Miettimisen hyödyllisyys

Anonyymi-ap

Lähinnä miettiminen näyttää synnyttävän suurta ahdistusta ihmisistä ja niin onkin, että autuaita ovat yksinkertaiset ja lapsenmieliset. Jotkut filosofitkin ovat olleet sairaan synkkämielisiä ja täysiä pessimistejä vain siksi, että heillä ei ole ollut mitään järkevää tekemistä ja he ovat vain miettineet päivät pitkät. Rauha heidän sieluilleen.
Nykyään heitä ei ahdista maailman tila eikä mikään muukaan. Ikuinen rauha vallitsee.

10

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miettiminen ja filosofointi tuottaa mielihyvää.

      Mutta ylianalysoiminen saattaa ahdistaa.

      Kaikkea mitä elämässä tapahtuu ei voi aina ainakaan sillä hetkellä ymmärtää. Parempi että ei järkeile turhia ja keskittyy muihin asioihin jos ei aina heti ymmärrä.

      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😋 ­­­N­y­­m­­­f­­­o­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18208008

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Koko ajan ei tarvitse miettiä. Se, että ei mieti, on hieno taito.

    • Anonyymi

      Miettimisen ahdistavuuteen auttaisi kyky realistisesti arvioida asioiden ja ilmiöiden suuruusluokkia. Asiat ovat joskus harvoin mustavalkoisia. Yleensä niissä ilmenee täysi skaala harmaasävyjä ja värejäkin. Filosofiassa pyritään pelkistämään asioita kohti mustavalkoisuutta jotta päästään käyttämään logiikkaa. Todellisuus ei kuitenkaan ole mustavalkoinen.

      Mustavalkoisessa maailmassa pienikin vastoinkäyminen tai uhka on maailmanloppu. Miettijän kokeman angstin määrä vähenee kun hän alkaa ymmärtää suuruusluokkia ja harmaasävyjä.

      Mustavalkoisuus ja sen tuoma ahdistus on nuoren miettijän ongelma. Ikääntyneemmistä mustavalkoisuus karsiutuu pois elämänkokemuksen myötä.

    • Anonyymi

      Kun on rauha tuudittautua omiin mietteisiin, se on miellyttävää, haastavaakin koota isompia kuvia, mutta niin palkitsevaa. Se tekee onnellisemmaksi. Ihan parasta. Se on elämää sulostuttavaa hiljaista nautintoa kaikkine ristiriiraisine itse suoritetun opponoinninkin tuomine tunteineen.

    • Anonyymi

      Hiljaisuus se vasta hirveää on ja monet loukkaantuvat vain demokraattisuuttaan. Eiksjeh.

    • Anonyymi

      Ja minä itse? Miksi näitä mietin? Se merkki varhaisen on vanhuuden. Miks seuraa käskyä en veren vietin, vaan kansain kohtaloita huokailen?

      Eino Leino

    • Anonyymi

      Kun katsoo arkeologian kirjan kuvitusta huomaa että Neanderthal lohkoi karkeita paloja, Cro Magnon käytti työkaluja ja teki hienoa jälkeä. Heidelbergin ihmisen käsityön jälki oli ympyrän mukaista hienoa. Niinpä ajattelijoita on myös montaa eri lajia.

      Miten on? Auttaako miettimistä jos piirtää päänsä sisällöstä sarjakuvan tai muita piirroksia samalla kun miettii. Kuvat ja piirrokset olisi kuin työkalujen käyttämistä.

      Viime aikoina olen itse piirrellyt ja se on helpottanut.

    • Anonyymi

      Syvälle metsään voi joskus eksyä.
      Metsääkään ei siellä keskellä ei aina huomaa, kun puut on edessä.

    • Anonyymi

      Ehkä jotkut ovat luonnostaan miettijöitä? Jossain luki että melankolikot miettivät syntyjä syviä enemmän kuin esim sangviinikot, mutta varmaan löytyy yksilöllisiä eroja. Tai olikohan niin, että heillä on enemmän taipumusta asioiden märehtimiseen ja murehtimiseen? Pitäiskö alkaa harkita uraa miettimisen kevytyrittäjänä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe