Miksi poliisi sallii sen?

Anonyymi-ap

Että iso osa, ehkä noin 30 % autoilijoista ajelee rekisteritunnus lumella tai kuralla peitettynä, tietoisesti siis! Eivät osaa, muista tai halua sitä lumesta puhdistaa.

Lumisateen aikana tai lumista tietä ajettaessa kilpi peittyy, mutta.... mutta en tarkoita tätä. Vaan sen jälkeen, useita päiviäkin sen jälkeen.

Tarkoitan, että kun ajetaan auton takana oleva rekisterikilpi lumen peitossa vaikka viisikin päivää viimeisen lumisateen jälkeen?

Tänään näin AITOTAKSI- taksiauton, jossa koko muu auton takaosat oli puhdistettu, mutta rekisterikilpi oli jätetty puhdistamatta. Varmasti oli tietoisesti toimittu!

Onko tämä ongelma vai ei? Uskon, että ainakin iso osa pitää sitä asiana, joka ei ole lainkaan ongelma. Mutta miksi autossa sitten on rekisterikilvet, miettikää sitä!

Miksi isohko osa ihmisistä haluaa ajaa rekisterikilpi peitettynä?

Miksi poliisi ei valvo niitä asioita, joita sen pitäisi valvoa?

147

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkäpä siksi, että poliisikin ymmärtää, että se takarekisterikilven näkyminen on vähiten tärkeitä asioita liikenteessä. Liikenneturvallisuuteen ei vaikuta millään tavalla.

      • Anonyymi

        Sinulle sanon nyt kysymyksen, osaatko siihen vastata?

        Miksi autossa on lain mukaan oltava rekisterikilpi?


      • Anonyymi

        JOs se, että auto on tunnistettavissa rekisterikilvestä, ei vaikuta liikenneturvallisuuteen mitenkään, on sinun mielipiteesi, mikähän sitten siihen vaikuttaa?

        Ei kukaan voi olla noin tyhmä? Ettäkö ilman rekisterikilpiä ajelevat autot eivät ole liikenneturvallisuutta vähentävä asia.. Mieti... voiko joku olla noin tyhmä!!!! No on niitä varmaan yli puolet autolla ajelevista. Jonnet ja Veetit varmaan kaikki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOs se, että auto on tunnistettavissa rekisterikilvestä, ei vaikuta liikenneturvallisuuteen mitenkään, on sinun mielipiteesi, mikähän sitten siihen vaikuttaa?

        Ei kukaan voi olla noin tyhmä? Ettäkö ilman rekisterikilpiä ajelevat autot eivät ole liikenneturvallisuutta vähentävä asia.. Mieti... voiko joku olla noin tyhmä!!!! No on niitä varmaan yli puolet autolla ajelevista. Jonnet ja Veetit varmaan kaikki!

        Olen niin tyhmä, että en ymmärrä miten liikenne vaarantuu siitä jos ajan autollani takarekisterikilven ollessa lumen peittämä. Ole hyvä ja valaise minua. Kenelle aiheutuu vaaraa ja millä tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen niin tyhmä, että en ymmärrä miten liikenne vaarantuu siitä jos ajan autollani takarekisterikilven ollessa lumen peittämä. Ole hyvä ja valaise minua. Kenelle aiheutuu vaaraa ja millä tavalla?

        Jos ajoneuvo ei ole tunnistettavissa esimerkiksi kolaritapauksessa tai muussa sen aiheuttamassa vaaratilanteessa yms., siitä aiheutuu vaara liikenneturvallisuudelle siten, että sinä kilpi peitettynä ajava pääset kuin koira veräjästä vastuustasi, joka sinulle kuuluu!

        Liikenneturvallisuus on kokonaisuus.

        Autoissa pitää olla rekisteritunnut edessä ja takana sellaisessa kunnossa, että se on näkyvissä! Aivan yhtä merkityksellinen seikka kuin se, että niissä on jarrut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajoneuvo ei ole tunnistettavissa esimerkiksi kolaritapauksessa tai muussa sen aiheuttamassa vaaratilanteessa yms., siitä aiheutuu vaara liikenneturvallisuudelle siten, että sinä kilpi peitettynä ajava pääset kuin koira veräjästä vastuustasi, joka sinulle kuuluu!

        Liikenneturvallisuus on kokonaisuus.

        Autoissa pitää olla rekisteritunnut edessä ja takana sellaisessa kunnossa, että se on näkyvissä! Aivan yhtä merkityksellinen seikka kuin se, että niissä on jarrut!

        Rekisterikilpi on ajoneuvon tunnistamiseen liittyvä asia. Auton tekniikka, kuten renkaat, jousitus, jarrut yms. taas liittyvät suoraan turvallisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle sanon nyt kysymyksen, osaatko siihen vastata?

        Miksi autossa on lain mukaan oltava rekisterikilpi?

        Keula kilpihän se pitäisi lumen peitossa olla,niin välttyisi sakoilta ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keula kilpihän se pitäisi lumen peitossa olla,niin välttyisi sakoilta ehkä.

        Kun ajaa sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti, niin ei tarvitse edes miettiä tai murehtia tuollaisia asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajaa sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti, niin ei tarvitse edes miettiä tai murehtia tuollaisia asioita.

        Kun ajaa sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti, niin ei tarvitse kilpiä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajoneuvo ei ole tunnistettavissa esimerkiksi kolaritapauksessa tai muussa sen aiheuttamassa vaaratilanteessa yms., siitä aiheutuu vaara liikenneturvallisuudelle siten, että sinä kilpi peitettynä ajava pääset kuin koira veräjästä vastuustasi, joka sinulle kuuluu!

        Liikenneturvallisuus on kokonaisuus.

        Autoissa pitää olla rekisteritunnut edessä ja takana sellaisessa kunnossa, että se on näkyvissä! Aivan yhtä merkityksellinen seikka kuin se, että niissä on jarrut!

        Kysyin miten liikenne vaarantuu, jos MINÄ ajan autolla rekisterikilpi peittyneenä. Minulla ei ole tapana kolaroida tai aiheuttaa vaaratilanteita, ja jos niin kuitenkin kävisi, niin ei tulisi mieleenkään paeta paikalta. Sen kilven ehtii kyllä siinä tilannetta selvitellessä putsailla, jos joku on siitä kiinnostunut.

        Ja edelleen, vaikka joku urpo aiheuttaisikin vaaratilanteen ja pakenisi, niin eihän sen kilven näkyminen vaaratilannetta peru.

        Jos todella pidät kilven näkymistä yhtä oleellisena kuin jarrujen toimintaa, on ymmärryksesi niin vähäinen, että toivottavasti pysyt syvällä metsässä kaukana liikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajaa sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti, niin ei tarvitse kilpiä ollenkaan.

        Tarvitsee, koska ne ovat tietyissä ajoneuvoissa pakolliset. Jos ajat sellaista ajoneuvoa, jossa rekisterikilvet ovat pakolliset, niin ne on oltava ajoneuvossa, vaikka kuinka ajaisi sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti.


      • Anonyymi

        Vaikkei olis satanut viikkoon mitään lunta niin joka päivä uudet lumet on farkkuauton peräluukussa ja koko lasi ummessa mutta tämän aloittajan vuodatuksen jälkeen en kyllä putsaile päivittäin enään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen niin tyhmä, että en ymmärrä miten liikenne vaarantuu siitä jos ajan autollani takarekisterikilven ollessa lumen peittämä. Ole hyvä ja valaise minua. Kenelle aiheutuu vaaraa ja millä tavalla?

        Juurikin niin, mitä oikeutta täällä jaellaan velvollisuuksina kun ei ole mitään väliä tietääkö joku muu rekisteritunnuksen kuin poliisi, ei palstapoliisit ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitsee, koska ne ovat tietyissä ajoneuvoissa pakolliset. Jos ajat sellaista ajoneuvoa, jossa rekisterikilvet ovat pakolliset, niin ne on oltava ajoneuvossa, vaikka kuinka ajaisi sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti.

        Se että ne on pakolliset ei vaikuta turvallisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkei olis satanut viikkoon mitään lunta niin joka päivä uudet lumet on farkkuauton peräluukussa ja koko lasi ummessa mutta tämän aloittajan vuodatuksen jälkeen en kyllä putsaile päivittäin enään.

        Enää.


      • Anonyymi

        Ei, ei vaikuta, mutta kun samalla on se koko perä paksun lumen peitossa, eikä se ole varmasti sen yhden reissun aikana kertynyt. Uusissa autoissa vielä kun nuo vilkutkin on yhtä pienet kuin persereikä, ei näy edes ne, takavalothan ei nyt pala muutenkaan, joten niistä ny niin väliä ja jarrutuikuistakin näkyy himmeä hohde, jos näkyy. Mukavahan se on ajella.perässä, kun arvailee kääntyyköhän vai eikö, näkyykö mihään "elämää" 10 cm jää-lumikerroksen alta?? Oikeasti, kun miettii, eivätkö yhtään ajattele omaa turvallisuuttaan? Joku täysperä kun posauttaa perään, niin se on menoa johonkin suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin miten liikenne vaarantuu, jos MINÄ ajan autolla rekisterikilpi peittyneenä. Minulla ei ole tapana kolaroida tai aiheuttaa vaaratilanteita, ja jos niin kuitenkin kävisi, niin ei tulisi mieleenkään paeta paikalta. Sen kilven ehtii kyllä siinä tilannetta selvitellessä putsailla, jos joku on siitä kiinnostunut.

        Ja edelleen, vaikka joku urpo aiheuttaisikin vaaratilanteen ja pakenisi, niin eihän sen kilven näkyminen vaaratilannetta peru.

        Jos todella pidät kilven näkymistä yhtä oleellisena kuin jarrujen toimintaa, on ymmärryksesi niin vähäinen, että toivottavasti pysyt syvällä metsässä kaukana liikenteestä.

        Muuten, ei se todellakaan vaikuta liikenneturvallisuuteen. Ihan oma asiasihan se on. Muista kuitenkin, että jos sinulla käy tuuri, saat sakot. Sekin on sinun asiasi. Joten, älä viitsi jankata. Kaikesta päätgllen, olet juuri kortin saanut bemupoika. Turvallisia kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkei olis satanut viikkoon mitään lunta niin joka päivä uudet lumet on farkkuauton peräluukussa ja koko lasi ummessa mutta tämän aloittajan vuodatuksen jälkeen en kyllä putsaile päivittäin enään.

        En mä ainakaan viitsi turhaa lumi-jääkuormaa kantaa mukanani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkei olis satanut viikkoon mitään lunta niin joka päivä uudet lumet on farkkuauton peräluukussa ja koko lasi ummessa mutta tämän aloittajan vuodatuksen jälkeen en kyllä putsaile päivittäin enään.

        Miksi et putsaile? Kyllä pitäisi, jos kunnon ihminen olisit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin niin, mitä oikeutta täällä jaellaan velvollisuuksina kun ei ole mitään väliä tietääkö joku muu rekisteritunnuksen kuin poliisi, ei palstapoliisit ...

        Juurikin sana on niin tyhmä sana, että sen kirjoittaja ei edes tiedä mitä se tarkoittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että ne on pakolliset ei vaikuta turvallisuuteen.

        Kyllä se vaikuttaa, vaikka sinä et sitä ymmärrä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten, ei se todellakaan vaikuta liikenneturvallisuuteen. Ihan oma asiasihan se on. Muista kuitenkin, että jos sinulla käy tuuri, saat sakot. Sekin on sinun asiasi. Joten, älä viitsi jankata. Kaikesta päätgllen, olet juuri kortin saanut bemupoika. Turvallisia kilometrejä.

        Ei todellakaan ole mikään oma asia. Takarekisterikilven pitää olla näkyvissä.

        Kuspäitä, jotka sitä ei tajua on yllättävän paljon. Suurin osa ei sitä ole edes ajatellut!


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🔞 ­­­N­­­y­m­­­f­­­o­m­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18198626l

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      "Onko tämä ongelma vai ei? Uskon, että ainakin iso osa pitää sitä asiana, joka ei ole lainkaan ongelma. "
      Hienoa, osasit vastata aivan oikein omaan kysymykseesi. Onnittelut!

      • Anonyymi

        Kuka vastasi ja miten vastasi? Olen kiinnostunut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka vastasi ja miten vastasi? Olen kiinnostunut!

        Kysyjä vastasi oikein omaan kysymykseensä. Tottahan moisesta huippusuorituksesta kaltaisesi aina kiinnostuu.


    • Anonyymi

      Ai että 30% ajelee tarkoituksellisesti paskaisella tai lumen peittämällä rekisterillä, sinähän se melkoinen nero ja tilastonikkari olet. Olet varmasti tehnyt asiasta tutkimuksen ja väitöskirjan vähintään, pöljä.

      • Anonyymi

        Väitöskirjaa en ole tehnyt, mutta muuten olen asian "tilastoinut" eli tarkkailemalla havainnut!

        Tietoisesti tekevät, jos eivät sitä kilpeä puhtaaksi saa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitöskirjaa en ole tehnyt, mutta muuten olen asian "tilastoinut" eli tarkkailemalla havainnut!

        Tietoisesti tekevät, jos eivät sitä kilpeä puhtaaksi saa!

        Talvella pöllyävä lumi ja kesällä hiekkatiellä hiekkapöly, peittää sen takarekkarikilven jo muutaman kilometrin ajon jälkeen. Kukaan ei sitä, mainituissa olosuhteissa parin kolmen kilometrin ajon jälkeen pysähdy puhdistamaan, eikä se monessa tapauksessa olisi edes turvallista, ei sitä järjissään oleva poliisikaan vaadi. Joten putsataan kun jostakin syystä pysähdytään, ja tuskin kukaan tietoisesti jättää tuon puhdistuksen siinä vaiheessa tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella pöllyävä lumi ja kesällä hiekkatiellä hiekkapöly, peittää sen takarekkarikilven jo muutaman kilometrin ajon jälkeen. Kukaan ei sitä, mainituissa olosuhteissa parin kolmen kilometrin ajon jälkeen pysähdy puhdistamaan, eikä se monessa tapauksessa olisi edes turvallista, ei sitä järjissään oleva poliisikaan vaadi. Joten putsataan kun jostakin syystä pysähdytään, ja tuskin kukaan tietoisesti jättää tuon puhdistuksen siinä vaiheessa tekemättä.

        Kyllä niitä riittää, jotka jättävät sen tarkoituksella puhdistamatta ja sitten on myös niitä, jotka eivät sitä oikein älyä puhdistaa, sen kilven merkitystä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä riittää, jotka jättävät sen tarkoituksella puhdistamatta ja sitten on myös niitä, jotka eivät sitä oikein älyä puhdistaa, sen kilven merkitystä!

        Mistäs tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä riittää, jotka jättävät sen tarkoituksella puhdistamatta ja sitten on myös niitä, jotka eivät sitä oikein älyä puhdistaa, sen kilven merkitystä!

        Moista toki voi pahansuopaisuudessaan ja kaikkitietävässä typeryydessään arvailla ja arvioida, tosiasian ollessa kuten vastaamassasi kommentissa asian sanottiin olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella pöllyävä lumi ja kesällä hiekkatiellä hiekkapöly, peittää sen takarekkarikilven jo muutaman kilometrin ajon jälkeen. Kukaan ei sitä, mainituissa olosuhteissa parin kolmen kilometrin ajon jälkeen pysähdy puhdistamaan, eikä se monessa tapauksessa olisi edes turvallista, ei sitä järjissään oleva poliisikaan vaadi. Joten putsataan kun jostakin syystä pysähdytään, ja tuskin kukaan tietoisesti jättää tuon puhdistuksen siinä vaiheessa tekemättä.

