Paavalin juoni nasiirilain uhrien kautta

Anonyymi-ap

Jerusalemin seurakunnan vanhimmat keksivät juonen, jonka avulla Paavali saisi esteettä julistaa evankeliumia temppelin alueella juhlan aikana. (Apt 21) He kehottivat häntä osallistumaan nasiirilupauksen yhteydessä tapahtuvaan uhraukseen, jotta juutalaiset lainkiivailijat näkisivät tästä, että hänkin noudattaa Mooseksen lain kaikkia käskyjä, vaikka tämä ei pitänyt paikkaansa.

Apostolien teot:
21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

Paavali, muut apostolit ja Jerusalemin vanhemmat olivat säätäneet tämän huojennuksen pakanoille ja niin Paavali oli pakanoita opettanut. (Apt 15:28-29; Gal 1-6)

Paavali toimi uhrauslupauksessaan siis tarkoitus pyhittää keinot periaatteella, mutta se suunnitelma meni mönkään, koska juutalaiset lainkiivailijat tiesivät hänen opettaneen pakanoita luopumaan Mooseksen lain useimmista käskyistä. Juutalaiset yrittivät tappaa Paavalin ja Rooman sotilaat ottivat hänet vangiksi.

Paavali oli vanhan liiton uhreja vastaan niin kuin Heprealaiskirje ja uuden liiton Jumalan seurakunta. Kristuksen uhri oli korvannut ne ja tehnyt ne tarpeettomiksi. Niiden kautta ei kukaan tullut täydelliseksi ja pysyvästi vanhurskaaksi, mutta Kristuksen uhrilla tämä onnistui, kun vain uskoi evankeliun sanoman.

Hebrealaiskirje:
10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

Lain kautta omaa vanhurskautta ei tule koskaan täydelliseksi, sillä kukaan ei tule vanhurskaaksi lain kautta: vanhurskaaksi tullaan uskon kautta. (Gal 2:16) Paavali erotti toisistaan oma vanhurskauden, joka tulee lain kautta, ja sen vanhurskauden, joka tulee Kristuksen uskon kautta, ja pelastaa.

Filippiläiskirje:
3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

26

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tässä tämä juoni suunnitellaan:

21:20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
      21:21 Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.
      21:22 Mitä siis on tehtävä? Varmaankin on suuri joukko kokoontuva, sillä he saavat kuulla sinun tulleen.
      21:23 Tee siis tämä, minkä me nyt sinulle sanomme. Meillä on täällä neljä miestä, joilla on lupaus täytettävänä.
      21:24 Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.
      21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

Huomatkaa, että tässä ei kumota sitä, mitä on kerrottu seurakunnan lainkiivailijoille Paavalista: " sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan." Tämä oli totta, sillä juuri siten Paavali pakanoita opetti. (Gal 1-6)

Kyseessä oli siis juoni, jonka avulla yritettiin mahdollistaa Paavalin liikkuminen temppelin alueella ja evankeliumin julistaminen siellä juutalaisille. Se epäonnistui.

Paavali ei suinkaan jatkanut uhraamista apostolina vaan piti sitä tarpeettomana. Hän toimi kuitenkin "tarkoitus pyhittää keinot" periaatteella ja "oli juutalaiselle juutalainen", vaikka ei ollut enää lain alla vaan oli armon alla.

"Lain alla" oleminen tarkoittaa Israelin kansaan syntyneen velvollisuutta noudattaa kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Paavali ei noudattanut niitä, sillä hän kävi neljäntoista vuoden aikana vain kaksi kertaa Jerusalemissa, mutta laki käski israelilaista käymään siellä kolme kertaa vuodessa. (Gal 1-2)

2.Mooseksen kirja:
      23:14 Kolme kertaa vuodessa vietä juhlaa minun kunniakseni.
      23:17 Kolme kertaa vuodessa tulkoon kaikki sinun miesväkesi Herran, Herran, kasvojen eteen.
      34:23 Kolme kertaa vuodessa kaikki sinun miesväkesi tulkoon Herran, sinun Herrasi, Israelin Jumalan, kasvojen eteen.
      34:24 Sillä minä karkoitan kansat sinun tieltäsi ja laajennan sinun alueesi; eikä kukaan ole himoitseva sinun maatasi, kun sinä kolme kertaa vuodessa vaellat tullaksesi Herran, sinun Jumalasi, kasvojen eteen.

