Nyt yleistyy pariskuntien erillään asuminen. Mitä mieltä tästä?
Erillään asuminen
32
353
Vastaukset
Nehän oli yleistynyt 1960-luvun jälkeen paljon , enkä ihmettele.
- Anonyymi
Eivätpäs kun 2000-luvulla.
Anonyymi kirjoitti:
Eivätpäs kun 2000-luvulla.
Kyllä se lähti liikkeelle jossain siellä siis aviorikos poistettiin rikoslaista vuonna 1948.
https://www.minilex.fi/a/avioehto-aviorikos
Ja tuo naimattomatkin ” Vuonna 1926 rikoslaista poistettiin rangaistavana tekona naimattomien välinen sukupuoliyhteys, mutta naimisissa olevien aviorikos säilyi rikoksena vuoteen 1948 asti.”
Eli kyllä siinä taitos on tapahtunut ajattelussa.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä se lähti liikkeelle jossain siellä siis aviorikos poistettiin rikoslaista vuonna 1948.
https://www.minilex.fi/a/avioehto-aviorikos
Ja tuo naimattomatkin ” Vuonna 1926 rikoslaista poistettiin rangaistavana tekona naimattomien välinen sukupuoliyhteys, mutta naimisissa olevien aviorikos säilyi rikoksena vuoteen 1948 asti.”
Eli kyllä siinä taitos on tapahtunut ajattelussa.Eriillään voi asua, vaikka olisi naimisissakin. Ei naimisissa olemisessa ole velvoitetta samasta asunnosta.
Anonyymi kirjoitti:
Eriillään voi asua, vaikka olisi naimisissakin. Ei naimisissa olemisessa ole velvoitetta samasta asunnosta.
Niin voi mutta erillään asuminen on kyllä sitten joku työ voi olla toisella paikkakunnalla tai muussa maassa.
Anonyymi kirjoitti:
Eriillään voi asua, vaikka olisi naimisissakin. Ei naimisissa olemisessa ole velvoitetta samasta asunnosta.
Ymmärsin aloituksen vähän väärin😅
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Niin voi mutta erillään asuminen on kyllä sitten joku työ voi olla toisella paikkakunnalla tai muussa maassa.
Jokaisella on omat syynsä. Halutessaan voi asua vaikka vierekkäisissä taloisssa, vain koska tahtoo. Naimisissa oleminen ei velvoita asumaan samassa osoitteessa.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18210329
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Erohan siitä tulee ja mitä seurustelua semmone o itse olen sitä mieltä et joko ollaan yhdessä tai sit ei olla se o jompi kumpi
Jos olisin perustamassa perhettä, se ei olisi ideaali tilanne. Nykyisessä elämäntilanteessani taas se olisi jopa melko hyväkin vaihtoehto. - Joskus eläkeiässä yhdessä asuminen voisi olla paremmin järjestettävissä.
Kyllä minulla tilaa on asujille, mutta yhteen muuttaessa kummallakin lienee jo kertynyt huonekaluja ym. tavaraa ja niiden yhteen sovittaminen tänne omieni kanssa voisi olla haastavaa.- Anonyymi
Omalla kohdallani ainoa vaihtoehto. En koskaan enää asu saman katon alla kumppanin kanssa.
- Anonyymi
Kyllä asut eli herra jeesuksen kanssa samankaton alla miksi valehtelet kuin susi
Eihän se mitään, jos ei asumistukee nosta. Mullakin asu lapsuudessa vanhemmat eri osoitteessa. Mutta perheen perustamisvaiheessa tietenkin ongelma. Eikä vauvaikäistä oikein voi asuttaa kahdessa paikassa.
Minusta melko mukavakin järjestely. Seurustelukumppanin kanssa haluaisinkin ehkä asua erillään, tapaillaan ja vietetään aikaa yhdessä, välillä toistemme luona yökyläillään jne. Perustelen tätä sillä, että minä viihdyn ja suorastaan nautin siitä, kun saan olla yksin. Haluan ja tarvitsen omaa tilaa.
Tottakai siinä täytyy pystyä luottamaan toiseen, ettei esim. kutsu muita (pettämismielessä) luokseen.- Anonyymi
Entä kun saat olla yksin mutta huomaatkin ei se kivaa olekkaan vaan halut kumppanisi viereen ja olla sen kanssa eli jos miehesi ei pääse luoksesi niin menet miehesi luokse eli huomaat yksin oli kivaa sinkkuna mut ei enään vaan haluat olla kumppanisi kanssa
Anonyymi kirjoitti:
Entä kun saat olla yksin mutta huomaatkin ei se kivaa olekkaan vaan halut kumppanisi viereen ja olla sen kanssa eli jos miehesi ei pääse luoksesi niin menet miehesi luokse eli huomaat yksin oli kivaa sinkkuna mut ei enään vaan haluat olla kumppanisi kanssa
Minun on vaikea uskoa, että olisin kestään niin riippuvainen.
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Minun on vaikea uskoa, että olisin kestään niin riippuvainen.
Kyllä olet kun sen oikean löydät ja samoin hän sinusta
- Anonyymi
Mitä siitä nyt pitäisi miettiä. Jokainen tekee miten tahtoo. Itselleni se tuskin toimisi, jollei sitten niin, että kyse olisi ylipäänsä etä suhteesta ja vuoroin vietettäisiin aina pitkä pätkä jommankumman luona.
Jaa, enpä tiedä. Kyllä itse ajattelen niin, että sitä asutaan yhdessä tai erikseen. Eri asia sitten, kun on erottu, mutta viralliset asiat ovat vielä kesken.
Toki riippuu myös parisuhteen tilasta. Jos ollaan vielä seurusteluasteella, niin jonkin aikaa varmaankin toimii, mikäli välimatkaa ei ole satoja kilometrejä ja on mahdollista tavata toista usein.- Anonyymi
Kaksi ihmistä tietää parhaiten mikä asumismuoto sopii heille.
On lukemattomia, hyviä syitä miksi erillään asuminen on paras vaihtoehto. - Anonyymi
Noiden olisi alunperin pitänyt asua yksin. Eivät tule pitemmän päälle toimeen kenenkään kanssa.
- Anonyymi
Erillään on voitu asua koko liitto, yli 20 vuotta ja on toiminut hyvin. Ainakin siinä kumppanin arvo säilyy.
No eipähän pääse syntymään alisteista asemaa kummallekaan. Ei pitäisi tulla riitaa kotitöistä, kun kumpikin hoitanee omansa.
Henkilökohtaisesti en voisi muuttaa yhteen kenenkään kanssa enää. Oma rauha ja oma tila - niistä en luovu.- Anonyymi
Varmasti ihan hyvä muoto tuokin. Nykyään moni menee muutenkin yhteen vasta siinä kohtaa kun molemmilla on jo asunnot ostettuna jne. Aiemmin monesti taas ei ollut mahdollisuutta siihen omaan, jollei ollut toista kaverina siinä maksamisessa.
- Anonyymi
Haluan naisen joka asuu kanssani ja jaamme päivien askareet yhdessä...
Erillään asuminen voi altistaa vapaudentunnetta joka ei välttämättä ole hyväksi todelliseen parisuhteeseen- Anonyymi
Altistaa vapaudentunnetta 😀. Mä olen vapaa poistumaan ihan koska vain niin päätän, vaikka olisin parisuhteessakin. Enkä harrasta nyt sinkkuna ollessanikaan mitään sellaista mitä en voisi hyvällä omallatunnolla harrastaa myös parisuhteessa ja sallia toiselle aivan samat. Miksi mä alkaisi yhtäkkiä parisuhteessa tehdä asioita, joita en tee nytkään?
- Anonyymi
Ihan sama. Mitä se teille kuuluu.
- Anonyymi
Jokainen kulkekoon polkujaan... Onnellisuus löytyy kylläkin saman katon alta
- Anonyymi
Saa tuplatuet kelasta, on jopa "erottu". Vanha juttu, mutta kela tutkii, tutkii ja pistää seuraajat perään, samoin kun vakuutuspetosten kanssa. Sittenpä makselevat kunnon korkojen kera takaisin, tietenkin käräjäsalin kautta.
- Anonyymi
Kun parisuhteessa elävät käyvät molemmat työssä... Ei mitään tukia tarvita.
Yhteiskunta elättää laiskat ja työtä vieroksuvat - Anonyymi
Ei siinä mitään. Mulle tossa vain on ongelma se, että mua ei pidemmän päälle jaksa kiinnostaa pennin vertaa joku "laatuaika" kaupungilla tmv. tapailu. Mulla menis hyvin nopeasti hermo sellaseen elämään. Lisäksi mä en ihminen, joka menis toisen kämpille viettämään aikaa tyyliin illaksi. Sellaseenkin typerään ravaamiseen mulla menis hermo. Että jos toinen haluais asua erillään, niin ei siinä mitään, mutta saa sitten luvan tulla aina mun luokseni, koska mua ei kiinnosta sellanen ravaaminen.
Eri juttu olis, jos kyse on etäsuhteesta, jossa on reilusti välimatkaa. Sitten se vuoroin molempien luona oleminen onnistuis. Molemmat tulis vuorollaan vaikka kuukaudeksi tai jotain, asuttais vähän kuin yhdessä, mutta vuoroin kummankin luona ja tietysti siinä sitten olis niitäkin hetkiä, kun ollaan erillään. Viikkoa lyhyemmäksi ajaksi mä en ikävä kyllä kotoani liikahda. - Anonyymi
Just muutin tyttöystävän luokse kaksi viikkoa sitten. Se itse pyysi että muutan hänen luokse ettei tarvii etsii uutta asuntoakaan sitten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3925391Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3633017- 762651
- 1022339
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4942005MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411709Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351506Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281479Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2861454"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351433