olis kaksi puolen kilon lohi filettä miten kannattaa maustaa ja kuinka kauan pitäis savustaa että olis valmiita?
lohen savustaminen
5
24231
Vastaukset
- Takametsien Mies
Tämä tulee tietenkin myöhässä, sorry...
Minä savustin samoihin aikoihin myös lohta: oli kolme liki kaksikiloista norjanlohifilettä.
Suolasin fileet hienolla merisuolalla, jota ripottelin fileiden pinnalle näppituntumalla (eos mitään tarkempaa mittaa). Muita mausteita en käyttänyt. Vein fileet kellariin ja seuraavana päivänä otin ne savustettaviksi.
Minulla on itse rakennettu savustin joka toimii nestekaasulla.
Savustimen pohjalle nakkelin kymmenkunta sokeripalaa, nipun katajanoksia ja puoli pussillista leppärouhetta.
Päälle puinen vähän harva kansi; se ei saa olla liian tiivis. Savustin fileitä hyvin miedolla lämmöllä noin kolme tuntia: lohi on rasvainen kala, ja liian kovalla lämmöllä savustaminen sulattaa rasvan liian nopeasti jolloin se voi valua savustimen pohjalle ja aiheuttaa öljymäisen käryn, mikä huonontaa kalan makua.
Niin, unohdin mainita...ne kolme 2 kilon filettä tulivat kyläyhdistyksen kevätjuhlaan. Itselleni ja kolmehenkiselle ruokakunnalleni savustin edellisenä iltana "harjoituksen vuoksi" yhden parikiloisen lohifileen...
--- Kalan ystävä
Pidän itsekkin kalaruuasta, varsinkin savustetusta. Pitäisi vain rakentaa kunnon savustin (tiilestä) jossa pystyisi myös krillaamaan. Mistäköhän saisin sellaisen rakennusohjeen??
- Vanha täti
Kalan ystävä kirjoitti:
Pidän itsekkin kalaruuasta, varsinkin savustetusta. Pitäisi vain rakentaa kunnon savustin (tiilestä) jossa pystyisi myös krillaamaan. Mistäköhän saisin sellaisen rakennusohjeen??
Katso tuolta, betonialusta kohdasta ohje.
http://www.skmetalli.com/ominaisuudet.html#
- mesholm
savustin
- loimulohi maukaampaa
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/37906/Loimulohi/
mutta näinkin onnistuu
http://www.keittotaito.com/savustaminen.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733