        No tuota odotinkin. Ei ei todellakaan kukaan pysähdy tyyliin kilometrin välein putsaamaan, mutta näin talvella olet varmaan itsekkin huomannut, ettei ne jää- ja lumikerrokset, millä autojen perät on kuorrutettu, kerry edes 100 km ajolla, yhdellä kertaa. Kyllä ne on kerääntynyt pidemmällä aikavälillä. Ei vaan viitsitä putsata.
        Joskus miettinyt, paljonko näissä igluissa on sitä ylimääräistä painoa, kun näitä näkee. Lisäksi pitää muistaa se, kun auto lämpenee ja takana tuleva saa jääkerroksen päällensä, niin maksumies on joku muu kuin se takana ajava. Se onkin jo kalliimpaa kuin polttoaineen kulutus, joka ylimääräiseen lumijäätaakkaan kuluu. Niin ja kun pysähdyt, niin saattaapi ja tuleekin se katolla oleva lumi-jää tuulilasiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota odotinkin. Ei ei todellakaan kukaan pysähdy tyyliin kilometrin välein putsaamaan, mutta näin talvella olet varmaan itsekkin huomannut, ettei ne jää- ja lumikerrokset, millä autojen perät on kuorrutettu, kerry edes 100 km ajolla, yhdellä kertaa. Kyllä ne on kerääntynyt pidemmällä aikavälillä. Ei vaan viitsitä putsata.
        Joskus miettinyt, paljonko näissä igluissa on sitä ylimääräistä painoa, kun näitä näkee. Lisäksi pitää muistaa se, kun auto lämpenee ja takana tuleva saa jääkerroksen päällensä, niin maksumies on joku muu kuin se takana ajava. Se onkin jo kalliimpaa kuin polttoaineen kulutus, joka ylimääräiseen lumijäätaakkaan kuluu. Niin ja kun pysähdyt, niin saattaapi ja tuleekin se katolla oleva lumi-jää tuulilasiin.

        Tuossa oli sellaisia kelejä, että kilometrin ajo lumisella tiellä riitti kuorruttamaan auton perän lumella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota odotinkin. Ei ei todellakaan kukaan pysähdy tyyliin kilometrin välein putsaamaan, mutta näin talvella olet varmaan itsekkin huomannut, ettei ne jää- ja lumikerrokset, millä autojen perät on kuorrutettu, kerry edes 100 km ajolla, yhdellä kertaa. Kyllä ne on kerääntynyt pidemmällä aikavälillä. Ei vaan viitsitä putsata.
        Joskus miettinyt, paljonko näissä igluissa on sitä ylimääräistä painoa, kun näitä näkee. Lisäksi pitää muistaa se, kun auto lämpenee ja takana tuleva saa jääkerroksen päällensä, niin maksumies on joku muu kuin se takana ajava. Se onkin jo kalliimpaa kuin polttoaineen kulutus, joka ylimääräiseen lumijäätaakkaan kuluu. Niin ja kun pysähdyt, niin saattaapi ja tuleekin se katolla oleva lumi-jää tuulilasiin.

        Kyllä se on kokemuksen sanelema totuus, että se taka lasi tasaperä mallisissa autoissa muurautuu pöllyävän lumen/ hiekan vaikutuksesta läpinäkymättämään kuntoon jopa muutaman sadan metrin ajon jälkeen.
        Ja sinne taka lasiin tai perään ei mitään painavia jääkerroksia edes pysty syntymään, joten moisista muutaman gramman/sadan gramman painon noususta ei kannata olla huolissaan, koska ei se polttoaineen kulutuksessa, tai muiden turvallisuudessa mitenkään edes näy.
        Sen sijaan katolle kertynyt pudistamaton lumikuorma voi otollisissa olosuhteissa tippua joko taakse tai eteenpäin, joka kummassakin tapauksessa on omiaan aiheuttamaan, niin itsessä kuin muissa turhaa hämminkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota odotinkin. Ei ei todellakaan kukaan pysähdy tyyliin kilometrin välein putsaamaan, mutta näin talvella olet varmaan itsekkin huomannut, ettei ne jää- ja lumikerrokset, millä autojen perät on kuorrutettu, kerry edes 100 km ajolla, yhdellä kertaa. Kyllä ne on kerääntynyt pidemmällä aikavälillä. Ei vaan viitsitä putsata.
        Joskus miettinyt, paljonko näissä igluissa on sitä ylimääräistä painoa, kun näitä näkee. Lisäksi pitää muistaa se, kun auto lämpenee ja takana tuleva saa jääkerroksen päällensä, niin maksumies on joku muu kuin se takana ajava. Se onkin jo kalliimpaa kuin polttoaineen kulutus, joka ylimääräiseen lumijäätaakkaan kuluu. Niin ja kun pysähdyt, niin saattaapi ja tuleekin se katolla oleva lumi-jää tuulilasiin.

        Jos edellä ajavan auton perästä tulee sinun autosi keulaan "vaurioita" niin kyllä siinä olet SINÄ ajanut aivan päin helvettiä - Nimittäin se turvaväli on kyllä jätetty 1metrin mittaan. Mikään lumi tai jää ei lennä auton perästä vaakatasossa vaan putoaa lähes heti tienpintaan.

        Täällä on hyvä kirjoitella kaikkia satuja ja uhkailuja mitkän eivät missään oikeusasteissa edes päde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella pöllyävä lumi ja kesällä hiekkatiellä hiekkapöly, peittää sen takarekkarikilven jo muutaman kilometrin ajon jälkeen. Kukaan ei sitä, mainituissa olosuhteissa parin kolmen kilometrin ajon jälkeen pysähdy puhdistamaan, eikä se monessa tapauksessa olisi edes turvallista, ei sitä järjissään oleva poliisikaan vaadi. Joten putsataan kun jostakin syystä pysähdytään, ja tuskin kukaan tietoisesti jättää tuon puhdistuksen siinä vaiheessa tekemättä.

        Noinkin tyhmiä ihmisiä meillä on keskuudessamme!

        Tietoisesti jättää ainakin 20 sadasta se puhdistamatta, ja tuo kirjoittaja tuskin edes osaa!

        Siis ajelee parikin ´päivää viimeisen lumisateen jälkeen takakilpi lumen peitossa.

        Jos et usko niin sitten et usko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiedät?

        No jo s sinä et tietä, olet aika tyhmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moista toki voi pahansuopaisuudessaan ja kaikkitietävässä typeryydessään arvailla ja arvioida, tosiasian ollessa kuten vastaamassasi kommentissa asian sanottiin olevan.

        Mikähän tämänkin kirjoittaja pahansuopaisuus typeryydessään oli?=

        Kertokaa se minulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli sellaisia kelejä, että kilometrin ajo lumisella tiellä riitti kuorruttamaan auton perän lumella.

        Ei liity mitenkään tähän asiaan! OLETKO TYHMÄ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos edellä ajavan auton perästä tulee sinun autosi keulaan "vaurioita" niin kyllä siinä olet SINÄ ajanut aivan päin helvettiä - Nimittäin se turvaväli on kyllä jätetty 1metrin mittaan. Mikään lumi tai jää ei lennä auton perästä vaakatasossa vaan putoaa lähes heti tienpintaan.

        Täällä on hyvä kirjoitella kaikkia satuja ja uhkailuja mitkän eivät missään oikeusasteissa edes päde.

        Ei ole noin, häpeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin tyhmiä ihmisiä meillä on keskuudessamme!

        Tietoisesti jättää ainakin 20 sadasta se puhdistamatta, ja tuo kirjoittaja tuskin edes osaa!

        Siis ajelee parikin ´päivää viimeisen lumisateen jälkeen takakilpi lumen peitossa.

        Jos et usko niin sitten et usko!

        Noita tietoisesti puhdistamatta jättäviä et itsekään usko olevan kuvailemaasi määrää.
        Ja kyllä kirjoittajalla talvella lumiharja kädessä pysyy ja kesällä vesiletku, takalasin ja rekisterikilven hiekkatiellä ajon jälkeen puhdistamiseksi.
        Että joku ajelisi paripäivää vanhat lumet takakilvessä ei ole uskottavaa.
        Joten en usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tämänkin kirjoittaja pahansuopaisuus typeryydessään oli?=

        Kertokaa se minulle!

        Että kuvittelee jonkun tarkoituksellisesti jättävän likaantuneen takarekkarin puhdistamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity mitenkään tähän asiaan! OLETKO TYHMÄ?

        Asiahan oli, että lumisella tiellä jo pienen matkan ajaminen riittää kuorruttamaan auton perän lumella. Joten kysymyksesi on aiheeton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole noin, häpeä!

        Totta mooses asia vastaamasi kirjoituksen mukaisesti on, joten syy ja tarve häpeämiseen on sinulla.


    • Anonyymi

      Poliisi voisi mielestäni valvoa myös rengaspaineita ja pyyhkijän sulkien kuntoa.

      Nuo vaarantaa jo ennestäänkin vaarallisen suomalaisen autoliikenteen.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään tekemistä rengaspaineilla ja pyyhkijän sulilla tämän asian kanssa, että ajoneuvo olisi tunnistettavissa! Voiko joku olla noin pihalla, että noihin vertaa, no voi, se tuli todistettua jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään tekemistä rengaspaineilla ja pyyhkijän sulilla tämän asian kanssa, että ajoneuvo olisi tunnistettavissa! Voiko joku olla noin pihalla, että noihin vertaa, no voi, se tuli todistettua jo!

        Sanoinko että tunnistamisesta olisi kysymys? En sanonut.

        Sanoin että nuo mainitsemani asiat vaarantaa suomalaisen autoliikenteen turvallisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoinko että tunnistamisesta olisi kysymys? En sanonut.

        Sanoin että nuo mainitsemani asiat vaarantaa suomalaisen autoliikenteen turvallisuuden.

        Saattaa vaarantaa kun oikein somasti lillukan varsiin sotkeudutaan ja halutaan sotkeutua. Poliisille tuon valvontatehtävän sälyttäminen, entisten lisäksi, on kuitenkin katsottava lähinnä mahdottomaksi tehtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa vaarantaa kun oikein somasti lillukan varsiin sotkeudutaan ja halutaan sotkeutua. Poliisille tuon valvontatehtävän sälyttäminen, entisten lisäksi, on kuitenkin katsottava lähinnä mahdottomaksi tehtäväksi.

        Miksi sen valvominen olisi mahdoton tehtävä?

        Esimerkiksi tiedottamalla ja uhkailemalla mahdollisella valvonnalla, voisi ainakin yrittää.
        No tiedän, ei jakseta ei viitsitä, ei kiinnosta!

        Lillukanvarsia ne monet asiat ovat. Niihin ei sinunkaan kannattaisi sotkeutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään tekemistä rengaspaineilla ja pyyhkijän sulilla tämän asian kanssa, että ajoneuvo olisi tunnistettavissa! Voiko joku olla noin pihalla, että noihin vertaa, no voi, se tuli todistettua jo!

        Putsaan takavalot lähtiessäni. Ne vaikuttavat turvallisuuteen, kilpien näkyminen ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa vaarantaa kun oikein somasti lillukan varsiin sotkeudutaan ja halutaan sotkeutua. Poliisille tuon valvontatehtävän sälyttäminen, entisten lisäksi, on kuitenkin katsottava lähinnä mahdottomaksi tehtäväksi.

        Ei 1960-1970 luvulla ollu ongelma.
        poliisit pysäytti kun kilpi oli lumessa joka kerta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sen valvominen olisi mahdoton tehtävä?

        Esimerkiksi tiedottamalla ja uhkailemalla mahdollisella valvonnalla, voisi ainakin yrittää.
        No tiedän, ei jakseta ei viitsitä, ei kiinnosta!

        Lillukanvarsia ne monet asiat ovat. Niihin ei sinunkaan kannattaisi sotkeutua.

        "Miksi sen valvominen olisi mahdoton tehtävä?"
        Mitkään olevat ja tulevat resurssit ei tuohon riittäisi, eikä asian vähäpätöisyyden vuoksi olisi edes tarpeellista niihin valvonta tuhlata.
        "Lillukanvarsia ne monet asiat ovat." Siksipä en niihin sinun tapaasi viitsi tai halua sotkeutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 1960-1970 luvulla ollu ongelma.
        poliisit pysäytti kun kilpi oli lumessa joka kerta

        Tuo ihannoimasi kyttäys mentaliteetti on noiden mainioiden 60-70 lukujen jälkeen onneksi mainituista syistä, edes hieman laantunut.


    • Anonyymi

      Taas näitä viikonlopun tyhmimpiä aloituksia.. Oliskohan siellä liikenteessä muuta seurattavaa...

      • Anonyymi

        No kerro joku viisaampi seurattava asia liikenteestä. Kysymys on kaupunkiliikenteestä, jossa tuo kilpi peitettynä ajaminen voi tuoda isoja ongelmia!!!

        TUo kaupungissa tahallaan rekisterikilpi peitettynä ajelu on tosi ..... en nyt sano minkäpäiden hommia, mutta sitähän sen varmasti on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro joku viisaampi seurattava asia liikenteestä. Kysymys on kaupunkiliikenteestä, jossa tuo kilpi peitettynä ajaminen voi tuoda isoja ongelmia!!!

        TUo kaupungissa tahallaan rekisterikilpi peitettynä ajelu on tosi ..... en nyt sano minkäpäiden hommia, mutta sitähän sen varmasti on!

        Luultavasti jalankulkijana ( ajokorttia ja autoahan ei sinulla olekkaan ) olet joutunut hirveään vaaraan jalkakäytävällä kun joku auto ajanut vesilätäköstä kohdallasi ja muutama pisara on lentänyt lenkkasisi päälle. On sitten vielä sattunut sellainen kauhea vaaratilanne siitä kun sitä autoa ei oltu pestykään juuri ennen tätä järkyttävää tapahtumaa ja rekisterikilpi HUOM : REKISTERIKILPI ei ollutkaan luettavissa. Et siis voi asiasta valittaa muualle kun tänne , todella vakava paikka. Olen myös järkyttynyt tapauksesta ja vaadin, että lätäköt pitää siirtää muualle, vaikka maaseudulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti jalankulkijana ( ajokorttia ja autoahan ei sinulla olekkaan ) olet joutunut hirveään vaaraan jalkakäytävällä kun joku auto ajanut vesilätäköstä kohdallasi ja muutama pisara on lentänyt lenkkasisi päälle. On sitten vielä sattunut sellainen kauhea vaaratilanne siitä kun sitä autoa ei oltu pestykään juuri ennen tätä järkyttävää tapahtumaa ja rekisterikilpi HUOM : REKISTERIKILPI ei ollutkaan luettavissa. Et siis voi asiasta valittaa muualle kun tänne , todella vakava paikka. Olen myös järkyttynyt tapauksesta ja vaadin, että lätäköt pitää siirtää muualle, vaikka maaseudulle.

        Minulla on ollut ajokortti yli 50 vuotta. Auto on ja ajan päivittäin.

        Olipa tyhmä kirjoitus sinulta. Et lainkaan ymmärtänyt mistä oli kysymys.

        Kaltaisiasi on siellä liikenteessä paljon. Koeta pärjäillä.

        P.S. Rekisterikilven saa puhdistettua lumesta ilman auton pesemistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut ajokortti yli 50 vuotta. Auto on ja ajan päivittäin.

        Olipa tyhmä kirjoitus sinulta. Et lainkaan ymmärtänyt mistä oli kysymys.

        Kaltaisiasi on siellä liikenteessä paljon. Koeta pärjäillä.

        P.S. Rekisterikilven saa puhdistettua lumesta ilman auton pesemistä!

        Mistä muka tiedät että saa puhdistettua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut ajokortti yli 50 vuotta. Auto on ja ajan päivittäin.

        Olipa tyhmä kirjoitus sinulta. Et lainkaan ymmärtänyt mistä oli kysymys.

        Kaltaisiasi on siellä liikenteessä paljon. Koeta pärjäillä.

        P.S. Rekisterikilven saa puhdistettua lumesta ilman auton pesemistä!

        "Minulla on ollut ajokortti yli 50 vuotta. Auto on ja ajan päivittäin."
        Kun kuitenkin olet ajo-ja huomiokykysi pahoin menettänyt, niin ei sinun ainakaan pitäisi enää liikenteessä autonkuljettajan ominaisuudessa liikkua.
        "Olipa tyhmä kirjoitus sinulta. Et lainkaan ymmärtänyt mistä oli kysymys."
        Kysymyshän oli takarekisterikilven tahattomasta likaantumisesta, jolle kuski ei voi mitään.
        "Kaltaisiasi on siellä liikenteessä paljon. Koeta pärjäillä."
        Liikenteessä olijoista tuo tilanne on lähes jokaisella, joten ei sillä ole mitään tekemistä pärjäämiseen kanssa.
        "P.S. Rekisterikilven saa puhdistettua lumesta ilman auton pesemistä!"
        Onko joku muuta väittänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla on ollut ajokortti yli 50 vuotta. Auto on ja ajan päivittäin."
        Kun kuitenkin olet ajo-ja huomiokykysi pahoin menettänyt, niin ei sinun ainakaan pitäisi enää liikenteessä autonkuljettajan ominaisuudessa liikkua.
        "Olipa tyhmä kirjoitus sinulta. Et lainkaan ymmärtänyt mistä oli kysymys."
        Kysymyshän oli takarekisterikilven tahattomasta likaantumisesta, jolle kuski ei voi mitään.
        "Kaltaisiasi on siellä liikenteessä paljon. Koeta pärjäillä."
        Liikenteessä olijoista tuo tilanne on lähes jokaisella, joten ei sillä ole mitään tekemistä pärjäämiseen kanssa.
        "P.S. Rekisterikilven saa puhdistettua lumesta ilman auton pesemistä!"
        Onko joku muuta väittänyt?

        Liikenne ei sittenkään ole vain parhaiden kuljettajien paikka, vaikka niin haluat esittää.

        Se on jokaisen veronmaksajan oikeus ja kelvollisen ajokunnon määrää poliisi ja lääkäri eikä joku anonyymi nettikirjoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenne ei sittenkään ole vain parhaiden kuljettajien paikka, vaikka niin haluat esittää.

        Se on jokaisen veronmaksajan oikeus ja kelvollisen ajokunnon määrää poliisi ja lääkäri eikä joku anonyymi nettikirjoittaja.

        Ei autolla ajaminen todellakaan ole mikään jokaisen veronmaksajan oikeus. Siihen pitää kouluttautua ja ymmärtää, mitä on tekemässä. Vaaditaan siis koulutus ja ajo-oikeus (ajokortti).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenne ei sittenkään ole vain parhaiden kuljettajien paikka, vaikka niin haluat esittää.

        Se on jokaisen veronmaksajan oikeus ja kelvollisen ajokunnon määrää poliisi ja lääkäri eikä joku anonyymi nettikirjoittaja.

        Kyllä liikenteen pitäisi olla vain ja ainoastaan ajokyvyltään hyväksyttävässä ajokunnossa olevien paikka. Veronmaksu pelkästään ei ajamisen oikeutta anna. Sen kelvollisen ajokunnon määrää lääkäri ja poliisi asiaa valvoo. Anonyymi nettikirjoittaja voi ja saa silti asiaan myös mielipiteensä ilmoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liikenteen pitäisi olla vain ja ainoastaan ajokyvyltään hyväksyttävässä ajokunnossa olevien paikka. Veronmaksu pelkästään ei ajamisen oikeutta anna. Sen kelvollisen ajokunnon määrää lääkäri ja poliisi asiaa valvoo. Anonyymi nettikirjoittaja voi ja saa silti asiaan myös mielipiteensä ilmoittaa.

        kaikki mielipiteet ei vaan ole oikeita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki mielipiteet ei vaan ole oikeita...

        Kaikki mielipiteet on samanarvoisia. Onko jokin oikein ja toinen väärin on sitten kunkin lukijan omalla kohdallaan oman arvomaailmansa mukaan ratkaistava.


    • Anonyymi

      Ihmíset ei ymmärrä miten vaarallista on ajaa liukkaalla tiellä kilpi kurassa.

      • Anonyymi

        Kyllä sen liukkauden ymmärtää ja sen kanssa pärjää, mutta jos kilpi on kuurassa niin on piru irti ja pää hajoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen liukkauden ymmärtää ja sen kanssa pärjää, mutta jos kilpi on kuurassa niin on piru irti ja pää hajoaa.

        Voi kuinka on viksuja kommentteja, idiootteja on aika paljon autojenkin rateissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuinka on viksuja kommentteja, idiootteja on aika paljon autojenkin rateissa!

        Tuo oli ironiaa asiasta joka ei ole kovinkaan tärkeää ja on poliisin asia valvoa ja sakottaa jos näkee tarpeelliseksi.


    • Anonyymi

      Jos lumiperäinen auto ei ole aiheuttanut aloittajalle mitään haittaa, niin miksi hän tästä valittaa. Tämä on ainoastaan nykyajan mielensä pahoitus kulttuuria, jossa henkilö on sääntöfriikki eikä uskalla peloissaan livetä mistään ettei vaan joku sano. En minäkään joka kerta kierrä autoa, jos kerran lasit ovat puhtaat.

      • Anonyymi

        Suomi24:llä kirjottelee näitä, jotka opettelevat yksittäisiä lakitekstejä ulkoa,
        mutta luetun tai itse asian ymmärtäminen on tosi heikkoa.

        Autoa osaa ajaa liikenteessä, kunhan osaa riittävästi tekstiä ulkoa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24:llä kirjottelee näitä, jotka opettelevat yksittäisiä lakitekstejä ulkoa,
        mutta luetun tai itse asian ymmärtäminen on tosi heikkoa.

        Autoa osaa ajaa liikenteessä, kunhan osaa riittävästi tekstiä ulkoa....

        Jos äly ja ymmärrys ei riitä asioita ymmärtämään, miksi lähteä tänne kirjoittelemaan sääntöfriikeistä?

        Ei tässä asiassa todella kaan säännöstä, vaan siitä, että on kuspäistä toimia niin, että haluaa ajella rekisterikilpi peitettynä!

        En usko, että vieläkään menee niin sanotusti jakeluun!


      • Anonyymi

        Tää aloittaja tekee tahallaan näitä tyhmiä aloituksia. On tehnyt niitä nytkin useita ja vastailee niihin itse. Haluaa aiheuttaa mielipahaa kaikille ja luulee tietävänsä liikennesäännöistä jotain. Jos on aikaa eikä ole järkeä ja haluaa nostaa omaa verenpainettaan niin näin voi toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää aloittaja tekee tahallaan näitä tyhmiä aloituksia. On tehnyt niitä nytkin useita ja vastailee niihin itse. Haluaa aiheuttaa mielipahaa kaikille ja luulee tietävänsä liikennesäännöistä jotain. Jos on aikaa eikä ole järkeä ja haluaa nostaa omaa verenpainettaan niin näin voi toimia.

        Miksi pitää tekstimuoto ola vielä sellainen syyttelevä, ilkeä, "muut ei tiedä mistään mitään"- tyylinen ? Joillakin on tapana tuoda itsensä julki näin. Tuollainen minä minä minä asenne ei sovi oikeastaan mihinkään. Hänellä on varmasti vaikeaa liikenteessä aina.


    • Anonyymi

      Ajan puoli kilometriä, niin auton takapää ja rekisterikilpi on jälleen täysin lumen peitossa. Eipä harjaaminen silloin paljon auta.

      • Anonyymi

        Tuosta ei ole kysymys, vaan siitä että ajellaan useita päiviä lumettomilla kaduilla kilpi lumen peitossa!


      • Anonyymi

        Auttaa se, että kun pysäköit, harjaat takavalot ja kilven lumesta. Uskotko, että auttaa se?

        No arvan, että ei se aina ensimmäiseksi mieleen tule ruveta niitä harjailemaan silloin kun pysäköit.

        Mutta ennen kuin lähdet seuraavan kerran liikkeelle, olisiko vaikeaa se takapää harjata?

        Ja keleistä riippuu, ei sinullakaan aina puolen kilometrin ajon jälkeen takapää lumen peitossa kai ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaa se, että kun pysäköit, harjaat takavalot ja kilven lumesta. Uskotko, että auttaa se?

        No arvan, että ei se aina ensimmäiseksi mieleen tule ruveta niitä harjailemaan silloin kun pysäköit.

        Mutta ennen kuin lähdet seuraavan kerran liikkeelle, olisiko vaikeaa se takapää harjata?

        Ja keleistä riippuu, ei sinullakaan aina puolen kilometrin ajon jälkeen takapää lumen peitossa kai ole?

        Auttaa varmasti siihen, että rekisterikilpi näkyy pysäköinnin ajan. Sitä ilmeisesti haluat. Ajossa se taas on lumen peitossa, eikä harjaaminen siten auttanut ajamisen osalta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ei ole kysymys, vaan siitä että ajellaan useita päiviä lumettomilla kaduilla kilpi lumen peitossa!

        Eihän mainitsemaasi ajeluun kukaan koskaan missään syyllisty tai edes ole kuvitellut syyllistyvänsä. Turhaan vaahtoat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mainitsemaasi ajeluun kukaan koskaan missään syyllisty tai edes ole kuvitellut syyllistyvänsä. Turhaan vaahtoat.

        Tarkemmin ajatellen syyllistyy, mutta haluan vain väittää vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkemmin ajatellen syyllistyy, mutta haluan vain väittää vastaan.

        Tarkemmin ajattelematta haluat vain esiintyä toisena kirjoittajana.


    • Anonyymi

      Ei kyllä vaikuta millään tavalla minun autojeni käyttäytymiseen olipa kilve lumessa tai ei. Ei sillä ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kannalta.

    • Anonyymi

      Toisen omaisuuteen ei saa koskea, siksi kilpi lumessa, kyllä kesäksi sulaa.

      • Anonyymi

        Parkkipirkot putsaavat rekisterikilven, jos on peitossa ja heidän pitää se tarkistaa. Kajoavat silloin omaisuuteesi. Onko mielestäsi laillista vai laitonta?


      • Anonyymi

        Ei muuten ole sellaista lakia, jonka mukaan toisen omaisuuteen ei saa koskea.

        Aika vaikeaksihan elämä menisikin, jos näin olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole sellaista lakia, jonka mukaan toisen omaisuuteen ei saa koskea.

        Aika vaikeaksihan elämä menisikin, jos näin olisi.

        Lakihan siihenkin täytyisi keksiä niin saisitte saivarrella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakihan siihenkin täytyisi keksiä niin saisitte saivarrella.

        Laki tai ei, niin kyllä toisen omaisuuteen saa normaalisti koskea. Jos pitäisi olla koskematta toisten omaisuuteen, niin pitäisi aika tiukasti pysytellä kotosalla ja kaikki hankinnat, ruokaostokset mukaanlukien, hoitaa kotiin tilaamalla.


    • Anonyymi

      Ainoa harmi tuosta kiven "näkymättömyydestä" on kun ajaa parkkihalliin jossa on rekisterin tunnistus ja puomi ei avaudu.

      • Anonyymi

        Paitsi että ketju koski takakilpeä. Taitavat kaikki parkkihallien rekisterin tunnistuslaitteet lukea etukilpeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että ketju koski takakilpeä. Taitavat kaikki parkkihallien rekisterin tunnistuslaitteet lukea etukilpeä

        Taisi koskea niitä rekisterikilpiä ihan yleisellä tasolla (sekä etu- että takakilpeä) ja niiden peittymistä. Joka tapauksessa kilvet liittyvät tunnistamiseen, aivan kuten esim. parkkihalliin ajamisen osalta nimenomaan on kyse.


    • Anonyymi

      Miksi poliisit eivät puutu lumen peittämiin liikennemerkkeihin? Ne eivät ole voimassa, jos niiden merkitystä ei näe. Putkävartisen harjan tulisikin kuulua poliisiauton vakiovarusteisiin, jotta merkit saa puhdistettua ja voimaan.

      • Anonyymi

        Kyllä ne nopeusrajoitusmerkit ovat voimassa, aivan kuten tiemerkinnät lumen alla ovat voimassa. Sille ei voi mitään, jos kädettömät ovat vetäneet ajourat päin per$että. Jos kolahtaa, niin sen vika, joka on väärässä kohtaa kaistaa/osittain toisen kaistalla.


      • Anonyymi

        Samaa voi miettiä kaikkien lumisten liikennemerkkien osalta. Jos ei näe mitä liikennemerkki näyttää, niin ei tarvitse välittää, niinkö? Ei tarvitse välittää, pysäköinti- tai pysähtymiskielloista, ei tarvitse välittää kielletystä ajosuunnasta, tai muistakaan kieltomerkeistä. Aika vaaralliseksi menisi, jos noin muka olisi.


      • Anonyymi

        Kyllä ne ovat voimassa.

        Esimerkiksi ylinopeussakoista on kyllä joskus armahdettu, jos on pidetty mahdollisena ettei kuski oikeasti tiennyt rajoitusta. Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö rajoitus olisi ollut voimassa.

        Esimerkiksi omalla kotikadulla on paha mennä väittämään, että et tiennyt nopeusrajoituksesta tai pysäköintikiellosta, kun kyltti oli peitossa. Samoin rakenteellisesti selvästi 50 kmh tiellä on turha koittaa selittää, että luulit olevan 120.


    • Anonyymi

      Mitä nyt rekisterikilvistä, kun puhdistaisivat edes ikkunat lumesta. Monesti olen todennut, että vetkuloilla ei varmaan ole edes lumiharjaa, vähän aikaa lasinpyyhkijöitä heilutellaan ja sitten lähdetään liikenteeseen. Se ei riitä.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aika auto kohtasta tuo luminen taka luukku entisessä farmalissa ei niin paha kun tässä uudessa koko takaluukku paksussa lumessa jatkuvasti

    • Anonyymi

      Aloittajalla aivan väärää tietoa, oikea prosenttiluku on kuraisia takarekisterikilpiä 19-21%
      Kuraisia eturekisterikilpiä on noin 9-12%. Lumisia eturekisterikilpiä on noin 13-16% talvella. Lumisia takarekisterikilpiä on noin 21% tämä on aika tarkka. Lumisia eturekisterikilpiä on vain 2% kesäisin. Lisäksi lumisia taka ja eturekisterikilpiä on tavattu kesäisin vain noin 0,2 - 1,4%. Sitten on tavattu myös pudonneita etu ja takarekisterikilpiä keväällä kun vihreät kerää roskia moottoritienvarsilta.

    • Anonyymi

      Enpä viitsi raapia sitä jäätynyttä lunta pois siitä kilven päältä. Eikä sillä ole mitään merkitystä koska tärkeimmät asiat auton perässä ovat suuntamerkit ja jarruvalot. Mikäli poliisilla on asiaa niin kyllä ne siitä merkinantavat.

      • Anonyymi

        Kyllä jatkuvasti palavat takavalot ovat myös tärkeä seikka ja turvallisuuskysymys näkymisen kannalta, eikä pelkästään ne jarruvalot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jatkuvasti palavat takavalot ovat myös tärkeä seikka ja turvallisuuskysymys näkymisen kannalta, eikä pelkästään ne jarruvalot.

        Toki pimeän, hämärän ja pöllyävän lumen aikaan takavalojen kokoaikainen palaminen on suotavaa. Päiväsaikaan ja hyvällä kelillä takavalot voi olla pimeänä, kuten monessa autossa valokytkimen ollessa "auto" asennossa on tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki pimeän, hämärän ja pöllyävän lumen aikaan takavalojen kokoaikainen palaminen on suotavaa. Päiväsaikaan ja hyvällä kelillä takavalot voi olla pimeänä, kuten monessa autossa valokytkimen ollessa "auto" asennossa on tilanne.

        Jatkuvasti palavat takavalot parantavat näkyvyyttä joka kelillä, jopa aurinkoisella kelillä, riippuen suunnasta, josta aurinko paistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvasti palavat takavalot parantavat näkyvyyttä joka kelillä, jopa aurinkoisella kelillä, riippuen suunnasta, josta aurinko paistaa.

        Kyllä, ja erityisesti auttavat hahmottamaan onko auto liikenteessä vai seisomassa. Aina joskushan näkee, kun jengi ryhmittyy pysäköidyn auton taakse ja sitten ihmetellään kun ei valojen vaihtuessa jono lähde liikkeelle..

        On toki niinkin, että nopeus pitää aina sovittaa siten, että ehtii havaita ajoissa ajoradalla olevat esteet, valaisemattomat ja paljon autoa pienemmätkin. Siten takavalojen puuttumisen ei kyllä pitäisi mitään vaaratilannetta aiheuttaa.

        Vaikea kyllä keksiä syytä, miksi takavalot pitäisi olla poissa päältä ajaessa. Ne kun eivät sähköä kuluta nimeksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvasti palavat takavalot parantavat näkyvyyttä joka kelillä, jopa aurinkoisella kelillä, riippuen suunnasta, josta aurinko paistaa.

        Ihan testattu juttu on että ihminen reagoi paremmin jarruvaloon joka "syttyy" kun sitä kuljettaja tai autonjärjestelmä käyttää eli reaktioaika on pienempi vs jatkuvasti "turhaan merkkinä" palavalla valolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki pimeän, hämärän ja pöllyävän lumen aikaan takavalojen kokoaikainen palaminen on suotavaa. Päiväsaikaan ja hyvällä kelillä takavalot voi olla pimeänä, kuten monessa autossa valokytkimen ollessa "auto" asennossa on tilanne.

        Auto asento kuitenkin kytkee kaikki valot toimintaan jos pyyhkijät ovat päällä tai ne kytkeytyvät päälle automaattisesti. Ei toki koske kaikki automerkkejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvasti palavat takavalot parantavat näkyvyyttä joka kelillä, jopa aurinkoisella kelillä, riippuen suunnasta, josta aurinko paistaa.

