Kumpi on parempi, avio- vai avoliitto.
Avoliitto on parempi. Yleensä nainen
haluaa päästä kiinni miehen rahoihin.
Avoliitossa se ei onnistu.
Parempi
13
743
Vastaukset
- riwka
Kyllä niitä hyväksikäyttäjiä on molemmissa sukupuolissa.
Jos on lapsia avioliitto on parempi.
Näin vanhempana on jokaisen harkittava erikseen kun kahta samanlaista tapausta ei ole. - niin minustakin
ettei kukaan mies pääse kiinni rahoihini.
- Nimetön nainen
En todellakaan tiedä, onnistuisiko se, mutta haaveilen usein n.s. naapurin miehestä, joka myöskin olisi leski ja jonka kanssa voisimme olla päivittäin (ja haluttaessa öisinkin) tekemisissä, mutta kummallakin olisi silti oma kotinsa. Joka päivä skypeiltäisiin heti aamulla ja päätettäisiin, minne mennä tänään. Urheilu ulkona olisi usein ohjelmassa. Sitten jomman kumman luo saunaa lämmittämään ja syömään ja iltaohjelmia katsomaan. Asunnot pitäisi olla lähekkäin. Tämä olisi minulle ideaalitapa elää.
Kiitän, murisen ja olen mielissäni vastauksista. - optimisti-o
Avioehdolla ja testamentilla voi sulkea pois rahoihin kiinni pääsemisen.
Toisaalta ainakin minun on vaikea keksiä mitään syytä avioliiton solmimiseen tässä iässä.
Tai - voisihan olla kiva päästä 8-kymppisenä viettämään polttareita. Työntää tai tulla työnnetyksi pyörätuolissa pitkin Espan puistoa ja kantaa kylttiä: "Pääsen vihdoinkin naimisiin!". Sellaista joskus suunnittelimme pari vuosikymmentä sitten tyttöporukalla. Toivottavasti joku uhrautuisi, että pääsisimme vielä näyttämään nuoremmille hauskanpidon mallia. ;))))) - Optimisti-o
Nimetön nainen kirjoitti:
En todellakaan tiedä, onnistuisiko se, mutta haaveilen usein n.s. naapurin miehestä, joka myöskin olisi leski ja jonka kanssa voisimme olla päivittäin (ja haluttaessa öisinkin) tekemisissä, mutta kummallakin olisi silti oma kotinsa. Joka päivä skypeiltäisiin heti aamulla ja päätettäisiin, minne mennä tänään. Urheilu ulkona olisi usein ohjelmassa. Sitten jomman kumman luo saunaa lämmittämään ja syömään ja iltaohjelmia katsomaan. Asunnot pitäisi olla lähekkäin. Tämä olisi minulle ideaalitapa elää.
Kiitän, murisen ja olen mielissäni vastauksista.Voin kokemuksesta kertoa, että suunnitelmasi toimii oikean ihmisen upeasti. Siinä saa poimituksi rusinat pullasta: saa nauttia sekä parisuhteen että sinkkuelämän hyvistä puolista.
Hieman kalliimmaksi se tulee kuin yhdessä eläminen. Suosittelen. - Optimisti-o
Optimisti-o kirjoitti:
Voin kokemuksesta kertoa, että suunnitelmasi toimii oikean ihmisen upeasti. Siinä saa poimituksi rusinat pullasta: saa nauttia sekä parisuhteen että sinkkuelämän hyvistä puolista.
Hieman kalliimmaksi se tulee kuin yhdessä eläminen. Suosittelen.Viestini karkasi. Piti sanoa, että toimii mielestäni vielä paremmin pienen matkan päästä, ainakin niin kauan kun pystyy helposti liikkumaan omalla autolla.
Toisaalta mietin, että sitten kun tulee vielä vanhemmaksi ja ehkä raihnaisemmaksikin, voisi ehkä olla turvallisempaa ja mukavampaa asua vaikka saman katon alla. Kuka tietää? - Nimetön nainen
Optimisti-o kirjoitti:
Voin kokemuksesta kertoa, että suunnitelmasi toimii oikean ihmisen upeasti. Siinä saa poimituksi rusinat pullasta: saa nauttia sekä parisuhteen että sinkkuelämän hyvistä puolista.
Hieman kalliimmaksi se tulee kuin yhdessä eläminen. Suosittelen....mutta autoa ei aina, joka tilanteessa voi käyttää.
Siksi minusta olisi näppärää asustella lähekkäin, jolloin siirtyminen ei olisi iso operaatio puolin tai toisin.