• Aamen ! Näin ON..

• Anonyymi

Kommentti on pelkkää eksytystä, jossa on myös väärää tietoa.

Paavali ei kumonnut laista mitään. Paavali noudatti juutalaisten lakia elämänsä loppuun asti, eikä koskaan puhunut mitään lakia vastaan.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
        ---
        28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.

• Anonyymi

Pelkkä ihmisen kuulemisesta tuleva päänusko (metanoia) mielentila, ei ketään vanhurskauta eikä pelasta.

aak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Jeesus näytti esimerkin ja tuli ihmisenä vanhurskaaksi noudattamalla ja tottemalla Jumalan lakien määräyksiä, eikä pitänyt sitä edes raskaana.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Valtava määrä Juutalaisia on vanhurskautunut olemalla Jumalalle kuuliaisia ja tottelemalla Jumalan lakeja ja käskyjä.

Ps. 37:25

Olen elänyt pitkän elämän, nuoruudesta vanhuuteen saakka. Koskaan en ole nähnyt vanhurskasta hylättynä enkä hänen lapsiaan kerjäämässä leipää.

Room. 2:13

Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Anonyymi

Pirullinen harhaoppi, että pelkkä kuulosta tuleva usko eli mielenmuutos, mielentila, kreikaksi "metanoia" ihmisen pelastaa.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Pelkästä uskosta meuhkaajille totuus selviään vasta taivaaportilla.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.

• Anonyymi

Paavalihan oli ollut lainkiivailija ja hän kyllä tarkalleen tiesi ja tunsi sen mitä se saa aikaan ihmisessä.

Juuri siksi Jumala valitsi hänet pakanain apostoliksi, koska hän oli oppinut fariseus ja osasi välttää sen sudenkuopat uskossa mitä Jeesuksen opetuslapset eivät välttämättä olisi osanneet välttää.

Joskaan ei Paavali aina onnistunut opetuksessaan, vaan galatalaiset olivat kääntyneet pois hengen uskosta noiden heikkojen alkeisvoimien puoleen, että älä maista , älä tartu ja siitä Paavali heitä kovisteli, että turhaanko Kristus on kuollut.

Eikä ihmistä tee autuaaksi vielä se, että Kristus on lain täyttänyt. Silloin myös fariseukset olisivat autuaita vaikka miten laista kiivailisivat eikä galatalaiset olisi tehneet mitään virhettä. Kristus vapauttaa lain kirouksesta ja antaa puhtaan sydämen mutta sitten tulee kuvioon Jumalan armo siten että lahjoittaa Pyhän Hengen ja elämä jatkuu siinä pyhittyneenä ja pelastuksen sinetin kanssa. Sen galatalaiset olivat menettäneet ja se vaaraa vaanii ihmistä koko uskonelämän ajan. Siten pelastus on armosta Pyhä Hengen kautta ettei kukaan kerskaisi, ei kukaan siitä ylpeilisi eikä voisi olla fariseus.

Ja kun ihminen tekee galatalaiset, niin silloin laki myös tuomitsee hänet. Silloin hän on lain alla ja laki on kyllä voimassa pahantekijöille kuten sanasta käy ilmi.

• Anonyymi

Vanha Juutalainen sanonta "joutua lain alle" tarkoittaa lain määräämän rangaistuksen alle joutumista.

Lakien noudattaminen tarkoitta uskon kuuliaisuutta.

Kirkosta eronneet lahkolaiset ovat kieroutuneita.

Tit.3
      10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

• Anonyymi

Galatalaiskirje:
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,

Jeesus syntyi "lain alle" eli Israelin kansaan, joka oli velvoitettu noudattamaan kaikkia Mooseksen lain käskyjä.

2.Mooseksen kirja:
        19:8 Niin koko kansa vastasi yhtenä miehenä ja sanoi: "Kaiken, mitä Herra on puhunut, me teemme". Ja Mooses vei kansan vastauksen Herralle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Galatalaiskirje:
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,

Jeesus syntyi "lain alle" eli Israelin kansaan, joka oli velvoitettu noudattamaan kaikkia Mooseksen lain käskyjä.

2.Mooseksen kirja:
        19:8 Niin koko kansa vastasi yhtenä miehenä ja sanoi: "Kaiken, mitä Herra on puhunut, me teemme". Ja Mooses vei kansan vastauksen Herralle.

Riippuu asiayhteydestä, mitä juutalainen sanonta "lain alla" tarkoittaa.

Paavali noudatti kaikessa lakia, mutta hän ei ollut lain alla ja erossa Kristuksen armosta.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla.

5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

Jeesus ei tosin koskaan rikkonut lakia. Hän tuli ottamaan kantaakseen muiden rangaistukset, mikä tietenkin tarkoittaa sovittamaan maailman synnit. Jeesus oli viaton uhri.

Gal 3:13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."

Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden.

2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi

Aloitus on eksytystä, jossa on myös väärää tietoa. Paavali ei kumonnut laista mitään.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Paavalin opetus vanhurskaudesta on kaksiosainen. Hän puhuu toisaalta niille juutalaisille, jotka eivät suostu uskomaan Jeesukseen. Toisaalta hän puhuu niin pakanakristityille, jotka eivät suostu noudattamaan Mooseksen lakia. Paavali sanojen kukaan kumpikaan ryhmä ei saavuta vanhurskautta.

Juutalaiset eivät voi saavuttaa lain teoilla vanhurskautta, jos he eivät täytä lain käskyä uskoa Kristusta. Paavali ei suinkaan tarkoita, että vanhurskauden voisi saavuttaa ilman lain tekoja, vaan hän vaatii myös uskoa Kristukseen.

Room 9:30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
      31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
      32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
      33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".

Kun Paavali puhuu roomalaisille pakanakristityille, hän huomauttaa, ettei heistä tulee vanhurskaita, jos he eivät noudata lakia.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jaakob sanoo, ettei uskolla voi tulla vanhurskaaksi, jos ei täytä lain käskyä olla laupias köyhille ja olla syrjimättä heitä.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Vanhurskaus edellyttää sekä Mooseksen lain noudattamista että uskoa Jeesukseen Kristukseen. Jos näistä jättää toisen pois, ei koskaan tule vanhurskaaksi eikä pyhäksi.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

• Anonyymi

Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.

Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.

• Anonyymi

Jeesuksen sana on voimassa tässäkin asiassa.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Matt. 5:19

Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Paavali alkoi kieroilla ja purki ja mitätöi Jumalan säätämiä lakeja. Korotti itsensä ja asettui näin Jumalan asemaan purkaessaan Jumalan säätämiä lakeja.

Nimi Saulus, suuri, muutettiin nimeksi Paulus, pieni.

Lopulta Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut Paholaisen demonia hänestä pois, vaikka kuinka sitä rukoili.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi

Tämän kommentin ja aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.

Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.

• Anonyymi

Luehan aloittaja tarkemmin, mitä tapahtui.

Paavali ajoi hiuksensa pois, se tarkoitti voimien mettämistä kuten tapahtui Simpsonille, joka menetti voimansa ja sokaistiin kun häneltä ajettiin hiukset pois.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi

Paavali oli murhamies siihen aikaan kun Nasiireja oli olemassa.

