Onko nenä jäässä?

Anonyymi-ap

Tääläkin.jo -31⁰C. Onneksi jemmasin ruokaa pakastimeen ja kaappeihin.

Nyt toki visu säästäjä vie pakasteet ulos ja sammuttaa pakastimen. Pörssisähkö on tänään kuulema huippukallista.

>simiti<

27

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Karhuntaljat seinälle ja lämmöt pois sähköpattereista. Saunaan asumaan tai uunin jälkilämmöillä siten että pystyttää teltan sitä vasten. Ulostuloaukko on yhtä kuin uunin suu. Montako kilometriä jäätä siellä maailman keskipisteessä on? Viime jääkaudella puhuttiin kilometrien suuruusluokasta. Sanoisin 2 km. Täähän on ihan selvä homma: Islannin tulivuoripölyt ja musksatelliitit ovat blokanneet auringon. Lumi mahdollisesti puhtaampaa eli heijastavampaa kuin yleensä eli albedo 1 000 % ylös. Emme ikinä liioittele :).

• Anonyymi

No, teillä sähkölämmittäjillä ei olekaan sitä huolta, että lämmitys järjestelmän putket pääsisi jäätymään.
        Vesikiertoisen lämmitys järjestelmää ei vaan voi panna kylmäksi, jäätyy lämmitysjärjeselmän vesiputki ja se on paha tilanne.
        Näillä pakkasilla joutuu tarkkailemaan, että vesikiertoisen lämmityksen patterit ovat lämpimät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, teillä sähkölämmittäjillä ei olekaan sitä huolta, että lämmitys järjestelmän putket pääsisi jäätymään.
        Vesikiertoisen lämmitys järjestelmää ei vaan voi panna kylmäksi, jäätyy lämmitysjärjeselmän vesiputki ja se on paha tilanne.
        Näillä pakkasilla joutuu tarkkailemaan, että vesikiertoisen lämmityksen patterit ovat lämpimät.

Pistä glykolit patteriverkostoon sisään niin ei jäädy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pistä glykolit patteriverkostoon sisään niin ei jäädy.

Juu, mut ei ole ihan niin yksinkertainen, kun on kaukolämpö ja siinä on pieni vesisäilö, pitäs pumpulla kierrättää glykolit kaikkien pattereiden läpi.
        Maalla laitettiin glykolit lämmitys jrjetelmään, kun saatiin ilmaiseksi glykolit huoltoliikkeletä, joka vaihtoi traktoreiden glykolit ja oli lähes uutta glykolia.

• Anonyymi

Etkö ota sitä seikkaa huomioon, jos sulla on pakastin täynnä ja alat sitä ulos tyhjäämään, niin kuinka paljon lämpö energiaa menee harakoille, kun pakasteita ulos roudaat.
      Joudut ulko-oven avaamaan useita kymmeni kertoja ja samalla karkaa lämpöä pihalle ja kylmää tulee asuntoon.
      Pakasteet tulee myös suojata, ettei esim. linnut pääse niitä nokkimaan.
      Nyhän linnut etsii kaikenlaista syötävää.
      Linnuille laitoin lintulaudalle kuorittuja auringonkukan siemeniä.

• Anonyymi

Aika harvoin tuolla lasitetulla parvekkeella lintuja on. Lisäksi lämmitys sisältyy yhtiövastikkeeseen. Jotkut käyvät jopa parvekkeella tupakoimassa. Päivittäin ja useasti...

Ällös ole noin tosikko. En minä niitä nyt kuitenkaan ole ulos viemässä. Toki tekemäni ylimääräisen ruoan jäähdytän siellä, ennen rasioiden pakastimeen laittamista.

Vai pitäisikö nekin laittaa +50 asteisena suoraan pakastimeen häh?

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika harvoin tuolla lasitetulla parvekkeella lintuja on. Lisäksi lämmitys sisältyy yhtiövastikkeeseen. Jotkut käyvät jopa parvekkeella tupakoimassa. Päivittäin ja useasti...

Ällös ole noin tosikko. En minä niitä nyt kuitenkaan ole ulos viemässä. Toki tekemäni ylimääräisen ruoan jäähdytän siellä, ennen rasioiden pakastimeen laittamista.

Vai pitäisikö nekin laittaa 50 asteisena suoraan pakastimeen häh?

>simiti<

Kiitos tästä ajatuksesta voisi kyllä sulattaa pakkaset (huomaa monikko muoto) kun voi viedä nuo ruuat ja raadot lasitetulle partsille siksi aikaa.
        Samalla etsiä arkun pohjalta puolukat ja raparperit ja vois pyöräytellä piirakoita herkuksi. 🫓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai pitäisikö nekin laittaa 50 asteisena suoraan pakastimeen häh?

>simiti<

Laita renkaat siihen pakastimeen, niin voit rullata sen ovesta pihalle, kun on alle-18 ka kansi auki.
        Naapaurilla on muuten pakastin arkut terassilla.
        Ei varmaan tarvi pitää niitä edes päällä nyt kun on kylmää.

• Anonyymi

Pirtissä on lämmintä. Varaavat tulisijat on eilen taas lämmitetty ja aamupuurot puuhellalla keitetty.
      -25 on nyt pakkanen ja yöllä käynyt -26,5 tuon lidlin halpissääaseman mukaan.

Säästän istumalla kotona ja järsimällä uudenvuoden pippaloista jääneitä jämiä :)
      Muori joutuu harmittavasti lähtemään autolla kohta ja auto toki esilämmitetään sähköllä, jotta rakkaan peppu ei kylmety. Kyllä pihiä miestä vähän harmittaa nyt polttaa sähköä :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Ei ole. Pysyttelen tuvassa. Hautakynttilän kävin illalla viemässä uuden ennen kuin toinen sammuu. Ei pakkasta päin.

Palaa 4 vrk, hamsterin haudalle vein. Pieni, mutta niin rakas. 💖

Jasu

• Anonyymi

Ulkona -36 C aamuyö, sisällä + 18 C.

Uuniin lämpöä + 300 C, että sisälämpötila saadaan yli + 20 C.

• Anonyymi

Se on holotna.

• Anonyymi

Minulla ei ollut ruokaa aamulla joten piti kauppaan polkea fillarilla. Reilut 4 kilsaa on prismaan ja -23 oli pakkasta. Sai polkee tosissaan koska polkupyörä jäätyy ja oli raskasta polkea.

• Anonyymi

Lukioaikana oli pakkasta -33 ja minä turkissa, huopatossuissa, kaulaliina kasvojen päällä poljin ylämäkeä kouluun. Se se oli kivaa...matkaa oli alle 2 km, mutta sinä talvena päätin, että moiselta pitää vastaisuudessa välttyä.

- Sheena

• Nykyään puhutaan hengenvaarallisesta pakkasesta. Pitääkö median aina pelotella ihmisiä.

Saako aamulla jäädä kotiin, kun ulkona on hengenvaarallinen pakkanen :P

• Anonyymi

Jaa hnegenvaarallinen, mites en sitten kuollut tänään, kun kävin kaupassa kävellen -27.
        Jalassa oli huopasaappaat, toppahousujen alla verryttelyhousut, toppapuseron alla t-paita, paita, ohut paita ja ulkopaita.
        Huppu oli päässä, pipo ja ohut päähine alla.
        Nahkakintaat, joiden alla vielä ohuet sormikaat.
        Kuuma meinasi tulla ja puolisokeana kävelin, kun ei silmälaseja voi pitää, menee heti huuruun ja kuuraan, eikä näe senvertaa mitä puolisokeana.
        Rekka oli sammut ja kyyhötti tien vierellä, kuten Kanadassa, jossa autot hyytyy kovasssa pakkasessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa hnegenvaarallinen, mites en sitten kuollut tänään, kun kävin kaupassa kävellen -27.
        Jalassa oli huopasaappaat, toppahousujen alla verryttelyhousut, toppapuseron alla t-paita, paita, ohut paita ja ulkopaita.
        Huppu oli päässä, pipo ja ohut päähine alla.
        Nahkakintaat, joiden alla vielä ohuet sormikaat.
        Kuuma meinasi tulla ja puolisokeana kävelin, kun ei silmälaseja voi pitää, menee heti huuruun ja kuuraan, eikä näe senvertaa mitä puolisokeana.
        Rekka oli sammut ja kyyhötti tien vierellä, kuten Kanadassa, jossa autot hyytyy kovasssa pakkasessa.