        Ei ne jatkuvasti palavat takavalot näkyvyyttä yhtään paranna. Ei sumu hälvene, ei lumipölly lakkaa jne. edes takavalojen palaessa. Jos ja kun näkökyky on edes hiukan parempi, jota sen siis kuuluu olla, kuin ns. puusilmillä , niin takavalottomuus ei ketään haittaa tai turvallisuutta huononna normaalin ajokelin vallitessa.
        ja kuten sanottu, monessa autossa ei takavalot hyvissä olosuhteissa pala, eikä ole syytäkään palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ja erityisesti auttavat hahmottamaan onko auto liikenteessä vai seisomassa. Aina joskushan näkee, kun jengi ryhmittyy pysäköidyn auton taakse ja sitten ihmetellään kun ei valojen vaihtuessa jono lähde liikkeelle..

        On toki niinkin, että nopeus pitää aina sovittaa siten, että ehtii havaita ajoissa ajoradalla olevat esteet, valaisemattomat ja paljon autoa pienemmätkin. Siten takavalojen puuttumisen ei kyllä pitäisi mitään vaaratilannetta aiheuttaa.

        Vaikea kyllä keksiä syytä, miksi takavalot pitäisi olla poissa päältä ajaessa. Ne kun eivät sähköä kuluta nimeksikään.

        "Vaikea kyllä keksiä syytä, miksi takavalot pitäisi olla poissa päältä ajaessa. Ne kun eivät sähköä kuluta nimeksikään."
        Sama keksimisen vaikeus se on siitä, miksi pitäisi takavalot turhaan palaa silloin kun niille ei ole mitään järjellistä tarvetta, vaikka niiden sähkönkulutus olisi kuinka pieni tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto asento kuitenkin kytkee kaikki valot toimintaan jos pyyhkijät ovat päällä tai ne kytkeytyvät päälle automaattisesti. Ei toki koske kaikki automerkkejä

        Siinäpä fiksu autotekniikan oivallus, joka entisestään vähentää kuljettajan tarvetta koskaan muuttaa valokytkimen auto asentoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan testattu juttu on että ihminen reagoi paremmin jarruvaloon joka "syttyy" kun sitä kuljettaja tai autonjärjestelmä käyttää eli reaktioaika on pienempi vs jatkuvasti "turhaan merkkinä" palavalla valolla.

        Kyllä jarruvalot syttyvät joka autossa. En ole vielä nähnyt sellaista autoa, jossa jarruvalot eivät syttyisi jarruttaessa. Toki jos ne ovat rikki, niin tilanne on toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto asento kuitenkin kytkee kaikki valot toimintaan jos pyyhkijät ovat päällä tai ne kytkeytyvät päälle automaattisesti. Ei toki koske kaikki automerkkejä

        Auto asento polttaa sulakkeita kun esim ajat auringonpaisteesta pimeään parkkihalliin. Valot menee sekaisin jossain tapauksessa.
        Näin useassa autossa. Nyt varmaan kaikki kirjoittaa että ei hänen autossa ainakaan ole palanut koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto asento polttaa sulakkeita kun esim ajat auringonpaisteesta pimeään parkkihalliin. Valot menee sekaisin jossain tapauksessa.
        Näin useassa autossa. Nyt varmaan kaikki kirjoittaa että ei hänen autossa ainakaan ole palanut koskaan.

        Usein on näin ja sitten syttyy häiriövalo mittaristoon..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto asento polttaa sulakkeita kun esim ajat auringonpaisteesta pimeään parkkihalliin. Valot menee sekaisin jossain tapauksessa.
        Näin useassa autossa. Nyt varmaan kaikki kirjoittaa että ei hänen autossa ainakaan ole palanut koskaan.

        Missä polttaa sulakkeita, korkeitaan Toyotassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jarruvalot syttyvät joka autossa. En ole vielä nähnyt sellaista autoa, jossa jarruvalot eivät syttyisi jarruttaessa. Toki jos ne ovat rikki, niin tilanne on toinen.

        Et tainnut vastauksestasi päätellen, ymmärtää lukemaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto asento polttaa sulakkeita kun esim ajat auringonpaisteesta pimeään parkkihalliin. Valot menee sekaisin jossain tapauksessa.
        Näin useassa autossa. Nyt varmaan kaikki kirjoittaa että ei hänen autossa ainakaan ole palanut koskaan.

        On uskomatonta, että noin tapahtuisi useassa automerkissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on näin ja sitten syttyy häiriövalo mittaristoon..

        On ja varmuudella täytyy olla yksilövika, mainitsemalla asiasta huollossa vika varmasti poistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä polttaa sulakkeita, korkeitaan Toyotassa?

        Eikä siinnäkään, silkkaa provoilua tuo väite on ja oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto asento polttaa sulakkeita kun esim ajat auringonpaisteesta pimeään parkkihalliin. Valot menee sekaisin jossain tapauksessa.
        Näin useassa autossa. Nyt varmaan kaikki kirjoittaa että ei hänen autossa ainakaan ole palanut koskaan.

        Erikoisia autoja omistatte jos noin on.... Eipä ole Volvossa tuollaisia "vikoja" että valot sekoaa :)


    • Anonyymi

      Farmariautolla tai nykyään melkein kaikilla tasaperäisillä, jossa takalasi lähes takapuskurin tasolla, vartin ajolla lumisohjossa saa koko takaosa täysin näkymättömiin, myös rekisterilaataan. Ei kukaan pysähtele 500m välein niitä puhdistamaan. Se on tuulitunneleissa suunniteltujen nykyautojen ongelma, että ne eivät sovellu kunnolla käyttöön, kun vaa-assa painaa vain energiatehokkuus.

      • Anonyymi

        Pitää pysähtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää pysähtyä.

        Ei pidä, eikä usein edes saa.


      • Anonyymi

        Ei sitä rekisterilaattaa tarvitse puhdistaa kuin silloin kun pysäköi auton.. Oletko ajatellut asiaa?

        Etkö jaksa, viitsi vai onko sinusta hienoa ajella rekisteritunnus lumen peitossa?


    • Anonyymi

      Takavalot ja mittarivalot pitäisi olla yhteydessä toisiinsa. Mittarivalot ei saisi syttyä jos takavalot ei pala.

      • Anonyymi

        Pelkästä mielipiteestä taitaa kuitenkin tuossa olla kyse.


      • Anonyymi

        Siinäpä ehdotus auton valmistajille. Tuskin tulee toteutumaan mutta ainahan uudet ehdotukset on tervetulleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä ehdotus auton valmistajille. Tuskin tulee toteutumaan mutta ainahan uudet ehdotukset on tervetulleita.

        Ei nyt autoiluun liity, mutta poliisin tehtäviin kyllä.
        Miksi poliisi sallii koirien kansa kulkemisen hiihtoladuilla, vaiika se on laissa kielletty.
        Miksi poliisi ei valvo niitä asioita, joita sen pitäisi valvoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt autoiluun liity, mutta poliisin tehtäviin kyllä.
        Miksi poliisi sallii koirien kansa kulkemisen hiihtoladuilla, vaiika se on laissa kielletty.
        Miksi poliisi ei valvo niitä asioita, joita sen pitäisi valvoa?

        Mitä ?? Eikö koirat saa hiihtää ladulla ?? Miksei saa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt autoiluun liity, mutta poliisin tehtäviin kyllä.
        Miksi poliisi sallii koirien kansa kulkemisen hiihtoladuilla, vaiika se on laissa kielletty.
        Miksi poliisi ei valvo niitä asioita, joita sen pitäisi valvoa?

        Mikä laki muka kieltää koirilta siellä liikkumisen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt autoiluun liity, mutta poliisin tehtäviin kyllä.
        Miksi poliisi sallii koirien kansa kulkemisen hiihtoladuilla, vaiika se on laissa kielletty.
        Miksi poliisi ei valvo niitä asioita, joita sen pitäisi valvoa?

        Se että ei käytä resursseja jonkun asian valvontaan, ei tarkoita että sallisi sen.

        Meillä täällä yhteiskunnassa on poliisille vähän tärkeämpiäkin tehtäviä kuin koirien valvonta hiihtoladulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä laki muka kieltää koirilta siellä liikkumisen ?

        Lähde tuosta liikkeelle.

        https://www.minilex.fi/a/järjestyslaki-ja-hiihtolatu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt autoiluun liity, mutta poliisin tehtäviin kyllä.
        Miksi poliisi sallii koirien kansa kulkemisen hiihtoladuilla, vaiika se on laissa kielletty.
        Miksi poliisi ei valvo niitä asioita, joita sen pitäisi valvoa?

        Tuo kokomaan turvallisuutta ja jokaista kansalaista perin juurin järkyttävä, jonkin koiran tallustaminen joka - tallustaja voi olla vaikka susi- hiihtoladulla, nyt vaatii vähintään poliisipäällikkö Kolehmaisen pikaisen erottamisen. Viran uudeksi viranhaltijaksi voi ja pitäisi ehdottomasti nimittää ano 2024-01-12 07:28:40 kaltainen täydellinen kusipää, jonka johdolla tuokin maan turvallisuutta ja jokaisen kansalaisen henkeä ja terveyttä uhkaava vaara olisi suit sait sukkelaan torjuttavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä ehdotus auton valmistajille. Tuskin tulee toteutumaan mutta ainahan uudet ehdotukset on tervetulleita.

        Kunnon autoissa tuo on ollut jo kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon autoissa tuo on ollut jo kauan.

        Eipä taida olla kunnon sen paremmin kuin kunnottomissa autoissa tuollaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida olla kunnon sen paremmin kuin kunnottomissa autoissa tuollaista toimintaa.

        Mulla on nyt 2007 mallin auto ja siinä on ja monessa muussa meillä olleessa autossa järjestelmä on ollut aina. Onko siinä jotain ihmeellistä ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nyt 2007 mallin auto ja siinä on ja monessa muussa meillä olleessa autossa järjestelmä on ollut aina. Onko siinä jotain ihmeellistä ??

        On siinä ihmeellistä siinä mielessä, kun useassa eri merkkisessä autossa ei mittari ja takavalot ole mitenkään kytköksessä toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä ihmeellistä siinä mielessä, kun useassa eri merkkisessä autossa ei mittari ja takavalot ole mitenkään kytköksessä toisiinsa.

        Oli mullakin 1970 luvulla vuosimallia 1967 Fiat jossa oli oma katkaisin mittarivalolle mutta sen jälkeen on kaikissa mittarivalot on syttyneet ajovalojen kanssa. Myös takavalot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä ihmeellistä siinä mielessä, kun useassa eri merkkisessä autossa ei mittari ja takavalot ole mitenkään kytköksessä toisiinsa.

        On teillä erikoiset autot, ihmetellä täytyy. Tai sitten ette edes tiedä mitä autoissanne tapahtuu milloinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli mullakin 1970 luvulla vuosimallia 1967 Fiat jossa oli oma katkaisin mittarivalolle mutta sen jälkeen on kaikissa mittarivalot on syttyneet ajovalojen kanssa. Myös takavalot.

        "Mittarivalot ei saisi syttyä jos takavalot ei pala."
        Vastaus koski tuon ehdotuksen auton valmistajille toteuttamiseksi toimittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teillä erikoiset autot, ihmetellä täytyy. Tai sitten ette edes tiedä mitä autoissanne tapahtuu milloinkin.

        Ei se nyt mitenkään erikoinen auto ole jossa mittari valot palaa mutta takavalot ei. EU:n luiskaotsien aikanaan kehittämän säästö direktiivin mukaan noinhan määrättiin olevan kaikissa uusissa autoissa, kun liikutaan päiväsaikaan silloin tarvittavin valoin.
        Vaikka määräys ehdottomana on nyttemmin peruttu, niin monessa automerkissä edelleen valmistaja noudattaa tuota aiempaa määräystä.
        Joten ei se auto kenelläkään nyt niin erikoinen ole, että ihmettelyyn sen paremmin kuin mitä autossa tapahtumisen tietämyksen olemattomuuteen olisi aihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt mitenkään erikoinen auto ole jossa mittari valot palaa mutta takavalot ei. EU:n luiskaotsien aikanaan kehittämän säästö direktiivin mukaan noinhan määrättiin olevan kaikissa uusissa autoissa, kun liikutaan päiväsaikaan silloin tarvittavin valoin.
        Vaikka määräys ehdottomana on nyttemmin peruttu, niin monessa automerkissä edelleen valmistaja noudattaa tuota aiempaa määräystä.
        Joten ei se auto kenelläkään nyt niin erikoinen ole, että ihmettelyyn sen paremmin kuin mitä autossa tapahtumisen tietämyksen olemattomuuteen olisi aihetta.

        Kerroppas miksi tarvitaan PÄIVÄLLÄ mittarivalot ja TAKAVALOJA EI ? Eikö nää voisi toimia yhdessä niin jotku autoista ja liikenteestä mitään tietämättömätkin ymmärtäisi sytyttää sellaiset valot, että itse näkisi mittarit ja muut kuljettajat hänen autonsa. Ymmärrän kyllä, että mittarivalot ja takavalot on monelle aivan hepreaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas miksi tarvitaan PÄIVÄLLÄ mittarivalot ja TAKAVALOJA EI ? Eikö nää voisi toimia yhdessä niin jotku autoista ja liikenteestä mitään tietämättömätkin ymmärtäisi sytyttää sellaiset valot, että itse näkisi mittarit ja muut kuljettajat hänen autonsa. Ymmärrän kyllä, että mittarivalot ja takavalot on monelle aivan hepreaa.

        Ei varmaan päivällä mittarivaloja tarvita, kun näkyyhän se mittaritaulu päivällä muutenkin. Eikä niitä takavaloja päivällä tarvita kun se auto nyt kuitenkin on sen kokoinen möhkäle, että jopa huonommallakin näöllä se päivänvalossa on hyvin havaittavissa.
        Jos joku ei päiväsaikaan näe edessä olevaa autoa ilman että siinä palaisi takavalot, niin ei se näe sitä vaikka siinä ne valot palaisikin.
        Ja saahan nuo mainitut valot olla vaikka sitten "hepreaa" kun nehän toimii automaattisesti joihin ei tarvitse juuri koskaan huomiota sen enempää kiinnittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että ei käytä resursseja jonkun asian valvontaan, ei tarkoita että sallisi sen.

        Meillä täällä yhteiskunnassa on poliisille vähän tärkeämpiäkin tehtäviä kuin koirien valvonta hiihtoladulla.

        "Se että ei käytä resursseja jonkun asian valvontaan, ei tarkoita että sallisi sen."

        On se osittain sitä, että "sallii", jos ei lainkaan valvo, siis ei puutu mihinkään asiaan partioidessaan! Resursseista ei asia ole kiinni, koska joka päivä useita poliisipartioita ajelee ilmeisesti vain "terveisiä" ja ovat syömään menossa tai sieltä tulossa, vain hälytystehtäviä hoidetaan?


    • Anonyymi

      Joko on aloittajalle selvinnyt miksi poliisi sallii sen ???

      • Anonyymi

        No ei ole!

        Miksi ei se valvo sitä, koska se olisi syytä tehdä selväksi, että rekisteritunnut peitettynä ei ole sallittua ajella ajella.

        En siis lumisateen aikaa tarkoita, vaan sitä kun on jo kaksikin päivää ajeltu kilpi peitettynä, ihan vaan tahallaan tai laiskuuttaan tai että ei edes ymmärretä, että kilpeä ei ole näkyvissä!

        Osalla liittyy siihen se hieno tunne, nyt minua ei voi tunnistaa? Olenko väärässä?

        Vastuutonta se kuitenkin on!


    • Anonyymi

      Itse joutuisin jatkuvasti pysähtymään muutamien satojen metrien ajon jälkeen putsaamaan takarekkarini. Ei siis auta, että putsaa rekkarit ennen ajoon lähtöä. Talvella ajaessa jälleen peitossa alta aikayksikön.

    • Anonyymi

      Miten se vaikuttaa liikenne turvallisuuten kilpi on lumessa.kyllä se kesään mennessä tuler näkösälle.on sullaki murheet tänne tuomosia kirjoitella.poliisin asia huomauttaa tai sitten sakottaa.

    • Anonyymi

      Oiskohan vaikka niin että autossa on kilpi edessäkin.

    • Anonyymi

      Minullakin on farmarimallinen auto jonka takakilpi peittyy lumeen nopeasti.Miksei tänne pohjolaan myytäviin autoihin ole suunniteltu takakilven sähkölämmitystä kun takaikkunassakin on.Sulaisi ne lumet pois ajon aikanakin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe