Utelen, koska kiinnostaa

Niin, harvemmin olen kenestäkään tai mistään niin kiinnostunut, että alkaisin utelemaan. Mutta tämä kiinnostaa minua.

Rekatuille ja allekirjoittaneille kohdistettu kysymys.. en suinkaan syrji anonyymejä, mutta tämä uteluaisuuteni kohde ei koske suoranaisesti heitä.

Eli asiaan.. mistä juontaa nikkinne?

Mikä oli motivaatio valita itsellenne juuri tämä nikkinne, mitä käytätte palstalla?

Jokainen paljastakoon sen verran kuin haluaa. Ja anonyymit voivat halutessaan paljastaa minkä nikin ottaisivat jos rekkautuisivat.

197

2174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis tämä on käyty jo niin monta kertaa läpi, mutta kerrataan vielä:
      Olen sitä mieltä että totuutta täytyy pystyä katsomaan suoraan silmiin :))

-keinovaginamies-

• Juu.. sinusta ei tosiaan mulla ole ollutkaan mitään utelemisen aihetta, mutta nyt kiinnostaa, miten uskalsit valita noin röyhkeän nikin?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu.. sinusta ei tosiaan mulla ole ollutkaan mitään utelemisen aihetta, mutta nyt kiinnostaa, miten uskalsit valita noin röyhkeän nikin?

Jos tämä on mielestäsi rohkeaa, niin mikähän ei olisi?
        Nuo leluthan ovat tavanomaisin seksikumppanini.

Minusta huomattavasti rohkeampaa on se, että olen muutamalle kaverillekin kertonut että ketä meillä pannaan eniten :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Jos tämä on mielestäsi rohkeaa, niin mikähän ei olisi?
        Nuo leluthan ovat tavanomaisin seksikumppanini.

Minusta huomattavasti rohkeampaa on se, että olen muutamalle kaverillekin kertonut että ketä meillä pannaan eniten :)))

-keinovaginamies-

En nyt sanoisi tuota rohkeaksi. Mutta juu voi se olla sitäkin. Oletko huomannut että sinulla on tapana keikuttaa venettä..?
        Voisiko valintasi nikiksesi näin julkisella palstalla olla myös lievä vastalause sovinnaiseen ja hymistelevään yhteiskuntaan?

Nikkisi on röyhkeä ja haistattaa aika lailla asenteella "kiss my ass".
        Mut joo.. mä tykkään raadollisesta rehellisyydestäsi.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

En nyt sanoisi tuota rohkeaksi. Mutta juu voi se olla sitäkin. Oletko huomannut että sinulla on tapana keikuttaa venettä..?
        Voisiko valintasi nikiksesi näin julkisella palstalla olla myös lievä vastalause sovinnaiseen ja hymistelevään yhteiskuntaan?

Se on perusluonteeni, kyllä minä itseni tunnen. On tässä jo useita kymmeniä vuosia eletty.

Jos vene ei keiku, ei ole kivaa. Ja jos ei kyseenalaisteta, mikään ei kehity.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Se on perusluonteeni, kyllä minä itseni tunnen. On tässä jo useita kymmeniä vuosia eletty.

Jos vene ei keiku, ei ole kivaa. Ja jos ei kyseenalaisteta, mikään ei kehity.

-keinovaginamies-

Sä siis osaat uida ja pysyt pinnalla. Mutta oletko ymmärtänyt, että kaikki eivät ole uimataitoisia. Heitä pelottaa jos venettä keikutetaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Tuli mieleen että myös sinun nikkisi on ilmeinen.
        Ja olet muutenkin samaa totuudentorvi-sarjaa :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Tuli mieleen että myös sinun nikkisi on ilmeinen.
        Ja olet muutenkin samaa totuudentorvi-sarjaa :)

-keinovaginamies-

Olen. Ihan oikeassa olet. Ja tykkään itsekin keikutella venettä vaikka en olekaan uimataitoinen. Olen lahjakas kelluja.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sä siis osaat uida ja pysyt pinnalla. Mutta oletko ymmärtänyt, että kaikki eivät ole uimataitoisia. Heitä pelottaa jos venettä keikutetaan.

Kyllä.
        Pelko on olennainen osa muutosvastaisuudessa ja perinteistä kiinnipitämisessä.
        En minä niin kauheasti murehdi mitä muut murehtivat.

Jos joku lähtisi vaikka uimakurssille kun venettä keikuttaa? Sitten kun vene oikeasti kaatuu, niin siinä sitä on ikävä paikka opetella uimaan.
        Vaikka niinhän sitä sanotaan että pakko ja euro on parhaat konsultit.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä.
        Pelko on olennainen osa muutosvastaisuudessa ja perinteistä kiinnipitämisessä.
        En minä niin kauheasti murehdi mitä muut murehtivat.

Jos joku lähtisi vaikka uimakurssille kun venettä keikuttaa? Sitten kun vene oikeasti kaatuu, niin siinä sitä on ikävä paikka opetella uimaan.
        Vaikka niinhän sitä sanotaan että pakko ja euro on parhaat konsultit.

-keinovaginamies-

Eli haistatat pitkät muiden ahdasmielisyydelle. No tuon olen ollut huomaavinanikin sinusta.

Se on .. ihanan vapauttavaa.
        Olen oppinut olemaan oma itseni ja olen muuttumassa itsekin vanhaksi ja sovinnaiseksi, mikä surettaa minua kovin. Siksipä keinovaginamies on niin ilahduttavan suora ja rehellinen kannanotto.

• Nikilleni ei ole sen merkityksellisempää tarinaa. Mytologia on mielestäni kiehtovaa, joten nikikseni valikoitui mytologiasta löytyvä hahmo, jonka merkityksen takana voin seistä. Aletheia on totuuden jumalatar kreikkalaisessa mytologiassa. S tuli perään, koska pelkkä Aletheia oli jo varattu 😄

• Kiitos. Mytologia on siis lähellä sinua. Joten siis..
        Haluatko pureutua tuohon totuuden takana seisomiseen? Onko sinua petetty tai huijattuniin pahoin, että uskot totuuteen tai muuta sellaista?

Kiinnitin vain huomioni tuohon
        " mytologiasta löytyvä hahmo, jonka merkityksen takana voin seistä" osioon.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos. Mytologia on siis lähellä sinua. Joten siis..
        Haluatko pureutua tuohon totuuden takana seisomiseen? Onko sinua petetty tai huijattuniin pahoin, että uskot totuuteen tai muuta sellaista?

Kiinnitin vain huomioni tuohon
        " mytologiasta löytyvä hahmo, jonka merkityksen takana voin seistä" osioon.

Minua kiehtoo mytologiassa erityisesti vahva luontoyhteys. Ihminen on aina elänyt osana luontoa ja mytologia pohjautuu vahvasti tälle yhteydelle. Takuulla romantisoin mytologiaa jonkin verran, sillä on karumpikin puoli uhrilahjoineen jne mutta itseäni kiehtoo nimenomaan tuo luontoyhteys.

Ja kyllä, minua on petetty, jonka myötä totuus on varmaankin korostuneen tärkeä minulle. Mieluummin kuulen kipeän totuuden kuin elän valheilla kuorrutettua kulissielämää eli siinä mielessä totuus on tärkeä arvo itselleni.

• Aletheias kirjoitti:

Minua kiehtoo mytologiassa erityisesti vahva luontoyhteys. Ihminen on aina elänyt osana luontoa ja mytologia pohjautuu vahvasti tälle yhteydelle. Takuulla romantisoin mytologiaa jonkin verran, sillä on karumpikin puoli uhrilahjoineen jne mutta itseäni kiehtoo nimenomaan tuo luontoyhteys.

Ja kyllä, minua on petetty, jonka myötä totuus on varmaankin korostuneen tärkeä minulle. Mieluummin kuulen kipeän totuuden kuin elän valheilla kuorrutettua kulissielämää eli siinä mielessä totuus on tärkeä arvo itselleni.

Minut petti oma äitini ja se .. hmm.. otti kyllä koville. Mutta kun saa tarpeeksi kovaa turpiinsa sitä karaistuu ja oppii arvostamaan eri arvoja.

Minulle myös rehellisyys on tärkeää. Totuus itsessään on objektiivinen käsite, mutta jos osaa olla itselleen rehellinen, on totuudessa helpompi elää.

Minut petti oma äitini ja se .. hmm.. otti kyllä koville. Mutta kun saa tarpeeksi kovaa turpiinsa sitä karaistuu ja oppii arvostamaan eri arvoja.

Minulle myös rehellisyys on tärkeää. Totuus itsessään on objektiivinen käsite, mutta jos osaa olla itselleen rehellinen, on totuudessa helpompi elää.

Kun tärkeä ihminen pettää, se iskee syvälle. Sinä olet kyllä hienosti selvinnyt koettelemuksistasi ja kääntänyt ne vahvuudeksi ainakin sen perusteella, mitä niistä palstalta olen lukenut.

Totuus todella on objektiivinen käsite ja se tulee eritoten ihmissuhteista puhuttaessa pitää aina mielessä. Joskus on vain hyväksyttävä se, että asiat nähdään ja tulkitaan eri tavalla. Rehellisyys kulkee totuuden kanssa käsi kädessä. Silloin on hyvä katsoa itseään pelistä, kun tietää olleensa rehellinen itselleen.

• Aletheias kirjoitti:

Kun tärkeä ihminen pettää, se iskee syvälle. Sinä olet kyllä hienosti selvinnyt koettelemuksistasi ja kääntänyt ne vahvuudeksi ainakin sen perusteella, mitä niistä palstalta olen lukenut.

Totuus todella on objektiivinen käsite ja se tulee eritoten ihmissuhteista puhuttaessa pitää aina mielessä. Joskus on vain hyväksyttävä se, että asiat nähdään ja tulkitaan eri tavalla. Rehellisyys kulkee totuuden kanssa käsi kädessä. Silloin on hyvä katsoa itseään pelistä, kun tietää olleensa rehellinen itselleen.

Itselleen on helpointa valehdella. Minäkin valehtelen itselleni tietämättäni joka päivä. Niin valitettavaa kuin se onkin. Mutta se on totta. En edes huomaa valehtelevani itselleni, mutta niin tekevät kaikki. Toiset enemmän ja toiset vähemmän.

Mut pyrkimykseni on kuitenkin totuteen. Kuten sinullakin .. ilmiselvästi.

Itselleen on helpointa valehdella. Minäkin valehtelen itselleni tietämättäni joka päivä. Niin valitettavaa kuin se onkin. Mutta se on totta. En edes huomaa valehtelevani itselleni, mutta niin tekevät kaikki. Toiset enemmän ja toiset vähemmän.

Mut pyrkimykseni on kuitenkin totuteen. Kuten sinullakin .. ilmiselvästi.

Niinhän se on, itselleen valehtelee väistämättä ainakin jonkin verran. Haitallista siitä tulee siinä vaiheessa, jos ihminen ei ota vastuuta tekemisistään tai osaa tunnistaa omaa tilannettaan. Se, että uskaltaa olla rehellinen itselleen, vaatii uskallusta myöntää omat puutteet, virheet ja heikkoudet. Se on harvalle ihmiselle helppoa. Pitää osata hyväksyä myös tietynlainen keskeneräisyys, mikä on osa ihmisen elämää syntymästä kuolemaan.

• Aletheias kirjoitti:

Niinhän se on, itselleen valehtelee väistämättä ainakin jonkin verran. Haitallista siitä tulee siinä vaiheessa, jos ihminen ei ota vastuuta tekemisistään tai osaa tunnistaa omaa tilannettaan. Se, että uskaltaa olla rehellinen itselleen, vaatii uskallusta myöntää omat puutteet, virheet ja heikkoudet. Se on harvalle ihmiselle helppoa. Pitää osata hyväksyä myös tietynlainen keskeneräisyys, mikä on osa ihmisen elämää syntymästä kuolemaan.

Niin ei siinä, mutta jotta pystyy myöntämään puutteensa, ne pitää ensin tunnistaa. Ja siinä tunnistamisessa tarvitaan sitä rehellisyyttä itseään kohtaan.
        Moni pitää vahvuutenaan ilmiselviä puutteitaan.
        Rehellisesti ja objektiivisesti itsensä tarkkailu.. se on vaikeaa.

Minä pidän omaa itsellisyyttäni vahvuutena, mutta se on juurikin se akilleen kantapää.
        Sen näkeminen ei ole ollut helppoa, mutta ehkä minä joku päivä näen itseni sellaisena kuin olen, enkä sellaisena kuin haluan itseni nähdä.

Minuuttaan katselee aina väritettyjen linssien läpi.

Niin ei siinä, mutta jotta pystyy myöntämään puutteensa, ne pitää ensin tunnistaa. Ja siinä tunnistamisessa tarvitaan sitä rehellisyyttä itseään kohtaan.
        Moni pitää vahvuutenaan ilmiselviä puutteitaan.
        Rehellisesti ja objektiivisesti itsensä tarkkailu.. se on vaikeaa.

Minä pidän omaa itsellisyyttäni vahvuutena, mutta se on juurikin se akilleen kantapää.
        Sen näkeminen ei ole ollut helppoa, mutta ehkä minä joku päivä näen itseni sellaisena kuin olen, enkä sellaisena kuin haluan itseni nähdä.

Minuuttaan katselee aina väritettyjen linssien läpi.

Olet oikeassa, minuuttaan katselee aina väritettyjen lasien läpi. Se on väistämätöntä, koska ei kukaan meistä pysty näkemään itseään täysin objektiivisesti. Persoonallisuus, kokemukset, tunteet yms vaikuttavat kaikkeen tulkintaan. Uskon silti, että jos ihminen aidosti haluaa ymmärtää itseään ja on valmis hyväksymään myös ei niin imartelevia puolia itsessään, on mahdollista päästä lähelle itseään ja ymmärtää paremmin minuuttaan.

On helppo kompastua tuohon, että näkee itsensä sellaisena, kuin haluaisi itsensä olevan, eikä sellaisena, kuin oikeasti on. Se on inhimillistä. Joskus se vain saattaa viedä ihmisen kauemmaksi itsestään, jos alkaa noudattaa liikaa jotain ihannetta eikä tunnista aitoa itseään.

Usein vahvuudet ovat myös heikkouksia. Tunnistan tuon itsellisyyden monimutkaisuuden, sillä se on myös oma haasteeni (yksi niistä, heh). Pidän siitä, että pärjään ja selviän, se on auttanut minua monien vastoinkäymisten läpi, mutta samalla se myös estää minua avautumasta täysin toiselle ihmiselle. Olen niin tottunut olemaan se, joka pitää langat käsissään ja huolehtii muista, että minulle tekee tiukkaa olla se, joka ottaa vastaan. Tuntuu, että jätän jonkin herkän osan itsestäni piiloon ja tuntuu todella vaikealta avata tätä kenellekään irl. Tämä on asia, jota joudun työstämään, jos haluan löytää parisuhteen, jossa on aito tunneyhteys.

• Aletheias kirjoitti:

Olet oikeassa, minuuttaan katselee aina väritettyjen lasien läpi. Se on väistämätöntä, koska ei kukaan meistä pysty näkemään itseään täysin objektiivisesti. Persoonallisuus, kokemukset, tunteet yms vaikuttavat kaikkeen tulkintaan. Uskon silti, että jos ihminen aidosti haluaa ymmärtää itseään ja on valmis hyväksymään myös ei niin imartelevia puolia itsessään, on mahdollista päästä lähelle itseään ja ymmärtää paremmin minuuttaan.

On helppo kompastua tuohon, että näkee itsensä sellaisena, kuin haluaisi itsensä olevan, eikä sellaisena, kuin oikeasti on. Se on inhimillistä. Joskus se vain saattaa viedä ihmisen kauemmaksi itsestään, jos alkaa noudattaa liikaa jotain ihannetta eikä tunnista aitoa itseään.

Usein vahvuudet ovat myös heikkouksia. Tunnistan tuon itsellisyyden monimutkaisuuden, sillä se on myös oma haasteeni (yksi niistä, heh). Pidän siitä, että pärjään ja selviän, se on auttanut minua monien vastoinkäymisten läpi, mutta samalla se myös estää minua avautumasta täysin toiselle ihmiselle. Olen niin tottunut olemaan se, joka pitää langat käsissään ja huolehtii muista, että minulle tekee tiukkaa olla se, joka ottaa vastaan. Tuntuu, että jätän jonkin herkän osan itsestäni piiloon ja tuntuu todella vaikealta avata tätä kenellekään irl. Tämä on asia, jota joudun työstämään, jos haluan löytää parisuhteen, jossa on aito tunneyhteys.

Sä olet niin hiffaava. Mun ulosanti on vähän heikkotasoista, mut sä osaat avata just sen mitä tarkoitinkin..

Sama ajatus eri sanoilla. Mulla on tuo sama onkelma tuon pärjäämisen kanssa, on hiton vaikeaa ottaa vastaan. Mutta työstän sitä. Olen jo kehittynyt ihan hitokseltaan, mutta vielä sarkaa riittää.

Olen tullut itseni kanssa siihen johtopäätökseen, että tällä pärjäämisen tarpeella on tekemistä itsensä rakastamisen kanssa.
        Eli ihminen joka on hyvin itserakas on helppoa ottaa vastaan palveluksia ja asioita. Kun taas .. kun rakkaus itseään kohtaan on vähän niin ja näin, tulee tarve pärjätä omillaan. Kompensoi tavallaan sitä rakkauden vajetta pärjäävyydellään.
        Ja tähän soppaan kun sotketaan vielä omanarvontunto, niin se on hyvä sekametelisoppa. Tämä pätee minuun.

Huomasin, kun muutin elämääni, rakkauteni itseäni kohtaan kasvoi, mikä vaikutti omanarvontunteeseeni mikä helpotti hyväksymään palveluksia.. tai jotakin siihen suuntaan..

En ole niin aktiivisesti työstänyt itseäni, olen liian keskittynyt hedonistiseen elämäntapaani. Mutta kehityn silti. Hitaasti tosin, mutta silti.. :)

Sä olet niin hiffaava. Mun ulosanti on vähän heikkotasoista, mut sä osaat avata just sen mitä tarkoitinkin..

Sama ajatus eri sanoilla. Mulla on tuo sama onkelma tuon pärjäämisen kanssa, on hiton vaikeaa ottaa vastaan. Mutta työstän sitä. Olen jo kehittynyt ihan hitokseltaan, mutta vielä sarkaa riittää.

Olen tullut itseni kanssa siihen johtopäätökseen, että tällä pärjäämisen tarpeella on tekemistä itsensä rakastamisen kanssa.
        Eli ihminen joka on hyvin itserakas on helppoa ottaa vastaan palveluksia ja asioita. Kun taas .. kun rakkaus itseään kohtaan on vähän niin ja näin, tulee tarve pärjätä omillaan. Kompensoi tavallaan sitä rakkauden vajetta pärjäävyydellään.
        Ja tähän soppaan kun sotketaan vielä omanarvontunto, niin se on hyvä sekametelisoppa. Tämä pätee minuun.

Huomasin, kun muutin elämääni, rakkauteni itseäni kohtaan kasvoi, mikä vaikutti omanarvontunteeseeni mikä helpotti hyväksymään palveluksia.. tai jotakin siihen suuntaan..

En ole niin aktiivisesti työstänyt itseäni, olen liian keskittynyt hedonistiseen elämäntapaani. Mutta kehityn silti. Hitaasti tosin, mutta silti.. :)

Ei ulosantisi ole lainkaan heikkoa 😊

Mielenkiintoinen ajatus tuo, että kun rakastaa itseään, osaa ottaa paremmin vastaan apua ja palveluksia. Ehkä vajavaista omanarvontuntoa tosiaan pyrkii kompensoimaan liiallisella itsellisyydellä. Ihanaa kuulla, että olet oppinut rakastamaan itseäsi enemmän. Mielestäni sinusta huokuu myös itsesi hyväksyminen ja olet takuulla päässyt jo pitkälle tämän asian kanssa. Kenelläpä meistä ei olisi vielä kehityttävää 🤗

Oma pärjäämisen tarpeeni kumpuaa jo lapsuudesta. Olen toki luonteeltanikin sellainen "minä itte"-tyyppi, olen aina ollut hyvin itsenäinen ja omaehtoinen, jopa itsepäinen ainakin isäni sanojen mukaan, mutta jouduin myös ottamaan vastuuta sekä itsestäni että sisaruksistani todella nuorena. Opin mielestäni tuosta eroon pitkässä parisuhteessa ollessani, mutta nyt taas olen ollut niin pitkään yksin, että pärjäämisen pakko on tavallaan aktivoitunut uudelleen. Se tulee varmaan aina olemaan osa minua, mutta toivon, että opin laskemaan suojakuortani riittävästi, jotta toisella ihmisellä on tilaa olla parisuhteessa kanssani. Jos nyt sellainen sattuisi siis löytymään 😊

• Aletheias kirjoitti:

Ei ulosantisi ole lainkaan heikkoa 😊

Mielenkiintoinen ajatus tuo, että kun rakastaa itseään, osaa ottaa paremmin vastaan apua ja palveluksia. Ehkä vajavaista omanarvontuntoa tosiaan pyrkii kompensoimaan liiallisella itsellisyydellä. Ihanaa kuulla, että olet oppinut rakastamaan itseäsi enemmän. Mielestäni sinusta huokuu myös itsesi hyväksyminen ja olet takuulla päässyt jo pitkälle tämän asian kanssa. Kenelläpä meistä ei olisi vielä kehityttävää 🤗

Oma pärjäämisen tarpeeni kumpuaa jo lapsuudesta. Olen toki luonteeltanikin sellainen "minä itte"-tyyppi, olen aina ollut hyvin itsenäinen ja omaehtoinen, jopa itsepäinen ainakin isäni sanojen mukaan, mutta jouduin myös ottamaan vastuuta sekä itsestäni että sisaruksistani todella nuorena. Opin mielestäni tuosta eroon pitkässä parisuhteessa ollessani, mutta nyt taas olen ollut niin pitkään yksin, että pärjäämisen pakko on tavallaan aktivoitunut uudelleen. Se tulee varmaan aina olemaan osa minua, mutta toivon, että opin laskemaan suojakuortani riittävästi, jotta toisella ihmisellä on tilaa olla parisuhteessa kanssani. Jos nyt sellainen sattuisi siis löytymään 😊

"Mielenkiintoinen ajatus tuo, että kun rakastaa itseään, osaa ottaa paremmin vastaan apua ja palveluksia. "

Nähdäkseni kyseessä minun kohdallani on se, että en arvosta itseäni niin paljon ottaakseni apua vastaan. Ja kun olen itsekin pienestä pitäen huolehtinut itsestäni, on se pärjääminen noussut arvoksi. Olen arvostanut itseäni enemmän pärjäävänä ja "kaikkivoipana" ja avun vastaanottaminen on ollut jotenkin noloa. Johtunee varmaankin siitä että minut on "heitetty" susille niin monta kertaa ja jätetty nousemaan suosta omin avuin.

Mutta totesin etten osannut rakastaa itseäni, vaikka olin pärjäävä. Kompensoin pärjäävyydelläni itseni arvostamista. Siis sellaista arvostamista, ettei minua saa kohdella eri tavalla kuin muita. Tai huonosti.

Minua edelleen syrjitään.. esimerkiksi töissä joudun tekemään enemmän töitä kuin muut.. pärjäävyyteni takia.
        Koska mä pystyn.. koska mä pärjään aina. Vaikka potkittaisiin kuinka päähän ja kaadettaisiin p.skaa niskaan. Aina olen pärjännyt.

Mutta sellaisen kohtelun hyväksyminen ei ole itsensä arvostamista. Ja se on lähtöisin oman arvon tunteesta. Mikä taas on suoraan verrannollinen itsensä rakastamiseen.

Kun rakastan itseäni, osaan arvostaa itseäni ja minun ei tarvitse pärjätä ollakseni itselleni arvokas..

Oletko huomannut kuinka laiskoja ihmiset ovat? Varsinkin sellaiset jotka ovat ihan täynnä itseään? Jotka arvottavat itsensä korkealle.

Minulla on matala oman arvon tunne. Itsetuntoni on kova ja arvostan itseäni. En ole hiiru. Olen voimakas persoona, enkä pelkää olla minä. Mutta arvotan itseni matalalle. Enkä halua muuttaa sitä juurikaan, sillä inhoan lähes tulkoon eniten ylimielisiä ja itserakkaita ihmisiä.
        Terve itsensä rakastaminen ja arvostaminen on ihan ok. Sitä opettelen, mutta en halua arvottaa itseäni kovinkaan korkealle. En halua ajatellakaan että ansaitsisin jotakin mitä minulla ei ole. Tämä on hyvinkin tyypillinen piirre ylimielisille ihmisille.. että he ansaitsevat tietynlaisen kumppanin tai palkankorotuksen tai statuksen vain koska arvottavat itse itsensä niin korkealle.

Itsensä arvottaminen korkealle, sillä kompensoidaan itsetuntemuksen heikkoutta ja ilmaistaan kykenemättömyyttä nähdä niitä omia heikkouksiaan. Ja äärettömän vahvaa itsekkyyttä.

Minä olen äärimmäisen itsekeskeinen, mutta en itsekäs.

Ehkä osasin avata tuota näkemystäni tuosta itserakkaus suhteessa avun vastaanottaminen asiassa. Toivon niin. Mutta luulen , että tämä pätee vain minuun.

Kun opin arvostamaan itseäni terveellä tavalla, löydän ehkä arvoni. Itserakkauden myötä.

"Mielenkiintoinen ajatus tuo, että kun rakastaa itseään, osaa ottaa paremmin vastaan apua ja palveluksia. "

Nähdäkseni kyseessä minun kohdallani on se, että en arvosta itseäni niin paljon ottaakseni apua vastaan. Ja kun olen itsekin pienestä pitäen huolehtinut itsestäni, on se pärjääminen noussut arvoksi. Olen arvostanut itseäni enemmän pärjäävänä ja "kaikkivoipana" ja avun vastaanottaminen on ollut jotenkin noloa. Johtunee varmaankin siitä että minut on "heitetty" susille niin monta kertaa ja jätetty nousemaan suosta omin avuin.

Mutta totesin etten osannut rakastaa itseäni, vaikka olin pärjäävä. Kompensoin pärjäävyydelläni itseni arvostamista. Siis sellaista arvostamista, ettei minua saa kohdella eri tavalla kuin muita. Tai huonosti.

Minua edelleen syrjitään.. esimerkiksi töissä joudun tekemään enemmän töitä kuin muut.. pärjäävyyteni takia.
        Koska mä pystyn.. koska mä pärjään aina. Vaikka potkittaisiin kuinka päähän ja kaadettaisiin p.skaa niskaan. Aina olen pärjännyt.

Mutta sellaisen kohtelun hyväksyminen ei ole itsensä arvostamista. Ja se on lähtöisin oman arvon tunteesta. Mikä taas on suoraan verrannollinen itsensä rakastamiseen.

Kun rakastan itseäni, osaan arvostaa itseäni ja minun ei tarvitse pärjätä ollakseni itselleni arvokas..

Oletko huomannut kuinka laiskoja ihmiset ovat? Varsinkin sellaiset jotka ovat ihan täynnä itseään? Jotka arvottavat itsensä korkealle.

Minulla on matala oman arvon tunne. Itsetuntoni on kova ja arvostan itseäni. En ole hiiru. Olen voimakas persoona, enkä pelkää olla minä. Mutta arvotan itseni matalalle. Enkä halua muuttaa sitä juurikaan, sillä inhoan lähes tulkoon eniten ylimielisiä ja itserakkaita ihmisiä.
        Terve itsensä rakastaminen ja arvostaminen on ihan ok. Sitä opettelen, mutta en halua arvottaa itseäni kovinkaan korkealle. En halua ajatellakaan että ansaitsisin jotakin mitä minulla ei ole. Tämä on hyvinkin tyypillinen piirre ylimielisille ihmisille.. että he ansaitsevat tietynlaisen kumppanin tai palkankorotuksen tai statuksen vain koska arvottavat itse itsensä niin korkealle.

Itsensä arvottaminen korkealle, sillä kompensoidaan itsetuntemuksen heikkoutta ja ilmaistaan kykenemättömyyttä nähdä niitä omia heikkouksiaan. Ja äärettömän vahvaa itsekkyyttä.

Minä olen äärimmäisen itsekeskeinen, mutta en itsekäs.

Ehkä osasin avata tuota näkemystäni tuosta itserakkaus suhteessa avun vastaanottaminen asiassa. Toivon niin. Mutta luulen , että tämä pätee vain minuun.

Kun opin arvostamaan itseäni terveellä tavalla, löydän ehkä arvoni. Itserakkauden myötä.

Miten hienosti oivallettu ja kuvailtu, mistä pärjäämisen tarpeesi kumpuaa. Mahtavaa, että olet alkanut ymmärtää, miten arvokas olet omana itsenäsi ja olet alkanut rakastamaan itseäsi. Se olisi valtavan tärkeää meille jokaiselle, mutta monelle itsensä arvostaminen saati rakastaminen tuntuu olevan haasteellista.

Ikävä kuulla, että sinua syrjitään työyhteisössä. Se ei ole reilua sinua kohtaan. Ei siinäkään tapauksessa, vaikka osaat ja pärjäät, mutta kenenkään ei tulisi kokea itseään syrjityksi. Muistaakseni pääset onneksi kohta uusiin työkuvioihin, joissa sinua toivottavasti arvostetaan omana itsenäsi.

Minäkään en voi sietää ylimielisiä ihmisiä, jotka nostavat itsensä muiden yläpuolelle. Valitettavasti tällaiset ihmiset usein osaavat luovia tiensä sellaiseen asemaan, jossa pääsevät pönkittämään omaa arvoaan muiden kustannuksella. Olen usein ihmetellyt, miten tällaisten ihmisten läpi ei nähdä. Heillä on ilmeisesti taito näyttäytyä pätevänä ja pidettävänä oikeissa yhteyksissä, mutta todellisuus on jotain muuta. Pohjalla lienee tosiaan omat heikkoudet, joita kompensoidaan arvottamalla itseään muiden yläpuolelle. Ja kyllä, olen huomannut joidenkin ihmisten laiskuuden. Työelämässä tällaisiin ylimielisen laiskoihin ihmisiin on joutunut joitain kertoja törmäämään..

Minullakin on vielä opettelemista itseni rakastamisessa ja arvostamisessa. Olen hyvän matkaa jo päässyt eteenpäin ja se näkyy esim siinä, että osaan nykyään olla lempeämpi itseäni kohtaan. Olen aina vaatinut itseltäni paljon enkä ole sallinut itseni epäonnistua. Epäonnistumiset ovat kuitenkin osa ihmisen elämää, niiltä ei kukaan säästy, joten niitä on pakko oppia sietämään. Niistä täytyy vain ottaa opiksi ja jatkaa eteenpäin. Epäonnistuminen ei tee minusta vähemmän arvokasta ihmisenä. Silti kamppailen tämän kanssa joskus edelleenkin, vaadin itseltäni paljon esim työasioissa.