Jos piipahtaa lähikaupassa pitää olla koiravaljakko ja naparetkeilijän reki kaikkine varusteineen.
        Hyvä olisi myös poliisille ilmoittaa minne menee. Osaavat sitten lähettää pelastuspartion, jos miehestä ei kuulu mitään.

• Anonyymi

No kyllähän kova pakkanen on riskiryhmille vaarallista, siinä missä hellekin. Jokaisen kanbattaa käyttää omaa järkeään ja miettiä, että koskeeko se varoitus itseä vai eikö.

• Anonyymi

Hyvä kun varoitellaan, kaikille ei tule mieleen pakkasen purevuus ja hengenvaara.

Näkyi Wolt kuskeillakin olevan kommandopipo päässä ja lämmintä päällä sähkövälineillä ajaessaan.

- Sheena

• Anonyymi

Uutisissa sanottiin juuri, että tänään on tuotu sairaaloihin erittäin pahasti paleltuneita ihmisiä.

• Anonyymi

Minulla pakkanen käy vaarallisesti keuhkoon. Siitä on leikki kaukana. Pitääkin varoittaa jos on astmaa tai muuta hengitysvaikeutta jne.

• Anonyymi

Minä olen aina jäässä, jos ulkona on kylmä. En tiedä musta johtuu, mutta ihan sama mikä sisälämpötila on. Jos ulkona on kova pakkanen, niin mulla on kylmä. Tai no, jos nostais sisälämmön tyyliin 26:een, niin sitten ei olisi. Takan ääressä ei ole kylmä, peiton alla ei ole kylmä, muuten on aina.

• Anonyymi

Mitenkä olisi pukeutuminen lämpimämmin sisällä? Sisällä ei pidä olla 26:tta.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkä olisi pukeutuminen lämpimämmin sisällä? Sisällä ei pidä olla 26:tta.

- Sheena

En viitsisi pukeutua sisälläkin pilkkihaalariin ja karvatumppuihin. Mitä sitten jää ulos jäljelle, jos pohjoisnapavarustus on jo sisätiloissa päällä. Eikä asunnossani ole 26:tta. Totesin vain, että se ehkä voisi auttaa, vaikka en ole varma siitäkään. 23 on liian kylmä, jos ulkona on kylmä. Sen tiedän kokemuksesta. Tämä kun ei ole sen sisätilan lämpötilasta varsinaisesti kiinni. Jos ulkona on pakkasta, niin mulla on kylmä, eikä mun tarvitse edes tietää sitä ulkolämpötilaa. Jos ulkona on suojasää, niin ei mulla ole kylmä, vaikka sisälämpötila olis 18. Näin se on aina ollut.

• Anonyymi

Kuumana on käynyt vaimoni pinppi koko joulun ja uudenvuoden ajan kun naapurit ovat hoidelleet asijaa kun en ole itse kyennyt humalatilaltani.
      Onneksi akka voi jäähdytellä ylikuumennutta römpsäänsä jäätyneessä pihakeinussa!

• Anonyymi

No pääset sitten illalla pimpron lämmitys puuhiin.

• Anonyymi

No ei kamalasti.. täällä -20. Kädet paleli lapasissa, olisi pitänyt olla tuplat.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4966
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2259
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      2119
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      206
      2081
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      213
      1324
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1088
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      956
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      923
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      877
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      839
    Aihe