme, tietoisuuden tasostamme, seuraavassa elämässä synnymme sitä vastaavaan olemassaolon tilaan, maahaan, kansaan. Se, että synnyimme tähän aikakauteen, tarkoittaa, että mentaliteettimme ja tietoisuustasomme oli sellainen, että synnyimme juuri tähän aikakauteen, siis sellaiseen sekasortoon.

        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).

        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokainen teko aiheuttaa seurauksia, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkomuoto "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu jättää kehon, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa sen tietyn elämän aikana tekemiensä toimien mukaan. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokainen teko aiheuttaa seurauksia, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkomuoto "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu jättää kehon, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa sen tietyn elämän aikana tekemiensä toimien mukaan. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.

        Gitan ajatusten mukaan me itse luomme omat karmalliset olosuhteemme. Bhagavad-gitan sanoma kokonaisuudessaan on, että meitä ei neuvota yrittämään muuttaa ympäröivää maailmaa, vaan meille sanotaan: " Käytätte energiaanne järkevämmin, jos yritätte muuttaa itseänne sisältäpäin." Ja jotta voitte uudistaa itseänne, teidän on ymmärrettävä, kuka minä on, ja teidän on ymmärrettävä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gitan ajatusten mukaan me itse luomme omat karmalliset olosuhteemme. Bhagavad-gitan sanoma kokonaisuudessaan on, että meitä ei neuvota yrittämään muuttaa ympäröivää maailmaa, vaan meille sanotaan: " Käytätte energiaanne järkevämmin, jos yritätte muuttaa itseänne sisältäpäin." Ja jotta voitte uudistaa itseänne, teidän on ymmärrettävä, kuka minä on, ja teidän on ymmärrettävä...

        Hän sanoo: "Kun näet edes häivähdyksen sisäisestäsi potentiaalista, sielun potentiaalista, silloin pystyt järjestämään ulkoiset olosuhteet sen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän sanoo: "Kun näet edes häivähdyksen sisäisestäsi potentiaalista, sielun potentiaalista, silloin pystyt järjestämään ulkoiset olosuhteet sen mukaisesti.

        Siten tuhlaamatta energiaa ja tarmoa turhiin tekoihin saavutamme korkeimman päämäärän.. Silloin kaikki kahleet putoavat sielusta, se herää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten tuhlaamatta energiaa ja tarmoa turhiin tekoihin saavutamme korkeimman päämäärän.. Silloin kaikki kahleet putoavat sielusta, se herää.

        Egomme on heittänyt meidät ahdistuksen, illuusion ja tietämättömyyden kuiluun. Egoistista tyydytystä etsiessämme uimme ja uimme tässä pyörteessä. Meidän on päästävä siitä pois, löydettävä todellinen pohja, vapautettava itsemme alhaisen egon vallasta. Silloin todellinen luontomme, kultainen minämme, herää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Egomme on heittänyt meidät ahdistuksen, illuusion ja tietämättömyyden kuiluun. Egoistista tyydytystä etsiessämme uimme ja uimme tässä pyörteessä. Meidän on päästävä siitä pois, löydettävä todellinen pohja, vapautettava itsemme alhaisen egon vallasta. Silloin todellinen luontomme, kultainen minämme, herää...

        Hegelin kielessä tätä kutsutaan "itsemäärittelyksi". Itsemäärittely tarkoittaa, että meidän täytyy "kuolla voidaksemme elää". Jos todella haluamme elää, meidän täytyy luopua kaikista materiaalisista taipumuksistamme, eli kuolla sellaisina kuin olemme nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hegelin kielessä tätä kutsutaan "itsemäärittelyksi". Itsemäärittely tarkoittaa, että meidän täytyy "kuolla voidaksemme elää". Jos todella haluamme elää, meidän täytyy luopua kaikista materiaalisista taipumuksistamme, eli kuolla sellaisina kuin olemme nyt.