• Ahaa! Vai tämä oli Se kysymys. 😄

Minun nimimerkkinihän on siis jo jostakin vuodesta 2008-2009 eli kun kirjauduin ensimmäistä kertaa Miehen Logiikka -palstalle. Olin eroamassa lasteni isästä ja elin melko voimakkaan tunnekuohun aikaa. - Toisaalta koin valtavaa syyllisyyttä siitä, voinko olla niin itsekäs ja ottaa avioeron ja siten "pettää" lapseni hajottamalla perheen ja toisaalta tiesin, että se on minulle ja meille ainoa turvallinen ja terveellinen tapa jatkaa elämää. - Siksi ehkä halusin ottaa "voimakkaan" nimen.

Xena tulee siis ihan siitä 90-luvun tv-sarjasta, missä soturiprinsessa taistelee hyvien puolella ja pahaa vastaan. Sarja taisi tulla uusintanakin juuri silloin 2009. 🤔

Ja 183 taas kertoo siitä, mitä kautta näen itseni eniten. Se on siis pituuteni. - Tarkkaan ottaen 182,6 mutta se ei olisi ollut yhtä vaikuttava nimimerkkinä. 😁

En enää muista pohdinko nikkiäni tuolloin erityisen pitkään. Enemmänkin se on ollut hetken mielijohde, kun halusin alkaa kirjoittaa tunnistettavasti.

Joskus xenan palstalta lähdön jälkeen kirjoitin muistaakseni hetken myös nimimerkillä rayon, mutta melko vähän aikaa, kunnes poistuin kokonaan yli kymmeneksi vuodeksi. 🙂

• Arvelinkin että jotakin tuollaista voisi olla nikkisi takana.

Minulle nikistäni on tullut osa persoonaa, alter ego. Kuin lempinimi, mikä pirpana on ollut jo ennen palstalle tuloani.

Arvelinkin että jotakin tuollaista voisi olla nikkisi takana.

Minulle nikistäni on tullut osa persoonaa, alter ego. Kuin lempinimi, mikä pirpana on ollut jo ennen palstalle tuloani.

Kyllä minunkin nikissäni on totuuden siemen todellisuudesta, mutta luurin tässä päässä olen vain äijänä miesten joukossa. - En siis mikään prinsessa kuitenkaan. 😉

• Xena-183 kirjoitti:

Kyllä minunkin nikissäni on totuuden siemen todellisuudesta, mutta luurin tässä päässä olen vain äijänä miesten joukossa. - En siis mikään prinsessa kuitenkaan. 😉

Rakastin Xenaa ihan hirveästi pentuna. Minua kiusattiin kun tykkäsin siitä niin kovin. Xena oli niin maskuliininen ja silti naisellinen. Aivan voittamaton ja älykäs. Ei yhtään huono roolimalli.

Rakastin Xenaa ihan hirveästi pentuna. Minua kiusattiin kun tykkäsin siitä niin kovin. Xena oli niin maskuliininen ja silti naisellinen. Aivan voittamaton ja älykäs. Ei yhtään huono roolimalli.

Niin.. Ihan keittiöpsykologina kun purkaa vielä tuota ajatusmaailmaani, niin ehkä nimimerkissäni puran ahdistusta juuri siitä, voiko isokin nainen olla naisellinen. Siis miehen silmissä.

Mutta enemmän kuitenkin painotan xenan asettumista heikomman puolelle. - Koska voin.-

Ja kyllä, Lucy Lawless oli upea siinä roolissaan! 💪🤩

• Xena-183 kirjoitti:

Niin.. Ihan keittiöpsykologina kun purkaa vielä tuota ajatusmaailmaani, niin ehkä nimimerkissäni puran ahdistusta juuri siitä, voiko isokin nainen olla naisellinen. Siis miehen silmissä.

Mutta enemmän kuitenkin painotan xenan asettumista heikomman puolelle. - Koska voin.-

No minä itse olen lyhyt ja nuorena hyvin hoikka ja siro, mutta ei minua ole miehet pitäneet naisellisena. Ennemminkin olen saanut kuulla kuinka olen ainoita naisia jolla on järkeä ja kuinka mulla on pallit jalkojen välissä. Siis henkistä kanttia. Eli minua on pidetty kautta aikain yhtenä jätkistä.

Ei se naisellisuus ole pituudesta tai leveydestä kiinni. Se on luontainen ominaisuus jota toisilla on ja toisilla ei.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Totta kai voi olla, kyllä sinä sen tiedät vaikka epäiletkin välillä :)

Tiesithän että on myös miehiä jotka ihastelevat isoja, lihaksikkaita tai voimakkaita naisia. On myös joku erikoisryhmä joka tykkää syöttää naisensa isoksi, ainakin leveyssuuntaan :))) Meitä miehiä löytyy moneen junaan, ja niin taitaa löytyä naisiakin.

-keinovaginamies-

No minä itse olen lyhyt ja nuorena hyvin hoikka ja siro, mutta ei minua ole miehet pitäneet naisellisena. Ennemminkin olen saanut kuulla kuinka olen ainoita naisia jolla on järkeä ja kuinka mulla on pallit jalkojen välissä. Siis henkistä kanttia. Eli minua on pidetty kautta aikain yhtenä jätkistä.

Ei se naisellisuus ole pituudesta tai leveydestä kiinni. Se on luontainen ominaisuus jota toisilla on ja toisilla ei.

Niinhän se on, että usein sitä vain haluaisi saada juuri jotakin muuta kuin mitä on annettu, mutta näillä mennään. 👍

Ihanaa Pikku-pirpana, että sinä olet juuri sinä; sekä hyväsydäminen ihminen että hyvä jätkä.
        ❤️🤗

• Anonyymi kirjoitti:

Totta kai voi olla, kyllä sinä sen tiedät vaikka epäiletkin välillä :)

Tiesithän että on myös miehiä jotka ihastelevat isoja, lihaksikkaita tai voimakkaita naisia. On myös joku erikoisryhmä joka tykkää syöttää naisensa isoksi, ainakin leveyssuuntaan :))) Meitä miehiä löytyy moneen junaan, ja niin taitaa löytyä naisiakin.

-keinovaginamies-

Äh! Varmaan nautit siitä, kun tiedät, että poraan täällä kivojen sanojesi takia..

Juu, kyllä meitä on moneen junaan ja joku jää vielä asemallekin. 🙂 - Jatketaan 😉👍

• Xena-183 kirjoitti:

Niinhän se on, että usein sitä vain haluaisi saada juuri jotakin muuta kuin mitä on annettu, mutta näillä mennään. 👍

Ihanaa Pikku-pirpana, että sinä olet juuri sinä; sekä hyväsydäminen ihminen että hyvä jätkä.
        ❤️🤗

Voih kylläpä saitkin iloisen mielen minulle ystävällisillä sanoillasi.

Pikkuisen vituttaa just nyt kun yläkerrassani on remontti käynnissä. Tapanina!

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Äh! Varmaan nautit siitä, kun tiedät, että poraan täällä kivojen sanojesi takia..

Juu, kyllä meitä on moneen junaan ja joku jää vielä asemallekin. 🙂 - Jatketaan 😉👍

Ällös nyt poraa. Jouluna kuuluu olla kiltti ;))

Tätähän ei pitäisi sanoa, mutta olen nähnyt joskus Xenasta unia, voimakkaasta soturinaisesta :)

-keinovaginamies-

Voih kylläpä saitkin iloisen mielen minulle ystävällisillä sanoillasi.

Pikkuisen vituttaa just nyt kun yläkerrassani on remontti käynnissä. Tapanina!

Sielläkin siis porataan.. 🙊
        - Toisaalta ymmärrän, jos joku tekee remonttia vapaa-aikanaan, mutta kyllä ne äänet tosiaan rasittavat, jos jotain piikkausta tai porausta tai kaiken sortin kilkatusta ja kolinaa kuuluu pitkin päivää, kun on kotona saati sitten, kun yrittää nukkua. - Ne äänet kun kulkevat tosi voimakkaina taloyhtiön putkia ja kanavia myöten. 😒

• Xena-183 kirjoitti:

Sielläkin siis porataan.. 🙊
        - Toisaalta ymmärrän, jos joku tekee remonttia vapaa-aikanaan, mutta kyllä ne äänet tosiaan rasittavat, jos jotain piikkausta tai porausta tai kaiken sortin kilkatusta ja kolinaa kuuluu pitkin päivää, kun on kotona saati sitten, kun yrittää nukkua. - Ne äänet kun kulkevat tosi voimakkaina taloyhtiön putkia ja kanavia myöten. 😒

Juu.. muutama ulkomaalaiataustainen mies tuolla on ollut töissä yläkerrassa jo joulukuun alusta. Jatkavat tammikuun pyoleenväliin.

No laitoin joululauluja kajariin riittävän kovalle, ettei tarvitse kuunnella yläkerran mekkalontia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ällös nyt poraa. Jouluna kuuluu olla kiltti ;))

Tätähän ei pitäisi sanoa, mutta olen nähnyt joskus Xenasta unia, voimakkaasta soturinaisesta :)

-keinovaginamies-

En. Se meni jo. 😉 Mutta kiitos kvm 👍

No, et varmaan ole ainoa mies, joka on nähnyt unta Lucy Lawlessista. 😁 Ja saattoi Xena olla joidenkin naistenkin mieleen. 🤔 - Minä en oikeastaan edes muista enää, että olivatko he Gabriellen kanssa vain ystäviä.

Juu.. muutama ulkomaalaiataustainen mies tuolla on ollut töissä yläkerrassa jo joulukuun alusta. Jatkavat tammikuun pyoleenväliin.

No laitoin joululauluja kajariin riittävän kovalle, ettei tarvitse kuunnella yläkerran mekkalontia.

Hyvä jos sillä tavalla saat vähän rentouduttua! 😁 Tsemppiä 👍

🎄✨️🎁🎶🎅

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

No, et varmaan ole ainoa mies, joka on nähnyt unta Lucy Lawlessista. 😁 Ja saattoi Xena olla joidenkin naistenkin mieleen. 🤔 - Minä en oikeastaan edes muista enää, että olivatko he Gabriellen kanssa vain ystäviä.

Mulla ei ole käsitystä tuosta sarjasta tai näyttelijästä sen kummemmin, muuta kuin jotain pätkiä/mainoskuvia nähnyt.

Yleensäkin uneni ovat sellaisia, että ne eivät henkilöidy ja harvoin edes muistan niitä. Mutta sen muistan että joku riski soturinainen se Xena oli, eikä uni tainnut olla kovin vanhakaan ;)

No, parempi etten nyt tämän enempää pervosta mielestäni avaudu :)))

-keinovaginamies-

• Xena-183 kirjoitti:

Aluksi olivat, mutta kun käsikirjoitajat havaitsivat mitä mieltä katsojat olivat, niin sitten eivät enää olleet pelkästään ystäviä. Tosin vain vihjailevasti (sen mukaan mitä muistan itse nähneen).

Toi viimeinen kommentti on hyvin sanottu.

• Anonyymi

Nimi valikoitui helposti *koska Ramones*. Olen kyllä rekkautunutkin, mutta en jaksa kirjautua, inhoan salasanaviidakkoa.

- Sheena

• Nyt meni multa, musiikkia ja populaarikulttuuria tuntemattomalta ohi. Haluatko selventää?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Nyt meni multa, musiikkia ja populaarikulttuuria tuntemattomalta ohi. Haluatko selventää?

Ramonesilla on biisi "Sheena is a Punkrocker" - miellyttävä ralli 😎

- Sheena

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Nyt meni multa, musiikkia ja populaarikulttuuria tuntemattomalta ohi. Haluatko selventää?

Niin ja vielä; Ramones on legendaarinen amerikkalainen uudenaallon musiikin orkesteri. Sen kaikki jäsenet ovat kuolleet.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Ramonesilla on biisi "Sheena is a Punkrocker" - miellyttävä ralli 😎

- Sheena

Okei.. pitääpä kuunnella tuo tuubista joku päivä. Miksi juuri tuo biisi kolahti sinuun?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Okei.. pitääpä kuunnella tuo tuubista joku päivä. Miksi juuri tuo biisi kolahti sinuun?

Sen letkeys ja jopa melodia kolahtaa aina vaan uudestaan. Miten voikin? Vähän samanlainen tapaus kuin Hanoi Rocksin Tragedy ja Pelle Miljoonan Moottoritie on kuuma. Klassikoita jo syntyessään.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Sen letkeys ja jopa melodia kolahtaa aina vaan uudestaan. Miten voikin? Vähän samanlainen tapaus kuin Hanoi Rocksin Tragedy ja Pelle Miljoonan Moottoritie on kuuma. Klassikoita jo syntyessään.

- Sheena

Kuuntelin tuon biisin ja onhan siinä letkeyttä, sen myönnän.
        Se kertoo Sheenasta joka on punkkari.. verbaalisesti aika lattea biisi, mutta hyvä svengi siinä on.

Ei ihan mun juttuni, mutta ei kuitenkaan huono ollenkaan. Mieluummin mä Ramonesia kuuntelen kuin tuota yläkerran remonttia.

• Ai se tulee sieltä.
        (syvä kunnioitukseni)

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja vielä; Ramones on legendaarinen amerikkalainen uudenaallon musiikin orkesteri. Sen kaikki jäsenet ovat kuolleet.

- Sheena

((perustajajäsenet))

• Yhdelle palstalle tullessani käytin punaista sydäntä viestin lopuksi. Erinäisten asioiden jälkeen ja niistä johtuvasta pahasta olosta johtuen rekkauduin Mu5tasydämeksi. 😊

• Sydämesi ei voi olla kovin musta, sillä vaikutat niin kovin mukavalta. Nikkisi ja sinun ulosantisi välillä on kanjonin kokoinen ristiriita. Mielestäni.

Sydämesi ei voi olla kovin musta, sillä vaikutat niin kovin mukavalta. Nikkisi ja sinun ulosantisi välillä on kanjonin kokoinen ristiriita. Mielestäni.

Niin. Ehkä särkynyt sydän olisi ollut kuvaavampi nikki.

Kiitos taas kauniista sanoistasi. Tänään onkin ollut huono päivä, joten et uskokaan kuinka tarpeeseen nuo tulivat.

Olet empaatikko. Niitä sellaisia tarvitaan. ❤️

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos taas kauniista sanoistasi. Tänään onkin ollut huono päivä, joten et uskokaan kuinka tarpeeseen nuo tulivat.

En ole. En todellakaan ole empaatikko. Ennemminkin sosiaalisesti kömpelö tönkkö.

Mutta elän tunteella ja sanon mitä ajattelen ja tunnen.
        Sinusta välittyy tunnetta ja se on kuule sinusta lähtöisin. Ihan sinä itse.

En ole. En todellakaan ole empaatikko. Ennemminkin sosiaalisesti kömpelö tönkkö.

Mutta elän tunteella ja sanon mitä ajattelen ja tunnen.
        Sinusta välittyy tunnetta ja se on kuule sinusta lähtöisin. Ihan sinä itse.

Niin.

Enhän toki tunne sinua, mutta useamman kommentin olet jo laittanut mukavaan sävyyn ja sen perusteella vain sanoin.

Mukavaa iltaa sinulle. 😊

• Mu5tasydän kirjoitti:

Niin.

Enhän toki tunne sinua, mutta useamman kommentin olet jo laittanut mukavaan sävyyn ja sen perusteella vain sanoin.

Mukavaa iltaa sinulle. 😊

Hei kuule, en minäkään tunne sinua, olet ollut vasta vähän aikaa palstan ilona. Sinusta välittyy mukava ihminen ja siksi olen itsekin mukava. Kettuilijalle veetuilisin täyslaidallisen.

Mielestäni on kiva kun sinä ja prinsessa olette tulleet sinkkuihinkin.

Hyvää illan jatkoa sinullekin.