Miten sinun tapauksessasi menettelette,kun on ollut vaikka kutsut, olette sen jälkeen
lastanneet tiskikoneen, istahtaneet sohvaan, - eikö joskus olisi mukavaa olla pitkään hereillä ja sitten vaan häippäistä omaan kotiinsa.
Seuraavana aamuna yhdessä lenkille. - Eihän se sen kalliimmaksi luulisi tulevan kuin sinkkunakaan elämisen? Was meinst du? - AnnieGetYourGun
optimisti-o kirjoitti:
Avioehdolla ja testamentilla voi sulkea pois rahoihin kiinni pääsemisen.
Toisaalta ainakin minun on vaikea keksiä mitään syytä avioliiton solmimiseen tässä iässä.
Tai - voisihan olla kiva päästä 8-kymppisenä viettämään polttareita. Työntää tai tulla työnnetyksi pyörätuolissa pitkin Espan puistoa ja kantaa kylttiä: "Pääsen vihdoinkin naimisiin!". Sellaista joskus suunnittelimme pari vuosikymmentä sitten tyttöporukalla. Toivottavasti joku uhrautuisi, että pääsisimme vielä näyttämään nuoremmille hauskanpidon mallia. ;)))))Tuo on loistava tavoite! 8-kymppisenä polttarit rollariporukan kanssa Espalla! Siihen minä tähtään - sen jälkeen voin varmaan kuollakin - naurusta! Mikäs sen parempaa!
- Repe
Ja pääsikö muijasi niihin kiinni, pelle?
- Avioliitto on parempi
Eihän Suomen lainsäädäntö ole sellainen, että se sallisi kumpaakaan vain pääsemään kiinni toisen rahoihin. Ainahan on mahdollisuus myös avioehtoon.
Sitä minä kyllä ihmettelen, että Amerikassa kukaan mies yleensä edes uskaltaa mennä naimisiin, kun lukee lehdistä niitä kaikkia kamaluuksia, mitä vaimo voi vaatia. Tai mitä mies voi vaatia, riippuen siitä, kumpi on varakkaampi.
Ei voi mitenkään sanoa, että "yleensä" kukaan haluaisi vain päästä käsiksi toisen rahoihin.
Ainakin minun tuttavapiirissäni kaikki avioliitot solmitaan kutakuinkin aina sellaisten kesken, joilla on samankaltainen tausta. Eli suomeksi: kumpikaan ei ole rikas.
Onhan minullakin pikkuserkku, joka "pääsi rikkaisiin naimisiin", mutta kyllä sekin avioliitto on kestänyt jo 30 vuotta. Ainoa vaikeus siinä oli se, että pikkuserkku joutui vaihtamaan suomen kielensä ruotsiksi, ja lapset ovat ruotsinkielisiä.
Papin aamen ei merkitse sinänsä mitään. Avioliitto on todellakin sopimus rahoista, omaisuudesta, perinnöstä, vakuutuksista, lasten kielestä ja uskonnosta, ja kaikki ne asiat voi sopia etukäteen.
Minä olen suvusta, jossa ei ole avioeroja. Minusta todella näyttää siltä, että sekin asia kulkee suvussa. Avioerolasten on varmaankin jo kokemuksensa puolesta helpompi hakea eroa aikuisena.
Olenhan minä itsekin ollut avoliitossa, mutta, kun ei ollut lain sidettä, niin pääsin siitäkin juoposta eroon vain heittämällä hänet ulos. Silti kannatan avioliittoa. on ihanteellinen ratkaisu mielestäni.
Eli asutaan omissa asunnoissa ja tavataan kun on tilaisuutta.- Partasuu
Erosin aikoinani, lapsia ei ollut. Löysin uuden, joka työskenteli toisella paikkakunnalla. Meillä on ollut kaukoliitto jo parikymmentä vuotta. Molemmat ovat tyytyväisiä tähän järjestelyyn. Olen asunut niin kauan yksin, että tuntuisi mahdottomalta enää asua yhdessä kenekään kanssa.
- rollattori seuraava
Partasuu kirjoitti:
Erosin aikoinani, lapsia ei ollut. Löysin uuden, joka työskenteli toisella paikkakunnalla. Meillä on ollut kaukoliitto jo parikymmentä vuotta. Molemmat ovat tyytyväisiä tähän järjestelyyn. Olen asunut niin kauan yksin, että tuntuisi mahdottomalta enää asua yhdessä kenekään kanssa.
Liityn seuraanne tulen myös Espalle kun on polttareiden aika...naurattaa jo ihanasti.
Kaukoliitto ilman muuta olisi minun valintani,jos ei löytyisi ihan hyvin kasvatettu poikanen,kun alusta ei viitsisi taas aloitta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2081360- 961256
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9898Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85842Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2830Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57776- 31768
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14762Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii43713T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37708