Koska ihmiset ovat syntisiä, meidän on vaikea ymmärtää Jumalan luonnetta. Me haluamme nähdä Jumalan ystävällisenä ja armollisena, jonka rakkaus jättää pimentoonsa hänen kaikki muut ominaisuutensa. Tietysti Jumala on rakastava ja armollinen, mutta ennen kaikkea muuta hän on pyhä ja oikeudenmukainen. Hän on niin pyhä, että hän ei voi sietää syntiä. Hän on Jumala, jonka viha syttyy pahoja ja tottelemattomia kohtaan (Jes. 5:25; Hoosea 8:5; Sak. 10:3). Hän ei ole ainoastaan rakkauden Jumala - hän on rakkaus! Mutta Raamattu kertoo meille, että hän vihaa kaikkea syntiä (Sananl. 6:16-19). Ja vaikka hän on armollinen, hänen armollaan on rajat. "Etsikää Herraa, kun hänet vielä voi löytää, huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä! Hylätköön jumalaton tiensä ja väärintekijä juonensa, kääntyköön takaisin Herran luo, sillä hän armahtaa, turvautukoon Jumalaan, sillä hänen anteeksiantonsa on runsas" (Jes. 55:6-7).
Ihmiskunta on synnin turmelema ja sen synnit kohdistuvat aina Jumalaa vastaan. Kun Daavid teki huorin Batseban kanssa ja murhautti Uurian, hän reagoi tilanteeseen mielenkiintoisella rukouksella: "Sinua, sinua vastaan olen rikkonut, olen tehnyt vastoin sinun tahtoasi..."(Ps. 51:6). Koska David oli tehnyt syntiä Batsebaa ja Uuriaa kohtaan, kuinka hän saattoi väittää tehneensä syntiä yksin Jumalaa vastaan? Daavid ymmärsi, että kaikki synti on viime kädessä Jumalaa vastaan. Jumala on iankaikkinen ja ääretön (Ps. 90:2). Tämän seurauksena kaikki synnit tarvitsevat äärettömän rangaistuksen. Jumalan pyhyys, täydellisyys ja äärettömyys ovat kärsineet loukkauksen synnin tähden. Vaikka meidän rajallisille mielille syntimme on ajallisesti rajattu, Jumalalle - joka on ajan ulkopuolella - hänen vihaamansa synti jatkaa olemassaoloaan. Syntimme on iankaikkisesti hänen edessään ja sitä täytyy rangaista iankaikkisesti, jotta hänen pyhä oikeudenmukaisuutensa tulisi tyydytetyksi.
Kukaan ei ymmärrä tätä paremmin kuin helvetissä olevat. Hyvä esimerkki tästä on kertomus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Molemmat kuolivat ja rikas mies päätyi helvettiin, kun Lasarus puolestaan päätyi paratiisiin (Luukas luku 16). Tietysti rikas mies tiesi syntiensä olleen tehdyn hänen rajallisena elinaikanansa. Mutta on mielenkiintoista todeta, kuinka hän ei koskaan todennut, "Miten ihmeessä minä päädyin tänne?" Tuota kysymystä ei koskaan kuule helvetissä. Hän ei kysynyt, "Ansaitsinko minä todella tämän kohtalon? Eikö tämä ole kohtuutonta? Eikö tämä ole aivan liian ankaraa?" Hän ainoastaan pyysi jotakuta menemään elossa olevien veljiensä luokse ja varoittamaan heitä tästä kohtalosta.
Rikkaan miehen tavoin, jokainen syntinen helvetissä ymmärtää ansaitsevansa kohtalonsa. Jokaisen syntisen tiedostava omatunto soimaa heitä helvetissä. Tästä on kysymys helvetissä - jokainen on täysin tietoinen synnistään, josta omatunto syyttää häntä herkeämättä, ilman hetken rauhaa. Synnin tuottama syyllisyydentunto tuo häpeän ja itsevihan. Rikas mies tiesi iankaikkisen rangaistuksen olevan oikeudenmukainen ja ansaittu kautta elämän tehtyjen syntien vuoksi. Tämän vuoksi hän ei koskaan protestoinut tai kyseenalaistanut helvettiin joutumistaan.
Iankaikkisen tuomion ja helvetin rangaistuksen todellisuus on pelottava ja ahdistava, mutta on hyvä olla peloissaan. Kaikesta tästä huolimatta asiassa on myös valoisa puoli. Jumala rakastaa meitä (Joh. 3:16) ja haluaa pelastaa meidät helvetiltä (2. Piet. 3:9). Mutta Jumala ei oikeudenmukaisuutensa ja vanhurskautensa vuoksi voi jättää syntiä rankaisematta. Jonkun täytyy kärsiä rangaistus. Armossaan ja rakkaudessaan, Jumala valmisti maksun syntiemme edestä. Hän lähetti poikansa Jeesuksen Kristuksen maksamaan syntiemme rangaistuksen ristin kuoleman kautta. Jeesuksen kuolema oli ääretön, koska hän on ääretön Jumala. Näin ollen hän maksoi syntiemme äärettömän rangaistuksen, jotta meidän ei tarvitse maksaa sitä itse helvetissä (2. Kor. 5:21). Jos tunnustamme syntimme ja asetamme uskomme Kristukseen pyytäen Jumalan anteeksiantoa Kristuksen uhrin perusteella, me pelastumme, saamme anteeksi, puhdistumme ja saamme lupauksen iankaikkisesta kodista taivaassa. Jumala rakasti meitä niin paljon, että hän valmisti meille pelastuksen. Jos me kuitenkin hylkäämme hänen iankaikkisen elämän lahjan, silloin kohtaamme tuon päätöksen iankaikkiset seuraukset.
Helvetti on yhtä todellinen kuin taivaskin
169
761
Vastaukset
- Anonyymi
Helvetti on liberaaleille ikävä paikka koska eivät usko Jeesukseen sovitukseen.
Tottelematon poika, vääränä päivänä puita kerännyt. Ja yli 40 tekoa, joista seuraa kuolemantuomio.
Armoa ei saa antaa, vaan pitää kivittää kuoliaaksi.torre3 kirjoitti:
Tottelematon poika, vääränä päivänä puita kerännyt. Ja yli 40 tekoa, joista seuraa kuolemantuomio.
Armoa ei saa antaa, vaan pitää kivittää kuoliaaksi.Kohtuullinen kohtalo uskonharhaisille, mutta onneksi meillä taikauskonnottomilla menee paremmin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Armoa ei saa antaa, vaan pitää kivittää kuoliaaksi.Olet yllättävän tyhmä.
- Anonyymi
Toki se heitä ahdistaa.
- Anonyymi
Helvetti on samanlainen mielikuvituspaikka kuin Taivaskin.
Kumpikin on juuri sellainen, millaiseksi kukin sen kuvittelee tai millainen uskoo sen olevan. Anonyymi kirjoitti:
Olet yllättävän tyhmä.
Yllättävän paljon osaan kertoa Raamatusta.
Eli pidät minua tyhmänä, kun kerron Raamatusta. Mitä se kertoo sinusta?- Anonyymi
"Kukaan ei ymmärrä tätä paremmin kuin helvetissä olevat. Hyvä esimerkki tästä on kertomus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Molemmat kuolivat ja rikas mies päätyi helvettiin, kun Lasarus puolestaan päätyi paratiisiin (Luukas luku 16). "
On vain kaksi ihmisryhmää:
1. Jeesuksen suorittamaan syntien sovitukseen turvautuvat
ja
2. kadotukseen joutuvat. Ne jotka eivät ottaneet vastaan Jlan armotarjousta pelastuksesta Jeesuksessa
Kadotus tarkoittaa häviämistä olemattomiin.
Kuolleet lepäävät haudoissa.
Jeesus tullessaan toisen kerran herättää omansa iankaikkiseen elämään.
Joh3:16Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet yllättävän tyhmä.
Minua ei enää yllätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetti on samanlainen mielikuvituspaikka kuin Taivaskin.
Kumpikin on juuri sellainen, millaiseksi kukin sen kuvittelee tai millainen uskoo sen olevan.Kuuluu juutalaiseen mytologiaan, täällä pohjolassa oli eri näkemys Thor ja Odin......
- Anonyymi
Hyvin totesit,
- Anonyymi
synti se busines, se on keino alistaa ja rahastaa, papit saavuttaa korkean elintason kun syyllistävät, uhkaavat ja keräävät kolehdin...
Rahat kun loppuu, niin joudutaan säästöihin. Järjettömällä politiikalla on Suomi velkaannutettu itse toimien - huom !! .. Nyt köyhät maksaa rikkaiden "pelivelat" pakolla.
Ovelia huijjareita on myös paljon . Ne huijjaa sosiaaliedut, ek, mtk tuet, jne asumistuet.... ja aina tekee rötöksiä. Jota rötöstelyä on se markkinatalous, esim sähkö kiskonta, sähkönsiirto kiskonta -- vaikka peitellen puhutaan liiketoiminnasta, busineksesta.
Haiitta maahanmuutto muuttaa vähitellen Suomea kehitysmaaksi ( vrt Ruotsi..).
- Kenen etu ?
-usein näitä rescue jouten oleskelijoita on esim. kaupan eteisissä, kassoilla, parkki-paikoilla. ( nyt pakkasilla kyllä aina sisätiloissa..).
Vaara siis vaanii kassoilla,, yms. paikoissa
-- ja epärehellisiin toimiin suuntautuu moni,,, kotimaan tavoin, , se on niiden "työ"....
- ja ovelia ovat.. ja pienetkin saaliit kelpaa,,, ( -turvallisiin kotimaihinsa lähettävät rahaa ja kela-tukia - rahansiirto automaatit laulaa.. ).
- esim.. nyt viimeksi minulta varastettiin kassalla juusto !
se kävi kätevästi,
hämäys ja nappaus.. ja en huomannu, ei kassahenkilö huomannut...
- jotain nämä oli aasialaisia, mustalaisia intiasta, pakistanista - siitä suunnasta... varmaan nämäkin ilmaisilla kela lomilla Suomessa nämäkin...
Tuttava mummolta veivät koko kauppakassin sisällön, kun oli ystävällinen ulkomaalainen avustanut tavaroiden siirrossa!! - Mummolle jäi kassiinsa vain vedellä täytettyjä mehupulloja, painoksi kassiin,, niin ei huomannu, enne kuin kotona.. - Anonyymi
Onneksi jokainen voi halutessaan kuvitella sen jumalansa mieleisekseen, ja on yhtä oikeassa itsensä kanssa kuin joku toinenkin.
Heimo.Vesa kirjoitti:
Kuvitella voi mutta ei se todellisuutta muuta.
Jokaisella näyttää olevan oma jumalansa. Hyvä tai paha. Moni uskova puhuukin omasta jumalastaan.
torre3 kirjoitti:
Jokaisella näyttää olevan oma jumalansa. Hyvä tai paha. Moni uskova puhuukin omasta jumalastaan.
Minkäs minä sille voin.
Heimo.Vesa kirjoitti:
Minkäs minä sille voin.
Epäjumalasi olemassaollessaan toki voisi, mutta todellisuus potkii munille.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Epäjumalasi olemassaollessaan toki voisi, mutta todellisuus potkii munille.
Ei kukaan osta epäjumaliasi.
Heimo.Vesa kirjoitti:
Minkäs minä sille voin.
Ei kukaan voi. Koko maailma on täynnä kaiken maailman uskovia.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei kukaan voi. Koko maailma on täynnä kaiken maailman uskovia.
Kyllä jokainen itse voi itse päättää mihin uskoo.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se niin mene. Maailmassa uskotaan siihen mihin kussakin maassa on tapana. Sitä ei voi päättää.
Suomessa harva päättää uskoa kuten muslimi.- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Kuvitella voi mutta ei se todellisuutta muuta.
Niinpä. Jumala kun ei ole todellisuutta. Kuvitelma Jumalasta voi jollekin olla todellisuutta. Valitettavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Jumala kun ei ole todellisuutta. Kuvitelma Jumalasta voi jollekin olla todellisuutta. Valitettavasti.
Jumala on todellisuutta mitä sinä et ymmärrä.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on todellisuutta mitä sinä et ymmärrä.
Jumala on tässä tapauksessa vain Raamatussa.
Ei ole vaikuttanut missään muualla.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jumala on tässä tapauksessa vain Raamatussa.
Ei ole vaikuttanut missään muualla.Kuutio jo sammunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on todellinen . Sinusta en olisi varma….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan osta epäjumaliasi.
Vuodesta toiseen se niitä kauppaa……
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä jokainen itse voi itse päättää mihin uskoo."
Noinhan sen pitäisi mennä vapaassa ja sivistyneessä maassa.
Mutta mitenkäs on?
1. Itänaapurissa, jossa kaikki tiedotus palvelee vain yhtä tavoitetta?
Useimmilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta saada tietoa asian eri puolista ja muodostaa itsenäisesti omaa kantaansa.
2. Vaikkapa isossa läntisessä maassa, jossa lähes puolet väestöstä seuraa sokeasti muuatta Trumputiinia riippumatta siitä mitä hän puhuu tai edustaa?
Monipuolisemmin tietojen keräämiseen ei ole mitään halua. Uskotaan vain sokeasti mitä "profeetta" sanoo... - Anonyymi
Tuo on relativismia. Että jokaisella on oma jumala ja jokainen on oikeassa. Todellisuus on kuitenkin yksi ja sama kaikille. Ulkona sataa tai paistaa eikä se ole ihmisen mielestä kiinni. Ulkoinen todellisuus on Jumalan luoma. Tänne synnytään ja täältä kuollaan pois eikä siinä mitkään harhakuvitelmat auta. Ihminen on Jumalan luomistyötä.
Ulkoisen todellisuuden ja sisäisiin ihmisyyden murheisiin auttaa vain yksi ja ainoa oikea Jumala, joka on löydettävissä kristinuskosta. Jos uskoo Jeesukseen Kristukseen saa kaikki synnit anteeksi ja saa mielelleen rauhan ja elämä on helpompaa.
Se inhottava puoli ihmiselle koko asiassa on, että jos ei halua uskova Jeesukseen, ei voi pelastua ja joutuu kadotukseen. Se on huono juttu, tosi huono, mutta minkäs teet. Helvetin tulet ovat todellisia. Älä ole typerä. Usko Jeesukseen tänään kun vielä on aikaa! - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
OMG !
- Anonyymi
Hyvä aloitus.Totuudenmukainen.Jumala on rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa.Mutta Hän on myös kiivas tuomion Jumala.Hänen kiivaudessaan maa ja kaikki mitä siinä on,palaa kerran poroksi.No,tätä toivoisi pappien puhuvan,mutta harvemmin sitä kuulee .Unihiekkaa ja unelmahöttöä-sitä kyllä tuodaan julki.Moni pappi ei edes usko Helvettiin,kuinka he uskoisivat Tuomion Jumalaankaan?.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei papit voi puhua mitä sattuu, kuten sinä.
No nehän tekevätkin mitä sattuu.vrt. saman sukupuolen vihkimiset.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei papit voi puhua mitä sattuu, kuten sinä.
Sinä et voi puhua kuin älyttömiä.
Anonyymi kirjoitti:
No nehän tekevätkin mitä sattuu.vrt. saman sukupuolen vihkimiset.
Homot ja lesbot ovat miehiä ja naisia. Osa kuuluu kirkkoon..
Ovat kuten muutkin. Älä heitä heitä yli laidan.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Homot ja lesbot ovat miehiä ja naisia. Osa kuuluu kirkkoon..
Ovat kuten muutkin. Älä heitä heitä yli laidan.Homo nuolee miesten munia.
- Anonyymi
Se on normaalia.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tai biseksuaali tai nainen.
Ja kaksi nàismaista Hinaajaa siellä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tai biseksuaali tai nainen.
Kaksi nàismaista siellä tosiaan.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Taivas on mielikuvituksen tuotetta. Helvetti sitä vastoin erittäinkin todellinen ja tätä nykyä kovin ruuhkainen, kun kaikki ryZZät jonottavat vuoroaan helvetin portilla.
- Anonyymi
Samalla tavalla jokainen suomalainenkin sinne joutuu, jos ei ota Jeesusta Kristusta omaksi pelastajakseen.
Mikä asia ihmisiä oikein sitoo epäilykseen, kieltämiseen ja maalliseen maailmaan? Sehän on vain tilapäistä.
Jokainen elävä olento kuolee joskus, niin myös ihminen. Jokainen sivistyksen saavutus, jokainen ostoskeskus ja lähiökerrostalo rapistuu ja hajoaa luonnotilassa muutamassa vuosikymmenessä. Ihmisen ikuinen sielu jatkaa elämistä maallisen elämän jälkeen ja vaihtoehtoja on vain kaksi. Valitse siitä sitten.
Valitusoikeutta ei ole jos päätyy kadotukseen.
Kyllä helvetti periaatteessa ihan todellinen on mutta se ei ole jossain siellä vaan se on jo täällä.
Parikymmentä vuotta meni veivatessa rekkaa eri avustusjärjestöjen ja kirkonkin kanssa. Siellä kuulkaa näki sellaista mikä ei ikinä edes lähde verkkokalvoilta vaikka kuinka toivoisi ja mitä ei todellakaan haluaisi nähdä.- Anonyymi
Minä uskon Jeesusta, enkä sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei puhunut mistään Rooman kirkon keksimästä helvetistä vaan Hinnomin laaksosta.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vapaasti mutta Jeesusta ei noilla mailla näkynyt. Oli vain äärettömän toivottomia ihmisiä.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Ihan vapaasti mutta Jeesusta ei noilla mailla näkynyt. Oli vain äärettömän toivottomia ihmisiä.
Lukisit Raamattua, siellä Hän näkyy.
Vai mihin se ”uskosi” perustuu? Anonyymi kirjoitti:
Voi uskoa Jeesusta tekemättä yhtään mitään mitä se käski. Sellaisia ovat kristityt.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Voi uskoa Jeesusta tekemättä yhtään mitään mitä se käski. Sellaisia ovat kristityt.
Ketään ei kiinnosta mihin sinä uskot.
Anonyymi kirjoitti:
Vai mihin se ”uskosi” perustuu?No sinun on helppo sanoa noin koska ethän ole koskaan napaasi pidemmälle nähnyt. Jeesuksen opithan ovat ihmisten teoissa kuten myös helvetti voi olla siellä.
Ainoa valinta tavallaan mitä voi tehdä on se, että yritätkö tehdä pahaa vai hyvää.Anonyymi kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta mihin sinä uskot.
Minua kiinnostaa Jeesuksen puheet ja se miten kristityt niihin suhtautuvat.
- Anonyymi
No sinun on helppo sanoa noin koska ethän ole koskaan napaasi pidemmälle nähnyt. Jeesuksen opithan ovat ihmisten teoissa kuten myös helvetti voi olla siellä.
Ainoa valinta tavallaan mitä voi tehdä on se, että yritätkö tehdä pahaa vai hyvää.Edelleen suosittelen, että luet mitä Jeesus sanoi taivaasta ja helvetistä.
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen suosittelen, että luet mitä Jeesus sanoi taivaasta ja helvetistä.
No Jeesuksen opit on lyhennettynä "laita hyvä kiertoon" auta mitä pystyt ja tuo ihminen auttaa seuraavaa.
Ainoa asia mitä ihminen voi tehdä on se valinta yritätkö hyvää vai pahaa.
Olen nähnyt elämäni aikana monia sellaisia ihmisiä jotka väittävät käyneen oikein uskovien kasteella mutta heissä on pahansuopuus, vittumaisuus, kaikenlainen toisten ihmisten halveksunta jne. He eivät ole mitään oikeita Jeesuksen seuraajia vaan ehkä sen toisen herran, en tiedä mutta mitään hyvää heissä ei ole.
Usko, Jeesus, hyvään pyrkimys, ymmärrys...
Asuu sydämessä ja siellä ei tehdä sijaa katkeruudelle, ilkeydelle..... (listaa voi vapaasti jatkaa)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen suosittelen, että luet mitä Jeesus sanoi taivaasta ja helvetistä.
Ei sillä edes ole Raamattua.
- Anonyymi
No Jeesuksen opit on lyhennettynä "laita hyvä kiertoon" auta mitä pystyt ja tuo ihminen auttaa seuraavaa.
Ainoa asia mitä ihminen voi tehdä on se valinta yritätkö hyvää vai pahaa.
Olen nähnyt elämäni aikana monia sellaisia ihmisiä jotka väittävät käyneen oikein uskovien kasteella mutta heissä on pahansuopuus, vittumaisuus, kaikenlainen toisten ihmisten halveksunta jne. He eivät ole mitään oikeita Jeesuksen seuraajia vaan ehkä sen toisen herran, en tiedä mutta mitään hyvää heissä ei ole.
Usko, Jeesus, hyvään pyrkimys, ymmärrys...
Asuu sydämessä ja siellä ei tehdä sijaa katkeruudelle, ilkeydelle..... (listaa voi vapaasti jatkaa)Miten tuo sepustuksesi voisi kumota Jeesuksen puheet?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Minua kiinnostaa Jeesuksen puheet ja se miten kristityt niihin suhtautuvat.
Kuutiohan on pökkinyt sinua pyIIyyn.
Melkoisen Iihava nykyään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai mihin se ”uskosi” perustuu?Raamatun sivuilla seikkaileva ihmeidentekijä ?
- Anonyymi
Aloittaja unohtaa sen Raamatun kultaisen säännön, että ketään ei rangaista enempää kuin mitä hän ansaitsee.
- Anonyymi
Mihin se liittyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se liittyy?
Liittyy siihen että jokainen on Jumalan oikeudenmukaisessa kädessä ja kenenkään ei tarvitse pelätä epäoikeudenmukaista rangaistusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittyy siihen että jokainen on Jumalan oikeudenmukaisessa kädessä ja kenenkään ei tarvitse pelätä epäoikeudenmukaista rangaistusta
Rangaistus on aina oikeudenmukainen.
- Anonyymi
Raamattu sanoo myös, että jokainen ihminen on ansainnut helvetin tulen synneistään. Onhan niinkin että jokainen uskovainen saa syntinsä anteeksi. Jos hän ei uskoisi Jeesukseen Kristukseen, hän saisi kyllä ansaitsemansa rangaistuksen, joka on juuri se kadotus. Ei siis kannata luottaa omiin ajatuksiin, että enhän minä nyt niin paljon ole pahaa tehnyt. Jumala on pyhä eikä hänen edessään kestä mikään epäpyhä tai pieninkään synti. Voimme pelastua Jumalan vihalta vain Jeesuksessa Kristuksessa.
- Anonyymi
Muistakaa Jeesuksen sanat viimeisestä tuomiosta.Jako lampaisiin ja vuohiin.Toiset pääsee taivaaseen,toiset joutuu kadotukseen.
- Anonyymi
Ihmiset ovat jo eläessään vuohia tai lampaita.
Viimeisellä tuomiolla heidät vain erotetaan toisistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla heidät vain erotetaan toisistaan.Tämä on tärkeä tiedostaa.
- Anonyymi
Jos sinä uupelo vaivautuisit ottamaan asioista selvää, niin tajuaisit, että tuossa kohdassa Jeesus puhuu kokonaisista KANSAKUNNISTA, ei yksilöihmisistä. Joten ihan hieman päin persettä meni tuo sinun pikku saarnasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä uupelo vaivautuisit ottamaan asioista selvää, niin tajuaisit, että tuossa kohdassa Jeesus puhuu kokonaisista KANSAKUNNISTA, ei yksilöihmisistä. Joten ihan hieman päin persettä meni tuo sinun pikku saarnasi.
Kansakunnat eivät ole uskossa vaan YKSILÖT pösilö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä nimenomaan yksiköistä puhutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansakunnat eivät ole uskossa vaan YKSILÖT pösilö
Nyt oli puhe siitä, mistä Jeesus tuossa puhuu. Idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä nimenomaan yksiköistä puhutaan.
No laita se kohta esille!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No laita se kohta esille!!!!!!!!!!!
Täytyy olla kyllä aikamoinen puusilmä, jos ei tässä näe sitä viimeistä tuomiota, jossa sielut jaetaan kahteen osaan taivaaseen ja helvettiin meneviksi. Yksi kristinopin ydinkohdista oikeastaan on tässä:
Matteus
25:33 Ja hän asettaa lampaat (Jeesuksen seuraajat) oikealle puolelleen, mutta vuohet (tavanomaiset uskosta osattomat ihmiset) vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
...
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
...
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla kyllä aikamoinen puusilmä, jos ei tässä näe sitä viimeistä tuomiota, jossa sielut jaetaan kahteen osaan taivaaseen ja helvettiin meneviksi. Yksi kristinopin ydinkohdista oikeastaan on tässä:
Matteus
25:33 Ja hän asettaa lampaat (Jeesuksen seuraajat) oikealle puolelleen, mutta vuohet (tavanomaiset uskosta osattomat ihmiset) vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
...
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
...
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."Ei ole järkevää lisätä Raamattuun omiaan.
Iankaikkiseen elämään menevät ne (Jeesuksen mukaan), jotka huomioivat toiset.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei ole järkevää lisätä Raamattuun omiaan.
Iankaikkiseen elämään menevät ne (Jeesuksen mukaan), jotka huomioivat toiset.Puhut taas omiasi, RumaJammu.
Et tiedä edes Raamatun jakeita. Anonyymi kirjoitti:
Puhut taas omiasi, RumaJammu.
Et tiedä edes Raamatun jakeita.Etkö edes tiedä millä perusteella iankaikkiseen elämään mennään? Tuossa se tuli esille moneen kertaan.
Pitää vain olla muille ystävällinen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Etkö edes tiedä millä perusteella iankaikkiseen elämään mennään? Tuossa se tuli esille moneen kertaan.
Pitää vain olla muille ystävällinen.Tiedän ettet tunne Raamatun jakeita.
Ja että siellä kaksi nàismaista Soinia paksumpaa.
OIi taas järkyttävä kuva ja hampaaton irvistys. Anonyymi kirjoitti:
Tiedän ettet tunne Raamatun jakeita.
Ja että siellä kaksi nàismaista Soinia paksumpaa.
OIi taas järkyttävä kuva ja hampaaton irvistys.On sanottu, että Raamatulla on punainen lanka. Ei, että jakeet ratkaisevat. Nehän ovat vain lisätty teksteihin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On sanottu, että Raamatulla on punainen lanka. Ei, että jakeet ratkaisevat. Nehän ovat vain lisätty teksteihin.
Raamatussa on punainen lanka, Jeesus.
Kulkee mukana alusta loppuun. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On sanottu, että Raamatulla on punainen lanka. Ei, että jakeet ratkaisevat. Nehän ovat vain lisätty teksteihin.
Kuka on sanonut ja missä?
Et tosiaan tunne Raamattua ja sen jakeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteus
...
...
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."Huomaatko, että lampaat = Jeesuksen seuraajat saavat palkintonsa taivaaseen hyvien tekojensa takia.
Mutta vuohet = Jeesuksen viholliset tuomitaan kadotukseen eli helvettiin tekemättä jättämisensä takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulkee mukana alusta loppuun.Mitä Jeesus edustaa alusta (luomiskertomus) loppuun (ilmestyskirja) tuona punaisena lankana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on sanonut ja missä?
Et tosiaan tunne Raamattua ja sen jakeita.Ja sinä et totuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Jeesus edustaa alusta (luomiskertomus) loppuun (ilmestyskirja) tuona punaisena lankana?
Luoja, Jumalan Poika, Messias, Vapahtaja, Kuningas
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Etkö edes tiedä millä perusteella iankaikkiseen elämään mennään? Tuossa se tuli esille moneen kertaan.
Pitää vain olla muille ystävällinen.Missä kohdassa ja kuka on sanonut, että 'ikuinen elämä' on jotakin mihin mennään?
Vertaa 1.Moos.3:22
Kyseessähän on puun hedelmä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä et totuutta.
Kerton aina Totuuden, vaikka yrität eksyttää.
Anonyymi kirjoitti:
Kulkee mukana alusta loppuun.Jeesus hyppää mukaan vasta lopussa.
Ja siinä on se vika, että siitä on niin paljon ristiriidassa olevia tarinoita, eikä Jeesuksen puheet ole toteutuneet.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jeesus hyppää mukaan vasta lopussa.
Ja siinä on se vika, että siitä on niin paljon ristiriidassa olevia tarinoita, eikä Jeesuksen puheet ole toteutuneet.Viina virtaa taas kahdella ToIIIolla.
Etkä ymmärrä edes hävetä. Anonyymi kirjoitti:
Viina virtaa taas kahdella ToIIIolla.
Etkä ymmärrä edes hävetä.Valehtelu, etkä koskaan häpeä. Et osaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Valehtelu, etkä koskaan häpeä. Et osaa.
En vaIehtele.
Kerron miten asiat ovat.
Häpeäisit edes‼️‼️‼️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohdassa ja kuka on sanonut, että 'ikuinen elämä' on jotakin mihin mennään?
Vertaa 1.Moos.3:22
Kyseessähän on puun hedelmä!En tiedä menemisestä, siis kirjaimellisesti, mutta kyllä Raamattu puhuu paljon iankaikkisesta elämästä. Esim. Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla heidät vain erotetaan toisistaan.°°°°Tuo oli tärkeää tietoa..
- Anonyymi
Sisällissodan aikana Kajaanissa valkoiset olivat teloittamaisillaan kiinni ottamiensa punaisten joukosta kolme henkilöä. Koska tuomitut olivat perheellisiä miehiä, astui punaisten rivistä esiin kolme poikamiestä, jotka ilmoittivat, että he voivat asettua tuomittujen tilalle, koska näillä oli perheet. Valkoisten upseeri suostui ehdotukseen, ja poikamiehet ammuttiin. Kun nyt nämä kolme poikamiestä ammuttiin, kolme perheellistä miestä säästyi kuolemantuomiolta. Voisi kai sanoa, että tuo poikamieskolmikko kuoli "oikeaan aikaan" noiden kolmen perheellisen edestä.
Paavali kirjoittaa:
Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Kysymys: kuoliko Kristus edestämme siinä vaiheessa, kun osasimme oikealla tavalla katua syntisyyttämme ja pahuuttamme ja pyytää Jumalalta syntejämme anteeksi? Vai tulimmeko me "oikeaan aikaan" tapahtuneen kuoleman ansiosta SOVITETUIKSI peräti siinä vaiheessa, kun me EMME olisi voineet vähempää piitata koko Jumalasta ja synti- ja syntisyyskysymyksestä? Mitä kirjoittaa Paavali?
Jos me SILLOIN, kun vielä olimme Jumalan VIHOLLISIA, tulimme SOVITETUIKSI hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta...
Kun kolme poikamiestä kaatui kuolleena maahan, valkoisten upseeri olisi osoittanut patologista sikamaisuutta poikamiehille antamaansa lupausta kohtaan, jos hän olisi mennyt heidän teloittamisensa jälkeen asettamaan henkensä säästäneille perheellisille miehille LISÄEHTOJA, jotta nämä voisivat säilyttää henkensä.
Helvettiuskovat kuvittelevat, että Jumala on tällainen sika.
Minä kehotan kaikkia helvettiin uskovia lopettamaan Jumalan kiusaamisen ja Jeesuksen uhrin irvokkaan halveksimisen ja tekemään parannuksen tuosta kirotusta opista, joka äärimmäisen kierolla tavalla tahraa armon evankeliumin.
Helvetriuskovaisille vielä: Jos jopa kammottavan sekasortoisena ja kuohuvana vuonna 1918 valkoisten upseeri kykeni pitämään kolmelle VIHOLLISELLEEN antamansa lupauksen, kuinka te kykenette tekemään opillanne jumalastanne niin irvokkaan mielipuolen sekopään, että hän pitää OMAN POIKANSA KUOLEMAA paljon halvempiarvoisena kuin valkoinen upseeri piti kolmen vihollisensa kuolemaa? Ettekö te näe, kuinka saatanallisen irvokas teidän oppinne on?- Anonyymi
Mutta mitä Jeesus ajattelisi Paavalista, kun tämä teki hänestä teurastetun ja kirotun uhrin uskontoon, jonka vastustamisesta hänet tappoi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitä Jeesus ajattelisi Paavalista, kun tämä teki hänestä teurastetun ja kirotun uhrin uskontoon, jonka vastustamisesta hänet tappoi?
Mitä selität, jahvekultti?
Ehkä ääripäitä tarvitaan, jotta voidaan määritellä kultainen keskitie.
- Anonyymi
Saastaiset saastuvat mutta pyhät pyhittyvät. Vain pyhät pelastuvat.
- Anonyymi
Niin, että tehdäänkö mutkia vai oiotaanko mutkat vai käyttäisimmekö ylikulkusiltoja??
Löytyy Matteus 7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, että tehdäänkö mutkia vai oiotaanko mutkat vai käyttäisimmekö ylikulkusiltoja??
Löytyy Matteus 7Perustele!
- Anonyymi
Liberaalit ovat poistamassa helvetin, mutta taivas kelpaa. 🫣
- Anonyymi
Eikä koko uskonnossa edes ole taivasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä koko uskonnossa edes ole taivasta.
Johtuu siitä, että kristinuskon Jumala asuu helvetissä. Kaikkihan ovat perisynnillä nähneet Adamin silmin Saatanan paratiisissa. Ei se ole ollut mikään paratiisi - Saatana asuu helvetissä, ja heidät on silloin myös luotu helvetissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuu siitä, että kristinuskon Jumala asuu helvetissä. Kaikkihan ovat perisynnillä nähneet Adamin silmin Saatanan paratiisissa. Ei se ole ollut mikään paratiisi - Saatana asuu helvetissä, ja heidät on silloin myös luotu helvetissä.
Ja heidän Jumala on silloin myös Saatana, joka loi heidät perisynnillä läpeensä pahoiksi ja syntisiksi - Lutherin sanoin Paavalin mukaan jo luonnostaan vihattaviksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja heidän Jumala on silloin myös Saatana, joka loi heidät perisynnillä läpeensä pahoiksi ja syntisiksi - Lutherin sanoin Paavalin mukaan jo luonnostaan vihattaviksi.
Ja vaikka inti edellä ehdotteleekin helvetin ja paratiisin välille jotakin kivaa ja jopa kultaista keskitietä, niin Raamatun mukaan - mihin uskonto perustuu - se ei vain nyt ole mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka inti edellä ehdotteleekin helvetin ja paratiisin välille jotakin kivaa ja jopa kultaista keskitietä, niin Raamatun mukaan - mihin uskonto perustuu - se ei vain nyt ole mahdollista.
Älä vääristele, jahvekultti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän nyt sentään! Aatami luotiin Paratiisissa. Siellä hän asui Jumalan kanssa. Jumala loi taivaan ja maan ja paratiisin. Ja loi sinne vielä Aataminkin. Löytyy 1.Moos.kirjan alusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän nyt sentään! Aatami luotiin Paratiisissa. Siellä hän asui Jumalan kanssa. Jumala loi taivaan ja maan ja paratiisin. Ja loi sinne vielä Aataminkin. Löytyy 1.Moos.kirjan alusta.
Mielekiintoista tuo juutalainen mytologia
- Anonyymi
Tämä paatos on loistavasti - kaikkien kaltaistensa ohella - onnistuneesti estämässä Jeesuksen uuden tulemisen.
- Anonyymi
Voitko perustella ja selventää!
- Anonyymi
Minulle on ajat sitten jo selvinnyt, että kristinuskon pahin vihollinen on Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on ajat sitten jo selvinnyt, että kristinuskon pahin vihollinen on Jeesus.
Mitä arvelette - riittääkö kirotun Paavalin voima vielä 2000 vuoden taakse estämään Jeesuksen tuleminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä arvelette - riittääkö kirotun Paavalin voima vielä 2000 vuoden taakse estämään Jeesuksen tuleminen?
Miten sen tekee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsi on saatanan hallussa.
- Anonyymi
niin, maanpäällibeb gekve5t5um ha tiuviuwu ettö eu ikusu ujubö wyn5yny5kään oll3nkqqn tähän h3lf3ttiin
- Anonyymi
Onko paha olla?
- Anonyymi
"Helvetti on yhtä todellinen kuin taivaskin"
Pitää paikkansa. Ihmisen mielikuvituksen tulosta kumpikin.- Anonyymi
Tulet vielä yllättymään.
- Anonyymi
Kun ihmiset ovat tarpeeksi tyhmiä ja sekaisin, niin he saattavat uskoa taivvaaseen ja helvettiin eivätkä tajua, että kuolema on elämän loppu. Elämää ei ole kuoleman jälkeen, vaan elämä on ennen kuolemaa.
Kuoleman jälkeen meistä ei ole jäjellä mitään, mikä voisi kokea taiaan riemut tai helvetin tuskat. Taivas ja helvetti ovat vain sadomasokistisia fantasioita. - Anonyymi
Laitalahkolaiset eivät oikeasti usko helvettiin, koska muutoin eivät tekisi lapsia joiden keskimääräinen todennäköisyys joutua sinne huitelee heidän oman väkiteoriansa mukaan siellä 95 prosentin hujakoilla.
Myöskään israelfanittajat eivät usko helvettiin, koska muutoin heillä olisi saatanallinen kiire yrittää käännyttää edes promille kuolevista juutalaisista Jeesuksen seuraajiksi.
KTS- Anonyymi
Puhut ihan omiasi, taas.
- Anonyymi
Ei ole toista ilman toista.
- Anonyymi
Ihmisen elämä on helvettiä joskus. Riippuen karmasta. Putin elämä on varmasti helvettiä kymmeniä elämiä eteenpäin. Mitä kylvämme sitä niitämme.
Helvetti on täällä maan päällä.- Anonyymi
Ei ole. Helvetti on paljon pahempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli helvetti on sadistisen ihmisen keksintöä.
Sadistiset mieleltään sairaat uskovat siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli helvetti on sadistisen ihmisen keksintöä.
Sadistiset mieleltään sairaat uskovat siihen.Eikö ole oikeudenmukaista, että paha saa palkkansa?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vankilaan.
Tuttu paikka sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kerrotaan kokemuksen syvällä äänellä
- Anonyymi
Liberaalit ottaisivat vain taivaan.
- Anonyymi
Realistit ymmärtävät että ei ole sen paremmin taivasta kuin helvettiäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Realistit ymmärtävät että ei ole sen paremmin taivasta kuin helvettiäkään.
Tulet yllättymään ikävästi.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki tulevat kokemaan saman. Kaikki kuollaan ja siihen kaikki jää. Kukaan ei ylläty mistään.
- Anonyymi
Hyi helvetti minkälaista kristillinen lähimmäisenrakkaus on kamalimmillaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyi helvetti minkälaista kristillinen lähimmäisenrakkaus on kamalimmillaan!
Millä perusteella olisi ollut kristillistä lähimmäisenrakkautta, eikä ateistista provoilua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro, miten kuollut yllättyy..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro, miten kuollut yllättyy..
Jeesus Kristus herättää sinut viimeisenä päivänä, sanoo Raamattu!
- Anonyymi
Raamatun kirjoittajien mukaan maata ympäröi taivaankansi, jonka pinnalla aurinko, kuu ja tähdet liikkuvat. Taivaankannen takana on Jumalan taivas, jossa Jumala enkeleineen asustaa. Se sijaitsee suoraan Jerusalemin yläpuolella.
Raamatun kirjoittajat luulivat maan olevan litteä lätty, joka pysyy paikallaan perustustensa varassa ja aurinko, kuu ja tähdet kulkevat taivaan kantta pitkin. Tämä on nykytiedon valossa harhainen käsitys.
Tuonelan ajateltiin sijaitsevan maan sisällä ja siellä on syvyys ja pimeys, johon pahat ihmiset joutuvat kuoltuaan. Toki VT:n mukaan sinne joutuivat myös vanhurskaat odottamaan ruumiin ylösnousemusta, mutta ensisijaisesti sitä pidetään pahojen ihmisten rangaistuksen paikkana.
Tiedämme tämänkin olevan harhainen luulo. Maan alta ei ole löydetty eikä löydetä tuonelaa, jossa kadotetut sielut huutavat tuskissaan. Hihhulit ovat levittäneet valheellista tarinaa siitä, että Siperiassa olisi porattu niin syvälle maan alle, että sieltä olisi kuulunut helvetissä olevien tuskanhuudot.
Hihhulit ovat valehtelijoita ja heidän uskonsa perustuu petokseen ja valheisiin.- Anonyymi
Kuuntele Raamattu kannesta kanteen jos et ymmärrä jotain. Ja opettele myös käyttäytymään, kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuntele Raamattu kannesta kanteen jos et ymmärrä jotain. Ja opettele myös käyttäytymään, kiitos.
Hyvät neuvot.
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sinänsä johtaa ateismiin mitä enemmän siitä kuulee ja lukee.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu sinänsä johtaa ateismiin mitä enemmän siitä kuulee ja lukee.
Kaksi ToIIoa lähinnä mässää ja vetää viinaa siellä.
- Anonyymi
Syntiä on likinäköinen politiikka.
Suomessa oma energia huolto on sotkettu ymmärtämättä talven tarpeita !!!
- on tehty energia kriisi sotaa lietsomalla. ja "vihreällä siirtymällä.
( esim. turve pelattiin ulos,,, ja sähkönsiirto venäjältä on seis..).
Nyt ollaan oman naivismin takia "nato kusessa ja eu kusessa" korvia myöten.
Kotimainen Turve ei lämmitä. Ollaan keinottelun uhreja !
Omin poliittisin super naivismi päätöksin ja omien tekojen, ajattelun puutteen vuoksi, tai joidenkin eturyhmien keinottelu-etujen vuoksi ollaan lamassa.
Talous sakkaa. Kallis energia lamauttaa lopullisesti arktisen kylmän maan, Suomen.
Ja jo kilpailukyvyn vuoksi, sekä elämisen mahdollisuuksien vuoksi Arktisen maan, Suomen energia hintojen tulisi olla selvästi matalampia, kuin leutojen eu-alueiden.
Nykyinen "sähkö-pörssi" on meille haitaksi.
Sähkön keinottelua ja sähkönsiirto keinottelua tulisi ohjata ja rajoittaa. Koska tämä peli on mennyt törkeäksi sähkö-kiskonnaksi !!' Onko puolueemme ja politikkomme lahjottu? kun poliittinen ohjaus ei toimi ?
--- on jäänyt myös kertomatta monissa asioissa energian tuhlaus, , esim. että ne nopeat junat tuhlaa valtavasti sähköä !!
( -- ja huippu hinta kiskonta sähköllä ei kannata junia liikuttaa..).
- myös on jäänyt kertomatta, että tietokone palvelin keskukset käyttää tosi paljon sähköä, ja esim.. 5g, ne tuhlaa sähköä..
- Samoin esim.. ilmaston lämpenemis kokoukset pitkin maailmaa, lentokone turha lentely, siis turha-turismi, tuhlaa turhaan energiaa.
- Joten ilmasto kokoukset ja bryssel byrokratia nettiin, ja turha-lentely seis.
Lentoliikenteelle haittavero nopeaan... Kiitos. Jeesus itse puhui ja varoitti hyvin selvästi helvetistä.
- Anonyymi
Kyllä. Se on täysin selvää.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Aivan. Mutta puhui kuin kylähullu.
Siellä kaksi todellista kyIähullua.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Aivan. Mutta puhui kuin kylähullu.
Sinä niin puhut ja sössötät.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä niin puhut ja sössötät.
En usko. Minähän esitän, että nykyään myös samaa sukupuolta olevien avioliitot ovat tulleet.
Se on laki, eikä ole kylähullun puhetta.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En usko. Minähän esitän, että nykyään myös samaa sukupuolta olevien avioliitot ovat tulleet.
Se on laki, eikä ole kylähullun puhetta.Olet hampaaton sössö.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se on laki, eikä ole kylähullun puhetta.Että kaksi nàismaista miesvaimoa.
- Anonyymi
Hän olikin juutalainen lahkolaissaarnaaja
- Anonyymi
Oho!!!!!
- Anonyymi
JUUUUUU,mut sanassa sanotaan et hää on armollinen ja kaik pelastuu . Joten turhaa pelottelua te vaan toitotatte
- Anonyymi
Missä kohtaa muka niin sanotaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa muka niin sanotaan?
Koska pelastus on puhdas omatunto teoista huolimatta, niin siinä kohdassa, että se tapahtuu YKSIN USKOSTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska pelastus on puhdas omatunto teoista huolimatta, niin siinä kohdassa, että se tapahtuu YKSIN USKOSTA.
Jos et usko, että Jeesus hamaan tulevaisuuteen asti kantaa uhrilampaana rangaistuksesi pahoista teoistasi, kuten aito-lainenkin vakuuttaa ja opettaa, niin et voi pelastua, mutta kaikille se on mahdollista uskossa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Liberaaliteologiassa. 😸
Oletko sinä vaihtanut puolta?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Pitäsi ehkä äänestää sitä, jota Jeesuskin äänestäisi.
Kuutio on taas Iihonut.
Et ole huomannut.
- Anonyymi
Tietenkin, kaksi vaihtoehtoa.
- Anonyymi
ja vain kaksi
”Syntimme on iankaikkisesti hänen edessään ja sitä täytyy rangaista iankaikkisesti, jotta hänen pyhä oikeudenmukaisuutensa tulisi tyydytetyksi.”
Tässä on oikeudenmukaisuus eli vanhurskaus ymmärretty näin. Kysymys kuuluu: Mikä on oikeudenmukaisuutta ja mikä ei?
”Tietysti rikas mies tiesi syntiensä olleen tehdyn hänen rajallisena elinaikanansa. Mutta on mielenkiintoista todeta, kuinka hän ei koskaan todennut, "Miten ihmeessä minä päädyin tänne?"
Olet lukenut vähän huterasti. Tässä se sanotaan aivan selväsi, miksi rikas sai rangaistuksen;
Luuk. 16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
Hänen syntistä oli siis rikkaus ja se että hän kohteli köyhää huonosti:
”Hän ei kysynyt, "Ansaitsinko minä todella tämän kohtalon? Eikö tämä ole kohtuutonta? Eikö tämä ole aivan liian ankaraa?" Hän ainoastaan pyysi jotakuta menemään elossa olevien veljiensä luokse ja varoittamaan heitä tästä kohtalosta.”
16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
Sivumennen sanoen on eräs talousteoria, missä tätä toteutetaan. Kun varakkaat saavat entistä enemmän niin he laittavat varansa siten, että köyhät saavat työpaikkoja entistä enemmän ja näin saavat leipää, kodin ja vaatteet, joten heille ei tarvitse antaa tukea eikä avustuksia.
Missään ei siis kerrota sitä, että Lasarus olisi ollut sen synnittömämpi kuin rikas. Koska rikkaalla oli mahdollisuus auttaa Lasarusta eikä hän niin tehnyt, tämä synti katsottiin niin suureksi että hän sai kidutustuomion.
”…jokainen on täysin tietoinen synnistään, josta omatunto syyttää häntä herkeämättä, ilman hetken rauhaa. Synnin tuottama syyllisyydentunto tuo häpeän ja itsevihan.”
Tämä muuten vastaa maallisessa elämässä tuttua pahaa masennusta. Itsenä syyttäminen kaikesta, vaikkei edes olisi niihin syyllinen, tosiaan luo kamalan olotilan ihmiselle.
Luuk. 16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Tässä puolestaan tulee esille se, miten aikoinaan fariseukset uskoivat kuoleman jälkeiseen ylösnousemukseen, tuomioon, helvettiin sekä taivaaseen.
Samoin tämä kohta laittaa kyseenalaiseksi sen näkemyksen, että Jumala jotenkin erityisesti siunaisi rikkauden kautta ja köyhyys olisi Hänen rangaistuksensa.- Anonyymi
Jos köyhä Lararus olisi ollut laittomuuden tekijä, lain rikkoja, niin olisiko tilanne ollut silloin silti sama? Tilanteen määräsi omaisuus eikä ihminen itsessään.
- Anonyymi
Tuohon vain, Aamen!
- Anonyymi
Aamen.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77881EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101828Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684