Paavali ei kaihtanut valehtelemista.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli murhamies siihen aikaan kun Nasiireja oli olemassa.

Paavali ei kaihtanut valehtelemista.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Paavali oli valhettelija...min lögnaktighet...

Ps. 120:2

Herra, pelasta minun sieluni valhettelevista suista ja vääristä kielistä?

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli valhettelija...min lögnaktighet...

Ps. 120:2

Herra, pelasta minun sieluni valhettelevista suista ja vääristä kielistä?

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Paavali matki Delfoin oraakkelia ja puhui "glossolaliaa" Korintossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali matki Delfoin oraakkelia ja puhui "glossolaliaa" Korintossa.

hurmoskielen sanat on sitä saatanan puhetta

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi

Kukaan ei tule täydelliseksi Mooseksen lain käskyjen mukaisten uhrien ja lain käskyjen noudattamisen kautta, koska "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla". (Room 3:23)

Heprealaiskirje:
      7:19 - sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi - mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

• Anonyymi

Tietenkin Jumalan laki on voimassa. Mikä sen olisi perunut tai muuttanut sitä millään lailla. Kellä siihen olisi valtuuksia että jotain Jumalan lakia muutetaan ettei se ole sillä tavalla kuin Mooseksen lain tauluissa asia kerrotaan ja mitä rangaistuksia siellä annetaan. Ei tosiaankaan kellään ole oikeutta mennä niitä loiventelmaan eikä sovittamaan omiin perinnäisääntöihin että näitä minä noudatan ja näitä en nyt oikein viitsi.

Laki on voimassa, sen tehtävä vain Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen kautta on vain muuttunut. Se on nyt tuomion väline uudessa liitossa eikä sillä saavuteta pelastusta, vaan ainoastaan tuomio.

"Tiedämme lain olevan hyvä, jos sitä käytetään lain hengen mukaisesti. Eiväthän lait ole olemassa kunnon ihmisiä varten. Ne on tarkoitettu lainrikkojille ja kapinallisille, jumalattomille ja syntisille, pyhäinhäpäisijöille ja jumalankieltäjille, isän- ja äidinmurhaajille ja muille tappajille, seksuaalisesti holtittomille ja miestenmakaajille, ihmiskauppiaille, valehtelijoille, valanrikkojille ja kaikille muillekin, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. Se oppi perustuu ilosanomaan, joka on uskottu minun haltuuni. Tämä sanoma julistaa Jumalan kirkkautta ja onnea. 1. Tim. 1:8-11

Lait ovat voimassa niille, jotka kuuluvat tuohon joukkoon.

• Anonyymi

Daavid tuli autuaaksi ja vanhurkskaaksi tottelemalla Jumalan käskyjä ja tahtoa.
      Jumala anti synnit anteeksi.
      Ei siihen mitään eläinuhreja tarvittu.

13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
      14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."
      15 Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
      18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

• Anonyymi

Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.

Jeesus tuli vanhurskaaksi ja pelastui, koska noudatti Jumalan lakeja ja asetuksia, ei tehnyt syntiä.

Jeesus ei pitänyt lakien noudattamista edes vaikeana eikä raskaana

• Anonyymi

"Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

"Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa."

• Anonyymi

Oikea Jeesus ilmestyy Jumalan lakien hyväksyjille ja noudattajille. Ei muille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Hurmoshenki voi viedä lahkolaisilta järjen, mutta taivas ja maa pysyy.

• Anonyymi

Laki luetaan nimenomaan pahantekijöille uudessa liitossa.

Homoja ei tuomita lain mukaan, ei sen mukaan mitä joku laki sanoo, vaan he joutuvat noudattamaan jokaista lain piirtoa ja sen tietää miten siinä käy. Niin on jokaisen osa pahantekijän ja lainnoudattajan osa. Tuomio tulee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      4997
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3292
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3039
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      28
      1862
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1777
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1530
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      118
      1427
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      116
      1116
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1089
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1047
    Aihe