Ps. Mukavat ja hyvät ihmiset ansaitsevat tulla kohdellusti hyvin. Ja sinä ansaitset hyvää kohtelua. Sen tiedän.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Empaatikkojen elämä on nykyisessä yhteiskunnassa hyvin raskasta.

Hei kuule, en minäkään tunne sinua, olet ollut vasta vähän aikaa palstan ilona. Sinusta välittyy mukava ihminen ja siksi olen itsekin mukava. Kettuilijalle veetuilisin täyslaidallisen.

Mielestäni on kiva kun sinä ja prinsessa olette tulleet sinkkuihinkin.

Hyvää illan jatkoa sinullekin.

Ps. Mukavat ja hyvät ihmiset ansaitsevat tulla kohdellusti hyvin. Ja sinä ansaitset hyvää kohtelua. Sen tiedän.

No silloinhan sinä toimisit oikeudenmukaisesti, jos kettuilijalle kettuilet.

No saa nyt nähdä tuleeko jäätyä tännekään. Eihän palstailussa sinänsä ole mitään vikaa ja joskus se on ihan mukavaakin, kunhan ei lähde lapasesta ja mene ihan läskiksi koko homma.

Täällä oleminen alkaa aika äkkiä vaikuttamaan ajatuksiin, jos on liikaa aikaa olla.
        Huomenta vaan sinulle ja muillekin. :)

• buddy-love kirjoitti:

Empaatikkojen elämä on nykyisessä yhteiskunnassa hyvin raskasta.

Näin se kyllä on tullut huomattua.

• Mu5tasydän kirjoitti:

No silloinhan sinä toimisit oikeudenmukaisesti, jos kettuilijalle kettuilet.

No saa nyt nähdä tuleeko jäätyä tännekään. Eihän palstailussa sinänsä ole mitään vikaa ja joskus se on ihan mukavaakin, kunhan ei lähde lapasesta ja mene ihan läskiksi koko homma.

Täällä oleminen alkaa aika äkkiä vaikuttamaan ajatuksiin, jos on liikaa aikaa olla.
        Huomenta vaan sinulle ja muillekin. :)

Huomenta ..

Minä annan täällä olevien juttujen vaikuttaa itseeni vain positiivisesti. Negaa en huoli. Valitsen itse mihin otan ja annan.

Olen törmännyt niin vaikuttaviin ihmiskohtaloihin ja elämäntarinoihin näiden vuosien aikana, että olen kasvanut ihmisenä suunnattomasti palstan myötä.

Olen toki joutunut negatiivisen huomion kohteeksikin ja sehän luonnollisesti ei ole kivaa, mutta kuuluu elämään.

Jos palstailu ei anna mitään posea, se kannattaa lopettaa. Kukaan ei halua pelkkää paskaa niskaan.
        Sanoin vaan, että on kiva kun olet täällä. Se nyt oli vain mielipiteeni.

• Olen ollut tällä palstalla miljoonalla eri nimimerkillä. Yksikään ei tuntunut omaltani. Viimein rekkauduin nimimerkillä "Partakaveri", joka on aika yksiselitteinen nimi. Palstalla olleiden riitojen jälkeen poistin nimimerkin. Myöhemmin tulin takaisin "Partakawerina". Mode kuitenkin poisti sen pysyvästi, kun kutsuin jotain palstalaista nimeltä kun, joku oli sen vuotanut.

Sitten pyysin palstalaisia keksimään minulle uuden nimimerkin. Ja muistaakseni Jan ehdotti "Palstakamua". Tällä nimimerkillä olen viihtynyt jo tovin, mutta ei tämäkään varmaan loppupeleissä pysyvä ole.

• Mutta palstakamu on niin sopiva sinulle, etkä ole yhtään niin agressiivinen kuin partakaverina. Olit silloin eri mies.

Olet oikein hyvä palstakamuna. Mielestäni se pukee sinua.

Mutta palstakamu on niin sopiva sinulle, etkä ole yhtään niin agressiivinen kuin partakaverina. Olit silloin eri mies.

Olet oikein hyvä palstakamuna. Mielestäni se pukee sinua.

Kiitos :). Lääkehoito kohdillaan ja elämä hymyilee, niin se heijastuu palstallekin.

• Palstakamu kirjoitti:

Kiitos :). Lääkehoito kohdillaan ja elämä hymyilee, niin se heijastuu palstallekin.

Hyvä juttu. Ja se todella heijastuu. Olet mukavaa seuraa ja asiallinen.. jopa häröillessäsi.
        Häröilysi on leikkimielistä kiusoittelua ja sehän toki sallitaan.

Iloinen olen kun olet palstalainen. Olet pohjimmiltasi todella hyvä ihminen. Se, ettet ollut kondiksessa .. sekin kyllä näkyi.

Joo.. tuo palstakamu tosiaan sopii sinulle.

• Anonyymi

No joskus käytin tiällä suomi24 keskustelusivustolla nimimerkkiä "näkymätön mies" tai "mysteerinen mies".

Kyllä mä olen mysteerinen ja näkymätön.

Huumoria löytyy itsestäni, mut myös vakava puoli. Vähän kaikki luonteenpiirteet löytyy. siksi aika pitkälti sen tietyn sekavuuden ja moniulotteisen luonteeni takia oonkin usein ihtiäni kuvannut termillä "mysteerinen mies". Vaikeastihahmotettava.

Se näkyy arjessakin ihan kun ei mulla ole mitään tyyliä. Esim pukeudun ihan miten haluan. Kuuntelen kaikkea musaa. Luonteenpiirteessäni on ne kaikki puolet. Vähän kaikissa asioissa oon kaikkiruokainen(ruoka, vaatteet, musiikki jne, ai niin politiikassa olen myös melko kaikkiruokainen ja eikös politiikassa ole esim hyvä se kun suomes on ollu monipuolista se vaihtuvuus hallituksissa mikä on merkki demokratian toimivuudesta ja loogisuudesta eli kun yksi hallitus ottaa velkaa tietyn määrän niin seuraava taittaa saman verran mitä ottivat velkaa).

• Oletko kauan ollut palstoilla?

Minä itse olen sen verran newcomer etten ole noihin sinun nimimerkkeihin kai törmännyt aikaisemmin.

Aloin palstailemaan 2012 ikävä ja suhteet palstoilla, mutta oli aika tylyä menoa. Pidin muutaman vuoden tauon ja täällä sinkuissa ollut vuodesta 2020. En juurikaan eksy tämän palstan ulkopuolelle kuin satunnaisesti.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Oletko kauan ollut palstoilla?

Minä itse olen sen verran newcomer etten ole noihin sinun nimimerkkeihin kai törmännyt aikaisemmin.

Aloin palstailemaan 2012 ikävä ja suhteet palstoilla, mutta oli aika tylyä menoa. Pidin muutaman vuoden tauon ja täällä sinkuissa ollut vuodesta 2020. En juurikaan eksy tämän palstan ulkopuolelle kuin satunnaisesti.

mie ekan kerran tulin tänne palstoille 2000-luvun lopulla ja joskus 2010-2016 vuosien aikana mulla oli myös paljon vaikeuksia somessa , ei ainoastaan tällä palstalla vaan muuallakin kun porukka kiusasi mua niin mä usein hermostuin siitä ja sanoin hankalasti takaisin ,mut sain siihen ammattiapua ja porukat /monet ihmiset on aina kiusanneet mua 41 ikävuoteni aikana(ihan kerhosta alkaen) kun esim sosiaalisessa mediassa ihmiset ottaa herkästi silmätikuksi vähänkin poikkeavat yksilöt eli mä oon näitä neurologisesti poikkeavia ihmisiä ja kai minulla aspergerin syndrooma ja oon varmaan myös erityisherkkä kun tuntuu että loukkaannun tai epäilen niin herkästi että joku tahtoo pahaa vaikka sanoisin päivää tai no ei ihan noin mut melkein. 10 vuotta kävin kouluja ja jokapäiväkiusattu olin. Se oli kamalaa aikaa. Enkä tuntenut oloani mukavaksi ikinä kouluissa. Mul oli elämässäni sosiaalisempi vaihe kun olin 14-17 vuotias eli kävin usein kylässä parin jäbän ja niije siskon luona. Oli mulla yksi seurusteluvaihe kun olin 17v mut jätin hänet koska koin että olen niin poissaoleva ja henkisesti sairas ja poikkeava. Mun piti valehdella hänelle kerran kun hän pyysi mua joulukadun avajaisiin niin mä sanoin että kurkku kipiänä etten voi tulla mut sitten piti kertoa oikea syy eli mä jänistin eli aloin pelätä koska pelkäsin että mulla alkaa pääkoppa jökittää&jumittaa kun siel on ihmisiä paljon ja pelkäsin myös että jos näen sillä luokkatuttuja nbiin ne alkaa heti kiusata ja kunb eräs heebo joka kävi samaa luokkaa ysillä (yläaste) mun kaa niin se sano usein että jos sä tuut jonnekin paikkaan niin me vedetään sua heti turpiin&syrjitään.

Mun elämänarvot on mm tällaisia;
        Homot ja lesbot on samanarvoisia kuin heterot
        Naiset on samanarvoisia kuin miehet
        ongelmakohtiin pitää puuttua, koska kun pittää hakea oikeudenmukaisuutta
        uskon henkimaailmaan 99.9 % varmuudella mut päätäni en silti laita ihan pantiksi =)
        jyrkkä ei väkivallalle mut pakko on mun hyväksyä armeija koska venäjä on niin vaarallinen
        tasapaino aktiivisuuden ja levon kanssa
        rauha sielulle
        virikettä aivoille(esim musa tai kävelylenkit ja huumori)
        älä ota itseäsi vakavasti -ohjenuora
        ota huomioon toiset ihmiset
        älä kiusaa ketään
        vähemmistöt pitää ottaa huomioon
        älä kadehdi rikkaita
        älä kadehdi ketään
        maapalloa pitää pyrkiä ohjaamaan siten että se myös kestää tulevaisuudessa(mutta tosin siten että ei voi tehdä ihan kaikkea pelastaakseen maapallo eli tarkoitan nyt lähinnä sitä että oon nähänyt joskus muutamia aika utopistisia argumentteja jotka ei ole loogisia)

Arvostan ihmisessä yleensäkin sisimmäistä minää enkä ulkonäköä. En pane painoarvoa ulkonäölle. Eikä haittaa onko lihava vaiko laiha vaiko normipainoinen .

Aika leppoisa oon mut menee hermot välillä kuten jos joku ajaa kontissa kiinni kun ajan autolla liikenteessä. Ja joskus menee hermot jos joku on liian pilkuntarkka.

Uskotko horoskooppeihin? Mä oon hurahtanut niihin. En ole varma onko ne totta. Mut henkimaailmasta oon erittäin varma että se on tosi kuin vesi. Jumalasta en osaa sanoa mitään. Ei ehkä ole olemassa. Jeesus on kai ollut joskus täällä maapallolla. Alkuräjähdysteoriaan uskon.

Niin nuo horoskoopit kiehtoo. Mä oon syntymähärkä, nousu neitsyt ja kuu kauris. Kartallani on kuitenkin eniten jousimies ja vaaka -merkkiä. Huomaan kyllä että minussa on tulta ja ilmaakin ja myös vettä ja maata. Tulta oon saanut myös äidiltäni, hänen geeneistä sitä perinyt. Äidin syntymämerkki kun on jousimies. Spontaani jousimies. Mut aika paljon minussa on tuota hidasta energiaa joka johtuu syntymähärkä-merkistäni ja isäni syntymä rapumerkistä. Loppupelissä minussa on vähän kaikkea eri luonteenpiirteitä. Vaaka -merkki minussa tuo sovittelevaa puolta eli oon huomannut sen sovittelevan puoleni minussa kun haluan olla aina hyvissä väleissä kun veljelläni ollut usein riitoja äitini kanssa niin minä haluan olla sovussa äitini kanssa. Nousu neitsyt voi myös selittää sen. Siis jos astrologia on edes totta mutta noin astrologia-kuvauksissa todetaan eri merkeistä. Kiinnostaako sua astrologia ollenkaan?

Jos et tiedä mitä meinaa tuli, maa, vesi ja ilma niin googlettamalla löytyy. Tulimerkkeihin kuuluu esim jousimies.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Oletko kauan ollut palstoilla?

mut jos lähtisin hakeen naisystävää itselleni niin en valitsisi ketään horoskoopin perusteella.

• Anonyymi kirjoitti:

mie ekan kerran tulin tänne palstoille 2000-luvun lopulla ja joskus 2010-2016 vuosien aikana mulla oli myös paljon vaikeuksia somessa , ei ainoastaan tällä palstalla vaan muuallakin kun porukka kiusasi mua niin mä usein hermostuin siitä ja sanoin hankalasti takaisin ,mut sain siihen ammattiapua ja porukat /monet ihmiset on aina kiusanneet mua 41 ikävuoteni aikana(ihan kerhosta alkaen) kun esim sosiaalisessa mediassa ihmiset ottaa herkästi silmätikuksi vähänkin poikkeavat yksilöt eli mä oon näitä neurologisesti poikkeavia ihmisiä ja kai minulla aspergerin syndrooma ja oon varmaan myös erityisherkkä kun tuntuu että loukkaannun tai epäilen niin herkästi että joku tahtoo pahaa vaikka sanoisin päivää tai no ei ihan noin mut melkein. 10 vuotta kävin kouluja ja jokapäiväkiusattu olin. Se oli kamalaa aikaa. Enkä tuntenut oloani mukavaksi ikinä kouluissa. Mul oli elämässäni sosiaalisempi vaihe kun olin 14-17 vuotias eli kävin usein kylässä parin jäbän ja niije siskon luona. Oli mulla yksi seurusteluvaihe kun olin 17v mut jätin hänet koska koin että olen niin poissaoleva ja henkisesti sairas ja poikkeava. Mun piti valehdella hänelle kerran kun hän pyysi mua joulukadun avajaisiin niin mä sanoin että kurkku kipiänä etten voi tulla mut sitten piti kertoa oikea syy eli mä jänistin eli aloin pelätä koska pelkäsin että mulla alkaa pääkoppa jökittää&jumittaa kun siel on ihmisiä paljon ja pelkäsin myös että jos näen sillä luokkatuttuja nbiin ne alkaa heti kiusata ja kunb eräs heebo joka kävi samaa luokkaa ysillä (yläaste) mun kaa niin se sano usein että jos sä tuut jonnekin paikkaan niin me vedetään sua heti turpiin&syrjitään.

Mun elämänarvot on mm tällaisia;
        Homot ja lesbot on samanarvoisia kuin heterot
        Naiset on samanarvoisia kuin miehet
        ongelmakohtiin pitää puuttua, koska kun pittää hakea oikeudenmukaisuutta
        uskon henkimaailmaan 99.9 % varmuudella mut päätäni en silti laita ihan pantiksi =)
        jyrkkä ei väkivallalle mut pakko on mun hyväksyä armeija koska venäjä on niin vaarallinen
        tasapaino aktiivisuuden ja levon kanssa
        rauha sielulle
        virikettä aivoille(esim musa tai kävelylenkit ja huumori)
        älä ota itseäsi vakavasti -ohjenuora
        ota huomioon toiset ihmiset
        älä kiusaa ketään
        vähemmistöt pitää ottaa huomioon
        älä kadehdi rikkaita
        älä kadehdi ketään
        maapalloa pitää pyrkiä ohjaamaan siten että se myös kestää tulevaisuudessa(mutta tosin siten että ei voi tehdä ihan kaikkea pelastaakseen maapallo eli tarkoitan nyt lähinnä sitä että oon nähänyt joskus muutamia aika utopistisia argumentteja jotka ei ole loogisia)

Arvostan ihmisessä yleensäkin sisimmäistä minää enkä ulkonäköä. En pane painoarvoa ulkonäölle. Eikä haittaa onko lihava vaiko laiha vaiko normipainoinen .

Aika leppoisa oon mut menee hermot välillä kuten jos joku ajaa kontissa kiinni kun ajan autolla liikenteessä. Ja joskus menee hermot jos joku on liian pilkuntarkka.

Uskotko horoskooppeihin? Mä oon hurahtanut niihin. En ole varma onko ne totta. Mut henkimaailmasta oon erittäin varma että se on tosi kuin vesi. Jumalasta en osaa sanoa mitään. Ei ehkä ole olemassa. Jeesus on kai ollut joskus täällä maapallolla. Alkuräjähdysteoriaan uskon.

Niin nuo horoskoopit kiehtoo. Mä oon syntymähärkä, nousu neitsyt ja kuu kauris. Kartallani on kuitenkin eniten jousimies ja vaaka -merkkiä. Huomaan kyllä että minussa on tulta ja ilmaakin ja myös vettä ja maata. Tulta oon saanut myös äidiltäni, hänen geeneistä sitä perinyt. Äidin syntymämerkki kun on jousimies. Spontaani jousimies. Mut aika paljon minussa on tuota hidasta energiaa joka johtuu syntymähärkä-merkistäni ja isäni syntymä rapumerkistä. Loppupelissä minussa on vähän kaikkea eri luonteenpiirteitä. Vaaka -merkki minussa tuo sovittelevaa puolta eli oon huomannut sen sovittelevan puoleni minussa kun haluan olla aina hyvissä väleissä kun veljelläni ollut usein riitoja äitini kanssa niin minä haluan olla sovussa äitini kanssa. Nousu neitsyt voi myös selittää sen. Siis jos astrologia on edes totta mutta noin astrologia-kuvauksissa todetaan eri merkeistä. Kiinnostaako sua astrologia ollenkaan?

Jos et tiedä mitä meinaa tuli, maa, vesi ja ilma niin googlettamalla löytyy. Tulimerkkeihin kuuluu esim jousimies.

Kiitos kivasta ja monipuolisesta vastauksestasi. Poikani kuuluu myös autismin kirjoon ja olen sen myötä oppinut hieman sitä ymmärtämään.

Ei ole helppoa olla erilainen tässä yhteiskunnassa. Tulee väjäämättä kiusatuksi.

Tuo astrologia on kiinnostanut minuakin aikanaan. Vähän ehkä vieläkin. Horoskooppeihin en varsinaisesti usko, mutta astrologiaan kyllä.

Astrologisen kartan mukaan minussa on vesi ja tuli ja maa.

• Anonyymi kirjoitti:

mut jos lähtisin hakeen naisystävää itselleni niin en valitsisi ketään horoskoopin perusteella.

Onhan noita idänmaita joissa horoskoopit vaikuttivat aikanaan sovittujen liittojen muodastamiseen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos kivasta ja monipuolisesta vastauksestasi. Poikani kuuluu myös autismin kirjoon ja olen sen myötä oppinut hieman sitä ymmärtämään.

Ei ole helppoa olla erilainen tässä yhteiskunnassa. Tulee väjäämättä kiusatuksi.

Tuo astrologia on kiinnostanut minuakin aikanaan. Vähän ehkä vieläkin. Horoskooppeihin en varsinaisesti usko, mutta astrologiaan kyllä.

Niin oli mul rakastuminen erääseen naiseen vuonna 2007. Hän sanoi että kiinnostaa mut ei hänen mielestä sovittu yhteen.

Joku ennustajaeukko sanoi mulle kerran näin "mulle sopisi oinas-nainen koska oinas-nainen osaa jakaa lämpöä, empatiaa ja rakkautta".

Kiitos vastauksistasi.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ai niin joo horoskoopit ja astrologia oih miten se menikään nyt? Kaks eri asiaa? Joo niin kai ajatus jumittaa =) katsos mul usein tulee ajatuskatkoja, aivopieruja ja sekoiluja. Se kai tyypillistä autismin kirjon ihmisillä ja etenkin ADHD -ihmisillä. Hih! LOL! LOOL haha. Mä hekotan usein itsekseni kun nauran omilla jutuillani . Onko poikasi samanlainen hihittelijä ja lapsenmielinen? Mä oon! Nuorena osuin erään heikin kanssa samaan seuraan kun oltiin 12 vuotiaita niin meillä oli tosi ufot jutut niin ei kukaan ymmärtäny meitä.

Onnea sinulle ja pojallesi, toivottaa Juha!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin oli mul rakastuminen erääseen naiseen vuonna 2007. Hän sanoi että kiinnostaa mut ei hänen mielestä sovittu yhteen.

Joku ennustajaeukko sanoi mulle kerran näin "mulle sopisi oinas-nainen koska oinas-nainen osaa jakaa lämpöä, empatiaa ja rakkautta".

Kiitos vastauksistasi.

siis tarkoitin sanaa sulle. kun kirjoitin vahingossa väärin kun käytin sanaa "mulle" kun tarkoitin "sulle" . Lapsus hah ei haittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksistasi.

Minun kuumerkkini on oinas ja aurinkoni on skorppionissa ja nouseva oli muistaakseni vaaka. Mutta siitä on vuosia kun harrastin astrologiaa. Ihan kiva mielenkiinnon kohdehan tuo astrologia on. Hyvä harrastus.

Minun kuumerkkini on oinas ja aurinkoni on skorppionissa ja nouseva oli muistaakseni vaaka. Mutta siitä on vuosia kun harrastin astrologiaa. Ihan kiva mielenkiinnon kohdehan tuo astrologia on. Hyvä harrastus.

Ooh muistin väärin. Nouseva merkkini on leijona.

Tässä Astron kuvaus

"Sinun nouseva merkkisi on Leijona
        Leijonanousuisena olet eläinradan rakastetuin ja ehdottomasti turvallisin ihminen, jonka lähellä kaikkien muiden on hyvä olla. Sinulla on kyky nähdä toisen ihmisen parhaat puolet ja osaat myös kannustaa käyttämään niitä. Itsevarmana ja ulospäin suuntautuneena tyyppinä pystyt unohtamaan itsesi ja antamaan aina positiivista palautetta toisen osoittamasta yritteliäisyydestä. Kaikki tämä on mitä todellisinta sinua, eikä se vaadi muuta kuin nousumerkillesi tyypillisten ominaisuuksien tiedostettua käyttöön ottoa. Nousumerkkitulkinta kertoo millaisista ominaisuuksista on kysymys."

• Anonyymi kirjoitti:

Ai niin joo horoskoopit ja astrologia oih miten se menikään nyt? Kaks eri asiaa? Joo niin kai ajatus jumittaa =) katsos mul usein tulee ajatuskatkoja, aivopieruja ja sekoiluja. Se kai tyypillistä autismin kirjon ihmisillä ja etenkin ADHD -ihmisillä. Hih! LOL! LOOL haha. Mä hekotan usein itsekseni kun nauran omilla jutuillani . Onko poikasi samanlainen hihittelijä ja lapsenmielinen? Mä oon! Nuorena osuin erään heikin kanssa samaan seuraan kun oltiin 12 vuotiaita niin meillä oli tosi ufot jutut niin ei kukaan ymmärtäny meitä.

Onnea sinulle ja pojallesi, toivottaa Juha!

Hyvää jatkoa Juha! Toivottavasti jumitus loppuu pian.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

en arvota horoskooppeja paremmuusjärjestykseen mut jostain syystä mä muistan aika paljon skorpioni-merkkisistä ihmisistä paljon ihania tyyppejä, mut ei se minusta nyt voi horoskooppi merkitä sitä onko hyvis vaiko pahis kun joskus saatoin ehkä miettiä noi horoskooppijutut vähän sillai että toiset on parempia merkkejä kuin toiset, mut eräs nainen sanoi minulle että ei kannata niin miettiä noita juttuja niin kyllä mä otin neuvon häneltä vastaan eli pyrkiä ymmärtämään eri merkkejä&ihmisiä eikä missään nimessä tuomita tai panna paremmuusjärjestykseen. Ei niin. Esim vaakamerkistä jotakin olin joskus sanonu että ei näytä mun mielestä tunteita mut kun luin tarkemmin astrologiaa niin vaaka-merkkisillä se yksi-ilmeisyys johtuukin siitä että he ei ulospäin näytä tunteita niin paljoa mut heidän sisällä onkin paljon tunteita. Sekin oli hyvä tietää.

• Anonyymi kirjoitti:

en arvota horoskooppeja paremmuusjärjestykseen mut jostain syystä mä muistan aika paljon skorpioni-merkkisistä ihmisistä paljon ihania tyyppejä, mut ei se minusta nyt voi horoskooppi merkitä sitä onko hyvis vaiko pahis kun joskus saatoin ehkä miettiä noi horoskooppijutut vähän sillai että toiset on parempia merkkejä kuin toiset, mut eräs nainen sanoi minulle että ei kannata niin miettiä noita juttuja niin kyllä mä otin neuvon häneltä vastaan eli pyrkiä ymmärtämään eri merkkejä&ihmisiä eikä missään nimessä tuomita tai panna paremmuusjärjestykseen. Ei niin. Esim vaakamerkistä jotakin olin joskus sanonu että ei näytä mun mielestä tunteita mut kun luin tarkemmin astrologiaa niin vaaka-merkkisillä se yksi-ilmeisyys johtuukin siitä että he ei ulospäin näytä tunteita niin paljoa mut heidän sisällä onkin paljon tunteita. Sekin oli hyvä tietää.

Ihminen on aina enemmän kuin vain joku yksittäinen merkki tai asia. Ihminen on kokonaisuus. Yhtälö.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hyvää jatkoa Juha! Toivottavasti jumitus loppuu pian.

Ei se jumitus varmaankaan lopu koska on synnynnäinen vika. Kiitos samoin hyvää jatkoa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihminen on aina enemmän kuin vain joku yksittäinen merkki tai asia. Ihminen on kokonaisuus. Yhtälö.

mut on kyl ihmisiä joista en pidä ollenkaan. Vladimir Putin on pahin esimerkki kuinka on mennyt joku pahasti pieleen hänessä.

• Anonyymi kirjoitti:

mut on kyl ihmisiä joista en pidä ollenkaan. Vladimir Putin on pahin esimerkki kuinka on mennyt joku pahasti pieleen hänessä.

On. Monta ihmistä on sellaista joissa on mennyt moni asia pieleen.. Putin yksi. Ja hänellä on valtaa.

• Anonyymi

Sun varmaan tulee markkasmaisesta olemuksesta.

• Juuri niin. Olen hyvin pirpanamainen - pieni ja pirtsakka.

• Gattino, kissanpentu, on teksteissä leikkisä, mutta kuvassa aikuismainen.
      Haluan olla molempia yhtäaikaa.

Vuonna 2004, City.fi-palstalla , olin Tattivanukas. Nimen piti olla tappivanukas (Teletappien herkku), mutta muistin väärin.

Olihan Tattivanukas kiva nimimerkki, mutta se ei sopinut korkealentoisiin kestuleluihin.
      Minä en ainakaan antaisi painoarvoa jonkun Tattivanukkaan mielipiteille.

• Reps..
        Nyt tuli totaalinen hekotuskohtaus.

Reps..
        Nyt tuli totaalinen hekotuskohtaus.

Mulle tuli huhhuh-olo, kun näin kirjoitusvirheeni.
        ("kestuleluihin", pitäisi olla keskusteluihin)

No kunhan konsonantit ovat kutakuinkin kohdallaan, teksti on luettavissa. 😊

• Gattino kirjoitti:

Mulle tuli huhhuh-olo, kun näin kirjoitusvirheeni.
        ("kestuleluihin", pitäisi olla keskusteluihin)

No kunhan konsonantit ovat kutakuinkin kohdallaan, teksti on luettavissa. 😊

Itelle tulee koko ajan kirjoitusvirheitä. Mutta rakas Gattino.. sä olet Tattivanukas.

Voi hyvää päivää. Hauska. Mutta olen sinua aina pitänytkin hauskana veijarina.

• En muista olenko kertonut, mutta minähän olin jossain vaiheessa Tapsa

• Voi Tapsa-kulta..

Voi Tapsa-kulta..

Seuraava nimimerkkini on Tapsa-kulta

• pujotteIija kirjoitti:

Seuraava nimimerkkini on Tapsa-kulta

Juu privaattikäuttöön.. 😉

Juu privaattikäuttöön.. 😉

Olen kultasi, Tapsalla tai ilman :D

• pujotteIija kirjoitti:

Olen kultasi, Tapsalla tai ilman :D

Noh.. oletko varma..?

Aivan satavarmasti varma?

Noh.. oletko varma..?

Aivan satavarmasti varma?

Varma kun Parma, siis omasta mielestäni

• pujotteIija kirjoitti:

Varma kun Parma, siis omasta mielestäni

Saat olla satavarma. Olet kultani.

• Anonyymi

No minun kuittaushan tulee siitä kun olin kirjautuneena nikillä harmaaritari, ja se taas tuli siitä kun minua nikkiä tehdessä vähän tympäisi eräiden palstalaisten, no dissen ja kumppaneiden, jotka ei koskaan nähneet mitään vikaa naisissa valkoritarointi, ja itse taas kun en koskaan ole väittänytkään olevani pelkästään hyvä (valkoinen) enkä pelkästään paha (musta) vaan jotain siltä väliltä niin kuin asiat yleensäkin niin sitten harmaaritari oli luonnolinen valinta.

Sitten taas kun joidenkin palstamarinoiden tms. en muista minkä vuoksi aloin jättämään kirjautumisen pois, ja muut oli alkaneet kutsua harmikseksi, olitko peräti sinä joka aloitit sen tavan, niin se sitten lyhempi oli kirjoittaa "harmiseikirj." kuin "harmaaritarieikirj." ja se nyt sitten on jäänyt "päälle".

-harmiseikirj-

• Juu.. Disukalla on ehkä vähän taipumusta valkopestä joitakin asioita.

En usko, että se olin minä joka muutti nikkiäsi..
        Alkuunhan minä kutsuin sinua harmissedäksi tai harmisedäksi. Riippuen mistä olimme silloin "kiistelleet".

Nykyäänhän sä olet kaikkien tuntema harmiksena.

• Anonyymi

Putinistieikirj. olisi osuvampi.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika alatyyliinen heitto.. noin sanoakseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulle taas sopisi Vajukkieikirj. :)

-harmiseikirj-

• Minä se varmaan oon sua alkanut Harmikseks sanomaan... lyhennän ja keksin vähän kaikista tuollaisen oman lempinimen... Ellu, Linukka, Wuppis..pujis, pirppis....

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Aika alatyyliinen heitto.. noin sanoakseni.

Mutta täysin oikeaan osuva.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta täysin oikeaan osuva.

No riippuu katsantokannasta. Mielestäni vainoaminen mielipiteen takia.. hmm. No alatyylistä. Jopa ehkä laitontakin.

En itse jaa harmiksen näkemyksiä monestakaan asiasta, mutta kykenen kunnioittamaan hänen itseoikeuttaan mielipiteeseensä.

Se, ettei jokin ole mieleeni, ei anna minulle oikeutta tuomita.

• Dissidentistä...

Se on kai toisinajattelija, mutta se oli joskus se...

Nyt se on lähinnä, että tietää vaan, että se oon mä.

• Piti kuukeloida tuo dissident ja ensimmäisenä tuli nikotiinipussit.. heh.

Juu olethan sinä jonkinlainen pioneeri kylläkin. Olet ajatteleva ja tunteva ihminen. Se näkyy. Etkä pelkää olla väärässä. Se on vahvuus.

Miksi alunperin sit halusit olla juuri toisinajatrelija, jos saa udella?

Piti kuukeloida tuo dissident ja ensimmäisenä tuli nikotiinipussit.. heh.

Juu olethan sinä jonkinlainen pioneeri kylläkin. Olet ajatteleva ja tunteva ihminen. Se näkyy. Etkä pelkää olla väärässä. Se on vahvuus.

Miksi alunperin sit halusit olla juuri toisinajatrelija, jos saa udella?

Siis en mä tiedä?

Minusta miesten maailma on vaan sellainen jurpo yhtrisö, mistä pitää sinkoilla pois. Niistä tiukoista raameista ja lopettaa uhriutuminen siitä, sekä yliöyhötys..

Jotenkin niin...😁

• Disseisback kirjoitti:

Siis en mä tiedä?

Minusta miesten maailma on vaan sellainen jurpo yhtrisö, mistä pitää sinkoilla pois. Niistä tiukoista raameista ja lopettaa uhriutuminen siitä, sekä yliöyhötys..

Jotenkin niin...😁

Juu. Ymmärrän. Sustakin se muotti on liian ahdas mikä miehille annetaan, vai?

Minut on leimattu sovinistiksi jo monta kertaa joten menköön taas..
        Miehen malli on ollut ihan liian ahdas ja pitkälle näen että se on naisten syytä. Jo äidinmaidossa on syötetty malli joka tekee miehen. Yhteiskunta tukee tätä. Kristillisyys tukee tätä. Nuoret tytöt tukee tätä, samoin kuin aikuiset naiset.

Nykytasa-arvo on sitä, että naiset saavat "samat edut" kuin miehet, mutta vastuut ja velvollisuudet jäävät miehille. Mielestäni me naiset syrjimme miehiä mitä pahimmalla tavalla. Ja siksi miehet ovat toksisia öyhöttäjiä.

Miehelle ei anneta tilaa olla yksilö tai ihminen. Hänen pitää ennenkaikkea olla mies.

Meni ny vähän paasaamiseksi, mut silti...

Juu. Ymmärrän. Sustakin se muotti on liian ahdas mikä miehille annetaan, vai?

Minut on leimattu sovinistiksi jo monta kertaa joten menköön taas..
        Miehen malli on ollut ihan liian ahdas ja pitkälle näen että se on naisten syytä. Jo äidinmaidossa on syötetty malli joka tekee miehen. Yhteiskunta tukee tätä. Kristillisyys tukee tätä. Nuoret tytöt tukee tätä, samoin kuin aikuiset naiset.

Nykytasa-arvo on sitä, että naiset saavat "samat edut" kuin miehet, mutta vastuut ja velvollisuudet jäävät miehille. Mielestäni me naiset syrjimme miehiä mitä pahimmalla tavalla. Ja siksi miehet ovat toksisia öyhöttäjiä.

Miehelle ei anneta tilaa olla yksilö tai ihminen. Hänen pitää ennenkaikkea olla mies.

Meni ny vähän paasaamiseksi, mut silti...

No osittain varmaan totta, mutta toisaalta taas ei. Miehet tekee ylläpitää itse sitä muottia, jakaa sitä pojilleen, pojanpojilleen, tytöilleen jne.

Se niin sanottu miestenmaailma on ehkä se kaikkein pahin. Se on tavallaan sellainen yhteisö, mikä osaa olla varmaan tsemppaavampi kuin naisten vastaava. Naisten maailmassa päällepäin saatetaan tsempata jne, mutta oikeesti jokainen nainen tajuaa, että aika yksin sitä on. Miesten maailmassa silti on aikamoista selkääntaputtelijaa. Ja se osaa hämätäkin...

Mutta kaikki tapahtuu hitaasti....joskus ehkä mies saa enemmän olla mitä haluaa...Eikä se edes ole mikään irtiotto mistään perusmiehisyydestä, vaan on sitä.

• Disseisback kirjoitti:

No osittain varmaan totta, mutta toisaalta taas ei. Miehet tekee ylläpitää itse sitä muottia, jakaa sitä pojilleen, pojanpojilleen, tytöilleen jne.

Se niin sanottu miestenmaailma on ehkä se kaikkein pahin. Se on tavallaan sellainen yhteisö, mikä osaa olla varmaan tsemppaavampi kuin naisten vastaava. Naisten maailmassa päällepäin saatetaan tsempata jne, mutta oikeesti jokainen nainen tajuaa, että aika yksin sitä on. Miesten maailmassa silti on aikamoista selkääntaputtelijaa. Ja se osaa hämätäkin...

Mutta kaikki tapahtuu hitaasti....joskus ehkä mies saa enemmän olla mitä haluaa...Eikä se edes ole mikään irtiotto mistään perusmiehisyydestä, vaan on sitä.

Niin. Voipi olla totta. Ja miksipä ei olisi.
        En ole mies, niin en tiedä mitä on olla mies miesten maailmassa.

On vain ikävää nähdä ja kuulla sitä kipuilua.
        Varsinkin läheltä. Minä opetin pojalleni pienestä pitäen, että saa olla kuin on. Ja se ei tehnyt hänen elämästään yhtään helpompaa.

On vaikea tie kulkea muotin ulkopuolella oli sitten nainen tai mies. Mutta ajat muuttuvat, väistämättä. Tai ainakin toivon niin.

Niin. Voipi olla totta. Ja miksipä ei olisi.
        En ole mies, niin en tiedä mitä on olla mies miesten maailmassa.

On vain ikävää nähdä ja kuulla sitä kipuilua.
        Varsinkin läheltä. Minä opetin pojalleni pienestä pitäen, että saa olla kuin on. Ja se ei tehnyt hänen elämästään yhtään helpompaa.

On vaikea tie kulkea muotin ulkopuolella oli sitten nainen tai mies. Mutta ajat muuttuvat, väistämättä. Tai ainakin toivon niin.

No eipä sitä tarvitsekaan ihan muotin ulkopuolella olla? Kyllä minusta siellä muotin sisälläkin on asioita, joista pidän. :o)

Välillä tulee mieleen, että joillekin se on joko tai... Joko olety muotin mukainen tai juuri jotain ihan muuta.

Joo, maailma muuttuu, mutta hitaasti ja sukupolvi sukupolvan perään omaa tahtia. :o)

• Olipa kerran synkkä ja myrskyinen yö...
      Silloin muinoin, kun aloitin kirjottamaan ML-palstalla, käytin aluksi mustanikkiä. Se oli 4:n sanan pituinen nimimerkki. Eräs palstalainen silloin kannusti minua rekisteröitymään ja niin tein, paitsi että nimimerkkini oli liian pitkä. Päätin ottaa mustanikistä ensimmäisen ja viimeisen sanan, 2 välisanaa korvasin pisteillä .. . Tämä toimi yli vuosikymmenen oikein hyvin. Kunnes ....

Viimeisin palstapäivitys aiheutti ongelmia ja risti nimimerkkini uudestaan. Se pudotti nimimerkistäni toisen pisteen. Nyt olen vain yhden pisteen typy. Mielestäni kahden pisteen typynä olin huomattavasti vakuuttavampi.

Olin yhteydessä S24 -käyttäjätukeen ja yritin selvittää asiaa, mutta en pystynyt tekemään asialle mitään. Kaikki esitetyt vaihtoehdot olivat huonoja ja olisivat vaikeuttaneet kirjautumista. Mitään kunnollista ratkaisua ei löytynyt.
      Mekööt sitten näin.

Hyväksyn kohtaloni yhden pisteen typynä. 😁

• Olet kyllä kymmenen pisteen typy. :)

Uskallatko paljastaa koko mustanikkisi? Ei mikään pakko tietenkään.

Olet kyllä kymmenen pisteen typy. :)

Uskallatko paljastaa koko mustanikkisi? Ei mikään pakko tietenkään.

Hehe! Otan kaikki pisteet vastaan mitä vaan jaetaan. 😊
        Totuus on, etten tarkkaan muista sitä mustanikkiä enää. Siitä on pitkä aika, kun viimeksi käytin sitä, tai sen pitkän nikin käyttö oli edes mahdollista.
        Ne välisanat ovat unohtuneet. Ilmeisesti ne eivät olleet mitenkään merkityksellisiä.

Sorry, ei muistu mieleen.

• tosi.typy kirjoitti:

Totuus on, etten tarkkaan muista sitä mustanikkiä enää. Siitä on pitkä aika, kun viimeksi käytin sitä, tai sen pitkän nikin käyttö oli edes mahdollista.
        Ne välisanat ovat unohtuneet. Ilmeisesti ne eivät olleet mitenkään merkityksellisiä.

Veikkaan fiksua ja tyylikästä.

• tosi.typy kirjoitti:

Mielestäni sä olet täyden kympin typy. :)
        Typyjen typy.

Itse en ole kovinkaan typymäinen, niin ihailen kyllä sitä piirrettä sinussa.

Eikä haittaa jos et muista tai halua kertoa. Tämä on, kuten jo ilmaisin.. täysin vapaaehtoinen itsensäpaljasteluketju.

• buddy-love kirjoitti:

Veikkaan fiksua ja tyylikästä.

No niin, sinähän ne muistit. Nuohan ne välisanat olivat, tai ainakin sovitaan niin. :)

Mielestäni sä olet täyden kympin typy. :)
        Typyjen typy.

Itse en ole kovinkaan typymäinen, niin ihailen kyllä sitä piirrettä sinussa.

Eikä haittaa jos et muista tai halua kertoa. Tämä on, kuten jo ilmaisin.. täysin vapaaehtoinen itsensäpaljasteluketju.

Kiitos ystävällisistä sanoistasi. Näissä itsensäpaljasteluketjuissa on se vaara, että tulee sanottua välillä vähän liikaa. 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Kiitos ystävällisistä sanoistasi. Näissä itsensäpaljasteluketjuissa on se vaara, että tulee sanottua välillä vähän liikaa. 😊

Ymmärrän. Itse kun en vällää jos sanon itsestäni liikaa. Ei ketään aidosti kiinnosta mun jutut.. :D

Ymmärrän. Itse kun en vällää jos sanon itsestäni liikaa. Ei ketään aidosti kiinnosta mun jutut.. :D

Tottakai kiinnostaa. Meillä kaikilla on omanlaisemme tarinat. Minua kyllä kiinnostaa lukea muiden elämänkiemuroita ja -kommelluksia. Monella tapaa se on myös opettavaista.

• tosi.typy kirjoitti:

Tottakai kiinnostaa. Meillä kaikilla on omanlaisemme tarinat. Minua kyllä kiinnostaa lukea muiden elämänkiemuroita ja -kommelluksia. Monella tapaa se on myös opettavaista.

No voihan sen noinkin ajatella.

• Anonyymi

Niccini on olleet mitä milloinkin on päähän pälähtänyt keksiä. Jasu on nimi jota käytän elävässä elämässäkin eli kutsumanimeni. Jotenkin se on kaikista nimimerkeistäkin siis luontevin. 😊

Jasu

• Juu, sä olet kaikkien multinikkien äiti. Nikistäsi huolimatta olenkin aina tuntenut sinut Jasuna .. kun tulin palstalle, olit J-76 ja sen jälkeen ainakin kymmenen muuta.

Sinussa on se, että et samaistu nikkiisi niin voimakkaasti ja olet oma itsesi aina, nikistäsi huolimatta. Ainakin näin vanhemmiten.
        Olin lukevani että joskus olit jotakin feikannutkin nuoruuden typeryyksissäsi.. esitit miestä tai annoit väärää vaikutelmaa.. tai jotakin.

Mutta siitä viis. Ainakin minulle.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu, sä olet kaikkien multinikkien äiti. Nikistäsi huolimatta olenkin aina tuntenut sinut Jasuna .. kun tulin palstalle, olit J-76 ja sen jälkeen ainakin kymmenen muuta.

Sinussa on se, että et samaistu nikkiisi niin voimakkaasti ja olet oma itsesi aina, nikistäsi huolimatta. Ainakin näin vanhemmiten.
        Olin lukevani että joskus olit jotakin feikannutkin nuoruuden typeryyksissäsi.. esitit miestä tai annoit väärää vaikutelmaa.. tai jotakin.

Mutta siitä viis. Ainakin minulle.

Joo, en kokenut voivani olla itseni lokerorossani, johon olin pusertunut joskus kritiikin takia vuosiksi. Ja rooli oli eräänlainen suojakilpi ja toinen rooli todellisuuden purkua naamiotuna.

Se oli ehkä lapsellista, mutta välttämätöntä itseni kasvun kannalta.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, en kokenut voivani olla itseni lokerorossani, johon olin pusertunut joskus kritiikin takia vuosiksi. Ja rooli oli eräänlainen suojakilpi ja toinen rooli todellisuuden purkua naamiotuna.

Se oli ehkä lapsellista, mutta välttämätöntä itseni kasvun kannalta.

Jasu

Ymmärrän tuon kasvutarinan. Keinot on monet.

Luulenpa että nyt anonyyminä Jasuna olet vapaimmillasi. Noin palstahahmona.
        Saat hengittää.
        Ehkä toi nikkien vaihtaminen ja katoilu palstalta kertoo jotakin.

Tyyppinähän sä olet aivan mahtava. Sinä omana ihtenäsi. Ja tietänet sen.

Palsta on kuin rinnakkaistodellisuus joka on hyvä olla olemassa. Tarpeellinen, mutta ei välttämätön.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ymmärrän tuon kasvutarinan. Keinot on monet.

Luulenpa että nyt anonyyminä Jasuna olet vapaimmillasi. Noin palstahahmona.
        Saat hengittää.
        Ehkä toi nikkien vaihtaminen ja katoilu palstalta kertoo jotakin.

Tyyppinähän sä olet aivan mahtava. Sinä omana ihtenäsi. Ja tietänet sen.

Palsta on kuin rinnakkaistodellisuus joka on hyvä olla olemassa. Tarpeellinen, mutta ei välttämätön.

Heh, ainakin mulla on tunne, että oon viimein vapaa kuormistani ja uskallan olla itseni. Tunnen hyvää oloa, olen tutustunut uusiin ihmisiinkin ja saanut uusia ystäviäkin IRL. Kohtaan ihmiset itsenäni ja se tuntuu viimein helpolta. 😊

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, ainakin mulla on tunne, että oon viimein vapaa kuormistani ja uskallan olla itseni. Tunnen hyvää oloa, olen tutustunut uusiin ihmisiinkin ja saanut uusia ystäviäkin IRL. Kohtaan ihmiset itsenäni ja se tuntuu viimein helpolta. 😊

Jasu

Palstalla on helppoa kehittää itseään ja pitää välivuosi(a), mutta palsta ei ole elämä. Opit täällä palstalla erilaisuutta ja nyt olet se mikä sinun on tarkoitettukin olevaksi.

Se, mitä vaistoan sinusta on seesteinen rauha ja tyytyväisyys, mitä en ole sinusta aikaisemmin tuntenut.
        Mustalaiseukko minussa joskus vaan tietää asioita. Tai no.. luulee tietävänsä.

Sinun on hyvä olla ja se on hyvä se.

• Anonyymi

Ööh tuota noin. Ihan työnantajan keksimästä sähköposti osoitteesta. Ei se kyllä enään voimassa ole mutta jäipähän elämään.

>simiti<

• Ai.. mä luulin että itse olet nimesi jaksottanut noin. Tiedän toki nimesi ja osaan lukea sen tuosta nikistä.
        Että meiliosoitteesta? Hauska.

• OMG!
        Hitsiläinen.. magee!

Se ollaan jo täällä palstalla nähty, että mies sinun nimimerkkisi takana on huumorintajuinen ja hauska. Mukava miekkonen, jolla joskus kärähtää käämit. Eli ihminen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

OMG!
        Hitsiläinen.. magee!

Se ollaan jo täällä palstalla nähty, että mies sinun nimimerkkisi takana on huumorintajuinen ja hauska. Mukava miekkonen, jolla joskus kärähtää käämit. Eli ihminen.

Tarkennetaan sen verran, Outokumpu Mooney group. Nykyään 2 eri firmaa ja euroopan suurin koboltin jalostaja.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkennetaan sen verran, Outokumpu Mooney group. Nykyään 2 eri firmaa ja euroopan suurin koboltin jalostaja.

>simiti<

Juu. Muistelin tuon firman olleen Outokumpu.
        Silti aika vetävä meiliosoite oli sinulla.

• No jaa, olen vaatimaton taustajoukoissa puurtava tyyppi vähän samaan tapaan kuin muppetien animal jolle iskee välillä hinku tehdä asioita omaan tyyliinsä. Ymmärretyksi tuleminen on toissijaista muiden arvojen rinnalla, mitä ne nyt kulloinkin sattuvatkin olemaan 🙂.

• Mulle muppetit eivät ole kovin tuttuja, muistan toki rumpalina toimineen Animalin.. oli sellainen punainen hörhö joka oli ihan sekopää. Meillä nääs ei ollut lupaa katsoa televisiota lapsena. Jäi siis paljon kulttuurista ymmärtämättä.

Miksi juuri muppetit? Jos saa kysyä?

Mulle muppetit eivät ole kovin tuttuja, muistan toki rumpalina toimineen Animalin.. oli sellainen punainen hörhö joka oli ihan sekopää. Meillä nääs ei ollut lupaa katsoa televisiota lapsena. Jäi siis paljon kulttuurista ymmärtämättä.

Miksi juuri muppetit? Jos saa kysyä?

On valinnassa vähän vertauskuvallistakin puolta mukana, ohjailtava räsynukke jne.

• Pikku-pirpana
        E-Lukka kirjoitti:

On valinnassa vähän vertauskuvallistakin puolta mukana, ohjailtava räsynukke jne.

Sinäkö? Räsynukke? Marionetti?

No en niin hyvin sinua vielä tunne, mutta olen saanut hieman erilaisen kuvan.
        Sinä olet kuitenkin hieman kuin saippuapala, joka luiskahtaa kädestä.

Sinäkö? Räsynukke? Marionetti?

No en niin hyvin sinua vielä tunne, mutta olen saanut hieman erilaisen kuvan.
        Sinä olet kuitenkin hieman kuin saippuapala, joka luiskahtaa kädestä.

"Ohjailtava räsynukke" on itsesarkasmia lähinnä, itselleen naureskelua.
        Okei, saippuapala 🙂, tietyissä piireissä saippuapalojen poiminta saattaa olla riskialtista tai ainakin selustan on syytä olla suojattuna...harrastan muuten aasinsiltoja 🙂.
        Olen jossain kerran aiemminkin sanonut että palstailu on minulle musiikin kuuntelun sivutuote, toissijaista. Lisäksi en lähde keskusteluihin mukaan pelkän keskustelemisen ilon vuoksi, aiheen tai keskustelijan persoonan täytyy herättää mielenkiintoa tai sitten minulla on juuri sillä hetkellä pelkästään tarve päästää ponit laukkaamaan. Ovat vain sen verran kurittomia otuksia että karkailevat toisinaan omia aikojaan 😁 omille teilleen.

• E-Lukka kirjoitti:

"Ohjailtava räsynukke" on itsesarkasmia lähinnä, itselleen naureskelua.
        Okei, saippuapala 🙂, tietyissä piireissä saippuapalojen poiminta saattaa olla riskialtista tai ainakin selustan on syytä olla suojattuna...harrastan muuten aasinsiltoja 🙂.
        Olen jossain kerran aiemminkin sanonut että palstailu on minulle musiikin kuuntelun sivutuote, toissijaista. Lisäksi en lähde keskusteluihin mukaan pelkän keskustelemisen ilon vuoksi, aiheen tai keskustelijan persoonan täytyy herättää mielenkiintoa tai sitten minulla on juuri sillä hetkellä pelkästään tarve päästää ponit laukkaamaan. Ovat vain sen verran kurittomia otuksia että karkailevat toisinaan omia aikojaan 😁 omille teilleen.

Sinun aasinsiltasi ovat mukavia .. täällä oletkin ainoa joka niitä harrastaa.

Ja mitä olen seurannut, ponisi saisivat mielestäni laukata useamminkin. Kasvaa vaikka hurjiksi villihevosiksi.. :)

Minulle palstailu on tärkeää. Koen, etten missään muualla voisi kohdata näin erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä. Aivan laidasta laitaan.

Elämäni on suljettua ja arkista, enkä tapaisi ihmisiä missään näin monipuolisesti. Se on palstan rikkaus. Täällä on mahtavia tyyppejä, joihin olen jäänyt koukkuun.

En se minäkään ole palstalla kuin on/ off - tyylillä, mutta en voisi kuvitella elämää ilman palstaa. En enään.

Sinun aasinsiltasi ovat mukavia .. täällä oletkin ainoa joka niitä harrastaa.

Ja mitä olen seurannut, ponisi saisivat mielestäni laukata useamminkin. Kasvaa vaikka hurjiksi villihevosiksi.. :)

Minulle palstailu on tärkeää. Koen, etten missään muualla voisi kohdata näin erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä. Aivan laidasta laitaan.

Elämäni on suljettua ja arkista, enkä tapaisi ihmisiä missään näin monipuolisesti. Se on palstan rikkaus. Täällä on mahtavia tyyppejä, joihin olen jäänyt koukkuun.

En se minäkään ole palstalla kuin on/ off - tyylillä, mutta en voisi kuvitella elämää ilman palstaa. En enään.

No sun palstailu onkin optimaalisesti järjestetty, suhde-elämä ja ystävät samassa piirissä.
        Nää mun ponit juu 🙄, siinä se ongelma piileekin kun ne luulevat olevansa villihevosia...poniparat 🙂

• E-Lukka kirjoitti:

No sun palstailu onkin optimaalisesti järjestetty, suhde-elämä ja ystävät samassa piirissä.
        Nää mun ponit juu 🙄, siinä se ongelma piileekin kun ne luulevat olevansa villihevosia...poniparat 🙂

No.. onhan mulla kai palstaystäviä.. kai. Mutta rakastanjanhan löysin tältä palstalta ja suhde tuntuu kestävällä pohjalla olevan.

Sä vähättelet itseäsi ihan suotta. Ponejakin on villejä ja vapaita. Sellaisia hurjia otuksia, jotka melkein mustangeista menisi.. or not.

Kyllä ponit on poneja, mitäpä sitä kaunistelemaan. Mutta jos villit mustangit ovat hurjia, on ponit sööttejä. Jopa lutuisia.

No.. onhan mulla kai palstaystäviä.. kai. Mutta rakastanjanhan löysin tältä palstalta ja suhde tuntuu kestävällä pohjalla olevan.

Sä vähättelet itseäsi ihan suotta. Ponejakin on villejä ja vapaita. Sellaisia hurjia otuksia, jotka melkein mustangeista menisi.. or not.

Kyllä ponit on poneja, mitäpä sitä kaunistelemaan. Mutta jos villit mustangit ovat hurjia, on ponit sööttejä. Jopa lutuisia.

En väheksy itseäni, itsetuntoni on kunnossa. Kyse on enemmänkin tavastani suhtautua asioihin vähäsen pilke silmäkulmassa. Maailma on aika helskutin tylsä paikka ellei katsele sitä vähän eri kulmista toisinaan.
        Empaattisuus on hieno piirre 🌹

• E-Lukka kirjoitti:

En väheksy itseäni, itsetuntoni on kunnossa. Kyse on enemmänkin tavastani suhtautua asioihin vähäsen pilke silmäkulmassa. Maailma on aika helskutin tylsä paikka ellei katsele sitä vähän eri kulmista toisinaan.
        Empaattisuus on hieno piirre 🌹

No yksi helmasyntini on lievä tosikkomaisuus. Nautin kyllä pilkkeestä ja sen tuomasta fiiliksestä.

Olen vain hieman hidas hiffaamaan huumoria.. varsinkin täällä palstalla.

• Omani valikoitui tilanteessa, jossa ML:n trollit aiheuttivat sen verran häiriötä, että päätin ryhtyä niille kohteeksi.

https://www.youtube.com/watch?v=WX_qNnc2_FM

(jossain vaiheessa se toimi niin hyvin, että sain oikein kunnolla raivostuneen tappouhkauksen ja harmikseni en ole pistänyt sitä talteen)
      ((trolleja turhauttaa jos trollaus ei toimi millään tavalla))

Mutta nykyäänhän palstoilla on paljon raukallisempaa, joten kohteeksi hakeutuminen ei juuri ole ollut tarpeen.

((eräällä toisella palsatalla olin jossain välissä mustanikillä Kaapo ja ärsytin trolleja olemalla todella yksinkertainen, enkä vain millään tavalla voinut ymmärtää että minua yritettiin kiusata ja olisin vain halunnut keskustella mopoista ja kioskilla käymisestä, ja tuosta aiheutui suunnatonta trolliraivoa))

• Voih.. minä olen niin ihaillut sinua ja nyt sinä menet paljastamaan että teet kiusaa ja huudatat trolleja..

En aidosti tiedä miten suhtautuisin tähän tietoon.
        Täältähän enin osa trolleista on paimennettu ja ne on vaan kasvanut niin isoiksi, etteivät pidä trollailua enää minään.

Voih.. minä olen niin ihaillut sinua ja nyt sinä menet paljastamaan että teet kiusaa ja huudatat trolleja..

En aidosti tiedä miten suhtautuisin tähän tietoon.
        Täältähän enin osa trolleista on paimennettu ja ne on vaan kasvanut niin isoiksi, etteivät pidä trollailua enää minään.

Noh, nykyään ei tarvitse kiusata trolleja, sillä niistä on tosiaan tullut yllättävän kilttejä.
        Ja se on hiukan harmillista, sillä kiukustunut trolli oli ihan parasta viihdettä.

Minullahan oli silloin yhdessä vaiheessa ihan oikea stalkkerikin (jonka oikean nimen tiedän ja hän on ollut useamman kerran oikeudessa nettitörttöilyidensä takia).

• buddy-love kirjoitti:

Noh, nykyään ei tarvitse kiusata trolleja, sillä niistä on tosiaan tullut yllättävän kilttejä.
        Ja se on hiukan harmillista, sillä kiukustunut trolli oli ihan parasta viihdettä.

Minullahan oli silloin yhdessä vaiheessa ihan oikea stalkkerikin (jonka oikean nimen tiedän ja hän on ollut useamman kerran oikeudessa nettitörttöilyidensä takia).

Oho.. sä olet sitten kuuluisa. Heh.

Oho.. sä olet sitten kuuluisa. Heh.

Onneksi niin vähän kuuluisa, ettei stalkkeri tiedä kuka olen.

• buddy-love kirjoitti:

Onneksi niin vähän kuuluisa, ettei stalkkeri tiedä kuka olen.

Juu. Olisikin kovin epämukavaa jos tietäisi.
        Vaanijat voivat olla harmillisen hankalia.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu. Olisikin kovin epämukavaa jos tietäisi.
        Vaanijat voivat olla harmillisen hankalia.

Hankala ei ehkä ole se oikea sana tästä palstapedoseposta. Kyseessähän on lapsiin rikoksia kohdistava henkilö vai mitä puppeli

• Anonyymi kirjoitti:

Hankala ei ehkä ole se oikea sana tästä palstapedoseposta. Kyseessähän on lapsiin rikoksia kohdistava henkilö vai mitä puppeli

Stalkkerini on eri henkilö kuin tuo, mutta lapseen kohdistuvan rikoksen takia hän riesakseni tuli. On naispuoleinen rikollisten kaveri ja ryhtyi puolustamaan netissä heitä, kun kerroin mitä mieltä noista rikollisista olen.

• buddy-love kirjoitti:

Stalkkerini on eri henkilö kuin tuo, mutta lapseen kohdistuvan rikoksen takia hän riesakseni tuli. On naispuoleinen rikollisten kaveri ja ryhtyi puolustamaan netissä heitä, kun kerroin mitä mieltä noista rikollisista olen.

Niin syyksi riittää vähempikin. Täällä palstoilla.

• buddy-love kirjoitti:

Trolleista on tullut kovin nirsoja viime aikoina, ruokintayrityksistä huolimatta tilanne ei ole korjaantunut 😂

• Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

Trolleista on tullut kovin nirsoja viime aikoina, ruokintayrityksistä huolimatta tilanne ei ole korjaantunut 😂

Röllit ei tykkää mauttomasta, munattomasta hötöstä.

• E-Lukka kirjoitti:

Minäkin usein esitän sopivaa uhria, mutta eivät vain lankea.
        Tylsiä ovat.

• Anonyymi kirjoitti:

Röllit ei tykkää mauttomasta, munattomasta hötöstä.

Pitää muistaa tarjoilla verta ja sisälmyksiä 🤔

• Anonyymi

”Sukunimeni” viittaa erään elokuvan roolihahmoon. ”Etunimeni” ei voinut olla sama kuin mainitulla roolihahmolla, jotta viittaus ei olisi ollut liian ilmeinen. Niinpä ”etunimekseni” valitsin samalla alkukirjaimella alkavan ”nimen”, joka on paitsi nimi niin myös monimerkityksinen lausahdus.

• Ja tuo nimi..?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ja tuo nimi..?

Tietää ken tietää.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietää ken tietää.

No.. en ole ken ja en tiedä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No.. en ole ken ja en tiedä.

No se ei yllätä.

Sanoit kuitenkin aloituksessa, että jokainen paljastaa sen verran kuin haluaa, joten jätetään tämä tähän.

• Anonyymi kirjoitti:

No se ei yllätä.

Sanoit kuitenkin aloituksessa, että jokainen paljastaa sen verran kuin haluaa, joten jätetään tämä tähän.

Jätetään.. tai voimmehan keskustella vaikka sosiaalipolitiikasta.. :D

• Anonyymi

Liittyy jotenkuten ja enempivähempi etäisesti ja läheisesti ohimennen ja tullen joihinkin joskus tehtyihin töihin. Tästä täsmävastauksesta pääsen siihen edelliseen nikkikuvaasi, oliko sitten aito vai ei mutta kuitenkin. En ole unohtanut sitä lämpimänhehkuista kuvaa pikku tarkkailijasta. Mukava kuva. Hyvää yötä:) - cu-

• En nyt ymmärtänyt viestiäsi juurikaan.. ei se mitään. Tehtyihin töihin.. ? Kupariin?
        Okei. Saat olla salaperäinen. Jokainen paljastakoon sen verran kuin tuntuu hyvälle.

Ja se kuva on aito. Olen julkaissut vain aitoja kuvia. Minulla on ikävä ja harmillinen tapa pysyä totuudessa. :)

• Jotain tällaista on aika ajoin kyselty ennenkin. Olen mielestäni onnistunut nikin suhteen lähes täydellisesti. Sille voi halutessaan löytää merkityksiä, kuten esim. että se on Zorron merkki tehtynä 135 astetta käännetyllä qwerty-näppäimistöllä.

• Okei.. hepreaa. Mutta ehkä joku ymmärtää.

Okei.. hepreaa. Mutta ehkä joku ymmärtää.

Ymmärrän.

Kuvio muodostuu noiden nappuloiden väliin "piirtyvistä" viivoista.

• buddy-love kirjoitti:

Ymmärrän.

Kuvio muodostuu noiden nappuloiden väliin "piirtyvistä" viivoista.

No mulla ei ole tuollaista näppistä, mutta ny mäkin hiffasin kun viisaampana avasit tämän puzzlen minulle.

• Anonyymi

Jos kertoisin nimimerkin, jonka valitsisin, jos olisin tänne rekisteröitymässä, niin moni voisi tunnistaa minut heti siitä. Eli en ole tänne koskaan rekisteröitymässä. 🙂

• Vai niin. Aika marginaalisesti täällä on väkeä, joten tunnistettavuus on kyseenalaista. Mutta jokainen tyylillään. Anonyyminä voi olla kanssa. Ei täällä ole rekisteröitymispakkoa. Ainakaan vielä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Vai niin. Aika marginaalisesti täällä on väkeä, joten tunnistettavuus on kyseenalaista. Mutta jokainen tyylillään. Anonyyminä voi olla kanssa. Ei täällä ole rekisteröitymispakkoa. Ainakaan vielä.

"Aika marginaalisesti täällä on väkeä, joten tunnistettavuus on kyseenalaista."

Voi kuule, mä olen tähän ikään jo huomannut, että Suomi on aivan JUMALATTOMAN pieni maa. Mä olen todennut tuon tähän mennessä jo niin uskomattomissa paikoissa, että jos täällä joku tutun tutun tuttu, joka kykenee tunnistamaan, pyörisi, niin se olisi hyvin pientä. 😀

• Anonyymi kirjoitti:

"Aika marginaalisesti täällä on väkeä, joten tunnistettavuus on kyseenalaista."

Voi kuule, mä olen tähän ikään jo huomannut, että Suomi on aivan JUMALATTOMAN pieni maa. Mä olen todennut tuon tähän mennessä jo niin uskomattomissa paikoissa, että jos täällä joku tutun tutun tuttu, joka kykenee tunnistamaan, pyörisi, niin se olisi hyvin pientä. 😀

Minua ei haittaa vaikka minut joku tunnistaisi. Olen ollut täällä ihan oma itseni, eikä minulla ole mitään hävettävää. Jos joku minun tutun tutun tuttu minut tunnistaa, niin so what..?
        Kunhan tajuaa sen verran että antaa anonyymiteettini olla muihin palstalaisiin nähden.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Minua ei haittaa vaikka minut joku tunnistaisi. Olen ollut täällä ihan oma itseni, eikä minulla ole mitään hävettävää. Jos joku minun tutun tutun tuttu minut tunnistaa, niin so what..?
        Kunhan tajuaa sen verran että antaa anonyymiteettini olla muihin palstalaisiin nähden.

Mä en tajua mitä häpeällä muka voisi olla tuon kanssa tekemistä. Jos mä haluan jutella tuttuna tuttujen kanssa, niin mulla ei ole mitään tarvetta tehdä sitä missään keskustelupalstalla. Mua yksinkertaisesti ärsyttäisi alkaa tällaisessa paikassa keskustelemaan kenenkään tutun kanssa. Jos haluan jutella tuttujen kanssa, niin menen sellaiseen paikkaan, jossa heitä on.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Lisään tuohon edelliseen, että tuohon vaikuttaa myös se, että mä en halua stalkkereita perääni. Sellaisestakin on kokemusta ja se ei ole mukavaa, Mulla palaisi käämi samantien, jos vaikkapa täällä joku minut tunteva tulisi vahingossa ja ajattelemattomuuttaan antaneeksi sellaista tietoa, joka voisi rikkoa anonymiteettiani. Sellaistakin on sattunut muilla palstoilla, jotka ovat keskittyneet harrasteisiin jne.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä en tajua mitä häpeällä muka voisi olla tuon kanssa tekemistä. Jos mä haluan jutella tuttuna tuttujen kanssa, niin mulla ei ole mitään tarvetta tehdä sitä missään keskustelupalstalla. Mua yksinkertaisesti ärsyttäisi alkaa tällaisessa paikassa keskustelemaan kenenkään tutun kanssa. Jos haluan jutella tuttujen kanssa, niin menen sellaiseen paikkaan, jossa heitä on.

Siitähän syystä minäkin täällä viihdyn, että saa turista erilaisten ihmisten kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisään tuohon edelliseen, että tuohon vaikuttaa myös se, että mä en halua stalkkereita perääni. Sellaisestakin on kokemusta ja se ei ole mukavaa, Mulla palaisi käämi samantien, jos vaikkapa täällä joku minut tunteva tulisi vahingossa ja ajattelemattomuuttaan antaneeksi sellaista tietoa, joka voisi rikkoa anonymiteettiani. Sellaistakin on sattunut muilla palstoilla, jotka ovat keskittyneet harrasteisiin jne.

Ymmärrän. Anonyymiteetti on suojakilpi.

• Ei suurta tarinaa taustalla.

Kun olin rekisteröimässä nimimerkkiä, niin katselin ympärilleni ja silmiini osui tietokoneeni nimi Lenovo Yoga. Siitä sitten poimin ja lisäsin mies perään.

Hauskaa kyllä, että nimestä on vedetty kaikenlaisia merkityksiä maailmankatsomuksesta kasvissyöntiin.

• Niin.. nikistä voi tulla ihmeellisiä mielleyhtymiä. Useimmilla kuitenkin nikki on vaan jotakin mikä sattui osumaan siihen rekisteröitymishetkeen.
        Ilman sen suurempaa taustaa.

Tämä havainto olikin minulle iso yllätys. Että monelle nikki ei ole sen enempää.

• M on ihan sukupuolen ilmoitus. En nyt tiedä onko tuota tarpeellista ilmoittaa mutta onpahan nyt se tuossa ilmoitettu jos joku haluaa sen taustatiedon mitä vasten kirjoituksia voi peilata. Voisi tuo tarkoittaa myös metallialaa, maaseutua tai vaikka mankeloivaakin jos joku niitä taustatietoja merkitävänä pitää.

184 taas tulee edllisestä työpaikasta. Kaapisto 1, pystyrivi 8, ja neljäs lokero ylhäältä oli paikka jossa säilytin työsuojelumateriaalia. Tämä 184 on muuten osana salasanaa myös virallisessa s-postissa johon tulee luottamustoimien kannalta tarpeelliset viestit. Kun tulen tänne tai avaan s-postin niin koodi 184muistuttaa itseäni siitä että oli neuvottelujen tai keskustelujen lopputulos mikä tahansa niin epäonnistuminen on se jos ei seuraavalla kerralla enää ihmiset tervehdi toisiaan.

• No niih.. mä olin aina olettanut että se 184 olisi pituus..

Ja hei. Minä kyllä haluan sinua tervehtiä. Eipä olla oltu jutuissa pitkiin aikoihin. Miksiköhän minua ei yllätä se, että olet/ ollut luottamusmiesasemassa.
        Sinä olet yksi järkevimmistä palstalaisista.

No niih.. mä olin aina olettanut että se 184 olisi pituus..

Ja hei. Minä kyllä haluan sinua tervehtiä. Eipä olla oltu jutuissa pitkiin aikoihin. Miksiköhän minua ei yllätä se, että olet/ ollut luottamusmiesasemassa.
        Sinä olet yksi järkevimmistä palstalaisista.

Tervehdys ja kiitokset.

Olisihan se ollut mukavaa jos tuo olisi myös viitannut pituuteen. Ihan tinder palautteen perusteella voisin veikata että olisin tuolla mitalla jo parisuhteessa. Joskus asiat on kiinni puuttuvasta yhdeksästä sentistä; myös pituuskasvussa.

Enemmän on viime ajat kyllä menneet keskusteluja seuratessa eikä aina ole ollut mielessä näkökulmaa jolla olisi jotakin lisäarvoa siihen keskusteluun. En tiedä moniko nimimerkki jo on mutta ihan näkökulmien puolesta toivoisin monen harkitsevan asettumista ehdolle vuoden 2025 kunnallisvaaleissa. Potentiaalia tältä palstalta löytyy.

• M184 kirjoitti:

Tervehdys ja kiitokset.

Olisihan se ollut mukavaa jos tuo olisi myös viitannut pituuteen. Ihan tinder palautteen perusteella voisin veikata että olisin tuolla mitalla jo parisuhteessa. Joskus asiat on kiinni puuttuvasta yhdeksästä sentistä; myös pituuskasvussa.

Enemmän on viime ajat kyllä menneet keskusteluja seuratessa eikä aina ole ollut mielessä näkökulmaa jolla olisi jotakin lisäarvoa siihen keskusteluun. En tiedä moniko nimimerkki jo on mutta ihan näkökulmien puolesta toivoisin monen harkitsevan asettumista ehdolle vuoden 2025 kunnallisvaaleissa. Potentiaalia tältä palstalta löytyy.

Vai niin .. :) .. puuttuvasta yhdeksästä sentistä.. XD.

Ei sitä aina jaksa osallistua keskusteluihin.. sama se on minullakin.
        Tarvitsen syyn tai motivaation osallistumiseen johonkin aiheeseen.

Joskus välillä tulee kyllä heiteltyä jotakin pintapuolista kommenttia, mutta ei ihan keskusteluksi asti.

En ole kerennyt paljoakaan palstailemaan .. on ollut muuta. Mutta en ole kuitenkaan jättämässä palstaa.

Oletko sä työsuojeluvaltuutettu? Tuollaista tulkitsin jutustasi..

Vai niin .. :) .. puuttuvasta yhdeksästä sentistä.. XD.

Ei sitä aina jaksa osallistua keskusteluihin.. sama se on minullakin.
        Tarvitsen syyn tai motivaation osallistumiseen johonkin aiheeseen.

Joskus välillä tulee kyllä heiteltyä jotakin pintapuolista kommenttia, mutta ei ihan keskusteluksi asti.

En ole kerennyt paljoakaan palstailemaan .. on ollut muuta. Mutta en ole kuitenkaan jättämässä palstaa.

Oletko sä työsuojeluvaltuutettu? Tuollaista tulkitsin jutustasi..

Edellisessä työpaikassa olin kolme kautta ennekuin työnantaja vaihtui. Nykyinen on meillä ihan kelpo tapaus joten en ole häntä lähtenyt vaaleissa haastamaan. Sen toki olen hänelle todennut, kuten myös pääluotolle, että kaikki se tietotaito ja kokemus joka minulla on, on myös heidän käytettävissään.

Työsuojeluvaltuutettuna tuli sitten kyselyä josko liiton ammattiosastotoiminta kiinnostaisi ja kohta sitten osaston hallituksessa ja vähän kuin kylkiäisenä myös sak:n paikallisosaston edustajana. Lapsetkin kun alkoivat olla jo isoja niin tuli vielä lähdettyä tuonne paikallispolitiikan kiemuroihin.
        Mitään veret seisauttavaa ay-jyrää tai politiikan terävää kärkeä ei minusta saa mutta aina jos edes jotakin pientä saa aikaan niin kyllä voi kahvit itselleen tarjota.

Varmaan suurimmalle osalle tämä palsta on sellaista alltoliikettä tuon aktiivisuuden kanssa ja mukava paikkahan tämä on kunhan muistaa että palsta on hyvä renki mutta huono isäntä.

• Norppa on tai on ollut yks mun lempinimistä. Alunperin olisin halunnut pelkän norpan, mutta se oli jo varattu ja piti sitten keksiä jotain perään, joten laitoin 83 eli mun syntymävuoden. Ehkä tuosta mun nimimerkistä voi myös saada selville, että olen peräisin internetin alkuajoilta, kun chatissa aikoinaan monilla oli nimimerkin perässä oma syntymävuosi. 1990-luvun lapsi ja teini. No, kasarillakin olen jonkun aikaa elellyt, mutta olin silloin vauva ja tarhaikäinen, joten mulla ei ole sieltä kovin paljon omakohtaisia muistoja (joitain on kuitenkin). Alussa mulla oli profiilikuvanakin norppa (saimaannorppa).

• Kiitos. Muistan kun eksyskelit tänne sinkkuloihin, oltiin niin iloisia kun vähän nuorempaakin väkeä eksyi tänne iloksemme. Sillä oli aika ilmeistä että 83 on syntymävuotesi.

Nykyään oletkin palstan vakiokamaa ja esimerkiksi minä olen hiipunut jo taustajoukkoihin. Luonnollista kiertokulkua.

• Norppa83
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos. Muistan kun eksyskelit tänne sinkkuloihin, oltiin niin iloisia kun vähän nuorempaakin väkeä eksyi tänne iloksemme. Sillä oli aika ilmeistä että 83 on syntymävuotesi.

Nykyään oletkin palstan vakiokamaa ja esimerkiksi minä olen hiipunut jo taustajoukkoihin. Luonnollista kiertokulkua.

Aluksi olin musiikkipalstalla vakilaisena. Eksyin tänne sinkkuihin, kun tulin ensin vastaamaan johonkin musiikkiketjuun ja myöhemmin sitten tulin tänne useammin ja lopulta jäin.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos. Muistan kun eksyskelit tänne sinkkuloihin, oltiin niin iloisia kun vähän nuorempaakin väkeä eksyi tänne iloksemme. Sillä oli aika ilmeistä että 83 on syntymävuotesi.

Onneksi olkoon Norpalle, tullut tänä vuonna naisen ikään, 40-vuotta.
        On vuosia jolloin ne täydet kympit täyttyvät.

• Norppa83 kirjoitti:

Aluksi olin musiikkipalstalla vakilaisena. Eksyin tänne sinkkuihin, kun tulin ensin vastaamaan johonkin musiikkiketjuun ja myöhemmin sitten tulin tänne useammin ja lopulta jäin.

Hyvä että jäit. Eihän tänne jääminen tarvitse yksiavioista olla, mutta mielestäni täällä on kiva yhteisö ja fiilis. Ja sä olet osa tätä yhteisöä.

Hyvä että jäit. Eihän tänne jääminen tarvitse yksiavioista olla, mutta mielestäni täällä on kiva yhteisö ja fiilis. Ja sä olet osa tätä yhteisöä.

Mää käyn joskus muuallakin kuten vaikka musiikkipalstalla, sääpalstalla, elokuvapalstalla, politiikkapalstalla. Sinkut on nykyään mun vakituisin palsta silloin kuin S24.ssä käyn.

• No aikanaan täällä viljeltiin termiä "lutka" todella usein palstan naisista. Ja koska olin sellainen "peruspalstanainen", niin otin tuon "perustermin" käyttööni.

• Miettinutkin tuota sinun nikkiäsi.. olet siis perus palstapirkko. Ihan niinkuin minäkin.

• Anonyymi

Jos olisin kirjautunut niin olisin hymyilevä kakkis. Ihan vaan sen vuoksi että tykkään syottää samaa sontaa syöttäjälle takaisin.💩

• Silmä silmästä.. okei .. hymyilevä kakkis.

• Terve täällä ikuinen haaveilija 😁 muistaakseni puhuttiin tästä miitissä jotain☺️

• Niin puhuttiinkin. Kysyin sinulta mistä nikkisi juontaa.

Ikuinen haaveilija. Ei paha.

• Anonyymi

miksi älykkyytesi on MENSA mittarin mukaan noin 12 eli kuin itämättömän mädän perunan aivosolut

• Jaa.. tietääkseni äo minulla ei ole ihan mädän perunan tasoa.. taitaa jäädä alle sen.

• Anonyymi

jooh mitä nyt älykkyyteen tulee niin tunneälykkyys eri kuin raha-älykkyys... oikeasti koodissa lisään en event- juttuun vaan suoraan prossien timeriin CPU;n juttuun erään kuva ottajan.. joo ei olla tyhmiä kuin Python-pellet, kun c-kieltä...fuck...

• En oikeasti tiedä älykkyydesrä yhtikäs mitään. Ei kiinnosta aihe. Ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      12
      9159
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      536
      2928
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      309
      1999
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1966
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      311
      1647
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      80
      1345
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1173
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      73
      1011
    9. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      29
      977
    10. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      936
    Aihe