Hengessä vaeltaminen on sisäisen ihmisen uusi elämä ja se on Jumalan lahjaa. Valittu ja pyhä noudattaa Jumalan tahtoa elämässään, mutta hän tarvitsee siihen käskyjä ja ohjeita, jotta ei eksy.
Jotkut kristityt ovat sitä mieltä, että uudessa liitossa ei ole mitään käskyjä, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Uudessa liitossa on käskyjä, joita Hengen uudessa tilassa tulee noudattaa.
Valittu ja pyhä toimii uuden luontonsa mukaan siten, että noudattaa niitä käskyjä, jotka uuteen liittoon kuuluvat, mutta ei lähde mukaan vanhan liiton Israelille annettujen käskyjen noudattamiseen.
Uuden liiton käskyihin kuuluvat rakkauden käskyt: rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken.
Sitten siihen kuuluu haureuden kieltävä käsky ja kaksi muuta Mooseksen lain kirjan käskyä. (Apt 15:28-29)
Lain tauluun kirjoitetuista käskyistä yhdeksän sisältyy rakkauden käskyyn ja niitä tulee noudattaa. Sapatin käsky oli merkkinä vanhasta liitosta Israelin ja Jumalan välillä. Se ei kuulu uuteen liittoon. Uudessa liitossa on lupa tehdä hyvää jokaisena päivänä, jos niin tahtoo.
Työn ja kotiaskareiden tekeminen ei ole pahan tekemistä: se on hyvän tekemistä. Toki on lupa levätä vaikka yhtenä päivänä viikossa, mutta se voi olla mikä viikonpäivä tahansa. Uudessa testamentissa ei ole käskyä pyhittää jokin tietty päivä Herralle.
Miksi uuden liiton käskyjen tunteminen on tärkeää kristitylle?
170
907
Vastaukset
- Anonyymi
Uusi liitto alkaa kasteesta, jossa synnit pestään pois, ihminen sovitetaan kasteessa.
ARKKI on kasteen esikuva. Kaste pelastaa, sanoo Jumalan sana.
1.Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKI rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan,PELASTUI VEDESSÄ ARKIN KANTAMANA.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,- Anonyymi
Jes. 12:3
"Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."
Vanhin säilynyt argeologinen piirros kuvaa Jeesuksen kastetta Jordanilla.
Jeesus seisoo matalassa vedessä kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.
Pyhä Henki tuli Jeesuksen pään päälle Kyyhkysen hahmossa.
Jeesus kruunattiin kasteessa ylimmäisen papin virkaan.
Kasteita tehtiin Jordanilla matalassa joen ylityspaikassa, jonne ihmisiä tuli kävellen toiselta puolen jokea katsomaan sankoin joukoin Johanneksen kastetoimintaa. Joessa oli monta matalaa ylityspaikkaa, joissa joki voitiin ylittää kävellen. Niitä kutsuttiin kahluupaikoiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes. 12:3
"Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."
Vanhin säilynyt argeologinen piirros kuvaa Jeesuksen kastetta Jordanilla.
Jeesus seisoo matalassa vedessä kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.
Pyhä Henki tuli Jeesuksen pään päälle Kyyhkysen hahmossa.
Jeesus kruunattiin kasteessa ylimmäisen papin virkaan.
Kasteita tehtiin Jordanilla matalassa joen ylityspaikassa, jonne ihmisiä tuli kävellen toiselta puolen jokea katsomaan sankoin joukoin Johanneksen kastetoimintaa. Joessa oli monta matalaa ylityspaikkaa, joissa joki voitiin ylittää kävellen. Niitä kutsuttiin kahluupaikoiksi.Eräässä "argeologisessa" piitustuksessa helluntain Pyhän Hengen vuodatus oli kuvattu siten että Maria istui valtaistuimella ja apostolit seisoivat alapuolella ja tuliset kielet heidän yläpuolellaan.
- Anonyymi
Uusi liitto alkoi Jeesuksen maljasta.
- Anonyymi
Pesehän sinä kasteessa syntisi. Sinulla on kirjain vesi- pesemässä sinun syntisi.
Minun pitää itse mennä Golgatan sovintoveren ääreen.
Minun puhdistuspaikkani on Jeesuksen sovintoveri, siksi nautin Herran kuoleman muisto-ateriassa- tämän neuvon opin. Kirjoitukset minua näin opastavat.
Siksihän esikuvassa käärme korotettiin erämaassa tangonnokkaan, että purrut jäivät eloon.
Siinä esikuva puhuu Golgatan rististä.
- Anonyymi
Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton, ja kuuluu kaikille myöskin Uudessa Liitossa.
1234567---- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Entä nais oitien kohtelu? Sianliha? Eri kuiduista valmistettu vaatetus? ....
Raamatussa laki puhtaista ja saastaisista eläimistä, jaoteltuna.
Pappeus ei myöskään kuulu naisille. On kuituja jotka ovat hyvät vaatteissa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Miksi Adventtikirkossa on naispappeja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Adventtikirkossa on naispappeja?
Adventisteissa on myös niitä, ketkä eivät hyväksy naisia pastoreiksi.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
1234567---Te olette kirouksen alla jos lakiin luotatte..
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Laki ei ole Kristityn kasvattaja.Eikä tule olemaan vaan Rakkaus.
Niin. Laki kasvattaa kristityksi, kun huomaa, että tarvitsee syntien anteeksiantoa ja se saadaan uskomalla evankeliumin mukaan Jeesukseen Kristukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventisteissa on myös niitä, ketkä eivät hyväksy naisia pastoreiksi.
1234567---Onko ne Adventti- papit - Leeviläistä sukupuuta ja neuvovat teille - juutalaisista juhlista.
Sapatista ja teidän joulujuhlastakin löydämme yhtälön meidän kaikkien kanssa, juuret sunnuntaissa. Eli lainaa on sieltä ja täältä.
Onko yleinen pappeus, kielletty naisilta- eikö Jeesus ole heitä puhdistanutkaan.
- Anonyymi
>>>Uuden liiton käskyihin kuuluvat rakkauden käskyt: rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken. Sitten siihen kuuluu haureuden kieltävä käsky ja kaksi muuta Mooseksen lain kirjan käskyä. (Apt 15:28-29)<<<
Olet väärässä.
Uudessa liitossa kirjoitetaan koko Mooseksen laki sydämeen, jotta kaikkia käskyjä noudatettaisiin. Rakkauden kaksoiskäsky löytyy myös Mooseksen laista.
Jumalaa rakastetaan noudattamalla Mooseksen laista kaikkia käskyjä. Joka ei lakia noudata, hän ei Jumalaa rakasta. Laissa on enemmän kuin neljä käskyä.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
---
23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.
---
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Joka ei Mooseksen lakia noudata, hänen sydämessään ei ole lakia, eikä hän ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.Eikä heidän syntejänsä muisteta...ellen väärin muista tuota kohtaa.
Tarkoittaa sitä, että lakiliittoa ja syntiin perustuvaa liittoa ei ole, kuten raamattu sanoo vaan on armonliitto Rakkaudessa Jeesuksen veressä ...ja uhraus on myös loppunut ja vanhanliiton pappeus ja tilalla yleinen pappeus jonka ylipappina tietenkin Jeesus.- Anonyymi
Yllä olevan viestin kirjoittaja on roskapostittaja ja palstahäirikkö.
Hän copy pasteaa toraismia sisältäviä viestejä.
Hänen viestejään ei kannata lukea ollenkaan.
- Anonyymi
>>>Uudessa testamentissa ei ole käskyä pyhittää jokin tietty päivä Herralle.<<<
Aloittaja valehtelee kuin Saatana. Jeesus ei kumonnut lakia vaan vahvisti sen olevan voimassa maailman loppuun asti. Sapatin pyhittäminen on edelleen suomalaisia velvoittava Jumalan käskyn.
Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Jos joku ei noudata sapattia, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.
---
66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.Sitten tulikin vanhanliiton kumoaminen koska juutalaiset hylkäsivät sen.
Tuli uusiliitto ja juutalaiset jäivät laput silmillä paatumukseen joka toki oli hyvä pakanoille eli nyky kristityille sillä pelastus koitti meille ja koko maailmalle.
Juutalainen jäännös odottaa vielä hetken ja sitten hekin pääsevät tähän uuteenliittoon mukaan ja asia kääntyikin ylösalaisin, kuten raamattu kertoo.
Juutalaisten olisi pitänyt saada ensin tuo osa, mutta sen saivatkin pakanat ja myöhemmin liittyy tuohon jaloon puuhun messiaaniset, jotka hylkäävät lakiliiton ja ymmärtävät Totuuden ja itkevät Häntä.- Anonyymi
Yllä olevan viestin kirjoittaja on roskapostittaja ja palstahäirikkö.
Hän copy pasteaa toraismia sisältäviä viestejä.
Hänen viestejään ei kannata lukea ollenkaan. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sitten tulikin vanhanliiton kumoaminen koska juutalaiset hylkäsivät sen.
Tuli uusiliitto ja juutalaiset jäivät laput silmillä paatumukseen joka toki oli hyvä pakanoille eli nyky kristityille sillä pelastus koitti meille ja koko maailmalle.
Juutalainen jäännös odottaa vielä hetken ja sitten hekin pääsevät tähän uuteenliittoon mukaan ja asia kääntyikin ylösalaisin, kuten raamattu kertoo.
Juutalaisten olisi pitänyt saada ensin tuo osa, mutta sen saivatkin pakanat ja myöhemmin liittyy tuohon jaloon puuhun messiaaniset, jotka hylkäävät lakiliiton ja ymmärtävät Totuuden ja itkevät Häntä.Juutalaiset tavoittelevat maailmanherruutta. Tahtovat alistaa pakanakansat valtaansa. Kieltää heiltä vanhat uskonnot ja pakottaa ateismiin kanssaan.
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset tavoittelevat maailmanherruutta. Tahtovat alistaa pakanakansat valtaansa. Kieltää heiltä vanhat uskonnot ja pakottaa ateismiin kanssaan.
Nämä näkyvät juutalaiset ovat sitä babylonin juutalais porukkaa.
Se oikea Jumalan silmäterä nousee sieltä joukosta pian ja liittyy meihin kristittyihin.- Anonyymi
otetaan tuosta Jesajasta - josta (Anonyymi kirjoittaja 2023-12-19 15:50:43) lainasit adventistin tapaan, ilmoittamatta kokonaisnäkemän paikkaa, mistä typistit mieleisesi pätkän. Adventistithan ei ilmoita kokousilmoituksissa seurakunnan nimeä, silloin kun on joku aihe kokoussarjasta. Tapanne piilotella asiaa.
No, se Jesajan lainaus- hieman laajennettuna.
Ja he tuovat kaikki teidän veljenne kaikista kansoista uhrilahjana Herralle hevosilla, vaunuilla, kantotuoleilla, muuleilla ja ratsukameleilla minun pyhälle vuorelleni Jerusalemiin, sanoo Herra, niinkuin israelilaiset tuovat ruokauhrin puhtaassa astiassa Herran temppeliin. Ja heitäkin minä otan >> leeviläisiksi papeiksi,<<<< sanoo Herra.
Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja
he käyvät [taivaasta] ulos [helvetissä olevia] katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
(Jes 66:20-24)
- Anonyymi
Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.
Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492
Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.- Anonyymi
Minä tunnen Hengen. Väitteesi on valhetta!
- Anonyymi
Ei uudessa liitossa ole yhtään käskyä, ei yhtään lakia. Toisaalta ei myöskään mikään laki ole muuttunut vanhassa liitossa jos joku siihen nojaa. Vanhan liiton lait ovat voimassa niille, jotka eivät ole tehneet Hengen liitto Kristuksessa Jumalan kanssa. Heidät vanhan liiton laki tuomitsee.
UT:ssa ja lähetyskirjeissä on kyllä käskyn ja lain omaisia kirjoituksia sekä kuvauksia uskovasta. Esim jos on kuvaus siitä että tulee olla sävyisä ja tietää miten itse kullekin vastata, ei se ole käsky eikä velvoite, vaan se kertoo siitä millainen on se ihminen jossa on Pyhä Henki. Ne kuvaukset ovat sitä varten, että niistä koetellaan onko ihmisessä Jumalan Henki vai vaeltaako omassa lihallisuudessaan. Siitä erotellaan Jumalan lapset uudessa liitossa. Jos ihminen on kuten galatalaiset lihallinen uskova, on aivan sama mitä syntiä tekee tai yrittääkö olla hurskaista hurskain, tulos on sama, laki tuomitsee.
Vain Hengen tilassa, vain sen armon kautta ihminen vapautuu lain kirouksesta ja on valmis Jumalan valtakuntaan. Olisi aivan naurettava asia jos Jumala tarkkailisi meitä koko ajan miten me lain kirjaimen mukaan suoriudumme elämästä, miten kiemurtelemme siinä, keksimme perinnäissääntöjä ja sitten pontevana tulisimme taivaan portille, että tässä sitä ollaan lain täyttäneenä.- Anonyymi
>>>Ei uudessa liitossa ole yhtään käskyä, ei yhtään lakia<<<
Sinä valehtelet kuin Saatana.
Uudessa liitossa kirjoitetaan koko Mooseksen laki sydämeen, jotta kaikkia käskyjä noudatettaisiin. Joka ei lakia noudata, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. - Anonyymi
Et näköjään tunne Raamattua. Jeesus antoi yli 70 käskyä ja lakia, ja käski noudattamaan hänen käskyjään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa liitossa kirjoitetaan koko Mooseksen laki sydämeen, jotta kaikkia käskyjä noudatettaisiin. Joka ei lakia noudata, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.Kerrankin joku, joka tuntee Saatanan! No mitenkä juuri se Saatana erityisesti valehtelee?
- Anonyymi
Uudessatestamentissa on yli tuhat- käskyä ja kehotusta - laskepa 1033- lukuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.Yllä oleva viesti on pelkkää roskapostitusta ja häiriköintiä, copy pasteamista.
Sen kirjoittaja on toraisti, joka on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan helluntailaisia vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.
- Anonyymi
Jeesus puhui kansalle vuorisaarnassa vain eri sanoin Jumalan käskyistä ja määräyksistä, mutta ei kumonnu pienintäkään piirtoa Jumalan säätämistä käskyistä ja laista. Jeesus käytti myös vertauksia, mutta heti perään seliti, mitä vertaus tarkoittaa.
