Stubb oli koulukiusaaja

Eikä mielestäni hänellä ole mitään oikeutta "selittää" miksi oli kiusaaja - kusipää on kusipää, vaikka kuinka yrittäisi itseään pyhimykseksi jälkeenpäin selitellä.

73

6645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Epävarmuuteensa siis vetoaa, ja kaikki muut taas tuntevat olleensa kiusattuja. Paitsi Li omine porukoineen. Hanttiin kertovat laittaneensa jollain tapaa. Paitsi Halla-aho. No pressan ei ehkä pidäkään olla kilteimmästä päästä, etenkään näinä aikoina kun ilkeilyä on luvassa.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

😋 ­­N­y­m­f­­o­m­­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#181595224

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Stubb on hieno mies

• Anonyymi

Muistakaa OMAA Kiusaajaanne kun menette äänestämään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistakaa OMAA Kiusaajaanne kun menette äänestämään...

Niinpä kiusaaja on kiusaaja koko ikänsä.

• Anonyymi

Aiemmat tekemiset eivät ole poistuneet mielestä. Jotenkin epäluotettava tapaus.

• Anonyymi

Halla-ahon opettaja sanoi, että Halla-aho oli enemmän kiusaaja kuin kiusattu.
      Opettajan mukaan Halla-aho manipuloi ympärilleen porukan, jonka avulla hän pääsi kiusaamaan muita.

Sama meno tuntui jatkuvan politiikassa. Nyt miehen ympärille on rakennettu oma some, jonka hurmoshenkiset kirjoittajat kutsuvat Halla-ahoa Mestariksi.

• Anonyymi

Lähde?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähde?

Vauva.fi, ihan yleisesti, ne hulluahon ylistykset siellä

• Anonyymi

Enpä tuotakaan ihmettele.

• Se on myyntimies. Liian isot hampaat ja liian suuret lasit. Kerran oli kuva, kun oli hiihtämässä ja oli lasit pois, niin oli ihan ok. Liian hyökkäävä kuin autokauppias. Niinistö on paljon hillitympi.

• En osaa Stubbista sanoa, en ole hänen tapaukseensa perehtynyt, mutta noin yleensä ajattelen, että jokaisella meistä pitäisi olla mahdollisuus kasvaa ihmisenä. Toki kiusaaminen ei ole koskaan oikein eikä sitä sellaiseksi voi selittää, mutta jos ihminen myöntää toimineensa väärin, on asiasta pahoillaan ja tehnyt sen, mitä enää tehtävissä on asian korjaamiseksi, niin mielestäni anteeksianto on mahdollista.

Itse annoin kiusaajalleni anteeksi, kun hän selitti kiusanneensa minua, koska oli minulle kateellinen. Ymmärsin häntä paremmin ja päätin antaa hänelle uuden mahdollisuuden aikuisuuden kynnyksellä. Hän kuitenkin osoittautui oikeasti ikäväksi ihmiseksi, joten annoin väliemme hiljalleen hiipua. Jotkut ihmiset tosiaan vain ovat syntyjään ikäviä ihmisiä.

Korostan vielä, että en missään nimessä puolusta kiusaamista. Se on yksiselitteisesti väärin eikä sitä missään olosuhteissa tule hyväksyä. Me ihmiset olemme kuitenkin erehtyväislä ja eritoten kun on keskenkasvuisista lapsista kyse, saattaa lapsi tehdä jotain harkitsematonta. Asiat on tärkeää selvittää ja pyrkiä oppimaan tilanteista niin, ettei vastaavaa enää tapahtuisi.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Varmaankin pitää paikkansa monien kohdalla. Haluan silti uskoa ihmisen kykyyn kasvaa ja kehittyä. Eihän sitä koskaan tiedä, jos joku vaikka yllättää positiivisesti.

Ei yllätä, turha luulo.

• Anonyymi

En tiedä mikä siinä olemuksessa on, mutta joku siinä hiertää. Millään ei pysty muodostamaan täysin rehellistä kuvaa. Joku myyntimies mynttinen aina vaan paistaa.

Olen aina sanonut että ensivaikutelman ei saisi antaa vaikuttaa, mutta tässä tapauksessa olen itse sen uhri. Tosin naamatusten en ole tavannut.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Hyvin ylimielinen ja itsekäs tyyppi minä minä kaikki alkaa minusta kun noita haastatteluja katselin.

• Anonyymi

Aleksander Stubb ei sovi suomen presidentiksi

Suomen presidentiksi on nyt haluamassa mies joka on liian vaarallinen Suomelle
      mies jonka jopa matemaattiset taidot ovat viisi vuotiaan tasolla.

Mies jolla on heikko paineensietokyky ja mies joka konkreettisesti yleiselläkin tasolla on petollinen, tai henkilö jonka tausta on näin ruvella
      Ja erityisesti henkilö joka on konkreettisesti Suomen vihollinen. Sellainen on Cai-Göran Alexander Stubb

Alexander Stubb ajaa vapaamuurarina euro-darwinismia, mikä on törkeää rasismia suomalaisia kohtaan. Tämä tarkoittaa käytännön tasolla sitä jos Aleksander Stubb valittaisiin suomen presidentiksi suomalaisten elintaso vaikeutuisi historiallisesti ennätyksellisen alas.
      Alexander Stubb ei ole ikinä ajanut Suomen etua.

Numerot on aina olleet tälle miehelle vaikeita. Miten meillä voisi olla presidentti joka on niin tyhmä ettei osaa edes matematiikan aakkosia.
      Hän antoi jopa kansanedustajillekin irvokkaan väärää tietoa hallintarekisterilaista ja se tieto perustui osittain miehen epärehellisyyteen osittain laskutaidottomuuteen

Entä Alexander Stubbin sivistystaso?

Hän makeilee englantilaisesta kansanopistosta ostamallaan tohtorinhatulla. No mutta mikä on totuus?
      Se että Stubbilla ei ole virallisen koulujärjestelmän mukaista yliopistollista maisteria
      vaan yksivuotinen Master ulkomailta. Sinnekin pääsy tapahtui maksamalla. Ostamalla. Yksinkertaisesti, Alexander Stubb ei ole muuta kuin hupiukko.

Yllätys ja häpeän maksimointia on, että Stubbilla on ylioppilastodistuksessa reaali hylätty i ja lyhyt matikka a.

Armeijaakaan mies ei kestänyt vetänyt finaaliin vaan 8 kk jälkeen otti ritolat. Paineensietokyky petti.
      Narsistin sadismi pääsi kehitysvaiheeseen jo peruskoulussa missä hän rääkkäsi muun muassa sokeaa koulukaveriansa (lasta)

Tälläinen kunniaton mies jättäisi omat juoksuhautoihin pelastaakseen itsensä.

Sama olisi tilanne myös Suomen maan kanssa jos tämä mies pääsee valtaan.
      Tämä ja nämä ovat vain tosiasioita joiden kanssa on opittava elämään.
      Jopa Niinistökin pelasi Alexander Stubbin pois suomen politiikasta.

“Suomalaiset jos teillä on vähäisintäkään myötätuntoa Niinistöä kohtaan ette äänestä Aleksander Stubbia presidentiksi. “

Stubb maksaa gallubit valehtelemaan “suosiostaan” että olisi ykkönen vaalikisassa, jo pelkästään tämä kertoo miehen luonteesta.
      Suomalaiset älkää menkö Stubbin huijaukseen. Älkää äänestäkö häntä yksinkertaisesti!

Stubbin todistettu epärehellisyys, hölösuisuus, sadismi,
      harkintakyvyn ongelmat ja kyvyttömyys sitoutua pidemmäksi ajaksi ovat ikäviä tosiasioita miksi tämä mies Suomen presidenttinä on Suomelle liian suuri virhe.
      Kuusi vuotta on pätkätöiden erikoismiehelle aivan liian pitkä aika.

Suomalainen käytä älliä älä äänestä tätä miestä presidentiksi.

• Anonyymi

Täyttä totta! Kuka haluaa koulukiusaajan presidentiksi. Ei kukaan toivottavasti!!

• Anonyymi

Stubb, ylivilkas pölynimurinmyyjä

• Anonyymi

Stuppi on edessäpäin makee, mut kulisseissa ylimielinen kansan halveksia. Näin kävi ilmi kun hän oli poliitiikassa viimeksi. Kaikki tietysti on unohtanut Hanhikiven voimalaitos hankkeen. Stuppi ei ole siitä itsekään ylpeä.
      En tiedä arvostettiinko häntä eu:ssa, ei ainakaan paljoa kirjoiteltu.

• Anonyymi

Stubbista en osaa sen kummemmin sanoa, kun en ole hänen tekemisistään tietoinen. Totean kuitenkin noin yleisellä tasolla, että menneille tekemisilleen ei kukaan meistä pysty mitään tekemään. Tehtyä ei saa mitenkään tekemättömäksi. Onneksi jokaisella kuitenkin on mahdollisuus muuttua ja muuttaa käytöstään ja toimintaansa. Menneitä tekemisiään ei voi muuta kuin pyytää anteeksi ja joko saada tai olla saamatta anteeksi. Tietysti moni pyytelee anteeksi tarkoittamatta oikeasta ja olematta vilpitön, mutta se oneri kysymys. Mitään muuta tapaa ei kuitenkaan ole, kuin todeta, että toimin väärin ja pyytää anteeksi. Itse olen antanut anteeksi, kun on pyydetty anteeksi. Käytös jatkossa, anteeksipyynnön jälkeen, tietysti ratkaisee lopulta sen, että olenko pitänyt anteeksipyyntöä vilpittömänä.

• Näinhän tuo menee, ellei piirre ole näkyvissä suoraan niin tulee kyllä taatusti esiin kulissien takana käydyissä nahinoissa

• Ne pitäs kaikki laittaa suomen politiikan liiketoiminta kieltoon. Katainen, Stub ja Sipilä. Niiden hallitukset on ollut tuhoisia suomelle. Siinä on tippunut talous ja syntyvyys. Ja samalla valtion velka noussut. Miten voi hakea tollanen tuho poliitikko presidentiksi.

• Anonyymi

No ... eihän Niinistökään silloin miniterinä ollessaan kovin hyvää jälkeä tehnyt. Tuo presidentin pesti on kovin erilainen.

• Anonyymi kirjoitti:

No ... eihän Niinistökään silloin miniterinä ollessaan kovin hyvää jälkeä tehnyt. Tuo presidentin pesti on kovin erilainen.

No kuka sitten on sun suosikkiministeri? En mä ainakaan ketään vastaavaa katastrofiministeriä tunne kun noi kolme.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No kuka sitten on sun suosikkiministeri? En mä ainakaan ketään vastaavaa katastrofiministeriä tunne kun noi kolme.

Mä tiedän montakin katastrofia, kuten nyt vaikka Berner. Hän on aika lähellä inhokkiani mitä noihin ministerinhommiin liittyy. Harva ministeri on onnistunut kusemaan asioita niin totaalisesti kuin Berner. Se on tietenkin ihan ymmärrettävää, että nuo sun mainitsemasi pääministerit ovat monilla ensimmäisenä mielessä. Hehän ne näkyvinpiä ovat ja moni pistää Bernerin tekoset Sipilän niskaan. Mä taas en ole valmis vapauttamaan Berneriä vastuistaan. Aho oli myös aika hiton perseestä, vaikka mä en silloin edes hirveästi politiikasta tajunnut. Jälkikäteen katsellen hän oli todella ahterista ja pari muutakin ministeriä siitä hänen porukastaan oli aivan ahterista.

Suosikki ... yhtä ainoaa suosikkia en pysty nimeämään, mutta Li Andersson hoiti hommansa hyvin opetusministerinä, vaikka tietenkään hän ei pystynyt yksinään kaikkea kuntoon laittamaan. Edelleen on paljon ongelmia, mutta yksi ihminen nyt ei yhdessä kaudessa pysty määräänsä enempää.

• Anonyymi

Kylläpä siinä nyt mollataan taas jostain menneestä. Kyllä meistä kaikista tahtoo löytyä se toisten kiusaaja, varsinkin kouluikäisenä, ja se tietysti kaduttaa kun ymmärtää asian myöhemmin. nimim. Jostain tilanteesta ei ole itselläkään "aivan" puhdas omatunto, kun muistelee menneitä aikoja.

• Anonyymi

Toivottavasti kohtaat kivuliaan lopun.

• Anonyymi

Rohkeaa on paljastaa olleensa kiusaaja.

- Sheena

• Anonyymi

Vähän pakko kun jäi kiinni siitä....

• Tottakai Stubukalla on oikeus selittää, aivan sama oikeus on sinullakin. Se, mitä selittely vaikuttaa mahdollisesti mihinkään, on oma lukunsa. Ja keskimäärin mikään selittely sen sijaan että sanoisi suoraan miten hommat oli/on, vaikuttaa negatiivisesti. Selittely ei vaan pääsääntöisesti toimi.

Ja KPL, aloituksestasi paistaa kuin aurinko pitsiverhoista poutasäällä läpi se, että olet ollut itse kiusattu. Historiaa et voi enää muuttaa, mutta voit muuttaa sitä miten itse koet sen, miten käsittelet asiaa, miten reagoit menneisyyteesi nyt. Toki voin olla väärässäkin ja et ole ollut kiusattu.

Mitä Stubuun tulee, niin huoli pois, luultavasti Urpilainen on seuraava pressamme. Mutta vain jos SDP saa koneensa pian käyntiin.

• Anonyymi

Urpilainen ei ole uskottava presidentti

• Anonyymi kirjoitti:

Urpilainen ei ole uskottava presidentti

Ja meinaat Stubu on? 🤣🤣🤣
        Oliko lisää vitsejä tyrkyllä? Anna palaa!

• Kyllä olin koulukiusattu, ja varsinaisen rankasti ja usein. Varsinkin pojat haukkuivat jatkuvasti pärstäkerrointa, ja yksi heistä heitti huulta tyyliin: "Kukaan ei makaisi ton kanssa. Mä maksan 500 sille joka makaa, ja 100 jos saa sen edes pystyyn." Jos tuollaista kuulisi aikuisena, olisi se aika eri asia. Mutta 13-15-vuotiaana, kun oma identiteetti ja itsetunto ovat vasta muodostumassa, nuo otti ihan tosissaan ja oikeasti ne myös vaikuttivat vahvasti siihen miksi mulla oli pitkään äärimmäisen huono itsetunto ja olisin ollut iloinen jos joku - melkein kuka tahansa - olisi huolinut "edes sänkyyn".

Nyt 35-vuotiaana kiusaamisen jälkiä ei enää juurikaan ole, paitsi ehkä se ajoittainen myrtsi ilme, jota en itse edes huomaa. Aikaisemmin lapsena hymyilin aina, sitten teini-iästä pitkälle varhaisaikuisuuteen päinvastoin mökötin/ näytin vakavaa naamaa.

Toki kaikilla on oikeus kasvaa ja pyytää asioita anteeksi, mutta hyvin harvoin se saa mahdollista vahinkoa (vaikutusta sen toisen ihmisen itsetuntoon ja elämään) tekemättömäksi. Itseasiassa kun mainitsin asiasta aasialaiselle ystävättärelleni, hän tokaisi pokkana "niiden pitäisi kuolla". Itse en noin jyrkästi kuitenkaan asiasta ajattele, vaikka en voikaan unohtaa sitä mitä kiusaajat mun itsetunnolle ja itsearvostukselle aiheuttivat. Pakko sanoa etten oikeastaan voi edes antaa anteeksi, koska sillä systemaattisella kiusaamisella oli niin rankat vaikutukset omaan nuoruuteen. Mutta olen kuitenkin vähän päälle parikymppisenä luokkakokouksessa käynyt ja todennut että nykyään ovat ihan asiallisia aikuisia ne pahimmatkin kiusaajat. Anteeksi he eivät ole koskaan pyytäneet, mutta pystyimme kuitenkin keskustelemaan kokouksessa ihan asiallisesti.

• Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

Kyllä olin koulukiusattu, ja varsinaisen rankasti ja usein. Varsinkin pojat haukkuivat jatkuvasti pärstäkerrointa, ja yksi heistä heitti huulta tyyliin: "Kukaan ei makaisi ton kanssa. Mä maksan 500 sille joka makaa, ja 100 jos saa sen edes pystyyn." Jos tuollaista kuulisi aikuisena, olisi se aika eri asia. Mutta 13-15-vuotiaana, kun oma identiteetti ja itsetunto ovat vasta muodostumassa, nuo otti ihan tosissaan ja oikeasti ne myös vaikuttivat vahvasti siihen miksi mulla oli pitkään äärimmäisen huono itsetunto ja olisin ollut iloinen jos joku - melkein kuka tahansa - olisi huolinut "edes sänkyyn".

Nyt 35-vuotiaana kiusaamisen jälkiä ei enää juurikaan ole, paitsi ehkä se ajoittainen myrtsi ilme, jota en itse edes huomaa. Aikaisemmin lapsena hymyilin aina, sitten teini-iästä pitkälle varhaisaikuisuuteen päinvastoin mökötin/ näytin vakavaa naamaa.

Toki kaikilla on oikeus kasvaa ja pyytää asioita anteeksi, mutta hyvin harvoin se saa mahdollista vahinkoa (vaikutusta sen toisen ihmisen itsetuntoon ja elämään) tekemättömäksi. Itseasiassa kun mainitsin asiasta aasialaiselle ystävättärelleni, hän tokaisi pokkana "niiden pitäisi kuolla". Itse en noin jyrkästi kuitenkaan asiasta ajattele, vaikka en voikaan unohtaa sitä mitä kiusaajat mun itsetunnolle ja itsearvostukselle aiheuttivat. Pakko sanoa etten oikeastaan voi edes antaa anteeksi, koska sillä systemaattisella kiusaamisella oli niin rankat vaikutukset omaan nuoruuteen. Mutta olen kuitenkin vähän päälle parikymppisenä luokkakokouksessa käynyt ja todennut että nykyään ovat ihan asiallisia aikuisia ne pahimmatkin kiusaajat. Anteeksi he eivät ole koskaan pyytäneet, mutta pystyimme kuitenkin keskustelemaan kokouksessa ihan asiallisesti.

Sulla on ollut aika pahuksen kovaa. Ja mä luulen, että tytöille/naisille se kiusaaminen on sinällään kovempaa, että se menee syvemmälle henkilön ominaisuuksiin, kundeilla se ainakin oli enemmän pinnallista, sellaista että kuka on kovempi, fyysisempää eri tavoin.

Myrtsi ilme ei ehkä ole pahakaan, mutta hyvä että itse tiedostat sen eroavaiduuden siihen mitä sen ehkä tulisi olla, mitä se joskus oli. Itselläni on aina ollut, siis alkuun ihmisten kanssa hyvin neutraali tai jopa myrtsi ilme, se on se ns. vakionaama mikä herätessä katsoo peilistä. Vasta iän kanssa olen erikseen opetellut, että jokainen ihminen kohdataan hymyllä ja hitto mikä teho sillä on, molemmille osapuolille. Mutta opettelu jatkuu, se jatkuu hautaan asti.

Itse en ole ollut kiusattu. Tai tietyssä mielessä kyllä, mutta en itse koe olleeni kiusattu. Enkä etenkään koulussa, peruskoulussa olin se joka määritti miten luokkamme toimii, olin eräänlainen katalyytti ja samalla vastavoima kun hommat alkoivat läikkymään yli. En ollut enkeli, kaukana siitä ja oman osani kiusaamisesta kyllä tein, vaikkakin varsin kevyesti, mutta minusta tuli vastavoima 6. ja 7. luokkien aikana. Mainoksia lainaten, koska minä halusin. Ja koska minulla oli siihen riittävästi valtaa.

Ymmärrän tuon näkemyksen "niiden pitäisi kuolla" ja ymmärrän mikset koe voivasi antaa anteeksi. En minäkään anna anteeksi omille ns. kiusaajilleni, vaikka ne jäivätkin hyvin vähiin ja on kyetty toimimaan yhdessä kaiken jälkeenkin. Tiedän, että voisin antaa anteeksi halutessani, mutta olen valinnut olla antamatta ja valinnut että vain unohdan ne henkilöt. Jos kohtaisimme, en tiedä mitä tapahtuisi, koska tunne asioiden keskeneräisyydestä on edelleen vahva. En usko, että nuo veijarit ovat olennaisesti mihinkään muuttuneet, eivät olleet sitä kolmekymppisinäkään, vaikkeivät enää voineet/uskaltaneet käyttäytyä miten tahansa, niin en näe syytä armolle, pikemminkin päinvastoin. Armo on jumalien käsissä, ei ihmisten.

Kiitos KPL että kerroit taustoja, sait minutkin pohtimaan.

• En tykkää Stubista, mutta mielestäni ihmistä ei voi syyllistää loppuelämäänsä jostain mitä on lapsena tehnyt.

PS. Olin itsekin koulukiusattu.

• Mun mielestä riippuu paljon myös siitä, minkä ikäinen lapsi on kyseessä. Ala-asteelaisilta ei voida vielä odottaa että ymmärtäisivät kiusaamisen seuraukset. Mutta yläasteella mielestäni kiusaaja kyllä huomaa jos kiusatusta tulee puhumaton, ujo, kyyryssä kävelevä, myrtsinaamainen ja katsekontaktia välttelevä - ja jos siitä huolimatta jatkaa kiusaamista, on vika puhtaasti kiusaajassa.

Toki ihminen voi sitten aikuisena olla ihan asiallinen, kuten luokkakokouksessa näkemäni entiset kiusaajat. Siinä mielessä lienet oikeassa ettei siinä vaiheessa tarvitse enää "syyllistää" ihmistä, mutta mielestäni rankkaa kiusaamista on aika vaikea kokonaan unohtaakaan. Multa ne eivät anteeksi pyytäneet, mutta toisaalta, en myöskään ottanut kiusaamista kokouksessa puheeksi - ihan siksi, etten tahtonut käsitellä asiaa ja koin sen vaivaannuttavaksi aiheeksi.

• Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

Mun mielestä riippuu paljon myös siitä, minkä ikäinen lapsi on kyseessä. Ala-asteelaisilta ei voida vielä odottaa että ymmärtäisivät kiusaamisen seuraukset. Mutta yläasteella mielestäni kiusaaja kyllä huomaa jos kiusatusta tulee puhumaton, ujo, kyyryssä kävelevä, myrtsinaamainen ja katsekontaktia välttelevä - ja jos siitä huolimatta jatkaa kiusaamista, on vika puhtaasti kiusaajassa.

Toki ihminen voi sitten aikuisena olla ihan asiallinen, kuten luokkakokouksessa näkemäni entiset kiusaajat. Siinä mielessä lienet oikeassa ettei siinä vaiheessa tarvitse enää "syyllistää" ihmistä, mutta mielestäni rankkaa kiusaamista on aika vaikea kokonaan unohtaakaan. Multa ne eivät anteeksi pyytäneet, mutta toisaalta, en myöskään ottanut kiusaamista kokouksessa puheeksi - ihan siksi, etten tahtonut käsitellä asiaa ja koin sen vaivaannuttavaksi aiheeksi.

En minäkään unohda kokemaani kiusaamista. Enkä edes mielessäni anna anteeksi. Mutta kannattaa aina muistaa, ettei itse ole enää se pieni kiusattu lapsi, vaan vahva aikuinen.

• Anonyymi

Olin itsekin koulukiusattu.

Minun mielestä ihmisen ydin ei siitä muutu, vaikka se vanhenee. Haavat on ja syvät, aiheuttanut.

En IKINÄ äänestä koulukiusaajaa. En ikinä.

• Anonyymi

Luonnetta ei voi muuttaa ainoastaan peitellä sitä ja esittää, että on kaikkien kaveri.
      Ainakin sen verran, että valittaisiin presidentiksi sen jälkeen voi taas lasketella vapaasti omana itsenään.

• Anonyymi

Orpo, Stubb ja Katainen näinhän se pieni piiri kokoomuksessa pyöri.
      Miksiköhän ei kokoomuksessa ole ollut naisia johtopaikoilla paitsi nyt Valtonen ulkoministerinä.

Sekin kertoo Stubbin arvoista jotain samoin kokoomuksen. Kaveri haluttiin presidenttiehdokkaaksi ja pieni piiri pyörii....

• Anonyymi

Kansaa kiusataan ja on kiusattu kautta aikojen, lisää lisää...

• Anonyymi

Minusta oli hyvä koulukiusaaja, koska pyysi julkisesti anteeksi kaikilta, jotka sitä joutuivat kokemaan.

• Hyviä koulukiusaajia ei ole, anteeksipyynnöt eivät poista tehtyjä tekoja

• Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

Hyviä koulukiusaajia ei ole, anteeksipyynnöt eivät poista tehtyjä tekoja

Itse ajattelen, että nuorena oli tyhmempi, eikä ymmärtänyt tekojensa vaikutusta muihin. Vanhempana monet viisastuu ja tajuaa tekemänsä virheet, häpeää tekojensa vaikutuksia. Toki aina pitää toivoa, että kiusattu antaa anteeksi.

Ehkä Stubb hyvittää tekojensa vaikutuksia tekemällä hyviä asioita kaikille kärsineille, nyt kun on asemassa, jossa mahdollisuus vaikuttaa asioihin? Eri tavalla kuin nuorena, jolloin ei osannut ajatella fiksuja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse ajattelen, että nuorena oli tyhmempi, eikä ymmärtänyt tekojensa vaikutusta muihin. Vanhempana monet viisastuu ja tajuaa tekemänsä virheet, häpeää tekojensa vaikutuksia. Toki aina pitää toivoa, että kiusattu antaa anteeksi.

Ehkä Stubb hyvittää tekojensa vaikutuksia tekemällä hyviä asioita kaikille kärsineille, nyt kun on asemassa, jossa mahdollisuus vaikuttaa asioihin? Eri tavalla kuin nuorena, jolloin ei osannut ajatella fiksuja?

Ihminen on perusluonteeltaan läpi elämän sama mitä oli jo 5 vuotiaana. Stubb ei muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on perusluonteeltaan läpi elämän sama mitä oli jo 5 vuotiaana. Stubb ei muutu.

Moni kiusaaja on myös itse ollut kiusattu.

• Anonyymi

Ja sillä muka selvä juttu ? Entä jos joku päätyy itsemurhaan kun kiusataan vuositolkulla... Että sitten sorivaan....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sillä muka selvä juttu ? Entä jos joku päätyy itsemurhaan kun kiusataan vuositolkulla... Että sitten sorivaan....

On moni päätynytkin ja vielä useampi yrittänyt. Tosin kyse on ihan nettikiusaamisesta, vainoamiseksikin sitä voi sanoa.

• Anonyymi

Voi olla ihan hyvä että presidentti on entinen koulukiusaaja niin ehkä paremmin pärjää maailmalla. Kiusatut ovat ainakin liian nössöjä lähes kaikkeen, tiedän sen kokemuksesta.

• Anonyymi

Näin sanoo entinen koulukiusaaja ja ehkä nykyinen työpaikkakiusaaja.

• Anonyymi

Hoh hoijaa. Punavihreet homokommarit taas vauhdis. Joko unohtu rasismi ja kissanpoltto???

• Anonyymi

Koulukiusaaminen on sen verran rankka rikos että sen tekijä saa kantaa sitä leimaa otsassaan lopunikäänsä ja kantaa siitä myös seuraamukset.

• Anonyymi

Kamala tämä Pirkan Kebabkiusaus.

• Anonyymi

Itsekin pitänyt A. Stubbia liian spontaanina ihmisenä, mut tänään luin Hesarista jutun, kun oli lukenut Sofi Oksasen kirjan Puhdistus. Oli Sofi avannut hänen silmänsä. Ja nähnyt asiat sen jälkeen selkeämmin. On asioita, joita epäilee ja olettaa tapahtuvan, muttei ne avaa silmiä sillai, että ne uskoisi todeksi.

Kertoi samalla oma kohtaisia kokemuksia Venäjältä, joita ymmärtää kirjan luettua paremmin. Minusta oli hyvä kirjoitus hesarissa ja nosti ainakin omaa arvostusta A. Stubbia kohtaan. Suosittelen lukemaan viikonlopun hesarin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Uskottavuus puuttuu. Ihmiset, jotka pyrkivät miellyttämään muita, saadakseen omaa kuvaansa kiillotettua, herättävät epäilyksiä.

• Anonyymi

Älkää nyt missään nimessä stubbia äänestäkö edes painajaisunissanne🥶

• Anonyymi

Stubbilla on eräa paha vika, häneltä nimittäin puuttuu älykkyys.

• Anonyymi

Kansa pitää näköjään vähäisenä, jos toinen presidenttiehdokas on koulukiusaaja ja toinen simputtaja. Lopputehtävä on valita koleran ja ruton välillä.

• Anonyymi

Kannattaisi selvittää mitä Pekka Haavisto, Heidi Hautala ja Pekka Sauri tekivät aikanaan Rumba- lehteen liittyvissä yrityskaupoissa.

Ehkä kannattaisi myös muistella kuka halusi kauan sitten alentaa Suomen armeijan rahoitusta kymmenellä prosentilla.

Mitä tulee teoriaan siitä, että koulukiusaaja olisi koko elämänsä kiusaaja, on se yhtä absurdia kuin väittää, että kiusattua kiusattaisiin koko loppuelämän ajan.

Jokainen kasvaa ja ottaa oman oikeutuksensa elämänsä varrella.

Hyvää kevättä kaikille.

• Anonyymi

Tulevaisuuden tarpeita ei pysty ennustamaan kukaan, mutta kiusaamisessa ja simputtamisessa ei olekaan kyse tulevaisuuden tarpeista, vaan luonneviasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulevaisuuden tarpeita ei pysty ennustamaan kukaan, mutta kiusaamisessa ja simputtamisessa ei olekaan kyse tulevaisuuden tarpeista, vaan luonneviasta.

Muilla ykköskierroksen ehdokkailla ei tiedetä tällaista vikaa olevan. Saamme siis uuden Tarja Halosen.

• Anonyymi

Miten stubb kiusasi? Onko esimerkkejä? Kiusaajat voittaa elämässä. Tämä on se opetus.

• Anonyymi

Ne on vaan niitä alfoja, kuten huomaamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on vaan niitä alfoja, kuten huomaamme.

Hän kiusasi vammaista.

• Anonyymi

Itse olen käynyt pelkästään peruskoulun viidellä eri paikkakunnalla. Rupesi väsyttämään se alituinen testailu. Vieläkin väsyttää…

• Anonyymi

Suomi sai sellaisen Hallituksen ja pressan minkä ansaitsi. Onnea urpoille ja ääliöille.

Maa on pilattu lopullisesti.

• Anonyymi

Sellainen kansainvälinen symboli kuin boy lover eli blogo. Vertaapa sitä stupidon pressavaalien yhdistävä tekijä-logoon. En usko sattumiin. Ei se ole A niinkuin Alexander, vaan blogo mikä sillä oli käytössä. Fakta on se, että p*dofilia, h*mous, huumeet, moraalittomuus ja psykopatia kulkevat käsi kädessä. Nehän on psykopaatteja, siis kaikki vaikutusvaltaiset henkilöt. Ei mitään uutta Auringon alla siis. Sen sotahulluus selvästikin kielii psykopatiasta.

• Anonyymi

Se logo on siis symboliikkaa. Ns. eliitillä on suorastaan obsessio symboliikkaan ja ne symbolit ovat niille kuin uskonnollisia (todellisuudessa epäpyhiä) rituaaleja. Ihan sama mitä kukaan sanoo, asioiden suora havainnointi on se mikä puoltaa totuutta. Ei ne puheet, vaan teot.

• Näköjään en ole tähän mitään tuuminut..

Usein koulukiusaaja on lapsi itsekin. Se kannattaa muistaa.

Mä törmäsin kerran baarissa mun yhteen koulukiusaajantapaiseen. Hän oli aika säälittävä siinä baaritiskillä jotenkin...miesraunio.

Juteltiin sitten kouluajoista, sanoin, että sähän olit luokan kingi. Urheilumies ja suosittu. Hän vaan tuhahti ja naurahti. Sanoi, että kotona oli kamalaa. Vanhemmat tappeli kokoajan ja välillä sai isältään selkään ja äitikin. Se p.ska purkautui ujoimpiin.

Ja sitten tuli puheeks, että miks valkkas kaikki kaverit luoksn edustusjoukkueisiin, vaikka joku saattoi olla psrempi pelaaja. Hän sanoi, että mieti... entä jos ei olis valinnut kavereita, niin olisiko ne enää kavereita? Ja sitten kysyi hyvän kysymyksen....

Miksi opettaja ei valinnut, vaan pisti hänet valitsemaan? Se ope oli kyllä nihilisti ja mulkku...nautti siitä, että luokka jakautui kahtia... suositut ja ei suositut.

Miten voisin kantaa tuota miestä kohti kaunaa? Näemmä aikuiset on pilannet hänen lapsuuden ja sitä kautta vaikeudet on tulleet myös aikuisuuteen. Kantaa yhä taakkaa...tai no ei ainakaan mun kohdalta. Pahoittelin, että sille oli käynyt niin. Äijähalaus, taputtelut selkään ja nyrkkimoikkaus.

Aikuiset on mulkkuja välillä...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3214
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2137
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1822
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1755
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1599
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1350
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1274
    Aihe