Miten pilkotte sipulit ilman kyyneliä?

Itsellä paras vinkki on terävät veitset. Kun otin käyttöön japanilaiset keittiöveitset ja aloin teroittamaan ne itse niin silmien vuotaminen loppui ja sipulien pilkkomisesta tuli parasta, mitä nainen voi housut jalassa tehdä. Nykyään käytän joka ruokaan ihan älyttömän paljon sipulia ja muita kasviksia, joiden pilkkominen vaatii japanilaisia veitsiä.

Mites muilla? Ikean lokinpaskaveitset hautuu pesukoneessa ja teroitetaan muuttojen yhteydessä ”ammattiteroittajalla”?

5

403

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eilen pilkoin 20kg sipulia victorinoksilla, eikä tullut yhtään kyyneliä.

• Anonyymi

Jätän kaikki sipulikasvit kotini ulkopuolelle eli en osta niitä.

• Anonyymi

Googlaaava poju taas vauhdissa.

Mutta joo, säilytän sipulit jääkaapissa. Kylmä sipuli, kuori pois ja leikkaus cheffien tyyliin, kuten Ruotsin kuninkaallisten kokkiopistossa opetetaan. Koskaan ei ole käynyt silmiin. Lämpötila on tuossa se pointti.

Mutta itkekää ja uliskaa tee googlaavat teinit. Äänestäkää saatana vaikka persuja, kun eihän teistä ole itse minkään tekijöiksi.

• "Lämpötila on tuossa se pointti."

Saattaa osin vaikuttaa, mutta tylsä veitsi murjoo kasvisolukkoa enemmän, mikä vapauttaa enemmän entsyymejä, jotka sipulissa vapauttavat haihtuvia rikkiyhdisteitä, jotka saavat silmät vuotamaan. Omenoissa tylsän veitsen huomaa siinä, että leikkuupinta tummuu nopeammin ja taas on kyse siitä kuinka paljon murjot ja vapautat entsyymejä, jotka muuttavat raaka-ainetta.

• Anonyymi

Kandeeko? Ystävälle god damn seiska lahjaksi ja itselle kaksi japanialaista lahjaksi. Kokki ja yleisveitset
      9 numeroa 25 euroa... Vai kannattaako ostaa veitset veitsinä?

Tv TimmyH

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      153
      1373
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      122
      1095
    3. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      33
      872
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      839
    5. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      792
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      762
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      143
      754
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      47
      696
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      632
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      63
      593
    Aihe