Ei ne vertauskuvat eikä Jeesuksen käyttämät uudet ilmaisut ole mitään uusia lakeja, kuten eksyttäjät yrittävät asian kieroon vääntää. Harhaoppiset on ihmisinäkin kieroja. Siksi lahkolaisia pitää karttaa kuin ruttotautista.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
Matt. 5:18
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.- Anonyymi
Kaikki Jumalan lait on prikulleen voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten se Henki vuodatetaan kaikkiin ihmisiin, eikä opetusta tarvita, eikä kukaan opettele sotimaan, leijona ja vuohi nukkuu vierekkäin jne.
Mutta ne ajat tulevat vasta joskus tulevaisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Jumalan lait on prikulleen voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten se Henki vuodatetaan kaikkiin ihmisiin, eikä opetusta tarvita, eikä kukaan opettele sotimaan, leijona ja vuohi nukkuu vierekkäin jne.
Mutta ne ajat tulevat vasta joskus tulevaisuudessa.>>>"vasta sitten"<<<
Uusi LIITTO alkoi 2000 vuotta sitten Jumala Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
ehtoollinen:
"Tämä malja on uusi LIITTO minun veressäni" Luuk: 22: 20
kaste:
"vesi nyt teidätkin pelastaa - KASTEENA , ei siksi , että luovuitte saastaisesta
elämästänne , vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON."
1 Piet: 3: 21
kaste ja ehtoollinen (Jumalan tekemää liitto ) on ollut ja on edelleen ja niin kauan ,
kunnes Jeesus palaa takaisin. - Anonyymi
Sinä jankkaat tuota jaepartta- että päästään Elleni tupiin.
Eli hän todella toteutti. Myös Jumalan tahto on Hengellinen.
Ei Raamatulla päähän - läksy- läksynpäälle jankkaamalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"vasta sitten"<<<
Uusi LIITTO alkoi 2000 vuotta sitten Jumala Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
ehtoollinen:
"Tämä malja on uusi LIITTO minun veressäni" Luuk: 22: 20
kaste:
"vesi nyt teidätkin pelastaa - KASTEENA , ei siksi , että luovuitte saastaisesta
elämästänne , vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON."
1 Piet: 3: 21
kaste ja ehtoollinen (Jumalan tekemää liitto ) on ollut ja on edelleen ja niin kauan ,
kunnes Jeesus palaa takaisin.Uudenliiton oppi on opetuksena, että seremonialaki on päättynyt.
Ei enää Leeviläistä pappeutta, vaan yleinen pappeus.
Ei enää esikuvia opettamalla- eläinuhreja uhrata, vaan kertakaikkinen uhri on annettu.
Sijaisuhri on syntien sovitus. Ilman verenvuodatusta, ei ole sovitustakaan.
Siellä on anteeksiantamus.
Varjolaki- eli seremonialaki katsoi tulevaan, ja edusti varjoa, joka lankesi Golgatan rististä.
Tämä Lunastus- mikä ja mihin Valkeus loisti tulevasta Uudesta taivaasta ja maasta- se loisti profeetallisesta tulevaisuudesta- täytettyyn kertakaikkiseen uhriin. Ristiin, se on meidän valkeutemme, anteeksiannosta - Jumalantyönä.
Se valkeus on edessämme. Ja kun tämä Valkeus kohdistuu ristiin, tähän kertakaikkiseen sovitukseen, sen ristin taakse- laskeutuu varjo.
Eli varjo ylettyy Eedeniin asti- siihen Jumalan uhraamaan lampaaseen, joka kuoli sijaisena, että Aadamin ja Eevan alastomuus saatiin peitettyä.
Ja tämän Ristin ja Eedenin välissä on varjolain oppi ja opetus, sekä pappeus, Jumalan suunnitelman mukaan ihmiskunnassa- annettuna juutalaisille.
Varjolain ensimmäisen uhrin, uhrasi Aabel. Jumala mielistyi siihen, eli opetti meille, että varjolain oppi- on Hänen tahtonsa opettamista.
Eedenistä asti oli tieto - Jumalantahdosta ja Siinailla annettiin laintaulut- Jumalan sormella kirjoitettuna. Eli se laki on Ilmestyskirjan mukaan näkyvillä siinä todistuksen majassa, mihin menemme tuomilla. Siellä on arkki avoin. Se kertoo siitä, että Jumalan lain päämäärä, joka on rakkaus, on aina ollut taivaallinen, siksi langenneen enkeliruhtinaan omapäinen halu valtaistuimeen ei voinut toteutua. Näin taivas on edelleen taivas. Menemme rakkauden maahan.
Ihmisen matka on Edenistä- varjolain, joka oli väliaikainen siihen asti, kun Jumalan kirkkaus toteutuu sovituksen antamisella, kertakaikkisena uhrina.
Nyt katselemme- emme varjoa, vaan valkeutta ja meidän pappeutemme on julistaa tässä sitä Jumalallista totuutta - sijaisesta, jonka veren kautta on meidän alastomuutemme peitettävä.
Jeesuksen ruumis- on elämänleipä ja maahan vuotanut veri, joka antaa syntien anteeksiantamuksen, sekä sydämemme halu- tuo hyvän omantunnon liiton, sekä päämäärätietoisen matkan Pyhän Hengen voimasta- Jumalan työnä.
Ihminen on Jumalankuva- Olemme luotu mieheksi ja naiseksi.
Olemme siten Jumalan kuva.
- Anonyymi
Kukaan täällä ei lue Galatalaiskirjeen toista ja kolmatta lukua,
paitsi tietysti yksi kirjoittaja, joka kirjoittaa uskosta vanhurskaaksi
tulemisesta. Hän siteeraa näiden lukujen uskonvanhurskauden
jakeita. Muut eivät näytä niitä noteeraavan ollenkaan.
Miksi lainkiivailijat eivät lue Galatalaiskirjettä?
Miksi vain tämä yksi henkilö todistaa Sanan mukaisesti, että laki on jumalattomia ihmisiä varten. Laki on siis Ihmistä varten, joka pyrkii vanhurskautumaan lakia noudattamalla, ei ota vastaan Jumalan vanhurskautta lahjana uskon kautta Jeesukseen. Hänen tulee vaihtoehtoisesti täyttää laki sen viimeistä piirtoa myöten. Jos hän jää vajavaksi yhdessä kohtaa, hän on rikkonut koko lain eikä ole saavuttanut vanhurskautta. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia.
Laki vie ihmistä Jeesuksen luokse, joka vanhurskauttaa jumalattoman armosta uskosta Jeesukseen Kristukseen. Laki vie siis ihmistä vanhurskautumaan uskosta.
1 Tim 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, TAHTOEN OLLA LAINOPETTAJIA, vaikka
EIVÄT YMMÄRRÄ, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja TIEDETÄÄN, että LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE, (lakia ei siis ole annettu uskosta vanhurskaaksi tulleelle uskovalle) vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja SYNTISILLE, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -
Älkää uskovat antako orjuuttaa itseänne lain alle.
Jos niin teette, Kristus ei ole teille miksikään hyödyksi.
Teidän tulee silloin täyttää itse laki mihin kukaan ei kykene.
Kristus on lain täyttymys vanhurskaudeksi sinulle kun uskot
Häneen ja olet ottanut Hänet vastaan omaan sydämeesi.
Hän on lain täyttymys sinulle ja minulle uskon kautta.
Lukekaa vain Usko Toivosen nimimerkillä kirjoitettuja tekstejä
tästä aiheesta niin pysytte Kristus tiellä Hänessä.
Mvh J - K- Anonyymi
>>>TIEDETÄÄN, että LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE, (lakia ei siis ole annettu uskosta vanhurskaaksi tulleelle uskovalle)<<<
Opetat väärin.
Lakia ei ole pantu niille vanhurskaille, jotka noudattavat lakia. Lain kiroukset tulevat lain rikkojien päälle, ei lakia noudattaville vanhurskaille.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>TIEDETÄÄN, että LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE, (lakia ei siis ole annettu uskosta vanhurskaaksi tulleelle uskovalle)<<<
Opetat väärin.
Lakia ei ole pantu niille vanhurskaille, jotka noudattavat lakia. Lain kiroukset tulevat lain rikkojien päälle, ei lakia noudattaville vanhurskaille.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Laki on kasvattaja Kristukseen Jeesukseen Hänen luokseen,
etä me uskosta tulisimme vanhurskaiksi koska kukaan ei
tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja.
Se on ihmiselle mahdottomuus ja se tie on suljettu
vanhurskauttamisen saavuttamiseen.
Jumala on valmistanut meille toisen tien vanhurskauteen.
Se tie on Herra Jeesus Kristus ja Hänen ristinsä veri.
Me olemme vanhurskautetut Hänen veressään uskon
kautta Hänen vereensä. Näin siis Raamattu.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki on kasvattaja Kristukseen Jeesukseen Hänen luokseen,
etä me uskosta tulisimme vanhurskaiksi koska kukaan ei
tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja.
Se on ihmiselle mahdottomuus ja se tie on suljettu
vanhurskauttamisen saavuttamiseen.
Jumala on valmistanut meille toisen tien vanhurskauteen.
Se tie on Herra Jeesus Kristus ja Hänen ristinsä veri.
Me olemme vanhurskautetut Hänen veressään uskon
kautta Hänen vereensä. Näin siis Raamattu.
Mvh J - KJos et noudata lakia, Jeesus ei ole sinua vanhurskauttanut.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et noudata lakia, Jeesus ei ole sinua vanhurskauttanut.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Jos lain kautta pyrit vanhurskautumaan, ts. saavuttamaan vanhurskauden,
Kristus Jeesus ei ole sinulle miksikään hyödyksi.
Jotta ihminen tulisi vanhurskaaksi, hän tulee saavuttaa Jumalan
vanhurskauden korkea mitta. Sitä ei kukaan ihminen saavuta omilla
teoillaan ja lain täyttämisellään. Siksi
Jeesus täytti lain meidän puolestamme. Me saamme Hänen
vanhurskautensa, lain täyttymisen, lahjaksi Häneltä kun uskomme
Häneen ja otamme Hänet vastaan. Hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa,
Jumalan antaa meille oman vanhurskautensa. Silloin ihminen on
vanhurskas Jumalan mittapuun mukaisesti ja siis täydellinen.
Tämä vanhurskaus saavutetaan Kristuksessa Jeesuksessa.
Kun ihminen tulee Jeesuksen luokse uskossa Häneen, Jumala
asettaa hänet sisälle Jeesukseen Kristukseen. Hänessä uskova
on Jumalan vanhurskaus, Ei siis mikä tahansa vanhurskaus
vaan, -JUMALAN VANHURSKAUS (2 Kor 5:21).
Tätä vanhurskautta Kristus peräänkuulutti ihmisiltä sanoessaan
heille, että ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi
kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, te ette pääse sisälle Jumalan
valtakuntaan. Meillä, ja meissä, tulee siis olla Kristuksen Jeesuksen
meille hankkima vanhurskaus, joka on lain täyttyminen meidän
hyväksemme. Jeesus täytti lain meidän puolestamme koska me
emme siihen kykene emmekä siksi saavuta Jumalan pyhän lain
vaatiman vanhurskauden tasoa omilla teoillamme.
Jotta saavuttaisit Jumalan vanhurskauden omilla ansiollasi,
sinun tulee elää yhtä synnittömästi kuin Jeesus Kristus eli
lihansa päivät.
Tai sitten sinä uskot Häneen ja otat Hänessä vastaan Hänen
sinulle hankkima ja ansaitsema vanhurskaus.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lain kautta pyrit vanhurskautumaan, ts. saavuttamaan vanhurskauden,
lihansa päivät.
Mvh J - KJos sitten panet jotakin lisää Kristuksen vanhurskauteen,
sinä teet mitättömäksi Jumalan Pojan ristin työn eikä
Hänestä ole sinulle mitään hyötyä. Et voi etkä saa
lisätä Hänen vanhurskauteensa mitään omaa tekoa.
Jos niin teet, teet Kristuksen työstä riittämättömän
ja halveksit Häntä. Et usko Jumalan Sanaa kun Hän
sanoo, että Hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt
ikuisesti täydellisiksi ne, jotka pyhitetään, siis uskovat
ja turvaavat yksin Häneen ja Hänen täytettyyn työhönsä.
Et usko Jeesuksen ristin työtä: "Se on täytetty".
Et saa täytettyyn työhön lisätä mitään ihmistekoa.
Heb 10:14 "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi
tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään" Tämä Jumalan
teko riittää!!!
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lain kautta pyrit vanhurskautumaan, ts. saavuttamaan vanhurskauden,
lihansa päivät.
Mvh J - K>>>Jos lain kautta pyrit vanhurskautumaan, ts. saavuttamaan vanhurskauden,
Kristus Jeesus ei ole sinulle miksikään hyödyksi.<<<
Lain noudattamiseen tarvitaa Jeesusta. Jos sinä et lakia noudata, sinulla ei ole Kristuksesta tulevaa vanhurskautta. Et voi pelastua ilman lain noudattamista. Koita uskoa totuus.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Tilanteesi näyttää todella huonolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sitten panet jotakin lisää Kristuksen vanhurskauteen,
sinä teet mitättömäksi Jumalan Pojan ristin työn eikä
Hänestä ole sinulle mitään hyötyä. Et voi etkä saa
lisätä Hänen vanhurskauteensa mitään omaa tekoa.
Jos niin teet, teet Kristuksen työstä riittämättömän
ja halveksit Häntä. Et usko Jumalan Sanaa kun Hän
sanoo, että Hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt
ikuisesti täydellisiksi ne, jotka pyhitetään, siis uskovat
ja turvaavat yksin Häneen ja Hänen täytettyyn työhönsä.
Et usko Jeesuksen ristin työtä: "Se on täytetty".
Et saa täytettyyn työhön lisätä mitään ihmistekoa.
Heb 10:14 "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi
tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään" Tämä Jumalan
teko riittää!!!
Mvh J - K>>>>Et usko Jeesuksen ristin työtä: "Se on täytetty".<<<<
Jeesus ei täyttänyt sinun velvollisuuttasi noudattaa lakia, vaan täytti oman velvollisuutensa ja Messias profetiat. Jos sinä et lakia noudata, sinä et ole Kristuksessa. Kommenteistasi päätellen, sinä et ole Kristuksessa eikä sinussa ole Kristuksesta tulevaa vanhurskautta.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. - Anonyymi
>>>>>>>>Lakia ei ole annettu uskosta vanhurskaaksi tulleelle uskovalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jne...<<<<<<<<
Kyllä näitä niskoittelevia riittää. esim. Kuuntelin TV seiskasta helluntailaisjulistajien keskustelua Paavo Järvisen johdolla. Heitä oli neljä koolla. Heille tuli sapatti puheeksi. Martti Ahvenainen sanoi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat saman henkisiä (niskoittelevia).
Tällä palstalla vanha niskoitteleva helluntailainen kirjoitti: Sapatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE !
Näitä niskoittelevia löytyy viljalti. Tässä muutama esimerkki niskoittelijoista.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>>>>>Lakia ei ole annettu uskosta vanhurskaaksi tulleelle uskovalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jne...<<<<<<<<
Kyllä näitä niskoittelevia riittää. esim. Kuuntelin TV seiskasta helluntailaisjulistajien keskustelua Paavo Järvisen johdolla. Heitä oli neljä koolla. Heille tuli sapatti puheeksi. Martti Ahvenainen sanoi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat saman henkisiä (niskoittelevia).
Tällä palstalla vanha niskoitteleva helluntailainen kirjoitti: Sapatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE !
Näitä niskoittelevia löytyy viljalti. Tässä muutama esimerkki niskoittelijoista.
1234567---Ei se mitään niskoittelua ole. He ymmärtävät vain tämän asian eri tavalla kuin sapatistit, eivätkä tee omasta mielestään mitään syntiä siinä, kun eivät pyhitä sapattia.
Sapatistien jumala tuomitsee ihmisen hyvän tekemisestä!
Työn ja kotiaskareiden teko on hyvän tekemistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mitään niskoittelua ole. He ymmärtävät vain tämän asian eri tavalla kuin sapatistit, eivätkä tee omasta mielestään mitään syntiä siinä, kun eivät pyhitä sapattia.
Sapatistien jumala tuomitsee ihmisen hyvän tekemisestä!
Työn ja kotiaskareiden teko on hyvän tekemistä!Suuri osa helluntalaisia on todella sokeita. Tämän olen todennut jo vuosikymmeniä sitten kun kävin heidän kokouksissaan. En lähtenyt heidän joukkoihinsa, vaan valitsin toisin.
Raamatusta luemme näkemällä nähkää, älkääkä ymmärtäkö, ja kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Jumala on lähettänyt väkevän eksytyksen hengen, koska totuus ei käy.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa helluntalaisia on todella sokeita. Tämän olen todennut jo vuosikymmeniä sitten kun kävin heidän kokouksissaan. En lähtenyt heidän joukkoihinsa, vaan valitsin toisin.
Raamatusta luemme näkemällä nähkää, älkääkä ymmärtäkö, ja kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Jumala on lähettänyt väkevän eksytyksen hengen, koska totuus ei käy.
1234567---Sinulla on itsevalittu jumalanpalvelus, joka ei hyödytä sinua ikuisuusmielessä yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on itsevalittu jumalanpalvelus, joka ei hyödytä sinua ikuisuusmielessä yhtään.
Jumala johdatti minut sapatin tuntemiseen. Jumalan johdatus on ollut todella ihmeellistä kasteen jälkeen, ikuisuusmielessä. Näillä palstoilla ei viitsi kaikkea kertoa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jos lain kautta pyrit vanhurskautumaan, ts. saavuttamaan vanhurskauden,
Lain noudattamiseen tarvitaa Jeesusta. Jos sinä et lakia noudata, sinulla ei ole Kristuksesta tulevaa vanhurskautta. Et voi pelastua ilman lain noudattamista. Koita uskoa totuus.
Tilanteesi näyttää todella huonolta.Lue Galatalaiskirje kokonaan ja huomaa miten ihmisestä tulee vanhurskas.
1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut
ARMONSA KAUTTA, näki hyväksi
2:3 Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.
2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
2:5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
2:16 tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. 19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
3:6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue Galatalaiskirje kokonaan ja huomaa miten ihmisestä tulee vanhurskas.
1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut
ARMONSA KAUTTA, näki hyväksi
2:3 Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.
2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
2:5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
2:16 tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. 19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
3:6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
Mvh J - KSinä olet ymmärtänyt Galatalaiskirjeen täysin väärin.
Se kirje ei kumoa eikä korvaa lakia. Se kirje ei nuhtele ketään lain noudattamisesta vaan Kristuksen hylkäämisestä. Juutalaiset eivät halunneet turvautua Kristukseen, koska he halusivat tehdä vain lain tekoja. Tätä Paavali arvosteli ja teki sen noudattaen lakia.
Paavali ei tarkoittanut myöskään, että voisit saavuttaa vanhurskauden ilman lain tekoja. Paavalin opetus on täysin selvä, että ilman lain noudattamista uskossa Jeesukseen Kristukseen ei ole vanhurskautta eikä pelastusta. Jos sinä olet hylännyt lain noudattamisen, sinulla ei ole vanhurskautta eikä pelastusta.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jos lain kautta pyrit vanhurskautumaan, ts. saavuttamaan vanhurskauden,
Tilanteesi näyttää todella huonolta.Mihin sinä sitä Jeesusta tarvitset? Voit noudattaa lakia kokonaan ilman Jeesusta ja niinhän sinä luuletkin tekeväsi.
Mitä lain noudattamiseen tulee lakia tuntemattomien pakanoiden kohdalla, niin he eivät tosiaankaan noudata Mooseksen lain käskyjä, kun eivät niistä mitään tiedä. Room 2:12-13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala johdatti minut sapatin tuntemiseen. Jumalan johdatus on ollut todella ihmeellistä kasteen jälkeen, ikuisuusmielessä. Näillä palstoilla ei viitsi kaikkea kertoa.
1234567---Uskova voi saada kokea voimakasta Jumalan johdatusta ja jopa
voimatekoja ja muita hengellisiä siunauksia. Silloin hän voi eksyä
luulemaan, että hän on oikeassa, koska Jumala näin kovasti minua
rakastaa ja siunaa sekä johdattaa ja saan palvella Häntä. Mutta
Mitkään hengelliset kokemukset eivät ole todiste uskovan
oikeassa olemisesta. Jumala ei todista uskovalle, että hän on
oikeassa, antamalla hänelle hengellisiä kokemuksia.
Niihin ei saa perustaa oikeassa olemistaan eikä Raamatun
oikein ymmärtämistään. Siunaukset todistavat vain Jumalasta,
joka on armollinen ja antaa armosta ja uskosta Kristukseen.
Voimakkaita hengellisiä siunauksia saanut uskova voi
ylpistyä ja siten tulla vihollisen eksyttämäksi. Siksi uskova
ei saa perustaa mitään oppia itseensä eikä omaan oikeassa
olemiseensa. Hänen tulee perustaa yksin Jeesukseen Kristukseen,
joka on Jumalan Sana. Uskovan opit tulee siis perustua ja perustaa
Jumalan Sanaan ja ne tulee nousta Sanasta ja Hengestä.
Huomaa tässä; Sanasta ja Hengestä. Ei siis pelkästä Sanasta
vaan myös Pyhästä Hengestä. Pyhä Henki yhtyy siihen oppiin
mikä on Jumalasta, Kaikki Raamatun jakeiden siteeraamiset
eivät ole Jumalasta.
Minullakin on voimakkaita hengellisiä kokemuksia, joista
joitakin olen rohkeasti tuonut esille sivustollani. Tarkoitukseni
on ollut, ja on, todistaa, että kristinusko ei ole teoreettinen
uskonto, jota harrastellaan ,vaan se on elävä suhde
Elävän Jumalan kanssa, ja että Raamatun Sana toimii meidän
elämässämme, mikäli me itse tavoittelemme hengellisiä asioita
ja etsimme Jumalaa kokosydämisesti ja tahdomme palvella
Häntä ja annamme Jumalalle tilaa elämässämme, mieluimmin
kaikki talomme huoneet ja kaapit ja laatikot.
Minä en kuitenkaan luota omiin hengellisiin kokemuksiini
niin, etten katsoisi Raamatusta, että onko Jumala niin ja noin
ja tekeekö Hän näin.
Sitten lopuksi: Sinä et saa hylätä Galatalaiskirjeen toista ja
kolmatta lukua, sekä Room 3:19-31.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä sitä Jeesusta tarvitset? Voit noudattaa lakia kokonaan ilman Jeesusta ja niinhän sinä luuletkin tekeväsi.
Mitä lain noudattamiseen tulee lakia tuntemattomien pakanoiden kohdalla, niin he eivät tosiaankaan noudata Mooseksen lain käskyjä, kun eivät niistä mitään tiedä. Room 2:12-13Laissa on käsky uskoa Kristusta, joten kukaan ei voi noudattaa lakia ilman Kristusta. Lain noudattamisessa tarvitaan aina Kristusta.
Anonyymi kirjoitti:
Uskova voi saada kokea voimakasta Jumalan johdatusta ja jopa
voimatekoja ja muita hengellisiä siunauksia. Silloin hän voi eksyä
luulemaan, että hän on oikeassa, koska Jumala näin kovasti minua
rakastaa ja siunaa sekä johdattaa ja saan palvella Häntä. Mutta
Mitkään hengelliset kokemukset eivät ole todiste uskovan
oikeassa olemisesta. Jumala ei todista uskovalle, että hän on
oikeassa, antamalla hänelle hengellisiä kokemuksia.
Niihin ei saa perustaa oikeassa olemistaan eikä Raamatun
oikein ymmärtämistään. Siunaukset todistavat vain Jumalasta,
joka on armollinen ja antaa armosta ja uskosta Kristukseen.
Voimakkaita hengellisiä siunauksia saanut uskova voi
ylpistyä ja siten tulla vihollisen eksyttämäksi. Siksi uskova
ei saa perustaa mitään oppia itseensä eikä omaan oikeassa
olemiseensa. Hänen tulee perustaa yksin Jeesukseen Kristukseen,
joka on Jumalan Sana. Uskovan opit tulee siis perustua ja perustaa
Jumalan Sanaan ja ne tulee nousta Sanasta ja Hengestä.
Huomaa tässä; Sanasta ja Hengestä. Ei siis pelkästä Sanasta
vaan myös Pyhästä Hengestä. Pyhä Henki yhtyy siihen oppiin
mikä on Jumalasta, Kaikki Raamatun jakeiden siteeraamiset
eivät ole Jumalasta.
Minullakin on voimakkaita hengellisiä kokemuksia, joista
joitakin olen rohkeasti tuonut esille sivustollani. Tarkoitukseni
on ollut, ja on, todistaa, että kristinusko ei ole teoreettinen
uskonto, jota harrastellaan ,vaan se on elävä suhde
Elävän Jumalan kanssa, ja että Raamatun Sana toimii meidän
elämässämme, mikäli me itse tavoittelemme hengellisiä asioita
ja etsimme Jumalaa kokosydämisesti ja tahdomme palvella
Häntä ja annamme Jumalalle tilaa elämässämme, mieluimmin
kaikki talomme huoneet ja kaapit ja laatikot.
Minä en kuitenkaan luota omiin hengellisiin kokemuksiini
niin, etten katsoisi Raamatusta, että onko Jumala niin ja noin
ja tekeekö Hän näin.
Sitten lopuksi: Sinä et saa hylätä Galatalaiskirjeen toista ja
kolmatta lukua, sekä Room 3:19-31.
Mvh J - KSapatti on Jumalasta. Jumala omalla sormellaan kirjoitti kahteen kivitauluun myöskin sapattikäskyn "MUISTA".
Ilm.14: 12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Sapatti on useissa piireissä pantu varjoon. Koska se on pantu varjoon, niin tulen aina sapatista kirjoittelemaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti on Jumalasta. Jumala omalla sormellaan kirjoitti kahteen kivitauluun myöskin sapattikäskyn "MUISTA".
Ilm.14: 12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Sapatti on useissa piireissä pantu varjoon. Koska se on pantu varjoon, niin tulen aina sapatista kirjoittelemaan.
1234567---Sapatti on merkki Israelin ja Jumalan välisestä vanhasta liitosta. Se ei kuulu uuteen liittoon. Sapatti ei ole uuden liiton merkki.
2.Mooseksen kirja:
31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
Uuden liiton merkki on evankeliumi ja sen puolesta taisteleminen, ja Pyhä henki, joka on annettu sinetiksi ja vakuudeksi perintöoikeudesta yhdessä Kristuksen kanssa. Sapatin käsky ei ole evankeliumia eikä Pyhän hengen sinetti.
Filippiläiskirje:
1:27 Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti, että minä, tulinpa sitten teidän tykönne ja näin teidät tai olin tulematta, saan kuulla teistä, että te pysytte samassa hengessä ja yksimielisinä taistelette minun kanssani evankeliumin uskon puolesta,
1:28 vastustajia missään kohden säikähtämättä; ja se on heille kadotuksen, mutta teille pelastuksen merkki, merkki Jumalalta.
Efesolaiskirje:
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti on merkki Israelin ja Jumalan välisestä vanhasta liitosta. Se ei kuulu uuteen liittoon. Sapatti ei ole uuden liiton merkki.
2.Mooseksen kirja:
31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
Uuden liiton merkki on evankeliumi ja sen puolesta taisteleminen, ja Pyhä henki, joka on annettu sinetiksi ja vakuudeksi perintöoikeudesta yhdessä Kristuksen kanssa. Sapatin käsky ei ole evankeliumia eikä Pyhän hengen sinetti.
Filippiläiskirje:
1:27 Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti, että minä, tulinpa sitten teidän tykönne ja näin teidät tai olin tulematta, saan kuulla teistä, että te pysytte samassa hengessä ja yksimielisinä taistelette minun kanssani evankeliumin uskon puolesta,
1:28 vastustajia missään kohden säikähtämättä; ja se on heille kadotuksen, mutta teille pelastuksen merkki, merkki Jumalalta.
Efesolaiskirje:
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.Helluntalaiset ja monet muut julistavat homo ja lesboliittoja vastaan. Hyvä niin.
He julistavat myöskin: Perhe on pyhä. Aivan oikein.
Mutta Jumalan antama sapatti ei ole teille pyhä. Olette niin ristiriitaisia julistajia kuin olla ja voi. HÄVETKÄÄ !
Toistetaan: LAKIIN JA TODISTUKSIIN, ELLEIVÄT HE NÄIN SANI, EI HEILLÄ AAMUN KOITTOA OLE.
Luterilaiset ja Adventistit sentään sanovat.
1700-luvun Luterilaiset virret sen kertovat: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
Adventistien Adventtilauluja. 80. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. ON TÄYDELLINEN LAKISI, SANASI VANHURSKAAT.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntalaiset ja monet muut julistavat homo ja lesboliittoja vastaan. Hyvä niin.
He julistavat myöskin: Perhe on pyhä. Aivan oikein.
Mutta Jumalan antama sapatti ei ole teille pyhä. Olette niin ristiriitaisia julistajia kuin olla ja voi. HÄVETKÄÄ !
Toistetaan: LAKIIN JA TODISTUKSIIN, ELLEIVÄT HE NÄIN SANI, EI HEILLÄ AAMUN KOITTOA OLE.
Luterilaiset ja Adventistit sentään sanovat.
1700-luvun Luterilaiset virret sen kertovat: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
Adventistien Adventtilauluja. 80. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. ON TÄYDELLINEN LAKISI, SANASI VANHURSKAAT.
1234567---Hellarit vastustaa teitä Lutkut ja advarit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti on merkki Israelin ja Jumalan välisestä vanhasta liitosta. Se ei kuulu uuteen liittoon. Sapatti ei ole uuden liiton merkki.
2.Mooseksen kirja:
Filippiläiskirje:
Efesolaiskirje:
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.>>>Sapatti on merkki Israelin ja Jumalan välisestä vanhasta liitosta. Se ei kuulu uuteen liittoon. Sapatti ei ole uuden liiton merkki.<<<
Sapatin pitäminen on IKUINEN merkki siitä, että on liitossa Herran kanssa. Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Sapatin pitäminen on myös uuden liiton merkki. Joka ei sapattia pidä, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarit vastustaa teitä Lutkut ja advarit.
Helluntailaiset vastustavat totuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Sapatti on merkki Israelin ja Jumalan välisestä vanhasta liitosta. Se ei kuulu uuteen liittoon. Sapatti ei ole uuden liiton merkki.<<<
Sapatin pitäminen on IKUINEN merkki siitä, että on liitossa Herran kanssa. Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Sapatin pitäminen on myös uuden liiton merkki. Joka ei sapattia pidä, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.He ovat todella kovia valehtelemaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset vastustavat totuutta.
Helluntalaiset vastustavat sapattia.
- Anonyymi
Tässä on Uuden testamentin kohtia, joissa puhutaan näistä asioista.
1.Korinttolaiskirje:
7:19 Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.
1.Johanneksen kirje:
3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
Matteuksen evankeliumi:
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: ”’Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi’.
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: ’Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’.
22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat.”
Galatalaiskirje:
5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: ”Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi”.
Roomalaiskirje:
13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
1.Tessalonikalaiskirje:
4:1 Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.
4:2 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
4:3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4:4 että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
4:5 ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
4:6 ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
4:7 Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
4:8 Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.
4:9 Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta oppineet rakastamaan toisianne;
4:10 niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän
4:11 ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,
4:12 että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.
Apostolien teot:
15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!”
Pyhän hengen ja apostolien ja Jerusalemin seurakunnan mukaan Mooseksen lain käskyt ovat kuorma, joka voi tulla liian raskaaksi. Niinpä he kevensivät sitä kuormaa ja antoivat vain nämä käskyt noudatettaviksi rakkauden käskyjen lisäksi. Pakanat olivat huojentuneet tästä ”lohdutuksesta”.
15:30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
15:31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.- Anonyymi
>>>Jerusalemin seurakunnan mukaan Mooseksen lain käskyt ovat kuorma, joka voi tulla liian raskaaksi.<<<
Tämä ei pidä paikkansa. Otat jakeita irti asiayhteydestä. Apostolien kokous puhui muusta asiasta.
Uuden testamentin mukaan Mooseksen lain noudattaminen on kevyt taakka.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
5 Moos 30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
---
14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
Apostolien kokous ei vapauttanut pakanoita noudattamasta Mooseksen lakia vaan ainoastaan käsitteli kysymystä, pitääkö Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa Mooseksen laissa mainittu ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Apostolit eivät vaatineet sellaista lain vaatimusten ylittävää asiaa, koska laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita.
Muuten pakanoiden tulee noudattaa myös Mooseksen lakia, kuten Pietari totesi.
Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.
- Anonyymi
Paavalissa oli Korintomatkalla Paholaisen demoni ja siksi Paavali sekoili Korintossa, puhui hurmoskielillä Oraakkelin tapaan ja valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.
Paavali kirjoitti Korintossa tunnustuskirjettä valehtelustaan Roomaan, jonka sitten eräs nainen vei sinne kuriiripostina.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Korinttolaiskirjeet ovat Paavalin valheiden saastuttamia ja ne kannattaa laittaa sivuun Paavalin tuotannosta.
Paavalin uusi henkiopas demoni ei lähtenyt hänestä pois vaikka kuinka sitä rukoili. Sitäkin Paavali harmittelee Korinttolaisille.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- Anonyymi
King James -käännöksen mukaan Paavalin saama demoni oli Saatanan viestintä spesialisti "The messenger of Satan -niminen demoni. Ei mikään mykkä henki kuten on kirjoitettu.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Demoni ei lähtenyt Paavalista pois vaikka kuinka sitä rukoili.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
King James -käännöksen mukaan Paavalin saama demoni oli Saatanan viestintä spesialisti "The messenger of Satan -niminen demoni. Ei mikään mykkä henki kuten on kirjoitettu.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Demoni ei lähtenyt Paavalista pois vaikka kuinka sitä rukoili.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.Saatanan demoni on henkiolento, jolta puuttuu fyysinen ruumis. Ei se mitään puisilla pistimillä ihmisiä takapuoleen töki, kuten sekin kohta usein leikkisästi ohitetaan.
Luuk. 11:24
"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin. Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä. Sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat vuodet."
Näin Paavalille ja kuningas Saulille kävi.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Tämän kommentin ja aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.
Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492
Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustaja vapaamuurari Parhami vihasi juutalaisia ja piti saksalaista rotua Jumalan valintana.
- Anonyymi
Parhami kannatti valkoista ylivaltaa ja kuului erilasiin hyväveli-järjestöihin, kuten Vapaamuuraheihin ja KuKluxKlaanin -veljeskuntaan.
- Anonyymi
Heille ei käynyt Jumalan antama kymmenenkäskyn laki.
1234567---
- Anonyymi
Paavali sanoi elävänsä ”Kristuksen laissa”, mutta ei lain alla, vaan armon alla. Hän tarkoitti tällä Hengessä vaeltamista ja rakkauden käskyn pitämistä.
1.Korinttolaiskirje:
9:21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia – vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa – voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
Galatalaiskirje:
5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: ”Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi”.
5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Niin kuin näemme, on uudessa liitossa käskyjä, joita tulee noudattaa Hengen uudessa tilassa. Ne käskyt eivät ole ulkoinen pakko, niin että niitä noudatettaisiin vasten tahtoa, ja käskyjen pitäminen olisi siten raskasta – raskas kuorma.
1.Johanneksen kirje:
5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
Kun mieli on uudistunut ja meillä on Kristuksen mieli, (1Kor 2:16) niin käskyjen pitäminen ei ole raskasta. Se on kevyt kuorma, jonka Jeesus lupasi seuraajilleen antaa. (Matt 11:30)
Me rakastamme, koska sisäinen ihmisemme rakastaa ja tahtoo tehdä hyvää. Se tapahtuu vapaaehtoisesti eikä ikään kuin pakosta: siksi, että laki käskee niin tehdä. Mitä rakkautta se sellainen on, joka perustuu pakkoon eikä vapaaehtoisuuteen ja sydämen mielihaluun?
Jaakobin kirje:
1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
2:12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
Vapauden laki viittaa Hengessä vaeltamiseen ja rakkauden käskyn pitämiseen. Rakkauden käskyn pitäminen on lain täyttämys. (Room 13:10) Se on tavoite, jota kohti Pyhä henki valittuja kuljettaa, ja sillä saavutamme uskon päämäärän, joka on sielujen pelastus.
Hebrealaiskirje:
10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
Jumalalle kelpaava täydellisyys on Kristuksen Jeesuksen vanhurskaus ja uskon kautta hänen uhriinsa on jokainen valittu ja pyhä täydellinen elämänsä jokainen hetki. Tämä on se vanhurskaus, joka kelpaa Jumalalle, ja niin pelastumme uskon kautta, emme tekojen kautta, ettei mikään liha kerskaisi. (Efes. 2:8-10)- Anonyymi
>>>Vapauden laki viittaa Hengessä vaeltamiseen<<<
Tämä ei pidä paikkansa, koska se ei ole koko totuus.
Jaakobin kirje viittaa Mooseksen laissa olevaan vapauden lakiin, jossa määrätään köyhille velallisille vapautus veloista joka sapattivuosi. Vapauden laki tarkoittaa käskyä vapauttaa (armahtaa) köyhät puutteesta ja kaikkien velkojen antamista anteeksi. Se on tietenkin totta, että Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä niin, että hän täyttää koko Mooseksen lain myös tämän vapauden lain:
Matt 25:34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
Jaak 2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa,
16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
5 Moos 15:1 "Joka seitsemäs vuosi pane toimeen vapautus.
2 Ja näin on vapautuksesta määrätty: jokainen saamamies luopukoon siitä, minkä hän on lähimmäiselleen lainannut, älköönkä velkoko lähimmäistänsä ja veljeänsä, sillä silloin on Herran kunniaksi vapautus julistettu.
3 Vierasta saat velkoa, mutta luovu siitä, mitä sinulla on saamista veljeltäsi.
4 Tosin ei köyhää sinun keskuudessasi tulisi ollakaan, sillä Herra on runsaasti siunaava sinua siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi ja jonka saat ottaa omaksesi,
5 jos vain kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja tarkoin noudatat kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
6 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä vallitset monia kansoja, mutta he eivät vallitse sinua.
7 Jos sinun keskuudessasi on joku köyhä, joku veljesi jossakin porttiesi sisäpuolella siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, niin älä kovenna sydäntäsi äläkä sulje kättäsi köyhältä veljeltäsi,
8 vaan avaa auliisti kätesi hänelle ja lainaa mielelläsi, mitä hän puutteessansa tarvitsee.
9 Varo, ettei sydämessäsi synny tämä paha ajatus: 'Seitsemäs vuosi, vapautusvuosi, on lähellä', ja ettet sen tähden katso karsaasti köyhää veljeäsi etkä anna hänelle mitään. Jos hän silloin huutaa sinun tähtesi Herran puoleen, niin sinä joudut syyhyn.
10 Anna mielelläsi hänelle, älköönkä sydämesi olko vastahakoinen antaessasi, sillä lahjasi tähden on Herra, sinun Jumalasi, siunaava sinua kaikissa töissäsi, kaikessa, mihin ryhdyt.
11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Vapauden laki viittaa Hengessä vaeltamiseen<<<
Tämä ei pidä paikkansa, koska se ei ole koko totuus.
Jaakobin kirje viittaa Mooseksen laissa olevaan vapauden lakiin, jossa määrätään köyhille velallisille vapautus veloista joka sapattivuosi. Vapauden laki tarkoittaa käskyä vapauttaa (armahtaa) köyhät puutteesta ja kaikkien velkojen antamista anteeksi. Se on tietenkin totta, että Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä niin, että hän täyttää koko Mooseksen lain myös tämän vapauden lain:
Matt 25:34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
Jaak 2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa,
16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
2 Ja näin on vapautuksesta määrätty: jokainen saamamies luopukoon siitä, minkä hän on lähimmäiselleen lainannut, älköönkä velkoko lähimmäistänsä ja veljeänsä, sillä silloin on Herran kunniaksi vapautus julistettu.
4 Tosin ei köyhää sinun keskuudessasi tulisi ollakaan, sillä Herra on runsaasti siunaava sinua siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi ja jonka saat ottaa omaksesi,
5 jos vain kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja tarkoin noudatat kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
6 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä vallitset monia kansoja, mutta he eivät vallitse sinua.
7 Jos sinun keskuudessasi on joku köyhä, joku veljesi jossakin porttiesi sisäpuolella siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, niin älä kovenna sydäntäsi äläkä sulje kättäsi köyhältä veljeltäsi,
8 vaan avaa auliisti kätesi hänelle ja lainaa mielelläsi, mitä hän puutteessansa tarvitsee.
9 Varo, ettei sydämessäsi synny tämä paha ajatus: 'Seitsemäs vuosi, vapautusvuosi, on lähellä', ja ettet sen tähden katso karsaasti köyhää veljeäsi etkä anna hänelle mitään. Jos hän silloin huutaa sinun tähtesi Herran puoleen, niin sinä joudut syyhyn.
10 Anna mielelläsi hänelle, älköönkä sydämesi olko vastahakoinen antaessasi, sillä lahjasi tähden on Herra, sinun Jumalasi, siunaava sinua kaikissa töissäsi, kaikessa, mihin ryhdyt.
11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on.Vapauden laki ei viittaa sapattivuoden (tai riemuvuoden) käskyyn. Se viittaa käskyyn, joka on voimassa joka hetki: rakkauden käskyyn.
Ja tämä asia tuli selitettyä viestissäni aivan oikein. Hengen uudessa tilassa vaeltava noudattaa rakkeuden käskyä, mutta ei pakosta (lain käskyn voimasta) vaan Jumalan hengen tuomasta rakkaudesta vapaaehtoisesti ja vapaana laista (irti laista).
Roomalaiskirje:
7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
1.Korinttolaiskirje:
9:19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
9:20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
9:21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
Tuo jälkimmäinen kohta kertoo Paavalin toimineen "tarkoitus pyhittää keinot" periaatteen mukaan. Siinä on syy, miksi hän suostui seurakunnan vanhinten juoneen ja aikoi uhrata eläimiä nasiirilupauksen johdosta. Paavali ei suinkaan kannattanut uhrien jatkamista, mutta tahtoi julistaa evankeliumia juhlan aikana temppelin alueella juutalaisille. Luuli tämän onnistuvan, kun uhraa eläimiä ja antaa kuvan, että noudattaa Mooseksen kaikkia käskyjä.
Paavali kävi neljäntoista vuoden aikana vain kaksi kertaa Jerusalemissa. (Gal 1-2) Mooseksen laki käskee käydä kolme kertaa vuodessa. Paavali ei noudattanu näitäkään käskyjä. Oli silti juutalaiselle kuin juutalainen ja lainkiivailijalle kuin lainkiivailija. Kirjoitti sitten seurakunnalle suorat sanat lainkiivailijoista. (Fil 3) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapauden laki ei viittaa sapattivuoden (tai riemuvuoden) käskyyn. Se viittaa käskyyn, joka on voimassa joka hetki: rakkauden käskyyn.
Ja tämä asia tuli selitettyä viestissäni aivan oikein. Hengen uudessa tilassa vaeltava noudattaa rakkeuden käskyä, mutta ei pakosta (lain käskyn voimasta) vaan Jumalan hengen tuomasta rakkaudesta vapaaehtoisesti ja vapaana laista (irti laista).
Roomalaiskirje:
7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
1.Korinttolaiskirje:
9:19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
9:20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
9:21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
Tuo jälkimmäinen kohta kertoo Paavalin toimineen "tarkoitus pyhittää keinot" periaatteen mukaan. Siinä on syy, miksi hän suostui seurakunnan vanhinten juoneen ja aikoi uhrata eläimiä nasiirilupauksen johdosta. Paavali ei suinkaan kannattanut uhrien jatkamista, mutta tahtoi julistaa evankeliumia juhlan aikana temppelin alueella juutalaisille. Luuli tämän onnistuvan, kun uhraa eläimiä ja antaa kuvan, että noudattaa Mooseksen kaikkia käskyjä.
Paavali kävi neljäntoista vuoden aikana vain kaksi kertaa Jerusalemissa. (Gal 1-2) Mooseksen laki käskee käydä kolme kertaa vuodessa. Paavali ei noudattanu näitäkään käskyjä. Oli silti juutalaiselle kuin juutalainen ja lainkiivailijalle kuin lainkiivailija. Kirjoitti sitten seurakunnalle suorat sanat lainkiivailijoista. (Fil 3)Tuolla on käsitelty Paavalin ja seurakunnan juonta, johon kuului eläinten uhraaminen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18170529/paavalin-juoni-nasiirilain-uhrien-kautta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapauden laki ei viittaa sapattivuoden (tai riemuvuoden) käskyyn. Se viittaa käskyyn, joka on voimassa joka hetki: rakkauden käskyyn.
Roomalaiskirje:
1.Korinttolaiskirje:
Paavali kävi neljäntoista vuoden aikana vain kaksi kertaa Jerusalemissa. (Gal 1-2) Mooseksen laki käskee käydä kolme kertaa vuodessa. Paavali ei noudattanu näitäkään käskyjä. Oli silti juutalaiselle kuin juutalainen ja lainkiivailijalle kuin lainkiivailija. Kirjoitti sitten seurakunnalle suorat sanat lainkiivailijoista. (Fil 3)>>>Vapauden laki ei viittaa sapattivuoden (tai riemuvuoden) käskyyn.<<<
Sinä et viitsinyt lukea ollenkaan kommenttiani loppuun asti, jossa oli asianmukaiset siteeraukset niihin kohtiin Raamatussa, jossa asetetaan vapauden laki. Sitten aloit sotkemaan koko asiaa. Vapauden laki ei irroita ketään noudattamasta lakia.
Vapauden laki tarkoittaa käskyä vapauttaa (armahtaa) köyhät puutteesta ja kaikkien velkojen antamista anteeksi. Se tietenkin on lähimmäisen rakastamista, mutta vapauden laista on omat säädökset Mooseksen laissa, mihin Jaakob ja Jeesus viittasivat.
11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje:
1.Korinttolaiskirje:
Paavali kävi neljäntoista vuoden aikana vain kaksi kertaa Jerusalemissa. (Gal 1-2) Mooseksen laki käskee käydä kolme kertaa vuodessa. Paavali ei noudattanu näitäkään käskyjä. Oli silti juutalaiselle kuin juutalainen ja lainkiivailijalle kuin lainkiivailija. Kirjoitti sitten seurakunnalle suorat sanat lainkiivailijoista. (Fil 3)>>>Paavali kävi neljäntoista vuoden aikana vain kaksi kertaa Jerusalemissa. (Gal 1-2) Mooseksen laki käskee käydä kolme kertaa vuodessa. Paavali ei noudattanu näitäkään käskyjä.<<<
Syytöksesi on väärä.
Jos joku on kaukana matkoilla, niin häntä ei käsky koske samalla tavalla.
4 Moos 9:10 "Sano israelilaisille: Jos jotkut teistä tai teidän jälkeläisistänne tulevat epäpuhtaiksi vainajan tähden tai ovat pitkällä matkalla, he saavat silti viettää pääsiäistä Herran kunniaksi.
---
13 Mutta jos joku laiminlyö pääsiäisen vieton, vaikka on puhdas eikä ole matkalla, hänet on poistettava kansansa keskuudesta, koska hän ei ole tuonut Herralle kuuluvaa uhrilahjaa määräaikana. Hänen on kannettava syntinsä seuraukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Vapauden laki ei viittaa sapattivuoden (tai riemuvuoden) käskyyn.<<<
Sinä et viitsinyt lukea ollenkaan kommenttiani loppuun asti, jossa oli asianmukaiset siteeraukset niihin kohtiin Raamatussa, jossa asetetaan vapauden laki. Sitten aloit sotkemaan koko asiaa. Vapauden laki ei irroita ketään noudattamasta lakia.
Vapauden laki tarkoittaa käskyä vapauttaa (armahtaa) köyhät puutteesta ja kaikkien velkojen antamista anteeksi. Se tietenkin on lähimmäisen rakastamista, mutta vapauden laista on omat säädökset Mooseksen laissa, mihin Jaakob ja Jeesus viittasivat.
11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on."Joka seitsemäs vuosi pane toimeen vapautus." 5Ms 15:1
Vapauden laki on rakkauden käsky ja Hengen uudessa tilassa oleva noudattaa sitä joka hetki: ei pakosta (koska laki niin vaatii) vaan siksi, että hän uutena luomuksena haluaa tehdä niin vapaaehtoisesti, lain kehottamatta ja käskemättä toimia niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joka seitsemäs vuosi pane toimeen vapautus." 5Ms 15:1
Vapauden laki on rakkauden käsky ja Hengen uudessa tilassa oleva noudattaa sitä joka hetki: ei pakosta (koska laki niin vaatii) vaan siksi, että hän uutena luomuksena haluaa tehdä niin vapaaehtoisesti, lain kehottamatta ja käskemättä toimia niin.Selityksesi vapauden laista on väärä. Sinä yrität vain vääristellä Raamattua ja eksyttää.
Jaakob ja Jeesus viittasivat vapauden lailla Mooseksen laissa olevaan käskyyn antaa velallisille vapautus joka sapattivuosi, mikä tarkoittaa kaikkien velkojen anteeksiantoa joka seitsemäs vuosi. Vapauden laki myös käskee olemaan laupias köyhille.
11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajien ja hengellisten isähahmojen Parhamin ja Olsenin hengenlait on tullut kaikkien tietoon
molemmat oli niitä sateenkaarimiehiä
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Jumalan säätämiä kirjoitettuja lakeje ei kukaan ihminen pysty kumoamaan, vaikka monet ovat sitä yrittäneet.
Jumalan lait ovat voimassa samanlaisina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.
Matt. 5:18
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. - Anonyymi
Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja. Nyt hän käyttää taktiikkanaan saarnaamista korvasyyhyyn.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan. - Anonyymi
Room1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin
kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". - Anonyymi
Niin aloitus on lakihenkinen.
Ei uudessa liitossa ole mitään lakeja, ei lain mukaan vaadita rakastamaan eikä ihmistä sen mukaan tuomita onnistuiko rakastamaan kuten laki vaatii.
Siinä ollaan tosiaan väärässä, sillä uusi liitto ei ole lakiliitto millään muotoa, vaan Jumalan ja ihmisen hengen liitto. Välimiehenä Jeesus Kristus, joka poisti lain kirouksen että ihminen voi olla hengessään siitä vapaa. Se vapaus tulee vain Pyhän Hengen kautta. Laki on kyllä voimassa uudessa liittossa, mutta se koskee vain pahantekijöitä ja lakihenkisiä. Myös niitä, jotka lain mukaan pyrkivät rakastamaan.- Anonyymi
1.Tessalonikalaiskirje:
4:1 Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.
4:2 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
Apostolien teot:
21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
1.Johanneksen kirje:
3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
1.Johanneksen kirje:
5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. - Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
7:19 Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen. - Anonyymi
>>>>Ei uudessa liitossa ole mitään lakeja<<<<
Uudessa liitossa kirjoitetaan koko Mooseksen laki sydämeen, jotta kaikkia käskyjä noudatettaisiin. Joka ei Mooseksen lakia noudata, hänen sydämessään ei ole lakia, eikä hän ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Rakkauden kaksoiskäsky löytyy myös Mooseksen laista. Jumalaa rakastetaan noudattamalla Mooseksen laista kaikkia käskyjä. Joka ei lakia noudata, hän ei Jumalaa rakasta. Laissa on enemmän kuin neljä käskyä.
---
---
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
- Anonyymi
Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja. Nyt hän käyttää taktiikkanaan saarnaamista korvasyyhyyn.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella yhtään. - Anonyymi
Yhtään käskyä noissa Raamatun teksteissä ei ole.
Ne ohjeet ettei syödä verta, eikä liha josta veri ei ole laskettu, että tulee välttää niitä. Siis yrittää välttää jos voi eikä sanota että laki on näin ja piste.
Eikä UT:n tekstiä lueta siten että sielä epätoivoisesti yritetään etsiä joku laki mitä pitää noudattaa ja sillä mätkäistään toista päähän. UT on Hengen kirja, joka kertoo ihmisen hengellisestä tilasta. Ja jos on ohje, että vältä haureutta, ei se ole laki. Eikä se silloin tarkoita sitä että voi haureutta harjoittaa, vaan kertoo siitä että ihminen Hengessä ei harjoita haureutta ja siitä tunnistaa Jumalan Hengen ihmisessä. Mutta siihen ei liity siten lakia, että pitää olla miljoona yksi perinnäisääntöä mikä sitä haureutta on.
Ja UT:n teksti on nimenomaan antoisa hengellisesti ihmiselle jos hän uskaltaa lukea sitä itselleen koetukseksi, että onko minussa ja vaellanko Pyhän Hengen mukaan siten että UT:n teksti rinnastuu siihen miten elän, mitä teen, mitä puhun ja mitä kirjoitan. Tietenkin jos vain lainailee Raamattua, niin siitä ei paljon voi hengestä johtopäätöksiä vetää.- Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
9:21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia; - Anonyymi
Jaakobin kirje:
1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
2:12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. - Anonyymi
<<Yhtään käskyä noissa Raamatun teksteissä ei ole.>>
Niissä kaikissa lukee että "käsky" paitsi Apt 15:28-29 ja 21:25, jossa ei lue sanaa "käsky", mutta ne sanat on lainattu suoraan Mooseksen lain käskyistä. - Anonyymi
Sanan "haureutta" sisältö katsotaan Vanhasta testamentista ja Mooseksen laista ja toki sitä voidaan pähkäillä muutenkin (onko esimerkiksi sukupuolen vaihtanut seksin harjoittaja haureuden harjoittaja vai ei), mutta ihminen - ei edes uskovainen - voi tietää, mitä haureus on, ellei sitä jollakin tavoin määritellä ja rajata ilmiöitä, jotka sitä ovat.
Olet taas yksi ihmevänkääjä ja harhaoppien etsijä tällä palstalla lisää. Vatipää. - Anonyymi
sanakiistojen kipeä
- Anonyymi
Vanha testamentti on Hengen kirja. Jumalan Henki on antanut sen. Jumalan Henki on tappanut ihmisiä tulvassa, pudottamalla tulikiviä heidän niskaansa, tuhoojaenkelin kautta ja muuten vain lyömällä Hengellä kuoliaaksi. Jumalan Henki on käskenyt tappaa. Se se vasta hengellistä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha testamentti on Hengen kirja. Jumalan Henki on antanut sen. Jumalan Henki on tappanut ihmisiä tulvassa, pudottamalla tulikiviä heidän niskaansa, tuhoojaenkelin kautta ja muuten vain lyömällä Hengellä kuoliaaksi. Jumalan Henki on käskenyt tappaa. Se se vasta hengellistä on.
Vanha Testamentti on Koraanin kopio tai toisinpäin.
Sama lakihenkisyys ja Jumalan miellyttäminen käskyjä täyttämällä. Ja molemmissa ei niin kovin yleviä saavutuksia.
Siksi olisi tärkeää ettei tee uudessa liitossa galatalaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha Testamentti on Koraanin kopio tai toisinpäin.
Sama lakihenkisyys ja Jumalan miellyttäminen käskyjä täyttämällä. Ja molemmissa ei niin kovin yleviä saavutuksia.
Siksi olisi tärkeää ettei tee uudessa liitossa galatalaisia.Ken haluaa laitonta tietä vaeltaa, ei halua kuulla sanaakaan kymmenenkäskyn laista.
Näin vanha helluntailainen kirjoittikin palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle, PISTE!
Laiton henki on nykyään valalla.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ken haluaa laitonta tietä vaeltaa, ei halua kuulla sanaakaan kymmenenkäskyn laista.
Näin vanha helluntailainen kirjoittikin palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle, PISTE!
Laiton henki on nykyään valalla.
1234567---Olen erittäin hämmästynyt, kuinka helluntailaiset voivat pitää riivattuja ja jumalattomia Jumalan pilkkaajia adventisteja, kristittyinä. Adventistit väite: "Ellen Whiten Totuuden Valoksi ja oikeaksi profeetaksi", on Sanan valossa suoraan pahan hengen puhetta ja ellenin asettamista Jumalaksi, Jeesuksen sijaan.
PAHAT HENGET PUHUVAT ADVENTISTIEN SUULLA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen erittäin hämmästynyt, kuinka helluntailaiset voivat pitää riivattuja ja jumalattomia Jumalan pilkkaajia adventisteja, kristittyinä. Adventistit väite: "Ellen Whiten Totuuden Valoksi ja oikeaksi profeetaksi", on Sanan valossa suoraan pahan hengen puhetta ja ellenin asettamista Jumalaksi, Jeesuksen sijaan.
PAHAT HENGET PUHUVAT ADVENTISTIEN SUULLA!Jeesus ajoi riivaaja henget sikoihin. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Tämä on Jumalan sanaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ajoi riivaaja henget sikoihin. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Tämä on Jumalan sanaa.
1234567---Korjaus: Ihottavaa.
1234567---
- Anonyymi
Luther oli uudesti syntymätön maailman ihminen. Ilman Pyhää Henkeä Luther ei voinut ymmärtää Jumalan ilmoitusta. Jaakob puhui, ei Mooseksen lain teoista, vaan uskon teoista.
"ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta." Jaakobin mainitsemat teot ovat uskon tekoja. Kaiken kaikkiaan Jaakob kirjoitti hyvin vähän Mooseksen laista. Mooseksen laki ei ole vapauden laki. "joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään". Vanhan liiton laki ei myöskään ole täydellinen.
Samoin Paavalikin kirjoitti kahdesta laista: Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Mooseksen laki oli tekojen laki. Paavali jatkaa: Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman (Mooseksen) lain tekoja.
Hebrealaiskirjeen kirjoittaja kirjoitti koko luvun uskon teoista.
Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
Arkin rakentaminen oli uskon teko. Aabrahamin lähteminen luvattuun maahan oli uskon teko.
Ihminen tulee vanhurskaaksi armosta. Usko Jeesukseen näkyy uskon teoissa.- Anonyymi
Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan virttä ja Karitsan virttä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan virttä ja Karitsan virttä.
1234567---Jumala kuljettaa voittosaatossa Kristuksessa Jeesuksessa olevia.
14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme. ( 2Kor 2)
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala kuljettaa voittosaatossa Kristuksessa Jeesuksessa olevia.
14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme. ( 2Kor 2)
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Usko ToivonenPaavali jatkuvasti piti jumalanpalveluksia sapattisin. Apostolien teoista löytyy monta mainintaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali jatkuvasti piti jumalanpalveluksia sapattisin. Apostolien teoista löytyy monta mainintaa.
1234567---Paavali ei pitänyt yhtä ainoaa jumalanpalvelusta. Hän keskusteli muiden kanssa ja opetti Jumalan tahtoa.
Jumalanpalvelus on harhaoppisten kirkkojen keksintöä. Seremoniallisuus ei ole Jumalasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei pitänyt yhtä ainoaa jumalanpalvelusta. Hän keskusteli muiden kanssa ja opetti Jumalan tahtoa.
Jumalanpalvelus on harhaoppisten kirkkojen keksintöä. Seremoniallisuus ei ole Jumalasta.Joka tapauksessa Paavali sapattisin opetti kuulioita, milloin joen rannalla, ja missä milloinkin.
Harhaoppiset pitävät sapattisin suurelta osin suljettuina rukoushuoneensa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka tapauksessa Paavali sapattisin opetti kuulioita, milloin joen rannalla, ja missä milloinkin.
Harhaoppiset pitävät sapattisin suurelta osin suljettuina rukoushuoneensa.
1234567---Paavali opetti joka päivä.
Ei Paavali erotellut päiviä opettaessaan pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
Paavali opetti joka päivä evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, Herran tiestä, vieläpä kahden vuoden ajan, ajattelehan sitä.
Kuinka monena päivänä Paavali palveli Herraa?
Pekästään tuossa hetkessä yli 700 päivänä.
Jos olisi opettanut pelkästään sapattisin, niin kahdessa vuodessa olisi opetusta ollut vain sadan päivän aikana.
Seitsemän kertainen aika palvella Herraa, kun tekee sitä joka päivä.
9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.
10 Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan.
11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta
( Apt 19)
Herran tiestä sapattina kookoontuvat puhuivat vieläpä pahaakin, joten Paavali katsoi parhaaksi erottaa uskovat sellaisesta seurasta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali opetti joka päivä.
Ei Paavali erotellut päiviä opettaessaan pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
Paavali opetti joka päivä evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, Herran tiestä, vieläpä kahden vuoden ajan, ajattelehan sitä.
Kuinka monena päivänä Paavali palveli Herraa?
Pekästään tuossa hetkessä yli 700 päivänä.
Jos olisi opettanut pelkästään sapattisin, niin kahdessa vuodessa olisi opetusta ollut vain sadan päivän aikana.
Seitsemän kertainen aika palvella Herraa, kun tekee sitä joka päivä.
9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.
10 Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan.
11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta
( Apt 19)
Herran tiestä sapattina kookoontuvat puhuivat vieläpä pahaakin, joten Paavali katsoi parhaaksi erottaa uskovat sellaisesta seurasta.
Usko ToivonenOle sinä esimerkki pidä rukoushuoneesi ovet sapattisin auki jumalanpalveluksille, ja puhu hyvää Herran tiestä.
Jumala pyhittää sapatin pyhänä päivänä pitävät.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole sinä esimerkki pidä rukoushuoneesi ovet sapattisin auki jumalanpalveluksille, ja puhu hyvää Herran tiestä.
Jumala pyhittää sapatin pyhänä päivänä pitävät.
1234567---Minun toivoni ei ole sapatti, vaan Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa.
Minun toivoni ei ole lakitie, vaan Herran tie.
Jeesus sanoo: ""Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." ( Joh 14:6 )
Jumala pyhittää ihan joka päivä Jeesuksen pyhiä, jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
( Hep 10)
Tämä on se sanoma Herran tiestä, jota Paavalikin piti esillä Jeesuksen Kristuksen nimessä joka päivä, eikä pelkästään sapattisin, koska Jeesus on suurempi kuin sapatti.
Uskovan,Jeesuksen pyhän, tunnistaa siitä, että hän avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Sapattilaista ei löydy yhtään merkintää. Galatalaisuus, lakiin nojaaminen älytön harhaoppi.
- Anonyymi
Uudessa testamentissa on käsky vietää sapattia.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa testamentissa on käsky vietää sapattia.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.Sapatti kuuluu vanhaan liittoon, joten tietenkin sitä vanhaan liittoon kuuluva on velvollinen viettämään niin kuin myös noudattamaan kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Sapatistihan ei sitä tee ja on jo sen perusteella tuomion alainen. Vielä enemmän sen vuoksi, että ei perusta toivoaan yksin Kristuksen uhriin vaan sapatin käskyn pitämiseen. Sehän on ainoa, joka erottaa sapatistin muista kristityistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti kuuluu vanhaan liittoon, joten tietenkin sitä vanhaan liittoon kuuluva on velvollinen viettämään niin kuin myös noudattamaan kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Sapatistihan ei sitä tee ja on jo sen perusteella tuomion alainen. Vielä enemmän sen vuoksi, että ei perusta toivoaan yksin Kristuksen uhriin vaan sapatin käskyn pitämiseen. Sehän on ainoa, joka erottaa sapatistin muista kristityistä.
Nämä on sinun omia ajatelmia.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti kuuluu vanhaan liittoon, joten tietenkin sitä vanhaan liittoon kuuluva on velvollinen viettämään niin kuin myös noudattamaan kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Sapatistihan ei sitä tee ja on jo sen perusteella tuomion alainen. Vielä enemmän sen vuoksi, että ei perusta toivoaan yksin Kristuksen uhriin vaan sapatin käskyn pitämiseen. Sehän on ainoa, joka erottaa sapatistin muista kristityistä.
Sapatti on IKUINEN merkki liitosta Herran kanssa. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Joka ei sapattia noudata, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
- Anonyymi
Ei ollut yhtään käskyä viettää sapatti.
Ja miten sen viettää paremmin kuin fariseukset, jotka sen vuoksi tappoivat Jeesuksen. Vähän paha panna paremmaksi.- Anonyymi
Uudesta Testamentista luemme Jeesuksen sanat: sapatti on asetettu ihmistä varten.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudesta Testamentista luemme Jeesuksen sanat: sapatti on asetettu ihmistä varten.
1234567---Työn ja kotiaskareiden tekeminen on hyvän tekemistä. Siitä ei sovi ketään kuolemaan tai helvettiin tuomita. Helluntailainen on vapaa tekemään työtä ja kotiaskareita sapattina. Se on hyvän tekemistä.
Huvittavinta adventistien sapattikiivailussa on se, että he tekevät itsekin työtä ja kotiaskareita sapattina. Tiedämme sen, että niiden tekeminen on sallittua jokaisensa viikonpäivänä. Niinpä se on sallittua myös sapattina, jolloin on lupa tehdä hyvää. Ja adventistithan tekevät kaikenlaista sapattina, kunhan se ei vain riko "pyhää ilmapiiriä", mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.
- Anonyymi
Onhan jokaisella aivan päivänselvää että lakihenkisyys on harhaoppi uudessa liitossa. Ei muutoin Jeesuksen olisi tarvinnut kuolla ristillä jos Hänen ainut tehtävänsä oli näyttää esimerkki miten viettää sapattia. Ja se on kaiken lisäksi se, että joutuu sapattirikkomuksista tuomittavaksi.
Vanhassa liitossa oli tietenkin aivan eri asia. Se oli rakennettu Mooseksen lain pohjalle ja laki näytti kuuliaisuuden Jumalaa kohtaan. Mutta ei laki ollut siunaus, vaa se oli asetettu siksi että ihmisen ja Jumalan välillä oli vihollisuus ja lain avulla ihminen hyvitti Jumalaa. Jeesus ristillä poisti tuon vihollisuuden ja alkoi uusi liitto siten että Jeesus vapauttaa ihmisen lain kirouksesta ja johdattaa Jumalan Pyhän Hengen luo.
Asia mitä yritettiin alkuseurakunnassa opettaa vaihtelevalla menestyksellä. Sapatti ei taasen kuulu opetukseen kuin siten ettei sillä saa ihmisiä tuomita, se ei ole tuomion väline eikä mitkään juhlat, koska Kristuksessa uskovat elävät vapaudessa. Ei heitä pidä enää sitoa orjuuden ikeeseen.
Mutta tietenkin kun käärme oveluudellaan petti ihmisen aikojen alussa, niin samalla tavalla harhaoppia ihmiselle syötetään muka Raamatun sanalla siten ettei sapattia UT missään käske viettämään eikä moiti siitä että sitä ei joku viettäisi. Eikä se ole sitä, että on niin itsestäänselvä asia ettei tarvitse mainita. Jos se edes jollakin tavalla liittyisi uuteen liitoon, siitä olisi ohjeet, olisi ne hienot ohjeet miten Jeesus vietti sapatti ja miten tulisi viettää eikä oletettaisi että kyllä kaikki sen kuitenkin tietävät, ei tarvitse mainita.- Anonyymi
Tämän kommentin ja aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja. Nyt hän käyttää taktiikkanaan saarnaamista korvasyyhyyn.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan. - Anonyymi
Tuomioita on tullut sapatin johdosta VALTAA pitävien taholta.
Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Inddex Canonum.
KENELLÄ VALTA ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester MUUTTI nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän sunnuntain nimen Herran päiväksi.
UUTINEN COP27- ilmastokonferenssista, jossa maailman johtavat tahot pyrkivät löytämään ratkaisuja ilmaston lämpenemisen estämiseen. Paavi Franciscus lähetti terveisensä kokoukseen ja muistutti osallistujia ajatuksestaan SUNNUNTAIN ASETTAMISESTA KOKO MAAILMAN LEPOPÄIVÄKSI maailman pelastamiseksi, kuten hän esitti jo vuonna 2015.
VALTAA PITÄVÄT LAATIVAT LAKEJA. JUMALAA EI KUUNNELLA.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän kommentin ja aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja. Nyt hän käyttää taktiikkanaan saarnaamista korvasyyhyyn.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan."Tämän kommentin ja aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", "
Sinun "Henkesi" johtaa SINUA harhaan. Olet nimittäin totaalisen väärässä. - Anonyymi
Pidä kuitenkin sapattisin rukoushuoneesi ovet auki jumalanpalveluksille. Ylistämällä sapattivirsillä.
PSALMI 92. Ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi.
VIRSI, SAPATINPÄIVÄ-LAULU. . Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, SINÄ KORKEIN.
3. Aamulla julistaa sinun armoasi ja yön tullen sinun totuuttasi.
6. Kuinka suuret ovat sinun tekosi, Herra! Sinun ajatuksesi ovat ylen syvät.
7. Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuomioita on tullut sapatin johdosta VALTAA pitävien taholta.
Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Inddex Canonum.
KENELLÄ VALTA ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester MUUTTI nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän sunnuntain nimen Herran päiväksi.
UUTINEN COP27- ilmastokonferenssista, jossa maailman johtavat tahot pyrkivät löytämään ratkaisuja ilmaston lämpenemisen estämiseen. Paavi Franciscus lähetti terveisensä kokoukseen ja muistutti osallistujia ajatuksestaan SUNNUNTAIN ASETTAMISESTA KOKO MAAILMAN LEPOPÄIVÄKSI maailman pelastamiseksi, kuten hän esitti jo vuonna 2015.
VALTAA PITÄVÄT LAATIVAT LAKEJA. JUMALAA EI KUUNNELLA.
1234567---Mitä valtaa pitävät ovat päättäneet nykyisenä päivänä?
Sunnuntaina tehdään työtä. Se ei ole pyhä päivä.
Se siitä pedon merkistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä valtaa pitävät ovat päättäneet nykyisenä päivänä?
Sunnuntaina tehdään työtä. Se ei ole pyhä päivä.
Se siitä pedon merkistä.Sunnuntai onkin viikon ensimmäinen arkipäivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.Laskinkohan oikein, että tämä sama copy paste roskaposti on tässä keskustelussa neljä kertaa. Palstaa ei moderoida ollenkaan, kun tällainen sallitaan.
Yllä oleva viesti on pelkkää roskapostitusta ja häiriköintiä.
Sen kirjoittaja on toraisti, joka on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan helluntailaisia vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.
- Anonyymi
No kun ymmärtää Vanhaa testamenttia, niin tietää vastauksen tuohonkin.
- Anonyymi
Testamenttien säädökset on parhautta, ei noista mihinkään pääse.
Uudessa liitossa ei ole muuta kuin Rakkaus ja sen Jeesus antoi kannettavaksi eikä se ole raskas kantaa.
- Anonyymi
On vaikeaa rakastaa käytännön tasolla vihollisiaan, jotka vainoavat sinua ja vastustavat oikeaa oppia, jonka kannalla sinä olet. Heille pitäisi tehdä hyvää sen sijaan, että tekee pahaa. Se on raskas kuorma, jotka kukaan ei jaksa kantaa. Niinpä uudessa liitossa ei ole yhtään lain käskyä, jota tulisi noudattaa. On vain Hengen uuden tila, jossa palvelemme Jumalaa.
Anonyymi kirjoitti:
On vaikeaa rakastaa käytännön tasolla vihollisiaan, jotka vainoavat sinua ja vastustavat oikeaa oppia, jonka kannalla sinä olet. Heille pitäisi tehdä hyvää sen sijaan, että tekee pahaa. Se on raskas kuorma, jotka kukaan ei jaksa kantaa. Niinpä uudessa liitossa ei ole yhtään lain käskyä, jota tulisi noudattaa. On vain Hengen uuden tila, jossa palvelemme Jumalaa.
Kyllä... ja tuosta Rakkaudesta mitä Pyhyys tekee voi lukea kuinka Jeesus rukoili murhaajiensa puolesta.
Hän on Pyhyys .
Stefanos...Täynnä tuota Rakkautta ja Pyhää Henkeä rukoili myös kivittäjiensä puolesta.
Tuota tekee Pyhyyden Henki uskovassa kun ihminen on ,kuten sanotaan TÄYNNÄ Pyhää Henkeä.
Siinä ei tarvita lakikirjoja kun ArmonHenki on ihmisessä.
Silloin ei tarvitse ketään neuvomaan teetkö oikein vai väärin sillä silloin ihminen tekee kaiken oikein.
No mikä on vastakohta 100pros...se on lakihenkisyys se puhkuu murhaa kuolemaa vihaa kuten saul vihan aikana kunnes Jeesus otti miehen kiinni ja tapahtui muutos.
100 pros muutos ja sitä on uusiliitto Jeesuksessa.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kyllä... ja tuosta Rakkaudesta mitä Pyhyys tekee voi lukea kuinka Jeesus rukoili murhaajiensa puolesta.
Hän on Pyhyys .
Stefanos...Täynnä tuota Rakkautta ja Pyhää Henkeä rukoili myös kivittäjiensä puolesta.
Tuota tekee Pyhyyden Henki uskovassa kun ihminen on ,kuten sanotaan TÄYNNÄ Pyhää Henkeä.
Siinä ei tarvita lakikirjoja kun ArmonHenki on ihmisessä.
Silloin ei tarvitse ketään neuvomaan teetkö oikein vai väärin sillä silloin ihminen tekee kaiken oikein.
No mikä on vastakohta 100pros...se on lakihenkisyys se puhkuu murhaa kuolemaa vihaa kuten saul vihan aikana kunnes Jeesus otti miehen kiinni ja tapahtui muutos.
100 pros muutos ja sitä on uusiliitto Jeesuksessa.Kyllä ne murhat tulevat puhkumaan sieltä pedon puolelta, kun peto saa VALLAN ja voiman.
Ilm.13:15. Ja sille annettiin VALTA antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne murhat tulevat puhkumaan sieltä pedon puolelta, kun peto saa VALLAN ja voiman.
Ilm.13:15. Ja sille annettiin VALTA antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
1234567---Ei ole pelkoa siitä, että sunnuntain pyhittäminen kasvattaisi suosiotaan. Sen suosio vähenee jatkuvasti. Suomessa ei pyhitetä enää mitään päivää. Sama meno on jo jokaisessa länsimaassa. Ja katolisissa maissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne murhat tulevat puhkumaan sieltä pedon puolelta, kun peto saa VALLAN ja voiman.
1234567---Kristityt eivät vainoa millään tavalla adventisteja. Olet ihan pihalla sapattinesi ja sunnuntain pyhittämisen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityt eivät vainoa millään tavalla adventisteja. Olet ihan pihalla sapattinesi ja sunnuntain pyhittämisen kanssa.
Jos on oikea Kristitty niin ei vainoa ketään vaan rakastaa kaikkia ja puhuu ystävällisesti eikä puhku vihaa Jeesus on rakkaus !
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pelkoa siitä, että sunnuntain pyhittäminen kasvattaisi suosiotaan. Sen suosio vähenee jatkuvasti. Suomessa ei pyhitetä enää mitään päivää. Sama meno on jo jokaisessa länsimaassa. Ja katolisissa maissa.
Luopumus joka on kirjoitettu jo profetiana n 2000v sitten.
Nyt on luopumuksen vaihe ja sitten tulee tuho.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on oikea Kristitty niin ei vainoa ketään vaan rakastaa kaikkia ja puhuu ystävällisesti eikä puhku vihaa Jeesus on rakkaus !
No tämähän palsta onkin sitten ihan piukassa niitä kristittyjä! 🤣
Anonyymi kirjoitti:
No tämähän palsta onkin sitten ihan piukassa niitä kristittyjä! 🤣
Kristittyjä voi vielä joitakin vuosia tulla lisää, mutta lähellä on aika, että luukut menee kiinni.
Sitten on turhaa kysellä .Se käy kuten raamattu sanoo myös niiltä kristityiltä, jotka luulevat olevansa pelastuneet ja lähtevät kyselemään, mistä me voidaan löytää sitä pelastavaa oppia, mutta luukut menee kiinni ja he jäävät ulkopuolelle.
Heitä on puolet. Eksytys on tehokas ja se, minkä Jeesus ilmoittaa, HAALEUS.
Sitä on maailmassa paljon.
- Anonyymi
uuden liiton käskyt ovat hyviä ohjeita vanhurskaaseen elämään, mutta käskyjä pitämällä ei ansaita pelastusta. Käskyjen pitäminen Hengen uudessa tilassa on Jumalan lahja: hänen vaikutustaan.
- Anonyymi
Hengessä ei pidetä käskyjä, koska silloin Jeesus on vapauttanut lain kirouksesta. Ei tosin tehdä laittomuuttakaan, koska eihän Jumalan Pyhässä Hengessä ole laittomuutta. Tai jos tehdään, niin silloin ei ole kyse Jumalan Pyhästä Hengestä. Juuri sen vuoksi on Raamatun sana, UT:n sana, että se kertoo siitä miten hengen ihminen vaeltaa, mitä tekee, mitä ajattelee, miten puhuu ja mitä hedelmää kantaa. Ne eivät ole edes ohjeita joita pitäisi noudattaa, vaan ne kertovat sen onko ihmisessä Pyhä Henki. Jos ei ole, niin turha ohjeita on edes yrittää noudattaa tai niistä kitistä, että sinä se et näitä noudata, sinä et ymmärrä tätä käskyä oikein. Ei sellainen ole Pyhän elämän vaikutusta eikä siihen johdatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengessä ei pidetä käskyjä, koska silloin Jeesus on vapauttanut lain kirouksesta. Ei tosin tehdä laittomuuttakaan, koska eihän Jumalan Pyhässä Hengessä ole laittomuutta. Tai jos tehdään, niin silloin ei ole kyse Jumalan Pyhästä Hengestä. Juuri sen vuoksi on Raamatun sana, UT:n sana, että se kertoo siitä miten hengen ihminen vaeltaa, mitä tekee, mitä ajattelee, miten puhuu ja mitä hedelmää kantaa. Ne eivät ole edes ohjeita joita pitäisi noudattaa, vaan ne kertovat sen onko ihmisessä Pyhä Henki. Jos ei ole, niin turha ohjeita on edes yrittää noudattaa tai niistä kitistä, että sinä se et näitä noudata, sinä et ymmärrä tätä käskyä oikein. Ei sellainen ole Pyhän elämän vaikutusta eikä siihen johdatusta.
On hienoa, että sinä et noudata käskyjä!
1.Johanneksen kirje:
On hienoa, että Jeesus on vapauttanut sinut lain kirouksesta!
On hienoa, että sinä et tee laittomuutta!
On hienoa, että Raamatun sana kertoo sinun vaeltavan hengen ihmisenä ja tekevän sekä ajattelevan ja puhuvan ja kantavan Hengen hedelmää!
On hienoa, että Raamatun sana ei sisällä sinulle ohjeita vaan kertovat, että sinussa on Pyhä Henki.
On hienoa, että sinussa on Pyhän elämän vaikutusta ja siihen johdatusta!
Hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
6:14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
1.Johanneksen kirje:
2:3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
6:14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
1.Johanneksen kirje:
2:3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;Aamen.
Kyllä tai elämme ja Hengitämme Kristusta niin teemme Hengen kautta ja Henki toimii meidän kautta ja tietysti hyvään hedelmään ilman lakikirjoja ja merkkien tutkimista.
Tämä on täydellinen liitto Jumalan ja ihmisen välillä.
Lakiliitto oli väliaikainen kun odottamassa oli jo Jeesuksen saapuminen täysin uudenliiton kanssa ja se on täysin uusi.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kyllä tai elämme ja Hengitämme Kristusta niin teemme Hengen kautta ja Henki toimii meidän kautta ja tietysti hyvään hedelmään ilman lakikirjoja ja merkkien tutkimista.
Lakiliitto oli väliaikainen kun odottamassa oli jo Jeesuksen saapuminen täysin uudenliiton kanssa ja se on täysin uusi.Paavali antoi ohjeita pyhään elämään. Ne olivat käskyjä. 1Tess 4:1-12 Johanneskin kehotti pitämään käskyt. 1Jo 2; 5:3
En tiedä, mitä tarkoitat merkkien tutkimisella. Ehkä Kristuksen tulemuksen merkkejä. Niitä on turha tutkia, koska Jeesus ei tule takaisin. Miten voisikaan tulla, kun ei ole mihinkään mennyt.
Mitä hyvän ja pahan tekemisen erottamiseen toisistaan tulee, niin hedelmä sen kertoo: mitkä ovat vaikutukset ja seuraamukset. Kristityt eivät tätä tajua, kun luulevat lakikirjasta löytävänsä ohjeet ja käskyt kaikkeen elämään. Anonyymi kirjoitti:
Paavali antoi ohjeita pyhään elämään. Ne olivat käskyjä. 1Tess 4:1-12 Johanneskin kehotti pitämään käskyt. 1Jo 2; 5:3
En tiedä, mitä tarkoitat merkkien tutkimisella. Ehkä Kristuksen tulemuksen merkkejä. Niitä on turha tutkia, koska Jeesus ei tule takaisin. Miten voisikaan tulla, kun ei ole mihinkään mennyt.
Mitä hyvän ja pahan tekemisen erottamiseen toisistaan tulee, niin hedelmä sen kertoo: mitkä ovat vaikutukset ja seuraamukset. Kristityt eivät tätä tajua, kun luulevat lakikirjasta löytävänsä ohjeet ja käskyt kaikkeen elämään.Kristus nousi taivaaseen ihmisten nähden ja Hän palaa takaisin tämän sukupolven aikana eli n 40v.
Kirjoitukset kertovat tämän.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kristus nousi taivaaseen ihmisten nähden ja Hän palaa takaisin tämän sukupolven aikana eli n 40v.
Kirjoitukset kertovat tämän.Jokainen sukupolvi on apostoleista lähtien odottanut Jeesuksen palaavan omana elinaikanaan takaisin. Ei ole palannut. Miksi palaisi tämän sukupolven aikana?
Herra tulee "kolmantena päivänä". Miten tämä lasketaan?
Yksi päivä on Herralle kuin tuhat vuotta.
Kolmas päivä on kolmas vuosituhat ja sen alku.
Siis 2000 vuoden jälkeen Jeesuksen taivaaseen noususta tulee hän takaisin.
Vuonna 2030 on kulunut 2000 vuotta: sen jälkeen voi Jeesus saapua.
Mitä mieltä olet tästä? Anonyymi kirjoitti:
Jokainen sukupolvi on apostoleista lähtien odottanut Jeesuksen palaavan omana elinaikanaan takaisin. Ei ole palannut. Miksi palaisi tämän sukupolven aikana?
Herra tulee "kolmantena päivänä". Miten tämä lasketaan?
Yksi päivä on Herralle kuin tuhat vuotta.
Kolmas päivä on kolmas vuosituhat ja sen alku.
Siis 2000 vuoden jälkeen Jeesuksen taivaaseen noususta tulee hän takaisin.
Vuonna 2030 on kulunut 2000 vuotta: sen jälkeen voi Jeesus saapua.
Mitä mieltä olet tästä?Tuo 1 päivä kuin tuhat vuotta aukeaa minulle niin, että Jumala ei ole aikasidonnainen.
Tuhat vuotta voi olla 1 päivä tai päinvastoin.
Jumala ilmoittaa olleensa eilen ..olleensa tänään ja huom olleensa huomenna ??
Jumala on kaiken luonut niin Jumala on kaiken tämän kuin ulkopuolella.
Jumala ei jää jumiin mihinkään vaan hallitsee kaikkia maailmankaikkeuden lakeja.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Lakiliitto oli väliaikainen kun odottamassa oli jo Jeesuksen saapuminen täysin uudenliiton kanssa ja se on täysin uusi.Harmi vaan, ettei kukaan voi oikein varmuudella tietää milloin se on se Henki, joka toimii, ja milloin se on se oma liha.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kristus nousi taivaaseen ihmisten nähden ja Hän palaa takaisin tämän sukupolven aikana eli n 40v.
Kirjoitukset kertovat tämän."Hän palaa takaisin tämän sukupolven aikana eli n 40v."
Näin on jokainen sukupolvi väittänyt Jeesuksen kuolemasta lähtien, eikä yksikään niistä ole vielä nähnyt Jeesuksen paluuta. Sinäkään et tule näkemään sitä elinaikanasi, eikä sinun lapsesi. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Tuo 1 päivä kuin tuhat vuotta aukeaa minulle niin, että Jumala ei ole aikasidonnainen.
Tuhat vuotta voi olla 1 päivä tai päinvastoin.
Jumala ilmoittaa olleensa eilen ..olleensa tänään ja huom olleensa huomenna ??
Jumala on kaiken luonut niin Jumala on kaiken tämän kuin ulkopuolella.
Jumala ei jää jumiin mihinkään vaan hallitsee kaikkia maailmankaikkeuden lakeja."Jumala on kaiken tämän kuin ulkopuolella.
Jumala ei jää jumiin mihinkään vaan hallitsee kaikkia maailmankaikkeuden lakeja."
Nuo ovat sinun omia kuvitelmiasi. Minun Raamatussani ei lue mitään tuollaista. Anonyymi kirjoitti:
Harmi vaan, ettei kukaan voi oikein varmuudella tietää milloin se on se Henki, joka toimii, ja milloin se on se oma liha.
Hedelmät ja sen tuntee milloin itse valitsee lihassa vaeltamisen.
Se lähtee helposti viemään kyllä jos sille antaa pikkusormen.Anonyymi kirjoitti:
"Hän palaa takaisin tämän sukupolven aikana eli n 40v."
Näin on jokainen sukupolvi väittänyt Jeesuksen kuolemasta lähtien, eikä yksikään niistä ole vielä nähnyt Jeesuksen paluuta. Sinäkään et tule näkemään sitä elinaikanasi, eikä sinun lapsesi.Raamatun kaikki profetiat ei ole olleet täyttyneet, mutta nyt loistavien tekstien tutkijoiden ja Jumalan Hengen voimalla saamme nähdä millilleen, mitkä vielä puuttuu.
Israel takaisin valtiona on yksi tärkeimmistä.
Jokainen voi katsoa kuin 1880 alkoi vallankumous, mitä ei ole ollut aiemmin150v aikana on hevoskärryiltä menty nanoteknologiaan ja se ei ole tapahtunut hyvän sokerijuurikassadon ansiosta vaan saatana eksyttää nyt täydellisesti ihmiskunnan ja vähän jää jäljelle ja Jeesus ohjaa jäljelle jääneitä uskovia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala on kaiken tämän kuin ulkopuolella.
Jumala ei jää jumiin mihinkään vaan hallitsee kaikkia maailmankaikkeuden lakeja."
Nuo ovat sinun omia kuvitelmiasi. Minun Raamatussani ei lue mitään tuollaista.Onko se homojen raamattu
- Anonyymi
Asia on vain niin, ettei Jeesuksen käskyt olleet Mooseksen käskyjä.
"Me tiedämme tuntevamme Kristuksen, kun noudatamme hänen käskyjään. Se, joka sanoo oppineensa tuntemaan Kristuksen, muttei noudata hänen käskyjään, on valehtelija. Hän ei puhu totta. Jos taas joku noudattaa Kristuksen sanoja, on Jumalan rakkaus tosiaan saavuttanut tavoitteensa. Siitä me tiedämme olevamme Kristuksen yhteydessä. Sen, joka lupaa pysyä hänen yhteydessään, pitää elää niin kuin hän eli. 1. Joh. 2: 3-6
Pitää noudattaa Jeesuksen sanoja ja niin Jumalan rakkaus saavuttaa meissä tavoitteensa. Ei lakihenkinen kiihko, toisen maalittaminen, riita, toraisuus ja kaikki mikä on tervettä oppia vastaan. Jeesuksen sanat eivät olleet tosiaan Mooseksen lakia. Eivät jos hänet sapattirikkomuksista tuomittiin.
Ja mitä Johannes kirjoittaa käskyistä on täysin vastoin kaikkea lakihenkisyyttä ja Mooseksen lain ylistystä.
"Rakkaat ystävät, en kirjoita teille uutta käskyä. Tämä on se vanha käsky, joka teillä on ollut alusta alkaen – se sana, jonka olette kuulleet. Ja silti käsky, jonka teille kirjoitan, on uusi. Se on toteutunut Kristuksessa ja teissä, niin että pimeys hälvenee ja todellinen valo loistaa jo. Se, joka väittää olevansa valossa, vaikka vihaa veljeään tai sisartaan, on yhä pimeydessä. Se, joka rakastaa veljiään ja sisariaan, on aina valossa. Hän ei ole vaaraksi muille. Se taas, joka vihaa veljeään tai sisartaan, on pimeydessä. Hän kulkee pimeässä eikä tiedä, minne menee, koska pimeys on sokaissut hänen silmänsä. Joh. 2: 7-11
Johanneksen käsky on täysin vastoin lakihenkisten arvomaailmaa, sitä miten ivallisesti, pilkallisesti ja ylimielisesti he suhtautuvat lähimmäisiin ja heillä silti on olevinaan Jumalan käskyt.
Pitäisi vain lukea sitä Raamattua niin selvenee miten ne käskyt menevät, miten ne ovat Jumalan Hengen luomia ihmisessä eikä lihallisuutta ilkeyttä ja pahansuopaisuutta.- Anonyymi
On hienoa, että sinulle on selvennyt, miten ne käskyt menevät, ja miten ne ovat Jumalan Hengen luomia sinussa, ja ettei sinussa ole mitään lihallisuutta, ilkeyttä ja pahansuopaisuutta!
- Anonyymi
>>>Asia on vain niin, ettei Jeesuksen käskyt olleet Mooseksen käskyjä.<<<
Jeesus opetti nimenomaan noudattamaan Mooseksen lakia ja profeettoja. VT:n Messias profetiat ennustavat, että Messias solmii uuden liiton, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen ja hän saa kaikki kansat sitä noudattamaan.
---
Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opetti nimenomaan noudattamaan Mooseksen lakia ja profeettoja. VT:n Messias profetiat ennustavat, että Messias solmii uuden liiton, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen ja hän saa kaikki kansat sitä noudattamaan.
---
Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.Yllä oleva viesti on pelkkää roskapostitusta ja häiriköintiä.
Hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.Ei ole mikään ihme, että sinunlainen saatananpalvoja saa raivarin toraismista. Laissa on Jumalan tahto ja käskyt, joten saatananpalvoja pimahtaa niistä. Sinä taidat olla niitä saatananpalvojia, jotka laittavat ennemmin oman päänsä tuleen, kun ovat uskollisia Jumalalle. No sitä saa, mitä tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään ihme, että sinunlainen saatananpalvoja saa raivarin toraismista. Laissa on Jumalan tahto ja käskyt, joten saatananpalvoja pimahtaa niistä. Sinä taidat olla niitä saatananpalvojia, jotka laittavat ennemmin oman päänsä tuleen, kun ovat uskollisia Jumalalle. No sitä saa, mitä tilaa.
Ihanaa tuomitsemista! Lisää tätä!
Anonyymi kirjoitti:
---
45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.Kyllä..Jeesus puhui lainalla oleville juutalaisille.
Sitten Paavali kertoi uudenliiton tekstit ja sai tehtäväkseen julistaa uudenliiton pakanamaailmalle, eli meille nykyisille kristityille.
Vanhaliitto kumottiin ja uusitemppeli kulmakivineen ja seinäkivineen asetettiin.
Uusiliitto on uusi ja maailmanlopussa lainalla tuomitaan lainalla olevat eli tuomionalaiset.
Juutalalaiset tuomitaan lainalla koska he olivat lakiliitossa Jeesuksen eläessä.
Ihmiset jotka eivät ole Jeesuksen armoveren suojassa tuomitaan tekojensa mukaan .
Tämä asia on hyvin selvä.
Viimeisellä tuomiolla on myös kristityt , mutta Jumalan omia ei tuomita vaan me olemme ne Isämme siunaamat jotka olemme jo pelastetut.
- Anonyymi
Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja sekä juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.- Anonyymi
Oletko mennyt ihan sekaisin? Vastaat samalla mitalla takaisin kuin kiukutteleva lapsi. Tämä on hyvin tyypillistä käytöstä saatananpalvojilta, jollainen sinäkin olet.
Ei ole mikään ihme, että sinunlainen saatananpalvoja saa raivarin toraismista. Laissa on Jumalan tahto ja käskyt, joten saatananpalvoja pimahtaa niistä. Sinä taidat olla niitä saatananpalvojia, jotka laittavat ennemmin oman päänsä tuleen, kun ovat uskollisia Jumalalle. No sitä saa, mitä tilaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko mennyt ihan sekaisin? Vastaat samalla mitalla takaisin kuin kiukutteleva lapsi. Tämä on hyvin tyypillistä käytöstä saatananpalvojilta, jollainen sinäkin olet.
Ei ole mikään ihme, että sinunlainen saatananpalvoja saa raivarin toraismista. Laissa on Jumalan tahto ja käskyt, joten saatananpalvoja pimahtaa niistä. Sinä taidat olla niitä saatananpalvojia, jotka laittavat ennemmin oman päänsä tuleen, kun ovat uskollisia Jumalalle. No sitä saa, mitä tilaa.Tästä edeltä on ylläpito poistanut yhden kommentin, jonka teki saatananpalvoja, joten tämä kommentti kohdistuu tähän poistettuun kommenttiin.
- Anonyymi
Kyllä Johannesta kannattaa lukea enemmänkin eikä sortua laittomuuteen.
Lapseni, meidän rakkautemme pitää ilmetä totuuden mukaisina tekoina, ei sanoina ja puheina. Siitä tiedämme, että olemme lähtöisin Totuudesta, ja voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme. Jumala tietää kaiken ja on suurempi kuin meidän sydämemme, vaikka se syyttäisi meitä jostain.
Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei syytä meitä, voimme lähestyä Jumalaa rohkeasti. Mitä ikinä pyydämmekin häneltä, me saamme sen, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme hänelle mieliksi. Tämä on hänen käskynsä: meidän pitää luottaa hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja rakastaa toisiamme, niin kuin tämä käski meidän tehdä. Se, joka noudattaa Jumalan käskyjä, pysyy hänen yhteydessään, ja Jumala pysyy hänessä. Jumala antoi meille Hengen, ja siitä me tiedämme, että hän pysyy meissä. Joh. 3: 18-24
Jumalan käsky on että luotamme Hänen Poikaansa ja rakastamme toisiamme.
Jumalan käsyjen noudattaminen on kyllä nyt jäänyt aivan retuperälle.
Vielä fariseuskiakin huonommin että älkää uskoko heidän opetuksiaan älkääkä tehkö heidän tekojaan. - Anonyymi
Jeesus piipahti syömään, kuten ehkä tänäänkin. Oppi ja opetus.
Ja kun hän sapattina tuli erään fariseusten johtomiehen taloon aterialle, pitivät he häntä silmällä. Ja katso, siellä oli vesitautinen mies hänen edessään. Niin Jeesus rupesi puhumaan lainoppineille ja fariseuksille ja sanoi: "Onko luvallista parantaa sapattina, vai eikö?" Mutta he olivat vaiti. Ja hän koski mieheen, paransi hänet ja laski menemään. Ja hän sanoi heille: "Jos joltakin teistä putoaa poika tai härkä kaivoon, eikö hän heti vedä sitä ylös sapatinpäivänäkin?"
Eivätkä he kyenneet vastaamaan tähän.
Ja huomatessaan, kuinka kutsutut valitsivat itselleen ensimmäisiä sijoja,
hän puhui heille vertauksen ja sanoi heille:
"Kun joku on kutsunut sinut häihin, älä asetu aterioimaan ensimmäiselle sijalle; sillä, jos hän on kutsunut jonkun sinua arvollisemman, niin hän, joka on sinut ja hänet kutsunut, ehkä tulee ja sanoo sinulle:
'Anna tälle sija', ja silloin sinä saat häveten siirtyä viimeiselle paikalle. Vaan kun olet kutsuttu, mene ja asetu viimeiselle sijalle, ja niin on se, joka on sinut kutsunut, sisään tullessaan sanova sinulle: 'Ystäväni, astu ylemmäksi'. Silloin tulee sinulle kunnia kaikkien pöytäkumppaniesi edessä.
(Luk 14:1-10)
Niin, mietityttää se, kun ja koska tätä sapatti- opetusta jatkuvasti tuodaan tupaan ja sanotaan ,ettei pääse perille --- ellei --- ja sitten puhujan oma aivoitus sapatista väritettynä esissä.
Olisiko ko. kirjoittaja ottamassa sijaa etupenkissä- hieman luvattomasti, kun Jeesus on ehkäpä kutsunut siihen hänet, mistä ja minkä tämä sapatisti oman näkemyksen mukaisesti- ikäänkuin jätti tapapenkin kalleksi. Se Kallella olikin paikka - Jeesuksen näkemyksen varaamassa paikassa. Kalle ajassa antoi leivä ja vaatteet, sekä kolasi se vanhuksen pihan. - eikä siitä tehnyt numeroa---- - Anonyymi
Kalle on oikealla asialla kun touhuaa iloiten, Herraa kiittäen Pyhä Hengen täyteydessä, tehden kaikki kuten Jumalalle eikä ihmisille. Ilman tekopyhyyttä, ilman muiden tuomitsemista eikä ajatellen mitään ansiokseen eikä myöskään ollen toisten kynnysmatto että kyllä Kalle tekee kun en itse viitsi enkä jaksa kun kerran on olevinaan Herran palvelija.
Jumalan vapaudessa Kalle voi jättää myös pihan kolaamatta eikä hurskaus siitä muuksi muutu jos Pyhä Henki häntä vie muihin palvelutehtäviin Hengessä kertomaan miten Kristus on vapauttanut meidät kuoleman laista elävään valtakuntaan. Uudenliiton kulmakivi on tietysti Jeesus ja Hän on se temppelin kulmakivi, jonka juutalaiset hylkäsivät.
Huomaatte kuinka Jumala profetoi entisen kulmakiven juutalaisten temppelissä siirrettäväksi pois paikoiltaan täydellisesti ,ettei jää mitään maahan.
Sitten Jeesus tuli kulmakiveksi uuteen temppeliin jonka osia me jokainen kristitty ollaan.
Jeesus tuntee meistä jokaisen nimeltään sillä olemne ottaneet vastaan kutsun nimellä ja olemme liittyneet Pyhään papistoon.
Kaikki se hyvä odottaa meitä edessä päin, mutta ahdistuksen ajat vyöryvät PIAN .
Varautukaa Henkisesti tulevaan.- Anonyymi
Minä en ota profetintiinne osaa en,arpaa. 💩
- Anonyymi
Ahdistuksen ajat ovat jo nyt. Ihmiskunta on täydessä sodassa ja ne jotka eivät sodi niin kovin varustautuvat siihen kuten kävi ilmi presidenttipaneelissa. Jokainen halusi valmistautua siihen että kyllä Venäjä hyökkää tai jos ei hyökkää, niin pitää olla valmiina että voi hyökätä. Se jos mikä on ahdistuksen aikaa kun kaikki tekevät kilvan aseita että jos joku hyökkää kimppuun tai aseistavat toisia, jotka ovat jo sodassa.
Mutta uskovalla ei ole maailman ahdistusta. Hänessä on Pyhän Hengen riemu, ilo, rauha, rakkaus ja viisaus Jumalan antamana ja sallimana. Se on suurempi voima kuin maailman mielettömyys. Hienosti sivistyneeen maailman mielettymyys, jossa suurin on se, jolla on parhaat aseet ja niitä eniten. >>Jeesus opetti nimenomaan noudattamaan Mooseksen lakia ja profeettoja. VT:n Messias profetiat ennustavat, että Messias solmii uuden liiton, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen ja hän saa kaikki kansat sitä noudattamaan.>>
En ole naimisissa enkä mene. Olenko lainrikkoja.
Uskon myös pallomaahan. Sellaisesta Mooseksen laki ei puhu mitään.
😄😄😄😄😄Uusi liitto alkaa kasteesta, jossa synnit pestään pois, Putin sovitetaan kasteessa.
😄😄😄😄😄
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532434Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖291817Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt731511Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2661420- 1381230
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11983vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23978- 65965
- 68953