        Meidän täytyy luopua väärästä minuudestamme. Materiaaliset halumme eri elämien aikana ovat kerääntyneet minuuteemme hienovaraisessa muodossa, ei vain ihmisyksilön syntymisen kokemuksen kautta, vaan myös eläinten, puiden ja muiden elämänmuotojen syntymiskokemuksen kautta. Tämä kuvitteellinen, itsekäs kuva meissä on vihollisemme. Aito "minuus" on piilotettuna syvällä tämän väärän minuuden alla. Kuinka syvä onkaan unohtamisemme, jos emme edes tiedä, kuka olemme? Siksi, kuten Hegel sanoi, meidän täytyy "kuolla elääksemme".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän täytyy luopua väärästä minuudestamme. Materiaaliset halumme eri elämien aikana ovat kerääntyneet minuuteemme hienovaraisessa muodossa, ei vain ihmisyksilön syntymisen kokemuksen kautta, vaan myös eläinten, puiden ja muiden elämänmuotojen syntymiskokemuksen kautta. Tämä kuvitteellinen, itsekäs kuva meissä on vihollisemme. Aito "minuus" on piilotettuna syvällä tämän väärän minuuden alla. Kuinka syvä onkaan unohtamisemme, jos emme edes tiedä, kuka olemme? Siksi, kuten Hegel sanoi, meidän täytyy "kuolla elääksemme".

        Jokaisen on kasvettava vähitellen, yksilöllisten erityispiirteidensä mukaan. Jos ihminen, joka on liian kiintynyt kaikkeen, jättää sen äkillisesti, hän ei pysty noudattamaan lupauksiaan ja lankeaa uudelleen. Ihmisen pitäisi kehittyä vähitellen ja tehdä sitä, mihin hän kykenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ulkoinen voi heijastaa sisäistä siinä mielessä, että riippuen sisäisestä mielentilastamme, tietoisuuden tasostamme, seuraavassa elämässä synnymme sitä vastaavaan olemassaolon tilaan, maahaan, kansaan. Se, että synnyimme tähän aikakauteen, tarkoittaa, että mentaliteettimme ja tietoisuustasomme oli sellainen, että synnyimme juuri tähän aikakauteen, siis sellaiseen sekasortoon.

        Se, että synnyimme tähän aikakauteen, tarkoittaa, että mentaliteettimme ja tietoisuustasomme oli sellainen, että synnyimme juuri tähän aikakauteen, siis sellaiseen sekasortoon.

        Haluaisin tähän lisätä, että:

        Emme synny uudelleen ainoastaan tähän, maan päälle, vaan myös muille planeetoille ja kokonaan muihin universumeihin. Jossain vaiheessa koko maailmankaikkeus tuhoutuu, mutta jonkin (pitkän) ajan kuluttua kaikki luodaan uudelleen. Universumit elävät eri aikoja. Joissakin universumeissa kaikki on vasta alussa, toisessa universumissa kaikki on keskivaiheilla ja jossain muualla maailmankaikkeudessa koko maailmankaikkeuden tuhoutuminen on jo lähellä. Universumit elävät eri aikoja. Mutta sielu vaeltaa niissä.

        Olemme jo olleet monissa eri universumeissa. Voimme siis syntyä täysin ERI HISTORIALLISIIN AJANJAKSOIHIN.


    • Anonyymi

      Älä laita liian lyhyessä ajassa liikaa veda viestejä.

      Ettei taas koko ketjua poisteta.

      • Anonyymi

        Pyydän taas anteeksi. Yritän parantaa tapaani.
        Mutta jos se olisi mahdollista, voisitko antaa aika ajoin palautetta, jotta tiedän , missä mennään. Oliko viesteistä jotakin apua? Voit myös kyseenalaistaa sen, sillä Vedojen mukaan se on yksi älykkyyden tunnusmerkeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydän taas anteeksi. Yritän parantaa tapaani.
        Mutta jos se olisi mahdollista, voisitko antaa aika ajoin palautetta, jotta tiedän , missä mennään. Oliko viesteistä jotakin apua? Voit myös kyseenalaistaa sen, sillä Vedojen mukaan se on yksi älykkyyden tunnusmerkeistä.

        Aihe on niin hankala, että on vaikea antaa palautetta. Mutta voin yrittää jatkossa keksiä jotain välillä.
        ...


      • Anonyymi

        "Ettei taas koko ketjua poisteta".

        Olen huomannut, että se ei kohdistu vanhoihin palstoihin, vaan ainoastaan uusiin palstoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ettei taas koko ketjua poisteta".

        Olen huomannut, että se ei kohdistu vanhoihin palstoihin, vaan ainoastaan uusiin palstoihin.

        On hyvin tärkeää ymmärtää, että kaikilla teoillamme, askeleillamme, sanoillamme ja ajatuksillamme on vaikutusta muuhunkin kuin vain meihin, ja näin ollen Pranan olemuksen ymmärtäminen antaa meille mahdollisuuden kantaa tiettyä vastuuta ja tuntea tämän vastuun. Jatketaan siis. Mitä muuta on sanottavaa Pranasta? Itse asiassa tässä on mielenkiintoinen viittaus, epäsuorasti ikään kuin tiedemies Vernadsky puhui Pranasta.

        Hän puhui noosfääristä, siitä, että olemme kaikki yhteydessä toisiimme, hän puhui korkeammasta älykkyydestä, ja itse asiassa se on epäsuora maininta siitä, että Prana sitoo meidät kaikki yhteen.

        Myös Prana on kehossamme vastuussa useista toiminnoista, tämän voi merkitä itsellemme, ensinnäkin Prana helpottaa kaikkien kehon hienoaines-energisten aineiden avautumista ja toimintaa.

        Mitä ovat meidän hienoaines-energiset aineemme? Se on sama Tejas, Ojas, Agni, aistit ja niin edelleen mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvin tärkeää ymmärtää, että kaikilla teoillamme, askeleillamme, sanoillamme ja ajatuksillamme on vaikutusta muuhunkin kuin vain meihin, ja näin ollen Pranan olemuksen ymmärtäminen antaa meille mahdollisuuden kantaa tiettyä vastuuta ja tuntea tämän vastuun. Jatketaan siis. Mitä muuta on sanottavaa Pranasta? Itse asiassa tässä on mielenkiintoinen viittaus, epäsuorasti ikään kuin tiedemies Vernadsky puhui Pranasta.

        Hän puhui noosfääristä, siitä, että olemme kaikki yhteydessä toisiimme, hän puhui korkeammasta älykkyydestä, ja itse asiassa se on epäsuora maininta siitä, että Prana sitoo meidät kaikki yhteen.

        Myös Prana on kehossamme vastuussa useista toiminnoista, tämän voi merkitä itsellemme, ensinnäkin Prana helpottaa kaikkien kehon hienoaines-energisten aineiden avautumista ja toimintaa.

        Mitä ovat meidän hienoaines-energiset aineemme? Se on sama Tejas, Ojas, Agni, aistit ja niin edelleen mieli.

        Eräs henkilö esitti minulle seuraavan kysymyksen: Buddhan polku tie Veda-tielle?...

        Vastasin hänelle. Uskon, että tästä linkistä voi myös saada jotain irti, esimerkiksi sen, miksi ihmisille annetaan joskus tahallaan harhaanjohtavaa tietoa.

        __________________
        Shivan ja hänen puolisonsa Parvatin keskustelusta:

        "Rakas Parvati, Kali-yugassa otan brahmanin muodon ja opetan tätä kuviteltua Mayavada-filosofiaa. Huijatakseen ateisteja kuvailen Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden olevan vailla muotoa ja ominaisuuksia"
        _________________________

        Vishnun/Krishnan tahdon mukaisesti myös Shiva inkarnoitui maan päälle jakamaan vääriä ja harhaanjohtavia opetuksia ihmisille, jotka eivät halunneet tuntea Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs henkilö esitti minulle seuraavan kysymyksen: Buddhan polku tie Veda-tielle?...

        Vastasin hänelle. Uskon, että tästä linkistä voi myös saada jotain irti, esimerkiksi sen, miksi ihmisille annetaan joskus tahallaan harhaanjohtavaa tietoa.

        __________________
        Shivan ja hänen puolisonsa Parvatin keskustelusta:

        "Rakas Parvati, Kali-yugassa otan brahmanin muodon ja opetan tätä kuviteltua Mayavada-filosofiaa. Huijatakseen ateisteja kuvailen Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden olevan vailla muotoa ja ominaisuuksia"
        _________________________

        Vishnun/Krishnan tahdon mukaisesti myös Shiva inkarnoitui maan päälle jakamaan vääriä ja harhaanjohtavia opetuksia ihmisille, jotka eivät halunneet tuntea Jumalaa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18034280/buddhan-polku-tie-veda-tielle

        Shankaracharya on suuri henkinen opettaja, joka saarnasi monismin (advaita-vada) filosofiaa - oppia, jonka mukaan Jumalalla ei ole tiettyä muotoa. Häntä pidetään Shivan ilmentymänä.
        _____________________
        Niin, ja vielä kerran sanoakseen, että Shivan inkarnaatio Shankaracharya tiesi Krishnasta, oli se. että hän teki laulun:
        "Bhaja Govindam Bhaja Govindam"
        (Stotram by Sri Adi Shankrachar).

        Ja Krishna on Govinda.
        ____________________________

        Buddha teki uskomattoman: hän johti ateisteja, eli ateistit SEURASIVAT Jumalaa Buddhan hahmossa.

        Buddhalaisuutta voidaan pitää Upadharmana - toissijaisina uskonnollisina periaatteina (ahimsa jne.), jotka puhdistavat ihmisen VÄHITELLEN todellisen dharman tasolle.

        ___________________________________

        Kysymys: Miksi buddhalaisuus ei tunnusta Vedoja?

        Vastaus:

        Tosiasia on, että kun Herra päätti inkarnoitua maan päälle Buddhan muodossa, ihmiset olivat niin alennustilassa, että he alkoivat käyttää Vedalaisen tiedon karmallisia osioita, joissa määrätään eläinten uhraamisesta - vain nauttiakseen niiden lihasta. He eivät olleet kiinnostuneita tämän rituaalin alkuperäisestä merkityksestä, jossa papit järjestivät itselleen eräänlaisen "henkisen kilpailun", sillä mystisen voimansa ansiosta he testasivat käytännössä suurta määrää erityisiä mantroja, joissa tapetun eläimen sielu sai joko ihmisen kehon tai nuoren eläimen kehon. Kuudennen vuosisadan alussa eKr. tällaisia pappeja ei käytännössä enää ollut jäljellä, ja teurastettujen eläinten hirvittäviä huutoja kuultiin kaikkialla maassa.


        Krishna ei voinut hyväksyä tätä vääryyttä, joten Hän päätti pettää kaikki ...ja koska Hän oli Itse Veda-tiedon ruumiillistuma, Hän tuli Buddhana ja hylkäsi Vedat.

        Toisin sanoen Krishna hylkäsi Itsensä. Hän teki tämän tarkoituksella, vain pysäyttääkseen vedalaiset uhrit.

        Koska Hän itse oli Vedan ja kaikkien uskontojen ruumiillistuma, Hän sai ihmiset seuraamaan Vedan sijaan Itseään, mutta koska Hän Itse on Vedan lähde, ihmiset puhdistettiin. Se on Jumalan niin ovela temppu.

        Siksi buddhalaisuuden seuraajat eivät tunnusta Vedoja. Jos he toteuttavat elämässään buddhalaisuuden pääperiaatetta - ahimsaa, eli eivät tee väkivaltaa eläimille - heidän elämänsä paranee, ja lopulta he pääsevät henkimaailmaan. Jos buddhalainen tukee eläinten tappamista ja syö lihaa, hän on yksinkertaisesti tekopyhä.

        Näin ollen Veda-aikoina uhrattiin joskus eläimiä, mutta eläimet saivat sen seurauksena paljon paremman uuden syntymän, joskus jopa ihmiskehon.

        Vedalaiset brahmanit sen sijaan kokeilivat joskus voimakkaita vedalaisia mantroja, eikä kenenkään tarvinnut koskaan kärsiä.

        Mutta ihmiset alkoivat tappaa eläimiä omaksi huvikseen vedalaisten uhrausten nimissä, ja se oli aivan jotain muuta, ja sen lopettamiseksi Buddha tuli ja lopetti eläinten tappamisen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe